Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:12:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 113 114 115 116 117 118 119 [120] 121 122 123 124 125 126 127 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3068622 alkalommal)
0 Felhasználó és 91 vendég van a témában
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5950 Dátum: 2014.11.26 szerda, 15:06:50 »

Hát jól meg van húzva, szerintem nem belevaló fejjel esélyed sincs!
Ha jól gondolom akkor az a csavar valami réz, vagy alu tömítéssel lehet tömítve és csak a stift szerepét tölti be.
Jól gondolom? Ha igen akkor nem kell azt "agyon" húzni.
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5951 Dátum: 2014.11.26 szerda, 15:07:57 »

ötlapfejű? ? ? ?
Az bizony!!! Csakhogy ne tudd kiszedni. falbav
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5952 Dátum: 2014.11.26 szerda, 15:10:49 »

ötlapfejű? ? ? ?
TE hogy mondanád? ötszögű? A lényeg ugyanaz. Nem?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5953 Dátum: 2014.11.26 szerda, 15:12:23 »

Az bizony!!! Csakhogy ne tudd kiszedni. falbav

Már miért ne lehetne kiszedni?
Nyilván hozzá való szerszám kell. Amit bárki vásárolhat...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5954 Dátum: 2014.11.26 szerda, 15:16:38 »

Már miért ne lehetne kiszedni?
Nyilván hozzá való szerszám kell. Amit bárki vásárolhat...
Ez igaz worship
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5955 Dátum: 2014.11.26 szerda, 15:18:14 »

Hát jól meg van húzva, szerintem nem belevaló fejjel esélyed sincs!
Szedtél már ki ilyen csavart?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5956 Dátum: 2014.11.26 szerda, 15:51:48 »

Már miért ne lehetne kiszedni?
Nyilván hozzá való szerszám kell. Amit bárki vásárolhat...

hol az istenben van ez a csavar? és miért nem láttam eddig?  szomoru1
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5957 Dátum: 2014.11.26 szerda, 15:52:45 »

TE hogy mondanád? ötszögű? A lényeg ugyanaz. Nem?

az a baj, hogy épp fingom nincs, melyik csavarról beszélünk  rinya
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5958 Dátum: 2014.11.26 szerda, 15:55:36 »

az a baj, hogy épp fingom nincs, melyik csavarról beszélünk  rinya


http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5959 Dátum: 2014.11.26 szerda, 15:56:44 »

jaa
 worship

Gondolom akkor azért nem tudom mi ez, mert nekem mindkettő fészliftes
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5960 Dátum: 2014.11.26 szerda, 16:03:39 »

jaa
 worship

Gondolom akkor azért nem tudom mi ez, mert nekem mindkettő fészliftes

Sajnos ez nem "nyeremény" még így.
2004.09-ig gyártótták a berohadós hátsó fékkel. Szóval hiába FL (ami talán 2003.07 utáni) még nem mind jó. Nekem is a régi van (2004.03.01.....de köszöni szépen hibátlanul működnek. Kezelem a gumi részeket, hogy amíg tudom távol tartsam a nedvességet a bejutástól)

Szerintem a V6 neked még a régi fékes, nem?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5961 Dátum: 2014.11.26 szerda, 16:22:41 »

A hátsó féknyeregben milyen erővel van belehúzva a 14-es ötlapfejű csavar? nem szívesenn vennék ezért egy fejet sok pénzért. Még az sem tiszta nekem, hogy ezt a csavart mi tömíti. Ha tudja valaki írja meg. a FAQ leírást nézve ez nem derült ki számomra.
Tisztelt Fórumtárs!
A FAQ ban leírtakat és a fotókat figyelmesen olvasva és nézve, kiderül, hogy a kérdéses csavar egy biztosítási feladatot lát el, mégpedig a kéziféktengely kicsúszását akadályozza meg a féknyereg házból. Hogy hány Nm van meghúzva, ne kérdezd nem tudom. De rendesen meg van húzva. A csavaron lévő tömítés pedig olajálló "O" gyűrű. A szerszám nélkül nagy valószínűséggel csak roncsolással tudod a csavart kivenni. Ez az ötlapú fejes csavar csupán arról szól, "ne javítsd, vidd a szervizbe" cimű fejezet. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.26 szerda, 16:24:14 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5962 Dátum: 2014.11.26 szerda, 16:35:23 »

Tisztelt Fórumtárs!
A FAQ ban leírtakat és a fotókat figyelmesen olvasva és nézve, kiderül, hogy a kérdéses csavar egy biztosítási feladatot lát el, mégpedig a kéziféktengely kicsúszását akadályozza meg a féknyereg házból. Hogy hány Nm van meghúzva, ne kérdezd nem tudom. De rendesen meg van húzva. A csavaron lévő tömítés pedig olajálló "O" gyűrű. A szerszám nélkül nagy valószínűséggel csak roncsolással tudod a csavart kivenni. Ez az ötlapú fejes csavar csupán arról szól, "ne javítsd, vidd a szervizbe" cimű fejezet. wave
Tisztelettel László! worship
Szia László! Szuper a cikk csak van ami nem világos számomra. Ezeket írd le, hogy hova valók, ha tudod. http://kepfeltoltes.hu/141126/12._2004_elotti_hatso_feknyereg_javito_keszlet_1___1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszi
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5963 Dátum: 2014.11.26 szerda, 16:39:51 »

Sajnos ez nem "nyeremény" még így.
2004.09-ig gyártótták a berohadós hátsó fékkel. Szóval hiába FL (ami talán 2003.07 utáni) még nem mind jó. Nekem is a régi van (2004.03.01.....de köszöni szépen hibátlanul működnek. Kezelem a gumi részeket, hogy amíg tudom távol tartsam a nedvességet a bejutástól)

Szerintem a V6 neked még a régi fékes, nem?
Ha nem veszem ki az ötlapú csavart akkor mi az amit nem tudok tömítést kicserélni? Ettől még fel tudom újítani nem? Ha jobban megnézem a képeket akkor csak a kézifék tengelyen lévő "O" gyűrűt nem tudom kicserélni. Jól gondolom?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5964 Dátum: 2014.11.26 szerda, 16:52:22 »

Ha nem veszem ki az ötlapú csavart akkor mi az amit nem tudok tömítést kicserélni? Ettől még fel tudom újítani nem? Ha jobban megnézem a képeket akkor csak a kézifék tengelyen lévő "O" gyűrűt nem tudom kicserélni. Jól gondolom?

Ha nem veszed ki a csavart.....  (Meg tudod inni a sört, ha nem nyitod ki az üveget?)
Nem.
Nem.

Túl van ez már beszélve..... varázsige nincs.
A szétszedéshez, felújításhoz szét kell szerelni.....teljesen!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5965 Dátum: 2014.11.26 szerda, 16:54:22 »

Ha nem veszed ki a csavart.....  (Meg tudod inni a sört, ha nem nyitod ki az üveget?)
Nem.
Nem.

Túl van ez már beszélve..... varázsige nincs.
A szétszedéshez, felújításhoz szét kell szerelni.....teljesen!
Gondolom a tapasztalat beszél belőled. Sok fékmunkahenger szét és összeszerelését végezted el. Wink
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5966 Dátum: 2014.11.26 szerda, 16:59:41 »

Ha nem veszed ki a csavart.....  (Meg tudod inni a sört, ha nem nyitod ki az üveget?)
Nem.
Nem.

Túl van ez már beszélve..... varázsige nincs.
A szétszedéshez, felújításhoz szét kell szerelni.....teljesen!
Bocs nem neked címeztem......csak félre nyomtam. worship Viszont ettől még úgy gondolom, hogy nem vagy kompetens a témában. Még egyszer BOCS.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5967 Dátum: 2014.11.26 szerda, 17:17:04 »

Sajnos ez nem "nyeremény" még így.
2004.09-ig gyártótták a berohadós hátsó fékkel. Szóval hiába FL (ami talán 2003.07 utáni) még nem mind jó. Nekem is a régi van (2004.03.01.....de köszöni szépen hibátlanul működnek. Kezelem a gumi részeket, hogy amíg tudom távol tartsam a nedvességet a bejutástól)

Szerintem a V6 neked még a régi fékes, nem?
Nincs vele gond. Úgyhogy inkább az új. Már nálam volt, amikor gariban cserélték mindkettőt, kézifékkötéllel együtt. Kinézetre mi a különbség?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5968 Dátum: 2014.11.26 szerda, 18:32:12 »

Nincs vele gond. Úgyhogy inkább az új. Már nálam volt, amikor gariban cserélték mindkettőt, kézifékkötéllel együtt. Kinézetre mi a különbség?
Sokszor leírtuk már.
A réginél íves a fékbetét keskeny része, az újabbnál sarkos.
Nézz be a fel minél, szerintem látod is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5969 Dátum: 2014.11.26 szerda, 18:33:36 »

Bocs nem neked címeztem......csak félre nyomtam. worship Viszont ettől még úgy gondolom, hogy nem vagy kompetens a témában. Még egyszer BOCS.

Igazad lehet, nem vagyok kompetens.....  Cheesy
Végülis azt gondolsz, amit akarsz.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.26 szerda, 18:36:10 írta a benzines » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5970 Dátum: 2014.11.26 szerda, 20:03:40 »

Bocs nem neked címeztem......csak félre nyomtam. worship Viszont ettől még úgy gondolom, hogy nem vagy kompetens a témában. Még egyszer BOCS.
kevered a fogalmakat. Tibi nem komplett, de  a témában kompetens
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5971 Dátum: 2014.11.26 szerda, 20:18:56 »

Sokszor leírtuk már.
A réginél íves a fékbetét keskeny része, az újabbnál sarkos.
Nézz be a fel minél, szerintem látod is.
Fel minél? Na mindegy.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5972 Dátum: 2014.11.26 szerda, 20:43:53 »

Fel minél? Na mindegy.

Felni.......... telefon felülbírált.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5973 Dátum: 2014.11.26 szerda, 20:55:01 »

Felni.......... telefon felülbírált.
Kapcsold ki a t9et többet árt mint használ.
Naplózva
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #5974 Dátum: 2014.11.26 szerda, 21:50:45 »

Fel minél? Na mindegy.


A kézifék visszahúzó RUGÓ is más,talán az jobban látszik,főleg ha lemezfelni van fent.A régebbi 8-10 sűrű menet és rövid a két vége.Az újfajta meg ritkább 5-6 menet és a két vége hosszabb. eljen
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5975 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 07:11:06 »

Szia László! Szuper a cikk csak van ami nem világos számomra. Ezeket írd le, hogy hova valók, ha tudod. http://kepfeltoltes.hu/141126/12._2004_elotti_hatso_feknyereg_javito_keszlet_1___1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszi
Tisztelt Fórumtárs!
A fotón látható, teljes felújító készlet alkatrészei a beszerelésnél adják magukat. Szerintem ezen nincs mit magyarázni. Ha az ötlapú csavart nem szereled ki akkor a kéziféktengelyt nem tudod kivenni a nyereg házból és a szükséges átalakítást nem tudod elvégezni. A rendszer teljes felújításához és átalakításához a kulcs elengedhetetlen. Megjegyzem a teljes tömítés cseréjével nem oldod meg az alapproblémát, mégpedig azt, hogy egy idő után a kézifék használatkor a rendszer befékezve marad. Ezért kell egy megbízható "szimeringes" tömítést beépíteni a rendszerbe, ami minden kétséget kizáróan megakadályozza a nedvesség behatolását és a tengely berohadását. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5976 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 16:56:45 »

Tisztelt Fórumtárs!
A fotón látható, teljes felújító készlet alkatrészei a beszerelésnél adják magukat. Szerintem ezen nincs mit magyarázni. Ha az ötlapú csavart nem szereled ki akkor a kéziféktengelyt nem tudod kivenni a nyereg házból és a szükséges átalakítást nem tudod elvégezni. A rendszer teljes felújításához és átalakításához a kulcs elengedhetetlen. Megjegyzem a teljes tömítés cseréjével nem oldod meg az alapproblémát, mégpedig azt, hogy egy idő után a kézifék használatkor a rendszer befékezve marad. Ezért kell egy megbízható "szimeringes" tömítést beépíteni a rendszerbe, ami minden kétséget kizáróan megakadályozza a nedvesség behatolását és a tengely berohadását. wave
Tisztelettel László! worship
Szerintem a szimeringes megoldás sem megbízható. Főleg abból kiindulva, hogy a FAQ-ban is véleményeket várnak az úgy átalakított munkahengerek tulajdonosaitól. Szimeringgel oldják meg a VW több munkahengerét és azok is berohadnak. Pedig ott nincs 3. elem a rendszerben, mit itt a műgyanta ragasztó. Minden illeszkedik ahogyan kell, mégis "berohad" egy idő után.

A kérdés arra vonatkozott ami a fotókon nem látszik, de erre nem kaptam választ.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5977 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 17:02:49 »

Sziasztok! Meg tudná nekem valaki mondani, hogy a képen jelölt tömítések hová valók?

http://kepfeltoltes.hu/141126/12._2004_elotti_hatso_feknyereg_javito_keszlet_1___1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Fék felújítás előtt vagyok, de ezekre nem jöttem rá, hogy hová valók.


A jobb oldali az úszócsapra való (csak az egyiken van)....a másik meg a kézifék orsós részén van.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5978 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 17:06:24 »

Szerintem a szimeringes megoldás sem megbízható. Főleg abból kiindulva, hogy a FAQ-ban is véleményeket várnak az úgy átalakított munkahengerek tulajdonosaitól. Szimeringgel oldják meg a VW több munkahengerét és azok is berohadnak. Pedig ott nincs 3. elem a rendszerben, mit itt a műgyanta ragasztó. Minden illeszkedik ahogyan kell, mégis "berohad" egy idő után.

A kérdés arra vonatkozott ami a fotókon nem látszik, de erre nem kaptam választ.
ha az kérdés, nem biztos, hogy neki kéne állni házilag
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5979 Dátum: 2014.11.28 péntek, 06:03:40 »



A jobb oldali az úszócsapra való (csak az egyiken van)....a másik meg a kézifék orsós részén van.
Köszönöm.  worship
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5980 Dátum: 2014.11.28 péntek, 06:06:43 »

ha az kérdés, nem biztos, hogy neki kéne állni házilag
Kezemben a javítókészlet, látom a FAQ-ban leírtakat és képeket. Még nem szedtem szét a munkahengert. Ezért kérdeztem, mert az nem derült ki a képekből.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5981 Dátum: 2014.11.28 péntek, 06:09:57 »

Szerintem a szimeringes megoldás sem megbízható. Főleg abból kiindulva, hogy a FAQ-ban is véleményeket várnak az úgy átalakított munkahengerek tulajdonosaitól. Szimeringgel oldják meg a VW több munkahengerét és azok is berohadnak. Pedig ott nincs 3. elem a rendszerben, mit itt a műgyanta ragasztó. Minden illeszkedik ahogyan kell, mégis "berohad" egy idő után.

A kérdés arra vonatkozott ami a fotókon nem látszik, de erre nem kaptam választ.
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem minden kérdésedre megkaptad a választ. Én az átalakítás után nagyon sok fajta tesztet elvégeztem az átalakított nyereggel, többek között még víz alatt is ki lett próbálva. Olyan dologról mondasz határozott véleményt, amiről szerintem nincs tapasztalatod, gondolok itt konkrétan a nyereg átalakításra. A ragasztókról meg csak annyit. Olyan fejlődésen ment keresztül az anyagismeret, lásd "Grafén" amit egy évtizeddel ezelőtt el sem tudtunk volna képzelni. Sok műanyag és kompozit anyag többet tudnak, mint a hagyományos vagy ötvözött fémek. A puding próbája, hogy megeszik. wave
Tisztelettel László! worship

« Utoljára szerkesztve: 2014.11.28 péntek, 06:40:24 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5982 Dátum: 2014.11.28 péntek, 06:25:32 »

Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem minden kérdésedre megkaptad a választ. Én az átalakítás után nagyon sok fajta tesztet elvégeztem az átalakított nyereggel, többek között még víz alatt is ki lett próbálva. Olyan dologról mondasz határozott véleményt, amiről szerintem nincs tapasztalatod, gondolok itt konkrétan a nyereg átalakításra. A ragasztókról meg csak annyit. Olyan fejlődésen ment keresztül az anyagismeret, lásd "Grafén" amit egy évtizeddel ezelőtt el sem tudtunk volna képzelni. Sok műanyag ás kompozit anyag többet tudnak, mint a hagyományos vagy ötvözött fémek. A puding próbája, hogy megeszik. wave
Tisztelettel László! worship


Igen kaptam választ, de nem konkrétat. Nyereg átalakítással kapcsolatban tényleg nincs tapasztalatom. A sok teszt szerintem jó dolog, de nem biztos, hogy tükrözi a használati körülményeket. Így azok csak feltételesen fogadhatók el. Ezért én nem írnám, hogy "megbízható szimeringes tömítés". Ha valamit fel kell újítani akkor újítsuk fel, gondolkodjunk a tökéletesítésén, de ne gondoljuk, hogy ezzel megoldottuk a gyári tervezők hiányosságát.
Ez a modell váltott egy másikat, ahol még dobfék volt hátul. Ezért is lehetnek típushibák és lesznek is. Fogyasztói társadalomban nem törekszik senki az "örökké tartó" dolgokra.

Ne gondold, hogy kötekedés képen írom ezeket. Nagyon jó és tanulságos a cikk, amit külön köszönök.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5983 Dátum: 2014.11.28 péntek, 06:56:52 »

Igen kaptam választ, de nem konkrétat. Nyereg átalakítással kapcsolatban tényleg nincs tapasztalatom. A sok teszt szerintem jó dolog, de nem biztos, hogy tükrözi a használati körülményeket. Így azok csak feltételesen fogadhatók el. Ezért én nem írnám, hogy "megbízható szimeringes tömítés". Ha valamit fel kell újítani akkor újítsuk fel, gondolkodjunk a tökéletesítésén, de ne gondoljuk, hogy ezzel megoldottuk a gyári tervezők hiányosságát.
Ez a modell váltott egy másikat, ahol még dobfék volt hátul. Ezért is lehetnek típushibák és lesznek is. Fogyasztói társadalomban nem törekszik senki az "örökké tartó" dolgokra.

Ne gondold, hogy kötekedés képen írom ezeket. Nagyon jó és tanulságos a cikk, amit külön köszönök.
Tisztelt Fórumtárs!
A nézetek ütköztetése mindig előre mutató. Egyáltalán nem gondoltam kötözködésre. A nyereg szétszerelése egy átlag szakmai érzékkel rendelkező ember számára, nem okozhat problémát. Mint anno írtam nekem nem volt problémám a fékkel. Mivel nagyon sokan küszködnek a mai napig is az adott fékproblémával, ezért szántam rá az időt a probléma feltárására. A nyereg a tervező asztalon lett eredetileg "alul tervezve", hogy a megfelelő javítási szerviz program biztosítva legyen. Szerintem a beragadós féknyereg átalakítása, megér egy kísérletet, mivel az átalakítás a fékhatást nem befolyásolja. Ha a hosszútávú, üzemszerű felhasználás, nem bizonyítja a használhatóságát akkor még mindig ott a lehetőség, az új kialakítású "FL" utáni nyereg cserére. Ez az átalakítás természetesen nem az egyetlen üdvözítő megoldás csupán egy kísérlet, egy lehetőség, amit megosztottam a mélyen tisztel publikummal. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.28 péntek, 11:12:09 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5984 Dátum: 2014.11.28 péntek, 11:24:34 »

Igen kaptam választ, de nem konkrétat. Nyereg átalakítással kapcsolatban tényleg nincs tapasztalatom. A sok teszt szerintem jó dolog, de nem biztos, hogy tükrözi a használati körülményeket. Így azok csak feltételesen fogadhatók el. Ezért én nem írnám, hogy "megbízható szimeringes tömítés". Ha valamit fel kell újítani akkor újítsuk fel, gondolkodjunk a tökéletesítésén, de ne gondoljuk, hogy ezzel megoldottuk a gyári tervezők hiányosságát.
Ez a modell váltott egy másikat, ahol még dobfék volt hátul. Ezért is lehetnek típushibák és lesznek is. Fogyasztói társadalomban nem törekszik senki az "örökké tartó" dolgokra.

Ne gondold, hogy kötekedés képen írom ezeket. Nagyon jó és tanulságos a cikk, amit külön köszönök.
Egyrészt nem ez a modell váltotta a dobféket, már mk2-n is volt, meg mk1-en is hátul tárcsa. A tipushiba egyszerűen azért van, mert próbálták a lehető legegyszerűbben, legolcsóbban megcsinálni ezt a nyerget.
Másrészt ha nincs vele tapasztalatod miért kell megkérdőjelezni azt, hogy jó- e a szimeringes megoldás vagy nem? Ja, ha valamit fel kell újítani, akkor újítsuk fel, ez igaz, de ettől ugyanolyan szhar konstrukció marad. Miért ne lehetne javítani rajta? Nem kell atomfizikusnak lenni, hogy tudja valaki, hogy az o gyűrűs megoldásnál a szimerong csak jobb lehet.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5985 Dátum: 2014.11.28 péntek, 14:39:31 »

Tisztelt Fórumtárs!
A nézetek ütköztetése mindig előre mutató. Egyáltalán nem gondoltam kötözködésre. A nyereg szétszerelése egy átlag szakmai érzékkel rendelkező ember számára, nem okozhat problémát. Mint anno írtam nekem nem volt problémám a fékkel. Mivel nagyon sokan küszködnek a mai napig is az adott fékproblémával, ezért szántam rá az időt a probléma feltárására. A nyereg a tervező asztalon lett eredetileg "alul tervezve", hogy a megfelelő javítási szerviz program biztosítva legyen. Szerintem a beragadós féknyereg átalakítása, megér egy kísérletet, mivel az átalakítás a fékhatást nem befolyásolja. Ha a hosszútávú, üzemszerű felhasználás, nem bizonyítja a használhatóságát akkor még mindig ott a lehetőség, az új kialakítású "FL" utáni nyereg cserére. Ez az átalakítás természetesen nem az egyetlen üdvözítő megoldás csupán egy kísérlet, egy lehetőség, amit megosztottam a mélyen tisztel publikummal. wave
Tisztelettel László! worship
Teljesen igazat adok neked sok mindenben. Sajnos ezzel a problémával folyamatosan küzdeni e kell a "fogyasztóknak". A technika fejlődésével sokkal jobban előkerül a "hogyan csináljunk egyre olcsóbb" dolgokat. Igaz ez az autógyártásra is. Talán sokan nem tudják, hogy ma már a "Trabant, Zsiguli " kiváltsága a jobb oldali ajtózár. Nem csak ez, hanem nagyon sok "apró, filléres" dolog tűnik el az új és újabb autókból. Nekem nagyon bosszantó pl. az, hogy a MK II-be még jelentkező műanyag patent jelen van a hátsó biztonsági övbe, az MK III full extrás kocsiba pedig már nincs. Ezzel azt érték el, hogy a hátsó ülőlap előre és visszahajtásakor az övnek a csatja becsúszik az ülés alá. Nagyon bosszantó tud lenni. Az ülésrögzítő zárszerkezetről nem is beszélve. stb, stb... Akkor szerintem nem szabad azt várni egy autógyártól, hogy más dolgokon nem fog spórolni. lásd pl. az elektromos kábelek átmérőit, stb. Olvasható itt a fórumon az eldeformálódó féktárcsa. Itt is lehet jót csinálni csak hát ha olcsóbban kell előállítani akkor az anyagminőség kell, hogy gyengébb legyen.
Olvasom, hogy a kézifékkötelek berohadnak. Nem rohad az be, csak a gyártástechnológiából adódóan nem örök az élettartama. Javítható és karbantartást igényel. Ma már a felgyorsult életünkben nem akarunk ezekkel a dolgokkal foglalkozni, de "elvárjuk", hogy hosszan tartó minőséget kapjunk a "kevés" pénzünkért. Erről le kell mondani. "Fogyasztani kell a gyártók szerint".
Beszéltem olyan "szervizzel" aki Fordokat szerel többségében és azt sem tudta, hogy van ilyen csavar (ötlapú) a fékben. "Újítanak" fel munkahengereket, de ilyen szerszámra még soha nem volt szükségük. Sok tulajdonos pedig akarva-akaratlanul megbízik az ilyen és hasonló szervizekben.
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.28 péntek, 14:56:54 írta kowikamil » Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5986 Dátum: 2014.11.28 péntek, 14:48:58 »

Egyrészt nem ez a modell váltotta a dobféket, már mk2-n is volt, meg mk1-en is hátul tárcsa. A tipushiba egyszerűen azért van, mert próbálták a lehető legegyszerűbben, legolcsóbban megcsinálni ezt a nyerget.
Másrészt ha nincs vele tapasztalatod miért kell megkérdőjelezni azt, hogy jó- e a szimeringes megoldás vagy nem? Ja, ha valamit fel kell újítani, akkor újítsuk fel, ez igaz, de ettől ugyanolyan szhar konstrukció marad. Miért ne lehetne javítani rajta? Nem kell atomfizikusnak lenni, hogy tudja valaki, hogy az o gyűrűs megoldásnál a szimerong csak jobb lehet.
Igazad van! Mindig egyre olcsóbb és olcsóbb előállítás lesz. Nem kérdőjeleztem meg csak az említett cikkben nem tapasztalat szerepelt, hanem (idézem)

"Ha valaki elkészült az átalakítással és üzemszerűen teszteli a féket (itt értem a kézifék üzemszerű rendszeres használatát is), akkor kérem, hogy a tapasztalatait szíveskedjen a clubtagokkal is megosztani. Minél több vélemény érkezik a témával kapcsolatban, annál könnyebben tudjuk korrigálni az esetlegesen fellépő problémákat. Bízom benne, hogy ebből lesz a legkevesebb."

Erre vonatkozólag írtam, hogy a felújítás eredeti alkatrészekkel (porvédő gumi) is elmegy addig mint az átalakított szimeringes. Nem a szimeringben látom a "problémát", hanem a szimering rögzítésében.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5987 Dátum: 2014.11.28 péntek, 15:14:18 »

Igazad van! Mindig egyre olcsóbb és olcsóbb előállítás lesz. Nem kérdőjeleztem meg csak az említett cikkben nem tapasztalat szerepelt, hanem (idézem)

"Ha valaki elkészült az átalakítással és üzemszerűen teszteli a féket (itt értem a kézifék üzemszerű rendszeres használatát is), akkor kérem, hogy a tapasztalatait szíveskedjen a clubtagokkal is megosztani. Minél több vélemény érkezik a témával kapcsolatban, annál könnyebben tudjuk korrigálni az esetlegesen fellépő problémákat. Bízom benne, hogy ebből lesz a legkevesebb."

Erre vonatkozólag írtam, hogy a felújítás eredeti alkatrészekkel (porvédő gumi) is elmegy addig mint az átalakított szimeringes. Nem a szimeringben látom a "problémát", hanem a szimering rögzítésében.
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5988 Dátum: 2014.11.28 péntek, 15:36:25 »


Tisztelt Fórumtárs!
A szimering a féknyergen csupán a víz és pára behatolását hívatott megszüntetni. Semmilyen komoly mechanikai igénybevételnek nincs kitéve. A ragasztó szerepe csupán az hogy megakadályozza a szimering elfordulását az öntvényházban, mivel nincs marógépen besüllyesztve, mert ez jelentős többletköltséget eredményezne. A szimering és a kézifék tengely között, az elfordulás alkalmával igen kis mértékű súrlódás lép fel, amit a 2 különböző tulajdonságokkal rendelkező ragasztó(epoxiragasztó+ragasztószilikon) megfelelően és nagy biztonsággal képes ellensúlyozni. Szerintem nem kéne ezen ennyit görcsölni, meg kéne csinálnod és a használat közbeni tapasztalataidat megosztani a fórumon. Én nem tudtam a kocsira szerelve tesztelni mert az én féknyereg kialakításom nem ilyen. De elhiheted nekem, hogy minden létező kiszerelt állapotban elvégezhető tesztet megcsináltam a biztonságos üzemet szemelőtt tartva. Pl kézifék működtetés, hőmérséklet teszt + -°C esetén, vízpróba és végül a vízalatti próba. Én ezt a témát a továbbiakban lezárom, mert nem látom értelmét annak, hogy bármit is bizonyítanom kellene még a féknyereg átalakítással kapcsolatban. wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.28 péntek, 18:43:26 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5989 Dátum: 2014.11.28 péntek, 18:21:13 »

Igazad van! Mindig egyre olcsóbb és olcsóbb előállítás lesz. Nem kérdőjeleztem meg csak az említett cikkben nem tapasztalat szerepelt, hanem (idézem)

"Ha valaki elkészült az átalakítással és üzemszerűen teszteli a féket (itt értem a kézifék üzemszerű rendszeres használatát is), akkor kérem, hogy a tapasztalatait szíveskedjen a clubtagokkal is megosztani. Minél több vélemény érkezik a témával kapcsolatban, annál könnyebben tudjuk korrigálni az esetlegesen fellépő problémákat. Bízom benne, hogy ebből lesz a legkevesebb."

Erre vonatkozólag írtam, hogy a felújítás eredeti alkatrészekkel (porvédő gumi) is elmegy addig mint az átalakított szimeringes. Nem a szimeringben látom a "problémát", hanem a szimering rögzítésében.
miféle gyári felújítókészlet? 1500 ft-os ***. már hogyne lenne jobb egy szimeringes megoldás. tudod egyáltalán mi a különbség, vagy csak próbálod tökéletesen tapasztalat nélkül kritizálni a másikat?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5990 Dátum: 2014.11.28 péntek, 19:48:29 »

Teljesen igazat adok neked sok mindenben. Sajnos ezzel a problémával folyamatosan küzdeni e kell a "fogyasztóknak". A technika fejlődésével sokkal jobban előkerül a "hogyan csináljunk egyre olcsóbb" dolgokat. Igaz ez az autógyártásra is. Talán sokan nem tudják, hogy ma már a "Trabant, Zsiguli " kiváltsága a jobb oldali ajtózár. Nem csak ez, hanem nagyon sok "apró, filléres" dolog tűnik el az új és újabb autókból. Nekem nagyon bosszantó pl. az, hogy a MK II-be még jelentkező műanyag patent jelen van a hátsó biztonsági övbe, az MK III full extrás kocsiba pedig már nincs. Ezzel azt érték el, hogy a hátsó ülőlap előre és visszahajtásakor az övnek a csatja becsúszik az ülés alá. Nagyon bosszantó tud lenni. Az ülésrögzítő zárszerkezetről nem is beszélve. stb, stb... Akkor szerintem nem szabad azt várni egy autógyártól, hogy más dolgokon nem fog spórolni. lásd pl. az elektromos kábelek átmérőit, stb. Olvasható itt a fórumon az eldeformálódó féktárcsa. Itt is lehet jót csinálni csak hát ha olcsóbban kell előállítani akkor az anyagminőség kell, hogy gyengébb legyen.
Olvasom, hogy a kézifékkötelek berohadnak. Nem rohad az be, csak a gyártástechnológiából adódóan nem örök az élettartama. Javítható és karbantartást igényel. Ma már a felgyorsult életünkben nem akarunk ezekkel a dolgokkal foglalkozni, de "elvárjuk", hogy hosszan tartó minőséget kapjunk a "kevés" pénzünkért. Erről le kell mondani. "Fogyasztani kell a gyártók szerint".
Beszéltem olyan "szervizzel" aki Fordokat szerel többségében és azt sem tudta, hogy van ilyen csavar (ötlapú) a fékben. "Újítanak" fel munkahengereket, de ilyen szerszámra még soha nem volt szükségük. Sok tulajdonos pedig akarva-akaratlanul megbízik az ilyen és hasonló szervizekben.

Szép ez a sztorizgatás, a véleményedet tükrözi, ami a tied.

Arra nem gondoltál még a bosszankodás helyett, hogy az egyik kezeddel megfogod a biztonsági övet amikor az ülést visszahajtod? Ennyi az egész. Bár egyszerűbb szidni a gyártót.
Az anyagminőség gyengébb a FÉKtárcsában? Na persze.... Szerintem meg a mostani autók a nehezebbek, gyorsabbak és emiatt erősebb a fékrendszerük.
A kézifék pedig berohad. Rozsda, rohadás nedvesség miatt. Nem is szedtél még szét ilyet, de mégis tudod miszerint nem rohad be csak "lejárt az ideje".

Érdekes Ford-os szervízzel beszéltél. Szerintem ők még nem csináltak -első szériás- HÁTSÓ fékmunkahengert! Ugyanis az ötlapú csavar kivétele nélkül nem szétszedhető, javítható. Lehet abban a Fordban....már cseréltek csúszócsapokat a féknyergen, amit ők munkahenger felújításnak vettek vagy esetleg cseréltek első fékmunkahengerben karmantyút.
Sok (egyszerű user) tulajdonos miben bízzon ha nem a szervizben?
Te is megbízol egy szolgáltatásban amikor igénybe veszed, különben nem tennéd. Persze aztán van jó-rossz tapasztalat, de ez az élet minden területén így van.

Azért köszönjük az előadást, de hidd el.... semmi újat nem mondtál. Ellenben sok érdekességet írtál, ami a te véleményed....még ha nem is úgy van.

Azt gondolom, hogy amiről igazából elkezdődött a beszélgetés (fékmunkahenger fejújítás) azzal kapcsolatban nyugodtan fogadj meg minden itt olvasott, kapott tanácsot.
Mivel ahova "te mész" onnan már sok ittlévő, akik tanácsokat adnak "már megjöttek".  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5991 Dátum: 2014.11.28 péntek, 19:56:15 »

Szép ez a sztorizgatás, a véleményedet tükrözi, ami a tied.

Arra nem gondoltál még a bosszankodás helyett, hogy az egyik kezeddel megfogod a biztonsági övet amikor az ülést visszahajtod? Ennyi az egész. Bár egyszerűbb szidni a gyártót.
Az anyagminőség gyengébb a FÉKtárcsában? Na persze.... Szerintem meg a mostani autók a nehezebbek, gyorsabbak és emiatt erősebb a fékrendszerük.
A kézifék pedig berohad. Rozsda, rohadás nedvesség miatt. Nem is szedtél még szét ilyet, de mégis tudod miszerint nem rohad be csak "lejárt az ideje".

Érdekes Ford-os szervízzel beszéltél. Szerintem ők még nem csináltak -első szériás- HÁTSÓ fékmunkahengert! Ugyanis az ötlapú csavar kivétele nélkül nem szétszedhető, javítható. Lehet abban a Fordban....már cseréltek csúszócsapokat a féknyergen, amit ők munkahenger felújításnak vettek vagy esetleg cseréltek első fékmunkahengerben karmantyút.
Sok (egyszerű user) tulajdonos miben bízzon ha nem a szervizben?
Te is megbízol egy szolgáltatásban amikor igénybe veszed, különben nem tennéd. Persze aztán van jó-rossz tapasztalat, de ez az élet minden területén így van.

Azért köszönjük az előadást, de hidd el.... semmi újat nem mondtál. Ellenben sok érdekességet írtál, ami a te véleményed....még ha nem is úgy van.

Azt gondolom, hogy amiről igazából elkezdődött a beszélgetés (fékmunkahenger fejújítás) azzal kapcsolatban nyugodtan fogadj meg minden itt olvasott, kapott tanácsot.
Mivel ahova "te mész" onnan már sok ittlévő, akik tanácsokat adnak "már megjöttek".  wave
nahát, így is megy?  eplus2
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5992 Dátum: 2014.11.28 péntek, 20:39:05 »

nahát, így is megy?  eplus2
Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5993 Dátum: 2014.11.28 péntek, 20:39:48 »

nahát, így is megy?  eplus2

Ahogy akarom, úgy megy.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5994 Dátum: 2014.11.28 péntek, 20:42:23 »

Ahogy akarom, úgy megy.
eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5995 Dátum: 2014.11.28 péntek, 20:45:11 »

Ahogy akarom, úgy megy.
taps
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5996 Dátum: 2014.11.29 szombat, 07:28:11 »

miféle gyári felújítókészlet? 1500 ft-os ***. már hogyne lenne jobb egy szimeringes megoldás. tudod egyáltalán mi a különbség, vagy csak próbálod tökéletesen tapasztalat nélkül kritizálni a másikat?
Látod pont ez a baj. Másra gondolunk a "gyári" szó alatt. Én a leírtak alapján a gyári Ford javítókészletre gondoltam. Valószinüsítem Te pedig az általad is megvásárolható utángyártott "***"-ra.
Nem kritizáltam másokat, megköszöntem Lászlónak a ráfordîtott időt és energiát amit a cikkben leírt. Csupán észrevételem tettem hozzá. Ha figyelmesebben olvastál volna akkor láthatnád, hogy írtam, hogy a VW-nek szimeringes a megoldása és mégis meg van a "berohadás" lehetősége.
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #5997 Dátum: 2014.11.29 szombat, 07:54:09 »

Szép ez a sztorizgatás, a véleményedet tükrözi, ami a tied.

Arra nem gondoltál még a bosszankodás helyett, hogy az egyik kezeddel megfogod a biztonsági övet amikor az ülést visszahajtod? Ennyi az egész. Bár egyszerűbb szidni a gyártót.
Az anyagminőség gyengébb a FÉKtárcsában? Na persze.... Szerintem meg a mostani autók a nehezebbek, gyorsabbak és emiatt erősebb a fékrendszerük.
A kézifék pedig berohad. Rozsda, rohadás nedvesség miat. Nem is szedtél még szét ilyet, de mégis tudod miszerint nem rohad be csak "lejárt az ideje".

Érdekes Ford-os szervízzel beszéltél. Szerintem ők még nem csináltak -első szériás- HÁTSÓ fékmunkahengert! Ugyanis az ötlapú csavar kivétele nélkül nem szétszedhető, javítható. Lehet abban a Fordban....már cseréltek csúszócsapokat a féknyergen, amit ők munkahenger felújításnak vettek vagy esetleg cseréltek első fékmunkahengerben karmantyút.
Sok (egyszerű user) tulajdonos miben bízzon ha nem a szervizben?
Te is megbízol egy szolgáltatásban amikor igénybe veszed, különben nem tennéd. Persze aztán van jó-rossz tapasztalat, de ez az élet minden területén így van.

Azért köszönjük az előadást, de hidd el.... semmi újat nem mondtál. Ellenben sok érdekességet írtál, ami a te véleményed....még ha nem is úgy van.

Azt gondolom, hogy amiről igazából elkezdődött a beszélgetés (fékmunkahenger fejújítás) azzal kapcsolatban nyugodtan fogadj meg minden itt olvasott, kapott tanácsot.
Mivel ahova "te mész" onnan már sok ittlévő, akik tanácsokat adnak "már megjöttek".  wave
Látod ez van akkor amikor valaki "forumfüggő". Nem mindig az életszerű dolgokat látja, hanem a virtuális világban tapasztaltakat. Szívesen vennék "órákat" Tőled ővcsatt megfogásba. Ugyanis kettő van belőle, nekem meg két kezem.

Kicsit a kézifék kötélről: a kötél azért "rohad be"', mert a féknyeregnél lévő rögzítőszem előtt véget ér a műanyag borítása az acél kötélnek. Itt bejut a nedvesség a kötél és a müanyag közé. Az acél rozsdásodni kezd. Szétfeszíti a műanyag borítást és megszorúl. Ez a jelenség csak a kerék felöli végén jelentkezik, mert itt van kitéve "extrem" körűlménynek. A kézifékkar felé eső végén nincs ilyen "extreme" helyzet. Megoldás lehet, ha az új kötél beszerelése elött galvanizáltatjuk a kötél munkahenger felöli végét. Így kizárjuk a nedvesség bejutásának a lehetőségét és a fém rozsdásodását.
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.29 szombat, 08:00:29 írta kowikamil » Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5998 Dátum: 2014.11.29 szombat, 09:31:53 »

Látod pont ez a baj. Másra gondolunk a "gyári" szó alatt. Én a leírtak alapján a gyári Ford javítókészletre gondoltam. Valószinüsítem Te pedig az általad is megvásárolható utángyártott "***"-ra.
Nem kritizáltam másokat, megköszöntem Lászlónak a ráfordîtott időt és energiát amit a cikkben leírt. Csupán észrevételem tettem hozzá. Ha figyelmesebben olvastál volna akkor láthatnád, hogy írtam, hogy a VW-nek szimeringes a megoldása és mégis meg van a "berohadás" lehetősége.
akkor keress gyári felújítókészletet hozzá! ha a fém elkezd korrodálódni, akkor hiába veszel akármilyen O gyűrűt, akár gyárinak is mondhatod, akkor sem kapsz mást. De még mindig úgy teszed hozzá az észrevételed, hogy egyébként még nem láttad a megoldást, nem próbáltad ki, csak beszélsz róla ismeretlenül. Észrevételhez előbb ki kéne próbálni
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.29 szombat, 09:37:59 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5999 Dátum: 2014.11.29 szombat, 10:34:56 »

Látod ez van akkor amikor valaki "forumfüggő". Nem mindig az életszerű dolgokat látja, hanem a virtuális világban tapasztaltakat. Szívesen vennék "órákat" Tőled ővcsatt megfogásba. Ugyanis kettő van belőle, nekem meg két kezem.

Kicsit a kézifék kötélről: a kötél azért "rohad be"', mert a féknyeregnél lévő rögzítőszem előtt véget ér a műanyag borítása az acél kötélnek. Itt bejut a nedvesség a kötél és a müanyag közé. Az acél rozsdásodni kezd. Szétfeszíti a műanyag borítást és megszorúl. Ez a jelenség csak a kerék felöli végén jelentkezik, mert itt van kitéve "extrem" körűlménynek. A kézifékkar felé eső végén nincs ilyen "extreme" helyzet. Megoldás lehet, ha az új kötél beszerelése elött galvanizáltatjuk a kötél munkahenger felöli végét. Így kizárjuk a nedvesség bejutásának a lehetőségét és a fém rozsdásodását.

Virtuális világban tapasztaltakat?   laugh
Nem látom az életszerű dolgokat?  laugh

Köszi a kézifék kötélről az előadást, de szerintem rossz irányba osztod az észt.
Csodálkozom is, hogy nekem kéne megmutatom hogyan kell hátrahajtani az ülést az övcsat beszorulása nélkül.  wave

"Nem mindig az életszerű dolgokat látja, hanem a virtuális világban tapasztaltakat. "
Ez meg szerintem pont rád illik a féknyereggel kapcsolatban. Nem szedtél még szét ilyet, de amit más megcsinált arról elméletben tudod, hogy nem jó.  taps
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.29 szombat, 10:41:07 írta a benzines » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 113 114 115 116 117 118 119 [120] 121 122 123 124 125 126 127 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.049 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.