Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:44:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 122 123 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2694459 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #5750 Dátum: 2008.05.10 szombat, 21:10:52 »

már csak azért is tiltják az autógyárak (a Ford is) az olajadalékolást, mert az hogy néz ki, hogy a kitűnőnek mondott anyagminőségen egy külső cég kotyvaléka még javíthat...ugyan kérem hehe

meg miért lenne más acélból egy Ford-motor, mint bármely más, hogy ne legyen szabad adalékolni? az más kérdés, hogy ezek az adalékok mennyit javítanak, egy biztos, hogy rosszabb nem lesz tőle a gép
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5751 Dátum: 2008.05.10 szombat, 21:14:59 »

A jó tuning a fékekkel kezdődik! Smiley

Gyanús vagy nekem, honnan tudtad meg? Csak nem Uri Geller tanítványa vagy? wow1 A fékkel kezdtem amúgy mert muszály volt mindent cserélni rajta. Brembo tárcsák vannak rajta!
Naplózva
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #5752 Dátum: 2008.05.10 szombat, 21:19:36 »

az más kérdés, hogy ezek az adalékok mennyit javítanak, egy biztos, hogy rosszabb nem lesz tőle a gép

Kérdezdd meg Bylly-t , ő nem ezt fogja mondani mert neki leragadtak valami adaléktól a gyűrűi. Nem biztos,hogy ugyan ez az adalék volt, de nem kizárható.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5753 Dátum: 2008.05.10 szombat, 21:45:41 »

Létezik sok sport változat több modellnél, gyárilag módosított szoftverrel 30-40 le-vel erőssebben, vagy korszerűbb befecskendezést adnak ( tddi-ből tdci), de a blokk marad.
A sok eszelés után, hogy mit és hol szereltessek be, csak a szoftver felülírás maradt amit mérhető körülmények között szerettem volna megvalósítani, referenciával rendelkező helyen, szagember kezei között.
A mai nappal a kis tddi-m 155 lovas lett, 355Nm nyomatékkalmf1 Tudtak volna többet is kihozni belőle, de ez kényelmesen autózható és még nem töri el a féltengelyeket.
A fékpadi méréseket adták hozzá (előttem mérték be), előtte 124 le volt 276Nm nyomatékkal. Ezt a kis többlet lóerőt szerintem a gondos karbantartás és motorolaj, üzemanyag, váltó adalék hozta. (kopás és surlódás csökkentő)



Maradt a blokk és a TDDi befecskendezés is? Pusztán egy csippeléssel lett TDCi erősségű? Milyen elven lehet ez elképzelhető? Pl több benzin van befecskendezve? Meg nem növelt turbónyomásnál ha jól sejtem ez ennyit nem dobhatna rajta. Tőlük független helyen is meg kéne mérteni (bár ha jóltudom, nemsok helyen van tökéletesen pontos mérés), valamint gyorsulni TDCisekkel és alap TDDikkel.
Szóval valaki leírhatná, hogy egy csip egész pontosan miket és hogyan is ír felül. Na meg, hogy mennyibe kerül egy ilyen "csodabeavatkozás".
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #5754 Dátum: 2008.05.10 szombat, 21:51:36 »


Pl több benzin van befecskendezve?
Na az biztos nem  eplus2
Naplózva
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #5755 Dátum: 2008.05.10 szombat, 21:56:02 »


Maradt a blokk és a TDDi befecskendezés is? Pusztán egy csippeléssel lett TDCi erősségű? Milyen elven lehet ez elképzelhető? Pl több benzin van befecskendezve? Meg nem növelt turbónyomásnál ha jól sejtem ez ennyit nem dobhatna rajta. Tőlük független helyen is meg kéne mérteni (bár ha jóltudom, nemsok helyen van tökéletesen pontos mérés), valamint gyorsulni TDCisekkel és alap TDDikkel.
Szóval valaki leírhatná, hogy egy csip egész pontosan miket és hogyan is ír felül. Na meg, hogy mennyibe kerül egy ilyen "csodabeavatkozás".

Ez igy csak fél infó, nem irja, hogy melyik értékhez milyen fordulat tartozik, és milyen a karakterisztika, mert a lényeg ezekben van!
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5756 Dátum: 2008.05.10 szombat, 22:03:03 »


Maradt a blokk és a TDDi befecskendezés is? Pusztán egy csippeléssel lett TDCi erősségű? Milyen elven lehet ez elképzelhető? Pl több benzin van befecskendezve? Meg nem növelt turbónyomásnál ha jól sejtem ez ennyit nem dobhatna rajta. Tőlük független helyen is meg kéne mérteni (bár ha jóltudom, nemsok helyen van tökéletesen pontos mérés), valamint gyorsulni TDCisekkel és alap TDDikkel.
Szóval valaki leírhatná, hogy egy csip egész pontosan miket és hogyan is ír felül. Na meg, hogy mennyibe kerül egy ilyen "csodabeavatkozás".
wave Hát, 2.2-es motort beépíteni bonyolultabb lett volna. Sima szoftver csere volt csak, kb. 1,5 óra alatt megvolt, mert elsőre jó lett. A teljesítmény növekedést nem csak a fékpad érzi, hanem a gerincem is. Javaslom nézz rá erre az oldalra http://www.atc.hu/integet2
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5757 Dátum: 2008.05.10 szombat, 22:06:42 »

A teljesítmény mérésről elhoztam a lapot. Valamikor lefotózom, vagy beszkennelem, hogy nálam okosabbak megfejtsék mi van rajta.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5758 Dátum: 2008.05.10 szombat, 22:14:22 »

wave Hát, 2.2-es motort beépíteni bonyolultabb lett volna. Sima szoftver csere volt csak, kb. 1,5 óra alatt megvolt, mert elsőre jó lett. A teljesítmény növekedést nem csak a fékpad érzi, hanem a gerincem is. Javaslom nézz rá erre az oldalra http://www.atc.hu/integet2

Hát én szerintem az nem fékpadon lett mérve( remélem, mert azon fékhatást szoktak mérni), hanem teljesitménymérő próbapadon. A kettő nem ugyan az....
A TDCI mondikból meg csak azt lehet megmérni padon amelyikben nincs overboost (vagy mi a neve, az ülésbe b*szós dolognak vigyor3).
Több tuning cég ügyfelünk van, és van saját fejlesztésű teljesitménymérő padunk is, de egy dolgot ne felejts el, a plussz erő valami rovására megy mindig !!!!!
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5759 Dátum: 2008.05.10 szombat, 22:29:02 »

Hát én szerintem az nem fékpadon lett mérve( remélem, mert azon fékhatást szoktak mérni), hanem teljesitménymérő próbapadon. A kettő nem ugyan az....
A TDCI mondikból meg csak azt lehet megmérni padon amelyikben nincs overboost (vagy mi a neve, az ülésbe b*szós dolognak vigyor3).
Több tuning cég ügyfelünk van, és van saját fejlesztésű teljesitménymérő padunk is, de egy dolgot ne felejts el, a plussz erő valami rovására megy mindig !!!!!
Egy kis pontosítás: az automatákat nem lehet mérni (illetve nem mindeggyiket mert elváltanak)
Az overboostos TDCi-ket lehet mérni. Az enyémet 3x is mérték ITT
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5760 Dátum: 2008.05.10 szombat, 22:30:27 »

Állat ! Kíváncsi lennék hogy az alap 130 Le mociból mit hozna ki a chiptuning! Asszem én is megcsináltatom !
Persze csak miután a hátsó fékek is brembok lesznek no meg a futómű is csere lesz csak akkor !

A hátránya meg motorélettartam csökken , fogyasztás nő ! ennyi sztem.
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5761 Dátum: 2008.05.10 szombat, 22:30:39 »

wave Hát, 2.2-es motort beépíteni bonyolultabb lett volna. Sima szoftver csere volt csak, kb. 1,5 óra alatt megvolt, mert elsőre jó lett. A teljesítmény növekedést nem csak a fékpad érzi, hanem a gerincem is. Javaslom nézz rá erre az oldalra http://www.atc.hu/integet2

Elolvastam. Nem mélyül el a szöveg a csip működésében.. Annál inkább törekszik az avatatlanokat sablonos szöveggel csipszre éheztetni.
Ez a beveztő csak nekem teszi az egészet méginkább eléggé komolyanvehetetlennek?
"Tudják Önök, hogy mivel működik a benzinmotor? Nem, nem benzinnel. Levegővel. A benzin csak másodlagos, még ha nélkülözhetetlen is az általa hordozott energia miatt. Miután a motor működéséhez alapvetően egy meghatározott benzin-levegő arányra van szükség, érthető, hogy a beáramló levegő mennyisége határozza meg a benzinmotor működési paramétereit. Nem ennyire kötött arányban, de a dízelmotor teljesítménye is a beáramló levegő mennyiségétől függ."
Már bocs, de a feltöltés azért kell a motornak, mert többletüzemanyaghoz -amiek a mennyisége energiahordozó lévén elégetve elsődlegesen befolyásolja a főtengelyre kifelytett erőket- csak ilyen módon lehet a megfelelő többletlevegőt biztosítani... Tehát szerintem már az említett Le és Nm többlet nemigen érhető el benzinmennyiségnövelés és turbónyomásemelés nélkül.

"A helyzet az, hogy a chip tuning nem is tuning. ... A chip tuning fantázianév pedig elektronikus motoroptimalizálást takar." Azt viszont hihető, hogy motoroptimalizálás van, tehát egy kicsi fogyicsökkenés, meg esetleg parányi erőnövekedés.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5762 Dátum: 2008.05.10 szombat, 22:42:40 »

wave Hát, 2.2-es motort beépíteni bonyolultabb lett volna. Sima szoftver csere volt csak, kb. 1,5 óra alatt megvolt, mert elsőre jó lett. A teljesítmény növekedést nem csak a fékpad érzi, hanem a gerincem is. Javaslom nézz rá erre az oldalra http://www.atc.hu/integet2
De azzal ugye te is tisztában vagy hogy egy szoftver módosítástól még nem lesz egyenértékű pl egy 2,2-vel de tartok tőle, hogy egy 2,0 TDCi-vel sem. Nem lehet annyit büntetlenül rápakolni amit te raktál rá. Papiron 115-ből lett 155  Undecided 130-140-nél meg kellett volna állnod. Az más kérdés hogy kíváncsi lennék hogy egy független teljesítmény mérés pl a Budakálászi MAHA LPS 3000 mit mérne. De te tudod. Azzal meg ne áltasd magad hogy majd önmérsékletet tanúsítasz, mert nem fogsz. A nyomaték azért van hogy éljünk a lehetőségeivel (sőt néha még vissza is lehet vele élni eplus2 )
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5763 Dátum: 2008.05.10 szombat, 22:52:02 »

Egy kis pontosítás: az automatákat nem lehet mérni (illetve nem mindeggyiket mert elváltanak)
Az overboostos TDCi-ket lehet mérni. Az enyémet 3x is mérték ITT

Hát azt nem tudom hogy csinálta meg,vagyis eltudom képzelni de akkor nem nyomták el végig az autót....
Az a baj az overboost-os mondikkal hogy amikor ellövi akkor nem lehet levenni a teljesitmény és nyomaték görbét, mert nem lessz stabil és behatárolható, ezért nem is nagyon chipelik sehol( legalábbis komolyabb helyek) mert nem lehet tudni mi történik ebben a tartományban és kiszámithatatlan. Nem tudják mihez húzni a görbéket ilyenkor. (eléggé veszélyes dolog, és sajnos sok kokler helyen megcsinálják mégis). De nem ér annyit a dolog.....
Az autómatánál mit jelent az hogy elvált Huh?? nem tudom mert soha nem vezettem még  rinya
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5764 Dátum: 2008.05.10 szombat, 23:02:03 »

Ezt érdemes elolvasni, mert itt átfogó képet adnak a különféle lehetőségekről, és tisztáznak több téves feltételezést is. http://www.teljesitmenymeres.hu/tuning.html
A témával kapcsolatban kiemelném ezt a részt: "Mint tudjuk, a gyártók hagynak az elektronikában is tartalékot. Általában a  gépeket 80 %-on járatják. A maradék 20 %-ot lehet meglovagolni. Ez az a mennyiség, amit még elviselnek a forgó gépelemek rongálódás nélkül."
Tehát ahogyan stealt is írta, egy 115pacisból max 130-140 lovat lehetne így kihozni.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5765 Dátum: 2008.05.10 szombat, 23:04:05 »

Hát azt nem tudom hogy csinálta meg,vagyis eltudom képzelni de akkor nem nyomták el végig az autót....
Az a baj az overboost-os mondikkal hogy amikor ellövi akkor nem lehet levenni a teljesitmény és nyomaték görbét, mert nem lessz stabil és behatárolható, ezért nem is nagyon chipelik sehol( legalábbis komolyabb helyek) mert nem lehet tudni mi történik ebben a tartományban és kiszámithatatlan. Nem tudják mihez húzni a görbéket ilyenkor. (eléggé veszélyes dolog, és sajnos sok kokler helyen megcsinálják mégis). De nem ér annyit a dolog.....
Az autómatánál mit jelent az hogy elvált Huh?? nem tudom mert soha nem vezettem még  rinya
Hadd ne linkeljen már be a mérőlapjaimat, pedig én azt gondolom hogy nekem van némi overboostom Wink. Meg tudják csinálni,  (legalább is Budakalászon meg tudják). Egyébként szerintem az egyik legkomolyabb teljesítmény mérőpad az országban, ráadásul nagyon korrektül végzik magát a mérést is. Gyakorlatilag csinálnak egy mini műszakit, hogy nehogy a padjukon essen szét valami eplus2. Az olyan "apróságokra" is vigyáznak hogy a mérés közben a motorra ipari ventillátorral nyomják a hűtőlevegőt. Egyébként a mérést 5. fokozatig nézik 6. ban már nem mérnek, de a teljesítméyn és a nyomaték görbe felvételéhez nem is kell.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5766 Dátum: 2008.05.10 szombat, 23:06:00 »



Mennyibe kerül egy mérés??
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5767 Dátum: 2008.05.10 szombat, 23:06:38 »

Ezt érdemes elolvasni, mert itt átfogó képet adnak a különféle lehetőségekről, és tisztáznak több téves feltételezést is. http://www.teljesitmenymeres.hu/tuning.html
A témával kapcsolatban kiemelném ezt a részt: "Mint tudjuk, a gyártók hagynak az elektronikában is tartalékot. Általában a  gépeket 80 %-on járatják. A maradék 20 %-ot lehet meglovagolni. Ez az a mennyiség, amit még elviselnek a forgó gépelemek rongálódás nélkül."
Tehát ahogyan stealt is írta, egy 115pacisból max 130-140 lovat lehetne így kihozni.
Mert stealt Budakalászra jár teljesítmény mérésre ha valamire kíváncsi Wink
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5768 Dátum: 2008.05.10 szombat, 23:12:47 »

Mennyibe kerül egy mérés??
Hú basszus most nem is tudom mert utoljára tavaly nyáron voltam, akkor azt hiszem 10 és 20 eFt között volt de megérte. Tényleg korrekt. Van rallys ismerősöm, ők is odaviszik a gépüket ha valamit okosítanak rajta másutt (na jó ők a cseheknél kovácsoltatnak hajtókart meg egyéb nyalánkságok). Ami pedig nagyon tetszik nekem Budakalászban az, hogy nem csinálnak tuningot (legalábis bevalva) csak mérnek. Szerintem ha valaki csinál valami okosítást akkor azt nem szabad ugyanazzal minősíttetni aki végezte az átalakítást. 
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5769 Dátum: 2008.05.10 szombat, 23:18:22 »

Hú basszus most nem is tudom mert utoljára tavaly nyáron voltam, akkor azt hiszem 10 és 20 eFt között volt de megérte. Tényleg korrekt.

Szerintem erre én beis nevezek akkor a mocicsere után. Aztán a betervezett alapfogások után ismét megméretem majd.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5770 Dátum: 2008.05.10 szombat, 23:21:28 »

Szerintem erre én beis nevezek akkor a mocicsere után. Aztán a betervezett alapfogások után ismét megméretem majd.
A nagykönyvben is így írják: először méresd ki alapon, ezzel látod, hogy honnan indulsz és hol kell csiszolni, utána méress a beavatkozás után  eljen  wave
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5771 Dátum: 2008.05.10 szombat, 23:29:24 »

Hadd ne linkeljen már be a mérőlapjaimat, pedig én azt gondolom hogy nekem van némi overboostom Wink. Meg tudják csinálni,  (legalább is Budakalászon meg tudják). Egyébként szerintem az egyik legkomolyabb teljesítmény mérőpad az országban, ráadásul nagyon korrektül végzik magát a mérést is. Gyakorlatilag csinálnak egy mini műszakit, hogy nehogy a padjukon essen szét valami eplus2. Az olyan "apróságokra" is vigyáznak hogy a mérés közben a motorra ipari ventillátorral nyomják a hűtőlevegőt. Egyébként a mérést 5. fokozatig nézik 6. ban már nem mérnek, de a teljesítméyn és a nyomaték görbe felvételéhez nem is kell.

most viccet félretéve, nem tudnád tényleg belinkelni? kiváncsi vagyok rá, meg lehet többen is vagyunk igy  nyes
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5772 Dátum: 2008.05.10 szombat, 23:40:11 »

most viccet félretéve, nem tudnád tényleg belinkelni? kiváncsi vagyok rá, meg lehet többen is vagyunk igy  nyes
Most nem az előtt a gép előtt vagyok amin rajta van a mérőlap scannelve. Holnap eltudom küldeni. Egyébként ugyanúgy néz ki mint ez is, csak nyilván más számokkal
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5773 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 01:06:10 »

ez azért így nem igaz! nem tiltja, de nem javasolja. viszont nem azért nem javasolja, mert carr a metabond, v bármelyik gyártó adaléka hanem nincs hozzá üzleti érdeke. neki az a jó ha tönkremegy a váltó és venni kell újat, és bármi más alkatrészre is igaz ugyanez.
ott van élő példának a ford olaj. azt mindenki tudja, h van attól lényegesen jobb olaj (nem a ford olaj minősége kérdőjeles!!!) mégis a ford 5w30 olajat ajánlja a ford ... mert abban van érdekeltsége.
én se ajánlom, h a multinál vegyél sampont ... vegyél nálam! az egész ajánlósdi ennyire egyszerű alapokon fexik.

A használati 205-ös oldala: ne használjon kiegészítő adalékot, vagy egyéb motorjavító anyagokat.
A prolong és társai szimplán marhaság. Csináltak mások is teszteket: pl a tej még jobb értéket produkált, mint a prolong.
Kipróbálták a no olaj dolgot. Mindkét motor (a prolongos és a sima) besült pár kilométer után - ahogy azt eddig is tudtuk.
Olyan, mint amikor több fajta gyógyszert szedsz, és módosítják egymás hatását.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5774 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 01:07:19 »

Mindenki eldönti, mennyit rizikózik meg a saját autójával.
Nekem az évi 60-70e km-be nem fér bele a kicsit is bizonytalan működés, meg a minimális "teljesítménynövekedésbe" beleölt többszázezer... Továbbra is tartom, hogy a direktszűrő nem jó ötlet. Akkor inkább egy nagyobb hengerűrtartalmú autóra való levegőszűrő.

Hát ebben egyetértünk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5775 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 01:07:51 »

Hát én szerintem az nem fékpadon lett mérve( remélem, mert azon fékhatást szoktak mérni), hanem teljesitménymérő próbapadon. A kettő nem ugyan az....
A TDCI mondikból meg csak azt lehet megmérni padon amelyikben nincs overboost (vagy mi a neve, az ülésbe b*szós dolognak vigyor3).
Több tuning cég ügyfelünk van, és van saját fejlesztésű teljesitménymérő padunk is, de egy dolgot ne felejts el, a plussz erő valami rovására megy mindig !!!!!

Szerintem mindegyikben van overboost.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5776 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 01:16:42 »

A sok eszelés után, hogy mit és hol szereltessek be, csak a szoftver felülírás maradt amit mérhető körülmények között szerettem volna megvalósítani, referenciával rendelkező helyen, szagember kezei között.
A mai nappal a kis tddi-m 155 lovas lett, 355Nm nyomatékkalmf1 Tudtak volna többet is kihozni belőle, de ez kényelmesen autózható és még nem töri el a féltengelyeket.

A tddi-nek szerintem az értelmes maximuma kb a 130 ló. Szerintem ez már sok. Semmi sem ehhez van tervezve. De te tudod.

Válasz

A fékpadi méréseket adták hozzá (előttem mérték be), előtte 124 le volt 276Nm nyomatékkal. Ezt a kis többlet lóerőt szerintem a gondos karbantartás és motorolaj, üzemanyag, váltó adalék hozta. (kopás és surlódás csökkentő)
A "többlet" lóerő: a fékpad nem tud a főtengelyen mérni, hanem ugye a váltón/kerekeken keresztül, és egy-két dolog alapján megsaccolja a veszteséget, és így számol vissza. Na ez pl nem pontos, itt már lehet pár lóerő ide-oda.
Másrészt szinte egyik tddi sem 115 lovas, hanem többnyire felette, hogy a szórás alsó határában is meglegyen a 115.
A mindenféle adagolásnak kb annyi értelme van, mintha egy ford-os sapkát tennél a fejedre. Azt pl nem értem, hogy a kopáscsökkentés miért növelné a lóerőket. Maximum megőrizné a gyári állapotot.
Na mind1, az adalékok költsége megtérült: fizettél érte, úgy érzed, hogy jobb lett tőle a gép, és ez a lényeg. Hogy mi a valóság, szinte biztos, hogy nem fogjuk megtudni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5777 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 01:27:42 »

De azzal ugye te is tisztában vagy hogy egy szoftver módosítástól még nem lesz egyenértékű pl egy 2,2-vel de tartok tőle, hogy egy 2,0 TDCi-vel sem. Nem lehet annyit büntetlenül rápakolni amit te raktál rá. Papiron 115-ből lett 155  Undecided 130-140-nél meg kellett volna állnod. Az más kérdés hogy kíváncsi lennék hogy egy független teljesítmény mérés pl a Budakálászi MAHA LPS 3000 mit mérne. De te tudod. Azzal meg ne áltasd magad hogy majd önmérsékletet tanúsítasz, mert nem fogsz. A nyomaték azért van hogy éljünk a lehetőségeivel (sőt néha még vissza is lehet vele élni eplus2 )
Nem gondoltam, hogy a 2,2-vel egyenértékű lesz, de 2.0 tdci-knél erősebb lett. A teljesítmény mérést már csak azért is be szkennelem, nem 115 le-ről indultam, hanem 124-ről. Így 30 paclival lett erősebb. Az Atc-nél újságoknak is mérnek teljesítményt, nem lehet xar a gépük.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5778 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 01:32:50 »

Nem gondoltam, hogy a 2,2-vel egyenértékű lesz, de 2.0 tdci-knél erősebb lett. A teljesítmény mérést már csak azért is be szkennelem, nem 115 le-ről indultam, hanem 124-ről. Így 30 paclival lett erősebb. Az Atc-nél újságoknak is mérnek teljesítményt, nem lehet xar a gépük.

124-ről indultam... na mind1. És ezt tudja a többi alkatrész is (pl a turbó)?
Azt, hogy xar a gépük, senki sem állította.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5779 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 08:18:25 »

124-ről indultam... na mind1. És ezt tudja a többi alkatrész is (pl a turbó)?
Azt, hogy xar a gépük, senki sem állította.
Csak azt hogy nem érdemes ott méretni ahol a  tuningot csinálták.
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5780 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 10:26:19 »

A szkeptikusoknak:
A teljesítménymérésről csak annyit még, miután kipányvázták, gondoskodtak a hűtésről is, előre iszonyú hangerővel működő ventilátort raktak, mielőtt bekepcsolták annyit mondtak csak, hogy meneküljek, még vissza akartam kérdezni, hogy miért, wow1 de már a saját hangomat sem hallottam.
Ha a teljesítmény és nyomaték görbét megnézitek, el lehet gondolkodni a gyári beállítás megtorpanásain, amit utána szépen kisimított az új szoftverrel. nezze
Amit vezetés közben érzek: egyenletesebben húz gázadásra, sokkal csendesebb lett, nem kerreg kigyorsításnál, még 120-130nál is csak a szél és gumizaj hallatszik. Ha félgáznál jobban nyomom neki, akkor másik autó lesz belőle:  boxer 2-ben elfüstöli helyben a 235-ös contisportot, 3-ban rángatja a kormányt ahogy igyekszik átvinni a nyomatékot,stb, de ezzel csak a szerelőmnek segítek, mert kinyírom a kuplungot, meg esetleg mást is. Amúgy óvatos duhaj vagyok, igyekszem óvatosan széthajtani a gépet. Amúgy legyen szép napotok! wave
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5781 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 10:36:21 »

Csak azt hogy nem érdemes ott méretni ahol a  tuningot csinálták.
Biztos, hogy két gép között van eltérés, sőt két teljesítménymérés között is, de azért pár lóerő, vagy Nm diferenciáért nem viszem el máshova is lemérni a gépet és fizetni érte plussz 10-20 eFt-ot. Ami nekem fontos volt, lássam honnan indulok és hová érkezem utána, egy ember csinálja és értsen hozzá, ne kisérletezzen, hogy a 3. 4. beállításra lesz valami érezhető.
Kiváncsi vagyok, a 2,2-ből neked mit sikerült kihozni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5782 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 11:19:32 »

Hát én nem tudom, miért baj az, ha ugyanott mérik, ahol chipelték. Ha nem pontos a gépük, még az sem egy tragédia, úgyis a változás a lényeg.
A lóerőgörbe tetszik, a nyomaték sem rossz, bár a maximum jócskán eltolódott (nyilván ezzel a turbóval nem lehet másképpen).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5783 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 11:51:19 »

(nyilván ezzel a turbóval nem lehet másképpen).


Fix geometriás, vákumvezérlésű turbó van rajta. Nem tudom ennél a turbónyomást hogyan tudják szabályozni, nincs benne semmi elektronika, sokkal egyszerűbb szerkezet, mint a tdci-ké.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #5784 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 11:54:56 »

Fix geometriás, vákumvezérlésű turbó van rajta. Nem tudom ennél a turbónyomást hogyan tudják szabályozni, nincs benne semmi elektronika, sokkal egyszerűbb szerkezet, mint a tdci-ké.
A turbó hűtésével lehet nővelni nyomatékot.De nem szabad túl hűteni.Tegnap olvastam egy tuning oldalon hogy van aki száraz jégel hűti a turbót.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5785 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 12:45:53 »

Gyanús vagy nekem, honnan tudtad meg? Csak nem Uri Geller tanítványa vagy? wow1 A fékkel kezdtem amúgy mert muszály volt mindent cserélni rajta. Brembo tárcsák vannak rajta!

 eljen
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5786 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 14:40:25 »

...2.0 tdci-knél erősebb lett. A teljesítmény mérést már csak azért is be szkennelem, nem 115 le-ről indultam, hanem 124-ről. Így 30 paclival lett erősebb. Az Atc-nél újságoknak is mérnek teljesítményt, nem lehet xar a gépük.

Előbb gyorsulj egy 2.0 TDCivel, vagy méresd meg olyan helyen, ami arról híres, hogy függetlenek és szinte az országban egyedülállóan tudnak reálisan, profin mérni: http://www.teljesitmenymeres.hu/home.html. Nem kell mindent elhinni, amit el akarnak hitetni velünk ill. el akarunk hinni. Legalábbis nemkéne kapásból.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5787 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 14:57:30 »

Előbb gyorsulj egy 2.0 TDCivel,
Már régóta vár gyorsulásra egy 170lovas passat, előbb azt nyomom le! Tuning előtt csak 0,5m-t tudott rámverni. gun
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5788 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 17:17:46 »

Már régóta vár gyorsulásra egy 170lovas passat, előbb azt nyomom le! Tuning előtt csak 0,5m-t tudott rámverni. gun
A paszullyal érzékeny pontra tapintottál. Szerencsére azt tuning nélkül is helyre lehet rakni.  hehe
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5789 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 17:21:14 »

A turbó hűtésével lehet nővelni nyomatékot.De nem szabad túl hűteni.Tegnap olvastam egy tuning oldalon hogy van aki száraz jégel hűti a turbót.
normális esetben erre van az intercooler Undecided Egyébként a gyárak által is néha alkalmazott megoldása az hogy vizet spriccelnek be (Pl. Gabo off Subaruja is ilyen). A motornak nem hideg turbo hanem hideg levegő kell mert az sürübb így azzal több üzemanyagot lehet elégetni.
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5790 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 17:59:00 »

A paszullyal érzékeny pontra tapintottál. Szerencsére azt tuning nélkül is helyre lehet rakni.  hehe

én vezettem ilyen 170 lovas dízelt! nekem bejött ! jol ment klassz volt , és az tetszett benne igazán, hogy nem halt el az erő 4000 fölött se !  nyes
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5791 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 18:07:22 »

én vezettem ilyen 170 lovas dízelt! nekem bejött ! jol ment klassz volt , és az tetszett benne igazán, hogy nem halt el az erő 4000 fölött se !  nyes
2 literes nyomatéktalan porszívó motor.
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5792 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 18:24:40 »

2 literes nyomatéktalan porszívó motor.

 taps mondjuk az állításnak részben helytadok ! semmi nyomatéka ezt leirom mert igaz is  nyes , de javára válljék a lóerő ! ebben ő a nyerő !
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5793 Dátum: 2008.05.11 vasárnap, 18:49:00 »

taps mondjuk az állításnak részben helytadok ! semmi nyomatéka ezt leirom mert igaz is  nyes , de javára válljék a lóerő ! ebben ő a nyerő !
A lóerő önmagában csak marketingfogásnak jó. Hiába "sok" lóerő ha anyonvágják egy elcseszett hajtásláncal.  Erre jó rossz példa  a paszuly vagy az avensis. A mondeonak ezekkel szemben nagyon jó a hajtáslánca. Ezért is van az, hogy a 130 lovas TDCi egyéretelműen nyerő a 140 lovas PDTDi paszullyal szemben. Ugyanez igaz a 2,2TDCi és a 170 marketing lovas paszulyra összehasonlításra is, csúnya vereség szokott a vége lenni mindig. Látni kéne egy két paszulyos pofát amikor a német autópályán 210-nél még gyorsítok egy rendeset akkor rádöbben hogy a mondeonak bezony keményen 200 felett van  vége.
Én régóta mondom hogy a paszulyok gané dombra valók nem közútra. Ennek ellenére sznobbéknál ennek a finoman szólva is megkérdőjelezhető valaminek nagyobb a presztizse mint a mondeonak. Hozzáteszem szerencsére mert így mi olcsóbban tudunk jobb autót vezetni. eplus2 wave
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5794 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 01:18:02 »

Látni kéne egy két paszulyos pofát amikor a német autópályán 210-nél még gyorsítok egy rendeset akkor rádöbben hogy a mondeonak bezony keményen 200 felett van  vége.


Tuning előtt, gyári beállítással próbáltam a végsebességét én is a tddi-imnek, bizony így is keményen 200 felett mutatott a km óra. (  pontosabban a 220-as jel alatt állt meg wow1, a fordulatszámmérő 4500-nál, a pirosban wow1.) Sajnos csak öt gangos, ezért 180 felett nem hajtom, nagyon rövid az ötödik, túl sokat forog a motorja.
Stealt! Mennyi is neked most a 2,2-es teljesítménye és nyomatéka? Budakalászon méretted néhányszor. wave
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5795 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 01:24:10 »

Tuning előtt, gyári beállítással próbáltam a végsebességét én is a tddi-imnek, bizony így is keményen 200 felett mutatott a km óra. (  pontosabban a 220-as jel alatt állt meg wow1, a fordulatszámmérő 4500-nál, a pirosban wow1.) Sajnos csak öt gangos, ezért 180 felett nem hajtom, nagyon rövid az ötödik, túl sokat forog a motorja.
Stealt! Mennyi is neked most a 2,2-es teljesítménye és nyomatéka? Budakalászon méretted néhányszor. wave

Szerintem te kamuzol.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5796 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 01:30:15 »

Szerintem te kamuzol.
Köszi a támogatást.
Múlt évben már írtam, miután meghajtottam a gépet, akkor is lehurrogtatok, nem muszály elhinni. Akkor 205-ös gyári méret volt fenn, a km-órám biztos csal pár km-t.
Még valami, nézd meg a teljesítmény lapom, most a gép szerint 213km/h a max sebesség, tuning előtt 203km-t mért a pad, és a hozzátartozó fordulat bezony pirosban van!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5797 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 09:11:01 »

Köszi a támogatást.
Múlt évben már írtam, miután meghajtottam a gépet, akkor is lehurrogtatok, nem muszály elhinni. Akkor 205-ös gyári méret volt fenn, a km-órám biztos csal pár km-t.
Még valami, nézd meg a teljesítmény lapom, most a gép szerint 213km/h a max sebesség, tuning előtt 203km-t mért a pad, és a hozzátartozó fordulat bezony pirosban van!

Ha azt mondod, hogy így van, én elhiszem. Ezen ne múljon...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5798 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 09:40:07 »

Tuning előtt, gyári beállítással próbáltam a végsebességét én is a tddi-imnek, bizony így is keményen 200 felett mutatott a km óra. (  pontosabban a 220-as jel alatt állt meg wow1, a fordulatszámmérő 4500-nál, a pirosban wow1.) Sajnos csak öt gangos, ezért 180 felett nem hajtom, nagyon rövid az ötödik, túl sokat forog a motorja.
Stealt! Mennyi is neked most a 2,2-es teljesítménye és nyomatéka? Budakalászon méretted néhányszor. wave
Az MMT6-os váltó előnye, hogy 180-nál 3000 a fordulatszám.
Tudja a gyári paramétereket.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5799 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 09:42:57 »

Szerintem te kamuzol.

Miért kamuzik?
Szerintem is fellehet húzni simán egy 2.0 tdci-re meg kicsit többre is, de hogy előbb fog megdögleni az tuti ... vigyor3
Én a saját 115Le-s TDDI-mel is megyek 200-at simán chip nélkül is....
Naplózva
Oldalak: 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 122 123 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.