Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:08:52
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
113
114
115
116
117
118
119
[
120
]
121
122
123
124
125
126
127
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3075139 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5950 Dátum:
2014.11.26 szerda, 15:06:50 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2014.11.26 szerda, 14:59:04
Hát jól meg van húzva, szerintem nem belevaló fejjel esélyed sincs!
Ha jól gondolom akkor az a csavar valami réz, vagy alu tömítéssel lehet tömítve és csak a stift szerepét tölti be.
Jól gondolom? Ha igen akkor nem kell azt "agyon" húzni.
Naplózva
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5951 Dátum:
2014.11.26 szerda, 15:07:57 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.11.26 szerda, 15:05:50
ötlapfejű? ? ? ?
Az bizony!!! Csakhogy ne tudd kiszedni.
Naplózva
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5952 Dátum:
2014.11.26 szerda, 15:10:49 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.11.26 szerda, 15:05:50
ötlapfejű? ? ? ?
TE hogy mondanád? ötszögű? A lényeg ugyanaz. Nem?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5953 Dátum:
2014.11.26 szerda, 15:12:23 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.26 szerda, 15:07:57
Az bizony!!! Csakhogy ne tudd kiszedni.
Már miért ne lehetne kiszedni?
Nyilván hozzá való szerszám kell. Amit bárki vásárolhat...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5954 Dátum:
2014.11.26 szerda, 15:16:38 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.26 szerda, 15:12:23
Már miért ne lehetne kiszedni?
Nyilván hozzá való szerszám kell. Amit bárki vásárolhat...
Ez igaz
Naplózva
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5955 Dátum:
2014.11.26 szerda, 15:18:14 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2014.11.26 szerda, 14:59:04
Hát jól meg van húzva, szerintem nem belevaló fejjel esélyed sincs!
Szedtél már ki ilyen csavart?
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5956 Dátum:
2014.11.26 szerda, 15:51:48 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.26 szerda, 15:12:23
Már miért ne lehetne kiszedni?
Nyilván hozzá való szerszám kell. Amit bárki vásárolhat...
hol az istenben van ez a csavar? és miért nem láttam eddig?
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5957 Dátum:
2014.11.26 szerda, 15:52:45 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.26 szerda, 15:10:49
TE hogy mondanád? ötszögű? A lényeg ugyanaz. Nem?
az a baj, hogy épp fingom nincs, melyik csavarról beszélünk
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5958 Dátum:
2014.11.26 szerda, 15:55:36 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.11.26 szerda, 15:52:45
az a baj, hogy épp fingom nincs, melyik csavarról beszélünk
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5959 Dátum:
2014.11.26 szerda, 15:56:44 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.11.26 szerda, 15:55:36
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
jaa
Gondolom akkor azért nem tudom mi ez, mert nekem mindkettő fészliftes
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5960 Dátum:
2014.11.26 szerda, 16:03:39 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.11.26 szerda, 15:56:44
jaa
Gondolom akkor azért nem tudom mi ez, mert nekem mindkettő fészliftes
Sajnos ez nem "nyeremény" még így.
2004.09-ig gyártótták a berohadós hátsó fékkel. Szóval hiába FL (ami talán 2003.07 utáni) még nem mind jó. Nekem is a régi van (2004.03.01.....de köszöni szépen hibátlanul működnek. Kezelem a gumi részeket, hogy amíg tudom távol tartsam a nedvességet a bejutástól)
Szerintem a V6 neked még a régi fékes, nem?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5961 Dátum:
2014.11.26 szerda, 16:22:41 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.26 szerda, 14:55:19
A hátsó féknyeregben milyen erővel van belehúzva a 14-es ötlapfejű csavar? nem szívesenn vennék ezért egy fejet sok pénzért. Még az sem tiszta nekem, hogy ezt a csavart mi tömíti. Ha tudja valaki írja meg. a FAQ leírást nézve ez nem derült ki számomra.
Tisztelt Fórumtárs!
A FAQ ban leírtakat és a fotókat figyelmesen olvasva és nézve, kiderül, hogy a kérdéses csavar egy biztosítási feladatot lát el, mégpedig a kéziféktengely kicsúszását akadályozza meg a féknyereg házból. Hogy hány Nm van meghúzva, ne kérdezd nem tudom. De rendesen meg van húzva. A csavaron lévő tömítés pedig olajálló "O" gyűrű. A szerszám nélkül nagy valószínűséggel csak roncsolással tudod a csavart kivenni. Ez az ötlapú fejes csavar csupán arról szól, "ne javítsd, vidd a szervizbe" cimű fejezet.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.11.26 szerda, 16:24:14 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5962 Dátum:
2014.11.26 szerda, 16:35:23 »
Idézetet írta: László - 2014.11.26 szerda, 16:22:41
Tisztelt Fórumtárs!
A FAQ ban leírtakat és a fotókat figyelmesen olvasva és nézve, kiderül, hogy a kérdéses csavar egy biztosítási feladatot lát el, mégpedig a kéziféktengely kicsúszását akadályozza meg a féknyereg házból. Hogy hány Nm van meghúzva, ne kérdezd nem tudom. De rendesen meg van húzva. A csavaron lévő tömítés pedig olajálló "O" gyűrű. A szerszám nélkül nagy valószínűséggel csak roncsolással tudod a csavart kivenni. Ez az ötlapú fejes csavar csupán arról szól, "ne javítsd, vidd a szervizbe" cimű fejezet.
Tisztelettel László!
Szia László! Szuper a cikk csak van ami nem világos számomra. Ezeket írd le, hogy hova valók, ha tudod.
http://kepfeltoltes.hu/141126/12._2004_elotti_hatso_feknyereg_javito_keszlet_1___1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Köszi
Naplózva
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5963 Dátum:
2014.11.26 szerda, 16:39:51 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.26 szerda, 16:03:39
Sajnos ez nem "nyeremény" még így.
2004.09-ig gyártótták a berohadós hátsó fékkel. Szóval hiába FL (ami talán 2003.07 utáni) még nem mind jó. Nekem is a régi van (2004.03.01.....de köszöni szépen hibátlanul működnek. Kezelem a gumi részeket, hogy amíg tudom távol tartsam a nedvességet a bejutástól)
Szerintem a V6 neked még a régi fékes, nem?
Ha nem veszem ki az ötlapú csavart akkor mi az amit nem tudok tömítést kicserélni? Ettől még fel tudom újítani nem? Ha jobban megnézem a képeket akkor csak a kézifék tengelyen lévő "O" gyűrűt nem tudom kicserélni. Jól gondolom?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5964 Dátum:
2014.11.26 szerda, 16:52:22 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.26 szerda, 16:39:51
Ha nem veszem ki az ötlapú csavart akkor mi az amit nem tudok tömítést kicserélni? Ettől még fel tudom újítani nem? Ha jobban megnézem a képeket akkor csak a kézifék tengelyen lévő "O" gyűrűt nem tudom kicserélni. Jól gondolom?
Ha nem veszed ki a csavart..... (Meg tudod inni a sört, ha nem nyitod ki az üveget?)
Nem.
Nem.
Túl van ez már beszélve..... varázsige nincs.
A szétszedéshez, felújításhoz szét kell szerelni.....teljesen!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5965 Dátum:
2014.11.26 szerda, 16:54:22 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.26 szerda, 16:52:22
Ha nem veszed ki a csavart..... (Meg tudod inni a sört, ha nem nyitod ki az üveget?)
Nem.
Nem.
Túl van ez már beszélve..... varázsige nincs.
A szétszedéshez, felújításhoz szét kell szerelni.....teljesen!
Gondolom a tapasztalat beszél belőled. Sok fékmunkahenger szét és összeszerelését végezted el.
Naplózva
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5966 Dátum:
2014.11.26 szerda, 16:59:41 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.26 szerda, 16:52:22
Ha nem veszed ki a csavart..... (Meg tudod inni a sört, ha nem nyitod ki az üveget?)
Nem.
Nem.
Túl van ez már beszélve..... varázsige nincs.
A szétszedéshez, felújításhoz szét kell szerelni.....teljesen!
Bocs nem neked címeztem......csak félre nyomtam.
Viszont ettől még úgy gondolom, hogy nem vagy kompetens a témában. Még egyszer BOCS.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5967 Dátum:
2014.11.26 szerda, 17:17:04 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.26 szerda, 16:03:39
Sajnos ez nem "nyeremény" még így.
2004.09-ig gyártótták a berohadós hátsó fékkel. Szóval hiába FL (ami talán 2003.07 utáni) még nem mind jó. Nekem is a régi van (2004.03.01.....de köszöni szépen hibátlanul működnek. Kezelem a gumi részeket, hogy amíg tudom távol tartsam a nedvességet a bejutástól)
Szerintem a V6 neked még a régi fékes, nem?
Nincs vele gond. Úgyhogy inkább az új. Már nálam volt, amikor gariban cserélték mindkettőt, kézifékkötéllel együtt. Kinézetre mi a különbség?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5968 Dátum:
2014.11.26 szerda, 18:32:12 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.11.26 szerda, 17:17:04
Nincs vele gond. Úgyhogy inkább az új. Már nálam volt, amikor gariban cserélték mindkettőt, kézifékkötéllel együtt. Kinézetre mi a különbség?
Sokszor leírtuk már.
A réginél íves a fékbetét keskeny része, az újabbnál sarkos.
Nézz be a fel minél, szerintem látod is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5969 Dátum:
2014.11.26 szerda, 18:33:36 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.26 szerda, 16:59:41
Bocs nem neked címeztem......csak félre nyomtam.
Viszont ettől még úgy gondolom, hogy nem vagy kompetens a témában. Még egyszer BOCS.
Igazad lehet, nem vagyok kompetens.....
Végülis azt gondolsz, amit akarsz.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.11.26 szerda, 18:36:10 írta a benzines
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5970 Dátum:
2014.11.26 szerda, 20:03:40 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.26 szerda, 16:59:41
Bocs nem neked címeztem......csak félre nyomtam.
Viszont ettől még úgy gondolom, hogy nem vagy kompetens a témában. Még egyszer BOCS.
kevered a fogalmakat. Tibi nem komplett, de a témában kompetens
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5971 Dátum:
2014.11.26 szerda, 20:18:56 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.26 szerda, 18:32:12
Sokszor leírtuk már.
A réginél íves a fékbetét keskeny része, az újabbnál sarkos.
Nézz be a fel minél, szerintem látod is.
Fel minél? Na mindegy.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5972 Dátum:
2014.11.26 szerda, 20:43:53 »
Idézetet írta: chuck you farley - 2014.11.26 szerda, 20:18:56
Fel minél? Na mindegy.
Felni.......... telefon felülbírált.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5973 Dátum:
2014.11.26 szerda, 20:55:01 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.26 szerda, 20:43:53
Felni.......... telefon felülbírált.
Kapcsold ki a t9et többet árt mint használ.
Naplózva
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5974 Dátum:
2014.11.26 szerda, 21:50:45 »
Idézetet írta: chuck you farley - 2014.11.26 szerda, 20:18:56
Fel minél? Na mindegy.
A kézifék visszahúzó RUGÓ is más,talán az jobban látszik,főleg ha lemezfelni van fent.A régebbi 8-10 sűrű menet és rövid a két vége.Az újfajta meg ritkább 5-6 menet és a két vége hosszabb.
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5975 Dátum:
2014.11.27 csütörtök, 07:11:06 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.26 szerda, 16:35:23
Szia László! Szuper a cikk csak van ami nem világos számomra. Ezeket írd le, hogy hova valók, ha tudod.
http://kepfeltoltes.hu/141126/12._2004_elotti_hatso_feknyereg_javito_keszlet_1___1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Köszi
Tisztelt Fórumtárs!
A fotón látható, teljes felújító készlet alkatrészei a beszerelésnél adják magukat. Szerintem ezen nincs mit magyarázni. Ha az ötlapú csavart nem szereled ki akkor a kéziféktengelyt nem tudod kivenni a nyereg házból és a szükséges átalakítást nem tudod elvégezni. A rendszer teljes felújításához és átalakításához a kulcs elengedhetetlen. Megjegyzem a teljes tömítés cseréjével nem oldod meg az alapproblémát, mégpedig azt, hogy egy idő után a kézifék használatkor a rendszer befékezve marad. Ezért kell egy megbízható "szimeringes" tömítést beépíteni a rendszerbe, ami minden kétséget kizáróan megakadályozza a nedvesség behatolását és a tengely berohadását.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5976 Dátum:
2014.11.27 csütörtök, 16:56:45 »
Idézetet írta: László - 2014.11.27 csütörtök, 07:11:06
Tisztelt Fórumtárs!
A fotón látható, teljes felújító készlet alkatrészei a beszerelésnél adják magukat. Szerintem ezen nincs mit magyarázni. Ha az ötlapú csavart nem szereled ki akkor a kéziféktengelyt nem tudod kivenni a nyereg házból és a szükséges átalakítást nem tudod elvégezni. A rendszer teljes felújításához és átalakításához a kulcs elengedhetetlen. Megjegyzem a teljes tömítés cseréjével nem oldod meg az alapproblémát, mégpedig azt, hogy egy idő után a kézifék használatkor a rendszer befékezve marad. Ezért kell egy megbízható "szimeringes" tömítést beépíteni a rendszerbe, ami minden kétséget kizáróan megakadályozza a nedvesség behatolását és a tengely berohadását.
Tisztelettel László!
Szerintem a szimeringes megoldás sem megbízható. Főleg abból kiindulva, hogy a FAQ-ban is véleményeket várnak az úgy átalakított munkahengerek tulajdonosaitól. Szimeringgel oldják meg a VW több munkahengerét és azok is berohadnak. Pedig ott nincs 3. elem a rendszerben, mit itt a műgyanta ragasztó. Minden illeszkedik ahogyan kell, mégis "berohad" egy idő után.
A kérdés arra vonatkozott ami a fotókon nem látszik, de erre nem kaptam választ.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5977 Dátum:
2014.11.27 csütörtök, 17:02:49 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.26 szerda, 14:44:29
Sziasztok! Meg tudná nekem valaki mondani, hogy a képen jelölt tömítések hová valók?
http://kepfeltoltes.hu/141126/12._2004_elotti_hatso_feknyereg_javito_keszlet_1___1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Fék felújítás előtt vagyok, de ezekre nem jöttem rá, hogy hová valók.
A jobb oldali az úszócsapra való (csak az egyiken van)....a másik meg a kézifék orsós részén van.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5978 Dátum:
2014.11.27 csütörtök, 17:06:24 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.27 csütörtök, 16:56:45
Szerintem a szimeringes megoldás sem megbízható. Főleg abból kiindulva, hogy a FAQ-ban is véleményeket várnak az úgy átalakított munkahengerek tulajdonosaitól. Szimeringgel oldják meg a VW több munkahengerét és azok is berohadnak. Pedig ott nincs 3. elem a rendszerben, mit itt a műgyanta ragasztó. Minden illeszkedik ahogyan kell, mégis "berohad" egy idő után.
A kérdés arra vonatkozott ami a fotókon nem látszik, de erre nem kaptam választ.
ha az kérdés, nem biztos, hogy neki kéne állni házilag
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5979 Dátum:
2014.11.28 péntek, 06:03:40 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.11.27 csütörtök, 17:02:49
A jobb oldali az úszócsapra való (csak az egyiken van)....a másik meg a kézifék orsós részén van.
Köszönöm.
Naplózva
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5980 Dátum:
2014.11.28 péntek, 06:06:43 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.11.27 csütörtök, 17:06:24
ha az kérdés, nem biztos, hogy neki kéne állni házilag
Kezemben a javítókészlet, látom a FAQ-ban leírtakat és képeket. Még nem szedtem szét a munkahengert. Ezért kérdeztem, mert az nem derült ki a képekből.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5981 Dátum:
2014.11.28 péntek, 06:09:57 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.27 csütörtök, 16:56:45
Szerintem a szimeringes megoldás sem megbízható. Főleg abból kiindulva, hogy a FAQ-ban is véleményeket várnak az úgy átalakított munkahengerek tulajdonosaitól. Szimeringgel oldják meg a VW több munkahengerét és azok is berohadnak. Pedig ott nincs 3. elem a rendszerben, mit itt a műgyanta ragasztó. Minden illeszkedik ahogyan kell, mégis "berohad" egy idő után.
A kérdés arra vonatkozott ami a fotókon nem látszik, de erre nem kaptam választ.
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem minden kérdésedre megkaptad a választ. Én az átalakítás után nagyon sok fajta tesztet elvégeztem az átalakított nyereggel, többek között még víz alatt is ki lett próbálva. Olyan dologról mondasz határozott véleményt, amiről szerintem nincs tapasztalatod, gondolok itt konkrétan a nyereg átalakításra. A ragasztókról meg csak annyit. Olyan fejlődésen ment keresztül az anyagismeret, lásd "Grafén" amit egy évtizeddel ezelőtt el sem tudtunk volna képzelni. Sok műanyag és kompozit anyag többet tudnak, mint a hagyományos vagy ötvözött fémek. A puding próbája, hogy megeszik.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.11.28 péntek, 06:40:24 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5982 Dátum:
2014.11.28 péntek, 06:25:32 »
Idézetet írta: László - 2014.11.28 péntek, 06:09:57
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem minden kérdésedre megkaptad a választ. Én az átalakítás után nagyon sok fajta tesztet elvégeztem az átalakított nyereggel, többek között még víz alatt is ki lett próbálva. Olyan dologról mondasz határozott véleményt, amiről szerintem nincs tapasztalatod, gondolok itt konkrétan a nyereg átalakításra. A ragasztókról meg csak annyit. Olyan fejlődésen ment keresztül az anyagismeret, lásd "Grafén" amit egy évtizeddel ezelőtt el sem tudtunk volna képzelni. Sok műanyag ás kompozit anyag többet tudnak, mint a hagyományos vagy ötvözött fémek. A puding próbája, hogy megeszik.
Tisztelettel László!
Igen kaptam választ, de nem konkrétat. Nyereg átalakítással kapcsolatban tényleg nincs tapasztalatom. A sok teszt szerintem jó dolog, de nem biztos, hogy tükrözi a használati körülményeket. Így azok csak feltételesen fogadhatók el. Ezért én nem írnám, hogy "megbízható szimeringes tömítés". Ha valamit fel kell újítani akkor újítsuk fel, gondolkodjunk a tökéletesítésén, de ne gondoljuk, hogy ezzel megoldottuk a gyári tervezők hiányosságát.
Ez a modell váltott egy másikat, ahol még dobfék volt hátul. Ezért is lehetnek típushibák és lesznek is. Fogyasztói társadalomban nem törekszik senki az "örökké tartó" dolgokra.
Ne gondold, hogy kötekedés képen írom ezeket. Nagyon jó és tanulságos a cikk, amit külön köszönök.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5983 Dátum:
2014.11.28 péntek, 06:56:52 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.28 péntek, 06:25:32
Igen kaptam választ, de nem konkrétat. Nyereg átalakítással kapcsolatban tényleg nincs tapasztalatom. A sok teszt szerintem jó dolog, de nem biztos, hogy tükrözi a használati körülményeket. Így azok csak feltételesen fogadhatók el. Ezért én nem írnám, hogy "megbízható szimeringes tömítés". Ha valamit fel kell újítani akkor újítsuk fel, gondolkodjunk a tökéletesítésén, de ne gondoljuk, hogy ezzel megoldottuk a gyári tervezők hiányosságát.
Ez a modell váltott egy másikat, ahol még dobfék volt hátul. Ezért is lehetnek típushibák és lesznek is. Fogyasztói társadalomban nem törekszik senki az "örökké tartó" dolgokra.
Ne gondold, hogy kötekedés képen írom ezeket. Nagyon jó és tanulságos a cikk, amit külön köszönök.
Tisztelt Fórumtárs!
A nézetek ütköztetése mindig előre mutató. Egyáltalán nem gondoltam kötözködésre. A nyereg szétszerelése egy átlag szakmai érzékkel rendelkező ember számára, nem okozhat problémát. Mint anno írtam nekem nem volt problémám a fékkel. Mivel nagyon sokan küszködnek a mai napig is az adott fékproblémával, ezért szántam rá az időt a probléma feltárására. A nyereg a tervező asztalon lett eredetileg "alul tervezve", hogy a megfelelő javítási szerviz program biztosítva legyen. Szerintem a beragadós féknyereg átalakítása, megér egy kísérletet, mivel az átalakítás a fékhatást nem befolyásolja. Ha a hosszútávú, üzemszerű felhasználás, nem bizonyítja a használhatóságát akkor még mindig ott a lehetőség, az új kialakítású "FL" utáni nyereg cserére. Ez az átalakítás természetesen nem az egyetlen üdvözítő megoldás csupán egy kísérlet, egy lehetőség, amit megosztottam a mélyen tisztel publikummal.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.11.28 péntek, 11:12:09 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5984 Dátum:
2014.11.28 péntek, 11:24:34 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.28 péntek, 06:25:32
Igen kaptam választ, de nem konkrétat. Nyereg átalakítással kapcsolatban tényleg nincs tapasztalatom. A sok teszt szerintem jó dolog, de nem biztos, hogy tükrözi a használati körülményeket. Így azok csak feltételesen fogadhatók el. Ezért én nem írnám, hogy "megbízható szimeringes tömítés". Ha valamit fel kell újítani akkor újítsuk fel, gondolkodjunk a tökéletesítésén, de ne gondoljuk, hogy ezzel megoldottuk a gyári tervezők hiányosságát.
Ez a modell váltott egy másikat, ahol még dobfék volt hátul. Ezért is lehetnek típushibák és lesznek is. Fogyasztói társadalomban nem törekszik senki az "örökké tartó" dolgokra.
Ne gondold, hogy kötekedés képen írom ezeket. Nagyon jó és tanulságos a cikk, amit külön köszönök.
Egyrészt nem ez a modell váltotta a dobféket, már mk2-n is volt, meg mk1-en is hátul tárcsa. A tipushiba egyszerűen azért van, mert próbálták a lehető legegyszerűbben, legolcsóbban megcsinálni ezt a nyerget.
Másrészt ha nincs vele tapasztalatod miért kell megkérdőjelezni azt, hogy jó- e a szimeringes megoldás vagy nem? Ja, ha valamit fel kell újítani, akkor újítsuk fel, ez igaz, de ettől ugyanolyan szhar konstrukció marad. Miért ne lehetne javítani rajta? Nem kell atomfizikusnak lenni, hogy tudja valaki, hogy az o gyűrűs megoldásnál a szimerong csak jobb lehet.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5985 Dátum:
2014.11.28 péntek, 14:39:31 »
Idézetet írta: László - 2014.11.28 péntek, 06:56:52
Tisztelt Fórumtárs!
A nézetek ütköztetése mindig előre mutató. Egyáltalán nem gondoltam kötözködésre. A nyereg szétszerelése egy átlag szakmai érzékkel rendelkező ember számára, nem okozhat problémát. Mint anno írtam nekem nem volt problémám a fékkel. Mivel nagyon sokan küszködnek a mai napig is az adott fékproblémával, ezért szántam rá az időt a probléma feltárására. A nyereg a tervező asztalon lett eredetileg "alul tervezve", hogy a megfelelő javítási szerviz program biztosítva legyen. Szerintem a beragadós féknyereg átalakítása, megér egy kísérletet, mivel az átalakítás a fékhatást nem befolyásolja. Ha a hosszútávú, üzemszerű felhasználás, nem bizonyítja a használhatóságát akkor még mindig ott a lehetőség, az új kialakítású "FL" utáni nyereg cserére. Ez az átalakítás természetesen nem az egyetlen üdvözítő megoldás csupán egy kísérlet, egy lehetőség, amit megosztottam a mélyen tisztel publikummal.
Tisztelettel László!
Teljesen igazat adok neked sok mindenben. Sajnos ezzel a problémával folyamatosan küzdeni e kell a "fogyasztóknak". A technika fejlődésével sokkal jobban előkerül a "hogyan csináljunk egyre olcsóbb" dolgokat. Igaz ez az autógyártásra is. Talán sokan nem tudják, hogy ma már a "Trabant, Zsiguli " kiváltsága a jobb oldali ajtózár. Nem csak ez, hanem nagyon sok "apró, filléres" dolog tűnik el az új és újabb autókból. Nekem nagyon bosszantó pl. az, hogy a MK II-be még jelentkező műanyag patent jelen van a hátsó biztonsági övbe, az MK III full extrás kocsiba pedig már nincs. Ezzel azt érték el, hogy a hátsó ülőlap előre és visszahajtásakor az övnek a csatja becsúszik az ülés alá. Nagyon bosszantó tud lenni. Az ülésrögzítő zárszerkezetről nem is beszélve. stb, stb... Akkor szerintem nem szabad azt várni egy autógyártól, hogy más dolgokon nem fog spórolni. lásd pl. az elektromos kábelek átmérőit, stb. Olvasható itt a fórumon az eldeformálódó féktárcsa. Itt is lehet jót csinálni csak hát ha olcsóbban kell előállítani akkor az anyagminőség kell, hogy gyengébb legyen.
Olvasom, hogy a kézifékkötelek berohadnak. Nem rohad az be, csak a gyártástechnológiából adódóan nem örök az élettartama. Javítható és karbantartást igényel. Ma már a felgyorsult életünkben nem akarunk ezekkel a dolgokkal foglalkozni, de "elvárjuk", hogy hosszan tartó minőséget kapjunk a "kevés" pénzünkért. Erről le kell mondani. "Fogyasztani kell a gyártók szerint".
Beszéltem olyan "szervizzel" aki Fordokat szerel többségében és azt sem tudta, hogy van ilyen csavar (ötlapú) a fékben. "Újítanak" fel munkahengereket, de ilyen szerszámra még soha nem volt szükségük. Sok tulajdonos pedig akarva-akaratlanul megbízik az ilyen és hasonló szervizekben.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.11.28 péntek, 14:56:54 írta kowikamil
»
Naplózva
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5986 Dátum:
2014.11.28 péntek, 14:48:58 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.11.28 péntek, 11:24:34
Egyrészt nem ez a modell váltotta a dobféket, már mk2-n is volt, meg mk1-en is hátul tárcsa. A tipushiba egyszerűen azért van, mert próbálták a lehető legegyszerűbben, legolcsóbban megcsinálni ezt a nyerget.
Másrészt ha nincs vele tapasztalatod miért kell megkérdőjelezni azt, hogy jó- e a szimeringes megoldás vagy nem? Ja, ha valamit fel kell újítani, akkor újítsuk fel, ez igaz, de ettől ugyanolyan szhar konstrukció marad. Miért ne lehetne javítani rajta? Nem kell atomfizikusnak lenni, hogy tudja valaki, hogy az o gyűrűs megoldásnál a szimerong csak jobb lehet.
Igazad van! Mindig egyre olcsóbb és olcsóbb előállítás lesz. Nem kérdőjeleztem meg csak az említett cikkben nem tapasztalat szerepelt, hanem (idézem)
"Ha valaki elkészült az átalakítással és üzemszerűen teszteli a féket (itt értem a kézifék üzemszerű rendszeres használatát is), akkor kérem, hogy a tapasztalatait szíveskedjen a clubtagokkal is megosztani. Minél több vélemény érkezik a témával kapcsolatban, annál könnyebben tudjuk korrigálni az esetlegesen fellépő problémákat. Bízom benne, hogy ebből lesz a legkevesebb."
Erre vonatkozólag írtam, hogy a felújítás eredeti alkatrészekkel (porvédő gumi) is elmegy addig mint az átalakított szimeringes. Nem a szimeringben látom a "problémát", hanem a szimering rögzítésében.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5987 Dátum:
2014.11.28 péntek, 15:14:18 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.28 péntek, 14:48:58
Igazad van! Mindig egyre olcsóbb és olcsóbb előállítás lesz. Nem kérdőjeleztem meg csak az említett cikkben nem tapasztalat szerepelt, hanem (idézem)
"Ha valaki elkészült az átalakítással és üzemszerűen teszteli a féket (itt értem a kézifék üzemszerű rendszeres használatát is), akkor kérem, hogy a tapasztalatait szíveskedjen a clubtagokkal is megosztani. Minél több vélemény érkezik a témával kapcsolatban, annál könnyebben tudjuk korrigálni az esetlegesen fellépő problémákat. Bízom benne, hogy ebből lesz a legkevesebb."
Erre vonatkozólag írtam, hogy a felújítás eredeti alkatrészekkel (porvédő gumi) is elmegy addig mint az átalakított szimeringes. Nem a szimeringben látom a "problémát", hanem a szimering rögzítésében.
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5988 Dátum:
2014.11.28 péntek, 15:36:25 »
Idézetet írta: László - 2014.11.28 péntek, 15:14:18
Tisztelt Fórumtárs!
A szimering a féknyergen csupán a víz és pára behatolását hívatott megszüntetni. Semmilyen komoly mechanikai igénybevételnek nincs kitéve. A ragasztó szerepe csupán az hogy megakadályozza a szimering elfordulását az öntvényházban, mivel nincs marógépen besüllyesztve, mert ez jelentős többletköltséget eredményezne. A szimering és a kézifék tengely között, az elfordulás alkalmával igen kis mértékű súrlódás lép fel, amit a 2 különböző tulajdonságokkal rendelkező ragasztó(epoxiragasztó+ragasztószilikon) megfelelően és nagy biztonsággal képes ellensúlyozni. Szerintem nem kéne ezen ennyit görcsölni, meg kéne csinálnod és a használat közbeni tapasztalataidat megosztani a fórumon. Én nem tudtam a kocsira szerelve tesztelni mert az én féknyereg kialakításom nem ilyen. De elhiheted nekem, hogy minden létező kiszerelt állapotban elvégezhető tesztet megcsináltam a biztonságos üzemet szemelőtt tartva. Pl kézifék működtetés, hőmérséklet teszt + -°C esetén, vízpróba és végül a vízalatti próba. Én ezt a témát a továbbiakban lezárom, mert nem látom értelmét annak, hogy bármit is bizonyítanom kellene még a féknyereg átalakítással kapcsolatban.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.11.28 péntek, 18:43:26 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5989 Dátum:
2014.11.28 péntek, 18:21:13 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.28 péntek, 14:48:58
Igazad van! Mindig egyre olcsóbb és olcsóbb előállítás lesz. Nem kérdőjeleztem meg csak az említett cikkben nem tapasztalat szerepelt, hanem (idézem)
"Ha valaki elkészült az átalakítással és üzemszerűen teszteli a féket (itt értem a kézifék üzemszerű rendszeres használatát is), akkor kérem, hogy a tapasztalatait szíveskedjen a clubtagokkal is megosztani. Minél több vélemény érkezik a témával kapcsolatban, annál könnyebben tudjuk korrigálni az esetlegesen fellépő problémákat. Bízom benne, hogy ebből lesz a legkevesebb."
Erre vonatkozólag írtam, hogy a felújítás eredeti alkatrészekkel (porvédő gumi) is elmegy addig mint az átalakított szimeringes. Nem a szimeringben látom a "problémát", hanem a szimering rögzítésében.
miféle gyári felújítókészlet? 1500 ft-os ***. már hogyne lenne jobb egy szimeringes megoldás. tudod egyáltalán mi a különbség, vagy csak próbálod tökéletesen tapasztalat nélkül kritizálni a másikat?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5990 Dátum:
2014.11.28 péntek, 19:48:29 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.28 péntek, 14:39:31
Teljesen igazat adok neked sok mindenben. Sajnos ezzel a problémával folyamatosan küzdeni e kell a "fogyasztóknak". A technika fejlődésével sokkal jobban előkerül a "hogyan csináljunk egyre olcsóbb" dolgokat. Igaz ez az autógyártásra is. Talán sokan nem tudják, hogy ma már a "Trabant, Zsiguli " kiváltsága a jobb oldali ajtózár. Nem csak ez, hanem nagyon sok "apró, filléres" dolog tűnik el az új és újabb autókból. Nekem nagyon bosszantó pl. az, hogy a MK II-be még jelentkező műanyag patent jelen van a hátsó biztonsági övbe, az MK III full extrás kocsiba pedig már nincs.
Ezzel azt érték el, hogy a hátsó ülőlap előre és visszahajtásakor az övnek a csatja becsúszik az ülés alá. Nagyon bosszantó tud lenni.
Az ülésrögzítő zárszerkezetről nem is beszélve. stb, stb... Akkor szerintem nem szabad azt várni egy autógyártól, hogy más dolgokon nem fog spórolni. lásd pl. az elektromos kábelek átmérőit, stb. Olvasható itt a fórumon az eldeformálódó féktárcsa. Itt is lehet jót csinálni csak hát ha olcsóbban kell előállítani akkor
az anyagminőség kell, hogy gyengébb legyen
.
Olvasom, hogy a kézifékkötelek berohadnak. Nem rohad az be, csak a gyártástechnológiából adódóan nem örök az élettartama. Javítható és karbantartást igényel. Ma már a felgyorsult életünkben nem akarunk ezekkel a dolgokkal foglalkozni, de "elvárjuk", hogy hosszan tartó minőséget kapjunk a "kevés" pénzünkért. Erről le kell mondani. "Fogyasztani kell a gyártók szerint".
Beszéltem olyan "szervizzel" aki Fordokat szerel többségében és azt sem tudta, hogy van ilyen csavar (ötlapú) a fékben. "Újítanak" fel munkahengereket, de ilyen szerszámra még soha nem volt szükségük. Sok tulajdonos pedig akarva-akaratlanul megbízik az ilyen és hasonló szervizekben.
Szép ez a sztorizgatás, a véleményedet tükrözi, ami a tied.
Arra nem gondoltál még a bosszankodás helyett, hogy az egyik kezeddel megfogod a biztonsági övet amikor az ülést visszahajtod? Ennyi az egész. Bár egyszerűbb szidni a gyártót.
Az anyagminőség gyengébb a FÉKtárcsában? Na persze.... Szerintem meg a mostani autók a nehezebbek, gyorsabbak és emiatt erősebb a fékrendszerük.
A kézifék pedig berohad. Rozsda, rohadás nedvesség miatt. Nem is szedtél még szét ilyet, de mégis tudod miszerint nem rohad be csak "lejárt az ideje".
Érdekes Ford-os szervízzel beszéltél. Szerintem ők még nem csináltak -első szériás- HÁTSÓ fékmunkahengert! Ugyanis az ötlapú csavar kivétele nélkül nem szétszedhető, javítható. Lehet abban a Fordban....már cseréltek csúszócsapokat a féknyergen, amit ők munkahenger felújításnak vettek vagy esetleg cseréltek első fékmunkahengerben karmantyút.
Sok (egyszerű user) tulajdonos miben bízzon ha nem a szervizben?
Te is megbízol egy szolgáltatásban amikor igénybe veszed, különben nem tennéd. Persze aztán van jó-rossz tapasztalat, de ez az élet minden területén így van.
Azért köszönjük az előadást, de hidd el.... semmi újat nem mondtál. Ellenben sok érdekességet írtál, ami a te véleményed....még ha nem is úgy van.
Azt gondolom, hogy amiről igazából elkezdődött a beszélgetés (fékmunkahenger fejújítás) azzal kapcsolatban nyugodtan fogadj meg minden itt olvasott, kapott tanácsot.
Mivel ahova "te mész" onnan már sok ittlévő, akik tanácsokat adnak "már megjöttek".
Naplózva
Imádom a dízeleket!
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5991 Dátum:
2014.11.28 péntek, 19:56:15 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.28 péntek, 19:48:29
Szép ez a sztorizgatás, a véleményedet tükrözi, ami a tied.
Arra nem gondoltál még a bosszankodás helyett, hogy az egyik kezeddel megfogod a biztonsági övet amikor az ülést visszahajtod? Ennyi az egész. Bár egyszerűbb szidni a gyártót.
Az anyagminőség gyengébb a FÉKtárcsában? Na persze.... Szerintem meg a mostani autók a nehezebbek, gyorsabbak és emiatt erősebb a fékrendszerük.
A kézifék pedig berohad. Rozsda, rohadás nedvesség miatt. Nem is szedtél még szét ilyet, de mégis tudod miszerint nem rohad be csak "lejárt az ideje".
Érdekes Ford-os szervízzel beszéltél. Szerintem ők még nem csináltak -első szériás- HÁTSÓ fékmunkahengert! Ugyanis az ötlapú csavar kivétele nélkül nem szétszedhető, javítható. Lehet abban a Fordban....már cseréltek csúszócsapokat a féknyergen, amit ők munkahenger felújításnak vettek vagy esetleg cseréltek első fékmunkahengerben karmantyút.
Sok (egyszerű user) tulajdonos miben bízzon ha nem a szervizben?
Te is megbízol egy szolgáltatásban amikor igénybe veszed, különben nem tennéd. Persze aztán van jó-rossz tapasztalat, de ez az élet minden területén így van.
Azért köszönjük az előadást, de hidd el.... semmi újat nem mondtál. Ellenben sok érdekességet írtál, ami a te véleményed....még ha nem is úgy van.
Azt gondolom, hogy amiről igazából elkezdődött a beszélgetés (fékmunkahenger fejújítás) azzal kapcsolatban nyugodtan fogadj meg minden itt olvasott, kapott tanácsot.
Mivel ahova "te mész" onnan már sok ittlévő, akik tanácsokat adnak "már megjöttek".
nahát, így is megy?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5992 Dátum:
2014.11.28 péntek, 20:39:05 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.11.28 péntek, 19:56:15
nahát, így is megy?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5993 Dátum:
2014.11.28 péntek, 20:39:48 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.11.28 péntek, 19:56:15
nahát, így is megy?
Ahogy akarom, úgy megy.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5994 Dátum:
2014.11.28 péntek, 20:42:23 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.28 péntek, 20:39:48
Ahogy akarom, úgy megy.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5995 Dátum:
2014.11.28 péntek, 20:45:11 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.28 péntek, 20:39:48
Ahogy akarom, úgy megy.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5996 Dátum:
2014.11.29 szombat, 07:28:11 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.11.28 péntek, 18:21:13
miféle gyári felújítókészlet? 1500 ft-os ***. már hogyne lenne jobb egy szimeringes megoldás. tudod egyáltalán mi a különbség, vagy csak próbálod tökéletesen tapasztalat nélkül kritizálni a másikat?
Látod pont ez a baj. Másra gondolunk a "gyári" szó alatt. Én a leírtak alapján a gyári Ford javítókészletre gondoltam. Valószinüsítem Te pedig az általad is megvásárolható utángyártott "***"-ra.
Nem kritizáltam másokat, megköszöntem Lászlónak a ráfordîtott időt és energiát amit a cikkben leírt. Csupán észrevételem tettem hozzá. Ha figyelmesebben olvastál volna akkor láthatnád, hogy írtam, hogy a VW-nek szimeringes a megoldása és mégis meg van a "berohadás" lehetősége.
Naplózva
kowikamil
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5997 Dátum:
2014.11.29 szombat, 07:54:09 »
Idézetet írta: a benzines - 2014.11.28 péntek, 19:48:29
Szép ez a sztorizgatás, a véleményedet tükrözi, ami a tied.
Arra nem gondoltál még a bosszankodás helyett, hogy az egyik kezeddel megfogod a biztonsági övet amikor az ülést visszahajtod? Ennyi az egész. Bár egyszerűbb szidni a gyártót.
Az anyagminőség gyengébb a FÉKtárcsában? Na persze.... Szerintem meg a mostani autók a nehezebbek, gyorsabbak és emiatt erősebb a fékrendszerük.
A kézifék pedig berohad. Rozsda, rohadás nedvesség miat. Nem is szedtél még szét ilyet, de mégis tudod miszerint nem rohad be csak "lejárt az ideje".
Érdekes Ford-os szervízzel beszéltél. Szerintem ők még nem csináltak -első szériás- HÁTSÓ fékmunkahengert! Ugyanis az ötlapú csavar kivétele nélkül nem szétszedhető, javítható. Lehet abban a Fordban....már cseréltek csúszócsapokat a féknyergen, amit ők munkahenger felújításnak vettek vagy esetleg cseréltek első fékmunkahengerben karmantyút.
Sok (egyszerű user) tulajdonos miben bízzon ha nem a szervizben?
Te is megbízol egy szolgáltatásban amikor igénybe veszed, különben nem tennéd. Persze aztán van jó-rossz tapasztalat, de ez az élet minden területén így van.
Azért köszönjük az előadást, de hidd el.... semmi újat nem mondtál. Ellenben sok érdekességet írtál, ami a te véleményed....még ha nem is úgy van.
Azt gondolom, hogy amiről igazából elkezdődött a beszélgetés (fékmunkahenger fejújítás) azzal kapcsolatban nyugodtan fogadj meg minden itt olvasott, kapott tanácsot.
Mivel ahova "te mész" onnan már sok ittlévő, akik tanácsokat adnak "már megjöttek".
Látod ez van akkor amikor valaki "forumfüggő". Nem mindig az életszerű dolgokat látja, hanem a virtuális világban tapasztaltakat. Szívesen vennék "órákat" Tőled ővcsatt megfogásba. Ugyanis kettő van belőle, nekem meg két kezem.
Kicsit a kézifék kötélről: a kötél azért "rohad be"', mert a féknyeregnél lévő rögzítőszem előtt véget ér a műanyag borítása az acél kötélnek. Itt bejut a nedvesség a kötél és a müanyag közé. Az acél rozsdásodni kezd. Szétfeszíti a műanyag borítást és megszorúl. Ez a jelenség csak a kerék felöli végén jelentkezik, mert itt van kitéve "extrem" körűlménynek. A kézifékkar felé eső végén nincs ilyen "extreme" helyzet. Megoldás lehet, ha az új kötél beszerelése elött galvanizáltatjuk a kötél munkahenger felöli végét. Így kizárjuk a nedvesség bejutásának a lehetőségét és a fém rozsdásodását.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.11.29 szombat, 08:00:29 írta kowikamil
»
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5998 Dátum:
2014.11.29 szombat, 09:31:53 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.29 szombat, 07:28:11
Látod pont ez a baj. Másra gondolunk a "gyári" szó alatt. Én a leírtak alapján a gyári Ford javítókészletre gondoltam. Valószinüsítem Te pedig az általad is megvásárolható utángyártott "***"-ra.
Nem kritizáltam másokat, megköszöntem Lászlónak a ráfordîtott időt és energiát amit a cikkben leírt. Csupán észrevételem tettem hozzá. Ha figyelmesebben olvastál volna akkor láthatnád, hogy írtam, hogy a VW-nek szimeringes a megoldása és mégis meg van a "berohadás" lehetősége.
akkor keress gyári felújítókészletet hozzá! ha a fém elkezd korrodálódni, akkor hiába veszel akármilyen O gyűrűt, akár gyárinak is mondhatod, akkor sem kapsz mást. De még mindig úgy teszed hozzá az észrevételed, hogy egyébként még nem láttad a megoldást, nem próbáltad ki, csak beszélsz róla ismeretlenül. Észrevételhez előbb ki kéne próbálni
«
Utoljára szerkesztve: 2014.11.29 szombat, 09:37:59 írta GinJoy
»
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5999 Dátum:
2014.11.29 szombat, 10:34:56 »
Idézetet írta: kowikamil - 2014.11.29 szombat, 07:54:09
Látod ez van akkor amikor valaki "forumfüggő". Nem mindig az életszerű dolgokat látja, hanem a virtuális világban tapasztaltakat. Szívesen vennék "órákat" Tőled ővcsatt megfogásba. Ugyanis kettő van belőle, nekem meg két kezem.
Kicsit a kézifék kötélről: a kötél azért "rohad be"', mert a féknyeregnél lévő rögzítőszem előtt véget ér a műanyag borítása az acél kötélnek. Itt bejut a nedvesség a kötél és a müanyag közé. Az acél rozsdásodni kezd. Szétfeszíti a műanyag borítást és megszorúl. Ez a jelenség csak a kerék felöli végén jelentkezik, mert itt van kitéve "extrem" körűlménynek. A kézifékkar felé eső végén nincs ilyen "extreme" helyzet. Megoldás lehet, ha az új kötél beszerelése elött galvanizáltatjuk a kötél munkahenger felöli végét. Így kizárjuk a nedvesség bejutásának a lehetőségét és a fém rozsdásodását.
Virtuális világban tapasztaltakat?
Nem látom az életszerű dolgokat?
Köszi a kézifék kötélről az előadást, de szerintem rossz irányba osztod az észt.
Csodálkozom is, hogy nekem kéne megmutatom hogyan kell hátrahajtani az ülést az övcsat beszorulása nélkül.
"Nem mindig az életszerű dolgokat látja, hanem a virtuális világban tapasztaltakat. "
Ez meg szerintem pont rád illik a féknyereggel kapcsolatban. Nem szedtél még szét ilyet, de amit más megcsinált arról
elméletben
tudod, hogy nem jó.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.11.29 szombat, 10:41:07 írta a benzines
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
113
114
115
116
117
118
119
[
120
]
121
122
123
124
125
126
127
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ