Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 19:47:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 719 720 721 722 723 724 725 [726] 727 728 729 730 731 732 733 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11141846 alkalommal)
0 Felhasználó és 66 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36250 Dátum: 2020.09.28 hétfő, 06:29:25 »

computer?   az gondolom nagy baj!?
nem. Első körben vidd el egy diagnosztikara. Szerviz vagy szakmuhely. A cmp egy jeladó, nem nehéz cserélni,ilyet okoz ha rossz.
De ha fals levegőt szív az üza rendszer, az is ilyet okoz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36251 Dátum: 2020.09.28 hétfő, 07:45:31 »

computer?   az gondolom nagy baj!?

Cranksaght Main Position.

Főtengely pozícióérzékelő.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jozefszabi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #36252 Dátum: 2020.09.28 hétfő, 08:02:18 »

Cranksaght Main Position.

Főtengely pozícióérzékelő.

AndyA
Köszönöm! 
Budapesten... kaphatnék Tőletek,megbízható szervíz helyet,akit fel tudnék hívni?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36253 Dátum: 2020.09.28 hétfő, 12:33:31 »

Cranksaght Main Position.

Főtengely pozícióérzékelő.

AndyA
az a ckp. Ez a veztengely-cmp.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36254 Dátum: 2020.09.28 hétfő, 14:22:56 »

az a ckp. Ez a veztengely-cmp.

Darab-darab... Valami arra, ami nem érzékel, és ki kell cserélni. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #36255 Dátum: 2020.09.30 szerda, 09:45:35 »

Segítsetek! Nem indul a kocsim! worship
Új akkumlátor, új gyújtás max 1 éves. Az üzemanyag szivattyú is új a szintjelzővel együtt lett cserélve (hallani a gyújtás ráadásakor a felpörgő szivattyú hangját.
Hibakódok: EATC: B1676; IC: B1202, B1318; RCM: B2290
Mi lehet a megoldás?
Tanácstalan vagyok! falbav

TUDTOK SEGÍTENI? worship

UP!
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36256 Dátum: 2020.09.30 szerda, 10:20:35 »

UP!

B1676 - akku fesz a tűréshatáron kívül, azaz valószínűleg alacsony, magasabb ritkán szokott lenni. Mérd meg, ha tudod, járó motornál is. Ha az akku jó, nézd körbe a testkábelt, ahol a kasztnihoz csatlakozik, ott oxidálódhatott. Pucolás, takarítás, újra.

Ha meg az akku halott, akkor abból kell új. Utána nézd tovább, ez önmagában okozhat bármi más érdekes hibakódokat.

A B1202 az utasoldali légzsák, övfeszítő, valami ilyesmi hibája, de a leírás szerint általános villanyos hibára utal, ha bejön - lásd, mint fent.

B1318: akkufesz alacsony. Ehhez nincs mit hozzáfűzni...

A B2290 detto egy ABS vagy mittudomén érzékelő alacsony feszültség jelzése.

A legegyszerűbb megoldás, hogy kukás az akksid.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #36257 Dátum: 2020.10.01 csütörtök, 17:46:11 »

Mint fent is írtam az akksi új. Kivettem és fel is töltöttem egy vadi új CTEK MX 5.0-ás akkutöltővel.
Az üzemanyagszintjelzőm és a üzemanyagszivattyú is új, de mégis fals értéket mutat a műszer.
A kocsi motorját forgatja az indítómotor, de nem indul be.
Ezért írtam le hogy tanácstalan vagyok!
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
jozefszabi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #36258 Dátum: 2020.10.01 csütörtök, 18:42:29 »

Mint fent is írtam az akksi új. Kivettem és fel is töltöttem egy vadi új CTEK MX 5.0-ás akkutöltővel.
Az üzemanyagszintjelzőm és a üzemanyagszivattyú is új, de mégis fals értéket mutat a műszer.
A kocsi motorját forgatja az indítómotor, de nem indul be.
Ezért írtam le hogy tanácstalan vagyok!
Elvileg a vezérléssel van baj. Tele van hibakóddal.  Jövőhéten megyek Misikéért! 130ezer ft-ét kell vinnem a szerelőnek! Ha megvan,akkor megírom,miket mondott és mit csinált!  Köszönöm a tanácsokat! A szerelőnek is elmondtam ezeket!
Naplózva
Botló Miklós
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #36259 Dátum: 2020.10.06 kedd, 00:44:45 »

Sziasztok
Mostanaban 2x elofordult hogy inditaskor csak kattog es nem indul, csak ha adok neki aramot indul be. Az erdekes hogy eleg csak ratenni a masik aksira a kabelt es mar indul is(nem kel jarjon a masik autoban a motor)...minden mas elektromos dolog(pl magno, ablakok, muszerfal tokeletesen mukodik), eppen csak annyi ero nincs benne hogy megforgassa az oninditot. Toltesem 13.6V (alapjarat vagy turazva mindegy), ha kezdem felkapcsolni a fogyasztokat fokozatosan esik alapjaraton, turazva visszamegy (13.6) ....ha minden megy ami letezik(lampak, venti maximumon, legkondi, magno(kinai nagykepernyos navi) akkor alapjaraton 12.5---turazva(2000) 13.6V....szerintetek is generator hiba lesz?  szomoru1
Az aksi eloelete ismeretlen, 80Ah  (igy vettem), hetente kb 2x jarok az autoval es eleg rovidtavokat (max 30km)
Naplózva
Botló Miklós
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #36260 Dátum: 2020.10.06 kedd, 01:15:20 »

Sziasztok nekem is van 1 ijes fajta betegsége most a mondeomnak/mk3 2.0tdci/ujj aksi jó a generátor Önindító csak az a bajom be teszem a kulcsot és a kocsi nem csinál semmit csak kattanik és kész. Át se forog csak kattingat. Test probléma lehet vagy nem tudom. De viszont gondol 1 ét akkor még indul szóval nem értem. Kérem segítsetek nekem.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36261 Dátum: 2020.10.06 kedd, 06:39:27 »

Sziasztok nekem is van 1 ijes fajta betegsége most a mondeomnak/mk3 2.0tdci/ujj aksi jó a generátor Önindító csak az a bajom be teszem a kulcsot és a kocsi nem csinál semmit csak kattanik és kész. Át se forog csak kattingat. Test probléma lehet vagy nem tudom. De viszont gondol 1 ét akkor még indul szóval nem értem. Kérem segítsetek nekem.
a gyújtás kapcsoló haldokolhat... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36262 Dátum: 2020.10.06 kedd, 07:08:11 »

Sziasztok nekem is van 1 ijes fajta betegsége most a mondeomnak/mk3 2.0tdci/ujj aksi jó a generátor Önindító csak az a bajom be teszem a kulcsot és a kocsi nem csinál semmit csak kattanik és kész. Át se forog csak kattingat. Test probléma lehet vagy nem tudom. De viszont gondol 1 ét akkor még indul szóval nem értem. Kérem segítsetek nekem.

Azt füleld ki, hogy kinn a motortérben az indítómotoron kattan-e. Ha igen, akkor a gyújtáskapcsoló ill. a hozzátartozó biztosítékok rendben vannak. Akkor próbáld meg egy nagyobb csavarkulccsal vagy kisebb kalapáccsal megkocogtatni az indítómotor tetején a behúzótekercset. Ha utána indul, akkor az a baja. Alsó hangon le kell szedni és alaposan kipucolni, hátha, de ha utána sem, akkor kell egy másik helyette.

Házilag simán megoldható, nem különösebben bonyolult műtét. Én is két hete cseréltem indítómotort az egyik autómon. Csak azért volt két nap, mert közben el kellett menni a cserepéldányért a Kertész utcába.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jozefszabi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #36263 Dátum: 2020.10.12 hétfő, 01:40:09 »

Darab-darab... Valami arra, ami nem érzékel, és ki kell cserélni. :-)

AndyA

csak 113 ezer ft-ét kellett adnom a szerelőnek.
A vezérlő panelt kellett cserélni... beázott!
A szélvédőnél lévő szűrőt,mikor cserélték,akkor nem lett jól visszarakva a burkolat és a víz befolyt...pont a vezérlőpanelt áztatta el...  f...szom...
Pöc-röff... indul a vén 17 éves Misike.
Futóművet kell még megnézetnem....kanyarban elmászik a segge...... 2 hónap múlva....
Naplózva
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #36264 Dátum: 2020.10.17 szombat, 15:40:04 »

Sziasztok,

Az autóm nem indul, önindító nem teker, így kezdődött:
Néha indult, néha nem. Kontakthibára, gyújtáskapcsolóra gyanakodtam kicseréltem, nem indul.
Autó tolásra indult.
Akksit elvittem beméretni, azt mondta a srác, hogy jó. Forscan és fedélzeti computer 11,7V-ot ír, indítózáskor 11,2-re esik le.
Indítózáskor a motortérben valami kattan, de nem indul, nem teker.
Önindító 5hónapos.
Ma tolásra sem indult Sad
Légyszi segítsetek, merre tovább?

Üdv
Barny
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36265 Dátum: 2020.10.17 szombat, 15:48:31 »

Sziasztok,

Az autóm nem indul, önindító nem teker, így kezdődött:
Néha indult, néha nem. Kontakthibára, gyújtáskapcsolóra gyanakodtam kicseréltem, nem indul.
Autó tolásra indult.
Akksit elvittem beméretni, azt mondta a srác, hogy jó. Forscan és fedélzeti computer 11,7V-ot ír, indítózáskor 11,2-re esik le.
Indítózáskor a motortérben valami kattan, de nem indul, nem teker.
Önindító 5hónapos.
Ma tolásra sem indult Sad
Légyszi segítsetek, merre tovább?

Üdv
Barny
Továbbra is az önindító körül lehet a baj.Koccintsd meg a motort,hátha csak a kefe van fennakadva.
Ha a bendix behúz, (de nem teker a motor,) talán az nem kapcsol.Mérni kell rajta, hogy kapcsolja e a 12V-ot az indító motornak.
A továbbiakban az izzító gyertyákat is ellenőrizni kell,ha már teker.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #36266 Dátum: 2020.10.17 szombat, 15:59:02 »

Továbbra is az önindító körül lehet a baj.Koccintsd meg a motort,hátha csak a kefe van fennakadva.
Ha a bendix behúz, (de nem teker a motor,) talán az nem kapcsol.Mérni kell rajta, hogy kapcsolja e a 12V-ot az indító motornak.
A továbbiakban az izzító gyertyákat is ellenőrizni kell,ha már teker.

Köszi, akkor kikapom az önindítót és letesztelem.
Üdv
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36267 Dátum: 2020.10.18 vasárnap, 13:24:53 »

Sziasztok,

Az autóm nem indul, önindító nem teker, így kezdődött:
Néha indult, néha nem. Kontakthibára, gyújtáskapcsolóra gyanakodtam kicseréltem, nem indul.
Autó tolásra indult.
Akksit elvittem beméretni, azt mondta a srác, hogy jó. Forscan és fedélzeti computer 11,7V-ot ír, indítózáskor 11,2-re esik le.
Indítózáskor a motortérben valami kattan, de nem indul, nem teker.
Önindító 5hónapos.
Ma tolásra sem indult Sad
Légyszi segítsetek, merre tovább?

Üdv
Barny

Az nem jelent semmit, hogy 5 hóapos az önindító. Nekem másfél év után állt be az utángyártott példány egy ritkásan használt autóban. A motor fölött abban a kisebb nyúlványban van a behúzótekercs, azt kopogtasd meg kalapáccsal benyúlva, és utána próbálj indítani. Ha megy, akkor ez a baja. Ha nem, akkor mérj feszültségeket, de ne csak a Forscannel, hanem az akkusarun is, meg az önindítón is.

Ha van lakatfogós árammérőd, azt is megnézheted, hogy amikor kattan és indítania kellene, mennyi az áramfelvétel, eljut-e odáig a villany, ameddig kell neki.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36268 Dátum: 2020.10.18 vasárnap, 13:25:18 »

Köszi, akkor kikapom az önindítót és letesztelem.
Üdv

Meg pucold ki jó alaposan. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #36269 Dátum: 2020.10.18 vasárnap, 16:14:00 »

Az nem jelent semmit, hogy 5 hóapos az önindító. Nekem másfél év után állt be az utángyártott példány egy ritkásan használt autóban. A motor fölött abban a kisebb nyúlványban van a behúzótekercs, azt kopogtasd meg kalapáccsal benyúlva, és utána próbálj indítani. Ha megy, akkor ez a baja. Ha nem, akkor mérj feszültségeket, de ne csak a Forscannel, hanem az akkusarun is, meg az önindítón is.

Ha van lakatfogós árammérőd, azt is megnézheted, hogy amikor kattan és indítania kellene, mennyi az áramfelvétel, eljut-e odáig a villany, ameddig kell neki.

AndyA

Önidítót kivettem.
Aksiról direktben próbálva a behúzó tekercs behúz, működik.
Az önindító motorról megy egy kábel a behúzó tekercsre, erre feszt adva forog az önindító.
Van egy harmadik csavar a behúzótekercsen, az autóban erre megy a vastag piros vezeték, erre feszt adva semmi sem történik. Ha összezárom a kis csavarral, a behúzótekercs behúz, de nem forog a motor.

Hát szerintem valami nincs rendben Sad behúzótekercs/mágnes lehet a baj? Lehet ilyet külön kapni?

Köszi a segítséget.
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36270 Dátum: 2020.10.18 vasárnap, 16:19:23 »

Önidítót kivettem.
Aksiról direktben próbálva a behúzó tekercs behúz, működik.
Az önindító motorról megy egy kábel a behúzó tekercsre, erre feszt adva forog az önindító.
Van egy harmadik csavar a behúzótekercsen, az autóban erre megy a vastag piros vezeték, erre feszt adva semmi sem történik. Ha összezárom a kis csavarral, a behúzótekercs behúz, de nem forog a motor.

Hát szerintem valami nincs rendben Sad behúzótekercs/mágnes lehet a baj? Lehet ilyet külön kapni?

Köszi a segítséget.

rossz a bendix.Cserélni kell.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #36271 Dátum: 2020.10.18 vasárnap, 17:07:58 »

rossz a bendix.Cserélni kell.

Erre gondolsz ugye?

https://ibb.co/XVL8HMp



[/url][/img]
« Utoljára szerkesztve: 2020.10.18 vasárnap, 17:11:18 írta Barny007 » Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36272 Dátum: 2020.10.18 vasárnap, 18:05:37 »

Erre gondolsz ugye?
[/url]
[img]http://[img]https://i.ibb.co/XVL8HMp/1065948-original.jpg
igen,behúzó mágnes.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #36273 Dátum: 2020.10.20 kedd, 05:31:50 »

igen,behúzó mágnes.
Kicserélve.
Verda indul Wink
Köszi mindenkinek a segítséget!
Üdv
Barny
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36274 Dátum: 2020.10.20 kedd, 08:08:34 »

Kicserélve.
Verda indul Wink
Köszi mindenkinek a segítséget!
Üdv
Barny
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #36275 Dátum: 2020.10.23 péntek, 11:44:34 »

Sziasztok.
Olyan problémám van, hogy nem indul az autó...
Az önindító fel lett újítva, szóval az nem lehet. Kábeleket megnéztem, nem szakadt egyik sem. Biztosíték sincs kimenve, és a relék is jók. Gyújtás kapcsoló is cserélve lett.
Jelenleg nincs ötletem, hogy miért nem indul. Hiába fordítom a kulcsot, meg sem nyekken.  help
A segítséget előre is köszönöm.  worship
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #36276 Dátum: 2020.10.23 péntek, 20:07:42 »

Sziasztok.
Olyan problémám van, hogy nem indul az autó...
Az önindító fel lett újítva, szóval az nem lehet. Kábeleket megnéztem, nem szakadt egyik sem. Biztosíték sincs kimenve, és a relék is jók. Gyújtás kapcsoló is cserélve lett.
Jelenleg nincs ötletem, hogy miért nem indul. Hiába fordítom a kulcsot, meg sem nyekken.  help
A segítséget előre is köszönöm.  worship

Tisztelt Fórumtárs!

Amennyiben írsz települést több segítségre számíthatsz!
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #36277 Dátum: 2020.10.23 péntek, 21:21:53 »

Tisztelt Fórumtárs!

Amennyiben írsz települést több segítségre számíthatsz!


Mátészalka a település. De erre nem hiszem, hogy van valaki, de hátha.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #36278 Dátum: 2020.10.24 szombat, 00:19:14 »

Üdv!
Ma végre a FAQ-ban található leírás alapján elkezdtem az elromlott ülésfűtésemet megreparálni. Sajnos a vezetékek a fűtő "panelhez" (inkább vászon) nagyon közel voltak kikeményedve elrepedve (mindegyik), elszakadva, így nem tudtam vezetékkel megtoldani. Mit javasoltok? Vegyek bontottat, vagy van javaslat olyan beszerelhető ülésfűtésre, ami 5 fokozatban állítható és persze MK3 FL kompatibilis?
Köszi
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #36279 Dátum: 2020.10.25 vasárnap, 10:40:28 »

Meglett a baja az indításnak! A behúzó tekercs halott, de korábban amikor ki volt véve az önindító, akkor meg működött! Egy kicsit megszivatott...  falbav
Remélem más nem jár így!  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36280 Dátum: 2020.10.25 vasárnap, 11:38:28 »

Üdv!
Ma végre a FAQ-ban található leírás alapján elkezdtem az elromlott ülésfűtésemet megreparálni. Sajnos a vezetékek a fűtő "panelhez" (inkább vászon) nagyon közel voltak kikeményedve elrepedve (mindegyik), elszakadva, így nem tudtam vezetékkel megtoldani. Mit javasoltok? Vegyek bontottat, vagy van javaslat olyan beszerelhető ülésfűtésre, ami 5 fokozatban állítható és persze MK3 FL kompatibilis?
Köszi

A bontott sem lesz lényegesen jobb állapotban. Ugyanannyi idős, mint a tiéd...

Maga a fűtőpárna egy sima ellenállás, annyi meleg jön belőle, amennyi villanyt beletolsz. Ennek nincs "fokozata", azt előtte az elektronika intézi, úgyhogy bármi jó.

Sajna utángyártott üléspárna utólagos beépítéshez, ami ide alkalmas lehet, és minőségileg is hozza, ami elvárható, az a 30 ezres kategória (párban, a két első ülésre):

https://www.amazon.de/-/en/dp/B00AE4L0FQ/ref=twister_B08CVYWFS6?_encoding=UTF8&th=1

Aliexpress és hasonlókon találsz lényegesen olcsóbban is, de azoknál jól meg kell nézni a méretet, hogy mit lehet kihozni belőle, és a fene tudja, mennyire lesz tartós hosszú távon.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #36281 Dátum: 2020.10.27 kedd, 21:05:54 »

A bontott sem lesz lényegesen jobb állapotban. Ugyanannyi idős, mint a tiéd...

Maga a fűtőpárna egy sima ellenállás, annyi meleg jön belőle, amennyi villanyt beletolsz. Ennek nincs "fokozata", azt előtte az elektronika intézi, úgyhogy bármi jó.

Sajna utángyártott üléspárna utólagos beépítéshez, ami ide alkalmas lehet, és minőségileg is hozza, ami elvárható, az a 30 ezres kategória (párban, a két első ülésre):

https://www.amazon.de/-/en/dp/B00AE4L0FQ/ref=twister_B08CVYWFS6?_encoding=UTF8&th=1

Aliexpress és hasonlókon találsz lényegesen olcsóbban is, de azoknál jól meg kell nézni a méretet, hogy mit lehet kihozni belőle, és a fene tudja, mennyire lesz tartós hosszú távon.

AndyA
Köszi!
Ezek nem olyanok, mint amilyeneket linkeltél? Nagyon hasonlítanak (tuti klónok):
https://www.arumania.hu/beepitheto-ulesfutes-12-v-1-ules-feher-dometic-group-p452273
https://www.conrad.hu/hu/beepitheto-uelesfutes-12-v-1-ueles-feher-dometic-group-1556045.html
Mi a helyzet a vágható karbonszálasokkal?
http://olajshopnet.hu/spd/SMP_AWHL100_CARB/AWHL100-Beepitheto-ulesfutes-1-ulesre-karbonszalas
Ezeket is simán ráteszem a már meglevő vezérlésemre és működik az 5 fokozat?
 worship
« Utoljára szerkesztve: 2020.10.27 kedd, 21:56:23 írta bigzso » Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36282 Dátum: 2020.10.28 szerda, 08:47:12 »

Köszi!
Ezek nem olyanok, mint amilyeneket linkeltél? Nagyon hasonlítanak (tuti klónok):
https://www.arumania.hu/beepitheto-ulesfutes-12-v-1-ules-feher-dometic-group-p452273
https://www.conrad.hu/hu/beepitheto-uelesfutes-12-v-1-ueles-feher-dometic-group-1556045.html
Mi a helyzet a vágható karbonszálasokkal?
http://olajshopnet.hu/spd/SMP_AWHL100_CARB/AWHL100-Beepitheto-ulesfutes-1-ulesre-karbonszalas
Ezeket is simán ráteszem a már meglevő vezérlésemre és működik az 5 fokozat?
 worship

Az Árumánia és a Conrad még a régi Waeco, ami ma már Dometic, és háromszor ennyibe kerül. Nekem még ilyen került bele, és hasonló áron, 50-60 Euro körül.

A vághatóval óvatosan, mert csak keresztben vágható! Rövidebbre vághatod, keskenyebbre nem. Ha a képre kattintasz, látod, hogy elindul kétfelé a vezeték benne, és van egy fehérebb "széle" mind a két oldalon. Abba nem vághatsz bele, csak a vezetékekkel átellenes végén rövidebbre szabad. Ezekkel pl. nem nagyon tudod megoldani, hogy az üléspárna elején, a kárpit rögzítés előtt is legyen fűtés, mert túl szélesek. Ahhoz van az a párna a másik kettőnél, amiben a lyuk van.

Mondtam, hogy ez egy sima ellenállás, semmi nincs benne, ami bármit is szabályozna. Rákötöd, működik, történet vége.

Ha szétszeded az ülést, a kárpitot az üléspárnában lévő dróthoz rögzítő fémkarikákat simán csípd el egy erős fogóval és dobd ki. Rettenet meló kihajtogatni meg visszaszerelni őket a gyári célszerszám nélkül. Fogj egy marék vékony gyorskötözőt, és pillanatok alatt megvagy vele. Nekem 8 éve így van, semmi baja. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #36283 Dátum: 2020.10.28 szerda, 21:18:50 »

Az Árumánia és a Conrad még a régi Waeco, ami ma már Dometic, és háromszor ennyibe kerül. Nekem még ilyen került bele, és hasonló áron, 50-60 Euro körül.

A vághatóval óvatosan, mert csak keresztben vágható! Rövidebbre vághatod, keskenyebbre nem. Ha a képre kattintasz, látod, hogy elindul kétfelé a vezeték benne, és van egy fehérebb "széle" mind a két oldalon. Abba nem vághatsz bele, csak a vezetékekkel átellenes végén rövidebbre szabad. Ezekkel pl. nem nagyon tudod megoldani, hogy az üléspárna elején, a kárpit rögzítés előtt is legyen fűtés, mert túl szélesek. Ahhoz van az a párna a másik kettőnél, amiben a lyuk van.

Mondtam, hogy ez egy sima ellenállás, semmi nincs benne, ami bármit is szabályozna. Rákötöd, működik, történet vége.

Ha szétszeded az ülést, a kárpitot az üléspárnában lévő dróthoz rögzítő fémkarikákat simán csípd el egy erős fogóval és dobd ki. Rettenet meló kihajtogatni meg visszaszerelni őket a gyári célszerszám nélkül. Fogj egy marék vékony gyorskötözőt, és pillanatok alatt megvagy vele. Nekem 8 éve így van, semmi baja. :-)

AndyA
Köszi!
A vághatót ejtettem. Smiley
És mi a helyzet ezeknek az elektromos csatlakozásával? Megegyeznek a Mondeo-éval, vagy mókolni kell? Gondolom, hogy a kis vezérlőt, ami az ülés aljában a szivacsba van elhelyezve, szintén valahogy össze kell kötni.
 worship
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #36284 Dátum: 2020.10.28 szerda, 23:28:40 »

Köszi!
A vághatót ejtettem. Smiley
És mi a helyzet ezeknek az elektromos csatlakozásával? Megegyeznek a Mondeo-éval, vagy mókolni kell? Gondolom, hogy a kis vezérlőt, ami az ülés aljában a szivacsba van elhelyezve, szintén valahogy össze kell kötni.
 worship


A faceliftes gyári is hőmérsékelt vezérelt, kis ellenállás van benne, amin méri a hőmérsékletet a vezérlő doboz. A linkelteket nem tudod használni a gyárival, hacsak nem átrakod a gyári kis ellenállását újba, de annak is el szoktak törve lenni a vezetékei. És még akkor is kérdéses.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36285 Dátum: 2020.10.29 csütörtök, 07:07:36 »

A faceliftes gyári is hőmérsékelt vezérelt, kis ellenállás van benne, amin méri a hőmérsékletet a vezérlő doboz. A linkelteket nem tudod használni a gyárival, hacsak nem átrakod a gyári kis ellenállását újba, de annak is el szoktak törve lenni a vezetékei. És még akkor is kérdéses.

Az a holmi csak a túlmelegedés ellen véd, hogy ne gyújtsa fel az autót, és az szokott lenni ezekben is.

A hőmérsékletet nem méri (hogyan tudná két vezetéken...?!). Azt csak a doboz szabályozza azzal, hogy milyen kitöltési tényezőjű jelet ad rá a fűtőbetétre.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #36286 Dátum: 2020.10.29 csütörtök, 07:53:08 »

Az a holmi csak a túlmelegedés ellen véd, hogy ne gyújtsa fel az autót, és az szokott lenni ezekben is.

A hőmérsékletet nem méri (hogyan tudná két vezetéken...?!). Azt csak a doboz szabályozza azzal, hogy milyen kitöltési tényezőjű jelet ad rá a fűtőbetétre.

AndyA

Én úgy tudom, hogy a fokozat hőmérsékletet szabályoz, nem csak bután kitöltési tényezőt addig, amíg túl nem melegszik. De lehet hogy rosszul tudom.

Két vezetékes hőelem bekötésen meg simán lehet hőmérsékletet mérni. Nem olyan pontos mint a három, vagy négy vezetékes, de ha ismert hogy milyen hosszú / átmérőjű a vezeték hozzá, akkor ilyen típusú szabályzáshoz pont elég.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36287 Dátum: 2020.10.29 csütörtök, 08:41:20 »

Én úgy tudom, hogy a fokozat hőmérsékletet szabályoz, nem csak bután kitöltési tényezőt addig, amíg túl nem melegszik. De lehet hogy rosszul tudom.

Két vezetékes hőelem bekötésen meg simán lehet hőmérsékletet mérni. Nem olyan pontos mint a három, vagy négy vezetékes, de ha ismert hogy milyen hosszú / átmérőjű a vezeték hozzá, akkor ilyen típusú szabályzáshoz pont elég.


Ha az a két vezeték egyben a fűtés táplálását is végzi, akkor hogyan is...? Nem feltétlenül megoldhatatlan, de a fillérbaxó autógyártók aligha fognak valami szofisztikált megoldást idetenni azért cserébe, hogy ne kelljen egy harmadik vezetéket kihúzni. Amúgy még nem láttam olyan autót, ahol a fűtés erősségével szemben a konkrét hőfokot lehetett volna beállítani.

Ezekben a fűtőpárnákban egy közönséges termosztát van, ami lekapcsol, ha elérte a megfelelő hőmérsékletet. Ennyi a "szabályozás", nem több. Az elektronika meg azt állítja öt fokozatban, hogy milyen erősen fűtsön.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #36288 Dátum: 2020.10.29 csütörtök, 09:21:52 »

Ha az a két vezeték egyben a fűtés táplálását is végzi, akkor hogyan is...? Nem feltétlenül megoldhatatlan, de a fillérbaxó autógyártók aligha fognak valami szofisztikált megoldást idetenni azért cserébe, hogy ne kelljen egy harmadik vezetéket kihúzni. Amúgy még nem láttam olyan autót, ahol a fűtés erősségével szemben a konkrét hőfokot lehetett volna beállítani.

Ezekben a fűtőpárnákban egy közönséges termosztát van, ami lekapcsol, ha elérte a megfelelő hőmérsékletet. Ennyi a "szabályozás", nem több. Az elektronika meg azt állítja öt fokozatban, hogy milyen erősen fűtsön.

AndyA

Mikor szedtél szét utoljára faceliftes ülésfűtést? Nem csak a két erősáram megy a segghez, hanem két vékony fekete is, ami szintén a vezérlődobozhoz megy.

Azt hittem a két vezetékes mérés a kérdés, nem az, hogy külön mérőkör van-e.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36289 Dátum: 2020.10.29 csütörtök, 09:34:16 »

Mikor szedtél szét utoljára faceliftes ülésfűtést? Nem csak a két erősáram megy a segghez, hanem két vékony fekete is, ami szintén a vezérlődobozhoz megy.

Azt hittem a két vezetékes mérés a kérdés, nem az, hogy külön mérőkör van-e.

Most fogok, mert nem működik. Smiley

Amúgy tökmindegy. Akkor is rá lehet kötni az utángyártott cuccot, és nem kell hozzá a másikból semmi. Nem fog szabályozni, mindig teljes gázzal fűt (a beállított fokozat szerint), és az utángyártott cucc termosztátja fog lekapcsolni, ha mégis túl meleg lenne. Ennyi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #36290 Dátum: 2020.10.29 csütörtök, 10:10:17 »

Most fogok, mert nem működik. Smiley

Amúgy tökmindegy. Akkor is rá lehet kötni az utángyártott cuccot, és nem kell hozzá a másikból semmi. Nem fog szabályozni, mindig teljes gázzal fűt (a beállított fokozat szerint), és az utángyártott cucc termosztátja fog lekapcsolni, ha mégis túl meleg lenne. Ennyi.

AndyA

Nekem is pont kéne.  vigyor3
Egyébként így néz ki:

Meglepően sok az "okosság" a vezérlőben is:




A multiméteremben sajna éppen kiömlött az elem, és szétmarta a foglalatban a fémet falbav ezért nem tudtam megnézni, hogy hogy változik az ellenállás ott a hőmérséklettel.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36291 Dátum: 2020.10.29 csütörtök, 10:43:24 »


Navájár... A vezérlő oldalon kell is az okosság, az rendben van, mert elő kell állítani a fokozat szerinti meghajtást. Arra van is egy szép nagy FET az áramkörön.

Engem inkább az a valami érdekelne, ami a párnában eltűnő két fekete vezeték végén van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #36292 Dátum: 2020.10.29 csütörtök, 10:54:30 »

Navájár... A vezérlő oldalon kell is az okosság, az rendben van, mert elő kell állítani a fokozat szerinti meghajtást. Arra van is egy szép nagy FET az áramkörön.

Engem inkább az a valami érdekelne, ami a párnában eltűnő két fekete vezeték végén van.

AndyA

Azt akartam megmérni, de sajna a multiméterem addig nincs üzemben, amíg az új elem foglalat meg nem jön.

Az a fura, hogy mintha az is menne két irányba, a fűtőhuzalhoz. De ezt nem lehet rendesen kivenni, mert ott több réteg között van a kötés. Ezt meg nem szívesen tépném szét, mert tökéletes állapotú, majd esetleg a mostani rosszat, ha ezt betettem. De az sem mostanában lesz, mert letéptem egy körmömet, és nem akaródzik így a szerelgetés.

Ha eljutsz oda, akkor kíváncsi vagyok te mit látsz majd.
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #36293 Dátum: 2020.10.29 csütörtök, 16:55:55 »

Navájár... A vezérlő oldalon kell is az okosság, az rendben van, mert elő kell állítani a fokozat szerinti meghajtást. Arra van is egy szép nagy FET az áramkörön.

Engem inkább az a valami érdekelne, ami a párnában eltűnő két fekete vezeték végén van.

AndyA

Semmi nincs a végén vagyis a fűtőszál maga a vége.

A piros szálon megy be a villany
a fekete szál maga a test
a fekete-fehér szál a szabályzó szál
a zöld-fekete szál köti össze villannyal az alsó párnát a háttámlaival

séma szerint ez ugy néz ki, hogy {vezérlődoboz} fekete-fehér szál (-)-> vezérlés -> fekete szál -> háttámla fűtőszál -> zöld-fekete szál -> ülőrész fűtőszál -> piros szál (+) {vezérlődoboz}


Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #36294 Dátum: 2020.10.29 csütörtök, 19:34:01 »

Semmi nincs a végén vagyis a fűtőszál maga a vége.

A piros szálon megy be a villany
a fekete szál maga a test
a fekete-fehér szál a szabályzó szál
a zöld-fekete szál köti össze villannyal az alsó párnát a háttámlaival

séma szerint ez ugy néz ki, hogy {vezérlődoboz} fekete-fehér szál (-)-> vezérlés -> fekete szál -> háttámla fűtőszál -> zöld-fekete szál -> ülőrész fűtőszál -> piros szál (+) {vezérlődoboz}

http://kepkezelo.com/images/oybouehwt6s3jjhf9hn0.jpg


Na, az a szimbólum, ami fekete/fehér és a vékony fekete között van az pont a termisztor szimbólum, amivel hőmérsékletet mérnek. Na mondjuk azt nem tudom, hogy az alapján csak egy lekapcsolási hőmérséklet van, és addig fűt adott kitöltési tényezővel, vagy több hőmérsékleti pont, és azt tartja. Ehhez kicsit több idő meg egy szkóp is kéne.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36295 Dátum: 2020.10.30 péntek, 07:17:37 »

Na, az a szimbólum, ami fekete/fehér és a vékony fekete között van az pont a termisztor szimbólum, amivel hőmérsékletet mérnek. Na mondjuk azt nem tudom, hogy az alapján csak egy lekapcsolási hőmérséklet van, és addig fűt adott kitöltési tényezővel, vagy több hőmérsékleti pont, és azt tartja. Ehhez kicsit több idő meg egy szkóp is kéne.

Ne legyenek illúzióid... :-)

2004-es (azaz 2002-2003-as) fejlesztésről van szó, ráadásul egy fillérbaxó autógyártótól.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #36296 Dátum: 2020.10.30 péntek, 08:23:32 »

Ne legyenek illúzióid... :-)

2004-es (azaz 2002-2003-as) fejlesztésről van szó, ráadásul egy fillérbaxó autógyártótól.

AndyA

Hát de ha már ott van, akkor semmibe se kerül rendes szabályozást megvalósítani.

Na jó, most már tényleg kihúzom a biliből a kezem.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #36297 Dátum: 2020.10.30 péntek, 09:00:57 »

Hát de ha már ott van, akkor semmibe se kerül rendes szabályozást megvalósítani.

Na jó, most már tényleg kihúzom a biliből a kezem.

De, kerül. Sok-sok mérnökórába, hogy a mikrovezérlőbe való szoftvert kifejlesszék.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #36298 Dátum: 2020.11.02 hétfő, 09:40:01 »

sziasztok, egy kérdésem lenne, az ablaktörlő meg az ablakmosó az egy biztositékon fut?
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #36299 Dátum: 2020.11.02 hétfő, 09:49:55 »

sziasztok, egy kérdésem lenne, az ablaktörlő meg az ablakmosó az egy biztositékon fut?
igen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 719 720 721 722 723 724 725 [726] 727 728 729 730 731 732 733 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.