Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.18 kedd, 15:20:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 559 560 561 562 563 564 565 [566] 567 568 569 570 571 572 573 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11163910 alkalommal)
0 Felhasználó és 41 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #28250 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 19:43:28 »

Üdv Mindenkinek,

Autóvásárlás előtt állok, szóba került a Mondeo is ezért szeretnék információt kérni a vásárláshoz:
Mindenképp 2-3éves autót szeretnék hosszú távra gondolkodom vele ~10év.
Melyik Motor lenne a legjobb választás? 1.6 vagy 2,0 vagy  2,2TDCI?
Mik a szervíz intervallumok? Vezérlés szíjas, vagy láncos és hány ezer kmnél esedékes?
Tudom, hogy a Km órára jobb ha rá sem nézek 3éves autót találtam 74.000-180.000 kmig
Milyen ismert típushibák vannak amire érdemes figyelni vásárlásnál?
Kettős tömegű lendkerék kb hány ezer kmnél kopik el miről ismerhető fel ha már rossz?
Jelenleg ezek a kérdések jutottak eszembe de minden tanácsot szívesen fogadok.
Köszönöm
2.0 vagy 2.2 inkább.
Szíjas,és 200e km vagy 10év a csereperiódus.Olajcsereperiódus gyári 20e km,de ennél sűrűbben érdemes.
a kettőstömegű kkor halott,amikor a kuplungpedált visszarugdossa,addig nincs baj.gond nélkül elmennek 300ig,ha a porlasztók rendben vannak...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28251 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 20:15:40 »

Üdv Mindenkinek,

Autóvásárlás előtt állok, szóba került a Mondeo is ezért szeretnék információt kérni a vásárláshoz:
Mindenképp 2-3éves autót szeretnék hosszú távra gondolkodom vele ~10év.
Melyik Motor lenne a legjobb választás? 1.6 vagy 2,0 vagy  2,2TDCI?
Mik a szervíz intervallumok? Vezérlés szíjas, vagy láncos és hány ezer kmnél esedékes?
Tudom, hogy a Km órára jobb ha rá sem nézek 3éves autót találtam 74.000-180.000 kmig
Milyen ismert típushibák vannak amire érdemes figyelni vásárlásnál?
Kettős tömegű lendkerék kb hány ezer kmnél kopik el miről ismerhető fel ha már rossz?
Jelenleg ezek a kérdések jutottak eszembe de minden tanácsot szívesen fogadok.
Köszönöm

Hol fog futni az autó, s mennyit?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Goodman
Vendég
« Új hozzászólás #28252 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 20:30:36 »

Üdv, Köszönöm. olajcserét soha nem húznám el 20e ig 15nél vagy előtte szoktam. Előnyben részesítem a vékony olajakat 5w40. 0w40..
Gondolom fékcsere az 60e km elöl is és hátul is. a vezérlés csere az mennyiből jön ki?

Talán 2éves autón még nem kopott ki a csapágy, sem a féltengely így gondolom, a kerékrángatás, illetve körbe körbe autózás felesleges.
Soknál látom leinformálható... Vegyünk alapul egy 2 éves kb 150e kmet futott autót.
ennél legalább:
7 olajcsere 3. tárcsák betétekkel... kell hogy meglegyen.
Alapjárat egyenletes 1000 és elméletileg nem kormolhat nagyobb gázadásnál.
Állapotfelmérést érdemes végeztetni ?
Esetleg diagnosztika alapján kiderülhet, a kmóra tekerése? -Saját eszközzel- már ha megengedik. Smiley

Hol fog futni az autó, s mennyit?
Város és autópálya napi 120 km alkalmanként több nyaralás stb.
Tudom, hogy a dieselnek kell a hosszútáv már csak a dpf miatt is, és mivel nagy a vízkör így lassabban melegszik, de úgy vélem, okosan használva nem lehet gond.
Nem vagyok az a fajta aki elfordítja a kulcsot és megy mostani autómmal is téli időben 10-15p melegítés illetve ha rövid távon megyek meg sem állítom 5-10 percre megállva. Illetve nem tudom, ki hogy van itt vele, de nem tankolok Mindenhol elönyben részesítem a prémium üzemanyagokat, olajcseréket sem hanyagolom.

    
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.04 vasárnap, 20:50:38 írta Goodman » Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28253 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 21:35:14 »

Üdv, Köszönöm. olajcserét soha nem húznám el 20e ig 15nél vagy előtte szoktam. Előnyben részesítem a vékony olajakat 5w40. 0w40..
Gondolom fékcsere az 60e km elöl is és hátul is. a vezérlés csere az mennyiből jön ki?

Talán 2éves autón még nem kopott ki a csapágy, sem a féltengely így gondolom, a kerékrángatás, illetve körbe körbe autózás felesleges.
Soknál látom leinformálható... Vegyünk alapul egy 2 éves kb 150e kmet futott autót.
ennél legalább:
7 olajcsere 3. tárcsák betétekkel... kell hogy meglegyen.
Alapjárat egyenletes 1000 és elméletileg nem kormolhat nagyobb gázadásnál.
Állapotfelmérést érdemes végeztetni ?
Esetleg diagnosztika alapján kiderülhet, a kmóra tekerése? -Saját eszközzel- már ha megengedik. Smiley
Város és autópálya napi 120 km alkalmanként több nyaralás stb.
Tudom, hogy a dieselnek kell a hosszútáv már csak a dpf miatt is, és mivel nagy a vízkör így lassabban melegszik, de úgy vélem, okosan használva nem lehet gond.
Nem vagyok az a fajta aki elfordítja a kulcsot és megy mostani autómmal is téli időben 10-15p melegítés illetve ha rövid távon megyek meg sem állítom 5-10 percre megállva. Illetve nem tudom, ki hogy van itt vele, de nem tankolok Mindenhol elönyben részesítem a prémium üzemanyagokat, olajcseréket sem hanyagolom.

    

Akkor dízel. 2.2. Kivéve, ha esetleg belefér egy 2.0 Ecoboost.  Wink Ebben pl nincs is vezérműszíj, mert láncos.

Ezek a 10-15perc melegítések, 5-10perces megállások alapjáraton járatva nem tesznek jót a turbó szimmeringjeinek. Régen az ifáknak, mtz-knek jó volt ez a melegítősdi, de egy modern CR dízelnek nem kell, sőt nem tesz jót. Úgy van kitalálva, hogy a turbó oldaláról is ha nyomás van - kvázi tölt a turbó - akkor van nyomás szempontjából egyensúly a szimmering 2 oldalán. Tehát ha Te alapjáraton ketyegteted az autót, akkor huzamosabb ideig van olyan állapotban, hogy a szimmering egyik oldalán (kenés felől) magasabb a nyomás, mint a másikon. Ez meg nem tesz jót neki, hamarabb megy tönkre, elfossa magát, önmagába 3-400, utána jön a DPF, ha azt is telefhossa.
Az autót úgy melegítsd, hogy járjon kb 10mp-et amíg beindítod, aztán mérsékelt terhelésen mehetsz is.

Olajcsere (gyári) elég 20E-ként.
Ha dízel: vezérlés: kb 55+munka.
Fék: használatfüggő, nekem első betétet! 160E-nél cseréltek anno.
Egy 2 éves, 150et futott autóval nincs semmi baj. Ha vigyáztak rá, 3-400ig ezek elmennek röhögve.
Dízel alapjárat: 800, kivéve üresben gurulásnál (900).
Állapotfelmérés: van értelme, kb egy tizes.
Normál üzemanyag elég, soha nem térül meg a prémium. Annyi, hogy zetorból ne tankolj, meg kb 40enként cserélj üa szűrőt.
Saját eszközzel a modulokat végig tudod nézni, hogy azokban mik a km futások, de úgy is látod majd az állapota alapján, hogy mókamiki kocsi-e vagy normális.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28254 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 21:38:15 »

Ha Aisin váltós Mondeót nézel (sima bolygóműves), próbáld ki, hogy felgyorsulsz olyan sebességre, ahol már a legmagasabb fokozatban van. Ezt tartsd, majd kicsit emeld a sebességet, hogy mire elérsz egy emelkedőhöz, ott is tartsa az állandó pld. 110 km/h-t ( kapjon terhelést). Na nekem egy Mondeonál itt visszaváltott, s kiírta, hogy "Automatic Transmission Service required". Semmi hibakód nem volt, de szerintem egyszerűen megcsúszott a váltó. A "hibát" utána törölte, nem is lehetett kiolvasni.

220e az utolsó ajánlatom rá, szóval annak az árával tisztában vagyok, valamiért azt hittem, hogy az automata felujítása 100-150e. Hangsúlyozom, sosem volt még ótomata kocsim.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #28255 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 21:39:39 »

Akkor dízel. 2.2. Kivéve, ha esetleg belefér egy 2.0 Ecoboost.  Wink Ebben pl nincs is vezérműszíj, mert láncos.

Ezek a 10-15perc melegítések, 5-10perces megállások alapjáraton járatva nem tesznek jót a turbó szimmeringjeinek. Régen az ifáknak, mtz-knek jó volt ez a melegítősdi, de egy modern CR dízelnek nem kell, sőt nem tesz jót. Úgy van kitalálva, hogy a turbó oldaláról is ha nyomás van - kvázi tölt a turbó - akkor van nyomás szempontjából egyensúly a szimmering 2 oldalán. Tehát ha Te alapjáraton ketyegteted az autót, akkor huzamosabb ideig van olyan állapotban, hogy a szimmering egyik oldalán (kenés felől) magasabb a nyomás, mint a másikon. Ez meg nem tesz jót neki, hamarabb megy tönkre, elfossa magát, önmagába 3-400, utána jön a DPF, ha azt is telefhossa.
Az autót úgy melegítsd, hogy járjon kb 10mp-et amíg beindítod, aztán mérsékelt terhelésen mehetsz is.

Olajcsere (gyári) elég 20E-ként.
Ha dízel: vezérlés: kb 55+munka.
Fék: használatfüggő, nekem első betétet! 160E-nél cseréltek anno.
Egy 2 éves, 150et futott autóval nincs semmi baj. Ha vigyáztak rá, 3-400ig ezek elmennek röhögve.
Dízel alapjárat: 800, kivéve üresben gurulásnál (900).
Állapotfelmérés: van értelme, kb egy tizes.
Normál üzemanyag elég, soha nem térül meg a prémium. Annyi, hogy zetorból ne tankolj, meg kb 40enként cserélj üa szűrőt.
Saját eszközzel a modulokat végig tudod nézni, hogy azokban mik a km futások, de úgy is látod majd az állapota alapján, hogy mókamiki kocsi-e vagy normális.

En napi kb.100-at megyek es eszem agaban sincs atulni dizlibe. Egyszeruen nem eri meg a szivas.
Naplózva

blah blah blah
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28256 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 21:41:34 »

Jani, tudom, hogy a gyári előírás 20k az olajcserére, de nem túl sok az? Én most 12 és 15 között cserélem, pedig pályázok.

Akkor dízel. 2.2. Kivéve, ha esetleg belefér egy 2.0 Ecoboost.  Wink Ebben pl nincs is vezérműszíj, mert láncos.

Ezek a 10-15perc melegítések, 5-10perces megállások alapjáraton járatva nem tesznek jót a turbó szimmeringjeinek. Régen az ifáknak, mtz-knek jó volt ez a melegítősdi, de egy modern CR dízelnek nem kell, sőt nem tesz jót. Úgy van kitalálva, hogy a turbó oldaláról is ha nyomás van - kvázi tölt a turbó - akkor van nyomás szempontjából egyensúly a szimmering 2 oldalán. Tehát ha Te alapjáraton ketyegteted az autót, akkor huzamosabb ideig van olyan állapotban, hogy a szimmering egyik oldalán (kenés felől) magasabb a nyomás, mint a másikon. Ez meg nem tesz jót neki, hamarabb megy tönkre, elfossa magát, önmagába 3-400, utána jön a DPF, ha azt is telefhossa.
Az autót úgy melegítsd, hogy járjon kb 10mp-et amíg beindítod, aztán mérsékelt terhelésen mehetsz is.

Olajcsere (gyári) elég 20E-ként.
Ha dízel: vezérlés: kb 55+munka.
Fék: használatfüggő, nekem első betétet! 160E-nél cseréltek anno.
Egy 2 éves, 150et futott autóval nincs semmi baj. Ha vigyáztak rá, 3-400ig ezek elmennek röhögve.
Dízel alapjárat: 800, kivéve üresben gurulásnál (900).
Állapotfelmérés: van értelme, kb egy tizes.
Normál üzemanyag elég, soha nem térül meg a prémium. Annyi, hogy zetorból ne tankolj, meg kb 40enként cserélj üa szűrőt.
Saját eszközzel a modulokat végig tudod nézni, hogy azokban mik a km futások, de úgy is látod majd az állapota alapján, hogy mókamiki kocsi-e vagy normális.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28257 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 21:43:15 »

Annyit elfelejtettem, hogy igaz, hogy ezt én a FL előtti 2.0.-ra írtam...

Jani, tudom, hogy a gyári előírás 20k az olajcserére, de nem túl sok az? Én most 12 és 15 között cserélem, pedig pályázok.

Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28258 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 21:49:43 »

Jani, tudom, hogy a gyári előírás 20k az olajcserére, de nem túl sok az? Én most 12 és 15 között cserélem, pedig pályázok.


Nem.
Én mindig 20anként cseréltem.
Ha vki úgy használja, akkor úgy is jelez az autó, hogy cserélje (a DPF miatti hígulás az ok ilyenkor).
Vannak gyártók, akik 30at adnak meg. Na az sok.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28259 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 21:51:44 »

En napi kb.100-at megyek es eszem agaban sincs atulni dizlibe. Egyszeruen nem eri meg a szivas.

Hát ja. S a Tidének még szép hangja van. Sajnos ez a benzinesközvetlenbefecskendezéssel eltűnt. Minin mutattam a srácoknak a benzines hangját, csattog. Mind.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Goodman
Vendég
« Új hozzászólás #28260 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 21:53:55 »

Mit jelent az, hogy FL előtti? Én 2012 5 hótól néztem és Titánium felszereltség. néztem 2.2 is. automatát nem vennék. Smiley   
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #28261 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 21:56:09 »

Mit jelent az, hogy FL előtti? Én 2012 5 hótól néztem és Titánium felszereltség. néztem 2.2 is. automatát nem vennék. Smiley   
2011előtti fl előtti.2011től megjött a fészliftes változat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #28262 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 21:56:55 »

Hát ja. S a Tidének még szép hangja van. Sajnos ez a benzinesközvetlenbefecskendezéssel eltűnt. Minin mutattam a srácoknak a benzines hangját, csattog. Mind.


csattog ? A benyas ?  wow1
Naplózva

blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #28263 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 21:57:48 »

Üdv, Köszönöm. olajcserét soha nem húznám el 20e ig 15nél vagy előtte szoktam. Előnyben részesítem a vékony olajakat 5w40. 0w40..
Gondolom fékcsere az 60e km elöl is és hátul is. a vezérlés csere az mennyiből jön ki?

Talán 2éves autón még nem kopott ki a csapágy, sem a féltengely így gondolom, a kerékrángatás, illetve körbe körbe autózás felesleges.
Soknál látom leinformálható... Vegyünk alapul egy 2 éves kb 150e kmet futott autót.
ennél legalább:
7 olajcsere 3. tárcsák betétekkel... kell hogy meglegyen.
Alapjárat egyenletes 1000 és elméletileg nem kormolhat nagyobb gázadásnál.
Állapotfelmérést érdemes végeztetni ?
Esetleg diagnosztika alapján kiderülhet, a kmóra tekerése? -Saját eszközzel- már ha megengedik. Smiley
Város és autópálya napi 120 km alkalmanként több nyaralás stb.
Tudom, hogy a dieselnek kell a hosszútáv már csak a dpf miatt is, és mivel nagy a vízkör így lassabban melegszik, de úgy vélem, okosan használva nem lehet gond.
Nem vagyok az a fajta aki elfordítja a kulcsot és megy mostani autómmal is téli időben 10-15p melegítés illetve ha rövid távon megyek meg sem állítom 5-10 percre megállva. Illetve nem tudom, ki hogy van itt vele, de nem tankolok Mindenhol elönyben részesítem a prémium üzemanyagokat, olajcseréket sem hanyagolom.

    
az olaj 5w30.nem derül ki a tekerés soha.prémium üza felesleges.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28264 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 22:00:36 »

Mit jelent az, hogy FL előtti? Én 2012 5 hótól néztem és Titánium felszereltség. néztem 2.2 is. automatát nem vennék. Smiley   

FL: fészlift.
FL 2010.09től volt.
De, vegyél. Jó. Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #28265 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 22:01:28 »

Hát ja. S a Tidének még szép hangja van. Sajnos ez a benzinesközvetlenbefecskendezéssel eltűnt. Minin mutattam a srácoknak a benzines hangját, csattog. Mind.


Evi kb. 100e-ret sporolnek egy dizlivel. Ha szerencsem van az eppen annyi, amennyit ra is kell kolteni. Az altalanos szerviz klts. kulonbseget nem is vettem figyelembe es persze itt most hasznalt geprol beszelek. Es akkor a szivas faktort szinten nem vettem szamitasba. idokieses, szervizben allas, idegeskedes, hogy most megint mit kell cserelni stb.
Naplózva

blah blah blah
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28266 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 22:03:08 »

csattog ? A benyas ?  wow1

Jaja. Minden gyártónak a közvetlen befecskendezésese csattog. Az injektorok hangja ez, ami normális.
https://www.youtube.com/watch?v=kp9Kk2234CU
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28267 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 22:11:22 »

Jaja. Minden gyártónak a közvetlen befecskendezésese csattog. Az injektorok hangja ez, ami normális.
https://www.youtube.com/watch?v=kp9Kk2234CU

FocusST se gyenge...  vigyor3
https://www.youtube.com/watch?v=yWbSM46N_94
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #28268 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 22:14:52 »


De ***  vigyor3
Ha mar csattog, akkor legalabb tegye azt ugy ahogy kell taps
https://www.youtube.com/watch?v=rcs7GR1YzPE
Naplózva

blah blah blah
Goodman
Vendég
« Új hozzászólás #28269 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 22:18:43 »

az olaj 5w30.nem derül ki a tekerés soha.prémium üza felesleges.

Üdv Köszönöm a tanácsokat.

Ezeket néztem szerintetek?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium_xenon.navi.ulesfutes.keyless-9245196
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium_navi._bor._napteto._ulesfutes-9379535
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium_szervizkonyves._serulesmentes-9375510
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium_powershift_xenon_navi_vonohorog-9413956
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium_digitklimaalukerekborled-9133275
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium_digit._pdc._ulesfutes._sony-9071288

« Utoljára szerkesztve: 2015.10.04 vasárnap, 23:13:21 írta Goodman » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #28270 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 23:42:14 »

Evi kb. 100e-ret sporolnek egy dizlivel. Ha szerencsem van az eppen annyi, amennyit ra is kell kolteni. Az altalanos szerviz klts. kulonbseget nem is vettem figyelembe es persze itt most hasznalt geprol beszelek. Es akkor a szivas faktort szinten nem vettem szamitasba. idokieses, szervizben allas, idegeskedes, hogy most megint mit kell cserelni stb.

1 Fura ezt tőled hallani, akinek a gépe, saját bevallás szerint, állandóan bugzik, mindenféle gond van vele.
2 Nekem dízelem van, immár lementem vele kb 200e kilométert.
Rövid hibalista: a rádió pár hónaposan cserés lett, gariban, mert villódzott a háttérvilágítás.
Gariban cserélték a szíjfeszítőt, majd az ismét tönkrement, azt már én fizettem.
Most (kb 1 éve) kilyukadt a turbócsövem, cseréltem.

A karbantartás kb ugyanannyi, én minden második olajcsere alkalmával cserélem a go szűrőt, ami durván 10e. Azaz, eleddig mondjuk 5x cseréltem, elvileg 50e volt.
Most akkor nézzük azt a számítást, ami elvisz 100e forintot javításokra. A benzinesben ennyi kilométernél már túllennék a szívósor cseréjén (jó, ha a motort nem kell),
x alkalommal gyertyacsere. És izgulhatnék, mikor jön a hengerek hordósra kopnak dolog.
Az üzemanyagon eddig kb 2 milliót spóroltam. A dízel eleve olcsóbb volt, mint a benzines.
Szervizben állás, idegeskedés? te többet voltál szervizben... ugyanis én csak olajcserén.
Na mind1, hagyjuk, hitvita. Persze, az is kell hozzá, hogy az ember csak a saját elméletét darálja, mint egy felakadt lemez, és hátat fordít a tényeknek.  wow1
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #28271 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 06:05:39 »

a negyedikben van talán valós km.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #28272 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 07:49:47 »

Jaja. Minden gyártónak a közvetlen befecskendezésese csattog. Az injektorok hangja ez, ami normális.
https://www.youtube.com/watch?v=kp9Kk2234CU

Azt a dízelre mondják, hogy csúnyán kerreg...
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Goodman
Vendég
« Új hozzászólás #28273 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 09:47:14 »

a negyedikben van talán valós km.....

Szia, Köszönöm. Ezt miből vontad le? Megérzés? vagy valamiben különbözik a Többitől? A Dolog érdekessége hogy automatát nem vennék egész véletlen került a sorba viszont pont úgy van felszerelve ahogy tetszik.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #28274 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 09:54:45 »

Szia, Köszönöm. Ezt miből vontad le? Megérzés? vagy valamiben különbözik a Többitől? A Dolog érdekessége hogy automatát nem vennék egész véletlen került a sorba viszont pont úgy van felszerelve ahogy tetszik.
a mondeókat pláne a dízeleket nem évi 10-20ekm futásra veszik,hanem inkább 60-70ekm évente,és ezt nyugodtan lehet általánosítani is.de van gyakran sokkal több is.miután a legtöbb flottás vagy céges autó vagy taxi volt,azokat meg 3-4 év után a lízing szerződés lejártakor értékesítenek.Ezekben olyankorra már 150-200e km van,amit addig minden gond nélkül teljesítenek is.
A probléma,hogy a magyar vásárló,még mindig a 80e km-t futott 4 éves autó keresi.Hát megkapja.Mind annyival kerül a piacra..... Undecided
Aztán vannak a nagymenők.A németek,az belgák, a hollandok,mind mind nagyon nagy távokat autóznak.Mosolyog az ember,amikor meglát egy belga 2 éves autót 50e km-el.És nem látszik rajtuk,hogy már akár a 200nál is jártak......
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #28275 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 10:37:49 »

az olaj 5w30.nem derül ki a tekerés soha.prémium üza felesleges.

Sok helyen írják, hogy a prémium diesel-el kevésbé kormól (tovább bírja a DPF) és a káros anyag is kevesebb, illetve a befecskendező rendszer is tovább bírja.
Szóval miért gondolod, hogy felesleges? Csak érdekelne a Te véleményed is!
Naplózva

alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #28276 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 10:49:42 »

Sok helyen írják, hogy a prémium diesel-el kevésbé kormól (tovább bírja a DPF) és a káros anyag is kevesebb, illetve a befecskendező rendszer is tovább bírja.
Szóval miért gondolod, hogy felesleges? Csak érdekelne a Te véleményed is!
mert nem az üzemanyag miatt kormol-vagy nem egy dízel.Egy jól üzemelő rendszer nem kormol normállal sem,és prémcsivel sem.
a dpf-nek az élettartama,meg inkább a motoroljatól függ,hiszen a kormot kiégeted a regeneráció során.egy alacsony hamutartalmú kimondottan részecskeszűrős autóba való motorolaj,sokkal kímélőbb neki.
Továbbá ugyan annyi fogy belőle,cserébe többe kerül.Ami felróható jótékony hatás a téli adalékolása,de a normál is patent -20ig.

A többi csak hitvita lehetséges témája.Ott van pl a shell power save üzemanyagok.Há',a legnagyobb marketingduma.Bizonyíts egy decis fogyicsökkenést 7-8literig terjedő átlagfogyiban.naugye.
Én most 200e km-nél járok,és egy deci prémium sem volt a tankban soha.Más adalék igen,de prenyó soha.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #28277 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 11:02:31 »

mert nem az üzemanyag miatt kormol-vagy nem egy dízel.Egy jól üzemelő rendszer nem kormol normállal sem,és prémcsivel sem.
a dpf-nek az élettartama,meg inkább a motoroljatól függ,hiszen a kormot kiégeted a regeneráció során.egy alacsony hamutartalmú kimondottan részecskeszűrős autóba való motorolaj,sokkal kímélőbb neki.
Továbbá ugyan annyi fogy belőle,cserébe többe kerül.Ami felróható jótékony hatás a téli adalékolása,de a normál is patent -20ig.

A többi csak hitvita lehetséges témája.Ott van pl a shell power save üzemanyagok.Há',a legnagyobb marketingduma.Bizonyíts egy decis fogyicsökkenést 7-8literig terjedő átlagfogyiban.naugye.
Én most 200e km-nél járok,és egy deci prémium sem volt a tankban soha.Más adalék igen,de prenyó soha.

én télen premium-ot tankolok, mert mintha könnyebben indulna az autó hidegben vele. Egyéb esetben arra figyelek, hogy ne valami zugkútból tankoljak és kész.
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28278 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 11:10:21 »

Én megveszem a normál OMV üzemanyagot és beleteszem magam a LiquiMoly DieselSystem-Pflege nevezetű adalékot. Utánanéztem az adalékoknak, s ez kifejezetten Common Rail-hez van tervezve, s kenést is szolgál, nem csak tisztítást. Télen szerintem kifejezetten dermedésgátló adalékot kell pluszba beletenni, messze nem annyival drágább, mintha a közel 70 litert 20-30 forinttal drágábban beletankolja az ember.
Szerintem ez a tiszta ügy, mert így biztos benne van, aminek benne kell lennie, az üzemanyagban meg csak bízhat az ember, mást nem tud tenni. GO szűrőt én is második olajcserénél ejtem meg mindig.

mert nem az üzemanyag miatt kormol-vagy nem egy dízel.Egy jól üzemelő rendszer nem kormol normállal sem,és prémcsivel sem.
a dpf-nek az élettartama,meg inkább a motoroljatól függ,hiszen a kormot kiégeted a regeneráció során.egy alacsony hamutartalmú kimondottan részecskeszűrős autóba való motorolaj,sokkal kímélőbb neki.
Továbbá ugyan annyi fogy belőle,cserébe többe kerül.Ami felróható jótékony hatás a téli adalékolása,de a normál is patent -20ig.

A többi csak hitvita lehetséges témája.Ott van pl a shell power save üzemanyagok.Há',a legnagyobb marketingduma.Bizonyíts egy decis fogyicsökkenést 7-8literig terjedő átlagfogyiban.naugye.
Én most 200e km-nél járok,és egy deci prémium sem volt a tankban soha.Más adalék igen,de prenyó soha.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28279 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 11:11:27 »

Apropó.

Véletlenül Budapest (Budaörs) - Szolnok között jár valaki?
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Goodman
Vendég
« Új hozzászólás #28280 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 11:26:33 »

Én megveszem a normál OMV üzemanyagot és beleteszem magam a LiquiMoly DieselSystem-Pflege nevezetű adalékot. Utánanéztem az adalékoknak, s ez kifejezetten Common Rail-hez van tervezve, s kenést is szolgál, nem csak tisztítást. Télen szerintem kifejezetten dermedésgátló adalékot kell pluszba beletenni, messze nem annyival drágább, mintha a közel 70 litert 20-30 forinttal drágábban beletankolja az ember.
Szerintem ez a tiszta ügy, mert így biztos benne van, aminek benne kell lennie, az üzemanyagban meg csak bízhat az ember, mást nem tud tenni. GO szűrőt én is második olajcserénél ejtem meg mindig.


A kék Spurit nem próbáltátok még?
Állitolag OMV-n a legjobb az ü.a minőség. De hallottam olyaan is hogy a shell prémium gázolaja jobb. csendesebb vele a motor.
Naplózva
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #28281 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 11:41:24 »

A kék Spurit nem próbáltátok még?
Állitolag OMV-n a legjobb az ü.a minőség. De hallottam olyaan is hogy a shell prémium gázolaja jobb. csendesebb vele a motor.
ízlések és pofonok.
amióta megvan az mk4 (március) csak shell prémium+castrol tda. de úgy vélem halkabb mint amikor megvettem.nem tudom mit tankoltak addig bele.
a fogyim 6.6-6.2 közt eddig vegyesben.
az jó? első dízelem. meg vagyok vele elégedve.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #28282 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 11:49:24 »

ízlések és pofonok.
amióta megvan az mk4 (március) csak shell prémium+castrol tda. de úgy vélem halkabb mint amikor megvettem.nem tudom mit tankoltak addig bele.
a fogyim 6.6-6.2 közt eddig vegyesben.
az jó? első dízelem. meg vagyok vele elégedve.
jó hát.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #28283 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 12:19:15 »

A kék Spurit nem próbáltátok még?
Állitolag OMV-n a legjobb az ü.a minőség. De hallottam olyaan is hogy a shell prémium gázolaja jobb. csendesebb vele a motor.

Én MOL, de csak a netrisk-es MOL kártya miatt, -9 Ft/L Smiley
De ott is csak a Premium, de már elgondolkodom rajta
Naplózva

blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #28284 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 12:29:04 »

Üdv Köszönöm a tanácsokat.

Ezeket néztem szerintetek? ...

1. olvass vissza, egy csomószor leírtuk és elmondtuk, mire kell figyelni.
2. kérj alvázszámot és ellenőrizd az etisben az autót.
3. szervízkönyv (ha van) és hívd is fel a pecsételő szervízt.
4. mindig a fiatalabbat és az elképzelésednek megfelelőt nézzed, utólagosan drl és egyéb extra beszerelése drága és macerás, nem is mindig lehetséges.
5. 2 max. 3 autót szívesen hasonlítgatunk... 
6. tdci esetén, csak a min. 2.0. A lóerő az mindegy, mert egyforma a 116-140-163 motor. Így mindegyik előbb-utóbb 163 lovas lesz... Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #28285 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 13:25:39 »

A kék Spurit nem próbáltátok még?
Állitolag OMV-n a legjobb az ü.a minőség. De hallottam olyaan is hogy a shell prémium gázolaja jobb. csendesebb vele a motor.
En probaltam es nagyon jo sztm, de ahogy en vezetek nagypapasan arra boven eleg a piros en minden esetben azt hasznalok tankolasnal.
Erdekes, hogy itt kint Svedben nincs premium uzemanyag  Wink
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28286 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 13:37:00 »

1. olvass vissza, egy csomószor leírtuk és elmondtuk, mire kell figyelni.
2. kérj alvázszámot és ellenőrizd az etisben az autót.
3. szervízkönyv (ha van) és hívd is fel a pecsételő szervízt.
4. mindig a fiatalabbat és az elképzelésednek megfelelőt nézzed, utólagosan drl és egyéb extra beszerelése drága és macerás, nem is mindig lehetséges.
5. 2 max. 3 autót szívesen hasonlítgatunk... 
6. tdci esetén, csak a min. 2.0. A lóerő az mindegy, mert egyforma a 116-140-163 motor. Így mindegyik előbb-utóbb 163 lovas lesz... Cheesy

7. Élőben legalább 5-öt nézz meg, hogy legyen viszonyításod. Hacsak nem egy alkalmi vétel adott, amiről nem akarsz lecsúszni.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #28287 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 14:24:30 »

1. olvass vissza, egy csomószor leírtuk és elmondtuk, mire kell figyelni.
2. kérj alvázszámot és ellenőrizd az etisben az autót.
3. szervízkönyv (ha van) és hívd is fel a pecsételő szervízt.
4. mindig a fiatalabbat és az elképzelésednek megfelelőt nézzed, utólagosan drl és egyéb extra beszerelése drága és macerás, nem is mindig lehetséges.
5. 2 max. 3 autót szívesen hasonlítgatunk... 
6. tdci esetén, csak a min. 2.0. A lóerő az mindegy, mert egyforma a 116-140-163 motor. Így mindegyik előbb-utóbb 163 lovas lesz... Cheesy

A 140 és a 163 az szinte biztos hogy azonos. De a 116-os is? Erre nem vennék mérget. Nem lehet hogy mint a hármasnál az nem változó geos turbós meg ilyenek? Nem tudom, ezért kérdezem.....
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Goodman
Vendég
« Új hozzászólás #28288 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 14:31:05 »

Sziasztok,
Köszönöm Mindenkinek ezt a sok segítséget, így már talán sikerül, egy jó vételt alkotnom.
Mi az az etis? -Megtaláltam, de ez nem ingyenes ugye? Beírtam egy VIN-t de igy nem ad ki semmit.-

Molnál nem tankolok nekem is van ü.a kártya, de azt a 9ftot nem biztos, hogy megéri a benzinjűktöl is hangosan zakatol, a motor és szinte új dieseleket is vezettem, Molos üzemanyaggal, a hátam közepére sem kívánnám. Bár a Prémiumukat nem ismerem. Shell Prémiumos autot hallottam már az hangra még a OMV prémiuntól is halkabb.
Nem tudom talán az ü.a vastagságában rejlik a titok. Mindenképp 2.0 Motort szeretnék a Drl nem dominál inkább a felszereltség.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_trend_kamera_plusz_pdc_plusz_navi-9242761
Találtam most egy ilyen eladó autót ez tökéletesen megfelelne. ilyent keresek felszereltségre.,
Nem szeretnék az elsöbe beleugrani de nézve a piacot, elég nehéz a döntés,  és kicsit elbizonytalanít ez az összevisszaság ez drágább többet futott ez olcsobb jobb borzalmas. Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.05 hétfő, 16:16:29 írta Goodman » Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #28289 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 15:37:48 »

Sziasztok,
Köszönöm Mindenkinek ezt a sok segítséget, így már talán sikerül, egy jó vételt alkotnom.
Mi az az etis?

Molnál nem tankolok nekem is van ü.a kártya, de azt a 9ftot nem biztos, hogy megéri a benzinjűktöl is hangosan zakatol, a motor és szinte új dieseleket is vezettem, Molos üzemanyaggal, a hátam közepére sem kívánnám. Bár a Prémiumukat nem ismerem. Shell Prémiumos autot hallottam már az hangra még a OMV prémiuntól is halkabb.
Nem tudom talán az ü.a vastagságában rejlik a titok. Mindenképp 2.0 Motort szeretnék a Drl nem dominál inkább a felszereltség.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_trend_kamera_plusz_pdc_plusz_navi-9242761
Találtam most egy ilyen eladó autót ez tökéletesen megfelelne. ilyent keresek felszereltségre.,
Nem szeretnék az elsöbe beleugrani de nézve a piacot, elég nehéz a döntés,  és kicsit elbizonytalanít ez az összevisszaság ez drágább többet futott ez olcsobb jobb borzalmas. Cheesy

Azért senki ne gondolja, hogy nem MOL-t tankol. Az ország nyugati körzetében van néhány MOL kút, ami nem MOL üzemanyagot árul, mert eléggé közel van a Bécsi finomítóhoz, hogy oda szállítsanak. Az ország többi részén az üzemanyag a MOL-tól jön, csak minden cég adalékolja. Persze a prémium üzemanyagok, a legtöbb esetben tényleg a láncé, vagyis a OMV-nél, az Bécsből jön, és az ottani normál üzemanyagnak felel meg.

A MOL-tól lehet vásárolni, úgynevezett, nem jelzett tartálykocsival is, vagyis fehér tartálykocsi jön, nem a MOL zöldes. Ettől persze lehetnek eltérő kutak. Nem bonyolítok ilyet, de vannak kutas ismerőseim, illetve MOL-os haverjaim és tőlük van az infó.

Amúgy persze az üzemanyag minőségét még a kutasok is befolyásolják:
- az adalékok pontos használata
- vizezés vagy keverés mértéke (nagyon sok kutas melegebb üzemanyag állásnál méri az átadáskorit, és ezért ott az üzemanyag megduzzad, ha az nem elég, akkor kevernek, benzinhez GO-t, GO-hoz desztillált vizet, kivéve a prémiumot, mert ott nagyobb az ellenőrzés).

Ennyit tudok üzemanyagban hozzátenni, de mint minden ez sem szentírás, ettől vannak eltérő tapasztalatok
Naplózva
zsitvayb
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #28290 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 19:37:32 »

tönkrement az izzítógyertya a dpf-ben,illetve kiment a biztije valami miatt.ellenőrizd a motortéri biztiket,ha megtalálod a szakadtat,cseréld.Az izzítóról húzd le a vezetéket,és mérj rajta ellenállást,ha zárlatban vagy szakadásban van,akkor cserélni kell.

Sziasztok,
Ma én is kaptam egy P269F hibakódot.
Kérdés, hogy mekkora a baj?
Nekem elég nagy, mert legalább egy 1000km-t bele kellene tekernem az autóba mielőtt eljutok akárhová szervízbe.
Gondolom keressek inkább alternatív megoldást az 1000km megtételére...
Naplózva
SzaLev
Vendég
« Új hozzászólás #28291 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 20:21:51 »


http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_trend_kamera_plusz_pdc_plusz_navi-9242761
Találtam most egy ilyen eladó autót ez tökéletesen megfelelne. ilyent keresek felszereltségre.,
Én nem vagyok hozzáértő én is épp keresgélés (meg tanácskérések) közben vagyok, de ha jól látom ebben nincs  tempomat, ami szerintem fontos. Legalábbis előző kocsimba volt, mostaniban nincs és sokszor hiányzik.
Naplózva
tayrol
Vendég
« Új hozzászólás #28292 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 21:02:36 »

No, megvettem az ismerős kocsiját, egy korrekt alkuval fűszerezve (2M ft lett a vége). Mivel a kéttőmegű-kinyomó-kuplung cserés (ezzel számoltam), ezért kérdezném, hogy Dél-Pesten, Kelet-Pesten vagy Pécel környékén tudtok-e ajánlani a műtéthez szakit? Smiley
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #28293 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 21:24:16 »

1 Fura ezt tőled hallani, akinek a gépe, saját bevallás szerint, állandóan bugzik, mindenféle gond van vele.
Hat kerem arrol nem tehetek, hogy ilyen szfh a ford minosege. Akarmennyire fura az altalad emlegetett "allandoan bugzik" dolognak semmi koze ahhoz, hogy eppen milyen motorral van szerelve a gepjarmu  Wink
Válasz
2 Nekem dízelem van, immár lementem vele kb 200e kilométert.
Rövid hibalista: a rádió pár hónaposan cserés lett, gariban, mert villódzott a háttérvilágítás.
Gariban cserélték a szíjfeszítőt, majd az ismét tönkrement, azt már én fizettem.
Most (kb 1 éve) kilyukadt a turbócsövem, cseréltem.
A karbantartás kb ugyanannyi, én minden második olajcsere alkalmával cserélem a go szűrőt, ami durván 10e. Azaz, eleddig mondjuk 5x cseréltem, elvileg 50e volt.
Most akkor nézzük azt a számítást, ami elvisz 100e forintot javításokra. A benzinesben ennyi kilométernél már túllennék a szívósor cseréjén (jó, ha a motort nem kell),
x alkalommal gyertyacsere. És izgulhatnék, mikor jön a hengerek hordósra kopnak dolog.
Mar megint az a franya csusztatas  hehe
Hasznalt geprol van szo nezze Tehat ennek megfeleleon nezegesd azt a szamitast  Wink Majd mondjuk 50-100e km mulva mond, hogy semmit nem kellett ra kolteni az elmult idoszakban.
Csak jelzem, ha zaros hataridon belul nem szabadulsz meg visitva a gepedtol, akkor szamolhatsz lendkerek+kuplung+pcsucs+szervotengely stb. beszerezesevel  Wink

Válasz
Az üzemanyagon eddig kb 2 milliót spóroltam. A dízel eleve olcsóbb volt, mint a benzines.
Szervizben állás, idegeskedés? te többet voltál szervizben... ugyanis én csak olajcserén.
Na mind1, hagyjuk, hitvita. Persze, az is kell hozzá, hogy az ember csak a saját elméletét darálja, mint egy felakadt lemez, és hátat fordít a tényeknek.  wow1

Szerintem is maradjunk a tenyeknel es nem az elferditett tenyeknel.
Szep dolog, hogy sporoltal 2 millat, csak elfelejtetted megemliteni azt a nem kevesbe fontos tenyt, miszerint te uj gepet vettel. Mennyiert ? 6 ? Mennyit er most ? 1.5 ?
Akkor most hogy all az egyenleged ?  vigyor3

Ha uj geprol lenne szo meg meggondolnam a dizlit, mondjuk 4-5ev tavlatban es max. 150e km-ig, de akkor sem vennek, mert a 4-5ev alatt elbukod az autod aranak 2/3-at. Szoval hiaba sporolsz a fogyin orverzesig  vigyor3
Es tenyleg nem hitvitarol van szo, hanem tenyekrol. Hasznalt autonal nem eri meg a dizli, mert amit megsporolsz a vamot, elbukod a reven  Wink
Naplózva

blah blah blah
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #28294 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 21:49:03 »

Én nem vagyok hozzáértő én is épp keresgélés (meg tanácskérések) közben vagyok, de ha jól látom ebben nincs  tempomat, ami szerintem fontos. Legalábbis előző kocsimba volt, mostaniban nincs és sokszor hiányzik.
Bele lehet rakni utólag.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #28295 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 22:01:01 »

Hat kerem arrol nem tehetek, hogy ilyen szfh a ford minosege. Akarmennyire fura az altalad emlegetett "allandoan bugzik" dolognak semmi koze ahhoz, hogy eppen milyen motorral van szerelve a gepjarmu  ;)Mar megint az a franya csusztatas  hehe

Csúsztatás... te már már csak tudod...

Válasz
Hasznalt geprol van szo nezze Tehat ennek megfeleleon nezegesd azt a szamitast  Wink Majd mondjuk 50-100e km mulva mond, hogy semmit nem kellett ra kolteni az elmult idoszakban.

Nézzük csak... hol írtam én, hogy használt autó? Sehol. De nézhetjük úgy is, ha teszem az 50-rel ezelőtt vettem volna meg.
50e talán meglesz, de lassan gondolkodom a cserén. Ez most max 2 év. Ennél tovább nem tartom meg.
12 év elég hosszú szakasz, azért szerintem nem tekinthető újnak egy ilyen autó... ez is csúsztatás lenne?

Válasz
Csak jelzem, ha zaros hataridon belul nem szabadulsz meg visitva a gepedtol, akkor szamolhatsz lendkerek+kuplung+pcsucs+szervotengely stb. beszerezesevel  Wink

Mindig is sokat adtam a tanácsaidra...  vigyor3

Válasz
Szerintem is maradjunk a tenyeknel es nem az elferditett tenyeknel.

Esetleg a személyeskedőst is kerülhetjük...

Válasz
Szep dolog, hogy sporoltal 2 millat, csak elfelejtetted megemliteni azt a nem kevesbe fontos tenyt, miszerint te uj gepet vettel. Mennyiert ? 6 ? Mennyit er most ? 1.5 ?
Akkor most hogy all az egyenleged ?  vigyor3

Kéremszépen. Én mindenképpen új autót vettem volna. Vagy dízelt, vagy benzinest.

Válasz
Ha uj geprol lenne szo meg meggondolnam a dizlit, mondjuk 4-5ev tavlatban es max. 150e km-ig, de akkor sem vennek, mert a 4-5ev alatt elbukod az autod aranak 2/3-at. Szoval hiaba sporolsz a fogyin orverzesig  vigyor3

Na, 150e... hát azon túlvagyunk. Az, hogy az autó hány százalékát bukod el, nem a d/b dologtól függ. Az autó nem tartja meg az értékét, pont.
Én nem azért vettem dízelt, mert majd oly sokat spórol, hogy visszahozza az autó árát: szó nincs erről. Azért vettem, hogy elvigyen minket x helyre.
Ezt meg is tette. Ha benzinest veszek, ugyanúgy elbuktam volna az x százalékát.

Válasz
Es tenyleg nem hitvitarol van szo, hanem tenyekrol. Hasznalt autonal nem eri meg a dizli, mert amit megsporolsz a vamot, elbukod a reven  Wink

Megéri, csak ésszel kell választani. A következőm 4-es lesz, facelift, és 2 v 2,2 literes dízellel.
Minden használt autónál jöhet valami javítás.

Tudod, volt egy vizsga az egyetemen, amit bitang nehéz volt letenni. Kb 10-20 százalék jutott ki a vizsgára (a visszabukók is benne vannak a 100%-ban), és kb a fele le is vizságozott, azaz mondjuk 10% jutott át. Én nem azokat kérdeztem, akiknek nem sikerült, hogy hogy csinálták, hanem azokat, akiknek összejött. És így én is le tudtam rakni...
Te mindent szfh-ozol. A windóz sem jó, a fordot is szidod, de eddig amiről beszéltünk, az mind xar volt, kivéve az amigát, ami persze el is tűnt a múltban.
Az infós topicban is csak fröcsögtél, mert persze nem érted, hogyan működik, majd amikor elmondták, hogy megoldható, csak pislogtál.
Te egy álomvilágban élsz.
Nem nagyon érdekel a véleményed... kb mikor a foltos tehén aszongya hogy mú. Na ennyire.
 vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SzaLev
Vendég
« Új hozzászólás #28296 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 22:12:57 »

Bele lehet rakni utólag.
És ez mennyire macerás/költséges? Csak mert van egy "jelölt" amiben nincs és ezért kiesett, de ha lehet rajta javítani, úgy már újra érdekes lehet ismét.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #28297 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 22:24:53 »

No, megvettem az ismerős kocsiját, egy korrekt alkuval fűszerezve (2M ft lett a vége). Mivel a kéttőmegű-kinyomó-kuplung cserés (ezzel számoltam), ezért kérdezném, hogy Dél-Pesten, Kelet-Pesten vagy Pécel környékén tudtok-e ajánlani a műtéthez szakit? Smiley
Dél-Pest merre? Vagyunk onnan néhányan (bár többen eltűntek az utóbbi időben). Üllő még belefér? 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
tayrol
Vendég
« Új hozzászólás #28298 Dátum: 2015.10.06 kedd, 05:55:24 »

Dél-Pest merre? Vagyunk onnan néhányan (bár többen eltűntek az utóbbi időben). Üllő még belefér? 

Üllő nagyon jó, én Pécelen vagyok, szóval az M0 és attól befele, a Határ úttól délre, még a Pesti oldalon. Remélem érthetően írtam körül.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #28299 Dátum: 2015.10.06 kedd, 07:47:48 »

És ez mennyire macerás/költséges? Csak mert van egy "jelölt" amiben nincs és ezért kiesett, de ha lehet rajta javítani, úgy már újra érdekes lehet ismét.
kormanycsere. Nem vészes.De szerintem nem olyan fontos mint amennyire oda vannak érte. 10 percet nem lehet vele menni pályán  egyfolytaban mert mindig  kijon valaki vagy nem megy vissza.   Bár jobban néz ki ha van az biztos.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.06 kedd, 07:52:12 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Oldalak: 1 ... 559 560 561 562 563 564 565 [566] 567 568 569 570 571 572 573 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.12 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.