Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.09.05 csütörtök, 11:25:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 251 252 253 254 255 256 257 [258] 259 260 261 262 263 264 265 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 10825633 alkalommal)
0 Felhasználó és 23 vendég van a témában
joeboy
Vendég
« Új hozzászólás #12850 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 17:07:37 »

100 %. Az a hőmérő. Kötegelővel kötözd fel a hűtővédő lemez fölé valahova, pl a ködlámpa vezetékéhez.  wave

Rendben!

Köszönöm!

Üdv!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27012


E-mail
« Új hozzászólás #12851 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 19:26:33 »

Nekem 2.0 TDCi-m van, a gyári 8 évig bírta, sztem vegyél gyárit. Semelyikre nem adnak 3-nál több garit, lehet az Varta, Bosch, vagy Calciumos hülyeség. Ez nem véletlen. Ha a gyári bizonyítottan 8 évig elmegy (nekem), akkor olyat kell venni.
Mostanra már az is fejlődött indítóáramban, kapacitásban, és már csak jobb Motocraft-osat tudsz venni, kb. 25 rugóért.

...tervezett avulásban... Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27012


E-mail
« Új hozzászólás #12852 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 19:39:52 »

A PCM tudja,pont mint a tempomatot.Max a lábakat kell neki megcsinálni.Azt is eltudom képzelni,hogy progizni sem kell,mert ugyan úgy vezérli mint a szélvédő fűtést vagy a tükörfűtést.De minden elképzelhető.
Amúgy meg csak 2 relét kell beépíteni,és azokat megtáplálni pozitívval,és a negatívot kapcsolja nekik a PCM.Az egyik relé 1 fűtést,a másik 2-t kapcsol.
Korábban Motorcraft komplett szetteket árult kábelekkel relékkel együtt.

http://invitelweb.hu/tamas.simon/kieg.png

Biztos ez? Vik meg éppen azt mondta, hogy nem tutti a dolog, mert az újabbakba már üzemanyagos fűtés került, aminek más a vezérlése, így a PCM programjában sincs benne többé.

Azt honnan lehet megtudni, hogy a C200 61-62-es lába be van-e kötve? Úgy eldogták még a csatit is, hogy alig lehet hozzáférni, és utána egy olyan huzatot kapott, hogy azon át meg még annyira sem... falbav Az biztos, hogy balfelől a reléknek csak a tartója van meg, de a relék sehol. Meg a C509 - ha abba kell drótozni, az nem egyszerű mutatvány, kiásni a CJB hátsó feléből.

Amúgy utánaszámoltam egy kicsit. A hűtőfolyadék fele-fele víz és glikol, a fajhő így éppen 2,5 J/g. A 750W villanyhoz a motornak minimum még egyszer ennyit le kell adnia a saját veszteségei miatt, mivel nem 100% a hatásfoka, de akár még többet is. Ha csak 1 kW - motor hulladékhő + izzítógyertyák - teljesítménnyel számolok, az 60000 Ws, azaz 60 ezer Joule. Akkor a 8000g-ra a 2,5-ös fajhővel 3 fok/perc jön ki. Mivel termosztátok is vannak a világon, nem is indul meg a teljes vízkör egyszerre, így a 3 fok akár a duplája is lehet, illetve az 1 kW szumma is bízvást lehet több. Mindez pluszban, a motor normál melegedéséhez hozzátéve, azaz 4-5 perc alatt akár 20 fokkal is melegebb lehet a rendszer, mint enélkül.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27012


E-mail
« Új hozzászólás #12853 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 19:41:12 »

Hogyne lehetne, sőt... az okosok azt javasolják, hogy néha töltsd fel egy rendes töltővel, mert az az igazi (más algoritmussal tölt egy töltő, mint az autó).
Milyet vegyél? Amilyet akarsz... a hiperekben szoktak 3-6e-ért csepptöltőt árulni. Én ilyet vennék... ezt rajta hagyhatod hetekig is.
Ha többet szánsz rá, László írt egy komoly töltőről, az tizenezerbe kerül, nyilván ez még jobb. Az Anyegin határozza meg a dolgokat...

Fontos, hogy ha töltőt akasztasz rá, akkor az autó ne lógjon rajta!

Nem biztos, hogy gondot okoz, de ha olyan a töltő, akkor nem feltétlenül tesz jót az autóban az elektronikának.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #12854 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 19:45:01 »

Nekem 2.0 TDCi-m van, a gyári 8 évig bírta, sztem vegyél gyárit. Semelyikre nem adnak 3-nál több garit, lehet az Varta, Bosch, vagy Calciumos hülyeség. Ez nem véletlen. Ha a gyári bizonyítottan 8 évig elmegy (nekem), akkor olyat kell venni.
Mostanra már az is fejlődött indítóáramban, kapacitásban, és már csak jobb Motocraft-osat tudsz venni, kb. 25 rugóért.
Egy kicsit a mai cuccok mindenből nmár másként készülnek.40e ft-os Varta csak 2! évet bírt.Amúgy 2 év a gari rájuk.Amúgy a gyári elment neked 8 évet éppúgy véletlen mint az enyém hogy tönkre ment ennyi idő után.4-5 évet kikellene bírni,de nem bírnak.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48498



« Új hozzászólás #12855 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 19:47:18 »

Biztos ez? Vik meg éppen azt mondta, hogy nem tutti a dolog, mert az újabbakba már üzemanyagos fűtés került, aminek más a vezérlése, így a PCM programjában sincs benne többé.

Azt honnan lehet megtudni, hogy a C200 61-62-es lába be van-e kötve? Úgy eldogták még a csatit is, hogy alig lehet hozzáférni, és utána egy olyan huzatot kapott, hogy azon át meg még annyira sem... falbav Az biztos, hogy balfelől a reléknek csak a tartója van meg, de a relék sehol. Meg a C509 - ha abba kell drótozni, az nem egyszerű mutatvány, kiásni a CJB hátsó feléből.

Amúgy utánaszámoltam egy kicsit. A hűtőfolyadék fele-fele víz és glikol, a fajhő így éppen 2,5 J/g. A 750W villanyhoz a motornak minimum még egyszer ennyit le kell adnia a saját veszteségei miatt, mivel nem 100% a hatásfoka, de akár még többet is. Ha csak 1 kW - motor hulladékhő + izzítógyertyák - teljesítménnyel számolok, az 60000 Ws, azaz 60 ezer Joule. Akkor a 8000g-ra a 2,5-ös fajhővel 3 fok/perc jön ki. Mivel termosztátok is vannak a világon, nem is indul meg a teljes vízkör egyszerre, így a 3 fok akár a duplája is lehet, illetve az 1 kW szumma is bízvást lehet több. Mindez pluszban, a motor normál melegedéséhez hozzátéve, azaz 4-5 perc alatt akár 20 fokkal is melegebb lehet a rendszer, mint enélkül.

AndyA

nem készült 20 féle PCM.Sőt a nyakamat tenném rá,hogy mind 1 forma,csak az sw más rajtuk.Innentől kezdve ugyan úgy feléleszthető,mint a tempomat....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27012


E-mail
« Új hozzászólás #12856 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 19:56:15 »

nem készült 20 féle PCM.Sőt a nyakamat tenném rá,hogy mind 1 forma,csak az sw más rajtuk.Innentől kezdve ugyan úgy feléleszthető,mint a tempomat....

A program más, pont ez a baj. Cserélni viszont, pláne egy ilyen jóval régebbire, ráadásul olyanra, aminél még a motor sem passzol... Mert kieg. fűtéssel 2.2-est nem csináltak egyáltalán, ha jól tudom. Szóval azért gáz lehet belőle.

Ki kellene mérni, mi van azon a C200 61-62-es lábon, amikor hidegen indít az ember.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12857 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 19:56:44 »

Mindez pluszban, a motor normál melegedéséhez hozzátéve, azaz 4-5 perc alatt akár 20 fokkal is melegebb lehet a rendszer, mint enélkül.

Kihagytad, hogy a motor és a fűtés elveszi a hőt. Így viszont borul az egész...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48498



« Új hozzászólás #12858 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 19:57:27 »

A program más, pont ez a baj. Cserélni viszont, pláne egy ilyen jóval régebbire, ráadásul olyanra, aminél még a motor sem passzol... Mert kieg. fűtéssel 2.2-est nem csináltak egyáltalán, ha jól tudom. Szóval azért gáz lehet belőle.

Ki kellene mérni, mi van azon a C200 61-62-es lábon, amikor hidegen indít az ember.

AndyA
...én ezt nem tom megtenni. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27012


E-mail
« Új hozzászólás #12859 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 20:07:09 »

Kihagytad, hogy a motor és a fűtés elveszi a hőt. Így viszont borul az egész...

A motor nem viszi, mert éppenhogy az melegíti a vizet normális körülmények között, azaz elég hamarosan jóval melegebbnek kell lennie, mint a víznek.

Fűtést meg ilyenkor egyébként sem tudok kapcsolni, mert csak a jeges zimankó jön befelé.

Viszont városi tilitoli, 4-esben 50-nel 15 km-t megyek Óbudától az M1-M7 közös szakaszig, mire beáll középre a mutató. A Margit-híd környéke, mire megmozdul, és a 60 fokra felér...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23826


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12860 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 20:11:05 »

ki tudta, hogy a gyári ülésfűtés csak 3,6A-t vesz fel ülésenként?? vigyor3 mi meg itt ajánlgatjuk töltésteszthez. közben a helyzetjelzők töbet esznek vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27012


E-mail
« Új hozzászólás #12861 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 20:16:40 »

ki tudta, hogy a gyári ülésfűtés csak 3,6A-t vesz fel ülésenként?? vigyor3 mi meg itt ajánlgatjuk töltésteszthez. közben a helyzetjelzők töbet esznek vigyor3

A 4 helyzetjelző 20W összesen. Ha 4-5 ajtósod van, akkor is csak 30. Az 1,5A sincs.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12862 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 20:30:16 »

A motor nem viszi, mert éppenhogy az melegíti a vizet normális körülmények között, azaz elég hamarosan jóval melegebbnek kell lennie, mint a víznek.

Azt írod, hogy a víz 4-5 perc alatt 20 fokkal lesz melegebb. A motor ennél lassabban melegszik. De mind1, a motor és a víz hómérséklete között nincs pár foknál több.
Mindenképpen számolni kell a hőátadással, teháét nem jó a lenti számításod.

Válasz
Fűtést meg ilyenkor egyébként sem tudok kapcsolni, mert csak a jeges zimankó jön befelé.

Hát azért 20 fokkal már szinte fűteni lehet...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #12863 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 20:56:30 »

Fekete Exide. Állítólag ez a gyári beszállító (a Motorcrafthoz). Állítólag.
köszi nyugtáztam  wave   én Banner Power Bull-t használok  pias
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23826


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12864 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 21:05:46 »

A 4 helyzetjelző 20W összesen. Ha 4-5 ajtósod van, akkor is csak 30. Az 1,5A sincs.

AndyA
tényleg vigyor3 bár azt hittem, hogy azok többet esznek, mert úgy rémlett, hogy nagyobb biztijük van... Sad
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mancs85
Vendég
« Új hozzászólás #12865 Dátum: 2012.11.02 péntek, 09:27:33 »

Sziasztok club tagok!

Újabb kérdéseim volnának felétek! következő történt: a 2001-es MKIII-as mondeoba átszereltem 2005-ös mondeo-ból az üléseket, a kilóméterórát, és azóta légzsák hibát ír ki a verda computere, mit lehet kezdeni vele, illetve a kipörgés gátló lámpája is világít a műszerfalon, mivel az az enyémben nincs. Ki lehet e iktatni valahogy a kipörgés gátló lámpáját??
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23826


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12866 Dátum: 2012.11.02 péntek, 09:46:03 »

Sziasztok club tagok!

Újabb kérdéseim volnának felétek! következő történt: a 2001-es MKIII-as mondeoba átszereltem 2005-ös mondeo-ból az üléseket, a kilóméterórát, és azóta légzsák hibát ír ki a verda computere, mit lehet kezdeni vele, illetve a kipörgés gátló lámpája is világít a műszerfalon, mivel az az enyémben nincs. Ki lehet e iktatni valahogy a kipörgés gátló lámpáját??
nézd meg hányat villog a lámpád, de gyanítom, hogy az első üléskből hiányolja az érzékelőket, amiket át kell rakni. ha angolból van, akkor mind2-be, ha nem, akkor cak az anyósoldaliba.

nekem is újabb műszeregység van berakva, nekem sincs kipörgésgátló, de nekem nem világít a lámpája...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27012


E-mail
« Új hozzászólás #12867 Dátum: 2012.11.02 péntek, 09:47:59 »

Azt írod, hogy a víz 4-5 perc alatt 20 fokkal lesz melegebb. A motor ennél lassabban melegszik. De mind1, a motor és a víz hómérséklete között nincs pár foknál több.
Mindenképpen számolni kell a hőátadással, teháét nem jó a lenti számításod.

Hát azért 20 fokkal már szinte fűteni lehet...

A forgalomban való kímélő haladásnál legyen mondjuk 1200 a fordulat és 100 Nm a nyomaték.

Teljesítmény=2*Pi*Fordulat/60*Nyomaték

Így 2*3,14*1200/60*100= ~12,5 kW a városi 50 km/h.

Ennek minimum a fele melegít, mivel a dízelmotorok hatásfoka sincs 50%-nál magasabb. Mondjuk abból is maradjon csak a fele a motorban, merthogy a többi kimegy forró kipufogógáz formájában a motorból. Akkor ~3000W = 180000J percenként. A vas fajhője 0,46/g, 150 kg az 150000g, tehát 69000J kell az egy fokkal való emeléshez, azaz percenként majdnem 3 fokot melegszik a teljes tömeg - ha egyenletesen lehetne a teljesítményt eloszlatni. Tehát a kieg. fűtéshez képest a teljes blokk tömege nagyjából hasonló tempóban melegszik, azaz elvileg soha nem fog hőt elvonni a vízből. Ha pedig azt is beleszámolom, hogy nem a teljes vastömeg melegszik, hanem eleinte csak a belseje, akkor simán gyorsabban melegszik a blokk belül, mint a víz.

Persze ebben a számításban sok az egyszerűsítés, de becslésnek megteszi, komolyabb számítást meg úgysem tudunk végezni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12868 Dátum: 2012.11.02 péntek, 10:45:39 »

Persze ebben a számításban sok az egyszerűsítés, de becslésnek megteszi, komolyabb számítást meg úgysem tudunk végezni. Smiley

A blokk és a fej alu, annak más a fajhője, de mind írod, nagy jelentősége nincs.
Egyszerűbben is számíthatunk, 50-nel haladsz 15 km-t. Ez 18 perc, és mondjuk 0-ról 90 fokra melegedjen, máris megkapjuk az 5 fok/percet.
De a motor 12,5 kW-tal melegít, ehhez képest a 750W nem sokat tesz le a bemelegedés asztalán... még ha meg is duplázzuk ezt a számot, mert ugyi ezt meg is kell termelni, ami szintén go-ból termelődik.
Inkább arról van szó, hogy a víz, ami bemegy a radiátorba, melegebb lesz pár fokkal, egy kicsivel előbb lehet fűteni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
deniel0529
Vendég
« Új hozzászólás #12869 Dátum: 2012.11.02 péntek, 12:14:15 »

Sziasztok!
Utólag mi kell hozzá,hogy egy fedélzeti computert beépítsünk? Nagy bánatomra enyém csak hőfokot mutat,info gomb sehol,ez csúnyán kimaradt az autóból Undecided
Naplózva
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #12870 Dátum: 2012.11.02 péntek, 12:39:28 »

Sziasztok!
Utólag mi kell hozzá,hogy egy fedélzeti computert beépítsünk? Nagy bánatomra enyém csak hőfokot mutat,info gomb sehol,ez csúnyán kimaradt az autóból Undecided
Hali!
Tudtommal fedélzeti kompos műszeregységet veszel egy hozzá való info gombos bajuszkapccsal és minden baba.
De mindjárt jönnek a nálam okosabbak és ha szükség van rá, kijavítanak.  smile
 integet2 integet2
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #12871 Dátum: 2012.11.02 péntek, 12:49:38 »

Hali!
Tudtommal fedélzeti kompos műszeregységet veszel egy hozzá való info gombos bajuszkapccsal és minden baba.
De mindjárt jönnek a nálam okosabbak és ha szükség van rá, kijavítanak.  smile
 integet2 integet2

Kb ennyi! Ha mákod van, akkor nem kell felprogramoztatni, ha nincs ,akkor még egy programozást rá kell szánni.
Ezt a legegyszerűbben úgy tudod meglesni, h kicseréled első körben az indexkart, aztán mikor megnyomod a info gombot és csippan egyet, akkor nem kell programoznod, csak berakod a műszeregységet és pápá, ha nem csippan, akkor nincs szerencséd... mehetsz még hozzá programoztatni is.  wave
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #12872 Dátum: 2012.11.02 péntek, 13:00:29 »

Kb ennyi! Ha mákod van, akkor nem kell felprogramoztatni, ha nincs ,akkor még egy programozást rá kell szánni.
Ezt a legegyszerűbben úgy tudod meglesni, h kicseréled első körben az indexkart, aztán mikor megnyomod a info gombot és csippan egyet, akkor nem kell programoznod, csak berakod a műszeregységet és pápá, ha nem csippan, akkor nincs szerencséd... mehetsz még hozzá programoztatni is.  wave


pill fogyasztást lehet programoztatni, ha nincs benne? vagy ahhoz másik műszeregység kell?
Naplózva
Mancs85
Vendég
« Új hozzászólás #12873 Dátum: 2012.11.02 péntek, 15:03:21 »

nézd meg hányat villog a lámpád, de gyanítom, hogy az első üléskből hiányolja az érzékelőket, amiket át kell rakni. ha angolból van, akkor mind2-be, ha nem, akkor cak az anyósoldaliba.

nekem is újabb műszeregység van berakva, nekem sincs kipörgésgátló, de nekem nem világít a lámpája...


Oké köszönöm szépen!!!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #12874 Dátum: 2012.11.02 péntek, 15:28:56 »

100 %. Az a hőmérő. Kötegelővel kötözd fel a hűtővédő lemez fölé valahova, pl a ködlámpa vezetékéhez.  wave

De miért olyan mikrokapcsolós jellegű?
Naplózva
ezredes
Vendég
« Új hozzászólás #12875 Dátum: 2012.11.02 péntek, 15:29:39 »

Sziasztok!

Egy ilyen lóg jobb oldalon elől, alul. Mi ez?
Köszi!
Elnézést a rossz minőségű nagy képért.

[img width=800 height=600]http://www.kephost.com/images4/2012/11/1/a1_2012_11_1_o6ht05m16j.jpg[/img

A lökös mögött van egy kereszt vastag cső, annak jobb szélénél van a gyári helye, csak vissza kell pattintani.. valszeg egy ütközésnél pattintódott le...
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.02 péntek, 17:32:36 írta AndyA » Naplózva
ezredes
Vendég
« Új hozzászólás #12876 Dátum: 2012.11.02 péntek, 15:30:56 »

De miért olyan mikrokapcsolós jellegű?

külső hőmérő és pont. Smiley 
ami egyébként 18.000 Ft...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48498



« Új hozzászólás #12877 Dátum: 2012.11.02 péntek, 15:38:02 »

De miért olyan mikrokapcsolós jellegű?
Az a szonda "tapintója"!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #12878 Dátum: 2012.11.02 péntek, 15:40:35 »

De miért olyan mikrokapcsolós jellegű?
mert nem tiszta a kép
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #12879 Dátum: 2012.11.02 péntek, 15:44:42 »

A forgalomban való kímélő haladásnál legyen mondjuk 1200 a fordulat és 100 Nm a nyomaték.

Teljesítmény=2*Pi*Fordulat/60*Nyomaték

Így 2*3,14*1200/60*100= ~12,5 kW a városi 50 km/h.

Ennek minimum a fele melegít, mivel a dízelmotorok hatásfoka sincs 50%-nál magasabb. Mondjuk abból is maradjon csak a fele a motorban, merthogy a többi kimegy forró kipufogógáz formájában a motorból. Akkor ~3000W = 180000J percenként. A vas fajhője 0,46/g, 150 kg az 150000g, tehát 69000J kell az egy fokkal való emeléshez, azaz percenként majdnem 3 fokot melegszik a teljes tömeg - ha egyenletesen lehetne a teljesítményt eloszlatni. Tehát a kieg. fűtéshez képest a teljes blokk tömege nagyjából hasonló tempóban melegszik, azaz elvileg soha nem fog hőt elvonni a vízből. Ha pedig azt is beleszámolom, hogy nem a teljes vastömeg melegszik, hanem eleinte csak a belseje, akkor simán gyorsabban melegszik a blokk belül, mint a víz.

Persze ebben a számításban sok az egyszerűsítés, de becslésnek megteszi, komolyabb számítást meg úgysem tudunk végezni. Smiley

AndyA
ez már nagyon tudományos  taps
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27012


E-mail
« Új hozzászólás #12880 Dátum: 2012.11.02 péntek, 17:31:09 »

A blokk és a fej alu, annak más a fajhője, de mind írod, nagy jelentősége nincs.
Egyszerűbben is számíthatunk, 50-nel haladsz 15 km-t. Ez 18 perc, és mondjuk 0-ról 90 fokra melegedjen, máris megkapjuk az 5 fok/percet.
De a motor 12,5 kW-tal melegít, ehhez képest a 750W nem sokat tesz le a bemelegedés asztalán... még ha meg is duplázzuk ezt a számot, mert ugyi ezt meg is kell termelni, ami szintén go-ból termelődik.
Inkább arról van szó, hogy a víz, ami bemegy a radiátorba, melegebb lesz pár fokkal, egy kicsivel előbb lehet fűteni.

Két dolog miatt nem mindegy:

Az a 750W az minimum 1 kW amiatt, amennyivel többet kell dolgozni ehhez a motornak, és az 1 kW a számításbeli 3kW-hoz képest összemérhető, egy nagyságrendben vannak. 3/4 idő alatt felmelegszik a cucc, illetve piros lámpánál, alapjáraton járó motornál is ott lesz az az 1 kW, amikor a másik 3-ból 2 hiányzik éppen. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
deniel0529
Vendég
« Új hozzászólás #12881 Dátum: 2012.11.02 péntek, 18:02:11 »

Kb ennyi! Ha mákod van, akkor nem kell felprogramoztatni, ha nincs ,akkor még egy programozást rá kell szánni.
Ezt a legegyszerűbben úgy tudod meglesni, h kicseréled első körben az indexkart, aztán mikor megnyomod a info gombot és csippan egyet, akkor nem kell programoznod, csak berakod a műszeregységet és pápá, ha nem csippan, akkor nincs szerencséd... mehetsz még hozzá programoztatni is.  wave

ha csak műszeregység kell és a bajuszkapcsoló,akkor kb milyen áron szerezhetők be ezek? Plussz ha még programozni is kell? azt hol csináltathatom meg?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48498



« Új hozzászólás #12882 Dátum: 2012.11.02 péntek, 18:25:27 »

ha csak műszeregység kell és a bajuszkapcsoló,akkor kb milyen áron szerezhetők be ezek? Plussz ha még programozni is kell? azt hol csináltathatom meg?

cikk
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.02 péntek, 18:33:13 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
dzsozy
Vendég
« Új hozzászólás #12883 Dátum: 2012.11.02 péntek, 18:46:40 »

Ha fel kell programozni,megmarad a chiptuning? Mert ha szofvert frissítenek akkor elvileg ugrott.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48498



« Új hozzászólás #12884 Dátum: 2012.11.02 péntek, 18:55:04 »

Ha fel kell programozni,megmarad a chiptuning? Mert ha szofvert frissítenek akkor elvileg ugrott.
igen.ugrik a csipp.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12885 Dátum: 2012.11.02 péntek, 20:18:24 »

Két dolog miatt nem mindegy:

Az a 750W az minimum 1 kW amiatt, amennyivel többet kell dolgozni ehhez a motornak, és az 1 kW a számításbeli 3kW-hoz képest összemérhető, egy nagyságrendben vannak. 3/4 idő alatt felmelegszik a cucc, illetve piros lámpánál, alapjáraton járó motornál is ott lesz az az 1 kW, amikor a másik 3-ból 2 hiányzik éppen. Smiley

Én duplának számoltam, azaz 1,5-nek, de a motor, ha megy, az 12,5kW (te számoltad ennyinek, de becslésnek jó). Azaz, tizede...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
cscsabi30
Vendég
« Új hozzászólás #12886 Dátum: 2012.11.02 péntek, 21:59:32 »

Sziasztok!
Volt egy rossz bal első záram,kicseréltem,tökéletes lett.
Az létezhet,hogy most meg a többi haljon meg???A bal első jó,a jobb első se ki,se be,a bal hátsó szintén se ki se be  falbav
Lehet,hogy ezek a *** gyári 11 éves zárak besza..nak???Gyengének tűnnek.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #12887 Dátum: 2012.11.02 péntek, 22:18:07 »

Sziasztok!
Volt egy rossz bal első záram,kicseréltem,tökéletes lett.
Az létezhet,hogy most meg a többi haljon meg???A bal első jó,a jobb első se ki,se be,a bal hátsó szintén se ki se be  falbav
Lehet,hogy ezek a *** gyári 11 éves zárak besza..nak???Gyengének tűnnek.
Kézzel sem mennek???
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
cscsabi30
Vendég
« Új hozzászólás #12888 Dátum: 2012.11.02 péntek, 22:22:35 »

Kézzel sem mennek???
kézzel be tudom zárni belülről egyesével

távirányítóra nem reagálnak, kivéve a bal első...és néha a bal hátsó  vigyor3
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #12889 Dátum: 2012.11.02 péntek, 22:32:42 »

pill fogyasztást lehet programoztatni, ha nincs benne? vagy ahhoz másik műszeregység kell?

úgy tudom,h a pill.fogyasztást csak a fl utániak tudják. Szóval az előttit nem hiszem, h fel lehet programozni, legalábbis nekem mikor Vik csinálta a tempomatot, nem tudta felhúzni rá a pill.fogyit.
De lehet vmi barkács módszerrel meg lehet csinálni, ebben nem vagyok biztos.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #12890 Dátum: 2012.11.02 péntek, 22:35:56 »

kézzel be tudom zárni belülről egyesével

távirányítóra nem reagálnak, kivéve a bal első...és néha a bal hátsó  vigyor3
A bal elsőnek a a kábelkötegét vedd le/VASTAG/ és úgy próbáld meg nyitni távirányítóval hátha valami nem stimmel vele.Furcsa,hogy egy rossz csere után hirtelen 3 rossz lesz.Csak egy ötlet.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
cscsabi30
Vendég
« Új hozzászólás #12891 Dátum: 2012.11.02 péntek, 22:38:53 »

A bal elsőnek a a kábelkötegét vedd le/VASTAG/ és úgy próbáld meg nyitni távirányítóval hátha valami nem stimmel vele.Furcsa,hogy egy rossz csere után hirtelen 3 rossz lesz.Csak egy ötlet.
Kipróbálom holnap.
Köszönöm szépen!
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #12892 Dátum: 2012.11.02 péntek, 22:40:42 »

ha csak műszeregység kell és a bajuszkapcsoló,akkor kb milyen áron szerezhetők be ezek? Plussz ha még programozni is kell? azt hol csináltathatom meg?

Nem tudom Alf által linkelt cikk mit ír (mivel nekem nem nyitotta meg), ezért elnézést kérek, h a még1x u.azt leírnám.
Váltózó áron lehet hozzájutni. Én tavaly augusztusban cseréltem, akkor 20 volt a műszeregység és 3 a bajuszkapcsoló. Viszont nekem nem kellett programozni.
Beszéltem olyannal is, aki 15ért szerezte be az egészet. Szóval utána kell járni, és ki lehet fogni olcsóbban is. Amikor én vettem, nem volt balkormányosé, ezért került ennyibe.
Az index jó az angol autókból is, viszont a műszeregység csak balkormányosból lesz jó. Be tudod tenni természetesen az angolt is, csak a napi és a tényleges km-et mérföldben fogja neked számolni, egyébként ez nem értem, h miért van, mert a balkormányosoké átváltható km é mérföldre is, de az angol csak mérföldet tud.
A programozás kb 5000. Viszont ha meg van chippeltetve a gép, akkor pápá chip! Azt is újra kell programoztatni...
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27012


E-mail
« Új hozzászólás #12893 Dátum: 2012.11.03 szombat, 10:38:42 »

Én duplának számoltam, azaz 1,5-nek, de a motor, ha megy, az 12,5kW (te számoltad ennyinek, de becslésnek jó). Azaz, tizede...

El is olvastad, amit írtam...?

Abból a 12,5 kW-ból 50% hatásfokot feltételezve a fele mechanikai teljesítmény formájában távozik a kerekek irányában, másik felét elviszi a kipufogógáz. Így jött ki becslésnek a kb. 3kW, ami a motorban marad melegíteni. Ehhez képest kell azt az 1 kW-ot nézni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12894 Dátum: 2012.11.03 szombat, 11:00:44 »

El is olvastad, amit írtam...?

Abból a 12,5 kW-ból 50% hatásfokot feltételezve a fele mechanikai teljesítmény formájában távozik a kerekek irányában, másik felét elviszi a kipufogógáz. Így jött ki becslésnek a kb. 3kW, ami a motorban marad melegíteni. Ehhez képest kell azt az 1 kW-ot nézni.

Igen... bár ezzel nem értek egyet. A motor teljesítményét a leadott mechanikai teljesítménnyel jellemzik, nem ennek a fele megy ki a kipuffon, hanem ennek a duplája.
Ez még ugyanaz, mint amit te mondasz, csak más megközelítésből.
A te megközelítésedből 6 kW jut a kerekekre, amit én nagyon kevésnek tartok. Én inkább 12 kW-ot tartok valószínűnek (ki is lehetne mérni, merthogy a motornak van %-os terhelési adata). Ne feledd, hogy a segédberendezéseket is a motor hajtja, ezt is úgy vesszük, mintha a kerekeken adódna le, és a generátor legalább 1 kW villamos energiát állít elő, mert nem csak a kiegnek kell, ami kb 1,5 kW mechanikai energia... a szervó, a vízpumpa, a nagynyomású, meg a többi berendezés is a motortól kapja az energiát.
Így saccra ez legalább 3 kW (a villannyal), azaz a kerekekre csak 3 maradt... gondolom egyetértünk, ez nem lehet.
Ne feledjük, míg hideg a motor, az ecu dúsít, mint a fene. Akár 2x annyi üzemanyagot is befecskendez, ugyanakkora teljesítményhez, tehát az a hatásfok lehet, hogy csak 25%...
(Ezt nem fogom belevenni a számításba)
Azt sem tartom valószínűnek, hogy a hulladékhő fele menne a motor melegítésére, a fele meg a kipuffra. Ha így lenne, akkor a kevés hulladékhővel kínlódó dízelnél sokkal egyszerűbb lenne a kipuffból visszanyerni a meleget. A kipuff lassabban melegszik fel, mint a motor, pedig a menetszél sokkal kevésbé éri, mint a motort.
Én inkább 10 kW-ot tartok valószínűnek, hogy kell az autó haladásához, gyorsítgatásokhoz. 10kW hő keletkezik, ebből 8 melegít, 2 megy ki a kipuffon.
Vagyis, akkor az új adatokkal 8 vs 1,5. Vagy, ha beleveszem a melegítési szakaszt (a nagyobb fogyit), akkor mondjuk 12 vs 1,5.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #12895 Dátum: 2012.11.03 szombat, 11:22:46 »

Sziasztok!

Látom megy itt a fizika, ha jól sejtem a kiegészítő fűtésről, ha tévednék bocsi.
Én most agyalok azon, hogy ilyen legyen, bár azt hiszem egy webasto állófűtés jobb lenne, vélemények?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27012


E-mail
« Új hozzászólás #12896 Dátum: 2012.11.03 szombat, 11:24:28 »

Igen... bár ezzel nem értek egyet. A motor teljesítményét a leadott mechanikai teljesítménnyel jellemzik, nem ennek a fele megy ki a kipuffon, hanem ennek a duplája.
Ez még ugyanaz, mint amit te mondasz, csak más megközelítésből.
A te megközelítésedből 6 kW jut a kerekekre, amit én nagyon kevésnek tartok. Én inkább 12 kW-ot tartok valószínűnek (ki is lehetne mérni, merthogy a motornak van %-os terhelési adata). Ne feledd, hogy a segédberendezéseket is a motor hajtja, ezt is úgy vesszük, mintha a kerekeken adódna le, és a generátor legalább 1 kW villamos energiát állít elő, mert nem csak a kiegnek kell, ami kb 1,5 kW mechanikai energia... a szervó, a vízpumpa, a nagynyomású, meg a többi berendezés is a motortól kapja az energiát.
Így saccra ez legalább 3 kW (a villannyal), azaz a kerekekre csak 3 maradt... gondolom egyetértünk, ez nem lehet.
Ne feledjük, míg hideg a motor, az ecu dúsít, mint a fene. Akár 2x annyi üzemanyagot is befecskendez, ugyanakkora teljesítményhez, tehát az a hatásfok lehet, hogy csak 25%...
(Ezt nem fogom belevenni a számításba)
Azt sem tartom valószínűnek, hogy a hulladékhő fele menne a motor melegítésére, a fele meg a kipuffra. Ha így lenne, akkor a kevés hulladékhővel kínlódó dízelnél sokkal egyszerűbb lenne a kipuffból visszanyerni a meleget. A kipuff lassabban melegszik fel, mint a motor, pedig a menetszél sokkal kevésbé éri, mint a motort.
Én inkább 10 kW-ot tartok valószínűnek, hogy kell az autó haladásához, gyorsítgatásokhoz. 10kW hő keletkezik, ebből 8 melegít, 2 megy ki a kipuffon.
Vagyis, akkor az új adatokkal 8 vs 1,5. Vagy, ha beleveszem a melegítési szakaszt (a nagyobb fogyit), akkor mondjuk 12 vs 1,5.

Feltételeztem egy elég jó, 50%-os hatásfokot. Ha ennél rosszabb, annál több meleg marad a motorban, mert annál kevesebb megy ki mechanikai formában a motorból - annál gyorsabb a melegedés.

A generátor 90A-t bír. 14,4V * 90A = 1,3 kW, abinek a kétharmada biztosan szabadon van, mert 60A-t eszik a kieg. fűtés három gyertyája. Azaz max. 400-420W körül terhel az összes többi. Ahhoz fél kW kell a motorból mechanikai formában, 1 kW a hatásfokot is figyelembe véve.

Nézzük a másik végéről, hátha más lesz az eredmény:

A gázolaj literenként 36 MJ energiát tartalmaz. Egyenletes 50-es tempónál legyen mondjuk 4 liter a 100 km-re vetített fogyasztás (nincs annyi, de hidegen dúsít, azt mondtad). Ez óránként 2 liter gázolajat jelent. 2 liter * 36 MJ = 72 MJ, azaz 72 MWsec, azaz 20 kWh. Még 3 literes fogyival számolva is 15 kWh energiatartalom van a felhasznált gázolajban.

Szerintem nincs nagyságrendi eltérés a számítások között. És mivel becslésekről van szó számos egyszerűsítéssel, szerintem a 12-13 ill. a 15-20 kW közötti eltérés nem akkora, hogy azt ebben az esetben perdöntő cáfolatnak lehetne tekinteni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27012


E-mail
« Új hozzászólás #12897 Dátum: 2012.11.03 szombat, 11:26:10 »

Sziasztok!

Látom megy itt a fizika, ha jól sejtem a kiegészítő fűtésről, ha tévednék bocsi.
Én most agyalok azon, hogy ilyen legyen, bár azt hiszem egy webasto állófűtés jobb lenne, vélemények?

Ismerősnek van az autójában egy külső 220-ról üzemelő 3 kW-os fűtése. Ezt fagypont körül kb. 40 percig járatja indulás előtt ahhoz, hogy a víz 60 fokos legyen (és vele együtt persze a motorblokk tömegének nagyobb része is).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12898 Dátum: 2012.11.03 szombat, 11:50:42 »

Feltételeztem egy elég jó, 50%-os hatásfokot. Ha ennél rosszabb, annál több meleg marad a motorban, mert annál kevesebb megy ki mechanikai formában a motorból - annál gyorsabb a melegedés.

Hidegen biztosan nincs 50%

Válasz
A generátor 90A-t bír. 14,4V * 90A = 1,3 kW, abinek a kétharmada biztosan szabadon van, mert 60A-t eszik a kieg. fűtés három gyertyája. Azaz max. 400-420W körül terhel az összes többi. Ahhoz fél kW kell a motorból mechanikai formában, 1 kW a hatásfokot is figyelembe véve.

Ezt nem is vitattam...

Válasz
Nézzük a másik végéről, hátha más lesz az eredmény:

A gázolaj literenként 36 MJ energiát tartalmaz. Egyenletes 50-es tempónál legyen mondjuk 4 liter a 100 km-re vetített fogyasztás (nincs annyi, de hidegen dúsít, azt mondtad). Ez óránként 2 liter gázolajat jelent. 2 liter * 36 MJ = 72 MJ, azaz 72 MWsec, azaz 20 kWh. Még 3 literes fogyival számolva is 15 kWh energiatartalom van a felhasznált gázolajban.

Nézzük... Én így nem mertem volna számítani, mert a 36 véleményem szerint a go elégetésekor szabadul fel. Hogy ez mennyire fele meg a motorban zajló folyamatoknak, azt nem tudom. Mi is fűtöttünk olajjal, de annak szinte nem is volt füstje. A kipuffgázban meg ott van még ez-az... de a számítás meglepően (számomra) közelíti a vélt eredményt.
Szóval jónak tűnik... de bemelegedő motornál a fogyi még állandó tempónál is biztosan több, mint 4 liter. Azért gondolom, mert ha mondjuk fél tanknál vagyok, bizony 1-2 tizedet is felugrik, amíg bemelegszik (átlagfogyi). Főleg az elején, meg ha utcáról indulsz.

Válasz
Szerintem nincs nagyságrendi eltérés a számítások között. És mivel becslésekről van szó számos egyszerűsítéssel, szerintem a 12-13 ill. a 15-20 kW közötti eltérés nem akkora, hogy azt ebben az esetben perdöntő cáfolatnak lehetne tekinteni.

Nagyságrendbeli nincs... neked van pillanatnyi fogyid? Nézd már majd meg egyszer, mennyit mutat hideg motornál 50-nél. Nekem nincs, de egyszer lenullázom, és megnézem mennyi, mire bemelegszik a motor. Meg ugye az 50 állandó is csak az álom kategóriája. Néha azért csak megáll az ember, és a gyorsítás fenemód elrontja az adatokat.
Egyszer pont jöttünk valahonnan, át pesten, és befelé menet tankoltam. Nullázok mindent, majd előjött valami 3 körüli fogyi. Na, akkro elkezdtem játszani vele, forgalom nem volt, megpróbáltam a minimumot kihozni. A pontos adatokra enm emlékszem, de 3 körüli szám jött ki. Ha jött egy piros, és teljesen meg kellett állnom, nagyon megugrott a fogyi, akár 3-5 tizedet is (átlag, nem pillanatnyi). Mire átértem pesten (Hung krt), majd 4*re ment fel. Meleg motor, tojás a pedálon... ez szerintem nem életszerű.
Na mind1, örülök, hogy egyezségre jutottunk. Bár én továbbra is... de folyt csak a hiányzó adatok tükrében.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27012


E-mail
« Új hozzászólás #12899 Dátum: 2012.11.03 szombat, 11:58:52 »

Hidegen biztosan nincs 50%

Ezt nem is vitattam...

Nézzük... Én így nem mertem volna számítani, mert a 36 véleményem szerint a go elégetésekor szabadul fel. Hogy ez mennyire fele meg a motorban zajló folyamatoknak, azt nem tudom. Mi is fűtöttünk olajjal, de annak szinte nem is volt füstje. A kipuffgázban meg ott van még ez-az... de a számítás meglepően (számomra) közelíti a vélt eredményt.
Szóval jónak tűnik... de bemelegedő motornál a fogyi még állandó tempónál is biztosan több, mint 4 liter. Azért gondolom, mert ha mondjuk fél tanknál vagyok, bizony 1-2 tizedet is felugrik, amíg bemelegszik (átlagfogyi). Főleg az elején, meg ha utcáról indulsz.

Nagyságrendbeli nincs... neked van pillanatnyi fogyid? Nézd már majd meg egyszer, mennyit mutat hideg motornál 50-nél. Nekem nincs, de egyszer lenullázom, és megnézem mennyi, mire bemelegszik a motor. Meg ugye az 50 állandó is csak az álom kategóriája. Néha azért csak megáll az ember, és a gyorsítás fenemód elrontja az adatokat.
Egyszer pont jöttünk valahonnan, át pesten, és befelé menet tankoltam. Nullázok mindent, majd előjött valami 3 körüli fogyi. Na, akkro elkezdtem játszani vele, forgalom nem volt, megpróbáltam a minimumot kihozni. A pontos adatokra enm emlékszem, de 3 körüli szám jött ki. Ha jött egy piros, és teljesen meg kellett állnom, nagyon megugrott a fogyi, akár 3-5 tizedet is (átlag, nem pillanatnyi). Mire átértem pesten (Hung krt), majd 4*re ment fel. Meleg motor, tojás a pedálon... ez szerintem nem életszerű.
Na mind1, örülök, hogy egyezségre jutottunk. Bár én továbbra is... de folyt csak a hiányzó adatok tükrében.

Ezért mondtam, hogy pontosabbat nehéz számolni, annyi egyszerűsítést tartalmaz a modell. De még ha 20 kW összesből a motort melegítő 5kW-hoz hasonlítjuk azt a +1kW-ot, még az is elég jelentős különbség.

Délután nézek neked hidegből indított tempomatos 50-et, hogy mennyi az annyi.

A lámpánál álldogálás (vagy kertkapu nyitás-csukás) alapjárata meg olyan 0,7-0,8l/óra, de legyen 1 liter, hogy egyszerűbb legyen számolni vele, és akkor az 5 kWh. Nem is véletlen, hogy alapjáraton lassan melegszik fel a motor.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 251 252 253 254 255 256 257 [258] 259 260 261 262 263 264 265 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.192 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.