Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 00:43:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 [53] 54 55 56 57 58 59 60 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2864364 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #2600 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 10:52:38 »

Ha ezelőtt is rázott, csak a gumi lett más. A felni is lehet rossz, és tán még hátsó kerék miatt is lehetne gond.
De ha ugyanott centríroztad, az is okozhatja.
Szerezz 4 kölcsön kereket... ha délpesthez közel vagy, kölcsönadom a téli kerekeimet.

Eddig nem rázott a régi *** 6 éves gumikkal... Most kezdte a gumicsere után.
Téli gumim nekem is van 4 vadi új, egy telet futott, mindegyik külön lemezfelnin. Az se rázott egész télen...
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2601 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 10:57:02 »

Eddig nem rázott a régi *** 6 éves gumikkal... Most kezdte a gumicsere után.
Téli gumim nekem is van 4 vadi új, egy telet futott, mindegyik külön lemezfelnin. Az se rázott egész télen...

Akkor vidd el máshova centrírozni első körben szerintem.

A tempomatos dolgot azért kérdeztem, mert a tempomatra (legalábbis a mondeo tempomatjára) jellemző, hogy kicst gyorsít, kicsit felenged, kicsit gyorsít és így tovább,
ezért van az, hogy lábbal általában jobb fogyasztást lehet elérni. Amit leírtál az alapján az jön le, hogy akkor ráz, amikor gyorsítasz / gyorsít a tempomat.
Naplózva
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #2602 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 11:07:01 »

Akkor vidd el máshova centrírozni első körben szerintem.

A tempomatos dolgot azért kérdeztem, mert a tempomatra (legalábbis a mondeo tempomatjára) jellemző, hogy kicst gyorsít, kicsit felenged, kicsit gyorsít és így tovább,
ezért van az, hogy lábbal általában jobb fogyasztást lehet elérni. Amit leírtál az alapján az jön le, hogy akkor ráz, amikor gyorsítasz / gyorsít a tempomat.

Ha pedig gyorsításnál ráz, az mit jelent?  wow1
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2603 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 11:16:09 »

Ha pedig gyorsításnál ráz, az mit jelent?  wow1

Én akkor féltengely / csapágyak témára tippelnék elsőre. Nekünk dízelen éppen kifeljődőben van ez a probléma, és másik garnitúra
felni + gumi nem segített a dolgon. De mivel Nálad az új gumival jött elő, és télivel nem csinálja, ezért elsősorban az új gumi /centrírozás
a gyanús.
Naplózva
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #2604 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 11:19:01 »

Én akkor féltengely / csapágyak témára tippelnék elsőre. Nekünk dízelen éppen kifeljődőben van ez a probléma, és másik garnitúra
felni + gumi nem segített a dolgon. De mivel Nálad az új gumival jött elő, és télivel nem csinálja, ezért elsősorban az új gumi /centrírozás
a gyanús.

Ok! Kösz mindenkinek, megnézetem, ugyis szétlesz este kapva a kocsi a generátor miatt  wave
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #2605 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 11:19:34 »

Ha pedig gyorsításnál ráz, az mit jelent?  wow1
nem fordulatszámfüggő?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #2606 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 11:27:18 »

nem fordulatszámfüggő?
Hát 2000 rpm fölött van csak az biztos...
Alatta nem vettem észre...
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #2607 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 11:29:24 »

Hát 2000 rpm fölött van csak az biztos...
Alatta nem vettem észre...
akkor többesélyes az ügymenet szvsz.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2608 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 11:35:24 »

Hát 2000 rpm fölött van csak az biztos...
Alatta nem vettem észre...

Akkor még amire nézzetek rá ha már a generátor miatt foglalkoztok a kocsival: DMF, motortartó bakok, szíjfeszítő, főtengely szíjtárcsa.
Meg biztos ír még majd valaki további ellenőrizendő dolgokat  vigyor3
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2609 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 12:05:11 »

Hát 2000 rpm fölött van csak az biztos...
Alatta nem vettem észre...

Ez minden sebsségfokozatban igaz? Tehát 6-ban 130-nál, 5-ben 100-nál, 4-ben 80-nál (csak hasracsapott sebességadatok)?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #2610 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 12:29:50 »

Ez minden sebsségfokozatban igaz? Tehát 6-ban 130-nál, 5-ben 100-nál, 4-ben 80-nál (csak hasracsapott sebességadatok)?

Igazából 6-ban figyeltem meg autópályán. Főúton mentem nem vettem észre ugyanezt a jelenséget, vagy csak kisebb mértékű volt és nem figyeltem fel rá...
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2611 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 12:53:53 »

Igazából 6-ban figyeltem meg autópályán. Főúton mentem nem vettem észre ugyanezt a jelenséget, vagy csak kisebb mértékű volt és nem figyeltem fel rá...
A kormány ráz vagy a kaszni-ülések stb. rázkódik?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #2612 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 13:05:08 »

A kormány ráz vagy a kaszni-ülések stb. rázkódik?
Kormány is és ha a lábam a kuplung mellé teszem a pihentető részre, ott is rázkódik rendesen, sajnos jobban mint a kormány...  rinya
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2613 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 13:30:02 »

Ha pedig gyorsításnál ráz, az mit jelent?  wow1
féltengely probléma.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
bandika
Vendég
« Új hozzászólás #2614 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 14:36:14 »

xar az első féktárcsád!

Ha a tárcsa lenne rossz akkor fékezéskor rázna.
Nem?
Nekem pedig akkor ráz ha elérem a 100-at.
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #2615 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 18:17:02 »

Eddig nem rázott a régi *** 6 éves gumikkal... Most kezdte a gumicsere után.
Téli gumim nekem is van 4 vadi új, egy telet futott, mindegyik külön lemezfelnin. Az se rázott egész télen...

ha terheles alatt raz akkor feltengely vagy annak csapagyzata. ha csak bizonyos sebessegtartomanyban akkor lehet fektarcsa/felni/gumi.
Naplózva
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #2616 Dátum: 2012.07.10 kedd, 20:54:17 »

Kormány is és ha a lábam a kuplung mellé teszem a pihentető részre, ott is rázkódik rendesen, sajnos jobban mint a kormány...  rinya

Hát, 10 gramm volt az egyik kerékben...
Meglássuk ha visszakapom a kocsit hogy meggyógyult-e...
De ki tudja mikor látom a drágámat, még nem találták meg a töltésgond okát...  rinya
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
piszi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51


a


E-mail
« Új hozzászólás #2617 Dátum: 2012.07.11 szerda, 08:43:51 »

Udv Mindenkinek!

Nem tudja valaki, hogy ha ki kell cserelnem a bal elso stabilizator szilentet mennyire kell szetbombazni a dolgokat?
Hallottam olyat is, hogy siman megoldhato egy 13-as crovaval, de olyat is, hogy le kell bontani a fel oldalat. Melyik igaz?
Naplózva

2002-es 2.0 TDDI Ghia Angol
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #2618 Dátum: 2012.07.11 szerda, 11:58:54 »

Udv Mindenkinek!

Nem tudja valaki, hogy ha ki kell cserelnem a bal elso stabilizator szilentet mennyire kell szetbombazni a dolgokat?
Hallottam olyat is, hogy siman megoldhato egy 13-as crovaval, de olyat is, hogy le kell bontani a fel oldalat. Melyik igaz?
ha egyre gondolunk,ahhoz még a kormány művet is le kell engedni...m
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
piszi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51


a


E-mail
« Új hozzászólás #2619 Dátum: 2012.07.11 szerda, 23:48:07 »

ha egyre gondolunk,ahhoz még a kormány művet is le kell engedni...m

Kozben boklasztam egy kicsit a neten es ezt talaltam:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Front_poly_anti_roll_bar_bushes

Akkor ez az ut megsem mukszik?
Naplózva

2002-es 2.0 TDDI Ghia Angol
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #2620 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 08:45:34 »

Kozben boklasztam egy kicsit a neten es ezt talaltam:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Front_poly_anti_roll_bar_bushes

Akkor ez az ut megsem mukszik?

ezek szerint működik.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2621 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 10:21:06 »

Hát, 10 gramm volt az egyik kerékben...
Meglássuk ha visszakapom a kocsit hogy meggyógyult-e...
De ki tudja mikor látom a drágámat, még nem találták meg a töltésgond okát...  rinya
Tisztelt Fórumtárs!
A kormánymű és az alváz remegésével kapcsolatban leirom a tapasztalatomat. Én is igy szívtam rendesen egy garnitura új Pirelli csodaguminak titulált, szeméttel. A remegés nekem is 120-130Km sebességnél jött elő, főleg autópályán, majd egyre jobban már az ország úton is. Rázta a kormányt és az alvázat is, elég jól érezhető módon. A gumis aki centirozta a gépet, nagyon jó barátom 15 éve ő foglalkozik az autóimnál, a gumi cserékkel és centirozással. Mindent elkövetet amit csak lehet de a vége az lett, hogy azt mondta, a gumik gyári hibásak és cseréltessem ki őket. A számla birtokában sem volt egyszerü csörte, de a végén kicserélték a gumikat, miután egy próbapadon alaposan megvizsgálták, és lőn csoda, már az első próba úton az új gumikkal nem rázott a kormány. Azt nem árulták el mibaja volt a gumiknak. A barátom a gumis azt mondta, hogy nagy valószinűséggel nem volt egyenletes a gumirétegek elrendeződése a fútófelületen, ami állandóan dobálta a gépjármüvet. Minden pillanatban amikor a jármű elhagyta, és vissza űlt az úttestre, akkor rezgett be a kormány. Ezek után a Pirellit mint gumi márkát, leirtam. Nem is volt, azóta sem ilyen kellemetlen kalandom. Szerintem minden bizonnyal nálad is a gumi lessz a ludas, főleg azok után, hogy se a nyári se a téli garniturával nem volt gondod csak az új gumikkal.
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.12 csütörtök, 10:23:12 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1434



« Új hozzászólás #2622 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 15:23:07 »

Tisztelt Fórumtárs!
A kormánymű és az alváz remegésével kapcsolatban leirom a tapasztalatomat. Én is igy szívtam rendesen egy garnitura új Pirelli csodaguminak titulált, szeméttel. A remegés nekem is 120-130Km sebességnél jött elő, főleg autópályán, majd egyre jobban már az ország úton is. Rázta a kormányt és az alvázat is, elég jól érezhető módon. A gumis aki centirozta a gépet, nagyon jó barátom 15 éve ő foglalkozik az autóimnál, a gumi cserékkel és centirozással. Mindent elkövetet amit csak lehet de a vége az lett, hogy azt mondta, a gumik gyári hibásak és cseréltessem ki őket. A számla birtokában sem volt egyszerü csörte, de a végén kicserélték a gumikat, miután egy próbapadon alaposan megvizsgálták, és lőn csoda, már az első próba úton az új gumikkal nem rázott a kormány. Azt nem árulták el mibaja volt a gumiknak. A barátom a gumis azt mondta, hogy nagy valószinűséggel nem volt egyenletes a gumirétegek elrendeződése a fútófelületen, ami állandóan dobálta a gépjármüvet. Minden pillanatban amikor a jármű elhagyta, és vissza űlt az úttestre, akkor rezgett be a kormány. Ezek után a Pirellit mint gumi márkát, leirtam. Nem is volt, azóta sem ilyen kellemetlen kalandom. Szerintem minden bizonnyal nálad is a gumi lessz a ludas, főleg azok után, hogy se a nyári se a téli garniturával nem volt gondod csak az új gumikkal.
Tisztelettel László! worship
Milyen gumi márkára cserélték ki a hibás Pirelliket?
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2623 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 15:42:16 »

Milyen gumi márkára cserélték ki a hibás Pirelliket?
Tisztelt Fórumtárs!
Előszőr Pirellit akartak adni, ezek után nem fogadtam el és Kléberre cseréltettem. A márka nálam nagyon bejött. minden szempontból, esőben és szárazon igen jó a fékhatás ráadásul alacsony a zajszintje. A téli gumim is Kléber, avval is igen elégedett vagyok. Én 205/55/16 méretet használok.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #2624 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 15:47:19 »

Tisztelt Fórumtárs!
Előszőr Pirellit akartak adni, ezek után nem fogadtam el és Kléberre cseréltettem. A márka nálam nagyon bejött. minden szempontból, esőben és szárazon igen jó a fékhatás ráadásul alacsony a zajszintje. A téli gumim is Kléber, avval is igen elégedett vagyok. Én 205/55/16 méretet használok.
Tisztelettel László!

Köszönöm a tanácsot! Meglátjuk nálam is hasonló hiba lesz-e...
Én a legújabb Continental premiumcontact 5 márkájú gumit vettem... A téligumim is Continental, és azzal semmi baj nem volt...
Jómagam is kívnácsi leszek az eredményre...
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2625 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 16:12:10 »

Köszönöm a tanácsot! Meglátjuk nálam is hasonló hiba lesz-e...
Én a legújabb Continental premiumcontact 5 márkájú gumit vettem... A téligumim is Continental, és azzal semmi baj nem volt...
Jómagam is kívnácsi leszek az eredményre...
Tisztelt Fórumtárs!
A Continentál gumi egy igen jó márka. A német ADAC gumitesztet állandóan a legjobbak között nyeri. Én még rosszat nem hallottam felőle, de az ördög nem alszik. Remélem sikerül végre rendezni, a gép remegés mentes futását.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
cscsabi30
Vendég
« Új hozzászólás #2626 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 22:02:40 »

Tisztelt Fórumtárs!
Előszőr Pirellit akartak adni, ezek után nem fogadtam el és Kléberre cseréltettem. A márka nálam nagyon bejött. minden szempontból, esőben és szárazon igen jó a fékhatás ráadásul alacsony a zajszintje. A téli gumim is Kléber, avval is igen elégedett vagyok. Én 205/55/16 méretet használok.
Tisztelettel László!

Én is hasonlóan jártam a Pirellinek nevezett "gumikkal".Most Yokohama van fent és csodálatosan fut az autó.
Nekem a rázás mellett,még el is húzta az elejét.
SOHA többé Pirelli!!!!
Ennyi lenne  Wink
Naplózva
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #2627 Dátum: 2012.07.14 szombat, 18:30:14 »

sziasztok

azt szeretnem kerdezni hogy kombihoz a hatso hossz stabilizator karra (ami az ajtok iranyabol kapcoslodik a tengelyre a fekeknel) lenne e uj szilent?
neztem ebayen, de ezt kicsit dragallom.
erre gondoltam:


http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-REAR-TRAILING-ARM-BUSH-REAR-LINKS-1-8-2-0-2-2-TD-2-5-ESTATE-/180730790292?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a14650194#ht_753wt_1109

koszi elore is
Naplózva
akela
Vendég
« Új hozzászólás #2628 Dátum: 2012.07.21 szombat, 11:46:05 »

voltam tegnap futóművesnél,miután a pár hete kicserélt lengőkargömbfejjel kicsit balra sétálgat a bicikli.
És azt a megállapitást találták,hogy a bal hátsó keréknél nem lehet az excenter csavart eléggé eltekerni,hogy értéken belülre kerüljön az összetartás.Állitólag a kivánt értéknek majd négyszerese most az öszetartás.Mutogatta nekem a csavar körüli szilentet,hogy nem fordul eléggé benne a csavar,meg,hogy terpesztenek a hátsó kerekek.Innentől kezdve az elejére már nem is próbálkozott állitani,miszerint a hátulját kellene előbb megcsináltatni.
Elszaladtam hirtelen egy másik futóműveshez ( ismerős ),aki a hátuljára rá sem nézett.Álliott valamennyit elől,én próba-nem lett jobb. megcserélték a kerekeket-tengyelyenként: próba,nem lett jobb.Ő aztán annyival le is zárta a dolgot,hogy öregek a gumik,és az eleje értéken belül van.Az tény,hogy valóban a zöld sávban volt mindkét kerék,de az értékek nem egyeztek jobb,és bal oldalt.Nem hiszem,hogy hozzá viszem legközelebb.
A kérdésem a következő: Adva van a hátsó keresztlengőkaz,és a felső kitámasztó.Gondolom eztek határozzák meg a dőlést.Lehet-e ezekben csak szilentet cserélni,vagy komlpett lengőkar létezik csak?  wave
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #2629 Dátum: 2012.07.21 szombat, 14:34:41 »

voltam tegnap futóművesnél,miután a pár hete kicserélt lengőkargömbfejjel kicsit balra sétálgat a bicikli.
És azt a megállapitást találták,hogy a bal hátsó keréknél nem lehet az excenter csavart eléggé eltekerni,hogy értéken belülre kerüljön az összetartás.Állitólag a kivánt értéknek majd négyszerese most az öszetartás.Mutogatta nekem a csavar körüli szilentet,hogy nem fordul eléggé benne a csavar,meg,hogy terpesztenek a hátsó kerekek.Innentől kezdve az elejére már nem is próbálkozott állitani,miszerint a hátulját kellene előbb megcsináltatni.
Elszaladtam hirtelen egy másik futóműveshez ( ismerős ),aki a hátuljára rá sem nézett.Álliott valamennyit elől,én próba-nem lett jobb. megcserélték a kerekeket-tengyelyenként: próba,nem lett jobb.Ő aztán annyival le is zárta a dolgot,hogy öregek a gumik,és az eleje értéken belül van.Az tény,hogy valóban a zöld sávban volt mindkét kerék,de az értékek nem egyeztek jobb,és bal oldalt.Nem hiszem,hogy hozzá viszem legközelebb.
A kérdésem a következő: Adva van a hátsó keresztlengőkaz,és a felső kitámasztó.Gondolom eztek határozzák meg a dőlést.Lehet-e ezekben csak szilentet cserélni,vagy komlpett lengőkar létezik csak?  wave
nincs külön a szilent.csak 1ben kapható a kereszt lengőkar: http://cromax.hu/index.php?page=shop.kategoria&option=com_virtuemart&Itemid=26&category_id=80210144&kereso_modell=6&kereso_marka=Ford
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2630 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 16:17:05 »

Én is hasonlóan jártam a Pirellinek nevezett "gumikkal".Most Yokohama van fent és csodálatosan fut az autó.
Nekem a rázás mellett,még el is húzta az elejét.
SOHA többé Pirelli!!!!
Ennyi lenne  Wink

Azért az hogy valaki kifog 1-1 rossz gumit vagy szériát, nem jelenti azt hogy az egész márka *** lenne... vigyor3

Igen nagy baromság lenne azt mondani hogy a Pirelli vagy a Conti vagy akármelyik sz@r, csak mert gond volt egyszer vele.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2631 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 18:46:33 »

Azért az hogy valaki kifog 1-1 rossz gumit vagy szériát, nem jelenti azt hogy az egész márka *** lenne... vigyor3

Igen nagy baromság lenne azt mondani hogy a Pirelli vagy a Conti vagy akármelyik sz@r, csak mert gond volt egyszer vele.
Hát ja.  Nekem a téli-nyári is az, de igen jó mindkettő.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2632 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 19:20:28 »

Hát ja.  Nekem a téli-nyári is az, de igen jó mindkettő.

Nekem is volt Pirelli, és elégedett voltam vele. És volt már téli- nyári Conti amiből a téli tökéletes volt, de a nyárival már voltak gondjaim.
De ettől még nem nevezném a Contit rossz márkának...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #2633 Dátum: 2012.07.25 szerda, 21:05:50 »

Első kerékagycsapágy cseréje házilag nagyon necces vagy megoldható? A jobb első búg, mint a fene...
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #2634 Dátum: 2012.07.25 szerda, 21:12:51 »

Első kerékagycsapágy cseréje házilag nagyon necces vagy megoldható? A jobb első búg, mint a fene...

Az attól függ, mennyire vagy erős ember. Smiley

Megoldható, persze, csak türelem és szerszámok kérdése.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #2635 Dátum: 2012.07.25 szerda, 22:03:36 »

Az attól függ, mennyire vagy erős ember. Smiley

Megoldható, persze, csak türelem és szerszámok kérdése.

AndyA

Eddig az első számú jellemzővel rendelkezem.  eplus2
Szerszámod most szándékozom vásározni, mert ahogy észreveszem egyre többet lenne szükségem rá.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #2636 Dátum: 2012.07.25 szerda, 22:12:58 »

Eddig az első számú jellemzővel rendelkezem.  eplus2
Szerszámod most szándékozom vásározni, mert ahogy észreveszem egyre többet lenne szükségem rá.

Nézz utána, hogyan kell kicserélni, nem biztos, hogy egy csavarkulcskészlet elég lesz hozzá. Smiley

El tudom képzelni, hogy esetleg ki kell venni az egész gólyalábat is, akkor már rugóösszehúzó is kell stb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #2637 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 05:45:43 »

Nézz utána, hogyan kell kicserélni, nem biztos, hogy egy csavarkulcskészlet elég lesz hozzá. Smiley

El tudom képzelni, hogy esetleg ki kell venni az egész gólyalábat is, akkor már rugóösszehúzó is kell stb.

AndyA
Ha ehhez kell rúgóösszehúzó, akkor marad a szakember.
Mindent azért nem csinálhatok meg, bár a pénz nagy úr, meg érdekel is a szerelgetés.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #2638 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 10:57:35 »

Ha ehhez kell rúgóösszehúzó, akkor marad a szakember.
Mindent azért nem csinálhatok meg, bár a pénz nagy úr, meg érdekel is a szerelgetés.
azt hiszen nem kell a rúgót babralni.
az alsó gömbtámaszt kell elengedni,meg a kormány összekötöt,és ha le van veve a féltengely anyája,akkor ki lehet húzni-ütni az agybol a féltengelyt.aztán a csapagy adja magát.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #2639 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 11:24:48 »

azt hiszen nem kell a rúgót babralni.
az alsó gömbtámaszt kell elengedni,meg a kormány összekötöt,és ha le van veve a féltengely anyája,akkor ki lehet húzni-ütni az agybol a féltengelyt.aztán a csapagy adja magát.

Ez addig jó, amíg kijön a csapágy. Ha nem hajlandó, és pl. satupadra vagy prés alá kellene tenni, valami komolyabb eszközzel kell nekiállni, onnantól van a rugóösszehúzó és a többi.

Csak azért írtam, nehogy nekiálljon, azt' utóbb kellemetlen meglepetés érje. Otthon mondjuk én sem állnék neki. Cimbinél a garázsában már igen, de ott picivel jobb is a felszereltség. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2640 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 12:54:29 »

Ez addig jó, amíg kijön a csapágy. Ha nem hajlandó, és pl. satupadra vagy prés alá kellene tenni, valami komolyabb eszközzel kell nekiállni, onnantól van a rugóösszehúzó és a többi.

Csak azért írtam, nehogy nekiálljon, azt' utóbb kellemetlen meglepetés érje. Otthon mondjuk én sem állnék neki. Cimbinél a garázsában már igen, de ott picivel jobb is a felszereltség. Smiley

AndyA

Ha ki kell venni az egész gólyalábat mindenestől, akkor az jön rugóval együtt és nem kell kivenni a rugót. Van 1 külön anya mindig a csillapító tetején ami a rugót tartja.

Első kerékagycsapágy cseréje házilag nagyon necces vagy megoldható? A jobb első búg, mint a fene...

Én azt mondom vidd el szerelőhöz. Nem biztos, h megéri kínlódni vele otthon majd 1 napot, össze lehetnek rohadva dolgok, nincs megfelelő szerszámod stb.  Nekem széttörtek kulcsokat, meg órákat szívtak mire szétjött a féltengely anya-futómű-csapágy. Úgylátszik az enyém ilyen....
De ez nem azt jelenti, h nálad is így lesz. wave  Úgy is lehet járni, h az új csapágyat nem ott ütöd-húzatod bele ahol-ahogy kell, és dobhatod ki megint mert zúgni fog.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2641 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 19:53:43 »

indulásnál ropogó hang mitől jöhet az első futóműből?? Huh?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #2642 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 20:43:05 »

indulásnál ropogó hang mitől jöhet az első futóműből?? Huh?
Harap a moci és felgyűri a kerék az aszfaltot!! nyes nyes
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #2643 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 20:48:02 »

indulásnál ropogó hang mitől jöhet az első futóműből?? Huh?
lengőkar szilent vagy féltengely,de az kanyarodásnál jellemző-bár ha széthullott a csillag akkor már mind1.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #2644 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 21:08:18 »

Ha ki kell venni az egész gólyalábat mindenestől, akkor az jön rugóval együtt és nem kell kivenni a rugót. Van 1 külön anya mindig a csillapító tetején ami a rugót tartja.

Én azt mondom vidd el szerelőhöz. Nem biztos, h megéri kínlódni vele otthon majd 1 napot, össze lehetnek rohadva dolgok, nincs megfelelő szerszámod stb.  Nekem széttörtek kulcsokat, meg órákat szívtak mire szétjött a féltengely anya-futómű-csapágy. Úgylátszik az enyém ilyen....
De ez nem azt jelenti, h nálad is így lesz. wave  Úgy is lehet járni, h az új csapágyat nem ott ütöd-húzatod bele ahol-ahogy kell, és dobhatod ki megint mert zúgni fog.

Marad a szerelő, mert nem akarom megszivatni magam.

Köszi a javaslatokat mindenkinek!  worship
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #2645 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 09:43:52 »

Hol és hány darab szilent van egy kombi futóművében? Ezek közül melyik szokott jellemzően idő előtt elfáradni, ill. melyik az, ami "örök életű"?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2646 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 10:45:35 »

Hol és hány darab szilent van egy kombi futóművében? Ezek közül melyik szokott jellemzően idő előtt elfáradni, ill. melyik az, ami "örök életű"?

AndyA

A keresztlengőkarok szilentjei amik hamarabb beadják az unalmast, (csak lemezlengőkarral együtt adják) illetve a gömbfejek tudnak még kopogni.
Ha nincs szerencséd, akkor a hosszlengőkar szilentje is elfáradhat.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #2647 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 11:12:15 »

A keresztlengőkarok szilentjei amik hamarabb beadják az unalmast, (csak lemezlengőkarral együtt adják) illetve a gömbfejek tudnak még kopogni.
Ha nincs szerencséd, akkor a hosszlengőkar szilentje is elfáradhat.

Nem kopog, csak PU-ra cserélném őket, és szeretném tudni, pontosan milyen és hány darab kell, illetve hogy mekkora copásnak nézek elébe, ha mondjuk ki kell préselni a lengőkarból a régit és bele az újat. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
SIRE
Vendég
« Új hozzászólás #2648 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 15:06:27 »

Na, úgy néz ki itt lesz a hiba oka kopogó hangot illetően.
A kormány-hossz-kompenzátor zsírzása közben találtuk meg a "zaj" forrását. Barátom már csak azt nem tudja, hogy ez a hiba hogyan orvosolható?
Ki tudja, hogy ahova ez a kormányrúd bemegy (kormányműbe) ott van-e valamilyen cserélhető alkatrész,csapágy,szilent, stb.?
Illetve ha nincs, akkor vajon mitől lötyög,kotyog ez a tengely?

Köszi

http://www.kepfeltoltes.hu/view/120729/Mondeo_kormany_hossz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ennek a kormánycsuklónak vajon köze lehet-e a lötyögéshez?
http://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=80230062&flypage=shop.flypage&product_id=1738&option=com_virtuemart&Itemid=26
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #2649 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 18:13:43 »

Na, úgy néz ki itt lesz a hiba oka kopogó hangot illetően.
A kormány-hossz-kompenzátor zsírzása közben találtuk meg a "zaj" forrását. Barátom már csak azt nem tudja, hogy ez a hiba hogyan orvosolható?
Ki tudja, hogy ahova ez a kormányrúd bemegy (kormányműbe) ott van-e valamilyen cserélhető alkatrész,csapágy,szilent, stb.?
Illetve ha nincs, akkor vajon mitől lötyög,kotyog ez a tengely?

Köszi

http://www.kepfeltoltes.hu/view/120729/Mondeo_kormany_hossz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ennek a kormánycsuklónak vajon köze lehet-e a lötyögéshez?
http://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=80230062&flypage=shop.flypage&product_id=1738&option=com_virtuemart&Itemid=26
szinte biztos,hogy van ott szimering is meg csapágy is.Azt viszont kétlem,hogy ezt szakműhelyen kívül tudod otthon javítani.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 [53] 54 55 56 57 58 59 60 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.