Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 21:45:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 [88] 89 90 91 92 93 94 95 ... 213   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3594623 alkalommal)
0 Felhasználó és 81 vendég van a témában
Patek
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 568



E-mail
« Új hozzászólás #4350 Dátum: 2015.04.07 kedd, 22:05:10 »

Sziasztok.

Mk4 Titaniumban (2009, 2.0 TDCi) havonta kiégnek a tompított izzók (Low Beam Fault).

- Philipps XtremeVision
- Osram NightBreaker Unlimited

Ezeket próbáltam több alkalommal, több helyröl vásárolva. A búra nem párásodik, semmi más problémája nincs az autónak, semmi elektromos gond.

Menet közben egyszercsak jön a hibaüzenet és le is kapcsol az izzó hol az egyik, hol a másik oldalon. Pár másodperc múlva visszakapcsol majd megint ki. Állóhelyzetben is elöfordul. Egész addig amíg végleg ki nem égnek.

Találkozott valaki hasonlóval? Valami tipp esetleg?

Próbáld meg alap izzókkal (normál Osram pl, semmi extra) A nagyobb fényű izzók hamarabb égnek ki
A második kérdésre pedig a vlasz, hogy ilyen még nem volt nálam, igaz az enyém Pre faceliftes, nem FL-es.
Érintkezik minden rendesen? Az izzók nem lötyögnek a helyükön?
Naplózva

Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
ABR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 109


« Új hozzászólás #4351 Dátum: 2015.04.07 kedd, 22:19:14 »

Próbáld meg alap izzókkal (normál Osram pl, semmi extra) A nagyobb fényű izzók hamarabb égnek ki
A második kérdésre pedig a vlasz, hogy ilyen még nem volt nálam, igaz az enyém Pre faceliftes, nem FL-es.
Érintkezik minden rendesen? Az izzók nem lötyögnek a helyükön?

Volt már benne noname is, az vissza se kapcsolt a hiba után, cserélni kellett rögtön (vak sötétben, városon kívül, kanyarodás közben aludt ki a kettö egyszerre)

Érintkezés jó, meg ki is takarítottam a foglalatot. Hiába. Kontakt sprayt is kapott, de semmi változás. Nappal városban nem megy a lámpa, automata állásban használom. Este alig közlekedem. Lehet kb. 10 óra a mostani izzókban.

Létezik hogy a kábelezéssel lesz baj? Örülnék.
Naplózva
fireball
Vendég
« Új hozzászólás #4352 Dátum: 2015.04.07 kedd, 23:27:48 »

sziasztok.
volna egy kis problémám.
Park asszisztens nem csinál semmit, csak hátramenetbe rakáskor sípol egyet és villog a lámpája a müszerfalon, hibakód nincs, mi lehet a gondja? első szenzorok gondolom jók, mert az adaptív tempomat műküdik, bár randomra néha kikapcsol, és kiírja hogy ACC kikapcsolva, kis piros felkijáltójel az információs kijelzőn.
Találkoztatok már ilyesmivel?
köszi előre is a tippeket worship
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #4353 Dátum: 2015.04.08 szerda, 00:13:33 »

Volt már benne noname is, az vissza se kapcsolt a hiba után, cserélni kellett rögtön (vak sötétben, városon kívül, kanyarodás közben aludt ki a kettö egyszerre)

Érintkezés jó, meg ki is takarítottam a foglalatot. Hiába. Kontakt sprayt is kapott, de semmi változás. Nappal városban nem megy a lámpa, automata állásban használom. Este alig közlekedem. Lehet kb. 10 óra a mostani izzókban.

Létezik hogy a kábelezéssel lesz baj? Örülnék.
szerintem vagy kábel, vagy nem tud szellőzni a lámpa. Nekem a nightbraker eddig kb 7000Km-t ment és még mindig jó.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4354 Dátum: 2015.04.08 szerda, 06:35:21 »

sziasztok.
volna egy kis problémám.
Park asszisztens nem csinál semmit, csak hátramenetbe rakáskor sípol egyet és villog a lámpája a müszerfalon, hibakód nincs, mi lehet a gondja? első szenzorok gondolom jók, mert az adaptív tempomat műküdik, bár randomra néha kikapcsol, és kiírja hogy ACC kikapcsolva, kis piros felkijáltójel az információs kijelzőn.
Találkoztatok már ilyesmivel?
köszi előre is a tippeket worship
diaggal megkell nézni,mi a nyűgje.délpesten tudok segíteni karitatíve.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Laccee
Vendég
« Új hozzászólás #4355 Dátum: 2015.04.08 szerda, 08:14:07 »

és levetted az antennát a parkolás előtt? (ki van írva a figyelmeztetés) A garázsban korábban ki volt akasztva egy köteg letörött antenna, lehet a tiédet is meggyűrte a rendszer.

Ki volt írva, hirtelen kapkodásomban ott viszont nem jöttem rá hogy kellene levenni, viszont szerintem fix, nem is lehet.

Eleve éles szögben néz hátra, ráadásul a tetősín miatt nem gondoltam volna hogy baja eshet, hiszen az is szinte annyira kilóg. Bár nem ismerem a rendszert, hogy pakolják egymásra.

Antenna cserénél újra kell kábelozni, vagy cserélhető maga az egység?
Naplózva
siki
Vendég
« Új hozzászólás #4356 Dátum: 2015.04.08 szerda, 13:24:18 »

Ki volt írva, hirtelen kapkodásomban ott viszont nem jöttem rá hogy kellene levenni, viszont szerintem fix, nem is lehet.

Eleve éles szögben néz hátra, ráadásul a tetősín miatt nem gondoltam volna hogy baja eshet, hiszen az is szinte annyira kilóg. Bár nem ismerem a rendszert, hogy pakolják egymásra.

Antenna cserénél újra kell kábelozni, vagy cserélhető maga az egység?

mielött nagy költségekbe vernéd magad,kérj kölcsön egy antennát,hogy azzal mit csinál,kábeleket szvsz nem kell cserélni
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #4357 Dátum: 2015.04.08 szerda, 16:02:19 »

mielött nagy költségekbe vernéd magad,kérj kölcsön egy antennát,hogy azzal mit csinál,kábeleket szvsz nem kell cserélni

Ez az antenna dolog nagyon el van szúrva a fordokon. Az asszony 2002-es focusán is letörték, mert nem bírták lecsavarni, de az erőnek engedett és tőből letörött a csavar. Cserélhetem az egészet. Mondjuk a rádió szól, szóval nem kapkodom  nyes
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #4358 Dátum: 2015.04.09 csütörtök, 01:52:55 »

köszi! nem olcsó sajna...
aux kábel, mindkét vége jack. nem túl elegáns, de megy. nekem még mellé irtózatos testzajt produkál, de ha én iphone zenélek akkor max youtube megy. arra tökéletes. nem high end, de zene.
Naplózva
Vyzo
Vendég
« Új hozzászólás #4359 Dátum: 2015.04.09 csütörtök, 11:09:21 »

Köszi írtam neki, remélem hamar válaszol, mert reggel nem fogok tudni megint elindulni töltés nélkül.   Egyik napról a másikra nem indult!  Ez akku halál ugye?  Feltöltöttem és indult, aztán 1 nap pihenés, és újra nem indult!  Elektromos gond lehet?  3,5 éves gyári aksi van benne.


Ki lett cserélve az aksi, most viszont 13.00 tölt a generátor. Ami nagyon kevés.  Hol tudnám ezt gyorsan felújíttatni?  Tudtok ajánlani valakit?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4360 Dátum: 2015.04.09 csütörtök, 11:27:10 »


Ki lett cserélve az aksi, most viszont 13.00 tölt a generátor. Ami nagyon kevés.  Hol tudnám ezt gyorsan felújíttatni?  Tudtok ajánlani valakit?
http://mondeo.hu/index.php?page=177
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vyzo
Vendég
« Új hozzászólás #4361 Dátum: 2015.04.09 csütörtök, 12:38:25 »


Köszi! el is mentem, adtak árajánlatot felújításra 25-28 e forint, úgy hogy én szerelem ki és viszem oda!  Megmérték ők is, sajnos keveset tölt!
Naplózva
fireball
Vendég
« Új hozzászólás #4362 Dátum: 2015.04.14 kedd, 00:11:07 »

diaggal megkell nézni,mi a nyűgje.délpesten tudok segíteni karitatíve.
néztem odb vel de nem írt semmi hibát az az érdekes
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4363 Dátum: 2015.04.14 kedd, 09:53:06 »

néztem odb vel de nem írt semmi hibát az az érdekes
Milyen odb-vel?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4364 Dátum: 2015.04.14 kedd, 10:55:49 »

néztem odb vel de nem írt semmi hibát az az érdekes
minden mást lát rajta?érzékelőket?a gyárit jól lehet diagolni pedig....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #4365 Dátum: 2015.04.14 kedd, 18:27:56 »

Köszi! el is mentem, adtak árajánlatot felújításra 25-28 e forint, úgy hogy én szerelem ki és viszem oda!  Megmérték ők is, sajnos keveset tölt!
a generátor töltő feszültségéből egyből arra következtetni hogy a generátor rossz, az bátorság simán lehet a feszültségszabályzó is hibás
Naplózva
fireball
Vendég
« Új hozzászólás #4366 Dátum: 2015.04.14 kedd, 21:00:30 »

Milyen odb-vel?
sima egyszerű ebayes obd kábel+ forscan
Naplózva
fireball
Vendég
« Új hozzászólás #4367 Dátum: 2015.04.14 kedd, 21:01:57 »

minden mást lát rajta?érzékelőket?a gyárit jól lehet diagolni pedig....
azt nem is néztem csak a hibakód tárolót, és ott nem  volt semmi, majd holnap ha lesz időm ránézek, vagy lehet most mindjárt leszaladok még megnézem
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #4368 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 20:20:06 »

Diag gurukhoz lenne egy kérdésem.

Ma forscannel diagoltam egy c-maxot 1.8 TDci.

Megnéztem a ecuban lévő km óra állást és az órában lévőt amit a forscan mutatott az kb 20-30e km-el kevesebb volt mint az órába. Létezhet az hogy tekergették, de miért csak az ecuban lévőt? Mi értelme lenne ennek, na meg ha már tekergetik, akkor onnét is el kellett volna tüntetni a nyomokat, nem?
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.16 csütörtök, 21:01:41 írta Szlobi » Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #4369 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 21:33:40 »

Diag gurukhoz lenne egy kérdésem.

Ma forscannel diagoltam egy c-maxot 1.8 TDci.

Megnéztem a ecuban lévő km óra állást és az órában lévőt amit a forscan mutatott az kb 20-30e km-el kevesebb volt mint az órába. Létezhet az hogy tekergették, de miért csak az ecuban lévőt? Mi értelme lenne ennek, na meg ha már tekergetik, akkor onnét is el kellett volna tüntetni a nyomokat, nem?
Óracsere is lehetett benne. Asszem' a Trend óracsoportnál ritkán, de előfordul valamilyen kontakthiba. Jobbak javítják, közepesek használtra, lehúzósok újra cserélik.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4370 Dátum: 2015.04.17 péntek, 07:02:03 »

Diag gurukhoz lenne egy kérdésem.

Ma forscannel diagoltam egy c-maxot 1.8 TDci.

Megnéztem a ecuban lévő km óra állást és az órában lévőt amit a forscan mutatott az kb 20-30e km-el kevesebb volt mint az órába. Létezhet az hogy tekergették, de miért csak az ecuban lévőt? Mi értelme lenne ennek, na meg ha már tekergetik, akkor onnét is el kellett volna tüntetni a nyomokat, nem?
sosem egyeznek.ez ilyen.teljesen normális.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #4371 Dátum: 2015.04.17 péntek, 07:54:39 »

sosem egyeznek.ez ilyen.teljesen normális.

Ez komoly? Nekem a mondin ilyen 1-2km kül van csak,  ott meg vagy 20e.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4372 Dátum: 2015.04.17 péntek, 08:11:41 »

Ez komoly? Nekem a mondin ilyen 1-2km kül van csak,  ott meg vagy 20e.
az a kérdés,hogy melyik modulból olvastad ki a forscannel.kb 4-5 modul képes tárolni a km óra állást.PCM,DDM,PDM,ICU,HVC,stb... vigyor3
ezekben sosem egyezik a km.de 20e km az sok.biztos?mert inkább 20km szokott az eltérés lenni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #4373 Dátum: 2015.04.17 péntek, 08:56:34 »

az a kérdés,hogy melyik modulból olvastad ki a forscannel.kb 4-5 modul képes tárolni a km óra állást.PCM,DDM,PDM,ICU,HVC,stb... vigyor3
ezekben sosem egyezik a km.de 20e km az sok.biztos?mert inkább 20km szokott az eltérés lenni.

PCM modulból olvastam ki.  Igen az órába 139e volt a pcm-ből kiolvasva meg valami 120e km.  Úgy néz ki, hogy meg lett a válasz céges autó volt a kötelező szerviz miatt ezzel trükköznek a cégek.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4374 Dátum: 2015.04.17 péntek, 09:30:48 »

PCM modulból olvastam ki.  Igen az órába 139e volt a pcm-ből kiolvasva meg valami 120e km.  Úgy néz ki, hogy meg lett a válasz céges autó volt a kötelező szerviz miatt ezzel trükköznek a cégek.
lehetséges.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4375 Dátum: 2015.04.17 péntek, 09:48:12 »

lehetséges.
Nem azt mondtad Alf, hogy egy idő után összeszinkronizálnak a modulok? Annak kapcsán, hogy ha az órát visszatekerik, akkor a többi modulból ez nem látszik, mert azok is visszaugranak.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4376 Dátum: 2015.04.17 péntek, 10:54:50 »

Nem azt mondtad Alf, hogy egy idő után összeszinkronizálnak a modulok? Annak kapcsán, hogy ha az órát visszatekerik, akkor a többi modulból ez nem látszik, mert azok is visszaugranak.
az egyik fórumtársnak nem visszatekerték,hanem vett egy másik óraállású műszeregységet.az összes többi mudulban szinkronizálódott a tárol óraállás.többre.nem kevesebbre.tehát előre.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4377 Dátum: 2015.04.17 péntek, 11:32:48 »

az egyik fórumtársnak nem visszatekerték,hanem vett egy másik óraállású műszeregységet.az összes többi mudulban szinkronizálódott a tárol óraállás.többre.nem kevesebbre.tehát előre.

Itt ugyanez a helyzet. Az órában több van. A modulok mégsem szinkronizáltak.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #4378 Dátum: 2015.04.17 péntek, 18:21:21 »

Itt ugyanez a helyzet. Az órában több van. A modulok mégsem szinkronizáltak.

Ergó tekergették valamelyiket nem "szakszerűen".

Mert én úgy tudom a fordokon pofon egyszerű megcsinálni.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4379 Dátum: 2015.04.17 péntek, 18:56:18 »

Ergó tekergették valamelyiket nem "szakszerűen".

Mert én úgy tudom a fordokon pofon egyszerű megcsinálni.
Már ne haragudj, de ez miből következik?
Két esetet hasonlítunk össze. Mindkét esetben több km volt az órában. Az egyik esetben a modulok rászinkronizáltak, a másik esetben nem.

A másik pedig Alfnak szól. Emlékeim szerint anno szomorúan állapítottad meg, hogy a modulokban tárolt km lekérdezésével nem lehet az óratekerést kimutatni, mert ha csak az órát tekerik vissza, a modulokban akkor is beszinkronizál a km állás. Most akkor hogy is van ez?

Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #4380 Dátum: 2015.04.17 péntek, 19:13:41 »

Már ne haragudj, de ez miből következik?
Két esetet hasonlítunk össze. Mindkét esetben több km volt az órában. Az egyik esetben a modulok rászinkronizáltak, a másik esetben nem.

A másik pedig Alfnak szól. Emlékeim szerint anno szomorúan állapítottad meg, hogy a modulokban tárolt km lekérdezésével nem lehet az óratekerést kimutatni, mert ha csak az órát tekerik vissza, a modulokban akkor is beszinkronizál a km állás. Most akkor hogy is van ez?



Mert ekkora eltérés nem lehet úgy hogy nem piszkálta volna meg valaki. Max még arra tudok gondolni, hogy ECU-t cseréltek, na de akkor is szinkronizálni kellett volna.

Tehát nem lehet megmondani, hogy mi miatt van az eltérés mivel vásárlók lennénk így egyértelműen a tekergetésre gyanakszunk.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4381 Dátum: 2015.04.17 péntek, 19:15:13 »

Már ne haragudj, de ez miből következik?
Két esetet hasonlítunk össze. Mindkét esetben több km volt az órában. Az egyik esetben a modulok rászinkronizáltak, a másik esetben nem.

A másik pedig Alfnak szól. Emlékeim szerint anno szomorúan állapítottad meg, hogy a modulokban tárolt km lekérdezésével nem lehet az óratekerést kimutatni, mert ha csak az órát tekerik vissza, a modulokban akkor is beszinkronizál a km állás. Most akkor hogy is van ez?


szerintem az lehet a magyarázat,hogy a kollégánál akinél műszeregységet cseréltek,az IDS felülírhatta az összes modult,mert úgy emlékszem,hogy illeszteni kellett a műszeregységet a BCM-hez....de ez csak feltételezés.Azonban IDS-t használtak a művelethez a szervízben....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #4382 Dátum: 2015.04.17 péntek, 22:16:13 »

Sziasztok Cartársak!

Lenne egy igen érdekes problémám, amire lehet, hogy tudom is a megoldást, pontosabban a hiba forrását.

Ugye van nekem egy Blaupunkt FX navigációm. Azt produkálta, hogy egyszer csak gondolt egyet és kikapcsolt. Volt olyan is, hogy menet közben bekapcsolt.
Elvittem Somához, aki a szokásos kis chippeket kicserélte rajta, mert ezek szoktak elromlani. Nem lett jó. Visszavittem, mondta, hogy megnézi, leteszteli, s átforraszt egy-két lábat. Megtörtént, neki próbapadon órákig ment hibátlanul, de ugyanaz volt a hiba, mikor betettem az autóba.  Erre mondta, hogy alaplapot cserél, most fogok majd érte menni.

VISZONT.

Amig ugye nem volt a navis fejegységem, szereztem egy nem navis, tehát sima 6000CD Ford fejegységet egy kedves Cartárstól. Bettettem, s nagyon szépen működik, de feltünt valami, hogy mégsincs rendben. Amikor ugye felgyújtom a lámpát (helyzetjelző vagy tompított), középen kell égnie a bekapcsolás gomb körül a kör alakú piros kis fénynek. Ha bekapcsolom a rádiót, akkor ég a háttérvilágítás is. Most hazafelé viszont észrevettem, hogy elalszik a háttérvilágítás, s egyszer csak bekapcsol. Leállításnál is már volt olyan, hogy ha leállítottam a motort, akkor a rádió nem kapcsolt ki. Az is előfordult, hogy menet közben egyszer csak bekapcsolt a rádió, ez azt követően volt, hogy mikor leállítottam az autót, kikapcsolt, de nem akkor kapcsolt be újra, mikor elindtottam (ahogy kéne), hanem random, egyszer csak menet közben.

ELŐFORDULHAT az, hogy van egy kábel a csatiban, ami adja a jelet a fejegységnek, hogy mikor kell bekapcsolva lennie, s mikor nem, s ez mehetett tönkre? ezért reagált a NAVI úgy erre, hogy kikapcsolt? (A fejegység nem kapcsol ki random (a navi igen), a fejegységnél csak elmegy a háttérvilágítás, de a rádió megy..., nincs kikapcsolás).

Ti mit gondoltok?

Köszi,
Dani

Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4383 Dátum: 2015.04.18 szombat, 09:17:16 »

Sziasztok Cartársak!

Lenne egy igen érdekes problémám, amire lehet, hogy tudom is a megoldást, pontosabban a hiba forrását.

Ugye van nekem egy Blaupunkt FX navigációm. Azt produkálta, hogy egyszer csak gondolt egyet és kikapcsolt. Volt olyan is, hogy menet közben bekapcsolt.
Elvittem Somához, aki a szokásos kis chippeket kicserélte rajta, mert ezek szoktak elromlani. Nem lett jó. Visszavittem, mondta, hogy megnézi, leteszteli, s átforraszt egy-két lábat. Megtörtént, neki próbapadon órákig ment hibátlanul, de ugyanaz volt a hiba, mikor betettem az autóba.  Erre mondta, hogy alaplapot cserél, most fogok majd érte menni.

VISZONT.

Amig ugye nem volt a navis fejegységem, szereztem egy nem navis, tehát sima 6000CD Ford fejegységet egy kedves Cartárstól. Bettettem, s nagyon szépen működik, de feltünt valami, hogy mégsincs rendben. Amikor ugye felgyújtom a lámpát (helyzetjelző vagy tompított), középen kell égnie a bekapcsolás gomb körül a kör alakú piros kis fénynek. Ha bekapcsolom a rádiót, akkor ég a háttérvilágítás is. Most hazafelé viszont észrevettem, hogy elalszik a háttérvilágítás, s egyszer csak bekapcsol. Leállításnál is már volt olyan, hogy ha leállítottam a motort, akkor a rádió nem kapcsolt ki. Az is előfordult, hogy menet közben egyszer csak bekapcsolt a rádió, ez azt követően volt, hogy mikor leállítottam az autót, kikapcsolt, de nem akkor kapcsolt be újra, mikor elindtottam (ahogy kéne), hanem random, egyszer csak menet közben.

ELŐFORDULHAT az, hogy van egy kábel a csatiban, ami adja a jelet a fejegységnek, hogy mikor kell bekapcsolva lennie, s mikor nem, s ez mehetett tönkre? ezért reagált a NAVI úgy erre, hogy kikapcsolt? (A fejegység nem kapcsol ki random (a navi igen), a fejegységnél csak elmegy a háttérvilágítás, de a rádió megy..., nincs kikapcsolás).

Ti mit gondoltok?

Köszi,
Dani


Én is arra gondolnék, hogy nem a navi a rossz, hanem az autóban van a hiba.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #4384 Dátum: 2015.04.18 szombat, 10:58:40 »

Sziasztok!

2008-as Mondeom vagyon. Szerettem volna bekapcsolni rajta az autómatikus ajtózárást elindulásnál, plussz kiolvasni az esetleges hibakódokat. Vettem egy ELM327 OBDII kütyüt, de nem tudja olvasni az adatokat. Kipróbáltuk az öcskös Focusán, és ott működött, és programozni is tudtunk. Valakinek van valami ötlete, hogy miért nem kommunikál az autómmal??? ELMConfig progival próbálkoztunk. Forscan-nel láttam az elérhető adatokat, de ott nincs mód programozásra.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.18 szombat, 12:04:45 írta Feri73 » Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #4385 Dátum: 2015.04.18 szombat, 16:37:28 »

Sziasztok!

2008-as Mondeom vagyon. Szerettem volna bekapcsolni rajta az autómatikus ajtózárást elindulásnál, plussz kiolvasni az esetleges hibakódokat. Vettem egy ELM327 OBDII kütyüt, de nem tudja olvasni az adatokat. Kipróbáltuk az öcskös Focusán, és ott működött, és programozni is tudtunk. Valakinek van valami ötlete, hogy miért nem kommunikál az autómmal??? ELMConfig progival próbálkoztunk. Forscan-nel láttam az elérhető adatokat, de ott nincs mód programozásra.

Valószínűleg nincs módosítva a kábeled: http://www.jamessimpson.co.uk/elmconfig-enable-ford-ecu-functions/

Én alapból ilyet vettem ami módosított.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #4386 Dátum: 2015.04.18 szombat, 18:02:44 »

FEJLEMÉNY.

Mivel a fenti dolgokat tapasztaltam, vélelmeztem, hogy valami a tacho és navi között rossz. Vagy a navinál a csati vagy az óránál a csati. Megkocogtattam a tacho-t és LÁÁÁÁM, egyből normálisan működött a rádió is. A műszerfalon megjelent a kijelző, hogy melyik rádióadó megy. Utána megint megkocogtattam, s LÁÁÁM kikapcsolt a rádió (ahogy a navi is tette).

Most már csak azt kell kiderítenem, hogy az óránál mi a rossz. Csatihiba vagy magában az órában valami.

A KM/h óránál szokott valami gebasz lenni a csatinál vagy típushiba? Kormány kivétele után hogy férhetek hozzá?

Köszönöm!
D.

Én is arra gondolnék, hogy nem a navi a rossz, hanem az autóban van a hiba.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4387 Dátum: 2015.04.18 szombat, 19:32:32 »

FEJLEMÉNY.

Mivel a fenti dolgokat tapasztaltam, vélelmeztem, hogy valami a tacho és navi között rossz. Vagy a navinál a csati vagy az óránál a csati. Megkocogtattam a tacho-t és LÁÁÁÁM, egyből normálisan működött a rádió is. A műszerfalon megjelent a kijelző, hogy melyik rádióadó megy. Utána megint megkocogtattam, s LÁÁÁM kikapcsolt a rádió (ahogy a navi is tette).

Most már csak azt kell kiderítenem, hogy az óránál mi a rossz. Csatihiba vagy magában az órában valami.

A KM/h óránál szokott valami gebasz lenni a csatinál vagy típushiba? Kormány kivétele után hogy férhetek hozzá?

Köszönöm!
D.

Nem kell kivenni a kormányt.
Én ilyesmi típushibáról nem tudok, de ha kézben van a műszeregység, akkor lehet játszani kocogtatással és a csatlakozó mozgatásával.
Focusokon van tipikus műszeregység NYÁK forrasztás probléma. Talán nálad is hasonló van.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #4388 Dátum: 2015.04.18 szombat, 20:43:06 »


Na jó estét. Nem bírtam magammal, googli a barátom, megnéztem, hogy az óraegységet hogyan kell kiszedni.

Kormány le és teljesen kíhúz, felső burkolat le, majd az amögött lévő műanyag is. Ekkor láthatóvá válik a két csavar, ami a műszeregységet alulról fogja. Ki kell csavarni, majd felülről csavarhúzóval benyúlva az ott lévő fém kampót felnyomni, hogy előre (magunk irányába) lehessen billenteni az óraegységet. Utána már egyszerűen csak ki kell szedni, csatit levenni. Ráhajtós csati (nem tudom, mi a neve, én így hívom, majd kijavítotok Smiley ). Befújtam az egész NYÁK-ot kontakt spray-el, meg a két csatit is. Itt nincs rozsda, de olvastam, hogy pld. MK3-nál van igencsak. (Ahogy nálam a lámpáknál volt, na az nagyon szépen be volt korrodálva.  Leszedtem az óraegység felső burkolatát, de csak azért, hogy a plexit belülről is megtisztítsam. Hátsó rész csak akkor jön le, ha mutatókat levesszük, ott viszont vigyázni kell, mert a mutatókat meg kell jegyezni.

Ha akksit levesszük, a napi számláló nem veszíti el az értékeket.

Jó hír, hogy az óraegység ledes, így nem túl sűrűn kell cserélni a háttérvilágítást. A plexit belülről kitisztítva, meglepően jobban látszik (áttetszőbb) a műszerezettség.

Most, hogy mindent kitisztítottam, működik minden.
Ha NYÁK hiba van, akkor majd úgyis óracsere, de egyelőre így használom. NAVI ha visszakerül hozzám, azzal kis kipróbálom, hogy mennyire érzékeny rá.

Bocsi, ha már olyat is leírtam, amit tudtok, de ha nem, hátha egyszer másnak HELP lesz Wink

Nem kell kivenni a kormányt.
Én ilyesmi típushibáról nem tudok, de ha kézben van a műszeregység, akkor lehet játszani kocogtatással és a csatlakozó mozgatásával.
Focusokon van tipikus műszeregység NYÁK forrasztás probléma. Talán nálad is hasonló van.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #4389 Dátum: 2015.04.18 szombat, 22:41:54 »

Na jó estét. Nem bírtam magammal, googli a barátom, megnéztem, hogy az óraegységet hogyan kell kiszedni.

Kormány le és teljesen kíhúz, felső burkolat le, majd az amögött lévő műanyag is. Ekkor láthatóvá válik a két csavar, ami a műszeregységet alulról fogja. Ki kell csavarni, majd felülről csavarhúzóval benyúlva az ott lévő fém kampót felnyomni, hogy előre (magunk irányába) lehessen billenteni az óraegységet. Utána már egyszerűen csak ki kell szedni, csatit levenni. Ráhajtós csati (nem tudom, mi a neve, én így hívom, majd kijavítotok Smiley ). Befújtam az egész NYÁK-ot kontakt spray-el, meg a két csatit is. Itt nincs rozsda, de olvastam, hogy pld. MK3-nál van igencsak. (Ahogy nálam a lámpáknál volt, na az nagyon szépen be volt korrodálva.  Leszedtem az óraegység felső burkolatát, de csak azért, hogy a plexit belülről is megtisztítsam. Hátsó rész csak akkor jön le, ha mutatókat levesszük, ott viszont vigyázni kell, mert a mutatókat meg kell jegyezni.

Ha akksit levesszük, a napi számláló nem veszíti el az értékeket.

Jó hír, hogy az óraegység ledes, így nem túl sűrűn kell cserélni a háttérvilágítást. A plexit belülről kitisztítva, meglepően jobban látszik (áttetszőbb) a műszerezettség.

Most, hogy mindent kitisztítottam, működik minden.
Ha NYÁK hiba van, akkor majd úgyis óracsere, de egyelőre így használom. NAVI ha visszakerül hozzám, azzal kis kipróbálom, hogy mennyire érzékeny rá.

Bocsi, ha már olyat is leírtam, amit tudtok, de ha nem, hátha egyszer másnak HELP lesz Wink

NYÁK-ot kontakt sprayvel fújkálni hülyeség. A spray oda való, ahol oldható csatlakozás van, ami esetleg tud korrodálni (a műszeregységé tutira nem).
Ha forrasztsái hiba van, attól a NYÁK-ot nem kell kidobni, csak egyszerűen javítani kell. Alaposan át kell nézni. Főleg a mechanikai terhelésnek kitett alkatrészek lábai engedhetnek el. Általában szemre is megtalálható a hibás forrasztás, ha az a baj.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #4390 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 07:25:42 »

Valószínűleg nincs módosítva a kábeled: http://www.jamessimpson.co.uk/elmconfig-enable-ford-ecu-functions/

Én alapból ilyet vettem ami módosított.

Köszi az infót!
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Vyzo
Vendég
« Új hozzászólás #4391 Dátum: 2015.04.26 vasárnap, 22:19:59 »

Van itt egy olyan fórum társ akinek FL mondója van, és van egy műszere amivel tud töltést mérni?  Érdekelne, hogy alapjáraton mennyit tölt a generátor, úgy hogy nincsen bekapcsolva semmi fogyasztó.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.26 vasárnap, 22:30:21 írta Vyzo » Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #4392 Dátum: 2015.04.26 vasárnap, 22:31:20 »

Van itt egy olyan fórom társ akinek FL mondója van, és van egy műszere amivel tud töltést mérni?  Érdekelne, hogy alapjáraton mennyit tölt a generátor, úgy hogy nincsen bekapcsolva semmi fogyasztó.
Elvileg 14 felett egy kicsivel. Most pontosan nem tudom. De a 15-öt már nem érheti el.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Vyzo
Vendég
« Új hozzászólás #4393 Dátum: 2015.04.26 vasárnap, 22:34:50 »

Elvileg 14 felett egy kicsivel. Most pontosan nem tudom. De a 15-öt már nem érheti el.

Kíváncsi lennék egy mért adatra is, hátha valakivel össze tudom hasonlítani az enyémet. Mert az enyém messze nem tölt 14.4-et.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4394 Dátum: 2015.04.27 hétfő, 06:02:50 »

Van itt egy olyan fórum társ akinek FL mondója van, és van egy műszere amivel tud töltést mérni?  Érdekelne, hogy alapjáraton mennyit tölt a generátor, úgy hogy nincsen bekapcsolva semmi fogyasztó.
13,6-14,5ig.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bozokigabi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70



E-mail
« Új hozzászólás #4395 Dátum: 2015.04.27 hétfő, 07:56:55 »

Kíváncsi lennék egy mért adatra is, hátha valakivel össze tudom hasonlítani az enyémet. Mert az enyém messze nem tölt 14.4-et.

Igaz Fl elötti az enyém de 14.2-et mértem rajta.Ami  valójában elfogadott érték azt Alf írta,ha a között van akkor okés. Amugy szvsz tök mindegy,hogy Fl elötti/utáni.
Naplózva

mk4 kombi Ghia TXBA
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4396 Dátum: 2015.04.29 szerda, 21:37:19 »

Találkozott már valaki a B1D21 BCM hibakóddal? Ma reggel még ki tudtam nyitni távcsocsóval a kocsit, 10p és 3km múlva már nem tudtam bezárni vele. Kulcsal működik. Próbáltam törölni a hibakódot, törlődik, de visszajön a következő nyitási/zárási kisérletnél.

Forscan szerint:
B1D21 - Remote Control Switch

Additional Fault Symptom:
 - Signal Compare Failure

Ezek szerint veszi a jelet, de nem érti.
Egyik távirányító sem működteti. Elemek jók, nem gondolom, hogy mindkét távirányító egyszerre makkant meg. Autó egyébként megy, áram van benne rendesen.

Reggel újra fogom programozni a kulcsokat a géphez, meglátjuk milyen eredménnyel.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4397 Dátum: 2015.04.30 csütörtök, 06:16:39 »

Találkozott már valaki a B1D21 BCM hibakóddal? Ma reggel még ki tudtam nyitni távcsocsóval a kocsit, 10p és 3km múlva már nem tudtam bezárni vele. Kulcsal működik. Próbáltam törölni a hibakódot, törlődik, de visszajön a következő nyitási/zárási kisérletnél.

Forscan szerint:
B1D21 - Remote Control Switch

Additional Fault Symptom:
 - Signal Compare Failure

Ezek szerint veszi a jelet, de nem érti.
Egyik távirányító sem működteti. Elemek jók, nem gondolom, hogy mindkét távirányító egyszerre makkant meg. Autó egyébként megy, áram van benne rendesen.

Reggel újra fogom programozni a kulcsokat a géphez, meglátjuk milyen eredménnyel.
egy áramtalanítás is segíthet....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4398 Dátum: 2015.04.30 csütörtök, 12:24:16 »

egy áramtalanítás is segíthet....
újra programoztam, meggyógyult. Franc se érti.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
darazsa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


« Új hozzászólás #4399 Dátum: 2015.04.30 csütörtök, 13:28:05 »

Sziasztok!

Utólag szeretnék tolató radart beszerelni. Tudja valaki, hogy melyik kábel a tolató lámpa kábele?
A tolató radar papírja azt írja, hogy 0.5-0.8m magasan kell elhelyezni a szenzorokat. De én a gyári helyre szeretném berakni fog ez valami problémát okozni nekem a visszajelzésben?
Előre is köszi a válaszokat.  worship
Naplózva

Múlt 2007 2.0 TDCI Titanium.
Jelen 2013 2.0 TDCI Titanium S Powershift.
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 [88] 89 90 91 92 93 94 95 ... 213   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.095 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.