Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 00:37:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 158 159 160 161 162 163 164 [165] 166 167 168 169 170 171 172 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2887994 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8200 Dátum: 2017.11.15 szerda, 17:30:42 »

Most kaptam a "fülest", hogy neked kombid van(nem is figyeltem), és a kombin más az egész.
nyakonvágtak? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8201 Dátum: 2017.11.15 szerda, 17:31:57 »

nyakonvágtak? vigyor3

Ja, felugrott a beépített súgó. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
alphatango
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48


E-mail
« Új hozzászólás #8202 Dátum: 2017.11.15 szerda, 17:38:56 »

Most kaptam a "fülest", hogy neked kombid van(nem is figyeltem), és a kombin más az egész.
Igen.
kombi hátsó futóműben is van ez a hídszilent, vagy ott más ?
Épp tegnap "jártam" az autó alatt, de bevallom nem emlékszem minden csavarjára...
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI kombi 2005/12 facelift
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #8203 Dátum: 2017.11.15 szerda, 18:08:04 »

Sziasztok.

 3 tdci  kombi 2005, hátsófutómű.
Rettenetesen kopog. Lengéscsillapítók, lengőkarok,kutyacsontok cserélve. Talán még rosszabb, mint volt.
Mi a bánat lehet ?

Köszi a válaszokat előre is.

Hátsó stabilizátor rúd szilentje cserélve volt? Mivel ez a kaszni aljára van felcsatlakoztatva, ha ki van kopva komoly kopogást tudd művelni.

A kép csak illusztráció, de ezt kellene megnézni:

https://kephost.com/image/EJ5g
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.15 szerda, 18:12:05 írta brughom » Naplózva

mondejó 2.5 V6
alphatango
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48


E-mail
« Új hozzászólás #8204 Dátum: 2017.11.15 szerda, 18:17:13 »

Hátsó stabilizátor rúd szilentje cserélve volt? Mivel ez a kaszni aljára van felcsatlakoztatva, ha ki van kopva komoly kopogást tudd művelni.

http://www.***/view.php?filename=126f9a4442ecf6c8a744657fd.jpg


A kép csak illusztráció, de ezt kellene megnézni:


Köszi,
Na ez még nem volt cserélve. Ugyan találkoztam vele, a stabilizátor rudat próbáltam kézzel megmozdítani, de úgy semmi.
Ha az cserés, akkor kellene, hogy látszódjon rajta valami ?
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI kombi 2005/12 facelift
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8205 Dátum: 2017.11.15 szerda, 21:01:26 »

Köszi,
Na ez még nem volt cserélve. Ugyan találkoztam vele, a stabilizátor rudat próbáltam kézzel megmozdítani, de úgy semmi.
Ha az cserés, akkor kellene, hogy látszódjon rajta valami ?

Ha megemelik az autót és akkor rángatod, akkor nem lesz semmi mert feszül. Aknából kell rángatni.
Nem feltétlen látod így, de ha majd a kezedben lesz a rossz meg a jó, akkor látni fogod mennyivel szűkebb az új.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8206 Dátum: 2017.11.16 csütörtök, 08:47:44 »

Köszi,
Na ez még nem volt cserélve. Ugyan találkoztam vele, a stabilizátor rudat próbáltam kézzel megmozdítani, de úgy semmi.
Ha az cserés, akkor kellene, hogy látszódjon rajta valami ?

Na, te is írd le szépen százszor copy&paste nélkül, hogy "látsszon"!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #8207 Dátum: 2017.11.16 csütörtök, 09:58:52 »

Köszi,
Na ez még nem volt cserélve. Ugyan találkoztam vele, a stabilizátor rudat próbáltam kézzel megmozdítani, de úgy semmi.
Ha az cserés, akkor kellene, hogy látszódjon rajta valami ?

Azért arra figyelj, hogy a rögzítőcsavar igencsak bele tud rohadni az alvázba. Az enyémnél a két csavart karosszériás vette ki.               Egy kis melegítés- egy kis csavarás  wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #8208 Dátum: 2017.11.24 péntek, 18:04:59 »

Sziasztok!

Úgy néz ki összejön az ültetős project az autóhoz. Egy TA-Technix fix futóművet néztem ki. Az lenne kérdésem, aki használ/használt ilyen futóművet az autó alatt, milyen tapasztalatuk van vele? Azoknak a véleményére is kíváncsi lennék, akik másoktól hallottak róla infókat vagy más autó alatt használtak ilyet.  Cheesy

Ez lenne az:

http://www.ta-technix.hu/vmchk/FIX-FUTOM%C5%B0VEK/FORD/MONDEO/EVOFO110-R496-Ford-Mondeo-50/50mm-es-Fix-Sport-Futom%C5%B1-2000.10-2007.05/

Előre is köszönöm!

Szép estét!
Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8209 Dátum: 2017.11.24 péntek, 22:42:41 »

Sziasztok!

Úgy néz ki összejön az ültetős project az autóhoz. Egy TA-Technix fix futóművet néztem ki. Az lenne kérdésem, aki használ/használt ilyen futóművet az autó alatt, milyen tapasztalatuk van vele? Azoknak a véleményére is kíváncsi lennék, akik másoktól hallottak róla infókat vagy más autó alatt használtak ilyet.  Cheesy

Ez lenne az:

http://www.ta-technix.hu/vmchk/FIX-FUTOM%C5%B0VEK/FORD/MONDEO/EVOFO110-R496-Ford-Mondeo-50/50mm-es-Fix-Sport-Futom%C5%B1-2000.10-2007.05/

Előre is köszönöm!

Szép estét!
egy kalapkaki. eibach rugószettet tegyél a gyári "sport" lengéscsillapítóra
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #8210 Dátum: 2017.11.27 hétfő, 01:21:01 »

egy kalapkaki. eibach rugószettet tegyél a gyári "sport" lengéscsillapítóra

Nézegettem az Eibach-okat is, de kompletten biztosabb és tartósabb lenne a csere. Na meg az Eibach "csak" 30/30mm-t enged.
Egyébként beszéltem egyik haverral, neki TA van a kocsija alatt (Corolla), és azt mondta meg van vele elégedve. Kellőképp kemény, de mégsem annyira. Elég komfortosan lehet vele közlekedni. Cheesy

Köszi a választ egyébként!
Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #8211 Dátum: 2017.11.28 kedd, 09:32:24 »

Nézegettem az Eibach-okat is, de kompletten biztosabb és tartósabb lenne a csere. Na meg az Eibach "csak" 30/30mm-t enged.
Egyébként beszéltem egyik haverral, neki TA van a kocsija alatt (Corolla), és azt mondta meg van vele elégedve. Kellőképp kemény, de mégsem annyira. Elég komfortosan lehet vele közlekedni. Cheesy

Köszi a választ egyébként!

Az ültetésnél azért vedd figyelembe, hogy a keményebb futóműtől bizonyos alkatrészek hamarább feladják magukat. Pl: toronycsapágy, szilentek stb.  Ültetve az autó 80-90 %-ban autópályán tökéletes, más egyéb úton a futóművet darálja.

Én már csak tudom  wave

Jól át kell gondolni, hogy hol és mire akarod használni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.28 kedd, 09:34:27 írta brughom » Naplózva

mondejó 2.5 V6
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #8212 Dátum: 2017.11.29 szerda, 22:52:29 »

Üdv kedves tagtársak!!

Sajnos mostanában olyan jelenség jött elő a kocsimban,amiről muszáj leszek kikérni a véleményeteket hát ha valaki tudna nekem segíteni.
A jelenség a következő:
   Ha elkezdek gyorsítani a kocsival akkor eléggé erőteljesen rázza a kormány a kezemet.
80-90 körül még tűrhető a történet,de 120-nál már nagyon zavaró jelenség.
Az autószerelőm azt mondja,hogy az első futóműben semmi sincs fellazulva és nem kopog semmi.
A kerékkel biztos nem lehet gond,mert most lett kicserélve a nyári télire és nem változott semmi.Ugyan úgy rázza.
segítségeteket előre is köszönöm!!

Üdv: István
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8213 Dátum: 2017.11.29 szerda, 22:55:50 »

Üdv kedves tagtársak!!

Sajnos mostanában olyan jelenség jött elő a kocsimban,amiről muszáj leszek kikérni a véleményeteket hát ha valaki tudna nekem segíteni.
A jelenség a következő:
   Ha elkezdek gyorsítani a kocsival akkor eléggé erőteljesen rázza a kormány a kezemet.
80-90 körül még tűrhető a történet,de 120-nál már nagyon zavaró jelenség.
Az autószerelőm azt mondja,hogy az első futóműben semmi sincs fellazulva és nem kopog semmi.
A kerékkel biztos nem lehet gond,mert most lett kicserélve a nyári télire és nem változott semmi.Ugyan úgy rázza.
segítségeteket előre is köszönöm!!

Üdv: István

Féltengely esetleg?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #8214 Dátum: 2017.11.30 csütörtök, 12:47:32 »

Féltengely esetleg?
Az első futóműben mindent megnézett a szerelőm,azt mondta nem lötyög és nem kopog semmi.
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8215 Dátum: 2017.11.30 csütörtök, 18:13:52 »

Üdv kedves tagtársak!!

Sajnos mostanában olyan jelenség jött elő a kocsimban,amiről muszáj leszek kikérni a véleményeteket hát ha valaki tudna nekem segíteni.
A jelenség a következő:
   Ha elkezdek gyorsítani a kocsival akkor eléggé erőteljesen rázza a kormány a kezemet.
80-90 körül még tűrhető a történet,de 120-nál már nagyon zavaró jelenség.
Az autószerelőm azt mondja,hogy az első futóműben semmi sincs fellazulva és nem kopog semmi.
A kerékkel biztos nem lehet gond,mert most lett kicserélve a nyári télire és nem változott semmi.Ugyan úgy rázza.
segítségeteket előre is köszönöm!!

Üdv: István

Jellemzően, ha állandó jelleggel ráz, sebesség növekedésével erősödik, akkor centírozás.
Ha csak erős gyorsításnál ráz, ami alább hagy ha elveszed a gázt, akkor féltengely (belső csukló).
Ha csak bizonyos sebességtartományban ráz, pl: 30-50km/h vagy 80-100 között, akkor is féltengely.
Vannak alkatrészek, amit csak aknából lehet megrángatni, ha az autó a "lábán", áll, mert megemelve befeszül. Pl: kormányösszekötő gömbfej.
A féltengely is, amint megemeli, kikerül a görgő a kis gödréből, már nem kotyog.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 687


E-mail
« Új hozzászólás #8216 Dátum: 2017.11.30 csütörtök, 19:12:24 »

80-90 körül még tűrhető a történet,de 120-nál már nagyon zavaró jelenség.
Nálunk a Focusnál tapasztaltunk hasonlót nyári gumi+felni (tavaly volt centírozva és agyonhasználva sincs az autó) esetén. Amit nem tudtam egyértelműen beazonosítani, hogy a gyorsítás befolyásolja-e a kormányrázást. Viszont, most, hogy már fent van a téli gumi+másik felni, biztosan nincs rázás. Tavasszal ráteszem a Mondeo nyári szettjét, és kipróbálom azzal. Valószínűleg a nyári gumi és/vagy felni okozza esetemben. A lényeg: ha van rá mód, próbáld ki másik garnitúra kerekekkel.
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8217 Dátum: 2017.11.30 csütörtök, 19:15:08 »

Nálunk a Focusnál tapasztaltunk hasonlót nyári gumi+felni (tavaly volt centírozva és agyonhasználva sincs az autó) esetén. Amit nem tudtam egyértelműen beazonosítani, hogy a gyorsítás befolyásolja-e a kormányrázást. Viszont, most, hogy már fent van a téli gumi+másik felni, biztosan nincs rázás. Tavasszal ráteszem a Mondeo nyári szettjét, és kipróbálom azzal. Valószínűleg a nyári gumi és/vagy felni okozza esetemben. A lényeg: ha van rá mód, próbáld ki másik garnitúra kerekekkel.
"A kerékkel biztos nem lehet gond,mert most lett kicserélve a nyári télire és nem változott semmi.Ugyan úgy rázza."
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 687


E-mail
« Új hozzászólás #8218 Dátum: 2017.11.30 csütörtök, 19:32:30 »

"A kerékkel biztos nem lehet gond,mert most lett kicserélve a nyári télire és nem változott semmi.Ugyan úgy rázza."
Hopp, értőolvasás részemről falbav
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #8219 Dátum: 2017.12.01 péntek, 10:59:29 »

"A kerékkel biztos nem lehet gond,mert most lett kicserélve a nyári télire és nem változott semmi.Ugyan úgy rázza."
Nem lehet, hogy mindkét garnitúrát centírozni kellene? Nekem   rázta a nyári is meg a téli is aztán kiderült, hogy rossz gumisnál jártam. Elvittem máshova kicentírozta és megszűnt a hiba.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
gegi3
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 202


E-mail
« Új hozzászólás #8220 Dátum: 2017.12.15 péntek, 18:50:26 »

Sziasztok! Ebben a hibakód ám kérnem a segítségetek: C1310 fék Hidraulikus nyomásátalakítója bal első kerék áramkör hiba.

Ez most ABS kocka hiba lenne vagy az ABS jeladó . Előre is köszönöm a válaszokat .
Naplózva

Mondeo MK3 2001 1.8 (Sedan) Benzin-Gáz (CGBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8221 Dátum: 2017.12.15 péntek, 21:09:05 »

Sziasztok! Ebben a hibakód ám kérnem a segítségetek: C1310 fék Hidraulikus nyomásátalakítója bal első kerék áramkör hiba.

Ez most ABS kocka hiba lenne vagy az ABS jeladó . Előre is köszönöm a válaszokat .
van egy csatlakozó.annak a kontakthibáját már mások megtalálták erre a hibára.

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?anno=2&depth=1&hl=hu&rurl=translate.google.hu&sl=de&sp=nmt4&tl=hu&u=https://www.motor-talk.de/bilder/mondeo-esp-problem-g65188678/focus-i207284895.html&usg=ALkJrhgULOlnTol0gp1UgkbCWXL0MAHWlw
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #8222 Dátum: 2017.12.21 csütörtök, 17:46:39 »

Sziasztok!

Baráti áron vásároltam ezt az új gyári szépséget:



A fogszámok stimmelnek (benzines 2.0 manuál 35-27) de a hosszméret és a csuklók átmérői nem egyeznek az enyémben lévővel. (webshopokban 580mm körüli értékeket adnak meg hosszúságra)
 Külső csukló átmérője 90mm amit kiszereltem 82mm
A belső csukló is láthatóan vaskosabb.


Hossza 605mm ha összenyomom (belső csuklót ütközésig) akkor 582mm. Gumi harangok közti távolság 160mm, tengely átmérő 28mm.
Gyártási év :2006 Külső harangon ennyit találtam: GKN DOENA 1S7W 3B413 DA 0098 2DB
Próbáltam hasonló paraméterekkel más ford modellekével összehasonlítani, de nem találtam egyezést.
Most szerintetek ez jó az én mondeomhoz, vagy egyáltalán mihez való?
Köszönöm a segítséget!
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.21 csütörtök, 19:55:07 írta kisorob » Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8223 Dátum: 2017.12.21 csütörtök, 20:08:03 »

Sziasztok!

Baráti áron vásároltam ezt az új gyári szépséget:



A fogszámok stimmelnek (benzines 2.0 manuál 35-27) de a hosszméret és a csuklók átmérői nem egyeznek az enyémben lévővel. (webshopokban 580mm körüli értékeket adnak meg hosszúságra)
 Külső csukló átmérője 90mm amit kiszereltem 82mm
A belső csukló is láthatóan vaskosabb.
[img]https://www.kephost.com/images/2017/12/21/20171221_162423.md.jpg[/img
[img]https://www.kephost.com/images/2017/12/21/20171221_162520.md.jpg[/img
Hossza 605mm ha összenyomom (belső csuklót ütközésig) akkor 582mm. Gumi harangok közti távolság 160mm, tengely átmérő 28mm.
Gyártási év :2006 Külső harangon ennyit találtam: GKN DOENA 1S7W 3B413 DA 0098 2DB
Próbáltam hasonló paraméterekkel más ford modellekével összehasonlítani, de nem találtam egyezést.
Most szerintetek ez jó az én mondeomhoz, vagy egyáltalán mihez való?
Köszönöm a segítséget!

Nem lehet, hogy a manuális-automata váltó közötti különbség az ok?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8224 Dátum: 2017.12.21 csütörtök, 20:15:30 »

Sziasztok!

Baráti áron vásároltam ezt az új gyári szépséget:



A fogszámok stimmelnek (benzines 2.0 manuál 35-27) de a hosszméret és a csuklók átmérői nem egyeznek az enyémben lévővel. (webshopokban 580mm körüli értékeket adnak meg hosszúságra)
 Külső csukló átmérője 90mm amit kiszereltem 82mm
A belső csukló is
Hossza 605mm ha összenyomom (belső csuklót ütközésig) akkor 582mm. Gumi harangok közti távolság 160mm, tengely átmérő 28mm.
Gyártási év :2006 Külső harangon ennyit találtam: GKN DOENA 1S7W 3B413 DA 0098 2DB
Próbáltam hasonló paraméterekkel más ford modellekével összehasonlítani, de nem találtam egyezést.
Most szerintetek ez jó az én mondeomhoz, vagy egyáltalán mihez való?
Köszönöm a segítséget!

Az automata 2.0 gumiharang távolság 160mm. A manuálisé 180mm.
A V6 és dízeleké 165.5mm és a dízeleknél szokott lenni centírozó súly.
Most a tiéd vagy automatába való, vagy V6/dízelbe.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #8225 Dátum: 2017.12.21 csütörtök, 20:29:57 »

Az automata 2.0 gumiharang távolság 160mm. A manuálisé 180mm.
A V6 és dízeleké 165.5mm és a dízeleknél szokott lenni centírozó súly.
Most a tiéd vagy automatába való, vagy V6/dízelbe.


Végignéztem a dízel féltengely választékot, mindenhol 580-581mm írnak hosszra. Nincs külön feltüntetve a váltó fajtája. (talán a köztes tengely más azoknál)
Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #8226 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 16:08:47 »

Az automata 2.0 gumiharang távolság 160mm. A manuálisé 180mm.
A V6 és dízeleké 165.5mm és a dízeleknél szokott lenni centírozó súly.
Most a tiéd vagy automatába való, vagy V6/dízelbe.


Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat!
Hosszú szabadon voltam, és szeretek a kocsi alatt görnyedni, ezért belefogtam a cserébe.   vigyor3

Kiszereltem a régi féltengelyt, és egymás mellé téve nem látszik különbség. Hossz egyforma, fogszámok stimmelnek. Amit észrevettem, hogy az új féltengely csuklói vastagabbak, a tengely tömör.
A hossza mindkettőnek 600-605mm, belső csukló ütközésig való összenyomása után jön ki az a kb 580mm amit a leírásokban megadnak.
A képek nagyíthatók!



Be is építettem, és tökéletes!



Megérte a kemény 63 fontot, postával együtt....... taps  https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford-Mondeo-driveshaft-Mk1-Mk2-Mk3/322866021518?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Még érdekességképpen megemlíteném, hogy a kiszerelt féltengelyen lévő külső csuklóban ezer km van és már kotyog 1-2 millimétert mindkét irányban (ruville)  eljen

« Utoljára szerkesztve: 2018.01.15 hétfő, 16:23:00 írta kisorob » Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8227 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 17:08:33 »


Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat!
Hosszú szabadon voltam, és szeretek a kocsi alatt görnyedni, ezért belefogtam a cserébe.   vigyor3

Kiszereltem a régi féltengelyt, és egymás mellé téve nem látszik különbség. Hossz egyforma, fogszámok stimmelnek. Amit észrevettem, hogy az új féltengely csuklói vastagabbak, a tengely tömör.
A hossza mindkettőnek 600-605mm, belső csukló ütközésig való összenyomása után jön ki az a kb 580mm amit a leírásokban megadnak.
A képek nagyíthatók!



Még érdekességképpen megemlíteném, hogy a kiszerelt féltengelyen lévő külső csuklóban ezer km van és már kotyog 1-2 millimétert mindkét irányban (ruville)  eljen



És mi az a gumiizé az újon?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8228 Dátum: 2018.01.16 kedd, 11:32:06 »

És mi az a gumiizé az újon?

Centír súly
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8229 Dátum: 2018.01.17 szerda, 12:36:21 »

Centír súly

Az nincs mindegyiken?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8230 Dátum: 2018.01.17 szerda, 13:26:08 »

Az nincs mindegyiken?

Nincs. Tudtommal csak dízeleken és 2.5 V6-on lehetnek, mert azoknak tömör a féltengelye. Lehet, hogy emiatt.
Én még 1.8-2.0 benzinesen nem láttam, de nem kizárt, hogy tévedek. Lényeg a lényeg, ha van, akkor kell, ha nincs, akkor nem.  vigyor3

A kolléga a fenti képeken úgy látom dízel/V6 tengelyt rakott be az autóba. Ezt onnan látom, hogy az új tengely (tömör) átmérője kissebb mint a régié (üreges),
illetve a gumiharangok távolsága is  kissebb az újon. Viszont ha működik, örüljünk.

Nézd meg féltengely leírásomat, minden ott van a végén: http://mondeo.hu/index.php?topic=26153.0#lastPost

 wave
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.17 szerda, 13:38:38 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8231 Dátum: 2018.01.17 szerda, 13:42:47 »

Nincs. Tudtommal csak dízeleken és 2.5 V6-on lehetnek, mert azoknak tömör a féltengelye. Lehet, hogy emiatt.
Én még 1.8-2.0 benzinesen nem láttam, de nem kizárt, hogy tévedek. Lényeg a lényeg, ha van, akkor kell, ha nincs, akkor nem.  vigyor3

A kolléga a fenti képeken úgy látom dízel/V6 tengelyt rakott be az autóba. Ezt onnan látom, hogy az új tengely (tömör) átmérője kissebb mint a régié (üreges),
illetve a gumiharangok távolsága is  kissebb az újon. Viszont ha működik, örüljünk.

Nézd meg féltengely leírásomat, minden ott van a végén: http://mondeo.hu/index.php?topic=26153.0#lastPost

 wave

Az enyémen se volt, se az "újon" ami felkerült. Azért is kérdeztem hogy ezmiez? vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8232 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 18:34:33 »

Sziasztok ! Van egy 2004.-es 1.8 (125 le) benzines mondeom (B4Y, lépcsőshátú). Múlt hét előtt cserélve lett benne a két első lengéscsillapító, két toronycsapágy, illetve két első spirálrugó elől. Miután elhoztam a szerelőtől másnap elkezdett a bal első futómű felől nyikorgó fémes hang hallatszani mikor úthibára hajtottam. Ezt követően pár napig így használtam majd mivel erősödött a nyikorgás vissza vittem a szerelőhöz. Ő közölte , hogy valószínűleg a bal első toronycsapágy hibás ezért vettem bele egy másikat . A csere után megszűnt a nyikorgás mikor úthibára hajtottam.
A második toronycsapágy csere után most azt kezdte el ha balra tekerem a kormányt kanyarodás közbe kb. a tekerés közepénél hosszú nyikorgó hang hallatszik a futómű bal oldala felől a toronycsapágy irányából amíg koppanásig nem tekerem a kormányt, visszafele tekerve egyenes állás felé ugyan ez a tünet.  Ha jobbra tekerem akkor meg ropogó mély hang jön a jobb oldali futómű felől. Ha úthibára hajtok jelenleg semmilyen tünetet nem produkál az autó, illetve szépen megy egyenesen, nem ráz a kormány, csak kanyarodás közbe vannak most ezek a hangok amiket leírtam. Mi okozhatja ezeket a tüneteket illetve mi a megoldás rá?

a két első lengéscsillapító KYB(Kayaba) márkárjú, a toronycsapágy először lemförder lett beépítve mindkét oldalt aztán bal oldalra monroe-ra lett cserélve, a spirálrugók mindkét oldalon febi-bilstein márkájúak.

A válaszokat előre is köszönöm !
kayaba...aúú... vigyor3

A jobb első toronycsapágy ropog.
A nyikorgás szerintem szervő vagy kormánygép.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
adamo1990
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #8233 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 18:37:02 »

mire utal az aúú a kayaba után ?Cheesy illetve mitől ropog egy vadonat új toronycsapágy ?Cheesy
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8234 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 18:38:51 »

mire utal az aúú a kayaba után ?Cheesy illetve mitől ropog egy vadonat új toronycsapágy ?Cheesy
volt a márkával egy facca garanciális ügyintézésem a Bárdinál.3hetet bírt,majd elfosta az olajat magából.
De más típushoz vettem.
Azt írtad a bal oldalit is már 2x cserélted.Most a jobbat is kell... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8235 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 18:50:02 »

hát de mi okozza ? mindkét oldal gyári hibás lenne vagy valami oka csak van hogy két zsír új toronycsapágy szétmegy ?! Amúgy a torony csapágyakat én is bárdinál vettem mert volt vevőkódom... megírnád nekem privát üzenetbe mi a menete náluk egy beépített hibás alkatrész garancilás cseréjének, mivel gondolom az is jó hosszú folyamat mire bevizsgálják meg stb stb. nem tudom érdemes e belevágnom a toronycsapágyakkal :S előre is köszi !
a számla
a beszerelésről szerelési nyilatkozat cég pecséttel
és a rossz alkatrész(addig is valami kell,mert mozgásképtelen az autó, addig sajátmárkás telók.)
Pár hét mire visszadobják,nem fizetnek,ezer telefon.
aztán mikor rájukborítod az asztalt,akkor  a kayabá árát visszaadják, hogy ne keltsd a rossz hírüket.
Mondom neked,nem ért meg ennyi utána rohangászást.Pedig 47 volt a szett.asszem...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
adamo1990
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #8236 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 19:01:32 »

a számla
a beszerelésről szerelési nyilatkozat cég pecséttel
és a rossz alkatrész(addig is valami kell,mert mozgásképtelen az autó, addig sajátmárkás telók.)
Pár hét mire visszadobják,nem fizetnek,ezer telefon.
aztán mikor rájukborítod az asztalt,akkor  a kayabá árát visszaadják, hogy ne keltsd a rossz hírüket.
Mondom neked,nem ért meg ennyi utána rohangászást.Pedig 47 volt a szett.asszem...

Hát no komment , amúgy igen én is hasonlóra gondoltam ezért inkább hagyom az egészet . Csak bosszant hogy már kicseréltem szinte az egész első futóművet és rosszabb lett mint előtte mármint ezek a nyikorgások ropogások terén ...
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #8237 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 20:02:45 »

Hát no komment , amúgy igen én is hasonlóra gondoltam ezért inkább hagyom az egészet . Csak bosszant hogy már kicseréltem szinte az egész első futóművet és rosszabb lett mint előtte mármint ezek a nyikorgások ropogások terén ...
Kormány gömbcsukló nekem az nyikorgott mint a fene már kezdem megréműlni, hogy valami komoly. Érdemes megnézni.

y!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
adamo1990
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #8238 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 20:52:24 »

Kormány gömbcsukló nekem az nyikorgott mint a fene már kezdem megréműlni, hogy valami komoly. Érdemes megnézni.

y!

Köszi a választ! Azt kizárnám mivel  mindkét oldalon kormányösszekötő gömbfej , stabilizátor pàlcák, lengő kar gömbfej is cserélve lett múlt év nyáron mindegyikből jobb márkákra.
Naplózva
LiZo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 105



« Új hozzászólás #8239 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 21:37:01 »

Hát no komment , amúgy igen én is hasonlóra gondoltam ezért inkább hagyom az egészet . Csak bosszant hogy már kicseréltem szinte az egész első futóművet és rosszabb lett mint előtte mármint ezek a nyikorgások ropogások terén ...

Hali, 

   Nekem visszaadták egy generátor árát (leégett, félév és egy nap után !), visszavittem, felvették a jegyzőkönyvet, elküldték kivizsgálni, majd kb. 3-4 hét  után hívtak, hogy mehetek a pénzért !   Wink   Ezt csak azért írom, mert talán mégis meg kéne próbálnod...!
Naplózva

2001 /  2.0 benz. aut. Ghia   /Sedan   (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés)   300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
LiZo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 105



« Új hozzászólás #8240 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 21:47:16 »

Sziasztok ! Van egy 2004.-es 1.8 (125 le) benzines mondeom (B4Y, lépcsőshátú). Múlt hét előtt cserélve lett benne a két első lengéscsillapító, két toronycsapágy, illetve két első spirálrugó elől. Miután elhoztam a szerelőtől másnap elkezdett a bal első futómű felől nyikorgó fémes hang hallatszani mikor úthibára hajtottam. Ezt követően pár napig így használtam majd mivel erősödött a nyikorgás vissza vittem a szerelőhöz. Ő közölte , hogy valószínűleg a bal első toronycsapágy hibás ezért vettem bele egy másikat . A csere után megszűnt a nyikorgás mikor úthibára hajtottam.
A második toronycsapágy csere után most azt kezdte el ha balra tekerem a kormányt kanyarodás közbe kb. a tekerés közepénél hosszú nyikorgó hang hallatszik a futómű bal oldala felől a toronycsapágy irányából amíg koppanásig nem tekerem a kormányt, visszafele tekerve egyenes állás felé ugyan ez a tünet.  Ha jobbra tekerem akkor meg ropogó mély hang jön a jobb oldali futómű felől. Ha úthibára hajtok jelenleg semmilyen tünetet nem produkál az autó, illetve szépen megy egyenesen, nem ráz a kormány, csak kanyarodás közbe vannak most ezek a hangok amiket leírtam. Mi okozhatja ezeket a tüneteket illetve mi a megoldás rá?

a két első lengéscsillapító KYB(Kayaba) márkárjú, a toronycsapágy először lemförder lett beépítve mindkét oldalt aztán bal oldalra monroe-ra lett cserélve, a spirálrugók mindkét oldalon febi-bilstein márkájúak.

A válaszokat előre is köszönöm !

Mi áron volt(ak) a csapágyak ?? ...az enyém is "ropog" a jobb oldalon - gondolom ugyanaz a probléma - lassan kénytelen leszek cseréltetni !   merges3
Naplózva

2001 /  2.0 benz. aut. Ghia   /Sedan   (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés)   300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
adamo1990
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #8241 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 21:58:12 »

Mi áron volt(ak) a csapágyak ?? ...az enyém is "ropog" a jobb oldalon - gondolom ugyanaz a probléma - lassan kénytelen leszek cseréltetni !   merges3


Nekem kedvezménnyel együtt lemförder toronycsapágy+ szilent szett kb 10 ezer per darab össz vissz 20 ezer volt a két oldali a második csere monroe-ra kedvezménnyel 8 ezer volt
Naplózva
LiZo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 105



« Új hozzászólás #8242 Dátum: 2018.01.29 hétfő, 22:07:59 »

Nekem kedvezménnyel együtt lemförder toronycsapágy+ szilent szett kb 10 ezer per darab össz vissz 20 ezer volt a két oldali a második csere monroe-ra kedvezménnyel 8 ezer volt

Köszi !   wave
Naplózva

2001 /  2.0 benz. aut. Ghia   /Sedan   (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés)   300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8243 Dátum: 2018.01.30 kedd, 08:53:29 »

Valakinek esetleg megoldási tanácsa a ropogásra illetve nyikorgásra ? Vagy megint cseréljek mindent hátha jobb lesz ?!  vigyor3 nyes

Vidd másik szerelőhöz.
Naplózva
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #8244 Dátum: 2018.01.30 kedd, 16:47:22 »

Van arra tippetek, hogy nyomvályús úton miért akarja "kivenni" a kezemből a kormányt? (Úgy ítélem hogy elég erősen húz jobbra vagy balra attól függ, hogy melyik oldalán vagyok a vályúnak). Voltam futómű és lengéscsillapítóellenőrzésen, megrázták, megrángatták, de csak egy első stabpálca szorult cserére, amit kicseréltem. Változás semmi... Gyári méretű kerék van rajta.  Nyugodjak bele hogy ez ilyen?
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #8245 Dátum: 2018.01.30 kedd, 17:22:26 »

Valószínű, hogy a nyomvályú szélessége azonos, mint a gumid szélessége; de a nyomvályú vonalának iránya kicsit eltér a te általad tartott iránytól és azt érzed a kocsin. Ellentartasz neki. Ha szélesebb lenne a gumid mint a nyomvályú szélessége, lehet kevésbé ülne bele a gumid nyomvályúba és kevésbé vezetné meg; ha keskenyebb lenne a gumid, mint a nyomvályú szélessége, akkor meg lehet észre sem vennéd a megvezetést mert simán lavírozna a gumid a vályúban. Nekem ezt ezzel magyarázták, amikor ilyet tapasztaltam.
PZs
Van arra tippetek, hogy nyomvályús úton miért akarja "kivenni" a kezemből a kormányt? (Úgy ítélem hogy elég erősen húz jobbra vagy balra attól függ, hogy melyik oldalán vagyok a vályúnak). Voltam futómű és lengéscsillapítóellenőrzésen, megrázták, megrángatták, de csak egy első stabpálca szorult cserére, amit kicseréltem. Változás semmi... Gyári méretű kerék van rajta.  Nyugodjak bele hogy ez ilyen?
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #8246 Dátum: 2018.01.30 kedd, 17:42:44 »

Valószínű, hogy a nyomvályú szélessége azonos, mint a gumid szélessége; de a nyomvályú vonalának iránya kicsit eltér a te általad tartott iránytól és azt érzed a kocsin. Ellentartasz neki. Ha szélesebb lenne a gumid mint a nyomvályú szélessége, lehet kevésbé ülne bele a gumid nyomvályúba és kevésbé vezetné meg; ha keskenyebb lenne a gumid, mint a nyomvályú szélessége, akkor meg lehet észre sem vennéd a megvezetést mert simán lavírozna a gumid a vályúban. Nekem ezt ezzel magyarázták, amikor ilyet tapasztaltam.
PZs
Hát kösz.. Akkor ez van... Már arra is gondoltam, hogy keskenyebbre cserélem a gumit, mert azt is hallottam hogy a keskenyebb gumi kevésbé érzékeny a nyomvályúkra. Ki kellene próbálnom egy olyan kerékkel, és ha beválik akkor olyan gumikat vennék. Hamarosan úgyis cserélnem kell...
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #8247 Dátum: 2018.01.30 kedd, 17:58:05 »

Van arra tippetek, hogy nyomvályús úton miért akarja "kivenni" a kezemből a kormányt? (Úgy ítélem hogy elég erősen húz jobbra vagy balra attól függ, hogy melyik oldalán vagyok a vályúnak). Voltam futómű és lengéscsillapítóellenőrzésen, megrázták, megrángatták, de csak egy első stabpálca szorult cserére, amit kicseréltem. Változás semmi... Gyári méretű kerék van rajta.  Nyugodjak bele hogy ez ilyen?

Mert működik a fizika. Smiley

Amikor a vályú bal szélén vagy, a gumi is a bal szélén támaszkodik, a jobb széle kicsit "a levegőben van". Olyankor balra akar fordulni a gumi. Ha a jobb szélén, akkor meg ugyanezért jobbra.

Próbáld ki, hogy finoman ingázol a két oldal között, és érezni fogod. Szélesebb és peresebb gumival (nyári) jobban csinálja, a keskenyebb és balonosabb kevésbé érzékeny rá.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8248 Dátum: 2018.01.30 kedd, 19:19:29 »

Van arra tippetek, hogy nyomvályús úton miért akarja "kivenni" a kezemből a kormányt? (Úgy ítélem hogy elég erősen húz jobbra vagy balra attól függ, hogy melyik oldalán vagyok a vályúnak). Voltam futómű és lengéscsillapítóellenőrzésen, megrázták, megrángatták, de csak egy első stabpálca szorult cserére, amit kicseréltem. Változás semmi... Gyári méretű kerék van rajta.  Nyugodjak bele hogy ez ilyen?
azért a hátsó futóművet is csekkolni kell.Egy hátsó kereszlengőkar hiba simán okozhatja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #8249 Dátum: 2018.01.30 kedd, 21:34:59 »

azért a hátsó futóművet is csekkolni kell.Egy hátsó kereszlengőkar hiba simán okozhatja.
Nekem a gumi csinált ilyent. Már futóműveshez akartam vinni mikor jött a téli gumi és azzal meg is javult. A nyári gumi kuka!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Oldalak: 1 ... 158 159 160 161 162 163 164 [165] 166 167 168 169 170 171 172 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.067 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.