Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 20:40:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 146 147 148 149 150 151 152 [153] 154 155 156 157 158 159 160 ... 213   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3593600 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #7600 Dátum: 2017.04.13 csütörtök, 20:55:10 »

1.8 tdci-ben :
A napokban jött elő a jelenség, hogy a kiló méteróra mutatója és a fordulatszám mérőóra mutatója valamint az üzemanyag szint és a víz hőfok szint, beragad mind egyszerre egy pontban. Pl.: a km/h megragad 120-nál, a fordulat meg 2300 környékén. A többi mutató meg a normál szinteknél, mind ezt menet közben. De mar reggel beindítottam tolattam 5 métert és úgy maradt minden mutató alacsony fordulatnál ragadt meg a fordulatszám mérő, a km/h 10-nél, a vízhőfok még be sem melegedett az úgy maradt alsó állásban. De volt rá példa, hogy a fordulatszám mérő 4000nél ragadt be, úgy hogy addig sosem pörgettem még el, meg egy tök alacsony km/h-nál. Ezt 2-3 napja csinálja az autó, minden más vissza jelző lámpa jól működik. A probléma úgy oldódik meg ha leállítottam az autót, akkor a mutatók még a megragadt állásban maradnak, majd amikor újra gyújtást adok rá, akkor térnek vissza a mutatók az alap állásba, de azt is egymástól eltérően 1-2 másodperc különbséggel.

Én ilyet még nem láttam menet közben, fogalmam sincs mi lehet a gond, vagy hova forduljak ezzel??
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7601 Dátum: 2017.04.14 péntek, 18:10:08 »

Cserélt már valaki faceliftes convers műszerfalat prefaceliftes autóba?
Működőképes dolog ez, vagy felejtő, mert teljesen más a faceliftes műszerfal?

Szintén a faceliftes sony fejes jó a prefaceliftbe?
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.14 péntek, 18:13:41 írta Szlobi » Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #7602 Dátum: 2017.04.14 péntek, 20:12:40 »

Cserélt már valaki faceliftes convers műszerfalat prefaceliftes autóba?
Működőképes dolog ez, vagy felejtő, mert teljesen más a faceliftes műszerfal?

Szintén a faceliftes sony fejes jó a prefaceliftbe?
A sony jó bele, csak az antennához kell egy átalakító (én már cseréltem).
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7603 Dátum: 2017.04.14 péntek, 20:17:30 »

A sony jó bele, csak az antennához kell egy átalakító (én már cseréltem).

Van valami kül esetleg jobban szól, vagy tökugyanaz?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #7604 Dátum: 2017.04.14 péntek, 20:42:55 »

Van valami kül esetleg jobban szól, vagy tökugyanaz?
Tök ugyanaz, csak más az antenna csatlakozója.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
maximális
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



« Új hozzászólás #7605 Dátum: 2017.04.15 szombat, 00:05:19 »

Sziasztok!
CDC 6006 Rádióhoz tud valaki esetleg kódot szerezni, nyugodtan levettem az akku sarut mert tudtam hogy fel van írva a rádió kezelési könyvébe, de már az egész házat felforgattuk és nem találjuk a kezelésit.
Naplózva

S-MAX 2.0 TDCi Titanium 2006 DPF nélkül QXWB motorkód
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7606 Dátum: 2017.04.15 szombat, 09:01:26 »

Sziasztok!
CDC 6006 Rádióhoz tud valaki esetleg kódot szerezni, nyugodtan levettem az akku sarut mert tudtam hogy fel van írva a rádió kezelési könyvébe, de már az egész házat felforgattuk és nem találjuk a kezelésit.
írd fel a szériaszámot a tetejéről.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
maximális
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



« Új hozzászólás #7607 Dátum: 2017.04.15 szombat, 10:04:39 »

írd fel a szériaszámot a tetejéről.

Ugy érted, hogy vegyem ki a rádiót és onnan? Sajnos nincs kiszedőm, ezért az nem lenne egyszerű.
Vagy az 1-es 6-os gomb nyomására kiírt adatokra gondolsz?
Előre is köszi a segítséget, mert már éjszaka is azt álmodtam hogy keresem kezelésiét amibe fel van írva. worship
Naplózva

S-MAX 2.0 TDCi Titanium 2006 DPF nélkül QXWB motorkód
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7608 Dátum: 2017.04.15 szombat, 10:39:19 »

Ugy érted, hogy vegyem ki a rádiót és onnan? Sajnos nincs kiszedőm, ezért az nem lenne egyszerű.
Vagy az 1-es 6-os gomb nyomására kiírt adatokra gondolsz?
Előre is köszi a segítséget, mert már éjszaka is azt álmodtam hogy keresem kezelésiét amibe fel van írva. worship
smaxhoz kell kiszedő? jah...

pedig kikell szedni a szériához. vagy szakszervíz,aki alvázszám alapján megmondja pénzmagért.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.15 szombat, 10:42:20 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
maximális
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



« Új hozzászólás #7609 Dátum: 2017.04.15 szombat, 10:43:18 »

smaxhoz kell kiszedő?

Van 4 db rés oda kell ilyen kés szerű célszerszámot bedugi.
Naplózva

S-MAX 2.0 TDCi Titanium 2006 DPF nélkül QXWB motorkód
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7610 Dátum: 2017.04.15 szombat, 10:44:29 »

Van 4 db rés oda kell ilyen kés szerű célszerszámot bedugi.
igen,közben rájöttem.a korai modellekbe szerelték ezt a rádiót....

Mit ír ki az 1-6 gombra?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
maximális
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



« Új hozzászólás #7611 Dátum: 2017.04.15 szombat, 10:57:08 »

igen,közben rájöttem.a korai modellekbe szerelték ezt a rádiót....

Mit ír ki az 1-6 gombra?

MCD GGD5 8

ALIGN

SWP1-6C1T

SWP2--14C044

SWP3-BE

SWP4-

ezek jönnek sorban.

Gondolom az első sor a lényeg.
Naplózva

S-MAX 2.0 TDCi Titanium 2006 DPF nélkül QXWB motorkód
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7612 Dátum: 2017.04.15 szombat, 11:55:48 »

MCD GGD5 8

ALIGN

SWP1-6C1T

SWP2--14C044

SWP3-BE

SWP4-

ezek jönnek sorban.

Gondolom az első sor a lényeg.
ez nem sokat mond.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
maximális
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



« Új hozzászólás #7613 Dátum: 2017.04.15 szombat, 13:05:58 »

ez nem sokat mond.

Megvan! Megtaláltuk, 2 nap keresés után! taps taps taps
Szép napot mindenkinek! Sok locsolót a lányoknak, és jó locsolást a fiuknak!
Naplózva

S-MAX 2.0 TDCi Titanium 2006 DPF nélkül QXWB motorkód
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7614 Dátum: 2017.04.15 szombat, 14:59:58 »

Megvan! Megtaláltuk, 2 nap keresés után! taps taps taps
Szép napot mindenkinek! Sok locsolót a lányoknak, és jó locsolást a fiuknak!
eplus2 eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Dexter01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


« Új hozzászólás #7615 Dátum: 2017.04.17 hétfő, 17:53:19 »

Ford USB music box-ról van valakinek infoja? Milyen jól működik? Honnan lehet beszerezni? Milyen nehéz beépíteni? Melyik rádiókhoz használható?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7616 Dátum: 2017.04.18 kedd, 09:15:35 »

Ford USB music box-ról van valakinek infoja? Milyen jól működik? Honnan lehet beszerezni? Milyen nehéz beépíteni? Melyik rádiókhoz használható?
Beszerezni használtan lehet. Bekötni szerintem egyszerű, vagy CD tár csatlakozósat veszel (ha van ilyen csati a fejegységen), vagy aux-ra kötendő.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7617 Dátum: 2017.04.18 kedd, 09:59:12 »

Beszerezni használtan lehet. Bekötni szerintem egyszerű, vagy CD tár csatlakozósat veszel (ha van ilyen csati a fejegységen), vagy aux-ra kötendő.
újonnan már nem rendelhető?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dexter01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


« Új hozzászólás #7618 Dátum: 2017.04.18 kedd, 10:04:55 »

Beszerezni használtan lehet. Bekötni szerintem egyszerű, vagy CD tár csatlakozósat veszel (ha van ilyen csati a fejegységen), vagy aux-ra kötendő.

Sima ezüst színű ovál 6000cd-vel működhet? Nem tudod véletlen azon van cd tár csati?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7619 Dátum: 2017.04.18 kedd, 10:06:31 »

újonnan már nem rendelhető?
de.tavaly kérdeztem 35volt,de 18ért már utánad dobja a ford.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7620 Dátum: 2017.04.18 kedd, 15:33:45 »

de.tavaly kérdeztem 35volt,de 18ért már utánad dobja a ford.
Én meg rendeltem egyet a Nagyautótól, de nem tudták megrendelni.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7621 Dátum: 2017.04.18 kedd, 17:13:21 »

Én meg rendeltem egyet a Nagyautótól, de nem tudták megrendelni.
budaörsön voltam benn a turbócső szettért,és ott mondta a szervízvezető.2015 ben meg csepelen vettem felniközepeket a Védgát utcában,és ott volt is raktáron.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7622 Dátum: 2017.04.18 kedd, 17:42:48 »

budaörsön voltam benn a turbócső szettért,és ott mondta a szervízvezető.2015 ben meg csepelen vettem felniközepeket a Védgát utcában,és ott volt is raktáron.
eljen
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7623 Dátum: 2017.04.18 kedd, 18:27:17 »

de.tavaly kérdeztem 35volt,de 18ért már utánad dobja a ford.
mi ennek a szettnek a cikkszáma?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7624 Dátum: 2017.04.18 kedd, 19:24:15 »

mi ennek a szettnek a cikkszáma?
talán 1746768 de ez már nem biztos, hogy a gyárinak a cikkszáma....valahol pedig elmentettem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 398



« Új hozzászólás #7625 Dátum: 2017.04.18 kedd, 19:51:45 »

talán 1746768 de ez már nem biztos, hogy a gyárinak a cikkszáma....valahol pedig elmentettem.
Én is ezt a cikkszámot találtam a neten, de sehol sem találtam rendelhetőt.
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7626 Dátum: 2017.04.18 kedd, 20:11:30 »

Én is ezt a cikkszámot találtam a neten, de sehol sem találtam rendelhetőt.
sarki unixba besétálsz és 16200ft
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7627 Dátum: 2017.04.18 kedd, 20:12:45 »

talán 1746768 de ez már nem biztos, hogy a gyárinak a cikkszáma....valahol pedig elmentettem.
elvileg ez az eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7628 Dátum: 2017.04.18 kedd, 20:15:11 »

Én is ezt a cikkszámot találtam a neten, de sehol sem találtam rendelhetőt.
ford márkakareskedésekben rendelhető.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7629 Dátum: 2017.04.18 kedd, 21:44:34 »

A hétvégén kipróbáltam, lehet-e AFS fényszóró rendszerre szintezőt kötni. -> Lehet, de nem működik.
További eredménye lett, hogy az AFS rendszer hibaüzenettel megállt: LIN kódolási hiba. Azóta sem sikerült megszüntetni, tehát kanyarkövetés nuku. Ami még jobb, hogy a jobb oldali fényszóró a jobb végponton fixálta magát, így most kb az út menti fákat világítja (ideális, ha sok éles jobb kanyar van az úton és/vagy útszéli "szolgáltatók" nézegetéséhez).
Mivel kb az a feltételezésem, hogy valami elb.szott elfordulási utasítást kapott a fényszóró rendszer (álló helyzetben...), ami miatt megszorult a végállásban az elfordításért felelős motor, rászántam magam, hogy felboncolom az egyik döglött motort. Sajnos van két döglött darabom, így volt mit. Az egyik schenker88 kolléga zárófedél nélküli fényszórójából származik és teljesen rozsdás (csodálkozott, hogy nem működik...), a másik a sajátomból van, ez szivatott 3 hónapon keresztül.

Ha mindig is tudni szerettétek volna, hogy mitől hogy mozog az AFS rendszer, most megtudhatjátok (ha nem, érdemes tovább görgetni az oldalt).

Tehát a boncolás tárgya ez az alkatrész (6H52-13K198-BA):

Így néz ki leszedett alsó fedéllel. Az elektronikát az 5 forrasztott láb is rögzíti, ki kellett forrasztani a lábakat.


Elektronika külön. Nem egy nagy cucc:


Már elektronika nélkül.


A nehézség ez után jött: az egész cucc kicsi "fülekkel" van összefogva. A fülek készülékház fém lemezeinek függelékei, ezek rögzítik a műanyag elemeket is.

Alsó műanyag ház leszerelve. A csatlakozó tűk között látszik az egyik fordított "T" alakú rögzítő köröm.


Felső műanyag burkolat leszerelve:


Itt már kb. látszik, hogy a fém ház 3 részből áll. A szétszedéshez a peremeken kissé túlnyúló karmokat kellett széthajtogatni.

Lassan előbújnak a belsőségek: egy bazi nagy tekercs az alsó házrész alatt.


És egy másik bazi nagy (de fehér házas) tekercs a felső házrész alatt. Ekkor már csak a középső vázrész maradt meg a házból, itt jól látszanak a burkolat részét képező, karmos rögzítő elemek is a széleken.


Lent a csatlakozó blokk is:


Ez van, ha leveszem az alsó, fekete házas tekercset:


Ez meg, ha leveszem a felsőt is. Itt derül fény a működésre is: A tekercsek mágneskorongokat forgatnak, amik egy belül menetes, középen csapágyazott hüvelyre vannak rögzítve. Az elfordulás hatására a menetes fém szár ki- és vissza tud mozogni (ez fordítja a fényszóró testet). A felső tekercs levételéhez ki kellett tekerni a menetes szárat a helyéről. Látszik, hogy szépen be van "zsírozva", hogy szépen járjon. A fehér tekercs csak a gömbfej levétele után távolítható el a tengelyről.


A fehér tekercs belső része. Kevéssé látszik a mélyben, de a tengelyt egy fekete korong rögzíti elfordulás ellen.


Így néz ki a középrész a lebontott forgó mágnesekkel. Az alsó képen látszik a csapágy, illetve a belső menet is.




És végezetül egy elrettentő erejű kép arról, hogy mi történik a lámpatest alsó részén lévő állítómotorral, ha sokáig hátsó fedél nélkül használjuk a lámpát, és bejut a víz. Ez a motor Schenker88 kolléga gépéről származik, félig szétszedett állapotban van. Ennek a középrésze már nem forog sehová, azért is nem ment az AFS rendszer.


A szétszedés célja az volt, hogy kiderítsem, mi tud elromlani egy ilyen motorban (kb semmi, ha nem rozsdásodik össze), illetve hogy van-e visszacsatolás a vezérlés felé, ami védi a motort. Végálláskapcsoló, szenzor, bármi. De a jelek szerint nincs. Van 2db 12voltos 7,5ohm ellenállású tekercsünk, amikre változó polaritással kapcsol áramot a vezérlés. A 2 tekercs együttes erővel elforgatja a belső mágneseket, melynek hatására a fényszóró állításáért felelős tengely kiemelkedik v. visszamegy.  A tekercsekre 12v-ot direktben kapcsolva (oldalsó csalakozón keresztül) is lehet működtetni, de ilyenkor kérdés, mit szól az elektronika.

Ha sikerül roncsolásmentesen szétszedni, össze is rakható. A képeket is összerakás közben készítettem, így az első képen a végeredmény látszik. A két döglött motorból csináltam egyet: a rozsdás darab elektronikáját tettem rá a jó fizikai állapotnak örvendő motorra. Még nem teszteltem, hogy mit szól hozzá, ha be is építem. Persze nincs rá garancia, hogy az elektronika működőképes, de legalább roszabb nem lett, mint volt.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7630 Dátum: 2017.04.18 kedd, 22:08:13 »

Idézetet írta: Relhist link=top
király.nem unatkoztal.
Mi 10 éve gyártunk franciáknak automata ködlampa mozgatokat.
Azok is motorral allitanak egy menetes orsót.mondhatni kiserteties a hasonlóság.egy mintapéldanyom van is valahol.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7631 Dátum: 2017.04.18 kedd, 22:43:08 »

A hétvégén kipróbáltam, lehet-e AFS fényszóró rendszerre szintezőt kötni. -> Lehet, de nem működik.
További eredménye lett, hogy az AFS rendszer hibaüzenettel megállt: LIN kódolási hiba. Azóta sem sikerült megszüntetni, tehát kanyarkövetés nuku. Ami még jobb, hogy a jobb oldali fényszóró a jobb végponton fixálta magát, így most kb az út menti fákat világítja (ideális, ha sok éles jobb kanyar van az úton és/vagy útszéli "szolgáltatók" nézegetéséhez).
Mivel kb az a feltételezésem, hogy valami elb.szott elfordulási utasítást kapott a fényszóró rendszer (álló helyzetben...), ami miatt megszorult a végállásban az elfordításért felelős motor, rászántam magam, hogy felboncolom az egyik döglött motort. Sajnos van két döglött darabom, így volt mit. Az egyik schenker88 kolléga zárófedél nélküli fényszórójából származik és teljesen rozsdás (csodálkozott, hogy nem működik...), a másik a sajátomból van, ez szivatott 3 hónapon keresztül.

Ha mindig is tudni szerettétek volna, hogy mitől hogy mozog az AFS rendszer, most megtudhatjátok (ha nem, érdemes tovább görgetni az oldalt).

Tehát a boncolás tárgya ez az alkatrész (6H52-13K198-BA):
[img width=480 height=600]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_009.jpg[/img
Így néz ki leszedett alsó fedéllel. Az elektronikát az 5 forrasztott láb is rögzíti, ki kellett forrasztani a lábakat.
[img width=480 height=600]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_0061.jpg[/img

Elektronika külön. Nem egy nagy cucc:
[img width=480 height=600]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_0071.jpg[/img

Már elektronika nélkül.
[img width=480 height=600]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_0051.jpg[/img

A nehézség ez után jött: az egész cucc kicsi "fülekkel" van összefogva. A fülek készülékház fém lemezeinek függelékei, ezek rögzítik a műanyag elemeket is.

Alsó műanyag ház leszerelve. A csatlakozó tűk között látszik az egyik fordított "T" alakú rögzítő köröm.
[img width=480 height=600]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_0041.jpg[/img

Felső műanyag burkolat leszerelve:
[img width=480 height=600]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_0031.jpg[/img

Itt már kb. látszik, hogy a fém ház 3 részből áll. A szétszedéshez a peremeken kissé túlnyúló karmokat kellett széthajtogatni.

Lassan előbújnak a belsőségek: egy bazi nagy tekercs az alsó házrész alatt.
[img width=480 height=600]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_0021.jpg[/img

És egy másik bazi nagy (de fehér házas) tekercs a felső házrész alatt. Ekkor már csak a középső vázrész maradt meg a házból, itt jól látszanak a burkolat részét képező, karmos rögzítő elemek is a széleken.
[img width=480 height=600]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_002.jpg[/img

Lent a csatlakozó blokk is:
[img width=480 height=600]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_001.jpg[/img

Ez van, ha leveszem az alsó, fekete házas tekercset:
[img width=480 height=600]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_003.jpg[/img

Ez meg, ha leveszem a felsőt is. Itt derül fény a működésre is: A tekercsek mágneskorongokat forgatnak, amik egy belül menetes, középen csapágyazott hüvelyre vannak rögzítve. Az elfordulás hatására a menetes fém szár ki- és vissza tud mozogni (ez fordítja a fényszóró testet). A felső tekercs levételéhez ki kellett tekerni a menetes szárat a helyéről. Látszik, hogy szépen be van "zsírozva", hogy szépen járjon. A fehér tekercs csak a gömbfej levétele után távolítható el a tengelyről.
[img width=600 height=480]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_004.jpg[/img

A fehér tekercs belső része. Kevéssé látszik a mélyben, de a tengelyt egy fekete korong rögzíti elfordulás ellen.
[img width=600 height=480]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_0011.jpg[/img

Így néz ki a középrész a lebontott forgó mágnesekkel. Az alsó képen látszik a csapágy, illetve a belső menet is.
[img width=600 height=480]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_0001.jpg[/img
[img width=600 height=480]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_006.jpg[/img


És végezetül egy elrettentő erejű kép arról, hogy mi történik a lámpatest alsó részén lévő állítómotorral, ha sokáig hátsó fedél nélkül használjuk a lámpát, és bejut a víz. Ez a motor Schenker88 kolléga gépéről származik, félig szétszedett állapotban van. Ennek a középrésze már nem forog sehová, azért is nem ment az AFS rendszer.
[img width=480 height=600]https://www.kephost.com/images/2017/04/18/File_008.jpg[/img

A szétszedés célja az volt, hogy kiderítsem, mi tud elromlani egy ilyen motorban (kb semmi, ha nem rozsdásodik össze), illetve hogy van-e visszacsatolás a vezérlés felé, ami védi a motort. Végálláskapcsoló, szenzor, bármi. De a jelek szerint nincs. Van 2db 12voltos 7,5ohm ellenállású tekercsünk, amikre változó polaritással kapcsol áramot a vezérlés. A 2 tekercs együttes erővel elforgatja a belső mágneseket, melynek hatására a fényszóró állításáért felelős tengely kiemelkedik v. visszamegy.  A tekercsekre 12v-ot direktben kapcsolva (oldalsó csalakozón keresztül) is lehet működtetni, de ilyenkor kérdés, mit szól az elektronika.

Ha sikerül roncsolásmentesen szétszedni, össze is rakható. A képeket is összerakás közben készítettem, így az első képen a végeredmény látszik. A két döglött motorból csináltam egyet: a rozsdás darab elektronikáját tettem rá a jó fizikai állapotnak örvendő motorra. Még nem teszteltem, hogy mit szól hozzá, ha be is építem. Persze nincs rá garancia, hogy az elektronika működőképes, de legalább roszabb nem lett, mint volt.


Aztaaa..... Neked mennyi időn van!  vigyor3
Rengeteg ilyen motort dobálok/dobáltam ki. Meg még cifrábbakat is, fényszóró csere....
AdminA kapott régebben ilyen okos lámpákat, belsőségeket.... tőlem, játszani. Neki is sok ideje van....
VW, AUDI már régóta ilyen motorokat használ a lámpákban, de több eszük van és csak simán a fémes résszel szerelik.
Így nem rohad bele a müa házba.  Cool


Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7632 Dátum: 2017.04.19 szerda, 17:32:26 »

http://www.che1.com/product/tl105-electric-tailgate-lift-assist-system/#panel-2400-0-0-1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #7633 Dátum: 2017.04.19 szerda, 17:44:24 »

Nem rossz. Ha még egyszer felkeznék az árát, meg is érné.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #7634 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 07:48:57 »

Sziasztok.
1 hónapon belül másodszor ég ki a féklámpám, először csak a bal oldali, most pedig  mindkettő egyszerre. Valami elektromos baj okozhatja ezt? Az egyik izzó kilyukadt. Gondolok arra, hogy rosszul raktam vissza, és nekiütődött a keretnek és ezért égett ki, de ilyenkor "viszi magával" a másik oldalit is???
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7635 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 09:10:18 »

Nem rossz. Ha még egyszer felkeznék az árát, meg is érné.

Igazából egy funkció hiányzik belőle, és szerintem ebben az lenne a legfontosabb. Mégpedig a láblóbálós nyitás. Ha gombot tudok nyomni, akkor egy kezem szabad, azaz nyitni is tudok.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7636 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 13:21:06 »

Gondolkodok TPMS szenzor beszerzésén. Prefacelifthez tudtok mondani típust, hogy mit keressek?

Ezt találtam: http://www.ebay.com/itm/Set-of-4-Genuine-For-Ford-Motorcraft-Tire-Pressure-Sensors-TPMS-DE8T-1A180-AA-/311799463379?fits=Make%3AFord&hash=item4898b23dd3:g:-~gAAOSw~AVYnYyu&vxp=mtr#vi-ilComp

De itt a listába nem szerepel a mondeo.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7637 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 14:13:52 »

Gondolkodok TPMS szenzor beszerzésén. Prefacelifthez tudtok mondani típust, hogy mit keressek?

Ezt találtam: http://www.ebay.com/itm/Set-of-4-Genuine-For-Ford-Motorcraft-Tire-Pressure-Sensors-TPMS-DE8T-1A180-AA-/311799463379?fits=Make%3AFord&hash=item4898b23dd3:g:-~gAAOSw~AVYnYyu&vxp=mtr#vi-ilComp

De itt a listába nem szerepel a mondeo.
írj az eladónak,kérdezd meg tőle,hogy tud-e mondeohoz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mentatea
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



« Új hozzászólás #7638 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 14:16:08 »

Gondolkodok TPMS szenzor beszerzésén. Prefacelifthez tudtok mondani típust, hogy mit keressek?

Ezt találtam: http://www.ebay.com/itm/Set-of-4-Genuine-For-Ford-Motorcraft-Tire-Pressure-Sensors-TPMS-DE8T-1A180-AA-/311799463379?fits=Make%3AFord&hash=item4898b23dd3:g:-~gAAOSw~AVYnYyu&vxp=mtr#vi-ilComp

De itt a listába nem szerepel a mondeo.

Ha meglesz a kerekekben a TPMS, mivel veszed az általuk mért értéket?
Naplózva

Mondeo Turnier Mk4 FL 2012/06 2.0TDCI 163LE
Mondeo Turnier Mk5 FL 2021/11 Hybrid
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7639 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 14:19:18 »

Ha meglesz a kerekekben a TPMS, mivel veszed az általuk mért értéket?
vesz egy ilyet. vigyor3

https://www.aliexpress.com/item/Car-TPMS-Tire-Pressure-Monitoring-System-Wireless-LCD-Display-with-Four-External-Sensor-Alarm-System-Improve/32714815542.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10068_10136_10137_10060_10138_10155_10062_10156_10154_10056_10055_10054_10059_10099_10103_10102_10096_10148_10147_10052_10053_10142_10107_10050_10143_10051_10171_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10037_10032_10078_10079_10077_10073_10070_10123_10124-10032,searchweb201603_10,afswitch_1,ppcSwitch_4&btsid=29ef485c-689a-4664-be47-b90c53135622&algo_expid=f08f2d2e-072a-443d-8921-54eb64a4bfe6-13&algo_pvid=f08f2d2e-072a-443d-8921-54eb64a4bfe6
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7640 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 14:19:26 »

Ha meglesz a kerekekben a TPMS, mivel veszed az általuk mért értéket?

Pontosan.

Ja, és nem az a lényeg, hanem, hogy van benne.  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7641 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 15:02:42 »

Ha meglesz a kerekekben a TPMS, mivel veszed az általuk mért értéket?

Gondolom egy ilyennel: http://www.ebay.com/itm/Genuine-Ford-DG1Z15604D-Tire-Pressure-Monitoring-System-TPMS-Receiver-A2-/182462812147?hash=item2a7ba18ff3:g:TuQAAOSw32lYrHDV&vxp=mtr
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7642 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 15:07:14 »

Gondolkodok TPMS szenzor beszerzésén. Prefacelifthez tudtok mondani típust, hogy mit keressek?

Ezt találtam: http://www.ebay.com/itm/Set-of-4-Genuine-For-Ford-Motorcraft-Tire-Pressure-Sensors-TPMS-DE8T-1A180-AA-/311799463379?fits=Make%3AFord&hash=item4898b23dd3:g:-~gAAOSw~AVYnYyu&vxp=mtr#vi-ilComp

De itt a listába nem szerepel a mondeo.
powerfordot keresd meg, azt hiszem neki van erre megoldása
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7643 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 15:24:40 »

powerfordot keresd meg, azt hiszem neki van erre megoldása

Ma voltam nála aktiválva lett a funkció, de ha vevőt is venni kéne, akkor inkább hagyom az egészet annyit már nem ér meg. Smiley
Apropó a Converst frissítettük prefacelift, lett megint újdonság az előző updatehez képest szóval ajánlom aki agyal rajta esetleg.
Most azon agyalok megéri-e navit venni a sony fejes helyére.  Huh?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7644 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 15:25:36 »

Ma voltam nála aktiválva lett a funkció, de ha vevőt is venni kéne, akkor inkább hagyom az egészet annyit már nem ér meg. Smiley
Apropó a Converst frissítettük prefacelift, lett megint újdonság az előző updatehez képest szóval ajánlom aki agyal rajta esetleg.
Most azon agyalok megéri-e navit venni a sony fejes helyére.  Huh?
mi az újdonság?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #7645 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 15:35:31 »

Ma voltam nála aktiválva lett a funkció, de ha vevőt is venni kéne, akkor inkább hagyom az egészet annyit már nem ér meg. Smiley
Apropó a Converst frissítettük prefacelift, lett megint újdonság az előző updatehez képest szóval ajánlom aki agyal rajta esetleg.
Most azon agyalok megéri-e navit venni a sony fejes helyére.  Huh?

Meg. Nekem így lett tolatókamerám. (is) nyes
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7646 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 15:52:30 »

Meg. Nekem így lett tolatókamerám. (is) nyes

Jó, neked és Alfnak szüksége lehet rá, egy átlagos ember azért kilát az autóból.  eplus2 hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #7647 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 16:15:26 »

Jó, neked és Alfnak szüksége lehet rá, egy átlagos ember azért kilát az autóból.  eplus2 hehe

Nem periszkópot raktam bele, hanem tolatókamerát! beka3
Sokszor előnyös ha szűk helyre kell berakni.  eplus2
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7648 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 16:39:11 »


Sokszor előnyös ha szűk helyre kell berakni.  eplus2
A BT-nek? hehe hehe szűk?mintha azt mondtad volna,hogy még szűz..... taps eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #7649 Dátum: 2017.04.20 csütörtök, 16:49:49 »

A BT-nek? hehe hehe szűk?mintha azt mondtad volna,hogy még szűz..... taps eplus2

Ezt most elvesztettem, arra tippeltem hogy BT csapja le a magas labdát...
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Oldalak: 1 ... 146 147 148 149 150 151 152 [153] 154 155 156 157 158 159 160 ... 213   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.097 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.