Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.09.21 szombat, 11:56:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 [1326] 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21336697 alkalommal)
0 Felhasználó és 106 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48500



« Új hozzászólás #66250 Dátum: 2016.01.01 péntek, 14:23:43 »

Be is baxna, ha -6 fokon dermedne a GO...

Nekem legalábbis -13-ban a nem-alpesi, sima, bár osztrák GO-val simán indult az autó annak idején.

AndyA
a sima go -25fokig használható biztonsággal.Alatta érdemes a prémcsi anyag,ami asszem -40ig használható.nálunk ez a veszély már régen nem állt fenn.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66251 Dátum: 2016.01.01 péntek, 14:26:30 »

nem keverek semmit, hanem azt kezdem észrevenni, h felületesen olvasol Sad
ezen már túlvagyunk itt:
a motor lehet régi v új, lehet dízel v benzines ez a 2 adat mindegyiknél ugyanazt jelenti.


Tényleg az utolsó.

Korábban írtam, hogy olyan, mint kompresszió nincsen. Köznyelvben a kompresszió viszonyt értik ez alatt.
A kompresszió viszony egy arányszám, aminek nincs mértékegysége.
Aminek van, az a kompresszió végnyomás (nem simán kompresszió) pedig egy érték és van mértékegysége is.


Amit te mondasz:
"a 18,2 sűrítési arány, és a 36 - 38 kompresszió"

A sűrítési aránynak (kompresszió viszony) nincs ugye mértékegysége. Eleve rosszul írod, mert arányszám az, amikor egyik szám hogyan arányul a másikhoz. A 18.2 csak egy szám és nem arányszám.
Arányt úgy jelölünk, ahogyan én elsőre is írtam 19:1.
A 36-38 -nak mi a mértékegysége a kompresszió?   eljen

Ha légköri nyomás van a hengerben (~ 1 bar) és 19-ed részére nyomjuk össze -nem számolunk veszteséggel-, akkor 19 x 1 bar jönne létre elméletileg -de van veszteség-.
Hogyan lesz neked 19:1 arányból 36-38 ...mi is? (... mert a kompresszió nem mértékegység)


« Utoljára szerkesztve: 2016.01.01 péntek, 14:28:11 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #66252 Dátum: 2016.01.01 péntek, 14:45:52 »

Kompresszió viszony, vagy kompresszió, egy viszonyszám. (mértékegység nélkül)

Sűrítési végnyomás (helytelenül, kompressziónak hívják sokan) az egy, psi vagy bar-ban megadott érték, mondjuk 29 bar.....és azt szoktuk mérni "kompressziómérővel".


Már bocs, hogy beleugatok az Istentiszteleltbe!  integet2 worship
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66253 Dátum: 2016.01.01 péntek, 16:20:13 »


Tényleg az utolsó.


Tényleg az.

csak az nem értette meg amit leírtam aki nem is akarta, v teljesen kínai számára.
csak a pontosság miatt: nem 19:1, hanem 1:18,2

a pont BDWTeamnél van!
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66254 Dátum: 2016.01.01 péntek, 16:30:03 »

Tényleg az.

csak az nem értette meg amit leírtam aki nem is akarta, v teljesen kínai számára.
csak a pontosság miatt: nem 19:1, hanem 1:18,2

a pont BDWTeamnél van!

Bizony a pontosság a 19:1.
A TIS ezt írja. Elvileg az gyári adatokat tartalmaz, ugye.   
Valamint megint hibásan írod, mert az "1:18.2" hanem a nagyobb szám van elöl.

Olvastad, amit utoljára írtam? Tedd mellé, amit te.....  hát az úgy nem is lehet érteni, mert rossz.  Cool

Mi megy itt pontozásra?
Azt írta le, amit én..... de a 29 az ő esetében is kamu szám.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.01 péntek, 16:34:27 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #66255 Dátum: 2016.01.01 péntek, 16:56:27 »

de a 29 az ő esetében is kamu szám.

Már mitől lenne kamu szám? Mondeon még nem mértem sűrítési végnyomást,de Passat pdtdi-n már igen. És a 29 bar teljesen rendben való egy kiváló motornál.
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66256 Dátum: 2016.01.01 péntek, 17:28:32 »

Már mitől lenne kamu szám? Mondeon még nem mértem sűrítési végnyomást,de Passat pdtdi-n már igen. És a 29 bar teljesen rendben való egy kiváló motornál.
Ennyire főleg nem akartam belemenni.....

A CR és a PDTDI motorok műszaki jellemzői eltérőek.
Itt a 19:1 miatt és a topik címéből adódóan a 2.0 tdci/tddi motorról esett szó.  Ennél fogva a 29 nem plauzibilis.
(az 1.9 PDTDI esetén van megadott sűrítési végnyomás, ami 19-31 bar között lehet....de ismétlem, ez nem CR motor. A 2.0 PDTDI-nél nincs is már megadva, mert ott diagnosztikai készülékkel kell elvégezni a vizsgálatot. Persze lehet mechanikusan is -ha bátor az ember és kiveszi a kerámia izzítókat-, de mivel nincs megadva adat, nincs mihez hasonlítani.)

Tehát maradunk az ismert 19:1 sűrítési arányú 2.0 tdci motornál.
Ahogyan korábban is írtam a hengertérfogat az 1/19-ed részére csökken. Tehát ha a hengerben sikeresen beáramlott a légköri nyomás ~1 bar, akkor a dugattyú az alsó holtpontból az ~1 bar nyomású levegőt az 1/19-ed részére nyomja össze. Tehát ha a dugattyú alsó holtpontjában már tökéletesen zárva lenne minden szelep, akkor ~ 19 bar nyomás jönne létre a felső holtponton.
De vannak veszteségek tömítetlenség miatt, mert nincs 100%-os tömítettség. Valamint a vezérlés miatt nem teljesen zártak a szelep az alsó holtpontban, tehát már felfelé halad a dugattyú, de még a szívó szelep kissé nyitva van X %-ban, így az elméleti 1/19-ed arányú térfogatcsökkenés miatti (19x) ~ 19 bar sem jön létre. Nemhogy 36-38...29....
Ugye kompresszió végnyomás méréskor (indítási fordulatszám) nincs feltöltés, hiszen a szívószelepen nem a légkörinél nagyobb nyomású levegő áramlik be.
(Üzem közben értelemszerűen nagyobb a sűrítési végnyomás, mivel több levegő kerül a hengerbe, amit összenyomunk a sűrítési arányban.)

Nem semmi volt ez ma, így 1-én.....   wave


szerk.:  Valamint az is evidens, hogy feltöltős motoroknál alacsonyabb a sűrítési arány, mint egy szívó motornál.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.01 péntek, 17:40:28 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2569



WWW
« Új hozzászólás #66257 Dátum: 2016.01.01 péntek, 18:04:58 »

http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/02/23/szerszam_szombat_kompressziomero/
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #66258 Dátum: 2016.01.01 péntek, 18:29:28 »

Ennyire főleg nem akartam belemenni.....

Kár is volt..... falbav
Egyrészről tudom melyik topikban vagyunk, másrészről már régóta nem a Mondeo MK3-ról beszélgettetek, hanem általánosságban "győzködtétek" egymást, és miután gyakorlatilag egyformán beszéltetek ezért gondoltam, röviden összefoglalom a lényeget. Erre  ismét kinyilatkoztattad, hogy kamu amiről írok! Sajnos ez már nem az első eset! Jó lenne, ha a szeminárium jellegű kioktatásokból kevesebbet, a szakmai jellegű normális hozzászólásokból többet látnánk belőled! Mert azt már láthattuk, hogy szakmailag eléggé rendben vagyol(sic), csupán ez a "mindent nekem kell jobban tudni és mindig enyém kell legyen az utolsó szó" sokak számára ellenszenves. A többes számot nem véletlenül írtam, mert a véleményemmel nem vagyok egyedül.
Úgy gondoltam, hogy a legutóbbi posztod és az Újév elég apropót adott arra, hogy egyszer és mindenkorra elmondjam mit gondolok rólad anélkül, hogy személyeskednék, vagy meg akarnálak sérteni!   worship
Kérlek, ne bántásnak vedd, hanem építő jellegű hozzászólásnak!  integet2
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66259 Dátum: 2016.01.01 péntek, 18:48:06 »

Kár is volt..... falbav
Egyrészről tudom melyik topikban vagyunk, másrészről már régóta nem a Mondeo MK3-ról beszélgettetek, hanem általánosságban "győzködtétek" egymást, és miután gyakorlatilag egyformán beszéltetek ezért gondoltam, röviden összefoglalom a lényeget. Erre  ismét kinyilatkoztattad, hogy kamu amiről írok! Sajnos ez már nem az első eset! Jó lenne, ha a szeminárium jellegű kioktatásokból kevesebbet, a szakmai jellegű normális hozzászólásokból többet látnánk belőled! Mert azt már láthattuk, hogy szakmailag eléggé rendben vagyol(sic), csupán ez a "mindent nekem kell jobban tudni és mindig enyém kell legyen az utolsó szó" sokak számára ellenszenves. A többes számot nem véletlenül írtam, mert a véleményemmel nem vagyok egyedül.
Úgy gondoltam, hogy a legutóbbi posztod és az Újév elég apropót adott arra, hogy egyszer és mindenkorra elmondjam mit gondolok rólad anélkül, hogy személyeskednék, vagy meg akarnálak sérteni!   worship
Kérlek, ne bántásnak vedd, hanem építő jellegű hozzászólásnak!  integet2

Talán mégsem volt kár.  Cool
Jogod van bármit is gondolni rólam, ezt nem tudom és nem is akarom befolyásolni.(+ többesszám) Emellett nem tudok olyan magasra nézni, amilyen magasról...... a befejezést tudod, gondolom.  Wink
Semmit nem kioktatás szerűen írok, akarok írni, ilyen szándék nincs!  wave Nincs is értelme.
De amikor simán és szép szóval nem sikerül helyretennem ill. kiigazítanom a 1-2 hsz-el a témát és folyamatosan a téveszméket olvasok......sokadszorra senki nem tudja ugyanúgy leírni/elmondani ugyanazt. Mert ha elsőre nem ment át, akkor az ismételni talán felesleges lenne. Talán másképp....
Elég sokszor szembe kell mennem a széllel, mert ugye nem törvény, hogy mindig az az igaz vagy a helyes, amit sokan mondanak!
Bár igyekszem nem kioktatóan, hanem objektíven és tényszerűen fogalmazni, valaki számára értelmezhető akár kioktatásnak is. Ezúton emiatt ÉN kérek elnézést! Tudom, hogy néha nyers és az érzékeny lelkűeknek ez probléma, de ez van.  hehe
Valamint kiemelném még azt, miszerint van nem normális hozzászólásom is. Ez elég szubjektív alapon eldöntendő dolog, de egyébként meg úgy írok bármit, ahogy akarok!  vigyor3
Mivel nem kapok ezért az ittlétemért és tanács osztogatásért semmit(ahogy más sem), így elvárás sem lehet, hogy azt miként teszem/tehetem/tegyem! Nyilván mikor milyen hangulatom van és mikor mennyire fárasztó a hozzászóló csapat. De emiatt nehogy már szemrehányást kapjak!  nyes

Engem késsel tudsz csak megsérteni....  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.01 péntek, 19:00:03 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #66260 Dátum: 2016.01.01 péntek, 19:04:05 »

Engem késsel tudsz csak megsérteni....  Wink

Azzal pedig nem szeretnélek!  vigyor3 worship
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48500



« Új hozzászólás #66261 Dátum: 2016.01.01 péntek, 19:12:16 »

Talán mégsem volt kár.  Cool
Jogod van bármit is gondolni rólam, ezt nem tudom és nem is akarom befolyásolni.(+ többesszám) Emellett nem tudok olyan magasra nézni, amilyen magasról...... a befejezést tudod, gondolom.  Wink
Semmit nem kioktatás szerűen írok, akarok írni, ilyen szándék nincs!  wave Nincs is értelme.
De amikor simán és szép szóval nem sikerül helyretennem ill. kiigazítanom a 1-2 hsz-el a témát és folyamatosan a téveszméket olvasok......sokadszorra senki nem tudja ugyanúgy leírni/elmondani ugyanazt. Mert ha elsőre nem ment át, akkor az ismételni talán felesleges lenne. Talán másképp....
Elég sokszor szembe kell mennem a széllel, mert ugye nem törvény, hogy mindig az az igaz vagy a helyes, amit sokan mondanak!
Bár igyekszem nem kioktatóan, hanem objektíven és tényszerűen fogalmazni, valaki számára értelmezhető akár kioktatásnak is. Ezúton emiatt ÉN kérek elnézést! Tudom, hogy néha nyers és az érzékeny lelkűeknek ez probléma, de ez van.  hehe
Valamint kiemelném még azt, miszerint van nem normális hozzászólásom is. Ez elég szubjektív alapon eldöntendő dolog, de egyébként meg úgy írok bármit, ahogy akarok!  vigyor3
Mivel nem kapok ezért az ittlétemért és tanács osztogatásért semmit(ahogy más sem), így elvárás sem lehet, hogy azt miként teszem/tehetem/tegyem! Nyilván mikor milyen hangulatom van és mikor mennyire fárasztó a hozzászóló csapat. De emiatt nehogy már szemrehányást kapjak!  nyes

Engem késsel tudsz csak megsérteni....  Wink
kutya. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66262 Dátum: 2016.01.01 péntek, 19:13:00 »

kutya. eplus2

Ma már kétszer kiugrottam.................................... miattad!  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48500



« Új hozzászólás #66263 Dátum: 2016.01.01 péntek, 19:15:22 »

Ma már kétszer kiugrottam.................................... miattad!  hehe
Cheesy   nem túl sikeresen.még mindig nincsen gipszben a kezeid... nyes integet2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66264 Dátum: 2016.01.01 péntek, 19:17:59 »

Cheesy   nem túl sikeresen.még mindig nincsen gipszben a kezeid... nyes integet2

Voice contol......little girl!  Voice control!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48500



« Új hozzászólás #66265 Dátum: 2016.01.01 péntek, 19:27:39 »

 eplus2
Voice contol......little girl!  Voice control!  eplus2
az is baj.hogy még tudsz beszélni is.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #66266 Dátum: 2016.01.01 péntek, 20:15:00 »

Üdv!

Vonóhorgot készülök felszereltetni viszont nagyon sok féle fajta van és tanácstalan vagyok, tudnátok esetleg ajánlani valamit?!
Web oldal is jöhet ahonann esetleg érdemes lenne rendelni.
Köszönöm előre is!

2002-es Sedan
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66267 Dátum: 2016.01.01 péntek, 20:37:04 »



ez így elég gáz Roll Eyes
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23826


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #66268 Dátum: 2016.01.01 péntek, 20:53:09 »

ez így elég gáz Roll Eyes
nincs ebben semmi gáz, fent kell tartani azt az álcát, hogy ezekhez a mai csoda modern vackokhoz otthon nem lehet nyúlni nyes eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48500



« Új hozzászólás #66269 Dátum: 2016.01.01 péntek, 21:09:11 »

nincs ebben semmi gáz, fent kell tartani azt az álcát, hogy ezekhez a mai csoda modern vackokhoz otthon nem lehet nyúlni nyes eplus2
nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #66270 Dátum: 2016.01.01 péntek, 21:13:30 »

Ennyire főleg nem akartam belemenni.....

A CR és a PDTDI motorok műszaki jellemzői eltérőek.
Itt a 19:1 miatt és a topik címéből adódóan a 2.0 tdci/tddi motorról esett szó.  Ennél fogva a 29 nem plauzibilis.
(az 1.9 PDTDI esetén van megadott sűrítési végnyomás, ami 19-31 bar között lehet....de ismétlem, ez nem CR motor. A 2.0 PDTDI-nél nincs is már megadva, mert ott diagnosztikai készülékkel kell elvégezni a vizsgálatot. Persze lehet mechanikusan is -ha bátor az ember és kiveszi a kerámia izzítókat-, de mivel nincs megadva adat, nincs mihez hasonlítani.)

Tehát maradunk az ismert 19:1 sűrítési arányú 2.0 tdci motornál.
Ahogyan korábban is írtam a hengertérfogat az 1/19-ed részére csökken. Tehát ha a hengerben sikeresen beáramlott a légköri nyomás ~1 bar, akkor a dugattyú az alsó holtpontból az ~1 bar nyomású levegőt az 1/19-ed részére nyomja össze. Tehát ha a dugattyú alsó holtpontjában már tökéletesen zárva lenne minden szelep, akkor ~ 19 bar nyomás jönne létre a felső holtponton.
De vannak veszteségek tömítetlenség miatt, mert nincs 100%-os tömítettség. Valamint a vezérlés miatt nem teljesen zártak a szelep az alsó holtpontban, tehát már felfelé halad a dugattyú, de még a szívó szelep kissé nyitva van X %-ban, így az elméleti 1/19-ed arányú térfogatcsökkenés miatti (19x) ~ 19 bar sem jön létre. Nemhogy 36-38...29....
Ugye kompresszió végnyomás méréskor (indítási fordulatszám) nincs feltöltés, hiszen a szívószelepen nem a légkörinél nagyobb nyomású levegő áramlik be.
(Üzem közben értelemszerűen nagyobb a sűrítési végnyomás, mivel több levegő kerül a hengerbe, amit összenyomunk a sűrítési arányban.)

Nem semmi volt ez ma, így 1-én.....   wave


szerk.:  Valamint az is evidens, hogy feltöltős motoroknál alacsonyabb a sűrítési arány, mint egy szívó motornál.
nem semmi, de nem is igaz. a sűrítési arány egy dolog, a 19:1-es sűrétési arány viszont nem jelenti azt hogy a végnyomás 19 bár lesz.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66271 Dátum: 2016.01.01 péntek, 21:15:56 »

nem semmi, de nem is igaz. a sűrítési arány egy dolog, a 19:1-es sűrétési arány viszont nem jelenti azt hogy a végnyomás 19 bár lesz.

 taps
Olvasd el-ahányszor szükséges-, értelmezd.
Én sem írtam, hogy annyi lesz!    wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #66272 Dátum: 2016.01.01 péntek, 21:20:01 »

taps
Olvasd el-ahányszor szükséges-, értelmezd.
Én sem írtam, hogy annyi lesz!    wave
te azt írtad, hogy teljes tömítettségnél lenne max annyi. de ez így nem igaz. símán lehet a végnyomás jóval több. a te elméleted alapján nem lenne olyan kocsi, aminek 30-báros végnyomása van. nézd meg az 1,8 td gyári adatait, ott jelölik mind a 2-t. 21 körüli a sűrítési arány, és 32 bár a "kompresszió"  21-el el sem indulna
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66273 Dátum: 2016.01.01 péntek, 21:27:35 »

te azt írtad, hogy teljes tömítettségnél lenne max annyi. de ez így nem igaz. símán lehet a végnyomás jóval több. a te elméleted alapján nem lenne olyan kocsi, aminek 30-báros végnyomása van. nézd meg az 1,8 td gyári adatait, ott jelölik mind a 2-t. 21 körüli a sűrítési arány, és 32 bár a "kompresszió"  21-el el sem indulna

Nincs kedvem fojtatni.

Te az 1.8 td-vel előkamrás motort hasonlítasz cr-hez...... ezért nincs értelme belefolynom, mert alapjaiban rosszul kezded.   wave
Egész más a kása.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #66274 Dátum: 2016.01.02 szombat, 06:59:03 »

Üdv!

Vonóhorgot készülök felszereltetni viszont nagyon sok féle fajta van és tanácstalan vagyok, tudnátok esetleg ajánlani valamit?!
Web oldal is jöhet ahonann esetleg érdemes lenne rendelni.
Köszönöm előre is!

2002-es Sedan

Bemész egy autóalkatrészekkel foglalkozó boltba, és veszel olyat a rengeteg féle közül, ami pont az autódra passzos.

Vagy nem értem a problémát.

Pl. Bárdi árul Bose utángyártott horgokat. Ott van klubos kedvezmény is, de van, akinek van saját kedvezménye, még jobb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #66275 Dátum: 2016.01.02 szombat, 07:00:02 »

te azt írtad, hogy teljes tömítettségnél lenne max annyi. de ez így nem igaz. símán lehet a végnyomás jóval több. a te elméleted alapján nem lenne olyan kocsi, aminek 30-báros végnyomása van. nézd meg az 1,8 td gyári adatait, ott jelölik mind a 2-t. 21 körüli a sűrítési arány, és 32 bár a "kompresszió"  21-el el sem indulna

Pedig muszáj neki 21-gyel indulni, mert indítózáskor aliga van turbonyomás.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #66276 Dátum: 2016.01.02 szombat, 09:14:58 »

Pedig muszáj neki 21-gyel indulni, mert indítózáskor aliga van turbonyomás.

AndyA
miért kéne turbó nyomás? semmi köze a kettőnek egymáshoz. 21 báros kompresszióval nem indul el a kamrás dízel
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #66277 Dátum: 2016.01.02 szombat, 10:22:10 »

miért kéne turbó nyomás? semmi köze a kettőnek egymáshoz. 21 báros kompresszióval nem indul el a kamrás dízel

Ha 21-es a kompresszióviszony, akkor légköri nyomás (álló motor -> turbo=0) szorozva ezzel az arányszámmal az 1 bar * 21 = 21 bar lesz. Szerintem marha mázli, hogy a motorok nem tudják, hogy nekik ennyivel nem lenne szabad elindulniuk, és teszik a dolgukat, ahogy kell. Smiley

Pl. Mazda Skyactive cikkből: http://totalcar.hu/tesztek/2012/04/28/ez_az_auto_marpedig_nem_mukodhet/

14:1-es kompresszióval működő dízelmotor is létezik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #66278 Dátum: 2016.01.02 szombat, 11:40:11 »

Bemész egy autóalkatrészekkel foglalkozó boltba, és veszel olyat a rengeteg féle közül, ami pont az autódra passzos.

Vagy nem értem a problémát.

Pl. Bárdi árul Bose utángyártott horgokat. Ott van klubos kedvezmény is, de van, akinek van saját kedvezménye, még jobb.

AndyA

Nincs probléma csak sok a választék és a legnagyobb baj az, hogy hiába megyek autós boltba az eladónak gőze nincs arról mit árul... de még igazából a nagykernek sem...
Konkrétan azt nem tudta senki megmondani se az UNIX-nál se a Bárdinál, hogy kell a lökhárítóból vágni és nagy utánna járást igényelt pl az is, mire kiderítették, hogy gyári helyre megy e fel vagy fúrni kell a csavarokat...
Az UNIX még azt se tudta, hogy a 46ezres horoghoz jár e kábel meg a dugó... ezért kértem segítséget, hátha valaki mostanság rakatott fel és megvolt vele elégedve.
A Cromax a legjobb választás, csak az a baj, hogy nincs a közelben és házhoz meg nem szivesen szállítanak...
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #66279 Dátum: 2016.01.02 szombat, 12:24:46 »

Ha 21-es a kompresszióviszony, akkor légköri nyomás (álló motor -> turbo=0) szorozva ezzel az arányszámmal az 1 bar * 21 = 21 bar lesz. Szerintem marha mázli, hogy a motorok nem tudják, hogy nekik ennyivel nem lenne szabad elindulniuk, és teszik a dolgukat, ahogy kell. Smiley

Pl. Mazda Skyactive cikkből: http://totalcar.hu/tesztek/2012/04/28/ez_az_auto_marpedig_nem_mukodhet/

14:1-es kompresszióval működő dízelmotor is létezik.

AndyA
mert azt hiszitek, hogy így kell kiszámolni. hagyjuk. olvass el pár szakkönyvet. ha felére összenyomsz valamit, attól még nem lesz duplája a nyomása
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.02 szombat, 12:53:25 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 260


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #66280 Dátum: 2016.01.02 szombat, 12:35:42 »

Nincs probléma csak sok a választék és a legnagyobb baj az, hogy hiába megyek autós boltba az eladónak gőze nincs arról mit árul... de még igazából a nagykernek sem...
Konkrétan azt nem tudta senki megmondani se az UNIX-nál se a Bárdinál, hogy kell a lökhárítóból vágni és nagy utánna járást igényelt pl az is, mire kiderítették, hogy gyári helyre megy e fel vagy fúrni kell a csavarokat...
Az UNIX még azt se tudta, hogy a 46ezres horoghoz jár e kábel meg a dugó... ezért kértem segítséget, hátha valaki mostanság rakatott fel és megvolt vele elégedve.
A Cromax a legjobb választás, csak az a baj, hogy nincs a közelben és házhoz meg nem szivesen szállítanak...

Gyártótól kell vásárolni,nem pedig a 3. viszonteladótol horror áron...
Én innen vásároltam, nagyon segitőkész és korrekt csapat :
http://www.carmax.hu/
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66281 Dátum: 2016.01.02 szombat, 13:24:04 »

mert azt hiszitek, hogy így kell kiszámolni. hagyjuk. olvass el pár szakkönyvet. ha felére összenyomsz valamit, attól még nem lesz duplája a nyomása

Én nem fix adatokat írtam, csak "~" és mivel írtam, hogy statikus sűrítésről beszélünk és veszteségmentesen.  Ezeket elfelejtetted olvasni vagy érteni.  Wink
De ez ugye elmélet és a gyakorlatban bizony vannak veszteségek és hőmérséklet változás is.
Szóval nem lehet 3x akkora nyomás valahol, ahol sokkal kisebb fordított arányban csökken a térfogat, ha egyégnyi nyomásból indulunk. Én csak ezt kívántam eloszlatni, de te ragaszkodsz hozzá.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #66282 Dátum: 2016.01.02 szombat, 13:41:12 »

Én nem fix adatokat írtam, csak "~" és mivel írtam, hogy statikus sűrítésről beszélünk és veszteségmentesen.  Ezeket elfelejtetted olvasni vagy érteni.  Wink
De ez ugye elmélet és a gyakorlatban bizony vannak veszteségek és hőmérséklet változás is.
Szóval nem lehet 3x akkora nyomás valahol, ahol sokkal kisebb fordított arányban csökken a térfogat, ha egyégnyi nyomásból indulunk. Én csak ezt kívántam eloszlatni, de te ragaszkodsz hozzá.  wave
na ez az elmélet bőven téves. a nymás nem csak a térfogattól függ.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66283 Dátum: 2016.01.02 szombat, 14:13:31 »

na ez az elmélet bőven téves. a nymás nem csak a térfogattól függ.

Tényleeeg?  wow1
Az egészet nézd, ne csak be írj valami olyat, ami nem is került szóba.  Wink

Az egész abból indult ki, hogy 19:1 sűrítési arányból  36-38 bar sűrítési végnyomást írt be Tsory. Meg az elnevezésekkel is problémák voltak.
Tehát nem a nyomás kialakulásának összetevői volt a téma, hanem a megnevezések pontosítása és a sűrítési végnyomás az sűrítési arányhoz igazítása konkrét számolás nélkül.
Ahol számok voltak "~" leírva ott csak a példa kedvéért és az arányok miatt, ami nem lehet ellentétesen sokszorosa a másiknak.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
csanadi.zoltan
Vendég
« Új hozzászólás #66284 Dátum: 2016.01.02 szombat, 18:33:53 »

Sziasztok!
Pécsről írok, kérlek segítsetek, mi tévő legyek 2002-es évjáratú TDCI Mondeómmal.
Jelenség: Megbízhatatlan! ami a következőkből áll össze:
-Reggeli indításnál az 5. másodpercben leáll, újra indítás után nehezen indul, majd egy MTZ hangjával tudok elindulni.
-Utazás közben rendszeresen bedobja a hibaüzenetet, így a teljesítmény visszaesik szokás szerint, de az autó nem áll meg. Szerelő, hibaüzenet:4.porlasztó hiba.
Ezen jelenségek ismeretében mire számíthatok?

Üdv.: Csanádi Zoltán
       
Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2569



WWW
« Új hozzászólás #66285 Dátum: 2016.01.02 szombat, 19:02:22 »

Sziasztok!
Pécsről írok, kérlek segítsetek, mi tévő legyek 2002-es évjáratú TDCI Mondeómmal.
Jelenség: Megbízhatatlan! ami a következőkből áll össze:
-Reggeli indításnál az 5. másodpercben leáll, újra indítás után nehezen indul, majd egy MTZ hangjával tudok elindulni.
-Utazás közben rendszeresen bedobja a hibaüzenetet, így a teljesítmény visszaesik szokás szerint, de az autó nem áll meg. Szerelő, hibaüzenet:4.porlasztó hiba.
Ezen jelenségek ismeretében mire számíthatok?

Üdv.: Csanádi Zoltán
       
Szia!

Jó lett volna egy pontos hibakód. Mit csinált vele a szerelő, miután meglett a hibakód? Amikor a "teljesítmény visszaesik, akkor villog az ízzításjelző?" Ujraindítás után is megmarad  a vészüzem?
Üzemanyagszúrő csere volt már? - Ha igen akkor régit szét kell szedni és megnézni, hogy van-e benne fémreszelék, ha igen akor oda a nagynyomású szivattyú és az vágja haza a porlasztókat.

Pontos hibakód kellene...
Porlasztókat kéne bevizsgáltatni
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
csanadi.zoltan
Vendég
« Új hozzászólás #66286 Dátum: 2016.01.02 szombat, 19:10:18 »

Szia!

Jó lett volna egy pontos hibakód. Mit csinált vele a szerelő, miután meglett a hibakód? Amikor a "teljesítmény visszaesik, akkor villog az ízzításjelző?" Ujraindítás után is megmarad  a vészüzem?
Üzemanyagszúrő csere volt már? - Ha igen akkor régit szét kell szedni és megnézni, hogy van-e benne fémreszelék, ha igen akor oda a nagynyomású szivattyú és az vágja haza a porlasztókat.

Pontos hibakód kellene...
Porlasztókat kéne bevizsgáltatni

Szia! Köszi a segítséget. A pontos hibakódot nem tudom. Kiütötte a hibakódot az élet ment tovább. Igen a két jelenség egyszerre történik. Újraindítás után is megmaradt a vészüzem. Üzaszűrő csere volt a nyáron a régi kuka. Nagyon kezdő vagyok a témakörben de úgy látom fel kell fejlődnöm.
Naplózva
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #66287 Dátum: 2016.01.02 szombat, 20:26:30 »

Szia! Köszi a segítséget. A pontos hibakódot nem tudom. Kiütötte a hibakódot az élet ment tovább. Igen a két jelenség egyszerre történik. Újraindítás után is megmaradt a vészüzem. Üzaszűrő csere volt a nyáron a régi kuka. Nagyon kezdő vagyok a témakörben de úgy látom fel kell fejlődnöm.

Nekem segítettek, és ajánlották a CMP jeladó cserét!
Nekem is bedobálta a villogót...és megtorpant az autó, és le is állt...majd néha alig indult újra...kicseréltettem...azóta tökéletes! ( le is kopogom!! )  nyes
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #66288 Dátum: 2016.01.02 szombat, 20:36:06 »

mert azt hiszitek, hogy így kell kiszámolni. hagyjuk. olvass el pár szakkönyvet. ha felére összenyomsz valamit, attól még nem lesz duplája a nyomása

Mert?! Mennyi lesz szerinted?!?!

Persze az elméleti fizika nem pont így működik a gyakorlatban, hiszen a henger fala is melegszik az összenyomástól felmelegedő gáztól, ami így energiát veszít, és nem pont duplája lesz a nyomása, de annyi idő alatt, míg a henger megtesz egy sűrítési ciklust, ez a veszteség még a gyakorlatban is elhanyagolható.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #66289 Dátum: 2016.01.02 szombat, 21:05:42 »

Mert?! Mennyi lesz szerinted?!?!

Persze az elméleti fizika nem pont így működik a gyakorlatban, hiszen a henger fala is melegszik az összenyomástól felmelegedő gáztól, ami így energiát veszít, és nem pont duplája lesz a nyomása, de annyi idő alatt, míg a henger megtesz egy sűrítési ciklust, ez a veszteség még a gyakorlatban is elhanyagolható.

AndyA
ezen együgyű elmélet szerint a víz is 2szer akkora nyomáson lenne  ha felére nyomod össze. ami ugye megint nem igaz. de teljesen mindegy, milyen elméletekben hiszel. az 1.8 td 21,5:1 -es kompressziós viszonnyal rendelkezik, de a gyári kompresszió 32 bár. és ha 21 van benne nem fog elindulni. ez nem bonyolult. ez van, és kész
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #66290 Dátum: 2016.01.02 szombat, 21:10:11 »

ezen együgyű elmélet szerint a víz is 2szer akkora nyomáson lenne  ha felére nyomod össze. ami ugye megint nem igaz. de teljesen mindegy, milyen elméletekben hiszel. az 1.8 td 21,5:1 -es kompressziós viszonnyal rendelkezik, de a gyári kompresszió 32 bár. és ha 21 van benne nem fog elindulni. ez nem bonyolult. ez van, és kész
A p*V=N*k*T gázokra vonatkozik...és nem nehéz belőle kitalálni hogy Andy nem beszél félre... vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #66291 Dátum: 2016.01.02 szombat, 21:13:15 »

ezen együgyű elmélet szerint a víz is 2szer akkora nyomáson lenne  ha felére nyomod össze. ami ugye megint nem igaz. de teljesen mindegy, milyen elméletekben hiszel. az 1.8 td 21,5:1 -es kompressziós viszonnyal rendelkezik, de a gyári kompresszió 32 bár. és ha 21 van benne nem fog elindulni. ez nem bonyolult. ez van, és kész

A víz a gyakorlatban nem összenyomható, de ennek az egyszerű oka az, hogy nem gáz. Smiley

Vezesd már le nekem, hogy ha a légköri 1 bart sűríted 21,5-szeresére, aból hogyan lesz (komolyabb melegítés nélkül - ehhez az izzítógyertya nem elég!) 32 bar?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #66292 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 03:15:31 »

A víz a gyakorlatban nem összenyomható, de ennek az egyszerű oka az, hogy nem gáz. Smiley

Vezesd már le nekem, hogy ha a légköri 1 bart sűríted 21,5-szeresére, aból hogyan lesz (komolyabb melegítés nélkül - ehhez az izzítógyertya nem elég!) 32 bar?

AndyA
akkor biztos mindenki hülye aki azt a motort csinálta falbav
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #66293 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 17:03:06 »

akkor biztos mindenki hülye aki azt a motort csinálta falbav

Levezetést, számokkal, képletekkel!

Légköri 1 bar egy 21,5-ös kompressziójú hengerben -> 32 bar, bitte.

Addig csak hangember vagy (volumen). Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #66294 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 17:35:22 »

Levezetést, számokkal, képletekkel!

Légköri 1 bar egy 21,5-ös kompressziójú hengerben -> 32 bar, bitte.

Addig csak hangember vagy (volumen). Smiley

AndyA

mondjuk, hogy megfújja a turbó +0.6-0.8bárral.
Naplózva
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #66295 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 17:43:55 »

Levezetést, számokkal, képletekkel!

Légköri 1 bar egy 21,5-ös kompressziójú hengerben -> 32 bar, bitte.

Addig csak hangember vagy (volumen). Smiley

AndyA

Google:
http://www.geree.hu/motor-mechanika/surites/
Idézet:
Első körben szeretném tisztázni a különbséget a sűrítési viszony és a sűrítési végnyomás között, mivel ezt még sok szakmabéli is összekeveri, rosszul értelmezi.

A sűrítési viszony klasszikus értéke Ott Diesel motoroknál 17 és 23 közötti érték a tipikus. - A sűrítési viszony egy mértékegység nélküli szám
A sűrítési végnyomás értéke  Diesel-eknél simán átlépheti lehet akár 30bar feletti értéket is. - A sűrítési végnyomás egy nyomás-mértékegységben kifejezett fizikai érték.
Ez hasznos lehet?
Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #66296 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 18:19:15 »

mondjuk, hogy megfújja a turbó +0.6-0.8bárral.

 falbav falbav falbav falbav falbav falbav falbav falbav

Arról volt szó, hogy 21 barral el sem indul. Vagyis álló motor, álló turbo, 0 turbonyomás.

Szerencse, hogy a motor ezt nem tudja, és sikerül azért mégis beröffenteni, meg alapjáraton is hajlandó ketyegni. Grin

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #66297 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 18:20:28 »

Google:
http://www.geree.hu/motor-mechanika/surites/
Idézet:
Első körben szeretném tisztázni a különbséget a sűrítési viszony és a sűrítési végnyomás között, mivel ezt még sok szakmabéli is összekeveri, rosszul értelmezi.

A sűrítési viszony klasszikus értéke Ott Diesel motoroknál 17 és 23 közötti érték a tipikus. - A sűrítési viszony egy mértékegység nélküli szám
A sűrítési végnyomás értéke  Diesel-eknél simán átlépheti lehet akár 30bar feletti értéket is. - A sűrítési végnyomás egy nyomás-mértékegységben kifejezett fizikai érték.
Ez hasznos lehet?

Én értem. Te nem érted, mert vagy nem olvastad, vagy már elfelejtetted az alapvetést:

21,5 kompresszióarányú henger, és egy állítás, hogy 21 barral nem indul el a motor, mert ahhoz 32 bar kell, hogy működjön.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #66298 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 18:29:31 »

falbav falbav falbav falbav falbav falbav falbav falbav

Arról volt szó, hogy 21 barral el sem indul. Vagyis álló motor, álló turbo, 0 turbonyomás.

Szerencse, hogy a motor ezt nem tudja, és sikerül azért mégis beröffenteni, meg alapjáraton is hajlandó ketyegni. Grin

AndyA

nem emlékezhetek minden napokig tartó vita elejére nem vagyok már 20 éves  eplus2
jó ha arra emlékszem, hogy kinek kell beszólni  hehe
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #66299 Dátum: 2016.01.03 vasárnap, 18:48:51 »

nem emlékezhetek minden napokig tartó vita elejére nem vagyok már 20 éves  eplus2
jó ha arra emlékszem, hogy kinek kell beszólni  hehe

Emlékezz arra is, hogy kinek nem érdemes...!!! eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 [1326] 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.116 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.