Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2021.04.13 kedd, 05:25:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 [1545] 1546   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 13646378 alkalommal)
0 Felhasználó és 23 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77200 Dátum: 2021.02.10 szerda, 15:27:47 »

Az tuti. Tehát,jól gondolom hogy az utólag derül ki... Hiszen valószinüleg az eladó nem fog vele dicsekedni...

Dízelt vennél vagy benzinest? Benzinesnél, ha már jelentősebb az olajfogyás, az látszhat ill. szagolható a kipufogógázban. Kékes színű a füst, ill. jellegzetesen bödös tud lenni. Dízelnél eleve olyan, úgyhogy ott ez nem segít. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 368



E-mail
« Új hozzászólás #77201 Dátum: 2021.02.11 csütörtök, 07:28:07 »

Dízelt vennél vagy benzinest? Benzinesnél, ha már jelentősebb az olajfogyás, az látszhat ill. szagolható a kipufogógázban. Kékes színű a füst, ill. jellegzetesen bödös tud lenni. Dízelnél eleve olyan, úgyhogy ott ez nem segít. :-)

AndyA

Csakis benzines. Nem azért mert ellenérzéseim vannak a dizellel, csak egyszerűen nem megyünk annyit, hogy megérje...
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 121


E-mail
« Új hozzászólás #77202 Dátum: 2021.02.11 csütörtök, 11:40:47 »

Sziasztok.
Szerintetek, vásárlás előtt,átnézéskor ki tud-e derülni ha a motor eszi az olajat? Van-e valami jele?
Szia,
azt mondják a kipufogó végén a peremen látszik, hogy barnás vagy feketés. Olaj betöltő helye mennyire olajos vagy mennyire van tisztára suvickolva a többi alkatrészhez képest. Láttam olyat, hogy a csomagtartóban volt egy olajos flakon, meg olyat is, hogy flakon már nem volt, de a csomagtartó kárpitján apró pöttyök azok még ott voltak.
Eszi vagy csipegeti nem mindegy. Egy evős motor gyertyáján szerintem egyértelműen látszódhat.
Naplózva

MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 998


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #77203 Dátum: 2021.02.11 csütörtök, 13:47:38 »

Csakis benzines. Nem azért mert ellenérzéseim vannak a dizellel, csak egyszerűen nem megyünk annyit, hogy megérje...

Ez ebben a formában hülyeség, de mindenki maga tudja
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 368



E-mail
« Új hozzászólás #77204 Dátum: 2021.02.11 csütörtök, 14:19:55 »

Ez ebben a formában hülyeség, de mindenki maga tudja

Ezt nem értem. Miért lenne hülyeség? Ha keveset megyek,és ennek 80%-át városban,miért jó választás egy dízel?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 998


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #77205 Dátum: 2021.02.11 csütörtök, 15:54:25 »

Ezt nem értem. Miért lenne hülyeség? Ha keveset megyek,és ennek 80%-át városban,miért jó választás egy dízel?

Mint írtam mindenki maga tudja.
Én az MK3-s mondit (kb 4 év, azóta a gyermekem használja (1,5 év) most már Ő is városban) is és a 4-s mondit (lassan 1,5 éve) is nagy többségében a városban használom napi 8 km és semmi bajom velük
egy fillérrel se került többe mint a benzines autók ezen idő alatt , sőt mivel nem volt/van vele bajunk, igy az üzemanyagfogyasztás különbség meg a zsebembe maradt

Annak idején a 3-s mondit az első évben rendbe tettem, azóta tankoljuk , a 4-s mondin meg cseréltem egy turbót és azóta ezt is csak tankolom

Nem rábeszélni akarlak, csak már unalmas ez az kevés km csak benzines lehet autó agy rém, ez pont olyan mint csak a gyári ford 5W30-s olaj jó bele duma
hidd el ugyan olyan jó egy dizel is mint egy benzines vagy ép olyan *** ha olyat fogol ki
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37087


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #77206 Dátum: 2021.02.11 csütörtök, 16:09:27 »

Mint írtam mindenki maga tudja.
Én az MK3-s mondit (kb 4 év, azóta a gyermekem használja (1,5 év) most már Ő is városban) is és a 4-s mondit (lassan 1,5 éve) is nagy többségében a városban használom napi 8 km és semmi bajom velük
egy fillérrel se került többe mint a benzines autók ezen idő alatt , sőt mivel nem volt/van vele bajunk, igy az üzemanyagfogyasztás különbség meg a zsebembe maradt

Annak idején a 3-s mondit az első évben rendbe tettem, azóta tankoljuk , a 4-s mondin meg cseréltem egy turbót és azóta ezt is csak tankolom

Nem rábeszélni akarlak, csak már unalmas ez az kevés km csak benzines lehet autó agy rém, ez pont olyan mint csak a gyári ford 5W30-s olaj jó bele duma
hidd el ugyan olyan jó egy dizel is mint egy benzines vagy ép olyan *** ha olyat fogol ki

Akkor jövök én ellenpéldának, napi 2x11km-re használom munkába járni 90%, ezt nekem sem a TDDi, sem a TDCi nem szerette, gyakorlatilag be sem melegedtek, folyamatosan gond volt mindkettővel, utána váltottam 2.0 benzinre, ezt viszont már csak tankolni kellett.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47048



« Új hozzászólás #77207 Dátum: 2021.02.11 csütörtök, 17:09:30 »

Akkor jövök én ellenpéldának, napi 2x11km-re használom munkába járni 90%, ezt nekem sem a TDDi, sem a TDCi nem szerette, gyakorlatilag be sem melegedtek, folyamatosan gond volt mindkettővel, utána váltottam 2.0 benzinre, ezt viszont már csak tankolni kellett.
lássuk be,nem vagy egy superuser... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77208 Dátum: 2021.02.11 csütörtök, 20:26:33 »

Mint írtam mindenki maga tudja.
Én az MK3-s mondit (kb 4 év, azóta a gyermekem használja (1,5 év) most már Ő is városban) is és a 4-s mondit (lassan 1,5 éve) is nagy többségében a városban használom napi 8 km és semmi bajom velük
egy fillérrel se került többe mint a benzines autók ezen idő alatt , sőt mivel nem volt/van vele bajunk, igy az üzemanyagfogyasztás különbség meg a zsebembe maradt

Annak idején a 3-s mondit az első évben rendbe tettem, azóta tankoljuk , a 4-s mondin meg cseréltem egy turbót és azóta ezt is csak tankolom

Nem rábeszélni akarlak, csak már unalmas ez az kevés km csak benzines lehet autó agy rém, ez pont olyan mint csak a gyári ford 5W30-s olaj jó bele duma
hidd el ugyan olyan jó egy dizel is mint egy benzines vagy ép olyan *** ha olyat fogol ki

Ez nem duma. A dízelnek eléggé meg tud ártani, ha folyton kicsiket mennek vele, sosem tud rendesen bemelegedni. Más kérdés, hogy alkalmasint nem az évi 5 vagy 10 ezret 6-8 éven át vezetőnél fog jelentkezni a hiba, mert nem éri meg nála az autó, hogy elromoljon. Persze ez is egy nézőpont, hogy ha előbb eladod, minthogy elromlana, akkor mindegy is neked, és tulajdonképpen igazad is van. Akkor pech, ha egy ilyen autót sikerül megvenned, és pont nálad fog elromlani.

Pl. 8 km egy benzinesnek már elég, hogy nagyjából elérje az üzemi hőfokot. A dízelnek édeskevés. Szépen bele fog oldódni a hideg üzemben a hengerfalon lecsapódó gázolaj a motorolajba, és soha nem lesz olyan meleg a motor és az olaj, hogy az onnan valaha el tudjon párologni. A hígabb olaj meg koptatni fogja a motort, a turbót stb. Lehet, hogy nem éri meg, hogy tönkremenjen, de jót tenni semmiképpen nem fog neki az ilyen használat.

Az 5w30 olajjal mi a bajod? Félmillió km-t elment vele az előző motorom, és még akkor is megfutotta az autó a 200+ tempót.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 998


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #77209 Dátum: 2021.02.11 csütörtök, 21:16:21 »

Ez nem duma. A dízelnek eléggé meg tud ártani, ha folyton kicsiket mennek vele, sosem tud rendesen bemelegedni. Más kérdés, hogy alkalmasint nem az évi 5 vagy 10 ezret 6-8 éven át vezetőnél fog jelentkezni a hiba, mert nem éri meg nála az autó, hogy elromoljon. Persze ez is egy nézőpont, hogy ha előbb eladod, minthogy elromlana, akkor mindegy is neked, és tulajdonképpen igazad is van. Akkor pech, ha egy ilyen autót sikerül megvenned, és pont nálad fog elromlani.

Pl. 8 km egy benzinesnek már elég, hogy nagyjából elérje az üzemi hőfokot. A dízelnek édeskevés. Szépen bele fog oldódni a hideg üzemben a hengerfalon lecsapódó gázolaj a motorolajba, és soha nem lesz olyan meleg a motor és az olaj, hogy az onnan valaha el tudjon párologni. A hígabb olaj meg koptatni fogja a motort, a turbót stb. Lehet, hogy nem éri meg, hogy tönkremenjen, de jót tenni semmiképpen nem fog neki az ilyen használat.

Az 5w30 olajjal mi a bajod? Félmillió km-t elment vele az előző motorom, és még akkor is megfutotta az autó a 200+ tempót.

AndyA

Nem vitaindítónak írtam a fentieket, mint írtam mindenki azt vesz amit akar, csak ez a mantrázás unalmas picit
de én megvettem és ráköltöttem 1 év alatt 600 ezret, motorikusan ebből vagy 200 ezret,azóta tankolom és megyünk.
kb 80 ezer km-t tettünk bele költség mentesen hibátlanul. Fogyi ugy 6.5 l szóval ha számolunk akkor mennyi pénzt takarítottam meg ez idáig és milyen javítás finanszírozható belőle
ugy hogy mondjuk a benzines 8 literrel beéri , ami tudjuk nem igaz
szóval maradt a zsebembe 600Ft x 80 000 km
Gondolom Te se azért veszed a kocsit magadnak, hogy majd ha eladod az uj tulajnak jó legyen, senki NEM azért veszi
De én megteszek mindent érte, hogy a kocsi állandóan jó karban legyen és biztos üzemű legyen
amit cseréltem alkatrészeket azok gyári vagy gyári beszállítós gyári minőségűek voltak.

Semmibajom nincs az 5w30-l , csak szintén a csak a ford 5w30-s olaj a legjobb mantrázásával, még senki NEM tudta megmutatni de mondani se, hogy melyik is az a gyári ford 5w30-s olaj
Én NEm használom, próbából volt a kocsijaimban, de soha többet .én 5w40-s olajat használok a turbóoldali hőhatás miatt, igy kicsit jobban bírja és nem ég meg ugy az olaj, ezt nem én találtam ki
de saját tapasztalat, hogy jobb is és tisztább is az 5w40-s olaj leengedéskor.

De mint mondtam, SENKIT NEM beszélek rá semmire , MINDENKI azt tesz ami NEKI JÓ
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 647


E-mail
« Új hozzászólás #77210 Dátum: 2021.02.12 péntek, 17:34:37 »

Az aláírásban szereplő autó mai kedvessége: párom elindult vele dolgozni klímázva, 150M után szimplán megállt az autó, sárga motor lámpa világított. Vissza akart jönni vele az út közepéről, még néhányszor ugyanezt eljátszotta. Mikor leértem, mentem vele egy 300M-es kört, de előtte lekapcsoltam a klímát, nem volt semmi probléma. Munka előtt annyira volt időm, hogy megnézzem a sárga motor lámpa okát, P0251 (tudom, ez üzemanyagrendszeri problémára utal, korábban semmi ilyen nem volt). Töröltem a hibát és még reggel mentem vele kb. 2km-t mindenféle hiba nélkül klímázva. Ma délután vártam a gyerekre az edzése után, alapjáraton pötyögött kb. 15 percet probléma nélkül, klíma ment. Amikor beszállt a gyerek, indultam volna, kb. 1 (azaz egy) M múlva egyszerűen megállt, mintha levettem volna a gyújtást. Itt nálam volt a telefon (laptop nem), de semmi hibakódot nem mutatott a gyújtás levétele előtt sem (mert míg vártam, néztem az adatokat unaloműzés képpen), valamint utána sem. Viszont: amikor megpróbáltam elindítani, semmi nem történt, mintha nem is indítóztam volna. Ezt eljátszottam többször, x. alkalommal elindult és hazajöttem (2km). Hibakód nincs. Huh?
Néhány éve a felső holtponti jeladót cseréltem, mert az megadta magát, viszont akkor indítózni lehetett, malacfarok villogott, de nem indult el, ez most nem ugyanolyan hiba.

Valami ötlet, merrefelé induljak el a hibakeresésben?
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77211 Dátum: 2021.02.13 szombat, 11:55:30 »

Nem vitaindítónak írtam a fentieket, mint írtam mindenki azt vesz amit akar, csak ez a mantrázás unalmas picit
de én megvettem és ráköltöttem 1 év alatt 600 ezret, motorikusan ebből vagy 200 ezret,azóta tankolom és megyünk.
kb 80 ezer km-t tettünk bele költség mentesen hibátlanul. Fogyi ugy 6.5 l szóval ha számolunk akkor mennyi pénzt takarítottam meg ez idáig és milyen javítás finanszírozható belőle
ugy hogy mondjuk a benzines 8 literrel beéri , ami tudjuk nem igaz
szóval maradt a zsebembe 600Ft x 80 000 km
Gondolom Te se azért veszed a kocsit magadnak, hogy majd ha eladod az uj tulajnak jó legyen, senki NEM azért veszi
De én megteszek mindent érte, hogy a kocsi állandóan jó karban legyen és biztos üzemű legyen
amit cseréltem alkatrészeket azok gyári vagy gyári beszállítós gyári minőségűek voltak.

Semmibajom nincs az 5w30-l , csak szintén a csak a ford 5w30-s olaj a legjobb mantrázásával, még senki NEM tudta megmutatni de mondani se, hogy melyik is az a gyári ford 5w30-s olaj
Én NEm használom, próbából volt a kocsijaimban, de soha többet .én 5w40-s olajat használok a turbóoldali hőhatás miatt, igy kicsit jobban bírja és nem ég meg ugy az olaj, ezt nem én találtam ki
de saját tapasztalat, hogy jobb is és tisztább is az 5w40-s olaj leengedéskor.

De mint mondtam, SENKIT NEM beszélek rá semmire , MINDENKI azt tesz ami NEKI JÓ


Apósom eleinte azért nem akart iyen vagy olyan extrát az autójába, mert eladáskor úgysem fizetik meg az árát. Nehezen sikerült megértetni vele, hogy az nem azért kell, hanem azért, hogy amíg ő használja, addig szebb, jobb, kényelmesebb legyen. :-)

A Ford Formula 5w30 nevű olaj alapján szerintem eléggé egyértelmű, hogy "melyik az a Ford 5w30 olaj"...

https://alkatreszek.hu/ford_5w30_5l_i

Azt pedig senki nem mondta, hogy ez lenne a legjobb olaj. Ami itt sokszor elhangzott, és ez alapvetően igaz is, hogy minimum ennyire szüksége van a motornak, de ennél többre meg nincs szüksége. Azaz ez az az olaj, ami minimálisan kell és pont elég is, de amelyiknél jobbfajta másik olaj már nem tesz hozzá pluszban semmit a dologhoz. Így végülis abból a szempontból mégis a "legjobb olaj", hogy tud mindent, amire a motornak szüksége van, ugyanakkor ennél olcsóbban nem sok olyan olajat kapsz, ami ezt megbízhatóan tudja és nyújtja.

Azt amúgy tudod, hogy mit jelent a 30 vagy a 40 a számsor végén? Mert ha igen, akkor azt is tudod, miért "szutykosabb" az 5w30-as olaj a leengedéskor. És akkor azt is, hogy ez miért jobb, mintha tiszta maradna az olaj. És akkor egyből már azt is, hogy miért lenne mégis jobb, ha a gyári specifikációnak megfelelő 5w30-cal járnál. (Ha mégsem, akkor: https://www.autodoc.hu/info/5w30-vagy-5w40-melyik-motorolaj-megfelelobb-a-teli-hasznalatra)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77212 Dátum: 2021.02.13 szombat, 11:59:51 »

Az aláírásban szereplő autó mai kedvessége: párom elindult vele dolgozni klímázva, 150M után szimplán megállt az autó, sárga motor lámpa világított. Vissza akart jönni vele az út közepéről, még néhányszor ugyanezt eljátszotta. Mikor leértem, mentem vele egy 300M-es kört, de előtte lekapcsoltam a klímát, nem volt semmi probléma. Munka előtt annyira volt időm, hogy megnézzem a sárga motor lámpa okát, P0251 (tudom, ez üzemanyagrendszeri problémára utal, korábban semmi ilyen nem volt). Töröltem a hibát és még reggel mentem vele kb. 2km-t mindenféle hiba nélkül klímázva. Ma délután vártam a gyerekre az edzése után, alapjáraton pötyögött kb. 15 percet probléma nélkül, klíma ment. Amikor beszállt a gyerek, indultam volna, kb. 1 (azaz egy) M múlva egyszerűen megállt, mintha levettem volna a gyújtást. Itt nálam volt a telefon (laptop nem), de semmi hibakódot nem mutatott a gyújtás levétele előtt sem (mert míg vártam, néztem az adatokat unaloműzés képpen), valamint utána sem. Viszont: amikor megpróbáltam elindítani, semmi nem történt, mintha nem is indítóztam volna. Ezt eljátszottam többször, x. alkalommal elindult és hazajöttem (2km). Hibakód nincs. Huh?
Néhány éve a felső holtponti jeladót cseréltem, mert az megadta magát, viszont akkor indítózni lehetett, malacfarok villogott, de nem indult el, ez most nem ugyanolyan hiba.

Valami ötlet, merrefelé induljak el a hibakeresésben?

Nekem akkor dobott P0251-et az autó, amikor régen cseréltem utoljára GO-szűrőt, majd itthonról elindulva +5 fokban a németeknél elértem egy olyan részre, ahol -5 volt már a hőmérséklet, és autópályán toltam neki 160-as tempóban. A hibakód törlése után 120-szal gond nélkül tovább tudtam menni, utána hazáig semmi baja nem volt 800 km-en keresztül - napközben, plusz fokban.

A következő héten ugyanezt eljátszotta. Mivel sejtettem, hogy mi lehet a baja, direkt nem cseréltem ki a GO-szűrőt, de azért vittem magammal egyet tartalékba. Smiley Be is jött, a mínusz foban este szépen bejött a P0251. Valami szutyok, paraffoin, a fene tudja, mi, belefagyott a hidegtől a GO-szűrőbe, és annyira lerontotta az áramlást, hogy nem lehetett a nagy teljesítményhez fenntartani a rail-nyomást.

Szűrőcsere után gyógyult, további 80 ezret mentem még a motorral, mielőtt félmilliónál cserére került. Az adagolórendszer azóta is igyanaz, injektorok, CR-szvíttyú, minden, csak a motor másik alatta.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 647


E-mail
« Új hozzászólás #77213 Dátum: 2021.02.15 hétfő, 14:26:35 »

A következő héten ugyanezt eljátszotta. Mivel sejtettem, hogy mi lehet a baja, direkt nem cseréltem ki a GO-szűrőt, de azért vittem magammal egyet tartalékba. Smiley Be is jött, a mínusz foban este szépen bejött a P0251. Valami szutyok, paraffoin, a fene tudja, mi, belefagyott a hidegtől a GO-szűrőbe, és annyira lerontotta az áramlást, hogy nem lehetett a nagy teljesítményhez fenntartani a rail-nyomást.
Köszönöm a választ.
Egyelőre csak teszteltem, szombat délután -2°-ban. Természetesen semmi hiba nem jelentkezett, elsőként csak a parkolóban mentem egy kört, majd egy néhány km-es távot, végül 2x30km-t úgy, hogy az első 30km után álltam kb fél órát. Direkt nyomtam is neki, hátha elő tudom idézni a nem megfelelő nyomást, amit Andy esete alapján vélhetően valami dugulás okoz, de semmi hiba nem volt. Vasárnap reggel -7°-ban elmentem bevásárolni, de ekkor sem jelentkezett hiba. Ma pedig már nem volt olyan extrém hideg, hogy befagyhatott volna valami is. Így egyelőre elengedem a kérdést, észben tartva a gázolajszűrő cseréjét. Ha jobb idő lesz, akkor az olaj és szűrőcserék mellett ez is cserélve lesz.

Köszönöm a segítséget  worship.
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77214 Dátum: 2021.02.15 hétfő, 14:54:40 »

Köszönöm a választ.
Egyelőre csak teszteltem, szombat délután -2°-ban. Természetesen semmi hiba nem jelentkezett, elsőként csak a parkolóban mentem egy kört, majd egy néhány km-es távot, végül 2x30km-t úgy, hogy az első 30km után álltam kb fél órát. Direkt nyomtam is neki, hátha elő tudom idézni a nem megfelelő nyomást, amit Andy esete alapján vélhetően valami dugulás okoz, de semmi hiba nem volt. Vasárnap reggel -7°-ban elmentem bevásárolni, de ekkor sem jelentkezett hiba. Ma pedig már nem volt olyan extrém hideg, hogy befagyhatott volna valami is. Így egyelőre elengedem a kérdést, észben tartva a gázolajszűrő cseréjét. Ha jobb idő lesz, akkor az olaj és szűrőcserék mellett ez is cserélve lesz.

Köszönöm a segítséget  worship.

Hivatalosan 60 ezer a GO-szűrő cseréje. A legtöbben ezt soknak tartjuk, azután vérmérséklet szerint van, aki 20 ezrenként az olajjal együtt cseréli, van aki 30 vagy 40 ezrenként.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1575



« Új hozzászólás #77215 Dátum: 2021.02.16 kedd, 11:28:07 »

Sziasztok!
Ablakmosó motorra menő műanyag csatlakozókat (ami a gumicsőbe van behúzva) lehet valahol venni? Szétszedéskor eltört az egyik.
Köszi.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 998


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #77216 Dátum: 2021.02.16 kedd, 13:33:22 »

Sziasztok!
Ablakmosó motorra menő műanyag csatlakozókat (ami a gumicsőbe van behúzva) lehet valahol venni? Szétszedéskor eltört az egyik.
Köszi.

Simán ted rá csak, nem kell az a gyors csatlakozó, csak a baj van vele, én is nem rég ez a csatlakozó miatt kellet alábujnom
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77217 Dátum: 2021.02.16 kedd, 13:55:18 »

Sziasztok!
Ablakmosó motorra menő műanyag csatlakozókat (ami a gumicsőbe van behúzva) lehet valahol venni? Szétszedéskor eltört az egyik.
Köszi.

Szerintem ha odaforrasztod és ráhúzol egy alkalmas zsugorcsövet, jobban jársz, mint a gyári megoldással... Olyan gyakran úgysem kell cserélni. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1575



« Új hozzászólás #77218 Dátum: 2021.02.16 kedd, 15:13:28 »

Simán ted rá csak, nem kell az a gyors csatlakozó, csak a baj van vele, én is nem rég ez a csatlakozó miatt kellet alábujnom
Köszi a tippet!  wave
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1575



« Új hozzászólás #77219 Dátum: 2021.02.16 kedd, 15:14:23 »

 
Szerintem ha odaforrasztod és ráhúzol egy alkalmas zsugorcsövet, jobban jársz, mint a gyári megoldással... Olyan gyakran úgysem kell cserélni. :-)

AndyA
Köszi!  eljen
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 199



E-mail
« Új hozzászólás #77220 Dátum: 2021.02.17 szerda, 16:55:49 »

Sziasztok! Ugye korábban írtam, hogy bal oldalt A oszlop tetejénél beázik az autó. Ma végre rájöttem, hogy a tetó ablakom miatt. Tető ablak bal oldali lefolyó nyilásába öntöttem vizet és azonnal vizes lett az A oszlopnál. Ez jó hír tudom hol ázik be. DE...nem értem miért ott ázik be? Miért nem tetőablaknál vagy alul a lábtérnél?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Lakhely: Bátonyterenye
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47048



« Új hozzászólás #77221 Dátum: 2021.02.17 szerda, 16:58:44 »

Sziasztok! Ugye korábban írtam, hogy bal oldalt A oszlop tetejénél beázik az autó. Ma végre rájöttem, hogy a tetó ablakom miatt. Tető ablak bal oldali lefolyó nyilásába öntöttem vizet és azonnal vizes lett az A oszlopnál. Ez jó hír tudom hol ázik be. DE...nem értem miért ott ázik be? Miért nem tetőablaknál vagy alul a lábtérnél?
nem lehet,hogy csövön vezeti le,és szétcsúszott? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 199



E-mail
« Új hozzászólás #77222 Dátum: 2021.02.17 szerda, 17:05:27 »

nem lehet,hogy csövön vezeti le,és szétcsúszott? Roll Eyes

Igen ez eszembe jutott, csak számomra furcsa, hogy hogyan csúszhatott szét? Állitólag szélvédőt cseréltek benne és azóta ázik ott. Azt hittem egy hosszú cső az egész...de lehet kettőből vagy több részből áll? Biztos, hogy tetóablaknál ázik be mert alig öntöttem vizet a lefolyó nyilásba és már csöpögött is az oszlop tetejénél.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Lakhely: Bátonyterenye
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47048



« Új hozzászólás #77223 Dátum: 2021.02.17 szerda, 17:16:28 »

Igen ez eszembe jutott, csak számomra furcsa, hogy hogyan csúszhatott szét? Állitólag szélvédőt cseréltek benne és azóta ázik ott. Azt hittem egy hosszú cső az egész...de lehet kettőből vagy több részből áll? Biztos, hogy tetóablaknál ázik be mert alig öntöttem vizet a lefolyó nyilásba és már csöpögött is az oszlop tetejénél.
lehet pont ott tud lecsúszni a csonkról a cső...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 199



E-mail
« Új hozzászólás #77224 Dátum: 2021.02.17 szerda, 17:39:56 »

lehet pont ott tud lecsúszni a csonkról a cső...

Köszönöm a válaszaid..meg nézem remélem meg találom a lecsúszott csövet..A oszlop takarót le veszem az rendben van, de szerintem lehet a tető kárpitott is le kéne venni...passz sajna sose volt napfénytetős mondeo-m

Kimentem megnézni..Igen, a cső van lecsúszva de pont a tető ablaknál..közvetlün az ablak lefolyó nyílásból csorog be a víz, de ahogy elnéztem tető kárpit levétel nélkül nem igen tudom vissza rakni...Valaki járt már így?

Mai nap vissza raktam a csövet ami lecsúszott, de észre vettem valamit és nem tudom ez ilyen vagy meg kéne fujatni levegővel....lényeg elég sok vizet öntöttem bele mind a két lefolyó lyukba és szépen alul ahol kell ki is folyt a víz..DE...nagy mennyiségű víznél viszont a csonk és cső találkozásnál kicsit folyt ki a víz...nem tudom ez tényleg ilyen hogy nagy mennyiségű vizet nem tud hirtelen elvezetni vagy tényleg lehet kicsit el van még pluszba dugulva?
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.18 csütörtök, 15:58:26 írta Atta20 » Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Lakhely: Bátonyterenye
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2643



« Új hozzászólás #77225 Dátum: 2021.02.18 csütörtök, 20:18:44 »

Köszönöm a válaszaid..meg nézem remélem meg találom a lecsúszott csövet..A oszlop takarót le veszem az rendben van, de szerintem lehet a tető kárpitott is le kéne venni...passz sajna sose volt napfénytetős mondeo-m

Kimentem megnézni..Igen, a cső van lecsúszva de pont a tető ablaknál..közvetlün az ablak lefolyó nyílásból csorog be a víz, de ahogy elnéztem tető kárpit levétel nélkül nem igen tudom vissza rakni...Valaki járt már így?

Mai nap vissza raktam a csövet ami lecsúszott, de észre vettem valamit és nem tudom ez ilyen vagy meg kéne fujatni levegővel....lényeg elég sok vizet öntöttem bele mind a két lefolyó lyukba és szépen alul ahol kell ki is folyt a víz..DE...nagy mennyiségű víznél viszont a csonk és cső találkozásnál kicsit folyt ki a víz...nem tudom ez tényleg ilyen hogy nagy mennyiségű vizet nem tud hirtelen elvezetni vagy tényleg lehet kicsit el van még pluszba dugulva?
Nekem Mk4 el volt tetőbeázós bajom.
Ahogy keresgéltem a neten, találtam olyan infót, hogy a cső végén a kifolyó egy ellapított gumi csőr, ebben lelassul a víz és larókódik a cucc, melegben beleszárad.
Próbáld meg a csövet sűrített levegővel megfújni óvatosan, na a 10 bart küld rá rögtön, nehogy a dugulás olyan mértékű legyen, hogy szétrobban a cső (mk4 olyan vastag kívül bordázott cső megy, hogy erre esély sincs, de mk3-at nem ismerem)
Ha szivárog a cső/csatlakozás, akkor ott tömítsél vmivel, sziló stb, vagy tegyél rá egy bilincset, ha elfér, és ha nem olyan bordázott a cső külseje, mint az Mk4-é
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Palermo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



« Új hozzászólás #77226 Dátum: 2021.02.25 csütörtök, 19:07:27 »

Üdv!

Elkezdett hólyagosodni a csomagtartó fedél,(hatchback), nem rozsdál, csak valahogy a lakk elvált a festéktől, mintha alatta levegős lenne.

Ilyenkor újra kell festeni az elemet, vagy lehet valahogy javítani?
Ha újra festendő mennyiért javítják?
üdv
Naplózva

2001.12  2.0 TDDI 116 Le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77227 Dátum: 2021.02.25 csütörtök, 20:34:06 »

Üdv!

Elkezdett hólyagosodni a csomagtartó fedél,(hatchback), nem rozsdál, csak valahogy a lakk elvált a festéktől, mintha alatta levegős lenne.

Ilyenkor újra kell festeni az elemet, vagy lehet valahogy javítani?
Ha újra festendő mennyiért javítják?
üdv

Mire gondolsz, hogy visszavasalod...? Smiley

Igen, a javítás újrafestést jelent. Attól függ, ki és hol csinálja, erősen változó lehet, de jó pár tízezressel kénytelen leszel számolni...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
ifjwolfika
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #77228 Dátum: 2021.02.27 szombat, 11:50:29 »

Sziasztok. Porlasztó vásárlás után működő autóból.501z
Beraktam de nem indul be vissza a règ indul eggyesèvel raktam  az az egy nem ment semmit  elektronikát lehúzom róla semi változás  szóval semmit se produkál 2.0tdci 130le
Naplózva
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 152



« Új hozzászólás #77229 Dátum: 2021.03.12 péntek, 14:25:50 »

Üdv Fiatalok!  vigyor3

Szeretnék alufelnit az autóra, de nem vagyok benne biztos, melyik fajta csavar jó hozzá!
Kettőt néztem, amit úgy gondolom, hogy jó az alufelnihez, légyszives erősítsetek meg, hogy valóban jó valamelyik! Előre is köszi!  worship

https://www.autoalkatreszonline24.hu/febi-bilstein/8008130

https://xn--trcsa-xqa.hu/kerekanya-ozon-m12x15-ch19-60fok-32mm-forgo-kupos-kromozott-ford-kerekanya-zafk12153219-p-15846.html?cPath=171_240
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77230 Dátum: 2021.03.12 péntek, 14:51:36 »

Üdv Fiatalok!  vigyor3

Szeretnék alufelnit az autóra, de nem vagyok benne biztos, melyik fajta csavar jó hozzá!
Kettőt néztem, amit úgy gondolom, hogy jó az alufelnihez, légyszives erősítsetek meg, hogy valóban jó valamelyik! Előre is köszi!  worship

https://www.autoalkatreszonline24.hu/febi-bilstein/8008130

https://xn--trcsa-xqa.hu/kerekanya-ozon-m12x15-ch19-60fok-32mm-forgo-kupos-kromozott-ford-kerekanya-zafk12153219-p-15846.html?cPath=171_240


Cipőt a cipőboltból.

Alufelnihez alufelnicsavart.

AndyA

P.s.: Amelyik tetszik, mind a kettő jó.
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 152



« Új hozzászólás #77231 Dátum: 2021.03.12 péntek, 15:24:07 »

Cipőt a cipőboltból.

Alufelnihez alufelnicsavart.

AndyA

P.s.: Amelyik tetszik, mind a kettő jó.


Én is ezt mondom mindig, ezért néztem ezeket a boltokat! De ha tudsz ajánlani jobb cipőboltot, (vagy jobb cipőt) én elfogadom az okosabb ember tanácsát!  worship
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 998


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #77232 Dátum: 2021.03.13 szombat, 04:47:06 »

Én is ezt mondom mindig, ezért néztem ezeket a boltokat! De ha tudsz ajánlani jobb cipőboltot, (vagy jobb cipőt) én elfogadom az okosabb ember tanácsát!  worship

Innen szoktam venni a kerékcsavart, legolcsóbb és jó minőség

http://xn--defektjavt-s8a7e.hu/kerekcsavar/kerekanya/termek/mozgokupos-12x1-5x35-19-kerekanya
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.13 szombat, 04:49:43 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176


E-mail
« Új hozzászólás #77233 Dátum: 2021.03.15 hétfő, 13:56:21 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni hogy az autómba szeretném lecserélni a szervó olajat. Nekem piros volt benne úgy vettem. Most jelenleg nem fekete még de a piros színhez már nem hasonlít. Sajnos ezekkel a ford specifikációkkal nem boldogulok. Milyet lehet belerakni?
Naplózva

2002 Ford Mondeo mk3 Trend ferdehátú 1.8 benzin 125LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47048



« Új hozzászólás #77234 Dátum: 2021.03.15 hétfő, 14:47:22 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni hogy az autómba szeretném lecserélni a szervó olajat. Nekem piros volt benne úgy vettem. Most jelenleg nem fekete még de a piros színhez már nem hasonlít. Sajnos ezekkel a ford specifikációkkal nem boldogulok. Milyet lehet belerakni?
Castrol Transmax Z
Szervokormány
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77235 Dátum: 2021.03.15 hétfő, 16:16:13 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni hogy az autómba szeretném lecserélni a szervó olajat. Nekem piros volt benne úgy vettem. Most jelenleg nem fekete még de a piros színhez már nem hasonlít. Sajnos ezekkel a ford specifikációkkal nem boldogulok. Milyet lehet belerakni?

Eléggé sokfélét.

Viszont nézd meg az MK3 FAQ-ban a szervoolajszűrő beépítős cikket. Nem teljesen hülyeség. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 152



« Új hozzászólás #77236 Dátum: 2021.03.15 hétfő, 21:50:12 »

Innen szoktam venni a kerékcsavart, legolcsóbb és jó minőség

http://xn--defektjavt-s8a7e.hu/kerekcsavar/kerekanya/termek/mozgokupos-12x1-5x35-19-kerekanya

Köszönöm szépen!  worship
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
kirchner
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62



E-mail
« Új hozzászólás #77237 Dátum: 2021.03.24 szerda, 23:50:41 »

Sziasztok! wave

Valaki cserélte már az első oldalsó ablaküvegeket? Mennyire macera a csere?


Köszi. worship
Naplózva

2005 Ford Mondeo 1.8i 16V 125LE 5ajtós GHIA| Black Eye | Tempomat | Xenon |Tolatóradar |SkyFol 5% fólia körbe |
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77238 Dátum: 2021.03.25 csütörtök, 09:41:58 »

Sziasztok! wave

Valaki cserélte már az első oldalsó ablaküvegeket? Mennyire macera a csere?


Köszi. worship

Ha nem esik ki a kezedből a csavarhúzó, akkor meg tudod csinálni otthon. Nem űrtechnika.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.28 vasárnap, 17:57:15 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 199



E-mail
« Új hozzászólás #77239 Dátum: 2021.03.28 vasárnap, 11:23:21 »

Sziasztok! Szeretnék feltenni egy kérdés, de nagyon bízom benne, hogy nem lesz vita indító. Én úgy tudom, hogy az első oldal ablakokat is lehet fóliáztatni, de minimum 70%-os fényáteresztőnek kell lennie. Eddig nincs is gond, DE a mondeo első ablakai már eleve zöld színezettek.

Kérdésem, hogy van olyan fólia amit ha fel helyeznek megmaradna ez a 70%-os fényáteresztő képesség vagy mivel már eleve zöld színezettek így akármilyen is halvány sötétítő lenne a fólia már a határ érték alatt lenne?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Lakhely: Bátonyterenye
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77240 Dátum: 2021.03.28 vasárnap, 17:59:57 »

Sziasztok! Szeretnék feltenni egy kérdést, de nagyon bízom benne, hogy nem lesz vita indító. Én úgy tudom, hogy az első oldalablakokat is lehet fóliáztatni, de minimum 70%-os fényáteresztőnek kell lennie. Eddig nincs is gond, DE a mondeo első ablakai már eleve zöld színezettek.

Kérdésem, hogy van olyan fólia amit ha fel helyeznek megmaradna ez a 70%-os fényáteresztő képesség vagy mivel már eleve zöld színezettek így akármilyen is halvány sötétítő lenne a fólia már a határ érték alatt lenne?

A 100%-ban átlátszó, víztiszta fólia az elvileg jó, de ilyen nincs. Minden fólia fog a fényből, és mivel a gyári színezés már eleve 70%-os, ezért elvileg nincs rá lehetőség, hogy bármit odategyél.

A gyakorlatban Domi MK3-án szép, sötét fólia volt az első ablakokon is, hivatalosan, műbizonylattal, és a rendőrök sem zaklatták sokat miatta, amennyire tudom.

Szóval röviden: a fene jobban tudja... :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165


E-mail
« Új hozzászólás #77241 Dátum: 2021.03.28 vasárnap, 20:24:02 »

Sziasztok! Szeretnék feltenni egy kérdés, de nagyon bízom benne, hogy nem lesz vita indító. Én úgy tudom, hogy az első oldal ablakokat is lehet fóliáztatni, de minimum 70%-os fényáteresztőnek kell lennie. Eddig nincs is gond, DE a mondeo első ablakai már eleve zöld színezettek.

Kérdésem, hogy van olyan fólia amit ha fel helyeznek megmaradna ez a 70%-os fényáteresztő képesség vagy mivel már eleve zöld színezettek így akármilyen is halvány sötétítő lenne a fólia már a határ érték alatt lenne?
Szia!
Én amikor csináltattam, rámérettem kiváncsiságból az első oldalsó ablakok fényáteresztőképességére és 72% a gyári üveggel. Egy sima teljesen áttetsztő UV védő fóliával is a megengedett határérték alá kerülne.
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.28 vasárnap, 21:20:20 írta bari012 » Naplózva

2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 LE, 454 Nm
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 998


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #77242 Dátum: 2021.03.28 vasárnap, 20:42:06 »

Sziasztok! Szeretnék feltenni egy kérdés, de nagyon bízom benne, hogy nem lesz vita indító. Én úgy tudom, hogy az első oldal ablakokat is lehet fóliáztatni, de minimum 70%-os fényáteresztőnek kell lennie. Eddig nincs is gond, DE a mondeo első ablakai már eleve zöld színezettek.

Kérdésem, hogy van olyan fólia amit ha fel helyeznek megmaradna ez a 70%-os fényáteresztő képesség vagy mivel már eleve zöld színezettek így akármilyen is halvány sötétítő lenne a fólia már a határ érték alatt lenne?

75% a megengedet az első oldalsó ablakon és 70% az első szélvédön.

Nekem mindkét auton van az első ablakokon is fólia, az MK3-on skyfol 80% fólia van és éppen benne van a határ értékbe, az MK4-n is 80% fólia van , de most hirtelen a nevét nem tudomm, azt nem én rakattam fel.
Mindkét autó simán ment át a vizsgán, mübizonylat van és nekik az elég is volt. A két autó nem egy helyen volt vizsgán és nem is egy időben
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77243 Dátum: 2021.03.29 hétfő, 08:25:50 »

Sziasztok! Szeretnék feltenni egy kérdés, de nagyon bízom benne, hogy nem lesz vita indító. Én úgy tudom, hogy az első oldal ablakokat is lehet fóliáztatni, de minimum 70%-os fényáteresztőnek kell lennie. Eddig nincs is gond, DE a mondeo első ablakai már eleve zöld színezettek.

Kérdésem, hogy van olyan fólia amit ha fel helyeznek megmaradna ez a 70%-os fényáteresztő képesség vagy mivel már eleve zöld színezettek így akármilyen is halvány sötétítő lenne a fólia már a határ érték alatt lenne?

Ami afféle köztes megoldásként jó lehet:

https://www.llumar.hu/ismerd-meg-a-llumar-vilagat/hirek/air-folia/

A 75%-os pont olyan zöldes színű, mint a gyári színezés, a 80%-is kicsit kékesebb, de az kevéssel több látható fényt ereszt át. Ha ezt felrakatod úgy, hogy nincs rá műbizonylat (vagyis "nincs" fólia az első ablakon), nincs az a rendőr, aki színre észrevenné, és olyan meg még kevesebb van, akinek fénymérő van a kezében. Ugyanakkor ezeknek is megvan a közel 100% UV elnyelése, de ugyanakkor elég magas az infravörösben is az elnyelés, azaz a meleget is kinn tartják. Egyedül a betekintés ellen nem védenek, de hát semmi nem tökéletes. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 199



E-mail
« Új hozzászólás #77244 Dátum: 2021.03.29 hétfő, 12:05:27 »

Ami afféle köztes megoldásként jó lehet:

https://www.llumar.hu/ismerd-meg-a-llumar-vilagat/hirek/air-folia/

A 75%-os pont olyan zöldes színű, mint a gyári színezés, a 80%-is kicsit kékesebb, de az kevéssel több látható fényt ereszt át. Ha ezt felrakatod úgy, hogy nincs rá műbizonylat (vagyis "nincs" fólia az első ablakon), nincs az a rendőr, aki színre észrevenné, és olyan meg még kevesebb van, akinek fénymérő van a kezében. Ugyanakkor ezeknek is megvan a közel 100% UV elnyelése, de ugyanakkor elég magas az infravörösben is az elnyelés, azaz a meleget is kinn tartják. Egyedül a betekintés ellen nem védenek, de hát semmi nem tökéletes. :-)

AndyA

Köszönöm a választ és segítséget és a többieknek is Smiley Ahol csináltattam a B oszloptól hátra felé megkérdezem őket mert ők is Llumar-al dolgoznak.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Lakhely: Bátonyterenye
kirchner
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62



E-mail
« Új hozzászólás #77245 Dátum: 2021.03.29 hétfő, 22:56:50 »

Ha nem esik ki a kezedből a csavarhúzó, akkor meg tudod csinálni otthon. Nem űrtechnika.

AndyA

Az ajtó belső borítását már szedtem le többször a zár miatt, de az üveget nem néztem,hogy mennyire szívás cserélni.
Le kell szedni körbe a gumi kédert hozzá? Vagy van valami tipp,hogy miként lehet legegyszerűbben cserélni?

Ha már téma a betekintés , ide nézzen be bárki:  nyes police police
https://kepkuldes.com/image/Q2SzHY

Skyfol 5%
Naplózva

2005 Ford Mondeo 1.8i 16V 125LE 5ajtós GHIA| Black Eye | Tempomat | Xenon |Tolatóradar |SkyFol 5% fólia körbe |
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77246 Dátum: 2021.03.30 kedd, 08:24:03 »

Az ajtó belső borítását már szedtem le többször a zár miatt, de az üveget nem néztem,hogy mennyire szívás cserélni.
Le kell szedni körbe a gumi kédert hozzá? Vagy van valami tipp,hogy miként lehet legegyszerűbben cserélni?

Ha már téma a betekintés , ide nézzen be bárki:  nyes police police
https://kepkuldes.com/image/Q2SzHY

Skyfol 5%

Egy komolyabb féltégla vagy egy fejsze kérdése, nem probléma a betekintés... eplus2 taps taps taps taps taps

Azután este tolatni akarsz, és kell valaki, aki kintről irányít...  falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
kisgeee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


« Új hozzászólás #77247 Dátum: 2021.03.31 szerda, 11:41:54 »

Sziasztok,

FL2-es mondeon, ha melegre állítom a szellőzőrendszert akkor beakad a lapát és nem hajlandó visszaállni hidegre még akkor sem ha LOW-ra tekerem. Ha leállítom a kocsit akkor szépen beáll LOW-ra viszont ha ismét emelem a hőmérsékletet ismét beakad. 
A klímatesztet elvégeztem FAQ alapján és 9263 Felső levegőcsappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat) hibát dobott.
Alábbi képeken és videón próbáltam kitalálni merre keressem a hibát...
https://talkford.com/community/uploads/monthly_04_2014/post-28291-0-99914700-1398428788.jpg
https://talkford.com/community/uploads/monthly_04_2014/post-28291-0-29982300-1398428775.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=8dksxnHY12E
A képen jelölt "Face and side windows vent motor", illetve ennek a zsaluja lehet a hibás?
Vagy merre induljak el a keresésben?

Üdv

Naplózva
kisgeee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


« Új hozzászólás #77248 Dátum: 2021.04.01 csütörtök, 07:49:58 »

Sziasztok,

Meglett a hiba... csak csinálni kellett volna nem kérdezgetni..., de azért leírom hátha valakinek segítség.
Mindegyik motor működött csak a "Footwell vent motor" tengelye eldarálta a zsalu tengelyének műanyag csatlakozását, így a motor forgott de nem tudta a zsalut normálisan mozgatni/forgatni...


Sziasztok,

FL2-es mondeon, ha melegre állítom a szellőzőrendszert akkor beakad a lapát és nem hajlandó visszaállni hidegre még akkor sem ha LOW-ra tekerem. Ha leállítom a kocsit akkor szépen beáll LOW-ra viszont ha ismét emelem a hőmérsékletet ismét beakad. 
A klímatesztet elvégeztem FAQ alapján és 9263 Felső levegőcsappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat) hibát dobott.
Alábbi képeken és videón próbáltam kitalálni merre keressem a hibát...
https://talkford.com/community/uploads/monthly_04_2014/post-28291-0-99914700-1398428788.jpg
https://talkford.com/community/uploads/monthly_04_2014/post-28291-0-29982300-1398428775.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=8dksxnHY12E
A képen jelölt "Face and side windows vent motor", illetve ennek a zsaluja lehet a hibás?
Vagy merre induljak el a keresésben?

Üdv


Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26118


E-mail
« Új hozzászólás #77249 Dátum: 2021.04.01 csütörtök, 08:43:10 »

Sziasztok,

Meglett a hiba... csak csinálni kellett volna nem kérdezgetni..., de azért leírom hátha valakinek segítség.
Mindegyik motor működött csak a "Footwell vent motor" tengelye eldarálta a zsalu tengelyének műanyag csatlakozását, így a motor forgott de nem tudta a zsalut normálisan mozgatni/forgatni...

Segíts magadon, isten is megsegít!  taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Oldalak: 1 ... 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 [1545] 1546   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.291 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.