Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 16:59:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 313 314 315 316 317 318 319 [320] 321 322 323 324 325 326 327 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21901197 alkalommal)
0 Felhasználó és 119 vendég van a témában
93-as mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #15950 Dátum: 2008.07.23 szerda, 12:02:05 »

Koszi a segitseget.
A hetvegen sikerult megtalalnom a bitositek jeloleseket is a fobiytositek tablanak.
Sajnos azt hiszem nem ott van a hiba. Ma visszem megnezetni.
Naplózva
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #15951 Dátum: 2008.07.23 szerda, 13:06:13 »

Melyik lámpa? A műszerek közötti? Ezzel az a baj, hogy a gyerekülés olyan rendszerű, hogy rászorul az üléslapra, és majdnem biztos vagyok benne, hogy a terhelésérzékelő jelez. Ugyanis ha benn van a biztosíték, meg az ülés is a helyén van (gyerek nélkül), akkor nem világít semmilyen lámpa.

Hát most így fejből nem emléxem, de megnézem ma, ha hazaértem. Nekünk utazott is a pulya egy párszor elöl bekötve...
Naplózva
Oszi_03
Vendég
« Új hozzászólás #15952 Dátum: 2008.07.23 szerda, 14:20:09 »

Sziasztok,
a kézi váltó olajszint ellenőrzéshez a napokban kaptam egy tippet, hogy az olajszint csavar alatt 1cm-rel kell lennie. Több helyen találtam hasonló adatot, de az automata váltóra vonatkozóan. Valaki meg tudná erősíteni, hogy a kézi váltónál ez a megfelelő olajszint?
Jól tudom, hogy az olaj típusa 80w90?
Köszi,
Oszi
Naplózva
Schmidi
Vendég
« Új hozzászólás #15953 Dátum: 2008.07.23 szerda, 14:26:54 »

Sziasztok,
a kézi váltó olajszint ellenőrzéshez a napokban kaptam egy tippet, hogy az olajszint csavar alatt 1cm-rel kell lennie. Több helyen találtam hasonló adatot, de az automata váltóra vonatkozóan. Valaki meg tudná erősíteni, hogy a kézi váltónál ez a megfelelő olajszint?
Jól tudom, hogy az olaj típusa 80w90?
Köszi,
Oszi
Azoknál az automatáknál, amikkel eddig én találkoztam, volt nívópálca a váltóolajnak...
Az újakban már nincs?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15954 Dátum: 2008.07.23 szerda, 15:10:44 »

Sziasztok,
a kézi váltó olajszint ellenőrzéshez a napokban kaptam egy tippet, hogy az olajszint csavar alatt 1cm-rel kell lennie. Több helyen találtam hasonló adatot, de az automata váltóra vonatkozóan. Valaki meg tudná erősíteni, hogy a kézi váltónál ez a megfelelő olajszint?
Jól tudom, hogy az olaj típusa 80w90?
Köszi,
Oszi

Az sem mind1, hogy milyen. Más az MKI-II, és 2,0i-ben lévő régifajta, és más az új durashift.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15955 Dátum: 2008.07.23 szerda, 16:47:44 »

Sziasztok!
Csak egy kis érdekesség, hogyan szopok pár hete. Nemrég elöre került az egyik gyerekülés az anyósülésre (hátul ül az asszony a két legkisebbel), ezért "deaktiváltam" az utasoldali légzsákot, azaz kivettem a megfelelö biztosítékot - mondjuk ez is egy külön történet, azóta a pofámba világít a légzsák lámpa a müszerfalon  zavart2. Ennyi elözmény után beköszöntött ez a hidegfrontos idö, reggel hüvös van, délután meleg. Azt vettem észre, hogy az automata klíma össze-vissza hüt-füt, melegem volt az autóban, erre még ráfütött, vagy pont fordítva, túl sokat hütött. Na mondom, a belsö levegö höméröjének beszívó ventilátora sz*rni ment, olvastam régebben a fórumon, hogy az okozhat ilyesmit, megnézni nem kerül semmibe. Láss csodát, a ventilátor nem ment. Gondoltam, mielött lebontom a müszerfalat, megnézem, a TIS mit mond. Többek között azt mondta, nézzem meg az F81-es biztosítékot. Nézem az autóban, hát az F81-es biztosíték a ventilátor ÉS az utasoldali légzsák biztosítéka. Mivel korábban kivettem, a ventilátor sem ment...   falbav
Hát ilyen nincs, gondoltam, nem elég, hogy nincs civilizált módja a légzsák deaktiválásnak, meg a biztosítékos módszer megtalálásához is erösen tanulmányozni kell a használati utasítást, erre még meg is szívatják a renitens tulajdonosokat. Hát kapják be a kölni mérnökök a lábamat... action gun

Bakker, ez nagyon LOL  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Oszi_03
Vendég
« Új hozzászólás #15956 Dátum: 2008.07.23 szerda, 18:09:49 »

Az sem mind1, hogy milyen. Más az MKI-II, és 2,0i-ben lévő régifajta, és más az új durashift.
Sziasztok,
engem egy 2003-as MKIII 2.0 (145LE) KÉZI váltójának az olajszintje érdekelne. De ha az automatákban van pálca, akkor az olajszintcsavaros verzió ezek szerint csak a kézi váltókra vonatkozhat.
Az olajtípust esetleg tudja valaki?
Oszi
 
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15957 Dátum: 2008.07.23 szerda, 18:14:00 »

Sziasztok,
engem egy 2003-as MKIII 2.0 (145LE) KÉZI váltójának az olajszintje érdekelne. De ha az automatákban van pálca, akkor az olajszintcsavaros verzió ezek szerint csak a kézi váltókra vonatkozhat.
Az olajtípust esetleg tudja valaki?
Oszi
 

Igen, ford váltóolaj. Amúgy nem nagyon szokott elfogyni az olaj. Kivéve, ha kívól olajos. Persze jobb az óvatosság.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oszi_03
Vendég
« Új hozzászólás #15958 Dátum: 2008.07.23 szerda, 21:41:28 »

Igen, ford váltóolaj. Amúgy nem nagyon szokott elfogyni az olaj. Kivéve, ha kívól olajos. Persze jobb az óvatosság.
Sajnos olajos volt, konkrétan az egyik szimmering folyt, és mivel így vettem az autót, nem tudom, hogy mióta.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15959 Dátum: 2008.07.23 szerda, 22:10:27 »

Sajnos olajos volt, konkrétan az egyik szimmering folyt, és mivel így vettem az autót, nem tudom, hogy mióta.

Jó drága a váltóolaj.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #15960 Dátum: 2008.07.24 csütörtök, 07:33:55 »

Jó drága a váltóolaj.
Emlékeim szerint 3k/l körül volt tavaly a Cromax-nál...
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15961 Dátum: 2008.07.24 csütörtök, 14:07:15 »

Szóval én visszakanyarodok egy kicsit ide...  Tegnap megnéztem és nekem csak a gyors fokozat működik. Amit írtál, hogy az ellenállásnál van egy bizti.... azt ki tudom cserélni én is, vagy szakira bízzam?Huh? persze ha az a rossz....Huh??


 help help help

Légyszi
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #15962 Dátum: 2008.07.24 csütörtök, 14:40:24 »


 help help help

Légyszi
Bocs, elkerülte a figyelmemet.
Az a biztosíték olyasmi hőbizti lehet, mint az utastér szellőztető ventilátor előtéten. Kis gyakorlattal szerintem házilag is javítható, habár még nem láttam ezt az előtétet.
Ha szembe állsz az autóval, és a jobb oldalon a hűtő mögött lenyúlsz az alsó sarkáig, akkor valahol ott lesz. A motor legyen hideg, vagy húzd ki az említett két relét, vagy még inkább vedd le az akkusarut, nehogy véletlenül beinduljon a venti!
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15963 Dátum: 2008.07.24 csütörtök, 14:44:39 »

Bocs, elkerülte a figyelmemet.
Az a biztosíték olyasmi hőbizti lehet, mint az utastér szellőztető ventilátor előtéten. Kis gyakorlattal szerintem házilag is javítható, habár még nem láttam ezt az előtétet.
Ha szembe állsz az autóval, és a jobb oldalon a hűtő mögött lenyúlsz az alsó sarkáig, akkor valahol ott lesz. A motor legyen hideg, vagy húzd ki az említett két relét, vagy még inkább vedd le az akkusarut, nehogy véletlenül beinduljon a venti!

köszi, akkor hétvégén egybekötöm az intercooler puccantással.

 worship
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #15964 Dátum: 2008.07.24 csütörtök, 19:12:27 »

Sziasztok,
a kézi váltó olajszint ellenőrzéshez a napokban kaptam egy tippet, hogy az olajszint csavar alatt 1cm-rel kell lennie. Több helyen találtam hasonló adatot, de az automata váltóra vonatkozóan. Valaki meg tudná erősíteni, hogy a kézi váltónál ez a megfelelő olajszint?
Jól tudom, hogy az olaj típusa 80w90?
Köszi,
Oszi

Szia!

A TIS 0-5 mm-t ír a betöltő furat alsó éléhez képest. Szóval csurig lehet tölteni.
Van egy rajz is, de ugyanaz az 5-ös és 6-os váltóra, pedig a kettő erősen különbözik. Ezért érdekelne, hogy 6-oson hol van a betöltő nyílás.
Neked milyen is 5 v 6?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #15965 Dátum: 2008.07.30 szerda, 07:12:34 »

Sziasztok!

A hűtővíz tartályom már a min. alatt van, mivel tudom feltölteni? Van valami spéci mondifolyadék, vagy sima desztillált víz?
Naplózva
MondESU
Vendég
« Új hozzászólás #15966 Dátum: 2008.07.30 szerda, 09:26:52 »

Sziasztok!

A hűtővíz tartályom már a min. alatt van, mivel tudom feltölteni? Van valami spéci mondifolyadék, vagy sima desztillált víz?
Fagyálló javasolt ( tudom, épp nincs fagy odakint ) a glikolór tartalma miatt, keni a vizszivattyút. És 3 évente esedékes cserélni!
Wyctor-ra kérdezz rá, mit tud ajánlani Neked!
Üdv:)
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #15967 Dátum: 2008.07.30 szerda, 11:13:17 »

Sziasztok!

A hűtővíz tartályom már a min. alatt van, mivel tudom feltölteni? Van valami spéci mondifolyadék, vagy sima desztillált víz?

Vegyél Ford hűtőfolyadékot az a legjobb!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
sesem
Vendég
« Új hozzászólás #15968 Dátum: 2008.07.31 csütörtök, 17:18:56 »

Valaki tudna infót adni, hogyan kell kicserélni a hátsó kerékagycsapágyat?
Előre is köszi: Péter
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15969 Dátum: 2008.08.01 péntek, 15:10:42 »

Egy kis segítségre lenne szükségem!

Nagyon apró kotyogások érződnek a kormányon, ha kicsit rosszabb úton megyek, csak egyenesfutásban, kanyarban nem.
Úgytűnik mintha a futómű mindkét oldaláról érezném. Ezt most kezdte pár napja. Az érdekes az egészben az, hogy 1 hónapja volt műszakin, és ott mindent rendben találtak, igaz akkor még nem is volt érezhető ez a jelenség.
Mi lehet a baj?
Naplózva
balam99
Vendég
« Új hozzászólás #15970 Dátum: 2008.08.01 péntek, 23:25:56 »

Sziasztok!

 Lennee egy kérdésem, hátha valaki tudna segíteni. Másfél éves Mondeo III kombim van fél éve (Trend kivitel). Szeretném a vezetőülést legalább kicserélni olyan változatra, melyben az üléslap dönthető. A gyári ülésem csak elektromosan fel és le tudja emelni az egész ülést. Egy GIA modelt próbáltam ki egyszer még amikor kerestem az autót, igaz abban bőrös megoldás volt, azonba mindenféle irányba lehetett állítani az ülését elektromosan. Eléggé magas vagyok, majdnem 190 centi és nem kényelmes vezetni a standard üléssel. Hosszúak a lábaim, mit csináljak...  falbav Nem a bőr érdekelne alapvetően, csak tudnám kényelmesen beállítan az üléspozíciót.

Lehet ilyet venni valahol akár bontottan, vagy lehet egyáltalán kicserélni? Segítsen valaki!  Köszönöm!!!
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.01 péntek, 23:28:09 írta balam99 » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15971 Dátum: 2008.08.01 péntek, 23:30:33 »

Sziasztok!

 Lennee egy kérdésem, hátha valaki tudna segíteni. Másfél éves Mondeo III kombim van fél éve (Trend kivitel). Szeretném a vezetőülést legalább kicserélni olyan változatra, melyben az üléslap dönthető. A gyári ülésem csak elektromosan fel és le tudja emelni az egész ülést. Egy GIA modelt próbáltam ki egyszer még amikor kerestem az autót, igaz abban bőrös megoldás volt, azonba mindenféle irányba lehetett állítani az ülését elektromosan. Eléggé magas vagyok, majdnem 190 centi és nem kényelmes vezetni a standard üléssel. Hosszúak a lábaim, mit csináljak...  falbav Nem a bőr érdekelne alapvetően, csak tudnám kényelmesen beállítan az üléspozíciót.

Lehet ilyet venni valahol akár bontottan, vagy lehet egyáltalán kicserélni? Segítsen valaki!  Köszönöm!!!

Bontó. De nem lesz olcsó. Mind1, meg kell próbálni. Igazából az elektromos ülésnél sem lehet több mindent állítani, csak mindazt gonbokkal. Ha meglátod, hogyé mérik az üléseket...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #15972 Dátum: 2008.08.02 szombat, 00:21:12 »

Bontó. De nem lesz olcsó. Mind1, meg kell próbálni. Igazából az elektromos ülésnél sem lehet több mindent állítani, csak mindazt gonbokkal. Ha meglátod, hogyé mérik az üléseket...

A sima ülést csak előre-hátra tudod húzogatni, meg a támlát dönteni. Plussz a vezető oldalon van még egy magasság állítás, fel-le.
Az elektromos üléseken, ugyan úgy megvan az előre-hátra, támla döntés, viszon nincs magasság, fel-le funkckó, helyette a komplett ülést lehet döntögetni támlával, ülőlappal együtt.
Én is meglepődtem rajta de ez van...
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
sztpuhi
Vendég
« Új hozzászólás #15973 Dátum: 2008.08.06 szerda, 16:41:53 »

Sziasztok!

Régen látogattam el a honlapra sajnos, és most sincs sok időm visszaböngészni az előzményekben, ezért tennék fel egy (lehet, hogy kissé dilettáns) kérdést: kombi hátsó lökös csere előtt állok(ld.:Bontott alkatrészek), és szeretném tudni, hogy változott-e a faceliften a hátsó lökhárító mérete, formája stb..., vagyis fel tudom-e rakni az F-es lököst az első kiadású MKIIIra, ha csak olyat találok bontottan?
Válaszokat előre is köszi!
Sztpuhi
Naplózva
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #15974 Dátum: 2008.08.06 szerda, 22:35:46 »

Sziasztok!

Régen látogattam el a honlapra sajnos, és most sincs sok időm visszaböngészni az előzményekben, ezért tennék fel egy (lehet, hogy kissé dilettáns) kérdést: kombi hátsó lökös csere előtt állok(ld.:Bontott alkatrészek), és szeretném tudni, hogy változott-e a faceliften a hátsó lökhárító mérete, formája stb..., vagyis fel tudom-e rakni az F-es lököst az első kiadású MKIIIra, ha csak olyat találok bontottan?
Válaszokat előre is köszi!
Sztpuhi
Felmegy. Szerintem.
De én csak a lökős alsó részét cseréltettem le a fényezettre.
De, ha st lökősben gondolkodsz azt is megoldották már itt a klubbból többen.
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.06 szerda, 22:37:47 írta Zoli79 » Naplózva
koozed
Vendég
« Új hozzászólás #15975 Dátum: 2008.08.08 péntek, 13:40:22 »

Sziasztok!

MK3-as benzines 2.0 mondeonk van 2002 óta. Egy fél éve vettem észre, hogy nagyon megváltozott a motor hangja,
gyakorlatilag dízel - hangot produkál. Azóta kicseréltem a gyertyákat és az összes szíj körüli csapágyas szerkezetet kb. 130 ezerért.
Ennek ellenére még erősebben hallom a fura zörgést. Szerintetek ezután a hidrotőkék cseréje jön vagy van valami mondeo betegség?

Segítségeteket előre is köszönöm!

koozed
Naplózva
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #15976 Dátum: 2008.08.08 péntek, 13:45:49 »

Sziasztok!

MK3-as benzines 2.0 mondeonk van 2002 óta. Egy fél éve vettem észre, hogy nagyon megváltozott a motor hangja,
gyakorlatilag dízel - hangot produkál. Azóta kicseréltem a gyertyákat és az összes szíj körüli csapágyas szerkezetet kb. 130 ezerért.
Ennek ellenére még erősebben hallom a fura zörgést. Szerintetek ezután a hidrotőkék cseréje jön vagy van valami mondeo betegség?

Segítségeteket előre is köszönöm!

koozed
Szia!
5W30-as olaj van benne?
Naplózva
darkozzo
Vendég
« Új hozzászólás #15977 Dátum: 2008.08.08 péntek, 14:50:05 »

Sziasztok!

Ablaktörlő lapátot szeretnék venni, és megnéztem a nagyauto.hu-n, hogy mennyiért árulják. Ott láttam, hogy kétféle kivitel is van: van a szokásos ablaktörlő lapát készlet, és van egy másik fajta lapos (aero) kivitel, viszont ez a duplájába kerül mint a hagyományos.
Tudja valamelyikőtök, hogy ez a lapos (aero) kivitel mennyivel másabb (esetleg jobb) mint a normál?

Köszi!
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #15978 Dátum: 2008.08.08 péntek, 14:57:32 »

Sziasztok!

Ablaktörlő lapátot szeretnék venni, és megnéztem a nagyauto.hu-n, hogy mennyiért árulják. Ott láttam, hogy kétféle kivitel is van: van a szokásos ablaktörlő lapát készlet, és van egy másik fajta lapos (aero) kivitel, viszont ez a duplájába kerül mint a hagyományos.
Tudja valamelyikőtök, hogy ez a lapos (aero) kivitel mennyivel másabb (esetleg jobb) mint a normál?

Köszi!

Hát a sorrend úgy néz ki hogy van a tecsós , 500ért párba xar, Valeo alap 2500, , Bosch az drágább mint a gyári, Gyári Motorcraft legjobb ár teljesítmény élettartam és az Aero,
Élettartamba és árban is ez a sorrend.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #15979 Dátum: 2008.08.08 péntek, 16:24:17 »

Sziasztok!

Ablaktörlő lapátot szeretnék venni, és megnéztem a nagyauto.hu-n, hogy mennyiért árulják. Ott láttam, hogy kétféle kivitel is van: van a szokásos ablaktörlő lapát készlet, és van egy másik fajta lapos (aero) kivitel, viszont ez a duplájába kerül mint a hagyományos.
Tudja valamelyikőtök, hogy ez a lapos (aero) kivitel mennyivel másabb (esetleg jobb) mint a normál?

Köszi!

Mintha lett voln több olyan vélemény a fórumon, hogy az aero nem olyan jó.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #15980 Dátum: 2008.08.08 péntek, 19:01:17 »

Hát a sorrend úgy néz ki hogy van a tecsós , 500ért párba xar, Valeo alap 2500, , Bosch az drágább mint a gyári, Gyári Motorcraft legjobb ár teljesítmény élettartam és az Aero,
Élettartamba és árban is ez a sorrend.

én most bosch lapátot vettem 3600pízéé előre párbaválogatva eljen
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #15981 Dátum: 2008.08.08 péntek, 22:46:45 »

Sziasztok!

MK3-as benzines 2.0 mondeonk van 2002 óta. Egy fél éve vettem észre, hogy nagyon megváltozott a motor hangja,
gyakorlatilag dízel - hangot produkál. Azóta kicseréltem a gyertyákat és az összes szíj körüli csapágyas szerkezetet kb. 130 ezerért.
Ennek ellenére még erősebben hallom a fura zörgést. Szerintetek ezután a hidrotőkék cseréje jön vagy van valami mondeo betegség?

Segítségeteket előre is köszönöm!

koozed

Az MK3 nem hidrotőkés, hanem korongos szerintem. A zaj, ami hasonlít a szelep hangra, csak nem ütemes, az lehet a szívósorban lévő lapátok kikopásának a hangja. Mindenképp járj utána, mert ha a lapátokat benyeli a motor, akkor annyi. ijedt
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #15982 Dátum: 2008.08.09 szombat, 10:33:06 »

Szia!
5W30-as olaj van benne?

Nekem egy orionom csinált ilyent, egy "guru" azt mondta, hogy a dugattyú van kikopva és lötyög a hengerben. Hülyeség gondoltam, és kicseréltem a vezérműtengelyt, himbákat, hidrotőkéket, és a végén a dugattyúk voltak. Levettem a hengerfejet, hogy kicserélem a szelepeket, gondoltam megtisztítom a dugattyúkat a koromtol, és jött a meglepetés, hosszában lötyöglek a hengerben, keresztben nem, kompresszió jó volt, válla nem volt a hengernek.....
Szóval 100e-t feleslegesen költöttem el rá.
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15983 Dátum: 2008.08.09 szombat, 11:51:20 »

Az MK3 nem hidrotőkés, hanem korongos szerintem. A zaj, ami hasonlít a szelep hangra, csak nem ütemes, az lehet a szívósorban lévő lapátok kikopásának a hangja. Mindenképp járj utána, mert ha a lapátokat benyeli a motor, akkor annyi. ijedt
Nem is hidrotőkés és nem is korongos, hanem mechanikus szelepemelő tőkék vannak benne. De nem hiszem hogy azzal van baj, mert az enyémben 200e km után is a gyári méreten voltak ezek. A dízelhang az nagyon nem jó. Nem lehet hogy a vezérlésed ment el mint nekem? A szívósor lapátjai nem adnak annyira erős hangot, kivéve ha már beszippantotta a motor. szomoru1
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15984 Dátum: 2008.08.09 szombat, 12:29:03 »

Az MK3 nem hidrotőkés, hanem korongos szerintem. A zaj, ami hasonlít a szelep hangra, csak nem ütemes, az lehet a szívósorban lévő lapátok kikopásának a hangja. Mindenképp járj utána, mert ha a lapátokat benyeli a motor, akkor annyi. ijedt

De. Korongos. Azért pontosítsunk: benzines 1.8, 2.0: korongos. Dízel összes, és benzin V6: hidrotőkés.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15985 Dátum: 2008.08.09 szombat, 13:44:12 »

De. Korongos. Azért pontosítsunk: benzines 1.8, 2.0: korongos. Dízel összes, és benzin V6: hidrotőkés.
Mondom hogy nem, mechanikus tőkés, nem hidro, mechanikus tőke, nem korong, hanem MECHANIKUS tőke!!!
Fogtam a kezemben, csak tudom. De ha ennyire szkeptikus a társaság, le is fotózhatom, mert van a garázsban pár darab.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #15986 Dátum: 2008.08.09 szombat, 13:55:08 »

Mondom hogy nem, mechanikus tőkés, nem hidro, mechanikus tőke, nem korong, hanem MECHANIKUS tőke!!!
Fogtam a kezemben, csak tudom. De ha ennyire szkeptikus a társaság, le is fotózhatom, mert van a garázsban pár darab.

akkor miért árulnak hozzá lapka készletet (korongot)? én megnézném a képet, kíváncsi vagyok rá télleg.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #15987 Dátum: 2008.08.09 szombat, 13:59:26 »

Az MK3 nem hidrotőkés, hanem korongos szerintem. A zaj, ami hasonlít a szelep hangra, csak nem ütemes, az lehet a szívósorban lévő lapátok kikopásának a hangja. Mindenképp járj utána, mert ha a lapátokat benyeli a motor, akkor annyi. ijedt
A mi mondeonk 2001, 2 ezer benzin automata, és szintén ez a csunya ugymond dizeles hang van, de csak alapjáraton hallani, sztem, akkor ez valami nagy baj kezdete?Huh?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15988 Dátum: 2008.08.09 szombat, 14:01:31 »

A mi mondeonk 2001, 2 ezer benzin automata, és szintén ez a csunya ugymond dizeles hang van, de csak alapjáraton hallani, sztem, akkor ez valami nagy baj kezdete?Huh?

A Zacci a nagy tudora ennek, az örvénylapok szoktak ilyen hangot csinálni. Elég veszélyes, mert elszabadulhat, a motor meg beszippanthatja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15989 Dátum: 2008.08.09 szombat, 14:05:06 »

Mondom hogy nem, mechanikus tőkés, nem hidro, mechanikus tőke, nem korong, hanem MECHANIKUS tőke!!!
Fogtam a kezemben, csak tudom. De ha ennyire szkeptikus a társaság, le is fotózhatom, mert van a garázsban pár darab.

Szerintem a szelephézagot korongokkal lehet beállítani. Tehát, ha nem jó a hézag, a korongot cserélni kell (vagy köszörülni). Tudomásom szerint a nem hidrós ford motorok (a mostaniak) ilyenek.
De ez a mechanikus tőke. Nem? Rosszul tudnám?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #15990 Dátum: 2008.08.09 szombat, 14:05:10 »

A Zacci a nagy tudora ennek, az örvénylapok szoktak ilyen hangot csinálni. Elég veszélyes, mert elszabadulhat, a motor meg beszippanthatja.
OKs köszönöm, eddig nem izgatott, vagyis igen, mert elég csunya hangja van, de akkor megkérdem a Zaccit, kössszzz
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15991 Dátum: 2008.08.09 szombat, 17:12:50 »

Szerintem a szelephézagot korongokkal lehet beállítani. Tehát, ha nem jó a hézag, a korongot cserélni kell (vagy köszörülni). Tudomásom szerint a nem hidrós ford motorok (a mostaniak) ilyenek.
De ez a mechanikus tőke. Nem? Rosszul tudnám?
Lehet hogy félreértjük egymást, és ugyanazt szajkózzuk. A korong az én értelmezésem szerint egy pénzérméhez hasonlító  valami, ami különféle vastagságban létezik. Ezt mifelénk lapkának hívják. A mechanikus tőke (a nagyautónál is így rendelhető) tulajdonképpen egy pohár, aminek a fenekébe bele van írva a mérete. A méretet (vastagságot) a pohár feneke és a pohár (kívül) alja közti távolság adja meg. Magyarul a pohár talpának a vastagsága. A tőke belsejében látható szám ( mivel mindegyik vastagsága 3mm) a 3mm feletti tized század ezred értéket jelenti. Ezesetben a tőke vastagsága 3.282 mm.









« Utoljára szerkesztve: 2008.08.09 szombat, 17:17:12 írta Billy » Naplózva
MondESU
Vendég
« Új hozzászólás #15992 Dátum: 2008.08.09 szombat, 17:17:32 »

OKs köszönöm, eddig nem izgatott, vagyis igen, mert elég csunya hangja van, de akkor megkérdem a Zaccit, kössszzz
Ja, a Zacci cserélgetett ilyet, biztos tud MONDani erre okosságot!
Üdv:)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15993 Dátum: 2008.08.09 szombat, 17:20:37 »

Lehet hogy félreértjük egymást, és ugyanazt szajkózzuk. A korong az én értelmezésem szerint egy pénzérméhez hasonlító  valami, ami különféle vastagságban létezik. Ezt mifelénk lapkának hívják. A mechanikus tőke (a nagyautónál is így rendelhető) tulajdonképpen egy pohár, aminek a fenekébe bele van írva a mérete. A méretet (vastagságot) a pohár feneke és a pohár (kívül) alja közti távolság adja meg. Magyarul a pohár talpának a vastagsága. A tőke belsejében látható szám ( mivel mindegyik vastagsága 3mm) a 3mm feletti tized század ezred értéket jelenti. Ezesetben a tőke vastagsága 3.282 mm.

Igen, a lényeg ugyanaz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15994 Dátum: 2008.08.09 szombat, 17:21:15 »

OKs köszönöm, eddig nem izgatott, vagyis igen, mert elég csunya hangja van, de akkor megkérdem a Zaccit, kössszzz
A szívósor lapátjainak hangja (ha a tengelye el van kopva) alig észrevehető, enyhe zörgést hallat, de semmiképp nem kopog és csattog. Tényleg csak a szakavatott fül hallja. Én az enyémben kiszedtem a tengelyt is és a lapátokat is, így nincs mit beszívjon a moci. Működésében sem és fogyasztásban sem tapasztalok különbséget egyáltalán. Ja és megspóroltam 60-70ezer forintot.
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15995 Dátum: 2008.08.09 szombat, 17:22:44 »

Igen, a lényeg ugyanaz.
A lényeg valóban ugyanaz, de mégsem vigyor3 vigyor3
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #15996 Dátum: 2008.08.09 szombat, 17:30:49 »

Lehet hogy félreértjük egymást, és ugyanazt szajkózzuk. A korong az én értelmezésem szerint egy pénzérméhez hasonlító  valami, ami különféle vastagságban létezik. Ezt mifelénk lapkának hívják. A mechanikus tőke (a nagyautónál is így rendelhető) tulajdonképpen egy pohár, aminek a fenekébe bele van írva a mérete. A méretet (vastagságot) a pohár feneke és a pohár (kívül) alja közti távolság adja meg. Magyarul a pohár talpának a vastagsága. A tőke belsejében látható szám ( mivel mindegyik vastagsága 3mm) a 3mm feletti tized század ezred értéket jelenti. Ezesetben a tőke vastagsága 3.282 mm.

ez facca. h az annyába szakatt volna annak a mérnöknek a feje amelyik ezt álmotta a tervezés első éccakáján  falbav falbav falbav ez röviden annyit jelent, h szelephézag igazításhoz minden esetben vezérlést kell bontani ... na ez senkinek nem jó szomoru1
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15997 Dátum: 2008.08.09 szombat, 17:34:23 »

ez facca. h az annyába szakatt volna annak a mérnöknek a feje amelyik ezt álmotta a tervezés első éccakáján  falbav falbav falbav ez röviden annyit jelent, h szelephézag igazításhoz minden esetben vezérlést kell bontani ... na ez senkinek nem jó szomoru1
Így van, ráadásul minden egyes méretű poharacska 4500ft és van belőle 16. Ugye nekem szelepfészek marás volt, tehát a szelephézag is más lett. Így a bent lévő 16 pohárból csak 6-ot tudtunk felhasználni (nem megfelelő méret miatt), és 10-et vennem kellett más-más méretekben. Tehát megmaradt 10 poharam, aminek tulajdonképpen az ég világon semmi baja.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15998 Dátum: 2008.08.09 szombat, 17:51:29 »

Így van, ráadásul minden egyes méretű poharacska 4500ft és van belőle 16. Ugye nekem szelepfészek marás volt, tehát a szelephézag is más lett. Így a bent lévő 16 pohárból csak 6-ot tudtunk felhasználni (nem megfelelő méret miatt), és 10-et vennem kellett más-más méretekben. Tehát megmaradt 10 poharam, aminek tulajdonképpen az ég világon semmi baja.

Lehet köszörülgetni. Csak hát az se lesz sokkal olcsóbb...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15999 Dátum: 2008.08.09 szombat, 20:28:17 »

Lehet köszörülgetni. Csak hát az se lesz sokkal olcsóbb...
Ezt köszörülni szerintem őröltség és semmi értelme.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 313 314 315 316 317 318 319 [320] 321 322 323 324 325 326 327 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.117 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.