Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 12:13:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 198 199 200 201 202 203 204 [205] 206 207 208 209 210 211 212 213   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3274912 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
tszab3
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #10200 Dátum: 2021.01.21 csütörtök, 23:14:33 »

Egy akku nem tölt fel magától 5-10 perc alatt. Jó lenne tudni egészen pontosan, hogy hova érintetted a műszer 2 tüskéjét, amikor 11.2V-ot mértél az akkun.
Látatlanban arra tippelek, hogy valamelyik testkábel hibás.

A leállítás után az akku pozitív saruján és egy testponton mértem a 11.2V-ot. Gondolom ez kevés volt az indításhoz, azért nem indult, csak kattogott. Viszont 5-10 perc útszéli várakozás után 11.6V mértem már és ez elég lehetett a beindításhoz, mert elindult és töltött is 14,1V-on.
Mivel mostanában nem használtam a kocsit, csak beindítottam majd minden nap, egyik nap tölt, másik nap nem. Rejtély az egész.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10201 Dátum: 2021.01.22 péntek, 07:31:42 »

A leállítás után az akku pozitív saruján és egy testponton mértem a 11.2V-ot. Gondolom ez kevés volt az indításhoz, azért nem indult, csak kattogott. Viszont 5-10 perc útszéli várakozás után 11.6V mértem már és ez elég lehetett a beindításhoz, mert elindult és töltött is 14,1V-on.
Mivel mostanában nem használtam a kocsit, csak beindítottam majd minden nap, egyik nap tölt, másik nap nem. Rejtély az egész.

test hiba okozhat ilyet.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #10202 Dátum: 2021.01.22 péntek, 07:40:52 »

A leállítás után az akku pozitív saruján és egy testponton mértem a 11.2V-ot. Gondolom ez kevés volt az indításhoz, azért nem indult, csak kattogott. Viszont 5-10 perc útszéli várakozás után 11.6V mértem már és ez elég lehetett a beindításhoz, mert elindult és töltött is 14,1V-on.
Mivel mostanában nem használtam a kocsit, csak beindítottam majd minden nap, egyik nap tölt, másik nap nem. Rejtély az egész.

Nehezen tudok elképzelni olyan akkuhibát, ami ilyen jelenséget okoz. Töltéshibát még kevésbé. Továbbra is valamilyen testelési problémát sejtek a háttérben. Át kell nézni a nagyáramú kábeleket és csatlakozási pontokat.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
CsoGe
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #10203 Dátum: 2021.01.22 péntek, 08:32:14 »

Sziasztok!

Egy kis segítségre és információra lenne szükségem:
Van egy 2011-es Facelift S-Max-on. A nappali menetfény helye már gyárilag ott van és vettem hozzá két ledet (gyárit), majd megvettem előre a beépítő keretet is.
Az autó villamosságis végül beépítette a LED-et (még 24V fesz.szabályzót is tett bele.)
Most ott vagyok, hogy "működik": Gyújtásnál világít teljes erővel, viszont amint ráadom a tompítottat, teljesen lekapcsol.
Volt egy 2010-es IV-es mondeóm, ahol ezt már ugyanúgy megcsináltam, viszont ott úgy lett bekötve, hogy tompított mellett, félerőre kapcsol a LED és akkor is világít.
A szerelő azt mondta, hogy ez így működik és le kell kapcsolnia, amikor megy a tompított.
Szerintetek ez normális? Nem lehet itt is félerőre kapcsolni a LED-et?

Előre is köszi a válaszokat!
Üdv.
Gergő
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10204 Dátum: 2021.01.22 péntek, 09:44:54 »

Ha nem tud csak 0-1 állást a LED,akkor az ilyen lesz, és így kell működnie is. Ahhoz, hogy fél fénnyel égjen,dimmerhetőnek kell lennie a lednek.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #10205 Dátum: 2021.01.22 péntek, 10:07:24 »

Ha nem tud csak 0-1 állást a LED,akkor az ilyen lesz, és így kell működnie is. Ahhoz, hogy fél fénnyel égjen,dimmerhetőnek kell lennie a lednek.
az írja, hogy gyári, az tud félgőzzel is menni.
a fényszórójában ki kell iktatni a helyzetjelzőt, mert a drl azt váltja ki csökkentett fénnyel.
de ezt mi vezérli? nincs gyári modulja?
« Utoljára szerkesztve: 2021.01.22 péntek, 10:09:28 írta G_B » Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
CsoGe
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #10206 Dátum: 2021.01.22 péntek, 12:11:59 »

az írja, hogy gyári, az tud félgőzzel is menni.
a fényszórójában ki kell iktatni a helyzetjelzőt, mert a drl azt váltja ki csökkentett fénnyel.
de ezt mi vezérli? nincs gyári modulja?

Sziasztok!

Nem néztem még meg, hogy hogyan oldotta meg a villanyszerelő (tegnapelőtt lett kész), viszont biztos, hogy nem a krampusz vezérli. A gyári káblezést nem vette meg hozzá, mert akkor a gatyám is ráment volna a bekötésre.

MIvel gyári a menetfény, ezért szerintem is tudni kellene a csökkentett fényerőt.
Egy fontos kérdés: Tudja azt valaki, hogy a 2011-es Facelift S-Max valóban tud csökkentett menetfénnyel működni?

Van esetleg a délpesti agglomerációban valaki, aki meg tudná nekem nézni és adott esetben átkötni?

Üdv.
Gergő
Naplózva
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #10207 Dátum: 2021.01.22 péntek, 13:07:01 »

Sziasztok!

Nem néztem még meg, hogy hogyan oldotta meg a villanyszerelő (tegnapelőtt lett kész), viszont biztos, hogy nem a krampusz vezérli. A gyári káblezést nem vette meg hozzá, mert akkor a gatyám is ráment volna a bekötésre.

MIvel gyári a menetfény, ezért szerintem is tudni kellene a csökkentett fényerőt.
Egy fontos kérdés: Tudja azt valaki, hogy a 2011-es Facelift S-Max valóban tud csökkentett menetfénnyel működni?

Van esetleg a délpesti agglomerációban valaki, aki meg tudná nekem nézni és adott esetben átkötni?

Üdv.
Gergő
az enyém az tudja
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
CsoGe
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #10208 Dátum: 2021.01.22 péntek, 15:35:01 »

az enyém az tudja

OK akkor ez eldőlt, köszönöm szépen az infót!  worship
Marad akkor a kérdés, van esetleg valaki aki ért hozzá és Szigetszentmiklós körzetében meg tudná nekem nézni és adott esetben megcsinálni???

Köszi előre is,
Gergő
Naplózva
tszab3
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #10209 Dátum: 2021.01.22 péntek, 15:43:52 »

test hiba okozhat ilyet.
Köszi a tippet.
Ami még aggasztó, hogy folyamatosan világít a töltés lámpa.
Most beszéltem egy fordokban jártas szerelővel, remélem végleg megszünteti a problémát.
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #10210 Dátum: 2021.01.22 péntek, 16:03:16 »

OK akkor ez eldőlt, köszönöm szépen az infót!  worship
Marad akkor a kérdés, van esetleg valaki aki ért hozzá és Szigetszentmiklós körzetében meg tudná nekem nézni és adott esetben megcsinálni???

Köszi előre is,
Gergő

2 dolog

1; ha gyári akkor kellet volna a gyári madzag de az is lehet, hogy ki is van vezetékelve és a csatlakozó ott lóg (rögzítve és vak-dugózva van) a DRL helyénél a lőkösön belül.
 és van egy fontos dolog, hogy műszerrel be is kellene kapcsolni hogy legyen vezérelve

2; venni kell egy nappalifény vezérlőt és azt bekötni hozzá és már is fogja tudni azt amit akarsz
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
CsoGe
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #10211 Dátum: 2021.01.22 péntek, 16:46:31 »

2 dolog

1; ha gyári akkor kellet volna a gyári madzag de az is lehet, hogy ki is van vezetékelve és a csatlakozó ott lóg (rögzítve és vak-dugózva van) a DRL helyénél a lőkösön belül.
 és van egy fontos dolog, hogy műszerrel be is kellene kapcsolni hogy legyen vezérelve

2; venni kell egy nappalifény vezérlőt és azt bekötni hozzá és már is fogja tudni azt amit akarsz

Szia!

Köszi a választ.
Nincs kivezetékezve, azt két szervizben is megnézték. Valami fapados megoldással vezetékelhették ki.
A vezérlő alatt mit értesz? Ha veszek gyári kábelkorbácsot, az kb. 80.000. (Eddig is ráköltöttem már kb. 90.000,-et)

Üdv.
Gergő
Naplózva
Barna
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #10212 Dátum: 2021.01.22 péntek, 18:19:46 »

Sziasztok, van egy 2010es Mk4 Ford Mondeo, amibe régebben tettem egy bluetoothos modult és megmondták hogy kössem át a forditóban a kábeleket, hogy működjön bluetoothos keresztül a telefon, viszont nem megy az AUX valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a megoldás?
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #10213 Dátum: 2021.01.22 péntek, 18:52:07 »

Szia!

Köszi a választ.
Nincs kivezetékezve, azt két szervizben is megnézték. Valami fapados megoldással vezetékelhették ki.
A vezérlő alatt mit értesz? Ha veszek gyári kábelkorbácsot, az kb. 80.000. (Eddig is ráköltöttem már kb. 90.000,-et)

Üdv.
Gergő

gyári kapcsrajz alapján meg kell nézni a vezetékeket.
meg kell relézni, nem kell semmi vezérlő.
Scenicbe én is így kötöttem be a gyári DRL-t utólagosan.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
CsoGe
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #10214 Dátum: 2021.01.22 péntek, 20:24:37 »

gyári kapcsrajz alapján meg kell nézni a vezetékeket.
meg kell relézni, nem kell semmi vezérlő.
Scenicbe én is így kötöttem be a gyári DRL-t utólagosan.

Sajnos ehhez vagyok hülye!  falbav
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #10215 Dátum: 2021.01.22 péntek, 21:29:46 »

OK akkor ez eldőlt, köszönöm szépen az infót!  worship
Marad akkor a kérdés, van esetleg valaki aki ért hozzá és Szigetszentmiklós körzetében meg tudná nekem nézni és adott esetben megcsinálni???

Köszi előre is,
Gergő
Körmendi Sanyi XXII. kerület.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #10216 Dátum: 2021.01.23 szombat, 11:03:54 »

Sziasztok!

Valaki csinálta már maga a Convers+ modolását? A gyári legújabb firmware van rajta, ha jól emlékszem a 1412.

Néztem a conversmod.de oldalát, de nem látom mi a folyamata, illetve nekem melyik csomagot kellene megvennem.
Kapcsolós kábeles ELM327 - em van ami jó elvileg hozzá.

Aki tud részleteket, vagy csinálta már az írja le mit hogyan kell. Budapesten tudom, hogy többen csinálják, de annyi lenne a felutazásom is, mint a frissítés majdnem. Illetve a Covid

Köszönöm
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
CsoGe
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #10217 Dátum: 2021.01.23 szombat, 13:23:28 »

Körmendi Sanyi XXII. kerület.

Köszönöm a tippet, felkeresem.

Üdv.
Gergő
Naplózva
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 413


E-mail
« Új hozzászólás #10218 Dátum: 2021.01.23 szombat, 18:05:22 »

Sziasztok!

Valaki csinálta már maga a Convers+ modolását? A gyári legújabb firmware van rajta, ha jól emlékszem a 1412.

Néztem a conversmod.de oldalát, de nem látom mi a folyamata, illetve nekem melyik csomagot kellene megvennem.
Kapcsolós kábeles ELM327 - em van ami jó elvileg hozzá.

Aki tud részleteket, vagy csinálta már az írja le mit hogyan kell. Budapesten tudom, hogy többen csinálják, de annyi lenne a felutazásom is, mint a frissítés majdnem. Illetve a Covid

Köszönöm

Szia
En mar csinaltam, ELM327-el es UCDS-el is.
https://www.conversmod.de/index.php?page=conversmod_neu

ott van egy pdf A Guide melett.
A base packal kel kezdeni es ahhoz aztan lehet venni kulonbozo egyeb kiegeszitoket ami kel neked.

Egyszerubb lenne egy UCDS progi+kabel -el mivel ott 60 euroert (ennyiert kel tokeneket venni amik kellenek hogy beleird) megvan az egesz pack.
https://www.ucdsys.ru/?page_id=93&lang=en
PA + PTC + Light + TVMC + DSpeed + PDoorlock + Themes => 1 x 2 lvl + 2 x 1 lvl => 60EUR, persze ehhez elobb kel a kabel is ami vagy 200E ( mi megvettuk vigyor3)

ELM-el kicsit komplikaltabb de a guide eleg jo csak figyelmesen olvasd el...tobbszor is Wink. Van egy ELM kompatibilitasi teszt is, ha azon atmegy a kabeled csak akkor kezdj hozza. Par nap mire lekuldik a szoftot neked , (VIN szamhoz kotott) (gondolom ennyi ideig csinalja meg "motral" az orosz programozo aki az egeszet kitalalta). Maga a programozas kb 1 orat fog igenybe venni ELM-el, nem art ha jo az akud illetve  toltore is kotheted kozben.


« Utoljára szerkesztve: 2021.01.23 szombat, 18:10:13 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #10219 Dátum: 2021.01.23 szombat, 20:31:34 »

Szia
En mar csinaltam, ELM327-el es UCDS-el is.
https://www.conversmod.de/index.php?page=conversmod_neu

ott van egy pdf A Guide melett.
A base packal kel kezdeni es ahhoz aztan lehet venni kulonbozo egyeb kiegeszitoket ami kel neked.

Egyszerubb lenne egy UCDS progi+kabel -el mivel ott 60 euroert (ennyiert kel tokeneket venni amik kellenek hogy beleird) megvan az egesz pack.
https://www.ucdsys.ru/?page_id=93&lang=en
PA + PTC + Light + TVMC + DSpeed + PDoorlock + Themes => 1 x 2 lvl + 2 x 1 lvl => 60EUR, persze ehhez elobb kel a kabel is ami vagy 200E ( mi megvettuk vigyor3)

ELM-el kicsit komplikaltabb de a guide eleg jo csak figyelmesen olvasd el...tobbszor is Wink. Van egy ELM kompatibilitasi teszt is, ha azon atmegy a kabeled csak akkor kezdj hozza. Par nap mire lekuldik a szoftot neked , (VIN szamhoz kotott) (gondolom ennyi ideig csinalja meg "motral" az orosz programozo aki az egeszet kitalalta). Maga a programozas kb 1 orat fog igenybe venni ELM-el, nem art ha jo az akud illetve  toltore is kotheted kozben.




Igen elolvastam, most már több minden világos.
Ami kellene nekem:
- Parkoló radarok jelzése
- PTC jelzése
- Motor hőfok, akku fesz
- Digitális sebesség kiírása
- Lámpák jelzése
Ez eddig a Base pack lenne nem?

Illetve ezek:
- DPF regent láttam valahol?
- Turbó nyomást is mutatott valaki

Köszi!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #10220 Dátum: 2021.01.23 szombat, 20:54:43 »

Igen elolvastam, most már több minden világos.
Ami kellene nekem:
- Parkoló radarok jelzése
- PTC jelzése
- Motor hőfok, akku fesz
- Digitális sebesség kiírása
- Lámpák jelzése
Ez eddig a Base pack lenne nem?

Illetve ezek:
- DPF regent láttam valahol?
- Turbó nyomást is mutatott valaki

Köszi!

A facebookon keresd Predrag Todicot (Budapesti) és pár perc alatt megcsinálja és még más mindent is megtud csinálni neked és olcsóbb is lesz

A dpf és turbónyomáshoz kell plusz dolgot is a rendszerbe tenni, de azok még kísérlet alatt vannak
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #10221 Dátum: 2021.01.23 szombat, 20:55:53 »

A facebookon keresd Predrag Todicot és pár perc alatt megcsinálja és még más mindent is megtud csinálni neked és olcsóbb is lesz

A dpf és turbónyomáshoz kell plusz dolgot is a rendszerbe tenni, de azok még kísérlet alatt vannak

Pont ezaz, hogy most csak ezért nem utaznék fel Budapestre.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #10222 Dátum: 2021.01.23 szombat, 21:03:15 »

Szia!

Köszi a választ.
Nincs kivezetékezve, azt két szervizben is megnézték. Valami fapados megoldással vezetékelhették ki.
A vezérlő alatt mit értesz? Ha veszek gyári kábelkorbácsot, az kb. 80.000. (Eddig is ráköltöttem már kb. 90.000,-et)

Üdv.
Gergő

Veszel egy ilyen vezérlőt és ezzel kötitek be ez a legolcsóbb

https://royaltuning.hu/termek/nappali-menetfeny-vezerlo-elektronika-2-funkcios/
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #10223 Dátum: 2021.01.23 szombat, 21:07:11 »

Pont ezaz, hogy most csak ezért nem utaznék fel Budapestre.

Én fogtam a nejem és csak ezért felmentünk (500km), fél óra volt az egész  , de mivel hamar végeztünk igy csavarogtunk is egy jót  Wink
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #10224 Dátum: 2021.01.23 szombat, 21:20:16 »

Én fogtam a nejem és csak ezért felmentünk (500km), fél óra volt az egész  , de mivel hamar végeztünk igy csavarogtunk is egy jót  Wink
Mennék én, de most itt ez a Covid
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #10225 Dátum: 2021.01.23 szombat, 21:25:41 »

Mennék én, de most itt ez a Covid
Azt otthon hagyhatod.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10226 Dátum: 2021.01.23 szombat, 21:37:36 »

Azt otthon hagyhatod.
nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #10227 Dátum: 2021.01.24 vasárnap, 09:23:48 »

Mennék én, de most itt ez a Covid

Én májusba voltam, betartottuk a maszkviselést
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
tszab3
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #10228 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 08:17:35 »

 Kiss
Nehezen tudok elképzelni olyan akkuhibát, ami ilyen jelenséget okoz. Töltéshibát még kevésbé. Továbbra is valamilyen testelési problémát sejtek a háttérben. Át kell nézni a nagyáramú kábeleket és csatlakozási pontokat.


Megnézettem egy szerelővel(nem kimondottan villamosságis) a testkábelek, csatlakozási pontok rendben állítása szerint és nála remekül töltött 14,2V-on.
A környéken nem találtam villamosságist, aki megnézte volna.
Nem merem használni, meg hosszabb távra menni, mert már hagyott az út szélén sajnos az utóbbi pár hónapban. Volt hogy mentem 100km-és nem volt gond, volt hogy helyben mentem pár km-ert, aztán hibaüzenet, vészüzemmód, leállítás után meg nem indult.
Az aggasztó, hogy folyamatosan ég a töltéslámpa indítás után kb. 1 perc múlva, ami tényleg hibát jelezhet, annak ellenére, hogy sokszor jó töltést mutat.

Naplózva
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 413


E-mail
« Új hozzászólás #10229 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 08:41:05 »

Kiss

Megnézettem egy szerelővel(nem kimondottan villamosságis) a testkábelek, csatlakozási pontok rendben állítása szerint és nála remekül töltött 14,2V-on.
A környéken nem találtam villamosságist, aki megnézte volna.
Nem merem használni, meg hosszabb távra menni, mert már hagyott az út szélén sajnos az utóbbi pár hónapban. Volt hogy mentem 100km-és nem volt gond, volt hogy helyben mentem pár km-ert, aztán hibaüzenet, vészüzemmód, leállítás után meg nem indult.
Az aggasztó, hogy folyamatosan ég a töltéslámpa indítás után kb. 1 perc múlva, ami tényleg hibát jelezhet, annak ellenére, hogy sokszor jó töltést mutat.


Szia
A szerelo le is szedte azokat a testkabeleket vagy csak ranezett? Azert kerdem mert en nemreg pucoltam meg oket es bar felulrol jol neztek ki a kontakt maga tiszta rozsda volt.
Amugy milyen hibakodott ir ki teszteren? Ha mar vilagit a toltes tuti van valami kod is melle...

Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
tszab3
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #10230 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 09:45:22 »

Szia
A szerelo le is szedte azokat a testkabeleket vagy csak ranezett? Azert kerdem mert en nemreg pucoltam meg oket es bar felulrol jol neztek ki a kontakt maga tiszta rozsda volt.
Amugy milyen hibakodott ir ki teszteren? Ha mar vilagit a toltes tuti van valami kod is melle...

A szerelő annyit mondott, hogy a generátor és az önindító között jelez komunikációs problémát.
2 napig volt a szerelőnél, azt mondta alaposan megnézte a kábeleket.
Mint korábban írtam, hogy nyáron a kocsihoz ajánlott fesszabályozó lett cserélve és év elején akksi csere is volt.
Telefonon tudtam meg később egy fordban jártas szerelőtől, hogy a gyári  fesszabályozó kódot küld a központi rendszerbe, melyet sok utángyártott nem tud, így az is lehet a töltésvilágítás okozója.
Teljesen tanácstalan vagyok, kivel tudnám oly alaposan megnézetni, jogy megszűnjön végre a probléma.

Nehezen tudok elképzelni olyan akkuhibát, ami ilyen jelenséget okoz. Töltéshibát még kevésbé. Továbbra is valamilyen testelési problémát sejtek a háttérben. Át kell nézni a nagyáramú kábeleket és csatlakozási pontokat.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10231 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 10:17:49 »

A szerelő annyit mondott, hogy a generátor és az önindító között jelez komunikációs problémát.
2 napig volt a szerelőnél, azt mondta alaposan megnézte a kábeleket.
Mint korábban írtam, hogy nyáron a kocsihoz ajánlott fesszabályozó lett cserélve és év elején akksi csere is volt.
Telefonon tudtam meg később egy fordban jártas szerelőtől, hogy a gyári  fesszabályozó kódot küld a központi rendszerbe, melyet sok utángyártott nem tud, így az is lehet a töltésvilágítás okozója.
Teljesen tanácstalan vagyok, kivel tudnám oly alaposan megnézetni, jogy megszűnjön végre a probléma.
Rakass be egy bontott gyári generátort.Az a tuti.Ha megszűnik a hiba,az okozta,hogy nem illeszkedik a most fennlévő a rendszerbe a fesszab miatt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #10232 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 16:51:52 »



Amit ALF ír is jó és esetlegesen kapcsoljátok ki műszeresen az akkumulátor felügyeleti rendszert (BMS rendszert) és nem fog ugrálni 14 és 16 Volt között a töltés,
ugy fog viselkedni, mint egy sima generátor 14.4-14.5-l fog állandóan tölteni

Foscan.orgon olvastam, hogy sokan kikapcsolják a stabilabb működés miatt. (nekem is ki van kapcsolva)
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
tszab3
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #10233 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 19:39:45 »



Köszi a tippet. Muszáj továbblépni valahogy. Utánanézek, honnan tudnék szerezni akár próbára egy gyári generátort.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #10234 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 20:07:57 »

Amit ALF ír is jó és esetlegesen kapcsoljátok ki műszeresen az akkumulátor felügyeleti rendszert (BMS rendszert) és nem fog ugrálni 14 és 16 Volt között a töltés,
ugy fog viselkedni, mint egy sima generátor 14.4-14.5-l fog állandóan tölteni

Foscan.orgon olvastam, hogy sokan kikapcsolják a stabilabb működés miatt. (nekem is ki van kapcsolva)

Azon gondolkodjatok el, hogy okozhat egy generátor vagy még inkáb BMS hiba olyat, hogy az autó nem indul csak kattog majd 10 perc múlva meg beindul...
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #10235 Dátum: 2021.01.29 péntek, 06:22:39 »

Azon gondolkodjatok el, hogy okozhat egy generátor vagy még inkáb BMS hiba olyat, hogy az autó nem indul csak kattog majd 10 perc múlva meg beindul...

A BMS kikapcsolása NEM a nem indulásra lett írva, hanem a generátoron levő állítólagos nem OKOS feszszabályzó figyelmen kívül hagyása miatt
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #10236 Dátum: 2021.01.29 péntek, 07:57:53 »

A BMS kikapcsolása NEM a nem indulásra lett írva, hanem a generátoron levő állítólagos nem OKOS feszszabályzó figyelmen kívül hagyása miatt
Ezt én pontosan értem. Csak én egy alap közös hibát keresnék.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10237 Dátum: 2021.01.29 péntek, 10:28:09 »

Ezt én pontosan értem. Csak én egy alap közös hibát keresnék.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1595.msg1187291#msg1187291
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #10238 Dátum: 2021.01.29 péntek, 16:01:06 »

Hát ez az. http://mondeo.hu/index.php?topic=1595.msg1187252#msg1187252
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
tszab3
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #10239 Dátum: 2021.01.30 szombat, 01:21:59 »

Amit ALF ír is jó és esetlegesen kapcsoljátok ki műszeresen az akkumulátor felügyeleti rendszert (BMS rendszert) és nem fog ugrálni 14 és 16 Volt között a töltés,
ugy fog viselkedni, mint egy sima generátor 14.4-14.5-l fog állandóan tölteni

Foscan.orgon olvastam, hogy sokan kikapcsolják a stabilabb működés miatt. (nekem is ki van kapcsolva)


Köszi a javaslatot és a véleményezést mindenkinek.
Hétfőre kaptam egy szervízbe időpontot.
Egyelőre elmondom ott a hibajelenséget és a hol tölt, hol nem tapasztalatomat.
Megvárom mit mondanak a megtekintés, kimérés, javítás  után. Aztán bevetem ha szükséges a BMS kikapcsolás javaslatot.
Bár örülnék, ha e nélkül is megoldódna a dolog.
Sajnos voltam olyan elektromos szerelőnél is korábban, aki azt mondta, hogy nem lát problémát(akkor nála rendesen töltött) , és ha zavar a töltéslámpa folyamatos világítása kiköti nekem......
Mondom kösz, de gondolom sok villamos problémának az a visszajelzője, így kb. homokba dugom a fejem...
Az más kérdés, hogy tőle hazafelé jövet 3x kapcsolt vészüzemmódba a megtett 8km-en), a legvégén meg lekapcsolt mindent a műszerfalon is. Épp, hogy hazaértem.
Akkor rámértem az akkura(indulni már nem indult) és 11,3V-ot mutatott.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10240 Dátum: 2021.02.04 csütörtök, 17:46:53 »

Amikor visszaértem az autóhoz, egy férfi várt az autó mellett, aki azzal fogadott, hogy megzavarta a rablót, amikor gyalog arra jött és kérdezte, hogy az autó mögött kb. 3 m-re a földönfekvő táska az enyém-e?
Megdöbbenve tapasztaltam, hogy a laptoptáskám volt az (benne a laptoppal és egyéb iratokkal), amit a csomagtartóban hagytam, amíg bekísértem a gyereket (tudom, nem szabad az autóban semmi értéket tartani, de …).
Így minden cuccom megmaradt, köszönet a véletlenül arra járó ismeretlennek!

http://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/bunugyek/a-kozponti-zarat-hatastalanitottak-az-autokon-a
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Balcsix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #10241 Dátum: 2021.02.05 péntek, 21:18:03 »

Sziasztok!

TPMS problémával fordulnék hozzátok. Adott egy 2011-es Mondeo, ami gyárilag TPMS szenzorral van szerelve. Az autó vásárlásakor csak a nyári kerék garnitúra járt hozzá, amiben benne van a TPMS, és működik is hibátlanul.
Beszereztem hozzá egy téli garnitúrát is, amibe rakattam másik 4 darab TPMS szenzort, viszont a gumisnál nem volt gyári, ezért valami hamisítványt rakott bele (gondolom), így viszont időnként keréknyomás szenzor hibát ír.

A gumis szerint azért dobja a hibát, mert a nyári szettek is a garázsban vannak tárolva, és az eltérő nyomás okozhatja ezt. Viszont egy pár napja átraktam más helységbe, és még így is jelzi időnként a hibát. Máshol azt olvastam, hogy csak gyári szenzorral lesz hibátlan...

Az lenne a kérdésem, hogy ha megvenném a 4 darab gyári szenzort, és belerakatnám a téli szettbe, akkor nem lenne ilyen problémám? Illetve mindig át kellene "programozni" a szenzorokat a cserekor, vagy megoldahtó lenne ahogy jelenleg is van, hogy csak kerék le-fel, aztán kész?

Előre is köszönöm!
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #10242 Dátum: 2021.02.06 szombat, 17:33:59 »

Sziasztok!

TPMS problémával fordulnék hozzátok. Adott egy 2011-es Mondeo, ami gyárilag TPMS szenzorral van szerelve. Az autó vásárlásakor csak a nyári kerék garnitúra járt hozzá, amiben benne van a TPMS, és működik is hibátlanul.
Beszereztem hozzá egy téli garnitúrát is, amibe rakattam másik 4 darab TPMS szenzort, viszont a gumisnál nem volt gyári, ezért valami hamisítványt rakott bele (gondolom), így viszont időnként keréknyomás szenzor hibát ír.

A gumis szerint azért dobja a hibát, mert a nyári szettek is a garázsban vannak tárolva, és az eltérő nyomás okozhatja ezt. Viszont egy pár napja átraktam más helységbe, és még így is jelzi időnként a hibát. Máshol azt olvastam, hogy csak gyári szenzorral lesz hibátlan...

Az lenne a kérdésem, hogy ha megvenném a 4 darab gyári szenzort, és belerakatnám a téli szettbe, akkor nem lenne ilyen problémám? Illetve mindig át kellene "programozni" a szenzorokat a cserekor, vagy megoldahtó lenne ahogy jelenleg is van, hogy csak kerék le-fel, aztán kész?

Előre is köszönöm!

jó bele az utángyártott is, csak a megfelelőt kell belerakni. Nekem a nyári és a téli szettből is megadta magát 1-1db, utángyártott ment bele és azóta is jó. A gyárira elfizeted a gatyád. nem ér annyit.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Balcsix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #10243 Dátum: 2021.02.06 szombat, 18:48:56 »

jó bele az utángyártott is, csak a megfelelőt kell belerakni. Nekem a nyári és a téli szettből is megadta magát 1-1db, utángyártott ment bele és azóta is jó. A gyárira elfizeted a gatyád. nem ér annyit.

Tudtommal a gyári darabja 8k HUF (bár ez lehet csak valami akción belül volt ennyi), a gumis meg rámsózta a hamisítvány darabját 10-ért (akkor még nem voltam tisztában az árakkal).

Illetve közben kaptam olyan tanácsokat, hogy vegyem le az akkusarut, illetve fújjam túl a gumikat, majd engedjem vissza normál értékre, és eddig jónak látszik. Bár eddig is működött az összes szenzor, csak alkalmanként menetközben bedobta a keréknyomás szenzor hibát. Tényleg lehet, hogy az autó mellet lévő nyári kerekek zavartak be?

Annyi érdekesség még, hogy az hogy és miért lehet, hogy pl.: a bal első kereket a jobb hátsónak jelzi az autó. Nem úgy van, hogy a lökhárítóban lévő szenzorhoz eső legközelebbi TPMS-t automatikusan felismeri? Vagy minden egyes kerék helyzete előre programozva van? Ha így van, akkor én hogyan tudom otthon átkapcsolni az autót a "tanuló módba", ahol lehet programozni a kerekek helyzetét?
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.06 szombat, 18:51:36 írta Balcsix » Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #10244 Dátum: 2021.02.06 szombat, 20:11:31 »

Tudtommal a gyári darabja 8k HUF (bár ez lehet csak valami akción belül volt ennyi), a gumis meg rámsózta a hamisítvány darabját 10-ért (akkor még nem voltam tisztában az árakkal).

Illetve közben kaptam olyan tanácsokat, hogy vegyem le az akkusarut, illetve fújjam túl a gumikat, majd engedjem vissza normál értékre, és eddig jónak látszik. Bár eddig is működött az összes szenzor, csak alkalmanként menetközben bedobta a keréknyomás szenzor hibát. Tényleg lehet, hogy az autó mellet lévő nyári kerekek zavartak be?

Annyi érdekesség még, hogy az hogy és miért lehet, hogy pl.: a bal első kereket a jobb hátsónak jelzi az autó. Nem úgy van, hogy a lökhárítóban lévő szenzorhoz eső legközelebbi TPMS-t automatikusan felismeri? Vagy minden egyes kerék helyzete előre programozva van? Ha így van, akkor én hogyan tudom otthon átkapcsolni az autót a "tanuló módba", ahol lehet programozni a kerekek helyzetét?

ki mondta, hogy 8e? a gumis?  taps
Abból én is kérek! vigyor3

https://alkatreszfordpetranyi.hu/alkatreszek-ws-c2813,2939,2947,2962-p10-23348
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #10245 Dátum: 2021.02.06 szombat, 20:19:27 »

Tudtommal a gyári darabja 8k HUF (bár ez lehet csak valami akción belül volt ennyi), a gumis meg rámsózta a hamisítvány darabját 10-ért (akkor még nem voltam tisztában az árakkal).

Illetve közben kaptam olyan tanácsokat, hogy vegyem le az akkusarut, illetve fújjam túl a gumikat, majd engedjem vissza normál értékre, és eddig jónak látszik. Bár eddig is működött az összes szenzor, csak alkalmanként menetközben bedobta a keréknyomás szenzor hibát. Tényleg lehet, hogy az autó mellet lévő nyári kerekek zavartak be?

Annyi érdekesség még, hogy az hogy és miért lehet, hogy pl.: a bal első kereket a jobb hátsónak jelzi az autó. Nem úgy van, hogy a lökhárítóban lévő szenzorhoz eső legközelebbi TPMS-t automatikusan felismeri? Vagy minden egyes kerék helyzete előre programozva van? Ha így van, akkor én hogyan tudom otthon átkapcsolni az autót a "tanuló módba", ahol lehet programozni a kerekek helyzetét?

mind a 4 kerék mögött van 1db radar. Nem kell tanítani, mert felismeri őket. Sosem próbáltam, de lehet forscannel tudsz tanítani is.
Haveromnak le volt szakadva a jobb hátsó radar, és a megmaradt 3db radarrral is tökéletesen látta mind a 4 TPMS-t.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Balcsix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #10246 Dátum: 2021.02.06 szombat, 20:25:42 »

ki mondta, hogy 8e? a gumis?  taps
Abból én is kérek! vigyor3

https://alkatreszfordpetranyi.hu/alkatreszek-ws-c2813,2939,2947,2962-p10-23348

Mintha láttam volna pár hónapja valamelyik Ford kereskedés weboldalán, hogy 8e/db, de akkor rosszul emlékeztem. Cheesy

mind a 4 kerék mögött van 1db radar. Nem kell tanítani, mert felismeri őket. Sosem próbáltam, de lehet forscannel tudsz tanítani is.
Haveromnak le volt szakadva a jobb hátsó radar, és a megmaradt 3db radarrral is tökéletesen látta mind a 4 TPMS-t.

Igen, én is így tudtam, hogy nem kell tanítani, mert maguktól felismerik a radarok a szenzorokat. Csak ez kicsit érdekes, hogy nekem a bal hátsó kerekem nyomását a bal elsőnek jelzi, és fordítva. Cheesy
Pont ezért nem értem, hogy ez hogy lehetséges.
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.06 szombat, 20:28:24 írta Balcsix » Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #10247 Dátum: 2021.02.06 szombat, 20:38:18 »

Igen, én is így tudtam, hogy nem kell tanítani, mert maguktól felismerik a radarok a szenzorokat. Csak ez kicsit érdekes, hogy nekem a bal hátsó kerekem nyomását a bal elsőnek jelzi, és fordítva. Cheesy
Pont ezért nem értem, hogy ez hogy lehetséges.
Egy központi vevőegység van. Egyes típusokban van a kerekeknél egy-egy adó (nem radar), ami ingerli a TPMS szenzort, hogy küldjön jelet. Így tudja felismerni az autó, hogy melyik kerék pozícióhoz melyik TPMS érzékelő tartozik. Ha nincs ilyen, akkor véletlenszerűen osztja ki. Ilyen esetben lehet kézzel (ilyen-olyan módszerrel) betanítani melyik kerék hol van.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Balcsix
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #10248 Dátum: 2021.02.06 szombat, 20:51:32 »

Egy központi vevőegység van. Egyes típusokban van a kerekeknél egy-egy adó (nem radar), ami ingerli a TPMS szenzort, hogy küldjön jelet. Így tudja felismerni az autó, hogy melyik kerék pozícióhoz melyik TPMS érzékelő tartozik. Ha nincs ilyen, akkor véletlenszerűen osztja ki. Ilyen esetben lehet kézzel (ilyen-olyan módszerrel) betanítani melyik kerék hol van.

Értem, akkor ez gondolom nem egyedi probléma. Bár engem nem zavar, hogy melyiket melyik helyre rakja, csak jelezze ha gond van Smiley
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #10249 Dátum: 2021.02.06 szombat, 21:00:05 »

Egy központi vevőegység van. Egyes típusokban van a kerekeknél egy-egy adó (nem radar), ami ingerli a TPMS szenzort, hogy küldjön jelet. Így tudja felismerni az autó, hogy melyik kerék pozícióhoz melyik TPMS érzékelő tartozik. Ha nincs ilyen, akkor véletlenszerűen osztja ki. Ilyen esetben lehet kézzel (ilyen-olyan módszerrel) betanítani melyik kerék hol van.

az adó a szenzorban van, nem a kerekek mögött. Ott antenna van, igaz én radarnak írtam, de lényegében az egy vevő. Én úgy tudom, de javíts ki, hogy nem az antenna gerjeszti a szenzort, hogy adjon jelet, hanem maga a szenzor ad ki (Renaultnál biztosan) 30mp-nként jelet, amit fogad az antenna.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Oldalak: 1 ... 198 199 200 201 202 203 204 [205] 206 207 208 209 210 211 212 213   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.069 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.