Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:41:13
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
156
157
158
159
160
161
162
[
163
]
164
165
166
167
168
169
170
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3165409 alkalommal)
0 Felhasználó és 77 vendég van a témában
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8100 Dátum:
2017.10.11 szerda, 08:52:12 »
Üdv!
Első lengéscsillapítót kell cserélni a kocsin, melyik típust/márkát ajánljátok?
Gondolom a legdrágább a legjobb, de inkább a tapasztalatokban bízom!
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8101 Dátum:
2017.10.11 szerda, 09:00:00 »
Idézetet írta: Runo - 2017.10.11 szerda, 08:52:12
Üdv!
Első lengéscsillapítót kell cserélni a kocsin, melyik típust/márkát ajánljátok?
Gondolom a legdrágább a legjobb, de inkább a tapasztalatokban bízom!
Bilstein B4.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8102 Dátum:
2017.10.11 szerda, 09:11:33 »
Idézetet írta: Runo - 2017.10.11 szerda, 08:52:12
Üdv!
Első lengéscsillapítót kell cserélni a kocsin, melyik típust/márkát ajánljátok?
Gondolom a legdrágább a legjobb, de inkább a tapasztalatokban bízom!
Bilstein B4, a Bárdiból klubos kedvezménnyel. Joe-t keresd ezügyben.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8103 Dátum:
2017.10.11 szerda, 09:20:35 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.10.11 szerda, 09:11:33
Bilstein B4, a Bárdiból klubos kedvezménnyel. Joe-t keresd ezügyben.
AndyA
Köszönöm a gyors választ!
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8104 Dátum:
2017.10.13 péntek, 12:26:08 »
Hátsó lengőkar végén az állító csavarok be vannak rohadva. Csak a kromaksznál találtam, de kicsit sokallom a 8 000 Ft-ot a két csavarért.
Más forrást, vagy cikkszámot tudtok mondani?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8105 Dátum:
2017.10.13 péntek, 12:46:08 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.10.13 péntek, 12:26:08
Hátsó lengőkar végén az állító csavarok be vannak rohadva. Csak a kromaksznál találtam, de kicsit sokallom a 8 000 Ft-ot a két csavarért.
Más forrást, vagy cikkszámot tudtok mondani?
unixnál van ruville csavarszett kb annyi a komplett csavarszett mint a 2 csavar. ja és gyári ford logós csavarok voltak bennük
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kisorob
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8106 Dátum:
2017.10.14 szombat, 07:38:54 »
Sziasztok!
Mk3 -as mondeomra szerintetek föltehetem (elfér) a 215 60 R 17- es méretű gumit 17-es ET52,5 gyári ford felnivel ? Engem csak a /60 aggaszt kicsit.
Köszönöm!
«
Utoljára szerkesztve: 2017.10.14 szombat, 07:40:28 írta kisorob
»
Naplózva
MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8107 Dátum:
2017.10.14 szombat, 08:01:58 »
Idézetet írta: kisorob - 2017.10.14 szombat, 07:38:54
Sziasztok!
Mk3 -as mondeomra szerintetek föltehetem (elfér) a 215 60 R 17- es méretű gumit 17-es ET52,5 gyári ford felnivel ? Engem csak a /60 aggaszt kicsit.
Köszönöm!
Persze, csak a sárvédőket kell megvágni kicsit.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8108 Dátum:
2017.10.14 szombat, 12:16:27 »
Idézetet írta: kisorob - 2017.10.14 szombat, 07:38:54
Sziasztok!
Mk3 -as mondeomra szerintetek föltehetem (elfér) a 215 60 R 17- es méretű gumit 17-es ET52,5 gyári ford felnivel ? Engem csak a /60 aggaszt kicsit.
Köszönöm!
205/50 kéne rá...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8109 Dátum:
2017.10.15 vasárnap, 19:34:15 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.10.13 péntek, 12:46:08
unixnál van ruville csavarszett kb annyi a komplett csavarszett mint a 2 csavar. ja és gyári ford logós csavarok voltak bennük
Köszönöm!
Naplózva
Scanman
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8110 Dátum:
2017.10.23 hétfő, 18:45:39 »
Sziasztok.
Szinte az összes fekvőrendőrnél (márpedig itt a környékünkön rengeteg van) leér a kocsi alja. Gondolom az előző tulaj valami ültetett rugóra cserélte a gyárit, vagy csak elöregedett.... Hogy tudom ezt ellenőrizni, és mire érdemes cserélni, ha nem ültetni szeretném, hanem az alját kímélni ?
Naplózva
Mk3 1.8/125LE kombi 2001/06
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8111 Dátum:
2017.10.23 hétfő, 19:24:57 »
Idézetet írta: Scanman - 2017.10.23 hétfő, 18:45:39
Sziasztok.
Szinte az összes fekvőrendőrnél (márpedig itt a környékünkön rengeteg van) leér a kocsi alja. Gondolom az előző tulaj valami ültetett rugóra cserélte a gyárit, vagy csak elöregedett.... Hogy tudom ezt ellenőrizni, és mire érdemes cserélni, ha nem ültetni szeretném, hanem az alját kímélni ?
Nekem az MK3 gyári rugóval sehol nem ért le BP-n. Azzal megegyezőt rakj bele.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8112 Dátum:
2017.10.24 kedd, 08:28:11 »
Idézetet írta: Scanman - 2017.10.23 hétfő, 18:45:39
Sziasztok.
Szinte az összes fekvőrendőrnél (márpedig itt a környékünkön rengeteg van) leér a kocsi alja. Gondolom az előző tulaj valami ültetett rugóra cserélte a gyárit, vagy csak elöregedett.... Hogy tudom ezt ellenőrizni, és mire érdemes cserélni, ha nem ültetni szeretném, hanem az alját kímélni ?
Mérj. Keress egy hasonló példányt (itt a klubban biztosan van pár...
), és mérd meg, hogy terheletlenül ill. terhelve hogyan áll ahhoz képest a tiéd. Abból eleve sok minden kiderül. A kerék közepét (tengely) mérd a sárvédőív legmagasabb pontjáhot képest, akkor a guminyomás okozta esetleges eltérést ki tudod hagyni a mérésből. És vízszintes talajon, nyilván.
Utána ha szükséges, csakis új (nem bontott!) rugót bele, a gyárinak megfelelőt. Hátsóba lehet esetleg vontatáshoz való erősített rugót is rakni, ha szoktál sokat cuccolni az autóba.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Scanman
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8113 Dátum:
2017.10.24 kedd, 14:22:57 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.10.24 kedd, 08:28:11
Mérj. Keress egy hasonló példányt (itt a klubban biztosan van pár...
), és mérd meg, hogy terheletlenül ill. terhelve hogyan áll ahhoz képest a tiéd. Abból eleve sok minden kiderül. A kerék közepét (tengely) mérd a sárvédőív legmagasabb pontjáhot képest, akkor a guminyomás okozta esetleges eltérést ki tudod hagyni a mérésből. És vízszintes talajon, nyilván.
Utána ha szükséges, csakis új (nem bontott!) rugót bele, a gyárinak megfelelőt. Hátsóba lehet esetleg vontatáshoz való erősített rugót is rakni, ha szoktál sokat cuccolni az autóba.
AndyA
Ki tud nekem ebben segíteni ??
2001-es MK3-as kombi Mondeo a delikvens, mekkora a "megfelelő" terheletlen "hasmagasság" ?
Naplózva
Mk3 1.8/125LE kombi 2001/06
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8114 Dátum:
2017.10.24 kedd, 14:39:06 »
Idézetet írta: Scanman - 2017.10.24 kedd, 14:22:57
Ki tud nekem ebben segíteni ??
2001-es MK3-as kombi Mondeo a delikvens, mekkora a "megfelelő" terheletlen "hasmagasság" ?
Keréknél mérd, elöl és hátul külön, egy olyan példányon, amiben ugyanolyan motor van.
Hátul szerintem kb. egyformának kell lennie az összesnek, ott nincs olyan változó tömeg, mint a motor, hogy emiatt másfajta rugó kerülne az autóba.
Nekem most nem éppen terheletlen, de mivel Nivomatos a csillapító, elvileg ennek nem kellene számítania. A tengelytől a sárvédőív legmagasabb pontjáig 390 ill. 392 mm körül mértem a bal és a jobb oldalon. Ha legalább ennyid, gyenge 40 centi körül van ott nulla vagy alig terhelésnél, akkor a rugó nagyjából OK. Ebben az esetben a csillapító lehet inkább a ludas, hogy odaverődik az alja, hagyja túlságosan lengeni a kasztnit.
Akár rugó gond, akár csillapító, a megoldás a Bárdiból a megfelelő alkatrész beszerzése klubos kedvezménnyel. Ezügyben Joe az illetékes elvtárs, vele kell egyeztetni a kedvezmény igénybevételét. Csillapítóból a Bilstein B4-es kifogásmentes. Rugóból én a megerősítettet vettem, amit vonóhoroghoz, vontatáshoz ajánlanak, mert szoktunk néha bringatartót hurcolni a kocsi fenekén.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8115 Dátum:
2017.10.24 kedd, 16:36:57 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.10.24 kedd, 14:39:06
Rugóból én a megerősítettet vettem, amit vonóhoroghoz, vontatáshoz ajánlanak,
Szia,
melyik márka/típus ez pontosan? Nekem is esedékes a rúgó csere, igaz nálam az első.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8116 Dátum:
2017.10.24 kedd, 16:38:28 »
Sziasztok,
ma egy nagy csattanás kíséretében kitört egy darab az egyik rúgóból. Tudok vele közlekedni, de nagyobb bukkanókon és erősebb kanyaroknál elég fura hangja van. Vajon mennyit lehet ezzel így közlekedni?
A másik, hogy utángyártott első rúgókból melyiket érdemes venni? Bárdinál tudom kedvezménnyel beszerezni, szóval elsősorban az ottani palettáról lenne jó.
üdv,
Zoli
«
Utoljára szerkesztve: 2017.10.24 kedd, 16:41:09 írta Zolibácsi
»
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8117 Dátum:
2017.10.24 kedd, 17:03:08 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.10.24 kedd, 16:38:28
Sziasztok,
ma egy nagy csattanás kíséretében kitört egy darab az egyik rúgóból. Tudok vele közlekedni, de nagyobb bukkanókon és erősebb kanyaroknál elég fura hangja van. Vajon mennyit lehet ezzel így közlekedni?
A másik, hogy utángyártott első rúgókból melyiket érdemes venni? Bárdinál tudom kedvezménnyel beszerezni, szóval elsősorban az ottani palettáról lenne jó.
üdv,
Zoli
ne sokat láttam már olyyat, hogy olyan helen tört el, hogy beleért a gumiba és körbevágta
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8118 Dátum:
2017.10.24 kedd, 17:04:09 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.10.24 kedd, 16:38:28
Sziasztok,
ma egy nagy csattanás kíséretében kitört egy darab az egyik rúgóból. Tudok vele közlekedni, de nagyobb bukkanókon és erősebb kanyaroknál elég fura hangja van. Vajon mennyit lehet ezzel így közlekedni?
A másik, hogy utángyártott első rúgókból melyiket érdemes venni? Bárdinál tudom kedvezménnyel beszerezni, szóval elsősorban az ottani palettáról lenne jó.
üdv,
Zoli
Ha jót akarsz magadnak és az autódnak, akkor minél kevesebbet, vagyis semmit.
Rugó. Rúgó az, aki pl. a 11-est rúgja.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8119 Dátum:
2017.10.24 kedd, 17:05:16 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.10.24 kedd, 16:36:57
Szia,
melyik márka/típus ez pontosan? Nekem is esedékes a rúgó csere, igaz nálam az első.
Nem tudom. Bárdi webshop, ha jól emlékszem, háromféle hátsót hozott fel a kombihoz, abból az egyik ez a megerősített volt. Talán Suplex, vagy valami ilyesmi.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8120 Dátum:
2017.10.24 kedd, 17:06:35 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.10.24 kedd, 17:03:08
ne sokat láttam már olyyat, hogy olyan helen tört el, hogy beleért a gumiba és körbevágta
Jól hangzik..
Ez ki tudom szűrni valahogy? Vagy bármikor "leugorhat" a törött rúgó?
Csak azért lenne lényeges, mert jelenleg Kecskeméten vagyok, de szereli csak Egerben tudnék. Ez ugye jobb minőségű úton(pályán) 200km, a kertek alatt meg 150, de ott tuti nem mennék, az még ép rúgókkal is szenvedés.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8121 Dátum:
2017.10.24 kedd, 17:11:52 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.10.24 kedd, 17:04:09
Ha jót akarsz magadnak és az autódnak, akkor minél kevesebbet, vagyis semmit.
Rugó. Rúgó az, aki pl. a 11-est rúgja.
AndyA
Rugó,valóban. Csak az izgalom teszi. Vagyis a telefonom javít!
«
Utoljára szerkesztve: 2017.10.24 kedd, 17:14:34 írta Zolibácsi
»
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8122 Dátum:
2017.10.24 kedd, 20:04:02 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.10.24 kedd, 17:06:35
Jól hangzik..
Ez ki tudom szűrni valahogy? Vagy bármikor "leugorhat" a törött rúgó?
Csak azért lenne lényeges, mert jelenleg Kecskeméten vagyok, de szereli csak Egerben tudnék. Ez ugye jobb minőségű úton(pályán) 200km, a kertek alatt meg 150, de ott tuti nem mennék, az még ép rúgókkal is szenvedés.
meg kell nézni hol tört el
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8123 Dátum:
2017.10.24 kedd, 20:19:17 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.10.24 kedd, 17:11:52
Rugó,valóban. Csak az izgalom teszi. Vagyis a telefonom javít!
mindenki a telóra fogja...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8124 Dátum:
2017.10.24 kedd, 20:29:23 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.10.24 kedd, 20:04:02
meg kell nézni hol tört el
Közben megszakértettem. Fent törhetett el, mert lent rajta van még a gumi védő rész is, illetve jól is ül a tányérban. Illetve fent, a toronycsapágy alsó műanyag része most ott lötyög a porvédő tetején. Megmozgattam álló helyzetben, recsegett kicsit, majd mintha bepattant volna, mert utána már nem adott ki semmi hangot. Mentem vele egy kört, de csak egy enyhébb kopogás van, ami valószínű a műanyag toronycsapágy alsó része.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.10.24 kedd, 20:31:56 írta Zolibácsi
»
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8125 Dátum:
2017.10.24 kedd, 20:30:26 »
Idézetet írta: alf® - 2017.10.24 kedd, 20:19:17
mindenki a telóra fogja...
Tudom, azért is írtam.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Scanman
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8126 Dátum:
2017.10.25 szerda, 18:05:52 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.10.24 kedd, 14:39:06
Keréknél mérd, elöl és hátul külön, egy olyan példányon, amiben ugyanolyan motor van.
Hátul szerintem kb. egyformának kell lennie az összesnek, ott nincs olyan változó tömeg, mint a motor, hogy emiatt másfajta rugó kerülne az autóba.
Nekem most nem éppen terheletlen, de mivel Nivomatos a csillapító, elvileg ennek nem kellene számítania. A tengelytől a sárvédőív legmagasabb pontjáig 390 ill. 392 mm körül mértem a bal és a jobb oldalon. Ha legalább ennyid, gyenge 40 centi körül van ott nulla vagy alig terhelésnél, akkor a rugó nagyjából OK. Ebben az esetben a csillapító lehet inkább a ludas, hogy odaverődik az alja, hagyja túlságosan lengeni a kasztnit.
Akár rugó gond, akár csillapító, a megoldás a Bárdiból a megfelelő alkatrész beszerzése klubos kedvezménnyel. Ezügyben Joe az illetékes elvtárs, vele kell egyeztetni a kedvezmény igénybevételét. Csillapítóból a Bilstein B4-es kifogásmentes. Rugóból én a megerősítettet vettem, amit vonóhoroghoz, vontatáshoz ajánlanak, mert szoktunk néha bringatartót hurcolni a kocsi fenekén.
AndyA
Lemértem
Hátul tengelyközéptől 370, elől szintén tengelyközéptől olyan 350-355 mm....
Naplózva
Mk3 1.8/125LE kombi 2001/06
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8127 Dátum:
2017.10.25 szerda, 19:34:20 »
Idézetet írta: Scanman - 2017.10.25 szerda, 18:05:52
Lemértem
Hátul tengelyközéptől 370, elől szintén tengelyközéptől olyan 350-355 mm....
Elöl még jó is lehet, de hátul, ha tényleg üres volt az autó (kivéve üzemanyag), akkor az kicsit kevés. Nekem úgy volt 2-3 centivel több, hogy volt benne cucc, nem is kevés. Meg persze a Nivomat, de teljesen az sem ellensúlyozza a berakott cuccot.
Mondjuk leülni nem ettől szokott, hanem attól, ha a csillapító (is) döglik. Lóbáld meg a hátulját, pl. lépj bele a nyitott csomagtartóba a teljes súlyoddal.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8128 Dátum:
2017.10.26 csütörtök, 00:27:48 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.10.24 kedd, 20:29:23
Közben megszakértettem. Fent törhetett el, mert lent rajta van még a gumi védő rész is, illetve jól is ül a tányérban. Illetve fent, a toronycsapágy alsó műanyag része most ott lötyög a porvédő tetején. Megmozgattam álló helyzetben, recsegett kicsit, majd mintha bepattant volna, mert utána már nem adott ki semmi hangot. Mentem vele egy kört, de csak egy enyhébb kopogás van, ami valószínű a műanyag toronycsapágy alsó része.
Nos, minden gond nélkül le tudtam vezetni 200km-t. Ma megtörtént az első lengéscsillapító,rugó,toronyszilent és csapágy cseréje. Az autó emelkedett 10centit. Lehet kicsit el voltak már fáradva a rugók a 775ezer km-től?
Viszont van egy másik jellegű hiba. Eddig alacsony sebességnél nagyon intenzív gyorsításnál enyhén remegett az autó. Most ez annyival lett rosszabb, hogy már nagyobb tempónál is előjön ha nagy terhelés éri. Sőt, búgó hangot is ad hozzá. Féltengely? Vagy támcsapágy?
Ha az utóbbi, azt hogy lehetne kiszűrni, diagnosztizálni?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8129 Dátum:
2017.10.26 csütörtök, 09:58:08 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.10.26 csütörtök, 00:27:48
Nos, minden gond nélkül le tudtam vezetni 200km-t. Ma megtörtént az első lengéscsillapító,rugó,toronyszilent és csapágy cseréje. Az autó emelkedett 10centit. Lehet kicsit el voltak már fáradva a rugók a 775ezer km-től?
Viszont van egy másik jellegű hiba. Eddig alacsony sebességnél nagyon intenzív gyorsításnál enyhén remegett az autó. Most ez annyival lett rosszabb, hogy már nagyobb tempónál is előjön ha nagy terhelés éri. Sőt, búgó hangot is ad hozzá. Féltengely? Vagy támcsapágy?
Ha az utóbbi, azt hogy lehetne kiszűrni, diagnosztizálni?
le kell kötni a csapágyat és megpörgetni kézzel. féltengelyt nem ugrasztották szét?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8130 Dátum:
2017.10.26 csütörtök, 14:05:29 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.10.26 csütörtök, 09:58:08
le kell kötni a csapágyat és megpörgetni kézzel. féltengelyt nem ugrasztották szét?
Egyszerű kiszerelni a támcsapágyat? Az búgni nyilván tud, de remegést is tud produkálni?
Féltengely tuti nem ugrott szét, arra most különösen figyeltem.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8131 Dátum:
2017.10.26 csütörtök, 15:59:00 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.10.26 csütörtök, 14:05:29
Egyszerű kiszerelni a támcsapágyat? Az búgni nyilván tud, de remegést is tud produkálni?
Féltengely tuti nem ugrott szét, arra most különösen figyeltem.
remegtetni is tud. nem 2 perc a cseréje
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8132 Dátum:
2017.10.26 csütörtök, 16:56:32 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.10.26 csütörtök, 15:59:00
remegtetni is tud. nem 2 perc a cseréje
Hogy tudnám kiszűrni hogy az a hibás és nem a féltengely?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8133 Dátum:
2017.10.27 péntek, 07:29:46 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.10.26 csütörtök, 00:27:48
Nos, minden gond nélkül le tudtam vezetni 200km-t. Ma megtörtént az első lengéscsillapító,rugó,toronyszilent és csapágy cseréje. Az autó emelkedett 10centit. Lehet kicsit el voltak már fáradva a rugók a 775ezer km-től?
Viszont van egy másik jellegű hiba. Eddig alacsony sebességnél nagyon intenzív gyorsításnál enyhén remegett az autó. Most ez annyival lett rosszabb, hogy már nagyobb tempónál is előjön ha nagy terhelés éri. Sőt, búgó hangot is ad hozzá. Féltengely? Vagy támcsapágy?
Ha az utóbbi, azt hogy lehetne kiszűrni, diagnosztizálni?
Szerintem féltengely. Azért remeg jobban, mert az új magasság miatt visszakerültek a görgők a régi kikopott helyre.
Nekem is így remegett. Ha van kedved bütykölni, meg lehet próbálni az újrazsírozást (FAQ cikk), ellenkező esetben csere. Leginkább jó állapotú bontottra. Felújítottban ne bízz, nekem 3000km-t se bírt ki.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.10.27 péntek, 07:35:19 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Scanman
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8134 Dátum:
2017.10.28 szombat, 17:52:18 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.10.25 szerda, 19:34:20
Elöl még jó is lehet, de hátul, ha tényleg üres volt az autó (kivéve üzemanyag), akkor az kicsit kevés. Nekem úgy volt 2-3 centivel több, hogy volt benne cucc, nem is kevés. Meg persze a Nivomat, de teljesen az sem ellensúlyozza a berakott cuccot.
Mondjuk leülni nem ettől szokott, hanem attól, ha a csillapító (is) döglik. Lóbáld meg a hátulját, pl. lépj bele a nyitott csomagtartóba a teljes súlyoddal.
AndyA
A csillapító is messze van a tökéletestől
Szerintetek 1-2 hónapot (amíg anyagilag kicsit egyensebe jövök, és akkor egyben ki lesz cserélve komplett minden, rugók, lengéscsillapítók...) addig segítene átmenetileg rajtam ez a fajta gumibakból egy ár darab hátra ? Vagy ez teljesen felesleges ?
Naplózva
Mk3 1.8/125LE kombi 2001/06
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8135 Dátum:
2017.10.28 szombat, 22:26:19 »
Idézetet írta: Scanman - 2017.10.28 szombat, 17:52:18
A csillapító is messze van a tökéletestől
Szerintetek 1-2 hónapot (amíg anyagilag kicsit egyensebe jövök, és akkor egyben ki lesz cserélve komplett minden, rugók, lengéscsillapítók...) addig segítene átmenetileg rajtam ez a fajta gumibakból egy ár darab hátra ? Vagy ez teljesen felesleges ?
Mifelénk "seftes" ladáknál használták /90-es évek elején/, hogy ne látszódjon a +150 liter benzin
Egy kicsit kiemeli az autót, de a stabilitásán nem sokat változtat.
Naplózva
mondejó 2.5 V6
Scanman
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8136 Dátum:
2017.10.29 vasárnap, 08:49:04 »
Idézetet írta: brughom - 2017.10.28 szombat, 22:26:19
Mifelénk "seftes" ladáknál használták /90-es évek elején/, hogy ne látszódjon a +150 liter benzin
Egy kicsit kiemeli az autót, de a stabilitásán nem sokat változtat.
Pont ezért kérdezem. Én is erre gondoltam, átmenetileg 1-2 hónapig megtesz, mert mégiscsak megemeli valamennyivel az autót
Naplózva
Mk3 1.8/125LE kombi 2001/06
szucstamas20
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8137 Dátum:
2017.10.29 vasárnap, 10:43:40 »
Sziasztok!
Fontos helyet kellene, a bal oldali (rövidebb) feltengelyet hogy kell kiimadkozni a helyéről??
Üdv
Naplózva
2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8138 Dátum:
2017.10.29 vasárnap, 10:58:11 »
Idézetet írta: szucstamas20 - 2017.10.29 vasárnap, 10:43:40
Sziasztok!
Fontos helyet kellene, a bal oldali (rövidebb) feltengelyet hogy kell kiimadkozni a helyéről??
Üdv
Lelazítod az anyáját, kiakasztod a kerékagyból a gömbfejeket (talán a kormányösszekötő nélkül is megy, de minek szenvedni) félrehúzod a gólyalábat aztán kipattintod a váltóból, vigyázva, hogy szét ne csússzon. Váltóolaj lehet fog folyni, arra figyelj.
Naplózva
szucstamas20
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8139 Dátum:
2017.10.29 vasárnap, 11:13:23 »
Idézetet írta: VZoli - 2017.10.29 vasárnap, 10:58:11
Lelazítod az anyáját, kiakasztod a kerékagyból a gömbfejeket (talán a kormányösszekötő nélkül is megy, de minek szenvedni) félrehúzod a gólyalábat aztán kipattintod a váltóból, vigyázva, hogy szét ne csússzon. Váltóolaj lehet fog folyni, arra figyelj.
A váltóból való kipattintàs mikéntje érdekelne.
Naplózva
2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8140 Dátum:
2017.10.29 vasárnap, 11:15:17 »
Idézetet írta: szucstamas20 - 2017.10.29 vasárnap, 11:13:23
A váltóból való kipattintàs mikéntje érdekelne.
Ha jól emlékszem csak kicsit benyúlsz a ház meg a féltengely közé egy feszítővassal (nagy csavarhúzóval) és kijön.
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8141 Dátum:
2017.10.29 vasárnap, 12:04:55 »
Idézetet írta: szucstamas20 - 2017.10.29 vasárnap, 11:13:23
A váltóból való kipattintàs mikéntje érdekelne.
Ne egyre nagyobb nyomást gyakorolsz rá, úgy csak megszorul a gyűrű. Rakd be a feszítővasat ahogy VZoli írta és hirtelen kell kipattintani.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.10.29 vasárnap, 12:41:04 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
szucstamas20
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8142 Dátum:
2017.10.29 vasárnap, 12:33:44 »
Idézetet írta: VZoli - 2017.10.29 vasárnap, 11:15:17
Ha jól emlékszem csak kicsit benyúlsz a ház meg a féltengely közé egy feszítővassal (nagy csavarhúzóval) és kijön.
Sikerült végül, köszönöm a gyors segítséget!
Üdv
Naplózva
2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8143 Dátum:
2017.10.29 vasárnap, 14:17:36 »
Idézetet írta: VZoli - 2017.10.29 vasárnap, 11:15:17
Ha jól emlékszem csak kicsit benyúlsz a ház meg a féltengely közé egy feszítővassal (nagy csavarhúzóval) és kijön.
csavarhúzóval esélytelen
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8144 Dátum:
2017.10.29 vasárnap, 14:30:45 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.10.29 vasárnap, 14:17:36
csavarhúzóval esélytelen
Csak a méret kérdése.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8145 Dátum:
2017.10.29 vasárnap, 15:31:11 »
Idézetet írta: VZoli - 2017.10.29 vasárnap, 14:30:45
Csak a méret kérdése.
....kis embör nagy csavarzúzóval jár.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8146 Dátum:
2017.10.30 hétfő, 08:32:59 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.10.27 péntek, 07:29:46
Szerintem féltengely. Azért remeg jobban, mert az új magasság miatt visszakerültek a görgők a régi kikopott helyre.
Nekem is így remegett. Ha van kedved bütykölni, meg lehet próbálni az újrazsírozást (FAQ cikk), ellenkező esetben csere. Leginkább jó állapotú bontottra. Felújítottban ne bízz, nekem 3000km-t se bírt ki.
Ma átnézettem, mindkét féltengely(főleg a jobbos) és a csapágy is rossz.
Kérdés, milyet érdemes beletenni? Van normális minőségű utángyártott? Vagy inkább bontott?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8147 Dátum:
2017.10.30 hétfő, 12:38:36 »
Idézetet írta: alf® - 2017.10.29 vasárnap, 15:31:11
....kis embör nagy csavarzúzóval jár.
Szegény Domi...
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8148 Dátum:
2017.10.30 hétfő, 13:31:32 »
Idézetet írta: edk - 2017.10.30 hétfő, 12:38:36
Szegény Domi...
...ez gondolom egyértelmű.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8149 Dátum:
2017.10.30 hétfő, 17:02:11 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.10.30 hétfő, 08:32:59
Ma átnézettem, mindkét féltengely(főleg a jobbos) és a csapágy is rossz.
Kérdés, milyet érdemes beletenni? Van normális minőségű utángyártott? Vagy inkább bontott?
Olcsó utángyártott az kb olyan is. Nekem 3000km után úgy rázta az autót, hogy életveszélyes volt. Fogtam a régi gyárit, szétszedtem, újrazsíroztam, azóta jó.
Elfogadható áron és minimális rizikóval bontottat tennék bele. Ki tudsz választani olyat ami jó. Figyelj oda melyiket veszed meg, mert neked az üreges kell. A dizliknek tömör a tengelye.
Én úgy tudom, a gyári tengely Löbro/GKN, de azt te úgy se veszed meg, egy fél autó ára, de hasznos tudni, ha mondjuk gyári gumiharangot keresel.
Támasztócsapágyból én FAG-t vettem a cromaxnál, azóta is szuperül megy, de épp olzan jó egy SKF vagy bármi más neves csapágymárka.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak:
1
...
156
157
158
159
160
161
162
[
163
]
164
165
166
167
168
169
170
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ