Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.05 szombat, 20:26:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 [1334] 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21476438 alkalommal)
0 Felhasználó és 309 vendég van a témában
Jenő
Vendég
« Új hozzászólás #66650 Dátum: 2016.01.20 szerda, 19:36:55 »


Köszi a gyors választ
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #66651 Dátum: 2016.01.20 szerda, 19:48:49 »

65mm középfuratú acélfelni jó nekem attól függetlenül hogy kicsikét nagyobb mint a gyári?  vigyor3

Mi baj lehet ebből?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #66652 Dátum: 2016.01.20 szerda, 19:53:01 »

65mm középfuratú acélfelni jó nekem attól függetlenül hogy kicsikét nagyobb mint a gyári?  vigyor3

Mi baj lehet ebből?
A középfurat tehermentesíti a csavarokat. Ergo ha az nem tart csak a csavarok tartanak. Ja igen, a központosítas annak a feladata.
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #66653 Dátum: 2016.01.20 szerda, 19:55:51 »

A középfurat tehermentesíti a csavarokat. Ergo ha az nem tart csak a csavarok tartanak.
Na jó, de ha mondjuk van ott annyi rozsda?  vigyor3

Ennyit számít ez az 1-1,5mm?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #66654 Dátum: 2016.01.20 szerda, 20:00:18 »

65mm középfuratú acélfelni jó nekem attól függetlenül hogy kicsikét nagyobb mint a gyári?  vigyor3

Mi baj lehet ebből?
egy jobb kátyú letépi a kerekedet.Megéri.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #66655 Dátum: 2016.01.20 szerda, 20:06:29 »

egy jobb kátyú letépi a kerekedet.Megéri.
Az annyira nem Cheesy
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #66656 Dátum: 2016.01.20 szerda, 20:21:00 »

egy jobb kátyú letépi a kerekedet.Megéri.
Na de ha csináltatok hozzá tehermentesítőt?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #66657 Dátum: 2016.01.20 szerda, 20:36:18 »

Na de ha csináltatok hozzá tehermentesítőt?
Az annyiba fog kerülni mint egy garnitúra gyári lemezfelni itt a fórumon.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66658 Dátum: 2016.01.20 szerda, 21:35:15 »

egy jobb kátyú letépi a kerekedet.Megéri.

Nebaxdmármeg...

Majd pont az a pár mm vastag műanyaggyűrű fogja a kereket megóvni a leszakadástól, ami pl. az alufelnijeim közepén van, miközben feltámaszkodik arra a 2 mm körüli vastag, alig pár mm-t kiálló bilivas gyűrűre az agy közepén, nem pedig az 5 db M12-es nagy szakítószilárdságú acélcsavar, illetve az azok szorítása miatt a kerékagy és a felni között fellépő tapadási súrlódás...

Az a gyűrű azért kell, hogy lehetőleg minél pontosabban központosan kerüljön fel a felni a kerékagyra, ne üssön, ne járhasson "tojásra" a kerék, és hogy ne tudd csáléra húzni, míg a csavarokat betekered. Szóval azért tényleg számít, hogy mennyire pontos, és nem véletlenül tizedre pontosan 64,4 mm (ha jól emlékszem) a Mondeóé.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66659 Dátum: 2016.01.20 szerda, 21:36:13 »

Az annyiba fog kerülni mint egy garnitúra gyári lemezfelni itt a fórumon.

Alig hiszem. Manapság 3D nyomtatva igen olcsón lehet ilyesmit alkotni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #66660 Dátum: 2016.01.20 szerda, 21:49:15 »

Alig hiszem. Manapság 3D nyomtatva igen olcsón lehet ilyesmit alkotni.

AndyA
Jaja, meg kenderkóccal is körbetekerheti.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #66661 Dátum: 2016.01.20 szerda, 21:53:39 »

Nebaxdmármeg...

Majd pont az a pár mm vastag műanyaggyűrű fogja a kereket megóvni a leszakadástól, ami pl. az alufelnijeim közepén van, miközben feltámaszkodik arra a 2 mm körüli vastag, alig pár mm-t kiálló bilivas gyűrűre az agy közepén, nem pedig az 5 db M12-es nagy szakítószilárdságú acélcsavar, illetve az azok szorítása miatt a kerékagy és a felni között fellépő tapadási súrlódás...

Az a gyűrű azért kell, hogy lehetőleg minél pontosabban központosan kerüljön fel a felni a kerékagyra, ne üssön, ne járhasson "tojásra" a kerék, és hogy ne tudd csáléra húzni, míg a csavarokat betekered. Szóval azért tényleg számít, hogy mennyire pontos, és nem véletlenül tizedre pontosan 64,4 mm (ha jól emlékszem) a Mondeóé.

AndyA

Pedig jobb ha elhiszed, hogy ez a feladata a tehermentesítő gyűrűnek. Biztos a lemezfelni középfurata is esztétikai okok miatt pont akkora. Láttam pont elég sok kiverődött furatú wartburg, trabant, dacia, meg mindenféle citroen és renault kerekeket, amik már pont egy szinesfémkereskedőnek kellettek, mert használni nem lehetett őket.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66662 Dátum: 2016.01.20 szerda, 22:07:15 »

Pedig jobb ha elhiszed, hogy ez a feladata a tehermentesítő gyűrűnek. Biztos a lemezfelni középfurata is esztétikai okok miatt pont akkora. Láttam pont elég sok kiverődött furatú wartburg, trabant, dacia, meg mindenféle citroen és renault kerekeket, amik már pont egy szinesfémkereskedőnek kellettek, mert használni nem lehetett őket.

Asszony swiftjén évekig volt colt felni.
10 mm-el nagyobb volt a felni középfurata. Nem csináltattam karikát, simán felhúztam a 4 csavarral. Soha semmi gond, probléma nem volt egyik kerékkel sem.

Nem azt mondom, hogy ne legyen passzentos, mert az úgy jó.
De amit AndyA ír, az is megállja a helyét. Nyilván abban esetben egyenletesen kell betekerni, meghúzni a csavarokat, hogy középre húzzák a felnit.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #66663 Dátum: 2016.01.20 szerda, 22:19:43 »

Asszony swiftjén évekig volt colt felni.
10 mm-el nagyobb volt a felni középfurata. Nem csináltattam karikát, simán felhúztam a 4 csavarral. Soha semmi gond, probléma nem volt egyik kerékkel sem.

Nem azt mondom, hogy ne legyen passzentos, mert az úgy jó.
De amit AndyA ír, az is megállja a helyét. Nyilván abban esetben egyenletesen kell betekerni, meghúzni a csavarokat, hogy középre húzzák a felnit.
Persze, nyilván mijjafasnak az oda. A trabanton gyárilag nincs. A zsaporozsecen sem. Én is hónapokikg jártam a focussal úgy hogy az egyik alufelniben nem volt meg a gyűrű mert rajt ragadt egy defektnél az agyon és a lemezkerék nem ment fel én meg idegből levertem róla. De ha ilyennek tervezték akkor az nyilván nem véletlen.
Naplózva
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #66664 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 00:00:08 »

Észrevettem, hogy mikor megy a fűtés a kocsiban, akkor kint egy ketyegő hangot lehet hallani, valahonnan a szélvédő és a motorháztető találkozásának környékéről. Valakinek esetleg van tippje, hogy mi lehet?
Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #66665 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 00:42:03 »

Az annyiba fog kerülni mint egy garnitúra gyári lemezfelni itt a fórumon.
Azt mondta az esztergályos, hogy ő ilyen véknya tehermentesítőt nem tud ugyan hanem tekerjem körbe szigetelőszalaggal aztán ha ráz nemjó! Úgyhogy alszom rá egyet Cheesy
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #66666 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 06:07:31 »

Észrevettem, hogy mikor megy a fűtés a kocsiban, akkor kint egy ketyegő hangot lehet hallani, valahonnan a szélvédő és a motorháztető találkozásának környékéről. Valakinek esetleg van tippje, hogy mi lehet?

A futoventillator a jobb elso labterben a kesztyutarto alatt van. Labterbol bonthato 3 csavar tartja. Esetleg ott lehet a zaj forrasa. Pollenszuro a motorter szelvedo talalkozasanal a szelvedo aljan levo burkolat alatt van ez is a jobb oldal. En ezt a ket helyet ellenoriznem.
Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #66667 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 06:17:40 »

Nebaxdmármeg...

Majd pont az a pár mm vastag műanyaggyűrű fogja a kereket megóvni a leszakadástól, ami pl. az alufelnijeim közepén van, miközben feltámaszkodik arra a 2 mm körüli vastag, alig pár mm-t kiálló bilivas gyűrűre az agy közepén, nem pedig az 5 db M12-es nagy szakítószilárdságú acélcsavar, illetve az azok szorítása miatt a kerékagy és a felni között fellépő tapadási súrlódás...

Az a gyűrű azért kell, hogy lehetőleg minél pontosabban központosan kerüljön fel a felni a kerékagyra, ne üssön, ne járhasson "tojásra" a kerék, és hogy ne tudd csáléra húzni, míg a csavarokat betekered. Szóval azért tényleg számít, hogy mennyire pontos, és nem véletlenül tizedre pontosan 64,4 mm (ha jól emlékszem) a Mondeóé.

AndyA

jól van kókányművek.az sem kell.Érted te mit hadoválsz? TEHERMENTESÍTŐ!
Fogje egy fúrót és bökj egy "jukat" valahova,ahonnét elszökik a gáz..... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #66668 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 06:19:15 »

Asszony swiftjén évekig volt colt felni.
10 mm-el nagyobb volt a felni középfurata. Nem csináltattam karikát, simán felhúztam a 4 csavarral. Soha semmi gond, probléma nem volt egyik kerékkel sem.

Nem azt mondom, hogy ne legyen passzentos, mert az úgy jó.
De amit AndyA ír, az is megállja a helyét. Nyilván abban esetben egyenletesen kell betekerni, meghúzni a csavarokat, hogy középre húzzák a felnit.
Ez pont nem jelenti azt,hogy nem kell.Csak annyit,hogy szerencsés libafos.... Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66669 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 07:22:52 »

Ez pont nem jelenti azt,hogy nem kell.Csak annyit,hogy szerencsés libafos.... Cheesy

Nem is azt mondtam, hogy nem kell. Kell.


"Nem azt mondom, hogy ne legyen passzentos"
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66670 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 07:28:52 »

Pedig jobb ha elhiszed, hogy ez a feladata a tehermentesítő gyűrűnek. Biztos a lemezfelni középfurata is esztétikai okok miatt pont akkora. Láttam pont elég sok kiverődött furatú wartburg, trabant, dacia, meg mindenféle citroen és renault kerekeket, amik már pont egy szinesfémkereskedőnek kellettek, mert használni nem lehetett őket.

Este lefényképezem neked, hogy miről beszélünk.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66671 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 07:34:24 »

Persze, nyilván mijjafasnak az oda. A trabanton gyárilag nincs. A zsaporozsecen sem. Én is hónapokikg jártam a focussal úgy hogy az egyik alufelniben nem volt meg a gyűrű mert rajt ragadt egy defektnél az agyon és a lemezkerék nem ment fel én meg idegből levertem róla. De ha ilyennek tervezték akkor az nyilván nem véletlen.

No. Magadnak mondasz ellent. Te magad is jártál úgy, hogy nem volt ilyen a kerékben. Elhagytad a kereked? Nem. Akkor mi is a dolga? Azon kívül, hogy központosan tudd felszerelni a kereket, semmi.

Ne kell mindig minden hülyeséget megmagyarázni, csak hogy ne a másiknak legyen igaza! Egy pár mm-es műanyagdarabkának kb. sóhajnyi esélye nem lenne a legelső kátyú legelső döccenése ellen, ha nem lenne ott egy kupac masszív acélcsavar!

A csavarokról meg annyit, hogy azok is elsősorban nem nyíróerőre terheltek, hanem azt a szorítóerőt adják, ami utána a tapadást hozza létre a felni és az agy között. Létezik alu középrésszel készült féktárcsa, ahol 8 db M8-as csavar fogja össze a tárcsát a közepével. Ott is csak a szorítóerőt adják a csavarok, utána már ez a tapadás nem engedi, hogy a tárcsa leszakadjon az alu közepéről.

AndyA

Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66672 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 07:34:56 »

Azt mondta az esztergályos, hogy ő ilyen véknya tehermentesítőt nem tud ugyan hanem tekerjem körbe szigetelőszalaggal aztán ha ráz nemjó! Úgyhogy alszom rá egyet Cheesy

Szedess ki vele körben 2 mm-t a felniből is. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66673 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 07:37:40 »

jól van kókányművek.az sem kell.Érted te mit hadoválsz? TEHERMENTESÍTŐ!
Fogje egy fúrót és bökj egy "jukat" valahova,ahonnét elszökik a gáz..... hehe

Félrebeszélsz vagy mellé. Egyik sem túl jó perspektíva. Smiley Nem azt mondtam, hogy nem kell. Nagyon is kell, igencsak ajánlott, hogy legyen.

Csak éppen messze nem az a dolga, amit hiszel róla. Élő példák is vannak két hozzászólással korábbról, hogy volt már ember, akinek nem szakadt le a kereke attól, hogy nem volt neki.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #66674 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 07:38:50 »

No. Magadnak mondasz ellent. Te magad is jártál úgy, hogy nem volt ilyen a kerékben. Elhagytad a kereked? Nem. Akkor mi is a dolga? Azon kívül, hogy központosan tudd felszerelni a kereket, semmi.

Ne kell mindig minden hülyeséget megmagyarázni, csak hogy ne a másiknak legyen igaza! Egy pár mm-es műanyagdarabkának kb. sóhajnyi esélye nem lenne a legelső kátyú legelső döccenése ellen, ha nem lenne ott egy kupac masszív acélcsavar!

A csavarokról meg annyit, hogy azok is elsősorban nem nyíróerőre terheltek, hanem azt a szorítóerőt adják, ami utána a tapadást hozza létre a felni és az agy között. Létezik alu középrésszel készült féktárcsa, ahol 8 db M8-as csavar fogja össze a tárcsát a közepével. Ott is csak a szorítóerőt adják a csavarok, utána már ez a tapadás nem engedi, hogy a tárcsa leszakadjon az alu közepéről.

AndyA


és fel is találtad a spanyol viaszt. laugh
Csak jelen esetben azt úgy hívnák,hogy "tájoló gyűrű".
Ez nem az.Ez "tehermentesítő gyűrű".

Megoldás:ezért kell gyári felniket használni,ahova nem kell tehermentesítőt tenni.U.gy. felni mongyon le!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #66675 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 07:39:55 »

Félrebeszélsz vagy mellé. Egyik sem túl jó perspektíva. Smiley Nem azt mondtam, hogy nem kell. Nagyon is kell, igencsak ajánlott, hogy legyen.

Csak éppen messze nem az a dolga, amit hiszel róla. Élő példák is vannak két hozzászólással korábbról, hogy volt már ember, akinek nem szakadt le a kereke attól, hogy nem volt neki.

AndyA
és volt akinek igen.Ki volt a szerencsésebb?biztos ezen kell múljon? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66676 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 07:50:22 »

és fel is találtad a spanyol viaszt. laugh
Csak jelen esetben azt úgy hívnák,hogy "tájoló gyűrű".
Ez nem az.Ez "tehermentesítő gyűrű".

Megoldás:ezért kell gyári felniket használni,ahova nem kell tehermentesítőt tenni.U.gy. felni mongyon le!

Rossz fordítást olvastál:

http://www.autoinparts.com/Wheel_nuts,_bolts,_locks,_spacers_and_accessories-Spigot_rings_for_O.E_and_Aftermarket_Alloy_Wheels/c628_897/index.html

http://www.ebay.co.uk/gds/Spigot-Rings-Just-What-Are-They-/10000000179072609/g.html

Az összes verzió azt magyarázza, hogy az utángyártott felnik közepére nagyobb lyukat hagynak, hogy többféle autóhoz jó legyen. Utána kell egy olyan spigot ring, avagy center ring, avagy magyarul központosító gyűrű, ami éppen az adott autóhoz való, hogy pont marhára elvágólag középpontosan kerüljön fel a felni az agyra.

Próbáld már meg az izomból a hülyeség mellett kardoskodás helyett egy picit a józan eszed használni! Egy ilyen darabka műanyag, amit a kezedbe fogva össze tudsz nyomni, félbe tudod hajtani, kis fárasztás után el tudod tépni, szerinted milyen terhelés hatására folyósodna el, robbanna fel atomjaira, dezintegrálódna?

http://image.made-in-china.com/2f0j00UeFaynGohfbY/Hub-Center-Rings.jpg

Arról nem is beszélve, hogy milyen rettentő fix, erős és elmozdíthatatlan módon kerül beszerelésre a felni közepébe, hogy egy erősebb körmökkel megáldott ember szerszám nélkül ki tudja onnan pattintani! Biztos ez fogja ám megtartani a kereket a helyén! Meg akkor mi a francnak mellé 4-5 darab M10-M12-M14 körüli, direkt és kimondottan nagy szakítószilárdságú acélból készült csavar? Kukába vele, ott a tehermentesítő gyűrű, az majd megoldja! Vagy nem...?

 falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66677 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 07:53:20 »

és volt akinek igen.Ki volt a szerencsésebb?biztos ezen kell múljon? Roll Eyes

Megest csak azt tudom mondani, hogy józan ész... Ha nincs ott a gyűrű, és nem egészen középpontosan kerül fel a felni az agyra, akkor tojásra jár. Az meg idővel szétver mindent. De az a vacak műanyagból készült központosító gyűrű ezt nem olyan módon akadályozza meg, hogy átveszi a terhelést, nem tehermentesíti az acél csavarokat!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66678 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 07:56:20 »

Megest csak azt tudom mondani, hogy józan ész... Ha nincs ott a gyűrű, és nem egészen középpontosan kerül fel a felni az agyra, akkor tojásra jár. Az meg idővel szétver mindent. De az a vacak műanyagból készült központosító gyűrű ezt nem olyan módon akadályozza meg, hogy átveszi a terhelést, nem tehermentesíti az acél csavarokat!

AndyA

Csak a hülye sofőr nem veszi észre, hogy ráz/remeg a kocsi.....ha nincs központosan fent a kerék.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26668


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #66679 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:23:19 »

Csak a hülye sofőr nem veszi észre, hogy ráz/remeg a kocsi.....ha nincs központosan fent a kerék.

De elvileg csak a csavarral is csak úgy tud felmenni, nem?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #66680 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:28:20 »

Megest csak azt tudom mondani, hogy józan ész... Ha nincs ott a gyűrű, és nem egészen középpontosan kerül fel a felni az agyra, akkor tojásra jár. Az meg idővel szétver mindent. De az a vacak műanyagból készült központosító gyűrű ezt nem olyan módon akadályozza meg, hogy átveszi a terhelést, nem tehermentesíti az acél csavarokat!

AndyA
ez nem igaz.Több esetben a csavarok is jól  behúzzák központra.Aztán jön a kátyú,a központból elmegy a felni,és a csavarok az oldalra ható nyíró erő miatt elszakadnak.Ez kb 3 másodperc,és jobbról előz a jobb hátsó.

Szomorú,hogy a faxságon vitázunk,és megkérdőjelezed a nyilvánvalót.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #66681 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:29:42 »

Megest csak azt tudom mondani, hogy józan ész... Ha nincs ott a gyűrű, és nem egészen középpontosan kerül fel a felni az agyra, akkor tojásra jár. Az meg idővel szétver mindent. De az a vacak műanyagból készült központosító gyűrű ezt nem olyan módon akadályozza meg, hogy átveszi a terhelést, nem tehermentesíti az acél csavarokat!

AndyA
a józan ész a használatot követeli,nem a magyarázatot! idiota
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #66682 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:30:02 »

ez nem igaz.Több esetben a csavarok is jól  behúzzák központra.Aztán jön a kátyú,a központból elmegy a felni,és a csavarok az oldalra ható nyíró erő miatt elszakadnak.Ez kb 3 másodperc,és jobbról előz a jobb hátsó.

Szomorú,hogy a faxságon vitázunk,és megkérdőjelezed a nyilvánvalót.
eljen
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #66683 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:30:24 »

Csak a hülye sofőr nem veszi észre, hogy ráz/remeg a kocsi.....ha nincs központosan fent a kerék.
csak a hülye sofőr használ tehermentesítő nélküli alufelnit.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #66684 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:31:06 »

De elvileg csak a csavarral is csak úgy tud felmenni, nem?
igen.mint mondtam az első komoly kátyúig központba is lesz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66685 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:32:34 »

De elvileg csak a csavarral is csak úgy tud felmenni, nem?

Elvileg. Azután meghúzod 120 Nm-rel (vagy aki "érzésre" csinálja, akár másfél-kétszer többel), alkalmasint nem is átlósan, hanem sorban, egymás után... Lemezfelnit meg lehet úgy húzni, hogy már horpadjon a csavarlyuknál. Alufelninél elvileg nem fordulhat elő ilyen, de pl. egy Ford-féle mozgókúpos csavarral félre lehet húzni azt is egy picit. Azután irány az autópálya, és minden egyes fordulat rúg rajta egy újabbat. Vagy egy komolyabb kátyú egyetlen, de határozott rúgása. Stb., stb., stb. Javulni nem fog, de minden pillanattal tovább romolhat. Azután egyszercsak nem bírja tovább valamelyik csavar, szépen elfárad az anyaga, eltörik, és onnantól nincs megállás. Szó szerint...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26668


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #66686 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:34:21 »

Most akkor az a műanyag, jobb esetben alumínium bizbax tehermentesíti a felnit?  wow1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #66687 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:36:05 »



Próbáld már meg az izomból a hülyeség mellett kardoskodás helyett egy picit a józan eszed használni! Egy ilyen darabka műanyag, amit a kezedbe fogva össze tudsz nyomni, félbe tudod hajtani, kis fárasztás után el tudod tépni, szerinted milyen terhelés hatására folyósodna el, robbanna fel atomjaira, dezintegrálódna?
Érdekes,én sose hallottam még ilyen esetről.Te ezt hol álmodtad?  nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #66688 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:36:33 »

Most akkor az a műanyag, jobb esetben alumínium bizbax tehermentesíti a felnit?  wow1
te már csak trollkodsz megint.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66689 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:44:01 »

igen.mint mondtam az első komoly kátyúig központba is lesz.

http://weltgumi.hu/article/kozpontosito-gyuruk-szelepek-felnikupakok-nyomtavszelesitok.html

http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/070503g/

Mi kell ahhoz, hogy elhidd: a központosító gyűrű szerepe véget ér abban a pillanatban, hogy nyomatékra húztad az összes kerékcsavart? Egészen nyugodtan ki is lehetne venni, csak éppen úgy és oda szerelik be, hogy nem lehet kivenni. Mert nem is kell, elvan ott, meg legközelebb is pont ott lesz rá szükség.

Próbálj ki egy egyszerű dolgot. Fogj egy kalapácsot, és valami kellően kemény és rugalmatlan (kovácsüllő, gránit stb.) alapra tegyél egy hasonló anyagú bármilyen műanyagból egy darabot. Mondjuk egy gyorskötözőt, az hasonló anyag és hasonló vastagság. Fogj egy kalapácsot, és adj neki egyet izomból. Mi marad belőle? Ha szét nem is szakad, de jelentős mértékben fog, köhécs, deformálódni.

Azután végezz egy egyszerű gondolatkísérletet: Te meg a kalapács (súly ill. sebesség) együtt mekkora erőt tudtok kifejteni egy 1,5 tonnás autóból egy kerékre jutó fél tonna (első kerék a motor súlyával), ill. mondjuk 130 km-h sebességhez képest?

Nos, ha a mondott műanyag már a kalapácsütéstől úgy esik széjjel, ahogyan, akkor az utóbbi esetben mi fog szerinted történni vele, ha valóban annak kellene elviselni ezt az erőhatást, és nem az 5 db M12-es csavarnak?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66690 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:45:24 »

Érdekes,én sose hallottam még ilyen esetről.Te ezt hol álmodtad?  nyes

Na látod. Éppen ez mutatja, hogy ez a darabka műanyag nem kap olyan terhelést, amit itt megpróbáltok belemagyarázni, vagyis nem tehermentesít semmit. Központosít, azt igen. De nem tehermentesít.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66691 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:47:47 »

te már csak trollkodsz megint.... eplus2

Szerintem ezúttal nem. Csak nem hiszi el, hogy képes vagy egy ekkora marhaságot állítani. Smiley

Amúgy várom továbbra is a hihető magyarázatot, hogy mi a fenének kell 5 db M12-es csavar a kerékhez, ha ez a darabka műanyag az általad leírt módon úgyis megold minden problémát.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #66692 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:48:36 »

De elvileg csak a csavarral is csak úgy tud felmenni, nem?
igy van
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66693 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 08:48:39 »

csak a hülye sofőr használ tehermentesítő nélküli alufelnit.

Efelől nincs is vita. A vita ott van, hogy mire is jó a központosító gyűrű szerinted.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #66694 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 10:24:08 »

Szerintem ezúttal nem. Csak nem hiszi el, hogy képes vagy egy ekkora marhaságot állítani. Smiley

Amúgy várom továbbra is a hihető magyarázatot, hogy mi a fenének kell 5 db M12-es csavar a kerékhez, ha ez a darabka műanyag az általad leírt módon úgyis megold minden problémát.

AndyA
nem kell kitatláni a tutit.már megtették helyettem. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #66695 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 10:25:29 »

Na látod. Éppen ez mutatja, hogy ez a darabka műanyag nem kap olyan terhelést, amit itt megpróbáltok belemagyarázni, vagyis nem tehermentesít semmit. Központosít, azt igen. De nem tehermentesít.

AndyA
Most mondom,ha nincs ott az a gyűrű, a csavarok eltörhetnek az oldalirányú nyíróerőtől.És volt rá példa nem 1x.Azt,hogy te mit gondolsz,az nem mérvadó.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66696 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 10:35:15 »

nem kell kitatláni a tutit.már megtették helyettem. Wink

Azt nem is. Csak egy értelmes, felfogható, a jelenleg érvényes newtoni fizika szabályai szerint is működőképes magyarázatot várok tőled arra vonatkozóan, hogy az a gyűrű valóban arra való, amire te mondod. Én már elmagyaráztam, hogy miért nem. Most te jössz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #66697 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 10:38:02 »

Most mondom,ha nincs ott az a gyűrű, a csavarok eltörhetnek az oldalirányú nyíróerőtől.És volt rá példa nem 1x.Azt,hogy te mit gondolsz,az nem mérvadó.

Erre adj valami értelmes magyarázatot, hogy hogyan is tud ez bekövetkezni.

Vagy hozz rá olyan példát, ahol nem a gyűrű nélküli szerelés okozta központosítási pontatlanság okozta a törést, ami amúgy ismert, többek által leírt, és általam is elfogadott hibaok, hanem a gyűrű, mint teherviselő elem hiánya.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26668


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #66698 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 10:47:56 »

Azt nem is. Csak egy értelmes, felfogható, a jelenleg érvényes newtoni fizika szabályai szerint is működőképes magyarázatot várok tőled arra vonatkozóan, hogy az a gyűrű valóban arra való, amire te mondod. Én már elmagyaráztam, hogy miért nem. Most te jössz.

AndyA

Alf!

Én is várom. Mert most olyan Tibcsis vagy, mondtál egy nagy marhaságot, és nem ismered be.  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #66699 Dátum: 2016.01.21 csütörtök, 11:58:08 »

Erre adj valami értelmes magyarázatot, hogy hogyan is tud ez bekövetkezni.

Vagy hozz rá olyan példát, ahol nem a gyűrű nélküli szerelés okozta központosítási pontatlanság okozta a törést, ami amúgy ismert, többek által leírt, és általam is elfogadott hibaok, hanem a gyűrű, mint teherviselő elem hiánya.

AndyA

Vigyünk egy kis számítást a dologba:
12-es acél csavar, 100Nm-re húzva ~ 40kN-nal húzza rá a felnit az agyra. Ilyen kapcsolatból van 5 egy felnin.
Az alumínium és a féktárcsa közötti tapadási súrlódási együttható 0.5-0.6 tiszta felületnél, féktárcsa és kerékagy között ~1.
Persze a felület nem tiszta, ezért ezt vehetjük a felének. Hozzávetőleges számok, mert a menet sem tiszta, az anya súrlódó felülete kúpos, de mutatják, hogy nagyjából mekkora erőkről van szó.

Ezekből olyan súrlódási erő jön ki a felni/féktárcsa, féktárcsa/kerékagy között, hogy azoknak a nagyságrendje olyan magas, hogy egy műanyag központosító gyűrű az ilyen erők között megszűnne létezni.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 [1334] 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.185 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.