Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 05:48:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 200 201 202 203 204 205 206 [207] 208 209 210 211 212 213 214 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11989543 alkalommal)
0 Felhasználó és 63 vendég van a témában
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #10300 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 08:46:20 »

Nekem is megvan néha ez a problémám,megoldást én sem tudok.
De ha Te mégis  rálelnél valamire akkor légyszi oszd meg velem is.

Ha jól emlékszem (pont a napokban olvasgattam végig a fórum 2012-es bejegyzéseit) több embernek egy szoftver frissítés oldotta meg a problémát.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #10301 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 10:11:03 »

Ha jól emlékszem (pont a napokban olvasgattam végig a fórum 2012-es bejegyzéseit) több embernek egy szoftver frissítés oldotta meg a problémát.

Szia!

Sajnos ezen már rég túl vagyunk.

Egyenlőre tanácstalanul továbbra is.

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
radish
Vendég
« Új hozzászólás #10302 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 13:15:34 »

Tegnap még jó volt, ma meg már reggel 42 C-t mutatott a a külső hőmérőm. (Most 54 fok van.) Sad  Mi lehet a baj, illetve azt sejtem, de van-e megoldás, vagy jeladó csere?


Köszi.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10303 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 13:48:42 »

Tegnap még jó volt, ma meg már reggel 42 C-t mutatott a a külső hőmérőm. (Most 54 fok van.) Sad  Mi lehet a baj, illetve azt sejtem, de van-e megoldás, vagy jeladó csere?

Köszi.

nézd, meg hogy nem jött-e ki a helyéről. Ma meleg van Smiley
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #10304 Dátum: 2012.08.03 péntek, 09:03:10 »

Sziasztok!

Mérte már meg valaki közületek az autó gyorsulását egyes sebességfokozatokban, tól-ig határig? Kiváncsi lennék mekkora különbségek vannak.

Német teszt-en a 103 kw-os motorról ezeket írták:

60-100 (4.gang) 6,9 s
80-120 (6.gang) 12.1 s

Azt viszont nem vettem ki, hogy ezt úgy mérik, hogy pl.: 60-al állandó sebességgel, aztán padlógáz... vagy úgy, hogy a turbó már maxon tölt és úgy kerüli el a 60-at. (Turbó nyomás felépülésben bizonyára van 1-2 másodperc csúszás)

Ilyen rövid intervallumban a stopperóra indítás, megállításában is lehet simán +/-10% eltérés.
Scanmaster programommal, ha jól tudom lehet gyorsulást mérni, az pontos lenne. Este majd meg is nézem.

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10305 Dátum: 2012.08.03 péntek, 10:26:05 »

Sziasztok!

Mérte már meg valaki közületek az autó gyorsulását egyes sebességfokozatokban, tól-ig határig? Kiváncsi lennék mekkora különbségek vannak.

Német teszt-en a 103 kw-os motorról ezeket írták:

60-100 (4.gang) 6,9 s
80-120 (6.gang) 12.1 s

Azt viszont nem vettem ki, hogy ezt úgy mérik, hogy pl.: 60-al állandó sebességgel, aztán padlógáz... vagy úgy, hogy a turbó már maxon tölt és úgy kerüli el a 60-at. (Turbó nyomás felépülésben bizonyára van 1-2 másodperc csúszás)

Ilyen rövid intervallumban a stopperóra indítás, megállításában is lehet simán +/-10% eltérés.
Scanmaster programommal, ha jól tudom lehet gyorsulást mérni, az pontos lenne. Este majd meg is nézem.

Ezt úgy kell mérni, hogy mész állandó 60-nal, majd jelre padlógáz. Az előzést hivatott szimulálni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #10306 Dátum: 2012.08.03 péntek, 14:00:52 »

Ezt úgy kell mérni, hogy mész állandó 60-nal, majd jelre padlógáz. Az előzést hivatott szimulálni.
negyedikben
Naplózva
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #10307 Dátum: 2012.08.04 szombat, 08:30:45 »

Sziasztok!

Új tag vagyok itt a fórumon, illetve a mondeosok körében. Ez az első "igazi" autóm. Két hónapja vásároltam, 3 éves 2.0 TDCi 103 kw, Trend felszereltség (némi plusz extrával). Németországból behozott, tehát futott rendesen, de a karosszéria törésmentes, nagyon szép állapotú, motorikusan érzésre teljesen rendben van. Az elektronikával azért küzdök rendesen.
Kezdődik ott, hogy a beépített Blaupunkt NX fejegység mindeddig megoldhatatlannak tűnő problémával küzd. (talán ezért is volt kissé ár alatt) A navi egyáltalán nem működik, a menüben bár minden funkció elérhető bizonyos beállításokat nem jegyez meg, és ha gondol egyet szépen kikapcsol, miközben a zene továbbra is szól. (mint egy pihenő funkció)  wow1
A másik gond a tempomat. Mint ahogy többen is írtátok hol működik, hol nem.
Gondoltam majd olcsón megúszom, elvittem nem szakszervízbe. Fejegység szétszed, kiméreget, minden rendben. Mondja emberünk, hogy sw hiba lesz. Nem úsztam meg Fordékat. Ford Hoványnál bejelentkezés, megérkezés, 3 óra várakozás után azt mondja a szaki: ő még ilyet soha nem is látott, nem tudja mi a gond, de AZ AUTÓ NEM KOMMUNIKÁL A FEJEGYSÉGGEL! Konkrétan nem tudják mi a baj, hagyjam ott 2-3 napra, majd kísérletezgetnek!  Huh?  Szóval sw frissítés ugrott, persze nem hagytam ott. Nagy nehezen találtam egy szakit, elég értelmesnek tűnik. Tesztelés, hibakód olvasás után azt mondja: a fejegységnek nincs baja, csak a navi antenna és a kormány gombsorok dobnak hibát folyamatosan. Eddig itt tart a dolog, kedden egy napos tesztelgetés javítás lesz.
Valaki találkozott- e már ilyen hibajelenséggel? Mert eddig 3 ember 3 félét mondott. A legutóbbi volt a legmeggyőzőbb, bár számomra elég vad a teória. Létezhet az, hogy a kormánygombsor hiba és/vagy a navigáció hiba ennyire bezavar az egész fejegységnek? És a kormányon lévő vezérlő modul (?) csere megold mindent?

A másik dolog amiben segítségeteket szeretném kérni talán kissé furán hangzik, bocsánat ha hülyeséget kérdezek. Az autón van tetősín, persze fekete (de legalább van). Nekem viszont sokan jobban tetszik az ezüst, vagy szürke vagy nem tudom milyen színnek hívják. Tudja valaki, hogy ez most akkor polírozott festett vagy krómozott (azt nem hiszem)? Utólag fel lehet javítani, esetleg szerelés nélkül? Ha festett egy színkódot nagyon megköszönnék.

Üdvözlettel:
CsZoli
Naplózva
sabat
Vendég
« Új hozzászólás #10308 Dátum: 2012.08.04 szombat, 11:06:17 »

A kartámaszommal van bajom. Nem akad be a rögzítő fül, ha lecsukom. Emiatt a felső részt nem is tudom használni. Egyik barátom autójában is ugyanilyen a kartámasz.
Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy ez típushiba?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10309 Dátum: 2012.08.04 szombat, 14:21:47 »

Sziasztok!

Új tag vagyok itt a fórumon, illetve a mondeosok körében. Ez az első "igazi" autóm. Két hónapja vásároltam, 3 éves 2.0 TDCi 103 kw, Trend felszereltség (némi plusz extrával). Németországból behozott, tehát futott rendesen, de a karosszéria törésmentes, nagyon szép állapotú, motorikusan érzésre teljesen rendben van. Az elektronikával azért küzdök rendesen.
Kezdődik ott, hogy a beépített Blaupunkt NX fejegység mindeddig megoldhatatlannak tűnő problémával küzd. (talán ezért is volt kissé ár alatt) A navi egyáltalán nem működik, a menüben bár minden funkció elérhető bizonyos beállításokat nem jegyez meg, és ha gondol egyet szépen kikapcsol, miközben a zene továbbra is szól. (mint egy pihenő funkció)  wow1
A másik gond a tempomat. Mint ahogy többen is írtátok hol működik, hol nem.
Gondoltam majd olcsón megúszom, elvittem nem szakszervízbe. Fejegység szétszed, kiméreget, minden rendben. Mondja emberünk, hogy sw hiba lesz. Nem úsztam meg Fordékat. Ford Hoványnál bejelentkezés, megérkezés, 3 óra várakozás után azt mondja a szaki: ő még ilyet soha nem is látott, nem tudja mi a gond, de AZ AUTÓ NEM KOMMUNIKÁL A FEJEGYSÉGGEL! Konkrétan nem tudják mi a baj, hagyjam ott 2-3 napra, majd kísérletezgetnek!  Huh?  Szóval sw frissítés ugrott, persze nem hagytam ott. Nagy nehezen találtam egy szakit, elég értelmesnek tűnik. Tesztelés, hibakód olvasás után azt mondja: a fejegységnek nincs baja, csak a navi antenna és a kormány gombsorok dobnak hibát folyamatosan. Eddig itt tart a dolog, kedden egy napos tesztelgetés javítás lesz.
Valaki találkozott- e már ilyen hibajelenséggel? Mert eddig 3 ember 3 félét mondott. A legutóbbi volt a legmeggyőzőbb, bár számomra elég vad a teória. Létezhet az, hogy a kormánygombsor hiba és/vagy a navigáció hiba ennyire bezavar az egész fejegységnek? És a kormányon lévő vezérlő modul (?) csere megold mindent?

A másik dolog amiben segítségeteket szeretném kérni talán kissé furán hangzik, bocsánat ha hülyeséget kérdezek. Az autón van tetősín, persze fekete (de legalább van). Nekem viszont sokan jobban tetszik az ezüst, vagy szürke vagy nem tudom milyen színnek hívják. Tudja valaki, hogy ez most akkor polírozott festett vagy krómozott (azt nem hiszem)? Utólag fel lehet javítani, esetleg szerelés nélkül? Ha festett egy színkódot nagyon megköszönnék.

Üdvözlettel:
CsZoli

Milyen műsterfalad van?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #10310 Dátum: 2012.08.04 szombat, 15:49:45 »

Milyen műsterfalad van?

A 2-es, nagyobb kijelzős.
Naplózva
pongraczakos
Vendég
« Új hozzászólás #10311 Dátum: 2012.08.04 szombat, 21:26:08 »

Sziasztok!

Van valakinek nem csak fűthető, hanem hűthető ülései MK4ben? Mit lehet róla tudni? Hogyan működik ez a hűthető ülés dolog? Egyszerűen levegővel szellőzik, vagy máshogy? Esetleg lehet átalakítani csak fűthető üléseket, hűthetőre is?  Tongue
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #10312 Dátum: 2012.08.04 szombat, 21:55:43 »

Sziasztok!

Van valakinek nem csak fűthető, hanem hűthető ülései MK4ben? Mit lehet róla tudni? Hogyan működik ez a hűthető ülés dolog? Egyszerűen levegővel szellőzik, vagy máshogy? Esetleg lehet átalakítani csak fűthető üléseket, hűthetőre is?  Tongue
Van. Egy ventillátor nyomja be egyszerűen az ülésbe a levegőt. Van bőr és textil kivitelű üléseknél is. Oda nem fogsz fagyni tőle, de nyáron elég arra, hogy főjél hozzá az üléshez. Szerintem egy ülést átalakítani erre elég macerás.(lehet hogy egyszerűbb a csere ha csak nem vagy kárpitos). Van egy átmeneti és nem is drága megoldás (bár kinézetre elég TECSO hatású lesz) veszel valamelyik nagyobb helyen (TECSO, metro, auchan stb) egy szellőztethető üléshuzatot (abban is egy ventilátor van , kinézetre elég gáz de működik árban meg olyan max 5-6eFt )
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #10313 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 20:10:31 »

Sziasztok!

Van valakinek nem csak fűthető, hanem hűthető ülései MK4ben? Mit lehet róla tudni? Hogyan működik ez a hűthető ülés dolog? Egyszerűen levegővel szellőzik, vagy máshogy? Esetleg lehet átalakítani csak fűthető üléseket, hűthetőre is?  Tongue

Nekem bőr hűthető ülés most a nagy melegben sem izzadok bele az ülésbe, pont az ülés alatt van a hűtő levegő hátra vezető cső és ha odairányítod a hideget azt fúja át az ülésen, lényeg nagyon jó
Naplózva
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #10314 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 11:03:15 »

Őket ismeri valaki? http://www.nagyesnagy.com/
Naplózva
kincses
Vendég
« Új hozzászólás #10315 Dátum: 2012.08.07 kedd, 11:16:24 »

Üdvözlök Minden kedves fórumozót.
Először is szeretném megköszönni az oldal valamely adminisztrátorának, hogy engedélyezte az accountomat.

Új vagyok itt, remélem megfelelő helyet találtam a kérdésemnek, amennyiben rossz helyre tenném fel, elnézést.

Autóvásárlás előtt állok, nagyon tetszenek az új mondeo-k, tanácsot, tapasztalatokat szeretnék kérni a vásárláshoz.
Az autót leginkább városban, illetve időnként havonta pár alakalommal autópályán használnám használt modellt tervezek vásárolni 2010es évjáratokat nézegettem,
ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem:
Melyik motorral szerelt változat a legjobb választás?
Vásárlásnál mit érdemes átnézni?
Általában Milyen típushibákat tapasztaltatok?
Szervizeket illetően mennyire megbízhatók, illetve mennyire látogatjátok őket? Pl olajcsere, és tartozékai, otthon vagy inkább ezt is szerviz?
Bármiféle, tapasztalatot szívesen fogadok. Várom a válaszotokat. Köszönöm.
Üdv: Kincses
Naplózva
PlussMaci
Vendég
« Új hozzászólás #10316 Dátum: 2012.08.07 kedd, 11:21:19 »

Sziasztok, en is hasonlo cipoben jarok, mint az elozo hozzaszolo.
Jelenleg amit kineztem autot: 2009-es titanium, 2.0tdci kombi
Az autoban jelenleg 180000 km van.
Mire kell nagyon odafigyelni ekkora futasteljesitmenynel, mit kell mindenkeppen cserelni?
Koszi mindenkinek:)
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10317 Dátum: 2012.08.07 kedd, 18:04:59 »

Sziasztok,

üdvözöllek benneteket a fórumon. Én sem régóta fórumozok, de régebb óta fordozok (fiesta, mondeo MK2, MK3, Focus, MK4).

Hamarosan másoktól is kaptok majd infókat, de addig is az enyémek:
1, dieselt akkor vegyél ha sok km-t fogsz menni
2, benzines jobban megéri rövidebb távokon, persze azért egy-egy nyaralás belefér.
3, manuális váltónál figyelni kell, hogy 200eKM körül kettőstömegű csere lesz, persze itt eléggé nagy a szórás, mert igencsak vezetés függő. pl egy 180eKm-t futott autópályás nem ugyan az, mint egy 180eKm-t futott taxis.
4, diesel-ek közül szerintem a 2.0 a legjobb. Az 1.6 és a 2.2 a ford egy régebbi diesele, a 2.0, pedig egy peugeot HDI.
5, állapotot vegyél ne km-t, ha az autó szép, jól megy és egy hozzáértő is azt mondja, hogy jó vétel, akkor ne érdekeljen, hogy 180eKm-t mutat. Lehet venni 110e-il csak az vissza van tekerve
6, ezek az autók megbízhatóak, szóval ha valami nem működik, vagy rakoncátlan, akkor keress másikat

most mennem kell, de majd még írok, ha a többieknek már írtak Smiley
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10318 Dátum: 2012.08.07 kedd, 18:09:47 »

4, diesel-ek közül szerintem a 2.0 a legjobb. Az 1.6 és a 2.2 a ford egy régebbi diesele, a 2.0, pedig egy peugeot HDI.

1,6, 2,0, 2,2 pug. 1,8 az egy régi konstrukció, 8 szelepes, még valami 62 lóerővel indult. Ami semmit sem jelent, mert a pug motorok is régóta ezzel a blokkal készülnek.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
PlussMaci
Vendég
« Új hozzászólás #10319 Dátum: 2012.08.07 kedd, 18:52:54 »

Sziasztok,

üdvözöllek benneteket a fórumon. Én sem régóta fórumozok, de régebb óta fordozok (fiesta, mondeo MK2, MK3, Focus, MK4).

Hamarosan másoktól is kaptok majd infókat, de addig is az enyémek:
1, dieselt akkor vegyél ha sok km-t fogsz menni
2, benzines jobban megéri rövidebb távokon, persze azért egy-egy nyaralás belefér.
3, manuális váltónál figyelni kell, hogy 200eKM körül kettőstömegű csere lesz, persze itt eléggé nagy a szórás, mert igencsak vezetés függő. pl egy 180eKm-t futott autópályás nem ugyan az, mint egy 180eKm-t futott taxis.
4, diesel-ek közül szerintem a 2.0 a legjobb. Az 1.6 és a 2.2 a ford egy régebbi diesele, a 2.0, pedig egy peugeot HDI.
5, állapotot vegyél ne km-t, ha az autó szép, jól megy és egy hozzáértő is azt mondja, hogy jó vétel, akkor ne érdekeljen, hogy 180eKm-t mutat. Lehet venni 110e-il csak az vissza van tekerve
6, ezek az autók megbízhatóak, szóval ha valami nem működik, vagy rakoncátlan, akkor keress másikat

most mennem kell, de majd még írok, ha a többieknek már írtak Smiley

Hali, köszi, igazából, mivel egy hazautam 1000km körül van ezért gondoltam a dieselt, meg itt nem igazán találtam benzinest. Városban nem nagyon használnám maximum néha munkába menni, de az annyira rövid hogy akár oda is tolhatom:)
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10320 Dátum: 2012.08.07 kedd, 22:12:00 »

1,6, 2,0, 2,2 pug. 1,8 az egy régi konstrukció, 8 szelepes, még valami 62 lóerővel indult. Ami semmit sem jelent, mert a pug motorok is régóta ezzel a blokkal készülnek.

tudtommal a dieselek közül a 2.0 az, amelyikbe a HDI került, az 1.8 és az 2.2 még az előző ford konstrukció. Nem a benzinesekről beszéltem. A benzinesből nekem 1.8 volt, az tökéletesen működött, de szerintem gyenge volt a kasznihoz. A 2.0-ás benyások kevesebbet ettek mint az 1.8-asok.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10321 Dátum: 2012.08.07 kedd, 22:33:46 »

tudtommal a dieselek közül a 2.0 az, amelyikbe a HDI került, az 1.8 és az 2.2 még az előző ford konstrukció. Nem a benzinesekről beszéltem. A benzinesből nekem 1.8 volt, az tökéletesen működött, de szerintem gyenge volt a kasznihoz. A 2.0-ás benyások kevesebbet ettek mint az 1.8-asok.

Jól írtam. A 2,2 is hdi (nézd meg a köbcentit, hasonlítsd a puggal/mkIII 2,2-vel). A dízelből csak az 1,8-as a ford.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10322 Dátum: 2012.08.08 szerda, 00:27:35 »

Jól írtam. A 2,2 is hdi (nézd meg a köbcentit, hasonlítsd a puggal/mkIII 2,2-vel). A dízelből csak az 1,8-as a ford.

valamelyik teszten olvastam, hogy a 2.2-es is a régi típus. ha nem, az csak jó.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10323 Dátum: 2012.08.08 szerda, 09:13:26 »

valamelyik teszten olvastam, hogy a 2.2-es is a régi típus. ha nem, az csak jó.

Írnak mindenfélét... amúgy a II-as 2,2-es blokkja sokkal újabb fejlesztés, mint a hdi. Mert az valójában majdnem ugyanaz, mint a 2,0, ami meg kb 2000-ben jelent meg (tddi).
A pug 2,2-es is bazi régi, öntöttvas blokk. 
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #10324 Dátum: 2012.08.08 szerda, 10:01:08 »

Írnak mindenfélét... amúgy a II-as 2,2-es blokkja sokkal újabb fejlesztés, mint a hdi. Mert az valójában majdnem ugyanaz, mint a 2,0, ami meg kb 2000-ben jelent meg (tddi).
A pug 2,2-es is bazi régi, öntöttvas blokk. 
Ez a wikipedia oldal nem helytálló?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10325 Dátum: 2012.08.08 szerda, 10:55:52 »

Ez a wikipedia oldal nem helytálló?

Dehogynem...
TDCi 16v    ZSD ("Puma")    2.0 L (1998 cc) 2.2 L (2198 cc) Ford Mondeo

HDi/TDCi    PSA DW    2.2 L (2179 cc)     Mk IV Mondeo

A 3-asban a 2198 köbcentis van, a 4-esben meg a 2179. Tehát nem a puma motor.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #10326 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 11:00:51 »


4, diesel-ek közül szerintem a 2.0 a legjobb.
Miért, mert neked ez felel meg? Akinek 1,6 TDCi-je van az szánakozni fog a 2.0  magas fogyasztásán akinek meg 2,2-es az meg a teljesítményén. Azt nézze mindenki, hogy neki milyen célra kell.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10327 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 14:05:14 »

Miért, mert neked ez felel meg? Akinek 1,6 TDCi-je van az szánakozni fog a 2.0  magas fogyasztásán akinek meg 2,2-es az meg a teljesítményén. Azt nézze mindenki, hogy neki milyen célra kell.

nem, ezek szerint félreértettél. Ezt még az alapján írtam, hogy úgy tudtam a 2.2-es még a régi motor. Angel aztán korrigálta a dolgot.

Amúgy én azért vettem a 2.0-ást mert nekem ez felel meg a legjobban -> nekem ez a legjobb. De ez egy szubjektív vélemény.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.09 csütörtök, 16:15:58 írta kotta_cs » Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10328 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 15:53:37 »

nem, ezek szerint félreértettél. Ezt még az alapján írtam, hogy úgy tudtam a 2.2-es még a régi motor. Angel aztán korrigálta a dolgot.

Amúgy én azért vettem a 2.2-est mert nekem ez felel meg a legjobban -> nekem ez a legjobb. De ez egy szubjektív vélemény.

2.2-es?? beka3

A tesztek alapján a legideálisabb a 2.0 tdci. Bár a faceliftben teljesen új a 2.2 tdci.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #10329 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 16:00:16 »

2.2-es?? beka3

A tesztek alapján a legideálisabb a 2.0 tdci. Bár a faceliftben teljesen új a 2.2 tdci.
Milyen milyen tesztek alapján? Amit a fogorvosok házitündér egyesülete ajánl? nyes Az össze autós firkász bekaphatja a szubjektiv baromságaikkal együtt amik általában abból a bölcsességből indulnak ki hogy 1 vagy 2 potya melegszendviccsel többet kaptak-e a nyúzásra kölcsönkapott autó mellé .....
Azt nézze mindenki hogy neki mire kell az autó.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #10330 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 16:02:22 »

Amúgy én azért vettem a 2.2-est mert nekem ez felel meg a legjobban -> nekem ez a legjobb. De ez egy szubjektív vélemény.
Tehát akkor maradhatunk annyiban hogy neked a 2.0 a legjobb , másnak meg más a legjobb. Akkor végül is csak van sok legjobb.....
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10331 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 16:17:18 »

Tehát akkor maradhatunk annyiban hogy neked a 2.0 a legjobb , másnak meg más a legjobb. Akkor végül is csak van sok legjobb.....

Ez így van. Bár tervezem, hogy (majd ha egyszer lesz rá lóvé), akkor kikölcsönzök egy 2.2-est és utána nyilatkozom. Addig nem nagyon van miről. Egy kör a ház körül nem éppen teszt.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #10332 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 21:36:38 »

2.2-es?? beka3

A tesztek alapján a legideálisabb a 2.0 tdci. Bár a faceliftben teljesen új a 2.2 tdci.

A 175lovas 2,2-es köpködték, hogy nem harmonikus a teljesítményleadása.
Én meg pont ezért imádom. Ha kell normálisan megyek vele, ha meg elgurítom a gyógyszerem, abban is partner az autó.
Mondjuk azt vettem észre, hogy nekem igencsak be kell mindig kapcsolnom a tempomatot, hogy "normálisan" közlekedjek. Ha nem nyomom be, úgy megy az autó, mint a nagyapám egyik legjobb lova: ha volt előtte egy másik szekér, a ló mindig meg akarta előzni; nem szerette ha vannak előtte. Smiley
Múltkor a feleségem Mondival ment fel bp-re, mondtam neki, hogy lakott területen figyeljen ha felkapcsolja 4.-ig -> ő tud vezetni Smiley -> egyébként ez így is van.
Mikor hazajött mondta, hogy tényleg ésszel kell lenni vele, mert 4. meg egy kis gáz, hogy legyen fordulat és mindjárt 30-45E Ft-tal megy. Cheesy
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #10333 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 21:36:57 »

Urak,
egy kis közvéleménykutatás:
Eddig kinek mennyi volt a legtöbb üzemanyag, amit beletankolt az elvileg 70 literes tankba?
Mert azt vettem észre, hogy minél olcsóbb kúton tankolok, annál több liter a teletank.
Pl Ugyanabban az üa-ár időszakban

Tbánya Agip 440Ft 69,5l
Bp Fiumei ÖMV 415Ft 71l
Bp Barossu Shell 412Ft 72,5l

s ezek első kattanások!!!
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #10334 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 21:37:18 »

Az újaknak javaslom, hogy olvassanak vissza kb 10-20 oldalt (ez még nem sok), s megkapnak minden kérdést a válaszaikra az autóvásárláshoz.
Mi régiek, nem akarjuk 10x leírni ugyanazt.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
power_ford
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #10335 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 22:35:33 »

Sziasztok!

Van valakinek nem csak fűthető, hanem hűthető ülései MK4ben? Mit lehet róla tudni? Hogyan működik ez a hűthető ülés dolog? Egyszerűen levegővel szellőzik, vagy máshogy? Esetleg lehet átalakítani csak fűthető üléseket, hűthetőre is?  Tongue

kis ventilatorok vannak benne. lehet de egy csomo dolgot kell bevasarolni az uleshez, illetve a kapcsolo is mas.
Naplózva

MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 140(170) LE Fekete párduc
power_ford
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #10336 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 22:46:18 »

Sziasztok!

Új tag vagyok itt a fórumon, illetve a mondeosok körében. Ez az első "igazi" autóm. Két hónapja vásároltam, 3 éves 2.0 TDCi 103 kw, Trend felszereltség (némi plusz extrával). Németországból behozott, tehát futott rendesen, de a karosszéria törésmentes, nagyon szép állapotú, motorikusan érzésre teljesen rendben van. Az elektronikával azért küzdök rendesen.
Kezdődik ott, hogy a beépített Blaupunkt NX fejegység mindeddig megoldhatatlannak tűnő problémával küzd. (talán ezért is volt kissé ár alatt) A navi egyáltalán nem működik, a menüben bár minden funkció elérhető bizonyos beállításokat nem jegyez meg, és ha gondol egyet szépen kikapcsol, miközben a zene továbbra is szól. (mint egy pihenő funkció)  wow1
A másik gond a tempomat. Mint ahogy többen is írtátok hol működik, hol nem.
Gondoltam majd olcsón megúszom, elvittem nem szakszervízbe. Fejegység szétszed, kiméreget, minden rendben. Mondja emberünk, hogy sw hiba lesz. Nem úsztam meg Fordékat. Ford Hoványnál bejelentkezés, megérkezés, 3 óra várakozás után azt mondja a szaki: ő még ilyet soha nem is látott, nem tudja mi a gond, de AZ AUTÓ NEM KOMMUNIKÁL A FEJEGYSÉGGEL! Konkrétan nem tudják mi a baj, hagyjam ott 2-3 napra, majd kísérletezgetnek!  Huh?  Szóval sw frissítés ugrott, persze nem hagytam ott. Nagy nehezen találtam egy szakit, elég értelmesnek tűnik. Tesztelés, hibakód olvasás után azt mondja: a fejegységnek nincs baja, csak a navi antenna és a kormány gombsorok dobnak hibát folyamatosan. Eddig itt tart a dolog, kedden egy napos tesztelgetés javítás lesz.
Valaki találkozott- e már ilyen hibajelenséggel? Mert eddig 3 ember 3 félét mondott. A legutóbbi volt a legmeggyőzőbb, bár számomra elég vad a teória. Létezhet az, hogy a kormánygombsor hiba és/vagy a navigáció hiba ennyire bezavar az egész fejegységnek? És a kormányon lévő vezérlő modul (?) csere megold mindent?

A másik dolog amiben segítségeteket szeretném kérni talán kissé furán hangzik, bocsánat ha hülyeséget kérdezek. Az autón van tetősín, persze fekete (de legalább van). Nekem viszont sokan jobban tetszik az ezüst, vagy szürke vagy nem tudom milyen színnek hívják. Tudja valaki, hogy ez most akkor polírozott festett vagy krómozott (azt nem hiszem)? Utólag fel lehet javítani, esetleg szerelés nélkül? Ha festett egy színkódot nagyon megköszönnék.

Üdvözlettel:
CsZoli

Hogy nincs navi? Nem talal muholdakat? Akkor valoszinu *** a GPS antenna (talp). Ki kene probalni egy masik antennaval. Meg frissitenem a fejegyseget. De attol hogy nem jo az antenna a keszulek nem csinal hulyesegeket. A gombokra nem tudom.
A tetosint le lehetne cserelni de nem biztos hogy erdemes, le kell bontani a tetokarpitot ami utana soha nem lesz mar jo. Nekem is fekete van es jobban tetszik az ezust de nincs egyszeru megoldas a cserere.
Naplózva

MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 140(170) LE Fekete párduc
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10337 Dátum: 2012.08.10 péntek, 10:29:22 »

Az újaknak javaslom, hogy olvassanak vissza kb 10-20 oldalt (ez még nem sok), s megkapnak minden kérdést a válaszaikra az autóvásárláshoz.
Mi régiek, nem akarjuk 10x leírni ugyanazt.


lehet, hogy össze kellene gyűjteni és kirakni egy doksiba. Szerintem nagy segítség lenne mindenkinek.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10338 Dátum: 2012.08.10 péntek, 10:55:47 »

lehet, hogy össze kellene gyűjteni és kirakni egy doksiba. Szerintem nagy segítség lenne mindenkinek.

Jól gondolod. Gyűjtsd össze, szólj a Tommernak (Alf), az meg jól felteszi. És lehet folyamatosan bővítgetni is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10339 Dátum: 2012.08.10 péntek, 11:02:38 »

Jól gondolod. Gyűjtsd össze, szólj a Tommernak (Alf), az meg jól felteszi. És lehet folyamatosan bővítgetni is.

Smiley  angel

oksa
Naplózva
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #10340 Dátum: 2012.08.10 péntek, 17:10:19 »

Urak,
egy kis közvéleménykutatás:
Eddig kinek mennyi volt a legtöbb üzemanyag, amit beletankolt az elvileg 70 literes tankba?
Mert azt vettem észre, hogy minél olcsóbb kúton tankolok, annál több liter a teletank.
Pl Ugyanabban az üa-ár időszakban

Tbánya Agip 440Ft 69,5l
Bp Fiumei ÖMV 415Ft 71l
Bp Barossu Shell 412Ft 72,5l

s ezek első kattanások!!!

Én vidékről tudok tapasztalot. Teljesen névtelen (ill. már nem emlékszem) kúton Akasztón 69,8 liter és jól "megtaposva". Majd kb. 2 tankolással később Kecskemét, Agip kút, 70,8 liter első kattanásig. Ja, első esetnél 1080 km nél állt km számláló és már kétszer jelzett 0-ás megtehető távot, másodiknál 1030 km és 20 km megtehető táv. Árakra nem emlékszem, de közel azonos. Nem állítom hogy csalnak, de több mint gyanús! Roll Eyes
Naplózva
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #10341 Dátum: 2012.08.10 péntek, 17:20:42 »

Hogy nincs navi? Nem talal muholdakat? Akkor valoszinu *** a GPS antenna (talp). Ki kene probalni egy masik antennaval. Meg frissitenem a fejegyseget. De attol hogy nem jo az antenna a keszulek nem csinal hulyesegeket. A gombokra nem tudom.
A tetosint le lehetne cserelni de nem biztos hogy erdemes, le kell bontani a tetokarpitot ami utana soha nem lesz mar jo. Nekem is fekete van es jobban tetszik az ezust de nincs egyszeru megoldas a cserere.

Köszönöm a választ! Navi úgy nincs ahogy írod, nem talál műholdat. Fordéknál azt mondták legutóbb, hogy kimérik az antennát. Nem tudom, hogy megtörtént-e, de nem szóltak róla, csak sopánkodtak, hogy nem tudják megcsinálni a fejegységet, mert nem kommunikál az autóval. A másik szaki, meg ezt nem értette, de már én is kezdek belezavarodni.  Huh? El kellene vinnem egy napra hozzá, de vagy sofőröm nincs, vagy csere autóm. De nem adom föl!
Tetősínnél arra gondoltam, hogy ott helyben kimaszkolni, lefújni (ha festett). De ennek még nem járta utána. Nagyon gány munkát se akarok. Akkor inkább marad így.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10342 Dátum: 2012.08.10 péntek, 17:46:26 »

Köszönöm a választ! Navi úgy nincs ahogy írod, nem talál műholdat. Fordéknál azt mondták legutóbb, hogy kimérik az antennát. Nem tudom, hogy megtörtént-e, de nem szóltak róla, csak sopánkodtak, hogy nem tudják megcsinálni a fejegységet, mert nem kommunikál az autóval. A másik szaki, meg ezt nem értette, de már én is kezdek belezavarodni.  Huh? El kellene vinnem egy napra hozzá, de vagy sofőröm nincs, vagy csere autóm. De nem adom föl!
Tetősínnél arra gondoltam, hogy ott helyben kimaszkolni, lefújni (ha festett). De ennek még nem járta utána. Nagyon gány munkát se akarok. Akkor inkább marad így.

esetleg tetősint fóliáztasd le aluszínűre
Naplózva
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #10343 Dátum: 2012.08.10 péntek, 21:12:42 »

Nem tudjátok véletlenül, hogy mekkora a IV-es Mondeo gyári fényezés vastagsága?
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10344 Dátum: 2012.08.10 péntek, 21:29:00 »

Nem tudjátok véletlenül, hogy mekkora a IV-es Mondeo gyári fényezés vastagsága?
szerintem 120 micron körül.  Az a lényeg egyformát mutasson a mérő mindenhol.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #10345 Dátum: 2012.08.10 péntek, 21:32:44 »

szerintem 120 micron körül.  Az a lényeg egyformát mutasson a mérő mindenhol.

Hmm, ez érdekes. Nekem minden elemen mást mértek, 190-től 240-ig. Ez lehetséges? Ez Ford márka szervizben volt, és azt mondták, ez a normális, nem volt törött az autó. Most akkor mi a szitu?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10346 Dátum: 2012.08.11 szombat, 10:18:40 »

Hmm, ez érdekes. Nekem minden elemen mást mértek, 190-től 240-ig. Ez lehetséges? Ez Ford márka szervizben volt, és azt mondták, ez a normális, nem volt törött az autó. Most akkor mi a szitu?

Nekem és fater mindeóján is ilyesmi értékek voltak...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10347 Dátum: 2012.08.11 szombat, 10:24:28 »

Nekem és fater mindeóján is ilyesmi értékek voltak...
nekem egy fényező barátom azt mondta,hogy a gyári 70-kb 250mikronig oké.Ha fújták,úgy is jelentős eltérések mérhetőek.Akkor már 3-400mikron is előferdül,pláne ha szórógittet is nyomnak rá.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #10348 Dátum: 2012.08.11 szombat, 10:33:53 »

esetleg tetősint fóliáztasd le aluszínűre

Ugy is az a legolcsobb: alufolia!   Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #10349 Dátum: 2012.08.11 szombat, 10:41:24 »

nekem egy fényező barátom azt mondta,hogy a gyári 70-kb 250mikronig oké.Ha fújták,úgy is jelentős eltérések mérhetőek.Akkor már 3-400mikron is előferdül,pláne ha szórógittet is nyomnak rá.
Nemrég mérték végig az autóm casco miatt. Mindenhol 160 és 190 mikron között volt a vastagság. Mondom az embernek: akkor legalább tudom, hogy nem volt törött, de letörte a lelkesedésem, mert azt mondta, manapság már egy jó fényező figyel a rétegvastagságra is, és simán megcsinálják gyárira.  Roll Eyes
Naplózva
Oldalak: 1 ... 200 201 202 203 204 205 206 [207] 208 209 210 211 212 213 214 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.104 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.