Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:06:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 124 125 126 127 128 129 130 [131] 132 133 134 135 136 137 138 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3164632 alkalommal)
0 Felhasználó és 29 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6500 Dátum: 2015.10.24 szombat, 19:45:04 »

Azt fejts ki kicsit jobban, hogy "gólyaláb ki". Semmi extra, kocsi megemel, kerék le, 5 csavar ki és kész? Kezemben a gólyaláb?

http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/2_chassis/204_suspension/204-01_front_suspension/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/lower_arm/

A gyári előírás szerint a bölcsőt le kell ereszteni, mert a lengőkar hátsó olajos szilentje nem szereti, ha túlságosan lenyomják, amikor a gömbfejét kiszedik a csonkállványból.
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6501 Dátum: 2015.10.24 szombat, 21:38:48 »

http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/2_chassis/204_suspension/204-01_front_suspension/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/lower_arm/

A gyári előírás szerint a bölcsőt le kell ereszteni, mert a lengőkar hátsó olajos szilentje nem szereti, ha túlságosan lenyomják, amikor a gömbfejét kiszedik a csonkállványból.

Ezért kérdezem, hogy mi a módja, olyantól aki már csinált ilyet. A gömbfejet ki kell szednem?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6502 Dátum: 2015.10.24 szombat, 21:46:01 »

Ezért kérdezem, hogy mi a módja, olyantól aki már csinált ilyet. A gömbfejet ki kell szednem?

A lengőkaron van a gömbfej, a csonkállványból kell kihúzni, hogy aztán az egész csonkállvány/gólyaláb egységet kivehesd. A gyári leírás még a kocsin kiszedi a csonkállványból a gólyalábat, de ahhoz is leakasztja a gömbfejet, és szerintem amúgyis nehézkes a kocsin széthúzni. Itt jegyezném meg, hogy ki lehet húzni a bölcső leengedés nélkül is. Ez csökkenti a lengőkar hátsó szilentjének várható élettartamát? Lehet. Nem tudom. A gyári előírás mindenesetre az, hogy le kell engedni.

Persze rossz linket másoltam be, ez vonatkozik a gólyalábra:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/2_chassis/204_suspension/204-01_front_suspension/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/front_strut_and_spring_assembly
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.24 szombat, 21:50:04 írta tpmportal » Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6503 Dátum: 2015.10.24 szombat, 21:51:58 »

A lengőkaron van a gömbfej, a csonkállványból kell kihúzni, hogy aztán az egész csonkállvány/gólyaláb egységet kivehesd. A gyári leírás még a kocsin kiszedi a csonkállványból a gólyalábat, de ahhoz is leakasztja a gömbfejet, és szerintem amúgyis kényelmesebb szétszedni, ha kint van a csonkállvány is. Itt jegyezném meg, hogy ki lehet húzni a bölcső leengedés nélkül is. Ez csökkenti a lengőkar hátsó szilentjének várható élettartamát? Lehet. Nem tudom. A gyári előírás mindenesetre az, hogy le kell engedni.

Persze rossz linket másoltam be, ez vonatkozik a gólyalábra:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/2_chassis/204_suspension/204-01_front_suspension/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/front_strut_and_spring_assembly

Na holnap kiderül menet közben. Kösz a segítséget!
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6504 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 19:50:39 »

Na holnap kiderül menet közben. Kösz a segítséget!

Természetesen nem sikerült. Sehogy sem tudtam kiakasztani a talpasgömbfejet a csonkállványból. Nem jöttem rá hogy miért, félig jött ki, könnyen mozgott, de teljesen nem bírtam kiszedni. Egyszerűen megakadt. Valószínűleg tényleg le kellett volna engedni a bölcsőt, de azt már túl bonyolultnak gondoltam, meg aztán már időm sem volt úgy. Ha valaki esetleg tudna segíteni, mondjuk akár úgy, hogy elvállalja korrekt áron a négy lengéscsillapító cseréjét, szóljon!
Köszi. Üdv!
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6505 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 20:02:38 »

Természetesen nem sikerült. Sehogy sem tudtam kiakasztani a talpasgömbfejet a csonkállványból. Nem jöttem rá hogy miért, félig jött ki, könnyen mozgott, de teljesen nem bírtam kiszedni. Egyszerűen megakadt. Valószínűleg tényleg le kellett volna engedni a bölcsőt, de azt már túl bonyolultnak gondoltam, meg aztán már időm sem volt úgy. Ha valaki esetleg tudna segíteni, mondjuk akár úgy, hogy elvállalja korrekt áron a négy lengéscsillapító cseréjét, szóljon!
Köszi. Üdv!


Nekem sikerült már párszor bölcső leengedés nélkül kiakasztani......
Biztos elvállalja az első autószerelő műhely ami a közeledben van.   
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6506 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 21:07:01 »



Nekem sikerült már párszor bölcső leengedés nélkül kiakasztani......
Biztos elvállalja az első autószerelő műhely ami a közeledben van.   

7500/db-ért. Ja és hozott anyagból (a legtöbben) nem dolgoznak.
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6507 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 21:21:40 »



Nekem sikerült már párszor bölcső leengedés nélkül kiakasztani......
Biztos elvállalja az első autószerelő műhely ami a közeledben van.   

Nem tudom miért nem sikerült, egyszerűen megakadt. Sajnos.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6508 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 21:27:21 »

Nem tudom miért nem sikerült, egyszerűen megakadt. Sajnos.

Mert befeszült.
Ha megnyomtad volna a csonkállványt befelé és közbe a lengőkart lefelé.....kijön.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6509 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 21:39:23 »

Mert befeszült.
Ha megnyomtad volna a csonkállványt befelé és közbe a lengőkart lefelé.....kijön.

Hétvégén megint nekifutok, megpróbálom. Engedni fogja a féltengely a befelé nyomást?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6510 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 21:42:29 »

Hétvégén megint nekifutok, megpróbálom. Engedni fogja a féltengely a befelé nyomást?

~ 1 mm -ről beszélünk. Párhuzamosnak kell lennie a gömbfej csapjának a csonkállvány gömbfej furatával.
De ha már befeszült, akkor nehéz párhuzamosan tartani.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.26 hétfő, 21:44:02 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6511 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 21:49:36 »

Természetesen nem sikerült. Sehogy sem tudtam kiakasztani a talpasgömbfejet a csonkállványból. Nem jöttem rá hogy miért, félig jött ki, könnyen mozgott, de teljesen nem bírtam kiszedni. Egyszerűen megakadt. Valószínűleg tényleg le kellett volna engedni a bölcsőt, de azt már túl bonyolultnak gondoltam, meg aztán már időm sem volt úgy. Ha valaki esetleg tudna segíteni, mondjuk akár úgy, hogy elvállalja korrekt áron a négy lengéscsillapító cseréjét, szóljon!
Köszi. Üdv!

Az a trükkje, hogy a rugó nyomása miatt félúton keresztbe fordul és elakad. Ilyenkor kell egy kicsit befelé tolni a kerékagyat, hogy a csapszeg visszaálljon függőlegesbe, és simán kijön.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6512 Dátum: 2015.10.26 hétfő, 22:30:42 »

Ok, megpróbálom. Köszönöm a segítséget!
Naplózva
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #6513 Dátum: 2015.11.03 kedd, 07:40:55 »

Jobb első kerékcsapágyat cserélnék mk3-as mondeon. Tudna segíteni valaki, hogy mennyi a jobb első féltengelyanya meghúzási nyomatéka?

Köszönöm előre is.

Üdv:
Laci

UI: Elnézést, most írtam csak a helyes topic-ba.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6514 Dátum: 2015.11.03 kedd, 07:43:02 »

Jobb első kerékcsapágyat cserélnék mk3-as mondeon. Tudna segíteni valaki, hogy mennyi a jobb első féltengelyanya meghúzási nyomatéka?

Köszönöm előre is.

Üdv:
Laci

UI: Elnézést, most írtam csak a helyes topic-ba.


Addigra én meg válaszoltam az általánosban helyen.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
-Williem-
Vendég
« Új hozzászólás #6515 Dátum: 2015.11.07 szombat, 13:07:49 »

Sziasztok 2001 Tddi kombi hátsó kerékdölést hogy tudom javitani vagy megyik stabra esetleg szilentre gyanakodjak ha mindkét oldalon a gumi belselyét koptatja a futómü a lengéscsillapitó már kizárva (új)
Naplózva
szucstamas20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 87


E-mail
« Új hozzászólás #6516 Dátum: 2015.11.08 vasárnap, 14:08:25 »

Üdv Urak!

Bal első kerék belső fele szépen kopik, mi okozhatja a problémát. Futómű nyár végén állítva, de tovább eszi a belsejét. Lengőkar szilentek szerelő szerint jó állapotban van, a bal eleje kopog is rossz úton. Talpas gömbfej okozhat ilyen félrekopást?

Üdv: Tomi
Naplózva

2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6517 Dátum: 2015.11.08 vasárnap, 14:42:32 »

Üdv Urak!

Bal első kerék belső fele szépen kopik, mi okozhatja a problémát. Futómű nyár végén állítva, de tovább eszi a belsejét. Lengőkar szilentek szerelő szerint jó állapotban van, a bal eleje kopog is rossz úton. Talpas gömbfej okozhat ilyen félrekopást?

Üdv: Tomi

Ha kopog, akkor ott valami nincs a helyén. Addig kár állíttatni a futómávet, amíg azt nem orvosolod.

Ha talpas csapszeg, akkor csak Lemfördert vegyél, azzal sokáig nem lesz bajod. De lehet valamelyik szilent is, azokat is meg kell nézni. Jó futóműves megrángatja padon és megmondja. Sima szerelő ránézésre, rántópad nélkül nem nagyon fogja tudni megmondani.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dezsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222


E-mail
« Új hozzászólás #6518 Dátum: 2015.11.08 vasárnap, 16:41:33 »

Sziasztok! Jobbra húzz a kocsi mi lehet a probléma? Köszònöm a válaszokat.
Naplózva

2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6519 Dátum: 2015.11.08 vasárnap, 16:44:27 »

Sziasztok! Jobbra húzz a kocsi mi lehet a probléma? Köszònöm a válaszokat.
futómű.irány egy szakműhely.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6520 Dátum: 2015.11.08 vasárnap, 16:45:50 »

Sziasztok! Jobbra húzz a kocsi mi lehet a probléma? Köszònöm a válaszokat.

Gravitációs anomáliába keveredett az autó, és nem a föld középpontja felé akar menni.

Ezenkívül a gumikat, futóművet nem árt megnézetni, de az én a fenti magyarázatra tenném a pénzem.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6521 Dátum: 2015.11.08 vasárnap, 20:12:21 »

Sziasztok! Jobbra húzz a kocsi mi lehet a probléma? Köszònöm a válaszokat.

Először is egy lehetőleg vízszintes helyen ellenőrizd a guminyomást. Ha nincs rendben, akkor azt old meg. Ha továbbra is húz valamerre, akkor vidd el futóműveshez. Egyenetlen guminyomásnál rossz értékekre fogják a futóművet beállítani.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6522 Dátum: 2015.11.08 vasárnap, 20:25:51 »

Először is egy lehetőleg vízszintes helyen ellenőrizd a guminyomást. Ha nincs rendben, akkor azt old meg. Ha továbbra is húz valamerre, akkor vidd el futóműveshez. Egyenetlen guminyomásnál rossz értékekre fogják a futóművet beállítani.

nagyobb lesz a nyomás ha nem pont vízszintes?  wow1
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6523 Dátum: 2015.11.08 vasárnap, 20:41:14 »

nagyobb lesz a nyomás ha nem pont vízszintes?  wow1

Igen. Ha dől az autó, az egyik oldalra nagyobb súly jut, és ott nagyobb lesz a kerékben a nyomás.

Azt viszont nem tudom, hogy mennyivel, hogy tudja-e ez érdemben befolyásolni a mérést, vagy hogy mondjuk az egyértelműen mérhető 1-2 tized pluszhoz mennyire kellene ferdén parkolni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #6524 Dátum: 2015.11.08 vasárnap, 20:53:34 »

Először is egy lehetőleg vízszintes helyen ellenőrizd a guminyomást. Ha nincs rendben, akkor azt old meg. Ha továbbra is húz valamerre, akkor vidd el futóműveshez. Egyenetlen guminyomásnál rossz értékekre fogják a futóművet beállítani.
Én eddig 2 futóművesnél jártam. Mindkettő azzal kezdte, hogy egyformára fújta a kerekeket, addig nem állítgatott semmit.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6525 Dátum: 2015.11.08 vasárnap, 21:00:05 »

Én eddig 2 futóművesnél jártam. Mindkettő azzal kezdte, hogy egyformára fújta a kerekeket, addig nem állítgatott semmit.

Az a kerékdőlés miatt van/kell csak. Egyébként meg néhány szögperc-et jelent csak, ha nem egyforma. Nem számottevő.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6526 Dátum: 2015.11.08 vasárnap, 21:03:03 »

Igen. Ha dől az autó, az egyik oldalra nagyobb súly jut, és ott nagyobb lesz a kerékben a nyomás.

Azt viszont nem tudom, hogy mennyivel, hogy tudja-e ez érdemben befolyásolni a mérést, vagy hogy mondjuk az egyértelműen mérhető 1-2 tized pluszhoz mennyire kellene ferdén parkolni. Smiley

AndyA

Ha megváltozik a tengelyterhelés elosztása  az növeli a guminyomást?   Cheesy
Akkor ha kicsi a nyomás az egyik kerékben, akkor jól meg kell pakolni azt az oldalt és máris megnő a guminyomás?  nyes   taps
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.08 vasárnap, 21:17:09 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6527 Dátum: 2015.11.08 vasárnap, 21:04:11 »

A tengelyterhelés megváltozott elosztása növeli a guminyomást? 
Akkor ha kicsi a nyomás az egyik kerékben, akkor jól meg kell pakolni az az oldalt és máris megnő a guminyomás?  nyes   taps


Igen. vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6528 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 19:53:47 »

Ha megváltozik a tengelyterhelés elosztása  az növeli a guminyomást?   Cheesy
Akkor ha kicsi a nyomás az egyik kerékben, akkor jól meg kell pakolni azt az oldalt és máris megnő a guminyomás?  nyes   taps


Igen.

Hibás gondolatmenet, de igen.

Amúgy inkább arról regélj, mit csináltatok a bal hátsó ablakemelővel? Villany van az ajtóban, de meg sem moccan az ablak, se a vezetőnél lévő, se a saját gombjára.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6529 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 19:57:57 »

Igen.

Hibás gondolatmenet, de igen.

Amúgy inkább arról regélj, mit csináltatok a bal hátsó ablakemelővel? Villany van az ajtóban, de meg sem moccan az ablak, se a vezetőnél lévő, se a saját gombjára.

AndyA

Hibás a gondolat menet? Ja, hogy emelkedik a nyomás....ez valóban hibás.  Cool
Semmit nem csináltunk. A bal hátsó aljtóhoz csak kívülről ért hozzá a mosós. Nem tudom mi lehet vele.  De miért gondolod, hogy mi csináltunk vele valamit?  fejvakaras
Mi javítani szoktunk, nem rontani.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6530 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:10:40 »

Tibi futóművet állít  eplus2
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6531 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:12:18 »

És ha már nekiállt megtanítja a tanulót fényszórót beállítani  eplus2

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6532 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:13:55 »

Tibi futóművet állít  eplus2
[img]https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12193689_1167035976658477_6394993657181708383_n.jpg?oh=8deedf481a0a530d191066c738bc3edd&oe=56C43BFF[/img

Mindjárt nevetek........ csak még előtte elmondom, hogy elvileg ez nem történhet meg, ugyanis egy "láb" nyomja a féket folyamatosan a mérés és állítás ideje alatt.
Ráadásul vízszintes a futóműállító emelő/pad.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6533 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:15:17 »

Mindjárt nevetek........ csak még előtte elmondom, hogy elvileg ez nem történhet meg, ugyanis egy "láb" nyomja a féket folyamatosan a mérés és állítás ideje alatt.

psszt. A többiek nem tudják. Épp a homokzsákokat pakolják a csomagtartóba mert túl alacsony a nyomás a hátsó kerekekben  eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6534 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:15:28 »

És ha már nekiállt megtanítja a tanulót fényszórót beállítani  eplus2

[img width=337 height=600]https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/11215151_1167036169991791_5335638157014643628_n.jpg?oh=f74c54aa7aa1c9a22634992dca110a40&oe=56C5308A[/img

Ez megcsináltuk mi is a tanulókkal..... mentek hátra is állítani!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6535 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:15:59 »

psszt. A többiek nem tudják. Épp a homokzsákokat pakolják a csomagtartóba mert túl alacsony a nyomás a hátsó kerekekben  eplus2
  nyes  eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6536 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:16:58 »

Ez megcsináltuk mi is a tanulókkal..... mentek hátra is állítani!  eplus2

Hátul állították be neked? eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6537 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:17:28 »

Ez megcsináltuk mi is a tanulókkal..... mentek hátra is állítani!  eplus2

reszelőzsírért elsőben mindegyikünket elküldték, ha jól emlékszem  eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6538 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:18:17 »

Hátul állították be neked? eplus2


Hol olvastál engem a történetben, hogy velem történt valami?

A hozzászólásokat úgy kell értelmezni, hogy azzal együtt, ami előtte van. Arra válasz.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6539 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:20:29 »

reszelőzsírért elsőben mindegyikünket elküldték, ha jól emlékszem  eplus2

Én ismertem a sok trükköt addigra, 10 éves korom óta műhelybe jártam..... engem nem etettek meg már semmivel.  Cool  (BT, nem szó szerint kell érteni az etetést)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6540 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:20:57 »

Hibás a gondolat menet? Ja, hogy emelkedik a nyomás....ez valóban hibás.  Cool
Semmit nem csináltunk. A bal hátsó aljtóhoz csak kívülről ért hozzá a mosós. Nem tudom mi lehet vele.  De miért gondolod, hogy mi csináltunk vele valamit?  fejvakaras
Mi javítani szoktunk, nem rontani.

Vezesd le, miért _nem_ emelkedik a nyomás?

Rugalmas a gumi, ez igaz, de nem akármennyire. Ha nagyobb súllyal nyomod, akkor kisebb lesz a térfogata, hiába tágul máshol - az a tágulás véges, és végeredményben a benne lévő nyomás növekedni fog.

Azt írtam, hogy nem tudom, mennyivel, hogy mérhető-e egyáltalán 0,1 bar fokozatú skálán.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6541 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:22:03 »

Én ismertem a sok trükköt addigra, 10 éves korom óta műhelybe jártam..... engem nem etettek meg már semmivel.  Cool  (BT, nem szó szerint kell érteni az etetést)
. Ha nem szó szerint, akkor csak bekaptad? hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6542 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:23:11 »

reszelőzsírért elsőben mindegyikünket elküldték, ha jól emlékszem  eplus2

Vagy egy vödör fluxusért.

De reszelőzsír igenis, létezik! Igaz, szigorú móka. Amikor síkot kell reszelni, és a szünetben a munkadarabot összefogdossa valai a zsíros kezével a tízóraiból. Amikor a másik gyerek nagy lendülettel nekiáll reszelni, beesik a szemközti pad alá... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6543 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:24:18 »

Vezesd le, miért _nem_ emelkedik a nyomás?

Rugalmas a gumi, ez igaz, de nem akármennyire. Ha nagyobb súllyal nyomod, akkor kisebb lesz a térfogata, hiába tágul máshol - az a tágulás véges, és végeredményben a benne lévő nyomás növekedni fog.

Azt írtam, hogy nem tudom, mennyivel, hogy mérhető-e egyáltalán 0,1 bar fokozatú skálán.

AndyA

Hol számít az, hogy mennyire-akármennyire rugalmas a gumi? Sehol.
A gumiabroncs deformálódik, de a nyomás annyi benne, amennyi.  Mitől lenne benne több levegő?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6544 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:25:53 »

Hol számít az, hogy mennyire-akármennyire rugalmas a gumi? Sehol.
A gumiabroncs deformálódik, de a nyomás annyi benn, amennyi.  Mitől lenne benne több levegő?

Ha egy zacskót bekötözöl és rátenyerelsz, nem nő benne a nyomás?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6545 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:26:38 »

Hol számít az, hogy mennyire-akármennyire rugalmas a gumi? Sehol.
A gumiabroncs deformálódik, de a nyomás annyi benne, amennyi.  Mitől lenne benne több levegő?

A nyomás csak több levegővel emelkedhet?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6546 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:27:01 »

Hol számít az, hogy mennyire-akármennyire rugalmas a gumi? Sehol.
A gumiabroncs deformálódik, de a nyomás annyi benne, amennyi.  Mitől lenne benne több levegő?

amitől a kifliszacskó is kidurran ha összecsapod.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6547 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:30:51 »

amitől a kifliszacskó is kidurran ha összecsapod.

Készi Tibi ismét elvérzett. Tévedő tibi eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6548 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:32:54 »

Készi Tibi ismét elvérzett. Tévedő tibi eplus2

ez csak egy dolog.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6549 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:33:11 »

Mondok jobbat Tibi!

Ha felmelegszik a gumi, akkor több lesz benne a levegő?

Illetve ha lehül az idő kevesebb?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 124 125 126 127 128 129 130 [131] 132 133 134 135 136 137 138 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.