Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:25:00
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
54
55
56
57
58
59
60
[
61
]
62
63
64
65
66
67
68
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3168103 alkalommal)
0 Felhasználó és 176 vendég van a témában
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3000 Dátum:
2012.10.25 csütörtök, 21:10:53 »
Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget. A következőket vettem észre vezetés közben a kocsin. Nagyobb úthiba esetén amikor a kocsi kicsit jobban ''behintázik" leül és visszatér a normál hasmagassághoz, akkor olyan hangot lehet hallani, mintha a kerék defektes vagy száll szakadt lenne. Most voltam műszakin a futómű elméletileg ok. Valami kerékösszekötő (kutyacsont) vagy mi más lehet a gond? Inkább előröl lehet hallani,de nem beazonosítható a hang forrása. Várom a lehetséges megoldásokat. Köszönöm.
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
tibike71
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 298
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3001 Dátum:
2012.10.27 szombat, 16:10:23 »
Sziasztok!
Cserélt már valaki első rugót az autóján? Az érdekelne nagy vonalakban, hogy mi a menete, és, hogy kell-e hozzá valami spec. felszerelés? Köszönettel
Tibi
Naplózva
2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3002 Dátum:
2012.10.27 szombat, 18:03:10 »
Idézetet írta: tibike71 - 2012.10.27 szombat, 16:10:23
Sziasztok!
Cserélt már valaki első rugót az autóján? Az érdekelne nagy vonalakban, hogy mi a menete, és, hogy kell-e hozzá valami spec. felszerelés? Köszönettel
Tibi
rugóösszehúzó,és gömbfej kinyomó.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tibike71
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 298
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3003 Dátum:
2012.10.27 szombat, 19:23:54 »
Idézetet írta: alf - 2012.10.27 szombat, 18:03:10
rugóösszehúzó,és gömbfej kinyomó.
Köszönöm
Naplózva
2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3004 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 22:05:00 »
Sziasztok!
Kombi MKIII hátsó futóművénél az alsó-első hosszlengő (tettem fel ide képet, hogy pontosan mire gondolok:
http://sdrv.ms/SOI5ag
Robbantott ábrán a kettes számú alkatrész) szilentjei cserélhetőek vagy csak egyben lehet cserélni az egész hosszlengőt?
Válaszokat köszönöm!
Zsolteey.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3005 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 08:39:41 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2012.10.28 vasárnap, 22:05:00
Sziasztok!
Kombi MKIII hátsó futóművénél az alsó-első hosszlengő (tettem fel ide képet, hogy pontosan mire gondolok:
http://sdrv.ms/SOI5ag
Robbantott ábrán a kettes számú alkatrész) szilentjei cserélhetőek vagy csak egyben lehet cserélni az egész hosszlengőt?
Válaszokat köszönöm!
Zsolteey.
Lemezlengőkarral együtt lehet cserélni.
http://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80210000-hatso-futomu-alkatreszek/80210144-hatso-lengokar/4557-hatso-lengokar-ford-mondeo-1992-2007-lemezlengokar-kombi
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3006 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 19:19:04 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.10.29 hétfő, 08:39:41
Lemezlengőkarral együtt lehet cserélni.
http://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80210000-hatso-futomu-alkatreszek/80210144-hatso-lengokar/4557-hatso-lengokar-ford-mondeo-1992-2007-lemezlengokar-kombi
Igen, ezt én is megtaláltam, de valahogy sokallom az egy vasdarabért meg a két szilentért a 20000-t...
Közben Bárdinál találtam ilyen szilentet:
http://sdrv.ms/SOI5ag
(szilent.PNG, nem lehet direkt linkelni...)
Ez úgy ránézésre hasonlit...
Ezeket az OE számokat tudja valaki dekódolni, mert google nem ért hozzá
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zoza
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 81
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3007 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 11:16:51 »
Üdv!
gondolom már sokaknak volt hasonló gondja,így segítség kéne...tegnap észrevettem,hogy a kormányzás közben néha van a szervónál pár darab üresjárat...magyarul mondva mikor tekerem, érzem a kormányon hogy apró kis puffanások közepette üres járatok vannak...olyan mintha ropogna,de nem kimondott ropogás hanem csak puffanás...a kormányon érezni,hallani nem lehet,vagy csak nagyon halkan...ez milyen hibának lehet a jele?
Köszi!
Z.
Naplózva
Mondeo MK3 2004 TDCI-130LE, 6 seb.,5 ajtós
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Futómű
«
Új hozzászólás #3008 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 12:56:59 »
Sziasztok!
Mennyibe kerül mostanában egy centírozás 4 kerékre és futóműállítás? (első/hátsó)
Köszi!
Naplózva
kisgyerek83
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1652
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3009 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 15:04:29 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.11.01 csütörtök, 12:56:59
Sziasztok!
Mennyibe kerül mostanában egy centrírozás 4 kerékre és futóműállítás? (első/hátsó)
Köszi!
Attól függ hol akarod csináltatni, mert városok között is van eltérés, én Győrbe csináltatom a centrírozást, 4 db acélfelni 4.000 ft lesz, úgy h leszerelik a kocsiról, kicentrírozzák, visszaszerelik, Szhelyen 1.500/db lenne ez+szerelési díj, futómű állítás kn.5-10.000között mozog helyfüggő ez is
Naplózva
MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz
AIR SPRING légrugó
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3010 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 15:41:10 »
Idézetet írta: kisgyerek83 - 2012.11.01 csütörtök, 15:04:29
Attól függ hol akarod csináltatni, mert városok között is van eltérés, én Győrbe csináltatom a centrírozást, 4 db acélfelni 4.000 ft lesz, úgy h leszerelik a kocsiról, kicentrírozzák, visszaszerelik, Szhelyen 1.500/db lenne ez+szerelési díj, futómű állítás kn.5-10.000között mozog helyfüggő ez is
Tisztelt Fórumtárs!
Mindezek mellet, nagyon nem mindegy, ki mivel és hogyan csinálja. A futómü beállitásra a számitógépes lézer padot tudom ajánlani. A centirozás szintén gép és szakember függő. Nem mindegy, milyen sebbességre centirozza ki.(megengedett eltérés grammban, 200 Km fölött max 1 gramm) Nem mindegy, hogy centirozás előtt lemossák a kereket, vagy a sárcsomóval együtt centirozza ki az úgynevezett "szakember". És még az sem mindegy, hogy a kicentirozott kerekek közül melyiket teszi előre.(alapból a legkisebb súlyokat viselőket kell előre)stb...stb Szóval érdemes megnézni hova viszi az ember a gépet.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.11.01 csütörtök, 15:57:29 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3011 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 17:22:17 »
Köszi!
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3012 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 20:23:39 »
Idézetet írta: Zoza - 2012.11.01 csütörtök, 11:16:51
Üdv!
gondolom már sokaknak volt hasonló gondja,így segítség kéne...tegnap észrevettem,hogy a kormányzás közben néha van a szervónál pár darab üresjárat...magyarul mondva mikor tekerem, érzem a kormányon hogy apró kis puffanások közepette üres járatok vannak...olyan mintha ropogna,de nem kimondott ropogás hanem csak puffanás...a kormányon érezni,hallani nem lehet,vagy csak nagyon halkan...ez milyen hibának lehet a jele?
Köszi!
Z.
Szervóolajszint? Max-on kell lenni.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
dzsozy
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3013 Dátum:
2012.11.02 péntek, 15:57:33 »
Üdv. Holnap cserélnék első kerékagy csapágyat! Van neki valami trükkje? Az új csapágy egyik porvédője fém,a másik valami bakelit szerűség. Van jelentősége hogy teszem vissza?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3014 Dátum:
2012.11.02 péntek, 15:58:37 »
Idézetet írta: dzsozy - 2012.11.02 péntek, 15:57:33
Üdv. Holnap cserélnék első kerékagy csapágyat! Van neki valami trükkje? Az új csapágy egyik porvédője fém,a másik valami bakelit szerűség. Van jelentősége hogy teszem vissza?
Van, mivel az abs jeladó csak az egyik pozícióban fog működni. Figyeld meg mikor kiszeded hogy volt benne, és úgy tedd be az újat.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
dzsozy
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3015 Dátum:
2012.11.02 péntek, 16:01:38 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.11.02 péntek, 15:58:37
Van, mivel az abs jeladó csak az egyik pozícióban fog működni. Figyeld meg mikor kiszeded hogy volt benne, és úgy tedd be az újat.
Köszönöm! Gondoltam hogy van valami csavar a dologban!
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3016 Dátum:
2012.11.02 péntek, 20:15:34 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2012.10.29 hétfő, 19:19:04
Igen, ezt én is megtaláltam, de valahogy sokallom az egy vasdarabért meg a két szilentért a 20000-t...
Közben Bárdinál találtam ilyen szilentet:
http://sdrv.ms/SOI5ag
(szilent.PNG, nem lehet direkt linkelni...)
Ez úgy ránézésre hasonlit...
Ezeket az OE számokat tudja valaki dekódolni, mert google nem ért hozzá
Annyira hasonlít, hogy jó is
~16000 pénz megspórolva.
Csere egyszerű, kb 1 óra alatt megvan.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3017 Dátum:
2012.11.03 szombat, 10:53:06 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2012.11.02 péntek, 20:15:34
Annyira hasonlít, hogy jó is
~16000 pénz megspórolva.
Csere egyszerű, kb 1 óra alatt megvan.
Ezt most csak predesztinálod, vagy már kész is vagy a cserével?
Kíváncsi leszek majd a hosszútávú tapasztalatokra.
Amúgy hol vetted a szilentet, mi a cikkszáma, stb?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.11.03 szombat, 11:04:18 írta Mad-V
»
Naplózva
Intruder007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 244
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3018 Dátum:
2012.11.03 szombat, 15:45:52 »
Sziasztok!
Elgondolkodtam hogy Tennék nyomtávszélesítőket hátra, valaki csinált már hasonlót, sajnos nagyon bent vannak a hátsó kerekek
Az autó ültetve is van Eibach Pro Kitel, ránézésre 15-20mm-el jöhetne még ki a kerék van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban mennyivel lehet kihozni hogy ne érjen bele a sárvédőívbe?
Naplózva
2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3019 Dátum:
2012.11.03 szombat, 17:39:04 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.11.03 szombat, 10:53:06
Ezt most csak predesztinálod, vagy már kész is vagy a cserével?
Kíváncsi leszek majd a hosszútávú tapasztalatokra.
Amúgy hol vetted a szilentet, mi a cikkszáma, stb?
Ki is van cserélve.
Bárdinál vettem.
BIRTH szilent, cikkszám: B51285, ~2000 ft/db.
Méretei:
külső átmérő: 36,7 mm
belső átmérő: 12 mm
teljes hossz: 35 mm
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3020 Dátum:
2012.11.03 szombat, 19:21:48 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2012.11.03 szombat, 17:39:04
Ki is van cserélve.
Bárdinál vettem.
BIRTH szilent, cikkszám: B51285, ~2000 ft/db.
Méretei:
külső átmérő: 36,7 mm
belső átmérő: 12 mm
teljes hossz: 35 mm
És hogy cserélted a szilenteket? Házilag?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3021 Dátum:
2012.11.03 szombat, 23:44:30 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.11.03 szombat, 19:21:48
És hogy cserélted a szilenteket? Házilag?
Házilag biza.
Kell 15-s, 18-as króva/kulcs, méretes satu (profiknak prés
), kalapács, két megfelelő átmérőjű csődarab a préseléshez, csavarlazító spray.
Autó felemel, kerék leszed. Hosszlengőt könnyen ki lehet szedni. Két csavar, jól hozzáférhető helyen. Arra figyelj, hogy a külső csavarnál ne akard az anyát csavarni, mert az hegesztve van a futőműre
Kezedben a hosszlengő, kalapáccsal régi szilent "visszairányban" kiüt (nincs túl erősen belepréselve, meg is lepődtem, hogy ilyen könnyen kijött). Szilent helyét finom csiszoló papírral rendberaktam (felületi rozsdát csiszoltam le róla). Kicsi zsírral bekentem a "lukat" is meg az új szilentet is és satuval mehetett a préselés. Óvatosan, szépen lassan, figyelve, hogy egyenesen menjen a helyére.
Zsír letörölget, hosszlengő visszaszerel, örül
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3022 Dátum:
2012.11.04 vasárnap, 09:38:35 »
Idézetet írta: Intruder007 - 2012.11.03 szombat, 15:45:52
Sziasztok!
Elgondolkodtam hogy Tennék nyomtávszélesítőket hátra, valaki csinált már hasonlót, sajnos nagyon bent vannak a hátsó kerekek
Az autó ültetve is van Eibach Pro Kitel, ránézésre 15-20mm-el jöhetne még ki a kerék van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban mennyivel lehet kihozni hogy ne érjen bele a sárvédőívbe?
milyen kerék van fent??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Intruder007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 244
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3023 Dátum:
2012.11.04 vasárnap, 12:01:15 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.11.04 vasárnap, 09:38:35
milyen kerék van fent??
gyári 18-as Ford 10küllős.
Naplózva
2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3024 Dátum:
2012.11.04 vasárnap, 14:21:41 »
Idézetet írta: Intruder007 - 2012.11.04 vasárnap, 12:01:15
gyári 18-as Ford 10küllős.
annak 2-2cm nyugodtan alámehet
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Intruder007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 244
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3025 Dátum:
2012.11.04 vasárnap, 14:51:05 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.11.04 vasárnap, 14:21:41
annak 2-2cm nyugodtan alámehet
Értem, remélem nem lesz vele gond, műszaki vizsgán hogy állnak ehez a dologhoz?
A 16-os acél is el fog férni a télivel?
Naplózva
2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3026 Dátum:
2012.11.04 vasárnap, 15:12:52 »
Idézetet írta: Intruder007 - 2012.11.04 vasárnap, 14:51:05
Értem, remélem nem lesz vele gond, műszaki vizsgán hogy állnak ehez a dologhoz?
A 16-os acél is el fog férni a télivel?
műszakin szerintem nem foglalkoznak vele. az acéllal meg főleg elfér
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Intruder007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 244
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3027 Dátum:
2012.11.04 vasárnap, 15:22:52 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.11.04 vasárnap, 15:12:52
műszakin szerintem nem foglalkoznak vele. az acéllal meg főleg elfér
oksa, megnyugodtam
Naplózva
2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3028 Dátum:
2012.11.04 vasárnap, 23:20:27 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2012.11.03 szombat, 23:44:30
Házilag biza.
Kell 15-s, 18-as króva/kulcs, méretes satu (profiknak prés
), kalapács, két megfelelő átmérőjű csődarab a préseléshez, csavarlazító spray.
Autó felemel, kerék leszed. Hosszlengőt könnyen ki lehet szedni. Két csavar, jól hozzáférhető helyen. Arra figyelj, hogy a külső csavarnál ne akard az anyát csavarni, mert az hegesztve van a futőműre
Kezedben a hosszlengő, kalapáccsal régi szilent "visszairányban" kiüt (nincs túl erősen belepréselve, meg is lepődtem, hogy ilyen könnyen kijött). Szilent helyét finom csiszoló papírral rendberaktam (felületi rozsdát csiszoltam le róla). Kicsi zsírral bekentem a "lukat" is meg az új szilentet is és satuval mehetett a préselés. Óvatosan, szépen lassan, figyelve, hogy egyenesen menjen a helyére.
Zsír letörölget, hosszlengő visszaszerel, örül
Thx!
Én is cseréltem már, de csak lengőkarral együtt
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3029 Dátum:
2012.11.05 hétfő, 00:29:06 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.11.04 vasárnap, 23:20:27
Thx!
Én is cseréltem már, de csak lengőkarral együtt
200 km után a tapasztalat, hogy 120 km/h környékén volt egyfajta rázása az autónak, ez megszűnt. Ezen kivül kicsit hepe-hupás úton nagyobb sebességű kanyarodáskor volt egyfajta megingás-megugrás-elpattanás (nem tudom hogy fejezzem ki) az autó részéről. Ez is megszűnt.
Tény, hogy a régi szilentek nagyon ramaty állapotban voltak. Az egyiknek a belsejét ujjal ki tudtam nyomni, szóval kb semmit nem tartottak már
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3030 Dátum:
2012.11.06 kedd, 22:20:37 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2012.11.05 hétfő, 00:29:06
200 km után a tapasztalat, hogy 120 km/h környékén volt egyfajta rázása az autónak, ez megszűnt. Ezen kivül kicsit hepe-hupás úton nagyobb sebességű kanyarodáskor volt egyfajta megingás-megugrás-elpattanás (nem tudom hogy fejezzem ki) az autó részéről. Ez is megszűnt.
Tény, hogy a régi szilentek nagyon ramaty állapotban voltak. Az egyiknek a belsejét ujjal ki tudtam nyomni, szóval kb semmit nem tartottak már
nekem is ez a kanyarban ringás volt, mikor tré volt. A csere után hibátlan lett.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3031 Dátum:
2012.11.06 kedd, 22:32:24 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.11.06 kedd, 22:20:37
nekem is ez a kanyarban ringás volt, mikor tré volt. A csere után hibátlan lett.
Igen, és most ahogy városban mentem, ott is érezhető a különbség. Nem igazán tudom leirni, hogy milyen volt és milyen lett, de érezhetően jobb vezetni az autót. Olyan simább, lágyabb a kanyarodás
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
forester111
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3032 Dátum:
2012.11.07 szerda, 18:48:37 »
Szevasztok!
Tudnátok-e abban segíteni-hány kp nyomatékkal húzzam meg a kerékanya csavarokat a téli gumin?
Előre is köszönettel:
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3033 Dátum:
2012.11.07 szerda, 18:53:31 »
Idézetet írta: forester111 - 2012.11.07 szerda, 18:48:37
Szevasztok!
Tudnátok-e abban segíteni-hány kp nyomatékkal húzzam meg a kerékanya csavarokat a téli gumin?
Előre is köszönettel:
7kpm
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
virag
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 229
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3034 Dátum:
2012.11.08 csütörtök, 16:48:04 »
Sziasztok
Kíváncsi vagyok a véleményetekre mégpedig,1 hónapja fogtam egy nagy gödröt és szétment a jobb első gumim ami alufelnin volt rögtön kicseréltem a téli kerekekre az összest és hallottam már akkor hogy fura hangot ad a gumi a jobb oldalról de nem foglalkoztam vele és ma megnéztem elég rendesen elnyalta a belső élét a guminak,még nem voltam futóművesnél .
Mi mehet ilyenkor tönkre hogy ennyire elmegy a futómű?
Naplózva
Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3035 Dátum:
2012.11.08 csütörtök, 19:17:20 »
Idézetet írta: virag - 2012.11.08 csütörtök, 16:48:04
Sziasztok
Kíváncsi vagyok a véleményetekre mégpedig,1 hónapja fogtam egy nagy gödröt és szétment a jobb első gumim ami alufelnin volt rögtön kicseréltem a téli kerekekre az összest és hallottam már akkor hogy fura hangot ad a gumi a jobb oldalról de nem foglalkoztam vele és ma megnéztem elég rendesen elnyalta a belső élét a guminak,még nem voltam futóművesnél .
Mi mehet ilyenkor tönkre hogy ennyire elmegy a futómű?
Hali!
Én első megközelítésben a lengőkar szilentjeit nézegetném.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3036 Dátum:
2012.11.08 csütörtök, 19:44:24 »
Idézetet írta: virag - 2012.11.08 csütörtök, 16:48:04
Sziasztok
Kíváncsi vagyok a véleményetekre mégpedig,1 hónapja fogtam egy nagy gödröt és szétment a jobb első gumim ami alufelnin volt rögtön kicseréltem a téli kerekekre az összest és hallottam már akkor hogy fura hangot ad a gumi a jobb oldalról de nem foglalkoztam vele és ma megnéztem elég rendesen elnyalta a belső élét a guminak,még nem voltam futóművesnél .
Mi mehet ilyenkor tönkre hogy ennyire elmegy a futómű?
befelé dől a kerék. szerintem elhajolt a csillapító.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3037 Dátum:
2012.11.08 csütörtök, 22:27:42 »
Idézetet írta: alf - 2012.11.07 szerda, 18:53:31
7kpm
És alufelnihez hány Nm kell? Nemrég vettem egy nyomatékkulcsot, és jó lenne tudni hogy mennyire állítsam.
Wikiben néztem, de az az ábra kb összevissza írja...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
nino666
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 295
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3038 Dátum:
2012.11.09 péntek, 08:24:46 »
Hi all!!!
Kérdésem annyi lenne, hogy honnan tudhatnám meg ha a toronycsapágy szilentem kukablúz.
Milyen tipikus jelei vannak nekija ha vannak
Tankok elöre is
Üdv.:
Nino
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3039 Dátum:
2012.11.09 péntek, 08:34:15 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.11.08 csütörtök, 22:27:42
És alufelnihez hány Nm kell? Nemrég vettem egy nyomatékkulcsot, és jó lenne tudni hogy mennyire állítsam.
Wikiben néztem, de az az ábra kb összevissza írja...
100-110-120 Nm bőven elég. Meg fogsz lepődni rajta, hogy "érzésre" mennyivel többet húznál rajta.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
chucky
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3040 Dátum:
2012.11.10 szombat, 10:05:53 »
Sziasztok!
Igaz az autóm (2001.07-es, 2.0 TDDi, 115 v 116 LE kombi) még a szerelőnél van, de megkérdezlek benneteket, hogy mi a véleményetek erről: mostanában azt csinálja, hogy ha az úton haladok, és egy picit nagyobbat kell fékezni (és itt nem a satufékre gondolok, csak olyan normális 50-60%-osra), akkor az autó elkezd vibrálni, ami főleg a kormányon jelentkezik, és ilyenkor kb. 0,5 - 1 cm-t rángat ide-oda. Voltam felnisnél beállítani, gumisnál balanszíroztatni, valamint a féltengelyeket is kicseréltük, de a másikokkal is ugyanazt csinálja. Valakinek, valami jó ötlete?
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3041 Dátum:
2012.11.10 szombat, 10:18:33 »
Idézetet írta: chucky - 2012.11.10 szombat, 10:05:53
Sziasztok!
Igaz az autóm (2001.07-es, 2.0 TDDi, 115 v 116 LE kombi) még a szerelőnél van, de megkérdezlek benneteket, hogy mi a véleményetek erről: mostanában azt csinálja, hogy ha az úton haladok, és egy picit nagyobbat kell fékezni (és itt nem a satufékre gondolok, csak olyan normális 50-60%-osra), akkor az autó elkezd vibrálni, ami főleg a kormányon jelentkezik, és ilyenkor kb. 0,5 - 1 cm-t rángat ide-oda. Voltam felnisnél beállítani, gumisnál balanszíroztatni, valamint a féltengelyeket is kicseréltük, de a másikokkal is ugyanazt csinálja. Valakinek, valami jó ötlete?
Csak fékezésnél?, ha igen akkor sajnos tárcsára gyanakodnék.
Ha menetközben fék nélkül is, akkor az lehet futómű, vagy rosszabb (hasonló mint a Volvo-s cikkben):
http://mondeo.hu/index.php?topic=31.msg715211#msg715211
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3042 Dátum:
2012.11.10 szombat, 11:41:10 »
Idézetet írta: chucky - 2012.11.10 szombat, 10:05:53
Sziasztok!
Igaz az autóm (2001.07-es, 2.0 TDDi, 115 v 116 LE kombi) még a szerelőnél van, de megkérdezlek benneteket, hogy mi a véleményetek erről: mostanában azt csinálja, hogy ha az úton haladok, és egy picit nagyobbat kell fékezni (és itt nem a satufékre gondolok, csak olyan normális 50-60%-osra), akkor az autó elkezd vibrálni, ami főleg a kormányon jelentkezik, és ilyenkor kb. 0,5 - 1 cm-t rángat ide-oda. Voltam felnisnél beállítani, gumisnál balanszíroztatni, valamint a féltengelyeket is kicseréltük, de a másikokkal is ugyanazt csinálja. Valakinek, valami jó ötlete?
egyértelműen a féktárcsa xar ,a csere megoldja.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
chucky
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3043 Dátum:
2012.11.10 szombat, 15:29:19 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.11.10 szombat, 10:18:33
Csak fékezésnél?, ha igen akkor sajnos tárcsára gyanakodnék.
Ha menetközben fék nélkül is, akkor az lehet futómű, vagy rosszabb (hasonló mint a Volvo-s cikkben):
http://mondeo.hu/index.php?topic=31.msg715211#msg715211
Köszönöm! Megnézzük. Még úgy is gari alatt van.
Naplózva
chucky
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3044 Dátum:
2012.11.10 szombat, 15:29:47 »
Idézetet írta: alf - 2012.11.10 szombat, 11:41:10
egyértelműen a féktárcsa xar ,a csere megoldja.
Köszi neked is!!!
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3045 Dátum:
2012.11.10 szombat, 16:15:17 »
Idézetet írta: chucky - 2012.11.10 szombat, 15:29:19
Köszönöm! Megnézzük. Még úgy is gari alatt van.
Kopóalkatrészekre nem szoktak garanciát vállalni. Vagy ez milyen garancia?
Naplózva
Intruder007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 244
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3046 Dátum:
2012.11.11 vasárnap, 10:34:39 »
Idézetet írta: joxer - 2012.11.10 szombat, 16:15:17
Kopóalkatrészekre nem szoktak garanciát vállalni. Vagy ez milyen garancia?
Igen, sajnos tárcsákra semmiféle garancia nem ját
Naplózva
2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3047 Dátum:
2012.11.11 vasárnap, 16:26:23 »
Idézetet írta: Intruder007 - 2012.11.11 vasárnap, 10:34:39
Igen, sajnos tárcsákra semmiféle garancia nem ját
hámánhyogyaviharbane!
A nyáron vettem 2 új féktárcsát,és szakszervíz által beszerelve és igazolva ugyanúgy 1 év a gari,mint bármi másra!Gyártási hibára él.Persze azt elhiszem,hogy egy kormányrázásos hibát user hibára fognak,és nem gyári hibára,ezért nem is fogadják el a reklamációt,pláne hónapok után.
Abban az esetben viszont igyen,ha felszereléskor bármilyen hibát észlel a szakszervíz,és ezt igazolja neked,visszaviheted,és érvényesíteni fogják a garanciát.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3048 Dátum:
2012.11.11 vasárnap, 17:13:53 »
Idézetet írta: nino666 - 2012.11.09 péntek, 08:24:46
Hi all!!!
Kérdésem annyi lenne, hogy honnan tudhatnám meg ha a toronycsapágy szilentem kukablúz.
Milyen tipikus jelei vannak nekija ha vannak
Tankok elöre is
Üdv.:
Nino
Próbáld ki lassan kanyarodva pl murván, és ha recseg-ropog, akkor gatter.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3049 Dátum:
2012.11.11 vasárnap, 17:17:17 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.11.11 vasárnap, 17:13:53
Próbáld ki lassan kanyarodva pl murván, és ha recseg-ropog, akkor gatter.
amúgy meg nem szerencsés,de a legmegbízhatóbb:
Álló helzetben járó motornál tekerni a kormányt az egyik végállástól a másikig,és ha közben szinte folyamatos kopogó hang jön a futómű felől,akkor bizonyosan xarok a toronycsapágyak.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
54
55
56
57
58
59
60
[
61
]
62
63
64
65
66
67
68
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ