Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:19:15
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
118
119
120
121
122
123
124
[
125
]
126
127
128
129
130
131
132
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3167820 alkalommal)
0 Felhasználó és 195 vendég van a témában
Levis
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1113
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6200 Dátum:
2015.07.31 péntek, 23:48:04 »
Sziasztok,
lenne két problémám
- mostanában az a fura érzésem van, hogy nagyobb úthibáknál, főleg ha többen ülünk az autóban, mintha keresztbe lengne az autó... vagyis nem az autó hosszirányában leng, hanem oldalra dob rajta egyet...
Mi okozhatja ezt? Mondjuk lehet költői a kérdés, mert mikor felraktam a nyári kerekeket, láttam némi olajfolyást az egyik hátsó teleszkópnál. Elképzelhető, hogy ez okozza?
- a másik problémám, hogy 100-120 között rendszeresen ráz az autó. Igen, tudom hogy centrírozni kell, de már annyiszor megcsináltattam, profi helyeken is, és télin nyárin is ugyan az. Futóműben nem találtak gondot, szilentek, stab rudak, stb. ok. Fékezéskor is eléggé ráz, ez pedig a féktárcsa lehet. Ezeket tervezem is cserélni. Az elképzelhető, hogy a hullámos féktárcsa okozna rázást nagyobb sebességnél (nem fékezéskor is) ? Nem gondolnám, mert ahhoz nagyon hajlottnak kellene lennie...
vélemények, ötletek?
előre is köszi
Naplózva
Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
Volt: Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6201 Dátum:
2015.08.01 szombat, 08:33:23 »
Idézetet írta: Levis - 2015.07.31 péntek, 23:48:04
Sziasztok,
lenne két problémám
- mostanában az a fura érzésem van, hogy nagyobb úthibáknál, főleg ha többen ülünk az autóban, mintha keresztbe lengne az autó... vagyis nem az autó hosszirányában leng, hanem oldalra dob rajta egyet...
Mi okozhatja ezt? Mondjuk lehet költői a kérdés, mert mikor felraktam a nyári kerekeket, láttam némi olajfolyást az egyik hátsó teleszkópnál. Elképzelhető, hogy ez okozza?
- a másik problémám, hogy 100-120 között rendszeresen ráz az autó. Igen, tudom hogy centrírozni kell, de már annyiszor megcsináltattam, profi helyeken is, és télin nyárin is ugyan az. Futóműben nem találtak gondot, szilentek, stab rudak, stb. ok. Fékezéskor is eléggé ráz, ez pedig a féktárcsa lehet. Ezeket tervezem is cserélni. Az elképzelhető, hogy a hullámos féktárcsa okozna rázást nagyobb sebességnél (nem fékezéskor is) ? Nem gondolnám, mert ahhoz nagyon hajlottnak kellene lennie...
vélemények, ötletek?
előre is köszi
Ha olajfolyást láttál a lengés csillapítón ,akkor első körben csere. Egy mód van rá akkor párban.Érdemes még a szilenteket is megnézni.Fékezéskori remegés az tárcsa + betét csere javasolt.A menet közben lévő rázást passzolom.Erre én is kivi vagyok ,mit mondanak erre a nagyok.
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6202 Dátum:
2015.08.01 szombat, 08:40:52 »
Idézetet írta: Levis - 2015.07.31 péntek, 23:48:04
Sziasztok,
lenne két problémám
- mostanában az a fura érzésem van, hogy nagyobb úthibáknál, főleg ha többen ülünk az autóban, mintha keresztbe lengne az autó... vagyis nem az autó hosszirányában leng, hanem oldalra dob rajta egyet...
Mi okozhatja ezt? Mondjuk lehet költői a kérdés, mert mikor felraktam a nyári kerekeket, láttam némi olajfolyást az egyik hátsó teleszkópnál. Elképzelhető, hogy ez okozza?
- a másik problémám, hogy 100-120 között rendszeresen ráz az autó. Igen, tudom hogy centrírozni kell, de már annyiszor megcsináltattam, profi helyeken is, és télin nyárin is ugyan az. Futóműben nem találtak gondot, szilentek, stab rudak, stb. ok. Fékezéskor is eléggé ráz, ez pedig a féktárcsa lehet. Ezeket tervezem is cserélni. Az elképzelhető, hogy a hullámos féktárcsa okozna rázást nagyobb sebességnél (nem fékezéskor is) ? Nem gondolnám, mert ahhoz nagyon hajlottnak kellene lennie...
vélemények, ötletek?
előre is köszi
Gyorsításnál ráz? Akkor érdemes megnézni a féltengelyeket, illetve a féltengely támasztó-csapágyat? Ha nem gyorsításnál ráz akkor sztem csak centírozás lehet. Vannak nehezen centírozható gumik amik gyárilag nagyon egyenetlenek súlyban. Pl. Kumho
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6203 Dátum:
2015.08.01 szombat, 09:17:09 »
Idézetet írta: laza - 2015.08.01 szombat, 08:33:23
Ha olajfolyást láttál a lengés csillapítón ,akkor első körben csere. Egy mód van rá akkor párban.Érdemes még a szilenteket is megnézni.Fékezéskori remegés az tárcsa + betét csere javasolt.A menet közben lévő rázást passzolom.Erre én is kivi vagyok ,mit mondanak erre a nagyok.
Ha folyik, vagy legalábbis engedett kicsit a lengéscsillapító, akkor feltétlenül cserélni kell? Csak azért kérdezem, mert nekem is látható rajta olaj, mégis olyan 60% körül van. Ja, és még a gyári van benne(elől), 640ezer km-el...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6204 Dátum:
2015.08.01 szombat, 10:22:04 »
Idézetet írta: Levis - 2015.07.31 péntek, 23:48:04
Sziasztok,
lenne két problémám
- mostanában az a fura érzésem van, hogy nagyobb úthibáknál, főleg ha többen ülünk az autóban, mintha keresztbe lengne az autó... vagyis nem az autó hosszirányában leng, hanem oldalra dob rajta egyet...
Mi okozhatja ezt? Mondjuk lehet költői a kérdés, mert mikor felraktam a nyári kerekeket, láttam némi olajfolyást az egyik hátsó teleszkópnál. Elképzelhető, hogy ez okozza?
- a másik problémám, hogy 100-120 között rendszeresen ráz az autó. Igen, tudom hogy centrírozni kell, de már annyiszor megcsináltattam, profi helyeken is, és télin nyárin is ugyan az. Futóműben nem találtak gondot, szilentek, stab rudak, stb. ok. Fékezéskor is eléggé ráz, ez pedig a féktárcsa lehet. Ezeket tervezem is cserélni. Az elképzelhető, hogy a hullámos féktárcsa okozna rázást nagyobb sebességnél (nem fékezéskor is) ? Nem gondolnám, mert ahhoz nagyon hajlottnak kellene lennie...
vélemények, ötletek?
előre is köszi
az olaj nem jó Ómen.de az oldalralengést rendszerint a keresztlengőkar szilentje okozza.nézesd át futóművessel,ingyen megmondják,mit kell cserélni.a jobb helyeken.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6205 Dátum:
2015.08.01 szombat, 13:22:58 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2015.08.01 szombat, 09:17:09
Ha folyik, vagy legalábbis engedett kicsit a lengéscsillapító, akkor feltétlenül cserélni kell? Csak azért kérdezem, mert nekem is látható rajta olaj, mégis olyan 60% körül van. Ja, és még a gyári van benne(elől), 640ezer km-el...
Előbb vagy utóbb elfogy az olaj belőle,aztán kakukk neki.Tudtommal létezik felújító készlet,de nem lesz tőle az igazi.Van felújító cég is aki kimondottan evvel foglalkozik sőt garanciát is vállal rá.Ennyi Km-nél már megérdemli a paripa az új lengéscsillapítót
.
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
Levis
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1113
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6206 Dátum:
2015.08.02 vasárnap, 22:45:41 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.08.01 szombat, 08:40:52
Gyorsításnál ráz? Akkor érdemes megnézni a féltengelyeket, illetve a féltengely támasztó-csapágyat? Ha nem gyorsításnál ráz akkor sztem csak centírozás lehet. Vannak nehezen centírozható gumik amik gyárilag nagyon egyenetlenek súlyban. Pl. Kumho
köszi a válaszokat
Hankook gumim van, és nem gyorsításkor ráz.. de ha gumi a gond akkor a téli és nyári is ***.. fura lenne.
Naplózva
Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
Volt: Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6207 Dátum:
2015.08.03 hétfő, 07:56:29 »
Idézetet írta: Levis - 2015.07.31 péntek, 23:48:04
Sziasztok,
lenne két problémám
- mostanában az a fura érzésem van, hogy nagyobb úthibáknál, főleg ha többen ülünk az autóban, mintha keresztbe lengne az autó... vagyis nem az autó hosszirányában leng, hanem oldalra dob rajta egyet...
Mi okozhatja ezt? Mondjuk lehet költői a kérdés, mert mikor felraktam a nyári kerekeket, láttam némi olajfolyást az egyik hátsó teleszkópnál. Elképzelhető, hogy ez okozza?
- a másik problémám, hogy 100-120 között rendszeresen ráz az autó. Igen, tudom hogy centrírozni kell, de már annyiszor megcsináltattam, profi helyeken is, és télin nyárin is ugyan az. Futóműben nem találtak gondot, szilentek, stab rudak, stb. ok. Fékezéskor is eléggé ráz, ez pedig a féktárcsa lehet. Ezeket tervezem is cserélni. Az elképzelhető, hogy a hullámos féktárcsa okozna rázást nagyobb sebességnél (nem fékezéskor is) ? Nem gondolnám, mert ahhoz nagyon hajlottnak kellene lennie...
vélemények, ötletek?
előre is köszi
A hátsó csillapító tud ilyet, nagyon is. Akkor még jobban érezhető, ha mondjuk egy kereszteződésnél a tempósabb kanyarban a hátsó kerék ráfut egy aknafedélre, és picit elcsúszik a vason.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
marcii1989
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6208 Dátum:
2015.08.03 hétfő, 20:58:03 »
Sziasztok! olyEgyoly van, hogy a kocsim elkanyarodaskor recsego hangot mintha engely problememkocsiminohangot plusz hafenne gaz nelkpnelkul is kanyarodok, surlodo hangja van! A azt mondjasmondja, hogy semmi baja a feltengelynek, csak az egyik motortarto ***! Az ezeket a okozhatjahangokat? Most azt kicsereli, da ha nem mulik el, akkor mi lehet a baj vajon? Elore is koszonom a valaszokat!
Naplózva
marcii1989
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6209 Dátum:
2015.08.03 hétfő, 21:27:02 »
Na ujra...
az a problemam van, hogy az elso futomu recseg kanyarodaskor, mintha a feltengely lenne, plusz gaz nelkuli kanyarodaskor is surlodo hangja van, de a szerelo szerint semmi baja a feltengelynek, csak az egyik motortarto ***! Az okozhatja ezt a gondot? Ha nem javul meg attol, akkor mi lehet a baj? Elore is koszonom a valaszokat!!
Naplózva
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6210 Dátum:
2015.08.04 kedd, 12:23:53 »
Idézetet írta: marcii1989 - 2015.08.03 hétfő, 21:27:02
Na ujra...
az a problemam van, hogy az elso futomu recseg kanyarodaskor, mintha a feltengely lenne, plusz gaz nelkuli kanyarodaskor is surlodo hangja van, de a szerelo szerint semmi baja a feltengelynek, csak az egyik motortarto ***! Az okozhatja ezt a gondot? Ha nem javul meg attol, akkor mi lehet a baj? Elore is koszonom a valaszokat!!
Ha csak kanyarodáskor hallani a recsegést az külső féltengelycsuklóra illik.Bontáskor érdemes ellenőrizni a kerékagy csapágyat,belső féltengelycsuklót is.
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
Seemann
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6211 Dátum:
2015.08.06 csütörtök, 09:13:51 »
sziasztok!
egy olyan kérdésem volna,hogy az MKIII 1.8 125PS Mondeom fékezésnél beremeg a kormány.
A második fékezésnél ez az érzés eltűnik és kisimul a pedál.
Szerintetek mi lehet a baj.
A Féktárcsám nem hullámos,hibátlannak mondanám.
Én trapéz szilentre gondolok.
Minden ötletet szívesen fogadok.
nagyon kösz!
privát mailem:klemenspal@vipmail.hu
üdv
pali
Naplózva
Seemann
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6212 Dátum:
2015.08.06 csütörtök, 09:31:33 »
sziasztok!
van egy MKIII 125Ps 1.8 mondeom.
Fékezésnél kormány beremeg ,majd felengedve a pedált és újra lenyomva a kormány remegése kisimul.
A féktárcsa úgy látom hibátlan.
Én a lengőkar szílentre gondolok ,vagy valamelyik futómű aktrészre.
valakinek esetleg ötlete?
előre is köszönöm!
üdv
pali
privát mailem:
klemenspal@vipmail.hu
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6213 Dátum:
2015.08.06 csütörtök, 09:41:34 »
Idézetet írta: Seemann - 2015.08.06 csütörtök, 09:31:33
sziasztok!
van egy MKIII 125Ps 1.8 mondeom.
Fékezésnél kormány beremeg ,majd felengedve a pedált és újra lenyomva a kormány remegése kisimul.
A féktárcsa úgy látom hibátlan.
Én a lengőkar szílentre gondolok ,vagy valamelyik futómű aktrészre.
valakinek esetleg ötlete?
előre is köszönöm!
üdv
pali
privát mailem:
klemenspal@vipmail.hu
A lengőkar lenne akkor akárhányszor fékezel az annyiszor rázná a kormányt. Első lépésként légteleníteném a rendszert. Ha marad a jelenség lehet tovább gondolkozni!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.06 csütörtök, 09:43:36 írta Lacimanó
»
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
atis0313
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 288
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6214 Dátum:
2015.08.11 kedd, 10:38:48 »
Sziasztok,
Agyalok az autó leültetésén, de nem tudom, hogy milyen rugót kellene bele venni.
Mindenképp azt szeretném, ha elöl, hátul olyan 1-2 ujjnyi hely lenne a gumi és a sárvédő között.
Nem akarom, hogy akár az elejénél, akár a hátuljánál más legyen a magasság a gumi fölött.
Ezért nem tudom, hogy -30/-30, vagy -40/-40, vagy -40/-30. Melyik hozná azt amit várok.
Egy másik kérdés, hogy egy öt ajtós ST220 rugóit át lehetne tenni az enyémbe, mert annak tetszik a magassága.
Viszont az ugye benzines is, meg nem 4 ajtós, hanem 5. Attól még úgy állna az enyém is tőle?
Most így néz ki, aki tudna segíteni, attól várok javaslatokat.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.11 kedd, 10:46:05 írta atis0313
»
Naplózva
2004 Mondeo Trend sedan 2.0 TDCI 115 Le
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6215 Dátum:
2015.08.11 kedd, 13:18:21 »
Idézetet írta: atis0313 - 2015.08.11 kedd, 10:38:48
Sziasztok,
Agyalok az autó leültetésén, de nem tudom, hogy milyen rugót kellene bele venni.
Mindenképp azt szeretném, ha elöl, hátul olyan 1-2 ujjnyi hely lenne a gumi és a sárvédő között.
Nem akarom, hogy akár az elejénél, akár a hátuljánál más legyen a magasság a gumi fölött.
Ezért nem tudom, hogy -30/-30, vagy -40/-40, vagy -40/-30. Melyik hozná azt amit várok.
Egy másik kérdés, hogy egy öt ajtós ST220 rugóit át lehetne tenni az enyémbe, mert annak tetszik a magassága.
Viszont az ugye benzines is, meg nem 4 ajtós, hanem 5. Attól még úgy állna az enyém is tőle?
Most így néz ki, aki tudna segíteni, attól várok javaslatokat.
st rugókból az st tdci lehet jó, de ahhoz kelleni fognak a hozzá való gátlók is, hogy hozzák az elvártat. az eibach-tól jobbat nem nagyon fogsz találni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
atis0313
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 288
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6216 Dátum:
2015.08.11 kedd, 13:43:36 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.08.11 kedd, 13:18:21
st rugókból az st tdci lehet jó, de ahhoz kelleni fognak a hozzá való gátlók is, hogy hozzák az elvártat. az eibach-tól jobbat nem nagyon fogsz találni
Az nekem megfelelne, csak azt nem tudom, hogy hogyan fog kinézni a -40/-30 ültetéssel. Mert Eibachban csak olyan van hozzá.
Nem lesz lejjebb az eleje? Mert most úgy néz ki, mintha elöl és hátul ugyan annyi lenne a magassága.
Naplózva
2004 Mondeo Trend sedan 2.0 TDCI 115 Le
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6217 Dátum:
2015.08.11 kedd, 14:46:39 »
Idézetet írta: atis0313 - 2015.08.11 kedd, 13:43:36
Az nekem megfelelne, csak azt nem tudom, hogy hogyan fog kinézni a -40/-30 ültetéssel. Mert Eibachban csak olyan van hozzá.
Nem lesz lejjebb az eleje? Mert most úgy néz ki, mintha elöl és hátul ugyan annyi lenne a magassága.
asszem azokat a számokat nem mm-ben kell venni, utána kéne pontosan olvasni, hogy mit is jelölnek
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
atis0313
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 288
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6218 Dátum:
2015.08.11 kedd, 15:15:24 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.08.11 kedd, 14:46:39
asszem azokat a számokat nem mm-ben kell venni, utána kéne pontosan olvasni, hogy mit is jelölnek
Megnéztem az Eibach katalógusában és ott azt írják, hogy mm.
http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&34=0,2047566&36=189&35=0&32=15447&14=4&10=85CA5EE1B0AE4A4DA8BF014C1D562478279004&12=130
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.11 kedd, 15:17:36 írta atis0313
»
Naplózva
2004 Mondeo Trend sedan 2.0 TDCI 115 Le
akosm92
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 174
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6219 Dátum:
2015.08.11 kedd, 16:12:29 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2015.08.01 szombat, 09:17:09
Ha folyik, vagy legalábbis engedett kicsit a lengéscsillapító, akkor feltétlenül cserélni kell? Csak azért kérdezem, mert nekem is látható rajta olaj, mégis olyan 60% körül van. Ja, és még a gyári van benne(elől), 640ezer km-el...
Nekem most lett cserélve a hátsó párban, nekem is csak kis olajfolyás volt látható, de kibontva érezni lehetett, hogy semennyi olaj nem volt már benne. +szinte semmilyen ellenállást nem éreztem mikor összenyomtam(és összenyomott állapotban maradt). Azóta a kocsi ég és föld. Sachs került a kocsiba.
üdv,
Ákos
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.11 kedd, 16:14:15 írta akosm92
»
Naplózva
2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci
Pantherblack
EGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci fl
Pantherblack
*INA EGR off
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6220 Dátum:
2015.08.11 kedd, 18:09:53 »
Idézetet írta: akosm92 - 2015.08.11 kedd, 16:12:29
Nekem most lett cserélve a hátsó párban, nekem is csak kis olajfolyás volt látható, de kibontva érezni lehetett, hogy semennyi olaj nem volt már benne. +szinte semmilyen ellenállást nem éreztem mikor összenyomtam(és összenyomott állapotban maradt). Azóta a kocsi ég és föld. Sachs került a kocsiba.
üdv,
Ákos
Tisztelt Fórumtárs!
A lengéscsillapító csere jó döntés volt. Megnyugtatásként közlöm, hogy a Sachs cég a Ford gyári beszállítója. Remélem minden probléma hosszútávon megoldódott.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
akosm92
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 174
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6221 Dátum:
2015.08.11 kedd, 18:38:13 »
Igen, én is azért döntöttem a Sachs mellett. Elfelejtettem írni, hogy nekem is gyári volt még benne, 330ekm magyar utakon lebonyolítva.
üdv,
Ákos
Idézetet írta: László - 2015.08.11 kedd, 18:09:53
Tisztelt Fórumtárs!
A lengéscsillapító csere jó döntés volt. Megnyugtatásként közlöm, hogy a Sachs cég a Ford gyári beszállítója. Remélem minden probléma hosszútávon megoldódott.
Tisztelettel László!
Naplózva
2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci
Pantherblack
EGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci fl
Pantherblack
*INA EGR off
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6222 Dátum:
2015.08.12 szerda, 15:24:03 »
Sziasztok!
Ismét kérdeznék tőletek.
Első futómű felől,jobb oldal,morgó hangot hallok.Sebességtől függő. 80Km/h-tól felfelé,egyre jobban erősödik.Egyenletes tempónál stagnál.Azt mondja a kolleganőm aki az anyósülésben ült,hogy olyan érzése van mintha,a talpa alatt lenne a motor vagy mintha a vibrije lenne alatta
Erre kikerekedett a szemem nem is kicsit
Tippem: a kerékagy csapágy vagy a féltengely támcsapágyára gondoltam.
Adjatok légyszíves tanácsot vagy erősítsétek meg a tippemet ha jó.
Most nagy szükség van a paripámra,rengeteg kórházba járás van folyamatban
Előre is köszi a segítséget
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6223 Dátum:
2015.08.12 szerda, 16:33:07 »
Idézetet írta: laza - 2015.08.12 szerda, 15:24:03
Sziasztok!
Ismét kérdeznék tőletek.
Első futómű felől,jobb oldal,morgó hangot hallok.Sebességtől függő. 80Km/h-tól felfelé,egyre jobban erősödik.Egyenletes tempónál stagnál.Azt mondja a kolleganőm aki az anyósülésben ült,hogy olyan érzése van mintha,a talpa alatt lenne a motor vagy mintha a vibrije lenne alatta
Erre kikerekedett a szemem nem is kicsit
Tippem: a kerékagy csapágy vagy a féltengely támcsapágyára gondoltam.
Adjatok légyszíves tanácsot vagy erősítsétek meg a tippemet ha jó.
Most nagy szükség van a paripámra,rengeteg kórházba járás van folyamatban
Előre is köszi a segítséget
Szerintem a támasztócsapágy, az pont a jobb oldalon van és általában az anyósülés padlóján keresztül érezni a morgást mivel közvetlenül az alvázra van csavarozva. Én pont 2 hete cseréltem. Ugyan ez volt a tünet. Ha kicsit mozgatod a kormányt menet közben, akkor lehet a morgás erősségét variálni.
Nem volt nagy kunszt, kivettem a féltengelyt, csapágylehúzóval leszedtem a csapágyat és utána az újat rákalapáltam egy ilyen célszerszámmal:
http://www.skf.com/group/products/maintenance-products/mechanical-tools-for-mounting-and-dismounting/bearing-fitting-tools/bearing-fitting-tool-kits/index.html
A Cromaxban vettem FaG márkájút asszem 15.000 Ft-ért.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6224 Dátum:
2015.08.12 szerda, 16:52:14 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.08.12 szerda, 16:33:07
Szerintem a támasztócsapágy, az pont a jobb oldalon van és általában az anyósülés padlóján keresztül érezni a morgást mivel közvetlenül az alvázra van csavarozva. Én pont 2 hete cseréltem. Ugyan ez volt a tünet. Ha kicsit mozgatod a kormányt menet közben, akkor lehet a morgás erősségét variálni.
Nem volt nagy kunszt, kivettem a féltengelyt, csapágylehúzóval leszedtem a csapágyat és utána az újat rákalapáltam egy ilyen célszerszámmal:
http://www.skf.com/group/products/maintenance-products/mechanical-tools-for-mounting-and-dismounting/bearing-fitting-tools/bearing-fitting-tool-kits/index.html
A Cromaxban vettem FaG márkájút asszem 15.000 Ft-ért.
Köszi szépen
Ez már nekem egy jó kis támpont,
remélem más nem lesz mellé.Mert akkor ,tökön lövöm magam
A chromax oldalán ezt találom: keresztidom csapágy az lenne a támcsapágy?
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.12 szerda, 17:03:25 írta laza
»
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6225 Dátum:
2015.08.12 szerda, 17:06:28 »
Idézetet írta: laza - 2015.08.12 szerda, 16:52:14
Köszi szépen
Ez már nekem egy jó kis támpont,
remélem más nem lesz mellé.Mert akkor ,tökön lövöm magam
Ha otthon csinálod és nincs célszerszám, el kell vinni szervízbe rápréseltetni.
Ha kell, adok részletes leírást a folyamatról.
Nem hinném, hogy más is lesz. A kerékcsapágy kicsit más tüneteket produkál, bár nem kizárt. Sztem, ha ilyen erősen érezni a padlón keresztül, az támasztócsapágy.
Plusz költséggel kell számolni viszont. Váltóolaj, féltengely tömítés (talán), csavarok.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6226 Dátum:
2015.08.12 szerda, 17:11:41 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.08.12 szerda, 17:06:28
Ha otthon csinálod és nincs célszerszám, el kell vinni szervízbe rápréseltetni.
Ha kell, adok részletes leírást a folyamatról.
Nem hinném, hogy más is lesz. A kerékcsapágy kicsit más tüneteket produkál, bár nem kizárt. Sztem, ha ilyen erősen érezni a padlón keresztül, az támasztócsapágy.
Plusz költséggel kell számolni viszont. Váltóolaj, féltengely tömítés (talán), csavarok.
Köszi még egyszer!
Helyben van egy szerelő ő hozzá viszem,és ott lesz csinálva.Van szerszám meg ami kell.
Kerék agy csapágy hibához ,sajna már volt többször is szerencsém.Azért többször mert az állítólagos szerelő cserélte de sajna nem,mint utólag kiderült ,valami masszát nyomot bele,ami egy darabig bírta aztán a csapágy beállt.Attól nem remegett a "kaszni".
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.12 szerda, 17:46:34 írta laza
»
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6227 Dátum:
2015.08.13 csütörtök, 16:15:24 »
Idézetet írta: laza - 2015.08.12 szerda, 15:24:03
Sziasztok!
Ismét kérdeznék tőletek.
Első futómű felől,jobb oldal,morgó hangot hallok.Sebességtől függő. 80Km/h-tól felfelé,egyre jobban erősödik.Egyenletes tempónál stagnál.Azt mondja a kolleganőm aki az anyósülésben ült,hogy olyan érzése van mintha,a talpa alatt lenne a motor vagy mintha a vibrije lenne alatta
Erre kikerekedett a szemem nem is kicsit
Tippem: a kerékagy csapágy vagy a féltengely támcsapágyára gondoltam.
Adjatok légyszíves tanácsot vagy erősítsétek meg a tippemet ha jó.
Most nagy szükség van a paripámra,rengeteg kórházba járás van folyamatban
Előre is köszi a segítséget
Na most voltam a szerelőnél ,és rá nézett,mentünk vele próba kört.Én halottam a jelenséget és ecseteltem neki.Ő konkrétan nem tudja mi okozhatja a jelenséget, pontosan nem tud rá mutatni,hogy ez az alkatrész a ludas.Mondtam neki amit ti javasoltatok,azt mondta rá,hogy attól nem csinálhatja.Mert akkor terheléskor erősödne a hang.Azt javasolta,hogy kerékagy csapágy és féltengely támasztó csapágyat cseréljünk egyszerre.Ha ezek után is fennáll a hiba akkor váltóval van valami.Terhelés áthelyezésnél "kerékcsapágyra gondolok"a hang nem változik,ugyan úgy meg marad.
Szerintetek ragaszkodjak,hogy csak a támasztócsapágyat cserélje?
És meglátjuk mi lesz.
Segítsetek légyszíves a döntésben vagy javasoljatok valamit.
THX.
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
Lacika71
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6228 Dátum:
2015.08.13 csütörtök, 17:27:59 »
Idézetet írta: laza - 2015.08.13 csütörtök, 16:15:24
Na most voltam a szerelőnél ,és rá nézett,mentünk vele próba kört.Én halottam a jelenséget és ecseteltem neki.Ő konkrétan nem tudja mi okozhatja a jelenséget, pontosan nem tud rá mutatni,hogy ez az alkatrész a ludas.Mondtam neki amit ti javasoltatok,azt mondta rá,hogy attól nem csinálhatja.Mert akkor terheléskor erősödne a hang.Azt javasolta,hogy kerékagy csapágy és féltengely támasztó csapágyat cseréljünk egyszerre.Ha ezek után is fennáll a hiba akkor váltóval van valami.Terhelés áthelyezésnél "kerékcsapágyra gondolok"a hang nem változik,ugyan úgy meg marad.
Szerintetek ragaszkodjak,hogy csak a támasztócsapágyat cserélje?
És meglátjuk mi lesz.
Segítsetek légyszíves a döntésben vagy javasoljatok valamit.
THX.
Én ragaszkodnék hozzá, mert ha a kerékagy csapágy a rossz, akkor ugyanúgy erősödne a hang kanyarodáskor.
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6229 Dátum:
2015.08.13 csütörtök, 19:14:07 »
Idézetet írta: laza - 2015.08.13 csütörtök, 16:15:24
Na most voltam a szerelőnél ,és rá nézett,mentünk vele próba kört.Én halottam a jelenséget és ecseteltem neki.Ő konkrétan nem tudja mi okozhatja a jelenséget, pontosan nem tud rá mutatni,hogy ez az alkatrész a ludas.Mondtam neki amit ti javasoltatok,azt mondta rá,hogy attól nem csinálhatja.Mert akkor terheléskor erősödne a hang.Azt javasolta,hogy kerékagy csapágy és féltengely támasztó csapágyat cseréljünk egyszerre.Ha ezek után is fennáll a hiba akkor váltóval van valami.Terhelés áthelyezésnél "kerékcsapágyra gondolok"a hang nem változik,ugyan úgy meg marad.
Szerintetek ragaszkodjak,hogy csak a támasztócsapágyat cserélje?
És meglátjuk mi lesz.
Segítsetek légyszíves a döntésben vagy javasoljatok valamit.
THX.
Még mindig tartom, hogy támasztócsapágy. A kerékcsapágyat nem lehet "vibrátorszerűen"
érezni pont az anyósülés alatt. Van ugyan értelme minden csapágyat cserélni elöl (tamasztó + kerék), de azért az már elég húzós összeg lehet. Nem 2 Ft egy kerékcsapágy.
Tuti, hogy nem váltó.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6230 Dátum:
2015.08.13 csütörtök, 19:59:02 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.08.13 csütörtök, 19:14:07
Még mindig tartom, hogy támasztócsapágy. A kerékcsapágyat nem lehet "vibrátorszerűen"
érezni pont az anyósülés alatt. Van ugyan értelme minden csapágyat cserélni elöl (tamasztó + kerék), de azért az már elég húzós összeg lehet. Nem 2 Ft egy kerékcsapágy.
Tuti, hogy nem váltó.
Köszi szépen Bleky!
És az e-mailt is
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6231 Dátum:
2015.08.13 csütörtök, 20:00:23 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.08.13 csütörtök, 17:27:59
Én ragaszkodnék hozzá, mert ha a kerékagy csapágy a rossz, akkor ugyanúgy erősödne a hang kanyarodáskor.
Reggel már mondom is neki,hogy csere csak a támasztó csapágy.
Köszi
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6232 Dátum:
2015.08.13 csütörtök, 21:41:09 »
Idézetet írta: laza - 2015.08.13 csütörtök, 19:59:02
Köszi szépen Bleky!
És az e-mailt is
Igazán nincsmit.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
FokaDriver
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6233 Dátum:
2015.08.13 csütörtök, 23:08:24 »
Szevasztok,
Egyik benzinkúton akciós volt az alvázmosás (+100Ft). Gondoltam úgyis alatta fognak dolgozni (ac pumpa csere, tank levétel), teszek egy szivességet a szerelőnek, lemosatom az alját. Mosás után feltűnt enyhe nyöszörgő hang amikor vittem a szervízbe.
Ez jellemzően futóműben a szilentek hangja szokott lenni ? Gondolom amikor kiszárad a víz belőle akkor elmúlik majd ? Volt hasonló valakinek ?
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6234 Dátum:
2015.08.13 csütörtök, 23:25:23 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2015.08.13 csütörtök, 23:08:24
Szevasztok,
Egyik benzinkúton akciós volt az alvázmosás (+100Ft). Gondoltam úgyis alatta fognak dolgozni (ac pumpa csere, tank levétel), teszek egy szivességet a szerelőnek, lemosatom az alját. Mosás után feltűnt enyhe nyöszörgő hang amikor vittem a szervízbe.
Ez jellemzően futóműben a szilentek hangja szokott lenni ? Gondolom amikor kiszárad a víz belőle akkor elmúlik majd ? Volt hasonló valakinek ?
Ha már úgyis alámászik a szerelő, akkor nézesd meg a szilenteket. Lehet, hogy csak zsírozni kell őket.
Naplózva
Barny007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 146
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6235 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 09:37:56 »
Sziasztok,
Egy kis segítségre lenne szükségem.
A kocsi eleje 60km/h-tól ráz. Ez erősödik gázadásra. Lejtőn annyira nem vehető észre. Fékezéskor nem ráz.
Mi lehet a probléma?
Előzmények:
Az autó eddig is rázott, de csak 120-140km/h között.
Zörgött, kopogott az eleje, trapéz gömbfej lett cserélve (gyári szegecsek le lettek fúrva, új csavarral rögzítve, féltengelyek helyükről kicsúsztatva, így lett berakva az új). Kopogás megszünt
Futómű állítás meg volt.
Remegés elkezdődött
Lehet féltengely probléma, csak eddig a kopott trapéz gömbfej elfedte a hibáját?
Válaszaitokat, előre is köszi!
Üdv
Barny
Naplózva
Gyártás dátuma: 18.06.2001
Gépkocsi típus: Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás: 4 ajtós limuzin
Motor: 2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó: 5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló: automatik
• Genkben készült
• EGR Off
Lacika71
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6236 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 11:38:25 »
Idézetet írta: Barny007 - 2015.08.16 vasárnap, 09:37:56
Sziasztok,
Egy kis segítségre lenne szükségem.
A kocsi eleje 60km/h-tól ráz. Ez erősödik gázadásra. Lejtőn annyira nem vehető észre. Fékezéskor nem ráz.
Mi lehet a probléma?
Előzmények:
Az autó eddig is rázott, de csak 120-140km/h között.
Zörgött, kopogott az eleje, trapéz gömbfej lett cserélve (gyári szegecsek le lettek fúrva, új csavarral rögzítve, féltengelyek helyükről kicsúsztatva, így lett berakva az új). Kopogás megszünt
Futómű állítás meg volt.
Remegés elkezdődött
Lehet féltengely probléma, csak eddig a kopott trapéz gömbfej elfedte a hibáját?
Válaszaitokat, előre is köszi!
Üdv
Barny
Lehet, hogy úgy jártál, mint én. A féltengely végén a váltón belül van egy csapágyazás tűgörgőkkel. Na azok potyogtak le, amikor kihúztad a helyéről. Szerintem azt nézesd meg.
Naplózva
paszty
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 298
Mr.
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6237 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 11:41:22 »
Idézetet írta: Barny007 - 2015.08.16 vasárnap, 09:37:56
Sziasztok,
Egy kis segítségre lenne szükségem.
A kocsi eleje 60km/h-tól ráz. Ez erősödik gázadásra. Lejtőn annyira nem vehető észre. Fékezéskor nem ráz.
Mi lehet a probléma?
Előzmények:
Az autó eddig is rázott, de csak 120-140km/h között.
Zörgött, kopogott az eleje, trapéz gömbfej lett cserélve (gyári szegecsek le lettek fúrva, új csavarral rögzítve, féltengelyek helyükről kicsúsztatva, így lett berakva az új). Kopogás megszünt
Futómű állítás meg volt.
Remegés elkezdődött
Lehet féltengely probléma, csak eddig a kopott trapéz gömbfej elfedte a hibáját?
Válaszaitokat, előre is köszi!
Üdv
Barny
"A kocsi eleje 60km/h-tól ráz."
Ha jól számolom az 3. sebesség fokozat.
Ott elég nagy a nyomaték, szerintem féltengely probléma.
Nekem is itt rázott, illetve 5-ben 100-tól 120 km/h-ig.
Naplózva
2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi 300.000 km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6238 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 12:37:23 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.08.16 vasárnap, 11:38:25
Lehet, hogy úgy jártál, mint én. A féltengely végén a váltón belül van egy csapágyazás tűgörgőkkel. Na azok potyogtak le, amikor kihúztad a helyéről. Szerintem azt nézesd meg.
A féltengely végén a váltón belül nincs tűgörgős csapágyazás. A féltengely nincs megcsapágyazva a váltóban.
A differenciálmű, a két kihajtásánál van megcsapágyazva szép nagy csapággyal.
A mikor kihúzod a féltengelyt a váltóból, nem történik semmi.
A féltengelyek belső csuklóiban van a hajtócsillag tűgörgősen csapágyazva. Ha minden rendben van, akkor ez sem esik szét sosem.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.16 vasárnap, 13:04:49 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Barny007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 146
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6239 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 13:34:10 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.16 vasárnap, 12:37:23
A féltengely végén a váltón belül nincs tűgörgős csapágyazás. A féltengely nincs megcsapágyazva a váltóban.
A differenciálmű, a két kihajtásánál van megcsapágyazva szép nagy csapággyal.
A mikor kihúzod a féltengelyt a váltóból, nem történik semmi.
A féltengelyek belső csuklóiban van a hajtócsillag tűgörgősen csapágyazva. Ha minden rendben van, akkor ez sem esik szét sosem.
Sziasztok,
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást.
Szétszedtem, nem e forgács vagy szemét került a féktárcsák alá + a lengőkar első csavarjait kivettem és a féltengelyeket kihúztam ismét, más "fogra" raktam. Szépen odafigyelve összeraktam, nincs változás
Viszont a tegnapi futómű állítás szerintem semmit sem ért
Ugyanis az egyik trapéz gömbfej csavaron kézzel tudtam húzni. A bal kerék, meg mintha kifelé állna egy picit.
Holnap irány egy másik szaki, ha az jól beállítja, visszamegyek az előzőhöz és visszakérem a zsetont.
A remegés lehet a futómű helytelen beállításától?
Mi legyen a sorrend? - Futómű állítás először, Féltengely másodszor? Vagy fordítva?
Köszi
Barny
Naplózva
Gyártás dátuma: 18.06.2001
Gépkocsi típus: Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás: 4 ajtós limuzin
Motor: 2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó: 5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló: automatik
• Genkben készült
• EGR Off
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6240 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 13:37:42 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.16 vasárnap, 12:37:23
A mikor kihúzod a féltengelyt a váltóból, nem történik semmi.
Ha előtte nem engeded le a váltóolajat, akkor azért történik valami.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6241 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 13:42:21 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.08.16 vasárnap, 13:37:42
Ha előtte nem engeded le a váltóolajat, akkor azért történik valami.
Hm.... ha feltételezzük, hogy fel van töltve a szintig.
De akkor sem a féltengellyel történik.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Gyula
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6242 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 14:41:46 »
Sziasztok Fórumtársak!
Azzal a problémával Fordulok hozzátok, hogy a jobb oldali féltengely csukló ami a támasztó csapágy mellet van a tengelycsonkon lötyög. Ez kopás vagy szétesett?
Válaszotokat köszönöm
Naplózva
Ford Mondeo MK3, TDDI motor, 2001-es évjárat
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6243 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 16:44:07 »
Idézetet írta: Barny007 - 2015.08.16 vasárnap, 09:37:56
Sziasztok,
Egy kis segítségre lenne szükségem.
A kocsi eleje 60km/h-tól ráz. Ez erősödik gázadásra. Lejtőn annyira nem vehető észre. Fékezéskor nem ráz.
Mi lehet a probléma?
Előzmények:
Az autó eddig is rázott, de csak 120-140km/h között.
Zörgött, kopogott az eleje, trapéz gömbfej lett cserélve (gyári szegecsek le lettek fúrva, új csavarral rögzítve, féltengelyek helyükről kicsúsztatva, így lett berakva az új). Kopogás megszünt
Futómű állítás meg volt.
Remegés elkezdődött
Lehet féltengely probléma, csak eddig a kopott trapéz gömbfej elfedte a hibáját?
Válaszaitokat, előre is köszi!
Üdv
Barny
Szerintem is féltengely már gyengélkedik. Ha jól tudom angliából lehet olcsón szerezni, bár fingom nincs mennyire kompatibilisek azok a balkormányossal. Hátha rendelt már valaki itt a forumon angliából, vagy nem, majd megmondja.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6244 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 17:20:51 »
A féltengelynek mi köze ahhoz, hogy hol van a kormány az autóban?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6245 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 17:49:32 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.16 vasárnap, 17:20:51
A féltengelynek mi köze ahhoz, hogy hol van a kormány az autóban?
Ha kormány jobb oldalon van, akkor a hosszú féltengely bal oldalon van.
Ha kormány bal oldalon van, akkor a hosszú féltengely jobb oldalon van.
Ellentétes forgásirány?
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6246 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 17:53:58 »
Idézetet írta: laza - 2015.08.16 vasárnap, 17:49:32
Ha kormány jobb oldalon van, akkor a hosszú féltengely bal oldalon van.
Ha kormány bal oldalon van, akkor a hosszú féltengely jobb oldalon van.
Ellentétes forgásirány?
Ezt gondold át még1x.
Mindegy melyik oldalon van a kormány......a váltó és a kihajtás ugyanott (ugyanúgy) van a jobb és bal kormányosnál is.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6247 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 17:57:24 »
Idézetet írta: laza - 2015.08.16 vasárnap, 17:49:32
Ha kormány jobb oldalon van, akkor a hosszú féltengely bal oldalon van.
Ha kormány bal oldalon van, akkor a hosszú féltengely jobb oldalon van.
Ellentétes forgásirány?
Miii?
Miért is van köze a féltengelyeknek a kormány pozícióhoz? Csak, hogy a kérdésnél maradjunk.....
Láttál már jobb kormányos motorteret? Minden ugyanott van benne, mint a bal kormányosban. (még a főfékhenger is, a kormánymű más.)
Tehát a jobb kormányosban sincs felcserélve a motor és a váltó helyzete.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6248 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 18:24:18 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.16 vasárnap, 17:57:24
Miii?
Miért is van köze a féltengelyeknek a kormány pozícióhoz? Csak, hogy a kérdésnél maradjunk.....
Láttál már jobb kormányos motorteret? Minden ugyanott van benne, mint a bal kormányosban. (még a főfékhenger is, a kormánymű más.)
Tehát a jobb kormányosban sincs felcserélve a motor és a váltó helyzete.
Na, ezért írtam, hogy nem tudom. Nem voltam benne biztos, hogy esetleg a váltó is fordítva van benne mert mondjuk a kormánymű nem fér el vagy mittomén. Köszönöm a kiegészítést.
Még sose láttam angol autót belülről.
Akkor simán mehet a rendelés angliából, találni ott vadi új féltengeltyt 10+ ezerért +posta. Pl:
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-2-0-DRIVESHAFT-OFF-SIDE-NEW-2000-2007-/130481336868?fits=Model%3AMondeo
|Plat_Gen%3AMK+III&hash=item1e614b3224
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6249 Dátum:
2015.08.16 vasárnap, 20:03:55 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.16 vasárnap, 17:57:24
Miii?
Miért is van köze a féltengelyeknek a kormány pozícióhoz? Csak, hogy a kérdésnél maradjunk.....
Láttál már jobb kormányos motorteret? Minden ugyanott van benne, mint a bal kormányosban. (még a főfékhenger is, a kormánymű más.)
Tehát a jobb kormányosban sincs felcserélve a motor és a váltó helyzete.
Bocsi GSR! Most olvastam vissza mit is írtam.A pontok helyet kérdőjelet akartam tenni
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
Oldalak:
1
...
118
119
120
121
122
123
124
[
125
]
126
127
128
129
130
131
132
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ