Ford Mondeo Club Hungary
2025.05.21 szerda, 20:42:36
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
32
33
34
35
36
37
38
[
39
]
40
41
42
43
44
45
46
...
213
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 3811867 alkalommal)
Sakos
és 6 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1900 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:13:54 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.16 szerda, 12:59:46
Jujj......be ne indítsd az autót....elkopik a motor!
Lejtőn gurulok is, és leállítom.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1901 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:14:34 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.16 szerda, 12:59:19
Szerintem direkt nem akarod érteni.....
Nem a 20A-re gondolok, hogy mérhető-e vagy sem, hanem az autó tüzelőanyag fogyasztására, hogy mennyivel kevesebb(-e) DRl-el vagy normál világítással.
Több "káros dolog" van egy motornál, ami "fogyaszt", mint a generátor terhelése +- 12-13 A (egy normál Mondeo-nál ennyi a 2 halogén, 2 első helyzet, hátsó rendszám x2 és hátsó helyzet x6)
egyénre vonatkozóan nem biztos,hogy jelentős,de globálisan....!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1902 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:16:39 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.16 szerda, 13:14:34
egyénre vonatkozóan nem biztos,hogy jelentős,de globálisan....!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1903 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:17:48 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.16 szerda, 13:13:54
Lejtőn gurulok is, és leállítom.
Többet ártanál az indítással a motornak, önindítónak, akkumulátornak.......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1904 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:23:33 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.16 szerda, 13:17:48
Többet ártanál az indítással a motornak, önindítónak, akkumulátornak.......
Újraindításkor sem az akkut, sem az önindítót nem használom. A motornak meg miért ártana?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1905 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:26:13 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.16 szerda, 13:16:39
És uyge az élettartam, meg a gyártás környezetkárosító hatása. Mert ugye egy drl örökéletű, míg a halogén kiég. Belegondoltál, hogy mennyi halogén gáz megy a kukába?
Meg láttad már, hogy kínában milyen körülmények között, gyerekekkel gyártatják az izzókat? Te ezt akarod támogatni? Illetve az állatok nem szeretik a halogén fényt, zajos nekik...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1906 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:27:50 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.16 szerda, 13:26:13
És uyge az élettartam, meg a gyártás környezetkárosító hatása. Mert ugye egy drl örökéletű, míg a halogén kiég. Belegondoltál, hogy mennyi halogén gáz megy a kukába?
Meg láttad már, hogy kínában milyen körülmények között, gyerekekkel gyártatják az izzókat? Te ezt akarod támogatni? Illetve az állatok nem szeretik a halogén fényt, zajos nekik...
És mennyi hőt bocsájt ki a halogén izzó? Globális felmelegedés?
Gondoltok ti a gyerekeitek jövőjére is?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1907 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:29:06 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.16 szerda, 13:23:33
Újraindításkor sem az akkut, sem az önindítót nem használom. A motornak meg miért ártana?
Jaaa, te "berántod" a lejtőn? Jó is az.... főleg a szíjas motornak.
A motornak miért árt egy indulás? Látod, ez baj ha neked kérdés. Az egyik legkárosabb dolog az indulás és az alapjárat......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1908 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:31:01 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.16 szerda, 13:26:13
És uyge az élettartam, meg a gyártás környezetkárosító hatása. Mert ugye egy drl örökéletű, míg a halogén kiég. Belegondoltál, hogy mennyi halogén gáz megy a kukába?
Meg láttad már, hogy kínában milyen körülmények között, gyerekekkel gyártatják az izzókat? Te ezt akarod támogatni? Illetve az állatok nem szeretik a halogén fényt, zajos nekik...
DRL örök életű..... a LED sem az.
Nem tudom mi a szitu kínában, én a boltban veszem........de érdekes.......nem is kell vennem, mert nem ég ki.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1909 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:32:46 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.16 szerda, 13:31:01
DRL örök életű..... a LED sem az.
Nem tudom mi a szitu kínában, én a boltban veszem........de érdekes.......nem is kell vennem, mert nem ég ki.
úgy látom,hogy te ezt nem akarod megérteni............
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1910 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:36:25 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.16 szerda, 13:32:46
úgy látom,hogy te ezt nem akarod megérteni............
Igen, úgy érzem én is, hogy a falnak beszélünk.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1911 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:37:25 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.16 szerda, 12:59:19
Szerintem direkt nem akarod érteni.....
Nem a 20A-re gondolok, hogy mérhető-e vagy sem, hanem az autó tüzelőanyag fogyasztására, hogy mennyivel kevesebb(-e) DRl-el vagy normál világítással.
Több "káros dolog" van egy motornál, ami "fogyaszt", mint a generátor terhelése +- 12-13 A (egy normál Mondeo-nál ennyi a 2 halogén, 2 első helyzet, hátsó rendszám x2 és hátsó helyzet x6)
nono!
kend megbukott matekból,Mi?
és a belső világítások,műszeregység stb...?bőven 20 A felett is van az.csak a generátor terhelését csökkented ugyan,de azt viszont nem csak elméletben.
ha neked nem számít,hogy 1-2e ft al kevesebbért tankolsz,akkor megadom a számlaszámom,és nyugodtan utald el havonta 2x ezt az összeget,vagy ahányszor tankolsz.te meg használj nyugodtan halogént (55w/db)...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1912 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:56:52 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.16 szerda, 13:37:25
nono!
kend megbukott matekból,Mi?
és a belső világítások,műszeregység stb...?bőven 20 A felett is van az.csak a generátor terhelését csökkented ugyan,de azt viszont nem csak elméletben.
ha neked nem számít,hogy 1-2e ft al kevesebbért tankolsz,akkor megadom a számlaszámom,és nyugodtan utald el havonta 2x ezt az összeget,vagy ahányszor tankolsz.te meg használj nyugodtan halogént (55w/db)...
Feladta.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1913 Dátum:
2013.10.16 szerda, 13:58:17 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.16 szerda, 13:56:52
Feladta.
ja.nem bírja a stresszt.......
kapunk mi még kontrát....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1914 Dátum:
2013.10.16 szerda, 14:49:24 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.16 szerda, 13:37:25
nono!
kend megbukott matekból,Mi?
és a belső világítások,műszeregység stb...?bőven 20 A felett is van az.csak a generátor terhelését csökkented ugyan,de azt viszont nem csak elméletben.
ha neked nem számít,hogy 1-2e ft al kevesebbért tankolsz,akkor megadom a számlaszámom,és nyugodtan utald el havonta 2x ezt az összeget,vagy ahányszor tankolsz.te meg használj nyugodtan halogént (55w/db)...
Neked nappal is világít mindig minden belső világítás....?
1-2e Ft tankolásonként a spórolás???
Nekem nemrég volt egy 912km/66.5 literes fogyasztásom.....vegyesben.
Bele sem merek gondolni, mi lett volna ha lámpát nem kapcsolom fel...fejegységet sem kapcsolom be, sőt a ventilátort sem használtam volna....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1915 Dátum:
2013.10.16 szerda, 14:50:32 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.16 szerda, 13:56:52
Feladta.
......a levelet a postán.
Veletek ellentétben, én nem érek rá állandóan.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1916 Dátum:
2013.10.16 szerda, 14:53:16 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.16 szerda, 14:49:24
Nekem nemrég volt egy 912km/66.5 literes fogyasztásom.....vegyesben.
Az 7,2-es átlag. Az egész jónak mondható.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1917 Dátum:
2013.10.16 szerda, 15:00:45 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.10.16 szerda, 14:53:16
Az 7,2-es átlag. Az egész jónak mondható.
7.29.......ami 7.3
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1918 Dátum:
2013.10.16 szerda, 15:03:33 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.16 szerda, 15:00:45
7.29.......ami 7.3
Ezen nem fogunk összeveszni. Holnap reggel vihetem a gépet?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1919 Dátum:
2013.10.16 szerda, 18:43:09 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.16 szerda, 14:49:24
Neked nappal is világít mindig minden belső világítás....?
1-2e Ft tankolásonként a spórolás???
Nekem nemrég volt egy 912km/66.5 literes fogyasztásom.....vegyesben.
Bele sem merek gondolni, mi lett volna ha lámpát nem kapcsolom fel...fejegységet sem kapcsolom be, sőt a ventilátort sem használtam volna....
mert neked nem,ha ráadod a világítást?Műszeregység,a nyomógombok fényei,szivargyujtó.éjszakára már karácsonyfa...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Sakos
Megszállott
Elérhető
Hozzászólások: 4957
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1920 Dátum:
2013.10.16 szerda, 22:17:48 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.16 szerda, 12:16:56
Nem az elektromos részét vitatom, mert azok számok és számolható.
De nem a konnektorból jön az áram a villanyórán keresztül!
Akkumulátor.
Elhanyagolható, amennyivel többet kellene töltenie a generátornak egy fényszórónál a DRL LED helyett.
Szinte semennyire nem terheli jobban a generátort, ami ugye ráadásul szabadonfutós is......
Vicc kérem.......
Ne keressünk bizonyíthatatlan magyarázatokat.
Mondjuk azt, hogy divatozni akarunk, ennyi!
Bájos ez a magabiztos tájékozatlanság a fizika területén.
(hogy a szabadonfutó hogy jön ide
)
Elsőre azt kérdezném, hogy akkor otthon miért nem akkumulátorról megy a világítás meg a villanyfűtés?
Megmondom. Azért mert az akkumulátor csak tárolja az energiát. Minden elektromos fogyasztó ellátásához szükséges energiát a generátornak kell megtermelnie, visszapótolnia
A másik, hogy a generátor az nem csak úgy "forog" és "tölt". Minél nagyobb elektromos teljesítményt veszünk ki belőle, annál nagyobb mechanikai ellenállást fejt ki a motorra, annál nehezebb tekerni.
Végeredményben a lámpa által fogyasztott elektromos áramot a benzin elégetésével állítjuk elő. Ráadásul a benzin drága, a motor hatásfoka pedig rossz és ezt még tovább rontja a generátor és az akkumulátor vesztesége.
Így az autóban elhasznált elektromos áram kilowattjának ára bizony nem 50Ft, mint a konnektorból, hanem inkább 300 vagy több.
Persze nem ettől a pár forinttól leszel beljebb, de sok kicsi sokra megy.
Az új BMW i3-nak 22KWh-s akkumulátora van. Ezzel olyan 150km-t tud megtenni. Nyilván nem lehet a teljes energiát kinyerni belőle, de mondjuk lehessen 20kWh-t. Ez azt jelenti, hogy 100km megtétele átlagosan 20/1,5=13,3 KWH-t igényel. Városban ez 3 óra. 3 óra alatt a halogén izzók 0,3kWh-val fogyasztanának többet. Ez a mozgásra fordított energia 2,5%-a. Nem sok, de azért jelentéktelennek nem mondanám.
Még egy számítás. Neked 10 Ft különbség a benzin árban számít? Az emberek nagy részének igen. Csak azért, mert az pont 2,5%
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1921 Dátum:
2013.10.16 szerda, 23:35:46 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.10.16 szerda, 09:37:17
Pedig de.
2 halogén + 2 hátsó lámpa az 120W, a két DRL, mondjuk 20W.
Kb. mint egy hagyományos izzó és egy energiatakarékos.
Ez a különbség kövér gáz és piros lámpánál való várakozásnál is megvan.
na nem olvastam végig mindegyiket, de azt látom, hogy nagyon leragadtatok a fogyasztásnál. Azt csak megemlítettem, mint +1. Ne a fogyasztásnál ragadjatok le, hanem a többinél.
vazze, ne a fogyasztásnál ragadjatok le. Komolyan néha megleptek, hogy milyen marhaságokon pörögtök.
Amúgy ha a sima lámpát használsz, akkor a gázfröccs többet eszik mint DRL-el, de akkor sem ez a lényeg. A lényeg, hogy tetszik, olyan alkatrészt óvok, ami sokkal drágább és veszélyesebb (éjszaka) üzemben kell. a szembejövő észreveszi az autót...
Szóval ne ragadjatok le a fogyasztésnál. Amúgy a DRL nem eszik 20W-ot. 20W led az baromi sok. a enyémben 4db 1W-os led van oldalanként, szóval az összesen 8W. Azért legalább ezzel tisztában kéne lenni.
Szóval a + 112W akkor is +112W, ha kövér gázt nyomsz, meg ha nem.
Van akinek ez is számít, van akinek a környezeti hatások is számítanak, van akinek tetszik, van aki más alkatrészt akar védeni.
Amúgy meg mit pörög mindenki ezen már megint. Nem hitvitáról van szó.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1922 Dátum:
2013.10.20 vasárnap, 11:30:28 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.16 szerda, 13:26:13
Meg láttad már, hogy kínában milyen körülmények között, gyerekekkel gyártatják az izzókat?
Na, te aztán jól megaszontad... a kínaiaknál nem lehet tudni, hogy az 15 vagy 35 éves.
Van az egyik ismerősünk, kb olyan 25-45 éves. Én nem tudom megmondani... teljesen kortalan.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1923 Dátum:
2013.10.20 vasárnap, 11:32:07 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.10.16 szerda, 23:35:46
na nem olvastam végig mindegyiket, de azt látom, hogy nagyon leragadtatok a fogyasztásnál. Azt csak megemlítettem, mint +1.
Ne a fogyasztásnál ragadjatok
le, hanem a többinél.
vazze,
ne a fogyasztásnál ragadjatok le.
Komolyan néha megleptek, hogy milyen marhaságokon pörögtök.
Amúgy ha a sima lámpát használsz, akkor a gázfröccs többet eszik mint DRL-el, de akkor sem ez a lényeg. A lényeg, hogy tetszik, olyan alkatrészt óvok, ami sokkal drágább és veszélyesebb (éjszaka) üzemben kell. a szembejövő észreveszi az autót...
Szóval ne ragadjatok le a fogyasztésnál.
Amúgy a DRL nem eszik 20W-ot. 20W led az baromi sok. a enyémben 4db 1W-os led van oldalanként, szóval az összesen 8W. Azért legalább ezzel tisztában kéne lenni.
Szóval a + 112W akkor is +112W, ha kövér gázt nyomsz, meg ha nem.
Van akinek ez is számít, van akinek a környezeti hatások is számítanak, van akinek tetszik, van aki más alkatrészt akar védeni.
Amúgy meg mit pörög mindenki ezen már megint. Nem hitvitáról van szó.
Értem én... nem fogunk leragadni a fogyasztásnál.
Tényleg, akkó mennyit is fogyaszt?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1924 Dátum:
2013.10.20 vasárnap, 11:45:09 »
Annakidején, amikor bevezették az osztrákoknál a kötelező tompítottat, a környezetvédők verték a tamtamot, hogy pár százalékkel nőni fog a fogyi.
Hát nő is. A 3-asnál: elöl 2 db 5W-os, hátul 6 (ha nincs kiégve
), ez nagyjából 40W. Halogén lámpás 110W. A belső világítás is van vagy 20W.
Szerintem ez kb 190W, ebből jön le kb 10W. Azaz, 0,18kW.
Az autógyárak harcolnak a minél kevesebb co2-ért. Ennek az egyik megoldása a megtermelendő elektromos energia csökkentése.
Csak zárójelben, akár szívó motorra is lehetne rakni egy csigát, ami a távozó gázok mozgási energiáját - nyomását - használná ki, mondjuk áram előállítására.
Nem beszélve a hőenergiáról, amit most a szél lefú a hűtőről, motorról, kipuffról. Ezek megalósítása persze bonyolultabb dolog, de sor fog kerülni rá.
...bármely stacionárius sztochasztikus jel varianciájának kiszámítása egy meghatározott...
Ugyan ez a mondat nem tartozik ide, de remélem, GSR kollégának segíteni fog az energiamegmaradás törvényének értelmezésébe.
Márpedig a villany másik energiábul készül, nem a legyek hordják ide.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1925 Dátum:
2013.10.23 szerda, 21:59:25 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.10.16 szerda, 22:17:48
Bájos ez a magabiztos tájékozatlanság a fizika területén.
(hogy a szabadonfutó hogy jön ide
)
Elsőre azt kérdezném, hogy akkor otthon miért nem akkumulátorról megy a világítás meg a villanyfűtés?
Megmondom. Azért mert az akkumulátor csak tárolja az energiát. Minden elektromos fogyasztó ellátásához szükséges energiát a generátornak kell megtermelnie, visszapótolnia
A másik, hogy a generátor az nem csak úgy "forog" és "tölt". Minél nagyobb elektromos teljesítményt veszünk ki belőle, annál nagyobb mechanikai ellenállást fejt ki a motorra, annál nehezebb tekerni.
Végeredményben a lámpa által fogyasztott elektromos áramot a benzin elégetésével állítjuk elő. Ráadásul a benzin drága, a motor hatásfoka pedig rossz és ezt még tovább rontja a generátor és az akkumulátor vesztesége.
Így az autóban elhasznált elektromos áram kilowattjának ára bizony nem 50Ft, mint a konnektorból, hanem inkább 300 vagy több.
Persze nem ettől a pár forinttól leszel beljebb, de sok kicsi sokra megy.
Az új BMW i3-nak 22KWh-s akkumulátora van. Ezzel olyan 150km-t tud megtenni. Nyilván nem lehet a teljes energiát kinyerni belőle, de mondjuk lehessen 20kWh-t. Ez azt jelenti, hogy 100km megtétele átlagosan 20/1,5=13,3 KWH-t igényel. Városban ez 3 óra. 3 óra alatt a halogén izzók 0,3kWh-val fogyasztanának többet. Ez a mozgásra fordított energia 2,5%-a. Nem sok, de azért jelentéktelennek nem mondanám.
Még egy számítás. Neked 10 Ft különbség a benzin árban számít? Az emberek nagy részének igen. Csak azért, mert az pont 2,5%
Bájos ez a megint másról beszél dolog......
"Megmondom. Azért mert az akkumulátor csak tárolja az energiát. Minden elektromos fogyasztó ellátásához szükséges energiát a generátornak kell megtermelnie, visszapótolnia
A másik, hogy a generátor az nem csak úgy "forog" és "tölt". Minél nagyobb elektromos teljesítményt veszünk ki belőle, annál nagyobb mechanikai ellenállást fejt ki a motorra, annál nehezebb tekerni.
Végeredményben a lámpa által fogyasztott elektromos áramot a benzin elégetésével állítjuk elő. Ráadásul a benzin drága, a motor hatásfoka pedig rossz és ezt még tovább rontja a generátor és az akkumulátor vesztesége."
Ne nekem strapáld magad, mond a péknek........ ebben is vannak hibák, pontatlan dolgok....de tudod mit........ már a pontosítást sincs kedvem leírni.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.10.23 szerda, 22:10:07 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1926 Dátum:
2013.10.23 szerda, 22:06:51 »
Idézetet írta: Angel - 2013.10.20 vasárnap, 11:45:09
Annakidején, amikor bevezették az osztrákoknál a kötelező tompítottat, a környezetvédők verték a tamtamot, hogy pár százalékkel nőni fog a fogyi.
Hát nő is. A 3-asnál: elöl 2 db 5W-os, hátul 6 (ha nincs kiégve
), ez nagyjából 40W. Halogén lámpás 110W. A belső világítás is van vagy 20W.
Szerintem ez kb 190W, ebből jön le kb 10W. Azaz, 0,18kW.
Az autógyárak harcolnak a minél kevesebb co2-ért. Ennek az egyik megoldása a megtermelendő elektromos energia csökkentése.
Csak zárójelben, akár szívó motorra is lehetne rakni egy csigát, ami a távozó gázok mozgási energiáját - nyomását - használná ki, mondjuk áram előállítására.
Nem beszélve a hőenergiáról, amit most a szél lefú a hűtőről, motorról, kipuffról. Ezek megalósítása persze bonyolultabb dolog, de sor fog kerülni rá.
...bármely stacionárius sztochasztikus jel varianciájának kiszámítása egy meghatározott...
Ugyan ez a mondat nem tartozik ide, de remélem, GSR kollégának segíteni fog az energiamegmaradás törvényének értelmezésébe.
Márpedig a villany másik energiábul készül, nem a legyek hordják ide.
Tisztában vagyok az energiamegmaradás törvényével. Sokat nevetek is pl. a hho cuccokon......
Már leírtam többször is....
Tudod, mindenki a fogyasztással magyarázza, indokolja a DRL-t ......... nem ettől fog csökkenni a fogyasztás, mert amit "hoz" üzemanyagban, az szinte semmi. Ezt próbálom közölni, de szélmalom harc ez. Szemellenzővel mindenki egy irányba néz.
Azt is mondtam, hogy egyszerűbb azzal indokolni, hogy tetszik. Ennyi.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1927 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 00:19:57 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.23 szerda, 22:06:51
Tisztában vagyok az energiamegmaradás törvényével. Sokat nevetek is pl. a hho cuccokon......
Már leírtam többször is....
Tudod, mindenki a fogyasztással magyarázza, indokolja a DRL-t ......... nem ettől fog csökkenni a fogyasztás, mert amit "hoz" üzemanyagban, az szinte semmi. Ezt próbálom közölni, de szélmalom harc ez. Szemellenzővel mindenki egy irányba néz.
Azt is mondtam, hogy egyszerűbb azzal indokolni, hogy tetszik. Ennyi.
Szerintem valamit nem jól olvastál. Pont az, hogy nem a fogyasztással magyarázza mindenki, de megemlítettem a végére. Érdekes, hogy a végére írtam, hogy még ez is játszik, de te már is azt írod, hogy a fogyasztással magyarázza.
Pont nem ezekkel magyaráztam. Ott volt a biztonság, nem felejtem el felkapcsolni, mindig látnak. Aztán ott volt a desing, hogy nekem pl tetszik. ott volt, hogy a drágább alkatrészeket, mint pl xenon cső, vagy halogén izzó, foncsor... kíméli. Aztán a végére írtam, hogy mindemellett fogyasztás.
Akkor most már lezárhatjuk a DRL miértjét?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1928 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 00:23:49 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.10.24 csütörtök, 00:19:57
Szerintem valamit nem jól olvastál. Pont az, hogy nem a fogyasztással magyarázza mindenki, de megemlítettem a végére. Érdekes, hogy a végére írtam, hogy még ez is játszik, de te már is azt írod, hogy a fogyasztással magyarázza.
Pont nem ezekkel magyaráztam. Ott volt a biztonság, nem felejtem el felkapcsolni, mindig látnak. Aztán ott volt a desing, hogy nekem pl tetszik. ott volt, hogy a drágább alkatrészeket, mint pl xenon cső, vagy halogén izzó, foncsor... kíméli. Aztán a végére írtam, hogy mindemellett fogyasztás.
Akkor most már lezárhatjuk a DRL miértjét?
Nem neked szól, csak neked válaszoltam.
De bizony korábban -akár másik topikban- a fogyasztás volt a fő érv.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1929 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 01:24:33 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.24 csütörtök, 00:23:49
Nem neked szól, csak neked válaszoltam.
De bizony korábban -akár másik topikban- a fogyasztás volt a fő érv.
oksa, értem. Nekem nem az a fő érvem, de az a néhány fillér vagy forint is ott van, akármennyire is nyomja az ember.
Naplózva
Sakos
Megszállott
Elérhető
Hozzászólások: 4957
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1930 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 09:52:55 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.23 szerda, 21:59:25
Ne nekem strapáld magad, mond a péknek........ ebben is vannak hibák, pontatlan dolgok....de tudod mit........ már a pontosítást sincs kedvem leírni.
Minden bizonnyal. Ezek cáfolhatatlan érvek.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
papione
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1931 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 20:00:38 »
elemcsere után távirányító (MK4) nem távirányít, segítsetek
a kezelésiben csak elküld a szakszervizbe
Üdv.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1932 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 20:06:32 »
Idézetet írta: papione - 2013.10.24 csütörtök, 20:00:38
elemcsere után távirányító (MK4) nem távirányít, segítsetek
a kezelésiben csak elküld a szakszervizbe
Üdv.
A 3-4x gyújtás-vissza->sípoló hang->gomb megnyom metódust próbáltad?
Naplózva
papione
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1933 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 20:11:52 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.10.24 csütörtök, 20:06:32
A 3-4x gyújtás-vissza->sípoló hang->gomb megnyom metódust próbáltad?
igen, nem lett jó
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1934 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 20:14:12 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.10.24 csütörtök, 20:06:32
A 3-4x gyújtás-vissza->sípoló hang->gomb megnyom metódust próbáltad?
IV-nél nem megy így
Naplózva
Imádom a dízeleket!
papione
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1935 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 20:20:16 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.24 csütörtök, 20:14:12
IV-nél nem megy így
Te tudod a megoldást?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1936 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 21:20:12 »
Idézetet írta: papione - 2013.10.24 csütörtök, 20:20:16
Te tudod a megoldást?
Tudomásom szerint megfelelő diagnosztikai műszerrel tanítható.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tru64
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1937 Dátum:
2013.10.28 hétfő, 13:47:05 »
Sziasztok,
2009-es MK4-es Ford Mondeo 1.8 Tdci 125 LE - tönkrement a generátorom, valaki tud ajánlani, hol tudnám a legolcsóbban megjavíttatni? A Ford márkaszervízben 65.000-ért akarnak adni gyári felújított generátort.
Köszönettel: Tru64
Naplózva
2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1938 Dátum:
2013.10.28 hétfő, 14:05:27 »
Idézetet írta: tru64 - 2013.10.28 hétfő, 13:47:05
Sziasztok,
2009-es MK4-es Ford Mondeo 1.8 Tdci 125 LE - tönkrement a generátorom, valaki tud ajánlani, hol tudnám a legolcsóbban megjavíttatni? A Ford márkaszervízben 65.000-ért akarnak adni gyári felújított generátort.
Köszönettel: Tru64
Merre vagy? Nem tudom a Vik tud-e ebben segíteni, de esetleg a 16. kerületben a Csurkát tudom ajánlani, ha a Vik nem. Ők sok-sok ideje léteznek és elektromosságban jók.
Üdv
Csaba
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1939 Dátum:
2013.10.28 hétfő, 14:07:35 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.10.28 hétfő, 14:05:27
Merre vagy? Nem tudom a Vik tud-e ebben segíteni, de esetleg a 16. kerületben a Csurkát tudom ajánlani, ha a Vik nem. Ők sok-sok ideje léteznek és elektromosságban jók.
Üdv
Csaba
Vik max kicseréli, de nem javítja...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1940 Dátum:
2013.10.28 hétfő, 14:09:12 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.28 hétfő, 14:07:35
Vik max kicseréli, de nem javítja...
Ez nem igaz!
Nekem gond nélkül javította!
Igaz ez MK3
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
tru64
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1941 Dátum:
2013.10.28 hétfő, 14:22:26 »
Idézetet írta: takiatti - 2013.10.28 hétfő, 14:09:12
Ez nem igaz!
Nekem gond nélkül javította!
Igaz ez MK3
érdemes ezt javíttatni? egy másikat 30.000-ért lehetne venni, igaz az is 100.000-et futott már. Én autómban nem tudom mennyi lehet, mert vissza lett tekerve
Naplózva
2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1942 Dátum:
2013.10.28 hétfő, 14:29:26 »
Idézetet írta: tru64 - 2013.10.28 hétfő, 14:22:26
érdemes ezt javíttatni? egy másikat 30.000-ért lehetne venni, igaz az is 100.000-et futott már. Én autómban nem tudom mennyi lehet, mert vissza lett tekerve
Az MKIII-osban 267ezer van, és még nem volt és most sincs baja. ha az tényleg csak 100-at futott és olcsóbb mint javíttatni, vedd meg a használtat. De szerintem a felújítás jobb választás, garanciát szoktak rá adni, és tudod hogy mi van vele. Bp-en, a XVII. kerben is van egy cég, aki felújít, unokatesómék (sok flottás és egyéb Fordot hordanak hozzájuk) is velük csináltatják, ha kell elkérem a címet.
Üdv.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
tru64
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1943 Dátum:
2013.10.28 hétfő, 14:33:12 »
Idézetet írta: titta - 2013.10.28 hétfő, 14:29:26
Az MKIII-osban 267ezer van, és még nem volt és most sincs baja. ha az tényleg csak 100-at futott és olcsóbb mint javíttatni, vedd meg a használtat. De szerintem a felújítás jobb választás, garanciát szoktak rá adni, és tudod hogy mi van vele. Bp-en, a XVII. kerben is van egy cég, aki felújít, unokatesómék (sok flottás és egyéb Fordot hordanak hozzájuk) is velük csináltatják, ha kell elkérem a címet.
Üdv.
felhívtam a 2 utcával arrébb lévő generátorost (
http://masinaautovill.hu
) - azt mondja a Ford generátorokat nem igazán lehet felújítani vagy nagyon drága azt megtenni
azt mondják adnak 40.000 körül gyári felújítottat - csak kell nekik a generátoron lévő szám- megyek a szervízbe leolvasni
Naplózva
2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1944 Dátum:
2013.10.28 hétfő, 14:55:04 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.28 hétfő, 14:07:35
Vik max kicseréli, de nem javítja...
nekem sokmindent javitott amit nem kellett cserelni. szerintem problema fuggo. ha tudja javitani akkor javitja.
Naplózva
tru64
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1945 Dátum:
2013.10.29 kedd, 10:43:58 »
Idézetet írta: tru64 - 2013.10.28 hétfő, 14:33:12
felhívtam a 2 utcával arrébb lévő generátorost (
http://masinaautovill.hu
) - azt mondja a Ford generátorokat nem igazán lehet felújítani vagy nagyon drága azt megtenni
azt mondják adnak 40.000 körül gyári felújítottat - csak kell nekik a generátoron lévő szám- megyek a szervízbe leolvasni
Egyelőre úgy néz ki, ez egy Bosch generátor, ami gyárilag felújítva 6x.000 Ft (tehát sokkal több mint amit telefonon elmondtak, merthogy a magyarországi Mondeo-kban nem Bosch generátor van állítólag - ez francia import). Most vizsgálják a generátort, mi lehet rajta tönkremenve és azt mennyiből lehetne felújítani -attól függően számítják majd be a rossz generátoromat.
Naplózva
2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1946 Dátum:
2013.10.29 kedd, 10:58:18 »
Idézetet írta: tru64 - 2013.10.29 kedd, 10:43:58
Egyelőre úgy néz ki, ez egy Bosch generátor, ami gyárilag felújítva 6x.000 Ft (tehát sokkal több mint amit telefonon elmondtak, merthogy a magyarországi Mondeo-kban nem Bosch generátor van állítólag - ez francia import). Most vizsgálják a generátort, mi lehet rajta tönkremenve és azt mennyiből lehetne felújítani -attól függően számítják majd be a rossz generátoromat.
bocsi, de miért nem kérdezed meg a bontósokat? Itt van a fordalkatrész-es Dani, akinek szerintem van generátora.
Naplózva
tru64
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1947 Dátum:
2013.10.29 kedd, 12:53:32 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.10.29 kedd, 10:58:18
bocsi, de miért nem kérdezed meg a bontósokat? Itt van a fordalkatrész-es Dani, akinek szerintem van generátora.
mert azokra azt mondják 100.000-et futottak, közben meg lehet, hogy 200.000-et. A Masinában közben megkaptam 44.000-ért a cuccot egy kis alkudozás után. Ez egy gyári felújított szerkezet.
Naplózva
2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
kotta_cs
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1948 Dátum:
2013.10.29 kedd, 13:05:51 »
Idézetet írta: tru64 - 2013.10.29 kedd, 12:53:32
mert azokra azt mondják 100.000-et futottak, közben meg lehet, hogy 200.000-et. A Masinában közben megkaptam 44.000-ért a cuccot egy kis alkudozás után. Ez egy gyári felújított szerkezet.
és lehet, hogy elfut még 300.000-et.
Naplózva
tru64
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #1949 Dátum:
2013.10.29 kedd, 14:54:04 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.10.29 kedd, 13:05:51
és lehet, hogy elfut még 300.000-et.
simán elképzelhető
Naplózva
2009 Ford Mondeo 1.8 Tdci 125hp Econetic 18"
Oldalak:
1
...
32
33
34
35
36
37
38
[
39
]
40
41
42
43
44
45
46
...
213
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ