Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.03 szerda, 17:18:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 541 542 543 544 545 546 547 [548] 549 550 551 552 553 554 555 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11297207 alkalommal)
0 Felhasználó és 73 vendég van a témában
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #27350 Dátum: 2015.08.05 szerda, 07:11:51 »

Te érted félre, ha ki van ütve akkor megszűnik mindenféle gond a DPF-el. Smiley Nincs regeneráció, csökken a fogyasztás, nem tud eltömődni a szűrő ezáltal nem lesznek hibakódok és vészüzem sem.


Chp:  Ezt így nem lehet meg mondani, a motorvezérlő dönti el, hogy mikor indít regenerációt, ha ő azt érzékeli, hogy kezd eldugulni a szűrő, akkor indít egy regenerációt. A baj az, hogy télen 5-10 km alatt nem melegszik fel annyira, hogy elindítsa, ha meg még is addigra már te leállítod a motort a gázolaj meg benne marad a motorba ezáltal hígítva az olajat és erre jön a service oil hibaüzi. Én sokat szívtam vele tavaly télen cseréltem olajat is vagy 3x. Ehhez mondjuk hozzátartozik, hogy nekem a szenzorom is hibás.  Ha találsz olyat ami korrekt állapot, akkor csak is 2.2-est venném, de kevés van belőlük nagyon, nem mintha a 2 literessel baj lenne, de ha már lúd legyen kövér.  nyes
Nekem elindítja esetleg a mutató megmozdulása előtt, hallani a hangon, megy a venti.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27351 Dátum: 2015.08.05 szerda, 07:36:49 »

Urak,

240lovas Ecoboost-ja (Powershifttel) van vakinek?
Tapasztalat?
170E-nél mire kell figyelni ezeknél?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #27352 Dátum: 2015.08.05 szerda, 08:57:25 »

pöpec, bár filmet nem néznék az tuti Cheesy

Ilyentől olyanokat várok el, hogy legyen jó minőségű hangja, tudjon rádiót, mp3-at, meg BT-t és elég is Smiley
Őő, ezt tudta is az MK3 fejegysége is Cheesy
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #27353 Dátum: 2015.08.05 szerda, 09:27:53 »

Urak,

240lovas Ecoboost-ja (Powershifttel) van vakinek?
Tapasztalat?
170E-nél mire kell figyelni ezeknél?


Nocsak, visszacsábulsz?
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #27354 Dátum: 2015.08.05 szerda, 10:25:08 »

Neztem valami 2x00 yuan vagy micsoda. Az arfolyam alapjan 100e Huf korul van ha jol lattam. Szerintem rendelhetnenk. Ha lehet ra ertelmes nyelvet rakni meg persze ha tudja a radio az eu szabvanyt. Bar ezeket mar regota ugy csinaljak szerintem. Neked is kell?
van egy orosz tag a talkfordon, akitől lehet rendelni. Ha gondolod, megkérdezem.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27355 Dátum: 2015.08.05 szerda, 10:25:32 »

Nocsak, visszacsábulsz?

Már néztem minden szhar-szemetet, de nincs normális alternatívája a Mondeo-nak. 10ért lenne, de annyit nem adok autóért soha többet.  vigyor3
Erős-benzines-automatát keresek, a 240lovasPowershiftes Mondi pont az. Chippel tud 260/400at (a váltó 450ig jó)
Van heppem is, az ülésszellőztetés, ez azért megritkítja az állományt.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #27356 Dátum: 2015.08.05 szerda, 10:33:48 »

van egy orosz tag a talkfordon, akitől lehet rendelni. Ha gondolod, megkérdezem.

Megköszönöm.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #27357 Dátum: 2015.08.05 szerda, 10:36:06 »

Már néztem minden szhar-szemetet, de nincs normális alternatívája a Mondeo-nak. 10ért lenne, de annyit nem adok autóért soha többet.  vigyor3
Erős-benzines-automatát keresek, a 240lovasPowershiftes Mondi pont az. Chippel tud 260/400at (a váltó 450ig jó)
Van heppem is, az ülésszellőztetés, ez azért megritkítja az állományt.


Megértelek. Anno engem is hülyének néztek páran hogy miért ezt vettem. Pedig vehettem volna ennyiért 5-ös bömöst vagy A6 vagy akármi. De én általában beülök és megyek. A tervezett olajcseréken kívül max fékbetétre költök meg a kézi mosóra. És ez nekem így jó. Ár/értékben az egyik legjobb.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #27358 Dátum: 2015.08.05 szerda, 10:56:50 »

van egy orosz tag a talkfordon, akitől lehet rendelni. Ha gondolod, megkérdezem.
Csak nem az Alex? Miért jobb egy orosz közvetítőn keresztül rendelni, mint Kínából direktben?
Amúgy engem is érdekel.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #27359 Dátum: 2015.08.05 szerda, 11:05:05 »

Megértelek. Anno engem is hülyének néztek páran hogy miért ezt vettem. Pedig vehettem volna ennyiért 5-ös bömöst vagy A6 vagy akármi. De én általában beülök és megyek. A tervezett olajcseréken kívül max fékbetétre költök meg a kézi mosóra. És ez nekem így jó. Ár/értékben az egyik legjobb.
hát, nem tudom, azért Mk3-ból visszaülve egy 3-as BMW-be elég más a dolog.
Abban egyetértek, hogy jó az ár/érték/felszereltség arány Smiley
Nem véletlenül érdeklődök én is mk4 után Smiley
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27360 Dátum: 2015.08.05 szerda, 11:19:07 »

Megértelek. Anno engem is hülyének néztek páran hogy miért ezt vettem. Pedig vehettem volna ennyiért 5-ös bömöst vagy A6 vagy akármi. De én általában beülök és megyek. A tervezett olajcseréken kívül max fékbetétre költök meg a kézi mosóra. És ez nekem így jó. Ár/értékben az egyik legjobb.

Én elmentem egészen az LS600h-ig. De 8M egy 250E-t futott autóért?... A 3 német prémium meg most már egy erősen túlhypeolt cucc. Drága, s olyan hibák jönnek elő, hogy nálam azért fővesztés jár. Sokáig 5.2-es S8at néztem, de ott is úgy kezdődik a dolog, hogy szívósor tisztítás, majd uez 20ezrenként...
Fogyik: 13-18L. Ami a dömper után nem vészes, de pályán 130nál 10 alatt szeretnék eljárni.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #27361 Dátum: 2015.08.05 szerda, 11:43:34 »

hát, nem tudom, azért Mk3-ból visszaülve egy 3-as BMW-be elég más a dolog.
Abban egyetértek, hogy jó az ár/érték/felszereltség arány Smiley
Nem véletlenül érdeklődök én is mk4 után Smiley

Nem érted a lényeget. Tudom hogy nem említhető minőségben, kidolgozásban a Ford a nagy németekkel, prémium gyártókkal. De a lényeg, hogy beülök és megyek. A jelenlegi autóm áráért egy min 180at futott 5-6 éves prémiumot tudtam volna venni. És azoknak nem ugyanaz az éves ktg-e mint ennek. Ezt 8 km-el vettem át. Gondom nincs vele. És nincs kedvem 5-6 év alatt az autó árát még egyszer rákölteni a kocsira. Majd egyszer lesz egy A6-om. Vagy nem. És inkább a gyerek alá tolok egy lakást... vagy egy komolyabb egyetemi/főiskolai képzést külföldön.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #27362 Dátum: 2015.08.05 szerda, 12:13:34 »

Nem érted a lényeget. Tudom hogy nem említhető minőségben, kidolgozásban a Ford a nagy németekkel, prémium gyártókkal. De a lényeg, hogy beülök és megyek. A jelenlegi autóm áráért egy min 180at futott 5-6 éves prémiumot tudtam volna venni. És azoknak nem ugyanaz az éves ktg-e mint ennek. Ezt 8 km-el vettem át. Gondom nincs vele. És nincs kedvem 5-6 év alatt az autó árát még egyszer rákölteni a kocsira. Majd egyszer lesz egy A6-om. Vagy nem. És inkább a gyerek alá tolok egy lakást... vagy egy komolyabb egyetemi/főiskolai képzést külföldön.

ha nem érteném, nem írtam volna ezt:

"Abban egyetértek, hogy jó az ár/érték/felszereltség arány Smiley
Nem véletlenül érdeklődök én is mk4 után "

Wink
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #27363 Dátum: 2015.08.05 szerda, 12:50:57 »

ha nem érteném, nem írtam volna ezt:

"Abban egyetértek, hogy jó az ár/érték/felszereltség arány Smiley
Nem véletlenül érdeklődök én is mk4 után "

Wink

Ha ez alatt azt érted hogy egy kockázatmentes újba ülsz inkább egy használt, magasabb fentartási ktg-ű, és esetleg kockázatos prémium helyett, akkor egyet értünk.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #27364 Dátum: 2015.08.05 szerda, 13:06:17 »

Nem érted a lényeget. Tudom hogy nem említhető minőségben, kidolgozásban a Ford a nagy németekkel, prémium gyártókkal. De a lényeg, hogy beülök és megyek. A jelenlegi autóm áráért egy min 180at futott 5-6 éves prémiumot tudtam volna venni. És azoknak nem ugyanaz az éves ktg-e mint ennek. Ezt 8 km-el vettem át. Gondom nincs vele. És nincs kedvem 5-6 év alatt az autó árát még egyszer rákölteni a kocsira. Majd egyszer lesz egy A6-om. Vagy nem. És inkább a gyerek alá tolok egy lakást... vagy egy komolyabb egyetemi/főiskolai képzést külföldön.

A legnagyobb gondot én abban látom, hogy a megbízhatóság és a szervizigény területén (és most nem a kötelezőkre gondolok, mint pld. az olajcsere) egy prémiumnak is teljesítenie kellene azt, amit egy nem prémiumnak 400e km lefutása alatt. S nem biztos, hogy ez így van...
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #27365 Dátum: 2015.08.05 szerda, 13:12:05 »

...... A 3 német prémium meg most már egy erősen túlhypeolt cucc. ....


Egy veterán MB-ket restauráló barátom fogalmazta úgy, h most már minden márkában ki tudsz fogni nagyon jó és nagyon *** paripákat is.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #27366 Dátum: 2015.08.05 szerda, 13:13:48 »

Ha ez alatt azt érted hogy egy kockázatmentes újba ülsz inkább egy használt, magasabb fentartási ktg-ű, és esetleg kockázatos prémium helyett, akkor egyet értünk.

Arról nem beszélve, h rossz esetben az 5-6 évesen vásárolt prémiumnak az écs-e még mindig nagyobb, mint egy 2literes dízel mondeonak.
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #27367 Dátum: 2015.08.05 szerda, 13:43:10 »

Nos igen. Prémiumok. Én is egy Audi A6ba ültem volna bele, de nem tudtam olyat találni ami ár/érték arányban verte volna ezt. Mindezt úgy, hogy közel 2 év elteltével még mindig majdnem árában tudnám eladni az autót.
A fenntartási költségekről nem is beszélve. Azt viszont el kell ismernem, hogy a 3 nagy "németnek" jobb az összeszerelési minősége. Nemhiába prémium. De lehet javítani a mondeóén is. Csak önts még bele egy kis pénzt. Az új mk5 közelített, de még mindig nincs ott .
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27368 Dátum: 2015.08.05 szerda, 13:46:30 »

Egy veterán MB-ket restauráló barátom fogalmazta úgy, h most már minden márkában ki tudsz fogni nagyon jó és nagyon *** paripákat is.

Itt nem arról van szó, hogy nagyon jó, vagy nagyon szhar vmi. Hanem arról, hogy ódiéknál az összes 4,2-es, meg 5,2-es benzines motornak szívóoldali kokszosodás problémája van a közvetlen befecs. miatt. A multitronic váltójukat nem lehet szerelni, csak komplett csere.
Bömbiéknél ma már akkor néz ki vhogy egy hahus hirdetés, ha bele van írva, hogy a szívósor cserélve van. Mi van?  vigyor3
Merci meg nem tetszik.
Mondit anno megvettem 0 km-esen, hajtottam 6 év alatt 220E-t bele, kiszálltam, s eladtam. Ennyi. Egy autónak ezt kell tudni.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27369 Dátum: 2015.08.05 szerda, 13:53:10 »

Nos igen. Prémiumok. Én is egy Audi A6ba ültem volna bele, de nem tudtam olyat találni ami ár/érték arányban verte volna ezt. Mindezt úgy, hogy közel 2 év elteltével még mindig majdnem árában tudnám eladni az autót.
A fenntartási költségekről nem is beszélve. Azt viszont el kell ismernem, hogy a 3 nagy "németnek" jobb az összeszerelési minősége. Nemhiába prémium. De lehet javítani a mondeóén is. Csak önts még bele egy kis pénzt. Az új mk5 közelített, de még mindig nincs ott .

Háááááát: néztem 745D-ket. Az összesnek a B oszlopáról a userek ledörzsölik a felső réteget. Hámlik... Nem tűnt prémiumnak. Std. 20as szerviz náluk 160E (itthon szomszéd szerelő: 40-50 uez.).
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #27370 Dátum: 2015.08.05 szerda, 13:58:02 »

Itt nem arról van szó, hogy nagyon jó, vagy nagyon szhar vmi. Hanem arról, hogy ódiéknál az összes 4,2-es, meg 5,2-es benzines motornak szívóoldali kokszosodás problémája van a közvetlen befecs. miatt. A multitronic váltójukat nem lehet szerelni, csak komplett csere.
Bömbiéknél ma már akkor néz ki vhogy egy hahus hirdetés, ha bele van írva, hogy a szívósor cserélve van. Mi van?  vigyor3
Merci meg nem tetszik.
Mondit anno megvettem 0 km-esen, hajtottam 6 év alatt 220E-t bele, kiszálltam, s eladtam. Ennyi. Egy autónak ezt kell tudni.


Más logika szerint gondolkodunk.

Induljunk ki abból, h dugni is és szűznek maradni nem megy. Ebből adódóan, ha egyre többet várunk az autótól (pl. alacsony fogyasztás mellett menjen, mint állat), akkor el kell fogadni azt, h az alkatrészeket sűrűbben cseréljük. Erre a vw csoport kítűnő példa. A BMW egy fokkal "barátibb", de a tervezett avultatás ott is játszik.

Amire én gondoltam az az, h pl. fordból is ki tudsz fogni ipari szemetet (ami a tieddel ellentétben nem megy el 220-at gond nélkül), míg a fenti prémiumokból is ki tudsz fogni olyat, ami az előírt cserék elmaradása esetén is vígan szalad.
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.05 szerda, 14:00:46 írta Candle » Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #27371 Dátum: 2015.08.05 szerda, 14:00:01 »

Háááááát: néztem 745D-ket. Az összesnek a B oszlopáról a userek ledörzsölik a felső réteget. Hámlik...

Ezt a vw már 10 évvel ezelőtt is tudta.  Wink Nekem a superb-m, cimborámnak a passat-ja csinálta a kartámasznál.  nyes

Nem tűnt prémiumnak. Std. 20as szerviz náluk 160E (itthon szomszéd szerelő: 40-50 uez.).

Ez már inkább a szervizek köcsögsége.
Naplózva
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #27372 Dátum: 2015.08.05 szerda, 14:04:29 »

Arról nem beszélve, h rossz esetben az 5-6 évesen vásárolt prémiumnak az écs-e még mindig nagyobb, mint egy 2literes dízel mondeonak.
inkább erre gondolok, új autót még nem vásárolok Smiley
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #27373 Dátum: 2015.08.05 szerda, 14:07:13 »

Más logika szerint gondolkodunk.

Induljunk ki abból, h dugni is és szűznek maradni nem megy. Ebből adódóan, ha egyre többet várunk az autótól (pl. alacsony fogyasztás mellett menjen, mint állat), akkor el kell fogadni azt, h az alkatrészeket sűrűbben cseréljük. Erre a vw csoport kítűnő példa. A BMW egy fokkal "barátibb", de a tervezett avultatás ott is játszik.

Amire én gondoltam az az, h pl. fordból is ki tudsz fogni ipari szemetet (ami a tieddel ellentétben nem megy el 220-at gond nélkül), míg a fenti prémiumokból is ki tudsz fogni olyat, ami az előírt cserék elmaradása esetén is vígan szalad.
Igen, de SzJani, és titta is újonnan vette a kocsit, és minden kötelező dolgot megcsináltatnak, meg amit nem kell, azt is. Így azért nehéz beleszaladni valami komolyabb hibába, pláne az első 5-6 évben.

Az igazi lutri onnan indul, ha az ember ismeretlen előéletű használt autót vesz.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #27374 Dátum: 2015.08.05 szerda, 14:07:48 »

Más logika szerint gondolkodunk.

Induljunk ki abból, h dugni is és szűznek maradni nem megy. Ebből adódóan, ha egyre többet várunk az autótól (pl. alacsony fogyasztás mellett menjen, mint állat), akkor el kell fogadni azt, h az alkatrészeket sűrűbben cseréljük. Erre a vw csoport kítűnő példa. A BMW egy fokkal "barátibb", de a tervezett avultatás ott is játszik.

Amire én gondoltam az az, h pl. fordból is ki tudsz fogni ipari szemetet (ami a tieddel ellentétben nem megy el 220-at gond nélkül), míg a fenti prémiumokból is ki tudsz fogni olyat, ami az előírt cserék elmaradása esetén is vígan szalad.

naja, legutóbb láttam egy BMW-t, amiben 60 ezer km óta nem cseréltek olajat se, oké, az sem a zsír új technika volt.

de sok összetevője van annak, hogy milyen a használt autó. Sokat számít ki volt az előző gazdása, vagy kik voltak...
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #27375 Dátum: 2015.08.05 szerda, 22:01:44 »

Es van facelifteshez is. Egy ilyet akarok!
Szerintem meg csak ahhoz van.  szomoru1
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #27376 Dátum: 2015.08.05 szerda, 22:04:39 »

Érdekes kérdés ez. Én sokat hajtottam E46 328iA-t, amikor megjelent, még az Mk2 Mondeo ment, 2 évvel az Mk4 megjelenése előtt hagyták abba a gyártását. Ha a minőség-élmény a kérdés, akkor nincs kérdés, a Mondeo Mk4 fasorban sincs.

Viszont ezt meg kell fizetni, a BMW-n 150e km-re szétmállott a kartergáz-visszavezető csőrendszer (90e), amitől megszűnt az alapjárat, automatában vicces ez. Meg úgy en bloc minden 2x annyiba került rajta (8 liter olaj, 6 gyertya, vezérműlánc-csere stb), mint a Mondeoban-Focusban. Mindkettővel gondolkodás nélkül el lehet indulni 1500km-re azonnal, ha odafigyelsz rá. Kérdés, hogy az odafigyelés hány nullát jelent. A drága autót nemcsak megvenni, hanem fenntartani is kell, a prémium a szervizben is az. Smiley
Naplózva
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #27377 Dátum: 2015.08.05 szerda, 22:07:59 »

Érdekes kérdés ez. Én sokat hajtottam E46 328iA-t, amikor megjelent, még az Mk2 Mondeo ment, 2 évvel az Mk4 megjelenése előtt hagyták abba a gyártását. Ha a minőség-élmény a kérdés, akkor nincs kérdés, a Mondeo Mk4 fasorban sincs.

Viszont ezt meg kell fizetni, a BMW-n 150e km-re szétmállott a kartergáz-visszavezető csőrendszer (90e), amitől megszűnt az alapjárat, automatában vicces ez. Meg úgy en bloc minden 2x annyiba került rajta (8 liter olaj, 6 gyertya, vezérműlánc-csere stb), mint a Mondeoban-Focusban. Mindkettővel gondolkodás nélkül el lehet indulni 1500km-re azonnal, ha odafigyelsz rá. Kérdés, hogy az odafigyelés hány nullát jelent. A drága autót nemcsak megvenni, hanem fenntartani is kell, a prémium a szervizben is az. Smiley

BMW-ben azt szeretem nagyon, hogy sok van belőle, így alkatrész is, bontás is, jó a közössége
de jó BMW szerelőt találni nem könnyű

Az MK3-ban meg az volt a jó, hogy tette a dolgát, nem hivalkodott, volt ott is olyan alkatrész, az aktív motortartó bak, amit mikor cserélni kellett az kicsit elszomorított Sad
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #27378 Dátum: 2015.08.05 szerda, 22:12:25 »

Szerintem meg csak ahhoz van.  szomoru1

Nem hiszem. Amiben bemutatjak az nem Fl elotti? A kapcsolok alapjan ugy gondolom. Az enyemben masok. Rakerestem a feltoto oldalara es ott tobb fajta is van ha jol lattam. Csak telefonrol nem tudok linket beszurni.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27379 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 01:46:10 »

Urak,
néztem egy fészliftes, navis autót.
A navi bekapcsolt állapotában a kijelző okés.
Kikapcsolva a kijelző jobb felső részén egy 1cm magas, kb 4cm széles helyen nem kikapcsolkijelzőszürke a terület, hanem vmi halványmagenta.
Ez mi?
Utal későbbi problémára?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #27380 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 06:48:06 »

Urak,
néztem egy fészliftes, navis autót.
A navi bekapcsolt állapotában a kijelző okés.
Kikapcsolva a kijelző jobb felső részén egy 1cm magas, kb 4cm széles helyen nem kikapcsolkijelzőszürke a terület, hanem vmi halványmagenta.
Ez mi?
Utal későbbi problémára?


Ha bekapcsolt allapotban jo, akkor szerintem lehet rajta valami tukrozodesgatlo bevonat, aminek nekimehettek valami vegyszerrel vagy rafroccsenhetett valami. Irodai monitornal mar lattam ilyet. Ez csak esztetikai hiba szerintem. De olyan mint anno a beegett pixel az elso laptopomnal. Csak egy volt, ami fix keken vilagitott, de mindig megtalaltam.
De ha jo allapotban van a szeker es az ara is jo, ez ne befolyasoljon. Szerintem.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #27381 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 08:10:11 »

Nem hiszem. Amiben bemutatjak az nem Fl elotti? A kapcsolok alapjan ugy gondolom. Az enyemben masok. Rakerestem a feltoto oldalara es ott tobb fajta is van ha jol lattam. Csak telefonrol nem tudok linket beszurni.
Én csak egyféle beépítő keretet látok a vidóban és a képeken is. Azzal nem passzol az én középkonzolom borítása.
Ehhez a cucchoz az kell, hogy a gyári burkolat két oldalt egy-egy csíkban fut fel. A facelift előtti nem ilyen. Ott egyben van az egész.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #27382 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 08:26:32 »

Urak,
néztem egy fészliftes, navis autót.
A navi bekapcsolt állapotában a kijelző okés.
Kikapcsolva a kijelző jobb felső részén egy 1cm magas, kb 4cm széles helyen nem kikapcsolkijelzőszürke a terület, hanem vmi halványmagenta.
Ez mi?
Utal későbbi problémára?


Szevasz Jani! Csak nem...  eljen

Az not nice!  vigyor3

Kikapcsolva nem lehet ott semmi csak 34000db porszem és 12415db szösz, ez a jelenség egy korábbi erős "behatás" nyoma lehet, valszeg szétszaladt a folyadék. Ettől még bekapcsolva yo lesz. Együtt lehet vele élni or 150ezerért már van bontott!  eplus2

Jössz holnap? Mutatok egy FL kijelzőt!

T.
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27383 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 08:32:13 »

Ha bekapcsolt allapotban jo, akkor szerintem lehet rajta valami tukrozodesgatlo bevonat, aminek nekimehettek valami vegyszerrel vagy rafroccsenhetett valami. Irodai monitornal mar lattam ilyet. Ez csak esztetikai hiba szerintem. De olyan mint anno a beegett pixel az elso laptopomnal. Csak egy volt, ami fix keken vilagitott, de mindig megtalaltam.
De ha jo allapotban van a szeker es az ara is jo, ez ne befolyasoljon. Szerintem.

Szabályos négyzet alakban "rossz". De bekapcsolva semmit nem látok, normál minden.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27384 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 08:36:28 »

Szevasz Jani! Csak nem...  eljen

Az not nice!  vigyor3

Kikapcsolva nem lehet ott semmi csak 34000db porszem és 12415db szösz, ez a jelenség egy korábbi erős "behatás" nyoma lehet, valszeg szétszaladt a folyadék. Ettől még bekapcsolva yo lesz. Együtt lehet vele élni or 150ezerért már van bontott!  eplus2

Jössz holnap? Mutatok egy FL kijelzőt!

T.

Úgy tűnik, maradok a már bevált receptnél.  Wink
Nem tudok menni, nyaralunk.
A szeptemberi minitalira szeretnék már Mondeoval menni.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #27385 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 08:37:52 »

Úgy tűnik, maradok a már bevált receptnél.  Wink
Nem tudok menni, nyaralunk.
A szeptemberi minitalira szeretnék már Mondeoval menni.  Wink

Jó pihenést!  wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #27386 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 09:04:10 »

Urak,
néztem egy fészliftes, navis autót.
A navi bekapcsolt állapotában a kijelző okés.
Kikapcsolva a kijelző jobb felső részén egy 1cm magas, kb 4cm széles helyen nem kikapcsolkijelzőszürke a terület, hanem vmi halványmagenta.
Ez mi?
Utal későbbi problémára?

Az normális, az enyém is ilyen..(volt) Smiley
Ha megfrissíted 2013as swre akkor alul lesz egy vékony csík.
Csak akkor kapcsol ki a kijelző, ha bezárod a kp.zárral az autót
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27387 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 09:07:24 »

Az normális, az enyém is ilyen..(volt) Smiley
Ha megfrissíted 2013as swre akkor alul lesz egy vékony csík.
Csak akkor kapcsol ki a kijelző, ha bezárod a kp.zárral az autót

thx

vízhőfokmérőt hogyan lehet ezekre az új konzervekre varázsolni?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #27388 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 09:22:19 »

thx

vízhőfokmérőt hogyan lehet ezekre az új konzervekre varázsolni?

Szia.
power ford az embered
http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=7488
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27389 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 09:35:49 »


Igen, lehetne ő is.
Én, itthon, hogyan tudom megcsinálni?
(én általában ha segítettem Mondeósnak, mindig ingyen csináltam)

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #27390 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 09:41:20 »

Tegnap hazafelé elcsíptem egy regenerálást. Azt gondoltam, hogy huzamos autópálya használatnál (160-180km/h Németo.) átmelegszik annyira a rendszer, hogy ne kelljen neki bekapcsolni. Azért lepett meg, mert ahogy meg kellett állni egy baleset miatt, rögtön bekapcsolt és ment vagy öt percig. Kb. eddig tartott máskor is, havi 1 max. 2 alkalommal. Eddig még így sosem kaptam el. Automatánál nem érezni annyira, de tényleg kicsit rángatva lehet vele haladni. Érdekes.

Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #27391 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 09:49:16 »

Igen, lehetne ő is.
Én, itthon, hogyan tudom megcsinálni?
(én általában ha segítettem Mondeósnak, mindig ingyen csináltam)


Azt nem tudom. Én nála voltam. Számomra elfogadható áron csinálta jól. Nálam elég sok minden rajta volt és nem sokat kellet hozzátenni, de magyar lett. Ez volt nálam a fő.
Gondolom, ha tudod mit és hova akkor otthon is lehet. Én ebben nem vagyok jó.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48473



« Új hozzászólás #27392 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 10:07:30 »

Úgy tűnik, maradok a már bevált receptnél.  Wink

A szeptemberi minitalira szeretnék már Mondeoval menni.  Wink
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #27393 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 10:07:34 »

Igen, lehetne ő is.
Én, itthon, hogyan tudom megcsinálni?
(én általában ha segítettem Mondeósnak, mindig ingyen csináltam)


Nagyon egyszerűen meg tudod otthon is csinálni magadnak. Veszel egy JTAG programozót, amivel tudsz csatlakozni a műszeregységre. Kiolvasod a bináris kódot. Veszel egy disassembler progit és visszafejted a működést. Módosítod a SW-t az igényednek megfelelően. Gyakorlattól függően pár hónapot is eltölthetsz ezzel. Utána csak rátöltöd a módosított programot és örülsz.

Powerford végtelenül segítőkész és megcsinál egy csomó dolgot ingyen, de amibe sok pénzt és munkát ölt, azt ne várd már el ingyen. Vagy te is ingyen dolgozol?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #27394 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 10:30:34 »

Igen, de SzJani, és titta is újonnan vette a kocsit, és minden kötelező dolgot megcsináltatnak, meg amit nem kell, azt is. Így azért nehéz beleszaladni valami komolyabb hibába, pláne az első 5-6 évben.

...

Azt gondolom, ez alátámasztja, amit mondok. 30 évvel ezelőtt egy felsőközepes ford (Taunus?) nem bírt volna ki 200-at hiba nélkül (kivételek persze vannak!), egy prémium jó eséllyel igen. Ma már ford simán megteszi a 200-at (kivételek természetesen vannak) viszont a prémiumok sem tesznek meg többet. Ha megtesznek, akkor is inkább a nagyobb szervízigényből adódóan. (Nagyon leegyszerűsítettem, de talán így érthető neten keresztül is, mire gondolok.)

Pont a tegnap emlegetett restaurátor barátom hozta példának az aktuális S-klasse és az aktuális golf összehasonlítását. Nézzétek meg, h amikor kijött a 126-os S (1979), akkor mekkora volt a különbség közte és egy golf között és nézzétek meg, ma mekkora a különbség.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #27395 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 10:43:02 »

Azt gondolom, ez alátámasztja, amit mondok. 30 évvel ezelőtt egy felsőközepes ford (Taunus?) nem bírt volna ki 200-at hiba nélkül (kivételek persze vannak!), egy prémium jó eséllyel igen. Ma már ford simán megteszi a 200-at (kivételek természetesen vannak) viszont a prémiumok sem tesznek meg többet. Ha megtesznek, akkor is inkább a nagyobb szervízigényből adódóan. (Nagyon leegyszerűsítettem, de talán így érthető neten keresztül is, mire gondolok.)

Pont a tegnap emlegetett restaurátor barátom hozta példának az aktuális S-klasse és az aktuális golf összehasonlítását. Nézzétek meg, h amikor kijött a 126-os S (1979), akkor mekkora volt a különbség közte és egy golf között és nézzétek meg, ma mekkora a különbség.

autó és autó között vannak különbségek és szerintem jó karbantartással a 200eKm nudli. A focusunk 2007-óta van meg, mostmár 230eKm van benne, de nagyon szépen működik és gondolkodás nélkül indulok el vele külföldre is akár. Egy mai korszerű dizi vagy benzin motor simán megy 500eKm-t, míg annó a skodát, ladát... 100eKm-nél generálozni kellett. A haszonjárművek meg aztán irgalmatlan Km-re képesek (persze ott kicsit komolyabb anyagok vannak). A kérdés, hogy mit tekintünk hibának, ha kiég egy izzó vagy valami egyéb. Szerintem az a hiba amit nem lehet gondos karbantartással elkerülni. Ha valaki nem cserél olajat és tönkre megy a motor az nem hiba. Ha valakinek gyertyát kellene cserélnie, mert már 100e van benne, de nem cserél és tönkre megy a trafó vagy az ecu, az nem hiba. Ezzel az erővel be is cseszhette volna az ablakot egy kalapáccsal.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #27396 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 10:51:42 »

autó és autó között vannak különbségek és szerintem jó karbantartással a 200eKm nudli. ...

Pontosan ezt mondom én is, azzal a kitétellel, h ma már ez így van. A múltban viszont még létezett a prémiumoknak egy számszerűsíthető előnye a tartósság terén.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #27397 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 11:03:55 »

Pontosan ezt mondom én is, azzal a kitétellel, h ma már ez így van. A múltban viszont még létezett a prémiumoknak egy számszerűsíthető előnye a tartósság terén.

 party0038
Naplózva
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #27398 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 11:09:12 »

autó és autó között vannak különbségek és szerintem jó karbantartással a 200eKm nudli. A focusunk 2007-óta van meg, mostmár 230eKm van benne, de nagyon szépen működik és gondolkodás nélkül indulok el vele külföldre is akár. Egy mai korszerű dizi vagy benzin motor simán megy 500eKm-t, míg annó a skodát, ladát... 100eKm-nél generálozni kellett. A haszonjárművek meg aztán irgalmatlan Km-re képesek (persze ott kicsit komolyabb anyagok vannak). A kérdés, hogy mit tekintünk hibának, ha kiég egy izzó vagy valami egyéb. Szerintem az a hiba amit nem lehet gondos karbantartással elkerülni. Ha valaki nem cserél olajat és tönkre megy a motor az nem hiba. Ha valakinek gyertyát kellene cserélnie, mert már 100e van benne, de nem cserél és tönkre megy a trafó vagy az ecu, az nem hiba. Ezzel az erővel be is cseszhette volna az ablakot egy kalapáccsal.

egyetértek

itt jön be a képbe a használt autó lutrija....

ha elejétől kezdve nálad van, akkor jó eséllyel nem lehet problémás
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27399 Dátum: 2015.08.06 csütörtök, 11:18:27 »

Nagyon egyszerűen meg tudod otthon is csinálni magadnak. Veszel egy JTAG programozót, amivel tudsz csatlakozni a műszeregységre. Kiolvasod a bináris kódot. Veszel egy disassembler progit és visszafejted a működést. Módosítod a SW-t az igényednek megfelelően. Gyakorlattól függően pár hónapot is eltölthetsz ezzel. Utána csak rátöltöd a módosított programot és örülsz.

Powerford végtelenül segítőkész és megcsinál egy csomó dolgot ingyen, de amibe sok pénzt és munkát ölt, azt ne várd már el ingyen. Vagy te is ingyen dolgozol?

igen.
Mondeosoknak Mondeo temaban ingyen. meg van meg az eletben par dolog/tema/helyzet ahol szinten tobb embernek ingyen.
Ha lerobbanna egy Mondeos Szombathelyen, s engem hivna, hogy huzzam haza Zahonyba, akkor ingyen huznam haza. Meg akar a domperrel is, annak ellenere, hogy azzal gazdasagi csod 200km-nel messzebbre menni.

En is segitettem masoknak olyan temaban, ami elsore legalabb annyira tulmisztifikaltnak tunik, mint ahogy Te most leirtad. En csak akkor mondtam el az embernek ennyire reszleteiben, ha erdekelte. Nem akartam felsobbrendunek tunni nala.
Ennyi. En igy csinalom, mas nem.
Azt gondolom, hogy egy ilyen kozosseg nem arrol szol, hogy itt teszek extra profitra szert.
Ha tudnatok a dolog visszhangjarol, masabb lenne ez sztem...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak: 1 ... 541 542 543 544 545 546 547 [548] 549 550 551 552 553 554 555 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.109 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.