Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 21:09:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 124 125 126 127 128 129 130 [131] 132 133 134 135 136 137 138 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2743197 alkalommal)
0 Felhasználó és 37 vendég van a témában
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6500 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:11:15 »

Évtizedeken át több gyár próbálkozott a kerekek állóra fékezését megakadályozó mechanikus szerkezetekkel, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Működőképes elektronikus vezérlésű blokkolásgátlót 1964-ben építettek be először kísérleti Mercedesekbe, de a rengeteg elektromos építőelemből álló készülék még nem volt elég strapabíró és megbízható az autóba történő szériaszerű beépítéshez. Végül a Bosch oldotta meg a feladatot, elsőként 1978-ban lehetett ABS-t rendelni a W116-os Mercedes S-osztályba. A szerkezet azóta gyorsabbá, precízebbé és könnyebbé vált, de már képes a fékerőt a kerekek között elosztani, és az ABS-re épül több, a menetbiztonságot javító rendszer, mint a kipörgésgátló és az ESP (Electronic Stability Program) is.

A rendszer érzékelőből, szelepekből, visszatöltő pumpákból és egy számítógépből áll. A szenzorok az autók kerekeinél, időnként a tengelyen vagy a differenciálműben helyezkednek el, és a kerekek sebességét mérik. A szelepek felelősek a féknyomás csökkentéséért, a hozzájuk kapcsolódó pumpák a csökkentett féknyomás visszatöltéséért. A vezérlő, egy miniszámítógép hangolja össze a különböző részegységek munkáját.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6501 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:12:52 »

A fékerő-szabályozás korszerű megoldásai nemcsak a tengelyterhelés függvényében
arányos megoszlást hoznak létre, hanem valamennyi kereket külön-külön szabályozzák. Ezt
a fékerő-szabályozós rendszert nevezik Blokkolásgátlónak (Anti-Blokier-System), röviden
ABS-nek.

na ez így nem pontos. az abs CSAK megcsúszás esetén avatkozik közbe. a jobban vagy kevésbé terhelt hátsó tengely esetén nem engedélyez magasabb féknyomást a hátsó tengelyre, az a fékerőszabályzó feladata.
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6502 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:14:27 »

na ez így nem pontos. az abs CSAK megcsúszás esetén avatkozik közbe. a jobban vagy kevésbé terhelt hátsó tengely esetén nem engedélyez magasabb féknyomást a hátsó tengelyre, az a fékerőszabályzó feladata.

Az régen volt a Ladában, ahogy írtad is. Az abs-re épül az egész.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6503 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:16:48 »

Az régen volt a Ladában, ahogy írtad is. Az abs-re épül az egész.


Nem....fordítva.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6504 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:18:28 »

Évtizedeken át több gyár próbálkozott a kerekek állóra fékezését megakadályozó mechanikus szerkezetekkel, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Működőképes elektronikus vezérlésű blokkolásgátlót 1964-ben építettek be először kísérleti Mercedesekbe, de a rengeteg elektromos építőelemből álló készülék még nem volt elég strapabíró és megbízható az autóba történő szériaszerű beépítéshez. Végül a Bosch oldotta meg a feladatot, elsőként 1978-ban lehetett ABS-t rendelni a W116-os Mercedes S-osztályba. A szerkezet azóta gyorsabbá, precízebbé és könnyebbé vált, de már képes a fékerőt a kerekek között elosztani, és az ABS-re épül több, a menetbiztonságot javító rendszer, mint a kipörgésgátló és az ESP (Electronic Stability Program) is.

A rendszer érzékelőből, szelepekből, visszatöltő pumpákból és egy számítógépből áll. A szenzorok az autók kerekeinél, időnként a tengelyen vagy a differenciálműben helyezkednek el, és a kerekek sebességét mérik. A szelepek felelősek a féknyomás csökkentéséért, a hozzájuk kapcsolódó pumpák a csökkentett féknyomás visszatöltéséért. A vezérlő, egy miniszámítógép hangolja össze a különböző részegységek munkáját.



"Az érzékelőkből jövő adatokat a vezérlőegység figyeli, és túlzott mértékű lassulás esetén utasítja a szelepeket, hogy a blokkolást megelőzendő mérsékeljék a féknyomást. Az ABS agya addig csökkenti a nyomást, míg újra gyorsulást nem érzékel, ekkor a visszatöltő pumpa lép működésbe, egészen addig, amíg a kerék lassulása túl nem lépi az autó lassulását. Ezt a kört egyes ABS-ek másodpercenként akár 15-20-szor is képesek megtenni."


Ok, de hogy jön ez a terhelésfüggő fékelosztáshoz? Értelmezd

1. rálépsz a fékre,
2. a kerék megcsúszik
3. Szenzor beszól: héé houston, csúszunk
4. Huston elereszti a szelepen a nyomást
5. Szenzor elégedetten beszól: houston nem csúszunk
6. Houston elindítja a pumpát, ismét felépül a nyomás, kerék megint megcsúszik
7. goto 3

mindezt rendszertől függően akár kerekenként.
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6505 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:18:45 »



Nem....fordítva.


Mi fordítva?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6506 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:21:13 »

Mi fordítva?

a dinamikus fékelosztó volt előbb. Ez egy szelep ami a kasznin , egy karral összekötve a stabilizátorrúddal, és korlátozza a hátsó féknyomást.
ha süllyed a kaszni, több nyomást enged, ha emelkedik kevesebbet, ezáltal megrakva is van elegendő fék, üresen illetve fékezéskor a bólintás miatt pedig kevéssé csúszik meg a hátsó tengely.
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6507 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:25:54 »

a dinamikus fékelosztó volt előbb. Ez egy szelep ami a kasznin , egy karral összekötve a stabilizátorrúddal, és korlátozza a hátsó féknyomást.
ha süllyed a kaszni, több nyomást enged, ha emelkedik kevesebbet, ezáltal megrakva is van elegendő fék, üresen illetve fékezéskor a bólintás miatt pedig kevéssé csúszik meg a hátsó tengely.

Akkor az egy kaszni emelkedés vagy bólintás gátló volt  eplus2

Ma meg, a modern világban van az abs.
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6508 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:27:56 »

A kerékérzékelők, amelyekből kerekenként egy-egy található, folyamatosan felügyelik a
kereket.
Az érzékelők az információikat jelek formájában továbbítják az ABS- vezérlőkészülékhez
(computerhez). A kerékérzékelőktől az ABS- vezérlőkészülékhez jutó jelekből a rendszer
minden egyes kerékre vonatkozóan kiszámítja a gyorsulást, a negatív gyorsulást és a
kerékcsúszást (szlipet).
Fékezésnél az ABS- vezérlőkészülék a négy kerék sebességéből kiszámítja a vonatkoztatási
sebességet. A vonatkoztatási sebesség és az egyes kerekek sebességeinek összehasonlítása
útján elérhető minden egyes kerék pillanatnyi csúszásának vezérlése.
Amennyiben a csúszás meghaladja a felső határértéket, a hidraulika útján a fékberendezés a
megfelelő kerék fékerejét lecsökkenti, amíg az ismét el nem éri az optimális értéket.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6509 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:30:42 »

Akkor az egy kaszni emelkedés vagy bólintás gátló volt  eplus2


nem
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6510 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:31:27 »

A kerékérzékelők, amelyekből kerekenként egy-egy található, folyamatosan felügyelik a
kereket.
Az érzékelők az információikat jelek formájában továbbítják az ABS- vezérlőkészülékhez
(computerhez). A kerékérzékelőktől az ABS- vezérlőkészülékhez jutó jelekből a rendszer
minden egyes kerékre vonatkozóan kiszámítja a gyorsulást, a negatív gyorsulást és a
kerékcsúszást (szlipet).
Fékezésnél az ABS- vezérlőkészülék a négy kerék sebességéből kiszámítja a vonatkoztatási
sebességet. A vonatkoztatási sebesség és az egyes kerekek sebességeinek összehasonlítása
útján elérhető minden egyes kerék pillanatnyi csúszásának vezérlése.
Amennyiben a csúszás meghaladja a felső határértéket, a hidraulika útján a fékberendezés a
megfelelő kerék fékerejét lecsökkenti, amíg az ismét el nem éri az optimális értéket.

ezt még hányszor idézed? Érted is?
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6511 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:33:24 »

ezt még hányszor idézed? Érted is?

Ez egy másik.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6512 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:35:28 »

Ez egy másik.

igen, látom, de ugyanaz van leírva, más szavakkal. És továbbra sem értem, hogy hogy jön a fékerőelosztóhoz.
Azt leszámítva, hogy manapság a gyártók a mondeo szegmensben nemigen foglalkoznak ilyesmivel, csak felsorolják a hárombetüsek között
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6513 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:36:10 »

Na jó ezt mind értem. Az nem világos, hogy attól, hogy szabályozzuk ugye mind a négy kereket külön, még kell szabályozni tengelyenként is alapból valamilyen arányban?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6514 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:43:06 »

Na jó ezt mind értem. Az nem világos, hogy attól, hogy szabályozzuk ugye mind a négy kereket külön, még kell szabályozni tengelyenként is alapból valamilyen arányban?

pedig ott van leírva, a végén Wink

ha fékezés miatt megcsúszik valamelyik kerék, akkor az abs elengedi majd visszaépíti a nyomást.
Attól függően hogy milyen a rendszer, ezt kerekenként, vagy tengelyenként csinálja. Tehát, egy 3 csatornás rendszernél a hátsó tengely 2 kerekének blokkolásgátlása egyszerre történik.

Az elektronikus fékelosztó pedig az abs program része.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6515 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:44:55 »

Na jó ezt mind értem. Az nem világos, hogy attól, hogy szabályozzuk ugye mind a négy kereket külön, még kell szabályozni tengelyenként is alapból valamilyen arányban?


Kap mind a 4 kerék egyforma nyomást.....
ABS: ha valamelyik kerék blokkol akkor onnan elveszi-visszaadja a nyomást (pedál remeg)
ESP: itt meg figyeli még a kormányszög és perdület érzékelőket is és beavatkozik mikor kell.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6516 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:47:05 »



Kap mind a 4 kerék egyforma nyomást.....
ABS: ha valamelyik kerék blokkol akkor onnan elveszi-visszaadja a nyomást (pedál remeg)
ESP: itt meg figyeli még a kormányszög és perdület érzékelőket is és beavatkozik mikor kell.

Ha egyforma nyomást kapna, akkor az abs mindig ropogna, a megcsúszó hátsó kerekek miatt.
álló motornál fékpadon a mondeo közel 3000 elöl míg a hátsó tengelyen jó ha elmegy 2000N ig
és ugye az esp egy teljesen külön és más feladatot ellátó rendszer. Annyi csak a közös, hogy az abs segítségével feékezi a kerekeket a stabilitás érdekében
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.22 vasárnap, 21:50:00 írta VZoli » Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6517 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:49:20 »

és ugye az esp egy teljesen külön és más feladatot ellátó rendszer. Annyi csak a közös, hogy az abs segítségével feékezi a kerekeket a stabilitás érdekében


Pontosan.  eljen
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6518 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 22:00:28 »

Ha egyforma nyomást kapna, akkor az abs mindig ropogna, a megcsúszó hátsó kerekek miatt.
álló motornál fékpadon a mondeo közel 3000 elöl míg a hátsó tengelyen jó ha elmegy 2000N ig

Egyforma nyomást kap, csak kisebb a fék hátul, nem?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6519 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 22:13:17 »

Egyforma nyomást kap, csak kisebb a fék hátul, nem?

lehet hogy igen, lehet hogy nem. Ezt pontosan a fejlesztők tudnák megmondani.
A fék kisebb, de ettől még lehet hogy kevesebb nyomást kap.
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6520 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 22:23:00 »

lehet hogy igen, lehet hogy nem. Ezt pontosan a fejlesztők tudnák megmondani.
A fék kisebb, de ettől még lehet hogy kevesebb nyomást kap.

Igaz.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6521 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 22:24:51 »

Igaz.

na akkor ezt a témát jól kiveséztük.
Következő?  eplus2
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6522 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 22:25:49 »

na akkor ezt a témát jól kiveséztük.
Következő?  eplus2

Hát hogy mennyi a boost? Más nem jut eszembe  nyes
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6523 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 22:28:17 »

Hát hogy mennyi a boost? Más nem jut eszembe  nyes

azt majd a forscannal megnézed.  eplus2
Naplózva
SzMagus87
Vendég
« Új hozzászólás #6524 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 06:19:26 »



Szerintem külön sehol. 
Az a szervó dob alkatrésze: https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=&flypage=shop.flypage&product_id=409&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=0&kereso_marka=---
Ha nem sűrgős akkor megnézem, ha jól emlékszem nekem talán van egy. 

Azt nagyon megköszönném. Szerencsére nem sürgős.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6525 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 14:01:32 »

Nekem Delphi tárcsák vannak fenn Starline betétekkel. Már beletekertem kb 40e km-t. Én nem érzem, hogy rosszabbodott volna a fékem. Ja és nem épp a drága cuccok közé tartozik. Nemsoká megy a gépezet műszakira, az előzetes átvizsgálásnál kiderül, hogy jól éreztem-e.

Nos, ma megvolt az átvizsgálás. Mértek fékhatást is. Semmi baja a féknek. Ezt a tárcsa+betét kombót még az előző műszaki előtt vettem, azóta benne vannak a gépezetben. Akkor volt benne kb 170e km. Most 215e van.
Naplózva
Ford IMI
Vendég
« Új hozzászólás #6526 Dátum: 2015.02.25 szerda, 10:50:23 »

Sziasztok!

Tegnap fel lett emelve a kocsi.Kicsit alánéztünk és szomorúan kellet észrevennem,vagyis sejtettem de igy is van, a bal hátsó keréknél a kézifék semmit nem fog.
Van rá esély hogy lehet javítani és ha igen mi lehet a baj??vagy csak csere mint manapság mindent:(
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6527 Dátum: 2015.02.25 szerda, 10:54:38 »

Sziasztok!

Tegnap fel lett emelve a kocsi.Kicsit alánéztünk és szomorúan kellet észrevennem,vagyis sejtettem de igy is van, a bal hátsó keréknél a kézifék semmit nem fog.
Van rá esély hogy lehet javítani és ha igen mi lehet a baj??vagy csak csere mint manapság mindent:(

Mikori az autód? Ha 2004 előtti, akkor téged is utolért a kézifék berohadásos eset. Valahol a faq-ban van egy leírás a javításáról. A másik megoldás lehet a féknyereg+betét csere az újabb, nem berohadós fajtára. Itt a topikban nem egyszer volt szó erről.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6528 Dátum: 2015.02.25 szerda, 10:56:20 »

Nos, ma megvolt az átvizsgálás. Mértek fékhatást is. Semmi baja a féknek. Ezt a tárcsa+betét kombót még az előző műszaki előtt vettem, azóta benne vannak a gépezetben. Akkor volt benne kb 170e km. Most 215e van.

Tegnap a műszakin néztem a monitort, miközben a féket ellenőrizték. Az üzemi fék mérésekor 0% volt az eltérés a két oldal között elöl is és hátul is, a kéziféknél volt 9%.   taps taps
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6529 Dátum: 2015.02.25 szerda, 10:58:12 »

Tegnap a műszakin néztem a monitort, miközben a féket ellenőrizték. Az üzemi fék mérésekor 0% volt az eltérés a két oldal között elöl is és hátul is, a kéziféknél volt 9%.   taps taps

Akkor xar volt a gépük...  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6530 Dátum: 2015.02.25 szerda, 11:00:24 »

Akkor xar volt a gépük...  laugh

Lehet, de lesz.rom.  eplus2 Mondjuk nem hinném, hogy nem lett hitelesítve, egyébként hogy vizsgáztathatnának.
Naplózva
Ford IMI
Vendég
« Új hozzászólás #6531 Dátum: 2015.02.25 szerda, 11:14:58 »

Mikori az autód? Ha 2004 előtti, akkor téged is utolért a kézifék berohadásos eset. Valahol a faq-ban van egy leírás a javításáról. A másik megoldás lehet a féknyereg+betét csere az újabb, nem berohadós fajtára. Itt a topikban nem egyszer volt szó erről.

2001-es.akkor utánna járok a leirásoknak.köszi
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6532 Dátum: 2015.02.25 szerda, 11:19:06 »

Lehet, de lesz.rom.  eplus2 Mondjuk nem hinném, hogy nem lett hitelesítve, egyébként hogy vizsgáztathatnának.

De azt te is belátod, hogy 0%-os eltérés a két oldal között lehetetlen!!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6533 Dátum: 2015.02.25 szerda, 11:20:20 »

De azt te is belátod, hogy 0%-os eltérés a két oldal között lehetetlen!!

a mérés végére lehetséges. De közben kisebb az esély rá.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6534 Dátum: 2015.02.25 szerda, 11:23:54 »

De azt te is belátod, hogy 0%-os eltérés a két oldal között lehetetlen!!

Ezt írta ki a gép. Sok mindenre mondták már, hogy lehetetlen és mégis....
Naplózva
Jirzsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


« Új hozzászólás #6535 Dátum: 2015.02.28 szombat, 09:58:15 »

Sziasztok, jó napot!

Új vagyok, a problémám régi: Mondeo MK3 (2003. 12. havi) hátsófék beragadás. Olvasgattam már itt is, kutattam máshol is. Kellőképpen le is lombozódtam attól, amiket olvastam. Egy kérdés merült fel bennem: látok egy zsírzógombnak tűnő ojjektumot a féknyergen (legalábbis a képeken, a sajátoméra nem emléxem, most meg nincs kedvem a vizes udvaron aláfeküdni). Ha jól látom, és az tényleg zsírzógomb, akkor mit  lehet zsírozni vele? Esetleg a kézifék dugattyú tengelyét? Ha igen, használ az valamit, ha megzsírozom?

Előre is köszönöm ha válaszoltok!
üdv,
Jirzsi
Naplózva

Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6536 Dátum: 2015.02.28 szombat, 10:09:20 »

Sziasztok, jó napot!

Új vagyok, a problémám régi: Mondeo MK3 (2003. 12. havi) hátsófék beragadás. Olvasgattam már itt is, kutattam máshol is. Kellőképpen le is lombozódtam attól, amiket olvastam. Egy kérdés merült fel bennem: látok egy zsírzógombnak tűnő ojjektumot a féknyergen (legalábbis a képeken, a sajátoméra nem emléxem, most meg nincs kedvem a vizes udvaron aláfeküdni). Ha jól látom, és az tényleg zsírzógomb, akkor mit  lehet zsírozni vele? Esetleg a kézifék dugattyú tengelyét? Ha igen, használ az valamit, ha megzsírozom?

Előre is köszönöm ha válaszoltok!
üdv,
Jirzsi


Nem a légtelenítőt nézted zsírzógombnak?  vigyor3  Nincs rajta. 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Jirzsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


« Új hozzászólás #6537 Dátum: 2015.02.28 szombat, 10:12:42 »



Nem a légtelenítőt nézted zsírzógombnak?  vigyor3  Nincs rajta. 

Jaj, dehogynem! Most hogy mondod, felidéződött bennem a kép, mikor alatt feküdtem.  falbav
Naplózva

Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6538 Dátum: 2015.02.28 szombat, 11:39:59 »

a mérés végére lehetséges. De közben kisebb az esély rá.

Gondolom összességében írta az eltérést. Nyilván a fékerőben nem volt eltérés a két oldal között. Tehát mindkét oldali fék egyformán dolgozik. A kéziféknél a kötél miatt volt eltérés. Azt mondták is, hogy az nemsoká cserés lesz. Azt mondjuk én is láttam, hogy nem egyszerre mozog a kettő, illetve nem annyit mozdul a jobb oldali, amikor a kézifékkart cseréltük. (és még egyszer köszi a segítséget csabi77-nek)
Naplózva
Jirzsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


« Új hozzászólás #6539 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 11:38:01 »

Sziasztok!

Lehet, hogy már lerágott csont, de nem találtam pontos választ eddig a fórumon: a 2013-as járgányra simán fel lehet szerelni a 2014.09 utáni hátsó féknyerget? Akár én otthon, vagy a nem Mondeo-spec szerelőm?
Mégegy kérdés: mit kell ellenőrizni egy bontott féknyergen, hogy ne szívjam meg vele?
+1: tudtok megbízható féknyereg felújító szakit (telefonszámmal)?

Hálás köszönetem előre is!
Naplózva

Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6540 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 11:41:23 »

Sziasztok!

Lehet, hogy már lerágott csont, de nem találtam pontos választ eddig a fórumon: a 2013-as járgányra simán fel lehet szerelni a 2014.09 utáni hátsó féknyerget? Akár én otthon, vagy a nem Mondeo-spec szerelőm?
Mégegy kérdés: mit kell ellenőrizni egy bontott féknyergen, hogy ne szívjam meg vele?
+1: tudtok megbízható féknyereg felújító szakit (telefonszámmal)?

Hálás köszönetem előre is!

Nem írtad el az évszámokat? Az azért csúnya lenne, ha egy egy éves autón féket kellene cserélni.
Naplózva
Jirzsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


« Új hozzászólás #6541 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 11:46:25 »

Nem írtad el az évszámokat? Az azért csúnya lenne, ha egy egy éves autón féket kellene cserélni.

Természetesen csúnyán elírtam: 2003-as Mondeomhoz keresek 2004.09 utáni hátsó féknyergeket, vagy megbízható felújító mestertKösz, hogy észrevetted és szóltál!
(azt hiszem, a vágyaimat írtam meg azzal az elírással  smile)
Naplózva

Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6542 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 11:50:28 »

Természetesen csúnyán elírtam: 2003-as Mondeomhoz keresek 2004.09 utáni hátsó féknyergeket, vagy megbízható felújító mestertKösz, hogy észrevetted és szóltál!
(azt hiszem, a vágyaimat írtam meg azzal az elírással  smile)


Te is fel tudod otthon szerelni, persze, ha minden meg van hozzá. Asszem kell szerezned féknyerget és a tartót hozzá+betéteket is, mert azok is mások. De elolvashatod ezt is. Nyilván a légtelenítést is meg kell oldanod.
Naplózva
Jirzsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


« Új hozzászólás #6543 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 12:12:16 »

Te is fel tudod otthon szerelni, persze, ha minden meg van hozzá. Asszem kell szerezned féknyerget és a tartót hozzá+betéteket is, mert azok is mások. De elolvashatod ezt is. Nyilván a légtelenítést is meg kell oldanod.

Ja, a felújítós cikket olvastam, köszönöm!

"Asszem kell szerezned féknyerget és a tartót hozzá"
Szóval kell valami extra tartó is? Az vajon néz ki?

Köszi mégegyszer!
Naplózva

Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Jirzsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


« Új hozzászólás #6544 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 12:13:50 »

Ja, a felújítós cikket olvastam, köszönöm!

"Asszem kell szerezned féknyerget és a tartót hozzá"
Szóval kell valami extra tartó is? Az vajon néz ki?

Köszi mégegyszer!

Az vajon néz ki? = Az vajon hogy néz ki?  rohadt billentyűzet! eplus2
Naplózva

Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6545 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 13:37:41 »

Ja, a felújítós cikket olvastam, köszönöm!

"Asszem kell szerezned féknyerget és a tartót hozzá"
Szóval kell valami extra tartó is? Az vajon néz ki?

Köszi mégegyszer!

Nem kell semmilyen extra tartó, csak a saját tartója kell az "új" féknyeregnek.
Naplózva
Dezsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222


E-mail
« Új hozzászólás #6546 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 20:04:36 »

Sziasztok! Forrosodik a bal hátso felnim és menetközben éles fémes csikorgást hallok onnan,anno 1 suzuki swift-nél ugyan ez a jelenség volt akkor a fékbetét volt a hibás akkor ha nem látom nem hiszem el a szerelö leszette a kereket és mindent és ott eset darabjaira a betét.Ugy tudom brembok lettek feltéve 1év 4honapja kiváncsi leszek rá.Sajnos németbe vok itt kell megoldanom,mert ugy tudom bármikor beállhat a kerék,de ha van Bretten környékén valki aki segiteni tud a szerelésbe vagy szerelö keresésébe köszönöm.
Naplózva

2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6547 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 20:41:47 »

Sziasztok! Forrosodik a bal hátso felnim és menetközben éles fémes csikorgást hallok onnan,anno 1 suzuki swift-nél ugyan ez a jelenség volt akkor a fékbetét volt a hibás akkor ha nem látom nem hiszem el a szerelö leszette a kereket és mindent és ott eset darabjaira a betét.Ugy tudom brembok lettek feltéve 1év 4honapja kiváncsi leszek rá.Sajnos németbe vok itt kell megoldanom,mert ugy tudom bármikor beállhat a kerék,de ha van Bretten környékén valki aki segiteni tud a szerelésbe vagy szerelö keresésébe köszönöm.


Vegyél egy fékbetét szettet és cseréld ki a hátsó betéteket.
Arra azért kiváncsi lennék mi volt a kiváltó ok.....
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6548 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 20:56:25 »

Sziasztok! Forrosodik a bal hátso felnim és menetközben éles fémes csikorgást hallok onnan,anno 1 suzuki swift-nél ugyan ez a jelenség volt akkor a fékbetét volt a hibás akkor ha nem látom nem hiszem el a szerelö leszette a kereket és mindent és ott eset darabjaira a betét.Ugy tudom brembok lettek feltéve 1év 4honapja kiváncsi leszek rá.Sajnos németbe vok itt kell megoldanom,mert ugy tudom bármikor beállhat a kerék,de ha van Bretten környékén valki aki segiteni tud a szerelésbe vagy szerelö keresésébe köszönöm.

Nálad a féknyeregnek nem kellene berohadni már, de pl a kötél lehet a ludas. Feküdj alá az autónak és nézd meg, hogy a féknyergen lévő kis kar, amire megy a kézifék bowden, visszamegy-e alapállásba. Ha nem, akkor ütögesd vissza és ne használd a kéziféket a probléma orvoslásáig.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6549 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 21:13:10 »

Nálad a féknyeregnek nem kellene berohadni már, de pl a kötél lehet a ludas. Feküdj alá az autónak és nézd meg, hogy a féknyergen lévő kis kar, amire megy a kézifék bowden, visszamegy-e alapállásba. Ha nem, akkor ütögesd vissza és ne használd a kéziféket a probléma orvoslásáig.

Meg az autót se, mert az üzemi fékkel is rá tudja préselni a tárcsára a ferodol nélküli betétet.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Oldalak: 1 ... 124 125 126 127 128 129 130 [131] 132 133 134 135 136 137 138 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.