Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:12:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 5255075 alkalommal)
0 Felhasználó és 37 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #1350 Dátum: 2005.03.22 kedd, 16:47:00 »

Nemtom és ez a gáz!
A szerelő mindenképp a dobot erőlteti, mert szerinte nem éri meg hátra a tárcsa ésnem is lesz jó...
Kombány, ABS nélüli.  
Valami ilyesmit magyaráz:
- a hátsó fék, csak az egyenesben tartáshoz kell
- ha nincs ABS, akkor a tárcsa (az átszerelt hátsó) hamar blokkol
(ez mondjuk sztem csak beállítás kérdése)
Leállítattam az embert, de rágódok, akkor mi legyen.
A 6mm-es pofából csak 1.5 van, így eléggé égető lenne a dolog.
Szal, egyéb ötletek?
(sztem elég gyenge a fékem és ettől várom a rendes fékhatást)
Bye
Cit
Ha gyengenek erzed a feket eloszor is vidd el egy meresre. Az teny, hogy az elso jobban szamit, es ha blokkol a hatso, akkor konnyen kilinccsel elore fogsz menni kulonosen csuszos uton. Egyebkent szerintem a dob fek is fog rendesen, az egyeduli hatrany, hogy nem tud ugy hulni, ezert nem annyira alkalmas eroteljes hosszan tarto fekezesekre, azaz a Rozsadombrol motorfek nelkul nem erdemes lejonni.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1351 Dátum: 2005.03.23 szerda, 18:12:00 »

Nemtom és ez a gáz!
A szerelő mindenképp a dobot erőlteti, mert szerinte nem éri meg hátra a tárcsa ésnem is lesz jó...
Kombány, ABS nélüli.  
Valami ilyesmit magyaráz:
- a hátsó fék, csak az egyenesben tartáshoz kell
- ha nincs ABS, akkor a tárcsa (az átszerelt hátsó) hamar blokkol
(ez mondjuk sztem csak beállítás kérdése)
Leállítattam az embert, de rágódok, akkor mi legyen.
A 6mm-es pofából csak 1.5 van, így eléggé égető lenne a dolog.
Szal, egyéb ötletek?
(sztem elég gyenge a fékem és ettől várom a rendes fékhatást)
Bye
Cit
A hátsó fékhatás mindenképpen gyengébb marad tárcsával is, mert ez így való. A kisebb tárcsához (hátra) kisebb betét tartozik, amely sokkal rövidebb idő alatt elkopik, mint a dobban (15-30K vs. 160-200K km). Mivel a fékhatás kisebb ezért a tárcsa sokkal inkább hajlamos a rozsdásodásra és ugye gyakoribb csereperiódust jelent mind a tárcsa, mind pedig a betét esetében. Szóval ha van pénzed, bátran, de semmi sem lesz jobb, kivéve a Zesztétika ;-)
A dobféket belülről elegendő és érdemes 15K km-enként kimos/at/ni ...
Most okosítottak ki 8-)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1352 Dátum: 2005.03.23 szerda, 21:32:00 »

Sziasztok!
Ez engem is érdekel, mert gondolkodtam a hátsó dobok tárcsává alakításán. Szóval azt mondjátok, hogy a gyakorlatban nincs semmi haszna az átalakításnak?
 
Üdvözlettel:
Moire
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1353 Dátum: 2005.03.23 szerda, 23:32:00 »

A hátsó fékhatás mindenképpen gyengébb marad tárcsával is, mert ez így való. A kisebb tárcsához (hátra) kisebb betét tartozik, amely sokkal rövidebb idő alatt elkopik, mint a dobban (15-30K vs. 160-200K km). Mivel a fékhatás kisebb ezért a tárcsa sokkal inkább hajlamos a rozsdásodásra és ugye gyakoribb csereperiódust jelent mind a tárcsa, mind pedig a betét esetében. Szóval ha van pénzed, bátran, de semmi sem lesz jobb, kivéve a Zesztétika ;-)
A dobféket belülről elegendő és érdemes 15K km-enként kimos/at/ni ...
Most okosítottak ki 8-)
napu,
 
azért ennyire nem rossz a helyzet. Az MK3 -on, már mind tárcsa. Ha rossz lenne, nem ezt tették volna bele. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #1354 Dátum: 2005.03.24 csütörtök, 00:59:00 »

Ha gyengenek erzed a feket eloszor is vidd el egy meresre. Az teny, hogy az elso jobban szamit, es ha blokkol a hatso, akkor konnyen kilinccsel elore fogsz menni kulonosen csuszos uton. Egyebkent szerintem a dob fek is fog rendesen, az egyeduli hatrany, hogy nem tud ugy hulni, ezert nem annyira alkalmas eroteljes hosszan tarto fekezesekre, azaz a Rozsadombrol motorfek nelkul nem erdemes lejonni.
Rózsadombról még csak csak nem lesz gond mer az incs egy km, inkább a Mont Blanc nagyságú hegyeknél lefelé 30-40 km után lehet gond.  
 
Üdv:
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1355 Dátum: 2005.03.24 csütörtök, 09:10:00 »

Pár dolog. Az ABS-nélkülinél nem tudom, de valószínűleg ott is így van: a bal első a jobb hátsóval van egy körön, és a jobb első a bal hátsóval. A tárcsa előnye az, hogy azt nem kell állítani, azaz önszabályzós, így elvileg egyforma fékhatás alakul ki (gyakorlatilag meg nem, de ez mind1). Ha a hátsó is ugyanolyan fékerővel fogna, sokkal hamarabb megcsúszna, mert fékezéskor a súly az első kerekekre összpontosul. A tárcsa csak akkor rozsdásodik, ha nem használod az autót. Szóval a tárcsa azért is jobb, mert nem tud úgy bemelegedni, mint a dob, és sok fékezés után sem veszik el a fékhatás. De. Szerintem amennyibe kerül az átalakítás, annyit biztosan nem ér meg.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #1356 Dátum: 2005.03.24 csütörtök, 12:08:00 »

napu,
 
azért ennyire nem rossz a helyzet. Az MK3 -on, már mind tárcsa. Ha rossz lenne, nem ezt tették volna bele. Smiley
Nem azt mondták nekem, hogy rossz, hanem nem sok értelme van :-)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1357 Dátum: 2005.03.24 csütörtök, 12:10:00 »

Sziasztok!
Ez engem is érdekel, mert gondolkodtam a hátsó dobok tárcsává alakításán. Szóval azt mondjátok, hogy a gyakorlatban nincs semmi haszna az átalakításnak?
 
Üdvözlettel:
Moire
Nincs különösebb haszna (én is gondoltam már cserére, Zombival futottunk rá), a fékhatás nem változik.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1358 Dátum: 2005.03.24 csütörtök, 12:13:00 »

Pár dolog. Az ABS-nélkülinél nem tudom, de valószínűleg ott is így van: a bal első a jobb hátsóval van egy körön, és a jobb első a bal hátsóval. A tárcsa előnye az, hogy azt nem kell állítani, azaz önszabályzós, így elvileg egyforma fékhatás alakul ki (gyakorlatilag meg nem, de ez mind1). Ha a hátsó is ugyanolyan fékerővel fogna, sokkal hamarabb megcsúszna, mert fékezéskor a súly az első kerekekre összpontosul. A tárcsa csak akkor rozsdásodik, ha nem használod az autót. Szóval a tárcsa azért is jobb, mert nem tud úgy bemelegedni, mint a dob, és sok fékezés után sem veszik el a fékhatás. De. Szerintem amennyibe kerül az átalakítás, annyit biztosan nem ér meg.
Na ja. És bejön a képbe még a kézifék (utánállítós) is. És ugye ha a hátsók nem hatnak ugyanannyira mint az elsők, akkor a tárcsa nem csiszolódik, vagyis nem csak az a rozsda, amit már látni 8-O
A csere végeredményben pénztárcafüggő :-(
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1359 Dátum: 2005.03.24 csütörtök, 12:17:00 »

Pár dolog. Az ABS-nélkülinél nem tudom, de valószínűleg ott is így van: a bal első a jobb hátsóval van egy körön, és a jobb első a bal hátsóval. A tárcsa előnye az, hogy azt nem kell állítani, azaz önszabályzós, így elvileg egyforma fékhatás alakul ki (gyakorlatilag meg nem, de ez mind1). Ha a hátsó is ugyanolyan fékerővel fogna, sokkal hamarabb megcsúszna, mert fékezéskor a súly az első kerekekre összpontosul. A tárcsa csak akkor rozsdásodik, ha nem használod az autót. Szóval a tárcsa azért is jobb, mert nem tud úgy bemelegedni, mint a dob, és sok fékezés után sem veszik el a fékhatás. De. Szerintem amennyibe kerül az átalakítás, annyit biztosan nem ér meg.
Szia Angel,
Úgy számítgattuk, hogy bontott féknyergekkel kb. 30-ból kijön, ha Magadnak csinálod.
Itt látható, hogy nem olyan bonyesz: Rear disc conversion
 
Bár, ha nincs nagyon sok értelme, nem vágok bele.
Ráadásul termel + költséget a kopások miatti gyakori pofacsere miatt (ezt sem én mondtam, csak idézet...Smiley)
 
Nem tom melyik topikban, de most a napokban volt róla szó...
 
Üdv,
Moire
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1360 Dátum: 2005.03.24 csütörtök, 12:33:00 »

Szia Angel,
Úgy számítgattuk, hogy bontott féknyergekkel kb. 30-ból kijön, ha Magadnak csinálod.
Itt látható, hogy nem olyan bonyesz: Rear disc conversion
 
Bár, ha nincs nagyon sok értelme, nem vágok bele.
Ráadásul termel + költséget a kopások miatti gyakori pofacsere miatt (ezt sem én mondtam, csak idézet...Smiley)
 
Nem tom melyik topikban, de most a napokban volt róla szó...
 
Üdv,
Moire
(persze pofa az van ;-) de a betét és tárcsacsere a gyakoribb, mint a dobnál ...)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1361 Dátum: 2005.03.24 csütörtök, 12:53:00 »

(persze pofa az van ;-) de a betét és tárcsacsere a gyakoribb, mint a dobnál ...)
Úgy, ahogy mondod!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1362 Dátum: 2005.03.24 csütörtök, 13:01:00 »

Úgy, ahogy mondod!
Ha jól meggondoljuk a dobfék esetében a pofát kell cserélni, asszem ott nincs is külön betét ... a rencer is zártabb, így a sérülés esélye is kicsi, meg nem jut be igazán szennyezés ...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1363 Dátum: 2005.03.24 csütörtök, 13:39:00 »

Ha jól meggondoljuk a dobfék esetében a pofát kell cserélni, asszem ott nincs is külön betét ... a rencer is zártabb, így a sérülés esélye is kicsi, meg nem jut be igazán szennyezés ...
Tudom, csak ezeket mindig keverem:
Pofája a lónak van, meg a tárcsaféknek.
Betétje meg a dobféknek, a többit most kihagynám...
A dobfékben nincs pofa, csak betét.
Üdv,
 
Moire
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1364 Dátum: 2005.03.24 csütörtök, 18:43:00 »

Tudjatok, hogy mire jo az a ket piros, 3 lyukas csatlakozo, ami a motorterben (szembol nezve) jobb oldalt van, a fofekmunkahengernel? Es az a kek, ami az ablakmoso betoltojenel?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1365 Dátum: 2005.03.25 péntek, 09:45:00 »

Tudom, csak ezeket mindig keverem:
Pofája a lónak van, meg a tárcsaféknek.
Betétje meg a dobféknek, a többit most kihagynám...
A dobfékben nincs pofa, csak betét.
Üdv,
 
Moire
Ezt most egy kissé összekeverted! Pofája a dobféknek van, a tárcsához jár a betét.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1366 Dátum: 2005.03.25 péntek, 09:52:00 »

Na ja. És bejön a képbe még a kézifék (utánállítós) is. És ugye ha a hátsók nem hatnak ugyanannyira mint az elsők, akkor a tárcsa nem csiszolódik, vagyis nem csak az a rozsda, amit már látni 8-O
A csere végeredményben pénztárcafüggő :-(
Azt hiszem, hogy ez a rozsda, meg nem csiszolódik, ez egy elég furcsa megközelítése a dolgoknak... Nem rozsdásodik jobban a tácsa, mint a dob, főleg, hogy nincs is rá annyi esélye. Mert míg a tárcsa csak 100ekm-t bír max, addig a dob akár lehet örök életű is...(persze nem 600ekm-nél)
 
Minden képpen érdemes a dob cseréje tárcsára a nagyobb fékhatás eléréséhez. Csak ami fontos, hogy nem a hátuljával kezdődik a művelet, hanem az elejével. Első lépés: lecserélni az első tárcsát egy nagyobb súlyra és teljesítményre tervezett autójéra, mint pl a V6-éra. Ha már az eleje keményebb, akkor jöhet a hátulja, mert különben mit sem ér az egész...SZVSZ
 
 
Tisztelettel!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1367 Dátum: 2005.03.25 péntek, 09:56:00 »

A hátsó fékhatás mindenképpen gyengébb marad tárcsával is, mert ez így való. A kisebb tárcsához (hátra) kisebb betét tartozik, amely sokkal rövidebb idő alatt elkopik, mint a dobban (15-30K vs. 160-200K km). Mivel a fékhatás kisebb ezért a tárcsa sokkal inkább hajlamos a rozsdásodásra és ugye gyakoribb csereperiódust jelent mind a tárcsa, mind pedig a betét esetében. Szóval ha van pénzed, bátran, de semmi sem lesz jobb, kivéve a Zesztétika ;-)
A dobféket belülről elegendő és érdemes 15K km-enként kimos/at/ni ...
Most okosítottak ki 8-)
Má' megin ki vót az az okos, aki ezeket össze hordta?:-))) Az egyértelmű, hogy egy jobb technológiával a féked erősebb lesz, csak így a kocsi hátulja is gyorsabb fékezéskor!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1368 Dátum: 2005.03.25 péntek, 09:57:00 »

Nincs különösebb haszna (én is gondoltam már cserére, Zombival futottunk rá), a fékhatás nem változik.
Hogyne változna?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1369 Dátum: 2005.03.25 péntek, 09:59:00 »

Ha jól meggondoljuk a dobfék esetében a pofát kell cserélni, asszem ott nincs is külön betét ... a rencer is zártabb, így a sérülés esélye is kicsi, meg nem jut be igazán szennyezés ...
És mivel zártabb, ezért nem látsz bele, és nem is látod a kialakulóban lévő hibát, ami még több pluszt termel!:-( Lásd nálam:-(eláztak a pofák  fékolajtól, de ki nem folyt belőle egy csepp sem, ez által majdnem leestem fékezéskor az M1-ről!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #1370 Dátum: 2005.03.25 péntek, 11:33:00 »

Szia Joe,
 
ha kicseréltem a jeladót, kell utána légteleníteni valahol vagy elintézi magának a hűtőrendszer?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1371 Dátum: 2005.03.25 péntek, 11:40:00 »

Szia Joe,
 
ha kicseréltem a jeladót, kell utána légteleníteni valahol vagy elintézi magának a hűtőrendszer?
A termosztát ház előtti vastag csövet nyomogasd meg, ha jön levegő is a kiegyenlítő tartályba, akkor ezt addig tedd, amig le nem légtelenítődik, ha meg nem jön, akkor minden OK!
 
Tisztelettel!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #1372 Dátum: 2005.03.25 péntek, 11:42:00 »

A termosztát ház előtti vastag csövet nyomogasd meg, ha jön levegő is a kiegyenlítő tartályba, akkor ezt addig tedd, amig le nem légtelenítődik, ha meg nem jön, akkor minden OK!
 
Tisztelettel!
Köszi!
 
Holnap lesz a mutatvány napja. Kedden be is tudok számolni róla és az eredményről.
 
Üdv!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1373 Dátum: 2005.03.25 péntek, 11:43:00 »

ND Mester!
 
Érdekelnek képek a vízhőfok jeladó cseréről?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1374 Dátum: 2005.03.25 péntek, 13:09:00 »

Szia Joe,
 
ha kicseréltem a jeladót, kell utána légteleníteni valahol vagy elintézi magának a hűtőrendszer?
Elvileg addig kellene jaratni nyitott viztartallyal, amig ki nem nyit a termosztat. En ilyen nyomogatasrol nem tudok.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1375 Dátum: 2005.03.25 péntek, 14:17:00 »

Elvileg addig kellene jaratni nyitott viztartallyal, amig ki nem nyit a termosztat. En ilyen nyomogatasrol nem tudok.
Akkor most már tudsz.
Egyébként ezt meleg motornál tettük meg, és légtelenítettük le!
 
 
Tisztelettel!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #1376 Dátum: 2005.03.26 szombat, 14:49:00 »

Sziasztok, kb 1 hete vettem egy 96-os mondeot, td-t de ez most mellékes. A kérdésem a következő. Ahogy megyek vele, a kisebb úthibáknál, vagy akár alapjáraton is (hisz diesel a szentem), picit rezonál, remeg a műszerfalon valami, nem csak a futómű zajok hallatszanak, hanem belső elemek is zörögnek picit. Ez nálatok is így van? Igaz, hogy itt ott kicsit törve volt, ez lehet az oka? vagy 9 évesen már minden kocsi zörgicsél belül? Van erre valami gyógymód?
 
Köszi.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1377 Dátum: 2005.03.26 szombat, 16:58:00 »

Sziasztok, kb 1 hete vettem egy 96-os mondeot, td-t de ez most mellékes. A kérdésem a következő. Ahogy megyek vele, a kisebb úthibáknál, vagy akár alapjáraton is (hisz diesel a szentem), picit rezonál, remeg a műszerfalon valami, nem csak a futómű zajok hallatszanak, hanem belső elemek is zörögnek picit. Ez nálatok is így van? Igaz, hogy itt ott kicsit törve volt, ez lehet az oka? vagy 9 évesen már minden kocsi zörgicsél belül? Van erre valami gyógymód?
 
Köszi.
nem, az nem normális. Vissza kell csavarni a hiányzó csavarokat:)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1378 Dátum: 2005.03.26 szombat, 19:37:00 »

Sziasztok, kb 1 hete vettem egy 96-os mondeot, td-t de ez most mellékes. A kérdésem a következő. Ahogy megyek vele, a kisebb úthibáknál, vagy akár alapjáraton is (hisz diesel a szentem), picit rezonál, remeg a műszerfalon valami, nem csak a futómű zajok hallatszanak, hanem belső elemek is zörögnek picit. Ez nálatok is így van? Igaz, hogy itt ott kicsit törve volt, ez lehet az oka? vagy 9 évesen már minden kocsi zörgicsél belül? Van erre valami gyógymód?
 
Köszi.
Ellenőrizd le  motor + váltó tartó bakokat. Volt már idejük tönkremenni. Ütközésnél pláne leszakadhat bármelyik.  
A diesel persze valamelyest remegősebb a benzinesnél.
 
Sok szerencsét az autódhoz!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1379 Dátum: 2005.03.26 szombat, 20:04:00 »

Volt téma az utólagos tárcsafék hátra...  
 
Kérdés:
érdemes ABS nélkülibe is tenni hátra tárcsát?
Most kéne a fékemmel kezdeni valamit...
Szerintetek? Állítólag így nem.
Bye
Cit
Citromhejja!
A következőket tudom javasolni a hátsó fék dob/tárcsafék átalakításárol.
Hagyd a csába.Elképzelehető,hogy nem csak a hátsó egységet kell cserélni,hanem a főfék hengert is.Meg kell nézni,hogy a dob és a tárcsa féknél a főfék henger hidraulikus áttétele meg egyezik-e?Ha nem egyezik újabb probléma.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1380 Dátum: 2005.03.26 szombat, 20:24:00 »

ND Mester!
 
Érdekelnek képek a vízhőfok jeladó cseréről?
Szia Csocso!
Igen, érdekelnek.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1381 Dátum: 2005.03.26 szombat, 20:49:00 »

Ezt most egy kissé összekeverted! Pofája a dobféknek van, a tárcsához jár a betét.
Na jóvanna, legyen Neked igazad! Smiley)) Én mondtam, hogy mindig keverem!
Üdv,
Moire
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1382 Dátum: 2005.03.28 hétfő, 22:10:00 »

Ellenőrizd le  motor + váltó tartó bakokat. Volt már idejük tönkremenni. Ütközésnél pláne leszakadhat bármelyik.  
A diesel persze valamelyest remegősebb a benzinesnél.
 
Sok szerencsét az autódhoz!
Köszönöm a válaszokat rezonancia ügyében!
Volna még 1 kérdésem: rögtön feltűnt, hogy nagyon lassúnak érzem az 50et, de még a 60at és 70et is a városban. Arra gondoltam, hogy persze, ez 1 nagy, nyugodt,csendes autó a lada után, és csak érzéki csalódás, hogy a 60 km/h még szűkebb utcán is kimondottan tötymörgésnek tűnik. Akkor lett gyanús a dolog, mikor mondjuk 60-70 között haladva a Kerepesi úton egy kispolszki lazán elhúzott mellettem, de végképp kétkedéssel töltött el kilóméter órám pontossága, mikor a 7es busz gyorsabban ment nálam, amikor 65el mentem óra szerint a Rákóczi úton. Elképzelhető, hogy ennyit csal a kilóméter óóóráááám?Huh?? Köszi!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1383 Dátum: 2005.03.28 hétfő, 23:26:00 »

Szia Csabakoma!
Olvasd el ezt, bár pontos méretet nem tudok adni ;-)
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1384 Dátum: 2005.03.28 hétfő, 23:36:00 »

Már a másik topicban megírtam Neked, de holnap a pontos méretet is meg tudom tán mondani.
Üdv Shadow
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1385 Dátum: 2005.03.29 kedd, 00:16:00 »

Köszönöm a válaszokat rezonancia ügyében!
Volna még 1 kérdésem: rögtön feltűnt, hogy nagyon lassúnak érzem az 50et, de még a 60at és 70et is a városban. Arra gondoltam, hogy persze, ez 1 nagy, nyugodt,csendes autó a lada után, és csak érzéki csalódás, hogy a 60 km/h még szűkebb utcán is kimondottan tötymörgésnek tűnik. Akkor lett gyanús a dolog, mikor mondjuk 60-70 között haladva a Kerepesi úton egy kispolszki lazán elhúzott mellettem, de végképp kétkedéssel töltött el kilóméter órám pontossága, mikor a 7es busz gyorsabban ment nálam, amikor 65el mentem óra szerint a Rákóczi úton. Elképzelhető, hogy ennyit csal a kilóméter óóóráááám?Huh?? Köszi!
Lehet, hogy csal az órád.
Kérde meg egy haverodat, hogy menjen előtted, és amikor pont elérte a 60-at akkor villantson a vészvillogóval.
Rögtön látni fogod, hogy mi az ábra...
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1386 Dátum: 2005.03.29 kedd, 00:40:00 »

Köszönöm a válaszokat rezonancia ügyében!
Volna még 1 kérdésem: rögtön feltűnt, hogy nagyon lassúnak érzem az 50et, de még a 60at és 70et is a városban. Arra gondoltam, hogy persze, ez 1 nagy, nyugodt,csendes autó a lada után, és csak érzéki csalódás, hogy a 60 km/h még szűkebb utcán is kimondottan tötymörgésnek tűnik. Akkor lett gyanús a dolog, mikor mondjuk 60-70 között haladva a Kerepesi úton egy kispolszki lazán elhúzott mellettem, de végképp kétkedéssel töltött el kilóméter órám pontossága, mikor a 7es busz gyorsabban ment nálam, amikor 65el mentem óra szerint a Rákóczi úton. Elképzelhető, hogy ennyit csal a kilóméter óóóráááám?Huh?? Köszi!
sidespin,
 
vagy ha jössz a talira, GPS -el megmérem Neked. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #1387 Dátum: 2005.03.29 kedd, 08:04:00 »

sidespin,
 
vagy ha jössz a talira, GPS -el megmérem Neked. Smiley
Nekemis nekemis:)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1388 Dátum: 2005.03.29 kedd, 10:05:00 »

Köszi!
 
Holnap lesz a mutatvány napja. Kedden be is tudok számolni róla és az eredményről.
 
Üdv!
Szóval nem sikerült az ünnepek alatt kicserélni a jeladót, remélem, hogy most hétvégén össze fog jönni.  
 
ND, képekre számíthatsz.
 
Üdv!
 
Csocso
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1389 Dátum: 2005.03.29 kedd, 10:32:00 »

sidespin,
 
vagy ha jössz a talira, GPS -el megmérem Neked. Smiley
szuper!!! taliilag nem vagyok túl jól informált, hogy mikor s hol:)
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1390 Dátum: 2005.03.29 kedd, 11:39:00 »

Nekemis nekemis:)
lukit,
 
ok! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1391 Dátum: 2005.03.29 kedd, 11:40:00 »

szuper!!! taliilag nem vagyok túl jól informált, hogy mikor s hol:)
sidespin,
 
mondeo.hu főoldalát nézd meg, ott van minden.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #1392 Dátum: 2005.03.29 kedd, 15:43:00 »

És mivel zártabb, ezért nem látsz bele, és nem is látod a kialakulóban lévő hibát, ami még több pluszt termel!:-( Lásd nálam:-(eláztak a pofák  fékolajtól, de ki nem folyt belőle egy csepp sem, ez által majdnem leestem fékezéskor az M1-ről!
Nem vitatkoznék ;-) nekem hihetőnek tűnt ...
Ugyanis:
- fékolaj, elázás: néha fékpad, meg olajszint ellenőrzés kollega 8-)
- rozsda: a tárcsát igenis a pofák koptatják (tartják karban), és a nyitott felület meg rozsdáll 8-)
- fékhatás: csak a hátsó cseréjéről volt szó, annak meg akár tárcsa, akár dob ugyanannyival és ugyanúgy kevésbé kell hatnia, mint az elsőké 8-) vagyis ugyanaz
- pénz: V6 elöl, az komoly plussz költség (kompletten!!), no meg #1117
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1393 Dátum: 2005.03.29 kedd, 20:55:00 »

Nem vitatkoznék ;-) nekem hihetőnek tűnt ...
Ugyanis:
- fékolaj, elázás: néha fékpad, meg olajszint ellenőrzés kollega 8-)
- rozsda: a tárcsát igenis a pofák koptatják (tartják karban), és a nyitott felület meg rozsdáll 8-)
- fékhatás: csak a hátsó cseréjéről volt szó, annak meg akár tárcsa, akár dob ugyanannyival és ugyanúgy kevésbé kell hatnia, mint az elsőké 8-) vagyis ugyanaz
- pénz: V6 elöl, az komoly plussz költség (kompletten!!), no meg #1117
Hát nemtom, de egy tizenhuszon "csókolom" éves off citroenBX -nek a féke álom a mondeohoz képest.
Annak 4 tárcsája volt és nagyon jól fogta a gépet.
Ezé gondolkodtam a hátsó tárcsán... de már elmúlt.
15k/féknyereg sok kicsit. Inkább veszek 1 garnitúra elsőhátsó lökhárítót!
Amúgymeg, kértem mailban árajánlatot a nagyautótól és írták, h van _bontott_ is náluk!!! Tudtátok?  
 
Egyébként mibe kerülhet most mk1 kombányra első és hátsó lökös bontottan? Nem vett mostanában valaki?  
Bye
Cit
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1394 Dátum: 2005.03.29 kedd, 21:21:00 »

Hát nemtom, de egy tizenhuszon "csókolom" éves off citroenBX -nek a féke álom a mondeohoz képest.
Annak 4 tárcsája volt és nagyon jól fogta a gépet.
Ezé gondolkodtam a hátsó tárcsán... de már elmúlt.
15k/féknyereg sok kicsit. Inkább veszek 1 garnitúra elsőhátsó lökhárítót!
Amúgymeg, kértem mailban árajánlatot a nagyautótól és írták, h van _bontott_ is náluk!!! Tudtátok?  
 
Egyébként mibe kerülhet most mk1 kombányra első és hátsó lökös bontottan? Nem vett mostanában valaki?  
Bye
Cit
Hmmmm....
Sajnos osztom a véleményed az enyémen is elég rossz helyzetben vannak a fékek. Eddig ugy gondoltam hogy egy tárcsa és betét csere segít de ha nem csak az enyém ilyen akkor valszeg akkor "Ez Ilyen". Vagy nem? Megéri tárcsát cserélni? Bár nincs válla csak egy kicsit rozsdás és lehet hogy nem hűl rendesen.
Szóval érdekel a téma mert taposnám neki de fék nélkül kicsit necces 160 felett.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1395 Dátum: 2005.03.29 kedd, 21:25:00 »

Sziasztok, tudna nekem vki segíteni, hogy 1 szériás mondeóba milyen izzo kell, asszem H4, meg tudja erősíteni vki???  Kössz!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1396 Dátum: 2005.03.29 kedd, 21:50:00 »

Sziasztok, tudna nekem vki segíteni, hogy 1 szériás mondeóba milyen izzo kell, asszem H4, meg tudja erősíteni vki???  Kössz!
Szia Csacsa!
Az szerintem csak dísznek lesz jó ;-) Vagy H1 vagy H7, attól függően, hogy mikori egyes, vésett üveges, vagy belső prizmás. A vésett üvegesbe egy ilyen, egy olyan. A prizmásba két H1-es. Ha jól emlékszem ezek hengesek, míg a H4 golyó alakú.
Üdv ND
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1397 Dátum: 2005.03.29 kedd, 22:04:00 »

Szia Csacsa!
Az szerintem csak dísznek lesz jó ;-) Vagy H1 vagy H7, attól függően, hogy mikori egyes, vésett üveges, vagy belső prizmás. A vésett üvegesbe egy ilyen, egy olyan. A prizmásba két H1-es. Ha jól emlékszem ezek hengesek, míg a H4 golyó alakú.
Üdv ND
Sőt, asszem a h4-ben tompított, meg országúti is benne van, azaz 2x55W, míg a h1 és h7 csak 1x55w.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #1398 Dátum: 2005.03.29 kedd, 22:07:00 »

Sőt, asszem a h4-ben tompított, meg országúti is benne van, azaz 2x55W, míg a h1 és h7 csak 1x55w.
Sőt a H1 egy lábon áll, a H7 két lábon, míg a H4 három lábon ;-)))
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1399 Dátum: 2005.03.29 kedd, 22:11:00 »

Sőt, asszem a h4-ben tompított, meg országúti is benne van, azaz 2x55W, míg a h1 és h7 csak 1x55w.
Sőt! Ez mind így van!
 
Üdv Álmos
Naplózva
Oldalak: 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.