Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:17:19
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
139
140
141
142
143
144
145
[
146
]
147
148
149
150
151
152
153
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3164865 alkalommal)
0 Felhasználó és 80 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7250 Dátum:
2016.08.08 hétfő, 15:14:28 »
Idézetet írta: vstryker - 2016.08.08 hétfő, 15:11:00
Az az igazság, hogy amit a gyári színkódra átfordítottak, az is csak 12,25mm vastag volt. A legvastagabb is két darab volt, mindkettő 12,5mm. Ebből vettem a magasabbat. Ha lett volna egy is, ami 13mm felett van, azt veszem.
A Kayaba is csak 12,25 volt.
Remélhetőleg jó lesz. Ha nem, akkor rohadjon meg.
Mindenképp jól jársz. Ha magasabb lesz, lesz egy terepjáród.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
vstryker
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 122
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7251 Dátum:
2016.08.08 hétfő, 18:16:59 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.08.08 hétfő, 15:14:28
Mindenképp jól jársz. Ha magasabb lesz, lesz egy terepjáród.
Asszony miatt jobb is.
Naplózva
Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7252 Dátum:
2016.08.08 hétfő, 20:39:53 »
Idézetet írta: vstryker - 2016.08.08 hétfő, 18:16:59
Asszony miatt jobb is.
akkor egy automata tdci 2 első rugója kellett volna bele, azzal tuti suv lenne belőle
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7253 Dátum:
2016.08.10 szerda, 15:26:01 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.08.08 hétfő, 20:39:53
akkor egy automata tdci 2 első rugója kellett volna bele, azzal tuti suv lenne belőle
Hol lehet ilyet találni ??
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7254 Dátum:
2016.08.10 szerda, 21:52:37 »
Idézetet írta: rstwingo - 2016.08.10 szerda, 15:26:01
Hol lehet ilyet találni ??
bontóban?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
GKovacs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 476
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7255 Dátum:
2016.08.15 hétfő, 09:59:01 »
Első kerékagy csapágynál a márka mennyire számít? Mintha valaki régebben írta volna, hogy a névtelenek is elmennek 100-150 ezer km-t. Van Denckermann 5000-ért meg gyári 20000-ért is. Még a 100 ezer km is, nálam 6 év.
Naplózva
MK4 2.2 TDCI Titanium S
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7256 Dátum:
2016.08.15 hétfő, 10:11:31 »
Idézetet írta: GKovacs - 2016.08.15 hétfő, 09:59:01
Első kerékagy csapágynál a márka mennyire számít? Mintha valaki régebben írta volna, hogy a névtelenek is elmennek 100-150 ezer km-t. Van Denckermann 5000-ért meg gyári 20000-ért is. Még a 100 ezer km is, nálam 6 év.
Én Skf-et raktam bele, amivel elment többszázezret, asszem 9ezer volt. Szerintem 100ezret a Denckermann is el fog menni.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7257 Dátum:
2016.08.15 hétfő, 10:52:44 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2016.08.15 hétfő, 10:11:31
Én Skf-et raktam bele, amivel elment többszázezret, asszem 9ezer volt. Szerintem 100ezret a Denckermann is el fog menni.
Csatlakozom, én is SKF-et vettem.
Idézetet írta: GKovacs - 2016.08.15 hétfő, 09:59:01
Első kerékagy csapágynál a márka mennyire számít? Mintha valaki régebben írta volna, hogy a névtelenek is elmennek 100-150 ezer km-t. Van Denckermann 5000-ért meg gyári 20000-ért is. Még a 100 ezer km is, nálam 6 év.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
GKovacs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 476
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7258 Dátum:
2016.08.15 hétfő, 11:06:53 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.08.15 hétfő, 10:52:44
Csatlakozom, én is SKF-et vettem.
Hol vettétek az SKF-et? (Kovácsautónál 10000, Cromaxnál 15000-ért láttam.)
Naplózva
MK4 2.2 TDCI Titanium S
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7259 Dátum:
2016.08.15 hétfő, 18:14:41 »
Idézetet írta: GKovacs - 2016.08.15 hétfő, 09:59:01
Első kerékagy csapágynál a márka mennyire számít? Mintha valaki régebben írta volna, hogy a névtelenek is elmennek 100-150 ezer km-t. Van Denckermann 5000-ért meg gyári 20000-ért is. Még a 100 ezer km is, nálam 6 év.
Hali! Én Moog csapágyat tetettem bele.8400Huf
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7260 Dátum:
2016.08.15 hétfő, 18:28:58 »
Srácok! Segítsetek légyszi nekem abban,hogy a paripámhoz hátsó futóműhöz ,mind két oldalhoz ,milyen szillentek vannak "megnevezése"és hány darab kell.Teljesen kiégett már a szemem annyi féle fajtát láttam.
Köszi előre is.
Laza
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
GKovacs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 476
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7261 Dátum:
2016.08.15 hétfő, 18:41:20 »
Idézetet írta: laza - 2016.08.15 hétfő, 18:14:41
Hali! Én Moog csapágyat tetettem bele.8400Huf
Gondolom ez az:
http://www.futomuwebshop.hu/Ford-Mondeo-elso-kerekcsapagy-d1129.htm
Itt 6900 Ft.
Mióta van benne? Mennyit mentél vele?
Naplózva
MK4 2.2 TDCI Titanium S
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7262 Dátum:
2016.08.15 hétfő, 18:47:51 »
Idézetet írta: GKovacs - 2016.08.15 hétfő, 18:41:20
Gondolom ez az:
http://www.futomuwebshop.hu/Ford-Mondeo-elso-kerekcsapagy-d1129.htm
Itt 6900 Ft.
Mióta van benne? Mennyit mentél vele?
Ez lenne az:
https://cromax.hu/futomu_kormanymu/elso_futomu_alkatreszek/elso_kerekagy_es_csapagy/elso_kerekagy_csapagy_ford_mondeo_1992-2007_+abs_13894
Kb:1,5 hónapja és Kb.1800Km mentem már vele.
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
kcs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7263 Dátum:
2016.08.16 kedd, 06:51:08 »
Nekem is eltört az egyik első rugó, párban cserélve toronycsapággyal együtt. Itt még semmi feltűnő nem volt, de pár hónappal később, a hátsó lengéscsillapító cseréje (kyb) óta a segge az égben, az eleje meg lent. Cserés lassan az első teleszkóp is, kíváncsi leszek hogy úgy is a földet fogja-e túrni.
Naplózva
MK3 - 1.8 Trend - 2006
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7264 Dátum:
2016.08.16 kedd, 08:46:44 »
Idézetet írta: kcs - 2016.08.16 kedd, 06:51:08
Nekem is eltört az egyik első rugó, párban cserélve toronycsapággyal együtt. Itt még semmi feltűnő nem volt, de pár hónappal később, a hátsó lengéscsillapító cseréje (kyb) óta a segge az égben, az eleje meg lent. Cserés lassan az első teleszkóp is, kíváncsi leszek hogy úgy is a földet fogja-e túrni.
A lengéscsillapító nem befolyásolja a kocsi magasságát, csak a rúgó. A teleszkópot kézzel könnyen össze tudod nyomni, akkor hogy tudna egy autót megemelni? Vagy valami speckó emelőteleszkópot tettek bele?
«
Utoljára szerkesztve: 2016.08.16 kedd, 11:57:42 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7265 Dátum:
2016.08.16 kedd, 10:36:12 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.08.16 kedd, 08:46:44
A lengéscsillapító nem befolyásolja a kocsi magasságát, csak a rúgó. A teleszkópot kézzel könnyen össze tudod nyomni, akkor hogy tudna egy autót megemelni? Vagy ez valami speckó emelőteleszkópot tettek bele?
Nivomat? Az elvileg magában is megtartaná az autót, ha egyszer sikerült felpumpálnia magát. (Bár ez nyilván méretezés kérdése is, hogy rugó mellé vagy egyedül szánják.)
Kombiba van, a hátsó futóműhöz. Előre biztosan nincs, legalábbis gyári.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7266 Dátum:
2016.08.16 kedd, 12:02:54 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.08.16 kedd, 10:36:12
Nivomat? Az elvileg magában is megtartaná az autót, ha egyszer sikerült felpumpálnia magát. (Bár ez nyilván méretezés kérdése is, hogy rugó mellé vagy egyedül szánják.)
Kombiba van, a hátsó futóműhöz. Előre biztosan nincs, legalábbis gyári.
AndyA
Biztos valami ilyen huncutságról van szó.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
kcs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7267 Dátum:
2016.08.16 kedd, 17:21:21 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.08.16 kedd, 08:46:44
A lengéscsillapító nem befolyásolja a kocsi magasságát, csak a rúgó. A teleszkópot kézzel könnyen össze tudod nyomni, akkor hogy tudna egy autót megemelni? Vagy valami speckó emelőteleszkópot tettek bele?
Csekély tudásommal én is így tudom és én sem teljesen értem.
Valami olyasmit mondott a szerelő, hogy ami benne volt (gyári 10 éves) az összehúzott egy kicsit. Az elmúlt soksok év után nincs okom hogy ne higyjek neki, de furcsa, na.
Naplózva
MK3 - 1.8 Trend - 2006
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7268 Dátum:
2016.08.16 kedd, 18:04:11 »
Idézetet írta: kcs - 2016.08.16 kedd, 17:21:21
Csekély tudásommal én is így tudom és én sem teljesen értem.
Valami olyasmit mondott a szerelő, hogy ami benne volt (gyári 10 éves) az összehúzott egy kicsit. Az elmúlt soksok év után nincs okom hogy ne higyjek neki, de furcsa, na.
És mi húzott össze benne? A nem létező rúgó? A lengéscsillapító nagyon egyszerű szerkezet, végül is egy korongot mozgatsz olajban vagy gázban és ezzel ellenállást generálsz és csillapítja a rúgó kilengését. Ha elöregedik, akkor egyszerűen nincs ellenállása, rángathatod, ahogy akarod, a tömítések eleresztenek. A kerék elkezd pattogni, mert nem fékezi semmi a rúgó "rúgózását".
A szerelő egyszerűen palira vett, énszerintem (ha nem raktak bele új rúgót) rosszul rakták vissza a rugót.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
kcs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7269 Dátum:
2016.08.16 kedd, 20:00:21 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.08.16 kedd, 18:04:11
És mi húzott össze benne? A nem létező rúgó? A lengéscsillapító nagyon egyszerű szerkezet, végül is egy korongot mozgatsz olajban vagy gázban és ezzel ellenállást generálsz és csillapítja a rúgó kilengését. Ha elöregedik, akkor egyszerűen nincs ellenállása, rángathatod, ahogy akarod, a tömítések eleresztenek. A kerék elkezd pattogni, mert nem fékezi semmi a rúgó "rúgózását".
A szerelő egyszerűen palira vett, énszerintem (ha nem raktak bele új rúgót) rosszul rakták vissza a rugót.
Emberi hiba lehetősége mindig fennáll, azt pedig hogy palira vett most kizárnám.
De fél perc keresgélés után találtam más hasonló tapasztalatokat is, pl. :
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1447496-Too-much-ride-height-after-new-shocks
Magasabb gáznyomásról beszélnek, de ennyire már nem ismerem a részletes működési elveket.
Naplózva
MK3 - 1.8 Trend - 2006
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7270 Dátum:
2016.08.16 kedd, 20:16:07 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.08.16 kedd, 18:04:11
És mi húzott össze benne? A nem létező rúgó? A lengéscsillapító nagyon egyszerű szerkezet, végül is egy korongot mozgatsz olajban vagy gázban és ezzel ellenállást generálsz és csillapítja a rúgó kilengését. Ha elöregedik, akkor egyszerűen nincs ellenállása, rángathatod, ahogy akarod, a tömítések eleresztenek. A kerék elkezd pattogni, mert nem fékezi semmi a rúgó "rúgózását".
A szerelő egyszerűen palira vett, énszerintem (ha nem raktak bele új rúgót) rosszul rakták vissza a rugót.
Azt azért jegyezzük meg, hogy ennek az MK3-nak érdekes az első lengéscsillapítója, nem szokványos, mivel mikor magától kijön a szár és megáll, még kézzel lehet felfele húzni és egy rugó meg visszahúzza alacsony állásra
szóval van benne egy visszahúzó rugó, ami ellenhatást fejt ki a spirálrugóra
azért kíváncsi volnék egy normál lengéscsillapítóval milyen magasan állna ugyan azzal a rugóval, biztos vagyok benne , hogy egy-két cm-rt feljebb volna
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7271 Dátum:
2016.08.16 kedd, 20:17:54 »
Idézetet írta: kcs - 2016.08.16 kedd, 20:00:21
Emberi hiba lehetősége mindig fennáll, azt pedig hogy palira vett most kizárnám.
De fél perc keresgélés után találtam más hasonló tapasztalatokat is, pl. :
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1447496-Too-much-ride-height-after-new-shocks
Magasabb gáznyomásról beszélnek, de ennyire már nem ismerem a részletes működési elveket.
A gázosnak lehet akkora a nyomása, hogy elvileg emelhet pár mm-t, de az nem bele való. A mondeoba eredetileg olajas van, aminek nincs nyomása. Mindenesetre húzása egyiknek sincs és a elején ők is rögtön kérdezik, jól lettek e a rúgók betéve.
De mindegy, nem tudok többet hozzá tenni a témához. Majd hátha valaki jobban vágja.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7272 Dátum:
2016.08.16 kedd, 20:23:39 »
Idézetet írta: rstwingo - 2016.08.16 kedd, 20:16:07
Azt azért jegyezzük meg, hogy ennek az MK3-nak érdekes az első lengéscsillapítója, nem szokványos, mivel mikor magától kijön a szár és megáll, még kézzel lehet felfele húzni és egy rugó meg visszahúzza alacsony állásra
szóval van benne egy visszahúzó rugó, ami ellenhatást fejt ki a spirálrugóra
azért kíváncsi volnék egy normál lengéscsillapítóval milyen magasan állna ugyan azzal a rugóval, biztos vagyok benne , hogy egy-két cm-rt feljebb volna
De a teleszkóp eleve össze van nyomva legalább félig a kocsi súlya alatt, lényegtelen hogy viselkedik végállásban.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
kcs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7273 Dátum:
2016.08.16 kedd, 20:39:35 »
Idézetet írta: rstwingo - 2016.08.16 kedd, 20:16:07
Azt azért jegyezzük meg, hogy ennek az MK3-nak érdekes az első lengéscsillapítója, nem szokványos, mivel mikor magától kijön a szár és megáll, még kézzel lehet felfele húzni és egy rugó meg visszahúzza alacsony állásra
szóval van benne egy visszahúzó rugó, ami ellenhatást fejt ki a spirálrugóra
azért kíváncsi volnék egy normál lengéscsillapítóval milyen magasan állna ugyan azzal a rugóval, biztos vagyok benne , hogy egy-két cm-rt feljebb volna
Szerintem közel járhatunk ahhoz amit mondtak és amit tapasztalok: valami ilyesmit mondtak a visszahúzó teleszkópról ahogy korábban említettem is, ráadásul a kyb szerintem (emlékeim szerint) gázos. Centikről van szó, holnap lefényképezem.
Naplózva
MK3 - 1.8 Trend - 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7274 Dátum:
2016.08.16 kedd, 22:22:18 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.08.16 kedd, 18:04:11
És mi húzott össze benne? A nem létező rúgó? A lengéscsillapító nagyon egyszerű szerkezet, végül is egy korongot mozgatsz olajban vagy gázban és ezzel ellenállást generálsz és csillapítja a rúgó kilengését. Ha elöregedik, akkor egyszerűen nincs ellenállása, rángathatod, ahogy akarod, a tömítések eleresztenek. A kerék elkezd pattogni, mert nem fékezi semmi a rúgó "rúgózását".
A szerelő egyszerűen palira vett, énszerintem (ha nem raktak bele új rúgót) rosszul rakták vissza a rugót.
Rugó. Miután következetesen rosszul írod, sokadik hozzászólás óta.
A rúgó az p.l egy focista, a középkezdésnél.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7275 Dátum:
2016.08.17 szerda, 06:55:57 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.08.16 kedd, 22:22:18
Rugó. Miután következetesen rosszul írod, sokadik hozzászólás óta.
A rúgó az p.l egy focista, a középkezdésnél.
AndyA
Köszi. Világ életemben azt hittem a rugó is rúg, habár nem lábbal. A feszítő tulajdonsága "rúgás", nem pedig "rugás".
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7276 Dátum:
2016.08.17 szerda, 07:52:26 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.08.16 kedd, 22:22:18
Rugó. Miután következetesen rosszul írod, sokadik hozzászólás óta.
A rúgó az p.l egy focista, a középkezdésnél.
AndyA
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7277 Dátum:
2016.08.17 szerda, 08:53:46 »
Idézetet írta: alf - 2016.08.17 szerda, 07:52:26
Nem röhög
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7278 Dátum:
2016.08.17 szerda, 09:19:21 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.08.17 szerda, 06:55:57
Köszi. Világ életemben azt hittem a rugó is rúg, habár nem lábbal. A feszítő tulajdonsága "rúgás", nem pedig "rugás".
Brachfeld Siegfried is megmondta: "Nehéz nyelv a magyar". Bár ő osztrák születésű volt, és utóbb tanult meg magyarul, de mégis jobban ment neki, mint sok magyar anyanyelvűnek...
https://www.youtube.com/watch?v=PT29zJXRNlU
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7279 Dátum:
2016.08.17 szerda, 09:40:50 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.08.17 szerda, 09:19:21
Brachfeld Siegfried is megmondta: "Nehéz nyelv a magyar". Bár ő osztrák születésű volt, és utóbb tanult meg magyarul, de mégis jobban ment neki, mint sok magyar anyanyelvűnek...
https://www.youtube.com/watch?v=PT29zJXRNlU
AndyA
Számomra az az érdekes, hogy miért 42 évesen kell rájöjjek, hogy valamit egész életemben rosszul tudtam. És nem vagyok egy iskolázatlan ember, 4 nyelvet beszélek. És sose tűnt fel akkor se, ha olvastam....
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7280 Dátum:
2016.08.17 szerda, 09:55:44 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.08.17 szerda, 09:40:50
Számomra az az érdekes, hogy miért 42 évesen kell rájöjjek, hogy valamit egész életemben rosszul tudtam. És nem vagyok egy iskolázatlan ember, 4 nyelvet beszélek. És sose tűnt fel akkor se, ha olvastam....
Mindig tanul az ember. Tudod, a pap sírkövére is azt a feliratot vésik, hogy "Tanulmányait befejezte."
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kcs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7281 Dátum:
2016.08.17 szerda, 17:27:50 »
Idézetet írta: kcs - 2016.08.16 kedd, 20:39:35
Szerintem közel járhatunk ahhoz amit mondtak és amit tapasztalok: valami ilyesmit mondtak a visszahúzó teleszkópról ahogy korábban említettem is, ráadásul a kyb szerintem (emlékeim szerint) gázos. Centikről van szó, holnap lefényképezem.
Egy gyors és gyenge fotó, de a lényeg látszik :
http://www.kephost.com/image/cR8L
Naplózva
MK3 - 1.8 Trend - 2006
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7282 Dátum:
2016.08.17 szerda, 18:28:03 »
Idézetet írta: kcs - 2016.08.17 szerda, 17:27:50
Egy gyors és gyenge fotó, de a lényeg látszik :
http://www.kephost.com/image/cR8L
Tegyél egy homokzsákot a csomagtartóba.
Zacci biztos egyetért velem.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7283 Dátum:
2016.08.20 szombat, 16:44:35 »
Sziasztok! Úgy néz ki a jobb első lengőkar hátsó szilentje behalt. Mi egyszerűbb csak szilent vagy egy komplett lengőkar? És az milyen bontással jár? Házilag mennyire bonyi?
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
shelbygt500
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7284 Dátum:
2016.08.20 szombat, 22:04:46 »
Hello mindenki!
Vettem 1 mondeot, terpeszt a hátulja, mit kéne cserélni hogy "helyre jöjjön"?
Köszi a választ!
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7285 Dátum:
2016.08.20 szombat, 22:13:01 »
Idézetet írta: shelbygt500 - 2016.08.20 szombat, 22:04:46
Hello mindenki!
Vettem 1 mondeot, terpeszt a hátulja, mit kéne cserélni hogy "helyre jöjjön"?
Köszi a választ!
vidd el futóműveshez. Az majd megmondja, van-e baj, mivel, mennyibe kerül
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7286 Dátum:
2016.08.20 szombat, 22:13:22 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2016.08.20 szombat, 16:44:35
Sziasztok! Úgy néz ki a jobb első lengőkar hátsó szilentje behalt. Mi egyszerűbb csak szilent vagy egy komplett lengőkar? És az milyen bontással jár? Házilag mennyire bonyi?
Az a hydroszilent. Csak teljes lengőkart tudsz és érdemes cserélni, vagy kicseréled csak a szilentet poliuretánra, de az nem lesz olcsóbb mint egy gyári lengőkar. Le kell engedni a bölcsőt. Nem 2 perces meló.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
shelbygt500
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7287 Dátum:
2016.08.21 vasárnap, 10:34:50 »
Idézetet írta: Ferqo - 2016.08.20 szombat, 22:13:01
vidd el futóműveshez. Az majd megmondja, van-e baj, mivel, mennyibe kerül
Baja biztos van, mert kanyarban, oldalterhelésnél "leesik a futóműről" a kocsi hátulja, csak gondoltam hátha valakinek volt már ilyen gondja és tudja mit cseréljek, mert szerelőkben én nem bízom, csak magamban....
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7288 Dátum:
2016.08.21 vasárnap, 10:39:11 »
Idézetet írta: shelbygt500 - 2016.08.21 vasárnap, 10:34:50
Baja biztos van, mert kanyarban, oldalterhelésnél "leesik a futóműről" a kocsi hátulja, csak gondoltam hátha valakinek volt már ilyen gondja és tudja mit cseréljek, mert szerelőkben én nem bízom, csak magamban....
oldalterhelésnél "leesik a futóműről" a kocsi hátulja
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7289 Dátum:
2016.08.21 vasárnap, 10:52:53 »
Idézetet írta: shelbygt500 - 2016.08.21 vasárnap, 10:34:50
Baja biztos van, mert kanyarban, oldalterhelésnél "leesik a futóműről" a kocsi hátulja, csak gondoltam hátha valakinek volt már ilyen gondja és tudja mit cseréljek, mert szerelőkben én nem bízom, csak magamban....
Döglött csillapító tud olyat csinálni, hogy ha kanyarban valami megdobja a futóművet, a csillapítás hiánya miatt elpattan annyira, hogy el is csúszik oldalt a kerék. Különösen pl. kanyarban vett aknafedél, villamossín stb. esetén lehet nagyon jól érezni, mivel a vason sokkal rosszabb a tapadás.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7290 Dátum:
2016.08.22 hétfő, 21:01:25 »
Elvittem egy szervízbe a kocsit. Egyenesen de leginkább kanyarban lassan haladva kopog valami. Ott azt mondta a szerelő hogy a kormányműbe van valami fogaskerék az adja a hangot. Aláment nem lóg semmi. Nem hiszem el hogy a kormánynű lenne. De nem mindig adja a hangot. Nem értem. Valakinek ötlet mit nézzek esetleg?
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7291 Dátum:
2016.08.23 kedd, 08:09:00 »
Idézetet írta: nzoli - 2016.08.22 hétfő, 21:01:25
Elvittem egy szervízbe a kocsit. Egyenesen de leginkább kanyarban lassan haladva kopog valami. Ott azt mondta a szerelő hogy a kormányműbe van valami fogaskerék az adja a hangot. Aláment nem lóg semmi. Nem hiszem el hogy a kormánynű lenne. De nem mindig adja a hangot. Nem értem. Valakinek ötlet mit nézzek esetleg?
Nem a féltengely-csuklód ropog? A külső. Akkor ropog, ha forgatod a kormányt, vagy amikor a kormány nem mozog, de a kerék forog? Kopogàs vagy inkább ropog mint mikor tördeli valaki az ujjait?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7292 Dátum:
2016.08.23 kedd, 12:00:48 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.08.23 kedd, 08:09:00
Nem a féltengely-csuklód ropog? A külső. Akkor ropog, ha forgatod a kormányt, vagy amikor a kormány nem mozog, de a kerék forog? Kopogàs vagy inkább ropog mint mikor tördeli valaki az ujjait?
Féltengely-csuklót hogy lehet ellenőrizni? Ha egyenesen állok be a parkolóba a kerék forog kormányt nem mozgatva kopog ugyan ez van ha fordulásból állok be. De hangosabb a kopogás ha van döccenő.
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7293 Dátum:
2016.08.24 szerda, 08:23:09 »
Idézetet írta: nzoli - 2016.08.23 kedd, 12:00:48
Féltengely-csuklót hogy lehet ellenőrizni? Ha egyenesen állok be a parkolóba a kerék forog kormányt nem mozgatva kopog ugyan ez van ha fordulásból állok be. De hangosabb a kopogás ha van döccenő.
Kitekert kormánynál elkezded tolni a kocsit és fülelsz. Még mindig nem egyértelmű így fórumon keresztül, milyen nemű zajokat hallasz. Vidd el futóműveshez, próbáld reprodukálni a hangot, mutasd meg. Ha nem tudja, Vidd máshoz.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Robin
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7294 Dátum:
2016.08.24 szerda, 14:24:11 »
Idézetet írta: shelbygt500 - 2016.08.21 vasárnap, 10:34:50
Baja biztos van, mert kanyarban, oldalterhelésnél "leesik a futóműről" a kocsi hátulja, csak gondoltam hátha valakinek volt már ilyen gondja és tudja mit cseréljek, mert szerelőkben én nem bízom, csak magamban....
Nekem ugyanez volt: terpesztett és kicsit "erősebben" vett kanyarokban éreztem egy "dobást" a hátuljánál.
A bumeráng alakú öntvény lengőkarokat és a lemez keresztlengőkart (kutyacsont?) cseréltem, mindkét oldalt. Az enyém kombi. A sedan más, neked nem tudom milyen...
Ha nem vagy biztos mit kell cserélni, tényleg vidd futóműellenőrzésre!
Naplózva
2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7295 Dátum:
2016.08.24 szerda, 14:27:08 »
Idézetet írta: Robin - 2016.08.24 szerda, 14:24:11
Nekem ugyanez volt: terpesztett és kicsit "erősebben" vett kanyarokban éreztem egy "dobást" a hátuljánál.
A bumeráng alakú öntvény lengőkarokat és a lemez keresztlengőkart (kutyacsont?) cseréltem, mindkét oldalt. Az enyém kombi. A sedan más, neked nem tudom milyen...
Ha nem vagy biztos mit kell cserélni, tényleg vidd futóműellenőrzésre!
A kombinál ez a terpesztés jellemzően mitől van?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Robin
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7296 Dátum:
2016.08.24 szerda, 14:40:14 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.08.24 szerda, 14:27:08
A kombinál ez a terpesztés jellemzően mitől van?
AndyA
A lengőkarokban a szilentek annyira ki voltak kopva (nálam legalábbis), hogy a kocsi saját súlya alatt a kerekeket alját kifelé nyomta. Nemtom rá a szakszót, asszem negatív kerékdőlés.
Naplózva
2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
shelbygt500
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7297 Dátum:
2016.08.24 szerda, 16:46:57 »
Idézetet írta: Robin - 2016.08.24 szerda, 14:24:11
Nekem ugyanez volt: terpesztett és kicsit "erősebben" vett kanyarokban éreztem egy "dobást" a hátuljánál.
A bumeráng alakú öntvény lengőkarokat és a lemez keresztlengőkart (kutyacsont?) cseréltem, mindkét oldalt. Az enyém kombi. A sedan más, neked nem tudom milyen...
Ha nem vagy biztos mit kell cserélni, tényleg vidd futóműellenőrzésre!
Nekem is kombim van, köszi az infót
"kutyacsont" -milyen néven keressem az alkatrészboltban?
Neked megoldódott a dolog?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7298 Dátum:
2016.08.24 szerda, 16:54:24 »
Idézetet írta: shelbygt500 - 2016.08.24 szerda, 16:46:57
Nekem is kombim van, köszi az infót
"kutyacsont" -milyen néven keressem az alkatrészboltban?
Neked megoldódott a dolog?
Mondd nekik ezt, tudni fogják, mi az.
Egyébként stabilizátor pálca vagy rúd a hivatalos neve.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7299 Dátum:
2016.08.24 szerda, 16:55:43 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.08.24 szerda, 16:54:24
Mondd nekik ezt, tudni fogják, mi az.
Egyébként stabilizátor pálca vagy rúd a hivatalos neve.
AndyA
Stabilizátor összekötő rúd
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak:
1
...
139
140
141
142
143
144
145
[
146
]
147
148
149
150
151
152
153
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ