Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:28:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 171 172 173 174 175 176 177 [178] 179 180 181 182 183 184 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3165124 alkalommal)
0 Felhasználó és 83 vendég van a témában
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #8850 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 08:42:20 »

Köszi a válaszokat!  worship
A hátsó lengéscsillapítókat komoly munka cserélni? Láttam egy videót, ahol elég egyszerűnek tűnt: kocsit megemel, kereket leszed, alsó rögzítő csavar lazít, rugót megemel/összehúz, alsó rögzítő csavar kiteker, felső rögzítő csavar kiteker és ki is szedve. Ez tényleg ennyi? Ezek a csavarok berohadhatnak? Mit érdemes még hátsó lengéscsillapító cserénél még cserélni, ha már úgy is szét van szedve?
Lengéscsillapítóknak tengelyenként kell egyezniük, vagy javasolt mind a 4 tengelyen azonos típusnak lennie?
Köszi,

PZs
Bilsten B4 a Bárdiból vevőkóddal kicsipízé' tökéletes lesz neked (is, mint már sokaknak előtted).

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.11 csütörtök, 08:54:10 írta Préti » Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8851 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 08:55:06 »

Köszi a válaszokat!  worship
A hátsó lengéscsillapítókat komoly munka cserélni? Láttam egy videót, ahol elég egyszerűnek tűnt: kocsit megemel, kereket leszed, alsó rögzítő csavar lazít, rugót megemel/összehúz, alsó rögzítő csavar kiteker, felső rögzítő csavar kiteker és ki is szedve. Ez tényleg ennyi? Ezek a csavarok berohadhatnak? Mit érdemes még hátsó lengéscsillapító cserénél még cserélni, ha már úgy is szét van szedve?
Lengéscsillapítóknak tengelyenként kell egyezniük, vagy javasolt mind a 4 tengelyen azonos típusnak lennie?
Köszi,

PZs

Kombinál nem komoly műtét, de rendes emelő vagy akna kell, mert a felső csavart az autó alá fekve nem egy kéjhömpöly kitekerni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8852 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 08:58:49 »

Köszi a válaszokat!  worship
A hátsó lengéscsillapítókat komoly munka cserélni? Láttam egy videót, ahol elég egyszerűnek tűnt: kocsit megemel, kereket leszed, alsó rögzítő csavar lazít, rugót megemel/összehúz, alsó rögzítő csavar kiteker, felső rögzítő csavar kiteker és ki is szedve. Ez tényleg ennyi? Ezek a csavarok berohadhatnak? Mit érdemes még hátsó lengéscsillapító cserénél még cserélni, ha már úgy is szét van szedve?
Lengéscsillapítóknak tengelyenként kell egyezniük, vagy javasolt mind a 4 tengelyen azonos típusnak lennie?
Köszi,

PZs

https://www.youtube.com/watch?v=o-gNJR53o4c
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8853 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 09:10:44 »

Köszi a válaszokat!  worship
A hátsó lengéscsillapítókat komoly munka cserélni? Láttam egy videót, ahol elég egyszerűnek tűnt: kocsit megemel, kereket leszed, alsó rögzítő csavar lazít, rugót megemel/összehúz, alsó rögzítő csavar kiteker, felső rögzítő csavar kiteker és ki is szedve. Ez tényleg ennyi? Ezek a csavarok berohadhatnak? Mit érdemes még hátsó lengéscsillapító cserénél még cserélni, ha már úgy is szét van szedve?
Lengéscsillapítóknak tengelyenként kell egyezniük, vagy javasolt mind a 4 tengelyen azonos típusnak lennie?
Köszi,

PZs

Alapjában véve mindent egyszerű kicserélni. Csak ki kell venni a régit és be kell tenni az újat Cheesy
Aztán, amikor háztáji módszerekkel próbálkozol és meglátod, hogy a felső csavarhoz milyen út vezet, akkor lehet elmegy a kedved az egésztől Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #8854 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 09:23:48 »

Igen, ezt a videót láttam.
Azért is kérdeztem, mert az első lengéscsillapító cserénél több mindent kell lebontani és visszarakni. És láttam, hogy hosszú racsnis kulccsal dolgozik, aminek a vége hajlik mindenfelé.

Alapjában véve mindent egyszerű kicserélni. Csak ki kell venni a régit és be kell tenni az újat Cheesy
Aztán, amikor háztáji módszerekkel próbálkozol és meglátod, hogy a felső csavarhoz milyen út vezet, akkor lehet elmegy a kedved az egésztől Cheesy

Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8855 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 09:27:30 »

Igen, ezt a videót láttam.
Azért is kérdeztem, mert az első lengéscsillapító cserénél több mindent kell lebontani és visszarakni. És láttam, hogy hosszú racsnis kulccsal dolgozik, aminek a vége hajlik mindenfelé.


Így van. És nem véletlenül van ilyen szerszám a kezében. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #8856 Dátum: 2019.07.11 csütörtök, 12:08:34 »

A meglévő rögzítő csavarokat lehet továbbra is használni vagy újat kell venni belőlük. Ha újat kell venni belőlük, akkor hol lehet ilyet venni? Unix bárdi... lehetséges?
Ezek a csavarok berohadósak?

Így van. És nem véletlenül van ilyen szerszám a kezében. Smiley

AndyA
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8857 Dátum: 2019.07.12 péntek, 07:01:24 »

A meglévő rögzítő csavarokat lehet továbbra is használni vagy újat kell venni belőlük. Ha újat kell venni belőlük, akkor hol lehet ilyet venni? Unix bárdi... lehetséges?
Ezek a csavarok berohadósak?


Én visszatettem, 6 éve simán megy vele az autó. nem akart kiesni a helyéről.

A felső annyira védett helyen van, hogy az nem sok vizet kaphat. Az alsó már lehet érdekesebb, de nekem azzal sem volt gondom.

Amikor visszateszed, tegyél rá menetrögzítőt, akkor se le nem tekeredik, se annyira könnyen be nem rohad.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.15 hétfő, 07:41:57 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8858 Dátum: 2019.07.15 hétfő, 07:19:15 »

Hátsó tengelycsonk alsó szilentje és az öntvénylengőkar szilentjei megegyeznek?
Naplózva
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #8859 Dátum: 2019.07.16 kedd, 22:31:38 »

Elf@sta magát a kormányművem az MK3 ban.
Van értelme javíttatni, láttam egy régi bejegyzést ahol valaki ajánlotta magát:
http://www.dmauto.hu/
Tapasztalat, vagy egyéb velük?
Köszi !
Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8860 Dátum: 2019.07.16 kedd, 22:34:22 »

Elf@sta magát a kormányművem az MK3 ban.
Van értelme javíttatni, láttam egy régi bejegyzést ahol valaki ajánlotta magát:
http://www.dmauto.hu/
Tapasztalat, vagy egyéb velük?
Köszi !

Igen, szokták felújíttatni.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8861 Dátum: 2019.07.17 szerda, 13:31:35 »

Elf@sta magát a kormányművem az MK3 ban.
Van értelme javíttatni, láttam egy régi bejegyzést ahol valaki ajánlotta magát:
http://www.dmauto.hu/
Tapasztalat, vagy egyéb velük?
Köszi !

Ha rendesen felújítják, nem rosszabb, mint egy új, de talán olcsóbb. Bontott lehet sokkal olcsóbb is, de mindig lutri, meddig bírja.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #8862 Dátum: 2019.07.17 szerda, 21:27:59 »

Ha rendesen felújítják, nem rosszabb, mint egy új, de talán olcsóbb. Bontott lehet sokkal olcsóbb is, de mindig lutri, meddig bírja.

AndyA

Ma beszéltem velük, 45k ért felújítják, a leírásuk szerint gyári technológiával, erre vannak specializálódva.
Délután kiszedtem, holnap viszem.
Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8863 Dátum: 2019.07.17 szerda, 21:53:58 »

Ma beszéltem velük, 45k ért felújítják, a leírásuk szerint gyári technológiával, erre vannak specializálódva.
Délután kiszedtem, holnap viszem.
[img]https://i.ibb.co/p1GJgGQ/Korm-ny.jmg]

Gyári technológia? Ugyan már.....  Cheesy
MK3 Mondeo-hoz már nem létezik gyári technológiás felújítás.

Nekem kevésnek tűnik a 45e, bár kérdés mit tartalmaz. (Axial, gömbfejek, gumiharangok...nélkül, esetleg)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #8864 Dátum: 2019.07.17 szerda, 22:10:24 »

Gyári technológia? Ugyan már.....  Cheesy
MK3 Mondeo-hoz már nem létezik gyári technológiás felújítás.

Nekem kevésnek tűnik a 45e, bár kérdés mit tartalmaz. (Axial, gömbfejek, gumiharangok...nélkül, esetleg)
A szélső gömbfejet és az axiált azt nem tartalmazza:
"A javítás vagy felújítás során szétszedjük a kormányművet, és alapos tisztításnak vetjük alá, különös tekintettel a mechanikusan igénybevett felületekre, a csapágyfelületekre és a tömítőgyűrűkkel kapcsolódó felületekre.
A tisztítás és ellenőrzés után kicseréljük a perselyt,
a csapágyat, a tömítőgyűrűket, szimeringeket és a teflongyűrűket.
Ezek az alkatrészek csak gyári vagy a gyárival megegyező minőségű alkatrészek lehetnek.
Ellenőrizzük az axiális gömbfejeket és cseréljük a porvédő harangokat. "
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.17 szerda, 22:16:40 írta Gyuri74 » Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8865 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 12:00:43 »

Hétvégén nekiáltam az első és hátsó futómű felújításának.

Sajnos nem kerültem el a sarokcsiszoló többszöri használatát sem.
Olyan volt már vkinek, hogy a hátsó lengőkarnál a szilent belső fém felülete összegyógyúl a csavarral olyannyira, hogy a lehegesztett anyát leszedi, ami letekeretővé válik a csavarról, de a csavart nem lehet kihúzni az összegyógyulás miatt csak flexxel levágva?
A csavarfej még szenvedve, de lemetszettem, de a csavar végéből is vágni kell, mert nem lehet kiforgatni, de ehhez már nem olyan kényelmes hozzáférni.
Ez a bumeráng lengőkar külső csavarja...

Ilyen csavart, anyát bontóban érdemes megnézni vagy a Fordnál inkább újat?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8866 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 13:47:27 »

Hétvégén nekiáltam az első és hátsó futómű felújításának.

Sajnos nem kerültem el a sarokcsiszoló többszöri használatát sem.
Olyan volt már vkinek, hogy a hátsó lengőkarnál a szilent belső fém felülete összegyógyúl a csavarral olyannyira, hogy a lehegesztett anyát leszedi, ami letekeretővé válik a csavarról, de a csavart nem lehet kihúzni az összegyógyulás miatt csak flexxel levágva?
A csavarfej még szenvedve, de lemetszettem, de a csavar végéből is vágni kell, mert nem lehet kiforgatni, de ehhez már nem olyan kényelmes hozzáférni.
Ez a bumeráng lengőkar külső csavarja...

Ilyen csavart, anyát bontóban érdemes megnézni vagy a Fordnál inkább újat?

Nyilván volt már sok esetben szilentbe belerohadt csavar a közel 20 év alatt.
Nem te vagy első...
Ez egy ilyen sport.  Undecided


ui: Ha neked így jött ki, szerinted a bontóban mi lesz?  vigyor3
     Neki sem állnak. Új gyári csavar ajánlott.
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.18 csütörtök, 14:17:25 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8867 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 14:27:29 »

Nyilván volt már sok esetben szilentbe belerohadt csavar a közel 20 év alatt.
Nem te vagy első...
Ez egy ilyen sport.  Undecided


ui: Ha neked így jött ki, szerinted a bontóban mi lesz?  vigyor3
     Neki sem állnak. Új gyári csavar ajánlott.

Értem, akkor ennyi csak nem gondoltam volna, hogy ennyire durván berohad, hiszen azon a részen csak át van tolna a csavar.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8868 Dátum: 2019.07.18 csütörtök, 14:35:33 »

A kormány gömbfej kúpos.
Mekkora kinyomó? Hm...nem tudom méretezve van-e.
Nekem ilyen van:

[img]https://szerszambolt.com/wp-content/uploads/2019/03/G%C3%B6mbfej-kinyom%C3%B3-g%C3%B6mbcsukl%C3%B3-pr%C3%A9s-20mmTD1516per1.jpg
Vettem hasonlot YATO-ban és több féle méretben létezik...
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.19 péntek, 06:56:56 írta AndyA » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8869 Dátum: 2019.07.19 péntek, 06:56:39 »

Hétvégén nekiáltam az első és hátsó futómű felújításának.

Sajnos nem kerültem el a sarokcsiszoló többszöri használatát sem.
Olyan volt már vkinek, hogy a hátsó lengőkarnál a szilent belső fém felülete összegyógyúl a csavarral olyannyira, hogy a lehegesztett anyát leszedi, ami letekeretővé válik a csavarról, de a csavart nem lehet kihúzni az összegyógyulás miatt csak flexxel levágva?
A csavarfej még szenvedve, de lemetszettem, de a csavar végéből is vágni kell, mert nem lehet kiforgatni, de ehhez már nem olyan kényelmes hozzáférni.
Ez a bumeráng lengőkar külső csavarja...

Ilyen csavart, anyát bontóban érdemes megnézni vagy a Fordnál inkább újat?

Csak új gyári csavart. A Ford által használt "kalapos" csavarokat ugyan lehet kapni, de olyan mennyiségekben, ill. egyet-kettőt nemigen, hogy úgysem éri meg máshonnan. Normál csavar+alátét meg nem ugyanaz.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.19 péntek, 09:10:24 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8870 Dátum: 2019.07.19 péntek, 08:07:17 »

Hétvégén nekiáltam az első és hátsó futómű felújításának.

Sajnos nem kerültem el a sarokcsiszoló többszöri használatát sem.
Olyan volt már vkinek, hogy a hátsó lengőkarnál a szilent belső fém felülete összegyógyúl a csavarral olyannyira, hogy a lehegesztett anyát leszedi, ami letekeretővé válik a csavarról, de a csavart nem lehet kihúzni az összegyógyulás miatt csak flexxel levágva?
A csavarfej még szenvedve, de lemetszettem, de a csavar végéből is vágni kell, mert nem lehet kiforgatni, de ehhez már nem olyan kényelmes hozzáférni.
Ez a bumeráng lengőkar külső csavarja...

Ilyen csavart, anyát bontóban érdemes megnézni vagy a Fordnál inkább újat?
Szia!

Ezzel küzdök én is.

A lemezlengőkarnál kétféle csavar van: M12x65 mm és M12x70 mm. Az elsőt a Cromaxnál (99684198), anyát ugyanitt (99697676), a 70 mm-est a Kovácsautótól tudod megrendelni (00228297 TEG/ND) . Kovácséknál is van anya, de nem tudom a cikkszámát.. Az öntvénylengőkarnál is ugyanez a két méret van, kívül rá van hegesztve az anya, a belsőnél levehető az anya is. Az öntvénylengőkarnál nálam lazíthatóak a csavarok
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8871 Dátum: 2019.07.19 péntek, 09:11:29 »

Szia!

Ezzel küzdök én is.

A lemezlengőkarnál kétféle csavar van: M12x65 mm és M12x70 mm. Az elsőt a Cromaxnál (99684198), anyát ugyanitt (99697676), a 70 mm-est a Kovácsautótól tudod megrendelni (00228297 TEG/ND) . Kovácséknál is van anya, de nem tudom a cikkszámát.. Az öntvénylengőkarnál is ugyanez a két méret van, kívül rá van hegesztve az anya, a belsőnél levehető az anya is. Az öntvénylengőkarnál nálam lazíthatóak a csavarok

Keresd ki magadnak:

https://ford.7zap.com/hu/car/99/

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8872 Dátum: 2019.07.19 péntek, 12:17:48 »

Keresd ki magadnak:

https://ford.7zap.com/hu/car/99/

AndyA

Kikerestem, onnan írtam az adatokat, sőt már meg is kaptam a kromakszéktól a 65 mm hosszút.  wave
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8873 Dátum: 2019.07.19 péntek, 12:54:22 »


Kikerestem, onnan írtam az adatokat, sőt már meg is kaptam a kromakszéktól a 65 mm hosszút.  wave

Az anyát keresd ki. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8874 Dátum: 2019.07.19 péntek, 15:15:33 »

Az anyát keresd ki. Smiley

AndyA
Anya már van, kromakszétól.  smile
Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8875 Dátum: 2019.07.20 szombat, 21:27:16 »

Szia!

Ezzel küzdök én is.

A lemezlengőkarnál kétféle csavar van: M12x65 mm és M12x70 mm. Az elsőt a Cromaxnál (99684198), anyát ugyanitt (99697676), a 70 mm-est a Kovácsautótól tudod megrendelni (00228297 TEG/ND) . Kovácséknál is van anya, de nem tudom a cikkszámát.. Az öntvénylengőkarnál is ugyanez a két méret van, kívül rá van hegesztve az anya, a belsőnél levehető az anya is. Az öntvénylengőkarnál nálam lazíthatóak a csavarok
Szia! Csak most jutottam ide a fórumra. Tegnap én is megvettem a csavart a cromaxnál végül. A könyesen a Fordnál kezdtem de ott elég flegma a banda nincs raktáron és 4-5 napot mondtak. Így hogy javítanak 10-15 éves autót? 2 hét határidőre???

Azért köszi a segítséget! worship
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8876 Dátum: 2019.07.20 szombat, 23:21:48 »

Szia! Csak most jutottam ide a fórumra. Tegnap én is megvettem a csavart a cromaxnál végül. A könyesen a Fordnál kezdtem de ott elég flegma a banda nincs raktáron és 4-5 napot mondtak. Így hogy javítanak 10-15 éves autót? 2 hét határidőre???

Azért köszi a segítséget! worship

Nem az az alap stratégia, hogy csavarokat kell cserélni.
Ha így lenne, akkor minden típushoz kellene tartani rengeteg fajta csavart. Kizárt, hogy ezt bárki is raktározná és lehet sosem kell....

10-15 éves autók meg igen ritkán mennek márkaszervizbe...már.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8877 Dátum: 2019.07.21 vasárnap, 12:58:13 »

 wave
Szia! Csak most jutottam ide a fórumra. Tegnap én is megvettem a csavart a cromaxnál végül. A könyesen a Fordnál kezdtem de ott elég flegma a banda nincs raktáron és 4-5 napot mondtak. Így hogy javítanak 10-15 éves autót? 2 hét határidőre???

Azért köszi a segítséget! worship
Szivesen!  wave
Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8878 Dátum: 2019.07.21 vasárnap, 20:41:06 »

Nem az az alap stratégia, hogy csavarokat kell cserélni.
Ha így lenne, akkor minden típushoz kellene tartani rengeteg fajta csavart. Kizárt, hogy ezt bárki is raktározná és lehet sosem kell....

10-15 éves autók meg igen ritkán mennek márkaszervizbe...már.  wave
Az utolsó mondatodban lehet a megoldás.

Ilyen idős autónál, ahogy most megtapasztaltam csavar csere nélkűl nem tudod megoldani. Ezért volt máshol raktáron, mert fogyó alkatrész.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #8879 Dátum: 2019.07.26 péntek, 11:01:10 »

Ma beszéltem velük, 45k ért felújítják, a leírásuk szerint gyári technológiával, erre vannak specializálódva.
Délután kiszedtem, holnap viszem.

Kedden beépítettem a felújított kormányművet, előtte átmostam a szervórendszert.
Jó is lett, erre szerdán a futóműállításnál sikerült kiszakítaniuk a gumiharangot...
Még szerencse hogy megnéztem amikor hazaértem és nem mentem vele csak 1km-t.

Nagyon bosszantó, hogy önmagukat szakembernek gondoló és ilyen munkakörben dolgozó emberek, ilyen hibát követnek el.
Mikor visszamentem, hogy fiúk ez nem sikerült, akkor mondta a "szerelő", hogy tudta, hogy feltekerte a gumiharangot, de nem tudta visszacsinálni, mert hogy ilyen bilincs van rajta meg nem fért hozzá meg stb.

És ha egy laikus megy ugyanígy az autójáért és azt gondolja minden rendben van elkezdi használni és csodálkozik mondjuk fél vagy egy év múlva, hogy a felújított kormánymű ismét tönkremegy...
Nem kis kárt okozva, persze utólag nehéz lenne bizonyítani.

Csak tanulságképp írom le nehogy úgy járjatok.
Én megúsztam egy porvédő cserével (+1000Ft), és persze nem viszem többet oda az autót és mindenkinek a környéken tanácsolom, hogy őket felejtse el...
Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8880 Dátum: 2019.07.30 kedd, 10:03:15 »

Sziasztok!

Kombi hátsó csapágyból (aggyal együtt) milyen "utángyártottat" szabad még belerakni?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8881 Dátum: 2019.07.30 kedd, 10:08:44 »

Sziasztok!

Kombi hátsó csapágyból (aggyal együtt) milyen "utángyártottat" szabad még belerakni?

Amit legolcsóbban kapsz a hozzá járó csavarokkal együtt, mert a csavar külön drága, és nem baj cserélni, mert az idő vas(evő)foga azok fölött si elszáll... Nekem a párban csavarokkal együtt 50-pár Euróért vett cucc is simán elment 100-120 ezer km körül.

Általában úgyis az a baja, hogy elkorrodál a porvédő gyűrű a sós víztől télen, utána meg belemegy a sár, por, mocsok, és attól kopik el meg rozsdáll be a csapágy.

Én lefestegettem a problémás helyeken újkorában Hammerite-tal, úgy ki is bírta, ahogyan kell neki, hogy "simán" elhasználódjon.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8882 Dátum: 2019.07.30 kedd, 10:44:41 »

Amit legolcsóbban kapsz a hozzá járó csavarokkal együtt, mert a csavar külön drága, és nem baj cserélni, mert az idő vas(evő)foga azok fölött si elszáll... Nekem a párban csavarokkal együtt 50-pár Euróért vett cucc is simán elment 100-120 ezer km körül.

Általában úgyis az a baja, hogy elkorrodál a porvédő gyűrű a sós víztől télen, utána meg belemegy a sár, por, mocsok, és attól kopik el meg rozsdáll be a csapágy.

Én lefestegettem a problémás helyeken újkorában Hammerite-tal, úgy ki is bírta, ahogyan kell neki, hogy "simán" elhasználódjon.

AndyA
Ahogy nézem mindegyiket csavarral együtt adják... esetleg ez?
https://www.ebay.com/itm/FORD-MONDEO-Mk3-JAGUAR-X-TYPE-REAR-WHEEL-BEARING-HUB-ABS-SENSOR-PAIR-2x/263310559628?epid=17009063174&hash=item3d4e88498c:g:~rYAAOSwFSxaBFDM Wink

A Bárdiba a saját márkás 24hó garral 32.990/db - olcsósítás, talán 17.500/db-ra jön ki, ami ugye 35.000 pénz... (a garit kérdéses, hogy lehet-e foganatosítani, ha gond van vele, mivel otthoni cseréről beszélünk) szomoru1

Köszi... worship
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.30 kedd, 10:53:26 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8883 Dátum: 2019.07.30 kedd, 10:58:22 »

A hátsó tengelyen levő bazi "lengőkarba", amibe a rugó beleül a szilentjét házilag lehet cserélni? (a dőlésállító csavarost) kell hozzá prés vagy csak kiütöm? wave
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8884 Dátum: 2019.07.30 kedd, 11:54:54 »

Ahogy nézem mindegyiket csavarral együtt adják... esetleg ez?
https://www.ebay.com/itm/FORD-MONDEO-Mk3-JAGUAR-X-TYPE-REAR-WHEEL-BEARING-HUB-ABS-SENSOR-PAIR-2x/263310559628?epid=17009063174&hash=item3d4e88498c:g:~rYAAOSwFSxaBFDM Wink

A Bárdiba a saját márkás 24hó garral 32.990/db - olcsósítás, talán 17.500/db-ra jön ki, ami ugye 35.000 pénz... (a garit kérdéses, hogy lehet-e foganatosítani, ha gond van vele, mivel otthoni cseréről beszélünk) szomoru1

Köszi... worship

Ha nem gyárit veszel, akkor tedd át a gyári ABS szenzort az újba, ami vele jött azt meg tedd inkább el tartalékba.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8885 Dátum: 2019.07.30 kedd, 12:04:31 »

A hátsó tengelyen levő bazi "lengőkarba", amibe a rugó beleül a szilentjét házilag lehet cserélni? (a dőlésállító csavarost) kell hozzá prés vagy csak kiütöm? wave

Az nem igazán a "csak kiütöm" kategória.

Elev sanszos, hogy flex, mire kiszeded a kart a helyéből, úgy belerohad az állítócsavar.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8886 Dátum: 2019.07.30 kedd, 12:33:19 »

Az nem igazán a "csak kiütöm" kategória.

Elev sanszos, hogy flex, mire kiszeded a kart a helyéből, úgy belerohad az állítócsavar.

AndyA
Ja, a csavarral kalkuláltam. A szilent a kérdés. wave
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8887 Dátum: 2019.07.30 kedd, 14:53:49 »

Ha nem gyárit veszel, akkor tedd át a gyári ABS szenzort az újba, ami vele jött azt meg tedd inkább el tartalékba.

Okés, köszi!
Vacakol az utágy?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8888 Dátum: 2019.07.30 kedd, 20:48:53 »

Okés, köszi!
Vacakol az utágy?

Nekem már kettő is volt ami elkezdett ABS lámpát gyújtogatni véletlenszerűen, és a gyárit vissza téve megszűnt. Szerintem jobb a békesség, és továbbra is a gyárit használni.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8889 Dátum: 2019.07.30 kedd, 20:53:12 »

Nekem már kettő is volt ami elkezdett ABS lámpát gyújtogatni véletlenszerűen, és a gyárit vissza téve megszűnt. Szerintem jobb a békesség, és továbbra is a gyárit használni.

Előfordul, hogy "csak" rosszul van bent a helyén.
Nekem sosem volt probléma az utángyártottal.

Az sem kizárható, hogy már nem az eredeti csapágy van az autóban. Így ha abból vennénk ki a szenzort, már akkor sem a gyári ...  wave
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.30 kedd, 21:44:38 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8890 Dátum: 2019.07.30 kedd, 21:39:37 »

Előfordul, hogy "csak" rosszul van bent a helyén.
Nekem sosem volt probléma az utángyártottal.
Melyik utángyártottat basználtad?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8891 Dátum: 2019.07.30 kedd, 21:40:42 »

Nekem már kettő is volt ami elkezdett ABS lámpát gyújtogatni véletlenszerűen, és a gyárit vissza téve megszűnt. Szerintem jobb a békesség, és továbbra is a gyárit használni.
Ok, köszi a jótanácsot! worship wave
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8892 Dátum: 2019.07.30 kedd, 21:42:09 »

Melyik utángyártottat basználtad?

Nem emlékszem, szereltem be már sokfélét....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8893 Dátum: 2019.07.31 szerda, 10:45:30 »

Nem emlékszem, szereltem be már sokfélét....
Akkor elvileg bármelyik akár legolcsóbb is mehetett bele nálad, ahogy AndyA is mondja? A csapágy bírta egy darabig?

Idézet beszúrása
A hátsó tengelyen levő bazi "lengőkarba", amibe a rugó beleül a szilentjét házilag lehet cserélni? (a dőlésállító csavarost) kell hozzá prés vagy csak kiütöm? wave
A csavar berohadására betervezve csak maga a szilent cseréjére gondolok...

Köszi.

Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #8894 Dátum: 2019.07.31 szerda, 10:48:00 »

Szia!
Nekem ezt szerelték be egy éve. Semmi gondom nincs vele. GSP márkájú.
https://alkatreszek.hu/9400081k_gsp_ko

Okés, köszi!
Vacakol az utágy?
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8895 Dátum: 2019.07.31 szerda, 11:42:40 »

Előfordul, hogy "csak" rosszul van bent a helyén.
Nekem sosem volt probléma az utángyártottal.

Az sem kizárható, hogy már nem az eredeti csapágy van az autóban. Így ha abból vennénk ki a szenzort, már akkor sem a gyári ...  wave

Lehet, hogy ennyi volt a problémája, de inkább vissza raktam a gyárit. Egyik Moog volt, másikra nem emlékszem milyen volt.

Ha nem gyári akkor még valóban mindegy, de akkor is eltenném a régit.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8896 Dátum: 2019.07.31 szerda, 12:53:56 »

Ja, a csavarral kalkuláltam. A szilent a kérdés. wave

Vegyél kompletten új kart, nem drága:

https://www.ebay.de/itm/QUERLENKER-L%C3%84NGSLENKER-HINTEN-LINKS-RECHTS-FORD-MONDEO-KOMBI-1-2-3-BJ-93-07/390954568795?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Szerintem ennyit megér, mint copni vele a szilent cserével...

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.06 kedd, 10:36:08 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8897 Dátum: 2019.08.06 kedd, 09:35:03 »

A hátsó kerékagy cseréhez mekkora T50-es betét fér el  a szerelő lyukon?
A 1/2"-os 10-es krova fej átfér? Hosszú torxból most csak 80mm-est találtam leghosszabbat, amin 1/2-es fej van vagy ami csak bithegy.
Gondolom azért a 1/2"-os kell 17 éve benne levő csavarok kibányászásához, ha egyáltalán kijön... szomoru1
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8898 Dátum: 2019.08.06 kedd, 10:39:40 »

A hátsó kerékagy cseréhez mekkora T50-es betét fér el  a szerelő lyukon?
A 1/2"-os 10-es krova fej átfér? Hosszú torxból most csak 80mm-est találtam leghosszabbat, amin 1/2-es fej van vagy ami csak bithegy.
Gondolom azért a 1/2"-os kell 17 éve benne levő csavarok kibányászásához, ha egyáltalán kijön... szomoru1


Ha hajtószár + fejben gondolkodsz, akkor a 3/8"-os az, ami átfér a szerelőlyukon, vagy olyan T50 bit kell, ami kb. 10 centi hosszú. Lehet 10-es hatlapfejű végű T50 bitet is használni egy 10-es kulcsba fogva, de akkor is hosszú kell belőle, hogy a 10-es dugó elférjen kívül.

Nézd meg az új csavarokat is, mert mostanában nem T50-et adnak már hozzájuk, hanem E-Torx 12-est. Ahhoz mondjuk egy BMW hengerfejcsavar kulcs az ideális megoldás. 1/2"-os az egyik vége, 12 cm hosszú, E12 van a másik végén, és gond nélkül átfér a szerelőnyíláson is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #8899 Dátum: 2019.08.06 kedd, 12:01:55 »

Anno a 3/8-os fejből kellett kicsit köszörülnöm és az éppen befért.
Méretet nem tudok...



A hátsó kerékagy cseréhez mekkora T50-es betét fér el  a szerelő lyukon?
A 1/2"-os 10-es krova fej átfér? Hosszú torxból most csak 80mm-est találtam leghosszabbat, amin 1/2-es fej van vagy ami csak bithegy.
Gondolom azért a 1/2"-os kell 17 éve benne levő csavarok kibányászásához, ha egyáltalán kijön... szomoru1

Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
Oldalak: 1 ... 171 172 173 174 175 176 177 [178] 179 180 181 182 183 184 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.