Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.01 szerda, 00:45:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 508 509 510 511 512 513 514 [515] 516 517 518 519 520 521 522 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 19777677 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
krecsopapa
Vendég
« Új hozzászólás #25700 Dátum: 2010.11.30 kedd, 18:16:16 »

Ford szervízben olvastattad? Lehet, hogy valami Ford-specifikus kódot tárolt, amit egy általános diag nem olvas. Ford szkennerrel kellene hibakódot olvasni, amikor éppen leállt és világít az izzításjelző.

Köszi!
Ha alkalmam lessz elviszem a Ford szervizbe.
A gáz az, hogy külföldön dolgozom és álltalában autópályán ér a hiba, se szervó, semmi.
Valamikor 2-300, máskor pedig elmegy 3000 is leállás nélkül is.
Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #25701 Dátum: 2010.11.30 kedd, 18:18:16 »

Köszi!
Ha alkalmam lessz elviszem a Ford szervizbe.
A gáz az, hogy külföldön dolgozom és álltalában autópályán ér a hiba, se szervó, semmi.
Valamikor 2-300, máskor pedig elmegy 3000 is leállás nélkül is.

Gyorsításkor csinálja? Világít, vagy villog az izzításjelző?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #25702 Dátum: 2010.11.30 kedd, 18:18:25 »

Köszi!
Ha alkalmam lessz elviszem a Ford szervizbe.
A gáz az, hogy külföldön dolgozom és álltalában autópályán ér a hiba, se szervó, semmi.
Valamikor 2-300, máskor pedig elmegy 3000 is leállás nélkül is.
ez ckp vagy cmp lesz, nem?? Roll Eyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
krecsopapa
Vendég
« Új hozzászólás #25703 Dátum: 2010.11.30 kedd, 18:50:10 »

ez ckp vagy cmp lesz, nem?? Roll Eyes


-Amíg újra inditok folyamatosan világít az izzitás jelző.
-Köszönöm, kaptam valakitől egy email, hogy talán a cmp lehet azoka.
 Köszönöm mindenkinek!
Naplózva
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #25704 Dátum: 2010.11.30 kedd, 18:51:39 »

Ráadásul én úgy tudom hogy csak a BOSCH izzitók tudják az elő és utóizzitást, utángyártottak nem.....
Az enyémben szerintem mind a 4 izzitó rossz, de annyira lesz+rom és ráadásul még a gyáriak vannak benne...és nem biztos hogy hengerfejet akarok cserélni most..... szomoru1
Amugy a fehéres füst lehet még a kipufogóban lévő vizgőz-pára is inditásnál....nemköll egyből bekakkantani mert füstöl,szerintem..... eplus2

És a gyári Ford izzítókat a Bosch gyártja? Gondolom hiába teszek bele Bosch izzítókat amik tudják az utánizzítást, ha gyárlig is olyan van benne ami nem tudja. Vagy nem így van?
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #25705 Dátum: 2010.11.30 kedd, 18:55:42 »


-Amíg újra inditok folyamatosan világít az izzitás jelző.
-Köszönöm, kaptam valakitől egy email, hogy talán a cmp lehet azoka.
 Köszönöm mindenkinek!

Az hibakódot tárol. Mindenesetre próbáld meg kicserélni. Olcsó, könnyen cserélhető, ha szerencséd van megoldja a gondot.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #25706 Dátum: 2010.11.30 kedd, 19:06:06 »

Ráadásul én úgy tudom hogy csak a BOSCH izzitók tudják az elő és utóizzitást, utángyártottak nem.....
Az enyémben szerintem mind a 4 izzitó rossz, de annyira lesz+rom és ráadásul még a gyáriak vannak benne...és nem biztos hogy hengerfejet akarok cserélni most..... szomoru1
Amugy a fehéres füst lehet még a kipufogóban lévő vizgőz-pára is inditásnál....nemköll egyből bekakkantani mert füstöl,szerintem..... eplus2

Szia Bunyek!

Nem szeretnék okoskodni, de én úgy gondolom az izzító csak egy végrehajtó, ami ha kap áramot izzít, ha nem kap nem izzít. Az áram ellátását izzítást vezérlő autómatikára, vagy a motorvezérlőre szokták bízni. Amiben a BOSCH egyes izzítói többet tudnak az az, hogy van túlterhelés miatt bekövetkező kiégés védelme, vagy megakadályozása, mert rendelkeznek termó (bimetál) kapcsolóval, ha túlmelegszik, pl izzító autómatika hiba miatt folyamatosan menne rá az áram, a termokapcsoló része, amely a belsejében van bontja az áramkört és csak akkor áll helyre ha kicsit lehűlt. Így megakadályozható az izzító gyors tönkremenetele.
Naplózva
krecsopapa
Vendég
« Új hozzászólás #25707 Dátum: 2010.11.30 kedd, 19:29:16 »

Az hibakódot tárol. Mindenesetre próbáld meg kicserélni. Olcsó, könnyen cserélhető, ha szerencséd van megoldja a gondot.

Ok. Köszönöm, mindenféleképpen kicseréltetem.
Szombat éjjel belehajtok 1300km-et, utánna kiderül, hogy ez volt e a hiba.
Vissza jelzést küldök ide, hátha más is jár igy.

Még egyszer köszönöm!
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #25708 Dátum: 2010.11.30 kedd, 19:41:33 »

A beru gyertya is tudja és a fordnak ők szállítják.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #25709 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:02:38 »

Ok. Köszönöm, mindenféleképpen kicseréltetem.
Szombat éjjel belehajtok 1300km-et, utánna kiderül, hogy ez volt e a hiba.
Vissza jelzést küldök ide, hátha más is jár igy.

Még egyszer köszönöm!
Neked is!
Cseréld ki a gázolaj szűrőt!
Ha van,szüntesd meg az olajfolyást a csúcsok , a szűrő és a résolajcsöveknél!
Ha falsot szív a rendszer ,ugyan ez a hibajelenség!
A villogó izzítójel viszont üza rendszeri hibára utal.
De a cmp csere is jó ötlet-olcsó,házilag kivitelezhető!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #25710 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:03:34 »

Neked is!
Cseréld ki a gázolaj szűrőt!
Ha van,szüntesd meg az olajfolyást a csúcsok , a szűrő és a résolajcsöveknél!
Ha falsot szív a rendszer ,ugyan ez a hibajelenség!
A villogó izzítójel viszont üza rendszeri hibára utal.
De a cmp csere is jó ötlet-olcsó,házilag kivitelezhető!
De neki nem villog, hanem folyamatosan világít.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.30 kedd, 20:09:50 írta arrabonus » Naplózva
zsolt_z
Vendég
« Új hozzászólás #25711 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:08:34 »

Sziasztok.
Ez a futessel kapcsolatos temakor mar sokszor elhangzott itt.
En is ebben a rossz cipoben jarok. Nalam nem indul be a ventillator. Sot a vizhofok nagyon alacsony. A tavaly csereltem fokori termosztattot, 1 honapja az olajkorit is. Futesem most van. Csak a homerseklettol felek egy kicsit mert szerintem alacsony. Mar 50 fok korul kezd futeni. Ok. 8 km 90 es tempoval es csak 55-60 fok. A varosban nem megy feljebb mint 65. Leesik 60-ra es tartja azt. hazafele tartva megleptem 120 al felszokott 78-85 koze. Talan meg ha tartottam volna ment volna meg feljebb. csak mar itthon voltam. Sebesseget visszaengedtem kb 2 km utan 50 el 60 fokra esett vissza. Most levettem a sarut hatha megjavul. Vagy cserljem a fokori termosztattot is? Ezek muszertesztel voltak merve. Azert gondolom hogy ez a viz csak langyos mert a dizel motor akkor fogyaszt keveset ha meleg motorral jar. De 16 km utan is csak langyos.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #25712 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:15:49 »

Köszi az infót, az ajtóba menő kábeleket hogyan kell széthúzni? Csak el kell csavarni valamerre és széthúzni?

én nem húztam szét, egy kis széket raktam az ajtó alá, apósom fogta ne dőljön el, és egyesével kicseréltem zsanérokat
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #25713 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:16:16 »

Sziasztok.
Ez a futessel kapcsolatos temakor mar sokszor elhangzott itt.
En is ebben a rossz cipoben jarok. Nalam nem indul be a ventillator. Sot a vizhofok nagyon alacsony. A tavaly csereltem fokori termosztattot, 1 honapja az olajkorit is. Futesem most van. Csak a homerseklettol felek egy kicsit mert szerintem alacsony. Mar 50 fok korul kezd futeni. Ok. 8 km 90 es tempoval es csak 55-60 fok. A varosban nem megy feljebb mint 65. Leesik 60-ra es tartja azt. hazafele tartva megleptem 120 al felszokott 78-85 koze. Talan meg ha tartottam volna ment volna meg feljebb. csak mar itthon voltam. Sebesseget visszaengedtem kb 2 km utan 50 el 60 fokra esett vissza. Most levettem a sarut hatha megjavul. Vagy cserljem a fokori termosztattot is? Ezek muszertesztel voltak merve. Azert gondolom hogy ez a viz csak langyos mert a dizel motor akkor fogyaszt keveset ha meleg motorral jar. De 16 km utan is csak langyos.

Szia!

90 LE TDDi-d van közel 10 liter vízkörrel 6,5 liter olajjal meg círka 80-100 kg vas. Ezt mind fel kell melegíteni. Erre kell energia, erre szokták használni a kiegészítő fűtést, de ha ilyened nincs és fűtesz is akkor biztosan igényel némi időt. A főköri termosztátod azért elég gyanus. Ellenőrizned kellene egy hoszabb úton is. Ha felmelegszik az autó rendesen és akkor is visszahűl, akkor cseréld ki szerintem ismét
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #25714 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:23:17 »

De neki nem villog, hanem folyamatosan világít.
Huh? a vészüzemben villog-nem világít!
Ez lehet attól is,hogy falsot szív a nagynyomású,mint annak idején Nitrotomnak!
Csak a laikustól ilyenkor legombolnak 4 csúcsot és 1 nagynyomásút...... Undecided
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsolt_z
Vendég
« Új hozzászólás #25715 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:28:48 »

Szia!

90 LE TDDi-d van közel 10 liter vízkörrel 6,5 liter olajjal meg círka 80-100 kg vas. Ezt mind fel kell melegíteni. Erre kell energia, erre szokták használni a kiegészítő fűtést, de ha ilyened nincs és fűtesz is akkor biztosan igényel némi időt. A főköri termosztátod azért elég gyanus. Ellenőrizned kellene egy hoszabb úton is. Ha felmelegszik az autó rendesen és akkor is visszahűl, akkor cseréld ki szerintem ismét

Errol a kiegeszito futesrol mar olvastam itt a forumon, nem tudom hogy van e es hogy hol, kell lennie. Ha hagyom jarni a motort semmi terheles nelkul ugy gondolom nem birja felmelegiteni meg 10 perc alatt sem. Az zavar hogy nem megy fel szep lassan a vizhofok. beerek a varosba es meg vissza esik. 50 es temponal pedig nem megy feljebb. Megis mennyi az uzemhomerseklet a  minimum amennyire visszaeshet? 70 80 fok? vagy az ala is?
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #25716 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:37:01 »

Errol a kiegeszito futesrol mar olvastam itt a forumon, nem tudom hogy van e es hogy hol, kell lennie. Ha hagyom jarni a motort semmi terheles nelkul ugy gondolom nem birja felmelegiteni meg 10 perc alatt sem. Az zavar hogy nem megy fel szep lassan a vizhofok. beerek a varosba es meg vissza esik. 50 es temponal pedig nem megy feljebb. Megis mennyi az uzemhomerseklet a  minimum amennyire visszaeshet? 70 80 fok? vagy az ala is?

Szia!

Ez így nehezen mondható ki, hogy mennyi. Egy egyensúly felé törekszik. A motor által termelt hő (erősen terhelés függő) és a hőveszteségek - vízkőr, olajrendszer, 80-100 kg vas motortéri hőveszteségek, utastér fűtése!!! és persze esetlegesen a rossz termosztát is ide tartozik nyes
Én talán 2 éve jártam úgy, hogy Pécsről éjszaka jöttünk haza télen havas úton és tényleg -25 fokban. Van kiegészítő fűtésem és jók voltak a termosztátok, de a havas úton 50-60-al jöttem és az így keletkezett hő kevés volt a nagy hidegben és az igen erős utastéri fűtési igény miatt nem tudott felmelegedni a motor, majdnem feküdt végig a hőmérő.
Menj egy kicsit hoszabb útra és ott nézd meg, ha felmelegszik és kisebb terheléskor visszahűl mondjuk ~75 C alá akkor biztosan vehetsz termosztátot.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.30 kedd, 20:38:34 írta V.Tamás » Naplózva
zsolt_z
Vendég
« Új hozzászólás #25717 Dátum: 2010.11.30 kedd, 20:46:05 »

Szia!

Ez így nehezen mondható ki, hogy mennyi. Egy egyensúly felé törekszik. A motor által termelt hő (erősen terhelés függő) és a hőveszteségek - vízkőr, olajrendszer, 80-100 kg vas motortéri hőveszteségek, utastér fűtése!!! és persze esetlegesen a rossz termosztát is ide tartozik nyes
Én talán 2 éve jártam úgy, hogy Pécsről éjszaka jöttünk haza télen havas úton és tényleg -25 fokban. Van kiegészítő fűtésem és jók voltak a termosztátok, de a havas úton 50-60-al jöttem és az így keletkezett hő kevés volt a nagy hidegben és az igen erős utastéri fűtési igény miatt nem tudott felmelegedni a motor, majdnem feküdt végig a hőmérő.
Menj egy kicsit hoszabb útra és ott nézd meg, ha felmelegszik és kisebb terheléskor visszahűl mondjuk ~75 C alá akkor biztosan vehetsz termosztátot.
Csak itt lehet a hiba a termosztattoknal? Koszi szepen az infot. Vasarnap megyek 40 km-t. Beaktivalom a muszertesztet hogy lassam kozben. Koszi a segitseget.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #25718 Dátum: 2010.11.30 kedd, 22:02:21 »

Szia Bunyek!

Nem szeretnék okoskodni, de én úgy gondolom az izzító csak egy végrehajtó, ami ha kap áramot izzít, ha nem kap nem izzít. Az áram ellátását izzítást vezérlő autómatikára, vagy a motorvezérlőre szokták bízni. Amiben a BOSCH egyes izzítói többet tudnak az az, hogy van túlterhelés miatt bekövetkező kiégés védelme, vagy megakadályozása, mert rendelkeznek termó (bimetál) kapcsolóval, ha túlmelegszik, pl izzító autómatika hiba miatt folyamatosan menne rá az áram, a termokapcsoló része, amely a belsejében van bontja az áramkört és csak akkor áll helyre ha kicsit lehűlt. Így megakadályozható az izzító gyors tönkremenetele.

Hát az utóizzitásnak müködési szempontból semmi lényege ezeknél a motortoknál, csakis emissziós értékek csökkentése miatt van szerintem hogy minél előbb érje el a motor az üzemi hőmérsékletet. EUROX miatt aszem.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #25719 Dátum: 2010.11.30 kedd, 22:13:02 »

én nem húztam szét, egy kis széket raktam az ajtó alá, apósom fogta ne dőljön el, és egyesével kicseréltem zsanérokat

azt elfelejtettem írni, hogy az oszlopon levő részét a zsanérnak nem cseréltem mert az ajtón levő részében vannak a perselyek.
nekem a perselyek majd 2mm-t voltak elkopva...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #25720 Dátum: 2010.12.01 szerda, 10:32:41 »

Ráadásul én úgy tudom hogy csak a BOSCH izzitók tudják az elő és utóizzitást, utángyártottak nem.....
Az enyémben szerintem mind a 4 izzitó rossz, de annyira lesz+rom és ráadásul még a gyáriak vannak benne...és nem biztos hogy hengerfejet akarok cserélni most..... szomoru1
Amugy a fehéres füst lehet még a kipufogóban lévő vizgőz-pára is inditásnál....nemköll egyből bekakkantani mert füstöl,szerintem..... eplus2

Jolvan, akkor leszharom, az akku birja, had tekerjen parat, ugyis beindul Cheesy
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #25721 Dátum: 2010.12.01 szerda, 10:39:55 »

XI-XII kerület.. ha jó neked...

Szia!

Megoldódott, köszi! A 60-as szög 10 Ft-ba került (5-öt vettem, egyet tarcsiba Cheesy ) és lazán kijött vele.

Itt üzenem mindenkinek, hogy nehogy vegyen 2000-ért magnókiszedőt ezentúl  nyes

Kösz mindenkinek a tanácsokat!  worship
Naplózva
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #25722 Dátum: 2010.12.01 szerda, 11:19:59 »

Szia!

Megoldódott, köszi! A 60-as szög 10 Ft-ba került (5-öt vettem, egyet tarcsiba Cheesy ) és lazán kijött vele.

Itt üzenem mindenkinek, hogy nehogy vegyen 2000-ért magnókiszedőt ezentúl  nyes

Kösz mindenkinek a tanácsokat!  worship
ügyes vagy.. taps
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #25723 Dátum: 2010.12.01 szerda, 13:47:08 »

Sziasztok!

Találkoztatok már olyan problémával, hogy a vezető ülés háttámlája mindig hátradől egy kicsit? Gondolok itt arra, hogy beállítom a kényelmes pozíciót, vezetek, majd mikor legközelebb beszállok, akkor a háttámla kissé hátra van dőlve, és tekerne kell egy kicsit rajta hogy az előzőleg beállított állásban legyen. Mintha ki lenne kopva valami fogaskerék, és a súlytól ahogy kiszállok, ránehezkedek hátranyomódna... Tipp?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #25724 Dátum: 2010.12.01 szerda, 13:48:26 »

Sziasztok!

Találkoztatok már olyan problémával, hogy a vezető ülés háttámlája mindig hátradől egy kicsit? Gondolok itt arra, hogy beállítom a kényelmes pozíciót, vezetek, majd mikor legközelebb beszállok, akkor a háttámla kissé hátra van dőlve, és tekerne kell egy kicsit rajta hogy az előzőleg beállított állásban legyen. Mintha ki lenne kopva valami fogaskerék, és a súlytól ahogy kiszállok, ránehezkedek hátranyomódna... Tipp?

Pedig a képed alapján nem lehetsz túlsúlyos  nyes Wink
Naplózva
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #25725 Dátum: 2010.12.01 szerda, 13:59:12 »

Sziasztok!

Találkoztatok már olyan problémával, hogy a vezető ülés háttámlája mindig hátradől egy kicsit? Gondolok itt arra, hogy beállítom a kényelmes pozíciót, vezetek, majd mikor legközelebb beszállok, akkor a háttámla kissé hátra van dőlve, és tekerne kell egy kicsit rajta hogy az előzőleg beállított állásban legyen. Mintha ki lenne kopva valami fogaskerék, és a súlytól ahogy kiszállok, ránehezkedek hátranyomódna... Tipp?
nálam is a szitu... de nem foglalkoztam vele...
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #25726 Dátum: 2010.12.01 szerda, 15:07:16 »

Pedig a képed alapján nem lehetsz túlsúlyos  nyes Wink

Épp szálkásítok. nyes
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #25727 Dátum: 2010.12.01 szerda, 15:53:15 »

Épp szálkásítok. nyes
LOL  hehe
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #25728 Dátum: 2010.12.01 szerda, 16:08:58 »

Sziasztok!

Találkoztatok már olyan problémával, hogy a vezető ülés háttámlája mindig hátradől egy kicsit? Gondolok itt arra, hogy beállítom a kényelmes pozíciót, vezetek, majd mikor legközelebb beszállok, akkor a háttámla kissé hátra van dőlve, és tekerne kell egy kicsit rajta hogy az előzőleg beállított állásban legyen. Mintha ki lenne kopva valami fogaskerék, és a súlytól ahogy kiszállok, ránehezkedek hátranyomódna... Tipp?

Szia!

Ezt én is tapasztalom. Nem tudom a te ülésed milyen - motoros, vagy sima állítású? (Gondolom a GHIA kapcsán motoros)
Nálam volt már az ülőlap hátsó részénél az emelőszerkezetben fogaskerék cserélve. Amikor ezt csináltattam a kibontott motor-hajtómű egységet és a helyére ideiglenesen tettem be egy távtartót (hogy tudjam használni addig is az autót) - na akkor billeget csak igazán az ülés. Ezért ebből gondolom, hogy jól tippeled kicsi holtjátéka lehet az állító mechanizmusoknak.
Én együtt élek ezzel a mai napig (csak Zacci el ne olvassa - megint jön a típus hibával  nyes)
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #25729 Dátum: 2010.12.01 szerda, 17:21:04 »

És a gyári Ford izzítókat a Bosch gyártja? Gondolom hiába teszek bele Bosch izzítókat amik tudják az utánizzítást, ha gyárlig is olyan van benne ami nem tudja. Vagy nem így van?

az összes MKIII tudja az utóizzitást....
Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #25730 Dátum: 2010.12.01 szerda, 17:54:17 »

az összes MKIII tudja az utóizzitást....

Szia!A 2-es golf is tudja az utó izzitást!Ha jobban oda figyelt az ember fia akkor észre lehetett venni,hogy mikor elaludt az izzitás jelzö ledje vagy ikonja kb 10-15mp-re kapcsolt le az izzitórelé.Úgy,hogy az utó izzitás nem fiatal találmány és nem a gyertya tudja hanem a vezérlése.
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #25731 Dátum: 2010.12.01 szerda, 18:00:38 »

Szia!A 2-es golf is tudja az utó izzitást!Ha jobban oda figyelt az ember fia akkor észre lehetett venni,hogy mikor elaludt az izzitás jelzö ledje vagy ikonja kb 10-15mp-re kapcsolt le az izzitórelé.Úgy,hogy az utó izzitás nem fiatal találmány és nem a gyertya tudja hanem a vezérlése.


De nem mindegyik izzítógyertya képes az utóizzításra.
Úgy tudom,hogy csak a Bosch és a Beru csinál ilyen gyertyákat.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #25732 Dátum: 2010.12.01 szerda, 19:51:51 »


De nem mindegyik izzítógyertya képes az utóizzításra.
Úgy tudom,hogy csak a Bosch és a Beru csinál ilyen gyertyákat.
inkább nem mindegyik bírja
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #25733 Dátum: 2010.12.01 szerda, 21:10:05 »


De nem mindegyik izzítógyertya képes az utóizzításra.
Úgy tudom,hogy csak a Bosch és a Beru csinál ilyen gyertyákat.
Ahogy V. Tamás is írta, a gyertya nem tud semmit....csak izzítani...ha kap 12 voltot izzít, ha nem akkor nem vigyor3 és annyira nem érdekli, hogy jár alatta a dugattyú, vagy nem...a motor égéshője ezeknek csak hűtés, mert ha nem így lenne, akkor a dugattyúba beleolvadt ízzítógyertyákkal lenne tele a dízel topic. hehe wave
Ui: Már az 1984-es GTD golfomban is volt utóizzítás, nem gondolom, hogy létezik ma olyan izzítógyertya amely ne bírna ki +20-40 másodpercet a normál izzításon felül. Ami nem azt jelenti, hogy nincsenek minőségi különbségek gyertya és gyertya közt....Nekem gyárilag valeo volt benn 4 évesen mind ki volt égve, 5 éve vettem bele Bosch durathermeket ezek még most is jók. A bosch cuccokkal még nem tudtam mellé nyúlni.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #25734 Dátum: 2010.12.01 szerda, 21:25:45 »

Úgy ahogy soho001 mondja, BOSCH és BERU (utánnanéztem és tényleg) tudja diesel MKIII mondiba utóizzitást....leveszi a feszkót 5V-ra ECU...
Nekem is mondták...hiszek nekik.
senki nem mondta hogy uj találmány és MKIII mondiba semmi visszajelzője nincs izzitásnak.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.01 szerda, 21:29:15 írta Bunyek » Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #25735 Dátum: 2010.12.01 szerda, 21:41:33 »

Úgy ahogy soho001 mondja, BOSCH és BERU (utánnanéztem és tényleg) tudja diesel MKIII mondiba utóizzitást....leveszi a feszkót 5V-ra ECU...
Nekem is mondták...hiszek nekik.
senki nem mondta hogy uj találmány és MKIII mondiba semmi visszajelzője nincs izzitásnak.

Ja, nekem is mondták... hehe wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
kocsisj
Vendég
« Új hozzászólás #25736 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:04:49 »

Sziasztok!
Szeretnék pár tanácsot a télre nézve kérni tőletek.Mivel még soha ezelőtt nem volt Fordom, nem tudom tényleg igazak-e azok a rémhírek, hogy nagyon csúszkál, hólánc nélkül nem lehet vele közlekedni.Eddig egy 3 ajtós kis Hondám volt azzal simán tudtam menni.De ez mégis csak közel 1500 kg.Már voltam lent a parkolóban egy kicsit vadulni.A farát valóban hamar meglehet csúsztatni.Tehát egy-két jó tanácsra lenne szükségem, mivel én télen is sokat használom az autót.Köszönöm. worship worship
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #25737 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:19:17 »

Sziasztok!
Szeretnék pár tanácsot a télre nézve kérni tőletek.Mivel még soha ezelőtt nem volt Fordom, nem tudom tényleg igazak-e azok a rémhírek, hogy nagyon csúszkál, hólánc nélkül nem lehet vele közlekedni.Eddig egy 3 ajtós kis Hondám volt azzal simán tudtam menni.De ez mégis csak közel 1500 kg.Már voltam lent a parkolóban egy kicsit vadulni.A farát valóban hamar meglehet csúsztatni.Tehát egy-két jó tanácsra lenne szükségem, mivel én télen is sokat használom az autót.Köszönöm. worship worship

Én nem gondolnám, hogy nagyon csúszkálna, én ezt nem tapasztalom. Jó gumi, megfontolt gázkezelés, fékezni óvatosan és időben és elvisz mindenhova.
Vedd figyelembe az 1500 kg tömeget és a komfortos zajszigetelés miatti kisebb sebességérzetet - időben lassíts. A fara azért mehetett könnyebben, mert egy nagy méretű gép és szerintem a hátsó tengely terhelése kisebb, könnyebben kitörhet. Nézd meg a gumik állapotát is a tengelyek között is.
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #25738 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 20:43:03 »

Sziasztok!
Szeretnék pár tanácsot a télre nézve kérni tőletek.Mivel még soha ezelőtt nem volt Fordom, nem tudom tényleg igazak-e azok a rémhírek, hogy nagyon csúszkál, hólánc nélkül nem lehet vele közlekedni.Eddig egy 3 ajtós kis Hondám volt azzal simán tudtam menni.De ez mégis csak közel 1500 kg.Már voltam lent a parkolóban egy kicsit vadulni.A farát valóban hamar meglehet csúsztatni.Tehát egy-két jó tanácsra lenne szükségem, mivel én télen is sokat használom az autót.Köszönöm. worship worship
Hát nem tudom ki rémisztett be, de tuti nem volt még mondeoja. A mondeonak van a legjobb futóműve a kategóriájában. Ajánlott jobb minőségű téligumit használni, mert nagyobb és nehezebb, mint a honda. Hóláncot használtam omegán és micsun is, igaz azok hátsó kerekesek voltak, de a mondeóra nem kellett. Sem az MK-I, re sem a mostanira. Jó tanácsként pedig azt tudom mondani, hogy irány a havas parkoló és gyakorolj. Érezd, mikor és hogy csúszik meg, hol vanak a határok és hogy kell korrigálni. Sokan elmulasztják ezt és meglepődnek egy egyszerű alulkormányozottságtól. Ami egy finom kézifék rántással korrigálható. Ha a hátolja indul el, akkor ellenkormány kis gázzal és kihúzza magát. Csak, hogy néhány gyakorlati tanácsot is adjak.

« Utoljára szerkesztve: 2010.12.02 csütörtök, 20:50:46 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #25739 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 21:02:52 »

Sziasztok!
Szeretnék pár tanácsot a télre nézve kérni tőletek.Mivel még soha ezelőtt nem volt Fordom, nem tudom tényleg igazak-e azok a rémhírek, hogy nagyon csúszkál, hólánc nélkül nem lehet vele közlekedni.Eddig egy 3 ajtós kis Hondám volt azzal simán tudtam menni.De ez mégis csak közel 1500 kg.Már voltam lent a parkolóban egy kicsit vadulni.A farát valóban hamar meglehet csúsztatni.Tehát egy-két jó tanácsra lenne szükségem, mivel én télen is sokat használom az autót.Köszönöm. worship worship
Tartsd mindig tele közelében a tankod, hogy nagyobb legyen a hátsó tengely terhelésed(+30kg ott hátul csodákra képes)
Az hogy nehéz az autó csak előny, mert jobb a tapadás..az hogy nagy a tengelytáv szintén előny mert sokkal nehezebben tör ki, mint egy rövidebb tengelytávú
Téli guminál mindig a szerelhető legvékonyabbat szabad megvenni (esetünkben205/55R16)
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #25740 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 21:18:34 »

Sziasztok!
Szeretnék pár tanácsot a télre nézve kérni tőletek.Mivel még soha ezelőtt nem volt Fordom, nem tudom tényleg igazak-e azok a rémhírek, hogy nagyon csúszkál, hólánc nélkül nem lehet vele közlekedni.Eddig egy 3 ajtós kis Hondám volt azzal simán tudtam menni.De ez mégis csak közel 1500 kg.Már voltam lent a parkolóban egy kicsit vadulni.A farát valóban hamar meglehet csúsztatni.Tehát egy-két jó tanácsra lenne szükségem, mivel én télen is sokat használom az autót.Köszönöm. worship worship
nekem egyszer tört ki a hátulja, amikor 90°-os kanyarba 30-cal vágodtam be friss havon, de könnyedén vissza lehet szedni (szerintem) vigyor3
velem ezen kívül, és azokon kívül, amiket én akartam, nem volt vele csúsztam meg vele(se esp, se asr, se semmi vacak, csak is abs)
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #25741 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 21:19:58 »

Ha a hátolja indul el, akkor ellenkormány kis gázzal és kihúzza magát. Csak, hogy néhány gyakorlati tanácsot is adjak.
a vezetéstechnikai oktatók ilyenkor gázelvételt javasolnak, és én is úgy tapasztaltam, hogy könnyebb úgy visszaszedni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #25742 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 21:26:59 »

a vezetéstechnikai oktatók ilyenkor gázelvételt javasolnak, és én is úgy tapasztaltam, hogy könnyebb úgy visszaszedni
Ha elveszed a gázt, még jobban elkönnyül a már amúgy is csúszásban levő hátulja, még inkább csökken a tapadás.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #25743 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 21:34:29 »

a vezetéstechnikai oktatók ilyenkor gázelvételt javasolnak, és én is úgy tapasztaltam, hogy könnyebb úgy visszaszedni
Akkor ezt próbáld ki: egyenes úton (hóban) hirtelen teked el a kormányt, mondjuk balra, ezzel egy időben tépd be a kéziféket, de a gombot tartsd nyomva. A gázt ne vedd el, csak nyomd tovább. Így félkersztbe lehet folyamatosan autózni. Kijönni belőle pedig fordítva kell. Kézifék vissza, kormány vissza egyenesbe közben kicsit nagyobb gáz és gyönyörűen egyenesbe áll. Ezt mindkét irányban meg tudom csinálni.  vigyor3 Bekepcsolt esp-ven sajnos nem működik a dolog...

Jeee ez az ezredik beírásom!   nezze git
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.02 csütörtök, 21:40:54 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #25744 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 21:38:53 »

Ha elveszed a gázt, még jobban elkönnyül a már amúgy is csúszásban levő hátulja, még inkább csökken a tapadás.
Hátsókerekesnél mást nem nagyon lehet csinálni. Ezért tanítják még mindig így a ladákon edződött oktatók.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
krecsopapa
Vendég
« Új hozzászólás #25745 Dátum: 2010.12.02 csütörtök, 21:52:09 »

Sziasztok

(előzmény)

Egy kis nesegitségre lenne szükségem.
Az autóm már kicsinál!
Teljesen váratlanúl, elözmények nélkül, sebességtöl független, menetközben leáll.
Gyújtás le és vissza indúl újra, közben csak az izzitás jelző világít.
Voltam vele szervízben, de hibakódotnem jelez.
Ha volt ez a hiba már valakinek, kérem jelezze.

Hát el telt két nap.
Két nap a szervízben!
CMP ki, új rendelése tipus szerint, na itt volt a bibi, rossz volt benne eddig.
Ez első 4900Ft a második 9700Ft.
Eddig 20 km-ert mentem vele, működik, szombaton 1300 lesz, remélem nem úgy
mint eddig, hogy leállt többszőr menet közben.

 

Naplózva
krecsopapa
Vendég
« Új hozzászólás #25746 Dátum: 2010.12.03 péntek, 08:52:11 »

Sziasztok!

Keresek Blaupunkt Travelpilot TP132 magyar használati útmutatót.
Ha van valakinek, kérem segítsen.

Üdv:
Krecsopapa
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #25747 Dátum: 2010.12.03 péntek, 10:02:54 »

Hát el telt két nap.
Két nap a szervízben!
CMP ki, új rendelése tipus szerint, na itt volt a bibi, rossz volt benne eddig.
Ez első 4900Ft a második 9700Ft.
Eddig 20 km-ert mentem vele, működik, szombaton 1300 lesz, remélem nem úgy
mint eddig, hogy leállt többszőr menet közben.

Ha előbb olvasom a kérdésed akkor egyértelműen cmp-t mondtam volna. Tipikus, nálam is ez volt. Mindenkinek akinek még a fekete jeladó van benne, üzenem készüljön a cserére. (szűrke kell bele)
Ezen a két napon ki vagyok akadva! Én anno bementem a cromaxba, vettem egyet és 5 perc alatt kicseréltem.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1434



« Új hozzászólás #25748 Dátum: 2010.12.03 péntek, 10:11:33 »

Hátsókerekesnél mást nem nagyon lehet csinálni. Ezért tanítják még mindig így a ladákon edződött oktatók.
Pontosan így van! worship Első kerekes autóhoz már lennie kéne tapasztalatuknak - mégis úgy tesznek, mintha nem volna. A kisebb csúszásból gázadással is ki lehet húzni az autót, pontosabban szólva újra egyenesbe állítani. Ha egyedül ülünk az autóban, akkor egyenletes sebességnél a tömegközéppont kb. a sebváltó kar alá esik. (Ezért okos a Mondeo tervezés, mert mi fizikailag/erőhatásilag a legjobb helyen ülünk). Ha gyorsítunk, akkor pár deciméterrel hátrább kerül a tömegközéppont, fékezéskor pedig előrébb. Azért fontos ezt tudni, mert az autó a pillanatnyi tömegközéppont körül akarhat elforogni...
Mivel első kerekes az autónk, ezért a kormányozhatóság és a hajtás is hála istennek ugyanazon a tengelyen működik, tehát főleg elöl kell lennie megfelelő tapadásnak ahhoz, hogy mind a kormánnyal, mind a gázpedállal kormányozni tudjunk. Aki jól választja meg a sebességet, annak télen mindig elég szokott lenni, ha egy kanyar előtt csak motorfékel, azzal is jóval előrébb kerül a tömegközéppont, simán befordul. Még gyorsabban is, mint egy kisebb autó (a tengelytávnak és a tömegnek hála). (Persze kötelező a kiváló téligumi). Engem ált. kanyarban tartanak fel, mert túl lassan mennek bele, vagy túl nagyokat és feleslegesen fékeznek.
Már 5%-kal nagyobb tengelynyomás elöl rengeteget számít (motorfék!), és fele annyit használjuk az üzemi féket. Láttam már sokszor, hogy a vagány, de hátsókerekes BMW-vel nem tudtak felmenni a Bükk tetőn  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.03 péntek, 10:21:53 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #25749 Dátum: 2010.12.03 péntek, 11:29:13 »

Sziasztok!
Szeretnék pár tanácsot a télre nézve kérni tőletek.Mivel még soha ezelőtt nem volt Fordom, nem tudom tényleg igazak-e azok a rémhírek, hogy nagyon csúszkál, hólánc nélkül nem lehet vele közlekedni.Eddig egy 3 ajtós kis Hondám volt azzal simán tudtam menni.De ez mégis csak közel 1500 kg.Már voltam lent a parkolóban egy kicsit vadulni.A farát valóban hamar meglehet csúsztatni.Tehát egy-két jó tanácsra lenne szükségem, mivel én télen is sokat használom az autót.Köszönöm. worship worship

Te jo eg... nem tudom milyen magasan kvalifikalt ember mondhatta ezt neked, de nem 4 kereke van a mondeonak is? Cheesy

ha szhar gumi van rajta akkor csuszkal. En most vettem uj teligumikat es direkt sem tudokm megcsusztatni kb...

Naplózva
Oldalak: 1 ... 508 509 510 511 512 513 514 [515] 516 517 518 519 520 521 522 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.135 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.