Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:07:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 175 176 177 178 179 180 181 [182] 183 184 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3171639 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
soltesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Új hozzászólás #9050 Dátum: 2020.02.04 kedd, 09:03:01 »

Sziasztok,

 

Ford Mondeo 3-as típusú lépcsőshátú.

Olyan problémám van a kocsival, hogy fékezéskor beremeg a kormány kb. 6-7 ezer km ezelőtt volt féktárcsa és  fékbetét cserélve (előtte is remegett fékezéskor a kormány). Tárcsa csere alkalmával, indikátor órával meg volt nézve és ütött a kerékagy ezért kerékagy cserélve lett plusz a csapágy is. Felnik ütöttek ezért összes felni görgőzve és centrírozva lett.

 

Kb. 120-140 km/h között a kocsi ráz „remeg” nem vészes de zavaró.

 

Valaki tud segíteni ebben az ügyben? Miért remeg ebben a sebességtartományba kocsi és miért lesz ütés a tárcsában ?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9051 Dátum: 2020.02.04 kedd, 09:07:29 »

Sziasztok,

 

Ford Mondeo 3-as típusú lépcsőshátú.

Olyan problémám van a kocsival, hogy fékezéskor beremeg a kormány kb. 6-7 ezer km ezelőtt volt féktárcsa és  fékbetét cserélve (előtte is remegett fékezéskor a kormány). Tárcsa csere alkalmával, indikátor órával meg volt nézve és ütött a kerékagy ezért kerékagy cserélve lett plusz a csapágy is. Felnik ütöttek ezért összes felni görgőzve és centrírozva lett.

 

Kb. 120-140 km/h között a kocsi ráz „remeg” nem vészes de zavaró.

 

Valaki tud segíteni ebben az ügyben? Miért remeg ebben a sebességtartományba kocsi és miért lesz ütés a tárcsában ?

Egy nem megfelelő minőségű tárcsa fékezéskor felmelegedve, majd mondjuk egy pocsolyában féloldalasan lehűtve simán eldeformálódik. Ebben a pillanatban mit mutat az indikátor? Meg ha mentél 6-7 ezer km-t, a felnijeid sem biztos, hogy tökéletesen kör alakúak, figyelembe véve a magyar utak állapotát.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
soltesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Új hozzászólás #9052 Dátum: 2020.02.04 kedd, 09:44:11 »

Felnik görgözve és centírozva lettek, felnik teljesen felvannak újítva.

Nem gondolnám hogy a féktárcsa minőségével lenne gond, mivel azért lett cserélve tárcsa mert az elöző is ütött. Nem  gondolnám hogy kettő  hibás féktárcsa lett volna eddig a kocsin.
 
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9053 Dátum: 2020.02.04 kedd, 09:47:51 »

Felnik görgözve és centírozva lettek, felnik teljesen felvannak újítva.

Nem gondolnám hogy a féktárcsa minőségével lenne gond, mivel azért lett cserélve tárcsa mert az elöző is ütött. Nem  gondolnám hogy kettő  hibás féktárcsa lett volna eddig a kocsin.
 

Mi van fenn?

Én korábban két Textart is eldobtam alig használtan, mert kritikán aluli módon elkezdett ütni pár ezer km után. Pedig azt gondolná az ember, hogy az rendben lévő márka.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9054 Dátum: 2020.02.04 kedd, 09:51:04 »

Sziasztok,

 

Ford Mondeo 3-as típusú lépcsőshátú.

Olyan problémám van a kocsival, hogy fékezéskor beremeg a kormány kb. 6-7 ezer km ezelőtt volt féktárcsa és  fékbetét cserélve (előtte is remegett fékezéskor a kormány). Tárcsa csere alkalmával, indikátor órával meg volt nézve és ütött a kerékagy ezért kerékagy cserélve lett plusz a csapágy is. Felnik ütöttek ezért összes felni görgőzve és centrírozva lett.



 

Kb. 120-140 km/h között a kocsi ráz „remeg” nem vészes de zavaró.

 

Valaki tud segíteni ebben az ügyben? Miért remeg ebben a sebességtartományba kocsi és miért lesz ütés a tárcsában ?

A hibás/szálszakadt gumiabroncs is okozhat rezonanciát, remegést. Ez a rezonancia kihatással van minden futómű alkatrésze, ami idő előtt tönkremehet.
Ahogy olvastam a gumiabroncs kimaradt a vizsgálatból.
Futómű szilenteket is át kell vizsgálni.


ui: Ugyanitt Zimmermann komplett fék szett eladó.  Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2020.02.04 kedd, 09:56:32 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
soltesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Új hozzászólás #9055 Dátum: 2020.02.04 kedd, 10:59:26 »

Gondolom gumis ilyenkor megnézi hogy szálszakadt vagy hibás a gumi.

hibás féltengely nem tud ilyet csinálni magasabb sebességtartományba remeg a kocsi ? 
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9056 Dátum: 2020.02.04 kedd, 11:01:09 »

Gondolom gumis ilyenkor megnézi hogy szálszakadt vagy hibás a gumi.

hibás féltengely nem tud ilyet csinálni magasabb sebességtartományba remeg a kocsi ? 

Ahhoz azlrt eléggé gatyának kellene lennie. Azt meg már előbb észrevennéd erősen alászedett kormánnyal kanyarodáskor, meg hasonlóknál.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
soltesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Új hozzászólás #9057 Dátum: 2020.02.04 kedd, 11:04:08 »

Mi van fenn?

Én korábban két Textart is eldobtam alig használtan, mert kritikán aluli módon elkezdett ütni pár ezer km után. Pedig azt gondolná az ember, hogy az rendben lévő márka.

AndyA

Kettő hibás tárcsára kevés esély van, előtte  felvolt szabályozva tárcsa de bár ezer km után ismét rázott fékezésrkor a kormány.

Én arra gyanakodnék hogy valamiért megváltozotta első  futómű geometriája és ezért üt a tárcsa pár ezer km után.
De mit csináljak ebben az esetben ?  
 
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9058 Dátum: 2020.02.04 kedd, 11:19:33 »

Kettő hibás tárcsára kevés esély van, előtte  felvolt szabályozva tárcsa de bár ezer km után ismét rázott fékezésrkor a kormány.

Én arra gyanakodnék hogy valamiért megváltozotta első  futómű geometriája és ezért üt a tárcsa pár ezer km után.
De mit csináljak ebben az esetben ?  
 

A futómű geometriának nem sok köze van a féktárcsához. Attól nem üt a tárcsa.
A féktárcsa azért üt, mert deformálódott. Ezt fékezéskor érzed, nem 120-nál haladáskor.
A deformálódásnsk oka van, de nem a geometria.

Írtam korábban miket érdemes ellenőrizni.

Most a cselekedet jön, elméletet letudtuk.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #9059 Dátum: 2020.02.14 péntek, 18:58:08 »

Üdv!
Kerékcsapágyat (SKF) kell vennem első tengelyre - valaki tudna pontos cikkszámot mondani?
Az Autó 2003.04 havi, 2.0 Tdci, Kombi, 85 KW

Nem tudom, hogy a kettőből melyik a jó:?

VKBA 3575 (szélesség: 37,0 - Belső átmérő: 40,0 -Külső átmérő: 75,0)
VKBA 3625 (szélesség: 37,0  - Belső átmérő 47,0 - Külső átmerő: 83,0)
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #9060 Dátum: 2020.02.14 péntek, 21:36:55 »

Üdv!
Kerékcsapágyat (SKF) kell vennem első tengelyre - valaki tudna pontos cikkszámot mondani?
Az Autó 2003.04 havi, 2.0 Tdci, Kombi, 85 KW

Nem tudom, hogy a kettőből melyik a jó:?

VKBA 3575 (szélesség: 37,0 - Belső átmérő: 40,0 -Külső átmérő: 75,0)
VKBA 3625 (szélesség: 37,0  - Belső átmérő 47,0 - Külső átmerő: 83,0)

Alvazszam?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #9061 Dátum: 2020.02.14 péntek, 21:40:30 »

Alvazszam?
WF0WXXGBBW3K02458
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9062 Dátum: 2020.02.14 péntek, 21:41:54 »

Üdv!
Kerékcsapágyat (SKF) kell vennem első tengelyre - valaki tudna pontos cikkszámot mondani?
Az Autó 2003.04 havi, 2.0 Tdci, Kombi, 85 KW

Nem tudom, hogy a kettőből melyik a jó:?

VKBA 3575 (szélesség: 37,0 - Belső átmérő: 40,0 -Külső átmérő: 75,0)
VKBA 3625 (szélesség: 37,0  - Belső átmérő 47,0 - Külső átmerő: 83,0)

Van manual és automata. Csak tudod, hogy a te autód melyik.
Ahol találtad ezeket, nagy eséllyel oda van írva melyik-melyik.  wave



Szerk.:

Manual MTX75

1133023

https://cromax.hu/elso_kerekagy_csapagy_ford_mondeo_1992-2007_+abs_13894?kereso_modell=6
« Utoljára szerkesztve: 2020.02.14 péntek, 21:53:44 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #9063 Dátum: 2020.02.14 péntek, 22:13:14 »

Van manual és automata. Csak tudod, hogy a te autód melyik.
Ahol találtad ezeket, nagy eséllyel oda van írva melyik-melyik.  wave

Szerk.:

Manual MTX75

1133023

https://cromax.hu/elso_kerekagy_csapagy_ford_mondeo_1992-2007_+abs_13894?kereso_modell=6

Köszönöm!
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Kumichd
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #9064 Dátum: 2020.06.05 péntek, 12:37:11 »

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy 2001-es mk3 v6 benzines autóhoz bontott kormánymű van-e valakinek? Egyáltalán érdemes bontottat beleraknom, vagy inkább vegyem az újat?

Üdv.
Naplózva
Gyuri74
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



« Új hozzászólás #9065 Dátum: 2020.06.05 péntek, 14:58:50 »

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy 2001-es mk3 v6 benzines autóhoz bontott kormánymű van-e valakinek? Egyáltalán érdemes bontottat beleraknom, vagy inkább vegyem az újat?

Üdv.

Újíttasd fel
Nekem jó lett. Inkább mint egy bontott, az lutri...
Naplózva

Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #9066 Dátum: 2020.06.18 csütörtök, 09:58:14 »

Sziasztok,
szinte teljesen balra tekert kormány állásnál menetközben pattanó, nyekergő gumi hang hallatszik a motortér felől. Ha a balra kanyarodás közben még vmi bukkanón megyek át, akkor még erősebb, ropogósabb ez  hang.
Jobbra kanyarodásnál nincs ilyen hang. A kormány tekerése közben sincs ilyen hang, csak ha már szinte végállásban van balra és haladok közben.
Ez a hang minek a hibájára utalhat?
Köszi,
PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9067 Dátum: 2020.06.18 csütörtök, 10:04:38 »

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy 2001-es mk3 v6 benzines autóhoz bontott kormánymű van-e valakinek? Egyáltalán érdemes bontottat beleraknom, vagy inkább vegyem az újat?

Üdv.

Jobban jársz, ha felújíttatod a mostanit. Akkor biztos lehetsz benne, hogy tutti a dolog. Egy bontott mindenképpen lutri, semmi garancia nincs rá, hogy nem csinálja össze magát 500 km után.

Újat is vehetsz, de a felújítással anyagilag alighanem jobban jársz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9068 Dátum: 2020.06.18 csütörtök, 10:05:19 »

Sziasztok,
szinte teljesen balra tekert kormány állásnál menetközben pattanó, nyekergő gumi hang hallatszik a motortér felől. Ha a balra kanyarodás közben még vmi bukkanón megyek át, akkor még erősebb, ropogósabb ez  hang.
Jobbra kanyarodásnál nincs ilyen hang. A kormány tekerése közben sincs ilyen hang, csak ha már szinte végállásban van balra és haladok közben.
Ez a hang minek a hibájára utalhat?
Köszi,
PZs

Mondjuk beleér valamibe a kerék, amikor koppra kitekered?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #9069 Dátum: 2020.06.18 csütörtök, 10:19:10 »

Megnéztem és szerintem nem.
pZs
Mondjuk beleér valamibe a kerék, amikor koppra kitekered?

AndyA
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9070 Dátum: 2020.06.18 csütörtök, 10:37:16 »

Megnéztem és szerintem nem.
pZs

Próbáld meg koppra kitekerve felemelni a bal elejét, és forgasd kézzel a kereket, fülelj, hogy honnan és mit hallasz.

Meg keress kopásnyomokat mindenfelé, ami érintett alkatrész lehet, féltengely, annak gumiharangjai, esetleg kormányösszekötő környéke stb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #9071 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 11:24:06 »

Sziasztok! Remélem jó helyre írok. A jobb első kerekemen az egyik csavar már nagyon nehezen csavarható ki. Tudja valaki milyen menetjavítóval tudnám ezt orvosolni?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9072 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 12:07:03 »

Sziasztok! Remélem jó helyre írok. A jobb első kerekemen az egyik csavar már nagyon nehezen csavarható ki. Tudja valaki milyen menetjavítóval tudnám ezt orvosolni?

Először próbálj rá egy másik anyát, lehetőleg újat vagy alig használtat, hogy biztosan a menet rossz-e.

Legrosszabb esetben a tőcsavar cserélhető a kerékagyban. Ha tényleg a menet rossz, én inkább ezt tenném. Pár száz Ft egy új.

Csak egy recés rész tartja a helyén, amivel beszorul az agyon lévő lyukba. Simán befelé kell ütni egy kalapáccsal (persze ésszel, nehogy a kerékcsapágyat kivégezd). Amikor belül kibújt a feje, azt óvatosan leflxeled, és akkor kijön simán a maradék. Az új csavart trükkösen kell a helyére tenni, egy olyan hely van az első kerékagyon (emlékeim szerint a menetirány szerint elöl-alul), ahol majdnem be lehet tolni a helyére, csak egy picit kell a kalapja széléből lereszelni.

Hivatalosan ehhez le kellene húzni az agyat, ami az esetek többségében a csapágy tönkremenetelét eredményezi, és akkor abból is új kellene stb.

Nekem az okos gumis oldotta meg anno, hogy le tudja tekerni a kerékanyát. Belefúrt hosszában a csavar közepébe... falbav falbav falbav falbav falbav Azután persze első tekerésre eltörött.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #9073 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 19:55:04 »

Először próbálj rá egy másik anyát, lehetőleg újat vagy alig használtat, hogy biztosan a menet rossz-e.

Legrosszabb esetben a tőcsavar cserélhető a kerékagyban. Ha tényleg a menet rossz, én inkább ezt tenném. Pár száz Ft egy új.

Csak egy recés rész tartja a helyén, amivel beszorul az agyon lévő lyukba. Simán befelé kell ütni egy kalapáccsal (persze ésszel, nehogy a kerékcsapágyat kivégezd). Amikor belül kibújt a feje, azt óvatosan leflxeled, és akkor kijön simán a maradék. Az új csavart trükkösen kell a helyére tenni, egy olyan hely van az első kerékagyon (emlékeim szerint a menetirány szerint elöl-alul), ahol majdnem be lehet tolni a helyére, csak egy picit kell a kalapja széléből lereszelni.

Hivatalosan ehhez le kellene húzni az agyat, ami az esetek többségében a csapágy tönkremenetelét eredményezi, és akkor abból is új kellene stb.

Nekem az okos gumis oldotta meg anno, hogy le tudja tekerni a kerékanyát. Belefúrt hosszában a csavar közepébe... falbav falbav falbav falbav falbav Azután persze első tekerésre eltörött.

AndyA

Köszönöm! A cromaxba 280ft/db az acélfelni csavar. Veszek 5db újat. Hátha csak ennyi lenne.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #9074 Dátum: 2020.08.24 hétfő, 15:38:56 »

Sziasztok,
azt vettem észre, hogy, ha álló helyzetben vagy parkolás közben forgatom a kormányt, akkor tompa huppogást, bumpogást hallok. Találkozott már valaki ilyennel?
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9075 Dátum: 2020.08.25 kedd, 06:53:59 »

Sziasztok,
azt vettem észre, hogy, ha álló helyzetben vagy parkolás közben forgatom a kormányt, akkor tompa huppogást, bumpogást hallok. Találkozott már valaki ilyennel?

Biztosan, legfeljebb nem tag az illető a fórumon. Smiley

Honnan jön? Akár úgy is, hogy motorháztető felnyit, és valaki tekeri, míg hallgatózol.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #9076 Dátum: 2020.08.25 kedd, 12:40:52 »

Biztosan, legfeljebb nem tag az illető a fórumon. Smiley

Honnan jön? Akár úgy is, hogy motorháztető felnyit, és valaki tekeri, míg hallgatózol.

AndyA

Megpróbálom majd, köszi.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #9077 Dátum: 2020.09.09 szerda, 09:20:13 »

Megpróbálom majd, köszi.
A toronycsapágy teteje mozgott a hang ritmusában. Ezért a műanyagja alá fújtam WD40 szerű Berner spry-t. 95%-ban megszűnt a hang.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #9078 Dátum: 2020.10.18 vasárnap, 15:22:55 »

Sziasztok,

Olvastam, hogy van olyan zsír, amivel a kopogó féltengelyt ha bekenjük, alapos tisztítás után, akkor megszűnik a kopogás.
Van ennek értelme? Vagy érdemesebb cserélni a féltengelyt?

Szerelő cserélte a gumiharangokat, aztán néhány száz km után az egyik rögzítőbilics leesett (a keréknél lévő), ott most minden csupa zsír, és kanyarodáskor kopog.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9079 Dátum: 2020.10.18 vasárnap, 16:10:28 »

Sziasztok,

Olvastam, hogy van olyan zsír, amivel a kopogó féltengelyt ha bekenjük, alapos tisztítás után, akkor megszűnik a kopogás.
Van ennek értelme? Vagy érdemesebb cserélni a féltengelyt?

Szerelő cserélte a gumiharangokat, aztán néhány száz km után az egyik rögzítőbilics leesett (a keréknél lévő), ott most minden csupa zsír, és kanyarodáskor kopog.
azért kopog,mert megkopott.A zsír nemfogja visszaépíteni a kopott fémet. Roll Eyes
Viszont a zsír hiánya okozhatta a kopást... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #9080 Dátum: 2020.10.18 vasárnap, 16:41:52 »

azért kopog,mert megkopott.A zsír nemfogja visszaépíteni a kopott fémet. Roll Eyes
Viszont a zsír hiánya okozhatta a kopást... Wink

Én is így logikázok.
Nem tudom mit tudhat az a zsír amiről ezt mondják.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #9081 Dátum: 2020.10.20 kedd, 15:25:38 »

Ha kopog a féltengely elég a csuklót cserélni, vagy komplett féltengelyt kell?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9082 Dátum: 2020.10.20 kedd, 15:36:50 »

Ha kopog a féltengely elég a csuklót cserélni, vagy komplett féltengelyt kell?

Ha a belső csuklónak nincs baja (nem szokott, mivel sokkal kevésbé hajlik, mint a külső, így a gumi sem jellemző, hogy lerohadna róla, és védettebb helyen is van, sérülés is ritkábban éri), akkor elég a külsőt. Ha kihúztad a féltengely végét a kerékagyból és leszedted a gumiharangot, egy kalapáccsal határozott mozdulattal le kell ütni a helyéről. Egyetlen rugós alátét féle dolog tartja a tengely végén.

De szerintem nem fogsz külön kapni bontóstól, csak egyben az egészet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #9083 Dátum: 2020.10.20 kedd, 15:58:59 »

Ha a belső csuklónak nincs baja (nem szokott, mivel sokkal kevésbé hajlik, mint a külső, így a gumi sem jellemző, hogy lerohadna róla, és védettebb helyen is van, sérülés is ritkábban éri), akkor elég a külsőt. Ha kihúztad a féltengely végét a kerékagyból és leszedted a gumiharangot, egy kalapáccsal határozott mozdulattal le kell ütni a helyéről. Egyetlen rugós alátét féle dolog tartja a tengely végén.

De szerintem nem fogsz külön kapni bontóstól, csak egyben az egészet.

AndyA

Mivel a külső gumiharangról hiányzik a bilincs, és ott ment ki sok zsír, feltételezem, hogy a külső csukló miatt kopog.

Cromaxos féltengelycsuklóra gondoltam, 7ezer Ft körül van.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9084 Dátum: 2020.10.21 szerda, 09:17:07 »

Mivel a külső gumiharangról hiányzik a bilincs, és ott ment ki sok zsír, feltételezem, hogy a külső csukló miatt kopog.

Cromaxos féltengelycsuklóra gondoltam, 7ezer Ft körül van.


Ha a porvédő ép, akkor én első menetben tennék bele zsírt és rá egy új bilincset. Ez a legolcsóbb megoldás, és még az sem lehetetlen, hogy ha van zsír a csuklóban, akkor nem is kopog az annyira.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #9085 Dátum: 2020.10.21 szerda, 10:42:22 »

Ha a porvédő ép, akkor én első menetben tennék bele zsírt és rá egy új bilincset. Ez a legolcsóbb megoldás, és még az sem lehetetlen, hogy ha van zsír a csuklóban, akkor nem is kopog az annyira.

AndyA

A gumiharang új, de azt nem tudom pontosan rávaló-e, mert amit először hozott a futár, az nem volt jó rá, aztán a második jó lett. Szerelő rakta rá, nem tudom milyen fajta, én ránézésre jónak látom a méretét.
Akkor első körben zsírral próbálkozunk.  wave
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9086 Dátum: 2020.10.21 szerda, 10:59:12 »

A gumiharang új, de azt nem tudom pontosan rávaló-e, mert amit először hozott a futár, az nem volt jó rá, aztán a második jó lett. Szerelő rakta rá, nem tudom milyen fajta, én ránézésre jónak látom a méretét.
Akkor első körben zsírral próbálkozunk.  wave


Azt is jó tudni, hogy ennek a roppantószemes bilincsnek nem mindegy, hogy mivel húzod össze. A hozzávaló szerszám elég komoly szerkezet, és nem simán csak összehúzza, hanem a megfelelő pillanatban csukódás közben meg is nyomja a szemet felülről. Szóval ha ilyened nincs, kérj egyet kölcsön, mert enélkül nem triviálisan egyszerű jól felrakni a bilincset.

https://www.bardiauto.hu/webshop/termeklap/felszerelesi-cikkek/garazs-felszereles/kezi-szerszamok/fogok-ollok/bilincsfogok/-WYAR060008/-YT0606

Meg az a két lyuk a félcollos szárhoz sem véletlenül van rajta. Néha bizony elkel egy kis segítség a nettó marokerő helyett. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #9087 Dátum: 2020.10.23 péntek, 21:29:11 »

Idáig csak kanyarodáskor kopogott (jobb és bal kanyar is) most meg egyenesben is kopog, és üresben is nem csak sebességben.
Kell kopognia üresben is a féltengelynek?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #9088 Dátum: 2020.10.24 szombat, 08:14:24 »

Idáig csak kanyarodáskor kopogott (jobb és bal kanyar is) most meg egyenesben is kopog, és üresben is nem csak sebességben.
Kell kopognia üresben is a féltengelynek?
A bal első nekem is úgy kezdte, hogy kanyarodáskor (mindkét irányba) kopogott, ami egyre hangosabb lett, majd egyenesben is csinálta. Szerszám híján én szervizben cseréltettem, de megoldotta a dolgot. Nálam is a gumi szakadás volt az első jel, a szerelő elmondása alapján nagyon elkopott az alkatrész, a kopás előrehaladtával nőtt a hangja.
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9089 Dátum: 2020.10.24 szombat, 11:45:02 »

Idáig csak kanyarodáskor kopogott (jobb és bal kanyar is) most meg egyenesben is kopog, és üresben is nem csak sebességben.
Kell kopognia üresben is a féltengelynek?
Kevés zsírt tettél bele... zavart2

Aminek vége azt a varázslat nem javítja meg.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #9090 Dátum: 2020.10.24 szombat, 12:56:39 »

Kevés zsírt tettél bele... zavart2

Aminek vége azt a varázslat nem javítja meg.

Nem csináltam még vele semmit sem, csak parkolt.
Aztán tegnap induláskor kopogott egyenesben is (nagyobb sebességnél gyorsabb ütemben), később vagy abbahagyta, vagy a menetzajtól nem hallottam.
Ma viszont már induláskor sem kopogott egyenesben (egy kört mentem próbából) csak kanyarban.
Lehet, hogy megjavult?  smile
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #9091 Dátum: 2020.10.24 szombat, 13:02:07 »

A bal első nekem is úgy kezdte, hogy kanyarodáskor (mindkét irányba) kopogott, ami egyre hangosabb lett, majd egyenesben is csinálta. Szerszám híján én szervizben cseréltettem, de megoldotta a dolgot. Nálam is a gumi szakadás volt az első jel, a szerelő elmondása alapján nagyon elkopott az alkatrész, a kopás előrehaladtával nőtt a hangja.

Neked csak a baloldali féltengely kopogott, vagy a jobboldali is?
A komplett féltengelyt cserélték, vagy csak a csuklót?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9092 Dátum: 2020.10.24 szombat, 14:23:57 »

Nem csináltam még vele semmit sem, csak parkolt.
Aztán tegnap induláskor kopogott egyenesben is (nagyobb sebességnél gyorsabb ütemben), később vagy abbahagyta, vagy a menetzajtól nem hallottam.
Ma viszont már induláskor sem kopogott egyenesben (egy kört mentem próbából) csak kanyarban.
Lehet, hogy megjavult?  smile
jah,lehet. Cheesy
Mondtam.Kevés zsírt tettél bele... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #9093 Dátum: 2020.10.24 szombat, 17:43:50 »

Neked csak a baloldali féltengely kopogott, vagy a jobboldali is?
A komplett féltengelyt cserélték, vagy csak a csuklót?

Csak a bal és nem az egész féltengelyt, csak a külső, kerék felöli "részt" (nemtom, mi a pontos neve, de szerintem ezt nevezed csuklónak). Ami még eszembe jutott, hogy induláskor, ha nagyobb gázzal és gyorsabban felengedett kuplunggal indultam 90°-ban jobbra vagy balra parkolóból kiálláskor, jelentősen nőtt a kopogás hangja. Ha tojásokon lépkedve kezeltem a pedálokat, akkor minimálisan kopogott.
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #9094 Dátum: 2020.10.24 szombat, 18:46:43 »

Csak a bal és nem az egész féltengelyt, csak a külső, kerék felöli "részt" (nemtom, mi a pontos neve, de szerintem ezt nevezed csuklónak). Ami még eszembe jutott, hogy induláskor, ha nagyobb gázzal és gyorsabban felengedett kuplunggal indultam 90°-ban jobbra vagy balra parkolóból kiálláskor, jelentősen nőtt a kopogás hangja. Ha tojásokon lépkedve kezeltem a pedálokat, akkor minimálisan kopogott.

Köszi. Akkor nálam is lehet, hogy ez lesz.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9095 Dátum: 2020.10.25 vasárnap, 11:39:04 »

Idáig csak kanyarodáskor kopogott (jobb és bal kanyar is) most meg egyenesben is kopog, és üresben is nem csak sebességben.
Kell kopognia üresben is a féltengelynek?

Mondjuk inkább úgy, hogy soha nem szabad kopognia. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #9096 Dátum: 2020.10.25 vasárnap, 20:23:38 »

Mondjuk inkább úgy, hogy soha nem szabad kopognia. :-)

AndyA


Tudom, hogy forog üresben is, de legalább akkor csöndben forogna.  smile
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #9097 Dátum: 2020.10.30 péntek, 20:52:12 »

Ha a porvédő ép, akkor én első menetben tennék bele zsírt és rá egy új bilincset. Ez a legolcsóbb megoldás, és még az sem lehetetlen, hogy ha van zsír a csuklóban, akkor nem is kopog az annyira.

AndyA

Lett töltve zsír a harangba, meg egy csőbilincs rá a harangra, mentem vele próbakört és csöndben van, semmi kopogás. eljen
Azért még figyelni fogom, hogy viseli.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #9098 Dátum: 2020.11.01 vasárnap, 18:54:21 »

Sziaszok,
Ma felújítottam a leírás szerint a jobb oldali féltengelyt.
Egy kérdésem lenne, a tengelycsonk anyának van valami meghúzási nyomatéka?
Most bikán meghúztam...

Köszi
Barny
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9099 Dátum: 2020.11.01 vasárnap, 20:38:38 »


290 Nm

Sziaszok,
Ma felújítottam a leírás szerint a jobb oldali féltengelyt.
Egy kérdésem lenne, a tengelycsonk anyának van valami meghúzási nyomatéka?
Most bikán meghúztam...

Köszi
Barny
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak: 1 ... 175 176 177 178 179 180 181 [182] 183 184 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.