Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 09:58:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 688 689 690 691 692 693 694 [695] 696 697 698 699 700 701 702 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11164086 alkalommal)
0 Felhasználó és 128 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34700 Dátum: 2018.06.20 szerda, 10:52:57 »

Amikor nemrég újra benéztem ide akkor figyelmeztettek hogy elég "negatív" a keménymag aki az évek során itt maradt

Így van. És mint ilyen, többen közülünk (ha magamat is ideszámíthatom) több és komolyabb tapasztalattal rendelkeznek a Ford Mondeóra vonatkozóan, mint nem egy autószerelő. Csak ehhez az egy modellhez, de ehhez pár dologban jobban értünk. Egyszerűen tapasztalati úton, a saját bőrünkön tanultunk meg ezt-azt, amit egy autószerelő ilyen módon és mélységben sosem fog.

Úgyhogy ha valaki innen kritikával illeti a véleményed, akkor az nem "beszólás", hanem simán csak kritika, aminek szokott némi alapja lenni, és nem biztos, hogy a 20 éves múltad az autószerelésben vagy alkatrészeladásban pont erre az egy dologra vonatkozóan elegendő ellenpont.

Beszólogatni amúgy sem szokás itt, mert aki komolyan teszi, az hamar pihenőre megy pár napra vagy hétre, hadd gondolkozzon. A vicces beszólogatásokból meg van tucatszám, de azokon meg éppen ezért nem kell megsértődni, és amúgy nincs is miért.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #34701 Dátum: 2018.06.20 szerda, 12:37:23 »

Így van. És mint ilyen, többen közülünk (ha magamat is ideszámíthatom) több és komolyabb tapasztalattal rendelkeznek a Ford Mondeóra vonatkozóan, mint nem egy autószerelő. Csak ehhez az egy modellhez, de ehhez pár dologban jobban értünk. Egyszerűen tapasztalati úton, a saját bőrünkön tanultunk meg ezt-azt, amit egy autószerelő ilyen módon és mélységben sosem fog.

Úgyhogy ha valaki innen kritikával illeti a véleményed, akkor az nem "beszólás", hanem simán csak kritika, aminek szokott némi alapja lenni, és nem biztos, hogy a 20 éves múltad az autószerelésben vagy alkatrészeladásban pont erre az egy dologra vonatkozóan elegendő ellenpont.

Beszólogatni amúgy sem szokás itt, mert aki komolyan teszi, az hamar pihenőre megy pár napra vagy hétre, hadd gondolkozzon. A vicces beszólogatásokból meg van tucatszám, de azokon meg éppen ezért nem kell megsértődni, és amúgy nincs is miért.

AndyA
én azért kíváncsi lennék , hogy ki az aki figyelmeztei az embert, hogy negatív a társaság,és ez konkrétan vajon mit is jelenthet?
És mit lehet eze ellen tenni? Vigyázni? Vagy csak simán normálisnak maradni,vagy miben teljesedhez ez ki?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #34702 Dátum: 2018.06.20 szerda, 15:00:14 »

így van.az már 3éve tönkre ment. zavart2
Inkább az lehet, hogy télen garázsból indultam vele mindig. De most tavasszal már kellett egyszer bikázni és tölteni is vagy kétszer. Ha jönnek a hűvösebb idők, akkor mindenképpen csere lesz.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
kustora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



WWW E-mail
« Új hozzászólás #34703 Dátum: 2018.06.20 szerda, 17:51:40 »

Kicsit túlzásnak tartom ezt a csörtét egy nyomorult tolatókapcsoló miatt.

Bementem a nálunk lévő alkatrészáruházba és ez az egy fajta volt raktáron. Kivettem a gumigyűrűt, tekertem egy kis teflonszalagot a menet köré, és lám, megjavult.

És köszönöm mindenkinek, aki segített és időt szánt rám!  worship

Naplózva

2004. Mk3 Turnier  2.0 145hp LPG 300+
villammagnes
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91



E-mail
« Új hozzászólás #34704 Dátum: 2018.06.20 szerda, 19:31:05 »

sziaaztok!
anyós oldalon nem megy csak a fűtés.... szellóztetés meg se nyikkan.... a motoroknak ha adok 12v ot akkor mennek... jart mar valaki igy? tippek otletek?
koszonom h itt lehetek es hogy segitetek!
Naplózva

Mk III TDDI KOMBI
Sly160
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20



E-mail
« Új hozzászólás #34705 Dátum: 2018.06.22 péntek, 20:17:18 »

Sziasztok. Adott egy Fl Mk3 manuális klímával. Néha gondol egyet, és bizonyos erősség fölé nem lehet állítani a fűtő hűtő ventilátort. Működik, csak kb 1/3 fordulat fölé nem megy a fordulata. Valami ötlet? Motor, vagy vezérlő? Vagy vmi más? Köszönöm a tippeket.
Naplózva

2004 115LE TDCI Kombi
colika0418
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Új hozzászólás #34706 Dátum: 2018.06.24 vasárnap, 17:43:02 »

Helló Urak!
Rádió-bekötéssel kapcsolatban lenne egy kérdésem (kereső nem segített). Van-e lehetőség a mondeo (2001-mk3) esetében is olyan bekötésre, hogy ....hogyan is fogalmazzam meg...a lényeg, hogy a rádió csak "fél"gyújtással (ACC) kapcsolódik be, VISZONT ha visszaállítom 0-ra a kulcsot, akkor is szól, amíg a kulcsot ki nem veszem. Visszafele - úgy tudom - nem működik, tehát nem elég a kulcsot behelyezni ahhoz hogy a rádió működjön. Esetleg rádió függő lehet az efféle bekötés? Fater Cordobájában így van bekötve egy sony rádió, a sógor G-s Astrájában szintén így egy JVC. Az enyém egy viszonylag régi Pioneer DEH-3700mp. Jelenleg csak ACC-re kapcsol be, ami nem is lenne rossz alapesetben, viszont ha leállítom a motort, vagy leveszem a gyújtást, akkor kuss van. A fentebb említett megoldás jobban tetszene... Válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva

Mondeo 1.8 Turnier 125 LE, 2001
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34707 Dátum: 2018.06.25 hétfő, 11:53:06 »

Helló Urak!
Rádió-bekötéssel kapcsolatban lenne egy kérdésem (kereső nem segített). Van-e lehetőség a mondeo (2001-mk3) esetében is olyan bekötésre, hogy ....hogyan is fogalmazzam meg...a lényeg, hogy a rádió csak "fél"gyújtással (ACC) kapcsolódik be, VISZONT ha visszaállítom 0-ra a kulcsot, akkor is szól, amíg a kulcsot ki nem veszem. Visszafele - úgy tudom - nem működik, tehát nem elég a kulcsot behelyezni ahhoz hogy a rádió működjön. Esetleg rádió függő lehet az efféle bekötés? Fater Cordobájában így van bekötve egy sony rádió, a sógor G-s Astrájában szintén így egy JVC. Az enyém egy viszonylag régi Pioneer DEH-3700mp. Jelenleg csak ACC-re kapcsol be, ami nem is lenne rossz alapesetben, viszont ha leállítom a motort, vagy leveszem a gyújtást, akkor kuss van. A fentebb említett megoldás jobban tetszene... Válaszokat előre is köszönöm.

Mondeóban a GEM okos, vezérli a villanyt is. Ha kiveszed a kulcsot, valami fél óra múlva mindent úgy lekapcsol, hogy na. Ahhoz kell ráadni a gyújtást, hogy ebből feléledjen. De elvileg motor leó után kulcsot kivéve is szólnia kellene még egy darabig.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #34708 Dátum: 2018.06.25 hétfő, 14:45:34 »

Mondeóban a GEM okos, vezérli a villanyt is. Ha kiveszed a kulcsot, valami fél óra múlva mindent úgy lekapcsol, hogy na. Ahhoz kell ráadni a gyújtást, hogy ebből feléledjen. De elvileg motor leó után kulcsot kivéve is szólnia kellene még egy darabig.

AndyA

kivéve, ha "rendesen" kötötik be, mert akkor az állandó pozitív tartja a rádió memóriáját (ettől még nem lehet bekapcsolni) és a gyújtásos pedig a kulcsra ki/bekapcsolja.
Ha a rádió mindkét pozitívját állandóra kötik, akkor meg semmire nem fog kikapcsolni. Szerintem 1 óra múlva sem.
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #34709 Dátum: 2018.06.25 hétfő, 17:11:20 »

Helló Urak!
Rádió-bekötéssel kapcsolatban lenne egy kérdésem (kereső nem segített). Van-e lehetőség a mondeo (2001-mk3) esetében is olyan bekötésre, hogy ....hogyan is fogalmazzam meg...a lényeg, hogy a rádió csak "fél"gyújtással (ACC) kapcsolódik be, VISZONT ha visszaállítom 0-ra a kulcsot, akkor is szól, amíg a kulcsot ki nem veszem. Visszafele - úgy tudom - nem működik, tehát nem elég a kulcsot behelyezni ahhoz hogy a rádió működjön. Esetleg rádió függő lehet az efféle bekötés? Fater Cordobájában így van bekötve egy sony rádió, a sógor G-s Astrájában szintén így egy JVC. Az enyém egy viszonylag régi Pioneer DEH-3700mp. Jelenleg csak ACC-re kapcsol be, ami nem is lenne rossz alapesetben, viszont ha leállítom a motort, vagy leveszem a gyújtást, akkor kuss van. A fentebb említett megoldás jobban tetszene... Válaszokat előre is köszönöm.

Mivel látom nem segítettek neked ezért én írok neked egy nagyon egyszerű lehetőséget:

Kihúzod a rádiót és a kötegből az állandó memóriaszálat és a kapcsolt áramszálat (a színeiket azért majd nézd ki egy kapcsolási rajzból) megfogod és beledugod mindkettőt egy ilyen összekötőkapocsba:

http://metman.hu/aprocikkek-fogyoeszkozok/alatet-csavar-tomites-egyeb-keszletek/kabelosszekoto-keszlet-50-reszes

se csupaszolni se semmit nem kell csinálni a szálakkal hanem csak beledugod egy ilyenbe és rányomod oszt jónapot!

Ez annyit csinál hogy a fix áramot átvezeti a vezérelt helyett és így mindig bekapcsolva marad a rádiód és nem kell semmit sem szétszedned sem pedig átkötnöd és ha utána kiveszed ezt az összekötőt akkor megint minden "eredetiben" fog működni tehát ha leveszed a gyújtást akkor ki fog kapcsolni! Amúgy ha kikapcsolt gyújtásnál kapcsolod be a rádiót akkor a gyári az kiírja hogy 1 hour tehát 1 óra múlva ki fog kapcsolni automatikusan!

Ezt ismét csak tapasztalatból írom mert már Kb 20 évvel ezelőtt is így oldottam meg a régi bordás hátsólámpás Escortok világításkapcsolóját mert azok sajnos még nem voltak berelézve és ezért elég soknál szétégett a kapcsoló második állása és ezzel az egyszerű módszerrel át tudtuk tenni a világítást az első állásra így megdupláztuk a kapcsoló élettartamát tehát egy egyszerű gyors és tutti módszer ez ezért nyugodtan próbáld ki és ha bármilyen kérdésed lenne még akkor csak hajrá!
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34710 Dátum: 2018.06.25 hétfő, 17:28:33 »

Mivel látom nem segítettek neked ezért én írok neked egy nagyon egyszerű lehetőséget:

Kihúzod a rádiót és a kötegből az állandó memóriaszálat és a kapcsolt áramszálat (a színeiket azért majd nézd ki egy kapcsolási rajzból) megfogod és beledugod mindkettőt egy ilyen összekötőkapocsba:

http://metman.hu/aprocikkek-fogyoeszkozok/alatet-csavar-tomites-egyeb-keszletek/kabelosszekoto-keszlet-50-reszes

se csupaszolni se semmit nem kell csinálni a szálakkal hanem csak beledugod egy ilyenbe és rányomod oszt jónapot!

Ez annyit csinál hogy a fix áramot átvezeti a vezérelt helyett és így mindig bekapcsolva marad a rádiód és nem kell semmit sem szétszedned sem pedig átkötnöd és ha utána kiveszed ezt az összekötőt akkor megint minden "eredetiben" fog működni tehát ha leveszed a gyújtást akkor ki fog kapcsolni! Amúgy ha kikapcsolt gyújtásnál kapcsolod be a rádiót akkor a gyári az kiírja hogy 1 hour tehát 1 óra múlva ki fog kapcsolni automatikusan!

Ezt ismét csak tapasztalatból írom mert már Kb 20 évvel ezelőtt is így oldottam meg a régi bordás hátsólámpás Escortok világításkapcsolóját mert azok sajnos még nem voltak berelézve és ezért elég soknál szétégett a kapcsoló második állása és ezzel az egyszerű módszerrel át tudtuk tenni a világítást az első állásra így megdupláztuk a kapcsoló élettartamát tehát egy egyszerű gyors és tutti módszer ez ezért nyugodtan próbáld ki és ha bármilyen kérdésed lenne még akkor csak hajrá!

Izé... Ezzel óvattal bánnék.

Ez így egy kicsit merész dolog. Ha a fix villany rákötöd egy olyan vezetékre, ahol rendesen nem kéne villanynak lenni gyújtás nélkül, ki tudja, hogy mi minden másnak adsz még akaratlanul villanyt "visszafelé".

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #34711 Dátum: 2018.06.25 hétfő, 17:39:53 »

Izé... Ezzel óvattal bánnék.

Ez így egy kicsit merész dolog. Ha a fix villany rákötöd egy olyan vezetékre, ahol rendesen nem kéne villanynak lenni gyújtás nélkül, ki tudja, hogy mi minden másnak adsz még akaratlanul villanyt "visszafelé".

AndyA


Gondoltam hogy megint beleköt valaki!  szomoru1
Ha rá van adva a gyújtás akkor amúgy is van benne ménkű ha pedig nincs akkor a gyújtáskapcsoló megszakítja "visszafelé" ezt azért mégegyszer gondold végig...

De hogy neked is válaszoljak akkor mondjuk neked én bekötnék elé egy egyenirányító diódát így már jó lenne neked is?  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
somedra
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #34712 Dátum: 2018.06.25 hétfő, 21:09:53 »

Sziasztok!
A segítségeteket kérném klíma ügyben,hátha találkozott már ezzel a jelenséggel.2002 1.8i benzines mk3-as mondeo.
Jelenleg úgy müködik a klímám hogy a motortérben található klíma nyomáskapcsoló csatlakozója ha össze van dugva akkor folyamatosan megy a klíma viszont bentről nem tudom lekapcsolni,csak úgy ha ezt a cstlakozót szétszedem.azt mondta a klímás hogy ez a 4 polusú nyomáskapcsolo romlott el mert ez indítja a kompresszort és a ventillátort is.kicseréltem ezt nyom.kapcsolót viszont a jelenség nem szünt meg.belülről nem lehet vezérelni,viszont télen ez a jelenség nincs.össze van dugva a csatlakozó es rendben müködik a rendszer.ahogy a szélvėdőre irányítom a befújást bekapcsol a klíma és meglepő módon ki es be is tudom kapcsolni a klímát.
Összegezve télen minden jol működik és tudom ki ill.be kapcsolni a klímát,viszont ahogy beköszönt a tavasz és a kinti hömérséklet megemelkedik és plusszok lesznek már csak úgy müködik,hogy ha kell a klima akkor összedugom a csatit ha nem kell klímáznom akkor széthúzom a csatit.
Köszönöm
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #34713 Dátum: 2018.06.25 hétfő, 22:12:38 »

Sziasztok!
A segítségeteket kérném klíma ügyben,hátha találkozott már ezzel a jelenséggel.2002 1.8i benzines mk3-as mondeo.
Jelenleg úgy müködik a klímám hogy a motortérben található klíma nyomáskapcsoló csatlakozója ha össze van dugva akkor folyamatosan megy a klíma viszont bentről nem tudom lekapcsolni,csak úgy ha ezt a cstlakozót szétszedem.azt mondta a klímás hogy ez a 4 polusú nyomáskapcsolo romlott el mert ez indítja a kompresszort és a ventillátort is.kicseréltem ezt nyom.kapcsolót viszont a jelenség nem szünt meg.belülről nem lehet vezérelni,viszont télen ez a jelenség nincs.össze van dugva a csatlakozó es rendben müködik a rendszer.ahogy a szélvėdőre irányítom a befújást bekapcsol a klíma és meglepő módon ki es be is tudom kapcsolni a klímát.
Összegezve télen minden jol működik és tudom ki ill.be kapcsolni a klímát,viszont ahogy beköszönt a tavasz és a kinti hömérséklet megemelkedik és plusszok lesznek már csak úgy müködik,hogy ha kell a klima akkor összedugom a csatit ha nem kell klímáznom akkor széthúzom a csatit.
Köszönöm

A klímásod valószínűleg csak a klímázáshoz ért mert nem egészen mondott neked igazat! A nyomáskapcsoló csak zárva tartja az áramkört tehát csak egy biztonsági kapcsoló és nem az indítja el a klímakompresszort! Ha széthúzod akkor pont azért nem megy a klíma mert úgy megszakítod az áramkört!

Ennyi infó viszont kevés a segítséghez de egy villanyászhoz kellene elmenned mert Ő rádugja a laptopot és megmondja neked hogy mivel van gond de ha előtte megpróbálnád te megoldani akkor ha rámírsz privátban és megadod a számod akkor én holnap felhívlak és részletesebben is át tudjuk ezt beszélni és talán segíteni is tudok neked!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
barnab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 71


E-mail
« Új hozzászólás #34714 Dátum: 2018.06.26 kedd, 11:29:24 »

sziasztok. a kérdésem a következő lenne:
rámértem a töltésre alapjáraton aksinál (terhelve/ terhelés nélkűl 14.3v) csak azért mert a műszerfal tesztje szerint terhelés nélkűl 14,2-14.3v de terheléssel (csak a világítás/tompított) 13,6v-ra ugrott le.
menet közben a műszerfal tesztje szerint 13.6v 2000 fordulat körűl is és ez megzavar egy kicsit. Ez a jelenség mért van?  wow1 wow1 wow1  (hibakód nincs)

-a generátor 1.5 éve lett megcsinálva (szabadonfutó-csapágyak-szénkefe-csúszógyűrű).
-a töltővezetéken alapjáraton:  14.3v - 10A körüli töltés, tompítottal 20A körűl, ha fűtést kapcsolok+világítás+ködlámpa akkor 70A megy át a generátor töltőkábelén de a feszültség marad 14.3v de a műszerfalon már lemegy 13.4v-ra is.
-a töltés tuti megy mert visszafogja a motort is a nagy terhelés.
-a multiméterem is tuti jóc eplus2
-pár hónapja néha felfigyeltem arra is hogy a leállításkór valami pár másodpercre tovább pörög picit morgós hangon a generátor felől (gondolom a generátor a szabadonfutó miatt).

Köszi.
Naplózva

FORD 2.0 MONDEO TDCI 130LE 2005
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #34715 Dátum: 2018.06.26 kedd, 12:00:46 »

sziasztok. a kérdésem a következő lenne:
rámértem a töltésre alapjáraton aksinál (terhelve/ terhelés nélkűl 14.3v) csak azért mert a műszerfal tesztje szerint terhelés nélkűl 14,2-14.3v de terheléssel (csak a világítás/tompított) 13,6v-ra ugrott le.
menet közben a műszerfal tesztje szerint 13.6v 2000 fordulat körűl is és ez megzavar egy kicsit. Ez a jelenség mért van?  wow1 wow1 wow1  (hibakód nincs)

-a generátor 1.5 éve lett megcsinálva (szabadonfutó-csapágyak-szénkefe-csúszógyűrű).
-a töltővezetéken alapjáraton:  14.3v - 10A körüli töltés, tompítottal 20A körűl, ha fűtést kapcsolok+világítás+ködlámpa akkor 70A megy át a generátor töltőkábelén de a feszültség marad 14.3v de a műszerfalon már lemegy 13.4v-ra is.
-a töltés tuti megy mert visszafogja a motort is a nagy terhelés.
-a multiméterem is tuti jóc eplus2
-pár hónapja néha felfigyeltem arra is hogy a leállításkór valami pár másodpercre tovább pörög picit morgós hangon a generátor felől (gondolom a generátor a szabadonfutó miatt).

Köszi.


Nagyon egyszerű. Tojd le amit a műszerteszt mutat.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34716 Dátum: 2018.06.26 kedd, 13:43:14 »

sziasztok. a kérdésem a következő lenne:
rámértem a töltésre alapjáraton aksinál (terhelve/ terhelés nélkűl 14.3v) csak azért mert a műszerfal tesztje szerint terhelés nélkűl 14,2-14.3v de terheléssel (csak a világítás/tompított) 13,6v-ra ugrott le.
menet közben a műszerfal tesztje szerint 13.6v 2000 fordulat körűl is és ez megzavar egy kicsit. Ez a jelenség mért van?  wow1 wow1 wow1  (hibakód nincs)

-a generátor 1.5 éve lett megcsinálva (szabadonfutó-csapágyak-szénkefe-csúszógyűrű).
-a töltővezetéken alapjáraton:  14.3v - 10A körüli töltés, tompítottal 20A körűl, ha fűtést kapcsolok+világítás+ködlámpa akkor 70A megy át a generátor töltőkábelén de a feszültség marad 14.3v de a műszerfalon már lemegy 13.4v-ra is.
-a töltés tuti megy mert visszafogja a motort is a nagy terhelés.
-a multiméterem is tuti jóc eplus2
-pár hónapja néha felfigyeltem arra is hogy a leállításkór valami pár másodpercre tovább pörög picit morgós hangon a generátor felől (gondolom a generátor a szabadonfutó miatt).

Köszi.


Csak a multiméternek szabad hinni! A többi azt mutat, amit akar.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #34717 Dátum: 2018.06.26 kedd, 19:51:44 »

Tddi mk3 hűtőventillátorok folyamat mennek! Hidegben túlhűtik a motort és nagy forróságban sem engedik üzemire a hőfokot! Tdci ugyanezt soha nem produkálta! Annak kizárólag klímázáskor kapcsol a ventije
Erre nincs valami mondeos magyarázat? Cheesy
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34718 Dátum: 2018.06.26 kedd, 20:43:32 »

Tddi mk3 hűtőventillátorok folyamat mennek! Hidegben túlhűtik a motort és nagy forróságban sem engedik üzemire a hőfokot! Tdci ugyanezt soha nem produkálta! Annak kizárólag klímázáskor kapcsol a ventije
Erre nincs valami mondeos magyarázat? Cheesy

Besült a kapcsolórelé?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #34719 Dátum: 2018.06.26 kedd, 21:19:37 »

Besült a kapcsolórelé?

AndyA
Azért nem mjndog megy de bekapcsol ami fura egy dizel fordtol Cheesy
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


ferike123
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #34720 Dátum: 2018.06.26 kedd, 22:55:49 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy egy adott mk3 1.8 kombi ambiente felszereltségű gépezetem van.
Szeretnék bele bőr üléseket,találtam is egyet ami viszont hűthető és füthető,ez valoszinüleg az fl utáni nekem az előtti van.
Abban tudnátok segíteni,hogy a fűtést illetve a hűtést be tudnám-e kötni a rendszerbe? Illetve,hogy hogyan,az ülésekkel együtt lenne a kapcsoló is.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #34721 Dátum: 2018.06.26 kedd, 23:06:50 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy egy adott mk3 1.8 kombi ambiente felszereltségű gépezetem van.
Szeretnék bele bőr üléseket,találtam is egyet ami viszont hűthető és füthető,ez valoszinüleg az fl utáni nekem az előtti van.
Abban tudnátok segíteni,hogy a fűtést illetve a hűtést be tudnám-e kötni a rendszerbe? Illetve,hogy hogyan,az ülésekkel együtt lenne a kapcsoló is.
Válaszaitokat előre is köszönöm!

Én azt mondanám, hogy egyszerűbb a komplett belteret faceliftesítened. Műszerfalastól, vezetékkötegestől, gem-modulostól.
Naplózva
ferike123
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #34722 Dátum: 2018.06.27 szerda, 00:04:48 »

Én azt mondanám, hogy egyszerűbb a komplett belteret faceliftesítened. Műszerfalastól, vezetékkötegestől, gem-modulostól.
Köszönöm a választ,akkor ha jól veszem ki,nagy szívás lenne,de mégis igy érdeklődési szinten mennyire lenne macera kivitelezni ezt a dolgot?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #34723 Dátum: 2018.06.27 szerda, 00:14:37 »

Köszönöm a választ,akkor ha jól veszem ki,nagy szívás lenne,de mégis igy érdeklődési szinten mennyire lenne macera kivitelezni ezt a dolgot?
a fl előttiben nem volt lehetőség üléshűtésre, ott csak egy on/off gomb volt az ülés alatt meg egy szimpla termosztát. A fl utániban 5 fokozatú fűtés és/vagy hűtés volt.
Ennek egy vezérlődoboza az ülés alatt, amivel a kapcsoló és a fokozatjelző ledjei kommunikáltak, termosztátja nincs, esélyes, hogy a Fl utáni gem felügyeletével működik.
a műszerfalba nem tudod beletenni a fl utáni kapcsolót, csak faragva. Akkor viszont már kézenfekvőbb lenne a műszerfal köteget és az utastéri köteget is cserélni, a rádióval műszerfallal és középkonzollal, klímavezérlővel stb együtt.
A szellőzős ülésnek még a fűtőlapjai is másak mint a nem szellőzősé.
Én hagynám a fenébe. Vagy gányolós megoldással beletaknyolnám a termosztátot a régi ülésből, a ventilátorokat meg egy külön kapcsolóval a vezérlődoboz kihagyásával direktbe hajtanám. Így akár meleget is fújathatsz vele Smiley
Naplózva
ferike123
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #34724 Dátum: 2018.06.27 szerda, 01:11:02 »

a fl előttiben nem volt lehetőség üléshűtésre, ott csak egy on/off gomb volt az ülés alatt meg egy szimpla termosztát. A fl utániban 5 fokozatú fűtés és/vagy hűtés volt.
Ennek egy vezérlődoboza az ülés alatt, amivel a kapcsoló és a fokozatjelző ledjei kommunikáltak, termosztátja nincs, esélyes, hogy a Fl utáni gem felügyeletével működik.
a műszerfalba nem tudod beletenni a fl utáni kapcsolót, csak faragva. Akkor viszont már kézenfekvőbb lenne a műszerfal köteget és az utastéri köteget is cserélni, a rádióval műszerfallal és középkonzollal, klímavezérlővel stb együtt.
A szellőzős ülésnek még a fűtőlapjai is másak mint a nem szellőzősé.
Én hagynám a fenébe. Vagy gányolós megoldással beletaknyolnám a termosztátot a régi ülésből, a ventilátorokat meg egy külön kapcsolóval a vezérlődoboz kihagyásával direktbe hajtanám. Így akár meleget is fújathatsz vele Smiley

Köszönöm a kimerítő választ!
Szerintem hagyom ezt a dolgot.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #34725 Dátum: 2018.06.27 szerda, 07:05:26 »

Köszönöm a kimerítő választ!
Szerintem hagyom ezt a dolgot.
A legnagyobb gond, a kapcsoló befaragása, ha egyáltalán belemegy.
A GEM szerintem nem beszélget az ülésfűtés/hűtésmodullal, nincs felé kommunikációs szála.
Az Fl előtti/utáni átkötés nem nagy ördöngősség, de egy szűk napot el lehet játszani vele, kell hozzá egy plusz relé, plusz táppal a motortéri biztosíték tábláról.
Ha jól tudom a hűtés része csak annyi, hogy ventillátorral átfújja rajta a levegőt.
Kell kapcsolási rajz, és az alapján neki lehet menni.
A kapcsoló befaragást nem tudom, hogyan oldható meg, az enyémben benne volt, átépítette az előző tulaj a középkonzolt, csak az ülésfűtést nem kötötte be...
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #34726 Dátum: 2018.06.27 szerda, 09:02:12 »

a fl előttiben nem volt lehetőség üléshűtésre, ott csak egy on/off gomb volt az ülés alatt meg egy szimpla termosztát. A fl utániban 5 fokozatú fűtés és/vagy hűtés volt.
Ennek egy vezérlődoboza az ülés alatt, amivel a kapcsoló és a fokozatjelző ledjei kommunikáltak, termosztátja nincs, esélyes, hogy a Fl utáni gem felügyeletével működik.
a műszerfalba nem tudod beletenni a fl utáni kapcsolót, csak faragva. Akkor viszont már kézenfekvőbb lenne a műszerfal köteget és az utastéri köteget is cserélni, a rádióval műszerfallal és középkonzollal, klímavezérlővel stb együtt.
A szellőzős ülésnek még a fűtőlapjai is másak mint a nem szellőzősé.
Én hagynám a fenébe. Vagy gányolós megoldással beletaknyolnám a termosztátot a régi ülésből, a ventilátorokat meg egy külön kapcsolóval a vezérlődoboz kihagyásával direktbe hajtanám. Így akár meleget is fújathatsz vele Smiley

A fl utáninak a kis vezérlődoboza méri a hőmérsékletet a fűtőlapba épített termisztorral, és az alapján kapcsolja a feszültséget a fűtőlapra.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34727 Dátum: 2018.06.27 szerda, 11:05:55 »

A legnagyobb gond, a kapcsoló befaragása, ha egyáltalán belemegy.
A GEM szerintem nem beszélget az ülésfűtés/hűtésmodullal, nincs felé kommunikációs szála.
Az Fl előtti/utáni átkötés nem nagy ördöngősség, de egy szűk napot el lehet játszani vele, kell hozzá egy plusz relé, plusz táppal a motortéri biztosíték tábláról.
Ha jól tudom a hűtés része csak annyi, hogy ventillátorral átfújja rajta a levegőt.
Kell kapcsolási rajz, és az alapján neki lehet menni.
A kapcsoló befaragást nem tudom, hogyan oldható meg, az enyémben benne volt, átépítette az előző tulaj a középkonzolt, csak az ülésfűtést nem kötötte be...

A GEM beszélget az ülésfűtéssel? Szerintem 4 szál van összesen az Fl utáni fokozatkapcsolós fajtában. Abból kettő a táp, kettő megy az ülés alá a modult vezérelni. Benne meg egy chip van, ami előállítja a megfelelő vezérlójelet a modulnak. De lehet, rosszul emlékszem, régen volt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #34728 Dátum: 2018.06.27 szerda, 11:21:17 »

A GEM beszélget az ülésfűtéssel? Szerintem 4 szál van összesen az Fl utáni fokozatkapcsolós fajtában. Abból kettő a táp, kettő megy az ülés alá a modult vezérelni. Benne meg egy chip van, ami előállítja a megfelelő vezérlójelet a modulnak. De lehet, rosszul emlékszem, régen volt.

AndyA
5 szál van

gyújtás
állandó plusz
test
világítás
és 1 jel
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34729 Dátum: 2018.06.27 szerda, 12:31:34 »

5 szál van

gyújtás
állandó plusz
test
világítás
és 1 jel

Mindegy. Lényeg, hogy GEM nincs. Ettől akár pre-FL autóba is be lehetne kötni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #34730 Dátum: 2018.06.27 szerda, 12:44:36 »

Mindegy. Lényeg, hogy GEM nincs. Ettől akár pre-FL autóba is be lehetne kötni.

AndyA
akkor is be lehetne, ha bele lenne kötve
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #34731 Dátum: 2018.06.27 szerda, 16:14:09 »

Mindegy. Lényeg, hogy GEM nincs. Ettől akár pre-FL autóba is be lehetne kötni.

AndyA

Nyilván igazatok van, én be még nem szereltem, csak ki Smiley
Van idehaza egy FL utáni titaniumból való utastéri kötegem, azon az ülések csatija rajta van, de a köteg csak a biztosítéktábla és a jobb lábtér felé megy.
A kapcsolók nincsenek ezen a kötegen, tehát a műszerfali köteg és az utastéri köteg összekötődik valahol, ez mk2nél ha jó emlékszem a gem volt. Lehet, hogy köze nincs hozzá vezérlésben, de ott találkoznak a kötegek.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #34732 Dátum: 2018.06.27 szerda, 18:37:11 »

A GEM beszélget az ülésfűtéssel? Szerintem 4 szál van összesen az Fl utáni fokozatkapcsolós fajtában. Abból kettő a táp, kettő megy az ülés alá a modult vezérelni. Benne meg egy chip van, ami előállítja a megfelelő vezérlójelet a modulnak. De lehet, rosszul emlékszem, régen volt.

AndyA
Ezt mondom én is, hogy nem beszélget.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
ferike123
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #34733 Dátum: 2018.06.27 szerda, 22:44:16 »

Ezt mondom én is, hogy nem beszélget.
Tehát szerintetek akkor kivitelezhető lenne a dolog?
Valakinek esetleg nincs egy kapolása?
Átnézni hátha valami kiderülne belőle.
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.27 szerda, 22:56:28 írta ferike123 » Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #34734 Dátum: 2018.06.27 szerda, 22:45:30 »

Ezt mondom én is, hogy nem beszélget.
Az lehet,de nálam működött mind a két funkció,és ez volt a lényeg(jobbos fl utáni vasból lett átrakva a pre FL-be)Első körben igaz a fűtés mindkét oldalon egyszerre kapcsolt,de itt a fórumon ez is megoldódott. worship
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ferike123
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #34735 Dátum: 2018.06.27 szerda, 22:49:39 »

Az lehet,de nálam működött mind a két funkció,és ez volt a lényeg(jobbos fl utáni vasból lett átrakva a pre FL-be)Első körben igaz a fűtés mindkét oldalon egyszerre kapcsolt,de itt a fórumon ez is megoldódott. worship
Érdekes lenne ez a dolog is,hogy most könyebb lenne átvezetékelni mint ahogy neked is van,vagy valahogy belemókolni csak simán az ülést?
Egy ilyen művelethez mint a tiednél is mire lenne szükségem?
Naplózva
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #34736 Dátum: 2018.06.27 szerda, 23:09:18 »

Az lehet,de nálam működött mind a két funkció,és ez volt a lényeg(jobbos fl utáni vasból lett átrakva a pre FL-be)Első körben igaz a fűtés mindkét oldalon egyszerre kapcsolt,de itt a fórumon ez is megoldódott. worship

Le tudnád írni, hogy mi lett a megoldás az egyszerre fűtésre? Nálam is hasonló paramérerek mellett így működik.
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #34737 Dátum: 2018.06.28 csütörtök, 00:07:04 »

Le tudnád írni, hogy mi lett a megoldás az egyszerre fűtésre? Nálam is hasonló paramérerek mellett így működik.
Hzsolt fórumtárstól van az ötlet. worship
Érdekes lenne ez a dolog is,hogy most könyebb lenne átvezetékelni mint ahogy neked is van,vagy valahogy belemókolni csak simán az ülést?
Egy ilyen művelethez mint a tiednél is mire lenne szükségem?
Cs12 fórumtársnál is volt leírás(segítség)a bekötésről. worship
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.28 csütörtök, 00:08:55 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ferike123
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #34738 Dátum: 2018.06.28 csütörtök, 00:43:09 »

Hzsolt fórumtárstól van az ötlet. :worship:Cs12 fórumtársnál is volt leírás(segítség)a bekötésről. worship
Köszönöm,megpróbálom felvenni vele a kapcsolatot,aztán összeszedni az anyagot hozzá.
Naplózva
buta
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9



« Új hozzászólás #34739 Dátum: 2018.06.28 csütörtök, 22:01:39 »

Kedves Fórumtársak!

Én is rádió-vételi problémával küzdök. Nem tudom, pontosan mikortól, de több, mint fél éve már biztosan. Kicsit olyan, mintha zavarná is valami a vételt. Antenna, antennakábel ellenőrizve és sztem rendben. Multiméterrel nézegettem, hogy törés, esetleges szakadás, mozgatás hatására történő meg-megszakadás van-e, de masszívan vezet mindkét ér. Fejegység hiba kizárva. Kipróbálva: gyárival + 2 másikkal is ugyanaz a probléma. Érdemes tudni, hogy az egyiket a 3 közül, a gyáriról Paradox-ék szerelték be (egy vadiúj Sony-t), ami azt követően még évekig kiválóan vette a rádióadásokat. Időközben ezzel a fejegységgel jelentkezett a vételi hiba. Utána én visszaraktam a gyárit, de nem lett jobb, majd beruháztam egy újra és azzal sem. Antennát is próbáltam kicserélni (1 új Magneti Marelli antennára), de ez sem segített. Most szintén az eredeti van fönn. Fentieken kívül mit érdemes még ellenőrizni? Van vkinek ebben tapasztalata? javascript:void(0);
Naplózva

2001 MK3 Ford Mondeo Turnier 2.0 DI 115LE Trend
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #34740 Dátum: 2018.06.28 csütörtök, 22:12:04 »

Kedves Fórumtársak!

Én is rádió-vételi problémával küzdök. Nem tudom, pontosan mikortól, de több, mint fél éve már biztosan. Kicsit olyan, mintha zavarná is valami a vételt. Antenna, antennakábel ellenőrizve és sztem rendben. Multiméterrel nézegettem, hogy törés, esetleges szakadás, mozgatás hatására történő meg-megszakadás van-e, de masszívan vezet mindkét ér. Fejegység hiba kizárva. Kipróbálva: gyárival + 2 másikkal is ugyanaz a probléma. Érdemes tudni, hogy az egyiket a 3 közül, a gyáriról Paradox-ék szerelték be (egy vadiúj Sony-t), ami azt követően még évekig kiválóan vette a rádióadásokat. Időközben ezzel a fejegységgel jelentkezett a vételi hiba. Utána én visszaraktam a gyárit, de nem lett jobb, majd beruháztam egy újra és azzal sem. Antennát is próbáltam kicserélni (1 új Magneti Marelli antennára), de ez sem segített. Most szintén az eredeti van fönn. Fentieken kívül mit érdemes még ellenőrizni? Van vkinek ebben tapasztalata? javascript:void(0);

Eljutottunk odáig, hogy pesten kívül csak a dankó rádió van. Hagyd, másoknak is gyenge, írjál inkább cd-t vagy használd az aux bemenetet.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #34741 Dátum: 2018.06.29 péntek, 07:46:00 »

Kedves Fórumtársak!

Én is rádió-vételi problémával küzdök. Nem tudom, pontosan mikortól, de több, mint fél éve már biztosan. Kicsit olyan, mintha zavarná is valami a vételt. Antenna, antennakábel ellenőrizve és sztem rendben. Multiméterrel nézegettem, hogy törés, esetleges szakadás, mozgatás hatására történő meg-megszakadás van-e, de masszívan vezet mindkét ér. Fejegység hiba kizárva. Kipróbálva: gyárival + 2 másikkal is ugyanaz a probléma. Érdemes tudni, hogy az egyiket a 3 közül, a gyáriról Paradox-ék szerelték be (egy vadiúj Sony-t), ami azt követően még évekig kiválóan vette a rádióadásokat. Időközben ezzel a fejegységgel jelentkezett a vételi hiba. Utána én visszaraktam a gyárit, de nem lett jobb, majd beruháztam egy újra és azzal sem. Antennát is próbáltam kicserélni (1 új Magneti Marelli antennára), de ez sem segített. Most szintén az eredeti van fönn. Fentieken kívül mit érdemes még ellenőrizni? Van vkinek ebben tapasztalata? javascript:void(0);

Nekem a szivargyújtóba dugott gagyikínai USB-töltő szórt úgy, hogy ha egy eszköz volt benne, OK, ha a DVR mellé a telefont is odatettem, a fele rádióadás elhallgatott, csak csiripelés volt helyette. Vettem rendeset, azóta minden happy.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #34742 Dátum: 2018.06.29 péntek, 13:19:32 »

Kedves Fórumtársak!

Én is rádió-vételi problémával küzdök. Nem tudom, pontosan mikortól, de több, mint fél éve már biztosan. Kicsit olyan, mintha zavarná is valami a vételt. Antenna, antennakábel ellenőrizve és sztem rendben. Multiméterrel nézegettem, hogy törés, esetleges szakadás, mozgatás hatására történő meg-megszakadás van-e, de masszívan vezet mindkét ér. Fejegység hiba kizárva. Kipróbálva: gyárival + 2 másikkal is ugyanaz a probléma. Érdemes tudni, hogy az egyiket a 3 közül, a gyáriról Paradox-ék szerelték be (egy vadiúj Sony-t), ami azt követően még évekig kiválóan vette a rádióadásokat. Időközben ezzel a fejegységgel jelentkezett a vételi hiba. Utána én visszaraktam a gyárit, de nem lett jobb, majd beruháztam egy újra és azzal sem. Antennát is próbáltam kicserélni (1 új Magneti Marelli antennára), de ez sem segített. Most szintén az eredeti van fönn. Fentieken kívül mit érdemes még ellenőrizni? Van vkinek ebben tapasztalata? javascript:void(0);

Ha a rádió antenna bemenetébe bedugsz egy fém pálcát (hegesztőpálca pl), akkor is rossz az adás?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
buta
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9



« Új hozzászólás #34743 Dátum: 2018.06.29 péntek, 15:58:30 »

Ha a rádió antenna bemenetébe bedugsz egy fém pálcát (hegesztőpálca pl), akkor is rossz az adás?

Ilyet konkrétan még nem próbáltam, de megnézem majd ezt is. Addig is köszi a tippet!
Naplózva

2001 MK3 Ford Mondeo Turnier 2.0 DI 115LE Trend
buta
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9



« Új hozzászólás #34744 Dátum: 2018.06.29 péntek, 16:00:32 »

Nekem a szivargyújtóba dugott gagyikínai USB-töltő szórt úgy, hogy ha egy eszköz volt benne, OK, ha a DVR mellé a telefont is odatettem, a fele rádióadás elhallgatott, csak csiripelés volt helyette. Vettem rendeset, azóta minden happy.

AndyA

Ilyen probléma kizárható nálam, mivel nincs semmilyen plusz élősködő bedugva sehova.
Naplózva

2001 MK3 Ford Mondeo Turnier 2.0 DI 115LE Trend
buta
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9



« Új hozzászólás #34745 Dátum: 2018.06.29 péntek, 16:03:56 »

Eljutottunk odáig, hogy pesten kívül csak a dankó rádió van. Hagyd, másoknak is gyenge, írjál inkább cd-t vagy használd az aux bemenetet.


Megfordult már az én fejemben is, hogy a nagy műsorszóró digitalizációsdi során esetleg a hagyományos, analóg adók visszavettek a sugárzás teljesítményéből. Bár másik hasonló korú, technikájú autóban meg jó a vétel, szóval mégsem értem...
Naplózva

2001 MK3 Ford Mondeo Turnier 2.0 DI 115LE Trend
Titanosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #34746 Dátum: 2018.06.30 szombat, 08:08:54 »

Sziasztok!

Volt egy nagyjavítás az autómon (kuplung, kettostomegu...stb) Utána a mostani nagy esőkben úgy tűnik meghalt a generátorom. Van valami alkatrész, ami védi a generátort a víztől és esetleg nem kerülhetett vissza? Vagy csak pont most halhatott meg? Előre is köszi.

Üdv
Titanosz
Naplózva

2004-es Ford Mondeo kombi 1.8 Sci Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #34747 Dátum: 2018.06.30 szombat, 09:55:49 »

Sziasztok!

Volt egy nagyjavítás az autómon (kuplung, kettostomegu...stb) Utána a mostani nagy esőkben úgy tűnik meghalt a generátorom. Van valami alkatrész, ami védi a generátort a víztől és esetleg nem kerülhetett vissza? Vagy csak pont most halhatott meg? Előre is köszi.

Üdv
Titanosz
egy légterelő van a generátoron a fenekén,de a víztől az sem védi meg.Nem hiszem, hogy lenne összefüggés.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sly160
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20



E-mail
« Új hozzászólás #34748 Dátum: 2018.06.30 szombat, 19:54:36 »

Sziasztok. Adott egy Fl Mk3 manuális klímával. Néha gondol egyet, és bizonyos erősség fölé nem lehet állítani a fűtő hűtő ventilátort. Működik, csak kb 1/3 fordulat fölé nem megy a fordulata. Valami ötlet? Motor, vagy vezérlő? Vagy vmi más? Köszönöm a tippeket.
Nincs senkinek ötlete?
Naplózva

2004 115LE TDCI Kombi
Tadzsik
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 120



E-mail
« Új hozzászólás #34749 Dátum: 2018.07.10 kedd, 14:43:44 »

Sziasztok!
Annyi lenne a gondom, hogy ha a klímát bekapcsolom, nem indul el a ventillátor. Menet közben működik a klíma, szépen, hűt, amikor megállok, akkor leáll, gondolom a hűtés hiánya miatt lekapcsol a nyomáskapcsolója a klímának.
A biztosítékpanelen van olyan ami a ventillátort kapcsolja, vagy maga a ventillátor mehetett tönkre?
Várom a tippeket, hogy mit nézzek meg.
Köszi!
Tanyo
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI kombi  2002.10.havi, D6BA motorkód
Oldalak: 1 ... 688 689 690 691 692 693 694 [695] 696 697 698 699 700 701 702 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.091 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.