Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 01:01:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 150 151 152 153 154 155 156 [157] 158 159 160 161 162 163 164 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11144741 alkalommal)
0 Felhasználó és 70 vendég van a témában
nadotex
Vendég
« Új hozzászólás #7800 Dátum: 2011.11.15 kedd, 14:43:27 »

A motortérben lévő (a bal torony oldalára van szerelve)70A-es relének a + lábára,ami a fűtést kapcsolja közvetlenül.de csak az 1iknek kell bekötni,mert az 1ik relé 1 patront fűt,a másik pedig 2őt.Na ezt kéne vezérelni!
A motortérben lévő Relének(fűtőpatron) pontosan hányas lábára kell kötni, a K1-es hátsóablak fűtés 3-as lábát?
A leírásod alapján én úgy értelmeztem hogy pozitívet viszek a másik relé pozitívjára, jó ez így?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7801 Dátum: 2011.11.15 kedd, 15:46:33 »

A másik a hatalmas áramok. Például bikázás járó motorrral. Lehet ilyet csinálni - nem vak ez, csak bátor -, de rendszeresen biztos, hogy nem szabad.
A generátorban vannak diódák. Azok egy adott áramot bírnak. Ha ezt túllépik, biz gond van. És ha az autó jó sokáig áll, az aksi lemerül, beindítod, az meg megkínálja az aksit a 14,4V-tal... hát ő ez el is fogadja, de akár 50A is lehet belüle. A Fifin teljesen lemerült aksinál - bebikáztuk - 70A szaladgált. Azért ennyi, mert ennyit tud. Ha egy komolyabb hifije van az embernek (vagy asszonynak), az is jól meg tudja cibálni a generátor bajszát. Azaz, hirtelen olyan áramokat kér, amit az aksi nem tud leadni, mert az nem ilyen gyors reagálású, így a generátorra hárul.

Ha megengedsz egy kotozkodo jellegu kerdest: ha ennyire haldoklokepesnek tartod a generatorod diodait, es ennyire nem kepes szerinted az akksi az inditomotor aramigenyere valaszolni, akkor a sajat autodat hogyan is mered beinditani? Vagy kurblizni szoktad...?  wow1

Amugy a generator gerjesztese ugy csokken, ahogyan egyre jobban terheled az alloreszt, merthogy onnan allitja elo 3 dioda - azaz adott aramnal tobbet nem tudsz belole semmi modon kivenni, es azt is csak megfeleloen magas fordulatszamon. Es hidd el, olyan gyorsan nem tud egy inditomotor tekercseben a magneses ter felepulni, hogy ez a sebesseg "meglepjen" egy ilyen szabalyzodiodat. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7802 Dátum: 2011.11.15 kedd, 16:12:04 »

Ha megengedsz egy kotozkodo jellegu kerdest: ha ennyire haldoklokepesnek tartod a generatorod diodait, es ennyire nem kepes szerinted az akksi az inditomotor aramigenyere valaszolni, akkor a sajat autodat hogyan is mered beinditani? Vagy kurblizni szoktad...?  wow1

Huh... te miket írsz? Tudod hány ampert vesz fel az önindító, és mennyit ad le a generátor? Nem fontos a pontos szám, csak nagyjából.
Szerinted a generátor elő tud annyi áramot állítani, mint amennyit az önindító felvesz? Közel sem...
Vagy féreértettem valamit? A bikázás járó motornál nem azért gond, mert az aksit, hanem mert a generátort terheled túl.

Válasz
Amugy a generator gerjesztese ugy csokken, ahogyan egyre jobban terheled az alloreszt, merthogy onnan allitja elo 3 dioda - azaz adott aramnal tobbet nem tudsz belole semmi modon kivenni, es azt is csak megfeleloen magas fordulatszamon.

Nem így van. A generátor úgy műxik, amíg el nem éri a maximális terhelhetőségét, biz az feszültséggenerátorként működik.

Válasz
Es hidd el, olyan gyorsan nem tud egy inditomotor tekercseben a magneses ter felepulni, hogy ez a sebesseg "meglepjen" egy ilyen szabalyzodiodat. :-)

Nem hit, hanem ténykérdés. A mágneses tér bitang gyorsan feláll (vákumban ugyi fénysebesség)... jóval gyorsabban, mint amennyi idő alatt egy dióda tönkremegy.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.15 kedd, 16:20:37 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7803 Dátum: 2011.11.15 kedd, 17:29:15 »

Nem ismerem a mondeo generátor szabályozását, de kap egyáltalán gerjesztést az indítás alatt?
Egyes nagy dízel motorok (pld egyes dízel mozdonyoknál) csak akkor kap a generátor gerjesztést, ha már jár a motor, mivel addig csak plusz terhelés lenne.

Még szép, hogy nem kap gerjesztést... egyik generátor sem kap indítózás alatt, azért, amit írtál.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #7804 Dátum: 2011.11.15 kedd, 17:52:14 »

Segitség kellene!!!

Legfőképpen TDDI lenne jó de tdci is megteszi...
inditáskor és utánna milyen feszültség értékek vannak...
Vagy ha esetleg valaki megmérné azt jó lenne...
alap állapotban mennyi az akku feszültségetek? és mennyivel tölti a generátor?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7805 Dátum: 2011.11.15 kedd, 17:55:35 »

Segitség kellene!!!

Legfőképpen TDDI lenne jó de tdci is megteszi...
inditáskor és utánna milyen feszültség értékek vannak...
Vagy ha esetleg valaki megmérné azt jó lenne...
alap állapotban mennyi az akku feszültségetek? és mennyivel tölti a generátor?
nekem, alapban 12,2-12,4 között, 6 óra rádiózással esett le 11,9-re.

indításkor valahol 11 körül kellene lennie.

tölteni meg 14,3-14,4 között

első 2 leginkább akksifüggő
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7806 Dátum: 2011.11.15 kedd, 18:06:36 »

Huh... te miket írsz? Tudod hány ampert vesz fel az önindító, és mennyit ad le a generátor? Nem fontos a pontos szám, csak nagyjából.
Szerinted a generátor elő tud annyi áramot állítani, mint amennyit az önindító felvesz? Közel sem...
Vagy féreértettem valamit? A bikázás járó motornál nem azért gond, mert az aksit, hanem mert a generátort terheled túl.

Nem így van. A generátor úgy műxik, amíg el nem éri a maximális terhelhetőségét, biz az feszültséggenerátorként működik.

Nem hit, hanem ténykérdés. A mágneses tér bitang gyorsan feláll (vákumban ugyi fénysebesség)... jóval gyorsabban, mint amennyi idő alatt egy dióda tönkremegy.

Onindito felvesz mondjuk 4-500A-t az akksibol, meg hozza meg par tizet az alapjaraton forgo motor altal hajtott generatorbol. De ennek semmi koze ahhoz, hogy a generator kepes-e 4-500A-t eloallitani.

A generator maximalis terhelhetosege egyebkent ott van, amikor az armatura-visszahatas miatt telitodnek a tekercsek, es ettol elkezd csokkenni a kimeno feszultseg. Mondhatjuk ugy is, hogy a helyesen meretezett tekercseles "onszabalyzo" modon beallitja a max. kiveheto teljesitmenyt is, amit raadaul meg kulon, szandekosan is szabalyoznak a kimeno feszbol 3 diodaval eloallitott gerjesztessel. A gyartok meg bolondok lennenek tulmeretezni a tekercselest, hogy te a nevleges 120A helyett 180-nal ki tudd egetni akar a gerjesztesszabalyzo, akar az egyeniranyito diodakat... :-)

A magneses ter a vakuumban lehet, hogy gyorsan felall, de itt nem vakuumrol van szo, es meg csak nem is levegorol, hanem egy magneses geprol, egeszen pontosan az onindito motorjanak tekercserol. Abba pedig csak veges tempoban tud beleszaladni a villany, kulonben a drotot is pillanatok alatt elparologtatna*, ennyit pedig a mukodo auto akksija is siman lead - errol szol az a bizonyos szamertek, ami az akkumulatoroknal a maximalis inditoaramot adja meg. Ha ez alatt az ertek alatt vagy, igen keveset szamit, hogy van-e mellette egy forgo generator is, az energia tulnyomoan nagyobb resze az akksibol fog jonni, es esze agaban nem lesz a generatornak tulterhelodni.

AndyA

* Proba: egy par tiz A-es, mondjuk Mondeo akksi ket polusa koze tegyel be egy vastagabb szal drotot. Lehetoleg vedokesztyuben, akar nem is kezzel tartva, mert frocskolni fog, olyan pillanat alatt olvad el es megy szejjel a negy egtaj fele. Ennel gyorsabb az inditomotor sem lehet, kulonben ott is frocskolne az olvadt fem inditaskor...
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7807 Dátum: 2011.11.15 kedd, 18:08:15 »

Tisztellt Fórumtársak!
A generátor és a kieg fütés témával kapcsolatban, engedjetek meg néhány gondolatot. Én később épitettem be a kieg fütést és kifogástalanul üzemel. Inditás után a generátor feszültsége alapjáraton 14.4 V. Bekapcsolt tompitott fényszorok esetén is 14.4 V áramerősség 40 A Ha még emellé bekapcsolom a kieg fütést ami az első tükör és a hátsó ablak fütéssel együtt megy és még megy a fütőventillátor is, akkor a generátor feszültség lacsökken 14.2 voltra. Ekkor a generátor főáramu kábelén mért áramerösség, lakatfogóval 80 A.  A terhelést innen továbbnövelve a feszültség rohamosan csökken 13.5 V ig.(az áram erösség nem növekszik) A bisztonságos terhelést 2 db izzitó gyertya jelenti. Sajnos a PCM modul inteligenciáját nem tudjuk kihasználni a gázolajosra előkészitett tipusoknál.(nem képes kapcsolgatni a gyertyák számát) A 2 gyertyával a rendszer teljesen bisztonságos, és mindenkinek csak ajánlani tudom. A külső alacsony hőmérséklet miatt a generátor hűtése a téli időjárás alatt kifejezetten jó. Bisztos vagyok benne, hogy Alf generátora nem a kieg fütés miatt halálozott el. Sajnos, de megérett a felujitásra.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7808 Dátum: 2011.11.15 kedd, 18:49:04 »

Onindito felvesz mondjuk 4-500A-t az akksibol, meg hozza meg par tizet az alapjaraton forgo motor altal hajtott generatorbol. De ennek semmi koze ahhoz, hogy a generator kepes-e 4-500A-t eloallitani.

Ez valóban így van.

Válasz
A generator maximalis terhelhetosege egyebkent ott van, amikor az armatura-visszahatas miatt telitodnek a tekercsek, es ettol elkezd csokkenni a kimeno feszultseg. Mondhatjuk ugy is, hogy a helyesen meretezett tekercseles "onszabalyzo" modon beallitja a max. kiveheto teljesitmenyt is, amit raadaul meg kulon, szandekosan is szabalyoznak a kimeno feszbol 3 diodaval eloallitott gerjesztessel.

Mondhatjuk, csakhogy nem igaz. A névleges terhelésnél még tudja a névleges feszültséget, mondjuk a 14,4v helyett 14,2-őt. Mivel ez feszültséggenerátor, úgy állítja be a gerjesztést, hogy meglegyen a 14,4V. Többnyire ez sikerül is. (A fifi generátorát megterheltük 70A-rel, és kb ezt hozta, az a generátor 70A-ert tud)

Válasz
A gyartok meg bolondok lennenek tulmeretezni a tekercselest, hogy te a nevleges 120A helyett 180-nal ki tudd egetni akar a gerjesztesszabalyzo, akar az egyeniranyito diodakat... :-)

A tekercs túl van méretezve. Nem a tekercs szokott leégni, hanem a fesszabályzó megy tönkre, és a diódasor.

Válasz
A magneses ter a vakuumban lehet, hogy gyorsan felall, de itt nem vakuumrol van szo, es meg csak nem is levegorol, hanem egy magneses geprol, egeszen pontosan az onindito motorjanak tekercserol. Abba pedig csak veges tempoban tud beleszaladni a villany

Az elektromos tér biz fénysebességgel terjed. Maguk az elektronok sokkal lassabban mennek, de az áram fénysebességgel. Persze, ez véges tempó.

Válasz
kulonben a drotot is pillanatok alatt elparologtatna*

Ez megen más. A drót elégésének a sebessége függ a keresztmetszet/áramerősség arányától.

Válasz
ennyit pedig a mukodo auto akksija is siman lead - errol szol az a bizonyos szamertek, ami az akkumulatoroknal a maximalis inditoaramot adja meg. Ha ez alatt az ertek alatt vagy, igen keveset szamit, hogy van-e mellette egy forgo generator is, az energia tulnyomoan nagyobb resze az akksibol fog jonni, es esze agaban nem lesz a generatornak tulterhelodni.

AndyA

* Proba: egy par tiz A-es, mondjuk Mondeo akksi ket polusa koze tegyel be egy vastagabb szal drotot. Lehetoleg vedokesztyuben, akar nem is kezzel tartva, mert frocskolni fog, olyan pillanat alatt olvad el es megy szejjel a negy egtaj fele. Ennel gyorsabb az inditomotor sem lehet, kulonben ott is frocskolne az olvadt fem inditaskor...

Igen, az aksi leadja azt a mondjuk 500A-ert. Persze ennyi nem lesz, mert a bikakábel nem tud ennyit átvinni (nekem 300A-es van, de nem hiszem, hogy az a csipesz is átvisz annyit).
Csakhogy. Az aksi sokkal lassabb reagálású, mint a generátor. És ha megnézed egy egyenáramú motor áramgörbéjét, azon vannak ám csúnya tüskék. Mivel pólust kell forgatni, így bizony néha meg-megszakad az áramfelvétel, aztán meg hirtelen rá. Kicsit olyan, mint a négyszögjel deriváltja. Na, ezek a tüskék olyanok, hogy az aksi ezt nem tudja leadni, viszont a generátor meg megpróbálja. A fesszabályzónak is van egy adott sebessége, ahogyan reagálni tud. Az ilyen hirtelen tüskékkel nem tud mit kezdeni.
Az se jó, hogy önindítózásnál leesik a feszültség, ő meg megpróbálja tartani a feszültséget, azaz a maximumba szabályoz. És persze itt kapja meg a tüskéket.
Azt se feledjük, mi lesz később. Bizony, beindult a másik autó, abbahagyjuk az indítózást. Hirtelen megszűnik az áramfelvétel, és bizony jól felszalad a feszültség a gazda-autónál.
Aztán beindul a másik autó generátora, ismét változik a helyzet (már nem akkorát), és a harmadi, amikor levesszük a kábelt.
Nem azt mondom, hogy egy ilyen bikázástól tönkre fog menni, de hogy hosszú távon nem jó, az hótt ziher.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tulok99
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274



E-mail
« Új hozzászólás #7809 Dátum: 2011.11.15 kedd, 19:16:52 »

sziasztok! bocsánat az off kérdésért! apám focusán (2000. 1.8 tddi) olyan jelenség állt elő, hogy nem lehet bezárni. viccesen hangzik, de nem az. a bal első ajtóval belülről nem lehet a közpotni zárat jóideje működtetni. a jobb első mindet zárja, nyitotta rendesen, sőt távirányítóval is működött minden szépen. most viszont távirányítóval is, jobb első zárral is bezárom, azonnal visszanyit, és a balos zárról meg semmit nem csinál, csak az az egy ajtó záródik be. itt is a balos ajtó mikrokapcsolói lennének a bajosak?

aki tud kérem segítsen ebben!
Naplózva

2001 mk3 tddi 2.0 ghia 115le, fekete sedan 5 ajtós
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #7810 Dátum: 2011.11.15 kedd, 20:03:41 »

sziasztok! bocsánat az off kérdésért! apám focusán (2000. 1.8 tddi) olyan jelenség állt elő, hogy nem lehet bezárni. viccesen hangzik, de nem az. a bal első ajtóval belülről nem lehet a közpotni zárat jóideje működtetni. a jobb első mindet zárja, nyitotta rendesen, sőt távirányítóval is működött minden szépen. most viszont távirányítóval is, jobb első zárral is bezárom, azonnal visszanyit, és a balos zárról meg semmit nem csinál, csak az az egy ajtó záródik be. itt is a balos ajtó mikrokapcsolói lennének a bajosak?

aki tud kérem segítsen ebben!

Csak egy ötlet, nézzétek meg az ajtóba menő kábleleket, hogy megfelelően vannak-e összedugva, nem-e lazák. Illetve egy kis kontaktspé sosem árt a csatlakozóknák. Nálam olyan gond volt, hogy ha bezártam rögtön kinyitotta az ajtókat. Nálam a bal első ajtó csatlakozója volt meglazulva. illetve szarul visszapattintva. Ez okozta bajt.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7811 Dátum: 2011.11.15 kedd, 20:11:32 »

A motortérben lévő Relének(fűtőpatron) pontosan hányas lábára kell kötni, a K1-es hátsóablak fűtés 3-as lábát?
A leírásod alapján én úgy értelmeztem hogy pozitívet viszek a másik relé pozitívjára, jó ez így?
jól értelmezed.mindjárt megnézem a tisben.Az a kérdés,hogy a pcm pozitívval kapcsolja vagy negatívval.Mert ez csak akkor jó,ha pozitívot kapcsol a relére.

Na megnéztem,és ez nem ilyen 1xű!
Pont azért amit írtam.A pcm negatívot kapcsol a reléének.A k168-169 es relé kapcsolja a fűtéseket.Ezek a relék folyamatos pozitívot kapnak az 1es lábukra,és a 2esre kapcsol testet a pcm.
Szóval max bekell építeni egy plusz 70A-es relét,és azt kell külön vezérelni a K1es relé 3as lábáról.A relé 3as és 5ös lábát pedig párhuzamosan rá kell kötni a K169es relé 3as és 5ös lábára.Így megmarad az automatikus vezérlés is,de bármikor bekapcsolható kézzel is a hátsó szélvédőfűtés kapcsolójával.
A k169es kapcsol 2 fűtőpatront,és a K168as kapcsol 1 et.
Én így csinálnám meg.Persze az enyém pillanatnyilag is így működik.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7812 Dátum: 2011.11.15 kedd, 20:12:28 »

Nem ismerem a mondeo generátor szabályozását, de kap egyáltalán gerjesztést az indítás alatt?
Egyes nagy dízel motorok (pld egyes dízel mozdonyoknál) csak akkor kap a generátor gerjesztést, ha már jár a motor, mivel addig csak plusz terhelés lenne.
nem-nem kap.Lásd lentebb a cikkben!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #7813 Dátum: 2011.11.15 kedd, 20:14:06 »

nekem, alapban 12,2-12,4 között, 6 óra rádiózással esett le 11,9-re.

indításkor valahol 11 körül kellene lennie.

tölteni meg 14,3-14,4 között

első 2 leginkább akksifüggő
és ha ráadsz terhelést6Tompított-szélvédőfútés/akkor sem szabad leesni 14.4v alá.Akkor nagyon tuti.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7814 Dátum: 2011.11.15 kedd, 20:14:14 »

Segitség kellene!!!

Legfőképpen TDDI lenne jó de tdci is megteszi...
inditáskor és utánna milyen feszültség értékek vannak...
Vagy ha esetleg valaki megmérné azt jó lenne...
alap állapotban mennyi az akku feszültségetek? és mennyivel tölti a generátor?
Nekem most ez nagyon élő.
Indítás előtt 12,5v,majd indítás után 14,6V atomstabilan.Még a maximális terhelésen is ennyi.Minden lehetséges fogyasztót felkapcsolva. smile
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7815 Dátum: 2011.11.15 kedd, 20:21:51 »

Tisztellt Fórumtársak!
A generátor és a kieg fütés témával kapcsolatban, engedjetek meg néhány gondolatot. Én később épitettem be a kieg fütést és kifogástalanul üzemel. Inditás után a generátor feszültsége alapjáraton 14.4 V. Bekapcsolt tompitott fényszorok esetén is 14.4 V áramerősség 40 A Ha még emellé bekapcsolom a kieg fütést ami az első tükör és a hátsó ablak fütéssel együtt megy és még megy a fütőventillátor is, akkor a generátor feszültség lacsökken 14.2 voltra. Ekkor a generátor főáramu kábelén mért áramerösség, lakatfogóval 80 A.  A terhelést innen továbbnövelve a feszültség rohamosan csökken 13.5 V ig.(az áram erösség nem növekszik) A bisztonságos terhelést 2 db izzitó gyertya jelenti. Sajnos a PCM modul inteligenciáját nem tudjuk kihasználni a gázolajosra előkészitett tipusoknál.(nem képes kapcsolgatni a gyertyák számát) A 2 gyertyával a rendszer teljesen bisztonságos, és mindenkinek csak ajánlani tudom. A külső alacsony hőmérséklet miatt a generátor hűtése a téli időjárás alatt kifejezetten jó. Bisztos vagyok benne, hogy Alf generátora nem a kieg fütés miatt halálozott el. Sajnos, de megérett a felujitásra.
Tisztelettel László!
Megérett.Bizony cserélték a csapágyakat, diódahidat is,és a fesszabot is.Nem volt olcsó ellenben jó drága,viszont 6óra alatt felújították.Még egy festést is kapott,meg 6hónap garanciát.
Gondolkodtam,hogy veszek kevesebb mint feléért egy bontottat,de az nem lett volna meg azonnalra,és az is lutri.Így tudom,hogy ez rendben van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7816 Dátum: 2011.11.15 kedd, 20:26:10 »

Megérett.Bizony cserélték a csapágyakat, diódahidat is,és a fesszabot is.Nem volt olcsó ellenben jó drága,viszont 6óra alatt felújították.Még egy festést is kapott,meg 6hónap garanciát.
Gondolkodtam,hogy veszek kevesebb mint feléért egy bontottat,de az nem lett volna meg azonnalra,és az is lutri.Így tudom,hogy ez rendben van.

Valahol a generátor kopóalkatrész, legalábbis csapágy, és szénkefe szintjén. A bontott már használt, a tiéd, meg mint az új.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7817 Dátum: 2011.11.15 kedd, 20:27:36 »

A generator maximalis terhelhetosege egyebkent ott van, amikor az armatura-visszahatas miatt telitodnek a tekercsek, es ettol elkezd csokkenni a kimeno feszultseg. Mondhatjuk ugy is, hogy a helyesen meretezett tekercseles "onszabalyzo" modon beallitja a max. kiveheto teljesitmenyt is ott is frocskolne az olvadt fem inditaskor...

Ehhez képest, a gyakorlat: a diódahíd és a fesszabályzó is tönkremegy. A tekercs meg kb soha.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7818 Dátum: 2011.11.15 kedd, 20:30:35 »

Valahol a generátor kopóalkatrész, legalábbis csapágy, és szénkefe szintjén. A bontott már használt, a tiéd, meg mint az új.
így van.és 1 óra alatt a helyén volt! eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #7819 Dátum: 2011.11.15 kedd, 21:26:02 »

Nekem most ez nagyon élő.
Indítás előtt 12,5v,majd indítás után 14,6V atomstabilan.Még a maximális terhelésen is ennyi.Minden lehetséges fogyasztót felkapcsolva. smile

a helyzet az hogy valami nem kerek az enyémnél szerintem..
12,9V akku inditás előtt...inditás után lemegy 10,5-11V-ra kb 10mp-ig utánna 13,6V-ra fél perc után és egyet mintha kapcsolna valami felmegy 14,4V-ra és atom stabil....
Na mig nem megy fel 14,4-re inditás után...fehéren füstöl és alapjárat picit ugrál, ahogy eléri minden patent....
Akkut fullra feltöltöttem tegnap úgy próbáltam és tuti jó, OBD-n keresztül is mértem és multiméterrel is...ugyanaz mindkettővel...
Ötleteket szivesen várok...
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #7820 Dátum: 2011.11.15 kedd, 21:32:31 »

a helyzet az hogy valami nem kerek az enyémnél szerintem..
12,9V akku inditás előtt...inditás után lemegy 10,5-11V-ra kb 10mp-ig utánna 13,6V-ra fél perc után és egyet mintha kapcsolna valami felmegy 14,4V-ra és atom stabil....
Na mig nem megy fel 14,4-re inditás után...fehéren füstöl és alapjárat picit ugrál, ahogy eléri minden patent....
Akkut fullra feltöltöttem tegnap úgy próbáltam és tuti jó, OBD-n keresztül is mértem és multiméterrel is...ugyanaz mindkettővel...
Ötleteket szivesen várok...

Zárlatos izzítógyertya?
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #7821 Dátum: 2011.11.15 kedd, 22:02:04 »

Zárlatos izzítógyertya?

decemberben cseréltem gyári fordra mind a 4-et...de lekötöm megpróbáljuk... eljen
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7822 Dátum: 2011.11.15 kedd, 22:02:34 »

Megérett.Bizony cserélték a csapágyakat, diódahidat is,és a fesszabot is.Nem volt olcsó ellenben jó drága,viszont 6óra alatt felújították.Még egy festést is kapott,meg 6hónap garanciát.
Gondolkodtam,hogy veszek kevesebb mint feléért egy bontottat,de az nem lett volna meg azonnalra,és az is lutri.Így tudom,hogy ez rendben van.

mennyi volt a móka?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7823 Dátum: 2011.11.15 kedd, 22:10:52 »

a helyzet az hogy valami nem kerek az enyémnél szerintem..
12,9V akku inditás előtt...inditás után lemegy 10,5-11V-ra kb 10mp-ig utánna 13,6V-ra fél perc után és egyet mintha kapcsolna valami felmegy 14,4V-ra és atom stabil....
Na mig nem megy fel 14,4-re inditás után...fehéren füstöl és alapjárat picit ugrál, ahogy eléri minden patent....
Akkut fullra feltöltöttem tegnap úgy próbáltam és tuti jó, OBD-n keresztül is mértem és multiméterrel is...ugyanaz mindkettővel...
Ötleteket szivesen várok...

Jó lenne egy lakatfogó... megmérni, hogy miután beindult az autó, mekkora áram megy a generátorból, és mennyi a fél perc után (amikor beáll a 14,4-re).
Vagy tényleg valami bazinagy fogyasztód van, amit aztán kikapcsol, vagy a generátor... nem töltene rendesen? Mert elvileg tudja szabályozni a feszültséget.
Lehet, hogy vár valamire, és csak azután engedi rá a teljes töltést.
És ezt mindig csinálja, tehát meleg motorral is? Van garázsod? Ha onnan indulsz, akkor?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7824 Dátum: 2011.11.16 szerda, 09:23:01 »

jól értelmezed.mindjárt megnézem a tisben.Az a kérdés,hogy a pcm pozitívval kapcsolja vagy negatívval.Mert ez csak akkor jó,ha pozitívot kapcsol a relére.

Na megnéztem,és ez nem ilyen 1xű!
Pont azért amit írtam.A pcm negatívot kapcsol a reléének.A k168-169 es relé kapcsolja a fűtéseket.Ezek a relék folyamatos pozitívot kapnak az 1es lábukra,és a 2esre kapcsol testet a pcm.
Szóval max bekell építeni egy plusz 70A-es relét,és azt kell külön vezérelni a K1es relé 3as lábáról.A relé 3as és 5ös lábát pedig párhuzamosan rá kell kötni a K169es relé 3as és 5ös lábára.Így megmarad az automatikus vezérlés is,de bármikor bekapcsolható kézzel is a hátsó szélvédőfűtés kapcsolójával.
A k169es kapcsol 2 fűtőpatront,és a K168as kapcsol 1 et.
Én így csinálnám meg.Persze az enyém pillanatnyilag is így működik.... vigyor3
Kedves Alf!
 Én nagy tisztelőd vagyok, de ebben a kérdésben nem értek eggyet veled. Ha egy külső relével bármikor bekapcsolhatsz egy testet a PCM modulhelyett, akkor evvel veszélyezteted a generátort, mert lehet hogy épp a terhelés miatt kapcsolt le a PCM modul. Azon kivül nem tudni mit szól a PCM belső elektronikája a belső vezérléstől függetlenül megjelenő testhez. Én jobbnak látom, egy egyszerü de a PCM-től független vezérlés kialakitását.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7825 Dátum: 2011.11.16 szerda, 10:08:40 »

Ez valóban így van.

Mondhatjuk, csakhogy nem igaz. A névleges terhelésnél még tudja a névleges feszültséget, mondjuk a 14,4v helyett 14,2-őt. Mivel ez feszültséggenerátor, úgy állítja be a gerjesztést, hogy meglegyen a 14,4V. Többnyire ez sikerül is. (A fifi generátorát megterheltük 70A-rel, és kb ezt hozta, az a generátor 70A-ert tud)

A tekercs túl van méretezve. Nem a tekercs szokott leégni, hanem a fesszabályzó megy tönkre, és a diódasor.

Az elektromos tér biz fénysebességgel terjed. Maguk az elektronok sokkal lassabban mennek, de az áram fénysebességgel. Persze, ez véges tempó.

Ez megen más. A drót elégésének a sebessége függ a keresztmetszet/áramerősség arányától.

Igen, az aksi leadja azt a mondjuk 500A-ert. Persze ennyi nem lesz, mert a bikakábel nem tud ennyit átvinni (nekem 300A-es van, de nem hiszem, hogy az a csipesz is átvisz annyit).
Csakhogy. Az aksi sokkal lassabb reagálású, mint a generátor. És ha megnézed egy egyenáramú motor áramgörbéjét, azon vannak ám csúnya tüskék. Mivel pólust kell forgatni, így bizony néha meg-megszakad az áramfelvétel, aztán meg hirtelen rá. Kicsit olyan, mint a négyszögjel deriváltja. Na, ezek a tüskék olyanok, hogy az aksi ezt nem tudja leadni, viszont a generátor meg megpróbálja. A fesszabályzónak is van egy adott sebessége, ahogyan reagálni tud. Az ilyen hirtelen tüskékkel nem tud mit kezdeni.
Az se jó, hogy önindítózásnál leesik a feszültség, ő meg megpróbálja tartani a feszültséget, azaz a maximumba szabályoz. És persze itt kapja meg a tüskéket.
Azt se feledjük, mi lesz később. Bizony, beindult a másik autó, abbahagyjuk az indítózást. Hirtelen megszűnik az áramfelvétel, és bizony jól felszalad a feszültség a gazda-autónál.
Aztán beindul a másik autó generátora, ismét változik a helyzet (már nem akkorát), és a harmadi, amikor levesszük a kábelt.
Nem azt mondom, hogy egy ilyen bikázástól tönkre fog menni, de hogy hosszú távon nem jó, az hótt ziher.

Viszont tobbel nem is igen tudod terhelni azt a generatort, mint a mondott 70A, mert onnan mar temposan esni fog a fesz.

Az akksinak van meg egy igen jo tulajdonsaga: hogy a mondott tuskeket jol lenyeli, plane a lemerult akksi a bikazando autoban. Nyeli az is a villanyt, mint kacsa a nokedlit (emiatt eleve csucsra jaratva megy a generator, mivel az a tulso akksit tolti attol a pillanattol kezdve, hogy osszekototted a sarukat), ott te ugyan nem fogsz szamottevo merteku tuskeket latni... De hagyjuk, nem fogjuk meggyozni egymast. En egy allitolag hozzaertokbol allo szakmai listan tettem fel a kerdest, ahol vannak paran, akik lattak mar elektromos-elektronikus cuccokat, nem csak a sajat villamosmernoki diplomamtol vagyok ilyen okos am. Tudom, menjek villamost szerelni, arra vagyok hitelesitve... nyes

Ha mutatsz konkret eseteket, amikor bikazastol tonkrement barmi ilyesmi (nem egyet, mert az barmi veletlen egyebeeses is lehet, nekem bikazas nelkul is tonkrement az Escortomban a fesszabalyzo), akkor elhiszem, hogy igazad van. Ettol fuggetlenul en tovabbra is azt tartom, hogy jaro motor mellett hatekonyabb a bikazas, jellemzoen azert, mert a generator tolti a lemerult akksit is mar az osszekotes pillanatatol kezdve, es az ep akksi valamivel kisebb terhelest fog kapni, nem az inditomotor + lemerult akksi egyesitett elszivasat - es tartom azt is, hogy nemigen tud olyasmi tortenni, ami ezeket az elektronikus elemeket erdemben veszelyeztetne, olyan merteku es meretu pufferelest ad a ket akksi, hogy ott nem tud semmi erdemben rangatni meg tuskezni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7826 Dátum: 2011.11.16 szerda, 10:21:39 »

Viszont tobbel nem is igen tudod terhelni azt a generatort, mint a mondott 70A, mert onnan mar temposan esni fog a fesz.

Így van.

Válasz
Az akksinak van meg egy igen jo tulajdonsaga: hogy a mondott tuskeket jol lenyeli, plane a lemerult akksi a bikazando autoban.

Nem hát. Pont az a lényege: az aksi nem ilyen gyors.

Válasz
Nyeli az is a villanyt, mint kacsa a nokedlit (emiatt eleve csucsra jaratva megy a generator, mivel az a tulso akksit tolti attol a pillanattol kezdve, hogy osszekototted a sarukat), ott te ugyan nem fogsz szamottevo merteku tuskeket latni... De hagyjuk, nem fogjuk meggyozni egymast. En egy allitolag hozzaertokbol allo szakmai listan tettem fel a kerdest, ahol vannak paran, akik lattak mar elektromos-elektronikus cuccokat, nem csak a sajat villamosmernoki diplomamtol vagyok ilyen okos am. Tudom, menjek villamost szerelni, arra vagyok hitelesitve... nyes

Ha mutatsz konkret eseteket, amikor bikazastol tonkrement barmi ilyesmi (nem egyet, mert az barmi veletlen egyebeeses is lehet, nekem bikazas nelkul is tonkrement az Escortomban a fesszabalyzo), akkor elhiszem, hogy igazad van. Ettol fuggetlenul en tovabbra is azt tartom, hogy jaro motor mellett hatekonyabb a bikazas, jellemzoen azert, mert a generator tolti a lemerult akksit is mar az osszekotes pillanatatol kezdve, es az ep akksi valamivel kisebb terhelest fog kapni, nem az inditomotor + lemerult akksi egyesitett elszivasat - es tartom azt is, hogy nemigen tud olyasmi tortenni, ami ezeket az elektronikus elemeket erdemben veszelyeztetne, olyan merteku es meretu pufferelest ad a ket akksi, hogy ott nem tud semmi erdemben rangatni meg tuskezni.

Nézzük csak. Olyat tudok mutatni, hogy ez attól ment tönkre. Merthogy nem is megy rögtön tönkre. Szép lassan kiégnek a diódák.
Az, hogy hatékonyabb járó motorral: tény. De a master aksiból is megy az áram - szerintem több, mint a generátorból - és az én véleményem szerint jobb, így kell: összekötöd a két autót, beindítod a master motorját, járatod egy kicsit, leállítod, és mehet a slave-nél az indítózás. Ha belegondolsz, a generátor tud 90A-ert, az önindító meg párszázat vesz fel.
Fel is emeli ugyan a feszültséget, de azt tartani nyilván nem tudja.
Az aksi és annak sebessége. Aki autóhifizik, az szokott berakni egy néhány farados elkót, és egy másik, gyorsabb reagálású aksit, mert bizony a generátor/hagyományos aksi nem bírja kiszolgálni a hirtelen nagy áramokat, vagy szebben szólva a nagy áramimpulzusokat. És, ha az embernek nincs szerencséje, akkor ez hamar ki is nyírja a generátort, na erre tudok példát, a TarGabi. Berakta a hifit, döngette pár napig, majd kipurcant a generátor. Ezzel amúgy akár a fenti esetet is tudnám illusztrálni, azaz mégis van rá példa.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7827 Dátum: 2011.11.16 szerda, 10:27:57 »

Angel! Ajánlom figyelmedbe a gyártó instrukcióját: http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_3_kezelesi.pdf

167-168. old  wow1 wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7828 Dátum: 2011.11.16 szerda, 10:51:06 »

Angel! Ajánlom figyelmedbe a gyártó instrukcióját: http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_3_kezelesi.pdf

167-168. old  wow1 wave

Akkó se... jól tönkreteteti a generátort, hogy vegyek tőle. Nem ám...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7829 Dátum: 2011.11.16 szerda, 13:43:46 »

Megérett.Bizony cserélték a csapágyakat, diódahidat is,és a fesszabot is.Nem volt olcsó ellenben jó drága,viszont 6óra alatt felújították.Még egy festést is kapott,meg 6hónap garanciát.
Gondolkodtam,hogy veszek kevesebb mint feléért egy bontottat,de az nem lett volna meg azonnalra,és az is lutri.Így tudom,hogy ez rendben van.
mennyi volt a fesz szabályzó? mert szerintem az enyémben is hamarosan cserés lesz, mert nincs meg a 14,4v járó motornál. Igaz az akksira is nyavajog már egy ideje a fedcomp indítás után....
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7830 Dátum: 2011.11.16 szerda, 13:46:26 »

mennyi volt a fesz szabályzó? mert szerintem az enyémben is hamarosan cserés lesz, mert nincs meg a 14,4v járó motornál. Igaz az akksira is nyavajog már egy ideje a fedcomp indítás után....

A fesszabályzó nem kopik... bináris az állapota. Vagy jó, vagy nem. A szénkefék kophattak el.
Nem tudom, hogy ebbe bele van-e építve a diódasor (asszem igen), na azok mennek tönkre apránként.
Ha jó helyen veszed, max 10e a szabályzó.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7831 Dátum: 2011.11.16 szerda, 14:14:41 »

A fesszabályzó nem kopik... bináris az állapota. Vagy jó, vagy nem. A szénkefék kophattak el.
Nem tudom, hogy ebbe bele van-e építve a diódasor (asszem igen), na azok mennek tönkre apránként.
Ha jó helyen veszed, max 10e a szabályzó.
szénkefék, csúszógyűrű, csapágyak rendben vannak, 1 éve volt felújítva/cserélve mind.

Ha a fesszab meg a diódahíd egyben van, és a diódahíd haldoklik, akkor nem lehet bináris az állapota az így alkotott egységnek.  beka3
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7832 Dátum: 2011.11.16 szerda, 14:33:56 »

Lefuttatm egy klímatesztet, most hogy átépítettem a középkonzolt.

A297 Felső levegőkilépés hőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva

A299 Alsó levegőkilépés hőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva


melyik lenne ez a 2 szenzor??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7833 Dátum: 2011.11.16 szerda, 16:10:47 »

Lefuttatm egy klímatesztet, most hogy átépítettem a középkonzolt.

A297 Felső levegőkilépés hőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva

A299 Alsó levegőkilépés hőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva


melyik lenne ez a 2 szenzor??
megvan, TIS-ben a B246 és B247. ezt még be kell szereznem nyes

vagyis B246 van benne, csak a B247 kell...
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.16 szerda, 16:15:00 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #7834 Dátum: 2011.11.16 szerda, 16:42:48 »

Sziasztok!

Egyik napról a másikra megszűnt működni a szivargyújtóm... Mi lehet az oka? Biztosíték?
Melyik a biztije, ha az a gond?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #7835 Dátum: 2011.11.16 szerda, 17:45:06 »

F68   15A

Az lehet a gond?
Köszi!
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7836 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:07:30 »

a helyzet az hogy valami nem kerek az enyémnél szerintem..
12,9V akku inditás előtt...inditás után lemegy 10,5-11V-ra kb 10mp-ig utánna 13,6V-ra fél perc után és egyet mintha kapcsolna valami felmegy 14,4V-ra és atom stabil....
Na mig nem megy fel 14,4-re inditás után...fehéren füstöl és alapjárat picit ugrál, ahogy eléri minden patent....
Akkut fullra feltöltöttem tegnap úgy próbáltam és tuti jó, OBD-n keresztül is mértem és multiméterrel is...ugyanaz mindkettővel...
Ötleteket szivesen várok...

Addig alacsonyabb a feszkód,amíg izzít a verda.Pontosan akkor ugrik a normális értékre,amikor befejezte az izzítást.Eddig ez nem biztos,hogy baj.Inkább az a 10,5v az indításkor.Azt hiszem 11alá nem eshet......
Az ugrálás is a generátor terhelésétől van.A négy gyertya kb 40A vesz fel az izzítás kezdetekor.Kicsit később esik a terhelése,de még úgy is jelentős fogyasztó.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7837 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:08:33 »

mennyi volt a móka?
sok.32.Egyik társunknak ma ugyanott adtak egy felújított cseredarabot 28ért.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kvzoo
Vendég
« Új hozzászólás #7838 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:10:05 »

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! 2003. augusztusi 1,8 benzines Mondeom van. Egyik napról a másikra elromlott az elektromos szélvédőfűtés. Ha bekapcsolom a gomb ledje világít és kis idő múlva elalszik. Van esélye a házilagos javításnak vagy mindenképp szervizt igényel a hiba elhárítása? Előre is köszönöm! Üdv. Laci
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7839 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:16:29 »

Kedves Alf!
 Én nagy tisztelőd vagyok, de ebben a kérdésben nem értek eggyet veled. Ha egy külső relével bármikor bekapcsolhatsz egy testet a PCM modulhelyett, akkor evvel veszélyezteted a generátort, mert lehet hogy épp a terhelés miatt kapcsolt le a PCM modul. Azon kivül nem tudni mit szól a PCM belső elektronikája a belső vezérléstől függetlenül megjelenő testhez. Én jobbnak látom, egy egyszerü de a PCM-től független vezérlés kialakitását.
Tisztelettel László!

Akkor ha nem értünk egyet,akkor születnek a jó ötletek...... vigyor3
Amúgy miért ne kapcsolna le a pcm túlterheléskor?
Ott van a cikkben,hogy túlterheléskor letudja kapcsolni a hátsószélvédő fűtést is.Azt nem a kapcsoló kapcsolja,hanem a gem!Benyomod a kapcsit,a gem meg meghúzza a K1-e relét.Ha túlterhelés miatt lekell kapcsolni a h.fűtést,akkor kikapcsolja a gem a K1es relét,oszt csókolom.
De én egy plusz relé beépítésével pont egy független rendszer kialakítását írom le.A k1 es relét használva húzatunk egy pluszt relét.A védelem így is megmarad!
Sőt,a mi rendszerünk is ezen az elven alapszik! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7840 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:19:35 »

mennyi volt a fesz szabályzó? mert szerintem az enyémben is hamarosan cserés lesz, mert nincs meg a 14,4v járó motornál. Igaz az akksira is nyavajog már egy ideje a fedcomp indítás után....
nem tom,nem mondták.Csak saccolni tudom:15
Amúgy az valóban vagy múködik,vagy nem.A bronzkefék elszennyeződhettek,vagy felakadtak,és nincs érintkezés.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7841 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:22:10 »

Addig alacsonyabb a feszkód,amíg izzít a verda.Pontosan akkor ugrik a normális értékre,amikor befejezte az izzítást.Eddig ez nem biztos,hogy baj.Inkább az a 10,5v az indításkor.Azt hiszem 11alá nem eshet......
Az ugrálás is a generátor terhelésétől van.A négy gyertya kb 40A vesz fel az izzítás kezdetekor.Kicsit később esik a terhelése,de még úgy is jelentős fogyasztó.

A 40 még nem kellene, hogy ennyire levegye a feszültséget. Kipróbáltam: beindítom a verdát, 14,3, majd egy kis idő után felmegy 14,4-re. HA bekapcsolom az első szélvédőfűtést (asszem te mondtad, hogy 70A?), akkor 14,3-ra esik vissza. Mint mondom, indulás után...
Az viszont lehet, hogy az aksija nem a legjobb, olyankor jócskán vehet fel áramot, de nekem akkor is sok ez a feszültségesés. Ha az aksi felvesz 30A-ert, az rengeteg, akkor is csak annyi van, mint nálam a szélvédőfűtésnél. (nálam nem indult be az izzítás, mert a garázsból jöttem).
Továbbra is megmérném, ilyenkor hány amper szaladgál, de inkább generátor lesz ez... pl szénkefe.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #7842 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:22:29 »

sok.32.Egyik társunknak ma ugyanott adtak egy felújított cseredarabot 28ért.
Nekem 2 hete cseréltek,zsír újjat kapott,és 50.000-be került le és felszereléssel együtt.
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7843 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:23:35 »

szénkefék, csúszógyűrű, csapágyak rendben vannak, 1 éve volt felújítva/cserélve mind.

Ha a fesszab meg a diódahíd egyben van, és a diódahíd haldoklik, akkor nem lehet bináris az állapota az így alkotott egységnek.  beka3
Nem,nincs egyben.Pontosabban egy egységben van,de ha a diódák szakadtak,akkor nem lesz mit szabályozzon a fesszab-gyakorlatilag ebben az esetben az nem is megy tönkre.Ha viszont átütnek a diódák,akkor az bizony kinyírja a fesszabot is.De akkor nem kicsit,hanem teljesen.Akkor jön a túlfesz,és mindent kinyír.Az akkut és az ecut is.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7844 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:25:14 »

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! 2003. augusztusi 1,8 benzines Mondeom van. Egyik napról a másikra elromlott az elektromos szélvédőfűtés. Ha bekapcsolom a gomb ledje világít és kis idő múlva elalszik. Van esélye a házilagos javításnak vagy mindenképp szervizt igényel a hiba elhárítása? Előre is köszönöm! Üdv. Laci

Ha egyik fele sem melegít, akkor vagy egyszerre kiégett mindkét bizti  vigyor3 vagy a relé ment tönkre (nekünk a rossz relé tönkretette a generátort...).
Vagy a szélvédőre menő testkábel nem ad testet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7845 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:25:46 »

Nem,nincs egyben.Pontosabban egy egységben van,de ha a diódák szakadtak,akkor nem lesz mit szabályozzon a fesszab-gyakorlatilag ebben az esetben az nem is megy tönkre.Ha viszont átütnek a diódák,akkor az bizony kinyírja a fesszabot is.De akkor nem kicsit,hanem teljesen.Akkor jön a túlfesz,és mindent kinyír.Az akkut és az ecut is.... vigyor3

De egy dobozban van, vagy külön is lehet cserélni?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7846 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:28:22 »

A 40 még nem kellene, hogy ennyire levegye a feszültséget. Kipróbáltam: beindítom a verdát, 14,3, majd egy kis idő után felmegy 14,4-re. HA bekapcsolom az első szélvédőfűtést (asszem te mondtad, hogy 70A?), akkor 14,3-ra esik vissza. Mint mondom, indulás után...
Az viszont lehet, hogy az aksija nem a legjobb, olyankor jócskán vehet fel áramot, de nekem akkor is sok ez a feszültségesés. Ha az aksi felvesz 30A-ert, az rengeteg, akkor is csak annyi van, mint nálam a szélvédőfűtésnél. (nálam nem indult be az izzítás, mert a garázsból jöttem).
Továbbra is megmérném, ilyenkor hány amper szaladgál, de inkább generátor lesz ez... pl szénkefe.
Ha az akku gyengusz akkor bizony jócskán lehúzza a töltőfeszt.Ebben az időben már indulás után bekapcsolgat mindent a pcm.Izzít ugye 30sec ig,közben bekapcsolja a szélvédőfűtéseket,a külső tükörfűtéseket.ezek együk már jócskán több mint amennyit a generátor eltud látni....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7847 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:29:36 »

De egy dobozban van, vagy külön is lehet cserélni?
dehogy.külön!
A diódahidat a hátsó pajzzsal lehet egyben cserélni.A fesszab meg erre van külön egységként rászerelve 2db csavarral.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.16 szerda, 20:58:20 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7848 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:31:27 »

Ha az akku gyengusz akkor bizony jócskán lehúzza a töltőfeszt.Ebben az időben már indulás után bekapcsolgat mindent a pcm.Izzít ugye 30sec ig,közben bekapcsolja a szélvédőfűtéseket,a külső tükörfűtéseket.ezek együk már jócskán több mint amennyit a generátor eltud látni....

Ezért kéne kimérni, mennyit ad le a generátor.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #7849 Dátum: 2011.11.16 szerda, 20:58:53 »

Vedd ki, és megtudod!  wave

Nagyon nem értek hozzá... mit kell látnom rajta?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Oldalak: 1 ... 150 151 152 153 154 155 156 [157] 158 159 160 161 162 163 164 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.103 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.