Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 14:32:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 690 691 692 693 694 695 696 [697] 698 699 700 701 702 703 704 ... 741   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 10036851 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #34800 Dátum: 2018.08.12 vasárnap, 21:16:45 »

Ezt gondold át még egyszer. Esetleg guglizd meg  "ford smart charging system"
pl:
https://www.picoauto.com/library/automotive-guided-tests/ford-smart-alternator/

ps:
Attól, hogy furán írod, még hülyeség.  hehe
mire gondol a költő? A "kóboráramra"? nyes

http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #34801 Dátum: 2018.08.12 vasárnap, 21:34:10 »

mire gondol a költő? A "kóboráramra"? nyes

http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.0
"adjegysörtnagyonmegbaszott" eplus2 eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szepi1981
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25



« Új hozzászólás #34802 Dátum: 2018.08.12 vasárnap, 23:27:41 »

A műszerfal alatti biztiket még nem néztem végig, de gyanítom hogy jók mivel minden működik az autóban...kezdem feladni...

A belső részén van egy kapcsoló...kiszedtem a kesztyűtartót megjárattam kicsit és működik  nyes
Naplózva

2.0 16V Ghia (2006)
schnee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #34803 Dátum: 2018.08.13 hétfő, 09:16:11 »

Üdv!

Egy olyan problémám van, hogy nagy melegben a légkondi időnként kikapcsol a városban. Egysyer csak elkezd meleg levegőt fújni  Sad Azt ezután folyamatosan megyünk (nem állunk a lámpánál) pár perc után újra hideget fúj. Országuton nincs gond vele.

A helyi klimás azt mondta, hogy a gáz rendben van benne. Kipucolta a klima hűtőt, ez segitett valamennyit, de továbbra is csinálja a leállást városban. A hűtőventilátor, amikor én néztem működött.

Van valami ötletetek?

Köszi
Naplózva

Schnee

----
Mondeo MK3 TDCi 2.0 Kombi 2004 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #34804 Dátum: 2018.08.13 hétfő, 10:45:43 »

Üdv!

Egy olyan problémám van, hogy nagy melegben a légkondi időnként kikapcsol a városban. Egysyer csak elkezd meleg levegőt fújni  Sad Azt ezután folyamatosan megyünk (nem állunk a lámpánál) pár perc után újra hideget fúj. Országuton nincs gond vele.

A helyi klimás azt mondta, hogy a gáz rendben van benne. Kipucolta a klima hűtőt, ez segitett valamennyit, de továbbra is csinálja a leállást városban. A hűtőventilátor, amikor én néztem működött.

Van valami ötletetek?

Köszi
klímakuplung,és annak a működése-beállítása.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #34805 Dátum: 2018.08.13 hétfő, 18:20:14 »

mire gondol a költő? A "kóboráramra"? nyes

http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.0

Ha ez mind igaz lenne amit ebben a szuper leírásban olvashatunk akkor a PCM lenne az isten de mivel többen is jelezték hogy nem volt töltésük és erről semmilyen formában nem kaptak jelzést ezért annak a leírásnak egy része biztos hogy parasztvakítás kivéve ha maga PCM romlott volna el de mivel a generátor csere/javítás/felújítás után megint minden szép és jó volt ezért én személy szerint biztos vagyok benne hogy a PCM-nek nincs annyi köze a töltéshez mint ahogyan azt te szépen leírtad! Amúgy meg többen is használnak voltmérőt az autójukban ezért biztos hogy nem egy megbízható rendszer sajnos illetve ha rossz adatokat/értékeket kap akkor meg lehet b*ni az egész rendszert mint ahogy itt már páran megírták hogy hogyan jártak az autójukkal! Ha valami túl szép hogy igaz legyen akkor az általában nem is igaz! Hiába tud annyi mindent ha még azt sem tudja jelezni a vezetőnek hogy "hé öreg nincs töltés"!  szomoru1
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #34806 Dátum: 2018.08.13 hétfő, 18:27:39 »

Üdv!

Egy olyan problémám van, hogy nagy melegben a légkondi időnként kikapcsol a városban. Egysyer csak elkezd meleg levegőt fújni  Sad Azt ezután folyamatosan megyünk (nem állunk a lámpánál) pár perc után újra hideget fúj. Országuton nincs gond vele.

A helyi klimás azt mondta, hogy a gáz rendben van benne. Kipucolta a klima hűtőt, ez segitett valamennyit, de továbbra is csinálja a leállást városban. A hűtőventilátor, amikor én néztem működött.

Van valami ötletetek?

Köszi

A klímás átvert téged feltéve ha nem csinált végig az autódon egy komplett programot!

Menj vissza hozzá és köttesd rá a mérőórákat a rendszerre és nézzétek az értékeket mert akkor szokott kikapcsolgatni a kompresszor ha vagy nagyon alacsony vagy nagyon magas a nyomás valamelyik körben! Tehát ha benne van a megfelelő gázmennyiség akkor vagy nyomáskapcsoló probléma vagy dugulás lesz a rendszerben ergo vagy villanyász vagy szerelő kell hozzá ezért is pattintott le a klímás téged azzal hogy minden rendben mert egyik problémával sem fog foglalkozni mert egyszerűen nem nem akar vagy csak nem ért hozzá ezért mindenképpen keress egy másik klímást! Persze az is lehet hogy kuplungos a klímakompresszorod de általában az szokott lenni a legritkább eset!
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #34807 Dátum: 2018.08.13 hétfő, 20:08:21 »

Ha ez mind igaz lenne amit ebben a szuper leírásban olvashatunk akkor a PCM lenne az isten de mivel többen is jelezték hogy nem volt töltésük és erről semmilyen formában nem kaptak jelzést ezért annak a leírásnak egy része biztos hogy parasztvakítás kivéve ha maga PCM romlott volna el de mivel a generátor csere/javítás/felújítás után megint minden szép és jó volt ezért én személy szerint biztos vagyok benne hogy a PCM-nek nincs annyi köze a töltéshez mint ahogyan azt te szépen leírtad! Amúgy meg többen is használnak voltmérőt az autójukban ezért biztos hogy nem egy megbízható rendszer sajnos illetve ha rossz adatokat/értékeket kap akkor meg lehet b*ni az egész rendszert mint ahogy itt már páran megírták hogy hogyan jártak az autójukkal! Ha valami túl szép hogy igaz legyen akkor az általában nem is igaz! Hiába tud annyi mindent ha még azt sem tudja jelezni a vezetőnek hogy "hé öreg nincs töltés"!  szomoru1
már csak pár apró kérdés.


Szoktad olvasni is ami levan írva,vagy csak kikövetkeztetsz dolgokat?

A másik jelentéktelen kérdés,vajon tudod-e mi az a TIS?

"Töltőrendszer Mondeo 2001 (10/2000-02/2007) ismertetés és működés
'Smart charge' generátorszabályozó rendszer
szerkesztette: alf
forrás: TIS"

Nincs több kérdésem.
Jelen pillanaban ez a szentírás, a tízparancsolat,és minden amiről csak álmodni mertél. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kishamu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #34808 Dátum: 2018.08.13 hétfő, 20:24:35 »

Sziasztok valaki tudja esetleg 2.0 tddi hűtőventilátort mi kapcsolja?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #34809 Dátum: 2018.08.15 szerda, 23:29:28 »

Sziasztok,
létezik olyan, hogy, ha elmegy a töltés, akkor a töltés-nem-jelző lámpa nem kezd el világítani járó motornál?

Mérj feszültséget az akkun, az a tutti.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #34810 Dátum: 2018.08.15 szerda, 23:31:46 »


Ennek nincs ormója.

Én ilyet raktam a műszerfal felső szélére biggyesztve, az üveg alá:

https://www.aliexpress.com/item/New-2016-DC-3-30V-0-36-2-Wire-LED-Digital-Panel-Volt-Meter-Voltage-Voltmeter/32635942262.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4doirarS

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HENE
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 93


« Új hozzászólás #34811 Dátum: 2018.08.16 csütörtök, 09:58:36 »

Sziasztok!

Tegnap kigyulladt valami elektromos dolog a motortérben. Ma két szerelő ránézett, valószínűleg valami csatlakozó a generátornál gyulladt meg.  szomoru1

Dél-Pesten (XX, XIX. kerület előnyben) keresnék autóvillamosságit, aki meg tudná nézni.

Eggyel már beszéltem, de nála csak 2 hét múlva lesz hely. Azt mondta, hogyha levágom a hosszbordás szíjat, akkor valószínűleg még el tudok vele gurulni a szerelőig, mert nem megy a generátor.
Naplózva

2006. 2.0 TDCI 130 LE M6 kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #34812 Dátum: 2018.08.16 csütörtök, 10:09:13 »

Sziasztok!

Tegnap kigyulladt valami elektromos dolog a motortérben. Ma két szerelő ránézett, valószínűleg valami csatlakozó a generátornál gyulladt meg.  szomoru1

Dél-Pesten (XX, XIX. kerület előnyben) keresnék autóvillamosságit, aki meg tudná nézni.

Eggyel már beszéltem, de nála csak 2 hét múlva lesz hely. Azt mondta, hogyha levágom a hosszbordás szíjat, akkor valószínűleg még el tudok vele gurulni a szerelőig, mert nem megy a generátor.

Nem kell levágni, elég, ha leszeded a főtengelyről. Ahhoz elég egy szíjlazító. Ha amúgy is cserére érett, le is vághatod. Utána amíg van villany az akksiban, addig tudsz menni vele. Jó állapotú akku esetében minimális villanyfogyasztás mellett (fényszóró lekapcsolva, nincs szellőztetés, klíma pláne nincs stb.) 2-3-4 órányi utazás elég biztosan működő dolog.

Én a Kertész utcába vinném, ők tényleg értenek hozzá.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #34813 Dátum: 2018.08.16 csütörtök, 10:49:45 »


Ez volt az első találat a "voltage meter"-re  nyes

Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #34814 Dátum: 2018.08.16 csütörtök, 11:37:25 »

Sziasztok!

Tegnap kigyulladt valami elektromos dolog a motortérben. Ma két szerelő ránézett, valószínűleg valami csatlakozó a generátornál gyulladt meg.  szomoru1

Dél-Pesten (XX, XIX. kerület előnyben) keresnék autóvillamosságit, aki meg tudná nézni.

Eggyel már beszéltem, de nála csak 2 hét múlva lesz hely. Azt mondta, hogyha levágom a hosszbordás szíjat, akkor valószínűleg még el tudok vele gurulni a szerelőig, mert nem megy a generátor.
valszeg a generátort mindenképpen kell javítani, így a Kertész utcai műhely a javasolt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HENE
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 93


« Új hozzászólás #34815 Dátum: 2018.08.16 csütörtök, 19:09:03 »

Valószínűleg nem csak a generátor adta meg magát, hanem a környéken lévő néhány csatlakozó is (erre utalt az elég erős égett műanyag szag is) , így nem elég a generátort kivenni. Beszéltem a kertész utcai szervizzel, nem javasolták, hogy akár a generátort leválasztva is, elguruljak hozzájuk. Azt javasolták, keressek a környéken egy szerelőt.
Naplózva

2006. 2.0 TDCI 130 LE M6 kombi
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #34816 Dátum: 2018.08.17 péntek, 12:47:13 »

Sziasztok valaki tudja esetleg 2.0 tddi hűtőventilátort mi kapcsolja?

Másik oldalon írtad, hogy összeégett a vezeték. Az nekem elég furcsa, azt gondolnám, hogy a ventillátorral magával van valamilyen gond. (Túl nagy áramot vesz fel). Direktbe 13V-ról csinál valamit? Márha lehet direktbe kötni. Egy bontott darabbal meg lehetne próbálkozni. Villanyász biztos tud segíteni.
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
Rlala
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83



« Új hozzászólás #34817 Dátum: 2018.08.17 péntek, 13:43:54 »

A töltésjelző lámpa is mint minden csak akkor tud világítani ha kap testet is és áramot is! A direkt áram rá van kötve fixen és amikor a generátor áll akkor a másik szál (töltő) a test ezért világít amikor rá adod a gyújtást és ha nincs töltésed akkor is test lesz belőle és akkor is világít és nyilván ha van töltésed akkor mivel két áramszál megy rá ezért nem tud világítani de ha már egy picit is tölt még valamennyit a generátorod vagy valami kóboráram át tud húzni a generátorodon vagy szerencsétlen módon pont úgy megy szét a generátorod akkor sajnos egyik esetben sem fog jelezni a töltésvisszajelző! Ez persze nem minden autóra igaz mert igyekeztek ezt a hibát is kiküszöbölni de azért van még jópár széria ahol sajnos nem elég megbízható a töltésvisszajelző lámpa!  szomoru1
Tudom hogy ez most elég fura írásra sikeredett de azért remélem a lényeg így is valamennyire érthető belőle!  wave

vicces ... azt tudod hoyg atöltés jelzöt a Pcm kapcsolja ? ja csak egy proba huzd le a csatit a generátorrol rögton jelezni fogja nincs töltés de még van...
     
Naplózva

Mk4 fl tdci 2000cm3 

MK3 tdci 130le  fl 2014-2020 ig.

MK1 1,6 benzin 2004-2014 ig
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #34818 Dátum: 2018.08.23 csütörtök, 09:20:03 »

Sziasztok,
a dudának is van biztosítéka és reléje? Az asszony Ka-jában nem szól, relét nem hallok kattanni, gépkönyv külön biztosítékot nem ír. Ami gyanús, hogy múlt héten cseréltek benne klímahűtőt és lehetséges, hogy a csatlakozója lecsúszott (ha tud).
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
csevics
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #34819 Dátum: 2018.08.29 szerda, 19:47:00 »

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az autóm: 2001-es évjáratú TDDI motoros Ghia felszereltségű Mondeo (D6BA motorkódú).
 
Elromlott, (vagyis többször tekerték körbe, mint kellett volna) a kormány-átvezető szalagkábelem (már ha ez a neve) és az a gond, hogy nem reagál a tempomat. Azt mondta a szerelő, hogy valószínű rossz cikkszámút adott a bontós. A gyári cikkszámom: 1S7T-14A664-AB. Amit adtak a bontóban: Ugyanez, csak a végén az AB helyett AD. Ennyi lenne a különbség, hogy tempomatos, vagy sem? Felszereltségtől függ ez az átvezető kábel?

Pontosan ugyanilyen cikkszámút kell vennem?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv!

Csevics
Naplózva

Mondejó MK3 TDDI 2.0 Ghia
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #34820 Dátum: 2018.08.29 szerda, 20:52:41 »

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az autóm: 2001-es évjáratú TDDI motoros Ghia felszereltségű Mondeo (D6BA motorkódú).
 
Elromlott, (vagyis többször tekerték körbe, mint kellett volna) a kormány-átvezető szalagkábelem (már ha ez a neve) és az a gond, hogy nem reagál a tempomat. Azt mondta a szerelő, hogy valószínű rossz cikkszámút adott a bontós. A gyári cikkszámom: 1S7T-14A664-AB. Amit adtak a bontóban: Ugyanez, csak a végén az AB helyett AD. Ennyi lenne a különbség, hogy tempomatos, vagy sem? Felszereltségtől függ ez az átvezető kábel?

Pontosan ugyanilyen cikkszámút kell vennem?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv!

Csevics
mind tempomatos, valszeg ezt is sikerült neki rosszul felrakni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
csevics
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #34821 Dátum: 2018.08.29 szerda, 20:59:36 »

mind tempomatos, valszeg ezt is sikerült neki rosszul felrakni

Szia! Ezt hogyan érted? 180 fokkal is elforgatva is bele lehet dugni a kábelt? Bocsi, csak nem értek hozzá, ezért tűnök értetlennek...  Undecided
Naplózva

Mondejó MK3 TDDI 2.0 Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #34822 Dátum: 2018.08.30 csütörtök, 07:14:05 »

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az autóm: 2001-es évjáratú TDDI motoros Ghia felszereltségű Mondeo (D6BA motorkódú).
 
Elromlott, (vagyis többször tekerték körbe, mint kellett volna) a kormány-átvezető szalagkábelem (már ha ez a neve) és az a gond, hogy nem reagál a tempomat. Azt mondta a szerelő, hogy valószínű rossz cikkszámút adott a bontós. A gyári cikkszámom: 1S7T-14A664-AB. Amit adtak a bontóban: Ugyanez, csak a végén az AB helyett AD. Ennyi lenne a különbség, hogy tempomatos, vagy sem? Felszereltségtől függ ez az átvezető kábel?

Pontosan ugyanilyen cikkszámút kell vennem?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv!

Csevics

Egy kérdést egy helyre. Ha lesz rá válasz, akkor így is lesz, ha nem lesz, akkor hiába szórod meg vele a fórumot.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
sqs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 102


E-mail
« Új hozzászólás #34823 Dátum: 2018.09.02 vasárnap, 22:30:52 »

Sziasztok!

Leírom, hogy jártam, hátha valakinek spórol egy kis időt legközelebb a gugli.
2006-os Titanium X, megyhülyült gyári riasztó. Elkezdett random beriasztani. Aztán nem random, hanem gyakorlatilag folyamatosan, kb 5 percenként. Amíg nem tudtam foglalkozni a dologgal, inkább kivettem belőle mindent és nyitva hagytam. Persze hívtam a szervízeket, szakikat: (most) nem ér rá, ilyennel nem foglalkozik, hujjazdrágalesz30tólindul.
Felvettem a sherlockos sapkát és elkezdtem gondolkodni. Amióta hülye, azóta beriasztáskor nem villogott kettőt az index. Tehát valszeg nem áll fent a teljes riaszthatóság feltétele, azaz valami nyitva van. Az öt ajtó nyitottságáról értesülnék a műszerfalon, marad egy, a motorháztető.
A motorháztető nyitottságának érzékelője a zárban található, a csatlakozó alulról megy rá.



Magát a zárszerkezetet a szemből fent látszó nagyobb, hatlapfejű csavarok tartják. Oldásuk után lefelé türelmesen ki lehet játszani a komplett szerkezetet, miután az utastér felé letoltuk a kulcsházból induló műanyag nyitóstiftről.
Az immáron könnyebben hozzáférhető szerkezeten diagnosztikai céllal átszúrtam a kábeleket egy gombostűvel, és helyre is állt a világbéke.
Időhiány miatt nem törődtem a zár javításával, hanem levágtam a csatlakozót a kábelről, összesodortam és ráforrasztottam majd vastagon szigeteltem.
Így igaz, hogy buktam a motortér riasztásos védelmét, viszont fél óra alatt megoldottam a napok óta életemet keserítő esetet.
Anyagigény: egy centi forrasztóón és 5 centi szicsó.
A zár környékén óvatosan operálni, mert ugyanazon a kábelen és környéken található egy érzékelő, ami a passzív biztonsági rendszerhez tartozik. Ha inkább erővel mint okosan próbálkozunk, lehet bukjuk az ütközéskori lufifújódást.
Naplózva

2005.12.07. F2 TDCI Aut. Turnier Titanium X, Ink blue
ex: 2005.01.13. F1 TDDI (bizony) Turnier Trend, Deep navy
exII: 1996.03.15 mk1 TD
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #34824 Dátum: 2018.09.05 szerda, 19:46:24 »

Hali!

Régebben is írtam hogy az alapjáratom amikor rájön hidegen melegen ingadozik. Forscannel nézegettem és a gyújtás kihagy amikor rájön. Kicseréltem mindent trafó,kábel,gyertya és akkor is csinálja. Forscannel csináltam egy járó motorral való tesztet és ezt dobta ki de nem értem hogy mi lehet. Jó lenne ha valaki esetleg tudná. Bocsánat ha nem megfelelő helyre írtam.
« Utoljára szerkesztve: 2018.09.05 szerda, 19:53:40 írta nzoli » Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #34825 Dátum: 2018.09.05 szerda, 19:50:27 »

Hali!

Régebben is írtam hogy az alapjáratom amikor rájön hidegen melegen ingadozik. Forscannel nézegettem és a gyújtás kihagy amikor rájön. Kicseréltem mindent trafó,kábel,gyertya és akkor is csinálja. Forscannel csináltam egy járó motorral való tesztet és ezt dobta ki de nem értem hogy mi lehet. Jó lenne ha valaki esetleg tudná. http://www.***/view.php?filename=527IMG_0255.png Bocsánat ha nem megfelelő helyre írtam.
válassz másik képmegosztót.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TommyHagen
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #34826 Dátum: 2018.09.07 péntek, 17:04:19 »

Sziasztok, 1.8 Sci Mondeom klimakompresszora elhasalt, szétesett...... Mennyire tipus specifikus a kompresszor? Csak az Sci Mondeoban lévő kompresszor jó, vagy mind1? Azt megtanultam az évek alatt, ha nekem valami alkatrész kell, az sose egyszerű......
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 SCi
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #34827 Dátum: 2018.09.10 hétfő, 10:40:11 »

Szerintem valami komolyabb autóalkatrész kereskedő tud segíteni, de a cromax nem ad rá speciális terméket. A szíjoldalon nem különbözik a motor a sima 1.8-astól, meghát a gyárnak sem érdeke minden vackot feleslegesen egyediben gyártatni. Szerintem ua.!

Sziasztok, 1.8 Sci Mondeom klimakompresszora elhasalt, szétesett...... Mennyire tipus specifikus a kompresszor? Csak az Sci Mondeoban lévő kompresszor jó, vagy mind1? Azt megtanultam az évek alatt, ha nekem valami alkatrész kell, az sose egyszerű......
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #34828 Dátum: 2018.09.10 hétfő, 11:59:56 »

Sziasztok, 1.8 Sci Mondeom klimakompresszora elhasalt, szétesett...... Mennyire tipus specifikus a kompresszor? Csak az Sci Mondeoban lévő kompresszor jó, vagy mind1? Azt megtanultam az évek alatt, ha nekem valami alkatrész kell, az sose egyszerű......

Nézz körül pl. ebay.de-n vagy ebay.co.uk-n. Ott találsz képeket, és kezd el összehasonlítgatni, ill. sokszor cikkszámokat is mondanak hozzá. Ha jobb nincs, ezzel az infóval is lehet kezdeni valamit.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #34829 Dátum: 2018.09.10 hétfő, 12:02:34 »

Sziasztok, 1.8 Sci Mondeom klimakompresszora elhasalt, szétesett...... Mennyire tipus specifikus a kompresszor? Csak az Sci Mondeoban lévő kompresszor jó, vagy mind1? Azt megtanultam az évek alatt, ha nekem valami alkatrész kell, az sose egyszerű......

Küldj alvázszámot és megnézem, hogy mit mond rá picicica cikkszámügyileg.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #34830 Dátum: 2018.09.10 hétfő, 21:32:57 »

Sziasztok! A kormányszervó mukodése fura "nyávogó" hangot ad. A problémáról ill megoldásárol tudok valamit olvasni?
Köszi
T
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 255


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #34831 Dátum: 2018.09.11 kedd, 10:09:12 »

Sziasztok! A kormányszervó mukodése fura "nyávogó" hangot ad. A problémáról ill megoldásárol tudok valamit olvasni?
Köszi
T

Vélhetően ez nem elektromos jellegü probléma, próbáld meg átmosni 2x-3x a rendszert  majd ujra feltölteni a szervóolaj tartályt -ami az ablakmoso tartály  mellett található -  .... ajánlott leszedni és ugy kitakaritani
« Utoljára szerkesztve: 2018.09.11 kedd, 10:41:54 írta vomdeutsch » Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #34832 Dátum: 2018.09.11 kedd, 11:48:23 »

Sziasztok! A kormányszervó mukodése fura "nyávogó" hangot ad. A problémáról ill megoldásárol tudok valamit olvasni?
Köszi
T

Próbáld meg a takarítást, nekem hasonló problémánál segített az mk4-nél. Sötétbarna olaj jött ki, elég xarul nézett ki.  vigyor3
http://mondeo.hu/index.php?topic=6212.0
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #34833 Dátum: 2018.09.18 kedd, 23:16:18 »

Hello!

Van egy sima elm327 wifi obd 2 hibakód olvasom. Forscan progival használom. A mai napig nem látja a p0015 hibakódot ami ott van egy másik (nem gagyi) hibakód olvasóval.
Az lenne a kérdésem hogy milyen hibakód olvasót vegyek ami jó? Vannak ezek az elm327 usb de a kapcsolósok HS/MS CAN switch az esetleg?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
deezz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 39


« Új hozzászólás #34834 Dátum: 2018.09.19 szerda, 21:44:16 »

Sziasztok! A kormányszervó mukodése fura "nyávogó" hangot ad. A problémáról ill megoldásárol tudok valamit olvasni?
Köszi
T

"nyávogó" = Nem az ékszíj csak? Ha a kompresszorral lenne gond, vagy dugulás lenne akkor nehezebbé válna a kormányforgatása. Szerintem.

Naplózva

2.0 TDCI GHIA TURNIER 130LE 2002.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #34835 Dátum: 2018.09.20 csütörtök, 07:14:48 »

Sziasztok! A kormányszervó mukodése fura "nyávogó" hangot ad. A problémáról ill megoldásárol tudok valamit olvasni?
Köszi
T

http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Szerv%C3%B3sz%C3%ADj_fesz%C3%ADt%C5%91_g%C3%B6rg%C5%91_%C3%A1talak%C3%ADt%C3%A1s_-_TDCi
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #34836 Dátum: 2018.09.22 szombat, 07:03:18 »

Üdv mindenkinek!

Lehetséges, hogy a hengerfejben lévő vízhőfok jeladó tönkre ment az autómban mivel a vízhőfok műszer az alphelyzetről nem mozdul üzemmeleg motornál sem. Műszerteszttel a mutató kitér úgy ahogy kell, forscannel nézve a vízhőfok és a hengerfej hőfok sem megy 35 foknál feljebb. A vízcsövek melegek mindenhol, fűtés is van rendesen. Köszönet
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #34837 Dátum: 2018.09.22 szombat, 07:57:34 »

Üdv mindenkinek!

Lehetséges, hogy a hengerfejben lévő vízhőfok jeladó tönkre ment az autómban mivel a vízhőfok műszer az alphelyzetről nem mozdul üzemmeleg motornál sem. Műszerteszttel a mutató kitér úgy ahogy kell, forscannel nézve a vízhőfok és a hengerfej hőfok sem megy 35 foknál feljebb. A vízcsövek melegek mindenhol, fűtés is van rendesen. Köszönet
igen.csak 40 fok felett érzékel a rendszer.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #34838 Dátum: 2018.09.22 szombat, 08:09:31 »

igen.csak 40 fok felett érzékel a rendszer.
A Ford jeladó elég drága viszont a Vernet baráti áron beszerezhető jó lehet ez a márka, Köszönöm a választ.
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #34839 Dátum: 2018.09.22 szombat, 14:23:57 »

A Ford jeladó elég drága viszont a Vernet baráti áron beszerezhető jó lehet ez a márka, Köszönöm a választ.

és biztosan az a baj? Lehet kábeltörés vagy kontakthiba is...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #34840 Dátum: 2018.09.22 szombat, 18:14:10 »

és biztosan az a baj? Lehet kábeltörés vagy kontakthiba is...
Vezetéket kimértem nincs szakadás, kontakthiba sem valószínű, mert a csatlakozót széthúztam és a hűtőventi be is kapcsolt max fordulaton ha összedugtam a jeladó csatlakozót a venti leállt. Ellenállás ahogy melegedik a hengerfej nem lesz mérhető a jeladóban 14 ohm környékén eltünik az ellenállás.
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #34841 Dátum: 2018.09.22 szombat, 18:56:52 »

Minap berottyantott az alig több mint 2 éves Bosch S5 akku a kocsiban, mi tagadás kicsit rosszul érintette, ennél többet vártam volna az S5 től.
Vettem bele másikat (Varta Silver), ahol vettem ott megmérettem a halott aksit, és valóban a 750A indító áramból, kevesebb mint a fele volt meg.

Akkucsere után mértem a töltőfeszt, nehogy a generátor hibája miatt legyen baj.

A beindítás után pár percre beáll a 14,4V, terhelés változások után is szépen visszaáll erre.
Ma mentem egy autópályás kört, Balaton oda vissza, ennyi idő és km után vélelmezhető, hogy az akku teljesen fel lett töltve, mégse ment lejjebb a töltőfesz.

Normális ez, mármint hogy mindig annyi?
Nem ez főzi meg az akkut?
Ezek a csoda gondozás mentes akksik nem száradnak ki ettől a fix 14,4V tól?

A generátor kb 3,5 éve lett felújítva a Kertész utcában.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #34842 Dátum: 2018.09.22 szombat, 19:07:47 »

Minap berottyantott az alig több mint 2 éves Bosch S5 akku a kocsiban, mi tagadás kicsit rosszul érintette, ennél többet vártam volna az S5 től.
Vettem bele másikat (Varta Silver), ahol vettem ott megmérettem a halott aksit, és valóban a 750A indító áramból, kevesebb mint a fele volt meg.

Akkucsere után mértem a töltőfeszt, nehogy a generátor hibája miatt legyen baj.

A beindítás után pár percre beáll a 14,4V, terhelés változások után is szépen visszaáll erre.
Ma mentem egy autópályás kört, Balaton oda vissza, ennyi idő és km után vélelmezhető, hogy az akku teljesen fel lett töltve, mégse ment lejjebb a töltőfesz.

Normális ez, mármint hogy mindig annyi?
Nem ez főzi meg az akkut?
Ezek a csoda gondozás mentes akksik nem száradnak ki ettől a fix 14,4V tól?

A generátor kb 3,5 éve lett felújítva a Kertész utcában.

tökre normál.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #34843 Dátum: 2018.09.22 szombat, 19:29:20 »

tökre normál.
Köszi,
akkor a Bosch S5 Monnyon le...
szerk: és úgy tűnt, hogy az akkus szenvedés (lemerült, bikázás, akku töltés) után, az akku halála magával vitte a Denso navi ACM modulját, mert az új aksi berakása után, megjelent a kék képernyő, rádió csatornák neve helyett, üres "gombokkal", ahelyett hogy kódot kért volna.
Már kerestem is hozzá donort, de ma kiszedtem a rádiót, lehúztam, majd visszadugtam minden csatlakozót, és szerencsére magához tért.
Már csak az hiányzott volna...
« Utoljára szerkesztve: 2018.09.22 szombat, 19:50:47 írta Ferqo » Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #34844 Dátum: 2018.09.22 szombat, 20:00:43 »

igen.csak 40 fok felett érzékel a rendszer.

Nem teljesen. Van olyan GEM verzió, ahol 40 fok alatt is mutat, de többnyire hülyeségeket. A 2005/08-as autó -1 fokban közli, hogy -18 fok van, azután nemsokára már 20 fokos a hőmérséklet. A 2006/11-es autó 40 foktól kezd el mutatni bármit.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #34845 Dátum: 2018.09.22 szombat, 20:01:27 »

Minap berottyantott az alig több mint 2 éves Bosch S5 akku a kocsiban, mi tagadás kicsit rosszul érintette, ennél többet vártam volna az S5 től.
Vettem bele másikat (Varta Silver), ahol vettem ott megmérettem a halott aksit, és valóban a 750A indító áramból, kevesebb mint a fele volt meg.

Akkucsere után mértem a töltőfeszt, nehogy a generátor hibája miatt legyen baj.

A beindítás után pár percre beáll a 14,4V, terhelés változások után is szépen visszaáll erre.
Ma mentem egy autópályás kört, Balaton oda vissza, ennyi idő és km után vélelmezhető, hogy az akku teljesen fel lett töltve, mégse ment lejjebb a töltőfesz.

Normális ez, mármint hogy mindig annyi?
Nem ez főzi meg az akkut?
Ezek a csoda gondozás mentes akksik nem száradnak ki ettől a fix 14,4V tól?

A generátor kb 3,5 éve lett felújítva a Kertész utcában.


A Varta ugyanaz, mint a Bosch, csak más címkével. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #34846 Dátum: 2018.09.22 szombat, 20:16:36 »

A Varta ugyanaz, mint a Bosch, csak más címkével. Smiley

AndyA
Látszott rajta kívülről is, viszont olcsóbb volt.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #34847 Dátum: 2018.09.22 szombat, 20:38:00 »

Minap berottyantott az alig több mint 2 éves Bosch S5 akku a kocsiban, mi tagadás kicsit rosszul érintette, ennél többet vártam volna az S5 től.
Vettem bele másikat (Varta Silver), ahol vettem ott megmérettem a halott aksit, és valóban a 750A indító áramból, kevesebb mint a fele volt meg.

Akkucsere után mértem a töltőfeszt, nehogy a generátor hibája miatt legyen baj.

A beindítás után pár percre beáll a 14,4V, terhelés változások után is szépen visszaáll erre.
Ma mentem egy autópályás kört, Balaton oda vissza, ennyi idő és km után vélelmezhető, hogy az akku teljesen fel lett töltve, mégse ment lejjebb a töltőfesz.

Normális ez, mármint hogy mindig annyi?
Nem ez főzi meg az akkut?
Ezek a csoda gondozás mentes akksik nem száradnak ki ettől a fix 14,4V tól?

A generátor kb 3,5 éve lett felújítva a Kertész utcában.


Garit kibírta, ennyire volt tervezve...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #34848 Dátum: 2018.09.22 szombat, 20:46:01 »

Garit kibírta, ennyire volt tervezve...
1 év garis, úgyhogy azt bőven

a Bárdinál az Excide-ra van 1+1 év gari, a másodikat a Bárdi állja
meg az Unixnál is van vmi 2 év garis termék
erősen elgondolkoztam, hogy veszek vmi noname fhost, ennyit akár az is, de aztán lecsillapodtam
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #34849 Dátum: 2018.09.23 vasárnap, 07:35:32 »

1 év garis, úgyhogy azt bőven

a Bárdinál az Excide-ra van 1+1 év gari, a másodikat a Bárdi állja
meg az Unixnál is van vmi 2 év garis termék
erősen elgondolkoztam, hogy veszek vmi noname fhost, ennyit akár az is, de aztán lecsillapodtam


Szerintem vegyél gyárit. Azok egész jól bírják.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 690 691 692 693 694 695 696 [697] 698 699 700 701 702 703 704 ... 741   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.114 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.