Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.07 vasárnap, 03:01:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 943 944 945 946 947 948 949 [950] 951 952 953 954 955 956 957 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20682474 alkalommal)
0 Felhasználó és 87 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47450 Dátum: 2013.07.24 szerda, 12:55:19 »

Egy ventillátoros! Tegnap nem volt jó, mivel nem indult, ma pl. jó volt! De ezekszerint tavaly nyáron is ugyanezt csinálta nekem és ezért vittem klímáshoz akkor!
Most tegnap meg azetlőtt 2nappal pl. nem indult be! Valami kontakt hiba lehet vagy én nemtudom!

Hűtőfolyadék nem melegszik túl? Arra indul a ventilátor?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #47451 Dátum: 2013.07.24 szerda, 13:09:33 »

Hűtőfolyadék nem melegszik túl? Arra indul a ventilátor?
Motor túlmelegedése miatt még sosem indult be a ventillátor, de a mutató nem is indul felfelé soha!

Nincs ennek valami kapcsolója ami tönkremehet?
Beszéltek valamikor itt ilyen előtét ellenállásról csak én azt sem tudom mi az meg hogy az enyémben van-e!?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47452 Dátum: 2013.07.24 szerda, 14:20:14 »

Motor túlmelegedése miatt még sosem indult be a ventillátor, de a mutató nem is indul felfelé soha!

Nincs ennek valami kapcsolója ami tönkremehet?
Beszéltek valamikor itt ilyen előtét ellenállásról csak én azt sem tudom mi az meg hogy az enyémben van-e!?

Egy ventilátorosnál a motorvezérlő kapcsolja ki/be. Persze oda érkeznek be a jelek, meleg hűtőfolyadék.... nyomásnövekedés a hűtőközegnél...stb.
...ami alapján a motorvezérlő kivezérel a ventilátor motornak.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #47453 Dátum: 2013.07.24 szerda, 14:29:33 »

Egy ventilátorosnál a motorvezérlő kapcsolja ki/be. Persze oda érkeznek be a jelek, meleg hűtőfolyadék.... nyomásnövekedés a hűtőközegnél...stb.
...ami alapján a motorvezérlő kivezérel a ventilátor motornak.

Mivel a motorvezerlo biztos jo igy mar csak a kabelek maradtak! Vagy rosszul gondolom?
Mert akkor jobbat nemtudok mint vegignezni a kabeleket aztan meglesem hatha van szakadt...
Tehat tuti hogy a biztositekon kivul akkor mas nem lehet mint kabelszakadas, nem?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #47454 Dátum: 2013.07.24 szerda, 15:15:11 »

A olajszűrő mellé most akcióban jár klímahűtő is.  vigyor3

Egyébként magában a tartájban is van egy szűrő, és Vik elmondása szerint nincs sok értelme a külön szűrőnek, inkább a cserét preferálja ő is.

Erről a xado cuccról sokat hallottam, lehet majd én is kipróbálom.
Tisztelt Fórumtárs!
Aki azt mondja, hogy a "tartályban is van egy szűrő"  akkor az még nem látott egy teljesen kiszerelt, üres szervo olaj tartályt. Ugyanis a tartály alján kb 2-2.5mm es áteresz furatokkal ellátott térelválasztó elem van nem pedig szűrő.(ez az áteresz lemez választja el egymástól a be-ki folyó ágat, a valós tágulási tértől, megjegyzem amikor elöszőr szét szereltem a rendszert én is azt hittem, hogy szűrő) Ha ezekkel a furatokkal ellátott fenéklemezt nevezzük szűrőnek akkor , homályosítsatok már fel afelől, hogy mit is szűr ez a "szűrő" wow1 wow1 wow1

A kilíma hűtővel való poénkodást meg időszerű lenne végre abba felejteni, mert nem gondolnám, hogy AndyA Fórumtárs szándákosan fúrta volna meg a klima hűtőt. Inkább meg kellene köszönnötök a köz érdekében tett, odaadó időt és fáradtságot nem kímélő segítségét. falbav falbav falbav
Tisztelettel László! worship    
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.24 szerda, 16:22:05 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #47455 Dátum: 2013.07.24 szerda, 17:37:22 »

...., homályosítsatok már fel afelől, hogy mit is szűr ez a "szűrő" wow1 wow1 wow1
Duna kavicsot, csak az ritkán kerül bele.  vigyor3  integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #47456 Dátum: 2013.07.24 szerda, 18:15:58 »

Na oke, de mikor toltottek vakuumprobazta a klimas valaki! Akkor zart volt a rendszer...en nem szivtam el belole!!
Hogy tunt el?

A ventilátorra mondtam...

Mivel a motorvezerlo biztos jo igy mar csak a kabelek maradtak! Vagy rosszul gondolom?
Mert akkor jobbat nemtudok mint vegignezni a kabeleket aztan meglesem hatha van szakadt...
Tehat tuti hogy a biztositekon kivul akkor mas nem lehet mint kabelszakadas, nem?

A venti vezérlőelektronikájában, ami a motorja mellett van esetleg megfőhetett valami, vagy nagynyomású oldali nyomáskapcsoló is rosszalkodhat, és nem tudja a PCM, hogy hűteni kéne.

Szerk: mondjuk az ugyanaz a nyomáskapcsoló, ami alapján utána le is tiltja a kompresszort. Kérdés tönkre tud-e úgy menni, hogy az alacsonyabb nyomáshoz tartozó kontaktja, az nem jó, a magasabbé meg igen.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.24 szerda, 18:19:09 írta tpmportal » Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #47457 Dátum: 2013.07.24 szerda, 18:22:14 »

Duna kavicsot, csak az ritkán kerül bele.  vigyor3  integet2
eljen eljen eljen
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #47458 Dátum: 2013.07.24 szerda, 19:16:40 »

A ventilátorra mondtam...

A venti vezérlőelektronikájában, ami a motorja mellett van esetleg megfőhetett valami, vagy nagynyomású oldali nyomáskapcsoló is rosszalkodhat, és nem tudja a PCM, hogy hűteni kéne.

Szerk: mondjuk az ugyanaz a nyomáskapcsoló, ami alapján utána le is tiltja a kompresszort. Kérdés tönkre tud-e úgy menni, hogy az alacsonyabb nyomáshoz tartozó kontaktja, az nem jó, a magasabbé meg igen.
Ma akármikor próbáltam kiválóan működik minden!
Nemtudom...egyáltalán nem értek hozzá!
Valamiért néha nem hűt!

De a klíma érzékeli azt hogy nem megy a venti?
Mert mikor jöttem a pályán akkor a venti nem ment viszont a hideg jött! Ahogy megálltam a kompresszor ki/be kapcsolt!!
Mert ha ez így van akkor kizárhatjuk azt, hogy nem tudja a PCM hogy hűteni kéne, nem?
Mert végülis megy a kompresszor, csak a venti nem indul!!

Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #47459 Dátum: 2013.07.24 szerda, 19:32:12 »

Ilyen a hangja mikor nem indul a venti:

https://www.youtube.com/watch?v=RcH6bszM3UM
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #47460 Dátum: 2013.07.24 szerda, 19:39:18 »

Ma akármikor próbáltam kiválóan működik minden!
Nemtudom...egyáltalán nem értek hozzá!
Valamiért néha nem hűt!

De a klíma érzékeli azt hogy nem megy a venti?
Mert mikor jöttem a pályán akkor a venti nem ment viszont a hideg jött! Ahogy megálltam a kompresszor ki/be kapcsolt!!
Mert ha ez így van akkor kizárhatjuk azt, hogy nem tudja a PCM hogy hűteni kéne, nem?
Mert végülis megy a kompresszor, csak a venti nem indul!!



A nagynyomású oldalon van egy nyomáskapcsoló, ami egy bizonyos nyomás felett azt mondja a PCM-nek (lehet, hogy ezt több fokozatban is), hogy indítsa a ventilátort, egy másik nyomásérték felett pedig azt, hogy túl nagy a nyomás, és le kell állítani a kompresszort.

Miközben mész a menetszél hűti a klímahűtőt, nem kell a ventilátornak mennie. Amikor megállsz, és nem indul a ventilátor, akkor elkezd felmelegedni a rendszer, és a nagynyomású oldalon akkora lesz a nyomás, hogy leállítja a kompresszort. Aztán ahogy lecsökken a nyomás, újra indítja, majd megint nagy lesz a nyomás, és leállítja, stb, stb...

Lehet ventilátorban valami kuka (motor vagy az elektronikája), vagy vezeték, vagy a nyomáskapcsoló nem adja azt a jelet, hogy indítani kéne a ventilátort, meg biztos más is.

Ismerem mit csinál ilyenkor, mert kb két hete nekem is megfőtt a ventilátor, és ugyanígy állás közben ki-be kapcsolt, menet közben meg jó volt,
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #47461 Dátum: 2013.07.24 szerda, 19:44:01 »

A nagynyomású oldalon van egy nyomáskapcsoló, ami egy bizonyos nyomás felett azt mondja a PCM-nek (lehet, hogy ezt több fokozatban is), hogy indítsa a ventilátort, egy másik nyomásérték felett pedig azt, hogy túl nagy a nyomás, és le kell állítani a kompresszort.

Miközben mész a menetszél hűti a klímahűtőt, nem kell a ventilátornak mennie. Amikor megállsz, és nem indul a ventilátor, akkor elkezd felmelegedni a rendszer, és a nagynyomású oldalon akkora lesz a nyomás, hogy leállítja a kompresszort. Aztán ahogy lecsökken a nyomás, újra indítja, majd megint nagy lesz a nyomás, és leállítja, stb, stb...

Lehet ventilátorban valami kuka (motor vagy az elektronikája), vagy vezeték, vagy a nyomáskapcsoló nem adja azt a jelet, hogy indítani kéne a ventilátort, meg biztos más is.

Ismerem mit csinál ilyenkor, mert kb két hete nekem is megfőtt a ventilátor, és ugyanígy állás közben ki-be kapcsolt, menet közben meg jó volt,
Akkor ilyen nyomáskapcsolót kellene cserélnem?
Gondolom olcsóbb mint a ventillátor csere...bár az most pl. megy!

De köszönöm a leírást így mindent értek  worship

Az előbb linkeltem egy videót, pont az van amit leírtál!!
Csak azt nem értem, akkor néha jó jelet ad a nyomáskapcsoló??
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #47462 Dátum: 2013.07.24 szerda, 19:49:27 »

Akkor ilyen nyomáskapcsolót kellene cserélnem?
Gondolom olcsóbb mint a ventillátor csere...bár az most pl. megy!

De köszönöm a leírást így mindent értek  worship

Az előbb linkeltem egy videót, pont az van amit leírtál!!
Csak azt nem értem, akkor néha jó jelet ad a nyomáskapcsoló??

Inkább mondanám, hogy a venti halt be, találomra ne kezdj nyomáskapcsolót cserélni, lehet azt mérni, hogy zárja-e a kontaktjait, meg azt is, hogy a PCM kivezérel-e valamit a ventilátorra (bár ehhez szerintem szkóp kell, mert azt hiszem PWM jelet ad a venti elektronikájának).
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #47463 Dátum: 2013.07.24 szerda, 19:52:47 »

Inkább mondanám, hogy a venti halt be, találomra ne kezdj nyomáskapcsolót cserélni, lehet azt mérni, hogy zárja-e a kontaktjait, meg azt is, hogy a PCM kivezérel-e valamit a ventilátorra (bár ehhez szerintem szkóp kell, mert azt hiszem PWM jelet ad a venti elektronikájának).
Annak örülök ha beszart...akkor ígymarad!

De ha beszart akkor hogyhogy indul néha?
Ki tudom valahogy próbálni? Nem lehet ennek valamit kapcsolni hogy elinduljon?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #47464 Dátum: 2013.07.24 szerda, 20:03:27 »

Annak örülök ha beszart...akkor ígymarad!

De ha beszart akkor hogyhogy indul néha?
Ki tudom valahogy próbálni? Nem lehet ennek valamit kapcsolni hogy elinduljon?

Nem sz@rt be teljesen, csak úgy kicsit  eplus2

Ha végülis a venti a hibás, akkor szerintem inkább cseréld (akár bontottra), egy dugóban ezt a motort is meg lehet főzni, ha nincs ventilátor.
Naplózva
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #47465 Dátum: 2013.07.24 szerda, 20:23:31 »

Győr körül nincs valakinek bal hátsó futóműve eladó?Az enyémben a szilent csavar kihúzta a menetet magával?
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #47466 Dátum: 2013.07.24 szerda, 20:38:29 »

Győr körül nincs valakinek bal hátsó futóműve eladó?Az enyémben a szilent csavar kihúzta a menetet magával?
Bal hátsó tengelycsonkra gondolok(csapágy nélkül).Ilyen kéne..

https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80210000-hatso-futomu-alkatreszek/80210096-hatso-tengelycsonk/3092-hatso-tengelycsonk-ford-mondeo-2000-2007-4-vagy-5-ajtos-jobb
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #47467 Dátum: 2013.07.24 szerda, 21:12:57 »


Szia, győri Cromax?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #47468 Dátum: 2013.07.24 szerda, 21:18:37 »

Szia, győri Cromax?
Ott semmi nincs polcon csak olaj meg szűrő.Még a héten kellene.köszi
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #47469 Dátum: 2013.07.24 szerda, 21:33:12 »

Urak,
2006 MK3 2.2 TDCi Ghia.
nincs benne tempomat.
utólag beleszerelheto a gyári mindenféle szivas nélkül?
csinált már vki ilyet?
tudtok vkit, aki kulcsrakeszen beszereli? Ekkor sacc/kb mennyibe kerül?

thx
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #47470 Dátum: 2013.07.24 szerda, 21:37:44 »

Urak,
2006 MK3 2.2 TDCi Ghia.
nincs benne tempomat.
utólag beleszerelheto a gyári mindenféle szivas nélkül?
csinált már vki ilyet?
tudtok vkit, aki kulcsrakeszen beszereli? Ekkor sacc/kb mennyibe kerül?

thx
Vik beszereli!
Valószínű Ghia-ba sokkal egyszerübb mint a rosszabb felszereltségűekbe!

Nekem talán 30eFt-ot mondott anyagköltséggel!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #47471 Dátum: 2013.07.24 szerda, 21:39:10 »

Ott semmi nincs polcon csak olaj meg szűrő.Még a héten kellene.köszi

Szerintem ha holnap reggel bemész és megrendeled, lehet még aznap, de másnapra tuti ott lesz.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #47472 Dátum: 2013.07.24 szerda, 22:14:52 »

Annak örülök ha beszart...akkor ígymarad!

De ha beszart akkor hogyhogy indul néha?
Ki tudom valahogy próbálni? Nem lehet ennek valamit kapcsolni hogy elinduljon?
Nekem is ez volt pont a tünet,venti csere lett belőle,azóta tökéletes.
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47473 Dátum: 2013.07.24 szerda, 22:18:35 »

Annak örülök ha beszart...akkor ígymarad!

De ha beszart akkor hogyhogy indul néha?
Ki tudom valahogy próbálni? Nem lehet ennek valamit kapcsolni hogy elinduljon?

Megfelelő diagnosztikai géppel lehet működtetni a ventilátort. Ha ki van vezérelve és nem megy, akkor nagy valószínűséggel hibás.
Feltételezve, hogy test és tápfeszültség ellátási hiba nincs, valamint vezérlő szál szakadás és/vagy kontakt hiba sincs.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #47474 Dátum: 2013.07.24 szerda, 22:29:38 »

Urak,
2006 MK3 2.2 TDCi Ghia.
nincs benne tempomat.
utólag beleszerelheto a gyári mindenféle szivas nélkül?
csinált már vki ilyet?
tudtok vkit, aki kulcsrakeszen beszereli? Ekkor sacc/kb mennyibe kerül?

thx

Egedted az ismerősnek, hogy ilyen fost vegyen?

Egyébként tempomatra a egegszerűbb meoldás:

http://aprod.hu/hirdetes/kismeretu-egesz-es-fel-tegla-meg-mehet-lejebb-IDB6B5.html

 eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #47475 Dátum: 2013.07.24 szerda, 22:32:23 »

Vik beszereli!
Valószínű Ghia-ba sokkal egyszerübb mint a rosszabb felszereltségűekbe!
Nekem talán 30eFt-ot mondott anyagköltséggel!
Szia! Nekem is egy éve néha ment a venti, néha nem. Először én is vezérlésben gondolkodtam, de sokkal egyszerűbb volt a hiba oka. A bronzkefe/szénkefe kopott el a ventiben. Egy szénkefésnél vettem kb akkora keféket amekkora abba való, belefaragtam és azóta tökéletesen működik. (Kb egy éve.) A ventillátor kiszerelése majdnem tovább tartott mint a szénkefék cseréje. Egyszerűnek tűnik, akinek van benne gyakorlata, de marha macerás volt kiforgatni.
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #47476 Dátum: 2013.07.24 szerda, 22:32:34 »

Megfelelő diagnosztikai géppel lehet működtetni a ventilátort. Ha ki van vezérelve és nem megy, akkor nagy valószínűséggel hibás.
Feltételezve, hogy test és tápfeszültség ellátási hiba nincs, valamint vezérlő szál szakadás és/vagy kontakt hiba sincs.
Amúgy az ilyen kontakt hibát meg szálszakadást azzal a feszültségmérő cuccal is ki lehet mérni, nem?  vigyor3

Lehet hülye kérdés de mintha láttam volna már ilyet valahol valamikor!

Mert én nagyon reménykedem, hogy nyomáskapcsoló vagy szálszakadás...

Ez a ventilátor maximum az állásában mehetett tönkre, mert túl sokat nem használtam!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #47477 Dátum: 2013.07.24 szerda, 22:32:43 »

Egedted az ismerősnek, hogy ilyen fost vegyen?

Egyébként tempomatra a egegszerűbb meoldás:

http://aprod.hu/hirdetes/kismeretu-egesz-es-fel-tegla-meg-mehet-lejebb-IDB6B5.html

 eplus2

:taps:Faternak is ilyen volt a KAMA3-ba nyes
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #47478 Dátum: 2013.07.24 szerda, 22:33:57 »

Szia! Nekem is egy éve néha ment a venti, néha nem. Először én is vezérlésben gondolkodtam, de sokkal egyszerűbb volt a hiba oka. A bronzkefe/szénkefe kopott el a ventiben. Egy szénkefésnél vettem kb akkora keféket amekkora abba való, belefaragtam és azóta tökéletesen működik. (Kb egy éve.) A ventillátor kiszerelése majdnem tovább tartott mint a szénkefék cseréje. Egyszerűnek tűnik, akinek van benne gyakorlata, de marha macerás volt kiforgatni.

MEnnyire borzasztó? Mit kell hozzá megbontani? Megköszönnék egy felületes leírást, hogy kb. hogy kezdjem! Megpróbálnám hátha nekem is csak ennyi a baja  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #47479 Dátum: 2013.07.24 szerda, 22:38:07 »

Amúgy az ilyen kontakt hibát meg szálszakadást azzal a feszültségmérő cuccal is ki lehet mérni, nem?  vigyor3

Lehet hülye kérdés de mintha láttam volna már ilyet valahol valamikor!

Mert én nagyon reménykedem, hogy nyomáskapcsoló vagy szálszakadás...

Ez a ventilátor maximum az állásában mehetett tönkre, mert túl sokat nem használtam!
A venti motorról csati le, direktbe adjatok villanyt ,egyből kiderül ,nekem 1 villamossági szerelő ezt nézte meg legelöször ott volt a hiba ,nem indult a motor.  
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #47480 Dátum: 2013.07.24 szerda, 22:40:44 »

Szia! Nekem is egy éve néha ment a venti, néha nem. Először én is vezérlésben gondolkodtam, de sokkal egyszerűbb volt a hiba oka. A bronzkefe/szénkefe kopott el a ventiben. Egy szénkefésnél vettem kb akkora keféket amekkora abba való, belefaragtam és azóta tökéletesen működik. (Kb egy éve.) A ventillátor kiszerelése majdnem tovább tartott mint a szénkefék cseréje. Egyszerűnek tűnik, akinek van benne gyakorlata, de marha macerás volt kiforgatni.

Nem is rossz ötlet,motor könnyen szét jön?
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #47481 Dátum: 2013.07.24 szerda, 22:50:59 »

Nem is rossz ötlet,motor könnyen szét jön?
Igen. Kis fémkarmokat kell óvatosan fogóval összehajtani, és lehúz. Sok benne a por: A végén meg vissza és a kis fémkörmöket visszahajtottam.
Mire eljutottam eddig, addigra a Focusba áttettem a vezérlést, ami ott tökéletes volt. Végiggondoltam, hogy hol lehet kábelszakadásom. Persze megvettem egy használt ventit is, amivel tökéletesen működött. Marhára zavart, hogy egy egyszerű 12V motorban mi mehetett tönkre. Mivel megvolt a működő venti, így nem volt lutri, így szétszedtem a hibásat, de nagyon könnyűnek bizonyult a feladat. Ha jól emlékszem csak annyi volt, hogy a szénkefék kábeleit beforrasztottam. Gyárilag, az egy pötty hegesztéssel van odatéve.
Érdekes az volt, hogy a hibás ventire 12V adtam néha ment, néha nem. Vsz határon volt a szénkefekopás! Mindenesetre működik, és nem is kerül annyiba, mint egy használt, vagy egy új ventillátor.
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #47482 Dátum: 2013.07.24 szerda, 22:52:43 »

Igen. Kis fémkarmokat kell óvatosan fogóval összehajtani, és lehúz. Sok benne a por: A végén meg vissza és a kis fémkörmöket visszahajtottam.
Mire eljutottam eddig, addigra a Focusba áttettem a vezérlést, ami ott tökéletes volt. Végiggondoltam, hogy hol lehet kábelszakadásom. Persze megvettem egy használt ventit is, amivel tökéletesen működött. Marhára zavart, hogy egy egyszerű 12V motorban mi mehetett tönkre. Mivel megvolt a működő venti, így nem volt lutri, így szétszedtem a hibásat, de nagyon könnyűnek bizonyult a feladat. Ha jól emlékszem csak annyi volt, hogy a szénkefék kábeleit beforrasztottam. Gyárilag, az egy pötty hegesztéssel van odatéve.
Érdekes az volt, hogy a hibás ventire 12V adtam néha ment, néha nem. Vsz határon volt a szénkefekopás! Mindenesetre működik, és nem is kerül annyiba, mint egy használt, vagy egy új ventillátor.
Köszönöm a leirást, ha lesz 1 kis időm szétszedem én is.
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #47483 Dátum: 2013.07.24 szerda, 23:03:09 »

Köszönöm a leirást, ha lesz 1 kis időm szétszedem én is.
A telken megvan a tartalék szénkefe, amit vettem. Lemérem neked hétfőn, hogy mekkora, mert ha szétszedi az ember, akkor biztos, hogy ki is cseréli.
Ami méretet írok majd, azt vágtam ketté, utána már csak az egyik élet kellett kicsit legömbölyíteni.
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #47484 Dátum: 2013.07.24 szerda, 23:05:09 »

A telken megvan a tartalék szénkefe, amit vettem. Lemérem neked hétfőn, hogy mekkora, mert ha szétszedi az ember, akkor biztos, hogy ki is cseréli.
Ami méretet írok majd, azt vágtam ketté, utána már csak az egyik élet kellett kicsit legömbölyíteni.
Előre is köszönöm. worship
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #47485 Dátum: 2013.07.24 szerda, 23:10:24 »

Egedted az ismerősnek, hogy ilyen fost vegyen?

Egyébként tempomatra a egegszerűbb meoldás:

http://aprod.hu/hirdetes/kismeretu-egesz-es-fel-tegla-meg-mehet-lejebb-IDB6B5.html

 eplus2


egyszerűen nem találtunk most más megbízható kocsit 1.8 környékén, ami megy is, meg jól is fogyaszt.. Ha tudsz ilyet, érdekel.
Vagy, add el a 4es viragladat! Komolyan! (tesomeknak keresgelunk kocsit)
Ha eladod, küldj mailt (1.8 felett is lehet, csak jó legyen)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #47486 Dátum: 2013.07.24 szerda, 23:17:24 »

egyszerűen nem találtunk most más megbízható kocsit 1.8 környékén, ami megy is, meg jól is fogyaszt.. Ha tudsz ilyet, érdekel.
Vagy, add el a 4es viragladat! Komolyan! (tesomeknak keresgelunk kocsit)
Ha eladod, küldj mailt (1.8 felett is lehet, csak jó legyen)


Az ha eladásra kerül az itteniek elővásrlási joggal élhetnek... De felrakattam rá a nyári gumikat, mentem vele, és affelé próbálom terelgetni a dolgokat, hogy asszony kezelésébe kerüljön...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #47487 Dátum: 2013.07.26 péntek, 08:16:41 »

szasztok,

nemrég vásárolt mondeomon az egyik első lámpáról hiányzik a helyzetjelző izzo "dugója/kupakja".
valakinek valami 5lete, hogy hol tudok ilyet szerezni? Helyileg Del-Pesten lenne szamomra a legkozelebb.

koszi.

udv,
g6b0r
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #47488 Dátum: 2013.07.26 péntek, 08:19:28 »

szasztok,

nemrég vásárolt mondeomon az egyik első lámpáról hiányzik a helyzetjelző izzo "dugója/kupakja".
valakinek valami 5lete, hogy hol tudok ilyet szerezni? Helyileg Del-Pesten lenne szamomra a legkozelebb.

koszi.

udv,
g6b0r

mk2? (nem az autó) Ha dél-pest, akkor próbáld meg a Méta u.-ban a ford bontóban.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #47489 Dátum: 2013.07.26 péntek, 09:10:00 »

szasztok,

nemrég vásárolt mondeomon az egyik első lámpáról hiányzik a helyzetjelző izzo "dugója/kupakja".
valakinek valami 5lete, hogy hol tudok ilyet szerezni? Helyileg Del-Pesten lenne szamomra a legkozelebb.

koszi.

udv,
g6b0r
Írd be az autód adatait a profilodnál. Dél-Pesten merre laksz?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #47490 Dátum: 2013.07.26 péntek, 09:15:26 »

mk2? (nem az autó) Ha dél-pest, akkor próbáld meg a Méta u.-ban a ford bontóban.

igazan koszonom!
az mk2 a bonto neve? (bocs, de nem ertem mire gondoltal)
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #47491 Dátum: 2013.07.26 péntek, 09:20:18 »

igazan koszonom!
az mk2 a bonto neve? (bocs, de nem ertem mire gondoltal)

Nem, mk2 az egyik fórumtársunk neve, aki angol autókat bont. Ha tőle akarsz érdeklődni, akkor telefonon hívd, ne itt üzengess neki, mert ide elég ritkán jár az utóbbi időben. Telefonon meg azonnal kapsz választ.
Naplózva
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #47492 Dátum: 2013.07.26 péntek, 10:33:31 »

Nem, mk2 az egyik fórumtársunk neve, aki angol autókat bont. Ha tőle akarsz érdeklődni, akkor telefonon hívd, ne itt üzengess neki, mert ide elég ritkán jár az utóbbi időben. Telefonon meg azonnal kapsz választ.

koszi!
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
jaxi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 200


E-mail
« Új hozzászólás #47493 Dátum: 2013.07.26 péntek, 12:22:33 »

                                           Tisztelt fórumtársak!
           Kanyarodásnál nyekereg a szervó,a kormányon is lehet érezni.
           Mi lehet a hiba oka,behal a szervó, vagy csak az olajat kell lecserélni?
     Üdv Jaxi   
Naplózva

MK-III TDCI 2.0 115LE  2004 kombi EGR OFF by Ervin
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47494 Dátum: 2013.07.26 péntek, 12:24:08 »

                                          Tisztelt fórumtársak!
           Kanyarodásnál nyekereg a szervó,a kormányon is lehet érezni.
           Mi lehet a hiba oka,behal a szervó, vagy csak az olajat kell lecserélni?
     Üdv Jaxi  

Első körben cserélj szervó olajat (olcsóbb és hátha...., bár nem hiszem a tünetmentes javulást), de azért készülj fel a szivattyú cserére is.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
jaxi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 200


E-mail
« Új hozzászólás #47495 Dátum: 2013.07.26 péntek, 13:17:12 »

Első körben cserélj szervó olajat (olcsóbb és hátha...., bár nem hiszem a tünetmentes javulást), de azért készülj fel a szivattyú cserére is.....
                   Milyen olajat vegyek bele átmosni,és milyennel kell feltölteni? 
Naplózva

MK-III TDCI 2.0 115LE  2004 kombi EGR OFF by Ervin
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #47496 Dátum: 2013.07.26 péntek, 13:42:19 »

Mk3ba a gyári szögletes sony az szabvány 2din, ugye?
Milyen androidos fejegyseget lehet ennek a helyére berakni, ami kompatibilis az autóval?
Mire guglizzak? Esetleg link is jöhet.
(láttam már vmi kivehető tablagepes kutyut is, az milyen?)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #47497 Dátum: 2013.07.26 péntek, 13:46:13 »

(láttam már vmi kivehető tablagepes kutyut is, az milyen?)
Volna pénzem, kipróbálnám. Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #47498 Dátum: 2013.07.26 péntek, 14:10:21 »

Mk3ba a gyári szögletes sony az szabvány 2din, ugye?
Milyen androidos fejegyseget lehet ennek a helyére berakni, ami kompatibilis az autóval?
Mire guglizzak? Esetleg link is jöhet.
(láttam már vmi kivehető tablagepes kutyut is, az milyen?)
Nem lehet csak úgy, kell hozzá 2din keret azokhoz az univerzális taknyokhoz!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Domeeno
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #47499 Dátum: 2013.07.26 péntek, 15:03:43 »

Nem lehet csak úgy, kell hozzá 2din keret azokhoz az univerzális taknyokhoz!

Azért megtudnám szokni a 6000 CD helyett...  hehe hehe

"2DIN navigáció-multimédia állomás natív ANDROID rendszerrel, HD ( 800x480 pixel ) kijelzővel, beépített navigációval ( Google online és más offline alkalmazásokkal is használható ) Bluetooth kihangosítóval ( telefonkönyv támogatás, A2DP zenehallgatás ), DVD/CD/MP3 lejátszóval, RDS tunerrel, opcionális tolató kamera bemenettel, AUX kép és hang bemenettel a magyarországi MPEG-4 földfelszíni sugárzású televízió adás vételéhez szükséges DVB-T tunerekhez, kormány távirányítás vezérlés ( CAN-BUS járművekhez adapter szükséges ), USB/SD/iPod/iPhone lejátszás, hátsó USB port 3G modemekhez, WIFI adapter a csomagban, teljes Internet elérés a gépkocsiból, közösségi oldalak és videó megosztók ( Facebook, Youtube ), bármely Android alkalmazás letöltése a Market/Play áruházból, Gmail és email kezelés, magyar billentyűzet, Traffipaxjelző alkalmazás, hátsó szórakoztatási zóna bemenet választás ( fejtámla vagy tető monitorok számára ), fényszenzor bemenet éjszakai vezetéshez, Viber és Skype internetes beszélgetés támogatás, subwoofer kimenet ( LPF és szint szabályzás ) RCA kimenetek további rendszer bővítéshez, MKV lejátszás, Divx, Xvid, H.264/Mpeg4, feliratok letöltése az Internetről , ISO csatlakozó, Cortex A8 1GHz ARM Processor "
Naplózva

2005 Mondeo 2.2 TDCi  155LE, 6 gang, Titanium-X
Oldalak: 1 ... 943 944 945 946 947 948 949 [950] 951 952 953 954 955 956 957 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.154 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.