Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 03:10:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 151 152 153 154 155 156 157 [158] 159 160 161 162 163 164 165 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11984554 alkalommal)
0 Felhasználó és 129 vendég van a témában
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7850 Dátum: 2011.10.20 csütörtök, 21:06:23 »

pedig hidd el hogy van.főleg ha a tolatóradar biztosít arról,hogy ne jöjjön a csekk! police  hehe
Az optikai elven működőre gondolsz? Ami véletlenül pont azon a hullámhosszon dolgozik mint a rendőrségi sebességmérők  Roll Eyes De az a fontos, hogy mennyire pontosan lehet megállni a fal előtt pont 10cm-re vele  vigyor3
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7851 Dátum: 2011.10.20 csütörtök, 21:08:19 »

Az optikai elven működőre gondolsz? Ami véletlenül pont azon a hullámhosszon dolgozik mint a rendőrségi sebességmérők  Roll Eyes De az a fontos, hogy mennyire pontosan lehet megállni a fal előtt pont 10cm-re vele  vigyor3
pontosan 10cm-nél kezd gyorsabban csipogni! vigyor3 eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7852 Dátum: 2011.10.20 csütörtök, 22:25:31 »

én meg az első tolatóradarnak nem látom értelmét Cheesy

Ha benne van, az gondot nem okoz. Szerintem kell bele.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
jocinho7
Vendég
« Új hozzászólás #7853 Dátum: 2011.10.21 péntek, 14:04:45 »

Akinek van ideje, egy like-ot dobjon már Smiley

http://www.felixpromotion.hu/jovobajnoka/szavazas/107

köszi
Naplózva
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #7854 Dátum: 2011.10.22 szombat, 09:42:47 »

pedig hidd el hogy van.főleg ha a tolatóradar biztosít arról,hogy ne jöjjön a csekk! police  hehe

Az úgy teljesen más.
Amúgy én mindig farral állok be,ott meg van tolatóradar,szóval nem gáz a fal előtt megállni pár centire.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7855 Dátum: 2011.10.22 szombat, 09:45:14 »

Az úgy teljesen más.
Amúgy én mindig farral állok be,ott meg van tolatóradar,szóval nem gáz a fal előtt megállni pár centire.
A IV-es facelifnél orral gáz.
Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #7856 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 09:28:14 »

Hali,

Téligumi vásárlás előtt állok, tud valaki valahol igen jó áron új 205-ös, vagy 215-ös 16 colos gummát?
Tavaly 205 volt rajta, de az már nagyon ratyi,úgyhogy kuka. A 215 jobb vagy rosszabb lenne rá?


Tomi
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #7857 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 17:43:09 »

Hali,

Téligumi vásárlás előtt állok, tud valaki valahol igen jó áron új 205-ös, vagy 215-ös 16 colos gummát?
Tavaly 205 volt rajta, de az már nagyon ratyi,úgyhogy kuka. A 215 jobb vagy rosszabb lenne rá?


Tomi

szerintem egy ilyen tömegű autónál a 215 a min. méret
lehet h máshol van jobb áron, de az egyik legolcsóbbak között vannak:
http://automax.hu/
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7858 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 19:38:40 »

szerintem egy ilyen tömegű autónál a 215 a min. méret
lehet h máshol van jobb áron, de az egyik legolcsóbbak között vannak:
http://automax.hu/

Nem bizony... jobb a 205-ös, mert így nagyobb az egységnyi felületre eső nyomás. A téli lehet keskenyebb, és főként ballonosabb.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #7859 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 20:19:46 »

Nem bizony... jobb a 205-ös, mert így nagyobb az egységnyi felületre eső nyomás. A téli lehet keskenyebb, és főként ballonosabb.


 eljen
Naplózva

Fekete bálna
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #7860 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 21:05:12 »

Nem bizony... jobb a 205-ös, mert így nagyobb az egységnyi felületre eső nyomás. A téli lehet keskenyebb, és főként ballonosabb.

amennyiben csak havas útra koncentrálunk, akkor igaz is...
száraz útnál már a féktáv bánja...
a 4-5 havi téli gumi használat alapján több a száraz útfelület
szerencsére amerre én járok, viszonylag hamar le is vannak takarítva az utak
így inkább téli gumiban egy jobb vizeset érdemes választanom mint egy jó havasat
nem néztem, de a 205 egyáltalán szerepel az mk4 palettáján?
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.23 vasárnap, 21:11:23 írta ST220_Gab » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7861 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 21:08:45 »

amennyiben csak havas útra koncentrálunk, akkor igaz is...
száraz útnál már a féktáv bánja...

A féktávnál sem mindig a szélesebb gumi a jó. Csak a hótt száraznál. Ha víz, jég, vagy hó van, máris borult a dolog.
Sokkal többet veszítesz hónál a szélesebb gumival, mint amennyit nyersz száraznál.
Télire nem jó a széles. Könnyebben is sérül...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #7862 Dátum: 2011.10.23 vasárnap, 21:13:40 »

A féktávnál sem mindig a szélesebb gumi a jó. Csak a hótt száraznál. Ha víz, jég, vagy hó van, máris borult a dolog.
Sokkal többet veszítesz hónál a szélesebb gumival, mint amennyit nyersz száraznál.
Télire nem jó a széles. Könnyebben is sérül...

ezt írtam én is
száraznál...
én idő függvényben nézem ezt az 5 hónapot
többször száraz mint havas, jeges
ha Ausztriában élnék, másképp is vélekednék a sok hó miatt
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7863 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 00:00:44 »

amennyiben csak havas útra koncentrálunk, akkor igaz is...
száraz útnál már a féktáv bánja...
a 4-5 havi téli gumi használat alapján több a száraz útfelület
szerencsére amerre én járok, viszonylag hamar le is vannak takarítva az utak
így inkább téli gumiban egy jobb vizeset érdemes választanom mint egy jó havasat
nem néztem, de a 205 egyáltalán szerepel az mk4 palettáján?
A B oszlopon ott van az is hogy a gyári méretek között szerepel a 205/55 R16 -is Mint ahogy a 215/55 R16 is az- Bár szerintem belehúzhatná a  gyár szerszámát a 215-ös gumiba mert ritka méret és így drága is. Amúgy meg a 205/55 R16 -os gumi van alapból a C250CDI-n is. Pedig az 150kW és nem 147 mint a mienk és nem 450Nm hanem 500. Nincs semmi baj a 205/55 R16-al: nem attól fog jobban menni egy autó hogy 17-18 vagy 19"-os gumi van alatta. Aki sokat megy az számításba veszi azt is hogy "-ként kb 30-40%-al ugrik az árcédula. Most pl én 8db 205/55R16 téligumit vettem mert a III-ason is cserélni kell ja meg kellett acélfelni is télire Undecided Most hozza futár szerdán őket, hát ez most odavág a konyhapénznek Undecided
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #7864 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 08:53:25 »

A B oszlopon ott van az is hogy a gyári méretek között szerepel a 205/55 R16 -is Mint ahogy a 215/55 R16 is az- Bár szerintem belehúzhatná a  gyár szerszámát a 215-ös gumiba mert ritka méret és így drága is. Amúgy meg a 205/55 R16 -os gumi van alapból a C250CDI-n is. Pedig az 150kW és nem 147 mint a mienk és nem 450Nm hanem 500. Nincs semmi baj a 205/55 R16-al: nem attól fog jobban menni egy autó hogy 17-18 vagy 19"-os gumi van alatta. Aki sokat megy az számításba veszi azt is hogy "-ként kb 30-40%-al ugrik az árcédula. Most pl én 8db 205/55R16 téligumit vettem mert a III-ason is cserélni kell ja meg kellett acélfelni is télire Undecided Most hozza futár szerdán őket, hát ez most odavág a konyhapénznek Undecided

még nem néztem meg, de ha szerepel, akkor akinek szívügye a havas pálya...
szélesebb gumikkal nem fog jobban menni, csak ahogy már letárgyaltuk száraz körülmények között lesz stabilabb
kanyarokban, fékút...
nekem meg mániám a kanyargós utak, stabilitás
vékony gumira senki nem tud rábeszélni

Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7865 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 09:21:15 »

Nekem 205-ös van fennt. Első szériás mk4-eseket ezzel a mérettel szállították. Aztán kitalálták, hogy 1.8 tdci felettt 215 legyen a méret.

De nagy árban a különbség... Így ha cserélni kell is elgondolkozom, hogy 215 legyen-e.

Igazából szerintem havas úton jobb, száraz úton rosszabb, szóval szinte midegy.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7866 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 09:35:19 »

még nem néztem meg, de ha szerepel, akkor akinek szívügye a havas pálya...
szélesebb gumikkal nem fog jobban menni, csak ahogy már letárgyaltuk száraz körülmények között lesz stabilabb
kanyarokban, fékút...
nekem meg mániám a kanyargós utak, stabilitás
vékony gumira senki nem tud rábeszélni
Nem akarlak én rábeszélni semmire, felőlem rakhatsz rá szekér kereket is.  wave
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7867 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 09:37:35 »

Nekem 205-ös van fennt. Első szériás mk4-eseket ezzel a mérettel szállították. Aztán kitalálták, hogy 1.8 tdci felettt 215 legyen a méret.

De nagy árban a különbség... Így ha cserélni kell is elgondolkozom, hogy 215 legyen-e.

Igazából szerintem havas úton jobb, száraz úton rosszabb, szóval szinte midegy.
Nyugi most 205/55 R16 az alapméret. Az más kérdés, hogy mivel szállítják (amit megbírnak szerezni jó áron a gyári beszerzők ) Undecided
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7868 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 09:47:42 »

Nyugi most 205/55 R16 az alapméret. Az más kérdés, hogy mivel szállítják (amit megbírnak szerezni jó áron a gyári beszerzők ) Undecided

A téli méretem ez. A nyári az 235/45/17. De már ott is variáltak, valami 215-ősre ha jól tudom...  fejvakaras
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7869 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 10:16:28 »

A téli méretem ez. A nyári az 235/45/17. De már ott is variáltak, valami 215-ősre ha jól tudom...  fejvakaras
Gyári méretek most
205/55 R16
215/55 R16
215/50 R17
235/40 R18
235/45 R18
235/40 R19
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #7870 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 12:35:33 »

Nem akarlak én rábeszélni semmire, felőlem rakhatsz rá szekér kereket is.  wave

két véglet
te virsli, én szekér Smiley
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7871 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 14:50:57 »

két véglet
te virsli, én szekér Smiley
Lehet hogy visrsli de abból legalább a gazdaságos  vigyor3 Én  autópályán használom 95% ahol kanyar az elég ritka (vagy libaxaros kisvárosomban ahol meg a hóeke még ritkább) vigyor3
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #7872 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 15:57:30 »

Lehet hogy visrsli de abból legalább a gazdaságos  vigyor3 Én  autópályán használom 95% ahol kanyar az elég ritka (vagy libaxaros kisvárosomban ahol meg a hóeke még ritkább) vigyor3


 Wink
akkor meg az uzemanyagon is sporolsz ezzel a gumival
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7873 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 16:50:09 »

két véglet
te virsli, én szekér Smiley

A kettő ugyanaz. A szekér kereke keskeny... de peres.  Wink
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #7874 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 18:21:47 »

A kettő ugyanaz. A szekér kereke keskeny... de peres.  Wink

én a XXI. századi szódás szekérre gondoltam Smiley
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7875 Dátum: 2011.10.24 hétfő, 23:14:40 »

Wink
akkor meg az uzemanyagon is sporolsz ezzel a gumival
Ez szó szerint így van. Az esetek 95%-ban autópályázom. A gumi szélessége nagyon durván felviheti a fogyasztást. A gumiszélességén megspórolt gázolajon inkább rövidebb menetidőt veszek.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7876 Dátum: 2011.10.25 kedd, 08:47:40 »

Ez szó szerint így van. Az esetek 95%-ban autópályázom. A gumi szélessége nagyon durván felviheti a fogyasztást. A gumiszélességén megspórolt gázolajon inkább rövidebb menetidőt veszek.

Ez egy érdekes kérdés. A nyárim 235/45/17, a télim 205/55/16. Nyáron klímázik is az ember, és télen mégis többet fogyaszt az autóm (pedig garázsban is áll).
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #7877 Dátum: 2011.10.25 kedd, 08:54:42 »

Nyáron klímázik is az ember, és télen mégis többet fogyaszt az autóm (pedig garázsban is áll).

Ez a motor nem szereti annyira a hideget sztm. Jobban meglátszik a fogyasztásán szvsz vs MK3.
Én ugyan úgy, ugyan ott használom, mint a meleg szeptemberi napokban az autóm és megy felfelé az átlagfogyim szép lassan és ez is fűtött garázsból indul.
A páromé még szinte konstans...
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #7878 Dátum: 2011.10.25 kedd, 10:39:29 »

Ez egy érdekes kérdés. A nyárim 235/45/17, a télim 205/55/16. Nyáron klímázik is az ember, és télen mégis többet fogyaszt az autóm (pedig garázsban is áll).

Nálam is:
nyári 235/40 R18, téli 215/55 R16
s nem tapasztalok fogyasztáskülönbséget, talán télen 1-2 tizedet több.

tavasszal 245/40 18-at akarok feltenni.  eplus2
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #7879 Dátum: 2011.10.25 kedd, 10:53:29 »

tavasszal 245/40 18-at akarok feltenni.  eplus2
bátor vagy  vigyor3
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7880 Dátum: 2011.10.25 kedd, 11:03:23 »

Nálam is:
nyári 235/40 R18, téli 215/55 R16
s nem tapasztalok fogyasztáskülönbséget, talán télen 1-2 tizedet több.

tavasszal 245/40 18-at akarok feltenni.  eplus2

Téligumival többet eszik. A nyári meg szélesebb, így kiegyenlítik egymást. Azaz, majdnem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #7881 Dátum: 2011.10.25 kedd, 12:40:01 »

Téligumival többet eszik. A nyári meg szélesebb, így kiegyenlítik egymást. Azaz, majdnem.
Ez nem minden esetben igaz  wave A jó minőségű téli gumival ugyanis nem eszik többet az autó  eljen.
Gördülési ellenállásban ugyanis már hozzák simán a nyári gumi értékeket  worship.
 
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #7882 Dátum: 2011.10.25 kedd, 12:45:54 »

bátor vagy  vigyor3
Inkább reménykedik, hogy az a gumi lassabban kopik el, de minnél szélesebb annál lágyabb általában  Wink hehe
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #7883 Dátum: 2011.10.25 kedd, 15:45:50 »

Ez nem minden esetben igaz  wave A jó minőségű téli gumival ugyanis nem eszik többet az autó  eljen.
 

valahol itt az igazság,  gumi ügyben a kőbe vésett szabályok már többször megdőltek.
én pl. tavaly vettem egy általam nem túlzottan értékelt márkájú téli gumi garnitúrát. nem tápláltam nagy reményeket, de ezt sikerült használt gumiként, friss gyártással(2008), alig kopott (6-6,5 mm) állapotban megvennem. az előítéletek után aztán a téli használat rendkívül meggyőző volt mind komfort, mind biztonság és fogyasztás tekintetében is!
tavasszal amikor visszatettem a misiket szinte "visszasírtam" a téli gumikat.  nyes
nekem a téli és a nyári is 205/55 r16 és nem tartom virslinek, igaz én még vezettem diagonállal szerelt autót  Wink
 
Naplózva

Fekete bálna
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7884 Dátum: 2011.10.25 kedd, 16:39:28 »

Ez nem minden esetben igaz  wave A jó minőségű téli gumival ugyanis nem eszik többet az autó  eljen.
Gördülési ellenállásban ugyanis már hozzák simán a nyári gumi értékeket  worship.
 

A téli puhább, és ezért eszik vele többet. Mindig. Csak ugyanolyan nyárit kell hasonlítani ugyanolyan kategóriájú/gyártmányúval.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Black
Vendég
« Új hozzászólás #7885 Dátum: 2011.10.25 kedd, 16:56:04 »

A téli puhább, és ezért eszik vele többet. Mindig. Csak ugyanolyan nyárit kell hasonlítani ugyanolyan kategóriájú/gyártmányúval.
Ne mondjál már zöldeket! Azért eszik többet, mert tél van. Én jártam már úgy, hogy ősszel föltettem a télieket, a nyáriak mentek a kukába, aztán tavasszal nem volt lóvé nyárira, ezért maradt fönn a téli szett. A következő évben szintén. ...és semmivel sem fogyasztott többet a kocsi.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.25 kedd, 16:57:44 írta Flyfish » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7886 Dátum: 2011.10.25 kedd, 17:53:20 »

Ne mondjál már zöldeket! Azért eszik többet, mert tél van. Én jártam már úgy, hogy ősszel föltettem a télieket, a nyáriak mentek a kukába, aztán tavasszal nem volt lóvé nyárira, ezért maradt fönn a téli szett. A következő évben szintén. ...és semmivel sem fogyasztott többet a kocsi.

Meleg garázsból jövök, nem hideg a motor, és téligumival többet eszik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Black
Vendég
« Új hozzászólás #7887 Dátum: 2011.10.25 kedd, 17:55:47 »

Meleg garázsból jövök, nem hideg a motor, és téligumival többet eszik.
Neked lehet, de ebből nem általánosíthatunk. Ahogy a Te 5 literes és az én 12 literes fogyasztásomból sem.
Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #7888 Dátum: 2011.10.25 kedd, 18:43:15 »

Autószerelő vagy hozzáértő guruktól kérdezném.
Küzdök egy ideje a nehézkes indulással, ami abban mutatkozik,hogy kicsit tovább pörgeti az önindító a mocit, mire beindul. MEg lett nézve már minden,az autó tökéletes.
Viszont ma melóból indulva hazafelé indítózás közben leresetelte magát a kocsi, egy pillanatra csak, a rádió nem vette észre, de a fedélzetin az átlag km/h, az átlag fogyi az nullára állt. Olyan volt a jelenség mint amikor *** az akksi és és indítózás közben elakadásjelzők felvillannak és semmi. Elakadás jelző felvillanás mosti s volt, viszont az autó elindult a szokásos módon.
Az akksi töltöttsége gyűjtáson 11.6 V, indítózás közben 10,2 V-ra esik le, de indulás után tartja az állandó 13.4 - 13.8 V -ot. Ebből arra következtetek,hogy a generátor okés.

Mi lehet a gondja? Tavaly is szenvedtem télen ezzel,de egy akksicsere úgytűnt megoldotta a problémát. Nem bírja a hideget az autó?
Önindítómnak véres a torka esetleg? Azzal lehet kezdeni valamit,vagy kuka?



Üdv,

Tomi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7889 Dátum: 2011.10.25 kedd, 19:01:56 »

Ez szó szerint így van. Az esetek 95%-ban autópályázom. A gumi szélessége nagyon durván felviheti a fogyasztást. A gumiszélességén megspórolt gázolajon inkább rövidebb menetidőt veszek.
esszhalgassad!
Ma jött hozzánk a biztonságtechnikai szagértőnk,és mivel?Mk4 2.2 tdci vel,2011.júliusi gyártmány.
Nyilván szóbaelegyedtem vele-55 körüli pacák,soha nem volt fordja sem,dízele sem.
3hetesen megállt az autó mint a szög.Trailer vontat szagszervíz.2napig túráztak rajta,kicseréltek 3db jeladót-sajnos nem ért hozzá így nem tudta megmondani melyikeket.Az autó még ott a szervízben leáll amikor elakarta hozni.A különbség az volt,hogy a második indításra beindult,aztán 20m után a szervízessel együtt megállt.ott hagyta természetesen még 2napot.Diag hiba nincs!!!!sw frissítés ezerrel,mókoltak rajta amit csak tudtak.
A következő héten visszakapta az autóját.NEM TUDTÁK MEGMONDANI MI VOLT A BAJA! wow1 Budafok Ivanics!
Azóta jó,nem fordult elő többet......
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #7890 Dátum: 2011.10.25 kedd, 19:43:03 »

Autószerelő vagy hozzáértő guruktól kérdezném.
Küzdök egy ideje a nehézkes indulással, ami abban mutatkozik,hogy kicsit tovább pörgeti az önindító a mocit, mire beindul. MEg lett nézve már minden,az autó tökéletes.
Viszont ma melóból indulva hazafelé indítózás közben leresetelte magát a kocsi, egy pillanatra csak, a rádió nem vette észre, de a fedélzetin az átlag km/h, az átlag fogyi az nullára állt. Olyan volt a jelenség mint amikor *** az akksi és és indítózás közben elakadásjelzők felvillannak és semmi. Elakadás jelző felvillanás mosti s volt, viszont az autó elindult a szokásos módon.
Az akksi töltöttsége gyűjtáson 11.6 V, indítózás közben 10,2 V-ra esik le, de indulás után tartja az állandó 13.4 - 13.8 V -ot. Ebből arra következtetek,hogy a generátor okés.

Mi lehet a gondja? Tavaly is szenvedtem télen ezzel,de egy akksicsere úgytűnt megoldotta a problémát. Nem bírja a hideget az autó?
Önindítómnak véres a torka esetleg? Azzal lehet kezdeni valamit,vagy kuka?



Üdv,

Tomi
Gyújtáson az akksinak legalább 12.6V kéne leadni, szerintem az akksid lesz a ludas megint...
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #7891 Dátum: 2011.10.25 kedd, 20:05:34 »

szerintem a téli fogyasztást nagyban befolyásolja a napi hidegindítások/hidegjárat száma is
más ha az ember egyben letudja a napi km -ereket, vagy többször megáll 1-1 órára a minuszokban

a másik hogy pl 235 nyáron / 215 télen lehet nem befolyásol nagy üzemanyag megtakarítást, de ha már télen is 235 -öt használna az ember, akkor a 215 -höz képest jelentősen többet enne
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.25 kedd, 20:07:15 írta ST220_Gab » Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #7892 Dátum: 2011.10.25 kedd, 20:35:25 »

Gyújtáson az akksinak legalább 12.6V kéne leadni, szerintem az akksid lesz a ludas megint...

A leglényegesebb infót kifelejtettem!
Amit a fedélzeti mutat az az akksin mérve multiméterrel 11.6 helyett 12.5V, járó motornál pedig 14.2V ami a kijelzőn 13.4 - 13.8
Naplózva
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #7893 Dátum: 2011.10.25 kedd, 20:56:48 »

Sziasztok

Téli fogyasztás téma: én ugyanazzal a gumimérettel járok télen is és nyáron is (215/60 R16) , mindkét gumim Pirelli. Nyáron 6.2, most ebben az időben 6.4 az átlagom. Ráadásul mostanában ezt a csoda -1L-es Shellt tankolom Smiley

Laca
Naplózva
Black
Vendég
« Új hozzászólás #7894 Dátum: 2011.10.25 kedd, 21:01:23 »

Sziasztok

Téli fogyasztás téma: én ugyanazzal a gumimérettel járok télen is és nyáron is (215/60 R16) , mindkét gumim Pirelli. Nyáron 6.2, most ebben az időben 6.4 az átlagom. Ráadásul mostanában ezt a csoda -1L-es Shellt tankolom Smiley

Laca
Itt nem annyira a méreten volt a nézetkülönbség, hanem a nyári ill. a téli keménységéből, lágyságából eredő gördülési ellenállásról.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7895 Dátum: 2011.10.25 kedd, 21:33:40 »

Sziasztok

Téli fogyasztás téma: én ugyanazzal a gumimérettel járok télen is és nyáron is (215/60 R16) , mindkét gumim Pirelli. Nyáron 6.2, most ebben az időben 6.4 az átlagom. Ráadásul mostanában ezt a csoda -1L-es Shellt tankolom Smiley

Laca

Nyáron van klíma is...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #7896 Dátum: 2011.10.25 kedd, 22:00:08 »

...  a nyári ill. a téli keménységéből, lágyságából eredő gördülési ellenállásról.
ezt nincs sok értelme tovább rágni. annyit azért megjegyeznék, hogy a téli gumi valóban lágyabb mint a nyári, azonos hőmérsékleten!
de a téli gumit télen használod, téli hőmérsékleten, a nyárit meg  20°C-on, tehát a gumik lágyságát, kopását  egyszerűen nincs értelme  "szobahőmérsékleten" összehasonlítani, mert más körülmények között használod!!!
egyébként van olyan téli gumi, ami ridegebb 0 °C -on mint egy nyári gumi  20 °C -on.  wow1
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.25 kedd, 22:06:34 írta zzoli » Naplózva

Fekete bálna
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #7897 Dátum: 2011.10.26 szerda, 08:16:44 »

ezt nincs sok értelme tovább rágni. annyit azért megjegyeznék, hogy a téli gumi valóban lágyabb mint a nyári, azonos hőmérsékleten!
de a téli gumit télen használod, téli hőmérsékleten, a nyárit meg  20°C-on, tehát a gumik lágyságát, kopását  egyszerűen nincs értelme  "szobahőmérsékleten" összehasonlítani, mert más körülmények között használod!!!
egyébként van olyan téli gumi, ami ridegebb 0 °C -on mint egy nyári gumi  20 °C -on.  wow1

Ez így van. A lágyabb gumi nem jelent alapból nagyobb gördülési ellenállást  eljen
Off, de tudom, mert tekerek minden nap és bringánál ahol csak 1LE van jelen és 140Nm (legalábbis nálam) minden jobban érződik  eplus2.
Van olyan versenykülsőm ami max 1000 kilcsit bír, de inkább kevesebbet, mert iszonyatosan lágy, de mégis úgy gördül mint állat és megáll, ha húzom a féket, mint a szög  Wink Persze a bringán is van olyan gumi (kínai) amivel lopni nem lehet menni, mert búg a mintázat és a keménysége miatt plusz olyan a gördülési ellenállása, hogy elfáradsz mire felgyorsítod hátszéllel lejtőn lefelé és kanyarodni vagy megállni lehetetlen vele. Persze legalább lassan kopik , nehéz és olcsó  hehe
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #7898 Dátum: 2011.10.26 szerda, 08:19:49 »

esszhalgassad!
Ma jött hozzánk a biztonságtechnikai szagértőnk,és mivel?Mk4 2.2 tdci vel,2011.júliusi gyártmány.
Nyilván szóbaelegyedtem vele-55 körüli pacák,soha nem volt fordja sem,dízele sem.
3hetesen megállt az autó mint a szög.Trailer vontat szagszervíz.2napig túráztak rajta,kicseréltek 3db jeladót-sajnos nem ért hozzá így nem tudta megmondani melyikeket.Az autó még ott a szervízben leáll amikor elakarta hozni.A különbség az volt,hogy a második indításra beindult,aztán 20m után a szervízessel együtt megállt.ott hagyta természetesen még 2napot.Diag hiba nincs!!!!sw frissítés ezerrel,mókoltak rajta amit csak tudtak.
A következő héten visszakapta az autóját.NEM TUDTÁK MEGMONDANI MI VOLT A BAJA! wow1 Budafok Ivanics!
Azóta jó,nem fordult elő többet......
Kollégámnak is ez volt. 3x megállt az autója csak úgy és előzés közben is. Élmény volt azt mondta  falbav
Bent volt 1 hétig szervízben a Viknél. Valamit cserélgetett, sajna kollégám sem ért hozzá, de azóta ez is jó  eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7899 Dátum: 2011.10.26 szerda, 08:44:13 »

esszhalgassad!
Ma jött hozzánk a biztonságtechnikai szagértőnk,és mivel?Mk4 2.2 tdci vel,2011.júliusi gyártmány.
Nyilván szóbaelegyedtem vele-55 körüli pacák,soha nem volt fordja sem,dízele sem.
3hetesen megállt az autó mint a szög.Trailer vontat szagszervíz.2napig túráztak rajta,kicseréltek 3db jeladót-sajnos nem ért hozzá így nem tudta megmondani melyikeket.Az autó még ott a szervízben leáll amikor elakarta hozni.A különbség az volt,hogy a második indításra beindult,aztán 20m után a szervízessel együtt megállt.ott hagyta természetesen még 2napot.Diag hiba nincs!!!!sw frissítés ezerrel,mókoltak rajta amit csak tudtak.
A következő héten visszakapta az autóját.NEM TUDTÁK MEGMONDANI MI VOLT A BAJA! wow1 Budafok Ivanics!
Azóta jó,nem fordult elő többet......
A rutinrókák ezért várják meg mindig a faceliftet és egy új motor megjelenése utan a kötelezö kb. haromnegyed évet. Próbálgassanak máson. Nekem elég ha csak 100%-ban megbizhato igy.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 151 152 153 154 155 156 157 [158] 159 160 161 162 163 164 165 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.097 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.