Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:23:35 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 ... 110   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Facelift modellek  (Megtekintve 1739444 alkalommal)
0 Felhasználó és 134 vendég van a témában
laller
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


E-mail
« Új hozzászólás #3400 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 09:08:02 »

Igazából nem vagyok egy nagy tekintély, de ha jól tudom nem giroszkop van a kocsiban, hanem a hátsó tengelyen egy terhelés érzékelő.
Tehát nem erdekli hogy ferdén áll a kocsi.
Csak az hogy hányan ülnek benne, vagyis hogy mennyire van terhelve.
Próba: ráálsz egy falra  és valakit vagy valakiket megkérsz hogy üljenek a csomiba, ha nem állit utánna gázvan.
Naplózva

2011.TDCI 163Le titanium s kombi, Powershift, panther black,minden földi jóóó /csepel sziget/
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3401 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 10:35:07 »

Igazából nem vagyok egy nagy tekintély, de ha jól tudom nem giroszkop van a kocsiban, hanem a hátsó tengelyen egy terhelés érzékelő.
Tehát nem erdekli hogy ferdén áll a kocsi.
Csak az hogy hányan ülnek benne, vagyis hogy mennyire van terhelve.
Próba: ráálsz egy falra  és valakit vagy valakiket megkérsz hogy üljenek a csomiba, ha nem állit utánna gázvan.
Ha ráállsz a járdára az első kerékkel, nemcsak ferdén fog állni, hanem az egyig eleje mindenképpen magasabb lesz, és ezt ő érzékeli.
Persze hogy nem g.szkóppal nézi, hanem szerintem mind a 4 keréknél van érzékelő.
De ezt azért javasoltam, mert egyszer amikor így felálltam, állított. Szóval működik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #3402 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 10:54:09 »

Igazából nem vagyok egy nagy tekintély, de ha jól tudom nem giroszkop van a kocsiban, hanem a hátsó tengelyen egy terhelés érzékelő.
Tehát nem erdekli hogy ferdén áll a kocsi.
Csak az hogy hányan ülnek benne, vagyis hogy mennyire van terhelve.
Próba: ráálsz egy falra  és valakit vagy valakiket megkérsz hogy üljenek a csomiba, ha nem állit utánna gázvan.
Ha ráállsz a járdára az első kerékkel, nemcsak ferdén fog állni, hanem az egyig eleje mindenképpen magasabb lesz, és ezt ő érzékeli.
Persze hogy nem g.szkóppal nézi, hanem szerintem mind a 4 keréknél van érzékelő.
De ezt azért javasoltam, mert egyszer amikor így felálltam, állított. Szóval működik.
Az első és a hátsó tengelyen, ha jól emlékszem akkor a bal oldalon vannak és a lengőkar helyzetét figyeli a kocsiszekrényhez képest!
És elég egy kerék is!
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #3403 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 11:07:06 »

Ma reggel felfedeztem, hogyha nem kapcsolom be a fűtést (tehát off-ra nyomom), akkor a motor 10x gyorsabban bemelegszik mint egyébként. Frankón 2km után már közel üzemmeleg volt a motor. Aztán rátoltam a fűtést mire picit visszaesett a vízhőfok, de nem nagyon (aztán visszamelegedett). Ez jó módszer, mert ekkor már pillanatok alatt felfűtötte a kocsit.
Normál esetben kb. 10km-t kell mennem, hogy kezdjen normális meleg levegőt fújni és majdnem 15km mire a teljesen üzemmeleg lesz e motor.
A jelenség maga persze nem meglepő, de a mértéke igen. Nem gondoltam volna, hogy ennyi hőt elvon a fűtés.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3404 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 11:11:02 »

Ma reggel felfedeztem, hogyha nem kapcsolom be a fűtést (tehát off-ra nyomom), akkor a motor 10x gyorsabban bemelegszik mint egyébként. Frankón 2km után már közel üzemmeleg volt a motor. Aztán rátoltam a fűtést mire picit visszaesett a vízhőfok, de nem nagyon (aztán visszamelegedett). Ez jó módszer, mert ekkor már pillanatok alatt felfűtötte a kocsit.
Normál esetben kb. 10km-t kell mennem, hogy kezdjen normális meleg levegőt fújni és majdnem 15km mire a teljesen üzemmeleg lesz e motor.
A jelenség maga persze nem meglepő, de a mértéke igen. Nem gondoltam volna, hogy ennyi hőt elvon a fűtés.

Van egy vicc. Ketten mennek az erdőben, az egyik egy irdatlan nagy póznát visz. A másik megkérdi, minek az. Aszongya, a medvék miatt.
Ezzel akarod agyoncsapni? Nem, elkezdek futni, amikor már majdnem utolért, eldobom, és gyorsabban tudok szaladni.
(Még egy másik, hogy Kádár és Hruscsov, vagy ki... a Kádár sportcipőben. Ezzel akarod lehagyni a medvét? Nem, csak téged...)

Szerintem ha így, ha úgy csinálod, a végeredmény ua. Nem lesz így előbb meleg utastered.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #3405 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 11:18:54 »

Viszont az elején nem tolja rám ezerrel a hideg levegőt. Nálam nem párásodik az ablak, mert mélygarázsból indulok ezért nincs szükségem arra a hideg szélviharra amit az automata kavar nekem.
Békésen ücsörgök a hideg kocsiban a meleg (fűtött) ülésben 4-5 percig, majd betolom a fűtést és a szélvihar rögtön meleg levegőt kavar. Meg tudok bolondulni az ezerrel rám fújt jéghideg levegőtől, szóval az első 5 perces vacogást hagyom ki Smiley
Naplózva
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #3406 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 11:21:03 »

Viszont az elején nem tolja rám ezerrel a hideg levegőt. Nálam nem párásodik az ablak, mert mélygarázsból indulok ezért nincs szükségem arra a hideg szélviharra amit az automata kavar nekem.
Békésen ücsörgök a hideg kocsiban a meleg (fűtött) ülésben 4-5 percig, majd betolom a fűtést és a szélvihar rögtön meleg levegőt kavar. Meg tudok bolondulni az ezerrel rám fújt jéghideg levegőtől, szóval az első 5 perces vacogást hagyom ki Smiley
Érdekes, nálam ha nem meleg a levegő szinte nem is fúj semmit.  wow1
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #3407 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 11:23:55 »

Érdekes, nálam ha nem meleg a levegő szinte nem is fúj semmit.  wow1

Furi, nálam szélvihar van. Nem maximumra tolja a ventillátort, de majdnem. És amikor már kezd bemelegedni a motor, akkor szépen kezd visszavenni a venti erejéből. Automata, ECO mód és 20 fokra állítva.

Ez egyébként jó, ha utcán állok és párásodik a kocsi elindulás után. Csak ez ritkán van.
Naplózva
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #3408 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 11:28:57 »

Érdekes, nálam ha nem meleg a levegő szinte nem is fúj semmit.  wow1

Furi, nálam szélvihar van. Nem maximumra tolja a ventillátort, de majdnem. És amikor már kezd bemelegedni a motor, akkor szépen kezd visszavenni a venti erejéből. Automata, ECO mód és 20 fokra állítva.

Ez egyébként jó, ha utcán állok és párásodik a kocsi elindulás után. Csak ez ritkán van.

Én a max ablakmelegítő gombot szoktam bekapcsolni, akkor 7-esen megy a venti, klíma és másfél perc múlva meleg levegőt fúj. Ezt honnan veszi? Minden melegvízet elvon a motortól, vagy mitől ilyen gyors? Esetleg van vmi fűtőszál a rendszerben?
Naplózva
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #3409 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 11:31:27 »

Érdekes, nálam ha nem meleg a levegő szinte nem is fúj semmit.  wow1

Furi, nálam szélvihar van. Nem maximumra tolja a ventillátort, de majdnem. És amikor már kezd bemelegedni a motor, akkor szépen kezd visszavenni a venti erejéből. Automata, ECO mód és 20 fokra állítva.

Ez egyébként jó, ha utcán állok és párásodik a kocsi elindulás után. Csak ez ritkán van.

 fejvakaras
Auto, Eco, igaz nálam 24 fok
A tiedben nagy navi van?
Naplózva
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #3410 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 11:35:23 »

Én a max ablakmelegítő gombot szoktam bekapcsolni, akkor 7-esen megy a venti, klíma és másfél perc múlva meleg levegőt fúj. Ezt honnan veszi? Minden melegvízet elvon a motortól, vagy mitől ilyen gyors? Esetleg van vmi fűtőszál a rendszerben?
Hát abban a szerkezetben nagy okosság lehet, tényleg jól müxik!   eljen
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3411 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 11:40:41 »

Nálam manuálisra van állítva. Azaz 21 fok, és 2-es venti fokozat. Csak nyáron a klímánál szoktam a vetit autora rakni.
Én meg fűtött garázsból indulok, és mire lehűlne kinn az autó, fel is melegedett a motor.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
szendre
Vendég
« Új hozzászólás #3412 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 12:25:04 »

Én a max ablakmelegítő gombot szoktam bekapcsolni, akkor 7-esen megy a venti, klíma és másfél perc múlva meleg levegőt fúj. Ezt honnan veszi? Minden melegvízet elvon a motortól, vagy mitől ilyen gyors? Esetleg van vmi fűtőszál a rendszerben?
Hát abban a szerkezetben nagy okosság lehet, tényleg jól müxik!   eljen

Az én kis TDDI-m manuális klímával, -5 fokban is indulás után kb. 2-4 perc elteltével (nem álló helyzetben melegítve hanem rendesen közlekedve) is már meleg levegőt fúj. Elégedett vagyok vele és áldom azt a tervezőt aki a szélvédőfűtést kitalálta ebben az ónos esős trágyában. worship
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3413 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 13:00:17 »

hanem a hátsó tengelyen egy terhelés érzékelő.

A küszöbbe van a dőlés érzékelője.

Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #3414 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 13:01:25 »

Én a max ablakmelegítő gombot szoktam bekapcsolni, akkor 7-esen megy a venti, klíma és másfél perc múlva meleg levegőt fúj. Ezt honnan veszi? Minden melegvízet elvon a motortól, vagy mitől ilyen gyors? Esetleg van vmi fűtőszál a rendszerben?
Hát abban a szerkezetben nagy okosság lehet, tényleg jól müxik!   eljen

Az én kis TDDI-m manuális klímával, -5 fokban is indulás után kb. 2-4 perc elteltével (nem álló helyzetben melegítve hanem rendesen közlekedve) is már meleg levegőt fúj. Elégedett vagyok vele és áldom azt a tervezőt aki a szélvédőfűtést kitalálta ebben az ónos esős trágyában. worship
A szélvédőfűtés tényleg álom!
Míg nem volt addig nem hiányzott (vakargattam), de most hogy van tutira olyan lesz a köv. gépem amibe lesz! (MK4)
Naplózva
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3415 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 13:03:29 »

hanem a hátsó tengelyen egy terhelés érzékelő.

A küszöbbe van a dőlés érzékelője.



A küszöbben?Huh? Hol? Melyik oldalon?
Naplózva
homer
Vendég
« Új hozzászólás #3416 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 14:46:17 »

december vegefele lattam vacott a nagymezo utcanal egy iii-as mondeot a cukraszdanal mondeo.hu felirattal a hatso szelvedon. sajnos a rendszamat nem neztem meg, de biztos topiktag. Smiley
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3417 Dátum: 2008.01.10 csütörtök, 16:09:27 »

A küszöbben?Huh? Hol? Melyik oldalon?

Passz, TIS CD!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3418 Dátum: 2008.01.14 hétfő, 10:53:14 »

Én is erre gondoltam elsőre, de inkább megkérdeztem Tőletek. A MAF tisztításról a filmet már letöltöttem. Milyen tisztító sprayt használjak hozzá és hol lehet venni ilyet Győr-Tata-Tatabánya körzetben?

Carbclean, vagy féktisztító. Autósbolt. És bocsi, de Ghia (aláírás).

Hétvégén beszereztem a Carbcleant és megcsináltam a MAF tisztítását, azóta fordulatszám ingadozást nem tapasztaltam, pedig mentem vele vagy 300 km-t a hétvégén. Most a computer 5,1-es átlagfogyit mutat. Angel, köszönöm szépen a segítséget.  worship
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3419 Dátum: 2008.01.14 hétfő, 11:15:29 »

Milyen márkájú fékbetétet érdemes venni a Mondihoz és honnan? Tapasztalatokat kérnék. nyes
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
ms02
Vendég
« Új hozzászólás #3420 Dátum: 2008.01.14 hétfő, 11:17:55 »

Milyen márkájú fékbetétet érdemes venni a Mondihoz és honnan? Tapasztalatokat kérnék. nyes

Gyárit, wyctortól a nagyautós topicból.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #3421 Dátum: 2008.01.14 hétfő, 11:26:47 »

Milyen márkájú fékbetétet érdemes venni a Mondihoz és honnan? Tapasztalatokat kérnék. nyes

nemsokára nálam is aktuális a hátsók cseréje, de én ezzel nem szeretek variálni azaz egybe csinálom első - hátsó féket.
gyári cromaxból Első: 13655 ; Hátsó: évjáratfüggő de ebből is inkább a gyárit.
esetleg wyctortól érdemes ajánlatot kérni, hátha (esélyes) tud jobb áron. nagyautó topicban rákérdezhetsz Smiley
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3422 Dátum: 2008.01.14 hétfő, 13:55:58 »

Megvolt a 100e km-es szervizem. Kemény 40e Ft-ból megvolt az akció, mindennel együtt. Smiley
A gázpedál beragadás is meg lett oldva, nem bowden gond volt, hanem a pillangó szelep volt koszos.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3423 Dátum: 2008.01.14 hétfő, 14:35:50 »

Megvolt a 100e km-es szervizem. Kemény 40e Ft-ból megvolt az akció, mindennel együtt. Smiley
A gázpedál beragadás is meg lett oldva, nem bowden gond volt, hanem a pillangó szelep volt koszos.
Kiváncsi vagyok, mennyi lesz a 120eKm-es nálam.  Huh?

Ha első tárcsa+fékbetét csere lesz, kell-e a hátsó garnitúrát is cserélni (tárcsa+betét)?
A hátsó tárcsák még nem vállasak (viszont a múl hétvégi ónos esős autózás után odarohadt a tárcsához a betét a kézifék miatt Sad ).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3424 Dátum: 2008.01.16 szerda, 08:28:37 »

És még van valakinek itt a fórumon, és mintha az is TDCi volna. Vagy tévednék?!
Nekem van TDCi-ben. Leírom sokadszor is:
1. Olyan helyre kell menni, ahol tudják, hogyan kell bekapcsolni, és nem mondanak olyan hülyeséget, hogy dízelben nem lehet.
2. Nem minden autóban kapcsolható be, nem tudni mi az oka.
3. A XI. ker Ivanics szerelője ért hozzá. Elérhetőség privátban.



A pillanatnyi fogyasztáskijelzés nálam sem működik. Priviben meg tudnátok küldeni az Ivanics szerelőjének elérhetőségét, illetve mennyibe kerül egy ilyen beállítás?
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #3425 Dátum: 2008.01.16 szerda, 08:41:24 »

A pillanatnyi fogyasztáskijelzés nálam sem működik. Priviben meg tudnátok küldeni az Ivanics szerelőjének elérhetőségét, illetve mennyibe kerül egy ilyen beállítás?
Email ment.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3426 Dátum: 2008.01.16 szerda, 13:14:00 »

Kiváncsi vagyok, mennyi lesz a 120eKm-es nálam.  Huh?

Ha első tárcsa+fékbetét csere lesz, kell-e a hátsó garnitúrát is cserélni (tárcsa+betét)?
A hátsó tárcsák még nem vállasak (viszont a múl hétvégi ónos esős autózás után odarohadt a tárcsához a betét a kézifék miatt Sad ).


A 120-as nálam is fék cserés lesz. Sad
A hátsók többet bírnak, most fejből meg nem mondom mikor cserések, de az etis oldalon meg tudod nézni.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #3427 Dátum: 2008.01.16 szerda, 19:17:20 »

A 120-as nálam is fék cserés lesz. Sad
A hátsók többet bírnak, most fejből meg nem mondom mikor cserések, de az etis oldalon meg tudod nézni.

nekem azt mond az etis is és a cakcervíz is amit akar. a fékem akkor lesz cserés amikor úgy döntök. van a tárcsának 1 alsó mérete amikor azonnal cserélni kell. ha én betétcsere miatt szedem szét és ettől a mérettől még 2mm-re járok akkor semán beledobom a betétet tárcsacsere nélkül. szal nálam a tolómérőm a szakértő bizottság, nem holmi internetes adatbázis, és már 1 éve cakcervízben dolgozó majnem ótóreszelő emberke. a vállat le lehet venni szépen a tárcsáról (ekkora hüjjeséget még csak cakcervízben hallottam, h amiatt tárcsacsere) szabályzás nélkül és haladhat a cucc új betéttel.
persze tudom, h könnyen pofázok én, de ez a dolog abszolút nem bonyolult.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3428 Dátum: 2008.01.17 csütörtök, 00:17:51 »

nekem azt mond az etis is és a cakcervíz is amit akar. a fékem akkor lesz cserés amikor úgy döntök. van a tárcsának 1 alsó mérete amikor azonnal cserélni kell. ha én betétcsere miatt szedem szét és ettől a mérettől még 2mm-re járok akkor semán beledobom a betétet tárcsacsere nélkül. szal nálam a tolómérőm a szakértő bizottság, nem holmi internetes adatbázis, és már 1 éve cakcervízben dolgozó majnem ótóreszelő emberke. a vállat le lehet venni szépen a tárcsáról (ekkora hüjjeséget még csak cakcervízben hallottam, h amiatt tárcsacsere) szabályzás nélkül és haladhat a cucc új betéttel.
persze tudom, h könnyen pofázok én, de ez a dolog abszolút nem bonyolult.
Ez OK, csak nekem nincs tolómérőm, ill. nem tudom mi a még elfogadható méret. ergó marad a szakszerviz. Az Etisben nincs kötelező féktárcsa csere előírás:
"Leszerelt kerekek/fékdobok mellett ellenőrizni a fékbetéteket, -tárcsákat, fékpofákat kopás szempontjából és a fékmunka-hengerek és -dobok állapotát; a gumi részegységeket sérülés szempontjából ellenőrizni"

Nekem az első tárcsának válla van, kb 2mm.  A hátsónak nincs. A kérdés azért merül föl, mert Wyctor lenne az alkatrész beszerzési forrás, így tudnom kellene, mit vegyek, azaz kell-e hátsó tárcsa.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3429 Dátum: 2008.01.17 csütörtök, 00:33:34 »

Ez OK, csak nekem nincs tolómérőm, ill. nem tudom mi a még elfogadható méret. ergó marad a szakszerviz. Az Etisben nincs kötelező féktárcsa csere előírás:
"Leszerelt kerekek/fékdobok mellett ellenőrizni a fékbetéteket, -tárcsákat, fékpofákat kopás szempontjából és a fékmunka-hengerek és -dobok állapotát; a gumi részegységeket sérülés szempontjából ellenőrizni"

Nekem az első tárcsának válla van, kb 2mm.  A hátsónak nincs. A kérdés azért merül föl, mert Wyctor lenne az alkatrész beszerzési forrás, így tudnom kellene, mit vegyek, azaz kell-e hátsó tárcsa.

Nekem 22 milliméter rémlik. De nem biztos.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #3430 Dátum: 2008.01.17 csütörtök, 11:18:46 »

van a tárcsának 1 alsó mérete amikor azonnal cserélni kell.

Mennyi ez a méret, mert nekem is aktuális lehet a csere? Jól tudja Angel, hogy 22 mm?
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #3431 Dátum: 2008.01.17 csütörtök, 11:25:22 »

Mennyi ez a méret, mert nekem is aktuális lehet a csere? Jól tudja Angel, hogy 22 mm?

hűtöttnél akörül szokott lenni 22 - 23mm nem hűtöttnél pedig 9mm. ezek átlagok, és a gyár meghatározhatja másképp, főleg hűtöttné, mert nem mindegy a hűtőbordák szélessége.
kapok a 7en 1 autodata dvd lemezt + 1 magyar TIS-t abból már okosabban lehet válogatni a gyári adatokat Smiley
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #3432 Dátum: 2008.01.17 csütörtök, 11:34:24 »


hűtöttnél akörül szokott lenni 22 - 23mm nem hűtöttnél pedig 9mm. ezek átlagok, és a gyár meghatározhatja másképp, főleg hűtöttné, mert nem mindegy a hűtőbordák szélessége.
kapok a 7en 1 autodata dvd lemezt + 1 magyar TIS-t abból már okosabban lehet válogatni a gyári adatokat Smiley

Akkor, ha lesz pontos adat, tedd már meg légyszi, hogy beírod ide!  worship
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3433 Dátum: 2008.01.17 csütörtök, 13:13:03 »

nekem azt mond az etis is és a cakcervíz is amit akar. a fékem akkor lesz cserés amikor úgy döntök. van a tárcsának 1 alsó mérete amikor azonnal cserélni kell. ha én betétcsere miatt szedem szét és ettől a mérettől még 2mm-re járok akkor semán beledobom a betétet tárcsacsere nélkül. szal nálam a tolómérőm a szakértő bizottság, nem holmi internetes adatbázis, és már 1 éve cakcervízben dolgozó majnem ótóreszelő emberke. a vállat le lehet venni szépen a tárcsáról (ekkora hüjjeséget még csak cakcervízben hallottam, h amiatt tárcsacsere) szabályzás nélkül és haladhat a cucc új betéttel.
persze tudom, h könnyen pofázok én, de ez a dolog abszolút nem bonyolult.

Igazából mintha az etis is csak a szemrevételezést írná elő, de tényleg nem tudom.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3434 Dátum: 2008.01.17 csütörtök, 13:51:35 »

MKIII 2002.05

Elso fek:

Féktárcsaátmérő 300 mm
Új féktárcsa névleges vastagsága 24 mm
Kopott féktárcsa selejtezési vastagsága * 22.0mm
Legnagyobb féktárcsavastagság-eltérés 0.015
Kopott fékbetét selejtezési vastagsága * 1,5

Hatso fek:

Féktárcsaátmérő 280 mm
Új féktárcsa névleges vastagsága 12mm
Kopott féktárcsa selejtezési vastagsága * 10.2mm
Legnagyobb féktárcsa-vastagság eltérés 0.015mm
Kopott fékbetét selejtezési vastagsága * 1.5mm

* A selejtezési vastagság elérésekor új féktárcsát/fékbetétet beszerelni.
Naplózva

blah blah blah
anakin
Vendég
« Új hozzászólás #3435 Dátum: 2008.01.17 csütörtök, 20:45:52 »

üdv: azt szeretném megkérdezni hogy szerintetek a pcsucson lévö (ejdr) számnak van-e valami jelentösége? ami benne van (ejdr00504z) amit hoztak (ejdr401z).be lehet tenni vagy hozassak másikat??
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3436 Dátum: 2008.01.17 csütörtök, 23:05:02 »

üdv: azt szeretném megkérdezni hogy szerintetek a pcsucson lévö (ejdr) számnak van-e valami jelentösége? ami benne van (ejdr00504z) amit hoztak (ejdr401z).be lehet tenni vagy hozassak másikat??
Ez egy kalibrációs szám. Ebbe van belekódolva, milyen gyorsan/hogyan nyit/zár a csúcs. Majd ezt kell beírnia a szervízben a szgépnek.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #3437 Dátum: 2008.01.22 kedd, 18:59:50 »

Ja, régebben volt szó róla, hogy a gyári xenonos autók "inicializának" a lámpa felkapcsolásakor.
No megnéztem az enyémen. Volt dolgom a szerelőnél és ott nézegettük. Hát az égvilágon semmit sem láttunk. Picit mintha zizzent volna a lámpa, de akárhogy néztük nem láttunk semmi mozgást.
Közben a kocsi alatt fekve megjegyezte a szerelőm, hogy látja a menetstabilizáló rendszer érzékelőit az első és a hátsó futóművön is. De mivel az én autómba nincs ilyen, ezért valószínűleg az lehet a xenon érzékelője inkább.

Aztán, lent a mélygarázsban pakolásztam az akksit a motoromba hogy a szép időben guruljak egy picit, de sötét volt. Felkapcsoltam a fordban a lámpát és visszaslattyogtam szerelni. Aztán hallom, hogy "zzzzzzzzzz" szünet "zzzzzzzzzz". Na ez érdekes! Lekapcsoltam a lámpát, levettem a gyújtást. Majd rá a gyújtást, rá a lámpát. Várok 10 másodpercet és "zzzzzzzzzz" (lámpa le mozdul) - szünet - "zzzzzzzzz" (lámpa vissza jön). Szóval mégis csak szintez a piszok! Hogy a szerelőnél miért nem csinálta? Pedig ott a végén direkt felálltam egy padkára.
Érdekes, hogy ma reggel észrevettem, hogy a lámpa felkapcsolása után azonnal szintez. Lehet a gyújtás ráadása kell neki és nem a lámpakapcsolás. Ezzel nem kísérleteztem. Eddig azért nem láttam, mert a motorra világított rá és azon nem feltűnő, de most a csupasz fal volt előttem.

Hát ennyi.
Naplózva
ms02
Vendég
« Új hozzászólás #3438 Dátum: 2008.01.25 péntek, 10:29:11 »

Hát ennyi.

Elképzelhető, hogy gyújtás kell hozzá, mert a "manuális" állítás is csak gyújtással működik...
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #3439 Dátum: 2008.01.25 péntek, 10:33:31 »

Elképzelhető, hogy gyújtás kell hozzá, mert a "manuális" állítás is csak gyújtással működik...

szerintem a tompítotthoz is kell gyújtás Smiley nekem anélkül csak helyzetjelző van. igaz, h nem keszonos az ótó, de nem hiszem, h a keszon ebben eltérne.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
MondESU
Vendég
« Új hozzászólás #3440 Dátum: 2008.01.25 péntek, 10:47:10 »

szerintem a tompítotthoz is kell gyújtás Smiley nekem anélkül csak helyzetjelző van. igaz, h nem keszonos az ótó, de nem hiszem, h a keszon ebben eltérne.
Így van,  eljen gyújtás nélkül nincs keszon!  help
Üdv: wave
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3441 Dátum: 2008.01.25 péntek, 20:49:41 »

MKIII 2002.05

Elso fek:

Féktárcsaátmérő 300 mm
Új féktárcsa névleges vastagsága 24 mm
Kopott féktárcsa selejtezési vastagsága * 22.0mm
Legnagyobb féktárcsavastagság-eltérés 0.015
Kopott fékbetét selejtezési vastagsága * 1,5

Hatso fek:

Féktárcsaátmérő 280 mm
Új féktárcsa névleges vastagsága 12mm
Kopott féktárcsa selejtezési vastagsága * 10.2mm
Legnagyobb féktárcsa-vastagság eltérés 0.015mm
Kopott fékbetét selejtezési vastagsága * 1.5mm

* A selejtezési vastagság elérésekor új féktárcsát/fékbetétet beszerelni.

Kösz!

Ezek szerint ha a hátsó tárcsának nincs még "válla", akkor az maradhat.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #3442 Dátum: 2008.01.26 szombat, 00:24:42 »

Megnéztem én is ezt a xenon automatikusn állítást!

Érdekes a szitu, mert nem igazán normális a működési elv.
Szerintem.
Például az enyém akkor nem állít, ha jár a motor , fel van kapcsolva a lámpa, és beül hátra 2 ember.
Az eleje megemelkedik, de a lámpa nem mozdul.

Viszont ha megállok, gyujtás le, ilyenkor beül hátra 2 ember, az autó orra megemelkedik.
Gyújtás rá, lámpa bekapcs, és rögtön szintez.
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #3443 Dátum: 2008.01.26 szombat, 16:24:27 »

Egy kis vizuális tuning!  wow1

Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #3444 Dátum: 2008.01.26 szombat, 16:25:22 »

Hát valaki nagyon unatkozott ma...  taps
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3445 Dátum: 2008.01.26 szombat, 17:19:43 »

Egy kis vizuális tuning!  wow1


Vagy csak próbálgatja a photoshopot.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.20 csütörtök, 10:12:35 írta Maffy » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
agostonb_OFF
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 113


E-mail
« Új hozzászólás #3446 Dátum: 2008.01.27 vasárnap, 10:59:00 »

hűtöttnél akörül szokott lenni 22 - 23mm nem hűtöttnél pedig 9mm. ezek átlagok, és a gyár meghatározhatja másképp, főleg hűtöttné, mert nem mindegy a hűtőbordák szélessége.
kapok a 7en 1 autodata dvd lemezt + 1 magyar TIS-t abból már okosabban lehet válogatni a gyári adatokat Smiley
Erre a 2 lemezre igényt nyújtanék be. Valahogy emilen vegyük fel a kapcsot.
Kösz
Naplózva

2003/1/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata durashift+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver
agostonb_OFF
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 113


E-mail
« Új hozzászólás #3447 Dátum: 2008.01.27 vasárnap, 11:06:47 »


Ezek szerint ha a hátsó tárcsának nincs még "válla", akkor az maradhat.

[/quote]
A tárcsák válla általában csak ROZSDA. Annak egy sima reszelővel nekimész és lepereg. Illyen eccerű. Habár más márkákhoz képest nem drága a féktárcsa, de azé nem kell úton-útfélen cserézni. taps
Ezeket a zacci által leírt értékeket (biztos könyvből szedte) kicsit túl szervízbarát (pénztárcaellenség) értékeknek mondanám. Ha mindenki így cserélne, akkor igencsak jól járnának a szervízek. 1.5 mm kopás a betéteknél? 0.9mm váll a tárcsánál? Naaa.
Naplózva

2003/1/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata durashift+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver
Feanor
Vendég
« Új hozzászólás #3448 Dátum: 2008.01.27 vasárnap, 11:16:19 »

Ezek szerint ha a hátsó tárcsának nincs még "válla", akkor az maradhat.


A tárcsák válla általában csak ROZSDA. Annak egy sima reszelővel nekimész és lepereg. Illyen eccerű. Habár más márkákhoz képest nem drága a féktárcsa, de azé nem kell úton-útfélen cserézni. taps
Ezeket a zacci által leírt értékeket (biztos könyvből szedte) kicsit túl szervízbarát (pénztárcaellenség) értékeknek mondanám. Ha mindenki így cserélne, akkor igencsak jól járnának a szervízek. 1.5 mm kopás a betéteknél? 0.9mm váll a tárcsánál? Naaa.
Azok szokták ilyen kopásnál cserélni ha nem ők fizetik hanem a dollárpapa. nyes
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3449 Dátum: 2008.01.27 vasárnap, 11:58:21 »

Ezek szerint ha a hátsó tárcsának nincs még "válla", akkor az maradhat.


A tárcsák válla általában csak ROZSDA. Annak egy sima reszelővel nekimész és lepereg. Illyen eccerű. Habár más márkákhoz képest nem drága a féktárcsa, de azé nem kell úton-útfélen cserézni. taps
Ezeket a zacci által leírt értékeket (biztos könyvből szedte) kicsit túl szervízbarát (pénztárcaellenség) értékeknek mondanám. Ha mindenki így cserélne, akkor igencsak jól járnának a szervízek. 1.5 mm kopás a betéteknél? 0.9mm váll a tárcsánál? Naaa.

Nem. A tárcsa kopási vastagsága 2 mm, a betétnél a MINIMUM az 1,5, de ha belegondolsz, 0,9 mm váll, és 1,5 mm betét... szinte felfekszik. Az enyémben 86 körül van, a gyári tárcsával. 60e-nél cseréltem a betétet (teljesen feleslegesen), így én kb 140e-et jósolok a tárcsáimnak. De lehet, hogy a következő betétcserénél kicseréljük, és annyi. Míg nálam lesz, szinte biztos, hogy cserélni kell.
Most kopott el a hátsó betétem, az eredeti. Tehát az kb 90e-et bírt. Ez nem egy tragédia.

Bár ez inkább a humor topicba illene, csak azért írom ide, hogy belássuk, mennyire fontos a váll...
Nyári este, a fiú hasakísérte a lyányt, és hát próbál a smároláson túl valamit elérni.
Azt kéri a lánytól, hogy hadd tegye be, de csak a fejét.
A lány anyja hallgatózik, és erre a felvetésre reagál is:
- Vigyázz lányom, annak nincsen válla! (azaz becsúszik végig, könnyedén)

Szóval én aszondom, vigyázni kell a vállakkal.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 ... 110   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.