Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.26 szerda, 04:33:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 643 644 645 646 647 648 649 [650] 651 652 653 654 655 656 657 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20529096 alkalommal)
0 Felhasználó és 76 vendég van a témában
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #32450 Dátum: 2011.10.26 szerda, 14:57:33 »

Mert a Mondid benyás volt abba nem kellett, a rizsrakétába szintén, ebbe a fityóba meg még nem...
Tisztába vagyok vele, hogy idő kérdése. Sajna ezeknek elég ritkán hosszabb az élettartama mint 200.000 km.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #32451 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:00:07 »

Tisztába vagyok vele, hogy idő kérdése. Sajna ezeknek elég ritkán hosszabb az élettartama mint 200.000 km.

Téged ismerve szerintem nem lesz meg addig, hogy a 200.000km-t megérje nálad!
Bár ettől még kipurcanhat a turbója...
Ahogy Te vezetsz...  eplus2
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #32452 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:00:37 »

Tisztába vagyok vele, hogy idő kérdése. Sajna ezeknek elég ritkán hosszabb az élettartama mint 200.000 km.

Ez azért szánalmas...Miért ne bírhatna ki egy turbó mondjuk félmillió km-t? Annyira túlhúzva nincsen szerintem ez a TDCI blokk...
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #32453 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:01:26 »

Téged ismerve szerintem nem lesz meg addig, hogy a 200.000km-t megérje nálad!
Bár ettől még kipurcanhat a turbója...
Ahogy Te vezetsz...  eplus2
vigyázok rá, megvárom míg bemelegszik, és míg lehűl Smiley
Amúgy ebbe egy viszonylag kicsi turbó van, asszem 0,8 BAR töltőnyomással, és relatív "olcsó" a dízelesekhez képest.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #32454 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:04:18 »

Ez azért szánalmas...Miért ne bírhatna ki egy turbó mondjuk félmillió km-t? Annyira túlhúzva nincsen szerintem ez a TDCI blokk...

Kibírni kibírhatná, de az a tapasztalat (másoké) hogy nem fogja.
Meg hát ugye ez használat függő is.
Az enyémbe most 140.000km van, amikor vettük akkor volt 69.000. (vagy nem)
Tehát lassan az enyém is lehet, hogy megadja magát, ettől függetlenül nem örülnék neki!
Pedig ahogy Én vezetek, akár milliárd km-t is kibírhatna, mert nagyon ritkán nyomom neki, és vigyázok a hosszú autópályák után, hogy ne állítsam le azonnal...
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #32455 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:05:00 »

Ez azért szánalmas...Miért ne bírhatna ki egy turbó mondjuk félmillió km-t? Annyira túlhúzva nincsen szerintem ez a TDCI blokk...
Azért amiért a porlasztócsúcsok sem bírnak ki 200.000 nél többet szinte senkinél. Inkább kevesebbet. Ott pl már nagyon ki van hegyezve sztem a teljesítmény.
Ez az ipar már rég nem a tartósságról szól.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #32456 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:06:05 »

Ez az ipar már rég nem a tartósságról szól.

Ez az igazság, és ez a magyarázat mindenre...  eljen
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #32457 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:10:19 »

Ez az igazság, és ez a magyarázat mindenre...  eljen

Hát,igen,fogyasztói társadalom van... falbav De szerencsére a 9 éves Mondeoban a motorhoz nem kellett eddig nyúlni. Porlasztók,turbó,minden original. kopp-kopp-kopp Smiley Tanulság: vegyé öreget,mert abban még volt anyag  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #32458 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:12:57 »

Hát,igen,fogyasztói társadalom van... falbav De szerencsére a 9 éves Mondeoban a motorhoz nem kellett eddig nyúlni. Porlasztók,turbó,minden original. kopp-kopp-kopp Smiley Tanulság: vegyé öreget,mert abban még volt anyag  eplus2 eplus2 eplus2

És most melyik köhög?
Ezek szerint a fiatalabb?
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #32459 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:13:16 »

Hát,igen,fogyasztói társadalom van... falbav De szerencsére a 9 éves Mondeoban a motorhoz nem kellett eddig nyúlni. Tanulság: vegyé öreget,mert abban még volt anyag  eplus2 eplus2 eplus2
Motorikusan hálistennek általában jók az autók, nem 20éves ladákról beszélünk, 100.000-es élettartammal generálig. Viszont a kiegészítő alkatrészek, amik miatt egy mai 1.-4es benzines akár 180 LE-s és nem 70, fele annyi fogyasztással, elég hamar elfossák magukat.

Igazság szerint nekem a régi amcsi autók tetszenek, ahol 5000 ccm V8 alatt nem beszéltek autóról. Na az elmegy csillió kilométert hozzányúlás nélkül. Csakhát legyen aki a benzint fizesse ugye.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #32460 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:16:35 »

És most melyik köhög?
Ezek szerint a fiatalabb?

Igen a fiatalabb. Az öregnek nincsen semmi baja,megy mint a meszes és most a hidegben se eszik 6,5nél többet. Nyáron 5,3-5,5el jártunk el vele.

Motorikusan hálistennek általában jók az autók, nem 20éves ladákról beszélünk, 100.000-es élettartammal generálig. Viszont a kiegészítő alkatrészek, amik miatt egy mai 1.-4es benzines akár 180 LE-s és nem 70, fele annyi fogyasztással, elég hamar el***sák magukat.

Igazság szerint nekem a régi amcsi autók tetszenek, ahol 5000 ccm V8 alatt nem beszéltek autóról. Na az elmegy csillió kilométert hozzányúlás nélkül. Csakhát legyen aki a benzint fizesse ugye.

Én ezért sose járnék downsizing-olt turbóbenzinessel. Tuti gyorsan meghalnak  szomoru1  Jó nekem a sima szívó 1.6-os offos Cheesy
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #32461 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:18:39 »

Igen a fiatalabb. Az öregnek nincsen semmi baja,megy mint a meszes és most a hidegben se eszik 6,5nél többet. Nyáron 5,3-5,5el jártunk el vele.

Akkor esetleg nézz körül a csip környékén...
Nem értek hozzá, de lehet, hogy az nyírt ki valamit, vagy rosszul van beállítva...

Mert ugye a csip az csökkenti a fogyasztást, meg a füstölést, cserébe növeli a teljesítményt.

Lehet, hogy itt valami nem kerek...
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #32462 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:20:39 »

Igen a fiatalabb. Az öregnek nincsen semmi baja,megy mint a meszes és most a hidegben se eszik 6,5nél többet. Nyáron 5,3-5,5el jártunk el vele.

Én ezért sose járnék downsizing-olt turbóbenzinessel. Tuti gyorsan meghalnak  szomoru1  Jó nekem a sima szívó 1.6-os of*** Cheesy
Tapasztalatok szerint sose a motor hal meg, általában a turbó. De az még a "legkevesebb".
Az enyém csak 120 lovas. Ugyan ez a blokk más vezérléssel és turbóval szerelve 150 ill 180 lovas (Abarth)
Szóval ami a motort illeti van tartalék bőven.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #32463 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:22:00 »

Akkor esetleg nézz körül a csip környékén...
Nem értek hozzá, de lehet, hogy az nyírt ki valamit, vagy rosszul van beállítva...

Mert ugye a csip az csökkenti a fogyasztást, meg a füstölést, cserébe növeli a teljesítményt.

Lehet, hogy itt valami nem kerek...

Majd oda is eljutok,csak ugye én Pécsen,fater otthon,és hétközben nem tudok emiatt szaladgálni. Majd a chip is meg lesz nézve,bár ha sokunk közül eddig senkinek se lett ***(Bunyek kapcsolatánál csináltattuk),akkor nem értem,miért pont nekünk lenne  szomoru1
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #32464 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:24:06 »

Egy IFA nem füstöl így... szomoru1
Turbócsövek rendben? Füst, magas fogyi nulla hibakód arra utal. Azokat nézd meg először sztm.  eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #32465 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:25:23 »

Majd oda is eljutok,csak ugye én Pécsen,fater otthon,és hétközben nem tudok emiatt szaladgálni. Majd a chip is meg lesz nézve,bár ha sokunk közül eddig senkinek se lett ***(Bunyek kapcsolatánál csináltattuk),akkor nem értem,miért pont nekünk lenne  szomoru1

Nem biztos, csak tippeltem...

Turbócsövek rendben? Füst, magas fogyi nulla hibakód arra utal. Azokat nézd meg először sztm.  eljen

Arra azt mondta, hogy tutik!
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #32466 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:25:52 »

Turbócsövek rendben? Füst, magas fogyi nulla hibakód arra utal. Azokat nézd meg először sztm.  eljen


Nem rég lett kicserélve 2 is,de majd pénteken aláfekszem és megnézem.
Naplózva
orszagtom
Vendég
« Új hozzászólás #32467 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:26:09 »

Tehát lassan az enyém is lehet, hogy megadja magát, ettől függetlenül nem örülnék neki!
Pedig ahogy Én vezetek, akár milliárd km-t is kibírhatna, mert nagyon ritkán nyomom neki, és vigyázok a hosszú autópályák után, hogy ne állítsam le azonnal...

Szerintem ne izgulj, az enyém 2004-es 130LE TDCi, most van benne 245.300km, és egy vezérműtengely-szögállás-jeladón meg egy turbó (gumi)csövön kívül semmi nem volt cserélve benne.
Elnézve az irományodat, hasonló karakterek lehetünk, én is nagyon vigyázok rá. Smiley
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #32468 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:28:38 »

Ez vajon olvassa az enyémet is?
a faclift előtti is megy elm327-tel csak nem obd protokollon hanem a ford félével. így olyan illesztőt kell venni, ami ezt tudja. Nekem pl. noname lem327 1,3a van, és szépen olvassa a non-obd tdci-k PID-jeit és hibakódjait szkenIKSZEL PRO FORD inhenszd kiegészítésű progival.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #32469 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:28:46 »

Szerintem ne izgulj, az enyém 2004-es 130LE TDCi, most van benne 245.300km, és egy vezérműtengely-szögállás-jeladón meg egy turbó (gumi)csövön kívül semmi nem volt cserélve benne.
Elnézve az irományodat, hasonló karakterek lehetünk, én is nagyon vigyázok rá. Smiley

Nem tudom, hogy a tiéd milyen, de az enyém (mint utóbb kiderült) neppertől van.
Tehát nem tuti a km, és szinte biztos hogy törve is volt.
Homályos előélet, ki tudja mennyire visszatekert km...
Az ezek miatti - most még - rejtett hibáktól félek a leginkább.
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #32470 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:32:31 »

Az ezek miatti - most még - rejtett hibáktól félek a leginkább.
Ne izgulj nagypapi, ahogy te vezetsz, még a gázolajat sem eszi az autód.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #32471 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:33:28 »

Ne izgulj nagypapi, ahogy te vezetsz, még a gázolajat sem eszi az autód.

 duhos2 duhos2 vigyor3 Wink
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #32472 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:37:18 »


Arra azt mondta, hogy tutik!
Akkor jó  eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #32473 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:37:38 »

Üdv. Azt szeretném megkérdezni, hogy valamelyikőtöknek volt-e már olyan ami nekem manapság keseríti meg a mindennapjaimat. A helyzet a következő. Mostanság mindig egy elég nagy tócsa van az autó alatt. Nyáron gondoltam klíma, egye fene. De ilyenkor ugye már érdekes, mert nem használom a hidegben és mégis van tócsa. Vasárnap autótakarításkor gondoltam megnézem a fagyálló szintet. És minimum jelzés alatti szint látványa fogadott.  Shocked Lips Sealed Undecided Feltöltöttem fagyállóval ugye. Kifokoltattam. -33 fok. Az még pont jó. Ma belesek a vas alá, és hatalmas tócsa ismét. Jelzés a minimumnál. rinya Mi lehet a probléma? Engedne a hűtő? Ha igen, érdemes venni azt a bizonyos "hűtőtömítő adalékot"? Ér az valamit? Csöppet össze vagyok zuhanva lelkileg, mert téligumi vásárlás után, nem nagyon amiből 10-20-30ezreket tudnék ráfordítani valami drága alkatrész cserére. Légyszi segítsetek. Előre is köszönöm.  szomoru1 rinya
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #32474 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:39:52 »

220.000 után sztem teljesen normális, ha egy turbó meghal.
Használatfüggő. Egy repedt turbócső+hideg+városi terhelés simán kinyírja a turbót. A gond a VGT-vel van, mivel ha nem zárt a rendszer, nincs meg a nyomás, az ecu szabályoz egyet és máris pörög a turbó, ahogy tud, még hideg motornál (és olajnál) is, még akkor is, ha nem nyomod neki.
A turbó kényes az olajzásra. Olajcsere periódus, bemelegítés, leállításra figyelés és légtömör töltőlevegő rendszer+tiszta légszűrő. Ha ezek megvannak, bírnia kell.
Az enyémen pl. 151eKm-nél pukkant ki a turbó. De nem tudom, hogy az előző tulaj(+asszony) hogy használta, mert meglehetősen analfabéta volt a dízel technikához. (20eKm-rel vette 1 évesen, 108eKm-rel adta el nekem, de már zörgött a lendkerék, a kuplung csúszott, porlasztók cserélve lehúzósan - a km-ek pedig stimmelnek)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #32475 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:41:38 »

Üdv. Azt szeretném megkérdezni, hogy valamelyikőtöknek volt-e már olyan ami nekem manapság keseríti meg a mindennapjaimat. A helyzet a következő. Mostanság mindig egy elég nagy tócsa van az autó alatt. Nyáron gondoltam klíma, egye fene. De ilyenkor ugye már érdekes, mert nem használom a hidegben és mégis van tócsa. Vasárnap autótakarításkor gondoltam megnézem a fagyálló szintet. És minimum jelzés alatti szint látványa fogadott.  Shocked Lips Sealed Undecided Feltöltöttem fagyállóval ugye. Kifokoltattam. -33 fok. Az még pont jó. Ma belesek a vas alá, és hatalmas tócsa ismét. Jelzés a minimumnál. rinya Mi lehet a probléma? Engedne a hűtő? Ha igen, érdemes venni azt a bizonyos "hűtőtömítő adalékot"? Ér az valamit? Csöppet össze vagyok zuhanva lelkileg, mert téligumi vásárlás után, nem nagyon amiből 10-20-30ezreket tudnék ráfordítani valami drága alkatrész cserére. Légyszi segítsetek. Előre is köszönöm.  szomoru1 rinya
Tömítőanyag csak ideig-óráig jó, ráadásul ha egyszer menet közben épp rossz helyen mégis elereszt, akkor gáz van. Nem játék, meg kell nézni.
Meg lehet még nézni a hengerfej-tömítésnél is, ott is fogyhat a víz, az se olcsó. Mondjuk ha a víz nem olajos, akkor annak kicsi a valószinűsége.
Ha szerencséd van, csak egy elreped gumicső, ami filléres alkatrész.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #32476 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:42:12 »

Üdv. Azt szeretném megkérdezni, hogy valamelyikőtöknek volt-e már olyan ami nekem manapság keseríti meg a mindennapjaimat. A helyzet a következő. Mostanság mindig egy elég nagy tócsa van az autó alatt. Nyáron gondoltam klíma, egye fene. De ilyenkor ugye már érdekes, mert nem használom a hidegben és mégis van tócsa. Vasárnap autótakarításkor gondoltam megnézem a fagyálló szintet. És minimum jelzés alatti szint látványa fogadott.  Shocked Lips Sealed Undecided Feltöltöttem fagyállóval ugye. Kifokoltattam. -33 fok. Az még pont jó. Ma belesek a vas alá, és hatalmas tócsa ismét. Jelzés a minimumnál. rinya Mi lehet a probléma? Engedne a hűtő? Ha igen, érdemes venni azt a bizonyos "hűtőtömítő adalékot"? Ér az valamit? Csöppet össze vagyok zuhanva lelkileg, mert téligumi vásárlás után, nem nagyon amiből 10-20-30ezreket tudnék ráfordítani valami drága alkatrész cserére. Légyszi segítsetek. Előre is köszönöm.  szomoru1 rinya
inkább vízpumpa. Törve volt a gép? A tócsa tartalma hasonlít szagában, viszkózusságában a hűtőközegre?
hűtőtömítő meg csak ideiglenes megoldásnak jó, utána állítólag több kárt csinál.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #32477 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:45:09 »

Tömítőanyag csak ideig-óráig jó, ráadásul ha egyszer menet közben épp rossz helyen mégis elereszt, akkor gáz van. Nem játék, meg kell nézni.
Meg lehet még nézni a hengerfej-tömítésnél is, ott is fogyhat a víz, az se olcsó. Mondjuk ha a víz nem olajos, akkor annak kicsi a valószinűsége.
Ha szerencséd van, csak egy elreped gumicső, ami filléres alkatrész.

értem. örök hálám a gyors válaszért.  worship
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #32478 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:46:53 »

inkább vízpumpa. Törve volt a gép? A tócsa tartalma hasonlít szagában, viszkózusságában a hűtőközegre?
hűtőtömítő meg csak ideiglenes megoldásnak jó, utána állítólag több kárt csinál.


hát szagra hasonlít valamennyire, minimális zsíros állagú ha megérintem. elvileg nem volt törve. magánszemélytől vettem, aki szavahihetőbb, mint bármelyik kereskedő. de ki tudja.
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #32479 Dátum: 2011.10.26 szerda, 15:56:57 »

ez a leállítás dolog.. itt a turbó miatti visszahűtésre gondolsz? mennyit szoktatok várni egy pörgetéses menet után?
Használatfüggő. Egy repedt turbócső+hideg+városi terhelés simán kinyírja a turbót. A gond a VGT-vel van, mivel ha nem zárt a rendszer, nincs meg a nyomás, az ecu szabályoz egyet és máris pörög a turbó, ahogy tud, még hideg motornál (és olajnál) is, még akkor is, ha nem nyomod neki.
A turbó kényes az olajzásra. Olajcsere periódus, bemelegítés, leállításra figyelés és légtömör töltőlevegő rendszer+tiszta légszűrő. Ha ezek megvannak, bírnia kell.
Az enyémen pl. 151eKm-nél pukkant ki a turbó. De nem tudom, hogy az előző tulaj(+asszony) hogy használta, mert meglehetősen analfabéta volt a dízel technikához. (20eKm-rel vette 1 évesen, 108eKm-rel adta el nekem, de már zörgött a lendkerék, a kuplung csúszott, porlasztók cserélve lehúzósan - a km-ek pedig stimmelnek)
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #32480 Dátum: 2011.10.26 szerda, 16:00:31 »

ez a leállítás dolog.. itt a turbó miatti visszahűtésre gondolsz? mennyit szoktatok várni egy pörgetéses menet után?
~1 perc
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #32481 Dátum: 2011.10.26 szerda, 16:05:26 »

~1 perc

Én is...
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #32482 Dátum: 2011.10.26 szerda, 18:05:34 »

220.000 után sztem teljesen normális, ha egy turbó meghal.
Erről szerintem vitázna veled a III-as turbója a közel 280ekm megtett kilóméterével (Ehhez hozzá jön hogy egy nem standard max 193e rpm.-et pörgő hanem egy 221 erpm maximumú turbóról van szó. A IV-esnél nem tudom ott nem 1,5 bar a töltőnyomás hanem 1,8 bar  Azt majd 220ekm múlva megmondom.
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #32483 Dátum: 2011.10.26 szerda, 18:07:07 »

Erről szerintem vitázna veled a III-as turbója a közel 280ekm megtett kilóméterével (Ehhez hozzá jön hogy egy nem standard max 193e rpm.-et pörgő hanem egy 221 erpm maximumú turbóról van szó. A IV-esnél nem tudom ott nem 1,5 bar a töltőnyomás hanem 1,8 bar  Azt majd 220ekm múlva megmondom.

Én is ezt mondtam,hogy ez nem feltétlenül így van. Erre "élő" példám van a másik Mondeo személyében.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #32484 Dátum: 2011.10.26 szerda, 18:12:28 »

Én is ezt mondtam,hogy ez nem feltétlenül így van. Erre "élő" példám van a másik Mondeo személyében.
Hidegen nem taposni, erős terhelés után meg hagyni picit visszahülni. Legyen legalább az előírt ciklusnak megfelelően cserélve a levegő szűrő, meg nem szabad sokat rohangálni lyukas turbócsővel. Ennyi a titka és el kell neki menni közel 400ekm-et. Ha még mégse akkor valaki vagy a lány lovak hosszú börös örem volt mert nem figyelt oda a kocsira, vagy kifogott egy gyártási rejtett hibás turbót ( ami jóval ritkábban ok mint az emberi trehányság)
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #32485 Dátum: 2011.10.26 szerda, 18:14:27 »

Hidegen nem taposni, erős terhelés után meg hagyni picit visszahülni. Legyen legalább az előírt ciklusnak megfelelően cserélve a levegő szűrő, meg nem szabad sokat rohangálni lyukas turbócsővel. Ennyi a titka és el kell neki menni közel 400ekm-et. Ha még mégse akkor valaki vagy a lány lovak hosszú börös örem volt mert nem figyelt oda a kocsira, vagy kifogott egy gyártási rejtett hibás turbót ( ami jóval ritkábban ok mint az emberi trehányság)

Szerintem értelmes ember hidegen nem gyilkolja ezeket a gépeket. Nálunk olyan húdenagy terhelést nem kell elviselnie,mert csak 100-110el van használva,nem pörgetve...De úgynézki 2ből 1 bírja ezt tovább,mint 220ezer  szomoru1
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #32486 Dátum: 2011.10.26 szerda, 18:34:33 »

Szerintem értelmes ember hidegen nem gyilkolja ezeket a gépeket. Nálunk olyan húdenagy terhelést nem kell elviselnie,mert csak 100-110el van használva,nem pörgetve...De úgynézki 2ből 1 bírja ezt tovább,mint 220ezer  szomoru1
Más lenne a kép ha teljes előélete ismert lenne egy autónak.
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #32487 Dátum: 2011.10.26 szerda, 18:43:01 »

Más lenne a kép ha teljes előélete ismert lenne egy autónak.

Épp ez az,hogy amelyiknek ismert,és vezetett szervizkönyves,annak megy tönkre. A másik ami németországi volt,biztos tudjuk,h tekert,mégsincs semmi vele...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #32488 Dátum: 2011.10.26 szerda, 18:47:32 »

Erről szerintem vitázna veled a III-as turbója a közel 280ekm megtett kilóméterével (Ehhez hozzá jön hogy egy nem standard max 193e rpm.-et pörgő hanem egy 221 erpm maximumú turbóról van szó. A IV-esnél nem tudom ott nem 1,5 bar a töltőnyomás hanem 1,8 bar  Azt majd 220ekm múlva megmondom.
ezt én is cáfolnám, én vettem egy gt17-est olcsóért, ami 200ekm-t futott!!! ugye gyári nyomása 1.4-1.5

nálam 1,7 volt az elmúlt 20ekm-en, most meg 2.0. és nincs vele semmig gond eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #32489 Dátum: 2011.10.26 szerda, 19:12:44 »

Épp ez az,hogy amelyiknek ismert,és vezetett szervizkönyves,annak megy tönkre. A másik ami németországi volt,biztos tudjuk,h tekert,mégsincs semmi vele...
Hát írtam is hogy azért van egy kis esély gyártási hiba esetére is. Ha minden 100% megbízhatóságú letesztelt alaktrész lenne, akkor nem autót hanem űrsiklót vezetnék (és a sok teszt meg ellenőrzés dacára még azok is pukkantak) Ha tökéletes lenne minden miből élnének a szervizek meg gyárak?
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #32490 Dátum: 2011.10.26 szerda, 19:24:27 »

Hát írtam is hogy azért van egy kis esély gyártási hiba esetére is. Ha minden 100% megbízhatóságú letesztelt alaktrész lenne, akkor nem autót hanem űrsiklót vezetnék (és a sok teszt meg ellenőrzés dacára még azok is pukkantak) Ha tökéletes lenne minden miből élnének a szervizek meg gyárak?

Hát igen,jogos. De ugye amíg nem tudom biztosan mi a hiba,csak a sötétben tapogatózom. Az öregem meg makacs,szóval...
Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #32491 Dátum: 2011.10.26 szerda, 19:57:16 »

Sziasztok.Nekem a TDDI-ben óra szerint van 305437 de bizonyára sokkal több van benne mert olaszból lett behozva.Nekem az adagoló vezérlő elektronikája  adta meg magát tavaly tavasszal de ha már szét volt szedve a láncot a feszítőt és csúszkákat is cseréltünk.Nem volt rossz gondolat a lánc csere mert már a végét járta.De más motorikus baja nincs és talán nem is lesz még egy darabig.95%-ban pályán jártam vele nem kímélve.A turbónak semmi különös hangja megy mint az óra.



Szerintem értelmes ember hidegen nem gyilkolja ezeket a gépeket. Nálunk olyan húdenagy terhelést nem kell elviselnie,mert csak 100-110el van használva,nem pörgetve...De úgynézki 2ből 1 bírja ezt tovább,mint 220ezer  szomoru1
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #32492 Dátum: 2011.10.26 szerda, 20:10:00 »

Sziasztok.Nekem a TDDI-ben óra szerint van 305437 de bizonyára sokkal több van benne mert olaszból lett behozva.Nekem az adagoló vezérlő elektronikája  adta meg magát tavaly tavasszal de ha már szét volt szedve a láncot a feszítőt és csúszkákat is cseréltünk.Nem volt rossz gondolat a lánc csere mert már a végét járta.De más motorikus baja nincs és talán nem is lesz még egy darabig.95%-ban pályán jártam vele nem kímélve.A turbónak semmi különös hangja megy mint az óra.



Miből láttad, hogy a lánc a végét járja?
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #32493 Dátum: 2011.10.26 szerda, 20:29:30 »

Értem...Ennyit a modern technikáról  falbav Egy bontott turbó meg mennyi? 70-80ezer?
nem eszik olyan forrón a kását......megkell arról győződni,hogy a turbó tudja-e azt amit kell neki.Ha csak kevesebbet,akkor a turbó jó lehet,és csak a rendszer szelel valahol.Ha nincs nyomás vagy nagyon kicsi,akkor megkell nézni a szívóoldal felől,hogy pörög-e a tengelye(nincs-e eltörve,beállva)

Aztán ott van a csipp.Trekx járt úgy a haverja autójával,hogy a csipp után szinte közvetlenül,meghalt valamelyik csúcs-ha jól emlékszem.Le is szedték róla a módosított sw-t,nem tudom,hogy utána visszakerült-e......
Nálad is lehet hasonló a sok füst,magas fogyi oka.Bekerepálhatott valamelyik csúcs.....de előbb a turbót kell kinyomozni! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #32494 Dátum: 2011.10.26 szerda, 20:30:55 »

nem eszik olyan forrón a kását......megkell arról győződni,hogy a turbó tudja-e azt amit kell neki.Ha csak kevesebbet,akkor a turbó jó lehet,és csak a rendszer szelel valahol.Ha nincs nyomás vagy nagyon kicsi,akkor megkell nézni a szívóoldal felől,hogy pörög-e a tengelye(nincs-e eltörve,beállva)

Aztán ott van a csipp.Trekx járt úgy a haverja autójával,hogy a csipp után szinte közvetlenül,meghalt valamelyik csúcs-ha jól emlékszem.Le is szedték róla a módosított sw-t,nem tudom,hogy utána visszakerült-e......
Nálad is lehet hasonló a sok füst,magas fogyi oka.Bekerepálhatott valamelyik csúcs.....de előbb a turbót kell kinyomozni! Wink wave

Hát sajnos a kocsi most elérhetetlen távolságban van,de ha rajtam múlna holnap menne diag-ra...De nem rajtam múlik sajnos,és nem akarom,h fater megölje a gépet...
Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #32495 Dátum: 2011.10.26 szerda, 20:32:07 »

Amikor  a meleg motort le állítottam és kb 20-perc után újra indítottam csörgött mint az állat de erre a jelenségre a fordnál sem tudtak mit mondani.De amikor szét lett szedve az adagoló végett akkor láttuk,hogy a feszítő nem igazán jól működik (csak kézzel nyomkodtuk)és az a csúszka is nagyon el volt kopva amit a feszítő nyomott.Így kicseréltem a láncot a feszítőt és a csúszkákat.Azóta nem csörög mondom mint az óra úgy ketyeg.


Miből láttad, hogy a lánc a végét járja?
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #32496 Dátum: 2011.10.26 szerda, 20:33:30 »

Üdv. Azt szeretném megkérdezni, hogy valamelyikőtöknek volt-e már olyan ami nekem manapság keseríti meg a mindennapjaimat. A helyzet a következő. Mostanság mindig egy elég nagy tócsa van az autó alatt. Nyáron gondoltam klíma, egye fene. De ilyenkor ugye már érdekes, mert nem használom a hidegben és mégis van tócsa. Vasárnap autótakarításkor gondoltam megnézem a fagyálló szintet. És minimum jelzés alatti szint látványa fogadott.  Shocked Lips Sealed Undecided Feltöltöttem fagyállóval ugye. Kifokoltattam. -33 fok. Az még pont jó. Ma belesek a vas alá, és hatalmas tócsa ismét. Jelzés a minimumnál. rinya Mi lehet a probléma? Engedne a hűtő? Ha igen, érdemes venni azt a bizonyos "hűtőtömítő adalékot"? Ér az valamit? Csöppet össze vagyok zuhanva lelkileg, mert téligumi vásárlás után, nem nagyon amiből 10-20-30ezreket tudnék ráfordítani valami drága alkatrész cserére. Légyszi segítsetek. Előre is köszönöm.  szomoru1 rinya
A leggyengébb pont a vízpumpa-erre mondják,hogy ide a rozsdás bökőt!
Megpusztult  a szimeringje és most folyatja a vizet.Ne felejtsétek ellenőrizni a szervószivattyú belső tengelykapcsolatánál a fogazást,mert ha a csapágya is beáll(t) a vízpumpának,akkor elnyalja a ricniket a szervószivattyún is,és akkor azt is lehet cserélni cirka 50pízért.
A vízpuma  vigyor3 kb 18e ft-tól elérhető.
Ja és ne használd így sokat! minél hamarabb kikell cserélni a vízpumpát!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #32497 Dátum: 2011.10.26 szerda, 20:35:34 »

Amikor  a meleg motort le állítottam és kb 20-perc után újra indítottam csörgött mint az állat de erre a jelenségre a fordnál sem tudtak mit mondani.De amikor szét lett szedve az adagoló végett akkor láttuk,hogy a feszítő nem igazán jól működik (csak kézzel nyomkodtuk)és az a csúszka is nagyon el volt kopva amit a feszítő nyomott.Így kicseréltem a láncot a feszítőt és a csúszkákat.Azóta nem csörög mondom mint az óra úgy ketyeg.


a feszítő lehetett xar.azt az olajnyomás működteti.az nem játék valóban.a lánc viszont nem pusztul el-nem tud. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #32498 Dátum: 2011.10.26 szerda, 20:49:00 »

Szerintem értelmes ember hidegen nem gyilkolja ezeket a gépeket. Nálunk olyan húdenagy terhelést nem kell elviselnie,mert csak 100-110el van használva,nem pörgetve...De úgynézki 2ből 1 bírja ezt tovább,mint 220ezer  szomoru1

Hát... tudok ellenpéldát. Az egyik szomszéd reggel bepattan a gépbe, első, és a sarokig (100 m) elsőben megy, de mondjuk 40-nel.
Az egyik autó motorja már generálos lett, kb 50e km után  vigyor3 az benzines volt.
Most egy dízellel csinálja ugyanazt  vigyor3 Nyilván már nem sokáig...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #32499 Dátum: 2011.10.26 szerda, 20:50:54 »

Így van. De biztos ami biztos ki cseréltem a többit is.De a lánc is meg volt nyúlva  egy picit.Össze mértük a kettőt és kb 6-8mmter volt közöttük.Szerintem ha valakinek az autója lefutott 230000km-tert (és még akarja tartani tovább)meg éri kicserélni mert át ugorhat és akkor henger fej cserebere.De ez az én gondolatom.



a feszítő lehetett xar.azt az olajnyomás működteti.az nem játék valóban.a lánc viszont nem pusztul el-nem tud. Wink
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Oldalak: 1 ... 643 644 645 646 647 648 649 [650] 651 652 653 654 655 656 657 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.167 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.