Ford Mondeo Club Hungary
2025.12.15 hétfő, 17:00:55
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
MK3 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
1067
1068
1069
1070
1071
1072
1073
[
1074
]
1075
1076
1077
1078
1079
1080
1081
...
1559
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK3 Általános kérdések (Megtekintve 24787647 alkalommal)
bigzso
és 65 vendég van a témában
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53650 Dátum:
2014.03.19 szerda, 21:40:49 »
Idézetet írta: TSPORT - 2014.03.19 szerda, 20:34:53
190e van benne.A két olaj fogyása között észrevehető különbség van.Ne úgy érts,hogy rá kellett tölteni két olajcsere közt.
Az baj,mert a TDCI nem szokta enni az olajat.Amúgy nekem csere között ugyan ott van a max-on.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53651 Dátum:
2014.03.19 szerda, 21:43:33 »
Idézetet írta: TSPORT - 2014.03.19 szerda, 21:19:24
2007.04.-havi,egy generátor felújítás volt eddig.Csak az olajcserék,váltóban olaj cserélve,generátor szabadonfutósítás,186e-nél cseréltem féktárcsát+betétet elől,167e-nél hátul betétet. 20e km-rel vettem 2009-ben de mellette volt egy Fiestám amivel dolgoztam és ez volt a családi kocsi.De a Fiesta eladódott mert már kicsit sokaltam benne a km-t(380e)és így most ez a melós és családi kocsi is. 200e km-nél cserélem a szíjhajtásokat,főtengelyszíjtárcsát,vízpumpát,termosztátokat,szervóolajat,lesz egy EGR+szívócsonk puccergálás,stb.
Én nem tudom mért kell valamit azért cserélni mert 200e km van a kocsiban és jó!!!!
:wave:Mért nem akkor mikor rossz valami.Azért mert ez valahol levan írva.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53652 Dátum:
2014.03.19 szerda, 21:44:52 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2014.03.19 szerda, 21:39:08
eccer láttam eddig sarga motorolajat dizelbe. Nivopalcat kihuzva persze. Ervinnek volt 1 hihetetlen keveset evő tddi-je és nem hittem el amit latok, de nem volt fekete benne az olaj.
Nekem sem szokott csak 4-5 ezer után "sötétedni".....de mikor leengedem (10 ezer után) akkor sem korom fekete.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
2023.12. MK3 2.5 PHEV KUGA STLINE-X
TSPORT
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53653 Dátum:
2014.03.19 szerda, 21:54:04 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2014.03.19 szerda, 21:40:49
Az baj,mert a TDCI nem szokta enni az olajat.Amúgy nekem csere között ugyan ott van a max-on.
A Ford Formula SD-ből fogyott a Castrol Edge-ből nem.
Naplózva
TSPORT
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53654 Dátum:
2014.03.19 szerda, 21:54:53 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2014.03.19 szerda, 21:43:33
Én nem tudom mért kell valamit azért cserélni mert 200e km van a kocsiban és jó!!!!
:wave:Mért nem akkor mikor rossz valami.Azért mert ez valahol levan írva.
TMK
«
Utoljára szerkesztve: 2014.03.19 szerda, 21:56:55 írta TSPORT
»
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53655 Dátum:
2014.03.19 szerda, 22:05:12 »
Idézetet írta: TSPORT - 2014.03.19 szerda, 21:54:53
TMK
?
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53656 Dátum:
2014.03.19 szerda, 22:08:28 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2014.03.19 szerda, 22:05:12
?
Tervszerű Megelőző Karbantartás.
Legalábbis én így tudom....
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
2023.12. MK3 2.5 PHEV KUGA STLINE-X
TSPORT
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53657 Dátum:
2014.03.19 szerda, 22:12:21 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.03.19 szerda, 22:08:28
Tervszerű Megelőző Karbantartás.
Legalábbis én így tudom....
Éstudjaéstudja!
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53658 Dátum:
2014.03.19 szerda, 22:14:44 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.03.19 szerda, 22:08:28
Tervszerű Megelőző Karbantartás.
Legalábbis én így tudom....
nem is kötekedő módban kérdeztem.Amúgy ez még mindig jobb mint mikor a hoszzú listával leadják javítani a kocsit!!!!
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TSPORT
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53659 Dátum:
2014.03.19 szerda, 22:37:51 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2014.03.19 szerda, 22:14:44
nem is kötekedő módban kérdeztem.Amúgy ez még mindig jobb mint mikor a hoszzú listával leadják javítani a kocsit!!!!
Minden nap használom az autót,ezzel dolgozom,ha áll az nekem kiesés a pénzkeresetből.
Nyugodtabban indulok el ha tudom,hogy Én megtettem a tőlem telhetőt.
Pl.:Nem voltam túlzottan nyugodt mikor lehasalt generátorral gurultam Bpre Csornáról úgy,hogy ott már egyszer bikázva indult el.Bicskénél már a mutatók feküdtek. A M1-M7 bevezetőn állt meg az Agip kútnál. A barim lejött Törökbálintról,hozott egy aksit..röff és föl hozzá a műhelybe kb délután 5-kor este 10-kor engedtem le az emelőt és gurultam haza pestre úgy,hogy Dorogról hoztunk generátort.Másnap dolgozott a kocsesz! A villamoságis haver azt mondta hozzam oda hozzá 4 nap múlva. Mondtam neki,hogy-Pajti ennek legkésőbb holnap mennie kell!
Amiket leírtam azok a cserével megelőzhető bajok. A generátor nem volt az...
«
Utoljára szerkesztve: 2014.03.19 szerda, 22:45:16 írta TSPORT
»
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53660 Dátum:
2014.03.19 szerda, 23:01:31 »
Idézetet írta: TSPORT - 2014.03.19 szerda, 22:37:51
Minden nap használom az autót,ezzel dolgozom,ha áll az nekem kiesés a pénzkeresetből.
Nyugodtabban indulok el ha tudom,hogy Én megtettem a tőlem telhetőt.
Pl.:Nem voltam túlzottan nyugodt mikor lehasalt generátorral gurultam Bpre Csornáról úgy,hogy ott már egyszer bikázva indult el.Bicskénél már a mutatók feküdtek. A M1-M7 bevezetőn állt meg az Agip kútnál. A barim lejött Törökbálintról,hozott egy aksit..röff és föl hozzá a műhelybe kb délután 5-kor este 10-kor engedtem le az emelőt és gurultam haza pestre úgy,hogy Dorogról hoztunk generátort.Másnap dolgozott a kocsesz! A villamoságis haver azt mondta hozzam oda hozzá 4 nap múlva. Mondtam neki,hogy-Pajti ennek legkésőbb holnap mennie kell!
Amiket leírtam azok a cserével megelőzhető bajok. A generátor nem volt az...
Jogos.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Jack
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 154
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53661 Dátum:
2014.03.19 szerda, 23:19:07 »
köszönöm a válaszokat
mivel ma sem indult, ezért kivontattam egy röpke fél óra alatt...
ha cserélni kell majd az önindítót, akkor elég az "Eu. import" 35 ezerért, vagy érdemesebb áldozni az "Eredeti Ford"-ra 65-ért?? (amúgy cromaxnál mit jelent a cseredarab? beiszem a *** régimet, és beszámítják 26 ezerért??)
köszi szépen
J
Idézetet írta: GSR - 2014.03.19 szerda, 07:22:57
Annyiszor szó esett már róla.
A főtengely mindegy mitől kezd el forogni, meghajtja az olajszivattyút és máris van olajnyomás. A vezérműlánc egyébként sem olyan laza, hogy feszítés nélkül át tudjon ugorni.
A betolás/behúzással akkor lehet probléma, ha idétlenül csinálják. Rángatják, cibálják, dobálják rá a kuplungot nem megfelelő fokozatban....sebességben.....visszagurul, visszafele kezd el forogni a motor.
Ez mind emberi tényező.
A gyártók természetesen azt mondják ne csináld. Ezzel sok mindent kivédenek, megpróbálnak megelőzni....
Naplózva
2004-es 2.0TDCI Ghia
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53662 Dátum:
2014.03.19 szerda, 23:23:15 »
Idézetet írta: Jack - 2014.03.19 szerda, 23:19:07
köszönöm a válaszokat
mivel ma sem indult, ezért kivontattam egy röpke fél óra alatt...
ha cserélni kell majd az önindítót, akkor elég az "Eu. import" 35 ezerért, vagy érdemesebb áldozni az "Eredeti Ford"-ra 65-ért?? (amúgy cromaxnál mit jelent a cseredarab? beiszem a *** régimet, és beszámítják 26 ezerért??)
köszi szépen
J
Igen ilyesmit jelent,de nem biztos,hogy beszámítják plusszba ahogy gondolod,mert van olyan is amikor ez már benne van az árban csak lekell adni a cserét.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53663 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 07:15:13 »
Idézetet írta: TSPORT - 2014.03.19 szerda, 20:31:35
Tisztelt László!
Nekem ez az olaj bevált másik dízel autóimnál is,az árban sincs különbség amennyiért beszerzem.Üzemanyagszűrőt minden olajcserekor cserélek ami 2-3 havonta történik.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53664 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 07:24:50 »
Idézetet írta: Jack - 2014.03.19 szerda, 23:19:07
köszönöm a válaszokat
mivel ma sem indult, ezért kivontattam egy röpke fél óra alatt...
ha cserélni kell majd az önindítót, akkor elég az "Eu. import" 35 ezerért, vagy érdemesebb áldozni az "Eredeti Ford"-ra 65-ért?? (amúgy cromaxnál mit jelent a cseredarab? beiszem a *** régimet, és beszámítják 26 ezerért??)
köszi szépen
J
Kérdezd meg, mennyi a Kertész utcában egy felújított cseredarab, amit a sajátodért kapsz. Minőségre nem lesz rosszabb, de sejthetően mindkettőnél jóval olcsóbb.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53665 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 07:26:55 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2014.03.19 szerda, 23:23:15
Igen ilyesmit jelent,de nem biztos,hogy beszámítják plusszba ahogy gondolod,mert van olyan is amikor ez már benne van az árban csak lekell adni a cserét.
Ez az ú.n. cserefeláras tétel. A rossz darabot visszaveszik és felújítják, majd újra eladják. Cserébe amit kapsz, az olcsóbb valamivel (illetve ki kell fizesd a cserefelárat is pluszban, ha nem akarod leadni a kiszerelt darabodat).
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53666 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 08:35:35 »
Idézetet írta: Jack - 2014.03.19 szerda, 23:19:07
köszönöm a válaszokat
mivel ma sem indult, ezért kivontattam egy röpke fél óra alatt...
ha cserélni kell majd az önindítót, akkor elég az "Eu. import" 35 ezerért, vagy érdemesebb áldozni az "Eredeti Ford"-ra 65-ért?? (amúgy cromaxnál mit jelent a cseredarab? beiszem a *** régimet, és beszámítják 26 ezerért??)
köszi szépen
J
Tisztelt Fórumtárs!
Halgass AndyA-ra. Én is azt mondom ez a legbiztosabb és valószínűleg a legolcsóbb garanciális megoldás, ami 6 hónap.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53667 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 11:20:11 »
Érdeklődnék hogy tud e valaki olyan megoldást nappali menetfényre, ami a meglévő világítások átalakításával megoldható. Esetleg izzó csere? vagy nem tudom.
1 biztos nem szeretnék ilyen nappali menetfény sz..rt felszerelni, mert nem tetszik!!
Köszönöm a válaszokat
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26713
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53668 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 11:21:20 »
Idézetet írta: szili00 - 2014.03.20 csütörtök, 11:20:11
Érdeklődnék hogy tud e valaki olyan megoldást nappali menetfényre, ami a meglévő világítások átalakításával megoldható. Esetleg izzó csere? vagy nem tudom.
1 biztos nem szeretnék ilyen nappali menetfény sz..rt felszerelni, mert nem tetszik!!
Köszönöm a válaszokat
Választhatsz:
1. szabálytalan leszel és valamit mókolsz
2. felszerelsz egy utólagost szabályosan
3. nem csinálsz semmit.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53669 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 11:42:14 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.03.20 csütörtök, 11:21:20
Választhatsz:
1. szabálytalan leszel és valamit mókolsz
2. felszerelsz egy utólagost szabályosan
3. nem csinálsz semmit.
olyan verzió is szabálytalan, ha egy RL meg Exx jelű lámpastestet pl a ködlámpába beszereljük?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53670 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 11:45:42 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.03.20 csütörtök, 11:21:20
Választhatsz:
1. szabálytalan leszel és valamit mókolsz
2. felszerelsz egy utólagost szabályosan
3. nem csinálsz semmit.
4. gyári DRL relét berakni és gyújtásra kapcsolja a villanyt
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
2023.12. MK3 2.5 PHEV KUGA STLINE-X
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53671 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 11:48:15 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.03.20 csütörtök, 11:42:14
olyan verzió is szabálytalan, ha egy RL meg Exx jelű lámpastestet pl a ködlámpába beszereljük?
ez a ködlámpás dolog érdekel engem is:D mert az láttam, hogy vannak ilyen menetfényes ködlámpák. csak nem tudom azok milyen elven működnek.
2 izzó van benne?? vagy egybe épített 2:D
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
vzoli
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53672 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 11:57:56 »
Idézetet írta: szili00 - 2014.03.20 csütörtök, 11:48:15
ez a ködlámpás dolog érdekel engem is:D mert az láttam, hogy vannak ilyen menetfényes ködlámpák. csak nem tudom azok milyen elven működnek.
2 izzó van benne?? vagy egybe épített 2:D
Aliexpressen láttam olyan kerek formájú drl-t, ami méretben kb akkora, mint a ködlámpa foncsor része. Gondoltam kivágom a foncsort, és oda építem be a drl-t. A gyári ködlámpa amúgy sem ér egy kalap semmit sem.
Naplózva
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53673 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:00:55 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.03.20 csütörtök, 11:45:42
4. gyári DRL relét berakni és gyújtásra kapcsolja a villanyt
itt arra gondolsz, hogy relé berak. gyújtáskapcsoló kapcsol -- relé meghúz -- tompított világít. ??, mert így kb én is kapcsolgathatom nem igaz?
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
vzoli
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53674 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:03:34 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.03.20 csütörtök, 11:45:42
4. gyári DRL relét berakni és gyújtásra kapcsolja a villanyt
Én pont azt szeretném, hogy a xenonomat nem kelljen ész nélkül nappal is használnom. Olyan jó dolog az automata fényszenzor, végre használhatnám arra amire kitalálták.
Naplózva
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53675 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:05:24 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.03.20 csütörtök, 11:57:56
Aliexpressen láttam olyan kerek formájú drl-t, ami méretben kb akkora, mint a ködlámpa foncsor része. Gondoltam kivágom a foncsort, és oda építem be a drl-t. A gyári ködlámpa amúgy sem ér egy kalap semmit sem.
ez talán olyan izzó nem?
http://www.aliexpress.com/item/2pcs-Pair-7440-3156-1156-10w-high-bright-5630-LED-Yellow-Amber-12V-14V-turn-signal/1690058837.html?s=p
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
vzoli
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53676 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:10:26 »
Idézetet írta: szili00 - 2014.03.20 csütörtök, 12:05:24
ez talán olyan izzó nem?
http://www.aliexpress.com/item/2pcs-Pair-7440-3156-1156-10w-high-bright-5630-LED-Yellow-Amber-12V-14V-turn-signal/1690058837.html?s=p
Nem, nem izzó, komplett lámpa
ilyesmi:
http://www.aliexpress.com/item/12V-2-4W-LED-DAY-TIME-RUNNING-LIGHT/509921885.html
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53677 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:37:18 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.03.20 csütörtök, 11:21:20
Választhatsz:
1. szabálytalan leszel és valamit mókolsz
2. felszerelsz egy utólagost szabályosan
3. nem csinálsz semmit.
Szerintem a ködlámpát át lehet kötni, és nem is szabálytalan ettől. Pozícióban megfelel.
Vagy a két fényszórót (halogénnél) egymással sorbakötve, csökkentett fényerővel, ha meg felkapcsolja, akkor rendesen világít.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53678 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:39:46 »
Idézetet írta: szili00 - 2014.03.20 csütörtök, 11:48:15
ez a ködlámpás dolog érdekel engem is:D mert az láttam, hogy vannak ilyen menetfényes ködlámpák. csak nem tudom azok milyen elven működnek.
2 izzó van benne?? vagy egybe épített 2:D
Az MK3 trapéz ködlámpa az izzóhoz képest külső oldalán van egy recés, föggőleges rész. Az tulajdonképpen a lámpa hátlapja amúgy, azaz egy alkalmasan kicsi LED-es fényforrást simán be lehet oda applikálni a hátlap kivágásával.
Én oda akarok LED-et szerelni. A prototípus készen vagy vagy másfél éve, de a gyakorlati megvalósításig még nem jutottam el.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53679 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:44:32 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.03.20 csütörtök, 12:39:46
Az MK3 trapéz ködlámpa az izzóhoz képest külső oldalán van egy recés, föggőleges rész. Az tulajdonképpen a lámpa hátlapja amúgy, azaz egy alkalmasan kicsi LED-es fényforrást simán be lehet oda applikálni a hátlap kivágásával.
Én oda akarok LED-et szerelni. A prototípus készen vagy vagy másfél éve, de a gyakorlati megvalósításig még nem jutottam el.
AndyA
na ez akár jó is lehetne:D nekem az eredeti ötletem az volt hogy biztos van már ilyen izzó, de nem nagyon találok.
és akkor milyen ledet raknál? mert hát kell fényerő.
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
vzoli
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53680 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:45:56 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.03.20 csütörtök, 12:39:46
Az MK3 trapéz ködlámpa az izzóhoz képest külső oldalán van egy recés, föggőleges rész. Az tulajdonképpen a lámpa hátlapja amúgy, azaz egy alkalmasan kicsi LED-es fényforrást simán be lehet oda applikálni a hátlap kivágásával.
Én oda akarok LED-et szerelni. A prototípus készen vagy vagy másfél éve, de a gyakorlati megvalósításig még nem jutottam el.
AndyA
valami ilyesmire gondoltam én is
Naplózva
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53681 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:49:29 »
Budapesten, hol lehet Cromaxos árnál olcsóbban beszerezni az 5w30-as (Ford) motorolajat?
Köszönöm.
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
joxer
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53682 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:50:39 »
Vásároltam egy pár fehér oldalindexet. az indexek belülről koszosak voltak és sajnos nem lehetett őket megtisztítani, mert a ragasztás mentén volt a piszok. Egy nagyon vékony műszerész sliccelt csavarhúzóval finoman szét lehetett választani az index két részét, hogy el ne törjön. A belső tisztítást követően levakartam a régi ragacsot és fehér akril ragasztó-tömítő anyaggal nagyon vékonyan bekentem az illeszkedő részeket. Majd a két rész simán össze lehetett illeszteni és várni, hogy a tömítő kössön. Az eredmény jó lett és máris beépíthető volt az index.
Ha valaki koszos oldalindex-szel nyűglődik, akkor javaslom neki a fentiek szerinti tisztítást.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26713
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53683 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:55:42 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.03.20 csütörtök, 11:45:42
4. gyári DRL relét berakni és gyújtásra kapcsolja a villanyt
Ehhez miért kell relé? Ez szerintem programozható... Mk4-en simán.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26713
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53684 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:56:39 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.03.20 csütörtök, 12:37:18
Szerintem a ködlámpát át lehet kötni, és nem is szabálytalan ettől. Pozícióban megfelel.
Vagy a két fényszórót (halogénnél) egymással sorbakötve, csökkentett fényerővel, ha meg felkapcsolja, akkor rendesen világít.
AndyA
A ködlámpa az ködlámpa. Minden más funkcióra való használása szabálytalan!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26713
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53685 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:57:24 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.03.20 csütörtök, 12:45:56
valami ilyesmire gondoltam én is
http://www.vilagitas.eu/OSRAM_LEDRIVING_FOG
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
siky
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53686 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 12:58:25 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2014.03.19 szerda, 20:01:44
Fogyott az olaj?
?? Mennyi km van a gépedben?
(vagy a minek működik rossz,h nem is eszi az olajat szinte?)
Nemrég voltam az Auto Fortnál és megdöbbenve láttam a plakáton, hogy a "normális olajfogyasztás 0,5-1 l/1000 km"
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53687 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 13:08:43 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.03.20 csütörtök, 12:57:24
http://www.vilagitas.eu/OSRAM_LEDRIVING_FOG
Nem pont erre gondoltam
Naplózva
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53688 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 13:09:26 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.03.20 csütörtök, 13:08:43
Nem pont erre gondoltam
Mert drága
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
vzoli
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53689 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 13:11:36 »
Idézetet írta: szili00 - 2014.03.20 csütörtök, 13:09:26
Mert drága
Tudod, a pénz nem számít, csak olcsó legyen
Naplózva
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53690 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 13:14:37 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.03.20 csütörtök, 13:11:36
Tudod, a pénz nem számít, csak olcsó legyen
egyébként olyanon is gondolkoztam, hogy a helyzetjelző helyére egy erős ledet. És mikor felkapcsolod a világítást el halványodik. csak kéne találnom ehhez elektronikát.
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53691 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 13:15:01 »
Idézetet írta: szili00 - 2014.03.20 csütörtök, 12:44:32
na ez akár jó is lehetne:D nekem az eredeti ötletem az volt hogy biztos van már ilyen izzó, de nem nagyon találok.
és akkor milyen ledet raknál? mert hát kell fényerő.
Tisztelt Fórumtárs!
Igazából nem értem a problémád. Úgy néz ki, hogy akarnál is valamit meg nem is, de igazán nem döntötted el hogy mit. "Mert hát kell a fényerő" ezt meg én nem értem. Egy normál nappalifényforrás általában jobb és bal oldalon 6x1W. Ez akkora fényerő egy ledes nappalimenetfény esetében, hogy a nappal szemben is, min 300 m távolságban igen feltűnően és biztonságosan meghatározza a gépjármű helyzetét. Én a helyedben a praktikusságot és az üzemanyag megtakarítást tenném első helyre, és másodikra azt, hogy mi tetszik és mi nem. Már megfizethető áron kaphatók EU szabványos nappali menetfények, igen komoly választék mellet. Természetesen ki mit szeret, szép az annak, alapon a választás joga téged illet. Sok sikert a választáshoz és a beszereléshez.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
vzoli
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53692 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 13:18:23 »
Idézetet írta: szili00 - 2014.03.20 csütörtök, 13:14:37
egyébként olyanon is gondolkoztam, hogy a helyzetjelző helyére egy erős ledet. És mikor felkapcsolod a világítást el halványodik. csak kéne találnom ehhez elektronikát.
Az ilyenekkel úgy jársz, mint az egyszeri részeg lány a dizsiben. Ha megállít a rendőr, akkor szopni fogsz, és a végén meg még jól meg is b@sz
A lényeg hogy a drl meg kell feleljen bizonyos szabályoknak elhelyezés tekintetében, de legfőbbképpen kell az "E" jel és az"RL" is rá.
Naplózva
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53693 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 13:18:57 »
Idézetet írta: László - 2014.03.20 csütörtök, 13:15:01
Tisztelt Fórumtárs!
Igazából nem értem a problémád. Úgy néz ki, hogy akarnál is valamit meg nem is, de igazán nem döntötted el hogy mit. "Mert hát kell a fényerő" ezt meg én nem értem. Egy normál nappalifényforrás általában jobb és bal oldalon 6x1W. Ez akkora fényerő egy ledes nappalimenetfény esetében, hogy a nappal szemben is, min 300 m távolságban igen feltűnően és biztonságosan meghatározza a gépjármű helyzetét. Én a helyedben a praktikusságot és az üzemanyag megtakarítást tenném első helyre, és másodikra azt, hogy mi tetszik és mi nem. Már megfizethető áron kaphatók EU szabványos nappali menetfények, igen komoly választék mellet. Természetesen ki mit szeret, szép az annak, alapon a választás joga téged illet. Sok sikert a választáshoz és a beszereléshez.
Tisztelettel László!
De tudom mit akarok, csak a piacon felkínált termékek nem tetszenek, vagy nagyon drágák. És próbálom kitalálni az okosat:D
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53694 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 13:20:01 »
Idézetet írta: vzoli - 2014.03.20 csütörtök, 13:18:23
Az ilyenekkel úgy jársz, mint az egyszeri részeg lány a dizsiben. Ha megállít a rendőr, akkor szopni fogsz, és a végén meg még jól meg is b@sz
A lényeg hogy a drl meg kell feleljen bizonyos szabályoknak elhelyezés tekintetében, de legfőbbképpen kell az "E" jel és az"RL" is rá.
Ha meg mokoljuk a köd lámpát akkor sem lesz sehol jel
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
vzoli
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53695 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 13:21:00 »
De lesz, mert ott lesz a ködlámpa üvege mögött, csak ködlámpád nem lesz utána.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53696 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 13:57:57 »
Idézetet írta: szili00 - 2014.03.20 csütörtök, 13:18:57
De tudom mit akarok, csak a piacon felkínált termékek nem tetszenek, vagy nagyon drágák. És próbálom kitalálni az okosat:D
Tisztelt Fórumtárs!
Talán nézd meg ezt az EU szabványos minden feltételnek megfelelő gyári nappali menetfényt. SMP DRL725HP. Nem kell kapcsolgatni, gyújtásra kapcsol és ha a helyzetjelződet bekapcsolod, kialszik előírás szerint. Eredmény kíméled a tompított fényszóródat, vagy a xenon lápádat, nem kell őket sűrűn cserélned mert nem használod, és még üzemanyagot is megtakarítasz vele. Én elég régen ezt használom minden probléma nélkül. A teljes garnitúra beszerelő készlettel együtt, nincs 10 ezer forint.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.03.20 csütörtök, 14:32:00 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53697 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 13:59:38 »
Idézetet írta: szili00 - 2014.03.20 csütörtök, 12:44:32
na ez akár jó is lehetne:D nekem az eredeti ötletem az volt hogy biztos van már ilyen izzó, de nem nagyon találok.
és akkor milyen ledet raknál? mert hát kell fényerő.
Ilyet:
http://dx.com/p/20mm-10w-1000lm-8500k-cree-xm-l2-cool-white-emitter-board-module-for-flashlight-white-235039
vagy melegfehérben ilyet:
http://dx.com/p/cree-xm-l-t3-10w-650lm-warm-white-light-led-emitter-on-20mm-star-black-silver-3-0-4-2v-238911#.Uyrj7LS2yWQ
Az 1000 lumenről azt kell tudni, hogy egy 55W-os H1-H4-H7 halogénizzó tud típustól függően 1100-1300-1600 lumen fényerőt.
Egy ilyen optika kell rá:
http://dx.com/p/23-0mm-optics-light-diffusers-glass-5-pack-1918#.UyrVK7S2yWQ
Ettől valami ilyen lesz a vetítése:
http://svc.dxcdn.com/upload/customerphotos/quarantined/201102/1918-a9e4820d-efeb-4946-8dea-56bcc332a700.jpg
Meg egy ilyen hűtőborda (félbevágva elég a két oldalra, ragasztás a gondos fémtisztára csiszolás és zsírtalanítás után közönséges pillanatragasztóval):
http://dx.com/p/jtron-high-quality-heatsink-mos-tube-and-so-radiator-sliver-100-x-51-x-23mm-273645#.UyrkzLS2yWQ
A hátlapba csak az optika méretének megfelelő lyukat kell kivésni, és a LED hátára ragasztott nagyobbacska hűtőbordát a ködlámpa hátlapjára kell ragasztani valami kétkomponensű műgyantával.
Azután valami ilyennel megkergetni:
http://dx.com/p/jtron-03100399-diy-1-8a-led-constant-current-driver-board-250242#.UyrcY7S2yWQ
Ezzel kb. 600 lument fog tudni, de az sem kevés, viszont örök életű lesz.
Esetleg két ilyet, akkor is eléggé alul lesz hajtva, de már lesz fényerő is:
http://dx.com/p/18v-5w-cree-circuit-board-for-flashlights-16-8mm-5-5mm-26110#.UyrgP7S2yWQ
Vagy egy ilyen, és ezzel is megvan az alulhajtás-örök élet, tisztességes fényerő mellett:
http://dx.com/p/t6-2500-3000ma-3-mode-regulated-led-driver-circuit-board-for-diy-flashlight-4-5-18v-128269#.Uyri57S2yWQ
Vagy három ezekből párhuzamosan kötve, és az kb. padlógáz:
http://dx.com/p/3-6v-9v-800ma-regulated-ic-circuit-board-for-cree-and-ssc-leds-4-pack-3256#.UyrlprS2yWQ
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53698 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 15:07:02 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.03.20 csütörtök, 12:55:42
Ehhez miért kell relé? Ez szerintem programozható... Mk4-en simán.
Mk3-ról beszélünk...Tis-ben láttam egyszer, hogy van egy relé a DRL funkcióhoz.
Mk4-nél tényleg csak programozni kell.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
2023.12. MK3 2.5 PHEV KUGA STLINE-X
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #53699 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 15:13:15 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.03.20 csütörtök, 12:39:46
Az MK3 trapéz ködlámpa az izzóhoz képest külső oldalán van egy recés, föggőleges rész. Az tulajdonképpen a lámpa hátlapja amúgy, azaz egy alkalmasan kicsi LED-es fényforrást simán be lehet oda applikálni a hátlap kivágásával.
Én oda akarok LED-et szerelni. A prototípus készen vagy vagy másfél éve, de a gyakorlati megvalósításig még nem jutottam el.
AndyA
A recés résznél van a küdlámpa szellőzője....ha eltömíted a led miatt szerintem utána párásodni fog.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
2023.12. MK3 2.5 PHEV KUGA STLINE-X
Oldalak:
1
...
1067
1068
1069
1070
1071
1072
1073
[
1074
]
1075
1076
1077
1078
1079
1080
1081
...
1559
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ