Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.05 szombat, 04:26:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 [59] 60 61 62 63 64 65 66 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21462561 alkalommal)
0 Felhasználó és 259 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2900 Dátum: 2005.09.17 szombat, 23:20:00 »

Egy picit off..MA volt szerencsém egy Range Rover Sport 2,7 V6 dieslet kipróbálnom..megdobogtatta a szívemet ,mikor megláttam a Mondeo tükörállítót joy-t és a napellenzőknél lévő kis Mondeo lámpácskákat:)De még itt is megállják a helyüket.
Na jó aztán jött a RangeRover V8 kompresszor..400LE...egyenlőre nem kívánok nyilatkozni...
razsa,
 
ugyan ilyen, vagy ilyesmi tükörállító van a régi Megane -okban is.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2901 Dátum: 2005.09.18 vasárnap, 00:01:00 »

Akkor úgy látszik,nekem más fajta ABS van beépítve, mert vészfékezéskor szinte rögtön megállt,oldalra meg pláne nem ment el. Persze hóban, vagy esőben más a szitu, de állítom hogy (nálam)rövidebb a fékút.(sokkal)Az eddigi ótóim mind sima mezei fékesek voltak,úgyhogy csak ilyen össtehasonlítási alapom van
Ez sem egy korrekt összehasonlítási alap.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kalti57
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 384


E-mail
« Új hozzászólás #2902 Dátum: 2005.09.18 vasárnap, 00:28:00 »

Ez sem egy korrekt összehasonlítási alap.
Angel,
lehet,hogy én gondolom rosszul,de tudom ahol más kocsival csúsztam 6-8 métert, evvel a fékkel, azonos körülmények között szinte azonnal megáll.
Szerintem csak ez számít,függetlenül attól,hogy mit hoznak ki papíron.
Naplózva

kalti57
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2903 Dátum: 2005.09.18 vasárnap, 19:04:00 »

Angel,
lehet,hogy én gondolom rosszul,de tudom ahol más kocsival csúsztam 6-8 métert, evvel a fékkel, azonos körülmények között szinte azonnal megáll.
Szerintem csak ez számít,függetlenül attól,hogy mit hoznak ki papíron.
A mondeónak mind a 4 féke tárcsa, szélesebb gumik, jobb fék. Bocsi, de ez az azonnal megállt nehezen vethető össze a 6-8 méterrel. Az előző mondeómban is, és ebben is van abs. A mostaninak (szerintem) rövidebb a fékútja.
 
Ezzel az abs vs no abs fékútról kár vitázni. Nézzetek szét a neten, és találtok egy csomó tesztet, hogy az ABS-es fékút a hosszabb.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kalti57
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 384


E-mail
« Új hozzászólás #2904 Dátum: 2005.09.18 vasárnap, 19:26:00 »

A mondeónak mind a 4 féke tárcsa, szélesebb gumik, jobb fék. Bocsi, de ez az azonnal megállt nehezen vethető össze a 6-8 méterrel. Az előző mondeómban is, és ebben is van abs. A mostaninak (szerintem) rövidebb a fékútja.
 
Ezzel az abs vs no abs fékútról kár vitázni. Nézzetek szét a neten, és találtok egy csomó tesztet, hogy az ABS-es fékút a hosszabb.
És ha nem a neten nézünk tesztet, hanem a talin kipróbáljuk élőben?ABS-no ABS?
Naplózva

kalti57
Vendég
« Új hozzászólás #2905 Dátum: 2005.09.18 vasárnap, 22:37:00 »

A mondeónak mind a 4 féke tárcsa, szélesebb gumik, jobb fék. Bocsi, de ez az azonnal megállt nehezen vethető össze a 6-8 méterrel. Az előző mondeómban is, és ebben is van abs. A mostaninak (szerintem) rövidebb a fékútja.
 
Ezzel az abs vs no abs fékútról kár vitázni. Nézzetek szét a neten, és találtok egy csomó tesztet, hogy az ABS-es fékút a hosszabb.
ABS vs NO ABS
 
Ennyit arról, hogy az ABS-szel hosszabb a fékút...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2906 Dátum: 2005.09.18 vasárnap, 23:32:00 »

Van egy Mondeo III 2002-es TDDI-m .Keresek Bp.-en vagy környékén valakit akinek ugyanilyen kocsija van és jól vagy tökéletesen müködik.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2907 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 00:20:00 »

Valami probléma van a fékemmel. Sad Menet közbe, fékezéskor tökéletes, viszont ha lassan megyek, és megállni akarok, akkor nagyon csúnya fémes surlódó hangja van, fékezéskor. Viszont, ha egy gyorsabb fékezéssel állok meg, akkor nincs hangja.
Remélem a héten sikerül orvosolni, és a talira jó lesz. De mi lehet ez?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #2908 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 00:50:00 »

Valami probléma van a fékemmel. Sad Menet közbe, fékezéskor tökéletes, viszont ha lassan megyek, és megállni akarok, akkor nagyon csúnya fémes surlódó hangja van, fékezéskor. Viszont, ha egy gyorsabb fékezéssel állok meg, akkor nincs hangja.
Remélem a héten sikerül orvosolni, és a talira jó lesz. De mi lehet ez?
Elkopott a fékbetét.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2909 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 08:25:00 »

ABS vs NO ABS
 
Ennyit arról, hogy az ABS-szel hosszabb a fékút...
Petya, kesess tesztadatokat. Ez igy sovány.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2910 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 10:52:00 »

haj,
 
nuh, kerdes kov...
 
Ugye vot a verdam szervizben, ahol kertem WDS hibakod kiolvasast, aminek lelete hal istennek negativ lett. Viszont toltak bele uj SW-t. Nuh, a kerdes az, hogy lehet azt tudni, hogy ilyenkor mi valtozott ? Mit erinthet egy SW frissites stb. ?
Egy ilyen sw frissites okozhat a motorvezerlesben valtozast ? Most nem akarok huyleseget allitani, de mintha alul kicsit erosebb lenne, mint vot. De lehet, hogy csak bekepzelem magamnak. 1 het kieses utan olyan beulni a verdaba, mintha most vezetnem eletemben eloszor. Huuu de megy, huuu de jo stb. Cool)) Szal leeht arrol tudni valamit, hogy egy ilyen SW frissites milyen hatassal lehet a verdara ?
Naplózva

blah blah blah
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2911 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 10:58:00 »

Angel,
 
én kipróbáltam, ugyan azon a havas szakaszon, ugyan ott fékezve, ABS -el hamarabb megálltam, mint ABS nélkül (csak kézifékkel).
Azért ez elég vicces!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2912 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 11:00:00 »

turborudi,
 
biztosra nem merem rámondani, de szerintem igen.
Jogsi van?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2913 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 11:03:00 »

És ha nem a neten nézünk tesztet, hanem a talin kipróbáljuk élőben?ABS-no ABS?
Én nem igen szeretnék se havat, de mégcsak esőt sem szombatra, ha nem baj...:-))))
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2914 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 11:03:00 »

A mondeónak mind a 4 féke tárcsa, szélesebb gumik, jobb fék. Bocsi, de ez az azonnal megállt nehezen vethető össze a 6-8 méterrel. Az előző mondeómban is, és ebben is van abs. A mostaninak (szerintem) rövidebb a fékútja.
 
Ezzel az abs vs no abs fékútról kár vitázni. Nézzetek szét a neten, és találtok egy csomó tesztet, hogy az ABS-es fékút a hosszabb.
Kalti57-nek ugyan tudtommal MKII-je van, így nagy eséllyel hátul dob féke van, de tejesen igazad van...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #2915 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 11:04:00 »

Van egy Mondeo III 2002-es TDDI-m .Keresek Bp.-en vagy környékén valakit akinek ugyanilyen kocsija van és jól vagy tökéletesen müködik.
Szia Pablo,  
Bár az enyém 2001es TDDi, de jól műxik - fa/kopkopkop
Mire vagy kíváncsi?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2916 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 11:29:00 »

Petya, kesess tesztadatokat. Ez igy sovány.
Soványnak sovány, de a tények makacs dolgok.Az ABS- azért találták ki, hogy a kerekek ne blokkoljanak, mert igy sodródva hosszú a fékút.Ha nem engedjük blokkolni, hanem lassan forog a kerék (ennek sebességét szabályozza a rendszer közvetve) rövidebb a fékút,nincs sodródás,tapadnak a kerekek, nem pedig csúsznak.Ennek folyamánya, hogy a kocsi kormányozható. Ha olyan tesztet látsz, ami szerint ABS-szel hosszabb a fékút, az inkább azt jelenti, hogy az adott autóban a rendszernek gyíkja van, vagy valamitől eltértek a gyári paraméterektől.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2917 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 11:30:00 »

Szia Pablo,  
Bár az enyém 2001es TDDi, de jól műxik - fa/kopkopkop
Mire vagy kíváncsi?
nem pablo, Pedro!
 
pablo
Naplózva
Janika
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 383


E-mail
« Új hozzászólás #2918 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 11:39:00 »

Van egy Mondeo III 2002-es TDDI-m .Keresek Bp.-en vagy környékén valakit akinek ugyanilyen kocsija van és jól vagy tökéletesen müködik.
Szia Pedro!
 
Az enyém 2002-es kombi és szerintem jól működik.
Naplózva

2002 MKIII 2.0 TDDi
Vendég
« Új hozzászólás #2919 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 11:43:00 »

nem pablo, Pedro!
 
pablo
Jé tényleg... dislexiás lettem
Mentségemre legyen szólva téged ismerlek, pedro-t nem
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2920 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 11:47:00 »

Soványnak sovány, de a tények makacs dolgok.Az ABS- azért találták ki, hogy a kerekek ne blokkoljanak, mert igy sodródva hosszú a fékút.Ha nem engedjük blokkolni, hanem lassan forog a kerék (ennek sebességét szabályozza a rendszer közvetve) rövidebb a fékút,nincs sodródás,tapadnak a kerekek, nem pedig csúsznak.Ennek folyamánya, hogy a kocsi kormányozható. Ha olyan tesztet látsz, ami szerint ABS-szel hosszabb a fékút, az inkább azt jelenti, hogy az adott autóban a rendszernek gyíkja van, vagy valamitől eltértek a gyári paraméterektől.
Az ABS- azért találták ki, hogy a kerekek ne blokkoljanak, és irányítható maradjon. A fékút márpedig hosszabb, nézz csak utána. Án hozno fogok egy csomó tesztet, de most nincs rá ídőm.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2921 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 12:19:00 »

Elkopott a fékbetét.
Redőnygurtni,
 
és akkor nagyobb fékezéskor miért nincs hangja? Illetve, amit elfelejtettem írni, hogy ha volt hangja megálláskor, akkor mikor elindulok, ugyan ilyen súrlódó hangja van, ameddig egy bizonyos sebességet el nem érek, majd megszünik, és ilyenkor nem fékezek.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2922 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 12:22:00 »

Jogsi van?
Joe,
 
akad, csak már régi.
Meg különben is, annyi újítás van ilyen területeken, hogy már nem követhető. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #2923 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 12:37:00 »

Az ABS- azért találták ki, hogy a kerekek ne blokkoljanak, és irányítható maradjon. A fékút márpedig hosszabb, nézz csak utána. Án hozno fogok egy csomó tesztet, de most nincs rá ídőm.
Utánanéztem: rövidebb!Az, hogy kormányozható is, egy klassz okozat,nem pedig ok.Tisztelettel
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2924 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 12:40:00 »

Utánanéztem: rövidebb!Az, hogy kormányozható is, egy klassz okozat,nem pedig ok.Tisztelettel
Rövidebb a blokkolt kerekes fékezésnél vagy a vész(éppen nem blokkolt kerekes) fékezésnél?
A válasz szerintem... igen! Smiley
Akkor hány éves a kapitány kutyája póráz nélkül?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2925 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 13:18:00 »

Utánanéztem: rövidebb!Az, hogy kormányozható is, egy klassz okozat,nem pedig ok.Tisztelettel
Közben utánanéztem, és kiderült: mégis nekem van igazam!!!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #2926 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 13:28:00 »

Hol néztél utána? Mórickában vagy a Ludas Matyiban?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2927 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 15:43:00 »

hat vegulis, gondolkozzunk....
 
Bizonyos esetekben rovidebb lehet a fek ut. De szerintem ez fugg 1. korulmenyektol. 2. ABS tipusatol illetve fejlestsegi fokatol.
Ami tuti boztos, hogy a korulmenyektol es elvileg az ABS tipusatol fuggetlenul 1 biztos: kormanyozhato marad a verda. Elvegre ezert talaltak ki. A tobbi meg mellekes, es igazabol nem minden esetben allja meg a helyet a rovidebb fekut.
pl. ugye az ABS ugy probalja iranyithatova tenni a verdat, hogy nem engedi megcsusszanni a kerekeket. Mukodes kozben ki-be ki-be kapcsolja a fekerot. Namost ez pl. egy szaraz uton elonyt jelenthet veszfekezeskor, mikoris a gumi mar csuszna a fekero miatt. Ilyenkor ugye leveszi a fekerot egy kis idore a kerekekrol, ami csuszas helyett tovabb gurulni, ergo mikor mukodesbe lep az ABS, abban a pillanatban nincs fekero. Bar nem tudom pontosan hogy muxik, de selytesem szerint ilyenkor teljesen leveszi a fekerot a kerekrol igaz ? Namost, minnel tobbszor kapcsol az ABS annal tobb alkalommal gurul a kerek fekezetlenul. Jeges uton pl. L tom kepzelni, hogy egyaltalan nem fekez az ABS, mert folyamatosan blokkolast erzekel. Ilyenkor meg szerintem a csuszas okozta elhanyagolhato fekero is tobb, mintha egyaltlaan nem lenne fek. Ergo ezt az a feltetelezes okan irom, hogy az ABS a blokkolas hatasara teljesen leveszi a fekerot a kerekrol. Ergo lehet, hogy most hulyesegeket irok, de ha tenyleg igy van, akkor minnel csuszosabb az ut, annal hosszabb lesz a fekut. Szerintem. DE ! Ami nem valtozik aza kormanyozhatosag. Az megmarad minden esetben. ergo az ABS arra keszult, hogy a kormanyozhatosag megmaradjon veszely eseten is. Es ha jol Mlexem, akkor a Mondeo kezikonyv is azt irja, hogy az ABS aze jo, mert veszfekezeskor is kormanzohato marad a verda, nem pedig arrol mesel, hogy az ABS hatasara rovidebb lesz a fekut. Persze  a mukodesebol kifolyolag sok esetben roviditheti is a fekutat. Ergo mindenkinek igaza van Cool
Namost akkor a kerdes, hogy ahny eves a hajoskapitany ? Cool
Naplózva

blah blah blah
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2928 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 16:35:00 »

hat vegulis, gondolkozzunk....
 
Bizonyos esetekben rovidebb lehet a fek ut. De szerintem ez fugg 1. korulmenyektol. 2. ABS tipusatol illetve fejlestsegi fokatol.
Ami tuti boztos, hogy a korulmenyektol es elvileg az ABS tipusatol fuggetlenul 1 biztos: kormanyozhato marad a verda. Elvegre ezert talaltak ki. A tobbi meg mellekes, es igazabol nem minden esetben allja meg a helyet a rovidebb fekut.
pl. ugye az ABS ugy probalja iranyithatova tenni a verdat, hogy nem engedi megcsusszanni a kerekeket. Mukodes kozben ki-be ki-be kapcsolja a fekerot. Namost ez pl. egy szaraz uton elonyt jelenthet veszfekezeskor, mikoris a gumi mar csuszna a fekero miatt. Ilyenkor ugye leveszi a fekerot egy kis idore a kerekekrol, ami csuszas helyett tovabb gurulni, ergo mikor mukodesbe lep az ABS, abban a pillanatban nincs fekero. Bar nem tudom pontosan hogy muxik, de selytesem szerint ilyenkor teljesen leveszi a fekerot a kerekrol igaz ? Namost, minnel tobbszor kapcsol az ABS annal tobb alkalommal gurul a kerek fekezetlenul. Jeges uton pl. L tom kepzelni, hogy egyaltalan nem fekez az ABS, mert folyamatosan blokkolast erzekel. Ilyenkor meg szerintem a csuszas okozta elhanyagolhato fekero is tobb, mintha egyaltlaan nem lenne fek. Ergo ezt az a feltetelezes okan irom, hogy az ABS a blokkolas hatasara teljesen leveszi a fekerot a kerekrol. Ergo lehet, hogy most hulyesegeket irok, de ha tenyleg igy van, akkor minnel csuszosabb az ut, annal hosszabb lesz a fekut. Szerintem. DE ! Ami nem valtozik aza kormanyozhatosag. Az megmarad minden esetben. ergo az ABS arra keszult, hogy a kormanyozhatosag megmaradjon veszely eseten is. Es ha jol Mlexem, akkor a Mondeo kezikonyv is azt irja, hogy az ABS aze jo, mert veszfekezeskor is kormanzohato marad a verda, nem pedig arrol mesel, hogy az ABS hatasara rovidebb lesz a fekut. Persze  a mukodesebol kifolyolag sok esetben roviditheti is a fekutat. Ergo mindenkinek igaza van Cool
Namost akkor a kerdes, hogy ahny eves a hajoskapitany ? Cool
zacci,
 
szerintem teljesen nem veszi el a fékerőt, csak addig csökkenti, hogy éppen ne csússzon meg a kerék.
Full jégen is lassul a kocsi ha ABS -el fékezel, ilyenkor is van valami hatása, és szerintem nem is rossz! Érdemes eljátszani télen vele, egy üres parkolóban! Jó, ha megismered a kocsid, hogy csúszós úton, hogy viselkedik! Szerintem a Mondeo ilyen szempontból nagyon pozítív!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #2929 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 19:43:00 »

Közben utánanéztem, és kiderült: mégis nekem van igazam!!!
Ebben eddig is biztos voltam:-) Viccet félretéve: szerintem körülményektől függ. Száraz úton biztosan jobb az ABS nélküli (tapasztalat), havon meg az ABS-es. Viszont csak az ABS-es marad irányítható, ami kompenzálja az 1-2 méterrel hosszabb fékutat.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2930 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 21:54:00 »

haj,
 
nuh, kerdes kov...
 
Ugye vot a verdam szervizben, ahol kertem WDS hibakod kiolvasast, aminek lelete hal istennek negativ lett. Viszont toltak bele uj SW-t. Nuh, a kerdes az, hogy lehet azt tudni, hogy ilyenkor mi valtozott ? Mit erinthet egy SW frissites stb. ?
Egy ilyen sw frissites okozhat a motorvezerlesben valtozast ? Most nem akarok huyleseget allitani, de mintha alul kicsit erosebb lenne, mint vot. De lehet, hogy csak bekepzelem magamnak. 1 het kieses utan olyan beulni a verdaba, mintha most vezetnem eletemben eloszor. Huuu de megy, huuu de jo stb. Cool)) Szal leeht arrol tudni valamit, hogy egy ilyen SW frissites milyen hatassal lehet a verdara ?
Zacci:
Okozhat motorvezérlésben változást.
Esetleg hívd fel a kollégámat, aki frissítette...
Naplózva
kalti57
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 384


E-mail
« Új hozzászólás #2931 Dátum: 2005.09.19 hétfő, 23:26:00 »

Kalti57-nek ugyan tudtommal MKII-je van, így nagy eséllyel hátul dob féke van, de tejesen igazad van...
Joe,
Így igaz,MK2,hátul dobfékkel.Most este,esőben az Üllői úton az orrom előtt váltott a lámpa sötétsárgáról pirosra.Tökig nyomtam a pedált,egy méterert ha csúsztam,oldalra semmit.Ja, és nem ötvennel mentem.
Naplózva

kalti57
Vendég
« Új hozzászólás #2932 Dátum: 2005.09.20 kedd, 00:06:00 »

Joe,
Így igaz,MK2,hátul dobfékkel.Most este,esőben az Üllői úton az orrom előtt váltott a lámpa sötétsárgáról pirosra.Tökig nyomtam a pedált,egy méterert ha csúsztam,oldalra semmit.Ja, és nem ötvennel mentem.
Hússzal?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2933 Dátum: 2005.09.20 kedd, 06:12:00 »

hat vegulis, gondolkozzunk....
 
Bizonyos esetekben rovidebb lehet a fek ut. De szerintem ez fugg 1. korulmenyektol. 2. ABS tipusatol illetve fejlestsegi fokatol.
Ami tuti boztos, hogy a korulmenyektol es elvileg az ABS tipusatol fuggetlenul 1 biztos: kormanyozhato marad a verda. Elvegre ezert talaltak ki. A tobbi meg mellekes, es igazabol nem minden esetben allja meg a helyet a rovidebb fekut.
pl. ugye az ABS ugy probalja iranyithatova tenni a verdat, hogy nem engedi megcsusszanni a kerekeket. Mukodes kozben ki-be ki-be kapcsolja a fekerot. Namost ez pl. egy szaraz uton elonyt jelenthet veszfekezeskor, mikoris a gumi mar csuszna a fekero miatt. Ilyenkor ugye leveszi a fekerot egy kis idore a kerekekrol, ami csuszas helyett tovabb gurulni, ergo mikor mukodesbe lep az ABS, abban a pillanatban nincs fekero. Bar nem tudom pontosan hogy muxik, de selytesem szerint ilyenkor teljesen leveszi a fekerot a kerekrol igaz ? Namost, minnel tobbszor kapcsol az ABS annal tobb alkalommal gurul a kerek fekezetlenul. Jeges uton pl. L tom kepzelni, hogy egyaltalan nem fekez az ABS, mert folyamatosan blokkolast erzekel. Ilyenkor meg szerintem a csuszas okozta elhanyagolhato fekero is tobb, mintha egyaltlaan nem lenne fek. Ergo ezt az a feltetelezes okan irom, hogy az ABS a blokkolas hatasara teljesen leveszi a fekerot a kerekrol. Ergo lehet, hogy most hulyesegeket irok, de ha tenyleg igy van, akkor minnel csuszosabb az ut, annal hosszabb lesz a fekut. Szerintem. DE ! Ami nem valtozik aza kormanyozhatosag. Az megmarad minden esetben. ergo az ABS arra keszult, hogy a kormanyozhatosag megmaradjon veszely eseten is. Es ha jol Mlexem, akkor a Mondeo kezikonyv is azt irja, hogy az ABS aze jo, mert veszfekezeskor is kormanzohato marad a verda, nem pedig arrol mesel, hogy az ABS hatasara rovidebb lesz a fekut. Persze  a mukodesebol kifolyolag sok esetben roviditheti is a fekutat. Ergo mindenkinek igaza van Cool
Namost akkor a kerdes, hogy ahny eves a hajoskapitany ? Cool
Nem gurul fékezetlenül az autó, hanem csak blokkolni nem engedi.A kerék ilyenkor is lassabban fordul, mint amit az adott sebességgel tenne.A fékerő nagyobb a lassuló abronccsal, mint a blokkolt kerékkel, mert igy csak csúszna.Kellene a francnak az ABS, ha hosszabb lenne  vele alapesetben a fékút.Az meg ,hogy kormányozható az autó, inkább úgy igaz, hogy korrigálható valamilyen szinten az irány, ez már nagyban függhet az adott autótol, gumitól stb.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2934 Dátum: 2005.09.20 kedd, 07:43:00 »

Nem gurul fékezetlenül az autó, hanem csak blokkolni nem engedi.A kerék ilyenkor is lassabban fordul, mint amit az adott sebességgel tenne.A fékerő nagyobb a lassuló abronccsal, mint a blokkolt kerékkel, mert igy csak csúszna.Kellene a francnak az ABS, ha hosszabb lenne  vele alapesetben a fékút.Az meg ,hogy kormányozható az autó, inkább úgy igaz, hogy korrigálható valamilyen szinten az irány, ez már nagyban függhet az adott autótol, gumitól stb.
Ez így van. És ha mr megcsúszott mondjuk jégen oldalirányban akkor lehet ott akármilyen ABS az már mit sem ér. Ezt tapasztalatból tudom, de szerencsém volt, hogy egy gyr területen tapasztaltam meg friss hóban 30-al egy kanyar amit nem sikerült bevenni, viszont előttem sem volt semmi.
Üdv
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2935 Dátum: 2005.09.20 kedd, 08:51:00 »

Devlin,
 
thx az infokat !
Naplózva

blah blah blah
Janika
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 383


E-mail
« Új hozzászólás #2936 Dátum: 2005.09.20 kedd, 09:30:00 »

Ez így van. És ha mr megcsúszott mondjuk jégen oldalirányban akkor lehet ott akármilyen ABS az már mit sem ér. Ezt tapasztalatból tudom, de szerencsém volt, hogy egy gyr területen tapasztaltam meg friss hóban 30-al egy kanyar amit nem sikerült bevenni, viszont előttem sem volt semmi.
Üdv
Én próbáltam a Hungaroringen a buszos pályát, tükörjég és lejtő kombinációja+kanyar. Egy Vectrával ESP nélkül és öröm volt nézni, hogy 20-30 körül úgy dobta el magát, hogy öröm volt nézni!  
Hiába volt ABS és elméletileg kormányozható kerekek.  
Már csak a száraz felületen tudtam az autót megfogni. (Dehogy csak ott állt meg!)
Naplózva

2002 MKIII 2.0 TDDi
Vendég
« Új hozzászólás #2937 Dátum: 2005.09.20 kedd, 13:53:00 »

hat vegulis, gondolkozzunk....
 
Bizonyos esetekben rovidebb lehet a fek ut. De szerintem ez fugg 1. korulmenyektol. 2. ABS tipusatol illetve fejlestsegi fokatol.
Ami tuti boztos, hogy a korulmenyektol es elvileg az ABS tipusatol fuggetlenul 1 biztos: kormanyozhato marad a verda. Elvegre ezert talaltak ki. A tobbi meg mellekes, es igazabol nem minden esetben allja meg a helyet a rovidebb fekut.
pl. ugye az ABS ugy probalja iranyithatova tenni a verdat, hogy nem engedi megcsusszanni a kerekeket. Mukodes kozben ki-be ki-be kapcsolja a fekerot. Namost ez pl. egy szaraz uton elonyt jelenthet veszfekezeskor, mikoris a gumi mar csuszna a fekero miatt. Ilyenkor ugye leveszi a fekerot egy kis idore a kerekekrol, ami csuszas helyett tovabb gurulni, ergo mikor mukodesbe lep az ABS, abban a pillanatban nincs fekero. Bar nem tudom pontosan hogy muxik, de selytesem szerint ilyenkor teljesen leveszi a fekerot a kerekrol igaz ? Namost, minnel tobbszor kapcsol az ABS annal tobb alkalommal gurul a kerek fekezetlenul. Jeges uton pl. L tom kepzelni, hogy egyaltalan nem fekez az ABS, mert folyamatosan blokkolast erzekel. Ilyenkor meg szerintem a csuszas okozta elhanyagolhato fekero is tobb, mintha egyaltlaan nem lenne fek. Ergo ezt az a feltetelezes okan irom, hogy az ABS a blokkolas hatasara teljesen leveszi a fekerot a kerekrol. Ergo lehet, hogy most hulyesegeket irok, de ha tenyleg igy van, akkor minnel csuszosabb az ut, annal hosszabb lesz a fekut. Szerintem. DE ! Ami nem valtozik aza kormanyozhatosag. Az megmarad minden esetben. ergo az ABS arra keszult, hogy a kormanyozhatosag megmaradjon veszely eseten is. Es ha jol Mlexem, akkor a Mondeo kezikonyv is azt irja, hogy az ABS aze jo, mert veszfekezeskor is kormanzohato marad a verda, nem pedig arrol mesel, hogy az ABS hatasara rovidebb lesz a fekut. Persze  a mukodesebol kifolyolag sok esetben roviditheti is a fekutat. Ergo mindenkinek igaza van Cool
Namost akkor a kerdes, hogy ahny eves a hajoskapitany ? Cool
Én nem tudom, hogy ez milyen típusú ABS-nél van, de a totalcar honlapján ezt olvastam:
 
"Az ABS agya addig csökkenti a nyomást, míg újra gyorsulást nem érzékel, ekkor a visszatöltő pumpa lép működésbe, egészen addig, amíg a kerék lassulása túl nem lépi az autó lassulását. Ezt a kört egyes ABS-ek másodpercenként akár tizenötször is képesek megtenni."  
 
Tehát "csúszáshatáron" tartja (elvileg) a kerekeket...
 
Azért azt ne feledjétek, hogy a forma1-ből nem véletlenül tiltották ki az ABS-eket... Rovidebbek voltak jóval a fékutak... Ezzel persze nem azt mondom, hogy a Mondiba, vagy bármely személyautókba ilyen ABS van...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2938 Dátum: 2005.09.20 kedd, 13:55:00 »

Van egy Mondeo III 2002-es TDDI-m .Keresek Bp.-en vagy környékén valakit akinek ugyanilyen kocsija van és jól vagy tökéletesen müködik.
Nekem itt lenn láthatod, hogy milyen a verdám.. Ha kellek, pesten vagyok (illetve Budán Cheesy)
Elvileg az autó jó... (bár most be van szorulva a kesztyűtartó)
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2939 Dátum: 2005.09.20 kedd, 14:40:00 »

haj,
 
automata klimatikaval kapcsolatos eszreveteleim/kerdesem lenne....
Most, hogy bekoszontott a tel, hutesrol attert futesre a verda, ami ugye a jelen homerseklet tekinteteben normalis jelenseg. Igen am, de azt figyeltem meg, hogy futes kozben is mintha mukodne a klimatika. Ezt abbol selytem, hogyha rabokok az AUTO gombra, akkor az alapjarati fordulatszam pont annyira emelkedik meg, mint mikor a klima mukodik. Hameg kikapcsolom a klimat az A/C-gomb megnyomasaval, akkor az alapjarat vissza all a normal szintre es akkor mar tenyleg csak fut. Szal ez miert van igy ? Nem hinnem, hogy rosszul mukodne, csak szeretnem megerteni a logikat. Mondjuk annyibol jo a dolog, hogy igy nem parasodik az uveg, mert a futes mellett megy a klima is, csak picit feleslegesnek tartom nemely esetben. Arrol nem is beszelve, hogy a meleg-hideg levego keverekebol egy huvosebb levego keletkezik, holott mondjuk en mint mezei user joo meleg luftot szeretnek reggelente. Mondjuk a futessel nincs gond, csak fura ezaz 1uttes mukodes. A masik jelenseg, hogy ha AUTO-ra van allitva a homerseklet vezerles, akkor reggelente csak es kizarolag a labra fujja a meleg luftot. Haz-tol melo helyig kb. 1ora az ut varosban es mind addig csak a labra fujja. Nyilvan ha benyomom a hajszaritas gombot, akkor az utas fele is fuj luftot, de alapbol csak a labra. Viszont nyaron ha nagyon meleg van, akkor az user arcaba fujja a hideg levegot. Keresem benne a logikat.... Mondjuk az nem baj, ha labra fujja a meleg levegot, mert az jo, de azert egy ido utan atalhatna egy ilyen vegyes uzemmodra, mikoris mindenhova fujja a meleget. Nalatok is igy muxik ?
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #2940 Dátum: 2005.09.20 kedd, 14:53:00 »

Zacci, én valami olyasmit olvastam, ha nagy a különbség a beállított, meg a mért hőmérséklet között, akkor az Auto üzemmódban elsősorban a lábhoz fúj...
De aztán lehet, hogy én vagyok a hülye
 
Egyébként nektek olyant nem csinál a verda amikor bekapcsolva hagytad a befúvatást (tehát nem off állapotban van), hogy az autót, amikor elindítod, pár másodpercre full fokozaton kezd el fújni a ventillátor? Lehet hogy ez normális, de *** zavaró, hogy fullra telenyomja párával az ablakot reggelente...
 
Ezért már megszokásból mielőtt leállítom az autót, kikapcsolom a levegőfujatást...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2941 Dátum: 2005.09.20 kedd, 14:57:00 »

kisber,
 
jaja, ezaz indulaskor full erovel fuj dolog szerintem vissza vezetheto az altalad emlitett "nagy a különbség a beállított, meg a mért hőmérséklet között"-re. Nalam nayaron is ezt csinalja, bar ott mintha meg erosebb fujna, mint most hidegben. Egyebkent ma reggel enis kikapcsoltam indulaskor a klimat, mert ezaz idiota meg hidegen is fujja a luftot. Bar kevesbe, de fujdogal. Aztan mikor bemelegedett a motor, mar erosebben tolja a meleget is Cool
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2942 Dátum: 2005.09.20 kedd, 20:28:00 »

kukucs
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2943 Dátum: 2005.09.20 kedd, 20:32:00 »

hurraaaa, mar van alairasom!! Cool))
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #2944 Dátum: 2005.09.20 kedd, 22:28:00 »

hurraaaa, mar van alairasom!! Cool))
szasz zacci! mukodes kozben paratlanit! az osszel jol jon! udv!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2945 Dátum: 2005.09.21 szerda, 08:11:00 »

Gravitydave,
 
thx !
 
Azt figyeltem meg ma reggel, hogy indulaskor az elso szelvedore fuj csak luftot. Aztan mikor a motor eler egy bizonyos uzemi homersekletet, kb. a felet a normalnak, nuh akkor mar fuj a labra is. Vagy csak oda, nemtom, de ami a lenyeg, hogy indulasnal nem fagyasztja le a kezed labad Cool
Tehat szorult nemi inteligencia ebbe a legkondiba, csak soxor jol titkolja Cool
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #2946 Dátum: 2005.09.23 péntek, 12:30:00 »

Valaki tudja esetleg, hogy mi a különbség a európai és a német piacra gyártott Mondeok között?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2947 Dátum: 2005.09.23 péntek, 16:45:00 »

Valaki tudja esetleg, hogy mi a különbség a európai és a német piacra gyártott Mondeok között?
Németország nem Európában lenne?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2948 Dátum: 2005.09.23 péntek, 17:34:00 »

Valaki tudja esetleg, hogy mi a különbség a európai és a német piacra gyártott Mondeok között?
Spanyol mondeoba nem láttam ülésfűtést vagy télicsomagot. Skandinávoknál biztos lehet rendelni állófűtésel alapból benne van a téli csomag meg hasonlók. Svájc Everest felszereltség Olasz szokásokat nem ismerem, de van sok TCS4 MK1 amit máshol nem nagyon látni. Angliába van valami Mistral kivitel meg Ghia X.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2949 Dátum: 2005.09.23 péntek, 20:03:00 »

ja+van olyan,hogy kelet europai piacra gyártott auto...TAPASZTALAT
Naplózva
Oldalak: 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 [59] 60 61 62 63 64 65 66 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.116 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.