Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.01 péntek, 00:05:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 87 88 ... 213   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3565722 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4000 Dátum: 2015.02.07 szombat, 15:09:28 »

Van benne fék? Ez szuper, mert még nem is hallottam. De ha a kérdésre is tud valaki válaszolni, az lenne az igazán szuper   Smiley


A kérdésedre is válaszoltam pedig.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #4001 Dátum: 2015.02.07 szombat, 15:10:05 »

eljen
Adok egy igazat, nesze!  poigneemain    eplus2

Na ezt most felirom a kéménybe korommal.  worship
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #4002 Dátum: 2015.02.07 szombat, 15:17:55 »


A kérdésedre is válaszoltam pedig.  wave

 falbav
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4003 Dátum: 2015.02.07 szombat, 15:28:40 »

falbav

Miért is fejelgeted -még ha virtuálisan is- a falat?

"A ráfutás elleni védelem más, mint az adaptív tempomat. Az többnyire a szélvédő felső részébe szerelt lézer nyaláb segítségével alacsonyabb sebességnél kb. 5-40 km/h -ban működik, ami városban vagy lassú araszolásnál "figyel".
Szerintem a Mondeo-ban ilyen nincs."
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #4004 Dátum: 2015.02.07 szombat, 15:44:46 »

Miért is fejelgeted -még ha virtuálisan is- a falat?

"A ráfutás elleni védelem más, mint az adaptív tempomat. Az többnyire a szélvédő felső részébe szerelt lézer nyaláb segítségével alacsonyabb sebességnél kb. 5-40 km/h -ban működik, ami városban vagy lassú araszolásnál "figyel".
Szerintem a Mondeo-ban ilyen nincs."


A kérdésem az volt, hogy a Mondeóban melyik távolságtartó tempomat van. Amelyik akár meg is állítja a kocsit lassabb tempónál, vagy amelyik csak nagyobb sebességnél működik. Szerinted válaszoltál erre a kérdésre. Kérdés, hgy hol? A ráfutás elleni védelem az teljesen más. A működését ismerem, csak nem tudom melyik típus rendelhető. Legalább mi szentendreiek értsük meg egymást  nyes
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #4005 Dátum: 2015.02.07 szombat, 15:53:25 »

A kérdésem az volt, hogy a Mondeóban melyik távolságtartó tempomat van. Amelyik akár meg is állítja a kocsit lassabb tempónál, vagy amelyik csak nagyobb sebességnél működik. Szerinted válaszoltál erre a kérdésre. Kérdés, hgy hol? A ráfutás elleni védelem az teljesen más. A működését ismerem, csak nem tudom melyik típus rendelhető. Legalább mi szentendreiek értsük meg egymást  nyes

Szerintem diesel autot akarsz rendelni, ezert mar ismeretlenul is az irantad mutatott kotozkodes.  nyes
Egyebirant majd megszokod GSR stilusat, olyan mint egy oreg puli: sokat ugat de sose harap. Es amugy segitokesz.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #4006 Dátum: 2015.02.07 szombat, 15:57:02 »

Szerintem diesel autot akarsz rendelni, ezert mar ismeretlenul is az irantad mutatott kotozkodes.  nyes
Egyebirant majd megszokod GSR stilusat, olyan mint egy oreg puli: sokat ugat de sose harap. Es amugy segitokesz.

Igen, dieselt. Bár ennek is megvan az oka. Volt már Siera Cosworth is, naná, hogy jobban tetszett. De sajnos az üzemanyagfogyasztást figyelembe kell vennem.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4007 Dátum: 2015.02.07 szombat, 16:08:00 »

A kérdésem az volt, hogy a Mondeóban melyik távolságtartó tempomat van. Amelyik akár meg is állítja a kocsit lassabb tempónál, vagy amelyik csak nagyobb sebességnél működik. Szerinted válaszoltál erre a kérdésre. Kérdés, hgy hol? A ráfutás elleni védelem az teljesen más. A működését ismerem, csak nem tudom melyik típus rendelhető. Legalább mi szentendreiek értsük meg egymást  nyes

Hát ott, hogy a tempomat akár adaptív, akár nem az nem ugyanaz, mint amiről írtam ráfutás elleni védelem. Az nem tempomat funkció, más rendszer.
Ebből már adódik, hogy ha tempomatról beszélünk az sebességtartást jelent és nem ráfutás elleni védelmet.
Én értem, hogy te mi akarsz kérdezni. Csak ne egyszerre említsd a tempomattal. vigyor3
Ezt próbáltam különválasztani. Cool

Ugorj be a Hoványhoz, kérdezd meg.  (szerintem sok Ö betüt fogsz hallani.  Grin)
Tudtommal nincs rendelhető ráfutás elleni védelem.  Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4008 Dátum: 2015.02.07 szombat, 16:09:21 »

Szerintem diesel autot akarsz rendelni, ezert mar ismeretlenul is az irantad mutatott kotozkodes.  nyes
Egyebirant majd megszokod GSR stilusat, olyan mint egy oreg puli: sokat ugat de sose harap. Es amugy segitokesz.

Oreg puli?  Ez ám a hasonlat....  laugh
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4009 Dátum: 2015.02.07 szombat, 16:13:07 »

Igen, dieselt. Bár ennek is megvan az oka. Volt már Siera Cosworth is, naná, hogy jobban tetszett. De sajnos az üzemanyagfogyasztást figyelembe kell vennem.

Akkora különbség azért nincs. De előre kifizeted úgyis az árában a fogyasztási különbözetet.  vigyor3
Talán új autónál annyi veszély még nincs, meg garanciális is....szóval a költségesebb dízel alkatrészektől még nem kell tartanod....elvileg.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #4010 Dátum: 2015.02.07 szombat, 16:15:22 »

Hát ott, hogy a tempomat akár adaptív, akár nem az nem ugyanaz, mint amiről írtam ráfutás elleni védelem. Az nem tempomat funkció, más rendszer.
Ebből már adódik, hogy ha tempomatról beszélünk az sebességtartást jelent és nem ráfutás elleni védelmet.
Én értem, hogy te mi akarsz kérdezni. Csak ne egyszerre említsd a tempomattal. vigyor3
Ezt próbáltam különválasztani. Cool

Ugorj be a Hoványhoz, kérdezd meg.  (szerintem sok Ö betüt fogsz hallani.  Grin)
Tudtommal nincs rendelhető ráfutás elleni védelem.  Smiley

2015-ös modellév
Érvényes: 2014. szeptember 8-ai gyártástól
Adaptív sebességtartó automatika
– Beállítható sebességlimit (ASLD) funkcióval
– Ütközésre figyelmeztető rendszerrel
– 378 000 Ft

A Hoványnál (Szentendrén) azt sem tudják, hogy rendelhető e állófűtés. Pedig benne van az árjegyzékben is. De abban igazad van, hogy az ABC ő betűjét nagyon jól ismerik Cheesy
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4011 Dátum: 2015.02.07 szombat, 16:21:45 »

2015-ös modellév
Érvényes: 2014. szeptember 8-ai gyártástól
Adaptív sebességtartó automatika
– Beállítható sebességlimit (ASLD) funkcióval
Ütközésre figyelmeztető rendszerrel
– 378 000 Ft

A Hoványnál (Szentendrén) azt sem tudják, hogy rendelhető e állófűtés. Pedig benne van az árjegyzékben is. De abban igazad van, hogy az ABC ő betűjét nagyon jól ismerik Cheesy


Az legfeljebb holtér figyelő a külső tükrökben.
A ráfutás elleni védelem....még leírva is egész más.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #4012 Dátum: 2015.02.07 szombat, 16:34:14 »

2015-ös modellév
Érvényes: 2014. szeptember 8-ai gyártástól
Adaptív sebességtartó automatika
– Beállítható sebességlimit (ASLD) funkcióval
– Ütközésre figyelmeztető rendszerrel
– 378 000 Ft

A Hoványnál (Szentendrén) azt sem tudják, hogy rendelhető e állófűtés. Pedig benne van az árjegyzékben is. De abban igazad van, hogy az ABC ő betűjét nagyon jól ismerik Cheesy


Te most MKV-ot vasarolsz vagy MKIV-et? A negyesben tudomasom szerint ilyen nincs. Az otosbe mar lehet hogy van. Es most ellent kell mondjak GSR-nek, ha a tempomat alatt van felsorolva, akkor valszeg az lehet amire Te is gondolsz.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4013 Dátum: 2015.02.07 szombat, 16:39:05 »

Te most MKV-ot vasarolsz vagy MKIV-et? A negyesben tudomasom szerint ilyen nincs. Az otosbe mar lehet hogy van. Es most ellent kell mondjak GSR-nek, ha a tempomat alatt van felsorolva, akkor valszeg az lehet amire Te is gondolsz.

A figyelmeztető rendszer és a megakadályozó rendszer egészen más.  Cool

Holttér figyelő az a figyelmeztető rendszer.
Esetleg figyelmeztet a követő radar, ha közelítesz és távolság gyorsan csökken.
A megállítás -ráfutás ellenni védelem- annak az a neve és lézeres berendezés végzi. Az adatív tempomathoz radar jár.

Szerinte mk4 lesz.


Ha viszont mégis a minden mást jelent, akkor grat a fordítóknak. Láttunk már ott is érdekes dolgokat....  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.07 szombat, 16:44:43 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #4014 Dátum: 2015.02.07 szombat, 16:44:10 »

Te most MKV-ot vasarolsz vagy MKIV-et? A negyesben tudomasom szerint ilyen nincs. Az otosbe mar lehet hogy van. Es most ellent kell mondjak GSR-nek, ha a tempomat alatt van felsorolva, akkor valszeg az lehet amire Te is gondolsz.

MK V-öt szeretnék igen. GSR csak valószínűleg vicces kedvében van. Minden Szentendrei humoros. Eddig egyébként úgy tudtam, hogy a távolságtartó tempomatot már az MK IV-hez is lehetett rendelni, azért kérdeztem.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4015 Dátum: 2015.02.07 szombat, 16:49:40 »

MK V-öt szeretnék igen. GSR csak valószínűleg vicces kedvében van. Minden Szentendrei humoros. Eddig egyébként úgy tudtam, hogy a távolságtartó tempomatot már az MK IV-hez is lehetett rendelni, azért kérdeztem.


MkV   eljen

Igen. adaptív tempomat van már 4-eshez is, sőt még FL előttihez is.
Az 5-ösben akármi is lehet, de szerintem  én még mindig a holttér figyelmeztetőre asszociálnék az ütközésre figyelmeztető rendszer olvasása után.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #4016 Dátum: 2015.02.07 szombat, 16:51:43 »


MkV   eljen

Igen. adaptív tempomat van már 4-eshez is, sőt még FL előttihez is.
Az 5-ösben akármi is lehet, de szerintem  én még mindig a holttér figyelmeztetőre asszociálnék az ütközésre figyelmeztető rendszer olvasása után.  Wink
A holttérfigyelő teljesen külön rendszer, és külön is rendelhető. Na majd jövő héten rákérdezek Solymáron, hátha többet tudnak róla.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4017 Dátum: 2015.02.07 szombat, 16:54:46 »

MKV-nél ez a ráfutás elleni védelem:

Active City Stop alacsony sebességű ütközésmegelőző rendszer.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4953



E-mail
« Új hozzászólás #4018 Dátum: 2015.02.07 szombat, 16:55:42 »

Szerintem már az MK4-ben is van ütközésre figyelmeztető rendszer, ami a távolságtartó tempomatra épül.
Külföldiül forward alert a neve.
https://www.youtube.com/watch?v=54Txv4LYkKY
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4019 Dátum: 2015.02.07 szombat, 17:00:47 »

A holttérfigyelő teljesen külön rendszer, és külön is rendelhető. Na majd jövő héten rákérdezek Solymáron, hátha többet tudnak róla.

Igen, akár külön is rendelhető rendszer a tükrökkel.
De ki tudja melyik kereskedő mit mivel von össze és rak egybe csomagba.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4020 Dátum: 2015.02.07 szombat, 17:03:57 »

Szerintem már az MK4-ben is van ütközésre figyelmeztető rendszer, ami a távolságtartó tempomatra épül.
Külföldiül forward alert a neve.
https://www.youtube.com/watch?v=54Txv4LYkKY


Írtam én is.  wave

"Esetleg figyelmeztet a követő radar, ha közelítesz és távolság gyorsan csökken.
A megállítás -ráfutás ellenni védelem- annak az a neve és lézeres berendezés végzi. Az adatív tempomathoz radar jár."
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #4021 Dátum: 2015.02.07 szombat, 17:06:27 »

MKV-nél ez a ráfutás elleni védelem:

Active City Stop alacsony sebességű ütközésmegelőző rendszer.

Ez csak 40 km/h alatt működik.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4022 Dátum: 2015.02.07 szombat, 17:16:51 »

Ez csak 40 km/h alatt működik.

Igen. Mi baj ezzel?
Te azt kérdezted, hogy ez benne van-e a tempomatban. Nincs.
Az adaptív tempomat tudhatja a figyelmeztető funkciót, de nem állít meg.
Az mondjuk jó kérdés, hogy ha igazodik az előtted haladóhoz -tehát nem álló dologhoz- és az 0-ra lefékez, akkor az igazodás közben lecsökken a sebesség 40 alá (tempomat eleve kikapcsol), akkor már működik az ACS és megállít.
De akkor is külön meg kell rendelni, tehát semmiképp nincs benne egy tempomatos csomagban.
Szerintem.

Ha gondolod menjünk majd be a "hazai" Ford-hoz és kikérdezzük az összes "Ö" betűt tőlük!  nyes
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.07 szombat, 17:21:28 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4023 Dátum: 2015.02.07 szombat, 18:39:11 »

A 4-esben sikerült megoldani az automatikus zárást?
A fifiben szeretném megoldani... hátha hasonló a szolúsön.

 Huh?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4953



E-mail
« Új hozzászólás #4024 Dátum: 2015.02.07 szombat, 18:50:03 »

Huh?
Mit értesz automatikus záráson? Bizonyos sebesség felett a központi zár bezárását?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4025 Dátum: 2015.02.07 szombat, 18:56:02 »

Mit értesz automatikus záráson? Bizonyos sebesség felett a központi zár bezárását?

Igen, mint az mk3-nál.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4953



E-mail
« Új hozzászólás #4026 Dátum: 2015.02.07 szombat, 19:07:31 »

Igen, mint az mk3-nál.
Nálam még ki-bekapcsolható volt elmconfiggal. Talán újabb SW-eknél már nincs erre lehetőség, de a Fiesta szempontjából ennek nincs jelentősége.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48517



« Új hozzászólás #4027 Dátum: 2015.02.07 szombat, 19:52:45 »

Igen, mint az mk3-nál.
elmconfiggal megkell nézni.de mk4ben is bekapcsolható,lásd KOTTA autója.szóval akár igen....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4028 Dátum: 2015.02.07 szombat, 20:37:41 »

elmconfiggal megkell nézni.de mk4ben is bekapcsolható,lásd KOTTA autója.szóval akár igen....

Ok, majd egyszer...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #4029 Dátum: 2015.02.07 szombat, 20:50:11 »

1997-es mondeom van
tud nekem valaki segiteni,hogy  hol keressem a hibát??
megállt a kilométerora számláló,és semmit nem csinál.
Viszont a mutató méri a sebességet.
köszönöm
Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48517



« Új hozzászólás #4030 Dátum: 2015.02.07 szombat, 20:53:31 »

Ok, majd egyszer...
szedd le az elmconfigot,és a BT-seddel tudod csekkolni.nekem nem fut a progi,mert nem nyitja meg a portot...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #4031 Dátum: 2015.02.07 szombat, 22:21:16 »

Igen. Mi baj ezzel?
Te azt kérdezted, hogy ez benne van-e a tempomatban. Nincs.
Az adaptív tempomat tudhatja a figyelmeztető funkciót, de nem állít meg.
Az mondjuk jó kérdés, hogy ha igazodik az előtted haladóhoz -tehát nem álló dologhoz- és az 0-ra lefékez, akkor az igazodás közben lecsökken a sebesség 40 alá (tempomat eleve kikapcsol), akkor már működik az ACS és megállít.
De akkor is külön meg kell rendelni, tehát semmiképp nincs benne egy tempomatos csomagban.
Szerintem.

Ha gondolod menjünk majd be a "hazai" Ford-hoz és kikérdezzük az összes "Ö" betűt tőlük!  nyes

Én erről beszéltem https://www.youtube.com/watch?v=1xuEvLP9gpI

És az érdekelt volna, hogy mekkora sebességig működik. (a normál tempomat sem megy 20 km/h alatt)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4032 Dátum: 2015.02.07 szombat, 22:29:38 »

1997-es mondeom van
tud nekem valaki segiteni,hogy  hol keressem a hibát??
megállt a kilométerora számláló,és semmit nem csinál.
Viszont a mutató méri a sebességet.
köszönöm

Goto MK2 topic...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4033 Dátum: 2015.02.07 szombat, 22:31:24 »

Én erről beszéltem https://www.youtube.com/watch?v=1xuEvLP9gpI

És az érdekelt volna, hogy mekkora sebességig működik. (a normál tempomat sem megy 20 km/h alatt)

Már írtam korábban és Sakos is, hogy ez az adaptív tempomat.
Ami tud jelezni közben, hogy lassabb jármű megy előtted és visszalassít. Ennek -tudtommal- nincs felső sebességhatára.
Alsó van, ami a tempomat működési legkisebb sebessége. Azt is írtam, hogy 40 km/h alatt nincs tempomat.
Alatta ott az ASC, ami meg is állít, 0-ra.

Te az adaptív tempomatra gondoltad, hogy araszoláskor megvéd a ráfutástól. Jól emlékszem?  Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48517



« Új hozzászólás #4034 Dátum: 2015.02.08 vasárnap, 06:33:17 »

Már írtam korábban és Sakos is, hogy ez az adaptív tempomat.
Ami tud jelezni közben, hogy lassabb jármű megy előtted és visszalassít. Ennek -tudtommal- nincs felső sebességhatára.
Alsó van, ami a tempomat működési legkisebb sebessége. Azt is írtam, hogy 40 km/h alatt nincs tempomat.
Alatta ott az ASC, ami meg is állít, 0-ra.

Te az adaptív tempomatra gondoltad, hogy araszoláskor megvéd a ráfutástól. Jól emlékszem?  Smiley
szerintem van.mk3 ban és mk4ben is 200 a felső határ.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #4035 Dátum: 2015.02.08 vasárnap, 07:55:45 »

Már írtam korábban és Sakos is, hogy ez az adaptív tempomat.
Ami tud jelezni közben, hogy lassabb jármű megy előtted és visszalassít. Ennek -tudtommal- nincs felső sebességhatára.
Alsó van, ami a tempomat működési legkisebb sebessége. Azt is írtam, hogy 40 km/h alatt nincs tempomat.
Alatta ott az ASC, ami meg is állít, 0-ra.

Te az adaptív tempomatra gondoltad, hogy araszoláskor megvéd a ráfutástól. Jól emlékszem?  Smiley

Felső határa az van, a jelenlegi roncsomnál is 200 km/h. De igen, az érdekel, hogy araszoláskor is működik e. Az ASC teljesen más, ne keverjed bele.
Egyébként a kérdésem ebből a cikkből alakult:
Eltérés mutatkozik az adaptív tempomat rendszerekben az üzemi tartomány alsó határában: egyes autógyártók csak országúton szokásos sebességtartományokban engedik a rendszer működését, míg mások akár álló helyzetig is képesek fékezni az autót, miközben a rendszer aktív marad.
Az ismételt elindulás balesetmegelőzési megfontolásokból ilyenkor nem történik automatikusan, ahhoz a vezetőnek meg kell érintenie a gázpedált vagy a tempomat kezelőszervét.


Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4036 Dátum: 2015.02.08 vasárnap, 08:55:20 »

Felső határa az van, a jelenlegi roncsomnál is 200 km/h. De igen, az érdekel, hogy araszoláskor is működik e. Az ASC teljesen más, ne keverjed bele.
Egyébként a kérdésem ebből a cikkből alakult:
Eltérés mutatkozik az adaptív tempomat rendszerekben az üzemi tartomány alsó határában: egyes autógyártók csak országúton szokásos sebességtartományokban engedik a rendszer működését, míg mások akár álló helyzetig is képesek fékezni az autót, miközben a rendszer aktív marad.
Az ismételt elindulás balesetmegelőzési megfontolásokból ilyenkor nem történik automatikusan, ahhoz a vezetőnek meg kell érintenie a gázpedált vagy a tempomat kezelőszervét.




Ha MKV-nél úgy működne az adaptív tempomat, ahogy a cikkben általánosságban beszélnek róla.
Akkor nem lenne extraként ACS, ami rendelhető külön. Hiszen értelmetlen lenne, ha a "tempomat is tudná"  a kívánt funkciót.

Én ezért közelítettem meg így,  nem keverem. Ezért tűnt úgy, mintha másról beszélnénk.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #4037 Dátum: 2015.02.08 vasárnap, 09:12:49 »

Ha MKV-nél úgy működne az adaptív tempomat, ahogy a cikkben általánosságban beszélnek róla.
Akkor nem lenne extraként ACS, ami rendelhető külön. Hiszen értelmetlen lenne, ha a "tempomat is tudná"  a kívánt funkciót.

Én ezért közelítettem meg így,  nem keverem. Ezért tűnt úgy, mintha másról beszélnénk.  wave

Lassan azért majd közelítünk a megoldáshoz Smiley
Az ACS egy vészfékező rendszer, jól látszik ezen a videón, hogy mennyire agresszívan áll meg. https://www.youtube.com/watch?v=3sv7fshptVM
Az adaptiv tempomat viszont a beállított távolságot tartva lassan áll meg (már ha így működik a mondeóban), és nem vészfékezve tartja a távolságot. Na lényeg a lényeg, hogy jövő héten ennek utána járok, és majd megmondom a tutit. Már ha illetékes elvtársék tudják a választ Smiley
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #4038 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 15:09:00 »

Lassan azért majd közelítünk a megoldáshoz Smiley
Az ACS egy vészfékező rendszer, jól látszik ezen a videón, hogy mennyire agresszívan áll meg. https://www.youtube.com/watch?v=3sv7fshptVM
Az adaptiv tempomat viszont a beállított távolságot tartva lassan áll meg (már ha így működik a mondeóban), és nem vészfékezve tartja a távolságot. Na lényeg a lényeg, hogy jövő héten ennek utána járok, és majd megmondom a tutit. Már ha illetékes elvtársék tudják a választ Smiley

Legyen világosság:

Adaptív tempomat MKV.: Nem fékez állóra sem agresszívan, sem finoman, lassít, gyorsít és visít, ha nagy a baj, a többi a te dolgod 40 - 200km/h között múkod, de NEM bekkeli helyetted a balesetet.

ACS: 40km/h alatt agresszíven allóra fékez. NEM TEMPOMAT!!!
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #4039 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 18:51:31 »

Legyen világosság:

Adaptív tempomat MKV.: Nem fékez állóra sem agresszívan, sem finoman, lassít, gyorsít és visít, ha nagy a baj, a többi a te dolgod 40 - 200km/h között múkod, de NEM bekkeli helyetted a balesetet.

ACS: 40km/h alatt agresszíven allóra fékez. NEM TEMPOMAT!!!

Nah. Utánajártam. Bár valóban létezik az ACC-nek olyan változata, amelyik 0-200 km/h sebességig működik, az MKV-ben 40-200-ig használható.Végülis ez volt a kiinduló kérdés.
ACS: 40km/h alatt agresszíven allóra fékez. NEM TEMPOMAT!!! Ez eddig is világos volt.

Köszi az eddigi válaszokat.
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #4040 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 20:59:10 »

Nah. Utánajártam. Bár valóban létezik az ACC-nek olyan változata, amelyik 0-200 km/h sebességig működik, az MKV-ben 40-200-ig használható.Végülis ez volt a kiinduló kérdés.
ACS: 40km/h alatt agresszíven allóra fékez. NEM TEMPOMAT!!! Ez eddig is világos volt.

Köszi az eddigi válaszokat.

Nincs mit!

Létezik a a dízeleknek is 3 turbós változata, de nem a mondeokban!  vigyor3

Erről a csontról már nem lehet többet lárágni...  vigyor3
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #4041 Dátum: 2015.02.11 szerda, 17:54:10 »

Sziasztok!

Tönkrement a 2 év 4 hónapos aksim. Még nem én vettem, az előző tulaj. Mint kiderült varta black 70 Ah, ami ha jól tudom nem igazán a kocsiba való aksi. 2007 végi 2.0 TDCI 130LE

Milyen aksit vegyek, mi és mekkora az ajánlott? Varta Blue vagy Silver 74 Ah, Bosch S5 74 Ah, vagy Banner powerbull 80Ah?

Nem tudom melyik legyen, A szerelő Bosch-t ajánl, az akksis a bannerre vagy a nála még kapható exide-ra esküszik.

Az amúgy normális, hogy kocsit ki tudtam nyitni, a navi (rádió), convers kijelző bejöttek, de a kocsi már nem indult, automata váltónál egyik égő sem világított, a kocsi azt írta, hogy rakjam P-be, de abba volt. Akksi be lett vizsgáltatva, kb 30%-os.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #4042 Dátum: 2015.02.11 szerda, 18:11:20 »

Sziasztok!

Tönkrement a 2 év 4 hónapos aksim. Még nem én vettem, az előző tulaj. Mint kiderült varta black 70 Ah, ami ha jól tudom nem igazán a kocsiba való aksi. 2007 végi 2.0 TDCI 130LE

Milyen aksit vegyek, mi és mekkora az ajánlott? Varta Blue vagy Silver 74 Ah, Bosch S5 74 Ah, vagy Banner powerbull 80Ah?

Nem tudom melyik legyen, A szerelő Bosch-t ajánl, az akksis a bannerre vagy a nála még kapható exide-ra esküszik.

Az amúgy normális, hogy kocsit ki tudtam nyitni, a navi (rádió), convers kijelző bejöttek, de a kocsi már nem indult, automata váltónál egyik égő sem világított, a kocsi azt írta, hogy rakjam P-be, de abba volt. Akksi be lett vizsgáltatva, kb 30%-os.

Hogy a fenébe döglik meg nektek ilyen gyorsan? Csak városi használat?

Varta, vagy Bosch és befér nagyobb is nem csak 74Ah-s szal én nagyobbat vennék már.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #4043 Dátum: 2015.02.11 szerda, 18:40:26 »

Hogy a fenébe döglik meg nektek ilyen gyorsan? Csak városi használat?

Varta, vagy Bosch és befér nagyobb is nem csak 74Ah-s szal én nagyobbat vennék már.

Novemberben vettem, előtte főnököm használta éves 40-50e km-t ment vele. Az én használatom már jóval gyengébb, hét négy napja 8-8km munkahelyre, egyszer 15-15k munkahelyre. Nem tudom, mi tehetett be neki, lehet rossz darab, bár a varta black aksit nem igazán ajánlják sok fogyasztóval ellátott kocsiba.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4044 Dátum: 2015.02.13 péntek, 22:41:49 »

Érdekességképpen szétszedtem egy mk4 első zárat (angol, bal első)


(sponsored by Motorcraft Smiley )
Full műanyag belül, a nagyobbik motor a központi zár a kisebbik a kettős zárásért felelős. Legalább a motorok be vannak forrasztva, nem bepattintósak, mint az mk3-nál.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4045 Dátum: 2015.02.13 péntek, 22:50:49 »

Hogy a fenébe döglik meg nektek ilyen gyorsan? Csak városi használat?

Varta, vagy Bosch és befér nagyobb is nem csak 74Ah-s szal én nagyobbat vennék már.
A bosch s5 80Ah belefér, a rögzítőlemez a külső állásba kerül. Nehéz bebányászni a helyére, érdemes kivenni a légszűrőt házastól (gyári ajánlás az akkucserére...)

Az angol fórumon sok a megpusztult akksira panaszkodó tulaj. Nekem úgy tűnik, hogy az "ajtónyitásra izzítás" nem biztos, hogy szerencsés megoldás, mert minden elektronika egyszerre indul be, nagy terhelést jelent a hideg akkunak. Szerintem. Smiley
Volt "lehetőségem" játszani akkuval mk3 2.0TDCi és MK4 2.0TDCi esetén. Amíg az mk3 11,5V körüli indítás előtti (gyújtás, izzítás) feszültség mellett simán indul, az mk4 már alacsony akkufeszültségre panaszkodik és nem biztos, hogy elindul, mert nem forgatja elég gyorsan az önindító.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26672


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4046 Dátum: 2015.02.13 péntek, 22:51:25 »

Érdekességképpen szétszedtem egy mk4 első zárat (angol, bal első)


(sponsored by Motorcraft Smiley )
Full műanyag belül, a nagyobbik motor a központi zár a kisebbik a kettős zárásért felelős. Legalább a motorok be vannak forrasztva, nem bepattintósak, mint az mk3-nál.

Ez most akkor xar? vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4047 Dátum: 2015.02.13 péntek, 22:53:47 »

Ez most akkor xar? vigyor3
Ez konkrétan nem volt xar, csak nem jó balkormányosba. Facelift előtti jobbkormányosból való. A tartóssága meg majd elválik, idáig csak 8éves története van a modellnek.  eplus2
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #4048 Dátum: 2015.02.14 szombat, 09:20:49 »

A bosch s5 80Ah belefér, a rögzítőlemez a külső állásba kerül. Nehéz bebányászni a helyére, érdemes kivenni a légszűrőt házastól (gyári ajánlás az akkucserére...)

taps wave Ilyet kapott anno b4k. Én is szívtam vele 2012 novemberében...
PS: ha kiveszed a légszűrőt, már nem olyan neheéz visszatenni az újat.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #4049 Dátum: 2015.02.14 szombat, 11:29:15 »

Novemberben vettem, előtte főnököm használta éves 40-50e km-t ment vele. Az én használatom már jóval gyengébb, hét négy napja 8-8km munkahelyre, egyszer 15-15k munkahelyre. Nem tudom, mi tehetett be neki, lehet rossz darab, bár a varta black aksit nem igazán ajánlják sok fogyasztóval ellátott kocsiba.

Ez a használat tesz be neki!

Ez sajnos nem csak az akksira igaz, lesznek itt más gondok is, ez a futás egszerre kevés... Be sem melexik üzemi hőfokra a technika...
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 87 88 ... 213   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.05 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.