Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:55:39
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
124
125
126
127
128
129
130
[
131
]
132
133
134
135
136
137
138
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3075253 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
kupeti
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6500 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:11:15 »
Évtizedeken át több gyár próbálkozott a kerekek állóra fékezését megakadályozó mechanikus szerkezetekkel, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Működőképes elektronikus vezérlésű blokkolásgátlót 1964-ben építettek be először kísérleti Mercedesekbe, de a rengeteg elektromos építőelemből álló készülék még nem volt elég strapabíró és megbízható az autóba történő szériaszerű beépítéshez. Végül a Bosch oldotta meg a feladatot, elsőként 1978-ban lehetett ABS-t rendelni a W116-os Mercedes S-osztályba. A szerkezet azóta gyorsabbá, precízebbé és könnyebbé vált, de már
képes a fékerőt a kerekek között elosztani
, és az ABS-re épül több, a menetbiztonságot javító rendszer, mint a kipörgésgátló és az ESP (Electronic Stability Program) is.
A rendszer érzékelőből, szelepekből, visszatöltő pumpákból és egy számítógépből áll. A szenzorok az autók kerekeinél, időnként a tengelyen vagy a differenciálműben helyezkednek el, és a kerekek sebességét mérik. A szelepek felelősek a féknyomás csökkentéséért, a hozzájuk kapcsolódó pumpák a csökkentett féknyomás visszatöltéséért. A vezérlő, egy miniszámítógép hangolja össze a különböző részegységek munkáját.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6501 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:12:52 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.22 vasárnap, 21:07:57
A fékerő-szabályozás korszerű megoldásai nemcsak a tengelyterhelés függvényében
arányos megoszlást hoznak létre, hanem valamennyi kereket külön-külön szabályozzák. Ezt
a fékerő-szabályozós rendszert nevezik Blokkolásgátlónak (Anti-Blokier-System), röviden
ABS-nek.
na ez így nem pontos. az abs CSAK megcsúszás esetén avatkozik közbe. a jobban vagy kevésbé terhelt hátsó tengely esetén nem engedélyez magasabb féknyomást a hátsó tengelyre, az a fékerőszabályzó feladata.
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6502 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:14:27 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.02.22 vasárnap, 21:12:52
na ez így nem pontos. az abs CSAK megcsúszás esetén avatkozik közbe. a jobban vagy kevésbé terhelt hátsó tengely esetén nem engedélyez magasabb féknyomást a hátsó tengelyre, az a fékerőszabályzó feladata.
Az régen volt a Ladában, ahogy írtad is. Az abs-re épül az egész.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6503 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:16:48 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.22 vasárnap, 21:14:27
Az régen volt a Ladában, ahogy írtad is. Az abs-re épül az egész.
Nem....fordítva.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6504 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:18:28 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.22 vasárnap, 21:11:15
Évtizedeken át több gyár próbálkozott a kerekek állóra fékezését megakadályozó mechanikus szerkezetekkel, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Működőképes elektronikus vezérlésű blokkolásgátlót 1964-ben építettek be először kísérleti Mercedesekbe, de a rengeteg elektromos építőelemből álló készülék még nem volt elég strapabíró és megbízható az autóba történő szériaszerű beépítéshez. Végül a Bosch oldotta meg a feladatot, elsőként 1978-ban lehetett ABS-t rendelni a W116-os Mercedes S-osztályba. A szerkezet azóta gyorsabbá, precízebbé és könnyebbé vált, de már
képes a fékerőt a kerekek között elosztani
, és az ABS-re épül több, a menetbiztonságot javító rendszer, mint a kipörgésgátló és az ESP (Electronic Stability Program) is.
A rendszer érzékelőből, szelepekből, visszatöltő pumpákból és egy számítógépből áll. A szenzorok az autók kerekeinél, időnként a tengelyen vagy a differenciálműben helyezkednek el, és a kerekek sebességét mérik. A szelepek felelősek a féknyomás csökkentéséért, a hozzájuk kapcsolódó pumpák a csökkentett féknyomás visszatöltéséért. A vezérlő, egy miniszámítógép hangolja össze a különböző részegységek munkáját.
"Az érzékelőkből jövő adatokat a vezérlőegység figyeli, és túlzott mértékű lassulás esetén utasítja a szelepeket, hogy a blokkolást megelőzendő mérsékeljék a féknyomást. Az ABS agya addig csökkenti a nyomást, míg újra gyorsulást nem érzékel, ekkor a visszatöltő pumpa lép működésbe, egészen addig, amíg a kerék lassulása túl nem lépi az autó lassulását. Ezt a kört egyes ABS-ek másodpercenként akár 15-20-szor is képesek megtenni."
Ok, de hogy jön ez a terhelésfüggő fékelosztáshoz? Értelmezd
1. rálépsz a fékre,
2. a kerék megcsúszik
3. Szenzor beszól: héé houston, csúszunk
4. Huston elereszti a szelepen a nyomást
5. Szenzor elégedetten beszól: houston nem csúszunk
6. Houston elindítja a pumpát, ismét felépül a nyomás, kerék megint megcsúszik
7. goto 3
mindezt rendszertől függően akár kerekenként.
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6505 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:18:45 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.02.22 vasárnap, 21:16:48
Nem....fordítva.
Mi fordítva?
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6506 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:21:13 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.22 vasárnap, 21:18:45
Mi fordítva?
a dinamikus fékelosztó volt előbb. Ez egy szelep ami a kasznin , egy karral összekötve a stabilizátorrúddal, és korlátozza a hátsó féknyomást.
ha süllyed a kaszni, több nyomást enged, ha emelkedik kevesebbet, ezáltal megrakva is van elegendő fék, üresen illetve fékezéskor a bólintás miatt pedig kevéssé csúszik meg a hátsó tengely.
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6507 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:25:54 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.02.22 vasárnap, 21:21:13
a dinamikus fékelosztó volt előbb. Ez egy szelep ami a kasznin , egy karral összekötve a stabilizátorrúddal, és korlátozza a hátsó féknyomást.
ha süllyed a kaszni, több nyomást enged, ha emelkedik kevesebbet, ezáltal megrakva is van elegendő fék, üresen illetve fékezéskor a bólintás miatt pedig kevéssé csúszik meg a hátsó tengely.
Akkor az egy kaszni emelkedés vagy bólintás gátló volt
Ma meg, a modern világban van az abs.
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6508 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:27:56 »
A kerékérzékelők, amelyekből kerekenként egy-egy található, folyamatosan felügyelik a
kereket.
Az érzékelők az információikat jelek formájában továbbítják az ABS- vezérlőkészülékhez
(computerhez). A kerékérzékelőktől az ABS- vezérlőkészülékhez jutó jelekből a rendszer
minden egyes kerékre vonatkozóan kiszámítja a gyorsulást, a negatív gyorsulást és a
kerékcsúszást (szlipet).
Fékezésnél az ABS- vezérlőkészülék a négy kerék sebességéből kiszámítja a vonatkoztatási
sebességet. A vonatkoztatási sebesség és az egyes kerekek sebességeinek összehasonlítása
útján elérhető minden egyes kerék pillanatnyi csúszásának vezérlése.
Amennyiben a csúszás meghaladja a felső határértéket, a hidraulika útján a fékberendezés a
megfelelő kerék fékerejét lecsökkenti, amíg az ismét el nem éri az optimális értéket.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6509 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:30:42 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.22 vasárnap, 21:25:54
Akkor az egy kaszni emelkedés vagy bólintás gátló volt
nem
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6510 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:31:27 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.22 vasárnap, 21:27:56
A kerékérzékelők, amelyekből kerekenként egy-egy található, folyamatosan felügyelik a
kereket.
Az érzékelők az információikat jelek formájában továbbítják az ABS- vezérlőkészülékhez
(computerhez). A kerékérzékelőktől az ABS- vezérlőkészülékhez jutó jelekből a rendszer
minden egyes kerékre vonatkozóan kiszámítja a gyorsulást, a negatív gyorsulást és a
kerékcsúszást (szlipet).
Fékezésnél az ABS- vezérlőkészülék a négy kerék sebességéből kiszámítja a vonatkoztatási
sebességet. A vonatkoztatási sebesség és az egyes kerekek sebességeinek összehasonlítása
útján elérhető minden egyes kerék pillanatnyi csúszásának vezérlése.
Amennyiben a csúszás meghaladja a felső határértéket, a hidraulika útján a fékberendezés a
megfelelő kerék fékerejét lecsökkenti, amíg az ismét el nem éri az optimális értéket.
ezt még hányszor idézed? Érted is?
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6511 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:33:24 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.02.22 vasárnap, 21:31:27
ezt még hányszor idézed? Érted is?
Ez egy másik.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6512 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:35:28 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.22 vasárnap, 21:33:24
Ez egy másik.
igen, látom, de ugyanaz van leírva, más szavakkal. És továbbra sem értem, hogy hogy jön a fékerőelosztóhoz.
Azt leszámítva, hogy manapság a gyártók a mondeo szegmensben nemigen foglalkoznak ilyesmivel, csak felsorolják a hárombetüsek között
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6513 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:36:10 »
Na jó ezt mind értem. Az nem világos, hogy attól, hogy szabályozzuk ugye mind a négy kereket külön, még kell szabályozni tengelyenként is alapból valamilyen arányban?
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6514 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:43:06 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.22 vasárnap, 21:36:10
Na jó ezt mind értem. Az nem világos, hogy attól, hogy szabályozzuk ugye mind a négy kereket külön, még kell szabályozni tengelyenként is alapból valamilyen arányban?
pedig ott van leírva, a végén
ha fékezés miatt megcsúszik valamelyik kerék, akkor az abs elengedi majd visszaépíti a nyomást.
Attól függően hogy milyen a rendszer, ezt kerekenként, vagy tengelyenként csinálja. Tehát, egy 3 csatornás rendszernél a hátsó tengely 2 kerekének blokkolásgátlása egyszerre történik.
Az elektronikus fékelosztó pedig az abs program része.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6515 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:44:55 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.22 vasárnap, 21:36:10
Na jó ezt mind értem. Az nem világos, hogy attól, hogy szabályozzuk ugye mind a négy kereket külön, még kell szabályozni tengelyenként is alapból valamilyen arányban?
Kap mind a 4 kerék egyforma nyomást.....
ABS: ha valamelyik kerék blokkol akkor onnan elveszi-visszaadja a nyomást (pedál remeg)
ESP: itt meg figyeli még a kormányszög és perdület érzékelőket is és beavatkozik mikor kell.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6516 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:47:05 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.02.22 vasárnap, 21:44:55
Kap mind a 4 kerék egyforma nyomást.....
ABS: ha valamelyik kerék blokkol akkor onnan elveszi-visszaadja a nyomást (pedál remeg)
ESP: itt meg figyeli még a kormányszög és perdület érzékelőket is és beavatkozik mikor kell.
Ha egyforma nyomást kapna, akkor az abs mindig ropogna, a megcsúszó hátsó kerekek miatt.
álló motornál fékpadon a mondeo közel 3000 elöl míg a hátsó tengelyen jó ha elmegy 2000N ig
és ugye az esp egy teljesen külön és más feladatot ellátó rendszer. Annyi csak a közös, hogy az abs segítségével feékezi a kerekeket a stabilitás érdekében
«
Utoljára szerkesztve: 2015.02.22 vasárnap, 21:50:00 írta VZoli
»
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6517 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 21:49:20 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.02.22 vasárnap, 21:47:05
és ugye az esp egy teljesen külön és más feladatot ellátó rendszer. Annyi csak a közös, hogy az abs segítségével feékezi a kerekeket a stabilitás érdekében
Pontosan.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
kupeti
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6518 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 22:00:28 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.02.22 vasárnap, 21:47:05
Ha egyforma nyomást kapna, akkor az abs mindig ropogna, a megcsúszó hátsó kerekek miatt.
álló motornál fékpadon a mondeo közel 3000 elöl míg a hátsó tengelyen jó ha elmegy 2000N ig
Egyforma nyomást kap, csak kisebb a fék hátul, nem?
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6519 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 22:13:17 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.22 vasárnap, 22:00:28
Egyforma nyomást kap, csak kisebb a fék hátul, nem?
lehet hogy igen, lehet hogy nem. Ezt pontosan a fejlesztők tudnák megmondani.
A fék kisebb, de ettől még lehet hogy kevesebb nyomást kap.
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6520 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 22:23:00 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.02.22 vasárnap, 22:13:17
lehet hogy igen, lehet hogy nem. Ezt pontosan a fejlesztők tudnák megmondani.
A fék kisebb, de ettől még lehet hogy kevesebb nyomást kap.
Igaz.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6521 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 22:24:51 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.22 vasárnap, 22:23:00
Igaz.
na akkor ezt a témát jól kiveséztük.
Következő?
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6522 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 22:25:49 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.02.22 vasárnap, 22:24:51
na akkor ezt a témát jól kiveséztük.
Következő?
Hát hogy mennyi a boost? Más nem jut eszembe
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6523 Dátum:
2015.02.22 vasárnap, 22:28:17 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.22 vasárnap, 22:25:49
Hát hogy mennyi a boost? Más nem jut eszembe
azt majd a forscannal megnézed.
Naplózva
SzMagus87
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6524 Dátum:
2015.02.23 hétfő, 06:19:26 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.02.22 vasárnap, 11:29:26
Szerintem külön sehol.
Az a szervó dob alkatrésze:
https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=&flypage=shop.flypage&product_id=409&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=0&kereso_marka=---
Ha nem sűrgős akkor megnézem, ha jól emlékszem nekem talán van egy.
Azt nagyon megköszönném. Szerencsére nem sürgős.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6525 Dátum:
2015.02.23 hétfő, 14:01:32 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.02.15 vasárnap, 12:19:39
Nekem Delphi tárcsák vannak fenn Starline betétekkel. Már beletekertem kb 40e km-t. Én nem érzem, hogy rosszabbodott volna a fékem. Ja és nem épp a drága cuccok közé tartozik. Nemsoká megy a gépezet műszakira, az előzetes átvizsgálásnál kiderül, hogy jól éreztem-e.
Nos, ma megvolt az átvizsgálás. Mértek fékhatást is. Semmi baja a féknek. Ezt a tárcsa+betét kombót még az előző műszaki előtt vettem, azóta benne vannak a gépezetben. Akkor volt benne kb 170e km. Most 215e van.
Naplózva
Ford IMI
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6526 Dátum:
2015.02.25 szerda, 10:50:23 »
Sziasztok!
Tegnap fel lett emelve a kocsi.Kicsit alánéztünk és szomorúan kellet észrevennem,vagyis sejtettem de igy is van, a bal hátsó keréknél a kézifék semmit nem fog.
Van rá esély hogy lehet javítani és ha igen mi lehet a baj??vagy csak csere mint manapság mindent:(
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6527 Dátum:
2015.02.25 szerda, 10:54:38 »
Idézetet írta: Ford IMI - 2015.02.25 szerda, 10:50:23
Sziasztok!
Tegnap fel lett emelve a kocsi.Kicsit alánéztünk és szomorúan kellet észrevennem,vagyis sejtettem de igy is van, a bal hátsó keréknél a kézifék semmit nem fog.
Van rá esély hogy lehet javítani és ha igen mi lehet a baj??vagy csak csere mint manapság mindent:(
Mikori az autód? Ha 2004 előtti, akkor téged is utolért a kézifék berohadásos eset. Valahol a faq-ban van egy leírás a javításáról. A másik megoldás lehet a féknyereg+betét csere az újabb, nem berohadós fajtára. Itt a topikban nem egyszer volt szó erről.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6528 Dátum:
2015.02.25 szerda, 10:56:20 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.02.23 hétfő, 14:01:32
Nos, ma megvolt az átvizsgálás. Mértek fékhatást is. Semmi baja a féknek. Ezt a tárcsa+betét kombót még az előző műszaki előtt vettem, azóta benne vannak a gépezetben. Akkor volt benne kb 170e km. Most 215e van.
Tegnap a műszakin néztem a monitort, miközben a féket ellenőrizték. Az üzemi fék mérésekor 0% volt az eltérés a két oldal között elöl is és hátul is, a kéziféknél volt 9%.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6529 Dátum:
2015.02.25 szerda, 10:58:12 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.02.25 szerda, 10:56:20
Tegnap a műszakin néztem a monitort, miközben a féket ellenőrizték. Az üzemi fék mérésekor 0% volt az eltérés a két oldal között elöl is és hátul is, a kéziféknél volt 9%.
Akkor xar volt a gépük...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6530 Dátum:
2015.02.25 szerda, 11:00:24 »
Idézetet írta: BT - 2015.02.25 szerda, 10:58:12
Akkor xar volt a gépük...
Lehet, de lesz.rom.
Mondjuk nem hinném, hogy nem lett hitelesítve, egyébként hogy vizsgáztathatnának.
Naplózva
Ford IMI
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6531 Dátum:
2015.02.25 szerda, 11:14:58 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.02.25 szerda, 10:54:38
Mikori az autód? Ha 2004 előtti, akkor téged is utolért a kézifék berohadásos eset. Valahol a faq-ban van egy leírás a javításáról. A másik megoldás lehet a féknyereg+betét csere az újabb, nem berohadós fajtára. Itt a topikban nem egyszer volt szó erről.
2001-es.akkor utánna járok a leirásoknak.köszi
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6532 Dátum:
2015.02.25 szerda, 11:19:06 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.02.25 szerda, 11:00:24
Lehet, de lesz.rom.
Mondjuk nem hinném, hogy nem lett hitelesítve, egyébként hogy vizsgáztathatnának.
De azt te is belátod, hogy 0%-os eltérés a két oldal között lehetetlen!!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6533 Dátum:
2015.02.25 szerda, 11:20:20 »
Idézetet írta: BT - 2015.02.25 szerda, 11:19:06
De azt te is belátod, hogy 0%-os eltérés a két oldal között lehetetlen!!
a mérés végére lehetséges. De közben kisebb az esély rá.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6534 Dátum:
2015.02.25 szerda, 11:23:54 »
Idézetet írta: BT - 2015.02.25 szerda, 11:19:06
De azt te is belátod, hogy 0%-os eltérés a két oldal között lehetetlen!!
Ezt írta ki a gép. Sok mindenre mondták már, hogy lehetetlen és mégis....
Naplózva
Jirzsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6535 Dátum:
2015.02.28 szombat, 09:58:15 »
Sziasztok, jó napot!
Új vagyok, a problémám régi: Mondeo MK3 (2003. 12. havi) hátsófék beragadás. Olvasgattam már itt is, kutattam máshol is. Kellőképpen le is lombozódtam attól, amiket olvastam. Egy kérdés merült fel bennem: látok egy zsírzógombnak tűnő ojjektumot a féknyergen (legalábbis a képeken, a sajátoméra nem emléxem, most meg nincs kedvem a vizes udvaron aláfeküdni). Ha jól látom, és az tényleg zsírzógomb, akkor mit lehet zsírozni vele? Esetleg a kézifék dugattyú tengelyét? Ha igen, használ az valamit, ha megzsírozom?
Előre is köszönöm ha válaszoltok!
üdv,
Jirzsi
Naplózva
Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6536 Dátum:
2015.02.28 szombat, 10:09:20 »
Idézetet írta: Jirzsi - 2015.02.28 szombat, 09:58:15
Sziasztok, jó napot!
Új vagyok, a problémám régi: Mondeo MK3 (2003. 12. havi) hátsófék beragadás. Olvasgattam már itt is, kutattam máshol is. Kellőképpen le is lombozódtam attól, amiket olvastam. Egy kérdés merült fel bennem: látok egy zsírzógombnak tűnő ojjektumot a féknyergen (legalábbis a képeken, a sajátoméra nem emléxem, most meg nincs kedvem a vizes udvaron aláfeküdni). Ha jól látom, és az tényleg zsírzógomb, akkor mit lehet zsírozni vele? Esetleg a kézifék dugattyú tengelyét? Ha igen, használ az valamit, ha megzsírozom?
Előre is köszönöm ha válaszoltok!
üdv,
Jirzsi
Nem a légtelenítőt nézted zsírzógombnak?
Nincs rajta.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Jirzsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6537 Dátum:
2015.02.28 szombat, 10:12:42 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.02.28 szombat, 10:09:20
Nem a légtelenítőt nézted zsírzógombnak?
Nincs rajta.
Jaj, dehogynem! Most hogy mondod, felidéződött bennem a kép, mikor alatt feküdtem.
Naplózva
Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6538 Dátum:
2015.02.28 szombat, 11:39:59 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.02.25 szerda, 11:20:20
a mérés végére lehetséges. De közben kisebb az esély rá.
Gondolom összességében írta az eltérést. Nyilván a fékerőben nem volt eltérés a két oldal között. Tehát mindkét oldali fék egyformán dolgozik. A kéziféknél a kötél miatt volt eltérés. Azt mondták is, hogy az nemsoká cserés lesz. Azt mondjuk én is láttam, hogy nem egyszerre mozog a kettő, illetve nem annyit mozdul a jobb oldali, amikor a kézifékkart cseréltük.
(és még egyszer köszi a segítséget csabi77-nek)
Naplózva
Jirzsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6539 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 11:38:01 »
Sziasztok!
Lehet, hogy már lerágott csont, de nem találtam pontos választ eddig a fórumon: a 2013-as járgányra simán fel lehet szerelni a 2014.09 utáni hátsó féknyerget? Akár én otthon, vagy a nem Mondeo-spec szerelőm?
Mégegy kérdés: mit kell ellenőrizni egy bontott féknyergen, hogy ne szívjam meg vele?
+1: tudtok megbízható féknyereg felújító szakit (telefonszámmal)?
Hálás köszönetem előre is!
Naplózva
Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6540 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 11:41:23 »
Idézetet írta: Jirzsi - 2015.03.01 vasárnap, 11:38:01
Sziasztok!
Lehet, hogy már lerágott csont, de nem találtam pontos választ eddig a fórumon: a 2013-as járgányra simán fel lehet szerelni a 2014.09 utáni hátsó féknyerget? Akár én otthon, vagy a nem Mondeo-spec szerelőm?
Mégegy kérdés: mit kell ellenőrizni egy bontott féknyergen, hogy ne szívjam meg vele?
+1: tudtok megbízható féknyereg felújító szakit (telefonszámmal)?
Hálás köszönetem előre is!
Nem írtad el az évszámokat? Az azért csúnya lenne, ha egy egy éves autón féket kellene cserélni.
Naplózva
Jirzsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6541 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 11:46:25 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.03.01 vasárnap, 11:41:23
Nem írtad el az évszámokat? Az azért csúnya lenne, ha egy egy éves autón féket kellene cserélni.
Természetesen csúnyán elírtam: 2003-as Mondeomhoz keresek 2004.09 utáni hátsó féknyergeket, vagy megbízható felújító mestertKösz, hogy észrevetted és szóltál!
(azt hiszem, a vágyaimat írtam meg azzal az elírással
)
Naplózva
Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6542 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 11:50:28 »
Idézetet írta: Jirzsi - 2015.03.01 vasárnap, 11:46:25
Természetesen csúnyán elírtam: 2003-as Mondeomhoz keresek 2004.09 utáni hátsó féknyergeket, vagy megbízható felújító mestertKösz, hogy észrevetted és szóltál!
(azt hiszem, a vágyaimat írtam meg azzal az elírással
)
Te is fel tudod otthon szerelni, persze, ha minden meg van hozzá. Asszem kell szerezned féknyerget és a tartót hozzá+betéteket is, mert azok is mások. De elolvashatod
ezt
is. Nyilván a légtelenítést is meg kell oldanod.
Naplózva
Jirzsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6543 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 12:12:16 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.03.01 vasárnap, 11:50:28
Te is fel tudod otthon szerelni, persze, ha minden meg van hozzá. Asszem kell szerezned féknyerget és a tartót hozzá+betéteket is, mert azok is mások. De elolvashatod
ezt
is. Nyilván a légtelenítést is meg kell oldanod.
Ja, a felújítós cikket olvastam, köszönöm!
"Asszem kell szerezned féknyerget és a tartót hozzá"
Szóval kell valami extra tartó is? Az vajon néz ki?
Köszi mégegyszer!
Naplózva
Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Jirzsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6544 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 12:13:50 »
Idézetet írta: Jirzsi - 2015.03.01 vasárnap, 12:12:16
Ja, a felújítós cikket olvastam, köszönöm!
"Asszem kell szerezned féknyerget és a tartót hozzá"
Szóval kell valami extra tartó is? Az vajon néz ki?
Köszi mégegyszer!
Az vajon néz ki? = Az vajon hogy néz ki? rohadt billentyűzet!
Naplózva
Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6545 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 13:37:41 »
Idézetet írta: Jirzsi - 2015.03.01 vasárnap, 12:12:16
Ja, a felújítós cikket olvastam, köszönöm!
"Asszem kell szerezned féknyerget és a tartót hozzá"
Szóval kell valami extra tartó is? Az vajon néz ki?
Köszi mégegyszer!
Nem kell semmilyen extra tartó, csak a saját tartója kell az "új" féknyeregnek.
Naplózva
Dezsi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6546 Dátum:
2015.03.12 csütörtök, 20:04:36 »
Sziasztok! Forrosodik a bal hátso felnim és menetközben éles fémes csikorgást hallok onnan,anno 1 suzuki swift-nél ugyan ez a jelenség volt akkor a fékbetét volt a hibás akkor ha nem látom nem hiszem el a szerelö leszette a kereket és mindent és ott eset darabjaira a betét.Ugy tudom brembok lettek feltéve 1év 4honapja kiváncsi leszek rá.Sajnos németbe vok itt kell megoldanom,mert ugy tudom bármikor beállhat a kerék,de ha van Bretten környékén valki aki segiteni tud a szerelésbe vagy szerelö keresésébe köszönöm.
Naplózva
2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6547 Dátum:
2015.03.12 csütörtök, 20:41:47 »
Idézetet írta: Dezsi - 2015.03.12 csütörtök, 20:04:36
Sziasztok! Forrosodik a bal hátso felnim és menetközben éles fémes csikorgást hallok onnan,anno 1 suzuki swift-nél ugyan ez a jelenség volt akkor a fékbetét volt a hibás akkor ha nem látom nem hiszem el a szerelö leszette a kereket és mindent és ott eset darabjaira a betét.Ugy tudom brembok lettek feltéve 1év 4honapja kiváncsi leszek rá.Sajnos németbe vok itt kell megoldanom,mert ugy tudom bármikor beállhat a kerék,de ha van Bretten környékén valki aki segiteni tud a szerelésbe vagy szerelö keresésébe köszönöm.
Vegyél egy fékbetét szettet és cseréld ki a hátsó betéteket.
Arra azért kiváncsi lennék mi volt a kiváltó ok.....
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6548 Dátum:
2015.03.12 csütörtök, 20:56:25 »
Idézetet írta: Dezsi - 2015.03.12 csütörtök, 20:04:36
Sziasztok! Forrosodik a bal hátso felnim és menetközben éles fémes csikorgást hallok onnan,anno 1 suzuki swift-nél ugyan ez a jelenség volt akkor a fékbetét volt a hibás akkor ha nem látom nem hiszem el a szerelö leszette a kereket és mindent és ott eset darabjaira a betét.Ugy tudom brembok lettek feltéve 1év 4honapja kiváncsi leszek rá.Sajnos németbe vok itt kell megoldanom,mert ugy tudom bármikor beállhat a kerék,de ha van Bretten környékén valki aki segiteni tud a szerelésbe vagy szerelö keresésébe köszönöm.
Nálad a féknyeregnek nem kellene berohadni már, de pl a kötél lehet a ludas. Feküdj alá az autónak és nézd meg, hogy a féknyergen lévő kis kar, amire megy a kézifék bowden, visszamegy-e alapállásba. Ha nem, akkor ütögesd vissza és ne használd a kéziféket a probléma orvoslásáig.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6549 Dátum:
2015.03.12 csütörtök, 21:13:10 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.03.12 csütörtök, 20:56:25
Nálad a féknyeregnek nem kellene berohadni már, de pl a kötél lehet a ludas. Feküdj alá az autónak és nézd meg, hogy a féknyergen lévő kis kar, amire megy a kézifék bowden, visszamegy-e alapállásba. Ha nem, akkor ütögesd vissza és ne használd a kéziféket a probléma orvoslásáig.
Meg az autót se, mert az üzemi fékkel is rá tudja préselni a tárcsára a ferodol nélküli betétet.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Oldalak:
1
...
124
125
126
127
128
129
130
[
131
]
132
133
134
135
136
137
138
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ