Ford Mondeo Club Hungary
2025.07.10 csütörtök, 08:37:23
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
83
84
85
86
87
88
89
[
90
]
91
92
93
94
95
96
97
...
743
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 12015601 alkalommal)
Petya
és 58 vendég van a témában
V.Tamás
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4450 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 20:17:01 »
Idézetet írta: alf - 2011.01.30 vasárnap, 20:12:07
Ja,csak a GEM és a PCM ki-be kapcsolgatja őket felváltva,amiből te semmit nem érzékelsz!
Vajon ezt milyen elv mentén valósíthatja meg? Tudhatja a generátor terhelését, vagy csak feszültséget figyel és ha túl alacsony, akkor kikapcsol valamit
Azért érdekel, mert ha be lesz kötve a hátsó ülésfűtés is (+ 90 W ~ 7-8 A) akkor nehogy az legyen az utolsó csepp a pohárban a generátornak, mert nálam is gyári kiegy fűtés + ülésfűtés + első, hátsó szélvédő + tükör, mosófúvóka + világítás
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4451 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 20:17:35 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.01.30 vasárnap, 20:15:48
azannyaúristenit...
Hát,ha kiszámolod ,akkor neked kb egy 200A-es generátor kellene egyébként!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4452 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 20:23:41 »
Idézetet írta: alf - 2011.01.30 vasárnap, 19:24:41
Hali mondenkinek!
Na, benn van a kiegfűtés!
És megkövetem az előttem járókat!
Valóban nem lehet a hosszú motorizzítóból 2nél többet elindítani!
Levegőn megmértem az áramfelvételét,igen érdekesen alakult!
Hidegen 18A-t vett fel,és ahogy izzott fel-folyamatosan,az áramfelvétele leesett 8A-re kb 8 sec alatt.Itt még azt hittem,hogy frankón izzíthatom mind a 4-et.
Majd bekerült a helyére.Ez sem volt semmi,mert láttátok mekkora darab lett a végén a 4 db hosszú izzítóval,de abszolváltam.Kb 3dl hűtővíz folyt el,ügyesen parafadugóval bedugtam a csővégeket,amíg szabadon voltak.Persze később pótoltam.
Amikor benn volt,és rögzítettem,tesztelni kezdtem.Na itt jött a meglepetés!
Hidegen a vízben 25A vesz fel 1db,és kb 22A-ig megy vissza az áramfelvétele,ahogy melegszik
Na itt hamar rádöbbentem,hogy el kell hinnem,aki azt mondta,hogy 2nél többet nem lehet bekötni.
Na,mind1.Bekötöttem 2db-ot,és így 42A lett az áramfelvételük.
Ha nem megy semmijen fogyasztó,akkor a generátor 30A-el tölt.Ha bekapcsolom a kiegfűtést,aminek a vezérlése a hátsőszélvédő fűtés relééről kapja a tápot
,akkor a generátor 80A-el tölt.Szóval itt biztosan tuti lett,hogy 2nél többet nem fogok üzemeltetni.A generátor csúcson van terhelve,ha még a fényeket is bekaccsolom.De tulajdonképpen nincs is több fogyasztóm!
Így abban biztos vagyok,hogy ez így rendben tud üzemelni teljesítmény szempontjából.
És jött a meglepi.Betettem a fülkébe egy digitális hőmérőt.Mire végigméricskéltem a generátor töltőáramát és az izzítók áramfelvételét,ez kb 2perc volt.Természetesen addig ment a fűtés belső keringetésen automatán 20fokra állítva,és arcba fújta!Kint -6 fok volt és a 2 perc alatt 18 fokot csinált a fülkében a fűtés!
Ugyan a garázsban állt az autó,de az ajtó nyitva volt,és benn sem volt melegebb,mint kinn.Nagyon meglepődtem!Kevesebbet vártam tőle,de majd reggel is lecsekkolom,amikor egész éjjel a -10ben áll az autó.
Szóval- Köszönet NemTom-nak fehérvárról a használt izzítókért!Ugyan nem4 hanem csak 2 üzemel,így tulajdonképpen nem is volt rájuk szükség.Mostmár viszont igen,mert 4esre alakítottam ki a rendszert,és azok is kellenek,hogy zárt maradjon.Legfeljebb olyan vezérlést készítek majd,hogy váltogassa a 2pár izzítót.....
Azt nem tudom,hogy az eredeti kiegfűtés izzítók mennyi áramot vesznek fel egyenként-valaki megmérhetné.
Ráment a bütykölésre és az agyalásra, hogy hogyan vezéreljem a fél vasárnapom-de megérte biztosan.Merthogy pízbe nem került.
Akinek nincs kiegfűtése,annak csak azt tudom mondani,hogy hajrá! 5évig használtam e nélkül,már bánom,hogy nem ugrottam neki hamarabb!
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4453 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 20:25:52 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2011.01.30 vasárnap, 20:17:01
Vajon ezt milyen elv mentén valósíthatja meg? Tudhatja a generátor terhelését, vagy csak feszültséget figyel és ha túl alacsony, akkor kikapcsol valamit
Azért érdekel, mert ha be lesz kötve a hátsó ülésfűtés is (+ 90 W ~ 7-8 A) akkor nehogy az legyen az utolsó csepp a pohárban a generátornak, mert nálam is gyári kiegy fűtés + ülésfűtés + első, hátsó szélvédő + tükör, mosófúvóka + világítás
Ha oda lesz bekötve,ahová eredetileg van vagy az elsők tápjára,akkor biztos jó lesz.Nekem azért neccesebb,mert külön vezérlem,így nincs benne abban a körben,amit ki-be kapcsolgat magától.Egyébként László ültette be a bogarat a fülembe,és jobban,átgondolva valóban úgy van.Máshogy nem is működhetne,És ha nem így lenne,akkor semmi értelme nem lenne,hogy a Gem vagy a Pcm modul vezérelje ezeket a fogyasztókat,hanem csak simán relézve lenne minden.De akkor tényleg 200A körül járna az áramigény.
Szerintem onnan tudja,hogy csökken a töltőfesz,és ő tudja,hogy mi van bekapcsolva.
Szerintem neked az a plusz 8A-az kutya füle....
Egyébként az én autóm sem tudja a gyári elektromos kiegfűtés,csak a dízelfűtésnek van előkészítve a csatlakozója......!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
V.Tamás
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4454 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 21:22:40 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2011.01.18 kedd, 17:07:11
Az a becker hifi is valami mondeo extra? meddig csinálták azokat bele?
A linkelt cikk képei közül az utolsón is lehet látni egy Hi-Fi-t
http://automenedzser.hu/nagyitas/20110130_noble_m600.aspx#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2011_1_30
Naplózva
TZS
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1410
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4455 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 22:00:25 »
Idézetet írta: alf - 2011.01.30 vasárnap, 19:24:41
Hali mondenkinek!
Na, benn van a kiegfűtés!
Idézetet írta: TISLER19 - 2011.01.30 vasárnap, 19:37:01
Gtatulálok és ilyenkor értelmét látomennek a fórumnak,hogy bármit elkezdünk beszélni dicsérni kedvetkapunk arra,hogy vegyünk vagy csináljunk bele a kocsiba.Nem véletlenül dicsértem ,mert nagyon tuti.Használd csak tuti.
Alfnak én is gratulálok! A többieknek, akik résztvettek a feljesztésben, hatalmas riszpekt!
Ahogy Henry Ford mondta: "Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker."
Naplózva
2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC
"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4456 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 22:13:06 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2011.01.18 kedd, 17:07:11
Az a becker hifi is valami mondeo extra? meddig csinálták azokat bele?
Itthon nem forgalmazták vele az autót.
Nekem 2001-es ben van és Németországból való a kocsi.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4457 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 23:28:01 »
Idézetet írta: alf - 2011.01.30 vasárnap, 19:43:24
de még mindig csak félkarú az óriás,mert a picicica még nem él.....
picicicánál a bat file-ban van egy sor, ami 20sec ig vár, azt kell feljebb tenni 40-re. akkor megy.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4458 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 23:35:13 »
1 hét hidegben állás után 11,2v akksifesz jó dolog? Vagy szerezzek egy töltőt és töltsem meg rendesen.
Egy ideje figyelem, hogy indítózás után ismét felgyullad az esp meg ami mellette van sárga, majd elalszik. Megnéztem műszerteszttel, indítás közben benéz 10v alá a feszültség.
A generátor alapjáraton 14,3-14,4v-ot tölt.
Az akksit tavaly tavasszal vettem, motorcraft gyártmány, tipusazonos.
Vélemény?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4459 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 23:39:27 »
Idézetet írta: Relhist - 2011.01.30 vasárnap, 23:35:13
1 hét hidegben állás után 11,2v akksifesz jó dolog? Vagy szerezzek egy töltőt és töltsem meg rendesen.
Egy ideje figyelem, hogy indítózás után ismét felgyullad az esp meg ami mellette van sárga, majd elalszik. Megnéztem műszerteszttel, indítás közben benéz 10v alá a feszültség.
A generátor alapjáraton 14,3-14,4v-ot tölt.
Az akksit tavaly tavasszal vettem, motorcraft gyártmány, tipusazonos.
Vélemény?
Szerintem az indításnál lévő feszültség ami nem jó.A töltés az jó de terhelve kell mérni tedd rá az összes lámpát és akkor mérd.Töltsd fel rendesen az nem árt és ezeket újra mérd meg akkor döntsél milegyen.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22913
Vót...
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4460 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 09:44:14 »
Idézetet írta: babel - 2011.01.30 vasárnap, 16:31:39
üdv
abban kérem a segitséget, hogy : kiment a szivargyújtó biztositékja és egyből nem találtam rá arra a biztositéktáblára ami a müszerfal alatt van. Ami a motortérben van ,na abban kerestem az elszállt biztositékot. Egyenként kiszedtem majd vissza mindet. A gáz az, hogy utána nem indult a navi-s rádió-magnó+cd ( klima, hütés-fűtés igen ), nem érzékelik a gombiok az érintést.Próbáltam, hogy levettem az akksi egyik saruját, hogy majd kéri a kódot és beirom de igy sem reagált rá. Ha valami ötlet van megköszönöm.
a másik talán fontosabb : mostanában, mióta hidegek vannak inditásnál sárga izzitásjelző kivillan majd villog - motor gyenge ,mintha nem menne az összes henger.Vagy melegszik 10-15 percet vagy menni kell igy vele valamennyit, majd gyújtás ki és ismét vissza. Jelenség megszünik, autó kiválóan viselkedik . ha valami javaslat van ezt is köszönöm.A héten viszem kiolvasásra. Eddig évente talán ha 2-szer fordult ilyen elő vele.
üdv Babel
Áthelyeztem ide, sztem ez MKIII
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4461 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 12:26:34 »
Idézetet írta: alf - 2011.01.30 vasárnap, 19:24:41
Hali mondenkinek!
Na, benn van a kiegfűtés!
És megkövetem az előttem járókat!
Valóban nem lehet a hosszú motorizzítóból 2nél többet elindítani!
Levegőn megmértem az áramfelvételét,igen érdekesen alakult!
Hidegen 18A-t vett fel,és ahogy izzott fel-folyamatosan,az áramfelvétele leesett 8A-re kb 8 sec alatt.Itt még azt hittem,hogy frankón izzíthatom mind a 4-et.
Majd bekerült a helyére.Ez sem volt semmi,mert láttátok mekkora darab lett a végén a 4 db hosszú izzítóval,de abszolváltam.Kb 3dl hűtővíz folyt el,ügyesen parafadugóval bedugtam a csővégeket,amíg szabadon voltak.Persze később pótoltam.
Amikor benn volt,és rögzítettem,tesztelni kezdtem.Na itt jött a meglepetés!
Hidegen a vízben 25A vesz fel 1db,és kb 22A-ig megy vissza az áramfelvétele,ahogy melegszik
Na itt hamar rádöbbentem,hogy el kell hinnem,aki azt mondta,hogy 2nél többet nem lehet bekötni.
Na,mind1.Bekötöttem 2db-ot,és így 42A lett az áramfelvételük.
Ha nem megy semmijen fogyasztó,akkor a generátor 30A-el tölt.Ha bekapcsolom a kiegfűtést,aminek a vezérlése a hátsőszélvédő fűtés relééről kapja a tápot
,akkor a generátor 80A-el tölt.Szóval itt biztosan tuti lett,hogy 2nél többet nem fogok üzemeltetni.A generátor csúcson van terhelve,ha még a fényeket is bekaccsolom.De tulajdonképpen nincs is több fogyasztóm!
Így abban biztos vagyok,hogy ez így rendben tud üzemelni teljesítmény szempontjából.
És jött a meglepi.Betettem a fülkébe egy digitális hőmérőt.Mire végigméricskéltem a generátor töltőáramát és az izzítók áramfelvételét,ez kb 2perc volt.Természetesen addig ment a fűtés belső keringetésen automatán 20fokra állítva,és arcba fújta!Kint -6 fok volt és a 2 perc alatt 18 fokot csinált a fülkében a fűtés!
Ugyan a garázsban állt az autó,de az ajtó nyitva volt,és benn sem volt melegebb,mint kinn.Nagyon meglepődtem!Kevesebbet vártam tőle,de majd reggel is lecsekkolom,amikor egész éjjel a -10ben áll az autó.
Szóval- Köszönet NemTom-nak fehérvárról a használt izzítókért!Ugyan nem4 hanem csak 2 üzemel,így tulajdonképpen nem is volt rájuk szükség.Mostmár viszont igen,mert 4esre alakítottam ki a rendszert,és azok is kellenek,hogy zárt maradjon.Legfeljebb olyan vezérlést készítek majd,hogy váltogassa a 2pár izzítót.....
Azt nem tudom,hogy az eredeti kiegfűtés izzítók mennyi áramot vesznek fel egyenként-valaki megmérhetné.
Ráment a bütykölésre és az agyalásra, hogy hogyan vezéreljem a fél vasárnapom-de megérte biztosan.Merthogy pízbe nem került.
Akinek nincs kiegfűtése,annak csak azt tudom mondani,hogy hajrá! 5évig használtam e nélkül,már bánom,hogy nem ugrottam neki hamarabb!
Vezérléssel kapcsolatban mire jutottál?
Saját lesz vagy PCM?
Tudsz esetleg egy olyan biztosítékot vagy relé pontot ahol csak akkor van fesz, ha jár a motor, mert akkor én is leegyszerűsítem a vezérlésem: nem lesz benne elektronika(ami elromolhat), csak 1 relé meg egy hőkapcsoló.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.01.31 hétfő, 12:31:07 írta gtuby
»
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Peter01
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 324
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4462 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 12:58:50 »
Idézetet írta: alf - 2011.01.30 vasárnap, 19:24:41
Hali mondenkinek!
Na, benn van a kiegfűtés!
És megkövetem az előttem járókat!
Valóban nem lehet a hosszú motorizzítóból 2nél többet elindítani!
Levegőn megmértem az áramfelvételét,igen érdekesen alakult!
Hidegen 18A-t vett fel,és ahogy izzott fel-folyamatosan,az áramfelvétele leesett 8A-re kb 8 sec alatt.Itt még azt hittem,hogy frankón izzíthatom mind a 4-et.
Majd bekerült a helyére.Ez sem volt semmi,mert láttátok mekkora darab lett a végén a 4 db hosszú izzítóval,de abszolváltam.Kb 3dl hűtővíz folyt el,ügyesen parafadugóval bedugtam a csővégeket,amíg szabadon voltak.Persze később pótoltam.
Amikor benn volt,és rögzítettem,tesztelni kezdtem.Na itt jött a meglepetés!
Hidegen a vízben 25A vesz fel 1db,és kb 22A-ig megy vissza az áramfelvétele,ahogy melegszik
Na itt hamar rádöbbentem,hogy el kell hinnem,aki azt mondta,hogy 2nél többet nem lehet bekötni.
Na,mind1.Bekötöttem 2db-ot,és így 42A lett az áramfelvételük.
Ha nem megy semmijen fogyasztó,akkor a generátor 30A-el tölt.Ha bekapcsolom a kiegfűtést,aminek a vezérlése a hátsőszélvédő fűtés relééről kapja a tápot
,akkor a generátor 80A-el tölt.Szóval itt biztosan tuti lett,hogy 2nél többet nem fogok üzemeltetni.A generátor csúcson van terhelve,ha még a fényeket is bekaccsolom.De tulajdonképpen nincs is több fogyasztóm!
Így abban biztos vagyok,hogy ez így rendben tud üzemelni teljesítmény szempontjából.
És jött a meglepi.Betettem a fülkébe egy digitális hőmérőt.Mire végigméricskéltem a generátor töltőáramát és az izzítók áramfelvételét,ez kb 2perc volt.Természetesen addig ment a fűtés belső keringetésen automatán 20fokra állítva,és arcba fújta!Kint -6 fok volt és a 2 perc alatt 18 fokot csinált a fülkében a fűtés!
Ugyan a garázsban állt az autó,de az ajtó nyitva volt,és benn sem volt melegebb,mint kinn.Nagyon meglepődtem!Kevesebbet vártam tőle,de majd reggel is lecsekkolom,amikor egész éjjel a -10ben áll az autó.
Szóval- Köszönet NemTom-nak fehérvárról a használt izzítókért!Ugyan nem4 hanem csak 2 üzemel,így tulajdonképpen nem is volt rájuk szükség.Mostmár viszont igen,mert 4esre alakítottam ki a rendszert,és azok is kellenek,hogy zárt maradjon.Legfeljebb olyan vezérlést készítek majd,hogy váltogassa a 2pár izzítót.....
Azt nem tudom,hogy az eredeti kiegfűtés izzítók mennyi áramot vesznek fel egyenként-valaki megmérhetné.
Ráment a bütykölésre és az agyalásra, hogy hogyan vezéreljem a fél vasárnapom-de megérte biztosan.Merthogy pízbe nem került.
Akinek nincs kiegfűtése,annak csak azt tudom mondani,hogy hajrá! 5évig használtam e nélkül,már bánom,hogy nem ugrottam neki hamarabb!
Gratulálok ALF!
Naplózva
2009 MK4 Titánium turnier Red Candy
EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan
EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4463 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 13:46:00 »
Tisztelt Fórumtársak!
A kiegészitő fütés vezérlésével kapcsolatban. A gyári fűtőpatronban lévő izzitó gyerták -10 C esetén 20 a nál jóval több áamot vesznek fel és még melegen sem csökken az áram felvétel 20 A alá. Sajnos én 20 A nál nem tudok nagyobb áramot mérni. 40-50 A áramot kapcsolgatni relével nem semmi. Ha a fütőpatront közvetlen akku pozitiv és negativról táplálod meg a vezérlő relével, beragadás esetén még kikapcsolt gyujtás kapcsolónál is a patron az akksit csutkára lemeritené. Ezért kell az áramkörbe egy beragadás elleni védelmirelét is beépiteni, amivel teljesen bisztonságos lessz a rendszer. A redszerbe beépitett hőkapcsoló 75 C vizhömérséklet esetén autómatikusan kikapcsolja a rendszert. Ha valakit érdekel a kapcsolási rajz ,emailben szivesen elküldöm. Soksikert mindenkinek a kiegészitő fűtéshez.
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Egon
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4464 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 15:57:14 »
Idézetet írta: alf - 2011.01.30 vasárnap, 19:24:41
Hali mondenkinek!
Na, benn van a kiegfűtés!
És megkövetem az előttem járókat!
Valóban nem lehet a hosszú motorizzítóból 2nél többet elindítani!
Levegőn megmértem az áramfelvételét,igen érdekesen alakult!
Hidegen 18A-t vett fel,és ahogy izzott fel-folyamatosan,az áramfelvétele leesett 8A-re kb 8 sec alatt.Itt még azt hittem,hogy frankón izzíthatom mind a 4-et.
Majd bekerült a helyére.Ez sem volt semmi,mert láttátok mekkora darab lett a végén a 4 db hosszú izzítóval,de abszolváltam.Kb 3dl hűtővíz folyt el,ügyesen parafadugóval bedugtam a csővégeket,amíg szabadon voltak.Persze később pótoltam.
Amikor benn volt,és rögzítettem,tesztelni kezdtem.Na itt jött a meglepetés!
Hidegen a vízben 25A vesz fel 1db,és kb 22A-ig megy vissza az áramfelvétele,ahogy melegszik
Na itt hamar rádöbbentem,hogy el kell hinnem,aki azt mondta,hogy 2nél többet nem lehet bekötni.
Na,mind1.Bekötöttem 2db-ot,és így 42A lett az áramfelvételük.
Ha nem megy semmijen fogyasztó,akkor a generátor 30A-el tölt.Ha bekapcsolom a kiegfűtést,aminek a vezérlése a hátsőszélvédő fűtés relééről kapja a tápot
,akkor a generátor 80A-el tölt.Szóval itt biztosan tuti lett,hogy 2nél többet nem fogok üzemeltetni.A generátor csúcson van terhelve,ha még a fényeket is bekaccsolom.De tulajdonképpen nincs is több fogyasztóm!
Így abban biztos vagyok,hogy ez így rendben tud üzemelni teljesítmény szempontjából.
És jött a meglepi.Betettem a fülkébe egy digitális hőmérőt.Mire végigméricskéltem a generátor töltőáramát és az izzítók áramfelvételét,ez kb 2perc volt.Természetesen addig ment a fűtés belső keringetésen automatán 20fokra állítva,és arcba fújta!Kint -6 fok volt és a 2 perc alatt 18 fokot csinált a fülkében a fűtés!
Ugyan a garázsban állt az autó,de az ajtó nyitva volt,és benn sem volt melegebb,mint kinn.Nagyon meglepődtem!Kevesebbet vártam tőle,de majd reggel is lecsekkolom,amikor egész éjjel a -10ben áll az autó.
Szóval- Köszönet NemTom-nak fehérvárról a használt izzítókért!Ugyan nem4 hanem csak 2 üzemel,így tulajdonképpen nem is volt rájuk szükség.Mostmár viszont igen,mert 4esre alakítottam ki a rendszert,és azok is kellenek,hogy zárt maradjon.Legfeljebb olyan vezérlést készítek majd,hogy váltogassa a 2pár izzítót.....
Azt nem tudom,hogy az eredeti kiegfűtés izzítók mennyi áramot vesznek fel egyenként-valaki megmérhetné.
Ráment a bütykölésre és az agyalásra, hogy hogyan vezéreljem a fél vasárnapom-de megérte biztosan.Merthogy pízbe nem került.
Akinek nincs kiegfűtése,annak csak azt tudom mondani,hogy hajrá! 5évig használtam e nélkül,már bánom,hogy nem ugrottam neki hamarabb!
ALf !!!
Gratula, nagy VAGY!!!
-Egon-
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4465 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 16:35:14 »
Haho!
Ma reggel elmult a kulso homersekletem a fedcompon, csak "---" a kijelzes. Elotte is szorakozott mar, neha 8-10 fokkal is tobbet mutatott a valosagnal. Hol talalom pontosan a homerot? Megneznem a vezetekeit, hatha csak valami KH lesz.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
V.Tamás
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4466 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 16:45:54 »
Idézetet írta: AndyA - 2011.01.31 hétfő, 16:35:14
Haho!
Ma reggel elmult a kulso homersekletem a fedcompon, csak "---" a kijelzes. Elotte is szorakozott mar, neha 8-10 fokkal is tobbet mutatott a valosagnal. Hol talalom pontosan a homerot? Megneznem a vezetekeit, hatha csak valami KH lesz.
AndyA
Szia!
A multkor tettem fel képeket róla. A jobb oldalon a lökösben van. a rácsozat is takarja.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg536677#msg536677
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23844
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4467 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 16:47:42 »
Idézetet írta: AndyA - 2011.01.31 hétfő, 16:35:14
Haho!
Ma reggel elmult a kulso homersekletem a fedcompon, csak "---" a kijelzes. Elotte is szorakozott mar, neha 8-10 fokkal is tobbet mutatott a valosagnal. Hol talalom pontosan a homerot? Megneznem a vezetekeit, hatha csak valami KH lesz.
AndyA
a jobbos lámpa alatt a lökösben (utasoldali
)
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4468 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 16:58:37 »
Reggel én is teszteltem a gyári kiegészítőfűtésemet de nem jutottam sokkal előbbre.
Kispest üllői út - Parlament útvonalon 12,2km./6óra 30perc/
-4 fok az új izzítókkal pöccre indulva 1perc alapjáratás után elindultam és a fűtést HI-re állítottam 3-as ventilátorral.
800-méter múlva piros lámpánál állva, már jött a langyos levegő.
Ezután 1km múlva már komolyan elkezdett fűteni,de a vízhőfok mutatóm csak most kezdett megmozdulni.
Szóval összesen 6 pirosnál megállva, az út folyamán a fordulatszám sosem ment 2000 fölé, 23 perc múlva megérkezve a hűtővíz mutatója még mindig, csak a közép állás és az előtte lévő vonal között volt.
Most akkor működik a kiegészítő fűtésem?
Kell e egyáltalán HI-re állítani a kiegészítő fűtés elindításához vagy bármely hőfok megfelel?
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4469 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 17:05:58 »
Idézetet írta: soho001 - 2011.01.31 hétfő, 16:58:37
Reggel én is teszteltem a gyári kiegészítőfűtésemet de nem jutottam sokkal előbbre.
Kispest üllői út - Parlament útvonalon 12,2km./6óra 30perc/
-4 fok az új izzítókkal pöccre indulva 1perc alapjáratás után elindultam és a fűtést HI-re állítottam 3-as ventilátorral.
800-méter múlva piros lámpánál állva, már jött a langyos levegő.
Ezután 1km múlva már komolyan elkezdett fűteni,de a vízhőfok mutatóm csak most kezdett megmozdulni.
Szóval összesen 6 pirosnál megállva, az út folyamán a fordulatszám sosem ment 2000 fölé, 23 perc múlva megérkezve a hűtővíz mutatója még mindig, csak a közép állás és az előtte lévő vonal között volt.
Most akkor működik a kiegészítő fűtésem?
Kell e egyáltalán HI-re állítani a kiegészítő fűtés elindításához vagy bármely hőfok megfelel?
En ma reggel gurultam majd' fel orat at a varoson Romaifurdotol az M1-M7-ig, ahol kette osztya penko. Meg az elso vonalig sem tudott felmaszni a hutovizem, mert muszaj voltam futeni, ha nem akartam beparasodni. Onnantol 100-as tempo, es meg a budaorsi benzinkut elott joval beallt a szokasos helyre, a kozepallas alatt egy-ket mutatonyival. Ez kb. ugyanott lehet, mint a tied a leiras szerint - ilyen hidegben, plane futest is jaratva szerintem ez normalis, legalabbis nekem meg a palyan 130-nal sem szokott feljebb menni.
Ha neked mindez ugy osszejott, hogy kozben varosban docogtel alig porgetve a motort, akkor ugy sejtem, mukodik a kieg. futesed.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peter01
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 324
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4470 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 17:17:24 »
Idézetet írta: AndyA - 2011.01.31 hétfő, 16:35:14
Haho!
Ma reggel elmult a kulso homersekletem a fedcompon, csak "---" a kijelzes. Elotte is szorakozott mar, neha 8-10 fokkal is tobbet mutatott a valosagnal. Hol talalom pontosan a homerot? Megneznem a vezetekeit, hatha csak valami KH lesz.
AndyA
Az enyém is hülyeségeket ír ki, jelensége ugyanaz mint a Tiédnek!
Naplózva
2009 MK4 Titánium turnier Red Candy
EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan
EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
Peter01
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 324
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4471 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 17:21:57 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2011.01.31 hétfő, 16:45:54
Szia!
A multkor tettem fel képeket róla. A jobb oldalon a lökösben van. a rácsozat is takarja.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg536677#msg536677
És mit lehet vele kezdeni?
Naplózva
2009 MK4 Titánium turnier Red Candy
EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan
EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4472 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 17:36:08 »
Idézetet írta: AndyA - 2011.01.31 hétfő, 17:05:58
M1-M7-ig, ahol kette osztya penko.
LOLLER
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4473 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 17:40:33 »
Idézetet írta: Mad-V - 2011.01.31 hétfő, 17:36:08
LOLLER
Regi Hofi poen. De hat ujszulottnek... :-)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4474 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 18:51:48 »
Idézetet írta: Relhist - 2011.01.30 vasárnap, 23:35:13
1 hét hidegben állás után 11,2v akksifesz jó dolog? Vagy szerezzek egy töltőt és töltsem meg rendesen.
Egy ideje figyelem, hogy indítózás után ismét felgyullad az esp meg ami mellette van sárga, majd elalszik. Megnéztem műszerteszttel, indítás közben benéz 10v alá a feszültség.
A generátor alapjáraton 14,3-14,4v-ot tölt.
Az akksit tavaly tavasszal vettem, motorcraft gyártmány, tipusazonos.
Vélemény?
akkor még garis.Vidd vissza!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4475 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 18:57:12 »
Idézetet írta: gtuby - 2011.01.31 hétfő, 12:26:34
Vezérléssel kapcsolatban mire jutottál?
Saját lesz vagy PCM?
Tudsz esetleg egy olyan biztosítékot vagy relé pontot ahol csak akkor van fesz, ha jár a motor, mert akkor én is leegyszerűsítem a vezérlésem: nem lesz benne elektronika(ami elromolhat), csak 1 relé meg egy hőkapcsoló.
Sajna nem lesz gyári a vezérlés.Úgy mint Lászlónak,nekem is a dízelfűtésre van előkészítve a PCM kivezetése.
Így maradt az szinte,amit írsz.
Van egy hővédelem,és a relét a K1-es relé 3as pontjáról tápláltam meg.Ez a hátsó szélvédő fűtés reléje.A fülkében van legfelül középen a biztitáblában-fekete.
Csak indítás után kapcsolja be a GEM!Kikapcsolható!Automatikusan csak 0 fok alatt kapcsol be!Ennél jobb nem kell!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4476 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 19:01:21 »
Idézetet írta: László - 2011.01.31 hétfő, 13:46:00
Tisztelt Fórumtársak!
A kiegészitő fütés vezérlésével kapcsolatban. A gyári fűtőpatronban lévő izzitó gyerták -10 C esetén 20 a nál jóval több áamot vesznek fel és még melegen sem csökken az áram felvétel 20 A alá. Sajnos én 20 A nál nem tudok nagyobb áramot mérni. 40-50 A áramot kapcsolgatni relével nem semmi. Ha a fütőpatront közvetlen akku pozitiv és negativról táplálod meg a vezérlő relével, beragadás esetén még kikapcsolt gyujtás kapcsolónál is a patron az akksit csutkára lemeritené. Ezért kell az áramkörbe egy beragadás elleni védelmirelét is beépiteni, amivel teljesen bisztonságos lessz a rendszer. A redszerbe beépitett hőkapcsoló 75 C vizhömérséklet esetén autómatikusan kikapcsolja a rendszert. Ha valakit érdekel a kapcsolási rajz ,emailben szivesen elküldöm. Soksikert mindenkinek a kiegészitő fűtéshez.
A két izzító párhuzamosan 42A vesz fel.Igazából egy 70A-es relével korrekten kapcsolható.
Egy hővédelmet én is építettem be,de a vezérlést nem bonyolítottam túl.Arra fektettem hangsúlyt,hogy a gyári izzítókkal ne menjenek együtt!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Tamás77
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4477 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 19:21:47 »
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem a fedcomp-al kapcsolatban.
A fogyasztást csak átlagba mutatja vagy át lehet valahogy állítani pillanatnyi mérésre?
Köszi a segítséget
Naplózva
2011 2.0 TDCI Galaxy Titanium Powershift
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4478 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 19:22:07 »
Idézetet írta: AndyA - 2011.01.31 hétfő, 17:05:58
En ma reggel gurultam majd' fel orat at a varoson Romaifurdotol az M1-M7-ig, ahol kette osztya penko. Meg az elso vonalig sem tudott felmaszni a hutovizem, mert muszaj voltam futeni, ha nem akartam beparasodni. Onnantol 100-as tempo, es meg a budaorsi benzinkut elott joval beallt a szokasos helyre, a kozepallas alatt egy-ket mutatonyival. Ez kb. ugyanott lehet, mint a tied a leiras szerint - ilyen hidegben, plane futest is jaratva szerintem ez normalis, legalabbis nekem meg a palyan 130-nal sem szokott feljebb menni.
Ha neked mindez ugy osszejott, hogy kozben varosban docogtel alig porgetve a motort, akkor ugy sejtem, mukodik a kieg. futesed.
AndyA
Az jó.
Csak kár,hogy még így sem az igazi.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4479 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 19:27:07 »
Idézetet írta: soho001 - 2011.01.31 hétfő, 16:58:37
Reggel én is teszteltem a gyári kiegészítőfűtésemet de nem jutottam sokkal előbbre.
Kispest üllői út - Parlament útvonalon 12,2km./6óra 30perc/
-4 fok az új izzítókkal pöccre indulva 1perc alapjáratás után elindultam és a fűtést HI-re állítottam 3-as ventilátorral.
800-méter múlva piros lámpánál állva, már jött a langyos levegő.
Ezután 1km múlva már komolyan elkezdett fűteni,de a vízhőfok mutatóm csak most kezdett megmozdulni.
Szóval összesen 6 pirosnál megállva, az út folyamán a fordulatszám sosem ment 2000 fölé, 23 perc múlva megérkezve a hűtővíz mutatója még mindig, csak a közép állás és az előtte lévő vonal között volt.
Most akkor működik a kiegészítő fűtésem?
Kell e egyáltalán HI-re állítani a kiegészítő fűtés elindításához vagy bármely hőfok megfelel?
Az írásodban bent van a válasz a kérdésedre.Nekemsem megy feljebb a vízhőfok mutató az első vonalnál ebben a -4-5fokos hidegben.Itt az a lényeg,hogy 2-3 percnyi járás után jön a meleg a középső rostélyon.A szélsőkön meg csak később.Tehát a válasz:müködik.....Ja és nekem 22 fokon áll a kijelzőn az érték.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4480 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 19:29:14 »
Idézetet írta: AndyA - 2011.01.31 hétfő, 17:05:58
En ma reggel gurultam majd' fel orat at a varoson Romaifurdotol az M1-M7-ig, ahol kette osztya penko. Meg az elso vonalig sem tudott felmaszni a hutovizem, mert muszaj voltam futeni, ha nem akartam beparasodni. Onnantol 100-as tempo, es meg a budaorsi benzinkut elott joval beallt a szokasos helyre, a kozepallas alatt egy-ket mutatonyival. Ez kb. ugyanott lehet, mint a tied a leiras szerint - ilyen hidegben, plane futest is jaratva szerintem ez normalis, legalabbis nekem meg a palyan 130-nal sem szokott feljebb menni.
Ha neked mindez ugy osszejott, hogy kozben varosban docogtel alig porgetve a motort, akkor ugy sejtem, mukodik a kieg. futesed.
AndyA
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4481 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 19:34:31 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2011.01.31 hétfő, 19:27:07
Az írásodban bent van a válasz a kérdésedre.Nekemsem megy feljebb a vízhőfok mutató az első vonalnál ebben a -4-5fokos hidegben.Itt az a lényeg,hogy 2-3 percnyi járás után jön a meleg a középső rostélyon.A szélsőkön meg csak később.Tehát a válasz:müködik.....Ja és nekem 22 fokon áll a kijelzőn az érték.
Nekem a szélsőkön is ugyan olyan meleg jön mint a középsőkön.
Én is 22 fokra szoktam beállítani,csak valaki itt azt írta,hogy HI-re kell rakni mert csak akkor indul a pótfűtés.
Ezért próbáltam most így.
Ha egyáltalán nem fűtök akkor 8km után beáll középre a mutatóm ebben az időben.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4482 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 19:40:19 »
Idézetet írta: soho001 - 2011.01.31 hétfő, 19:34:31
Nekem a szélsőkön is ugyan olyan meleg jön mint a középsőkön.
Én is 22 fokra szoktam beállítani,csak valaki itt azt írta,hogy HI-re kell rakni mert csak akkor indul a pótfűtés.
Ezért próbáltam most így.
Ha egyáltalán nem fűtök akkor 8km után beáll középre a mutatóm ebben az időben.
Sosincs HI állásban és már többször leírtam 3 perc után vagy megyek 2-3 km-t és jön a meleg.A reggeli tötyögés itt Pécsen sem fenékig tejfel,kell mennem 10 km-t mire a mutató az első vonalat eléri,de addig kánikula van bent.Ez nagyon bejön nekem,hogy benne van gyárilag mert nagyon jó beleülni pár perc után a meleg kocsiba.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4483 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 19:56:20 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2011.01.31 hétfő, 19:40:19
Sosincs HI állásban és már többször leírtam 3 perc után vagy megyek 2-3 km-t és jön a meleg.A reggeli tötyögés itt Pécsen sem fenékig tejfel,kell mennem 10 km-t mire a mutató az első vonalat eléri,de addig kánikula van bent.Ez nagyon bejön nekem,hogy benne van gyárilag mert nagyon jó beleülni pár perc után a meleg kocsiba.
Jó bizony.
Csak kár,hogy választani kell, kinek legyen jó nekem vagy a kocsinak.
Mert ugye ha nincs üzemi hőfokon akkor "fázik" az nem jó neki.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4484 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 20:05:39 »
Idézetet írta: soho001 - 2011.01.31 hétfő, 19:56:20
Jó bizony.
Csak kár,hogy választani kell, kinek legyen jó nekem vagy a kocsinak.
Mert ugye ha nincs üzemi hőfokon akkor "fázik" az nem jó neki.
Hát igen, ezért jó ha van ülésfűtésed. Én úgy szoktam, hogy a levegőt LO állásban 1-s fokozaton az ablakra irányítom,(így nem párásodik) bekepcsolom az ülésfűtést, és ha már kimozdult a mutató a normál tartományba akkor nyomatom a meleget. az elején csak 16°C-n aztán meg jobban. Ez megy városban. Ha városon kívül megyek akkor hasonlóan indítok, de amint kértem a városból akkor már felteszem a fűtést rendesen 20-22°-ra, itt ugyanis már van rendes terhelése a motornak meg meg is van a fordulatszám 1800-2000, hogy melegedjen a motor.
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4485 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 20:07:18 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.01.30 vasárnap, 19:37:30
grat
reggel nullázd ki a km számlálót és figyeld meg, hogy milyen távolság után kezd el meleget nyomni
nem kellet az sem.A suli 1km van.Elvittem a lányomat,bekísértem az aulába,ez kb 30másodperc.Mire kiértem 18 fok volt a fülkében!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23844
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4486 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 20:10:35 »
Idézetet írta: alf - 2011.01.31 hétfő, 20:07:18
nem kellet az sem.A suli 1km van.Elvittem a lányomat,bekísértem az aulába,ez kb 30másodperc.Mire kiértem 18 fok volt a fülkében!
az jó
nekem a buszvég van annyira, addigra nekem is bőven fűt
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4487 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 20:23:29 »
Idézetet írta: NemTom - 2011.01.31 hétfő, 20:05:39
Hát igen, ezért jó ha van ülésfűtésed. Én úgy szoktam, hogy a levegőt LO állásban 1-s fokozaton az ablakra irányítom,(így nem párásodik) bekepcsolom az ülésfűtést, és ha már kimozdult a mutató a normál tartományba akkor nyomatom a meleget. az elején csak 16°C-n aztán meg jobban. Ez megy városban. Ha városon kívül megyek akkor hasonlóan indítok, de amint kértem a városból akkor már felteszem a fűtést rendesen 20-22°-ra, itt ugyanis már van rendes terhelése a motornak meg meg is van a fordulatszám 1800-2000, hogy melegedjen a motor.
Van nekem is és jó dolog.
Csak sokkal komfortosabb /lenne/ ha ha mindenhol meleg van.
Nem akarok zacci lenni,de az azért durva,hogy még mindig nem oldották meg ezt a kérdést.
Vasárnap volt a tévében az új Ford Galaxi tesztje és erre panaszkodtak benne./többek között/
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4488 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 20:51:58 »
Idézetet írta: soho001 - 2011.01.31 hétfő, 20:23:29
Van nekem is és jó dolog.
Csak sokkal komfortosabb /lenne/ ha ha mindenhol meleg van.
Nem akarok zacci lenni,de az azért durva,hogy még mindig nem oldották meg ezt a kérdést.
Vasárnap volt a tévében az új Ford Galaxi tesztje és erre panaszkodtak benne./többek között/
De megoldották...kályhával (gyárilag webasto)...3-5 perc alatt üzemmeleg a motor és meleg a fülke!! Szóval van megoldás, csak meg kell fizetni és cipelni kell mindig..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23844
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4489 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 20:53:16 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.01.31 hétfő, 20:51:58
De megoldották...kályhával (gyárilag webasto)...3-5 perc alatt üzemmeleg a motor és meleg a fülke!! Szóval van megoldás, csak meg kell fizetni és cipelni kell mindig..
offban van. kb 2l-t dob rá a fogyasztásra
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Guen
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 696
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4490 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 21:57:10 »
Idézetet írta: alf - 2011.01.31 hétfő, 20:07:18
nem kellet az sem.A suli 1km van.Elvittem a lányomat,bekísértem az aulába,ez kb 30másodperc.Mire kiértem 18 fok volt a fülkében!
hehe nekem is van benne ma előszőr voltam a kocsi alatt kollégám meg is mutatta hogy hol van persze nem működik kinézetre legalábbis biztos nem amilyen állapotban vannak az izzítók rajt...
szóval kerül bele szépen 3 új gyertya aztán meglátom mit tud...
Naplózva
2001/3(aus der DDR
) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4491 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 22:06:06 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.01.31 hétfő, 20:53:16
offban van. kb 2l-t dob rá a fogyasztásra
Persze, mert csak télen használjátok, amikor amúgy is többet eszik...de egyébként igen a meleghez gázolaj kell ez nem vitás..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23844
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4492 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 22:08:06 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.01.31 hétfő, 22:06:06
Persze, mert csak télen használjátok, amikor amúgy is többet eszik...de egyébként igen a meleghez gázolaj kell ez nem vitás..
7°C alatt automatán kapcsolja. ha "econ"-ra rakom a klímvezérlőt akkor pedig letiltja. én csak ennyire tudom kapcsolgatni, ez nem állófűtés
előzőben volt kb 1 év után bexart
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4493 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 22:27:17 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.01.31 hétfő, 22:08:06
7°C alatt automatán kapcsolja. ha "econ"-ra rakom a klímvezérlőt akkor pedig letiltja. én csak ennyire tudom kapcsolgatni, ez nem állófűtés
előzőben volt kb 1 év után bexart
Igen, hajlamosak a bexarásra..
haver galaxyjában is most javították
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23844
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4494 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 23:05:27 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.01.31 hétfő, 22:27:17
Igen, hajlamosak a bexarásra..
haver galaxyjában is most javították
nálunk alhambrában annyira össze fhosta magát hogy javíthatatlan volt (ésszerű áron) hol gyertya, hol szivattyú és egyéb hibákat dobált...
am az öli, hogy ha megy a kályha és leállítod a motort (legalábbis én ezt hallottam)
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Egon
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4495 Dátum:
2011.02.01 kedd, 08:07:17 »
Idézetet írta: NemTom - 2011.01.31 hétfő, 20:05:39
Hát igen, ezért jó ha van ülésfűtésed. Én úgy szoktam, hogy a levegőt LO állásban 1-s fokozaton az ablakra irányítom,(így nem párásodik) bekepcsolom az ülésfűtést, és ha már kimozdult a mutató a normál tartományba akkor nyomatom a meleget. az elején csak 16°C-n aztán meg jobban. Ez megy városban. Ha városon kívül megyek akkor hasonlóan indítok, de amint kértem a városból akkor már felteszem a fűtést rendesen 20-22°-ra, itt ugyanis már van rendes terhelése a motornak meg meg is van a fordulatszám 1800-2000, hogy melegedjen a motor.
Szerintem is ez a leghasznosabb megoldás, én is u.i. használom. Így "mindketten" elégedettek vagyunk.
Naplózva
Zettlerzs
Vendég
Válasz: Ablakmosó motor
«
Új hozzászólás #4496 Dátum:
2011.02.01 kedd, 08:08:47 »
Idézetet írta: alf - 2011.01.18 kedd, 20:37:30
nincs külön biztije.egyik irány előre szprisszent,másik irány hátra szprisszant.Oda vissza forog.és közvetlen a kapcsolókar kapcsolja.a biztije meg közös az ablaktörlőjével.
Így leszűkült a kör a kapcsolókarodra.....de Sakos kolléga tudja a megoldást-keresd őt!
Megnéztem a biztosítókat, és találtam egy kiégett 20A biztit elöl. Sajna nem olvastam le melyik az...na mindegy kicserélem hátha valami fog tőle menni de kizárásos alapon a lámpamosó lesz (esetleg még a vezetői ülésfűtés indulhatna be....)
Az ablaktörlők mennek rendesen elöl hátul és a spriccelő motor is forog rendesen oda-vissza viszont víz csak elő folyik. Dugulás mint már írtam kizárva mert ha felcserélem az elosztón a tömlőt akkor megy hátul is. A hátra felé spricceléskor a szivattyúmotor teljesen üresen forog...
Talán motor csere? eBay-en láttam elég olcsón csak motort...
üdv
Naplózva
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4497 Dátum:
2011.02.01 kedd, 08:33:01 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.01.31 hétfő, 22:27:17
Igen, hajlamosak a bexarásra..
haver galaxyjában is most javították
A tesom Alhambrájában is meghalt, de nállam eddig csak annyi baja volt(kop-kop), hogy az ízzítógyertyát kellett cserélni benne. Azóta megy. Rem. ez így is marad. A fogyasztásom így télen, szinte csak városban használmom, még sosem megn 6,2 fölé kályhával. Szóval szerintem ez nem rossz.
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4498 Dátum:
2011.02.01 kedd, 11:49:53 »
Idézetet írta: alf - 2011.01.31 hétfő, 18:57:12
Sajna nem lesz gyári a vezérlés.Úgy mint Lászlónak,nekem is a dízelfűtésre van előkészítve a PCM kivezetése.
Így maradt az szinte,amit írsz.
Van egy hővédelem,és a relét a K1-es relé 3as pontjáról tápláltam meg.Ez a hátsó szélvédő fűtés reléje.A fülkében van legfelül középen a biztitáblában-fekete.
Csak indítás után kapcsolja be a GEM!Kikapcsolható!Automatikusan csak 0 fok alatt kapcsol be!Ennél jobb nem kell!
A hátsó szélvédő fűtés az nekem megy akkor is, ha nem jár a motor, csak az első szélvédő fűtés nem...
Annak nem tudod hol a reléje?
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Gabor77
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #4499 Dátum:
2011.02.01 kedd, 12:47:56 »
Sziasztok!
A jobb hátsó helyzetjelző nem világít. Az izzó jó illetve új izzóval se világít. Mi lehet a gond?
Ötlet?
Naplózva
Oldalak:
1
...
83
84
85
86
87
88
89
[
90
]
91
92
93
94
95
96
97
...
743
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ