Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:07:06
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
175
176
177
178
179
180
181
[
182
]
183
184
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3171639 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
soltesz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9050 Dátum:
2020.02.04 kedd, 09:03:01 »
Sziasztok,
Ford Mondeo 3-as típusú lépcsőshátú.
Olyan problémám van a kocsival, hogy fékezéskor beremeg a kormány kb. 6-7 ezer km ezelőtt volt féktárcsa és fékbetét cserélve (előtte is remegett fékezéskor a kormány). Tárcsa csere alkalmával, indikátor órával meg volt nézve és ütött a kerékagy ezért kerékagy cserélve lett plusz a csapágy is. Felnik ütöttek ezért összes felni görgőzve és centrírozva lett.
Kb. 120-140 km/h között a kocsi ráz „remeg” nem vészes de zavaró.
Valaki tud segíteni ebben az ügyben? Miért remeg ebben a sebességtartományba kocsi és miért lesz ütés a tárcsában ?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9051 Dátum:
2020.02.04 kedd, 09:07:29 »
Idézetet írta: soltesz - 2020.02.04 kedd, 09:03:01
Sziasztok,
Ford Mondeo 3-as típusú lépcsőshátú.
Olyan problémám van a kocsival, hogy fékezéskor beremeg a kormány kb. 6-7 ezer km ezelőtt volt féktárcsa és fékbetét cserélve (előtte is remegett fékezéskor a kormány). Tárcsa csere alkalmával, indikátor órával meg volt nézve és ütött a kerékagy ezért kerékagy cserélve lett plusz a csapágy is. Felnik ütöttek ezért összes felni görgőzve és centrírozva lett.
Kb. 120-140 km/h között a kocsi ráz „remeg” nem vészes de zavaró.
Valaki tud segíteni ebben az ügyben? Miért remeg ebben a sebességtartományba kocsi és miért lesz ütés a tárcsában ?
Egy nem megfelelő minőségű tárcsa fékezéskor felmelegedve, majd mondjuk egy pocsolyában féloldalasan lehűtve simán eldeformálódik. Ebben a pillanatban mit mutat az indikátor? Meg ha mentél 6-7 ezer km-t, a felnijeid sem biztos, hogy tökéletesen kör alakúak, figyelembe véve a magyar utak állapotát.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
soltesz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9052 Dátum:
2020.02.04 kedd, 09:44:11 »
Felnik görgözve és centírozva lettek, felnik teljesen felvannak újítva.
Nem gondolnám hogy a féktárcsa minőségével lenne gond, mivel azért lett cserélve tárcsa mert az elöző is ütött. Nem gondolnám hogy kettő hibás féktárcsa lett volna eddig a kocsin.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9053 Dátum:
2020.02.04 kedd, 09:47:51 »
Idézetet írta: soltesz - 2020.02.04 kedd, 09:44:11
Felnik görgözve és centírozva lettek, felnik teljesen felvannak újítva.
Nem gondolnám hogy a féktárcsa minőségével lenne gond, mivel azért lett cserélve tárcsa mert az elöző is ütött. Nem gondolnám hogy kettő hibás féktárcsa lett volna eddig a kocsin.
Mi van fenn?
Én korábban két Textart is eldobtam alig használtan, mert kritikán aluli módon elkezdett ütni pár ezer km után. Pedig azt gondolná az ember, hogy az rendben lévő márka.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9054 Dátum:
2020.02.04 kedd, 09:51:04 »
Idézetet írta: soltesz - 2020.02.04 kedd, 09:03:01
Sziasztok,
Ford Mondeo 3-as típusú lépcsőshátú.
Olyan problémám van a kocsival, hogy fékezéskor beremeg a kormány kb. 6-7 ezer km ezelőtt volt féktárcsa és fékbetét cserélve (előtte is remegett fékezéskor a kormány). Tárcsa csere alkalmával, indikátor órával meg volt nézve és ütött a kerékagy ezért kerékagy cserélve lett plusz a csapágy is. Felnik ütöttek ezért összes felni görgőzve és centrírozva lett.
Kb. 120-140 km/h között a kocsi ráz „remeg” nem vészes de zavaró.
Valaki tud segíteni ebben az ügyben? Miért remeg ebben a sebességtartományba kocsi és miért lesz ütés a tárcsában ?
A hibás/szálszakadt gumiabroncs is okozhat rezonanciát, remegést. Ez a rezonancia kihatással van minden futómű alkatrésze, ami idő előtt tönkremehet.
Ahogy olvastam a gumiabroncs kimaradt a vizsgálatból.
Futómű szilenteket is át kell vizsgálni.
ui: Ugyanitt Zimmermann komplett fék szett eladó.
«
Utoljára szerkesztve: 2020.02.04 kedd, 09:56:32 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
soltesz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9055 Dátum:
2020.02.04 kedd, 10:59:26 »
Gondolom gumis ilyenkor megnézi hogy szálszakadt vagy hibás a gumi.
hibás féltengely nem tud ilyet csinálni magasabb sebességtartományba remeg a kocsi ?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9056 Dátum:
2020.02.04 kedd, 11:01:09 »
Idézetet írta: soltesz - 2020.02.04 kedd, 10:59:26
Gondolom gumis ilyenkor megnézi hogy szálszakadt vagy hibás a gumi.
hibás féltengely nem tud ilyet csinálni magasabb sebességtartományba remeg a kocsi ?
Ahhoz azlrt eléggé gatyának kellene lennie. Azt meg már előbb észrevennéd erősen alászedett kormánnyal kanyarodáskor, meg hasonlóknál.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
soltesz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9057 Dátum:
2020.02.04 kedd, 11:04:08 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.02.04 kedd, 09:47:51
Mi van fenn?
Én korábban két Textart is eldobtam alig használtan, mert kritikán aluli módon elkezdett ütni pár ezer km után. Pedig azt gondolná az ember, hogy az rendben lévő márka.
AndyA
Kettő hibás tárcsára kevés esély van, előtte felvolt szabályozva tárcsa de bár ezer km után ismét rázott fékezésrkor a kormány.
Én arra gyanakodnék hogy valamiért megváltozotta első futómű geometriája és ezért üt a tárcsa pár ezer km után.
De mit csináljak ebben az esetben ?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9058 Dátum:
2020.02.04 kedd, 11:19:33 »
Idézetet írta: soltesz - 2020.02.04 kedd, 11:04:08
Kettő hibás tárcsára kevés esély van, előtte felvolt szabályozva tárcsa de bár ezer km után ismét rázott fékezésrkor a kormány.
Én arra gyanakodnék hogy valamiért megváltozotta első futómű geometriája és ezért üt a tárcsa pár ezer km után.
De mit csináljak ebben az esetben ?
A futómű geometriának nem sok köze van a féktárcsához. Attól nem üt a tárcsa.
A féktárcsa azért üt, mert deformálódott. Ezt fékezéskor érzed, nem 120-nál haladáskor.
A deformálódásnsk oka van, de nem a geometria.
Írtam korábban miket érdemes ellenőrizni.
Most a cselekedet jön, elméletet letudtuk.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9059 Dátum:
2020.02.14 péntek, 18:58:08 »
Üdv!
Kerékcsapágyat (SKF) kell vennem első tengelyre - valaki tudna pontos cikkszámot mondani?
Az Autó 2003.04 havi, 2.0 Tdci, Kombi, 85 KW
Nem tudom, hogy a kettőből
melyik a jó:?
VKBA 3575 (szélesség: 37,0 - Belső átmérő: 40,0 -Külső átmérő: 75,0)
VKBA 3625 (szélesség: 37,0 - Belső átmérő 47,0 - Külső átmerő: 83,0)
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9060 Dátum:
2020.02.14 péntek, 21:36:55 »
Idézetet írta: ezsolt - 2020.02.14 péntek, 18:58:08
Üdv!
Kerékcsapágyat (SKF) kell vennem első tengelyre - valaki tudna pontos cikkszámot mondani?
Az Autó 2003.04 havi, 2.0 Tdci, Kombi, 85 KW
Nem tudom, hogy a kettőből
melyik a jó:?
VKBA 3575 (szélesség: 37,0 - Belső átmérő: 40,0 -Külső átmérő: 75,0)
VKBA 3625 (szélesség: 37,0 - Belső átmérő 47,0 - Külső átmerő: 83,0)
Alvazszam?
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9061 Dátum:
2020.02.14 péntek, 21:40:30 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2020.02.14 péntek, 21:36:55
Alvazszam?
WF0WXXGBBW3K02458
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9062 Dátum:
2020.02.14 péntek, 21:41:54 »
Idézetet írta: ezsolt - 2020.02.14 péntek, 18:58:08
Üdv!
Kerékcsapágyat (SKF) kell vennem első tengelyre - valaki tudna pontos cikkszámot mondani?
Az Autó 2003.04 havi, 2.0 Tdci, Kombi, 85 KW
Nem tudom, hogy a kettőből
melyik a jó:?
VKBA 3575 (szélesség: 37,0 - Belső átmérő: 40,0 -Külső átmérő: 75,0)
VKBA 3625 (szélesség: 37,0 - Belső átmérő 47,0 - Külső átmerő: 83,0)
Van manual és automata. Csak tudod, hogy a te autód melyik.
Ahol találtad ezeket, nagy eséllyel oda van írva melyik-melyik.
Szerk.:
Manual MTX75
1133023
https://cromax.hu/elso_kerekagy_csapagy_ford_mondeo_1992-2007_+abs_13894?kereso_modell=6
«
Utoljára szerkesztve: 2020.02.14 péntek, 21:53:44 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9063 Dátum:
2020.02.14 péntek, 22:13:14 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.02.14 péntek, 21:41:54
Van manual és automata. Csak tudod, hogy a te autód melyik.
Ahol találtad ezeket, nagy eséllyel oda van írva melyik-melyik.
Szerk.:
Manual MTX75
1133023
https://cromax.hu/elso_kerekagy_csapagy_ford_mondeo_1992-2007_+abs_13894?kereso_modell=6
Köszönöm!
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Kumichd
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9064 Dátum:
2020.06.05 péntek, 12:37:11 »
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy 2001-es mk3 v6 benzines autóhoz bontott kormánymű van-e valakinek? Egyáltalán érdemes bontottat beleraknom, vagy inkább vegyem az újat?
Üdv.
Naplózva
Gyuri74
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 256
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9065 Dátum:
2020.06.05 péntek, 14:58:50 »
Idézetet írta: Kumichd - 2020.06.05 péntek, 12:37:11
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy 2001-es mk3 v6 benzines autóhoz bontott kormánymű van-e valakinek? Egyáltalán érdemes bontottat beleraknom, vagy inkább vegyem az újat?
Üdv.
Újíttasd fel
Nekem jó lett. Inkább mint egy bontott, az lutri...
Naplózva
Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
Préti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 617
pattanó gumi hang?
«
Új hozzászólás #9066 Dátum:
2020.06.18 csütörtök, 09:58:14 »
Sziasztok,
szinte teljesen balra tekert kormány állásnál menetközben pattanó, nyekergő gumi hang hallatszik a motortér felől. Ha a balra kanyarodás közben még vmi bukkanón megyek át, akkor még erősebb, ropogósabb ez hang.
Jobbra kanyarodásnál nincs ilyen hang. A kormány tekerése közben sincs ilyen hang, csak ha már szinte végállásban van balra és haladok közben.
Ez a hang minek a hibájára utalhat?
Köszi,
PZs
Naplózva
02'11
Mondeo Kombi
2.0 TDDI, Ghia+
Múlt:
96'03
Mondeo kombi
1.6, CLX
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9067 Dátum:
2020.06.18 csütörtök, 10:04:38 »
Idézetet írta: Kumichd - 2020.06.05 péntek, 12:37:11
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy 2001-es mk3 v6 benzines autóhoz bontott kormánymű van-e valakinek? Egyáltalán érdemes bontottat beleraknom, vagy inkább vegyem az újat?
Üdv.
Jobban jársz, ha felújíttatod a mostanit. Akkor biztos lehetsz benne, hogy tutti a dolog. Egy bontott mindenképpen lutri, semmi garancia nincs rá, hogy nem csinálja össze magát 500 km után.
Újat is vehetsz, de a felújítással anyagilag alighanem jobban jársz.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: pattanó gumi hang?
«
Új hozzászólás #9068 Dátum:
2020.06.18 csütörtök, 10:05:19 »
Idézetet írta: Préti - 2020.06.18 csütörtök, 09:58:14
Sziasztok,
szinte teljesen balra tekert kormány állásnál menetközben pattanó, nyekergő gumi hang hallatszik a motortér felől. Ha a balra kanyarodás közben még vmi bukkanón megyek át, akkor még erősebb, ropogósabb ez hang.
Jobbra kanyarodásnál nincs ilyen hang. A kormány tekerése közben sincs ilyen hang, csak ha már szinte végállásban van balra és haladok közben.
Ez a hang minek a hibájára utalhat?
Köszi,
PZs
Mondjuk beleér valamibe a kerék, amikor koppra kitekered?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Préti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 617
Válasz: pattanó gumi hang?
«
Új hozzászólás #9069 Dátum:
2020.06.18 csütörtök, 10:19:10 »
Megnéztem és szerintem nem.
pZs
Idézetet írta: AndyA - 2020.06.18 csütörtök, 10:05:19
Mondjuk beleér valamibe a kerék, amikor koppra kitekered?
AndyA
Naplózva
02'11
Mondeo Kombi
2.0 TDDI, Ghia+
Múlt:
96'03
Mondeo kombi
1.6, CLX
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: pattanó gumi hang?
«
Új hozzászólás #9070 Dátum:
2020.06.18 csütörtök, 10:37:16 »
Idézetet írta: Préti - 2020.06.18 csütörtök, 10:19:10
Megnéztem és szerintem nem.
pZs
Próbáld meg koppra kitekerve felemelni a bal elejét, és forgasd kézzel a kereket, fülelj, hogy honnan és mit hallasz.
Meg keress kopásnyomokat mindenfelé, ami érintett alkatrész lehet, féltengely, annak gumiharangjai, esetleg kormányösszekötő környéke stb.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9071 Dátum:
2020.07.30 csütörtök, 11:24:06 »
Sziasztok! Remélem jó helyre írok. A jobb első kerekemen az egyik csavar már nagyon nehezen csavarható ki. Tudja valaki milyen menetjavítóval tudnám ezt orvosolni?
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9072 Dátum:
2020.07.30 csütörtök, 12:07:03 »
Idézetet írta: nzoli - 2020.07.30 csütörtök, 11:24:06
Sziasztok! Remélem jó helyre írok. A jobb első kerekemen az egyik csavar már nagyon nehezen csavarható ki. Tudja valaki milyen menetjavítóval tudnám ezt orvosolni?
Először próbálj rá egy másik anyát, lehetőleg újat vagy alig használtat, hogy biztosan a menet rossz-e.
Legrosszabb esetben a tőcsavar cserélhető a kerékagyban. Ha tényleg a menet rossz, én inkább ezt tenném. Pár száz Ft egy új.
Csak egy recés rész tartja a helyén, amivel beszorul az agyon lévő lyukba. Simán befelé kell ütni egy kalapáccsal (persze ésszel, nehogy a kerékcsapágyat kivégezd). Amikor belül kibújt a feje, azt óvatosan leflxeled, és akkor kijön simán a maradék. Az új csavart trükkösen kell a helyére tenni, egy olyan hely van az első kerékagyon (emlékeim szerint a menetirány szerint elöl-alul), ahol majdnem be lehet tolni a helyére, csak egy picit kell a kalapja széléből lereszelni.
Hivatalosan ehhez le kellene húzni az agyat, ami az esetek többségében a csapágy tönkremenetelét eredményezi, és akkor abból is új kellene stb.
Nekem az okos gumis oldotta meg anno, hogy le tudja tekerni a kerékanyát. Belefúrt hosszában a csavar közepébe...
Azután persze első tekerésre eltörött.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9073 Dátum:
2020.07.30 csütörtök, 19:55:04 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.07.30 csütörtök, 12:07:03
Először próbálj rá egy másik anyát, lehetőleg újat vagy alig használtat, hogy biztosan a menet rossz-e.
Legrosszabb esetben a tőcsavar cserélhető a kerékagyban. Ha tényleg a menet rossz, én inkább ezt tenném. Pár száz Ft egy új.
Csak egy recés rész tartja a helyén, amivel beszorul az agyon lévő lyukba. Simán befelé kell ütni egy kalapáccsal (persze ésszel, nehogy a kerékcsapágyat kivégezd). Amikor belül kibújt a feje, azt óvatosan leflxeled, és akkor kijön simán a maradék. Az új csavart trükkösen kell a helyére tenni, egy olyan hely van az első kerékagyon (emlékeim szerint a menetirány szerint elöl-alul), ahol majdnem be lehet tolni a helyére, csak egy picit kell a kalapja széléből lereszelni.
Hivatalosan ehhez le kellene húzni az agyat, ami az esetek többségében a csapágy tönkremenetelét eredményezi, és akkor abból is új kellene stb.
Nekem az okos gumis oldotta meg anno, hogy le tudja tekerni a kerékanyát. Belefúrt hosszában a csavar közepébe...
Azután persze első tekerésre eltörött.
AndyA
Köszönöm! A cromaxba 280ft/db az acélfelni csavar. Veszek 5db újat. Hátha csak ennyi lenne.
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9074 Dátum:
2020.08.24 hétfő, 15:38:56 »
Sziasztok,
azt vettem észre, hogy, ha álló helyzetben vagy parkolás közben forgatom a kormányt, akkor tompa huppogást, bumpogást hallok. Találkozott már valaki ilyennel?
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9075 Dátum:
2020.08.25 kedd, 06:53:59 »
Idézetet írta: momcrew - 2020.08.24 hétfő, 15:38:56
Sziasztok,
azt vettem észre, hogy, ha álló helyzetben vagy parkolás közben forgatom a kormányt, akkor tompa huppogást, bumpogást hallok. Találkozott már valaki ilyennel?
Biztosan, legfeljebb nem tag az illető a fórumon.
Honnan jön? Akár úgy is, hogy motorháztető felnyit, és valaki tekeri, míg hallgatózol.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9076 Dátum:
2020.08.25 kedd, 12:40:52 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.08.25 kedd, 06:53:59
Biztosan, legfeljebb nem tag az illető a fórumon.
Honnan jön? Akár úgy is, hogy motorháztető felnyit, és valaki tekeri, míg hallgatózol.
AndyA
Megpróbálom majd, köszi.
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9077 Dátum:
2020.09.09 szerda, 09:20:13 »
Idézetet írta: momcrew - 2020.08.25 kedd, 12:40:52
Megpróbálom majd, köszi.
A toronycsapágy teteje mozgott a hang ritmusában. Ezért a műanyagja alá fújtam WD40 szerű Berner spry-t. 95%-ban megszűnt a hang.
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9078 Dátum:
2020.10.18 vasárnap, 15:22:55 »
Sziasztok,
Olvastam, hogy van olyan zsír, amivel a kopogó féltengelyt ha bekenjük, alapos tisztítás után, akkor megszűnik a kopogás.
Van ennek értelme? Vagy érdemesebb cserélni a féltengelyt?
Szerelő cserélte a gumiharangokat, aztán néhány száz km után az egyik rögzítőbilics leesett (a keréknél lévő), ott most minden csupa zsír, és kanyarodáskor kopog.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9079 Dátum:
2020.10.18 vasárnap, 16:10:28 »
Idézetet írta: Csimbió - 2020.10.18 vasárnap, 15:22:55
Sziasztok,
Olvastam, hogy van olyan zsír, amivel a kopogó féltengelyt ha bekenjük, alapos tisztítás után, akkor megszűnik a kopogás.
Van ennek értelme? Vagy érdemesebb cserélni a féltengelyt?
Szerelő cserélte a gumiharangokat, aztán néhány száz km után az egyik rögzítőbilics leesett (a keréknél lévő), ott most minden csupa zsír, és kanyarodáskor kopog.
azért kopog,mert megkopott.A zsír nemfogja visszaépíteni a kopott fémet.
Viszont a zsír hiánya okozhatta a kopást...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9080 Dátum:
2020.10.18 vasárnap, 16:41:52 »
Idézetet írta: alf® - 2020.10.18 vasárnap, 16:10:28
azért kopog,mert megkopott.A zsír nemfogja visszaépíteni a kopott fémet.
Viszont a zsír hiánya okozhatta a kopást...
Én is így logikázok.
Nem tudom mit tudhat az a zsír amiről ezt mondják.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9081 Dátum:
2020.10.20 kedd, 15:25:38 »
Ha kopog a féltengely elég a csuklót cserélni, vagy komplett féltengelyt kell?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9082 Dátum:
2020.10.20 kedd, 15:36:50 »
Idézetet írta: Csimbió - 2020.10.20 kedd, 15:25:38
Ha kopog a féltengely elég a csuklót cserélni, vagy komplett féltengelyt kell?
Ha a belső csuklónak nincs baja (nem szokott, mivel sokkal kevésbé hajlik, mint a külső, így a gumi sem jellemző, hogy lerohadna róla, és védettebb helyen is van, sérülés is ritkábban éri), akkor elég a külsőt. Ha kihúztad a féltengely végét a kerékagyból és leszedted a gumiharangot, egy kalapáccsal határozott mozdulattal le kell ütni a helyéről. Egyetlen rugós alátét féle dolog tartja a tengely végén.
De szerintem nem fogsz külön kapni bontóstól, csak egyben az egészet.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9083 Dátum:
2020.10.20 kedd, 15:58:59 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.10.20 kedd, 15:36:50
Ha a belső csuklónak nincs baja (nem szokott, mivel sokkal kevésbé hajlik, mint a külső, így a gumi sem jellemző, hogy lerohadna róla, és védettebb helyen is van, sérülés is ritkábban éri), akkor elég a külsőt. Ha kihúztad a féltengely végét a kerékagyból és leszedted a gumiharangot, egy kalapáccsal határozott mozdulattal le kell ütni a helyéről. Egyetlen rugós alátét féle dolog tartja a tengely végén.
De szerintem nem fogsz külön kapni bontóstól, csak egyben az egészet.
AndyA
Mivel a külső gumiharangról hiányzik a bilincs, és ott ment ki sok zsír, feltételezem, hogy a külső csukló miatt kopog.
Cromaxos féltengelycsuklóra gondoltam, 7ezer Ft körül van.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9084 Dátum:
2020.10.21 szerda, 09:17:07 »
Idézetet írta: Csimbió - 2020.10.20 kedd, 15:58:59
Mivel a külső gumiharangról hiányzik a bilincs, és ott ment ki sok zsír, feltételezem, hogy a külső csukló miatt kopog.
Cromaxos féltengelycsuklóra gondoltam, 7ezer Ft körül van.
Ha a porvédő ép, akkor én első menetben tennék bele zsírt és rá egy új bilincset. Ez a legolcsóbb megoldás, és még az sem lehetetlen, hogy ha van zsír a csuklóban, akkor nem is kopog az annyira.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9085 Dátum:
2020.10.21 szerda, 10:42:22 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.10.21 szerda, 09:17:07
Ha a porvédő ép, akkor én első menetben tennék bele zsírt és rá egy új bilincset. Ez a legolcsóbb megoldás, és még az sem lehetetlen, hogy ha van zsír a csuklóban, akkor nem is kopog az annyira.
AndyA
A gumiharang új, de azt nem tudom pontosan rávaló-e, mert amit először hozott a futár, az nem volt jó rá, aztán a második jó lett. Szerelő rakta rá, nem tudom milyen fajta, én ránézésre jónak látom a méretét.
Akkor első körben zsírral próbálkozunk.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9086 Dátum:
2020.10.21 szerda, 10:59:12 »
Idézetet írta: Csimbió - 2020.10.21 szerda, 10:42:22
A gumiharang új, de azt nem tudom pontosan rávaló-e, mert amit először hozott a futár, az nem volt jó rá, aztán a második jó lett. Szerelő rakta rá, nem tudom milyen fajta, én ránézésre jónak látom a méretét.
Akkor első körben zsírral próbálkozunk.
Azt is jó tudni, hogy ennek a roppantószemes bilincsnek nem mindegy, hogy mivel húzod össze. A hozzávaló szerszám elég komoly szerkezet, és nem simán csak összehúzza, hanem a megfelelő pillanatban csukódás közben meg is nyomja a szemet felülről. Szóval ha ilyened nincs, kérj egyet kölcsön, mert enélkül nem triviálisan egyszerű jól felrakni a bilincset.
https://www.bardiauto.hu/webshop/termeklap/felszerelesi-cikkek/garazs-felszereles/kezi-szerszamok/fogok-ollok/bilincsfogok/-WYAR060008/-YT0606
Meg az a két lyuk a félcollos szárhoz sem véletlenül van rajta. Néha bizony elkel egy kis segítség a nettó marokerő helyett.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9087 Dátum:
2020.10.23 péntek, 21:29:11 »
Idáig csak kanyarodáskor kopogott (jobb és bal kanyar is) most meg egyenesben is kopog, és üresben is nem csak sebességben.
Kell kopognia üresben is a féltengelynek?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9088 Dátum:
2020.10.24 szombat, 08:14:24 »
Idézetet írta: Csimbió - 2020.10.23 péntek, 21:29:11
Idáig csak kanyarodáskor kopogott (jobb és bal kanyar is) most meg egyenesben is kopog, és üresben is nem csak sebességben.
Kell kopognia üresben is a féltengelynek?
A bal első nekem is úgy kezdte, hogy kanyarodáskor (mindkét irányba) kopogott, ami egyre hangosabb lett, majd egyenesben is csinálta. Szerszám híján én szervizben cseréltettem, de megoldotta a dolgot. Nálam is a gumi szakadás volt az első jel, a szerelő elmondása alapján nagyon elkopott az alkatrész, a kopás előrehaladtával nőtt a hangja.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9089 Dátum:
2020.10.24 szombat, 11:45:02 »
Idézetet írta: Csimbió - 2020.10.23 péntek, 21:29:11
Idáig csak kanyarodáskor kopogott (jobb és bal kanyar is) most meg egyenesben is kopog, és üresben is nem csak sebességben.
Kell kopognia üresben is a féltengelynek?
Kevés zsírt tettél bele...
Aminek vége azt a varázslat nem javítja meg.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9090 Dátum:
2020.10.24 szombat, 12:56:39 »
Idézetet írta: alf® - 2020.10.24 szombat, 11:45:02
Kevés zsírt tettél bele...
Aminek vége azt a varázslat nem javítja meg.
Nem csináltam még vele semmit sem, csak parkolt.
Aztán tegnap induláskor kopogott egyenesben is (nagyobb sebességnél gyorsabb ütemben), később vagy abbahagyta, vagy a menetzajtól nem hallottam.
Ma viszont már induláskor sem kopogott egyenesben (egy kört mentem próbából) csak kanyarban.
Lehet, hogy megjavult?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9091 Dátum:
2020.10.24 szombat, 13:02:07 »
Idézetet írta: edk - 2020.10.24 szombat, 08:14:24
A bal első nekem is úgy kezdte, hogy kanyarodáskor (mindkét irányba) kopogott, ami egyre hangosabb lett, majd egyenesben is csinálta. Szerszám híján én szervizben cseréltettem, de megoldotta a dolgot. Nálam is a gumi szakadás volt az első jel, a szerelő elmondása alapján nagyon elkopott az alkatrész, a kopás előrehaladtával nőtt a hangja.
Neked csak a baloldali féltengely kopogott, vagy a jobboldali is?
A komplett féltengelyt cserélték, vagy csak a csuklót?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9092 Dátum:
2020.10.24 szombat, 14:23:57 »
Idézetet írta: Csimbió - 2020.10.24 szombat, 12:56:39
Nem csináltam még vele semmit sem, csak parkolt.
Aztán tegnap induláskor kopogott egyenesben is (nagyobb sebességnél gyorsabb ütemben), később vagy abbahagyta, vagy a menetzajtól nem hallottam.
Ma viszont már induláskor sem kopogott egyenesben (egy kört mentem próbából) csak kanyarban.
Lehet, hogy megjavult?
jah,lehet.
Mondtam.Kevés zsírt tettél bele...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9093 Dátum:
2020.10.24 szombat, 17:43:50 »
Idézetet írta: Csimbió - 2020.10.24 szombat, 13:02:07
Neked csak a baloldali féltengely kopogott, vagy a jobboldali is?
A komplett féltengelyt cserélték, vagy csak a csuklót?
Csak a bal és nem az egész féltengelyt, csak a külső, kerék felöli "részt" (nemtom, mi a pontos neve, de szerintem ezt nevezed csuklónak). Ami még eszembe jutott, hogy induláskor, ha nagyobb gázzal és gyorsabban felengedett kuplunggal indultam 90°-ban jobbra vagy balra parkolóból kiálláskor, jelentősen nőtt a kopogás hangja. Ha tojásokon lépkedve kezeltem a pedálokat, akkor minimálisan kopogott.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9094 Dátum:
2020.10.24 szombat, 18:46:43 »
Idézetet írta: edk - 2020.10.24 szombat, 17:43:50
Csak a bal és nem az egész féltengelyt, csak a külső, kerék felöli "részt" (nemtom, mi a pontos neve, de szerintem ezt nevezed csuklónak). Ami még eszembe jutott, hogy induláskor, ha nagyobb gázzal és gyorsabban felengedett kuplunggal indultam 90°-ban jobbra vagy balra parkolóból kiálláskor, jelentősen nőtt a kopogás hangja. Ha tojásokon lépkedve kezeltem a pedálokat, akkor minimálisan kopogott.
Köszi. Akkor nálam is lehet, hogy ez lesz.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9095 Dátum:
2020.10.25 vasárnap, 11:39:04 »
Idézetet írta: Csimbió - 2020.10.23 péntek, 21:29:11
Idáig csak kanyarodáskor kopogott (jobb és bal kanyar is) most meg egyenesben is kopog, és üresben is nem csak sebességben.
Kell kopognia üresben is a féltengelynek?
Mondjuk inkább úgy, hogy soha nem szabad kopognia. :-)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9096 Dátum:
2020.10.25 vasárnap, 20:23:38 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.10.25 vasárnap, 11:39:04
Mondjuk inkább úgy, hogy soha nem szabad kopognia. :-)
AndyA
Tudom, hogy forog üresben is, de legalább akkor csöndben forogna.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9097 Dátum:
2020.10.30 péntek, 20:52:12 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.10.21 szerda, 09:17:07
Ha a porvédő ép, akkor én első menetben tennék bele zsírt és rá egy új bilincset. Ez a legolcsóbb megoldás, és még az sem lehetetlen, hogy ha van zsír a csuklóban, akkor nem is kopog az annyira.
AndyA
Lett töltve zsír a harangba, meg egy csőbilincs rá a harangra, mentem vele próbakört és csöndben van, semmi kopogás.
Azért még figyelni fogom, hogy viseli.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Barny007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 146
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9098 Dátum:
2020.11.01 vasárnap, 18:54:21 »
Sziaszok,
Ma felújítottam a leírás szerint a jobb oldali féltengelyt.
Egy kérdésem lenne, a tengelycsonk anyának van valami meghúzási nyomatéka?
Most bikán meghúztam...
Köszi
Barny
Naplózva
Gyártás dátuma: 18.06.2001
Gépkocsi típus: Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás: 4 ajtós limuzin
Motor: 2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó: 5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló: automatik
• Genkben készült
• EGR Off
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9099 Dátum:
2020.11.01 vasárnap, 20:38:38 »
290 Nm
Idézetet írta: Barny007 - 2020.11.01 vasárnap, 18:54:21
Sziaszok,
Ma felújítottam a leírás szerint a jobb oldali féltengelyt.
Egy kérdésem lenne, a tengelycsonk anyának van valami meghúzási nyomatéka?
Most bikán meghúztam...
Köszi
Barny
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak:
1
...
175
176
177
178
179
180
181
[
182
]
183
184
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ