Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 11:55:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 156 157 158 159 160 161 162 [163] 164 165 166 167 168 169 170 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2890221 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #8100 Dátum: 2017.10.11 szerda, 08:52:12 »

Üdv!

Első lengéscsillapítót kell cserélni a kocsin, melyik típust/márkát ajánljátok?
Gondolom a legdrágább a legjobb, de inkább a tapasztalatokban bízom! Smiley
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8101 Dátum: 2017.10.11 szerda, 09:00:00 »

Üdv!

Első lengéscsillapítót kell cserélni a kocsin, melyik típust/márkát ajánljátok?
Gondolom a legdrágább a legjobb, de inkább a tapasztalatokban bízom! Smiley

Bilstein B4.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8102 Dátum: 2017.10.11 szerda, 09:11:33 »

Üdv!

Első lengéscsillapítót kell cserélni a kocsin, melyik típust/márkát ajánljátok?
Gondolom a legdrágább a legjobb, de inkább a tapasztalatokban bízom! Smiley

Bilstein B4, a Bárdiból klubos kedvezménnyel. Joe-t keresd ezügyben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #8103 Dátum: 2017.10.11 szerda, 09:20:35 »

Bilstein B4, a Bárdiból klubos kedvezménnyel. Joe-t keresd ezügyben.

AndyA

Köszönöm a gyors választ!  worship
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8104 Dátum: 2017.10.13 péntek, 12:26:08 »

Hátsó lengőkar végén az állító csavarok be vannak rohadva. Csak a kromaksznál találtam, de kicsit sokallom a 8 000 Ft-ot a két csavarért.

Más forrást, vagy cikkszámot tudtok mondani?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8105 Dátum: 2017.10.13 péntek, 12:46:08 »

Hátsó lengőkar végén az állító csavarok be vannak rohadva. Csak a kromaksznál találtam, de kicsit sokallom a 8 000 Ft-ot a két csavarért.

Más forrást, vagy cikkszámot tudtok mondani?
unixnál van ruville csavarszett kb annyi a komplett csavarszett mint a 2 csavar. ja és gyári ford logós csavarok voltak bennük
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #8106 Dátum: 2017.10.14 szombat, 07:38:54 »

Sziasztok!

Mk3 -as mondeomra szerintetek  föltehetem (elfér) a  215 60 R 17- es méretű gumit 17-es ET52,5 gyári ford felnivel ? Engem csak a /60 aggaszt kicsit.

Köszönöm!  worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.14 szombat, 07:40:28 írta kisorob » Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8107 Dátum: 2017.10.14 szombat, 08:01:58 »

Sziasztok!

Mk3 -as mondeomra szerintetek  föltehetem (elfér) a  215 60 R 17- es méretű gumit 17-es ET52,5 gyári ford felnivel ? Engem csak a /60 aggaszt kicsit.

Köszönöm!  worship
Persze, csak a sárvédőket kell megvágni kicsit.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8108 Dátum: 2017.10.14 szombat, 12:16:27 »

Sziasztok!

Mk3 -as mondeomra szerintetek  föltehetem (elfér) a  215 60 R 17- es méretű gumit 17-es ET52,5 gyári ford felnivel ? Engem csak a /60 aggaszt kicsit.

Köszönöm!  worship
205/50 kéne rá...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8109 Dátum: 2017.10.15 vasárnap, 19:34:15 »

unixnál van ruville csavarszett kb annyi a komplett csavarszett mint a 2 csavar. ja és gyári ford logós csavarok voltak bennük
Köszönöm!
Naplózva
Scanman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #8110 Dátum: 2017.10.23 hétfő, 18:45:39 »

Sziasztok.
Szinte az összes fekvőrendőrnél (márpedig itt a környékünkön rengeteg van) leér a kocsi alja. Gondolom az előző tulaj valami ültetett rugóra cserélte a gyárit, vagy csak elöregedett.... Hogy tudom ezt ellenőrizni, és mire érdemes cserélni, ha nem ültetni szeretném, hanem az alját kímélni ?
Naplózva

Mk3 1.8/125LE kombi 2001/06
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8111 Dátum: 2017.10.23 hétfő, 19:24:57 »

Sziasztok.
Szinte az összes fekvőrendőrnél (márpedig itt a környékünkön rengeteg van) leér a kocsi alja. Gondolom az előző tulaj valami ültetett rugóra cserélte a gyárit, vagy csak elöregedett.... Hogy tudom ezt ellenőrizni, és mire érdemes cserélni, ha nem ültetni szeretném, hanem az alját kímélni ?

Nekem az MK3 gyári rugóval sehol nem ért le BP-n. Azzal megegyezőt rakj bele.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8112 Dátum: 2017.10.24 kedd, 08:28:11 »

Sziasztok.
Szinte az összes fekvőrendőrnél (márpedig itt a környékünkön rengeteg van) leér a kocsi alja. Gondolom az előző tulaj valami ültetett rugóra cserélte a gyárit, vagy csak elöregedett.... Hogy tudom ezt ellenőrizni, és mire érdemes cserélni, ha nem ültetni szeretném, hanem az alját kímélni ?

Mérj. Keress egy hasonló példányt (itt a klubban biztosan van pár... Wink), és mérd meg, hogy terheletlenül ill. terhelve hogyan áll ahhoz képest a tiéd. Abból eleve sok minden kiderül. A kerék közepét (tengely) mérd a sárvédőív legmagasabb pontjáhot képest, akkor a guminyomás okozta esetleges eltérést ki tudod hagyni a mérésből. És vízszintes talajon, nyilván.

Utána ha szükséges, csakis új (nem bontott!) rugót bele, a gyárinak megfelelőt. Hátsóba lehet esetleg vontatáshoz való erősített rugót is rakni, ha szoktál sokat cuccolni az autóba.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Scanman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #8113 Dátum: 2017.10.24 kedd, 14:22:57 »

Mérj. Keress egy hasonló példányt (itt a klubban biztosan van pár... Wink), és mérd meg, hogy terheletlenül ill. terhelve hogyan áll ahhoz képest a tiéd. Abból eleve sok minden kiderül. A kerék közepét (tengely) mérd a sárvédőív legmagasabb pontjáhot képest, akkor a guminyomás okozta esetleges eltérést ki tudod hagyni a mérésből. És vízszintes talajon, nyilván.

Utána ha szükséges, csakis új (nem bontott!) rugót bele, a gyárinak megfelelőt. Hátsóba lehet esetleg vontatáshoz való erősített rugót is rakni, ha szoktál sokat cuccolni az autóba.

AndyA

Ki tud nekem ebben segíteni ??

2001-es MK3-as kombi Mondeo a delikvens, mekkora a "megfelelő" terheletlen "hasmagasság" ?
Naplózva

Mk3 1.8/125LE kombi 2001/06
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8114 Dátum: 2017.10.24 kedd, 14:39:06 »

Ki tud nekem ebben segíteni ??

2001-es MK3-as kombi Mondeo a delikvens, mekkora a "megfelelő" terheletlen "hasmagasság" ?

Keréknél mérd, elöl és hátul külön, egy olyan példányon, amiben ugyanolyan motor van.

Hátul szerintem kb. egyformának kell lennie az összesnek, ott nincs olyan változó tömeg, mint a motor, hogy emiatt másfajta rugó kerülne az autóba.

Nekem most nem éppen terheletlen, de mivel Nivomatos a csillapító, elvileg ennek nem kellene számítania. A tengelytől a sárvédőív legmagasabb pontjáig 390 ill. 392 mm körül mértem a bal és a jobb oldalon. Ha legalább ennyid, gyenge 40 centi körül van ott nulla vagy alig terhelésnél, akkor a rugó nagyjából OK. Ebben az esetben a csillapító lehet inkább a ludas, hogy odaverődik az alja, hagyja túlságosan lengeni a kasztnit.

Akár rugó gond, akár csillapító, a megoldás a Bárdiból a megfelelő alkatrész beszerzése klubos kedvezménnyel. Ezügyben Joe az illetékes elvtárs, vele kell egyeztetni a kedvezmény igénybevételét. Csillapítóból a Bilstein B4-es kifogásmentes. Rugóból én a megerősítettet vettem, amit vonóhoroghoz, vontatáshoz ajánlanak, mert szoktunk néha bringatartót hurcolni a kocsi fenekén.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8115 Dátum: 2017.10.24 kedd, 16:36:57 »

Rugóból én a megerősítettet vettem, amit vonóhoroghoz, vontatáshoz ajánlanak,


Szia,

melyik márka/típus ez pontosan? Nekem is esedékes a rúgó csere, igaz nálam az első.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8116 Dátum: 2017.10.24 kedd, 16:38:28 »

Sziasztok,

ma egy nagy csattanás kíséretében kitört egy darab az egyik rúgóból. Tudok vele közlekedni, de nagyobb bukkanókon és erősebb kanyaroknál elég fura hangja van. Vajon mennyit lehet ezzel így közlekedni?

A másik, hogy utángyártott első rúgókból melyiket érdemes venni? Bárdinál tudom kedvezménnyel beszerezni, szóval elsősorban az ottani palettáról lenne jó.

üdv,
Zoli
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.24 kedd, 16:41:09 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8117 Dátum: 2017.10.24 kedd, 17:03:08 »

Sziasztok,

ma egy nagy csattanás kíséretében kitört egy darab az egyik rúgóból. Tudok vele közlekedni, de nagyobb bukkanókon és erősebb kanyaroknál elég fura hangja van. Vajon mennyit lehet ezzel így közlekedni?

A másik, hogy utángyártott első rúgókból melyiket érdemes venni? Bárdinál tudom kedvezménnyel beszerezni, szóval elsősorban az ottani palettáról lenne jó.

üdv,
Zoli
ne sokat láttam már olyyat, hogy olyan helen tört el, hogy beleért a gumiba és körbevágta
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8118 Dátum: 2017.10.24 kedd, 17:04:09 »

Sziasztok,

ma egy nagy csattanás kíséretében kitört egy darab az egyik rúgóból. Tudok vele közlekedni, de nagyobb bukkanókon és erősebb kanyaroknál elég fura hangja van. Vajon mennyit lehet ezzel így közlekedni?

A másik, hogy utángyártott első rúgókból melyiket érdemes venni? Bárdinál tudom kedvezménnyel beszerezni, szóval elsősorban az ottani palettáról lenne jó.

üdv,
Zoli

Ha jót akarsz magadnak és az autódnak, akkor minél kevesebbet, vagyis semmit.

Rugó. Rúgó az, aki pl. a 11-est rúgja.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8119 Dátum: 2017.10.24 kedd, 17:05:16 »

Szia,

melyik márka/típus ez pontosan? Nekem is esedékes a rúgó csere, igaz nálam az első.

Nem tudom. Bárdi webshop, ha jól emlékszem, háromféle hátsót hozott fel a kombihoz, abból az egyik ez a megerősített volt. Talán Suplex, vagy valami ilyesmi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8120 Dátum: 2017.10.24 kedd, 17:06:35 »

ne sokat láttam már olyyat, hogy olyan helen tört el, hogy beleért a gumiba és körbevágta

Jól hangzik.. vigyor3

Ez ki tudom szűrni valahogy? Vagy bármikor "leugorhat" a törött rúgó?

Csak azért lenne lényeges, mert jelenleg Kecskeméten vagyok, de szereli csak Egerben tudnék. Ez ugye jobb minőségű úton(pályán) 200km, a kertek alatt meg 150, de ott tuti nem mennék, az még ép rúgókkal is szenvedés. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8121 Dátum: 2017.10.24 kedd, 17:11:52 »

Ha jót akarsz magadnak és az autódnak, akkor minél kevesebbet, vagyis semmit.

Rugó. Rúgó az, aki pl. a 11-est rúgja.

AndyA

Rugó,valóban. Csak az izgalom teszi. Vagyis a telefonom javít! vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.24 kedd, 17:14:34 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8122 Dátum: 2017.10.24 kedd, 20:04:02 »

Jól hangzik.. vigyor3

Ez ki tudom szűrni valahogy? Vagy bármikor "leugorhat" a törött rúgó?

Csak azért lenne lényeges, mert jelenleg Kecskeméten vagyok, de szereli csak Egerben tudnék. Ez ugye jobb minőségű úton(pályán) 200km, a kertek alatt meg 150, de ott tuti nem mennék, az még ép rúgókkal is szenvedés. vigyor3
meg kell nézni hol tört el
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8123 Dátum: 2017.10.24 kedd, 20:19:17 »

Rugó,valóban. Csak az izgalom teszi. Vagyis a telefonom javít! vigyor3
mindenki a telóra fogja... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8124 Dátum: 2017.10.24 kedd, 20:29:23 »

meg kell nézni hol tört el

Közben megszakértettem. Fent törhetett el, mert lent rajta van még a gumi védő rész is, illetve jól is ül a tányérban. Illetve fent, a toronycsapágy alsó műanyag része most ott lötyög a porvédő tetején. Megmozgattam álló helyzetben, recsegett kicsit, majd mintha bepattant volna, mert utána már nem adott ki semmi hangot. Mentem vele egy kört, de csak egy enyhébb kopogás van, ami valószínű a műanyag toronycsapágy alsó része.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.24 kedd, 20:31:56 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8125 Dátum: 2017.10.24 kedd, 20:30:26 »

mindenki a telóra fogja... nyes

Tudom, azért is írtam. nyes
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Scanman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #8126 Dátum: 2017.10.25 szerda, 18:05:52 »

Keréknél mérd, elöl és hátul külön, egy olyan példányon, amiben ugyanolyan motor van.

Hátul szerintem kb. egyformának kell lennie az összesnek, ott nincs olyan változó tömeg, mint a motor, hogy emiatt másfajta rugó kerülne az autóba.

Nekem most nem éppen terheletlen, de mivel Nivomatos a csillapító, elvileg ennek nem kellene számítania. A tengelytől a sárvédőív legmagasabb pontjáig 390 ill. 392 mm körül mértem a bal és a jobb oldalon. Ha legalább ennyid, gyenge 40 centi körül van ott nulla vagy alig terhelésnél, akkor a rugó nagyjából OK. Ebben az esetben a csillapító lehet inkább a ludas, hogy odaverődik az alja, hagyja túlságosan lengeni a kasztnit.

Akár rugó gond, akár csillapító, a megoldás a Bárdiból a megfelelő alkatrész beszerzése klubos kedvezménnyel. Ezügyben Joe az illetékes elvtárs, vele kell egyeztetni a kedvezmény igénybevételét. Csillapítóból a Bilstein B4-es kifogásmentes. Rugóból én a megerősítettet vettem, amit vonóhoroghoz, vontatáshoz ajánlanak, mert szoktunk néha bringatartót hurcolni a kocsi fenekén.

AndyA


Lemértem  szomoru1

Hátul tengelyközéptől 370, elől szintén tengelyközéptől olyan 350-355 mm....
Naplózva

Mk3 1.8/125LE kombi 2001/06
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8127 Dátum: 2017.10.25 szerda, 19:34:20 »

Lemértem  szomoru1

Hátul tengelyközéptől 370, elől szintén tengelyközéptől olyan 350-355 mm....

Elöl még jó is lehet, de hátul, ha tényleg üres volt az autó (kivéve üzemanyag), akkor az kicsit kevés. Nekem úgy volt 2-3 centivel több, hogy volt benne cucc, nem is kevés. Meg persze a Nivomat, de teljesen az sem ellensúlyozza a berakott cuccot.

Mondjuk leülni nem ettől szokott, hanem attól, ha a csillapító (is) döglik. Lóbáld meg a hátulját, pl. lépj bele a nyitott csomagtartóba a teljes súlyoddal.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8128 Dátum: 2017.10.26 csütörtök, 00:27:48 »

Közben megszakértettem. Fent törhetett el, mert lent rajta van még a gumi védő rész is, illetve jól is ül a tányérban. Illetve fent, a toronycsapágy alsó műanyag része most ott lötyög a porvédő tetején. Megmozgattam álló helyzetben, recsegett kicsit, majd mintha bepattant volna, mert utána már nem adott ki semmi hangot. Mentem vele egy kört, de csak egy enyhébb kopogás van, ami valószínű a műanyag toronycsapágy alsó része.

Nos, minden gond nélkül le tudtam vezetni 200km-t. Ma megtörtént az első lengéscsillapító,rugó,toronyszilent és csapágy cseréje. Az autó emelkedett 10centit. Lehet kicsit el voltak már fáradva a rugók a 775ezer km-től? vigyor3

Viszont van egy másik jellegű hiba. Eddig alacsony sebességnél nagyon intenzív gyorsításnál enyhén remegett az autó. Most ez annyival lett rosszabb, hogy már nagyobb tempónál is előjön ha nagy terhelés éri. Sőt, búgó hangot is ad hozzá. Féltengely? Vagy támcsapágy?

Ha az utóbbi, azt hogy lehetne kiszűrni, diagnosztizálni?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8129 Dátum: 2017.10.26 csütörtök, 09:58:08 »

Nos, minden gond nélkül le tudtam vezetni 200km-t. Ma megtörtént az első lengéscsillapító,rugó,toronyszilent és csapágy cseréje. Az autó emelkedett 10centit. Lehet kicsit el voltak már fáradva a rugók a 775ezer km-től? vigyor3

Viszont van egy másik jellegű hiba. Eddig alacsony sebességnél nagyon intenzív gyorsításnál enyhén remegett az autó. Most ez annyival lett rosszabb, hogy már nagyobb tempónál is előjön ha nagy terhelés éri. Sőt, búgó hangot is ad hozzá. Féltengely? Vagy támcsapágy?

Ha az utóbbi, azt hogy lehetne kiszűrni, diagnosztizálni?

le kell kötni a csapágyat és megpörgetni kézzel. féltengelyt nem ugrasztották szét?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8130 Dátum: 2017.10.26 csütörtök, 14:05:29 »

le kell kötni a csapágyat és megpörgetni kézzel. féltengelyt nem ugrasztották szét?

Egyszerű kiszerelni a támcsapágyat? Az búgni nyilván tud, de remegést is tud produkálni?

Féltengely tuti nem ugrott szét, arra most különösen figyeltem. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8131 Dátum: 2017.10.26 csütörtök, 15:59:00 »

Egyszerű kiszerelni a támcsapágyat? Az búgni nyilván tud, de remegést is tud produkálni?

Féltengely tuti nem ugrott szét, arra most különösen figyeltem. vigyor3
remegtetni is tud. nem 2 perc a cseréje
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8132 Dátum: 2017.10.26 csütörtök, 16:56:32 »

remegtetni is tud. nem 2 perc a cseréje

Hogy tudnám kiszűrni hogy az a hibás és nem a féltengely?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8133 Dátum: 2017.10.27 péntek, 07:29:46 »

Nos, minden gond nélkül le tudtam vezetni 200km-t. Ma megtörtént az első lengéscsillapító,rugó,toronyszilent és csapágy cseréje. Az autó emelkedett 10centit. Lehet kicsit el voltak már fáradva a rugók a 775ezer km-től? vigyor3

Viszont van egy másik jellegű hiba. Eddig alacsony sebességnél nagyon intenzív gyorsításnál enyhén remegett az autó. Most ez annyival lett rosszabb, hogy már nagyobb tempónál is előjön ha nagy terhelés éri. Sőt, búgó hangot is ad hozzá. Féltengely? Vagy támcsapágy?

Ha az utóbbi, azt hogy lehetne kiszűrni, diagnosztizálni?


Szerintem féltengely. Azért remeg jobban, mert az új magasság miatt visszakerültek a görgők a régi kikopott helyre.
Nekem is így remegett. Ha van kedved bütykölni, meg lehet próbálni az újrazsírozást (FAQ cikk), ellenkező esetben csere. Leginkább jó állapotú bontottra. Felújítottban ne bízz, nekem 3000km-t se bírt ki.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.27 péntek, 07:35:19 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Scanman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #8134 Dátum: 2017.10.28 szombat, 17:52:18 »

Elöl még jó is lehet, de hátul, ha tényleg üres volt az autó (kivéve üzemanyag), akkor az kicsit kevés. Nekem úgy volt 2-3 centivel több, hogy volt benne cucc, nem is kevés. Meg persze a Nivomat, de teljesen az sem ellensúlyozza a berakott cuccot.

Mondjuk leülni nem ettől szokott, hanem attól, ha a csillapító (is) döglik. Lóbáld meg a hátulját, pl. lépj bele a nyitott csomagtartóba a teljes súlyoddal.

AndyA
A csillapító is messze van a tökéletestől  szomoru1

Szerintetek 1-2 hónapot (amíg anyagilag kicsit egyensebe jövök, és akkor egyben ki lesz cserélve komplett minden, rugók, lengéscsillapítók...) addig segítene átmenetileg rajtam ez a fajta gumibakból egy ár darab hátra ? Vagy ez teljesen felesleges ?
Naplózva

Mk3 1.8/125LE kombi 2001/06
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #8135 Dátum: 2017.10.28 szombat, 22:26:19 »

A csillapító is messze van a tökéletestől  szomoru1

Szerintetek 1-2 hónapot (amíg anyagilag kicsit egyensebe jövök, és akkor egyben ki lesz cserélve komplett minden, rugók, lengéscsillapítók...) addig segítene átmenetileg rajtam ez a fajta gumibakból egy ár darab hátra ? Vagy ez teljesen felesleges ?


Mifelénk "seftes" ladáknál használták /90-es évek elején/, hogy ne látszódjon a +150 liter benzin  eplus2 Egy kicsit kiemeli az autót, de a stabilitásán nem sokat változtat.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Scanman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #8136 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 08:49:04 »

Mifelénk "seftes" ladáknál használták /90-es évek elején/, hogy ne látszódjon a +150 liter benzin  eplus2 Egy kicsit kiemeli az autót, de a stabilitásán nem sokat változtat.

Pont ezért kérdezem. Én is erre gondoltam, átmenetileg 1-2 hónapig megtesz, mert mégiscsak megemeli valamennyivel az autót
Naplózva

Mk3 1.8/125LE kombi 2001/06
szucstamas20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 87


E-mail
« Új hozzászólás #8137 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 10:43:40 »

Sziasztok!
Fontos helyet kellene, a bal oldali (rövidebb) feltengelyet hogy kell kiimadkozni a helyéről?? Sad

Üdv
Naplózva

2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8138 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 10:58:11 »

Sziasztok!
Fontos helyet kellene, a bal oldali (rövidebb) feltengelyet hogy kell kiimadkozni a helyéről?? Sad

Üdv

Lelazítod az anyáját, kiakasztod a kerékagyból a gömbfejeket (talán a kormányösszekötő nélkül is megy, de minek szenvedni) félrehúzod a gólyalábat aztán kipattintod a váltóból, vigyázva, hogy szét ne csússzon. Váltóolaj lehet fog folyni, arra figyelj.
Naplózva
szucstamas20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 87


E-mail
« Új hozzászólás #8139 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 11:13:23 »

 
Lelazítod az anyáját, kiakasztod a kerékagyból a gömbfejeket (talán a kormányösszekötő nélkül is megy, de minek szenvedni) félrehúzod a gólyalábat aztán kipattintod a váltóból, vigyázva, hogy szét ne csússzon. Váltóolaj lehet fog folyni, arra figyelj.


A váltóból való kipattintàs mikéntje érdekelne. Sad
Naplózva

2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8140 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 11:15:17 »



A váltóból való kipattintàs mikéntje érdekelne. Sad

Ha jól emlékszem csak kicsit benyúlsz a ház meg a féltengely közé egy feszítővassal (nagy csavarhúzóval) és kijön.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8141 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 12:04:55 »



A váltóból való kipattintàs mikéntje érdekelne. Sad

Ne egyre nagyobb nyomást gyakorolsz rá, úgy csak megszorul a gyűrű. Rakd be a feszítővasat ahogy VZoli írta és hirtelen kell kipattintani.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.29 vasárnap, 12:41:04 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
szucstamas20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 87


E-mail
« Új hozzászólás #8142 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 12:33:44 »

Ha jól emlékszem csak kicsit benyúlsz a ház meg a féltengely közé egy feszítővassal (nagy csavarhúzóval) és kijön.

Sikerült végül, köszönöm a gyors segítséget!

Üdv
Naplózva

2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8143 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 14:17:36 »

Ha jól emlékszem csak kicsit benyúlsz a ház meg a féltengely közé egy feszítővassal (nagy csavarhúzóval) és kijön.
csavarhúzóval esélytelen vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8144 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 14:30:45 »

csavarhúzóval esélytelen vigyor3

Csak a méret kérdése.  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8145 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 15:31:11 »


Csak a méret kérdése.  eplus2
....kis embör nagy csavarzúzóval jár. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8146 Dátum: 2017.10.30 hétfő, 08:32:59 »

Szerintem féltengely. Azért remeg jobban, mert az új magasság miatt visszakerültek a görgők a régi kikopott helyre.
Nekem is így remegett. Ha van kedved bütykölni, meg lehet próbálni az újrazsírozást (FAQ cikk), ellenkező esetben csere. Leginkább jó állapotú bontottra. Felújítottban ne bízz, nekem 3000km-t se bírt ki.

Ma átnézettem, mindkét féltengely(főleg a jobbos) és a csapágy is rossz. vigyor3

Kérdés, milyet érdemes beletenni? Van normális minőségű utángyártott? Vagy inkább bontott?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 687


E-mail
« Új hozzászólás #8147 Dátum: 2017.10.30 hétfő, 12:38:36 »

....kis embör nagy csavarzúzóval jár. eplus2
Szegény Domi...  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8148 Dátum: 2017.10.30 hétfő, 13:31:32 »

Szegény Domi...  eplus2 eplus2 eplus2
...ez gondolom egyértelmű. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8149 Dátum: 2017.10.30 hétfő, 17:02:11 »

Ma átnézettem, mindkét féltengely(főleg a jobbos) és a csapágy is rossz. vigyor3

Kérdés, milyet érdemes beletenni? Van normális minőségű utángyártott? Vagy inkább bontott?

Olcsó utángyártott az kb olyan is. Nekem 3000km után úgy rázta az autót, hogy életveszélyes volt. Fogtam a régi gyárit, szétszedtem, újrazsíroztam, azóta jó.
Elfogadható áron és minimális rizikóval bontottat tennék bele. Ki tudsz választani olyat ami jó. Figyelj oda melyiket veszed meg, mert neked az üreges kell. A dizliknek tömör a tengelye.
Én úgy tudom, a gyári tengely Löbro/GKN, de azt te úgy se veszed meg, egy fél autó ára, de hasznos tudni, ha mondjuk gyári gumiharangot keresel.
Támasztócsapágyból én FAG-t vettem a cromaxnál, azóta is szuperül megy, de épp olzan jó egy SKF vagy bármi más neves csapágymárka.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak: 1 ... 156 157 158 159 160 161 162 [163] 164 165 166 167 168 169 170 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.066 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.