Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 15:22:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 122 123 124 125 126 127 128 [129] 130 131 132 133 134 135 136 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2741944 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6400 Dátum: 2015.01.27 kedd, 17:31:25 »

Végre megérkezett az ötlap fejű csavarhoz a kulcskészlet!  vigyor3 Kitekertem a csavart, de nem tudom egyik irányba sem elmozdítani a tengelyt! Melyik irányba jön szét? A fékbetétek vagy a kézifékbovden kar irányába?  worship

Betét irányába
Naplózva
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 130



E-mail
« Új hozzászólás #6401 Dátum: 2015.01.27 kedd, 17:55:21 »

Betét irányába
Basssszus! Akkor, csak nem úszom meg a torx csavarok kiimátkozását (ezt annak üzenem, aki kitalálta azt oda a Bosch-nál gun) a tengelyek végéből!  grognon

Köszönöm az infót!
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6402 Dátum: 2015.01.28 szerda, 14:31:29 »

Basssszus! Akkor, csak nem úszom meg a torx csavarok kiimátkozását (ezt annak üzenem, aki kitalálta azt oda a Bosch-nál gun) a tengelyek végéből!  grognon

Köszönöm az infót!
Tisztelt Fórumtárs!
Ezzel a csavarral már én is megszívtam korábban. A torx csavar kivételét jelentősen megkönnyíti az izzítógyertya kiszerelő, vagy fagyasztó spray használata, mely -40°C-ra képes lehűteni a csavart és környékét. Ezen kezelés után van esély a torx csavar könnyed kiszerelésére. Természetesen kritikus esetekben a kezelés megismételhető. Kézre, bőrre, vigyázni a spray használata közben. Komoly fagyási sérüléseket okozhat, figyelmetlenség esetén. Sok sikert a kivételhez..wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.28 szerda, 14:33:11 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 130



E-mail
« Új hozzászólás #6403 Dátum: 2015.01.28 szerda, 17:02:32 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ezzel a csavarral már én is megszívtam korábban. A torx csavar kivételét jelentősen megkönnyíti az izzítógyertya kiszerelő, vagy fagyasztó spray használata, mely -40°C-ra képes lehűteni a csavart és környékét. Ezen kezelés után van esély a torx csavar könnyed kiszerelésére. Természetesen kritikus esetekben a kezelés megismételhető. Kézre, bőrre, vigyázni a spray használata közben. Komoly fagyási sérüléseket okozhat, figyelmetlenség esetén. Sok sikert a kivételhez..wave
Tisztelettel László! worship

Nagyon köszönöm az infót! Még nem barmoltam szét "teljesen" a csavarfejet, talán segít a dolog. Gondolom ilyen fagyasztó spray nem kapható bárhol?! Rákeresek a neten! Én a csavarlazítót juttatnám be valahogy a menethez, de ezt  sajnos megnehezíti a csavarfej formája és nem biztos, hogy a csavarlazító feloldja a menetre eredetileg felvitt ragasztót. Úgyhogy türelmesen, türelmesen...  worship 
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6404 Dátum: 2015.01.28 szerda, 17:18:28 »

Nagyon köszönöm az infót! Még nem barmoltam szét "teljesen" a csavarfejet, talán segít a dolog. Gondolom ilyen fagyasztó spray nem kapható bárhol?! Rákeresek a neten! Én a csavarlazítót juttatnám be valahogy a menethez, de ezt  sajnos megnehezíti a csavarfej formája és nem biztos, hogy a csavarlazító feloldja a menetre eredetileg felvitt ragasztót. Úgyhogy türelmesen, türelmesen...  worship 
Tisztelt Fórumtárs!
A spray beszerzése nem bonyolult. Autó alkatrészboltban szerviz segédanyagként könnyen beszerezhető és nem egy nagy összeg. 1900-3000 Ft között mozog az ára. Talán a fagyasztóspray olcsóbb mint az izzítógyertya kiszerelő spray. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6405 Dátum: 2015.01.28 szerda, 19:03:43 »

Nagyon köszönöm az infót! Még nem barmoltam szét "teljesen" a csavarfejet, talán segít a dolog. Gondolom ilyen fagyasztó spray nem kapható bárhol?! Rákeresek a neten! Én a csavarlazítót juttatnám be valahogy a menethez, de ezt  sajnos megnehezíti a csavarfej formája és nem biztos, hogy a csavarlazító feloldja a menetre eredetileg felvitt ragasztót. Úgyhogy türelmesen, türelmesen...  worship 

Melegítsd meg, fellazul a menetrögzítő ami a csavaron van.
Csak jó minőségű torx bit fejjel próbálkozz.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 130



E-mail
« Új hozzászólás #6406 Dátum: 2015.01.28 szerda, 19:14:03 »

Melegítsd meg, fellazul a menetrögzítő ami a csavaron van.
Csak jó minőségű torx bit fejjel próbálkozz.

Meg van a TERV!  vigyor3
Épp ma vettem egy új dugókulcs készletet, amiben vannak bitek is, CrV anyagból!
Szóval: Beszerzek egy fagyasztó spray-t (úgyis kell, mert széthúztam egy Simson blokkot és a főtengelyre vissza kell majd tenni a csapágyakat. Tehát hasznos!) Aztán megmelegítem, hátha így meglazul. Ha nem akkor fel melegítem és jöhet a fagyasztás. Egyszer csak enged a rohadék... A csavarkiszedő a legvégső utáni lehetőség, az biztos!
 wave
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6407 Dátum: 2015.01.28 szerda, 19:16:14 »

Meg van a TERV!  vigyor3
Épp ma vettem egy új dugókulcs készletet, amiben vannak bitek is, CrV anyagból!
Szóval: Beszerzek egy fagyasztó spray-t (úgyis kell, mert széthúztam egy Simson blokkot és a főtengelyre vissza kell majd tenni a csapágyakat. Tehát hasznos!) Aztán megmelegítem, hátha így meglazul. Ha nem akkor fel melegítem és jöhet a fagyasztás. Egyszer csak enged a rohadék... A csavarkiszedő a legvégső utáni lehetőség, az biztos!
 wave

A Simson főtengely csapágy cserénél a csapágyat melegítsd meg! Sokkal könnyebb, mint egy jóval nagyobb főtengelyt lehűteni. Ami nem is fog sikerülni.
A menetrögzítőt melegíteni kell, így van kitalálva. De nem akarlak én győzködni.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 130



E-mail
« Új hozzászólás #6408 Dátum: 2015.01.28 szerda, 19:33:39 »

A Simson főtengely csapágy cserénél a csapágyat melegítsd meg! Sokkal könnyebb, mint egy jóval nagyobb főtengelyt lehűteni. Ami nem is fog sikerülni.
A menetrögzítőt melegíteni kell, így van kitalálva. De nem akarlak én győzködni.....

Csapágyba hevítőpatron, tengelyt pedíg lehűteni. Wink Így tanították odaát (simson klub).
Hallgatok rád, először melegítem és megpróbálom lazítani... Ha nem megy így, akkor gondoltam a melegítés utáni fagyasztást. worship
Csak még nem tudom mivel melegítsem! Hőlégfúvó nem tudja koncentráltan melegíteni szerintem. Esetleg pillanat páka...? Vagy van gázos páka itthon! AZLESZAZ!!! wave
Ha van jobb melegítési módszer ne tartsd magadban!
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6409 Dátum: 2015.01.28 szerda, 19:39:09 »

Csapágyba hevítőpatron, tengelyt pedíg lehűteni. Wink Így tanították odaát (simson klub).
Hallgatok rád, először melegítem és megpróbálom lazítani... Ha nem megy így, akkor gondoltam a melegítés utáni fagyasztást. worship
Csak még nem tudom mivel melegítsem! Hőlégfúvó nem tudja koncentráltan melegíteni szerintem. Esetleg pillanat páka...? Vagy van gázos páka itthon! AZLESZAZ!!! wave
Ha van jobb melegítési módszer ne tartsd magadban!

A menetrögzítő rögzít (megszáradt), most is. Ha hidegebb lesz akkor sem lesz lazább.
Úgy van kitalálva a menetrögzítő, hogy melegre lazuljon a szerkezete. Nyilván nem az üzem közben előforduló hőmérsékletről van szó, hanem jóval melegebbről.

Annyira nem űrtechnika a simson. Rezsón -forgatva- megmelegíted vagy hőlégfúvóval (van szűkítő a végére) megmelegíted a csapágy belső futógyűrűjét és ráesik.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #6410 Dátum: 2015.02.01 vasárnap, 16:28:24 »

Sziasztok!

Arra lettem ma figyelmes, hogy mikor a kéziféket behúzom szinte semmi ellenállása nincs. Tehát amíg az első kattanást eléri szinte lötyög a kar, kisujjal lehet mozgatni, könnyen jár. Eddig volt ellenállása. A kézifék fog rendesen és ahogy észleltem enged is rendesen. Mi lehet a probléma?

Köszi előre is a válaszokat!
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6411 Dátum: 2015.02.01 vasárnap, 17:19:13 »

Sziasztok!

Arra lettem ma figyelmes, hogy mikor a kéziféket behúzom szinte semmi ellenállása nincs. Tehát amíg az első kattanást eléri szinte lötyög a kar, kisujjal lehet mozgatni, könnyen jár. Eddig volt ellenállása. A kézifék fog rendesen és ahogy észleltem enged is rendesen. Mi lehet a probléma?

Köszi előre is a válaszokat!

Szorul a bowden, nem mozdul vissza teljesen.
Ha még önállítós kézifék karod van, akkor az is lehet hiba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6412 Dátum: 2015.02.04 szerda, 18:12:23 »

Sziasztok!

Tanácsot kérek Tőletek.
Már a hajam is kezd beleőszülni a fékmizériába. Történet röviden: El kezdett rázni fékezéskor a kormány 70-50 km/h tartományban szinte kitépte a kormányt a kezemből. A tárcsában már sok volt, ezért cseréltem tárcsát+betétet. Kb. 3000 km után ugyanez volt a jelenség. hmm unixos brembo tárcsa ennyit bírt, megint csere, ferodo-ra. Ezzel már kb. 5000 km-t mentem mire megint elkezdett rázni. Kutyacsont, gömbfejek cserélve és irány a futóműves, fékpad, méregetés. Minden jó szerintük, kivéve hogy a bal első nyereg "késve" enged vissza, ezért szerintük erősebb fékezés után, még fog a fék akkor is ha én nem fékezek és ettől vetemedik a tárcsa. Érdekes mert én úgy gondolom, hogy ilyen esetben melegednie is kellene. Felszabályozták a tárcsát, de megint ott tartok ahol elkezdtem.
Most vettem zimmermann tárcsát+betéteket, de már marhára nem szeretném értelmetlenül dobálni az új tárcsákat 5000 km-ként.  Járt már valaki így?

Köszi  integet2
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6413 Dátum: 2015.02.04 szerda, 18:21:42 »

Sziasztok!

Tanácsot kérek Tőletek.
Már a hajam is kezd beleőszülni a fékmizériába. Történet röviden: El kezdett rázni fékezéskor a kormány 70-50 km/h tartományban szinte kitépte a kormányt a kezemből. A tárcsában már sok volt, ezért cseréltem tárcsát+betétet. Kb. 3000 km után ugyanez volt a jelenség. hmm unixos brembo tárcsa ennyit bírt, megint csere, ferodo-ra. Ezzel már kb. 5000 km-t mentem mire megint elkezdett rázni. Kutyacsont, gömbfejek cserélve és irány a futóműves, fékpad, méregetés. Minden jó szerintük, kivéve hogy a bal első nyereg "késve" enged vissza, ezért szerintük erősebb fékezés után, még fog a fék akkor is ha én nem fékezek és ettől vetemedik a tárcsa. Érdekes mert én úgy gondolom, hogy ilyen esetben melegednie is kellene. Felszabályozták a tárcsát, de megint ott tartok ahol elkezdtem.
Most vettem zimmermann tárcsát+betéteket, de már marhára nem szeretném értelmetlenül dobálni az új tárcsákat 5000 km-ként.  Járt már valaki így?

Köszi  integet2

A "ragadós" féket kellene megjavítani, és elég esélyesen elmúlna minden bajod.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6414 Dátum: 2015.02.04 szerda, 18:33:51 »

Sziasztok!

Tanácsot kérek Tőletek.
Már a hajam is kezd beleőszülni a fékmizériába. Történet röviden: El kezdett rázni fékezéskor a kormány 70-50 km/h tartományban szinte kitépte a kormányt a kezemből. A tárcsában már sok volt, ezért cseréltem tárcsát+betétet. Kb. 3000 km után ugyanez volt a jelenség. hmm unixos brembo tárcsa ennyit bírt, megint csere, ferodo-ra. Ezzel már kb. 5000 km-t mentem mire megint elkezdett rázni. Kutyacsont, gömbfejek cserélve és irány a futóműves, fékpad, méregetés. Minden jó szerintük, kivéve hogy a bal első nyereg "késve" enged vissza, ezért szerintük erősebb fékezés után, még fog a fék akkor is ha én nem fékezek és ettől vetemedik a tárcsa. Érdekes mert én úgy gondolom, hogy ilyen esetben melegednie is kellene. Felszabályozták a tárcsát, de megint ott tartok ahol elkezdtem.
Most vettem zimmermann tárcsát+betéteket, de már marhára nem szeretném értelmetlenül dobálni az új tárcsákat 5000 km-ként.  Járt már valaki így?

Köszi  integet2
Ja. nekem 20ezret bírt a tárcsa.
Naplózva
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #6415 Dátum: 2015.02.04 szerda, 18:49:11 »

Sziasztok!

Tanácsot kérek Tőletek.
Már a hajam is kezd beleőszülni a fékmizériába. Történet röviden: El kezdett rázni fékezéskor a kormány 70-50 km/h tartományban szinte kitépte a kormányt a kezemből. A tárcsában már sok volt, ezért cseréltem tárcsát+betétet. Kb. 3000 km után ugyanez volt a jelenség. hmm unixos brembo tárcsa ennyit bírt, megint csere, ferodo-ra. Ezzel már kb. 5000 km-t mentem mire megint elkezdett rázni. Kutyacsont, gömbfejek cserélve és irány a futóműves, fékpad, méregetés. Minden jó szerintük, kivéve hogy a bal első nyereg "késve" enged vissza, ezért szerintük erősebb fékezés után, még fog a fék akkor is ha én nem fékezek és ettől vetemedik a tárcsa. Érdekes mert én úgy gondolom, hogy ilyen esetben melegednie is kellene. Felszabályozták a tárcsát, de megint ott tartok ahol elkezdtem.
Most vettem zimmermann tárcsát+betéteket, de már marhára nem szeretném értelmetlenül dobálni az új tárcsákat 5000 km-ként.  Járt már valaki így?

Köszi  integet2


Szerintem is jobban és olcsóbban megúszod ha bontóból szerzel féknyerget és azt cseréld!
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6416 Dátum: 2015.02.04 szerda, 19:50:58 »

Sziasztok!

Tanácsot kérek Tőletek.
Már a hajam is kezd beleőszülni a fékmizériába. Történet röviden: El kezdett rázni fékezéskor a kormány 70-50 km/h tartományban szinte kitépte a kormányt a kezemből. A tárcsában már sok volt, ezért cseréltem tárcsát+betétet. Kb. 3000 km után ugyanez volt a jelenség. hmm unixos brembo tárcsa ennyit bírt, megint csere, ferodo-ra. Ezzel már kb. 5000 km-t mentem mire megint elkezdett rázni. Kutyacsont, gömbfejek cserélve és irány a futóműves, fékpad, méregetés. Minden jó szerintük, kivéve hogy a bal első nyereg "késve" enged vissza, ezért szerintük erősebb fékezés után, még fog a fék akkor is ha én nem fékezek és ettől vetemedik a tárcsa. Érdekes mert én úgy gondolom, hogy ilyen esetben melegednie is kellene. Felszabályozták a tárcsát, de megint ott tartok ahol elkezdtem.
Most vettem zimmermann tárcsát+betéteket, de már marhára nem szeretném értelmetlenül dobálni az új tárcsákat 5000 km-ként.  Járt már valaki így?

Köszi  integet2


Meg kell pucolni és kenni az úszócsapokat.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6417 Dátum: 2015.02.04 szerda, 19:58:12 »

A "ragadós" féket kellene megjavítani, és elég esélyesen elmúlna minden bajod.

AndyA

Van bontott nyergem csak nem tudom ezeket mennyire lehet így hosszabb ideig tárolni.... elvileg fékfolyadék van benne(egy darabka fékcsövet hagytak rajta). 1-2 éve már levették a kocsiról. Be tud állni ennyi idő alatt?
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6418 Dátum: 2015.02.04 szerda, 20:01:47 »



Meg kell pucolni és kenni az úszócsapokat.

ezt az utolsó alkalommal megcsinálták. mondjuk nem raktak bele újakat, csak kivették megpucolták és bekenték réz színű "zsírral". Lehet a dugattyú a probléma és az nem megy vissza?
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Laccus.27
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155



E-mail
« Új hozzászólás #6419 Dátum: 2015.02.04 szerda, 21:45:17 »

De fel lehet csak a betétet is cserélni kell.
Annyiszor elhangzik itt sajnálom, hogy nem futottál még bele.

Mikortól van fent a nem berohadós gyárilag? 2004/11-ben ülök, örülhetek? A régi 2003/10-ben a rohadós volt, hogyrohaggyon meg :-)
Naplózva

MKIII 2.0/130LE TDCi Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6420 Dátum: 2015.02.04 szerda, 21:49:33 »

Mikortól van fent a nem berohadós gyárilag? 2004/11-ben ülök, örülhetek? A régi 2003/10-ben a rohadós volt, hogyrohaggyon meg :-)

Ha a gyártása akkori és nem a forgalomba helyezése, akkor örülhetsz. vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Laccus.27
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155



E-mail
« Új hozzászólás #6421 Dátum: 2015.02.04 szerda, 21:53:18 »

Ha a gyártása akkori és nem a forgalomba helyezése, akkor örülhetsz. vigyor3

Akkor örülünk! vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0/130LE TDCi Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6422 Dátum: 2015.02.04 szerda, 22:12:15 »

Akkor örülünk! vigyor3

Mi?
Végül is.....
Nekem a régi van, de tökéletesen működik. Szóval örülünk! Ki így, ki úgy.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6423 Dátum: 2015.02.04 szerda, 22:52:55 »

ezt az utolsó alkalommal megcsinálták. mondjuk nem raktak bele újakat, csak kivették megpucolták és bekenték réz színű "zsírral". Lehet a dugattyú a probléma és az nem megy vissza?

Dugattyú, vagy gumi fékcső is lehet.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #6424 Dátum: 2015.02.05 csütörtök, 10:49:19 »


Szerintem is jobban és olcsóbban megúszod ha bontóból szerzel féknyerget és azt cseréld!

Bal első nyeregről van szó.
Az is berohad, nem csak a hátsó a kéziféknél?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #6425 Dátum: 2015.02.05 csütörtök, 11:57:39 »

Bal első nyeregről van szó.
Az is berohad, nem csak a hátsó a kéziféknél?
A hátsó féknyereg a rohadósabb,az elsőről még nem halottam.(felújító szett is elég hozzá)
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
SzMagus87
Vendég
« Új hozzászólás #6426 Dátum: 2015.02.06 péntek, 06:51:42 »

Sziasztok.
Megosztanám veletek a tapasztalatomat az FL előtti MK3 Kombi Mondeo-m hátsó féknyergével kapcsolatban.Mikor megvettem tipikus hibája volt (berohadva a kézifék).
Szétszedni felújítani nem lehetett úgy be volt rohadva, vettem 4/5 ajtós MK3 Mondeo hátsó féknyerget tartókonzollal (1-olcsóbb mint a kombié,2- minden "utcasarkon" kapni vigyor3).
A kombi nyeregről át kell rakni a 4/5 ajtós nyeregre a kézifék kötél tartó konzolt és a kart amit a kézifék kötél húz, és már készen is vagyunk tökéletesen fel lehet rakni a kombira légtelenítés és mehet is a kézifékezgetés  nyes Azért írtam ezt le mert így még nem találtam leírva a fórumon, remélem segítettem egy két társamnak.
Ha már ez le van írva akkor elnézést legközelebb jobban körülnézek
Naplózva
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #6427 Dátum: 2015.02.07 szombat, 20:38:52 »

Sziasztok!

Mostanában el vagyok árasztva hibákkal, a legújabb az ABS meghibásodása. Tegnap leesett a hó, tehát dolgozott az ABS, napközben mentem a kocsival max 5 km-t, közben egyszer megálltam és mikor újraindítottam a kocsit az ABS lámpája égve maradt. Kipróbáltam és valóban az ABS nem működött, csúsztak a kerekek. Mik lehetnek a hiba okai? Mire számíthatok? A kocsi 2001-es.

Válaszaitokat előre is köszönöm!
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6428 Dátum: 2015.02.07 szombat, 20:41:09 »

Sziasztok.
Megosztanám veletek a tapasztalatomat az FL előtti MK3 Kombi Mondeo-m hátsó féknyergével kapcsolatban.Mikor megvettem tipikus hibája volt (berohadva a kézifék).
Szétszedni felújítani nem lehetett úgy be volt rohadva, vettem 4/5 ajtós MK3 Mondeo hátsó féknyerget tartókonzollal (1-olcsóbb mint a kombié,2- minden "utcasarkon" kapni vigyor3).
A kombi nyeregről át kell rakni a 4/5 ajtós nyeregre a kézifék kötél tartó konzolt és a kart amit a kézifék kötél húz, és már készen is vagyunk tökéletesen fel lehet rakni a kombira légtelenítés és mehet is a kézifékezgetés  nyes Azért írtam ezt le mert így még nem találtam leírva a fórumon, remélem segítettem egy két társamnak.
Ha már ez le van írva akkor elnézést legközelebb jobban körülnézek


Köszönjük!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6429 Dátum: 2015.02.07 szombat, 20:44:54 »

Sziasztok!

Mostanában el vagyok árasztva hibákkal, a legújabb az ABS meghibásodása. Tegnap leesett a hó, tehát dolgozott az ABS, napközben mentem a kocsival max 5 km-t, közben egyszer megálltam és mikor újraindítottam a kocsit az ABS lámpája égve maradt. Kipróbáltam és valóban az ABS nem működött, csúsztak a kerekek. Mik lehetnek a hiba okai? Mire számíthatok? A kocsi 2001-es.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Szia!

Ha leesik a hó, akkor mindig akkorát kell fékezni, hogy működnie kelljen az ABS-nek?
Hibatárolót kell kiolvasni. Addig felesleges találgatni, meg azt mire számíthatsz.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6430 Dátum: 2015.02.07 szombat, 20:45:02 »

Sziasztok!

Mostanában el vagyok árasztva hibákkal, a legújabb az ABS meghibásodása. Tegnap leesett a hó, tehát dolgozott az ABS, napközben mentem a kocsival max 5 km-t, közben egyszer megálltam és mikor újraindítottam a kocsit az ABS lámpája égve maradt. Kipróbáltam és valóban az ABS nem működött, csúsztak a kerekek. Mik lehetnek a hiba okai? Mire számíthatok? A kocsi 2001-es.

Válaszaitokat előre is köszönöm!
diaggal kéne hibát olvasni....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6431 Dátum: 2015.02.07 szombat, 20:48:30 »

Sziasztok!

Mostanában el vagyok árasztva hibákkal, a legújabb az ABS meghibásodása. Tegnap leesett a hó, tehát dolgozott az ABS, napközben mentem a kocsival max 5 km-t, közben egyszer megálltam és mikor újraindítottam a kocsit az ABS lámpája égve maradt. Kipróbáltam és valóban az ABS nem működött, csúsztak a kerekek. Mik lehetnek a hiba okai? Mire számíthatok? A kocsi 2001-es.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Az enyém is 2001-es. Elég régi.
Naplózva
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #6432 Dátum: 2015.02.07 szombat, 21:32:48 »

Szia!

Ha leesik a hó, akkor mindig akkorát kell fékezni, hogy működnie kelljen az ABS-nek?
Hibatárolót kell kiolvasni. Addig felesleges találgatni, meg azt mire számíthatsz.

Köszi a választ! Sajnos amikor a frissen leesett hó után autók által szétjárt tükör jéggé fagyott "latyak" vár akkor nem nehéz akkorát fékezni hogy működésbe lépjen az ABS Smiley

Mindenesetre köszi, megnézzük a hibakódot.
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6433 Dátum: 2015.02.07 szombat, 21:54:20 »

Köszi a választ! Sajnos amikor a frissen leesett hó után autók által szétjárt tükör jéggé fagyott "latyak" vár akkor nem nehéz akkorát fékezni hogy működésbe lépjen az ABS Smiley

Mindenesetre köszi, megnézzük a hibakódot.
ne foglalkozz vele.ő vasárnapi autos.ilyenkor leteszi a kocsit.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6434 Dátum: 2015.02.07 szombat, 21:54:50 »

ne foglalkozz vele.ő vasárnapi autos.ilyenkor leteszi a kocsit.... eplus2


 laugh
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
SzMagus87
Vendég
« Új hozzászólás #6435 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 08:55:53 »

Köszönjük!

Szívesen. Azért vagyunk hogy segítsük egymást.  worship
Naplózva
1face
Vendég
« Új hozzászólás #6436 Dátum: 2015.02.10 kedd, 10:39:38 »

...más:

Amikor megvettem a Mondeot, tudtam, hogy cserére érettek a fékjeim.
Első-hátsó tárcsák, betétek és ha már lúd, akkor kézifék kötél is!
Előre megvettem egy pár Zimmermann sport tárcsát és Ferodo betéteket. Hátra valami gagyibb tárcsát, gagyibb betétekkel.

Nem az első autóm, tehát a "megvasalással" kezdtem. Nyál csorog, mén a zörvendezés... falbav
Aztán egy pár száz kilóméter megtétele után elkezdett fékezéskor rázni, mint állat!
Eszembe jutott, hogy volt régebben egy 528i-m, amire Brembo sporttárcsákat raktam és az is ezt csinálta. rinya
Azért így mentem vele majd 15 ezret, mert nem volt időm foglalkozni ezzel. Most amikor decemberben hazajöttem az volt az első, hogy lecseréltessem síma Ferodo tárcsákra!!! Na így már azért fék lett belőle... hehe
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6437 Dátum: 2015.02.10 kedd, 11:22:46 »

...más:

Amikor megvettem a Mondeot, tudtam, hogy cserére érettek a fékjeim.
Első-hátsó tárcsák, betétek és ha már lúd, akkor kézifék kötél is!
Előre megvettem egy pár Zimmermann sport tárcsát és Ferodo betéteket. Hátra valami gagyibb tárcsát, gagyibb betétekkel.
[img]http://kepfeltoltes.hu/150210/P6120124kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img
Nem az első autóm, tehát a "megvasalással" kezdtem. Nyál csorog, mén a zörvendezés... falbav
Aztán egy pár száz kilóméter megtétele után elkezdett fékezéskor rázni, mint állat!
Eszembe jutott, hogy volt régebben egy 528i-m, amire Brembo sporttárcsákat raktam és az is ezt csinálta. rinya
Azért így mentem vele majd 15 ezret, mert nem volt időm foglalkozni ezzel. Most amikor decemberben hazajöttem az volt az első, hogy lecseréltessem síma Ferodo tárcsákra!!! Na így már azért fék lett belőle... hehe

Mert nem kell vasalgatni. Csak arra kell ügyelni, hogy az első 1-2 ezer km-en ne fékezz túlságosan nagyot, meg mondjuk ne gyere le valami alpesi kilátóból 4000 m-ről csak az üzemi fékkel fékezve.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.10 kedd, 12:09:55 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6438 Dátum: 2015.02.10 kedd, 11:59:41 »


pont te?szándékos fogadjunk! falbav nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6439 Dátum: 2015.02.10 kedd, 14:57:06 »

Mert nem kell vasalgatni. Csak arra kell ügyelni, hogy az első 1-2 ezer km-en ne fékezz túlságosan nagyot, meg mondjuk ne gyere le valami alpesi kilátóból 4000 m-ről csak az üzemi fékkel fékezve.

AndyA

Én a benzinesen a mostani bosch első fékeket úgy indítottam felrakása után, hogy 10 intenzív fékezés 100ról 10re, aztán egy hosszabb út hűtésre. 20000km van bennük és nem ráznak.
Naplózva
1000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 75


E-mail
« Új hozzászólás #6440 Dátum: 2015.02.10 kedd, 15:47:32 »

Sziasztok!

Tanácsot kérek Tőletek.
Már a hajam is kezd beleőszülni a fékmizériába. Történet röviden: El kezdett rázni fékezéskor a kormány 70-50 km/h tartományban szinte kitépte a kormányt a kezemből. A tárcsában már sok volt, ezért cseréltem tárcsát+betétet. Kb. 3000 km után ugyanez volt a jelenség. hmm unixos brembo tárcsa ennyit bírt, megint csere, ferodo-ra. Ezzel már kb. 5000 km-t mentem mire megint elkezdett rázni. Kutyacsont, gömbfejek cserélve és irány a futóműves, fékpad, méregetés. Minden jó szerintük, kivéve hogy a bal első nyereg "késve" enged vissza, ezért szerintük erősebb fékezés után, még fog a fék akkor is ha én nem fékezek és ettől vetemedik a tárcsa. Érdekes mert én úgy gondolom, hogy ilyen esetben melegednie is kellene. Felszabályozták a tárcsát, de megint ott tartok ahol elkezdtem.
Most vettem zimmermann tárcsát+betéteket, de már marhára nem szeretném értelmetlenül dobálni az új tárcsákat 5000 km-ként.  Járt már valaki így?

Köszi  integet2
Cserélj fékcsövet.Nekem a bmw nél volt igy.Kicseréltem a komplett fékrendszert mindenestöl csak 2db 3e ft csövet nem.Belül elöregszik a gumi darabkák válnak le belőle és kb ugy működik mint egy visszacsapó szelep.
Naplózva
1face
Vendég
« Új hozzászólás #6441 Dátum: 2015.02.10 kedd, 17:13:12 »

Mert nem kell vasalgatni. Csak arra kell ügyelni, hogy az első 1-2 ezer km-en ne fékezz túlságosan nagyot, meg mondjuk ne gyere le valami alpesi kilátóból 4000 m-ről csak az üzemi fékkel fékezve.

AndyA
Persze-persze, a vasalást én sem úgy értettem, mint ahogy régen a barkaszoknál a fékpofákat...
A BMW-s kálváriám egyébként azzal zárult, hogy a Brembo elismerte a sporttárcsa alulméretezését.
Ennyi!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6442 Dátum: 2015.02.10 kedd, 18:03:12 »

Cserélj fékcsövet.Nekem a bmw nél volt igy.Kicseréltem a komplett fékrendszert mindenestöl csak 2db 3e ft csövet nem.Belül elöregszik a gumi darabkák válnak le belőle és kb ugy működik mint egy visszacsapó szelep.
az milyen az amikor olyan mint egy visszacsapószelep? wow1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6443 Dátum: 2015.02.10 kedd, 19:19:23 »

Persze-persze, a vasalást én sem úgy értettem, mint ahogy régen a barkaszoknál a fékpofákat...
A BMW-s kálváriám egyébként azzal zárult, hogy a Brembo elismerte a sporttárcsa alulméretezését.
Ennyi!

BMW-re nem szabad Brembo tárcsákat rakni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6444 Dátum: 2015.02.10 kedd, 21:42:08 »

BMW-re nem szabad Brembo tárcsákat rakni.

Semmire nem szabad már....
Legutolsó szett utàn èn soha többet nem veszek.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #6445 Dátum: 2015.02.10 kedd, 21:50:31 »

Semmire nem szabad már....
Legutolsó szett utàn èn soha többet nem veszek.


Miért?A Brembo ennyire sz@r?
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6446 Dátum: 2015.02.10 kedd, 22:04:20 »


Miért?A Brembo ennyire sz@r?
Sajàt tapasztalataim alapjàn az.
Règebbi autóimra azt vettem (nem volt gond), ezèrt a mondeo is azt kapott.....3-4ezer km után(igazàn nagy fèkezès nem is volt velük) dobtam is el őket, mert ütöttek. Vettem Ate tárcsàkat azok hibàtlanok már 40-45ezer km óta (pedig volt 1-2 vèszfèkezès is).
Lehet csak kifogtam egy xart, de nekem ez elèg volt, hogy ne vegyek többet Brembot.
Futóműalkatrèszekből is csak Lemfördert veszek hasonló okokból.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6447 Dátum: 2015.02.10 kedd, 22:16:40 »

Sajàt tapasztalataim alapjàn az.
Règebbi autóimra azt vettem (nem volt gond), ezèrt a mondeo is azt kapott.....3-4ezer km után(igazàn nagy fèkezès nem is volt velük) dobtam is el őket, mert ütöttek. Vettem Ate tárcsàkat azok hibàtlanok már 40-45ezer km óta (pedig volt 1-2 vèszfèkezès is).
Lehet csak kifogtam egy xart, de nekem ez elèg volt, hogy ne vegyek többet Brembot.
Futóműalkatrèszekből is csak Lemfördert veszek hasonló okokból.


Nem te vagy az első, és nem is az egyetlen, aki erre panaszkodik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6448 Dátum: 2015.02.10 kedd, 23:13:44 »


Miért?A Brembo ennyire sz@r?
Az. Az mk3 fék meg szintén. Elég elcseszett konstrukció.
Most majd juratec tárcsával próbálkozom, a brembo 20e kmt bírt.
Jobban fogy a tárcsa, mint a betét. Egy betét simán kibírhatna 2-3 tárcsát.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6449 Dátum: 2015.02.11 szerda, 06:37:24 »

Az. Az mk3 fék meg szintén. Elég elcseszett konstrukció.
Most majd juratec tárcsával próbálkozom, a brembo 20e kmt bírt.
Jobban fogy a tárcsa, mint a betét. Egy betét simán kibírhatna 2-3 tárcsát.
ellenkezőleg.1 tárcsa 2 betét garnitúra.ez a normál.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 122 123 124 125 126 127 128 [129] 130 131 132 133 134 135 136 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.