Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.04 hétfő, 22:44:00 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 [1074] 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21718870 alkalommal)
0 Felhasználó és 92 vendég van a témában
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #53650 Dátum: 2014.03.19 szerda, 21:40:49 »

190e van benne.A két olaj fogyása között észrevehető különbség van.Ne úgy érts,hogy rá kellett tölteni két olajcsere közt.
Az baj,mert a TDCI nem szokta enni az olajat.Amúgy nekem csere között ugyan ott van a max-on.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #53651 Dátum: 2014.03.19 szerda, 21:43:33 »

2007.04.-havi,egy generátor felújítás volt eddig.Csak az olajcserék,váltóban olaj cserélve,generátor szabadonfutósítás,186e-nél cseréltem féktárcsát+betétet elől,167e-nél hátul betétet. 20e km-rel vettem 2009-ben de mellette volt egy Fiestám amivel dolgoztam és ez volt a családi kocsi.De a Fiesta eladódott mert már kicsit sokaltam benne a km-t(380e)és így most ez a melós és családi kocsi is. 200e km-nél cserélem a szíjhajtásokat,főtengelyszíjtárcsát,vízpumpát,termosztátokat,szervóolajat,lesz egy EGR+szívócsonk puccergálás,stb.
Én nem tudom mért kell valamit azért cserélni mert 200e km van a kocsiban és jó!!!! wave :wave:Mért nem akkor mikor rossz valami.Azért mert ez valahol levan írva.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #53652 Dátum: 2014.03.19 szerda, 21:44:52 »

eccer láttam eddig sarga motorolajat dizelbe. Nivopalcat kihuzva persze. Ervinnek volt 1 hihetetlen keveset evő tddi-je és nem hittem el amit latok, de nem volt fekete benne az olaj.

Nekem sem szokott csak 4-5 ezer után "sötétedni".....de mikor leengedem (10 ezer után) akkor sem korom fekete.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
TSPORT
Vendég
« Új hozzászólás #53653 Dátum: 2014.03.19 szerda, 21:54:04 »

Az baj,mert a TDCI nem szokta enni az olajat.Amúgy nekem csere között ugyan ott van a max-on.
A Ford Formula SD-ből fogyott a Castrol Edge-ből nem.
Naplózva
TSPORT
Vendég
« Új hozzászólás #53654 Dátum: 2014.03.19 szerda, 21:54:53 »

Én nem tudom mért kell valamit azért cserélni mert 200e km van a kocsiban és jó!!!! wave :wave:Mért nem akkor mikor rossz valami.Azért mert ez valahol levan írva.
TMK    smile
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.19 szerda, 21:56:55 írta TSPORT » Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #53655 Dátum: 2014.03.19 szerda, 22:05:12 »

TMK    smile
Huh??
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #53656 Dátum: 2014.03.19 szerda, 22:08:28 »

Huh??

Tervszerű Megelőző Karbantartás.  Wink  Legalábbis én így tudom....
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
TSPORT
Vendég
« Új hozzászólás #53657 Dátum: 2014.03.19 szerda, 22:12:21 »

Tervszerű Megelőző Karbantartás.  Wink  Legalábbis én így tudom....
Éstudjaéstudja!   Grin
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #53658 Dátum: 2014.03.19 szerda, 22:14:44 »

Tervszerű Megelőző Karbantartás.  Wink  Legalábbis én így tudom....
nem is kötekedő módban kérdeztem.Amúgy ez még mindig jobb mint mikor a hoszzú listával leadják javítani a kocsit!!!! eljen
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TSPORT
Vendég
« Új hozzászólás #53659 Dátum: 2014.03.19 szerda, 22:37:51 »

nem is kötekedő módban kérdeztem.Amúgy ez még mindig jobb mint mikor a hoszzú listával leadják javítani a kocsit!!!! eljen
Minden nap használom az autót,ezzel dolgozom,ha áll az nekem kiesés a pénzkeresetből.  Sad  Nyugodtabban indulok el ha tudom,hogy Én megtettem a tőlem telhetőt.
Pl.:Nem voltam túlzottan nyugodt mikor lehasalt generátorral gurultam Bpre Csornáról úgy,hogy ott már egyszer bikázva indult el.Bicskénél már a mutatók feküdtek. A M1-M7 bevezetőn állt meg az Agip kútnál. A barim lejött Törökbálintról,hozott egy aksit..röff és föl hozzá a műhelybe kb délután 5-kor este 10-kor engedtem le az emelőt és gurultam haza pestre úgy,hogy Dorogról hoztunk generátort.Másnap dolgozott a kocsesz! A villamoságis haver azt mondta hozzam oda hozzá 4 nap múlva. Mondtam neki,hogy-Pajti ennek legkésőbb holnap mennie kell!
Amiket leírtam azok a cserével megelőzhető bajok. A generátor nem volt az... Undecided
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.19 szerda, 22:45:16 írta TSPORT » Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #53660 Dátum: 2014.03.19 szerda, 23:01:31 »

Minden nap használom az autót,ezzel dolgozom,ha áll az nekem kiesés a pénzkeresetből.  Sad  Nyugodtabban indulok el ha tudom,hogy Én megtettem a tőlem telhetőt.
Pl.:Nem voltam túlzottan nyugodt mikor lehasalt generátorral gurultam Bpre Csornáról úgy,hogy ott már egyszer bikázva indult el.Bicskénél már a mutatók feküdtek. A M1-M7 bevezetőn állt meg az Agip kútnál. A barim lejött Törökbálintról,hozott egy aksit..röff és föl hozzá a műhelybe kb délután 5-kor este 10-kor engedtem le az emelőt és gurultam haza pestre úgy,hogy Dorogról hoztunk generátort.Másnap dolgozott a kocsesz! A villamoságis haver azt mondta hozzam oda hozzá 4 nap múlva. Mondtam neki,hogy-Pajti ennek legkésőbb holnap mennie kell!
Amiket leírtam azok a cserével megelőzhető bajok. A generátor nem volt az... Undecided
Jogos. eljen
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #53661 Dátum: 2014.03.19 szerda, 23:19:07 »

köszönöm a válaszokat

mivel ma sem indult, ezért kivontattam egy röpke fél óra alatt...
ha cserélni kell majd az önindítót, akkor elég az "Eu. import" 35 ezerért, vagy érdemesebb áldozni az "Eredeti Ford"-ra 65-ért?? (amúgy cromaxnál mit jelent a cseredarab? beiszem a *** régimet, és beszámítják 26 ezerért??)

köszi szépen

J

Annyiszor szó esett már róla.
A főtengely mindegy mitől kezd el forogni, meghajtja az olajszivattyút és máris van olajnyomás. A vezérműlánc egyébként sem olyan laza, hogy feszítés nélkül át tudjon ugorni.
A betolás/behúzással akkor lehet probléma, ha idétlenül csinálják. Rángatják, cibálják, dobálják rá a kuplungot nem megfelelő fokozatban....sebességben.....visszagurul, visszafele kezd el forogni a motor.
Ez mind emberi tényező.

A gyártók természetesen azt mondják ne csináld. Ezzel sok mindent kivédenek, megpróbálnak megelőzni....
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #53662 Dátum: 2014.03.19 szerda, 23:23:15 »

köszönöm a válaszokat

mivel ma sem indult, ezért kivontattam egy röpke fél óra alatt...
ha cserélni kell majd az önindítót, akkor elég az "Eu. import" 35 ezerért, vagy érdemesebb áldozni az "Eredeti Ford"-ra 65-ért?? (amúgy cromaxnál mit jelent a cseredarab? beiszem a *** régimet, és beszámítják 26 ezerért??)

köszi szépen

J

Igen ilyesmit jelent,de nem biztos,hogy beszámítják plusszba ahogy gondolod,mert van olyan is amikor ez már benne van az árban csak lekell adni a cserét.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #53663 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 07:15:13 »

Tisztelt László!
Nekem ez az olaj bevált másik dízel autóimnál is,az árban sincs különbség amennyiért beszerzem.Üzemanyagszűrőt minden olajcserekor cserélek ami 2-3 havonta történik. 
eljen eljen eljen
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #53664 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 07:24:50 »

köszönöm a válaszokat

mivel ma sem indult, ezért kivontattam egy röpke fél óra alatt...
ha cserélni kell majd az önindítót, akkor elég az "Eu. import" 35 ezerért, vagy érdemesebb áldozni az "Eredeti Ford"-ra 65-ért?? (amúgy cromaxnál mit jelent a cseredarab? beiszem a *** régimet, és beszámítják 26 ezerért??)

köszi szépen

J


Kérdezd meg, mennyi a Kertész utcában egy felújított cseredarab, amit a sajátodért kapsz. Minőségre nem lesz rosszabb, de sejthetően mindkettőnél jóval olcsóbb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #53665 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 07:26:55 »

Igen ilyesmit jelent,de nem biztos,hogy beszámítják plusszba ahogy gondolod,mert van olyan is amikor ez már benne van az árban csak lekell adni a cserét.

Ez az ú.n. cserefeláras tétel. A rossz darabot visszaveszik és felújítják, majd újra eladják. Cserébe amit kapsz, az olcsóbb valamivel (illetve ki kell fizesd a cserefelárat is pluszban, ha nem akarod leadni a kiszerelt darabodat).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #53666 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 08:35:35 »

köszönöm a válaszokat

mivel ma sem indult, ezért kivontattam egy röpke fél óra alatt...
ha cserélni kell majd az önindítót, akkor elég az "Eu. import" 35 ezerért, vagy érdemesebb áldozni az "Eredeti Ford"-ra 65-ért?? (amúgy cromaxnál mit jelent a cseredarab? beiszem a *** régimet, és beszámítják 26 ezerért??)

köszi szépen

J

Tisztelt Fórumtárs!
Halgass AndyA-ra. Én is azt mondom ez a legbiztosabb és valószínűleg a legolcsóbb garanciális megoldás, ami 6 hónap. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #53667 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 11:20:11 »

Érdeklődnék hogy tud e valaki olyan megoldást nappali menetfényre, ami a meglévő világítások átalakításával megoldható. Esetleg izzó csere? vagy nem tudom.
1 biztos nem szeretnék ilyen nappali menetfény sz..rt felszerelni, mert nem tetszik!!   nyes Köszönöm a válaszokat
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26673


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #53668 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 11:21:20 »

Érdeklődnék hogy tud e valaki olyan megoldást nappali menetfényre, ami a meglévő világítások átalakításával megoldható. Esetleg izzó csere? vagy nem tudom.
1 biztos nem szeretnék ilyen nappali menetfény sz..rt felszerelni, mert nem tetszik!!   nyes Köszönöm a válaszokat

Választhatsz:

1. szabálytalan leszel és valamit mókolsz
2. felszerelsz egy utólagost szabályosan
3. nem csinálsz semmit.

 vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #53669 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 11:42:14 »

Választhatsz:

1. szabálytalan leszel és valamit mókolsz
2. felszerelsz egy utólagost szabályosan
3. nem csinálsz semmit.

 vigyor3

olyan verzió is szabálytalan, ha egy RL meg Exx jelű lámpastestet pl a ködlámpába beszereljük?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #53670 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 11:45:42 »

Választhatsz:

1. szabálytalan leszel és valamit mókolsz
2. felszerelsz egy utólagost szabályosan
3. nem csinálsz semmit.

 vigyor3

4. gyári DRL relét berakni és gyújtásra kapcsolja a villanyt
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #53671 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 11:48:15 »

olyan verzió is szabálytalan, ha egy RL meg Exx jelű lámpastestet pl a ködlámpába beszereljük?

ez a ködlámpás dolog érdekel engem is:D mert az láttam, hogy vannak ilyen menetfényes ködlámpák. csak nem tudom azok milyen elven működnek.
2 izzó van benne?? vagy egybe épített 2:D
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #53672 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 11:57:56 »

ez a ködlámpás dolog érdekel engem is:D mert az láttam, hogy vannak ilyen menetfényes ködlámpák. csak nem tudom azok milyen elven működnek.
2 izzó van benne?? vagy egybe épített 2:D

Aliexpressen láttam olyan kerek formájú drl-t, ami méretben kb akkora, mint a ködlámpa foncsor része. Gondoltam kivágom a foncsort, és oda építem be a drl-t. A gyári ködlámpa amúgy sem ér egy kalap semmit sem.
Naplózva
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #53673 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:00:55 »

4. gyári DRL relét berakni és gyújtásra kapcsolja a villanyt

itt arra gondolsz, hogy relé berak.  gyújtáskapcsoló kapcsol -- relé meghúz -- tompított világít. ??,  mert így kb én is kapcsolgathatom nem igaz?  vigyor3
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #53674 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:03:34 »

4. gyári DRL relét berakni és gyújtásra kapcsolja a villanyt

Én pont azt szeretném, hogy a xenonomat nem kelljen ész nélkül nappal is használnom. Olyan jó dolog az automata fényszenzor, végre használhatnám arra amire kitalálták.
Naplózva
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #53675 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:05:24 »

Aliexpressen láttam olyan kerek formájú drl-t, ami méretben kb akkora, mint a ködlámpa foncsor része. Gondoltam kivágom a foncsort, és oda építem be a drl-t. A gyári ködlámpa amúgy sem ér egy kalap semmit sem.

ez talán olyan izzó nem? http://www.aliexpress.com/item/2pcs-Pair-7440-3156-1156-10w-high-bright-5630-LED-Yellow-Amber-12V-14V-turn-signal/1690058837.html?s=p
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #53676 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:10:26 »

Nem, nem izzó, komplett lámpa

ilyesmi:
http://www.aliexpress.com/item/12V-2-4W-LED-DAY-TIME-RUNNING-LIGHT/509921885.html
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #53677 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:37:18 »

Választhatsz:

1. szabálytalan leszel és valamit mókolsz
2. felszerelsz egy utólagost szabályosan
3. nem csinálsz semmit.

 vigyor3

Szerintem a ködlámpát át lehet kötni, és nem is szabálytalan ettől. Pozícióban megfelel.

Vagy a két fényszórót (halogénnél) egymással sorbakötve, csökkentett fényerővel, ha meg felkapcsolja, akkor rendesen világít.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #53678 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:39:46 »

ez a ködlámpás dolog érdekel engem is:D mert az láttam, hogy vannak ilyen menetfényes ködlámpák. csak nem tudom azok milyen elven működnek.
2 izzó van benne?? vagy egybe épített 2:D

Az MK3 trapéz ködlámpa az izzóhoz képest külső oldalán van egy recés, föggőleges rész. Az tulajdonképpen a lámpa hátlapja amúgy, azaz egy alkalmasan kicsi LED-es fényforrást simán be lehet oda applikálni a hátlap kivágásával.

Én oda akarok LED-et szerelni. A prototípus készen vagy vagy másfél éve, de a gyakorlati megvalósításig még nem jutottam el. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #53679 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:44:32 »

Az MK3 trapéz ködlámpa az izzóhoz képest külső oldalán van egy recés, föggőleges rész. Az tulajdonképpen a lámpa hátlapja amúgy, azaz egy alkalmasan kicsi LED-es fényforrást simán be lehet oda applikálni a hátlap kivágásával.

Én oda akarok LED-et szerelni. A prototípus készen vagy vagy másfél éve, de a gyakorlati megvalósításig még nem jutottam el. Smiley

AndyA

na ez akár jó is lehetne:D nekem az eredeti ötletem az volt hogy biztos van már ilyen izzó, de nem nagyon találok.
és akkor milyen ledet raknál? mert hát kell fényerő. 
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #53680 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:45:56 »

Az MK3 trapéz ködlámpa az izzóhoz képest külső oldalán van egy recés, föggőleges rész. Az tulajdonképpen a lámpa hátlapja amúgy, azaz egy alkalmasan kicsi LED-es fényforrást simán be lehet oda applikálni a hátlap kivágásával.

Én oda akarok LED-et szerelni. A prototípus készen vagy vagy másfél éve, de a gyakorlati megvalósításig még nem jutottam el. Smiley

AndyA

valami ilyesmire gondoltam én is
Naplózva
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #53681 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:49:29 »

Budapesten, hol lehet Cromaxos árnál olcsóbban beszerezni az 5w30-as (Ford) motorolajat?
Köszönöm.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #53682 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:50:39 »

Vásároltam egy pár fehér oldalindexet. az indexek belülről koszosak voltak és sajnos nem lehetett őket megtisztítani, mert a ragasztás mentén volt a piszok. Egy nagyon vékony műszerész sliccelt csavarhúzóval finoman szét lehetett választani az index  két részét, hogy el ne törjön. A belső tisztítást követően levakartam a régi ragacsot és fehér akril ragasztó-tömítő anyaggal nagyon vékonyan bekentem az illeszkedő részeket. Majd a két rész simán össze lehetett illeszteni és várni, hogy a tömítő kössön. Az eredmény jó lett és máris beépíthető volt az index. eljen

Ha valaki koszos oldalindex-szel nyűglődik, akkor javaslom neki a fentiek szerinti tisztítást. integet2
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26673


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #53683 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:55:42 »

4. gyári DRL relét berakni és gyújtásra kapcsolja a villanyt

Ehhez miért kell relé? Ez szerintem programozható... Mk4-en simán.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26673


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #53684 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:56:39 »

Szerintem a ködlámpát át lehet kötni, és nem is szabálytalan ettől. Pozícióban megfelel.

Vagy a két fényszórót (halogénnél) egymással sorbakötve, csökkentett fényerővel, ha meg felkapcsolja, akkor rendesen világít.

AndyA

A ködlámpa az ködlámpa. Minden más funkcióra való használása szabálytalan!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26673


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #53685 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:57:24 »

valami ilyesmire gondoltam én is

http://www.vilagitas.eu/OSRAM_LEDRIVING_FOG

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
siky
Vendég
« Új hozzászólás #53686 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 12:58:25 »

Fogyott az olaj?Huh??? Mennyi km van a gépedben?  wow1 (vagy a minek működik rossz,h nem is eszi az olajat szinte?)
Nemrég voltam az Auto Fortnál és megdöbbenve láttam a plakáton, hogy a "normális olajfogyasztás 0,5-1  l/1000 km"  wow1
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #53687 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 13:08:43 »


Nem pont erre gondoltam Smiley
Naplózva
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #53688 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 13:09:26 »

Nem pont erre gondoltam Smiley

Mert drága  nyes
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #53689 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 13:11:36 »

Mert drága  nyes
Tudod, a pénz nem számít, csak olcsó legyen  eplus2
Naplózva
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #53690 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 13:14:37 »

Tudod, a pénz nem számít, csak olcsó legyen  eplus2

egyébként olyanon is gondolkoztam, hogy a helyzetjelző helyére egy erős ledet. És mikor felkapcsolod a világítást el halványodik. csak kéne találnom ehhez elektronikát.
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #53691 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 13:15:01 »

na ez akár jó is lehetne:D nekem az eredeti ötletem az volt hogy biztos van már ilyen izzó, de nem nagyon találok.
és akkor milyen ledet raknál? mert hát kell fényerő.  
Tisztelt Fórumtárs!
Igazából nem értem a problémád. Úgy néz ki, hogy akarnál is valamit meg nem is, de igazán nem döntötted el hogy mit. "Mert hát kell a fényerő" ezt meg én nem értem. Egy normál nappalifényforrás általában jobb és bal oldalon 6x1W. Ez akkora fényerő egy ledes nappalimenetfény esetében, hogy a nappal szemben is, min 300 m távolságban igen feltűnően és biztonságosan meghatározza a gépjármű helyzetét. Én a helyedben a praktikusságot és az üzemanyag megtakarítást tenném első helyre, és másodikra azt, hogy mi tetszik és mi nem. Már megfizethető áron kaphatók EU szabványos nappali menetfények, igen komoly választék mellet. Természetesen ki mit szeret, szép az annak, alapon a választás joga téged illet. Sok sikert a választáshoz és a beszereléshez. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #53692 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 13:18:23 »

egyébként olyanon is gondolkoztam, hogy a helyzetjelző helyére egy erős ledet. És mikor felkapcsolod a világítást el halványodik. csak kéne találnom ehhez elektronikát.

Az ilyenekkel úgy jársz, mint az egyszeri részeg lány a dizsiben. Ha megállít a rendőr, akkor szopni fogsz, és a végén meg még jól meg is b@sz  eplus2

A lényeg hogy a drl meg kell feleljen bizonyos szabályoknak elhelyezés tekintetében, de legfőbbképpen kell az "E" jel és az"RL" is rá.
Naplózva
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #53693 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 13:18:57 »

Tisztelt Fórumtárs!
Igazából nem értem a problémád. Úgy néz ki, hogy akarnál is valamit meg nem is, de igazán nem döntötted el hogy mit. "Mert hát kell a fényerő" ezt meg én nem értem. Egy normál nappalifényforrás általában jobb és bal oldalon 6x1W. Ez akkora fényerő egy ledes nappalimenetfény esetében, hogy a nappal szemben is, min 300 m távolságban igen feltűnően és biztonságosan meghatározza a gépjármű helyzetét. Én a helyedben a praktikusságot és az üzemanyag megtakarítást tenném első helyre, és másodikra azt, hogy mi tetszik és mi nem. Már megfizethető áron kaphatók EU szabványos nappali menetfények, igen komoly választék mellet. Természetesen ki mit szeret, szép az annak, alapon a választás joga téged illet. Sok sikert a választáshoz és a beszereléshez. wave
Tisztelettel László! worship

De tudom mit akarok, csak a piacon felkínált termékek nem tetszenek, vagy nagyon drágák. És próbálom kitalálni az okosat:D
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #53694 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 13:20:01 »

Az ilyenekkel úgy jársz, mint az egyszeri részeg lány a dizsiben. Ha megállít a rendőr, akkor szopni fogsz, és a végén meg még jól meg is b@sz  eplus2

A lényeg hogy a drl meg kell feleljen bizonyos szabályoknak elhelyezés tekintetében, de legfőbbképpen kell az "E" jel és az"RL" is rá.


Ha meg mokoljuk a köd lámpát akkor sem lesz sehol jel nyes
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #53695 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 13:21:00 »

De lesz, mert ott lesz a ködlámpa üvege mögött, csak ködlámpád nem lesz utána.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #53696 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 13:57:57 »

De tudom mit akarok, csak a piacon felkínált termékek nem tetszenek, vagy nagyon drágák. És próbálom kitalálni az okosat:D
Tisztelt Fórumtárs!
Talán nézd meg ezt az EU szabványos minden feltételnek megfelelő gyári nappali menetfényt. SMP DRL725HP. Nem kell kapcsolgatni, gyújtásra kapcsol és ha a helyzetjelződet bekapcsolod, kialszik előírás szerint. Eredmény kíméled a tompított fényszóródat, vagy a xenon lápádat, nem kell őket sűrűn cserélned mert nem használod, és még üzemanyagot is megtakarítasz vele. Én elég régen ezt használom minden probléma nélkül. A teljes garnitúra beszerelő készlettel együtt, nincs 10 ezer forint. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.20 csütörtök, 14:32:00 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #53697 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 13:59:38 »

na ez akár jó is lehetne:D nekem az eredeti ötletem az volt hogy biztos van már ilyen izzó, de nem nagyon találok.
és akkor milyen ledet raknál? mert hát kell fényerő. 

Ilyet:

http://dx.com/p/20mm-10w-1000lm-8500k-cree-xm-l2-cool-white-emitter-board-module-for-flashlight-white-235039

vagy melegfehérben ilyet:

http://dx.com/p/cree-xm-l-t3-10w-650lm-warm-white-light-led-emitter-on-20mm-star-black-silver-3-0-4-2v-238911#.Uyrj7LS2yWQ

Az 1000 lumenről azt kell tudni, hogy egy 55W-os H1-H4-H7 halogénizzó tud típustól függően 1100-1300-1600 lumen fényerőt.


Egy ilyen optika kell rá:

http://dx.com/p/23-0mm-optics-light-diffusers-glass-5-pack-1918#.UyrVK7S2yWQ

Ettől valami ilyen lesz a vetítése:

http://svc.dxcdn.com/upload/customerphotos/quarantined/201102/1918-a9e4820d-efeb-4946-8dea-56bcc332a700.jpg


Meg egy ilyen hűtőborda (félbevágva elég a két oldalra, ragasztás a gondos fémtisztára csiszolás és zsírtalanítás után közönséges pillanatragasztóval):

http://dx.com/p/jtron-high-quality-heatsink-mos-tube-and-so-radiator-sliver-100-x-51-x-23mm-273645#.UyrkzLS2yWQ

A hátlapba csak az optika méretének megfelelő lyukat kell kivésni, és a LED hátára ragasztott nagyobbacska hűtőbordát a ködlámpa hátlapjára kell ragasztani valami kétkomponensű műgyantával.


Azután valami ilyennel megkergetni:

http://dx.com/p/jtron-03100399-diy-1-8a-led-constant-current-driver-board-250242#.UyrcY7S2yWQ

Ezzel kb. 600 lument fog tudni, de az sem kevés, viszont örök életű lesz.

Esetleg két ilyet, akkor is eléggé alul lesz hajtva, de már lesz fényerő is:

http://dx.com/p/18v-5w-cree-circuit-board-for-flashlights-16-8mm-5-5mm-26110#.UyrgP7S2yWQ

Vagy egy ilyen, és ezzel is megvan az alulhajtás-örök élet, tisztességes fényerő mellett:

http://dx.com/p/t6-2500-3000ma-3-mode-regulated-led-driver-circuit-board-for-diy-flashlight-4-5-18v-128269#.Uyri57S2yWQ

Vagy három ezekből párhuzamosan kötve, és az kb. padlógáz:

http://dx.com/p/3-6v-9v-800ma-regulated-ic-circuit-board-for-cree-and-ssc-leds-4-pack-3256#.UyrlprS2yWQ

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #53698 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 15:07:02 »

Ehhez miért kell relé? Ez szerintem programozható... Mk4-en simán.

Mk3-ról beszélünk...Tis-ben láttam egyszer, hogy van egy relé a DRL funkcióhoz.
Mk4-nél tényleg csak programozni kell. 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #53699 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 15:13:15 »

Az MK3 trapéz ködlámpa az izzóhoz képest külső oldalán van egy recés, föggőleges rész. Az tulajdonképpen a lámpa hátlapja amúgy, azaz egy alkalmasan kicsi LED-es fényforrást simán be lehet oda applikálni a hátlap kivágásával.

Én oda akarok LED-et szerelni. A prototípus készen vagy vagy másfél éve, de a gyakorlati megvalósításig még nem jutottam el. Smiley

AndyA

A recés résznél van a küdlámpa szellőzője....ha eltömíted a led miatt szerintem utána párásodni fog.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Oldalak: 1 ... 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 [1074] 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.137 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.