Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:05:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 132 133 134 135 136 137 138 [139] 140 141 142 143 144 145 146 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3167120 alkalommal)
0 Felhasználó és 169 vendég van a témában
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #6900 Dátum: 2016.02.23 kedd, 12:09:01 »

70 Nm

Kicsit kevésnek tűnik, de természeten jó lehet Smiley
Köszi szépen  worship
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #6901 Dátum: 2016.02.23 kedd, 12:11:47 »

Én eBay-ről vettem a tudjfene típusú agyakat. Mennek, lassan már 50 ezer km óta. Az előző hasonló 90 ezret bírt. Kb. a Bárdi listaáráért kaptam belőle a párat, új csavarokkal és postázással együtt.

Jellemzően sose a km-től megy tönkre, hanem attól, hogy a porvédő lemezt megeszi a rozsda, és telemegy trutymóval a csapágy. Én anno gazdagon lekentem újkorában Hammerite-tal, így 90 ezernél úgy jött le az autóról, hogy kifogásmentes állapotban volt kívülről, csak volt már egy kis lógása. Mondjuk másik 20-30-at még simán elmehetett volna, mire komolyabban megszólal.

AndyA

Hát igen mindenre kiterjedő figyelem elengedhetetlen!  Wink
én is lefestem!
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6902 Dátum: 2016.02.23 kedd, 13:23:43 »

Kicsit kevésnek tűnik, de természeten jó lehet Smiley
Köszi szépen  worship

Ennyi. Nem kell azt agyontépni.  Wink
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #6903 Dátum: 2016.02.23 kedd, 14:05:48 »

Ennyi. Nem kell azt agyontépni.  Wink

Hja, csak azt gondolná az ember, hogy mivel szerves része a futóműnek ezért fő az erő  Wink, de hát csak nem lazul le  vigyor3
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6904 Dátum: 2016.02.23 kedd, 14:06:51 »

Hja, csak azt gondolná az ember, hogy mivel szerves része a futóműnek ezért fő az erő  Wink, de hát csak nem lazul le  vigyor3

70 nm csak a benzinesre él. Arányosan...  nyes

Dízlin jobban meg kell húzni...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6905 Dátum: 2016.02.23 kedd, 14:18:04 »

70 nm csak a benzinesre él. Arányosan...  nyes

Dízlin jobban meg kell húzni...  eplus2

A csomót a nyakadon, azt, és akkor nem beszélnél ilyen marhaságokat... eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6906 Dátum: 2016.02.23 kedd, 14:20:32 »

Hja, csak azt gondolná az ember, hogy mivel szerves része a futóműnek ezért fő az erő  Wink, de hát csak nem lazul le  vigyor3

Mondtam, hogy nem ez a lényeg. Nem a csavarokra ható nyírőerő az, ami a helyén tartja, hanem az a tapadási súrlódás, ami a felfekvő felületek között ébred a csavarok szorítása hatására.

Lézetik olyan szerelt féktárcsa, ahol 8 db M8-as csavar fogja össze az alu agyrészt a vas tárcsával. Ott sem a nyíróerő a lényeg, hanem a tapadás a két fém között. Ez az Al-Fe esetében az elektrokémiai korrózió miatt még erősebb tud lenni, a vas és az alu hosszabb távon "összegyógyulnak".

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6907 Dátum: 2016.02.23 kedd, 14:22:56 »

70 nm csak a benzinesre él. Arányosan...  nyes

Dízlin jobban meg kell húzni...  eplus2

Ja, bocsi, elfelejtettem mondani, a dízliknél 5687 Nm-re kell húzni mert ott annyi erő van, hogy húha.  eplus2
Kb mint ezeknél https://www.youtube.com/watch?v=q2hCFgcN9pg
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6908 Dátum: 2016.02.23 kedd, 14:31:07 »

Ja, bocsi, elfelejtettem mondani, a dízliknél 5687 Nm-re kell húzni mert ott annyi erő van, hogy húha.  eplus2
Kb mint ezeknél https://www.youtube.com/watch?v=q2hCFgcN9pg

Ugyan, ezek kispályások...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #6909 Dátum: 2016.02.23 kedd, 14:36:25 »

Mondtam, hogy nem ez a lényeg. Nem a csavarokra ható nyírőerő az, ami a helyén tartja, hanem az a tapadási súrlódás, ami a felfekvő felületek között ébred a csavarok szorítása hatására.

Lézetik olyan szerelt féktárcsa, ahol 8 db M8-as csavar fogja össze az alu agyrészt a vas tárcsával. Ott sem a nyíróerő a lényeg, hanem a tapadás a két fém között. Ez az Al-Fe esetében az elektrokémiai korrózió miatt még erősebb tud lenni, a vas és az alu hosszabb távon "összegyógyulnak".

AndyA

oké értem én Cheesy nyes
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #6910 Dátum: 2016.02.26 péntek, 21:45:59 »

Holnap cserélem le a kerékagyat!
Menetrögzítőt tegyek a kerékagy csavarjaira?
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6911 Dátum: 2016.02.26 péntek, 22:33:50 »

Holnap cserélem le a kerékagyat!
Menetrögzítőt tegyek a kerékagy csavarjaira?

Igen, de nekem pl gyárilag volt rajta.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #6912 Dátum: 2016.02.27 szombat, 09:02:26 »

A hátsó lengőkar szilent csere az bonyolult??
Azt hallottam, hogy le kell hozzá szedni a futóművet? ez igaz? vagy csak pletyka? Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.27 szombat, 19:26:39 írta Petike86 » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6913 Dátum: 2016.02.27 szombat, 17:41:05 »

Holnap cserélem le a kerékagyat!
Menetrögzítőt tegyek a kerékagy csavarjaira?

Feltétlenül, de csak olyan fajtát, ami oldható. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #6914 Dátum: 2016.03.02 szerda, 17:28:32 »

Sikerült a Bilstein-el megbeszélnem a lengéscsillapítók árát. Mivel azt mondták, hogy jó lesz a B6-os az ST-hez, így meg is vettem a hátsó párat. Viszont nem lett jó hozzá mégsem. A 4 db B8-as árából engedtek lefaragni.
Így új árat tudok mondani a gátlókra. 50000 Ft a két db B6-os 4-5 ajtós MK3-hoz! Jelenleg itt vannak Ausztriában, áprilisban megyek haza, akkor el lehet vinni őket, akit érdekel.  worship

http://mondeo.hu/index.php?topic=22234.msg1027953#msg1027953
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6915 Dátum: 2016.03.02 szerda, 17:37:17 »

Sikerült a Bilstein-el megbeszélnem a lengéscsillapítók árát. Mivel azt mondták, hogy jó lesz a B6-os az ST-hez, így meg is vettem a hátsó párat. Viszont nem lett jó hozzá mégsem. A 4 db B8-as árából engedtek lefaragni.
Így új árat tudok mondani a gátlókra. 50000 Ft a két db B6-os 4-5 ajtós MK3-hoz! Jelenleg itt vannak Ausztriában, áprilisban megyek haza, akkor el lehet vinni őket, akit érdekel.  worship

http://mondeo.hu/index.php?topic=22234.msg1027953#msg1027953

Mi volt, amitől nem ment be? Talkfordon szerintem olvastam olyat, hogy St220-ban B6 volt, de lehet az pont kombi volt.
Naplózva
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #6916 Dátum: 2016.03.02 szerda, 17:51:39 »

Mi volt, amitől nem ment be? Talkfordon szerintem olvastam olyat, hogy St220-ban B6 volt, de lehet az pont kombi volt.
Hosszú volt, lötyögött rajta a rugó.
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6917 Dátum: 2016.03.02 szerda, 18:10:35 »

Hosszú volt, lötyögött rajta a rugó.

Ennyivel rövidebb az ST rugója? Ismerősnek a három centis ültetőrugó nem lötyög a gyári gátlón  fejvakaras
Naplózva
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #6918 Dátum: 2016.03.02 szerda, 18:25:22 »

Ennyivel rövidebb az ST rugója? Ismerősnek a három centis ültetőrugó nem lötyög a gyári gátlón  fejvakaras
Lehet, hogy csak ezen van ilyen rövid. piros-piros-sárga a színkódja. A Ford-nál akartam rendelni egy új ugyanilyen rugót, de azt mondták, hogy nem merik bevállalni, mert nem ezt a fajtát dobja ki nekik a gép az ST-hez.  wow1
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6919 Dátum: 2016.03.02 szerda, 20:54:17 »

Lehet, hogy csak ezen van ilyen rövid. piros-piros-sárga a színkódja. A Ford-nál akartam rendelni egy új ugyanilyen rugót, de azt mondták, hogy nem merik bevállalni, mert nem ezt a fajtát dobja ki nekik a gép az ST-hez.  wow1

Érdekes. Lehetett vajon az ST220-at kapni valami plusz futóműopcióval?
Lehet a Bilsteineket megveszem tőled, a dizli mk3-ban a gyári 470ezret futott hátsó gátlók már lassan csereérettek lesznek  vigyor3
Naplózva
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #6920 Dátum: 2016.03.02 szerda, 21:14:42 »

Érdekes. Lehetett vajon az ST220-at kapni valami plusz futóműopcióval?
Lehet a Bilsteineket megveszem tőled, a dizli mk3-ban a gyári 470ezret futott hátsó gátlók már lassan csereérettek lesznek  vigyor3
Nem tudom, de kíváncsi lennék a többi ST tulajnak milyen rugók vannak fent a kocsin.
Az enyémekben 265 ezer van, de már maguktól nem mennek vissza...
Áprilisban tudom átadni öket.
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #6921 Dátum: 2016.03.03 csütörtök, 17:23:07 »

Sziasztok!

Egy ideje hébe hóba ( ha kap egy kisebb döccenőt) ropog a bal oldali toronycsapágy. Én okos eszemmel befújtam neki egy kis wd-vel de még a bal oldalit is és azóta úgy ropog mint a nem tudom mi ez volt 2 napja. Azóta már enyhült egy kicsit de még csinálja. Van valakinek tippje mit tudok így csinálni vele? Ha netán cserélni kéne őket akkor az egész lengéscsillapítót ki kell szedni vagy esetleg felülről kiszedhető-e?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6922 Dátum: 2016.03.03 csütörtök, 18:47:50 »

Sziasztok!

Egy ideje hébe hóba ( ha kap egy kisebb döccenőt) ropog a bal oldali toronycsapágy. Én okos eszemmel befújtam neki egy kis wd-vel de még a bal oldalit is és azóta úgy ropog mint a nem tudom mi ez volt 2 napja. Azóta már enyhült egy kicsit de még csinálja. Van valakinek tippje mit tudok így csinálni vele? Ha netán cserélni kéne őket akkor az egész lengéscsillapítót ki kell szedni vagy esetleg felülről kiszedhető-e?

Gólyaláb ki, rugó összehúz, és utána lehet cserélni. WD40-et nem tudom hogy fújtad bele, a csapágyat szét kell pattintani, hogy a golyókhoz jusson az anyagból.
Naplózva
farkas,sly
Vendég
« Új hozzászólás #6923 Dátum: 2016.03.05 szombat, 14:26:36 »

Tisztelt Club Tagok!
Új tag és egyben Mondeo tulaj vagyok. Egy éve használom a kocsit (mk3 1.8i 125le 2006os)  és nagyon szeretem, de az első nagy baki előjött. A kormány közép állásban akad. Több helyen érdeklődtem már és elég magas összeget mondtak, sokátveréssel. Segítségét szeretnék kérni, hogy valaki átesett-e már ezen a javításon és milyen tapasztalattal? Nekem delco remy kormánygépet ajánlottak, ami elvileg felújítás után ujraeladásra kerül.
Ha valaki tud kérem írja meg tapasztalatait és szervíz helyet. Előre is köszönöm, nagyon jó az oldal!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6924 Dátum: 2016.03.05 szombat, 15:25:15 »

Tisztelt Club Tagok!
Új tag és egyben Mondeo tulaj vagyok. Egy éve használom a kocsit (mk3 1.8i 125le 2006os)  és nagyon szeretem, de az első nagy baki előjött. A kormány közép állásban akad. Több helyen érdeklődtem már és elég magas összeget mondtak, sokátveréssel. Segítségét szeretnék kérni, hogy valaki átesett-e már ezen a javításon és milyen tapasztalattal? Nekem delco remy kormánygépet ajánlottak, ami elvileg felújítás után ujraeladásra kerül.
Ha valaki tud kérem írja meg tapasztalatait és szervíz helyet. Előre is köszönöm, nagyon jó az oldal!

Ez sajna ilyen sport. Egy szervoolajcsere ideiglenesen segíthet (bár erre nincs semmi garancia), viszont jelen állapotában bármikor beállhat fixen, és akkor nem arra megy az autó tovább, amerre te akarod. Nem vicces, hidd el, szóval kb. annyit használd, amíg majd a szerelőhöz elviszed, aki megcsinálja, egyébként ne.

Kormánygép ki-beszerelése nem gyenge mutatvány, jól eldugták, és közben vagy kell egy felújított cseredarab (a ki-beszerelés bonyolutsága és ára miatt nem nagyon próbálkoznék bontottal, ami ki tudja, meddig lesz jó), vagy a kiszereltet kell felújíttatni.

Nekem még nem kellett, de utolsó emlékeim az árakról, amik a fórumon elhangzottak, az ilyen 45-50 ezer Ft-okról szóltak, és ez csak a felújítás volt.

A Bárdinál pl. listaáron 145 ezer Ft egy felújított. Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #6925 Dátum: 2016.03.11 péntek, 17:03:23 »

Egy kis infó kellene

sajna ma/most eltört a bal első rugóm és kérdésem, hogy állandó spirál van alatta vagy változó spirál
alánéztem, de sajna nem igen tudom megállapítani

köszönöm a választ előre is
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #6926 Dátum: 2016.03.15 kedd, 15:31:07 »

Sziasztok!

Valakinek van esetleg tapasztalata ezzel a márkával?
http://www.futomuwebshop.hu/Ford-Mondeo-hatso-kerekcsapagy-d1131.htm
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
BBG1989
Vendég
« Új hozzászólás #6927 Dátum: 2016.03.15 kedd, 16:02:50 »

Sziasztok !!!!
Tunátok nekem segìteni?
2005 1.8  mondeom van , eltört a bal első spirál rugóm.
Gyárit nem vennék bele,mert törik.
Melyik gyártó rugója lenne azonos keménységű a gyárival?
 Vagy belerakom a 2.5 rugóját magasság, átmérő stimmel csak 1.25mm terrel vastagabb a rugó vastagsága.  Ötleteket hozzászolásokat várom. Köszi
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6928 Dátum: 2016.03.15 kedd, 16:42:21 »

Sziasztok !!!!
Tunátok nekem segìteni?
2005 1.8  mondeom van , eltört a bal első spirál rugóm.
Gyárit nem vennék bele,mert törik.
Melyik gyártó rugója lenne azonos keménységű a gyárival?
 Vagy belerakom a 2.5 rugóját magasság, átmérő stimmel csak 1.25mm terrel vastagabb a rugó vastagsága.  Ötleteket hozzászolásokat várom. Köszi
Itt a bontósoknál tuti lesz. A színes pöttyök látszanak még rajta? Szerintem a v6 rugójátót nagyon magasan lesz az eleje. De ha bevállalod, párban cseréld.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6929 Dátum: 2016.03.15 kedd, 16:51:34 »

Sziasztok!

Valakinek van esetleg tapasztalata ezzel a márkával?
http://www.futomuwebshop.hu/Ford-Mondeo-hatso-kerekcsapagy-d1131.htm

Innen olcsóbb, és még a 4 új csavart is kapod hozzá:

http://www.ebay.de/itm/1x-RADNABE-RADLAGER-SATZ-ABS-SENSOR-HINTEN-FORD-MONDEO-3-KOMBI-STUFENHECK-00-07-/371114746285?hash=item566829a1ad:g:Fk8AAOSwgyxWUGl2

Ezek mind a méltán világhírű Acme Corp. európai leányvállalatának termékei, melynek neve szabad fordításban a Futottak Még Kft.

De tökmindegy, hidd el. Én ilyeneken gurulok 150 ezer km óta.

Amivel az életét lényegesen meg tudod hosszabbítani, ha masszívan lepucolod, és lekened valami Hammerite-tal vagy hasonlóval, mielőtt felrakod. Ügyelj rá, hogy az álló és forgórész találkozásánál ne ragaszd össze őket a festékkel. Smiley Rendesen a rozsda miatt megy tönkre, mert elmúlik a por- és vízzárása, és a szutyok megeszi a csapágyat. A festéssel ezt meg tudod akadályozni, onnantól kezdve pedig valóban a használat és a csapágy minősége számít, nem az eltöltött idő. De még ezek a névtelen utángyártottak is 100 ezer fölött elmennek szó-hang-tiltakozás nélkül.

A lényeg, hogy új csavarokkal szereld fel, és ha nincs rajta, tegyél rá csavarrögzítőt. 3/8"-os kulcskészlet vagy 10-12 centi hosszú bitek kellenek, Torx-50 illetve E-Torx-12, attól függően, hogy milyen csavar van hozzá.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #6930 Dátum: 2016.03.15 kedd, 22:06:27 »

Tisztelt Club Tagok!
Új tag és egyben Mondeo tulaj vagyok. Egy éve használom a kocsit (mk3 1.8i 125le 2006os)  és nagyon szeretem, de az első nagy baki előjött. A kormány közép állásban akad. Több helyen érdeklődtem már és elég magas összeget mondtak, sokátveréssel. Segítségét szeretnék kérni, hogy valaki átesett-e már ezen a javításon és milyen tapasztalattal? Nekem delco remy kormánygépet ajánlottak, ami elvileg felújítás után ujraeladásra kerül.
Ha valaki tud kérem írja meg tapasztalatait és szervíz helyet. Előre is köszönöm, nagyon jó az oldal!

Nekem annó felújitották a kormányt.
Volt egy apró roppanó érzés. 1 napra ott kelett hagyni a vasat. De nem bántam meg a dolgot.
Mindent intéztek, ki-, be szerekést javitást, stb
A 2 év gari is járt hozzá, de azóta is tökéletesen működik (kopp - kopp)
Magam részéről csak ajánlani tudom.
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6931 Dátum: 2016.03.16 szerda, 08:23:07 »

Nekem annó felújitották a kormányt.
Volt egy apró roppanó érzés. 1 napra ott kelett hagyni a vasat. De nem bántam meg a dolgot.
Mindent intéztek, ki-, be szerekést javitást, stb
A 2 év gari is járt hozzá, de azóta is tökéletesen működik (kopp - kopp)
Magam részéről csak ajánlani tudom.

Már csak az maradt le, ami a lényeg, hogy ezért mi pénzt kértek. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jhm199
Vendég
« Új hozzászólás #6932 Dátum: 2016.03.16 szerda, 09:31:02 »

Sziasztok!

Van egy 2004.06.Ford mondeo 2000 tdci autóm aminek nagyon búg a jobb oldali hátsó kerék csapágy.
Kérlek segitsetek ha tudtok aban hogy hol lehet a leg jobb áron beszerezni?
És még anyit szeretnék kérdezni hogy neki vághatok e ilyen búgó álapotta B.almádibol -Bp.Csepel és visza 5 fövel,kibirja vajon,Mi történhet?
Kérlek segitsetek!

Van nekem 5.db.15"-os alufelnim eredeti gyári Ford Skorpiorol maratt meg 5.felfogatós.Érdekel valakit szivesen elcserélném!

Segitséget elöre is köszönöm. Huh?
Naplózva
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #6933 Dátum: 2016.03.16 szerda, 10:11:29 »

Sziasztok!

Van egy 2004.06.Ford mondeo 2000 tdci autóm aminek nagyon búg a jobb oldali hátsó kerék csapágy.
Kérlek segitsetek ha tudtok aban hogy hol lehet a leg jobb áron beszerezni?
És még anyit szeretnék kérdezni hogy neki vághatok e ilyen búgó álapotta B.almádibol -Bp.Csepel és visza 5 fövel,kibirja vajon,Mi történhet?
Kérlek segitsetek!

Van nekem 5.db.15"-os alufelnim eredeti gyári Ford Skorpiorol maratt meg 5.felfogatós.Érdekel valakit szivesen elcserélném!

Segitséget elöre is köszönöm. Huh?

Szia!
Én a Cromaxnál vettem tavaly,középkategóriás német utángyártott de pár hozzászólással előrébb már volt szó róla.
Én a helyedben minél előbb kicserélném,mert sosem lehet tudni mikor hal meg teljesen.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6934 Dátum: 2016.03.16 szerda, 13:19:00 »

Sziasztok!

Van egy 2004.06.Ford mondeo 2000 tdci autóm aminek nagyon búg a jobb oldali hátsó kerék csapágy.
Kérlek segitsetek ha tudtok aban hogy hol lehet a leg jobb áron beszerezni?
És még anyit szeretnék kérdezni hogy neki vághatok e ilyen búgó álapotta B.almádibol -Bp.Csepel és visza 5 fövel,kibirja vajon,Mi történhet?
Kérlek segitsetek!

Van nekem 5.db.15"-os alufelnim eredeti gyári Ford Skorpiorol maratt meg 5.felfogatós.Érdekel valakit szivesen elcserélném!

Segitséget elöre is köszönöm. Huh?

Én egy búgó-súrlódó, az út végére érezhetően melegedő csapággyal tettem meg vagy háromszor a Bp-Bécs-Bp távot.

Szétesni nem fog, mert nem tud, de egyre rosszabb lesz. Ha nem muszáj, ne használd inkább, hanem mihamarabb cseréld.

Pár hozzászólással előbb írtam relatív olcsó beszer forrást eBay-ről.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #6935 Dátum: 2016.03.16 szerda, 18:17:27 »

Sziasztok,

5 ajtós hátső hosszlengőkar. Elvileg nem lehet benne szilentet cserélni, (legalábbis nem hozza semmi külön hozzá) de ha jól emlékszem régen írta valaki, hogy talán az mk2 szilentje jó bele? Valaki tudja pontosan hogy is van ez?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #6936 Dátum: 2016.03.16 szerda, 19:15:18 »

Sziasztok!

Van egy 2004.06.Ford mondeo 2000 tdci autóm aminek nagyon búg a jobb oldali hátsó kerék csapágy.
Kérlek segitsetek ha tudtok aban hogy hol lehet a leg jobb áron beszerezni?
És még anyit szeretnék kérdezni hogy neki vághatok e ilyen búgó álapotta B.almádibol -Bp.Csepel és visza 5 fövel,kibirja vajon,Mi történhet?
Kérlek segitsetek!

Van nekem 5.db.15"-os alufelnim eredeti gyári Ford Skorpiorol maratt meg 5.felfogatós.Érdekel valakit szivesen elcserélném!

Segitséget elöre is köszönöm. Huh?

Nekem is ugyan ez van, jobb hátsó bug
Szeptember óta járok vele így kb.: 6 ezer Km-t mentem vele már, szóval kifogja birni, sőt ha pályán mész, még el is fog csendesedni

Én ezt és itt rendeltem http://webshop.alkatracer.hu/alkatresz_kereso/alkatresz/STARLINE/LO23576/
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6937 Dátum: 2016.03.16 szerda, 19:22:48 »

Nekem is ugyan ez van, jobb hátsó bug
Szeptember óta járok vele így kb.: 6 ezer Km-t mentem vele már, szóval kifogja birni, sőt ha pályán mész, még el is fog csendesedni

Én ezt és itt rendeltem http://webshop.alkatracer.hu/alkatresz_kereso/alkatresz/STARLINE/LO23576/

Ez elég baráti ár.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jhm199
Vendég
« Új hozzászólás #6938 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 16:34:06 »

 Hálás Köszönet Uraim!

Köszönöm a segitségeteket sikerült tanálnom hátsó kerék csapágyat jó áron és jó minöséget hála a jó szándekotoknak. thumbup thumbup
Naplózva
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #6939 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 18:16:09 »

Innen olcsóbb, és még a 4 új csavart is kapod hozzá:

http://www.ebay.de/itm/1x-RADNABE-RADLAGER-SATZ-ABS-SENSOR-HINTEN-FORD-MONDEO-3-KOMBI-STUFENHECK-00-07-/371114746285?hash=item566829a1ad:g:Fk8AAOSwgyxWUGl2

Ezek mind a méltán világhírű Acme Corp. európai leányvállalatának termékei, melynek neve szabad fordításban a Futottak Még Kft.

De tökmindegy, hidd el. Én ilyeneken gurulok 150 ezer km óta.

Amivel az életét lényegesen meg tudod hosszabbítani, ha masszívan lepucolod, és lekened valami Hammerite-tal vagy hasonlóval, mielőtt felrakod. Ügyelj rá, hogy az álló és forgórész találkozásánál ne ragaszd össze őket a festékkel. Smiley Rendesen a rozsda miatt megy tönkre, mert elmúlik a por- és vízzárása, és a szutyok megeszi a csapágyat. A festéssel ezt meg tudod akadályozni, onnantól kezdve pedig valóban a használat és a csapágy minősége számít, nem az eltöltött idő. De még ezek a névtelen utángyártottak is 100 ezer fölött elmennek szó-hang-tiltakozás nélkül.

A lényeg, hogy új csavarokkal szereld fel, és ha nincs rajta, tegyél rá csavarrögzítőt. 3/8"-os kulcskészlet vagy 10-12 centi hosszú bitek kellenek, Torx-50 illetve E-Torx-12, attól függően, hogy milyen csavar van hozzá.

AndyA

Köszönöm szépen a segítséget! A kulcsméretek megadása az nagyon jól jött,mert így be tudtam szerezni mire megérkezett a csapágy! Így 1 óra alatt meg volt a csere.
Ja,és QWP márkát sikerült venni 19.000 -ért.  worship
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
zolika81
Vendég
« Új hozzászólás #6940 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 19:21:44 »

Üdv!

Első lengőkar simán kiszedhető vagy le kell engedni a bölcsőt?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6941 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 19:23:12 »

Köszönöm szépen a segítséget! A kulcsméretek megadása az nagyon jól jött,mert így be tudtam szerezni mire megérkezett a csapágy! Így 1 óra alatt meg volt a csere.
Ja,és QWP márkát sikerült venni 19.000 -ért.  worship

Most idézett be valaki 15-ért hasonló utángyártottat. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
addM
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31



E-mail
« Új hozzászólás #6942 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 19:47:24 »

Sziasztok !!!!
Tunátok nekem segìteni?
2005 1.8  mondeom van , eltört a bal első spirál rugóm.
Gyárit nem vennék bele,mert törik.
Melyik gyártó rugója lenne azonos keménységű a gyárival?
 Vagy belerakom a 2.5 rugóját magasság, átmérő stimmel csak 1.25mm terrel vastagabb a rugó vastagsága.  Ötleteket hozzászolásokat várom. Köszi

Csao!
Kayaba nem drága (relatív.. a többihez képest) és minőségre sem rossz! Keménységre is hasonló volt a gyárihoz.
Bámilyen márkát is választassz, párban cseréld!
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.17 csütörtök, 19:52:37 írta addM » Naplózva

MKIII, 1.8l Trend, 125Le, 4ajtós, 2004
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6943 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 19:52:49 »

Üdv!

Első lengőkar simán kiszedhető vagy le kell engedni a bölcsőt?

Le kell engedni mivel az egyik csavar felülről van betéve és leeresztés nélkül nem férsz hozzá.
Hacsak valaki előtted ki nem cserélte már és gány módon alulról tette vissza a csavart. Ez nagyon balesetveszélyes.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
zolika81
Vendég
« Új hozzászólás #6944 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 19:57:33 »

Le kell engedni mivel az egyik csavar felülről van betéve és leeresztés nélkül nem férsz hozzá.
Hacsak valaki előtted ki nem cserélte már és gány módon alulról tette vissza a csavart. Ez nagyon balesetveszélyes.


Ettől féltem!!!
Valami praktika a talpas szegecseinek kiműtésére?
leflexetem a fejét mindkét oldalt de nem mozdul....
Naplózva
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #6945 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 20:31:24 »

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem: a napokban vettem észre, hogy menet közben a bal első kerék felől nyikorgó, sivító hangot hallok. Amit laikusként kipróbáltam, észrevettem:
-nem a fékhez van köze, mert a fékezés nem befolyásolja, és a tárcsa nem melegebb, mint a jobb oldali.
-megyek nyíl egyenesen, és egyszer rájön, halkan nyikorog, aztán felerősödik, majd megszűnik, ezek véletlenszerűen váltakoznak.
-nincs összefüggés azzal, hogy gyorsítok, motorfékezek.
-ami feltűnt: az elmúlt két nap délután is mentem vele 50km-t (a tízegynéhány fokban), valamint ugyanazt az utat visszafelé, de már hűvösebb külső hőmérsékletnél. A visszafelé úton sem tegnap, sem ma nem adott hangot. Hőmérsékletfüggő lehet a probléma?
-tegnap a maihoz képest később kezdte a nyikorgást. Romlik az állapot?
-valószínűleg a kerék fordulatszámával függ a nyikorgás üteme, de ez nem 100%, csak 80 Smiley.
-ha egyenesen megyek és éppen nyikorgó üzemmódban van, egy minimális kormányzás jobbra azonnal megszünteti a hangot. Aztán vagy ismét rákezdi, vagy nem.
-induláskor és kb. 20km megtételéig nincs hallható baja.

Minden választ köszönök előre is Smiley.
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6946 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 20:45:26 »

Ettől féltem!!!
Valami praktika a talpas szegecseinek kiműtésére?
leflexetem a fejét mindkét oldalt de nem mozdul....
Megróbálnám kifúrni.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6947 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 20:46:41 »

Ettől féltem!!!
Valami praktika a talpas szegecseinek kiműtésére?
leflexetem a fejét mindkét oldalt de nem mozdul....

Azt még ki kell fúrni miután leflexelted. Kis fúróval kezd és úgy menj fölfelé.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6948 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 20:48:05 »

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem: a napokban vettem észre, hogy menet közben a bal első kerék felől nyikorgó, sivító hangot hallok. Amit laikusként kipróbáltam, észrevettem:
-nem a fékhez van köze, mert a fékezés nem befolyásolja, és a tárcsa nem melegebb, mint a jobb oldali.
-megyek nyíl egyenesen, és egyszer rájön, halkan nyikorog, aztán felerősödik, majd megszűnik, ezek véletlenszerűen váltakoznak.
-nincs összefüggés azzal, hogy gyorsítok, motorfékezek.
-ami feltűnt: az elmúlt két nap délután is mentem vele 50km-t (a tízegynéhány fokban), valamint ugyanazt az utat visszafelé, de már hűvösebb külső hőmérsékletnél. A visszafelé úton sem tegnap, sem ma nem adott hangot. Hőmérsékletfüggő lehet a probléma?
-tegnap a maihoz képest később kezdte a nyikorgást. Romlik az állapot?
-valószínűleg a kerék fordulatszámával függ a nyikorgás üteme, de ez nem 100%, csak 80 Smiley.
-ha egyenesen megyek és éppen nyikorgó üzemmódban van, egy minimális kormányzás jobbra azonnal megszünteti a hangot. Aztán vagy ismét rákezdi, vagy nem.
-induláskor és kb. 20km megtételéig nincs hallható baja.

Minden választ köszönök előre is Smiley.

Első kerékcsapágy. De akár a féltengely támasztó csapágy is lehet.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #6949 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 20:55:23 »

Első kerékcsapágy. De akár a féltengely támasztó csapágy is lehet.

Köszönöm a gyors választ  worship.
Laikusként el tudom dönteni valahogyan? Gondolok itt ilyesmire: a kereket levéve előrébb juthatok a hiba feltárásában?

Bónusz kérdés: használhatom így az autót?
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Oldalak: 1 ... 132 133 134 135 136 137 138 [139] 140 141 142 143 144 145 146 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.069 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.