Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 21:43:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 213   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3577648 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #900 Dátum: 2012.09.05 szerda, 13:33:51 »

Nos, kicsit jobban beleásva: meg van a megoldás a kb 20%ra dimmelt távfény menetfényként használásának hivatalosságára.

Csak egy kicsit jogász fejjel kell gondolkodni! Wink

Ugyanis mit mondanak a vonatkozó jogszabályok paragrafusai?
------
55/A. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
(1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

55/B. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
(1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
------
Tehát FEL SZABAD SZERELNI ilyen lámpát.
Na most. Mivel én nem szerelek fel semmilyen menetjelző lámpát, ezért nem is kell, hogy legyen sehol RL jelölés.
Mivel működési szempontból pont úgy működik, mint ami a menetjelző lámpára vonatkozik, s olyan is az elhelyezkedése, mint ami az előírt, ezért a továbbiakban nem lehet belekötni. (ugyi nincs szabályozva ez a kérdés, s ami meg nincs tiltva, azt lehet)

1 dolgot kell tudni, hogy az ECE R87 szabvány mondja meg, hogy hány candella a fénykibocsátása, ezért az elektronikának olyannak kell lenni, hogy a kibocsátott fény abba a tartományba essen, ami az előírás.
ECE Regulation 87, Revision 2: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/r087r2e.pdf

(7.1. The luminous intensity of the light emitted by each lamp shall not be less than 400 cd in the axis of reference.
7.2.2. not exceed 1,200 cd in any direction the lamp is visible.)

Van egy srác, 10E-ért ad +os és -os elektronikát, ha kell adok kontaktot.

JA.
A fentiek szigorúan az én szubjektív értelmezésemben értendőek!
Mindenki saját felelősségére alakítgasson a fentiek szerint!
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #901 Dátum: 2012.09.05 szerda, 15:06:25 »

Srácok,
tudja vki, hogy milyen típusú izzó kell a JamesBond ködlámpába?
H8 (35W)?
H11 (55W)?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #902 Dátum: 2012.09.05 szerda, 15:16:51 »

Srácok,
tudja vki, hogy milyen típusú izzó kell a JamesBond ködlámpába?
H8 (35W)?
H11 (55W)?


Ezért hívtál?

H8
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #903 Dátum: 2012.09.05 szerda, 15:17:09 »

Ezért hívtál?

H8

Vagy H11.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #904 Dátum: 2012.09.05 szerda, 15:18:20 »

Vagy H11.  vigyor3

H8. megnéztem.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #905 Dátum: 2012.09.05 szerda, 15:21:40 »

H8. megnéztem.


Hol nézted meg?  vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #906 Dátum: 2012.09.05 szerda, 15:22:33 »

Ezért hívtál?

H8

Nem, azért, hogy mi a véleményed a távfényes jogszabályértelmezésemről...
(bocs, pörgök rendesen a témán...)
De aranyegyecsém! Ne kelljen mán ezé külön hívnom Téged...  vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #907 Dátum: 2012.09.05 szerda, 15:28:38 »

Nem, azért, hogy mi a véleményed a távfényes jogszabályértelmezésemről...
(bocs, pörgök rendesen a témán...)
De aranyegyecsém! Ne kelljen mán ezé külön hívnom Téged...  vigyor3

Egyeztetésen ülök.  vigyor3

Ha nincs a lámpában R87 jelzés (ha jól emlékszem), akkor értelemzehetd azt, ahogy akarod, nem lesz jó.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #908 Dátum: 2012.09.05 szerda, 15:31:33 »

Egyeztetésen ülök.  vigyor3

Ha nincs a lámpában R87 jelzés (ha jól emlékszem), akkor értelemzehetd azt, ahogy akarod, nem lesz jó.


 vigyor3
nagyon helyes, hogy ott ülsz.  nyes
ne felejtsétek majd el pls ezt az R87/RL dolgot is tisztázni, hogy lehessen a dimmelt távfényem hivatalosan is DRL...  Wink  worship  nyes  vigyor3
 eplus2
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #909 Dátum: 2012.09.05 szerda, 15:32:02 »


Hol nézted meg?  vigyor3

Szóval ha egyeztetésen vagy, hol nézted meg?
 vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #910 Dátum: 2012.09.05 szerda, 15:33:56 »

Szóval ha egyeztetésen vagy, hol nézted meg?
 vigyor3

http://www.tyceurope.com/catalog.aspx?p=0&m=11

Nyilván az utolsó hajszálig lemásolták.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #911 Dátum: 2012.09.05 szerda, 15:38:31 »

http://www.tyceurope.com/catalog.aspx?p=0&m=11

Nyilván az utolsó hajszálig lemásolták.

Köszke,
tetszik ez az oldal. Smiley
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #912 Dátum: 2012.09.05 szerda, 18:39:36 »

Szia,

Én innen vettem: http://www.autoriasztok.hu/led_nappali_vilagitas.htm
a DRL-05 -öst keresd. Ráadásúl most nagyon jó az ára. 17eHUF

Egyszer volt vele gondom, az egyik oldal villogot, de szó nélkül kicserélték. Vik már tudja, hogy miként kell berakni Smiley
Van képed a beszerelt lámpáról? Kíváncsi lennék hogyan néz ki.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #913 Dátum: 2012.09.05 szerda, 19:19:18 »

Milyen xenon izzót érdemes venni? Ár/érték szempontból.
A mostaniak már elég haloványak. Gondolom ez köszönhető a DRL üzemmódnak is.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #914 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 07:52:49 »

Milyen xenon izzót érdemes venni? Ár/érték szempontból.
A mostaniak már elég haloványak. Gondolom ez köszönhető a DRL üzemmódnak is.

Sztem a közös izzó-led stb topikban kérdezz, hamarabb lesz több válasz. Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #915 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 21:28:28 »

Nos, kicsit jobban beleásva: meg van a megoldás a kb 20%ra dimmelt távfény menetfényként használásának hivatalosságára.

Csak egy kicsit jogász fejjel kell gondolkodni! Wink

Ugyanis mit mondanak a vonatkozó jogszabályok paragrafusai?
------
55/A. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
(1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

55/B. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
(1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
------
Tehát FEL SZABAD SZERELNI ilyen lámpát.
Na most. Mivel én nem szerelek fel semmilyen menetjelző lámpát, ezért nem is kell, hogy legyen sehol RL jelölés.
Mivel működési szempontból pont úgy működik, mint ami a menetjelző lámpára vonatkozik, s olyan is az elhelyezkedése, mint ami az előírt, ezért a továbbiakban nem lehet belekötni. (ugyi nincs szabályozva ez a kérdés, s ami meg nincs tiltva, azt lehet)

1 dolgot kell tudni, hogy az ECE R87 szabvány mondja meg, hogy hány candella a fénykibocsátása, ezért az elektronikának olyannak kell lenni, hogy a kibocsátott fény abba a tartományba essen, ami az előírás.
ECE Regulation 87, Revision 2: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/r087r2e.pdf

(7.1. The luminous intensity of the light emitted by each lamp shall not be less than 400 cd in the axis of reference.
7.2.2. not exceed 1,200 cd in any direction the lamp is visible.)

Van egy srác, 10E-ért ad +os és -os elektronikát, ha kell adok kontaktot.

JA.
A fentiek szigorúan az én szubjektív értelmezésemben értendőek!
Mindenki saját felelősségére alakítgasson a fentiek szerint!


Nos, úgy néz ki mások is megcsinálták már...

MK4 dimmelt távfényes DRL:

http://www.youtube.com/watch?v=gefwJ11i0IU&feature=related
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #916 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 21:42:28 »

MK4 ködlámpa:

http://www.youtube.com/watch?v=H2_LTE9HYr8

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #917 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 23:06:52 »

MK4 gyári DRL megoldás:

(másolva az etisből)


Description and Operation

In areas in which daytime running lamps (DRL) are required by law the generic electronic module (GEM) switches on the dipped beam headlamps and the side lights whenever the ignition is in position "II" or "III".

The configuration in the GEM can be changed using the Worldwide Diagnosis System (WDS). This makes aftermarket configuration of vehicles with DRL possible (e.g. on customer request or in response to changes in the law).

Vehicles with DRL can be combined with autolamps.

On vehicles with conventional filament bulbs the GEM switches on the dipped beam headlamps and the side lights in light switch position "0", whereby the dipped beam headlamps are limited via pulse-width-modulation (PWM) to around 11.5V and therefore only operate at 90 % of their normal brightness.

On vehicles with gas discharge headlamps the PWM control is not active - the dipped beam headlamps come on with normal intensity.


Diagnosis and Testing

Refer to Wiring Diagrams Section 417-04, for schematic and connector information.

Operation

The daytime running lamps (DRL) system is designed to turn the dipped beam headlamps, parking lamps and licence plate lamps ON automatically as soon as engine is running.

The instrument cluster illumination is not switched on in this mode so as to make the driver aware that he has not switched on the normal dipped beam.

To increase the service life of conventional filament bulbs, the bulbs are operated at a reduced voltage of 11.5 volts maximum when the daytime running lamps (DRL) are switched on; this also reduces the brightness of the lamps. By contrast, xenon headlamps are also operated at a reduced voltage in daytime running lamp (DRL) mode, but they operate at normal brightness.

Vehicles with and without daytime running lamps are no longer distinguished from each other by their different headlamp connections; instead, they have different software configurations in the GEM.

The daytime running lamps (DRL) are ON under the following conditions:

    Ignition switch in position RUN and
    Headlight switch in position OFF or
    Headlight switch in automatic headlamps position if light conditions are sufficient.

The daytime running lamps (DRL) are OFF under the following conditions:

    The ignition switch is in any position except RUN or
    Headlight switch in parking light position or
    Headlight switch in dipped beam position or
    Headlight switch in automatic headlamps position and light conditions are not sufficient.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #918 Dátum: 2012.09.07 péntek, 21:01:28 »

MK4 gyári DRL megoldás:

(másolva az etisből)


Description and Operation

In areas in which daytime running lamps (DRL) are required by law the generic electronic module (GEM) switches on the dipped beam headlamps and the side lights whenever the ignition is in position "II" or "III".

The configuration in the GEM can be changed using the Worldwide Diagnosis System (WDS). This makes aftermarket configuration of vehicles with DRL possible (e.g. on customer request or in response to changes in the law).

Vehicles with DRL can be combined with autolamps.

On vehicles with conventional filament bulbs the GEM switches on the dipped beam headlamps and the side lights in light switch position "0", whereby the dipped beam headlamps are limited via pulse-width-modulation (PWM) to around 11.5V and therefore only operate at 90 % of their normal brightness.

On vehicles with gas discharge headlamps the PWM control is not active - the dipped beam headlamps come on with normal intensity.


Diagnosis and Testing

Refer to Wiring Diagrams Section 417-04, for schematic and connector information.

Operation

The daytime running lamps (DRL) system is designed to turn the dipped beam headlamps, parking lamps and licence plate lamps ON automatically as soon as engine is running.

The instrument cluster illumination is not switched on in this mode so as to make the driver aware that he has not switched on the normal dipped beam.

To increase the service life of conventional filament bulbs, the bulbs are operated at a reduced voltage of 11.5 volts maximum when the daytime running lamps (DRL) are switched on; this also reduces the brightness of the lamps. By contrast, xenon headlamps are also operated at a reduced voltage in daytime running lamp (DRL) mode, but they operate at normal brightness.

Vehicles with and without daytime running lamps are no longer distinguished from each other by their different headlamp connections; instead, they have different software configurations in the GEM.

The daytime running lamps (DRL) are ON under the following conditions:

    Ignition switch in position RUN and
    Headlight switch in position OFF or
    Headlight switch in automatic headlamps position if light conditions are sufficient.

The daytime running lamps (DRL) are OFF under the following conditions:

    The ignition switch is in any position except RUN or
    Headlight switch in parking light position or
    Headlight switch in dipped beam position or
    Headlight switch in automatic headlamps position and light conditions are not sufficient.

Pont így működött az enyém.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
radish
Vendég
« Új hozzászólás #919 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 17:25:42 »

Titanium kis, nem érintőképernyős  "naviját" hogy tudom kibontani? Van ehhez valahol instrukció?
(Nem találom a kódot és a beszerzéséhez kéne a sorozatszáma.)

Köszi előre is.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #920 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 17:54:10 »

Titanium kis, nem érintőképernyős  "naviját" hogy tudom kibontani? Van ehhez valahol instrukció?
(Nem találom a kódot és a beszerzéséhez kéne a sorozatszáma.)

Köszi előre is.

Szia

ezen keresztül meg tudod oldani:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Centre_console_trim,_dashboard_controls_and_head_unit_removal_-_Mk4

!!! Persze amit nem kell szétszedned azt ne szedd szét. pl a váltó bőr harangját nem kell szétszedned. Értelem szerűen olvasandó Smiley
Naplózva
radish
Vendég
« Új hozzászólás #921 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 18:08:40 »

Szia

ezen keresztül meg tudod oldani:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Centre_console_trim,_dashboard_controls_and_head_unit_removal_-_Mk4

!!! Persze amit nem kell szétszedned azt ne szedd szét. pl a váltó bőr harangját nem kell szétszedned. Értelem szerűen olvasandó Smiley

Köszi

Ez alapján nagyon egyszerű volt. Az egység tetején van egy matrica, rajta sorozatszám és egy külön álló hatjegyű 10 06 26 szám. Ez lenne a rádió kódja? (Addig nem merem kipróbálni, amíg nem a szervizben vagyok, mert csak ott tudják feloldani a SN alapján.
+1 Egy apró, de bevált trükk a recsegés megszüntetésére: Szappannal végigkentem vékonyan az illesztéseknél és most tökéletes.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.15 szombat, 12:31:27 írta radish » Naplózva
radish
Vendég
« Új hozzászólás #922 Dátum: 2012.09.15 szombat, 15:50:48 »

Köszi

Ez alapján nagyon egyszerű volt. Az egység tetején van egy matrica, rajta sorozatszám és egy külön álló hatjegyű 10 06 26 szám. Ez lenne a rádió kódja? (Addig nem merem kipróbálni, amíg nem a szervizben vagyok, mert csak ott tudják feloldani a SN alapján.
+1 Egy apró, de bevált trükk a recsegés megszüntetésére: Szappannal végigkentem vékonyan az illesztéseknél és most tökéletes.

Erre valaki? (Kód.)
Köszi
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #923 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 18:55:14 »

Megpróbáltam kiszerelni a fényszórókat, de képtelen vagyok lehúzni a csatlakozót. Nem tudom hogyan kell a reteszt kioldani. Nem találok rajta olyan fület, amit ujjal be lehetne nyomni.
Egyszerűen nem értem, hogy az autóban az összes csatlakozó kézzel egyszerűen széthúzható, ez az egy, amit az átlagusernek is szét kéne szednie, meg ilyen elizélt.

A használati útmutató is nagyon informatív: "szerelje ki a fényszórót".
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #924 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 21:08:34 »

Megpróbáltam kiszerelni a fényszórókat, de képtelen vagyok lehúzni a csatlakozót. Nem tudom hogyan kell a reteszt kioldani. Nem találok rajta olyan fület, amit ujjal be lehetne nyomni.
Egyszerűen nem értem, hogy az autóban az összes csatlakozó kézzel egyszerűen széthúzható, ez az egy, amit az átlagusernek is szét kéne szednie, meg ilyen elizélt.

A használati útmutató is nagyon informatív: "szerelje ki a fényszórót".

Ezek szerint már valaki leszedte és eltörte. A lényeg, hogy a lámában a belső paláston van egy luk, amiben a csatin lévő pöcök meg. Szóval egy vékony csavarhúzóval kell a palástot picit kifelé feszíteni és kihúzhatod a csatit.
Naplózva
REF100
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 376

gyulairobert@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #925 Dátum: 2012.09.26 szerda, 09:03:38 »

Szép Napot Mindenkinek!

egy rövid kérdés:
az egyik kollegámnak van egy MKIV 1.6 benzin (125LE).
a hétvégén generátor problémájuk volt (szénkefe,....) javították.
azóta azonban indítás után 15-20mp-vel kigyullad az aksi lámpája és nem is tűnik el.
rendben van a kocsi jól megy, csak az a kis lámpa világít.
van-e valakinek hasonló tapasztalata, esetleg megoldás???

köszi a válaszokat
REF100

(egyébként OBDII-vel néztem a kocsit,semmilyen hibakód nincs)
Naplózva

MKV 2.0 TDCi (180LE) Ruby red
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #926 Dátum: 2012.09.26 szerda, 10:44:10 »

Szép Napot Mindenkinek!

egy rövid kérdés:
az egyik kollegámnak van egy MKIV 1.6 benzin (125LE).
a hétvégén generátor problémájuk volt (szénkefe,....) javították.
azóta azonban indítás után 15-20mp-vel kigyullad az aksi lámpája és nem is tűnik el.
rendben van a kocsi jól megy, csak az a kis lámpa világít.
van-e valakinek hasonló tapasztalata, esetleg megoldás???

köszi a válaszokat
REF100

(egyébként OBDII-vel néztem a kocsit,semmilyen hibakód nincs)

Még mindig rossz a generátor...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #927 Dátum: 2012.09.26 szerda, 12:44:05 »

Még mindig rossz a generátor...

Nem feltétlenül. GEM modul vezérli a töltést, szóval akár az is lehet...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
REF100
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 376

gyulairobert@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #928 Dátum: 2012.09.26 szerda, 13:12:42 »

És ez mit jelent? Mi aza GEM modul?
Kosz
Naplózva

MKV 2.0 TDCi (180LE) Ruby red
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #929 Dátum: 2012.09.26 szerda, 16:51:50 »

Szép Napot Mindenkinek!

egy rövid kérdés:
az egyik kollegámnak van egy MKIV 1.6 benzin (125LE).
a hétvégén generátor problémájuk volt (szénkefe,....) javították.
azóta azonban indítás után 15-20mp-vel kigyullad az aksi lámpája és nem is tűnik el.
rendben van a kocsi jól megy, csak az a kis lámpa világít.
van-e valakinek hasonló tapasztalata, esetleg megoldás???

köszi a válaszokat
REF100

(egyébként OBDII-vel néztem a kocsit,semmilyen hibakód nincs)

tudom, hogy buta kérdés, de mértetek töltést?

Én mérnék simán is és terheléssel is töltést, mert valószínűleg az nincs.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #930 Dátum: 2012.09.26 szerda, 17:07:08 »

És ez mit jelent? Mi aza GEM modul?
Kosz


http://www.google.hu/#hl=hu&output=search&sclient=psy-ab&q=gem+modul&oq=gem+modul&gs_l=hp.3..0j0i30l3.1227.2466.0.2665.9.8.0.1.1.0.327.1342.2j3j2j1.8.0...0.0...1c.1.Sap-8u7zGxo&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=89437829d12ad41e&biw=1169&bih=687

 Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #931 Dátum: 2012.09.26 szerda, 20:30:14 »

Nem feltétlenül. GEM modul vezérli a töltést, szóval akár az is lehet...

Hát... szerintem a gem így nem megy tönkre.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #932 Dátum: 2012.09.26 szerda, 20:33:25 »

Hát... szerintem a gem így nem megy tönkre.

De bizony... (Tapasztalat...)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #933 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:20:56 »

De bizony... (Tapasztalat...)
akkor téged is Palira vettek... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #934 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:25:10 »

akkor téged is Palira vettek... eplus2

Hát... Fater autója volt a delikvens. Indítás után töltés lámpa nem aludt el. Újraindításkor minden rendben volt.
Először testkábelek átnézése.

Majd gariba generátor csere. Csere után még a szervízben produkálta a dolgot. Régi generátor vissza, GEM cserélve, és azóta jó.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #935 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:26:20 »

Hát... Fater autója volt a delikvens. Indítás után töltés lámpa nem aludt el. Újraindításkor minden rendben volt.
Először testkábelek átnézése.

Majd gariba generátor csere. Csere után még a szervízben produkálta a dolgot. Régi generátor vissza, GEM cserélve, és azóta jó.
de te azt nem tudhatod.... Grin
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #936 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:27:05 »

de te azt nem tudhatod.... Grin

Ott voltam végig...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #937 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:31:11 »

Ott voltam végig...
levagy ma lassulva! nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #938 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:31:52 »

levagy ma lassulva! nyes

Anti? Wink
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #939 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:32:33 »

Anti? Wink
eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #940 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:35:04 »

eplus2

Igaz. Majd ő megmondja a tuttit, meg minden... taps
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #941 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:38:32 »

Igaz. Majd ő megmondja a tuttit, meg minden... taps

Meg hát... ahogy hallom, a siemens vezérlők is mennek tönkre.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #942 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:40:21 »

Meg hát... ahogy hallom, a siemens vezérlők is mennek tönkre.
az ecu?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #943 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:40:48 »

Meg hát... ahogy hallom, a siemens vezérlők is mennek tönkre.

Max a metrón. Hétvén ültem egy elég új siemens szerelvényen. Baxki, nagyon zsír...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #944 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:42:28 »

az ecu?

Az bizony. Az egyik ismerősöm javítgatja ezeket. Nem mondott túl sok jót a siemens vezérlőkről.
A b viszont betonbiztos...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #945 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:45:48 »

Az bizony. Az egyik ismerősöm javítgatja ezeket. Nem mondott túl sok jót a siemens vezérlőkről.
A b viszont betonbiztos...
múltkor már a csúcs cserekről is hallottunk.azért mégis csak 5 éves a modell.akár 250 e felett is futhattak már....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #946 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:46:53 »

Az bizony. Az egyik ismerősöm javítgatja ezeket. Nem mondott túl sok jót a siemens vezérlőkről.
A b viszont betonbiztos...
...meg ugye sok is van belőle....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #947 Dátum: 2012.09.26 szerda, 21:50:42 »

...meg ugye sok is van belőle....

Nem csak a mondeóba rakják... ez ugyi a 130-as motorok keresztje.
Meg tán az 1,6 dízel? tán. De más márkákba is ez kerül.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
REF100
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 376

gyulairobert@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #948 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 08:44:55 »

tudom, hogy buta kérdés, de mértetek töltést?

Én mérnék simán is és terheléssel is töltést, mert valószínűleg az nincs.
Megtörtént a mérés, terhelve es anelkul is.
Rendben volt.
Ma megnezik a ford petranyiban, es meglássuk mi lesz.
Naplózva

MKV 2.0 TDCi (180LE) Ruby red
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #949 Dátum: 2012.09.27 csütörtök, 12:15:09 »

Max a metrón. Hétvén ültem egy elég új siemens szerelvényen. Baxki, nagyon zsír...

A metró alstom a villamosok siemens-ek. Akkor min is ültél?  nyes  eplus2

Naplózva
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 213   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.074 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.