Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 06:39:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 738 739 740 741 742 743 744 [745] 746 747 748 749 750 751 752 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21875509 alkalommal)
0 Felhasználó és 85 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #37200 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 17:50:48 »

Sziasztok!

Tud esetleg valaki segiteni, hogy honnan tudnék SOSbe szerezni vezető oldali első ajtót és ugyanott sárvédőt!? Ezüst szinű kellene, ha lehet és hibátlan! SOS! Ha valaki tud, irjon! Mibe kerülnek ezek bontottan!? :S

A főoldalon vannak bontók. Hivogasd őket.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #37201 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 17:55:11 »

Üdv, megint egy problémával jövök: 100 és 120 között illetve enyhe fékezésnél remeg a kormány. Erősen fékezve nem tapasztaltam. Ötlet?
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #37202 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 18:04:18 »

Üdv, megint egy problémával jövök: 100 és 120 között illetve enyhe fékezésnél remeg a kormány. Erősen fékezve nem tapasztaltam. Ötlet?

Féktárcsa, féknyereg.
Naplózva
Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #37203 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 18:31:40 »

Féktárcsa, féknyereg.

Pont azt olvasom mindenhol, hogy az nem, mert akkor erősen fékezve is remegne Smiley Mindenesetre azt is megnézetem, bár a fék alig 1-2 hónapos, akkor nem volt gond a tárcsával és viszonylag hirtelen jelentkezett a gond, 1 hete kb.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #37204 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 18:38:04 »

Pont azt olvasom mindenhol, hogy az nem, mert akkor erősen fékezve is remegne Smiley Mindenesetre azt is megnézetem, bár a fék alig 1-2 hónapos, akkor nem volt gond a tárcsával és viszonylag hirtelen jelentkezett a gond, 1 hete kb.

Egyrészt. Ha nem ez a kettő, akkor fékezés nélkül is rázna. Mivel natúrba nem ráz, csak ha gyengéden rálépsz a fékre, nekem egyértelmű, hogy a féktárcsa/fékbetét körül kell keresni a megoldást.
Nem muszáj erős fékezésnél remegni. A remegést okozhatja az is, hogy a betét nem húzódik vissza annyira és a tárcsa nem teljesen sík, így időnként egymásra ütnek. Erősebb féknél már a fékdugattyú ellentart, így a betét jobban felfekszik, így a rázás elmúlik. De csak tipp.
Naplózva
Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #37205 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 18:42:38 »

Egyrészt. Ha nem ez a kettő, akkor fékezés nélkül is rázna. Mivel natúrba nem ráz, csak ha gyengéden rálépsz a fékre, nekem egyértelmű, hogy a féktárcsa/fékbetét körül kell keresni a megoldást.
Nem muszáj erős fékezésnél remegni. A remegést okozhatja az is, hogy a betét nem húzódik vissza annyira és a tárcsa nem teljesen sík, így időnként egymásra ütnek. Erősebb féknél már a fékdugattyú ellentart, így a betét jobban felfekszik, így a rázás elmúlik. De csak tipp.

Akkor rosszul fogalmaztam. Tehát ráz fékezés nélkül 100-120 között ÉS enyhe fékezéskor. Tehát fékezés nélkül is abban a tartományban.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #37206 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 18:46:03 »

Akkor rosszul fogalmaztam. Tehát ráz fékezés nélkül 100-120 között ÉS enyhe fékezéskor. Tehát fékezés nélkül is abban a tartományban.

Várjál, én olvastam félre Smiley Ha fék nélkül is ráz, akkor az felni/gumi centrír szokott lenni. Jellegzetesen 100-120 között jön elő.
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #37207 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 19:01:26 »

Pont azt olvasom mindenhol, hogy az nem, mert akkor erősen fékezve is remegne Smiley Mindenesetre azt is megnézetem, bár a fék alig 1-2 hónapos, akkor nem volt gond a tárcsával és viszonylag hirtelen jelentkezett a gond, 1 hete kb.
a tárcsád is új?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #37208 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 19:03:17 »

a tárcsád is új?

Az nem, de az új fékbetétekkel ment több, mint ezer km-t remegés nélkül.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #37209 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 19:26:21 »

Az nem, de az új fékbetétekkel ment több, mint ezer km-t remegés nélkül.

Ahogy írják, inkább centrírozás. Vagy féltengely  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #37210 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 22:32:32 »

Akkor rosszul fogalmaztam. Tehát ráz fékezés nélkül 100-120 között ÉS enyhe fékezéskor. Tehát fékezés nélkül is abban a tartományban.
Kapott ütést a kerék.Mert off autónál elszakadt a gumiban a drót és ilyen tempónál rázott.Ezt úgy küszöböltem ki,hogy megcseréltem a kereket és ez volt mert hátúl nem csinálta.Ez is lehet meg az előzők amit írtak
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #37211 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 22:45:12 »

Idézetet írta: Khelben link=topic=2.msg665242#msg665242 date=1337274már jártam én197
Az nem, de az új fékbetétekkel ment több, mint ezer km-t remegés nélkül.
Nem volt satuféked az új betéttel,kopott tárcsával?Én már jártam így a bokszival, kicseréltem a tárcsát és azóta  jó,de sok minden lehet még,csak egy gondolat.
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #37212 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 22:49:36 »

Kapott ütést a kerék.Mert off autónál elszakadt a gumiban a drót és ilyen tempónál rázott.Ezt úgy küszöböltem ki,hogy megcseréltem a kereket és ez volt mert hátúl nem csinálta.Ez is lehet meg az előzők amit írtak
inkább csak nem érezted hátul,hogy ráz.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #37213 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 22:52:46 »

inkább csak nem érezted hátul,hogy ráz.
Így van attól nem lett jó de a probléma megszünt és következő nyáron ment a levesbe.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37214 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:03:54 »

ez aztán az ST lol002

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_st-5733942
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37215 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:05:23 »

ezekről valami vélemény??

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.2_tdci_trend-5562213

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_ghia-5726956
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #37216 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:20:19 »

A trendben van tempomat a ghiában nincs. Ráadásúl a ghia eléégé le van harcolva. Elől le lehet szakadva alul a motorvédő és fel is van tépve alúl a lökhárító spoiler. A trendben szerintem teljesen reális a km. A ghia kérdés. Inkább a trend.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37217 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:25:16 »

A trendben van tempomat a ghiában nincs. Ráadásúl a ghia eléégé le van harcolva. Elől le lehet szakadva alul a motorvédő és fel is van tépve alúl a lökhárító spoiler. A trendben szerintem teljesen reális a km. A ghia kérdés. Inkább a trend.
km nem nagyon érdekelne, ha kifingik a cr rendszer, akkor úgysem marad ci eplus2

annyi lenne a lényeg, hogy fék/futómű/kasztni legyen nagyjából rendben, 2,2-es motor legyen benne, a többi rendbeszedhető.

egyelőre csak nézelődés szintjén áll a dolog, ha összejön pár dolog, akkor valszeg egy ilyen lesz
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #37218 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:35:02 »

km nem nagyon érdekelne, ha kifingik a cr rendszer, akkor úgysem marad ci eplus2

annyi lenne a lényeg, hogy fék/futómű/kasztni legyen nagyjából rendben, 2,2-es motor legyen benne, a többi rendbeszedhető.

egyelőre csak nézelődés szintjén áll a dolog, ha összejön pár dolog, akkor valszeg egy ilyen lesz
Nálam a III-as 2.2-es shiftelődőtt át az asszonynak mint második autó. 270ekm-el el kapta meg, Eszem ágában sem volt eladni mert 95%-ban  autópályán használtam. (Inkább az asszony 1,4 -es benzinest adtuk el) Az EGR szelepen kívül eredeti minden.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37219 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:38:50 »

Nálam a III-as 2.2-es shiftelődőtt át az asszonynak mint második autó. 270ekm-el el kapta meg, Eszem ágában sem volt eladni mert 95%-ban  autópályán használtam. (Inkább az asszony 1,4 -es benzinest adtuk el) Az EGR szelepen kívül eredeti minden.
azért más, az amikor normális kezek között szalad 270ekm-t, vagy ha olyan kezében, aki nem kíméli. amúgy amíg nem lenne baja a cr rendszernek, addig nem bántanám.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #37220 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:45:02 »

azért más, az amikor normális kezek között szalad 270ekm-t, vagy ha olyan kezében, aki nem kíméli. amúgy amíg nem lenne baja a cr rendszernek, addig nem bántanám.
Azért ha lesz rá lehetőséged egy terheléses diagnosztika nélkül ne ugorjál bele. Akkor tényleg látod hogy szét van-e cseszve. Bár aki sokat használt ilyet az szerintem akár első látásra hangról szagról elsőre megmondja hogy érdemes e vele foglalkozni.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #37221 Dátum: 2012.05.18 péntek, 13:22:43 »

A trendben van tempomat a ghiában nincs. Ráadásúl a ghia eléégé le van harcolva. Elől le lehet szakadva alul a motorvédő és fel is van tépve alúl a lökhárító spoiler. A trendben szerintem teljesen reális a km. A ghia kérdés. Inkább a trend.

Ebben az évjáratban (2006) már nem kéne lennie oldalsó gumicsíknak az ajtókon, nem? És a hátsó lökös toldata is sima, mint a flift előtti.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #37222 Dátum: 2012.05.18 péntek, 13:26:51 »

Ebben az évjáratban (2006) már nem kéne lennie oldalsó gumicsíknak az ajtókon, nem? És a hátsó lökös toldata is sima, mint a flift előtti.
Rendelés függő volt. 2006-ban három ezer forintért rendeltem én is az ajtóra a gimicsikot (ami műanyag) elméletileg valamit véd a belenyitás ellen. Viszont annyira ronda feketén hogy gyorsan szinre fújattam mint a lökhárítók fekete csikjait is, meg lefújattam a tolatóradar érzékelőjét is hogy ne viritson feketén. Tavyal a IV-esre viszont már nem is volt ilyen rendelhető de nem is baj mert az elég ronda lenne vele.
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #37223 Dátum: 2012.05.18 péntek, 13:33:53 »


Én az elsőt venném meg a helyedben  integet2 (azért durva,hogy ennyi pénzért adják... wow1 wow1 )
Naplózva
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #37224 Dátum: 2012.05.18 péntek, 21:00:27 »

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/mikent_alakulhat_at_a_muszaki_vizsgaztatas-7747?utm_source=hirfigyelo&utm_medium=email&utm_campaign=hirlevel_2012-05-18&utm_content=cikk
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #37225 Dátum: 2012.05.18 péntek, 21:29:38 »

a kombi elég olcsó! viszont nem néz ki gatyának. másik határeset
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #37226 Dátum: 2012.05.18 péntek, 22:19:35 »

Rendelés függő volt. 2006-ban három ezer forintért rendeltem én is az ajtóra a gimicsikot (ami műanyag) elméletileg valamit véd a belenyitás ellen. Viszont annyira ronda feketén hogy gyorsan szinre fújattam mint a lökhárítók fekete csikjait is, meg lefújattam a tolatóradar érzékelőjét is hogy ne viritson feketén. Tavyal a IV-esre viszont már nem is volt ilyen rendelhető de nem is baj mert az elég ronda lenne vele.
thx!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37227 Dátum: 2012.05.18 péntek, 23:18:03 »

a kombi elég olcsó! viszont nem néz ki gatyának. másik határeset
azóta új kiszemelt van eplus2

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_ghia-5796114

vasárnap kiderül Grin
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #37228 Dátum: 2012.05.18 péntek, 23:20:15 »



Motorcsere DI-blokkra? Cheesy
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37229 Dátum: 2012.05.18 péntek, 23:22:47 »


Motorcsere DI-blokkra? Cheesy
dehogy, marad CI blokkos nyes a blokkon kívül lesz benne minden DI, ha összejön. nem akarok papiroztatni, így meg megmarad a motorszám. ci motorburkolat fel és  senki meg nem mondja, hogy nem az eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #37230 Dátum: 2012.05.18 péntek, 23:40:17 »

dehogy, marad CI blokkos nyes a blokkon kívül lesz benne minden DI, ha összejön. nem akarok papiroztatni, így meg megmarad a motorszám. ci motorburkolat fel és  senki meg nem mondja, hogy nem az eplus2

Vedd meg azt a kaposvárit,amit linkeltem valamikor. Abba annyi mindent venni se kéne...Benne van a xenon,meg a bőr is alapbóóóól Cheesy
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37231 Dátum: 2012.05.18 péntek, 23:43:57 »

Vedd meg azt a kaposvárit,amit linkeltem valamikor. Abba annyi mindent venni se kéne...Benne van a xenon,meg a bőr is alapbóóóól Cheesy
bőr van ebben is, xenon meg nem tétel vigyor3

ma majdnem vettem egy szett Recarot. utolsó másodpercebn licitáltak rám 0,1fonttal falbav falbav falbav falbav
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #37232 Dátum: 2012.05.18 péntek, 23:45:56 »

Haverom most vett 2003-es 2.0 benzinest, és elég gyakran nem röffen be neki. Először nyugtattam hogy az előfordul benyásoknál hogy 20ból 1szer nehezebben kap rá, vagy esetleg elsőre nem is indul. Viszont neki 10ből 3-4szer nem sikerül...Önindító? Gyertya? Mit érdemes megnézni?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #37233 Dátum: 2012.05.18 péntek, 23:47:23 »

Haverom most vett 2003-es 2.0 benzinest, és elég gyakran nem röffen be neki. Először nyugtattam hogy az előfordul benyásoknál hogy 20ból 1szer nehezebben kap rá, vagy esetleg elsőre nem is indul. Viszont neki 10ből 3-4szer nem sikerül...Önindító? Gyertya? Mit érdemes megnézni?

Kompressziót és veszteségmérést ....
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #37234 Dátum: 2012.05.18 péntek, 23:51:16 »

bőr van ebben is, xenon meg nem tétel vigyor3

ma majdnem vettem egy szett Recarot. utolsó másodpercebn licitáltak rám 0,1fonttal falbav falbav falbav falbav

Jó,de gondolom,ez nem menne kukába,ha lenne egy másik nem? Meg azért az a fekete kombi szépen egyben van  eplus2

0,1 fonttal? azannyát...
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #37235 Dátum: 2012.05.18 péntek, 23:52:31 »

Kompressziót és veszteségmérést ....

Kompressziómérés tudom mi, de mi a veszteségmérés? Amúgy a motornak nagyon szép hangja van, jól húz, érzetre semmi baja...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37236 Dátum: 2012.05.18 péntek, 23:53:19 »

Jó,de gondolom,ez nem menne kukába,ha lenne egy másik nem? Meg azért az a fekete kombi szépen egyben van  eplus2

0,1 fonttal? azannyát...
linkeld már be megint, most nem találom worship

hát, 180 volt a max licitem, 180,1-ért ment el falbav
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #37237 Dátum: 2012.05.18 péntek, 23:55:32 »

linkeld már be megint, most nem találom worship

hát, 180 volt a max licitem, 180,1-ért ment el falbav
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_ghia_execut_1_tulaj._szervizkonyv-5726411

tessék  integet2

180,1? Ajj basszus... szomoru1
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #37238 Dátum: 2012.05.18 péntek, 23:57:48 »

Kompressziómérés tudom mi, de mi a veszteségmérés? Amúgy a motornak nagyon szép hangja van, jól húz, érzetre semmi baja...

http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=118&akt=2

A kompresszió mérés általában egyszerű művelet, de ha valaki megtette ezt már mondjuk egy BMW 750-esen, az tudja, hogy esetenként időtrabló vállalkozás. Szintén nem nagy öröm ez a mutatvány egy keresztben elhelyezett V6 motornál a hátsó hengereknél /pl. Lancia Kappa V6/, vagy egy boxernél, például a Subaru Legacy-n.

Ez az egyszerű műszerrel végrehajtható, legelterjedtebb mérés azonban messze nem tökéletes, a kapott eredményt befolyásolja a műszer pontossága, valamint a mérés közbeni fordulatszám. Egy kicsit halványabb akkumulátor, vagy tökéletlen önindító már erősen lerontja az értéket. Vegyük figyelembe: a mélyen a hengerfejben ülő gyertyák miatt a műszerig hosszabb cső vezet. A műszer és a gyertya menete közötti megnövekedett hosszúságú csőben a levegő összenyomható, ez a mérés pontatlanságát fokozza (kisebb kompresszió végnyomás értéket fog mutatni a műszer). Ha egy megpiszkált, csökkentett kompresszió terű (azaz: megnövelt kompresszió viszonyú), viszont erősen kopott motort vizsgálunk, előfordulhat, hogy olyan értékeket kapunk, amire a gép tulajdonosa elégedetten csettint, jóllehet a motorra már igencsak ráférne egy rendesebb javítás... Ugyanakkor mérhetünk gyenge kompresszió értéket nagyon jó állapotú, de az eredetinél vastagabb hengerfej tömítéssel szerelt motor esetén.
A kompresszió mérés tehát alkalmas módszer a motor hengerei mechanikus állapotának összehasonlítására, a mért érték pontossága viszont -a leírtak következtében- nem kielégítő. Mivel a módszer elég sok sebből vérzik, szükség lehet egy jóval pontosabb, megbízhatóbb megbontás nélküli mérési procedúra elvégzésére, ez a nyomásveszteség mérés.
Itt egy erre a célra kifejlesztett eszközzel azt állapítjuk meg, hogy a hengertérbe zárt szelepállás mellett bevezetett sűrített levegő hány százaléka "szökik meg". Ez az eljárás látható címképünkön.
A szakirodalom általában 15....20% veszteséget tart "még elfogadhatónak".
Mértünk már 180000 km futás után BMW 525-ön 4-6% veszteséget - ami igen jó érték - de nemritkán 100000 alatti km teljesítménynél 30-40 % veszteséget is, ami viszont szerelőért kiált. Ez a módszer - márcsak pontossága okán is - prioritást élvez. Másik előnye, hogy szinte végig lehet "tapogatni" a dugattyú útját, egy hengerben tetszőleges számú, dugattyúhelyzettől függő mérést lehet végezni.
Miért lehet erre szükség?
A henger és dugattyú közötti, szokásos gyári beszerelési hézag a 70-80 mm névleges átmérőjű kategóriában 0,04......0,06 mm, de találunk akár 0,02 mm. körüli értékeket is. Ez a dugattyúpaláston, a dugattyúcsapszeg tengelyére merőlegesen mért legnagyobb dugattyúátmérő és a hengerfurat közötti illesztési hézag. (Vegyük figyelembe: a dugattyúpalást enyhén hordó alakú, valamint átmérője csapirányban kissé csökken, ovális. Az ovalitás mértéke dugattyúnagyság és konstrukció függvénye, a fenti dugattyúnál a tűzgátnál mérve 0,07 mm, a hordósság értéke: 0,15 mm. Ezért indokolt a "legnagyobb dugattyúátmérő" megfogalmazás, ez az érték mm-ben a dugattyútetőbe -általában- be van ütve) A használat során, természetes kopásként a gyári beszerelési hézag ismert módon nő: a szakmában közzétett egyes állásfoglalások szerint ennek átlagos értéke normál használat és megfelelő karbantartás mellett 10,000 km-ként 0,01 mm-rel. Erre persze a gyakorlat néha rácáfol: találkoztunk már az itt szereplő értéknél jóval kisebb, szinte hihetetlenül alacsony értékű kopással is, de sajnos a vártnál nagyobb kopás is előfordul. Típusfüggő az is, hogy a hengerfal, vagy a dugattyúpalást kopása jelentősebb. A hengerfal ráadásul nem egyenletesen kopik, részben ovális lesz (a "terhelt oldal" kopása intenzívebb) másrészt az alsó és felső holtpont közötti szakasz kopása sem egyenletes. A dugattyúgyűrűk a különböző mértékben kopott helyeken különböző mértékben képesek a tömítést megvalósítani az égéstér és forgattyúsház között úgy, hogy a levegő és az égéstermékek átáramlását megakadályozzák. Ez az oka annak, hogy különböző dugattyúhelyzetekben szeretnénk a nyomásveszteség értékéről pontos képet kapni.
Ezek fontos információk lehetnek, a motor megbontása nélkül kapunk jól használható adatot annak kopottságáról -sajnos nem beleértve a fekvő- illetve hajtórúd csapágyakat.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37239 Dátum: 2012.05.19 szombat, 00:00:01 »

worship ennyi valszeg nem lesz most rá Sad úgy néz ki, hogy megveszik az offot, és kell majd valamit nézni helyette. mondjuk egy 5 ajtósnak jobban örülnék.

már mindegy, amúgy is faragni kellett volna, mert 5 ajtósé volt vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37240 Dátum: 2012.05.19 szombat, 00:01:06 »

http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=118&akt=2

A kompresszió mérés általában egyszerű művelet, de ha valaki megtette ezt már mondjuk egy BMW 750-esen, az tudja, hogy esetenként időtrabló vállalkozás. Szintén nem nagy öröm ez a mutatvány egy keresztben elhelyezett V6 motornál a hátsó hengereknél /pl. Lancia Kappa V6/, vagy egy boxernél, például a Subaru Legacy-n.
ez mekkora lol002
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #37241 Dátum: 2012.05.19 szombat, 00:03:12 »


Ahha, már értem. De mint mondtam(írtam), érzetre nagyon jó állapotban van a motor. Azért ha olyan mértékű kopás lenne ami miatt nehezen indul, akkor szerintem azt lehetne érezni a rugalmasságán is. Vagy tévedek? Önindító kizárva? Vagy ha az lenne a baj, akkor állandó lenne a hibajelenség?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #37242 Dátum: 2012.05.19 szombat, 00:05:44 »

worship ennyi valszeg nem lesz most rá Sad úgy néz ki, hogy megveszik az offot, és kell majd valamit nézni helyette. mondjuk egy 5 ajtósnak jobban örülnék.

már mindegy, amúgy is faragni kellett volna, mert 5 ajtósé volt vigyor3

Ja értem  szomoru1 Pedig ez valakinek majd jó vétel lesz/lehet...Smiley
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #37243 Dátum: 2012.05.19 szombat, 00:08:49 »

Ahha, már értem. De mint mondtam(írtam), érzetre nagyon jó állapotban van a motor. Azért ha olyan mértékű kopás lenne ami miatt nehezen indul, akkor szerintem azt lehetne érezni a rugalmasságán is. Vagy tévedek? Önindító kizárva? Vagy ha az lenne a baj, akkor állandó lenne a hibajelenség?

Gondolom Te sem olvasod a hozzászólásaimat Smiley Van nekem egy 6.4-es fogyasztást produkáló motorom. Minden pöccre röffen. Egyenletes alapjárat, nagykönyv szerint. Nem hagy ki, húz, mint állat, nincs torpanás vagy kihagyott ütem. Abszolúte perfekt. Iciripiciri kicsi hiba volt az 1liter/100 km olajfogyasztás. Szétrobbantva a motort a dugattyúgyűrűk mind kuka, vastag kulimász mindenhol, komplett láncvezérlés kuka. Kipufogó szelepek környékén sok minden felújításra szorul. (Szerencsére a hengerfalak nem sérültek és nem kopottak). S mindez egy teljesen korrekt működésűnek tűnő motornál. Ehhez képest érzed, hogy a nem akar nagyon beindulni hol helyezkedik el?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37244 Dátum: 2012.05.19 szombat, 00:09:55 »

Ja értem  szomoru1 Pedig ez valakinek majd jó vétel lesz/lehet...Smiley
szhart úgysem fogunk venni, idővel meg úgyis csak gyűlik a pénz, szóval lehet, hogy összejön majd.

az a baj, ahogy nézegettem, DI-ben egyáltalán nincs olyan, amibe szívesen beülnék Sad
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #37245 Dátum: 2012.05.19 szombat, 00:13:41 »

Gondolom Te sem olvasod a hozzászólásaimat Smiley Van nekem egy 6.4-es fogyasztást produkáló motorom. Minden pöccre röffen. Egyenletes alapjárat, nagykönyv szerint. Nem hagy ki, húz, mint állat, nincs torpanás vagy kihagyott ütem. Abszolúte perfekt. Iciripiciri kicsi hiba volt az 1liter/100 km olajfogyasztás. Szétrobbantva a motort a dugattyúgyűrűk mind kuka, vastag kulimász mindenhol, komplett láncvezérlés kuka. Kipufogó szelepek környékén sok minden felújításra szorul. (Szerencsére a hengerfalak nem sérültek és nem kopottak). S mindez egy teljesen korrekt működésűnek tűnő motornál. Ehhez képest érzed, hogy a nem akar nagyon beindulni hol helyezkedik el?

 vigyor3 De, olvastam hogy felvetted a ***óálarcot. Csakhogy a te esetedben volt jele hogy valami nincs rendben, mégpedig az iszonyat olajfogyás. De értem mit mondasz, és igazad is lehet.(remélem nem) De azért szerintem leggyakrabban nem ez okozza a nehézkes indítást, sokkal inkább önindító, akksi, gyújtás. Persze ha lesz rá lehetőség akkor veszteségmérést is csináltatunk a kocsin.

Esetleg felső holtpont jeladó...?
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.19 szombat, 00:22:41 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #37246 Dátum: 2012.05.19 szombat, 00:14:06 »

szhart úgysem fogunk venni, idővel meg úgyis csak gyűlik a pénz, szóval lehet, hogy összejön majd.

az a baj, ahogy nézegettem, DI-ben egyáltalán nincs olyan, amibe szívesen beülnék Sad

Túl régiek,túl sok km-el és túlzottan lelakva?  szomoru1
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #37247 Dátum: 2012.05.19 szombat, 00:15:43 »

Túl régiek,túl sok km-el és túlzottan lelakva?  szomoru1
km nem érdekel, itthon úgysem érsz vele semmit sem.

túl régiek állítás megint nem érdekel, mert 2001-2003 között bármi érdekel.

inkább a lelakottság.

talán ez a legnormálisabb a piacon: http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_di_ghia-5643904

meg ez: http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_di_ghia-5756124 de itt vannak pontatlanságok
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #37248 Dátum: 2012.05.19 szombat, 00:22:24 »

km nem érdekel, itthon úgysem érsz vele semmit sem.

túl régiek állítás megint nem érdekel, mert 2001-2003 között bármi érdekel.

inkább a lelakottság.

talán ez a legnormálisabb a piacon: http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_di_ghia-5643904

meg ez: http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_di_ghia-5756124 de itt vannak pontatlanságok

Esetleg ez?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_di_ghia-5801328

Am ja,megértem,h km nem érdekel,az évjáratot meg nem is értem,miért írtam  falbav
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #37249 Dátum: 2012.05.19 szombat, 00:22:56 »

vigyor3 De, olvastam hogy felvetted a ***óálarcot. Csakhogy a te esetedben volt jele hogy valami nincs rendben, mégpedig az iszonyat olajfogyás. De értem mit mondasz, és igazad is lehet.(remélem nem) De azért szerintem leggyakrabban nem ez okozza a nehézkes indítást, sokkal inkább önindító, akksi, gyújtás. Persze ha lesz rá lehetőség akkor veszteségmérést is csináltatunk a kocsin.

A lényeg, hogy kezdjétek azzal. Ha valami ilyen jellegű gondja van, akkor felesleges az összes többivel szórakozni, mert csak rakat alkatrészt fogtok cserélgetni, eredmény nélkül.
Ha a motor fizikailag jó állapotban van, akkor érdemes nekimenni az önindítónak, AC pumpának és a többinek. (A második helyen nálam a gyújtókábelek szerepelnének).
Naplózva
Oldalak: 1 ... 738 739 740 741 742 743 744 [745] 746 747 748 749 750 751 752 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.187 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.