Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:39:21
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
124
125
126
127
128
129
130
[
131
]
132
133
134
135
136
137
138
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3168848 alkalommal)
0 Felhasználó és 179 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6500 Dátum:
2015.10.24 szombat, 19:45:04 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.10.24 szombat, 19:36:27
Azt fejts ki kicsit jobban, hogy "gólyaláb ki". Semmi extra, kocsi megemel, kerék le, 5 csavar ki és kész? Kezemben a gólyaláb?
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/2_chassis/204_suspension/204-01_front_suspension/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/lower_arm/
A gyári előírás szerint a bölcsőt le kell ereszteni, mert a lengőkar hátsó olajos szilentje nem szereti, ha túlságosan lenyomják, amikor a gömbfejét kiszedik a csonkállványból.
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6501 Dátum:
2015.10.24 szombat, 21:38:48 »
Idézetet írta: tpmportal - 2015.10.24 szombat, 19:45:04
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/2_chassis/204_suspension/204-01_front_suspension/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/lower_arm/
A gyári előírás szerint a bölcsőt le kell ereszteni, mert a lengőkar hátsó olajos szilentje nem szereti, ha túlságosan lenyomják, amikor a gömbfejét kiszedik a csonkállványból.
Ezért kérdezem, hogy mi a módja, olyantól aki már csinált ilyet. A gömbfejet ki kell szednem?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6502 Dátum:
2015.10.24 szombat, 21:46:01 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.10.24 szombat, 21:38:48
Ezért kérdezem, hogy mi a módja, olyantól aki már csinált ilyet. A gömbfejet ki kell szednem?
A lengőkaron van a gömbfej, a csonkállványból kell kihúzni, hogy aztán az egész csonkállvány/gólyaláb egységet kivehesd. A gyári leírás még a kocsin kiszedi a csonkállványból a gólyalábat, de ahhoz is leakasztja a gömbfejet, és szerintem amúgyis nehézkes a kocsin széthúzni. Itt jegyezném meg, hogy ki lehet húzni a bölcső leengedés nélkül is. Ez csökkenti a lengőkar hátsó szilentjének várható élettartamát? Lehet. Nem tudom. A gyári előírás mindenesetre az, hogy le kell engedni.
Persze rossz linket másoltam be, ez vonatkozik a gólyalábra:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/2_chassis/204_suspension/204-01_front_suspension/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/front_strut_and_spring_assembly
«
Utoljára szerkesztve: 2015.10.24 szombat, 21:50:04 írta tpmportal
»
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6503 Dátum:
2015.10.24 szombat, 21:51:58 »
Idézetet írta: tpmportal - 2015.10.24 szombat, 21:46:01
A lengőkaron van a gömbfej, a csonkállványból kell kihúzni, hogy aztán az egész csonkállvány/gólyaláb egységet kivehesd. A gyári leírás még a kocsin kiszedi a csonkállványból a gólyalábat, de ahhoz is leakasztja a gömbfejet, és szerintem amúgyis kényelmesebb szétszedni, ha kint van a csonkállvány is. Itt jegyezném meg, hogy ki lehet húzni a bölcső leengedés nélkül is. Ez csökkenti a lengőkar hátsó szilentjének várható élettartamát? Lehet. Nem tudom. A gyári előírás mindenesetre az, hogy le kell engedni.
Persze rossz linket másoltam be, ez vonatkozik a gólyalábra:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/2_chassis/204_suspension/204-01_front_suspension/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/front_strut_and_spring_assembly
Na holnap kiderül menet közben. Kösz a segítséget!
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6504 Dátum:
2015.10.26 hétfő, 19:50:39 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.10.24 szombat, 21:51:58
Na holnap kiderül menet közben. Kösz a segítséget!
Természetesen nem sikerült. Sehogy sem tudtam kiakasztani a talpasgömbfejet a csonkállványból. Nem jöttem rá hogy miért, félig jött ki, könnyen mozgott, de teljesen nem bírtam kiszedni. Egyszerűen megakadt. Valószínűleg tényleg le kellett volna engedni a bölcsőt, de azt már túl bonyolultnak gondoltam, meg aztán már időm sem volt úgy. Ha valaki esetleg tudna segíteni, mondjuk akár úgy, hogy elvállalja korrekt áron a négy lengéscsillapító cseréjét, szóljon!
Köszi. Üdv!
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6505 Dátum:
2015.10.26 hétfő, 20:02:38 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.10.26 hétfő, 19:50:39
Természetesen nem sikerült. Sehogy sem tudtam kiakasztani a talpasgömbfejet a csonkállványból. Nem jöttem rá hogy miért, félig jött ki, könnyen mozgott, de teljesen nem bírtam kiszedni. Egyszerűen megakadt. Valószínűleg tényleg le kellett volna engedni a bölcsőt, de azt már túl bonyolultnak gondoltam, meg aztán már időm sem volt úgy. Ha valaki esetleg tudna segíteni, mondjuk akár úgy, hogy elvállalja korrekt áron a négy lengéscsillapító cseréjét, szóljon!
Köszi. Üdv!
Nekem sikerült már párszor bölcső leengedés nélkül kiakasztani......
Biztos elvállalja az első autószerelő műhely ami a közeledben van.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
kupeti
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6506 Dátum:
2015.10.26 hétfő, 21:07:01 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.10.26 hétfő, 20:02:38
Nekem sikerült már párszor bölcső leengedés nélkül kiakasztani......
Biztos elvállalja az első autószerelő műhely ami a közeledben van.
7500/db-ért. Ja és hozott anyagból (a legtöbben) nem dolgoznak.
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6507 Dátum:
2015.10.26 hétfő, 21:21:40 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.10.26 hétfő, 20:02:38
Nekem sikerült már párszor bölcső leengedés nélkül kiakasztani......
Biztos elvállalja az első autószerelő műhely ami a közeledben van.
Nem tudom miért nem sikerült, egyszerűen megakadt. Sajnos.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6508 Dátum:
2015.10.26 hétfő, 21:27:21 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.10.26 hétfő, 21:21:40
Nem tudom miért nem sikerült, egyszerűen megakadt. Sajnos.
Mert befeszült.
Ha megnyomtad volna a csonkállványt befelé és közbe a lengőkart lefelé.....kijön.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kupeti
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6509 Dátum:
2015.10.26 hétfő, 21:39:23 »
Idézetet írta: GSR - 2015.10.26 hétfő, 21:27:21
Mert befeszült.
Ha megnyomtad volna a csonkállványt befelé és közbe a lengőkart lefelé.....kijön.
Hétvégén megint nekifutok, megpróbálom. Engedni fogja a féltengely a befelé nyomást?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6510 Dátum:
2015.10.26 hétfő, 21:42:29 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.10.26 hétfő, 21:39:23
Hétvégén megint nekifutok, megpróbálom. Engedni fogja a féltengely a befelé nyomást?
~ 1 mm -ről beszélünk. Párhuzamosnak kell lennie a gömbfej csapjának a csonkállvány gömbfej furatával.
De ha már befeszült, akkor nehéz párhuzamosan tartani.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.10.26 hétfő, 21:44:02 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6511 Dátum:
2015.10.26 hétfő, 21:49:36 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.10.26 hétfő, 19:50:39
Természetesen nem sikerült. Sehogy sem tudtam kiakasztani a talpasgömbfejet a csonkállványból. Nem jöttem rá hogy miért, félig jött ki, könnyen mozgott, de teljesen nem bírtam kiszedni. Egyszerűen megakadt. Valószínűleg tényleg le kellett volna engedni a bölcsőt, de azt már túl bonyolultnak gondoltam, meg aztán már időm sem volt úgy. Ha valaki esetleg tudna segíteni, mondjuk akár úgy, hogy elvállalja korrekt áron a négy lengéscsillapító cseréjét, szóljon!
Köszi. Üdv!
Az a trükkje, hogy a rugó nyomása miatt félúton keresztbe fordul és elakad. Ilyenkor kell egy kicsit befelé tolni a kerékagyat, hogy a csapszeg visszaálljon függőlegesbe, és simán kijön.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kupeti
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6512 Dátum:
2015.10.26 hétfő, 22:30:42 »
Ok, megpróbálom. Köszönöm a segítséget!
Naplózva
fablaci
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6513 Dátum:
2015.11.03 kedd, 07:40:55 »
Jobb első kerékcsapágyat cserélnék mk3-as mondeon. Tudna segíteni valaki, hogy mennyi a jobb első féltengelyanya meghúzási nyomatéka?
Köszönöm előre is.
Üdv:
Laci
UI: Elnézést, most írtam csak a helyes topic-ba.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6514 Dátum:
2015.11.03 kedd, 07:43:02 »
Idézetet írta: fablaci - 2015.11.03 kedd, 07:40:55
Jobb első kerékcsapágyat cserélnék mk3-as mondeon. Tudna segíteni valaki, hogy mennyi a jobb első féltengelyanya meghúzási nyomatéka?
Köszönöm előre is.
Üdv:
Laci
UI: Elnézést, most írtam csak a helyes topic-ba.
Addigra én meg válaszoltam az általánosban helyen.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
-Williem-
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6515 Dátum:
2015.11.07 szombat, 13:07:49 »
Sziasztok 2001 Tddi kombi hátsó kerékdölést hogy tudom javitani vagy megyik stabra esetleg szilentre gyanakodjak ha mindkét oldalon a gumi belselyét koptatja a futómü a lengéscsillapitó már kizárva (új)
Naplózva
szucstamas20
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6516 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 14:08:25 »
Üdv Urak!
Bal első kerék belső fele szépen kopik, mi okozhatja a problémát. Futómű nyár végén állítva, de tovább eszi a belsejét. Lengőkar szilentek szerelő szerint jó állapotban van, a bal eleje kopog is rossz úton. Talpas gömbfej okozhat ilyen félrekopást?
Üdv: Tomi
Naplózva
2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6517 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 14:42:32 »
Idézetet írta: szucstamas20 - 2015.11.08 vasárnap, 14:08:25
Üdv Urak!
Bal első kerék belső fele szépen kopik, mi okozhatja a problémát. Futómű nyár végén állítva, de tovább eszi a belsejét. Lengőkar szilentek szerelő szerint jó állapotban van, a bal eleje kopog is rossz úton. Talpas gömbfej okozhat ilyen félrekopást?
Üdv: Tomi
Ha kopog, akkor ott valami nincs a helyén. Addig kár állíttatni a futómávet, amíg azt nem orvosolod.
Ha talpas csapszeg, akkor csak Lemfördert vegyél, azzal sokáig nem lesz bajod. De lehet valamelyik szilent is, azokat is meg kell nézni. Jó futóműves megrángatja padon és megmondja. Sima szerelő ránézésre, rántópad nélkül nem nagyon fogja tudni megmondani.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dezsi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6518 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 16:41:33 »
Sziasztok! Jobbra húzz a kocsi mi lehet a probléma? Köszònöm a válaszokat.
Naplózva
2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6519 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 16:44:27 »
Idézetet írta: Dezsi - 2015.11.08 vasárnap, 16:41:33
Sziasztok! Jobbra húzz a kocsi mi lehet a probléma? Köszònöm a válaszokat.
futómű.irány egy szakműhely.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6520 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 16:45:50 »
Idézetet írta: Dezsi - 2015.11.08 vasárnap, 16:41:33
Sziasztok! Jobbra húzz a kocsi mi lehet a probléma? Köszònöm a válaszokat.
Gravitációs anomáliába keveredett az autó, és nem a föld középpontja felé akar menni.
Ezenkívül a gumikat, futóművet nem árt megnézetni, de az én a fenti magyarázatra tenném a pénzem.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6521 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 20:12:21 »
Idézetet írta: Dezsi - 2015.11.08 vasárnap, 16:41:33
Sziasztok! Jobbra húzz a kocsi mi lehet a probléma? Köszònöm a válaszokat.
Először is egy lehetőleg vízszintes helyen ellenőrizd a guminyomást. Ha nincs rendben, akkor azt old meg. Ha továbbra is húz valamerre, akkor vidd el futóműveshez. Egyenetlen guminyomásnál rossz értékekre fogják a futóművet beállítani.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6522 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 20:25:51 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.11.08 vasárnap, 20:12:21
Először is egy lehetőleg vízszintes helyen ellenőrizd a guminyomást. Ha nincs rendben, akkor azt old meg. Ha továbbra is húz valamerre, akkor vidd el futóműveshez. Egyenetlen guminyomásnál rossz értékekre fogják a futóművet beállítani.
nagyobb lesz a nyomás ha nem pont vízszintes?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6523 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 20:41:14 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.11.08 vasárnap, 20:25:51
nagyobb lesz a nyomás ha nem pont vízszintes?
Igen. Ha dől az autó, az egyik oldalra nagyobb súly jut, és ott nagyobb lesz a kerékben a nyomás.
Azt viszont nem tudom, hogy mennyivel, hogy tudja-e ez érdemben befolyásolni a mérést, vagy hogy mondjuk az egyértelműen mérhető 1-2 tized pluszhoz mennyire kellene ferdén parkolni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6524 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 20:53:34 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.11.08 vasárnap, 20:12:21
Először is egy lehetőleg vízszintes helyen ellenőrizd a guminyomást. Ha nincs rendben, akkor azt old meg. Ha továbbra is húz valamerre, akkor vidd el futóműveshez. Egyenetlen guminyomásnál rossz értékekre fogják a futóművet beállítani.
Én eddig 2 futóművesnél jártam. Mindkettő azzal kezdte, hogy egyformára fújta a kerekeket, addig nem állítgatott semmit.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6525 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 21:00:05 »
Idézetet írta: Ferqo - 2015.11.08 vasárnap, 20:53:34
Én eddig 2 futóművesnél jártam. Mindkettő azzal kezdte, hogy egyformára fújta a kerekeket, addig nem állítgatott semmit.
Az a kerékdőlés miatt van/kell csak. Egyébként meg néhány szögperc-et jelent csak, ha nem egyforma. Nem számottevő.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6526 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 21:03:03 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.08 vasárnap, 20:41:14
Igen. Ha dől az autó, az egyik oldalra nagyobb súly jut, és ott nagyobb lesz a kerékben a nyomás.
Azt viszont nem tudom, hogy mennyivel, hogy tudja-e ez érdemben befolyásolni a mérést, vagy hogy mondjuk az egyértelműen mérhető 1-2 tized pluszhoz mennyire kellene ferdén parkolni.
AndyA
Ha megváltozik a tengelyterhelés elosztása az növeli a guminyomást?
Akkor ha kicsi a nyomás az egyik kerékben, akkor jól meg kell pakolni azt az oldalt és máris megnő a guminyomás?
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.08 vasárnap, 21:17:09 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6527 Dátum:
2015.11.08 vasárnap, 21:04:11 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.08 vasárnap, 21:03:03
A tengelyterhelés megváltozott elosztása növeli a guminyomást?
Akkor ha kicsi a nyomás az egyik kerékben, akkor jól meg kell pakolni az az oldalt és máris megnő a guminyomás?
Igen.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6528 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 19:53:47 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.08 vasárnap, 21:03:03
Ha megváltozik a tengelyterhelés elosztása az növeli a guminyomást?
Akkor ha kicsi a nyomás az egyik kerékben, akkor jól meg kell pakolni azt az oldalt és máris megnő a guminyomás?
Igen.
Hibás gondolatmenet, de igen.
Amúgy inkább arról regélj, mit csináltatok a bal hátsó ablakemelővel? Villany van az ajtóban, de meg sem moccan az ablak, se a vezetőnél lévő, se a saját gombjára.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6529 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 19:57:57 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.09 hétfő, 19:53:47
Igen.
Hibás gondolatmenet, de igen.
Amúgy inkább arról regélj, mit csináltatok a bal hátsó ablakemelővel? Villany van az ajtóban, de meg sem moccan az ablak, se a vezetőnél lévő, se a saját gombjára.
AndyA
Hibás a gondolat menet? Ja, hogy emelkedik a nyomás....ez valóban hibás.
Semmit nem csináltunk. A bal hátsó aljtóhoz csak kívülről ért hozzá a mosós. Nem tudom mi lehet vele.
De miért gondolod, hogy mi csináltunk vele valamit?
Mi javítani szoktunk, nem rontani.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6530 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:10:40 »
Tibi futóművet állít
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6531 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:12:18 »
És ha már nekiállt megtanítja a tanulót fényszórót beállítani
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6532 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:13:55 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.11.09 hétfő, 20:10:40
Tibi futóművet állít
[img]https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12193689_1167035976658477_6394993657181708383_n.jpg?oh=8deedf481a0a530d191066c738bc3edd&oe=56C43BFF[/img
Mindjárt nevetek........ csak még előtte elmondom, hogy elvileg ez nem történhet meg, ugyanis egy "láb" nyomja a féket folyamatosan a mérés és állítás ideje alatt.
Ráadásul vízszintes a futóműállító emelő/pad.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6533 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:15:17 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.09 hétfő, 20:13:55
Mindjárt nevetek........ csak még előtte elmondom, hogy elvileg ez nem történhet meg, ugyanis egy "láb" nyomja a féket folyamatosan a mérés és állítás ideje alatt.
psszt. A többiek nem tudják. Épp a homokzsákokat pakolják a csomagtartóba mert túl alacsony a nyomás a hátsó kerekekben
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6534 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:15:28 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.11.09 hétfő, 20:12:18
És ha már nekiállt megtanítja a tanulót fényszórót beállítani
[img width=337 height=600]https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/11215151_1167036169991791_5335638157014643628_n.jpg?oh=f74c54aa7aa1c9a22634992dca110a40&oe=56C5308A[/img
Ez megcsináltuk mi is a tanulókkal..... mentek hátra is állítani!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6535 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:15:59 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.11.09 hétfő, 20:15:17
psszt. A többiek nem tudják.
Épp a homokzsákokat pakolják a csomagtartóba mert túl alacsony a nyomás a hátsó kerekekben
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6536 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:16:58 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.09 hétfő, 20:15:28
Ez megcsináltuk mi is a tanulókkal..... mentek hátra is állítani!
Hátul állították be neked?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6537 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:17:28 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.09 hétfő, 20:15:28
Ez megcsináltuk mi is a tanulókkal..... mentek hátra is állítani!
reszelőzsírért elsőben mindegyikünket elküldték, ha jól emlékszem
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6538 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:18:17 »
Idézetet írta: BT - 2015.11.09 hétfő, 20:16:58
Hátul állították be neked?
Hol olvastál engem a történetben, hogy velem történt valami?
A hozzászólásokat úgy kell értelmezni, hogy azzal együtt, ami előtte van. Arra válasz.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6539 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:20:29 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.11.09 hétfő, 20:17:28
reszelőzsírért elsőben mindegyikünket elküldték, ha jól emlékszem
Én ismertem a sok trükköt addigra, 10 éves korom óta műhelybe jártam..... engem nem etettek meg már semmivel.
(BT, nem szó szerint kell érteni az etetést)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6540 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:20:57 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.09 hétfő, 19:57:57
Hibás a gondolat menet? Ja, hogy emelkedik a nyomás....ez valóban hibás.
Semmit nem csináltunk. A bal hátsó aljtóhoz csak kívülről ért hozzá a mosós. Nem tudom mi lehet vele.
De miért gondolod, hogy mi csináltunk vele valamit?
Mi javítani szoktunk, nem rontani.
Vezesd le, miért _nem_ emelkedik a nyomás?
Rugalmas a gumi, ez igaz, de nem akármennyire. Ha nagyobb súllyal nyomod, akkor kisebb lesz a térfogata, hiába tágul máshol - az a tágulás véges, és végeredményben a benne lévő nyomás növekedni fog.
Azt írtam, hogy nem tudom, mennyivel, hogy mérhető-e egyáltalán 0,1 bar fokozatú skálán.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6541 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:22:03 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.09 hétfő, 20:20:29
Én ismertem a sok trükköt addigra, 10 éves korom óta műhelybe jártam..... engem nem etettek meg már semmivel.
(BT, nem szó szerint kell érteni az etetést)
. Ha nem szó szerint, akkor csak bekaptad?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6542 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:23:11 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.11.09 hétfő, 20:17:28
reszelőzsírért elsőben mindegyikünket elküldték, ha jól emlékszem
Vagy egy vödör fluxusért.
De reszelőzsír igenis, létezik! Igaz, szigorú móka. Amikor síkot kell reszelni, és a szünetben a munkadarabot összefogdossa valai a zsíros kezével a tízóraiból. Amikor a másik gyerek nagy lendülettel nekiáll reszelni, beesik a szemközti pad alá...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6543 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:24:18 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.09 hétfő, 20:20:57
Vezesd le, miért _nem_ emelkedik a nyomás?
Rugalmas a gumi, ez igaz, de nem akármennyire. Ha nagyobb súllyal nyomod, akkor kisebb lesz a térfogata, hiába tágul máshol - az a tágulás véges, és végeredményben a benne lévő nyomás növekedni fog.
Azt írtam, hogy nem tudom, mennyivel, hogy mérhető-e egyáltalán 0,1 bar fokozatú skálán.
AndyA
Hol számít az, hogy mennyire-akármennyire rugalmas a gumi? Sehol.
A gumiabroncs deformálódik, de a nyomás annyi benne, amennyi. Mitől lenne benne több levegő?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6544 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:25:53 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.09 hétfő, 20:24:18
Hol számít az, hogy mennyire-akármennyire rugalmas a gumi? Sehol.
A gumiabroncs deformálódik, de a nyomás annyi benn, amennyi. Mitől lenne benne több levegő?
Ha egy zacskót bekötözöl és rátenyerelsz, nem nő benne a nyomás?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6545 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:26:38 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.09 hétfő, 20:24:18
Hol számít az, hogy mennyire-akármennyire rugalmas a gumi? Sehol.
A gumiabroncs deformálódik, de a nyomás annyi benne, amennyi. Mitől lenne benne több levegő?
A nyomás csak több levegővel emelkedhet?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6546 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:27:01 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.09 hétfő, 20:24:18
Hol számít az, hogy mennyire-akármennyire rugalmas a gumi? Sehol.
A gumiabroncs deformálódik, de a nyomás annyi benne, amennyi. Mitől lenne benne több levegő?
amitől a kifliszacskó is kidurran ha összecsapod.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6547 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:30:51 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.11.09 hétfő, 20:27:01
amitől a kifliszacskó is kidurran ha összecsapod.
Készi Tibi ismét elvérzett. Tévedő tibi
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6548 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:32:54 »
Idézetet írta: BT - 2015.11.09 hétfő, 20:30:51
Készi Tibi ismét elvérzett. Tévedő tibi
ez csak egy dolog.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6549 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:33:11 »
Mondok jobbat Tibi!
Ha felmelegszik a gumi, akkor több lesz benne a levegő?
Illetve ha lehül az idő kevesebb?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak:
1
...
124
125
126
127
128
129
130
[
131
]
132
133
134
135
136
137
138
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ