Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 22:52:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 [55] 56 57 58 59 60 61 62 ... 213   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3595463 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2700 Dátum: 2014.05.16 péntek, 09:20:20 »

Alfot meg kell kérni szépen és berakja a FAQ-ba.....ott könnyen megtalálod majd.

Hova is? A fákkjúba?  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #2701 Dátum: 2014.05.16 péntek, 09:30:17 »

Hova is? A fákkjúba?  nyes

A FAQ nevezetű topicba.
ha szépen kéred lehet berakja neked is azt...oda ahová szeretnéd  eplus2
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2702 Dátum: 2014.05.16 péntek, 11:22:37 »

A FAQ nevezetű topicba.
ha szépen kéred lehet berakja neked is azt...oda ahová szeretnéd  eplus2
ha szépen kér.... hehe ahhoz előtte térdelnie kell.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2703 Dátum: 2014.05.16 péntek, 11:25:32 »

ha szépen kér.... hehe ahhoz előtte térdelnie kell.

Nagyon ügyes voltál. Legalább a quote-okat szedd ki.  taps
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2704 Dátum: 2014.05.16 péntek, 11:26:17 »

Nagyon ügyes voltál. Legalább a quote-okat szedd ki.  taps
neszevazze! smile
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2705 Dátum: 2014.05.16 péntek, 12:15:51 »

neszevazze! smile

 nyes  taps
Naplózva
Laccee
Vendég
« Új hozzászólás #2706 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 21:29:53 »

Hali!
Nemrégiben lettem tulajdonosa egy behozott Mondeonak, akiért már most odavagyok.
Egyenlőre két problémám lenne vele:
Az egyik, a tolatóradar. Elől és hátul is be van építve, viszont hátramenetbe kapcsoláskor sípol egyet hosszan, majd elkezd villogni a bekapcsológombja a tolatássegédnek, de más nem történik. Akkor sem tudom aktiválni, ha előremenetben próbálom bekapcsolni. Ezen csak a márkaszervíz segíthet szerintetek?

A másik, az a rádió (navigáció).
Az NX-es navi van benne ( http://www.autacesky.cz/img/ford-nx-1.jpg ) , amit a 2014-es navigációs DVD-t megvéve teljesen fel is frissítettem szoftverügyileg is, viszont a rádióállomások minőségével van problémám. Ahogy észrevettem az országos adók (Petőfi, Class stb) nagyon szépen szólnak, jó vétellel, viszont a regionális,városi adók kb 1 másodpercig hasonlóan jól szólalnak meg, viszont szinte rögtön átvált egy borzalmas hangminőségbe, jó vétel mellett (mintha csak 3000-5000Hz között szólalna meg kb).
Találkozott valaki hasonlóval?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2707 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 21:35:20 »

Hali!
Nemrégiben lettem tulajdonosa egy behozott Mondeonak, akiért már most odavagyok.
Egyenlőre két problémám lenne vele:
Az egyik, a tolatóradar. Elől és hátul is be van építve, viszont hátramenetbe kapcsoláskor sípol egyet hosszan, majd elkezd villogni a bekapcsológombja a tolatássegédnek, de más nem történik. Akkor sem tudom aktiválni, ha előremenetben próbálom bekapcsolni. Ezen csak a márkaszervíz segíthet szerintetek?

A másik, az a rádió (navigáció).
Az NX-es navi van benne ( http://www.autacesky.cz/img/ford-nx-1.jpg ) , amit a 2014-es navigációs DVD-t megvéve teljesen fel is frissítettem szoftverügyileg is, viszont a rádióállomások minőségével van problémám. Ahogy észrevettem az országos adók (Petőfi, Class stb) nagyon szépen szólnak, jó vétellel, viszont a regionális,városi adók kb 1 másodpercig hasonlóan jól szólalnak meg, viszont szinte rögtön átvált egy borzalmas hangminőségbe, jó vétel mellett (mintha csak 3000-5000Hz között szólalna meg kb).
Találkozott valaki hasonlóval?

1. Valamelyik szenzor rossz, koszos, kontakthiba (mostanában csak kh eplus2)



2. Fogalmam sincs
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Ltomi78
Vendég
« Új hozzászólás #2708 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 21:59:56 »

Sziasztok!

Tegnap lepakroltam a 2008 1.8 tdci 4-es mondeómmal a ház előtt. Reggel nem indult az autó, az önindító meg sem nyikkan, gyújtás rá tudom adni minden világít motorviszajlezés rendben....
.... szerelő gyorsan ránézett végig mértük az összes biztosíték, rendben, tápfeszültség megvan. Bika kábel is volt rajta. Az tény az akku gyengélkedett egyszer 40 perc rádiózástól merülést jelzett de hónapok óta nem volt gond.
Az önindító manuális initásával mágneskapcsoló összezárral sem fordult meg az öníndító moci.

Hibakódok amik jöttek a gépre dugva:
P2505 - ecm/pcm tápellátás jel , nincs szimptóma
P0A09 DC/DC konverter hiba áramkör alacsony
P0562 Rendszerfeszültség Alacsony (pedig mértük nem volt az!)

Javaslat mi teendő? van olyan link ahol a hibakodok javítási folyamata fenn van. Esetleg hasonló esett hátha valaki megmondja mi történt. Az autó tökéletesen működött ..reggelre meg ez van nem mozdul az önindító.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #2709 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:00:55 »

Sziasztok!

Tegnap lepakroltam a 2008 1.8 tdci 4-es mondeómmal a ház előtt. Reggel nem indult az autó, az önindító meg sem nyikkan, gyújtás rá tudom adni minden világít motorviszajlezés rendben....
.... szerelő gyorsan ránézett végig mértük az összes biztosíték, rendben, tápfeszültség megvan. Bika kábel is volt rajta. Az tény az akku gyengélkedett egyszer 40 perc rádiózástól merülést jelzett de hónapok óta nem volt gond.
Az önindító manuális initásával mágneskapcsoló összezárral sem fordult meg az öníndító moci.

Hibakódok amik jöttek a gépre dugva:
P2505 - ecm/pcm tápellátás jel , nincs szimptóma
P0A09 DC/DC konverter hiba áramkör alacsony
P0562 Rendszerfeszültség Alacsony (pedig mértük nem volt az!)

Javaslat mi teendő? van olyan link ahol a hibakodok javítási folyamata fenn van. Esetleg hasonló esett hátha valaki megmondja mi történt. Az autó tökéletesen működött ..reggelre meg ez van nem mozdul az önindító.

Akksi csere.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Ltomi78
Vendég
« Új hozzászólás #2710 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:09:05 »

Akksi csere.

Az is lesz, persze! a probléme nem ilyen egyszerü rinya Egyenlőre A szerelő szerint a feszültség megvan az autó akku töltött mértük multiméterrel is ...de bika kábelről sem ment másik autó rákötve. Sőt akku kábel le és fel mintha csere lett volna, hátha computer akkucserének veszi.

De meg sem moccan az inditó motor egy mozzanat nincs.

Volt már ilyen, akku csere megoldotta?
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.18 vasárnap, 22:14:31 írta Ltomi78 » Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2711 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:14:31 »

Sziasztok!

Tegnap lepakroltam a 2008 1.8 tdci 4-es mondeómmal a ház előtt. Reggel nem indult az autó, az önindító meg sem nyikkan, gyújtás rá tudom adni minden világít motorviszajlezés rendben....
.... szerelő gyorsan ránézett végig mértük az összes biztosíték, rendben, tápfeszültség megvan. Bika kábel is volt rajta. Az tény az akku gyengélkedett egyszer 40 perc rádiózástól merülést jelzett de hónapok óta nem volt gond.
Az önindító manuális initásával mágneskapcsoló összezárral sem fordult meg az öníndító moci.

Hibakódok amik jöttek a gépre dugva:
P2505 - ecm/pcm tápellátás jel , nincs szimptóma
P0A09 DC/DC konverter hiba áramkör alacsony
P0562 Rendszerfeszültség Alacsony (pedig mértük nem volt az!)

Javaslat mi teendő? van olyan link ahol a hibakodok javítási folyamata fenn van. Esetleg hasonló esett hátha valaki megmondja mi történt. Az autó tökéletesen működött ..reggelre meg ez van nem mozdul az önindító.

testkábeleket ellenőrizzétek.
Akksi-kasztni.
Kasztni-motor.
stb
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2712 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:16:06 »

Az is lesz, persze!  Egyenlőre A szerelő szerint a feszültség megvan az autó töltött mértük multiméterrel is ...de bika kábelről sem ment másik autó rákötve. Sőt akku kábel le és fel mintha csere lett volna, hátha computer akkucserének veszi.

De meg sem moccan az inditó motor egy mozzanat nincs.

Volt már ilyen, akku csere megoldotta?

Nincs ebben olyan okos vezérlő, hogy tudná mi az az akku csere.  vigyor3
Akku főkábel, testkábel.... ha ezek rendben, akkor indító relé, gyújtáskapcsoló modul.......van bőven mit ellenőrizni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Ltomi78
Vendég
« Új hozzászólás #2713 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:21:00 »

DCM en 13.2 V feszültséget ltáunk a diagnosztikán, másik autóról bikázva.  Élő adatoknál ugyanazt feszültséget láttuk mértük amit multival. Motorvezrélő elektronika nem kap áramot...ezzel van a fő gond. (testek rendben)
Esetleg egy kapcsolási rajz jól jönne hogy tudjunk lépni. ECM -nél hiba kód nem törölhető.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2714 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:22:51 »

DCM en 13.2 V feszültséget ltáunk a diagnosztikán, másik autóról bikázva.  Élő adatoknál ugyanazt feszültséget láttuk mértük amit multival. Motorvezrélő elektronika nem kap áramot...ezzel van a fő gond. (testek rendben)
Esetleg egy kapcsolási rajz jól jönne hogy tudjunk lépni. ECM -nél hiba kód nem törölhető.

Akkor a múltkor leírtam, olvass vissza.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Ltomi78
Vendég
« Új hozzászólás #2715 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:23:23 »

Nincs ebben olyan okos vezérlő, hogy tudná mi az az akku csere.  vigyor3
Akku főkábel, testkábel.... ha ezek rendben, akkor indító relé, gyújtáskapcsoló modul.......van bőven mit ellenőrizni.
worship
Ok erre gondoltunk...jó lenne egy hibakeresési leírás hogy melyik...van műszer csak kéne egy leírás..nagyon jó lenne ha ebben valaki segíteni help
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2716 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:24:15 »

worship
Ok erre gondoltunk...jó lenne egy hibakeresési leírás hogy melyik...van műszer csak kéne egy leírás..nagyon jó lenne ha ebben valaki segíteni help

Ha meg leírás kell, akkor töltsd le az Etist.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Ltomi78
Vendég
« Új hozzászólás #2717 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:27:23 »

Akkor a múltkor leírtam, olvass vissza.


Mire gondolsz ...olvasnám csak hol ? elnézést régen voltam fenn a fórumon
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2718 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:29:55 »

DCM en 13.2 V feszültséget ltáunk a diagnosztikán, másik autóról bikázva.  Élő adatoknál ugyanazt feszültséget láttuk mértük amit multival. Motorvezrélő elektronika nem kap áramot...ezzel van a fő gond. (testek rendben)
Esetleg egy kapcsolási rajz jól jönne hogy tudjunk lépni. ECM -nél hiba kód nem törölhető.

Ha az ECU nem kap táp-ot a szükséges pontokon, akkor főrelé vagy annak a vezérlése, gyújtáskapcsoló modul.....immo engedélyez?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2719 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:34:00 »

Mire gondolsz ...olvasnám csak hol ? elnézést régen voltam fenn a fórumon

http://mondeo.hu/index.php?topic=1595.msg861989#msg861989
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Ltomi78
Vendég
« Új hozzászólás #2720 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:37:25 »

Ha az ECU nem kap táp-ot a szükséges pontokon, akkor főrelé vagy annak a vezérlése, gyújtáskapcsoló modul.....immo engedélyez?

Köszi...az immo-t honnan tudom...a kulcsra nem irta ki hogy az immobiliser aktiv tehát a kulcsot elfogadja....esetleg máshonnan tudom hogy az immo engedéyez vagy sem...

A főrelét, gyújtáskapcsolót néznénk csak nincs leírás hozzá (wiring) diagram ahogy szerelőm mondaná. Ha van leírásotok erre jó. lenne.
A reléket cserélgettük, tesztelés miatt....de a vezérlést nem tudtok megnézni nem volt próbalámpa stb...egyenlőre a leírás kéne hogy továbblépjünk
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2721 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:40:46 »


Vazzz Jani, még ha xarul is fordítasz, azért ott vagy a szeren... laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2722 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:41:51 »

Vazzz Jani, még ha xarul is fordítasz, azért ott vagy a szeren... laugh

http://mondeo.hu/index.php?topic=1595.msg862007#msg862007
 Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2723 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:42:21 »

Sehogy, ilyen 6 dolláros xirxar nem kell...  eplus2

Tomi,
 minden rendben van?  vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2724 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:43:06 »

Köszi...az immo-t honnan tudom...a kulcsra nem irta ki hogy az immobiliser aktiv tehát a kulcsot elfogadja....esetleg máshonnan tudom hogy az immo engedéyez vagy sem...

A főrelét, gyújtáskapcsolót néznénk csak nincs leírás hozzá (wiring) diagram ahogy szerelőm mondaná. Ha van leírásotok erre jó. lenne.
A reléket cserélgettük, tesztelés miatt....de a vezérlést nem tudtok megnézni nem volt próbalámpa stb...egyenlőre a leírás kéne hogy továbblépjünk

Hm....nincs egy próbalámpája sem, de EWD-t akar nézegetni? Hát akkor minek?  fejvakaras
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2725 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:43:47 »

Tomi,
 minden rendben van?  vigyor3

 eplus2

Vagy az ipad adja fel, vagy a fórumxaraxik...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2726 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:44:34 »

Hm....nincs egy próbalámpája sem, de EWD-t akar nézegetni? Hát akkor minek?  fejvakaras

Electronic wiring diagram?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2727 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:45:19 »


Hiába, nem változok.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2728 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:45:29 »

Electronic wiring diagram?

Electrical Wiring Diagram
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2729 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:46:38 »

Electrical Wiring Diagram

Na majd én is bedobok ilyen rövidítéseket, de azt nem fogod tudni megfejteni...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2730 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:49:12 »

Köszi...az immo-t honnan tudom...a kulcsra nem irta ki hogy az immobiliser aktiv tehát a kulcsot elfogadja....esetleg máshonnan tudom hogy az immo engedéyez vagy sem...

A főrelét, gyújtáskapcsolót néznénk csak nincs leírás hozzá (wiring) diagram ahogy szerelőm mondaná. Ha van leírásotok erre jó. lenne.
A reléket cserélgettük, tesztelés miatt....de a vezérlést nem tudtok megnézni nem volt próbalámpa stb...egyenlőre a leírás kéne hogy továbblépjünk

Vazzz a gyerek nyáron Lignanoban halászott nekem próbalámpát a vidámparkban. Ledes, azzal szoktam olyan helyre bevilágítani, amit nem látok.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Ltomi78
Vendég
« Új hozzászólás #2731 Dátum: 2014.05.18 vasárnap, 22:51:55 »

Hm....nincs egy próbalámpája sem, de EWD-t akar nézegetni? Hát akkor minek?  fejvakaras

A szerelőmnek kell, mivel nem műhelyben voltunk nem volt  nála minden....de diagnosztika igen. Nem nézegetném csinálni akarjuk az alapján...de a rajz nagyobb segítség lenne.

a nagy részén túl vagyunk.......a kérdés miért generál az inditó motor relé hiba az ECM -ben olyan hibakódót hogy alacsoncs a feszültség. Ez lehetséges. ?

A testet nem néztük még valóban amit Szjani irt ebben a linkben :http://mondeo.hu/index.php?topic=1595.msg862007#msg862007
 

« Utoljára szerkesztve: 2014.05.18 vasárnap, 22:54:57 írta Ltomi78 » Naplózva
Ltomi78
Vendég
« Új hozzászólás #2732 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 00:41:26 »

Úgy tűnik test van....holnap nézi tovább a szerelő...ha van még ötlet íratok...igy megállt az autó egyik napról a másikra
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2733 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 06:36:18 »

Úgy tűnik test van....holnap nézi tovább a szerelő...ha van még ötlet íratok...igy megállt az autó egyik napról a másikra
Gyújtáskapcsoló modul kap tápfeszt?
Biztiket végig kell nézni, a kesztyűtartó alatt........is.
Főrelé behúz, lábainál van feszültség?

« Utoljára szerkesztve: 2014.05.19 hétfő, 06:38:51 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Patek
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 568



E-mail
« Új hozzászólás #2734 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 09:02:19 »

Az MK4 Titaniumomnak van egy olyan szolgáltatása, hogy a fényszórókapcsoló OFF állásában is, meg automata állásban is világít a tompított fényszóró, ha ráadom a gyújtást.
Németországból jött a gép, de még 2010-es darab. Úgy tudtam, hogy csak 2011 után kötelező az EU-ban az az opció, hogy mindig világítani kell az autóknak, de úgy látszik, az enyémnél ez már beépítésre került.
Mit tudtok erről?
Naplózva

Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2735 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 09:03:37 »

Az MK4 Titaniumomnak van egy olyan szolgáltatása, hogy a fényszórókapcsoló OFF állásában is, meg automata állásban is világít a tompított fényszóró, ha ráadom a gyújtást.
Németországból jött a gép, de még 2010-es darab. Úgy tudtam, hogy csak 2011 után kötelező az EU-ban az az opció, hogy mindig világítani kell az autóknak, de úgy látszik, az enyémnél ez már beépítésre került.
Mit tudtok erről?
simán csak valaki bekapcsolta ezt a fánksönt rajta.kikell kapcsoltatni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2736 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 09:13:43 »

Az MK4 Titaniumomnak van egy olyan szolgáltatása, hogy a fényszórókapcsoló OFF állásában is, meg automata állásban is világít a tompított fényszóró, ha ráadom a gyújtást.
Németországból jött a gép, de még 2010-es darab. Úgy tudtam, hogy csak 2011 után kötelező az EU-ban az az opció, hogy mindig világítani kell az autóknak, de úgy látszik, az enyémnél ez már beépítésre került.
Mit tudtok erről?

Elvileg csak 70-75%-os fényerőn ég. Ez a nappali menetfény funkció, ki lehet kapcsolni.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Patek
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 568



E-mail
« Új hozzászólás #2737 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 09:29:00 »

Igen, én is azt olvastam valahol, hogy csak 70-80%-on világít ilyenkor, bár ezt nappal nehéz megállapítani Cheesy
Szoftveresen kell kikapcsoltatni, vagy van rá valami "kattintagtós" módszer (ráadom a gyújtást, tekerem a gombot, háromszor Mekka felé fordulok stb.. Cheesy ) ?
Naplózva

Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2738 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 09:31:43 »

Igen, én is azt olvastam valahol, hogy csak 70-80%-on világít ilyenkor, bár ezt nappal nehéz megállapítani Cheesy
Szoftveresen kell kikapcsoltatni, vagy van rá valami "kattintagtós" módszer (ráadom a gyújtást, tekerem a gombot, háromszor Mekka felé fordulok stb.. Cheesy ) ?

Szoftveres, kell hozzá IDS, vagy egy elm327 és egy elmconfig nevű program.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Patek
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 568



E-mail
« Új hozzászólás #2739 Dátum: 2014.05.19 hétfő, 09:32:36 »

Szoftveres, kell hozzá IDS, vagy egy elm327 és egy elmconfig nevű program.

Ok. köszi! Smiley
Naplózva

Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2740 Dátum: 2014.05.20 kedd, 19:42:53 »

Ma sikeresen upgrade-en esett át a convers+ műszeregységem.
3 verzió létezik. A v1 és v2-ben van fizikai hőfok és üzemanyagszint műszer, a v3-ban ezeket már az LCD kijelző mutatja.

Az IDS-s a v1-re legfeljebb a 0815-ös SW-t engedi felrakni. A v2-re az 1007-et.
Nekem v1-es műszercsoportom van (2008), de az 1007-ben van pár kellemes funkció, ami nagyon hiányzott. Egyrészt az USB és BT bemenetek ismerete, másrészt az OK gombbal gyorsan váltható kijelzés.
A v1 és v2 hardverileg azonos, és egy kis ügyeskedéssel sikerült elhitetni az IDS-sel, hogy v2-sel van dolga, így ezek után boldogan feltolta rá az 1007-es SW-t.


Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2741 Dátum: 2014.05.20 kedd, 20:23:23 »

Csak nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy megoldható-e tempomat hiba csak a gombsor átalakításával...
Az a gondolat sem hagyott nyugodni, hogy mégis hol van és miben rejlik a hiba igazi oka. Azt hiszem ma erre is megszületett a megoldás.
Időközben beépítettem és teszteltem is. A hiba megszűnt. Ez a javasolt megoldásom.

Sikerült kézbe venni egy ilyen kormány mögötti modult és beazonosítani a hibáért feltehetően felelős alkatrészt. Megjegyzem pont úgy van, ahogy sejtettem és korábban leírtam. A modulban egyetlen alkatrészen keresztül testelődik a gombok közös szála és ez az alkatrész pont képes arra, hogy változtassa az ellenállását és időnként megszakadjon. Ez egy SMD biztosíték. Hőre megszakad, majd helyreáll. A hibát tehát nem rossz forrasztás okozza, hanem ez az alkatrész. Gyors ellenőrzés során a pákát megmutatva neki azonnal szakadásba ment, ezért kizártam, hogy bármi más okozza ezt a tempomat hibát. Aztán hogy az ültetésnél kapott-e a megengedettnél nagyobb hősokkot vagy maga az alkatrész hibás, nem tudom.

A dolog szépsége, hogy a gyanúsított alkatrész az ablaktörlő kapcsoló kivételével viszonylag könnyen hozzáférhető. Itt egy kép a kapcsoló hűlt helyéről fényképezve.


A következő képet a kölcsön modulról készítettem ugyanabban a szögben:


Végül egy kép a csupasz NYÁK-ról:


A bekarikázott alkatrész az SMD biztosíték. Ezt kell cserélni, leginkább egy 10-15 Ohmos 1206-os ellenállásra. De itt a modul NYÁK-on már egy rövidzár is megteszi.
Biztosítékkal kár próbálkozni, mert csak megnyekken a forrasztástól és tényleg semmi szükség rá itt. Az említett SMD ellenállás túlráam esetén biztosítékként is viselkedik (csak nem öngyógyuló, mint az eredeti alkatrész) tehát érdemes azt beépíteni.

Update: A biztosíték adatlapja itt megnézhető: http://www.te.com/catalog/bin/TE.Connect?S=23159&M=PPROP&P=&BML=L2VuL3Byb2R1Y3RzL2NpcmN1aXQtcHJvdGVjdGlvbi9icm93c2UtcHJvZHVjdHMvb3ZlcmN1cnJlbnQtZGV2aWNlcy9wb2x5c3dpdGNoLXJlc2V0dGFibGUtZGV2aWNlcy5leHRlcm5hbEhlYWRlci5odG1s&LG=1&PG=2&IDS=718190,718191,489300,489479,489480,489481,489482,487359,489483,489484,489485,489486,487358,718189,511776,506187,506188,511777,715429,506189&N=5

Hőmérséklettől függően 100-300mA között old.
A doksi szerint 20 Celsius fokon maximum 15 Ohm lehet az ellenállása. Ha rámérve ennél több, akkor egyértelműen hibás az alkatrész annak ellenére, hogy még a tempomat adott esetben működőképes nagyobb ellenállás esetén is.
Az említett 10-15 Ohmos SMD ellenállással nyugodtan helyettesíthető. Az is biztosítékként fog működni, ha valami lehetetlen zárlat miatt 12V kerülne ide, csak az nem öngyógyuló:)
A javasolt ellenállás beépítéséhez nem is kell kiforrasztani ezt az SMD biztit, hanem az ellenállás a hátára is ráforrasztható.

Update2.
Az első tesztek alapján valóban ez az alkatrész okozza a hibát. A hátára forrasztott rövidzárral egyszer sem fordult elő tempomat probléma.

Update3.
Kis segítség az ellenállás beépítéséhez.
Az ablaktörlő kapcsoló kiszereléséhez le kell venni a kormányoszlop burkolat alsó és felső felét. A felső csak patentos, az alsót két csavar tartja.
Az ablaktörlő kapcsolót szintén két csavar rögzíti, utána oldal irányban kihúzható (nehezen indul meg)
A kormányt jobbra 90 fokban elforgatva férünk hozzá legjobban a nyíláshoz.

Én vágtam egy apró kétoldalas ragasztó darabot és az ellenállás aljára ragasztottam. (Igen, 10-15 Ohmot írtam, de nekem csak 0 Ohmos volt kéznél)


Csipesszel a biztosíték tetejére illesztettem az ellenállást. Kicsit lehet forgatni tologatni, hogy pont jól álljon. A kétoldalas ragasztó a helyén tartja az ellenállást a forrasztás idejére.


Majd beforrasztottam a két végét. Hosszú keskeny páka kell, nehogy a környező műanyagokhoz hozzáérjen.
Megoldható, de ne ezen kezdj el megtanulni forrasztani.


Utána mindent visszaszerelni és örülni.
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.10 kedd, 13:40:59 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2742 Dátum: 2014.05.20 kedd, 20:30:11 »

Az a gondolat sem hagyott nyugodni, hogy mégis hol van és miben rejlik a hiba igazi oka. Azt hiszem ma erre is megszületett a megoldás.
Sikerült kézbe venni egy ilyen kormány mögötti modult és beazonosítani a hibáért felelős alkatrészt. Megjegyzem pont úgy van, ahogy sejtettem és korábban leírtam.
A modulban egyetlen alkatrészen keresztül testelődik a gombok közös szála és ez az alkatrész pont képes arra, hogy változtassa az ellenállását és időnként megszakadjon. Ez egy SMD biztosíték. Hőre megszakad, majd helyreáll. A hibát tehát nem rossz forrasztás okozza, hanem ez az alkatrész. Ellenőrzésre csak annyiban került sor, hogy a pákát megmutatva neki azonnal szakadásba ment, de kizárt, hogy más okozza ezt a tempomat hibát. Aztán hogy az ültetésnél kapott-e a megengedettnél nagyobb hősokkot vagy maga az alkatrész hibás, nem tudom.

A dolog szépsége, hogy a gyanúsított alkatrész az ablaktörlő kapcsoló kivételével viszonylag könnyen hozzáférhető. Itt egy kép a kapcsoló hűlt helyéről fényképezve.


A következő képet a kölcsön modulról készítettem ugyanabban a szögben:


Végül egy kép a csupasz NYÁK-ról:


A bekarikázott alkatrész az SMD biztosíték. Ezt kell cserélni, leginkább egy 10-15 Ohmos 1206-os ellenállásra. De egy rövidzár is tökéletesen megteszi.



A karikát dobd majd rá az alkatrészre, mert lemaradt. Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2743 Dátum: 2014.05.20 kedd, 20:31:55 »

A karikát dobd majd rá az alkatrészre, mert lemaradt. Wink
Közben már javítva is lett.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2744 Dátum: 2014.05.21 szerda, 09:47:44 »

Ma sikeresen upgrade-en esett át a convers+ műszeregységem.
3 verzió létezik. A v1 és v2-ben van fizikai hőfok és üzemanyagszint műszer, a v3-ban ezeket már az LCD kijelző mutatja.

Az IDS-s a v1-re legfeljebb a 0815-ös SW-t engedi felrakni. A v2-re az 1007-et.
Nekem v1-es műszercsoportom van (2008), de az 1007-ben van pár kellemes funkció, ami nagyon hiányzott. Egyrészt az USB és BT bemenetek ismerete, másrészt az OK gombbal gyorsan váltható kijelzés.
A v1 és v2 hardverileg azonos, és egy kis ügyeskedéssel sikerült elhitetni az IDS-sel, hogy v2-sel van dolga, így ezek után boldogan feltolta rá az 1007-es SW-t.




Ezt is az Ivanicsos kolléga csinálta? Nekem pl a pill.fogyaszmérést sem tudták elővarázsolni, ami annyira nem izgat, de pl. a mondeómon a múszercsoportcsere után előjött egy olyan funkció, hogy a gyújtás ráadásakor felkapcsolta a műszercsoport megvilágítsát, amelynek fényerejéből elvett a tompított felkapcsolása. Na ez nagyon hiányzik!

Ja és ezek nem convers. Ez megoldható lenne?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2745 Dátum: 2014.05.21 szerda, 10:40:54 »

Ezt is az Ivanicsos kolléga csinálta? Nekem pl a pill.fogyaszmérést sem tudták elővarázsolni, ami annyira nem izgat, de pl. a mondeómon a múszercsoportcsere után előjött egy olyan funkció, hogy a gyújtás ráadásakor felkapcsolta a műszercsoport megvilágítsát, amelynek fényerejéből elvett a tompított felkapcsolása. Na ez nagyon hiányzik!

Ja és ezek nem convers. Ez megoldható lenne?
Igen, ő.

SW-ben csak gyárit tud felrakni. A conversnél Predi kollégával magam jártam utána, hogy hogyan lehetne újabb HW verziót behazudni, és utána raktuk fel az immár újabb felajánlott gyári SW-t.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kovacsgergo
Vendég
« Új hozzászólás #2746 Dátum: 2014.05.27 kedd, 22:12:26 »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, mert nem találtam erre vonatkozó info-t, hogy a fedélzeti komputert semmilyen módon nem lehet magyarítani? (2-es típusúm' van)

Köszönet! Smiley
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2747 Dátum: 2014.05.28 szerda, 07:45:42 »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, mert nem találtam erre vonatkozó info-t, hogy a fedélzeti komputert semmilyen módon nem lehet magyarítani? (2-es típusúm' van)

Köszönet! Smiley
Szerintem előbb-utóbb lesz rá megoldás.
Van egy orosz csávó, aki nekiállt hekkelni a convers+ kijelző SW-ét. Már tett is bele érdekes dolgokat. (nemrég linkeltem) Én felajánlottam neki, hogy segítek a magyarításban, de nem nagyon érdekli. Eléggé pénzéhes, nagyon drágán adja a módosításait.
De ami ment neki, az fog menni itthon is.  Wink
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Patek
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 568



E-mail
« Új hozzászólás #2748 Dátum: 2014.05.29 csütörtök, 17:37:56 »

Rákerestem, és nem adott találatot, ezért megkérdem. Valaki tud segíteni, hogy kombinál a baloldali féklámpa izzóhoz hogyan lehet hozzáférni? A helyzetzjelzők a felnyíló csomagtárajtóban vannak, ott megvan a kis hátlap, amit ki kell pattintani, és hozzá lehet férni. De a féklámpa izzó, a fix részében van a lámpatestnek, és nem nagyon látom, hogy hol lehetne hozzájutni. Az biztos, hogy a kárpit felől, de hogy ott pontosan hogyan, arra nem jöttem rá. Köszi előre is
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.29 csütörtök, 17:40:58 írta Patek » Naplózva

Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2749 Dátum: 2014.05.29 csütörtök, 17:41:50 »

Rákerestem, és nem adott találatot, ezért megkérdem. Valaki tud segíteni, hogy kombinál a baloldali féklámpa izzóhoz hogyan lehet hozzáférni? A helyzetzjelzők a felnyíló csomagtárajtóban vannak, ott megvan a kis hátlap, amit ki kell pattintani, és hozzá lehet férni. De a féklámpa izzó, a fix részében van a lámpatestnek, és nem nagyon látom, hogy hol lehetne hozzájutni. Az biztos, hogy a kárpit felől, de hogy ott pontosan hogyan, arra nem jöttem rá. Köszi előre is

baloldalon a nagy ajto a 3 zárral levesz, és a tetejénél hátrafele van annyi hely, hogy befér a kezed Smiley
Naplózva
Oldalak: 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 [55] 56 57 58 59 60 61 62 ... 213   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.