Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:59:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 328 329 330 331 332 333 334 [335] 336 337 338 339 340 341 342 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7309156 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #16700 Dátum: 2012.10.29 hétfő, 20:04:53 »

na, helyre állt a fogyasztás... ill. szerintem csak a komputer tért észhez. visszatért a 6,2-6,6-os fogy. csináltam két 100km-es rátöltéses ellenőrzést, 7,8 és 7,1 lett az eredmény... (3 ill 2 hidegindítás, nagyrészt város)

Szerintem elnézted a topicot. Cheesy
Naplózva
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #16701 Dátum: 2012.10.29 hétfő, 20:21:58 »

Úgy néz ki, hogy cserélni kell a hátsó lengéscsillapítókat.Kinéztem egy(párt) gázos típust.Mi a vélemény erről?Nem baj, hogy ültető rugóval használnám?Valakinek valami tapasztalat?
Erről van szó egyébként: http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-GAS-SHOCK-ABSORBERS-2x-REAR-/130633490108?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e6a5cdebc

Valami hátrány lehet abból ha elöl normál van hátul meg gázos?
Vagy vegyem meg az elsőket is és ha kell akkor csere és akkor gázos lesz mindenütt?
Vagy felejtsem el ezeket és normált vegyek hátra és nincs gond?
Csak azt nem értem, hogy ez a gázos szett 155 font 4 darab, a gyári hátsó egy darab meg 300 font.
Szóval érdekelne minden infó.Előrre is köszönöm.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #16702 Dátum: 2012.10.29 hétfő, 20:32:33 »

Szerintem elnézted a topicot. Cheesy
nem, onnan indult ki, hogy lecseréltem a nyári 215/55 gumit télire ami csak 205/55, és 1 literrel alacsonyabb fogyit írt ki... nem akartam elhinni hogy egy méretosztály ennyit jelentene... de mára helyreállt a történet... ennyi.  vigyor3
Naplózva
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #16703 Dátum: 2012.10.29 hétfő, 21:21:11 »

Úgy néz ki, hogy cserélni kell a hátsó lengéscsillapítókat.Kinéztem egy(párt) gázos típust.Mi a vélemény erről?Nem baj, hogy ültető rugóval használnám?Valakinek valami tapasztalat?
Erről van szó egyébként: http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-GAS-SHOCK-ABSORBERS-2x-REAR-/130633490108?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e6a5cdebc

Valami hátrány lehet abból ha elöl normál van hátul meg gázos?
Vagy vegyem meg az elsőket is és ha kell akkor csere és akkor gázos lesz mindenütt?
Vagy felejtsem el ezeket és normált vegyek hátra és nincs gond?
Csak azt nem értem, hogy ez a gázos szett 155 font 4 darab, a gyári hátsó egy darab meg 300 font.
Szóval érdekelne minden infó.Előrre is köszönöm.
Valószínű az ár az értéket is tükrözi.  vigyor3
Nekem régebben nem javasoltak gázost, mert addig nincs baj míg nem sérül, viszont akkor egyből tönkre megy. Állítólag.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #16704 Dátum: 2012.10.29 hétfő, 21:38:25 »

Valószínű az ár az értéket is tükrözi.  vigyor3
Nekem régebben nem javasoltak gázost, mert addig nincs baj míg nem sérül, viszont akkor egyből tönkre megy. Állítólag.

Ha az olajos sérül, az is kuka, nem kell gázosnak lennie. Normál használatban nincs jelentősége, hogy gázos, vagy olajos, az ár pedig valóban inkább minőséget jelöl.
Lehet elöl olajos, hátul gázos.

Úgy néz ki, hogy cserélni kell a hátsó lengéscsillapítókat.Kinéztem egy(párt) gázos típust.Mi a vélemény erről?Nem baj, hogy ültető rugóval használnám?Valakinek valami tapasztalat?
Erről van szó egyébként: http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-GAS-SHOCK-ABSORBERS-2x-REAR-/130633490108?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e6a5cdebc

Valami hátrány lehet abból ha elöl normál van hátul meg gázos?
Vagy vegyem meg az elsőket is és ha kell akkor csere és akkor gázos lesz mindenütt?
Vagy felejtsem el ezeket és normált vegyek hátra és nincs gond?
Csak azt nem értem, hogy ez a gázos szett 155 font 4 darab, a gyári hátsó egy darab meg 300 font.
Szóval érdekelne minden infó.Előrre is köszönöm.

300 font? Az esetleg a szintszabályzós kombié lehet, amúgy meg nevetséges ár (annyiért kapsz egy pár sárga Konit, vagy B6 Bilsteint). Vegyél Sachs-ot, a gyárit is ő gyártja, és alig drágább, mint a noname, amit belinkeltél.
http://www.ebay.co.uk/itm/Sachs-Rear-Shock-Absorber-312939-for-Ford-Mondeo-/300631051264?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AMondeo%7CPlat_Gen%3AMK+III&hash=item45ff01cc00
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.29 hétfő, 21:41:48 írta tpmportal » Naplózva
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #16705 Dátum: 2012.10.30 kedd, 06:14:57 »

Valószínű az ár az értéket is tükrözi.  vigyor3

Naigen,olcsó de 2 év garit adnak rá.Otthon mindenre 1 év van amin több van az már márkásnak-jónak mondható.
A simából is ha elkezd folyni az olaj akkor már kopog és cserélhető.
Azért kíváncsi lennék ezeknek a gázosaknak az élet tartamához az olajoshoz képest.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16706 Dátum: 2012.10.30 kedd, 08:31:16 »

Ha az olajos sérül, az is kuka, nem kell gázosnak lennie. Normál használatban nincs jelentősége, hogy gázos, vagy olajos, az ár pedig valóban inkább minőséget jelöl.
Lehet elöl olajos, hátul gázos.

300 font? Az esetleg a szintszabályzós kombié lehet, amúgy meg nevetséges ár (annyiért kapsz egy pár sárga Konit, vagy B6 Bilsteint). Vegyél Sachs-ot, a gyárit is ő gyártja, és alig drágább, mint a noname, amit belinkeltél.
http://www.ebay.co.uk/itm/Sachs-Rear-Shock-Absorber-312939-for-Ford-Mondeo-/300631051264?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AMondeo%7CPlat_Gen%3AMK+III&hash=item45ff01cc00
egy b6 bilsteintől még nem kell földreülni Wink b8 vagy b12 már jó Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #16707 Dátum: 2012.10.30 kedd, 09:07:37 »

egy b6 bilsteintől még nem kell földreülni Wink b8 vagy b12 már jó Wink

A B8 listaára a mondihoz csak 5 ajróval több, mint a B6-é. Amúgy a B6 és a B8 szelepezése ugyanaz, csak a B8 ültetőrugóhoz való, és rövidebb mint a B6. B12 meg nincs a mondeóhoz  rinya (bár ugyanazt eléri az ember egy B8-cal meg egy Eibach szettel).
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16708 Dátum: 2012.10.30 kedd, 09:10:09 »

A B8 listaára a mondihoz csak 5 ajróval több, mint a B6-é. Amúgy a B6 és a B8 szelepezése ugyanaz, csak a B8 ültetőrugóhoz való, és rövidebb mint a B6. B12 meg nincs a mondeóhoz  rinya (bár ugyanazt eléri az ember egy B8-cal meg egy Eibach szettel).
b8 mennyibe kerül pontosan?? kombihoz...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #16709 Dátum: 2012.10.30 kedd, 09:15:35 »

b8 mennyibe kerül pontosan?? kombihoz...

Meg milyen ültetőrugót tegyen hozzá az ember, ha nem akarja azért extrém lapítani a vasat, utcai használatra is maradjon alkalmas?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #16710 Dátum: 2012.10.30 kedd, 09:27:26 »

b8 mennyibe kerül pontosan?? kombihoz...

Kombihoz hátsó a bilstein katalógusa szerint nincs B8, csak B6. Az első pár 400 Euro környékén jön ki B8-ból és B6-ból is, a hátsó pedig B6-ból 250 környékén van. De komplett B6 szettet adnak 600 alatt is.

Meg milyen ültetőrugót tegyen hozzá az ember, ha nem akarja azért extrém lapítani a vasat, utcai használatra is maradjon alkalmas?

AndyA

Ilyen szempontból az Eibach Pro Kit úgy hallottam jól szerepel, vagy ha az is túl kemény, akkor úgy tudom az Eibach gyártótta az ST rugókat is, ami kevesebbet ültet (és ezzel gondolom valamivel puhább is), azt meg fordéktól lehet beszerezni.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #16711 Dátum: 2012.10.30 kedd, 10:09:41 »

Kombihoz hátsó a bilstein katalógusa szerint nincs B8, csak B6. Az első pár 400 Euro környékén jön ki B8-ból és B6-ból is, a hátsó pedig B6-ból 250 környékén van. De komplett B6 szettet adnak 600 alatt is.

Ilyen szempontból az Eibach Pro Kit úgy hallottam jól szerepel, vagy ha az is túl kemény, akkor úgy tudom az Eibach gyártótta az ST rugókat is, ami kevesebbet ültet (és ezzel gondolom valamivel puhább is), azt meg fordéktól lehet beszerezni.

Van viszont ilyen:

http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&36=0&35=171&32=18271&34=0,100011,100370&14=1&10=CD439B164645B2CCE040A8C01E3E699F018001&12=130

677 Euro + MWSt + posta. Minden benne van, rugó és csillapító együtt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #16712 Dátum: 2012.10.30 kedd, 10:13:22 »

Kombihoz hátsó a bilstein katalógusa szerint nincs B8, csak B6. Az első pár 400 Euro környékén jön ki B8-ból és B6-ból is, a hátsó pedig B6-ból 250 környékén van. De komplett B6 szettet adnak 600 alatt is.

Meg B12-t is elfogadható áron. 678 Euro postástul Bécsbe:

http://www.ebay.de/itm/EIBACH-BILSTEIN-B12-PRO-KIT-Fahrwerkssatz-komplett-Ford-Mondeo-III-Kombi-BWY-/290777964527?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AFord|Model%3AMondeo+III+Kombi|Platform%3ABWY&hash=item43b3b79fef

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #16713 Dátum: 2012.10.30 kedd, 10:42:43 »

Naigen,olcsó de 2 év garit adnak rá.Otthon mindenre 1 év van amin több van az már márkásnak-jónak mondható.
A simából is ha elkezd folyni az olaj akkor már kopog és cserélhető.
Azért kíváncsi lennék ezeknek a gázosaknak az élet tartamához az olajoshoz képest.

2 év garit adnak itthon is
http://www.gatlo.hu/gared/eshop/10-1-Ford-lengescsillapito/7135-4-2001
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16714 Dátum: 2012.10.30 kedd, 10:56:17 »

Meg milyen ültetőrugót tegyen hozzá az ember, ha nem akarja azért extrém lapítani a vasat, utcai használatra is maradjon alkalmas?

AndyA
air ride-on gondolkozok....
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #16715 Dátum: 2012.10.30 kedd, 11:20:43 »

Nem felszerelt gumikat hogy érdemes télire tárolni? oldalán fekve, egymásra rakva, vagy állítva?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16716 Dátum: 2012.10.30 kedd, 11:23:47 »

Nem felszerelt gumikat hogy érdemes télire tárolni? oldalán fekve, egymásra rakva, vagy állítva?

Hát ha úgy nézzük, hogy mikor oszlik el a súly legnagyobb felületen, akkor oldalra fektetve...

És ha rólad van szó, akkor időnként szellőztesd, vidd be fűtött szobába, illetve forgatgasd a gumit.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #16717 Dátum: 2012.10.30 kedd, 11:25:19 »

Nem felszerelt gumikat hogy érdemes télire tárolni? oldalán fekve, egymásra rakva, vagy állítva?
Úgy tudom, hogy állítva.
Én is így tárolom, egymás mellé állítva, letakarva.
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #16718 Dátum: 2012.10.30 kedd, 11:31:25 »

Meg B12-t is elfogadható áron. 678 Euro postástul Bécsbe:

http://www.ebay.de/itm/EIBACH-BILSTEIN-B12-PRO-KIT-Fahrwerkssatz-komplett-Ford-Mondeo-III-Kombi-BWY-/290777964527?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AFord|Model%3AMondeo+III+Kombi|Platform%3ABWY&hash=item43b3b79fef

AndyA

Tényleg, én nem komplett szettet néztem a katalógusban, hanem csak gátlót, és ezért nem találtam B12-t  Embarrassed
Ez elég jó ár, ha valaki egy jó futóművet szeretne.

Nem felszerelt gumikat hogy érdemes télire tárolni? oldalán fekve, egymásra rakva, vagy állítva?

Azt mondják nem felszereltet állítva, felszereltet fektetve.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #16719 Dátum: 2012.10.30 kedd, 11:44:01 »

Meg milyen ültetőrugót tegyen hozzá az ember, ha nem akarja azért extrém lapítani a vasat, utcai használatra is maradjon alkalmas?

AndyA

http://www.raj-lengéscsillapító.hu/
 Vedd fel vele a kapcsolatot emailben, én vele csináltatom meg a lengéscsillapítóimat. Olyan keménységűre készíti el amilyenre kéred. Blistein alkatrészeket használ........ Nekem pl: ültetni fog rajta, felújítja a 4db csillapítót, egyedi keménységűre állítja, illetve rövídít a lengéscsillapítókon stb............... szereléssel mindennel együtt cakk pakk 70-90 közt vállalja attól függetlenül, hogy porvédőt, toronycsapágyat szilentet kell-e cserélni, és garival dolgozik..........
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #16720 Dátum: 2012.10.30 kedd, 12:12:29 »

Hát ha úgy nézzük, hogy mikor oszlik el a súly legnagyobb felületen, akkor oldalra fektetve...

És ha rólad van szó, akkor időnként szellőztesd, vidd be fűtött szobába, illetve forgatgasd a gumit.  vigyor3

Felnire szerelt gumit fektetve, felni nélküli gumit állítva (időnként forgatva) tárolunk. Csak mert. wave
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16721 Dátum: 2012.10.30 kedd, 16:56:25 »

Hozzátenném, Ausztriában:
- max 4 éves lehet a gumi,
- mind a 4 kerékre ugyanolyan gumi kell
- minimum 4 mm-es mintamélységgel kell rendelkeznie.

Van erre valami eredeti link?
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16722 Dátum: 2012.10.30 kedd, 16:58:35 »

Idehaza is azonos tipusú gumi kell az autókra, nem lehet kettő nyári meg kettő téli, ezt sokan félreértik, nem kell azonos márkájunak lenni csak azonos tipusúnak és azonos méretűnek. Télen 4 téli gumi, nyáron 4 nyári gumi. Természetesen a 4 azonos márkájú az igazi, mert akkor a legvalószínűbb a 4 kerék megközelítőleg azonos tapadása és viselkedése. 


Az utolsó mondattal egyértelműen egyetértek, de a két tengelyen nem kell egyforma gumikat használni. Csak egy tengelyen kell két ugyanolyan gumit használni.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #16723 Dátum: 2012.10.30 kedd, 17:03:07 »

Van erre valami eredeti link?


http://www.winterreifen-pflicht.at/winterreifenpflicht.html

A 4 évnél fiatalabb szerintem csak ajánlás, nem találok olyat, hogy kötelező lenne.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16724 Dátum: 2012.10.30 kedd, 19:22:28 »


Az utolsó mondattal egyértelműen egyetértek, de a két tengelyen nem kell egyforma gumikat használni. Csak egy tengelyen kell két ugyanolyan gumit használni.

Akkor szerinted lehet az egyik tengelyen téli a másik tengelyen pedig nyári gumi? Ugye nem gondolod komolyan? Egyébként a rendelet úgy szól, hogy azonos méretű és azonos mintázat csoportba tartozó gumikkal kell ellátni az autót, ez magyarra fordítva négy különböző gyártmányú és mintájú gumi is lehet, de azonos méretű és azonos minta csoportú, téli vagy nyári kell, hogy legyen és ezt műszaki vizsgán is el kell, hogy fogadják. Az más kérdés, hogy ki az az igénytelen autós aki 4 különböző gumit rak az autójára.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.30 kedd, 20:36:42 írta Truthful » Naplózva
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #16725 Dátum: 2012.10.30 kedd, 19:42:57 »

Felkerült nálam is a téli szett a mondira.

Kiváncsi vagyok milyen lesz. Pirelli sottozero sorozatbol.
Ami egyetlen negativumként eddig felmerült, hogy hangosabb mint a nyári szett...

Van valakinek tapasztalata ezzel a gumi családdal?

Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #16726 Dátum: 2012.10.30 kedd, 19:44:15 »

Felkerült nálam is a téli szett a mondira.

Kiváncsi vagyok milyen lesz. Pirelli sottozero sorozatbol.
Ami egyetlen negativumként eddig felmerült, hogy hangosabb mint a nyári szett...

Van valakinek tapasztalata ezzel a gumi családdal?


Igen az UG7+ nagyon jó!  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #16727 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:07:30 »

Akkor szerinted lehet az egyik tengelyen téli a másik tengelyen pedig nyári gumi? Ugye nem gondolod komolyan? Egyébként a rendelet úgy szól, hogy azonos méretű és azonos mintázat csportba tartozó gumikkal kell ellátni az autót, ez magyarra fordítva négy különböző gyártmányú és mintájú gumi is lehet, de azonos méretű és azonos csoportú, téli vagy nyári kell, hogy legyen és ezt műszaki vizsgán is el kell, hogy fogadják. Az más kérdés, hogy ki az az igénytelen autós aki 4 különböző gumit rak az autójára.  wave
Az a baj, hogy de, lehet. Járhatsz 2 téli+ 2 nyári gumival.
Az azonos mintacsoport nem jelenteti a téli, vagy nyári fajtát.  Roll Eyes (Te írtad, a kettő már egész mást jelent.)
Azért megnézném a vizsgáztató arcát, mikor felfedezi a négy "különböző" gumit, meg a tulajét is, ahogy magyarázza annak helyénvalóságát.  eplus2 (Rosszabb esetben az igazságügyi szakértőnek  szomoru1)
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16728 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:28:51 »

Az a baj, hogy de, lehet. Járhatsz 2 téli+ 2 nyári gumival.
Az azonos mintacsoport nem jelenteti a téli, vagy nyári fajtát.  Roll Eyes (Te írtad, a kettő már egész mást jelent.)
Azért megnézném a vizsgáztató arcát, mikor felfedezi a négy "különböző" gumit, meg a tulajét is, ahogy magyarázza annak helyénvalóságát.  eplus2 (Rosszabb esetben az igazságügyi szakértőnek  szomoru1)
Annyiban igazad van, hogy kihagytam a mintázat szót. Megnézheted az arcukat, nekem például egy hatósági vizsga alkalmával mondta ezt a rendeletet az egyik vizsgabiztos és még ő tette, hozzá, hogy a legtöbben ezt rosszul értelmezik vagy éppen nem is ismerik, főleg a rendőrök ezt a rendeletet.
Azonos mintázat csoport szerintem egyértelmű, hogy vagy téli vagy nyári, mert szerintem nem azonos a téli-nyári.
De én is megnézném főleg műszaki vizsgabíztos és igazságügyi szakértő arcát, ha télen 1 tengelyen téli gumi, másik tengelyen nyári gumival ellátott autót vinne valaki műszakira, vagy autóval balesetet okozó autót vizsgálna.  Jut eszembe, szerinted hány ezer € büntetést kellene fizetnem Ausztriában, ha úgy mennék ki, hogy elöl 2 téli gumi, hátul 2 nyári gumi lenne az autómon?  wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.30 kedd, 20:35:20 írta Truthful » Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16729 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:44:18 »

Akkor szerinted lehet az egyik tengelyen téli a másik tengelyen pedig nyári gumi? Ugye nem gondolod komolyan? Egyébként a rendelet úgy szól, hogy azonos méretű és azonos mintázat csoportba tartozó gumikkal kell ellátni az autót, ez magyarra fordítva négy különböző gyártmányú és mintájú gumi is lehet, de azonos méretű és azonos minta csoportú, téli vagy nyári kell, hogy legyen és ezt műszaki vizsgán is el kell, hogy fogadják. Az más kérdés, hogy ki az az igénytelen autós aki 4 különböző gumit rak az autójára.  wave

Hol van és melyik rendelet szól a gumikról műszaki vizsgán?
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16730 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:47:16 »

Hol van és melyik rendelet szól a gumikról műszaki vizsgán?
Van egy olyan cimű könyv, hogy Műszaki vizsgára készítem az autót, ebben minden jogszabály levagyon írva.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16731 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:49:33 »

Van egy olyan cimű könyv, hogy Műszaki vizsgára készítem az autót, ebben minden jogszabály levagyon írva.

micsoda? na ne...csak azért mert én nem emlékszem ilyenre rendeletben,de holnap megnézem megint.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16732 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:55:00 »

5/1999 köhémben csak ilyet találtam:

b) a gumiabroncsok nyomása feleljen meg gépjárműtípusra vonatkozó előírásnak. Amennyiben a gumiabroncs nyomását a terheléstől függően adják meg, a terheletlen állapothoz tartozó értéket kell beállítani;
c) a gumiabroncsokon ne legyen szennyeződés.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16733 Dátum: 2012.10.30 kedd, 21:05:39 »

5/1999 köhémben csak ilyet találtam:

b) a gumiabroncsok nyomása feleljen meg gépjárműtípusra vonatkozó előírásnak. Amennyiben a gumiabroncs nyomását a terheléstől függően adják meg, a terheletlen állapothoz tartozó értéket kell beállítani;
c) a gumiabroncsokon ne legyen szennyeződés.

Ha belegondolsz, hogy csak ennyi lenne az előirás, akkor teljesen mindegy lenne, hogy melyik keréken milyen gumi van. Wink
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16734 Dátum: 2012.10.30 kedd, 21:38:40 »

Ha belegondolsz, hogy csak ennyi lenne az előirás, akkor teljesen mindegy lenne, hogy melyik keréken milyen gumi van. Wink

Itt a teljes előírás sor:

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet, 36. § Kerekekre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/cikkek/kerekek-muszaki-feltetel.html

Ez elég egyértelműen fogalmaz:

"(5) Gépjárművön [...] az azonos tengelyen lévő kerekekre csak olyan gumiabroncsok szerelhetők, amelyeknek mérete, szerkezete, teherbírása, mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep) azonos.

(6) A személygépkocsin a gumiabroncsoknak valamennyi tengelyen azonos szerkezetűeknek (egységesen vagy diagonál, vagy radiál) kell lenniük."


Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16735 Dátum: 2012.10.30 kedd, 21:43:02 »

Felkerült nálam is a téli szett a mondira. Kiváncsi vagyok milyen lesz. Pirelli sottozero sorozatbol. Ami egyetlen negativumként eddig felmerült, hogy hangosabb mint a nyári szett... Van valakinek tapasztalata ezzel a gumi családdal?

Régi fórumos alapelv, hogy a vásárlás után már nem mondunk véleményt gumikról :-)

(Egyébként nagyon jó, kiegyensúlyozott, tartós gumi, és nem szokott zajos lenni. Újat vettél vagy használtat?)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #16736 Dátum: 2012.10.30 kedd, 22:08:31 »

Itt a teljes előírás sor:

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet, 36. § Kerekekre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/cikkek/kerekek-muszaki-feltetel.html

Ez elég egyértelműen fogalmaz:

"(5) Gépjárművön [...] az azonos tengelyen lévő kerekekre csak olyan gumiabroncsok szerelhetők, amelyeknek mérete, szerkezete, teherbírása, mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep) azonos.

(6) A személygépkocsin a gumiabroncsoknak valamennyi tengelyen azonos szerkezetűeknek (egységesen vagy diagonál, vagy radiál) kell lenniük."



nem érint a téma, csak hogy értsem, akkor lehet az egyik 5mm-es sp wintersport H index, a másik meg 6mm-es wintercontact H index, ha a méret egyforma... (hiszen mindkettő téli, egyforma méret, indexelésű...)
nem?
hátul meg megint két márkában eltérő de téli, azonos méretű és indexű...

mondjuk tényleg ki ez a barbár aki ilyet tesz egy mondeoval... még egy suzukisnál megértem, vagy egy leharcolt vw...
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #16737 Dátum: 2012.10.30 kedd, 22:10:09 »

Felkerült nálam is a téli szett a mondira.

Kiváncsi vagyok milyen lesz. Pirelli sottozero sorozatbol.
Ami egyetlen negativumként eddig felmerült, hogy hangosabb mint a nyári szett...

Van valakinek tapasztalata ezzel a gumi családdal?



Minden téli hangosabb! Ezen ne aggódj!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16738 Dátum: 2012.10.30 kedd, 22:24:48 »

Minden téli hangosabb! Ezen ne aggódj!

Nekem dunlop wintersport 4 d és síri csend van...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #16739 Dátum: 2012.10.30 kedd, 22:27:52 »

Régi fórumos alapelv, hogy a vásárlás után már nem mondunk véleményt gumikról :-)

(Egyébként nagyon jó, kiegyensúlyozott, tartós gumi, és nem szokott zajos lenni. Újat vettél vagy használtat?)

Használt.
Kb olyan mintha egy - két szezont futottak volna.
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #16740 Dátum: 2012.10.30 kedd, 22:29:33 »

Nekem dunlop wintersport 4 d és síri csend van...
szintén... WS 4D poigneemain
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16741 Dátum: 2012.10.30 kedd, 22:52:55 »

Használt. Kb olyan mintha egy - két szezont futottak volna.

Akkor megvan a zaj oka...

Korábban írtam róla sokat, miért adnak el az elsődleges paraméterek alapján kifogástalan gumikat (mintaárok-mélység, DOT-szám)....
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16742 Dátum: 2012.10.30 kedd, 22:53:57 »

Minden téli hangosabb! Ezen ne aggódj!

A téli gumik puhább keveréke ellensúlyozza az összetettebb minta miatti esetleges zajosságot.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16743 Dátum: 2012.10.30 kedd, 22:55:47 »

Akkor megvan a zaj oka...

Korábban írtam róla sokat, miért adnak el az elsődleges paraméterek alapján kifogástalan gumikat (mintaárok-mélység, DOT-szám)....
Had kérdezzem meg tőled, ha a múlt télen is én használtam a gumit és most visszakerül erre a szezonra is mitől lesz zajos?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16744 Dátum: 2012.10.30 kedd, 22:57:53 »

Had kérdezzem meg tőled, ha a múlt télen is én használtam a gumit és most visszakerül erre a szezonra is mitől lesz zajos?

Pl. Nekem a tengelyek között 5e kmenként cserélni kellene a gumikat. Csak idényenként teszem, így több szezon alatt fűrészfogasra koptak a nyári gumik...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #16745 Dátum: 2012.10.30 kedd, 23:04:41 »

Pl. Nekem a tengelyek között 5e kmenként cserélni kellene a gumikat. Csak idényenként teszem, így több szezon alatt fűrészfogasra koptak a nyári gumik...
A forgásirányt megtartva szabad csak cserélni, nekem teljesen mindegy melyik tengelyre teszem, teljesen egyformára van kopva mind a négy.
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #16746 Dátum: 2012.10.30 kedd, 23:33:11 »

szintén... WS 4D poigneemain

Nekünk is az lenne,(illetve 3D)ha 2 hét alatt meg tudták volna küldeni... falbav
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.31 szerda, 11:54:45 írta Nika91127 » Naplózva
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #16747 Dátum: 2012.10.31 szerda, 08:39:08 »

nem érint a téma, csak hogy értsem, akkor lehet az egyik 5mm-es sp wintersport H index, a másik meg 6mm-es wintercontact H index, ha a méret egyforma... (hiszen mindkettő téli, egyforma méret, indexelésű...)
nem?
hátul meg megint két márkában eltérő de téli, azonos méretű és indexű...

mondjuk tényleg ki ez a barbár aki ilyet tesz egy mondeoval... még egy suzukisnál megértem, vagy egy leharcolt vw...
Mikor suzukim volt, akkor is törekedtem arra, hogy lehetőleg 4 egyforma gumi legyen rajta, mindegy, hogy téli vagy nyári. Igaz nálam azért az esztétika, vagy összhatás is szerepet játszik ebben.  vigyor3
Mielőtt megjegyeznétek, hogy pont én voltam aki kötekedett a gumi-témán (olcsó vs. drága, téli vs. nyári), pont azért tettem, mert így több véleményt tudtam kicsalni tőletek. Ha csak simán fölteszem a kérdést, akkor általában nem történik semmi, 2 hozzászólás múlva el van felejtve.  eplus2
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #16748 Dátum: 2012.10.31 szerda, 09:15:02 »

Nekem dunlop wintersport 4 d és síri csend van...
Michelin A4, vadi új. Szintén síri csönd.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #16749 Dátum: 2012.10.31 szerda, 09:45:59 »

Illik, kell centríroztatni a felniket felrakás előtt?

u.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Oldalak: 1 ... 328 329 330 331 332 333 334 [335] 336 337 338 339 340 341 342 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.118 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.