Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:13:28
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Tuning
Oldalak:
1
...
109
110
111
112
113
114
115
[
116
]
117
118
119
120
121
122
123
...
188
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Tuning (Megtekintve 2695735 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
Rob
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5750 Dátum:
2008.05.10 szombat, 21:10:52 »
már csak azért is tiltják az autógyárak (a Ford is) az olajadalékolást, mert az hogy néz ki, hogy a kitűnőnek mondott anyagminőségen egy külső cég kotyvaléka még javíthat...ugyan kérem
meg miért lenne más acélból egy Ford-motor, mint bármely más, hogy ne legyen szabad adalékolni? az más kérdés, hogy ezek az adalékok mennyit javítanak, egy biztos, hogy rosszabb nem lesz tőle a gép
Naplózva
Zsiri
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5751 Dátum:
2008.05.10 szombat, 21:14:59 »
Idézetet írta: Scratch - 2008.05.10 szombat, 21:08:35
A jó tuning a fékekkel kezdődik!
Gyanús vagy nekem, honnan tudtad meg? Csak nem Uri Geller tanítványa vagy?
A fékkel kezdtem amúgy mert muszály volt mindent cserélni rajta. Brembo tárcsák vannak rajta!
Naplózva
gyuri old
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5752 Dátum:
2008.05.10 szombat, 21:19:36 »
Idézetet írta: Rob - 2008.05.10 szombat, 21:10:52
az más kérdés, hogy ezek az adalékok mennyit javítanak, egy biztos, hogy rosszabb nem lesz tőle a gép
Kérdezdd meg Bylly-t , ő nem ezt fogja mondani mert neki leragadtak valami adaléktól a gyűrűi. Nem biztos,hogy ugyan ez az adalék volt, de nem kizárható.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5753 Dátum:
2008.05.10 szombat, 21:45:41 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.10 szombat, 02:29:15
Létezik sok sport változat több modellnél, gyárilag módosított szoftverrel 30-40 le-vel erőssebben, vagy korszerűbb befecskendezést adnak ( tddi-ből tdci), de a blokk marad.
A sok eszelés után, hogy mit és hol szereltessek be, csak a szoftver felülírás maradt amit mérhető körülmények között szerettem volna megvalósítani, referenciával rendelkező helyen, szagember kezei között.
A mai nappal a kis tddi-m
155 lovas lett, 355Nm nyomatékkal
.
Tudtak volna többet is kihozni belőle, de ez kényelmesen autózható és még nem töri el a féltengelyeket.
A fékpadi méréseket adták hozzá (előttem mérték be), előtte 124 le volt 276Nm nyomatékkal. Ezt a kis többlet lóerőt szerintem a gondos karbantartás és motorolaj, üzemanyag, váltó adalék hozta. (kopás és surlódás csökkentő)
Maradt a blokk és a TDDi befecskendezés is? Pusztán egy csippeléssel lett TDCi erősségű? Milyen elven lehet ez elképzelhető? Pl több benzin van befecskendezve? Meg nem növelt turbónyomásnál ha jól sejtem ez ennyit nem dobhatna rajta. Tőlük független helyen is meg kéne mérteni (bár ha jóltudom, nemsok helyen van tökéletesen pontos mérés), valamint gyorsulni TDCisekkel és alap TDDikkel.
Szóval valaki leírhatná, hogy egy csip egész pontosan miket és hogyan is ír felül. Na meg, hogy mennyibe kerül egy ilyen "csodabeavatkozás".
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
FeGa
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5754 Dátum:
2008.05.10 szombat, 21:51:36 »
Idézetet írta: Rocco - 2008.05.10 szombat, 21:45:41
Pl több benzin van befecskendezve?
Na az biztos nem
Naplózva
gyuri old
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5755 Dátum:
2008.05.10 szombat, 21:56:02 »
Idézetet írta: Rocco - 2008.05.10 szombat, 21:45:41
Maradt a blokk és a TDDi befecskendezés is? Pusztán egy csippeléssel lett TDCi erősségű? Milyen elven lehet ez elképzelhető? Pl több benzin van befecskendezve? Meg nem növelt turbónyomásnál ha jól sejtem ez ennyit nem dobhatna rajta. Tőlük független helyen is meg kéne mérteni (bár ha jóltudom, nemsok helyen van tökéletesen pontos mérés), valamint gyorsulni TDCisekkel és alap TDDikkel.
Szóval valaki leírhatná, hogy egy csip egész pontosan miket és hogyan is ír felül. Na meg, hogy mennyibe kerül egy ilyen "csodabeavatkozás".
Ez igy csak fél infó, nem irja, hogy melyik értékhez milyen fordulat tartozik, és milyen a karakterisztika, mert a lényeg ezekben van!
Naplózva
Zsiri
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5756 Dátum:
2008.05.10 szombat, 22:03:03 »
Idézetet írta: Rocco - 2008.05.10 szombat, 21:45:41
Maradt a blokk és a TDDi befecskendezés is? Pusztán egy csippeléssel lett TDCi erősségű? Milyen elven lehet ez elképzelhető? Pl több benzin van befecskendezve? Meg nem növelt turbónyomásnál ha jól sejtem ez ennyit nem dobhatna rajta. Tőlük független helyen is meg kéne mérteni (bár ha jóltudom, nemsok helyen van tökéletesen pontos mérés), valamint gyorsulni TDCisekkel és alap TDDikkel.
Szóval valaki leírhatná, hogy egy csip egész pontosan miket és hogyan is ír felül. Na meg, hogy mennyibe kerül egy ilyen "csodabeavatkozás".
Hát, 2.2-es motort beépíteni bonyolultabb lett volna. Sima szoftver csere volt csak, kb. 1,5 óra alatt megvolt, mert elsőre jó lett. A teljesítmény növekedést nem csak a fékpad érzi, hanem a gerincem is. Javaslom nézz rá erre az oldalra
http://www.atc.hu/
.
Naplózva
Zsiri
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5757 Dátum:
2008.05.10 szombat, 22:06:42 »
A teljesítmény mérésről elhoztam a lapot. Valamikor lefotózom, vagy beszkennelem, hogy nálam okosabbak megfejtsék mi van rajta.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5758 Dátum:
2008.05.10 szombat, 22:14:22 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.10 szombat, 22:03:03
Hát, 2.2-es motort beépíteni bonyolultabb lett volna. Sima szoftver csere volt csak, kb. 1,5 óra alatt megvolt, mert elsőre jó lett. A teljesítmény növekedést nem csak a fékpad érzi, hanem a gerincem is. Javaslom nézz rá erre az oldalra
http://www.atc.hu/
.
Hát én szerintem az nem fékpadon lett mérve( remélem, mert azon fékhatást szoktak mérni), hanem teljesitménymérő próbapadon. A kettő nem ugyan az....
A TDCI mondikból meg csak azt lehet megmérni padon amelyikben nincs overboost (vagy mi a neve, az ülésbe b*szós dolognak
).
Több tuning cég ügyfelünk van, és van saját fejlesztésű teljesitménymérő padunk is, de egy dolgot ne felejts el, a plussz erő valami rovására megy mindig !!!!!
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5759 Dátum:
2008.05.10 szombat, 22:29:02 »
Idézetet írta: bunyek - 2008.05.10 szombat, 22:14:22
Hát én szerintem az nem fékpadon lett mérve( remélem, mert azon fékhatást szoktak mérni), hanem teljesitménymérő próbapadon. A kettő nem ugyan az....
A TDCI mondikból meg csak azt lehet megmérni padon amelyikben nincs overboost (vagy mi a neve, az ülésbe b*szós dolognak
).
Több tuning cég ügyfelünk van, és van saját fejlesztésű teljesitménymérő padunk is, de egy dolgot ne felejts el, a plussz erő valami rovására megy mindig !!!!!
Egy kis pontosítás: az automatákat nem lehet mérni (illetve nem mindeggyiket mert elváltanak)
Az
overboostos TDCi-ket lehet mérni.
Az enyémet 3x is mérték
ITT
Naplózva
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5760 Dátum:
2008.05.10 szombat, 22:30:27 »
Állat ! Kíváncsi lennék hogy az alap 130 Le mociból mit hozna ki a chiptuning! Asszem én is megcsináltatom !
Persze csak miután a hátsó fékek is brembok lesznek no meg a futómű is csere lesz csak akkor !
A hátránya meg motorélettartam csökken , fogyasztás nő ! ennyi sztem.
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5761 Dátum:
2008.05.10 szombat, 22:30:39 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.10 szombat, 22:03:03
Hát, 2.2-es motort beépíteni bonyolultabb lett volna. Sima szoftver csere volt csak, kb. 1,5 óra alatt megvolt, mert elsőre jó lett. A teljesítmény növekedést nem csak a fékpad érzi, hanem a gerincem is. Javaslom nézz rá erre az oldalra
http://www.atc.hu/
.
Elolvastam. Nem mélyül el a szöveg a csip működésében.. Annál inkább törekszik az avatatlanokat sablonos szöveggel csipszre éheztetni.
Ez a beveztő csak nekem teszi az egészet méginkább eléggé komolyanvehetetlennek?
"Tudják Önök, hogy
mivel működik a benzinmotor? Nem, nem benzinnel. Levegővel.
A benzin csak másodlagos, még ha nélkülözhetetlen is az általa hordozott energia miatt. Miután a motor működéséhez alapvetően egy meghatározott benzin-levegő arányra van szükség, érthető, hogy a beáramló levegő mennyisége határozza meg a benzinmotor működési paramétereit. Nem ennyire kötött arányban, de a dízelmotor teljesítménye is a beáramló levegő mennyiségétől függ."
Már bocs, de a feltöltés azért kell a motornak, mert többletüzemanyaghoz -amiek a mennyisége energiahordozó lévén elégetve elsődlegesen befolyásolja a főtengelyre kifelytett erőket- csak ilyen módon lehet a megfelelő többletlevegőt biztosítani... Tehát szerintem már az említett Le és Nm többlet nemigen érhető el benzinmennyiségnövelés és turbónyomásemelés nélkül.
"A helyzet az, hogy a chip tuning nem is tuning. ... A chip tuning fantázianév pedig elektronikus motoroptimalizálást takar." Azt viszont hihető, hogy motoroptimalizálás van, tehát egy kicsi fogyicsökkenés, meg esetleg parányi erőnövekedés.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5762 Dátum:
2008.05.10 szombat, 22:42:40 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.10 szombat, 22:03:03
Hát, 2.2-es motort beépíteni bonyolultabb lett volna. Sima szoftver csere volt csak, kb. 1,5 óra alatt megvolt, mert elsőre jó lett. A teljesítmény növekedést nem csak a fékpad érzi, hanem a gerincem is. Javaslom nézz rá erre az oldalra
http://www.atc.hu/
.
De azzal ugye te is tisztában vagy hogy egy szoftver módosítástól még nem lesz egyenértékű pl egy 2,2-vel de tartok tőle, hogy egy 2,0 TDCi-vel sem. Nem lehet annyit büntetlenül rápakolni amit te raktál rá. Papiron 115-ből lett 155
130-140-nél meg kellett volna állnod. Az más kérdés hogy kíváncsi lennék hogy egy független teljesítmény mérés pl a Budakálászi MAHA LPS 3000 mit mérne. De te tudod. Azzal meg ne áltasd magad hogy majd önmérsékletet tanúsítasz, mert nem fogsz. A nyomaték azért van hogy éljünk a lehetőségeivel (sőt néha még vissza is lehet vele élni
)
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5763 Dátum:
2008.05.10 szombat, 22:52:02 »
Idézetet írta: stealt - 2008.05.10 szombat, 22:29:02
Egy kis pontosítás: az automatákat nem lehet mérni (illetve nem mindeggyiket mert elváltanak)
Az
overboostos TDCi-ket lehet mérni.
Az enyémet 3x is mérték
ITT
Hát azt nem tudom hogy csinálta meg,vagyis eltudom képzelni de akkor nem nyomták el végig az autót....
Az a baj az overboost-os mondikkal hogy amikor ellövi akkor nem lehet levenni a teljesitmény és nyomaték görbét, mert nem lessz stabil és behatárolható, ezért nem is nagyon chipelik sehol( legalábbis komolyabb helyek) mert nem lehet tudni mi történik ebben a tartományban és kiszámithatatlan. Nem tudják mihez húzni a görbéket ilyenkor. (eléggé veszélyes dolog, és sajnos sok kokler helyen megcsinálják mégis). De nem ér annyit a dolog.....
Az autómatánál mit jelent az hogy elvált
? nem tudom mert soha nem vezettem még
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5764 Dátum:
2008.05.10 szombat, 23:02:03 »
Ezt érdemes elolvasni, mert itt átfogó képet adnak a különféle lehetőségekről, és tisztáznak több téves feltételezést is.
http://www.teljesitmenymeres.hu/tuning.html
A témával kapcsolatban kiemelném ezt a részt: "Mint tudjuk, a gyártók hagynak az elektronikában is tartalékot. Általában a gépeket 80 %-on járatják. A maradék 20 %-ot lehet meglovagolni. Ez az a mennyiség, amit még elviselnek a forgó gépelemek rongálódás nélkül."
Tehát ahogyan stealt is írta, egy 115pacisból max 130-140 lovat lehetne így kihozni.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5765 Dátum:
2008.05.10 szombat, 23:04:05 »
Idézetet írta: bunyek - 2008.05.10 szombat, 22:52:02
Hát azt nem tudom hogy csinálta meg,vagyis eltudom képzelni de akkor nem nyomták el végig az autót....
Az a baj az overboost-os mondikkal hogy amikor ellövi akkor nem lehet levenni a teljesitmény és nyomaték görbét, mert nem lessz stabil és behatárolható, ezért nem is nagyon chipelik sehol( legalábbis komolyabb helyek) mert nem lehet tudni mi történik ebben a tartományban és kiszámithatatlan. Nem tudják mihez húzni a görbéket ilyenkor. (eléggé veszélyes dolog, és sajnos sok kokler helyen megcsinálják mégis). De nem ér annyit a dolog.....
Az autómatánál mit jelent az hogy elvált
? nem tudom mert soha nem vezettem még
Hadd ne linkeljen már be a mérőlapjaimat, pedig én azt gondolom hogy nekem van némi overboostom
. Meg tudják csinálni, (legalább is Budakalászon meg tudják). Egyébként szerintem az egyik legkomolyabb teljesítmény mérőpad az országban, ráadásul nagyon korrektül végzik magát a mérést is. Gyakorlatilag csinálnak egy mini műszakit, hogy nehogy a padjukon essen szét valami
. Az olyan "apróságokra" is vigyáznak hogy a mérés közben a motorra ipari ventillátorral nyomják a hűtőlevegőt. Egyébként a mérést 5. fokozatig nézik 6. ban már nem mérnek, de a teljesítméyn és a nyomaték görbe felvételéhez nem is kell.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5766 Dátum:
2008.05.10 szombat, 23:06:00 »
Idézetet írta: stealt - 2008.05.10 szombat, 23:04:05
Mennyibe kerül egy mérés??
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5767 Dátum:
2008.05.10 szombat, 23:06:38 »
Idézetet írta: Rocco - 2008.05.10 szombat, 23:02:03
Ezt érdemes elolvasni, mert itt átfogó képet adnak a különféle lehetőségekről, és tisztáznak több téves feltételezést is.
http://www.teljesitmenymeres.hu/tuning.html
A témával kapcsolatban kiemelném ezt a részt: "Mint tudjuk, a gyártók hagynak az elektronikában is tartalékot. Általában a gépeket 80 %-on járatják. A maradék 20 %-ot lehet meglovagolni. Ez az a mennyiség, amit még elviselnek a forgó gépelemek rongálódás nélkül."
Tehát ahogyan stealt is írta, egy 115pacisból max 130-140 lovat lehetne így kihozni.
Mert stealt Budakalászra jár teljesítmény mérésre ha valamire kíváncsi
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5768 Dátum:
2008.05.10 szombat, 23:12:47 »
Idézetet írta: Rocco - 2008.05.10 szombat, 23:06:00
Mennyibe kerül egy mérés??
Hú basszus most nem is tudom mert utoljára tavaly nyáron voltam, akkor azt hiszem 10 és 20 eFt között volt de megérte. Tényleg korrekt. Van rallys ismerősöm, ők is odaviszik a gépüket ha valamit okosítanak rajta másutt (na jó ők a cseheknél kovácsoltatnak hajtókart meg egyéb nyalánkságok). Ami pedig nagyon tetszik nekem Budakalászban az, hogy nem csinálnak tuningot (legalábis bevalva) csak mérnek. Szerintem ha valaki csinál valami okosítást akkor azt nem szabad ugyanazzal minősíttetni aki végezte az átalakítást.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5769 Dátum:
2008.05.10 szombat, 23:18:22 »
Idézetet írta: stealt - 2008.05.10 szombat, 23:12:47
Hú basszus most nem is tudom mert utoljára tavaly nyáron voltam, akkor azt hiszem 10 és 20 eFt között volt de megérte. Tényleg korrekt.
Szerintem erre én beis nevezek akkor a mocicsere után. Aztán a betervezett alapfogások után ismét megméretem majd.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5770 Dátum:
2008.05.10 szombat, 23:21:28 »
Idézetet írta: Rocco - 2008.05.10 szombat, 23:18:22
Szerintem erre én beis nevezek akkor a mocicsere után. Aztán a betervezett alapfogások után ismét megméretem majd.
A nagykönyvben is így írják: először méresd ki alapon, ezzel látod, hogy honnan indulsz és hol kell csiszolni, utána méress a beavatkozás után
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5771 Dátum:
2008.05.10 szombat, 23:29:24 »
Idézetet írta: stealt - 2008.05.10 szombat, 23:04:05
Hadd ne linkeljen már be a mérőlapjaimat, pedig én azt gondolom hogy nekem van némi overboostom
. Meg tudják csinálni, (legalább is Budakalászon meg tudják). Egyébként szerintem az egyik legkomolyabb teljesítmény mérőpad az országban, ráadásul nagyon korrektül végzik magát a mérést is. Gyakorlatilag csinálnak egy mini műszakit, hogy nehogy a padjukon essen szét valami
. Az olyan "apróságokra" is vigyáznak hogy a mérés közben a motorra ipari ventillátorral nyomják a hűtőlevegőt. Egyébként a mérést 5. fokozatig nézik 6. ban már nem mérnek, de a teljesítméyn és a nyomaték görbe felvételéhez nem is kell.
most viccet félretéve, nem tudnád tényleg belinkelni? kiváncsi vagyok rá, meg lehet többen is vagyunk igy
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5772 Dátum:
2008.05.10 szombat, 23:40:11 »
Idézetet írta: bunyek - 2008.05.10 szombat, 23:29:24
most viccet félretéve, nem tudnád tényleg belinkelni? kiváncsi vagyok rá, meg lehet többen is vagyunk igy
Most nem az előtt a gép előtt vagyok amin rajta van a mérőlap scannelve. Holnap eltudom küldeni. Egyébként ugyanúgy néz ki mint
ez is, csak nyilván más számokkal
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5773 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 01:06:10 »
Idézetet írta: Tsory - 2008.05.10 szombat, 20:33:13
ez azért így nem igaz! nem tiltja, de nem javasolja. viszont nem azért nem javasolja, mert carr a metabond, v bármelyik gyártó adaléka hanem nincs hozzá üzleti érdeke. neki az a jó ha tönkremegy a váltó és venni kell újat, és bármi más alkatrészre is igaz ugyanez.
ott van élő példának a ford olaj. azt mindenki tudja, h van attól lényegesen jobb olaj (nem a ford olaj minősége kérdőjeles!!!) mégis a ford 5w30 olajat ajánlja a ford ... mert abban van érdekeltsége.
én se ajánlom, h a multinál vegyél sampont ... vegyél nálam! az egész ajánlósdi ennyire egyszerű alapokon fexik.
A használati 205-ös oldala: ne használjon kiegészítő adalékot, vagy egyéb motorjavító anyagokat.
A prolong és társai szimplán marhaság. Csináltak mások is teszteket: pl a tej még jobb értéket produkált, mint a prolong.
Kipróbálták a no olaj dolgot. Mindkét motor (a prolongos és a sima) besült pár kilométer után - ahogy azt eddig is tudtuk.
Olyan, mint amikor több fajta gyógyszert szedsz, és módosítják egymás hatását.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5774 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 01:07:19 »
Idézetet írta: Tádé - 2008.05.10 szombat, 11:44:05
Mindenki eldönti, mennyit rizikózik meg a saját autójával.
Nekem az évi 60-70e km-be nem fér bele a kicsit is bizonytalan működés, meg a minimális "teljesítménynövekedésbe" beleölt többszázezer... Továbbra is tartom, hogy a direktszűrő nem jó ötlet. Akkor inkább egy nagyobb hengerűrtartalmú autóra való levegőszűrő.
Hát ebben egyetértünk.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5775 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 01:07:51 »
Idézetet írta: bunyek - 2008.05.10 szombat, 22:14:22
Hát én szerintem az nem fékpadon lett mérve( remélem, mert azon fékhatást szoktak mérni), hanem teljesitménymérő próbapadon. A kettő nem ugyan az....
A TDCI mondikból meg csak azt lehet megmérni padon amelyikben nincs overboost (vagy mi a neve, az ülésbe b*szós dolognak
).
Több tuning cég ügyfelünk van, és van saját fejlesztésű teljesitménymérő padunk is, de egy dolgot ne felejts el, a plussz erő valami rovására megy mindig !!!!!
Szerintem mindegyikben van overboost.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5776 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 01:16:42 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.10 szombat, 02:29:15
A sok eszelés után, hogy mit és hol szereltessek be, csak a szoftver felülírás maradt amit mérhető körülmények között szerettem volna megvalósítani, referenciával rendelkező helyen, szagember kezei között.
A mai nappal a kis tddi-m
155 lovas lett, 355Nm nyomatékkal
.
Tudtak volna többet is kihozni belőle, de ez kényelmesen autózható és még nem töri el a féltengelyeket.
A tddi-nek szerintem az értelmes maximuma kb a 130 ló. Szerintem ez már sok. Semmi sem ehhez van tervezve. De te tudod.
Válasz
A fékpadi méréseket adták hozzá (előttem mérték be), előtte 124 le volt 276Nm nyomatékkal. Ezt a kis többlet lóerőt szerintem a gondos karbantartás és motorolaj, üzemanyag, váltó adalék hozta. (kopás és surlódás csökkentő)
A "többlet" lóerő: a fékpad nem tud a főtengelyen mérni, hanem ugye a váltón/kerekeken keresztül, és egy-két dolog alapján megsaccolja a veszteséget, és így számol vissza. Na ez pl nem pontos, itt már lehet pár lóerő ide-oda.
Másrészt szinte egyik tddi sem 115 lovas, hanem többnyire felette, hogy a szórás alsó határában is meglegyen a 115.
A mindenféle adagolásnak kb annyi értelme van, mintha egy ford-os sapkát tennél a fejedre. Azt pl nem értem, hogy a kopáscsökkentés miért növelné a lóerőket. Maximum megőrizné a gyári állapotot.
Na mind1, az adalékok költsége megtérült: fizettél érte, úgy érzed, hogy jobb lett tőle a gép, és ez a lényeg. Hogy mi a valóság, szinte biztos, hogy nem fogjuk megtudni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5777 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 01:27:42 »
Idézetet írta: stealt - 2008.05.10 szombat, 22:42:40
De azzal ugye te is tisztában vagy hogy egy szoftver módosítástól még nem lesz egyenértékű pl egy 2,2-vel de tartok tőle, hogy egy 2,0 TDCi-vel sem. Nem lehet annyit büntetlenül rápakolni amit te raktál rá. Papiron 115-ből lett 155
130-140-nél meg kellett volna állnod. Az más kérdés hogy kíváncsi lennék hogy egy független teljesítmény mérés pl a Budakálászi MAHA LPS 3000 mit mérne. De te tudod. Azzal meg ne áltasd magad hogy majd önmérsékletet tanúsítasz, mert nem fogsz. A nyomaték azért van hogy éljünk a lehetőségeivel (sőt néha még vissza is lehet vele élni
)
Nem gondoltam, hogy a 2,2-vel egyenértékű lesz, de 2.0 tdci-knél erősebb lett. A teljesítmény mérést már csak azért is be szkennelem, nem 115 le-ről indultam, hanem 124-ről. Így 30 paclival lett erősebb. Az Atc-nél újságoknak is mérnek teljesítményt, nem lehet xar a gépük.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5778 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 01:32:50 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.11 vasárnap, 01:27:42
Nem gondoltam, hogy a 2,2-vel egyenértékű lesz, de 2.0 tdci-knél erősebb lett. A teljesítmény mérést már csak azért is be szkennelem, nem 115 le-ről indultam, hanem 124-ről. Így 30 paclival lett erősebb. Az Atc-nél újságoknak is mérnek teljesítményt, nem lehet xar a gépük.
124-ről indultam... na mind1. És ezt tudja a többi alkatrész is (pl a turbó)?
Azt, hogy xar a gépük, senki sem állította.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5779 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 08:18:25 »
Idézetet írta: Angel - 2008.05.11 vasárnap, 01:32:50
124-ről indultam... na mind1. És ezt tudja a többi alkatrész is (pl a turbó)?
Azt, hogy xar a gépük, senki sem állította.
Csak azt hogy nem érdemes ott méretni ahol a tuningot csinálták.
Naplózva
Zsiri
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5780 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 10:26:19 »
A szkeptikusoknak:
A teljesítménymérésről csak annyit még, miután kipányvázták, gondoskodtak a hűtésről is, előre iszonyú hangerővel működő ventilátort raktak, mielőtt bekepcsolták annyit mondtak csak, hogy meneküljek, még vissza akartam kérdezni, hogy miért,
de már a saját hangomat sem hallottam.
Ha a teljesítmény és nyomaték görbét megnézitek, el lehet gondolkodni a gyári beállítás megtorpanásain, amit utána szépen kisimított az új szoftverrel.
Amit vezetés közben érzek: egyenletesebben húz gázadásra, sokkal csendesebb lett, nem kerreg kigyorsításnál, még 120-130nál is csak a szél és gumizaj hallatszik. Ha félgáznál jobban nyomom neki, akkor másik autó lesz belőle:
2-ben elfüstöli helyben a 235-ös contisportot, 3-ban rángatja a kormányt ahogy igyekszik átvinni a nyomatékot,stb, de ezzel csak a szerelőmnek segítek, mert kinyírom a kuplungot, meg esetleg mást is. Amúgy óvatos duhaj vagyok, igyekszem óvatosan széthajtani a gépet. Amúgy legyen szép napotok!
Naplózva
Zsiri
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5781 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 10:36:21 »
Idézetet írta: stealt - 2008.05.11 vasárnap, 08:18:25
Csak azt hogy nem érdemes ott méretni ahol a tuningot csinálták.
Biztos, hogy két gép között van eltérés, sőt két teljesítménymérés között is, de azért pár lóerő, vagy Nm diferenciáért nem viszem el máshova is lemérni a gépet és fizetni érte plussz 10-20 eFt-ot. Ami nekem fontos volt, lássam honnan indulok és hová érkezem utána, egy ember csinálja és értsen hozzá, ne kisérletezzen, hogy a 3. 4. beállításra lesz valami érezhető.
Kiváncsi vagyok, a 2,2-ből neked mit sikerült kihozni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5782 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 11:19:32 »
Hát én nem tudom, miért baj az, ha ugyanott mérik, ahol chipelték. Ha nem pontos a gépük, még az sem egy tragédia, úgyis a változás a lényeg.
A lóerőgörbe tetszik, a nyomaték sem rossz, bár a maximum jócskán eltolódott (nyilván ezzel a turbóval nem lehet másképpen).
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5783 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 11:51:19 »
Idézetet írta: Angel - 2008.05.11 vasárnap, 11:19:32
(nyilván ezzel a turbóval nem lehet másképpen).
Fix geometriás, vákumvezérlésű turbó van rajta. Nem tudom ennél a turbónyomást hogyan tudják szabályozni, nincs benne semmi elektronika, sokkal egyszerűbb szerkezet, mint a tdci-ké.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5784 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 11:54:56 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.11 vasárnap, 11:51:19
Fix geometriás, vákumvezérlésű turbó van rajta. Nem tudom ennél a turbónyomást hogyan tudják szabályozni, nincs benne semmi elektronika, sokkal egyszerűbb szerkezet, mint a tdci-ké.
A turbó hűtésével lehet nővelni nyomatékot.De nem szabad túl hűteni.Tegnap olvastam egy tuning oldalon hogy van aki száraz jégel hűti a turbót.
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5785 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 12:45:53 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.10 szombat, 21:14:59
Gyanús vagy nekem, honnan tudtad meg? Csak nem Uri Geller tanítványa vagy?
A fékkel kezdtem amúgy mert muszály volt mindent cserélni rajta. Brembo tárcsák vannak rajta!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5786 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 14:40:25 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.11 vasárnap, 01:27:42
...2.0 tdci-knél erősebb lett. A teljesítmény mérést már csak azért is be szkennelem, nem 115 le-ről indultam, hanem 124-ről. Így 30 paclival lett erősebb. Az Atc-nél újságoknak is mérnek teljesítményt, nem lehet xar a gépük.
Előbb gyorsulj egy 2.0 TDCivel, vagy méresd meg olyan helyen, ami arról híres, hogy függetlenek és szinte az országban egyedülállóan tudnak reálisan, profin mérni:
http://www.teljesitmenymeres.hu/home.html
. Nem kell mindent elhinni, amit el akarnak hitetni velünk ill. el akarunk hinni. Legalábbis nemkéne kapásból.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Zsiri
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5787 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 14:57:30 »
Idézetet írta: Rocco - 2008.05.11 vasárnap, 14:40:25
Előbb gyorsulj egy 2.0 TDCivel,
Már régóta vár gyorsulásra egy 170lovas passat, előbb azt nyomom le! Tuning előtt csak 0,5m-t tudott rámverni.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5788 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 17:17:46 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.11 vasárnap, 14:57:30
Már régóta vár gyorsulásra egy 170lovas passat, előbb azt nyomom le! Tuning előtt csak 0,5m-t tudott rámverni.
A paszullyal érzékeny pontra tapintottál. Szerencsére azt tuning nélkül is helyre lehet rakni.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5789 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 17:21:14 »
Idézetet írta: Ragasits - 2008.05.11 vasárnap, 11:54:56
A turbó hűtésével lehet nővelni nyomatékot.De nem szabad túl hűteni.Tegnap olvastam egy tuning oldalon hogy van aki száraz jégel hűti a turbót.
normális esetben erre van az intercooler
Egyébként a gyárak által is néha alkalmazott megoldása az hogy vizet spriccelnek be (Pl. Gabo off Subaruja is ilyen). A motornak nem hideg turbo hanem hideg levegő kell mert az sürübb így azzal több üzemanyagot lehet elégetni.
Naplózva
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5790 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 17:59:00 »
Idézetet írta: stealt - 2008.05.11 vasárnap, 17:17:46
A paszullyal érzékeny pontra tapintottál. Szerencsére azt tuning nélkül is helyre lehet rakni.
én vezettem ilyen 170 lovas dízelt! nekem bejött ! jol ment klassz volt , és az tetszett benne igazán, hogy nem halt el az erő 4000 fölött se !
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5791 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 18:07:22 »
Idézetet írta: krisztian - 2008.05.11 vasárnap, 17:59:00
én vezettem ilyen 170 lovas dízelt! nekem bejött ! jol ment klassz volt , és az tetszett benne igazán, hogy nem halt el az erő 4000 fölött se !
2 literes nyomatéktalan porszívó motor.
Naplózva
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5792 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 18:24:40 »
Idézetet írta: stealt - 2008.05.11 vasárnap, 18:07:22
2 literes nyomatéktalan porszívó motor.
mondjuk az állításnak részben helytadok ! semmi nyomatéka ezt leirom mert igaz is
, de javára válljék a lóerő ! ebben ő a nyerő !
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5793 Dátum:
2008.05.11 vasárnap, 18:49:00 »
Idézetet írta: krisztian - 2008.05.11 vasárnap, 18:24:40
mondjuk az állításnak részben helytadok ! semmi nyomatéka ezt leirom mert igaz is
, de javára válljék a lóerő ! ebben ő a nyerő !
A lóerő önmagában csak marketingfogásnak jó. Hiába "sok" lóerő ha anyonvágják egy elcseszett hajtásláncal. Erre jó rossz példa a paszuly vagy az avensis. A mondeonak ezekkel szemben nagyon jó a hajtáslánca. Ezért is van az, hogy a 130 lovas TDCi egyéretelműen nyerő a 140 lovas PDTDi paszullyal szemben. Ugyanez igaz a 2,2TDCi és a 170 marketing lovas paszulyra összehasonlításra is, csúnya vereség szokott a vége lenni mindig. Látni kéne egy két paszulyos pofát amikor a német autópályán 210-nél még gyorsítok egy rendeset akkor rádöbben hogy a mondeonak bezony keményen 200 felett van vége.
Én régóta mondom hogy a paszulyok gané dombra valók nem közútra. Ennek ellenére sznobbéknál ennek a finoman szólva is megkérdőjelezhető valaminek nagyobb a presztizse mint a mondeonak. Hozzáteszem szerencsére mert így mi olcsóbban tudunk jobb autót vezetni.
Naplózva
Zsiri
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5794 Dátum:
2008.05.12 hétfő, 01:18:02 »
Idézetet írta: stealt - 2008.05.11 vasárnap, 18:49:00
Látni kéne egy két paszulyos pofát amikor a német autópályán 210-nél még gyorsítok egy rendeset akkor rádöbben hogy a mondeonak bezony keményen 200 felett van vége.
Tuning előtt, gyári beállítással próbáltam a végsebességét én is a tddi-imnek, bizony így is keményen 200 felett mutatott a km óra. ( pontosabban a 220-as jel alatt állt meg
, a fordulatszámmérő 4500-nál, a pirosban
.) Sajnos csak öt gangos, ezért 180 felett nem hajtom, nagyon rövid az ötödik, túl sokat forog a motorja.
Stealt! Mennyi is neked most a 2,2-es teljesítménye és nyomatéka? Budakalászon méretted néhányszor.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5795 Dátum:
2008.05.12 hétfő, 01:24:10 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.12 hétfő, 01:18:02
Tuning előtt, gyári beállítással próbáltam a végsebességét én is a tddi-imnek, bizony így is keményen 200 felett mutatott a km óra. ( pontosabban a 220-as jel alatt állt meg
, a fordulatszámmérő 4500-nál, a pirosban
.) Sajnos csak öt gangos, ezért 180 felett nem hajtom, nagyon rövid az ötödik, túl sokat forog a motorja.
Stealt! Mennyi is neked most a 2,2-es teljesítménye és nyomatéka? Budakalászon méretted néhányszor.
Szerintem te kamuzol.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5796 Dátum:
2008.05.12 hétfő, 01:30:15 »
Idézetet írta: Angel - 2008.05.12 hétfő, 01:24:10
Szerintem te kamuzol.
Köszi a támogatást.
Múlt évben már írtam, miután meghajtottam a gépet, akkor is lehurrogtatok, nem muszály elhinni. Akkor 205-ös gyári méret volt fenn, a km-órám biztos csal pár km-t.
Még valami, nézd meg a teljesítmény lapom, most a gép szerint 213km/h a max sebesség, tuning előtt 203km-t mért a pad, és a hozzátartozó fordulat bezony pirosban van!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5797 Dátum:
2008.05.12 hétfő, 09:11:01 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.12 hétfő, 01:30:15
Köszi a támogatást.
Múlt évben már írtam, miután meghajtottam a gépet, akkor is lehurrogtatok, nem muszály elhinni. Akkor 205-ös gyári méret volt fenn, a km-órám biztos csal pár km-t.
Még valami, nézd meg a teljesítmény lapom, most a gép szerint 213km/h a max sebesség, tuning előtt 203km-t mért a pad, és a hozzátartozó fordulat bezony pirosban van!
Ha azt mondod, hogy így van, én elhiszem. Ezen ne múljon...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5798 Dátum:
2008.05.12 hétfő, 09:40:07 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.12 hétfő, 01:18:02
Tuning előtt, gyári beállítással próbáltam a végsebességét én is a tddi-imnek, bizony így is keményen 200 felett mutatott a km óra. ( pontosabban a 220-as jel alatt állt meg
, a fordulatszámmérő 4500-nál, a pirosban
.) Sajnos csak öt gangos, ezért 180 felett nem hajtom, nagyon rövid az ötödik, túl sokat forog a motorja.
Stealt! Mennyi is neked most a 2,2-es teljesítménye és nyomatéka? Budakalászon méretted néhányszor.
Az MMT6-os váltó előnye, hogy 180-nál 3000 a fordulatszám.
Tudja a gyári paramétereket.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5799 Dátum:
2008.05.12 hétfő, 09:42:57 »
Idézetet írta: Angel - 2008.05.12 hétfő, 01:24:10
Szerintem te kamuzol.
Miért kamuzik?
Szerintem is fellehet húzni simán egy 2.0 tdci-re meg kicsit többre is, de hogy előbb fog megdögleni az tuti ...
Én a saját 115Le-s TDDI-mel is megyek 200-at simán chip nélkül is....
Naplózva
Oldalak:
1
...
109
110
111
112
113
114
115
[
116
]
117
118
119
120
121
122
123
...
188
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ